Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaiden
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-02 10:06
Zijn er toevallig personen in dit topic die naast een mini 2 ook een air 2 hebben?
Ik ben namelijk erg benieuwd naar de beeldkwaliteit m.b.t. foto's.

Ik overweeg om mijn mini 2 weg te doen voor een Air 2, net een stapje hoger dus.

Anti-crash sensoren, active track is allemaal leuk maar 't gaat me voornamelijk om de fotokwaliteit. Ik heb toch echt een beetje het gevoel dat de sensor soms net iets te kort doet. Foto's worden ook nog maar enkel genomen met de AEB functie omdat ik het dynamische bereik zonder deze functie best jammer vind.

Wat zijn jullie (mensen met mini 2 & air 2) ervaringen? Is de 48MP sensor op de air 2 het waard? Ik kan voor relatief weinig geld een upgrade kopen van mini 2 naar air 2.

Wat me niet weerhoud is het Cx label, ja dat is mooi ruk voor een drone zwaarder dan 250 gram maar tegen de tijd dat er een mini 3 is, kijk dan wel verder wat ik doe! :)

YouTube | Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:05

amphora

Websites & Fotografie

Thaiden schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:27:
Zijn er toevallig personen in dit topic die naast een mini 2 ook een air 2 hebben?

Ik overweeg om mijn mini 2 weg te doen voor een Air 2, net een stapje hoger dus.

Anti-crash sensoren, active track is allemaal leuk maar 't gaat me voornamelijk om de fotokwaliteit. Ik heb toch echt een beetje het gevoel dat de sensor soms net iets te kort doet. Foto's worden ook nog maar enkel genomen met de AEB functie omdat ik het dynamische bereik zonder deze functie best jammer vind.

Wat zijn jullie (mensen met mini 2 & air 2) ervaringen? Is de 48MP sensor op de air 2 het waard? Ik kan voor relatief weinig geld een upgrade kopen van mini 2 naar air 2.

Wat me niet weerhoud is het Cx label, ja dat is mooi ruk voor een drone zwaarder dan 250 gram maar tegen de tijd dat er een mini 3 is, kijk dan wel verder wat ik doe! :)
Ik heb toevallig beide. Verschil is niet heel groot maar het is er wel. Niet vanwege de 48MP overigens, dat is gewoon marketing crap. Maar als je de 12MP foto's van beide camera's vergelijkt zie je ook wel verschil in dynamisch bereik, minder snel uitgebeten luchten etc. Puur vanwege de grotere sensor. Of het de moeite waard is om te upgraden kan ik niet voor je beoordelen maar als beeldkwaliteit echt belangrijk is dan zou ik toch echt voor de Air 2S gaan.
En Cx label is misschien (nog) niet relevant maar met de mini mag je nu gewoon veel meer. Dat is ook de reden waarom ik beide drones heb. Ik had eerste de Air 2 maar heb de mini er bij gekocht voor de extra mogelijkheden als je je aan de regels wilt houden. Scheelt je ook weer een A1/A3 en A2 cursus.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thaiden schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 13:27:

Zie ook reactie van @matthijst hierboven. Ter aanvulling: als je nog een stapje hoger wilt qua foto/filmkwaliteit, dan is de DJI Air 2S weer een stukje beter dan de DJI Air 2 vanwege de 1" sensor.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:44

_Eend_

🌻🇺🇦

Waah schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 10:00:
[...]

Windfinder en Windguru zijn de sites welke wereldwijd het meest bekend zijn hiervoor. Veel gebruikt door surfers/zeilers etc.

Uav forecast gebruik ik vaak als quick check.

Let wel: dit gaat over de windsnelheden aan de grond. En dat zal voor Uav Forecast ook zo zijn. Eerste wat ik doe bij issues met wind? Omlaag! En dan terug naar de kust.

Daarom zet ik mijn return to home hoogte ook altijd zo laag als veilig kan. In een woonwijk zal dat 60 meter zijn (ivm hoge bomen etc). Maar de standaard 120 meter heb ik nog nooit gebruikt. Vaak meer wind op die hoogte, meer risico op vliegverkeer en je ziet de drone bijna niet meer.
Bij UAV Forecast kun je onder het knopje 'Wind Profiel' ook de snelheden op 10 t/m 1.500 m zien :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Voor mensen die een goedkope DJI Mini 2 FMC willen:
https://www.ibood.com/nl/...i-2-drone-fly-more-combo/

Uiteraard alleen vandaag geldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDoXke
  • Laatst online: 05-06 13:38
SpeedingWilly schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:20:
Voor mensen die een goedkope DJI Mini 2 FMC willen:
https://www.ibood.com/nl/...i-2-drone-fly-more-combo/

Uiteraard alleen vandaag geldig.
Jammer, net gisteren eentje besteld voor 499.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-06 16:13
Ik ben een beetje aan het hobbyen geslagen met de DJI Fly video editor. Ben totale noob die dingen op auto schiet etc, maar wilde toch wat videotjes delen. Gewoon familiedingetjes enzo. Hier eerst mijn filmpjes van vorig jaar van de Mavic Mini, later post ik nog wat materiaal van de Mini 2.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzzz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-05 21:59
S0epkip schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 12:41:
Ik ben een beetje aan het hobbyen geslagen met de DJI Fly video editor.
Ziet er leuk uit! Ik vind vooral de derde video erg goed gelukt. Je mist een beetje de schepte doordat de video op 720p staat, maar verder echt top!

Fotografie: Sony A7RIV + Canon P + DJI Mini 2 Flickr - PC: Ryzen 5600X | Gigabyte RX6800XT Aorus Master | Dell U4320Q 4K

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• S0epkip
En hier de eerste twee videotjes met de Mini 2:

PVO

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• S0epkip
En hier mijn twee meest recente Mini 2 videos:

Nu stop ik weer met spammen (en moet ik wat nieuws gaan filmen).

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand van hier stout geweest? :P
Leuk achtergrondartikel met (ik denk) een inbeslaggenomen Mini

https://magazines.defensi...09/01_counter_uav_09-2021

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:31
Cheesy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:39:

Ik was het niet :+

Wel goede zaak. Jammer dat het nodig is maar IMHO de enige manier. Pakkans verhogen = veiliger luchtruim.

En als men veiliger vliegt en zich aan de regels houd, kan het best zijn dat men de regels zo aanpast dat we op meer plekken mogen vliegen. Want minder no-fly zones (of gesegmenteerd) betekent minder controleren en kost dus minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

Ik vond dit ook wel een opmerkelijk bericht: https://www.instagram.com/p/CVsk1W_s47V/

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Met die < 250 gram drones mag je toch wel boven bebouwing vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Nou inderdaad. Ik kan even niet zien welke drone het specifiek is (en in welke subcategorie deze zou vallen) maar de uitleg van de wijkagent is in ieder geval discutabel.

Piloot zal wel geen registratie gehad hebben en valt een deel van Oss in een no fly zone. Dus op zich wel genoeg mogelijkheden voor handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Huilende mensen ook, die denken dat ze zó interessant zijn dat iemand ze wil filmen.
Waar die drone piloot waarschijnlijk een luchtfoto van z'n eigen huis/buurt aan het maken was.
Tenminste, die keren dat ik boven m'n huis vloog was dat wat ik deed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

matthijst schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:59:
Met die < 250 gram drones mag je toch wel boven bebouwing vliegen?
Klopt. Met iedere drone eigenlijk maar bij A2 categorie wel 50 meter afstand van mensen (en dat is in een woonwijk wellicht wat lastig)
Cheesy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 11:01:
[...]

Nou inderdaad. Ik kan even niet zien welke drone het specifiek is (en in welke subcategorie deze zou vallen) maar de uitleg van de wijkagent is in ieder geval discutabel.

Piloot zal wel geen registratie gehad hebben en valt een deel van Oss in een no fly zone. Dus op zich wel genoeg mogelijkheden voor handhaving.
Zo te zien een Mavic Pro of Air, categorie A2 dus. De wijk Ruwaard is geen no fly zone in ieder geval. Wellicht afstand tot mensen de reden, of geen A2 certificaat gehaald. Maar "niet zomaar boven huizen en tuinen mag vliegen en zeker niet mag filmen" is nogal discutabel inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Cheesy schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 10:39:

Joris kon tijdens Falcon Leap dankzij de eigen apparatuur nu zelf meekijken op een landelijke digitale kaart, waar realtime alle vliegbewegingen zichtbaar zijn, ook die van drones.
Jammer dat ze dit moeten doen, je zou toch zeggen dat je zelf de risico's wel zou kunnen inschatten als je met een drone relatief dichtbij een air drop gaat vliegen. Maar ik vraag me af of ze alle drones kunnen zien op dat scherm. Voor zover ik weet zijn er maar weinig drones die een ADS-B zender aan boord hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
_Eend_ schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:11:
[...]
[...]
Jammer dat ze dit moeten doen, je zou toch zeggen dat je zelf de risico's wel zou kunnen inschatten als je met een drone relatief dichtbij een air drop gaat vliegen. Maar ik vraag me af of ze alle drones kunnen zien op dat scherm. Voor zover ik weet zijn er maar weinig drones die een ADS-B zender aan boord hebben.
Voor zover ik weet hebben (DJI) drones zoals de Mavic Air 2(s) alleen een ADS-B ontvanger aan boord (geen zender), waarmee de dronepiloot kan ‘zien’ of er vliegtuigen in de buurt zijn. Het werkt (nog) niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

SpeedingWilly schreef op dinsdag 2 november 2021 @ 15:41:
[...]

Voor zover ik weet hebben (DJI) drones zoals de Mavic Air 2(s) alleen een ADS-B ontvanger aan boord (geen zender), waarmee de dronepiloot kan ‘zien’ of er vliegtuigen in de buurt zijn. Het werkt (nog) niet andersom.
Lijkt me wel een handige feature, maar ik las al ergens dat die waarschijnlijk niet naar de 249 grams drones gaat komen. Moet ik dus maar adsbexchange.com blijven checken (als ik het niet vergeet) voordat ik begin.

En gewoon mijn ogen en oren open houden, uiteraard :P

[ Voor 4% gewijzigd door _Eend_ op 03-11-2021 17:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

De discussie over de DJI Mavic 3 even naar het Het Grote Drone / Multirotor Topic verplaatst. Dan kunnen we het hier gewoon weer over de Mini's hebben 8)

Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Mijn Mini 2 (en Mavic 2 Pro) zijn verkocht en de Mavic 3 staat nu als vervanger voor mijn neus. Nu is het wachten op de Mini 3, want als die uitkomt dan ga ik weer voor de bijl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-06 14:46
Proficiat, ben benieuwd hoe de 3 bevalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!
corrado20vt schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 14:50:
Proficiat, ben benieuwd hoe de 3 bevalt
Dat kan ik helaas niet hier vertellen (zie 2 reacties boven je). 8)7 }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
De Mini 3 komt voorlopig nog niet uit toch?

Mavic 3 is een mooie machine, maar veel onzekerheid. Alsof je een mooie Porsche als daily driver koopt waarmee je over een goed jaar alleen nog maar op het circuit mag rijden.
Ik hoop de dat Mini 3 niet te lang op zich laat wachten! ;)

Ik hoop stiekum ook dat de Mini 2 4K 60fps krijgt

[ Voor 10% gewijzigd door M!chel op 09-11-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
M!chel schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:20:
De Mini 3 komt voorlopig nog niet uit toch?
Op zijn vroegst in december, maar Q1 2022 is waarschijnlijker. De concurrentie ligt inmiddels voor, dus denk dat DJI wel wat haast heeft.

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 20:26

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

SpeedingWilly schreef op dinsdag 9 november 2021 @ 20:24:
[...]

Op zijn vroegst in december, maar Q1 2022 is waarschijnlijker. De concurrentie ligt inmiddels voor, dus denk dat DJI wel wat haast heeft.
Er gaan diverse berichten de ronde, maar werd de mini 3 niet een geüpgraded mini 1? Met ook de oude controller? Niet zo zeer een verbetering tov de mini 2 IMHO.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martinvdm schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:37:
[...]
Er gaan diverse berichten de ronde, maar werd de mini 3 niet een geüpgraded mini 1? Met ook de oude controller? Niet zo zeer een verbetering tov de mini 2 IMHO.
Nee hoor, jij bedoelt de Mini SE die niet in Europa is uitgekomen (alleen in USA). Dat is idd een Mini 1 met de Mini 2 controller. Mini 2 is al een zéér goede drone, en de Mini 3 zal zeer zeker obstacle avoidance krijgen om de concurrentie aan te kunnen gaan in de toekomst.

• corrado20vt
De mini se is dacht ik alleen in USA te koop

• martinvdm
  • Laatst online: 06-06 20:26

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

SpeedingWilly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:38:
[...]

Nee hoor, jij bedoelt de Mini SE die niet in Europa is uitgekomen (alleen in USA). Dat is idd een Mini 1 met de Mini 2 controller. Mini 2 is al een zéér goede drone, en de Mini 3 zal zeer zeker obstacle avoidance krijgen om de concurrentie aan te kunnen gaan in de toekomst.
Ah you right. Ik heb deze week mijn mini 1 ingewisseld voor een mini 2 en ik ga absoluut veel plezier hebben van ocusync 2.0 denk ik zo ;)

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martinvdm schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:18:
[...]

Ah you right. Ik heb deze week mijn mini 1 ingewisseld voor een mini 2 en ik ga absoluut veel plezier hebben van ocusync 2.0 denk ik zo ;)
Dat is de nr 1 upgrade die de Mini 2 zo veel beter maakt dan de Mini 1. Samen met 4K support, betere windbestendigheid en de veel fijnere controller de meerprijs meer dan waard.

• Waah
SpeedingWilly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 09:38:
[...]

Ik verwacht eigenlijk eerder dat de Mini 3 met 4K120 komt.... ipv obstacle avoidance. Ik verwacht dat ze dat gewoon bewaren voor het hogere segment.

4K120 voegt ook geen extra gewicht toe. Extra camera's wel.

Het zou top zijn hoor. Heb liever Active Track dan 4K120. Maar zie het niet gebeuren.... En heel eerlijk vertrouw ik die obstacle avoidence ook niet 100%. Mag toch graag zelf de controle houden. O-)
Waah schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:26:
[...]

Ik verwacht eigenlijk eerder dat de Mini 3 met 4K120 komt.... ipv obstacle avoidance. Ik verwacht dat ze dat gewoon bewaren voor het hogere segment.

4K120 voegt ook geen extra gewicht toe. Extra camera's wel.

Het zou top zijn hoor. Heb liever Active Track dan 4K120. Maar zie het niet gebeuren.... En heel eerlijk vertrouw ik die obstacle avoidence ook niet 100%. Mag toch graag zelf de controle houden. O-)
ik denk het niet. 4K120 kost erg veel processing en dus een dikke CPU. Ik denk dat het hooguit 4K60 wordt. Dat zal de gemiddelde koper ook niet over de streep trekken. Obstacle Avoidance wel, aangezien de Mini (3) toch een beginner drone is, en dan is Obstacle Avoidance wel erg handig.

• Waah
SpeedingWilly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:29:
[...]

ik denk het niet. 4K120 kost erg veel processing en dus een dikke CPU. Ik denk dat het hooguit 4K60 wordt. Dat zal de gemiddelde koper ook niet over de streep trekken. Obstacle Avoidance wel, aangezien de Mini (3) toch een beginner drone is, en dan is Obstacle Avoidance wel erg handig.
Dat gold natuurlijk ook al voor de Mini 2. En die kreeg het ook niet.
In gebruik zeer handig, maar marketingtechnisch zetten ze zichzelf wel enorm buitenspel door volledige obstacle avoidance aan te bieden.

En een dikke CPU? Als het in een GoPro past.... En de DJI Action 2 kan het ook.
Ze zouden bijna de DJI action 2 onder een drone kunnen hangen ;-)
Afbeeldingslocatie: https://www.cined.com/content/uploads/2021/10/DJI-Action-2-vs-GoPro-1.jpg

Maar we gaan het zien.
Waah schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:48:
[...]
Dat gold natuurlijk ook al voor de Mini 2. En die kreeg het ook niet.
In gebruik zeer handig, maar marketingtechnisch zetten ze zichzelf wel enorm buitenspel door volledige obstacle avoidance aan te bieden.
Dat is ook een zienswijze, en misschien heb je wel gelijk. Echter, toen de Mini 2 uit kwam was er nog geen concurrent met een sub 250 gram drone met Obstacle Avoidance, en nu wel. Verder evolueert de techniek, waardoor het nu wel mogelijk is.

Verder denk ik dat ze zichzelf niet buitenspel zetten, want meer geavanceerdere features zoals Active track e.d. zullen wel voor de duurdere drones blijven zoals de Air 2S en de Mavic 3

Ik denk dat DJI een hoop Mini 3 drones zal verkopen, zonder al te veel van de verkopen van de Air 2S te verliezen. In Europa zal die drone toch al een stuk minder verkopen vanwege de nieuwe EU regels.

Waah schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:48:
[...]
En een dikke CPU? Als het in een GoPro past.... En de DJI Action 2 kan het ook.
Ze zouden bijna de DJI action 2 onder een drone kunnen hangen ;-)
Weet je hoe heet die Osmo Action 2 wordt? En die heeft een volledig metalen behuizing en de CPU hoeft niets anders te doen dan de video processen. Een drone moet zo veel meer dan dan de video processen.

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

SpeedingWilly schreef op donderdag 11 november 2021 @ 10:52:
[...]
Ik denk dat DJI een hoop Mini 3 drones zal verkopen, zonder al te veel van de verkopen van de Air 2S te verliezen. In Europa zal die drone toch al een stuk minder verkopen vanwege de nieuwe EU regels.
Als de EU eens zou opschieten met de keuringen dan heb ik toch echt liever een Mavic 3 of Air 3 (straks) met veel betere camera en sensoren ipv de mini. Maar dan moeten ze wel een C1 label krijgen zodat je in A1 mag blijven vliegen.

En ook al is het technisch waarschijnlijk niet zo moeilijk om 4k120fps erin te proppen maar waarom zouden ze. Ze verkopen dan liever een duurdere drone. Een mini zonder dat verkoopt toch wel maar het blijft een instapper zonder pro functies.

[ Voor 54% gewijzigd door amphora op 11-11-2021 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
Allereerst bedankt voor alle info en tips die jullie in dit topic hebben gedeeld. Ook voor een beginner, zoals ik, erg handig.

Ik heb nog een vraagje over de "flight data center" records van de Mini 2. Het viel mij op dat bij vluchten met een tussentijdse landing het eerste deel van de vlucht niet is opgeslagen in het record. Het lijkt erop dat als je de drone laat landen en daarna meteen weer opstijgt het eerste deel van de vlucht tot aan het landen niet wordt opgeslagen of in ieder geval niet wordt getoond in de "flight data center" records op de telefoon.

Ik had bijvoorbeeld bij 1 van mijn eerste vluchten ca. 10 minuten gevlogen en daarna wilde ik RTH eens uitproberen. De knop ingedrukt, drone kwam netjes terug en landde op de juiste plek, daarna de drone weer laten opstijgen en nog wat foto's gemaakt gedurende ca. 5 minuten. Alleen de laatste 5 minuten zie ik van deze vlucht terug in de "flight data center" records.

Is dit een bekend probleem ? Of moet ik nog iets doen bij een "tussenlanding" om het eerste deel van de vlucht ook op te slaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RedBaret schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:36:
Allereerst bedankt voor alle info en tips die jullie in dit topic hebben gedeeld. Ook voor een beginner, zoals ik, erg handig.

Ik heb nog een vraagje over de "flight data center" records van de Mini 2. Het viel mij op dat bij vluchten met een tussentijdse landing het eerste deel van de vlucht niet is opgeslagen in het record. Het lijkt erop dat als je de drone laat landen en daarna meteen weer opstijgt het eerste deel van de vlucht tot aan het landen niet wordt opgeslagen of in ieder geval niet wordt getoond in de "flight data center" records op de telefoon.

Ik had bijvoorbeeld bij 1 van mijn eerste vluchten ca. 10 minuten gevlogen en daarna wilde ik RTH eens uitproberen. De knop ingedrukt, drone kwam netjes terug en landde op de juiste plek, daarna de drone weer laten opstijgen en nog wat foto's gemaakt gedurende ca. 5 minuten. Alleen de laatste 5 minuten zie ik van deze vlucht terug in de "flight data center" records.

Is dit een bekend probleem ? Of moet ik nog iets doen bij een "tussenlanding" om het eerste deel van de vlucht ook op te slaan.
Bij mij is het net andersom. De eerste paar honderd meter worden opgeslagen, de rest niet. Maar dit is een tijdje geleden wel opgelost door een firmware update bij mij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

RedBaret schreef op donderdag 11 november 2021 @ 23:36:

Net even gekeken, maar bij mij is alles opgeslagen, ook als ik tussentijds land. Check of je de laatste firmware hebt zoals @SpeedingWilly ook al aangeeft.

Ik zit op v01.03.0000 (zo uit het hoofd, ik heb mijn Mini 2 niet bij me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
SpeedingWilly schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 08:32:
[...]

Bij mij is het net andersom. De eerste paar honderd meter worden opgeslagen, de rest niet. Maar dit is een tijdje geleden wel opgelost door een firmware update bij mij.
_Eend_ schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 12:47:
[...]

Net even gekeken, maar bij mij is alles opgeslagen, ook als ik tussentijds land. Check of je de laatste firmware hebt zoals @SpeedingWilly ook al aangeeft.

Ik zit op v01.03.0000 (zo uit het hoofd, ik heb mijn Mini 2 niet bij me)
Ik zit ook op v01.03.0000. Meteen bij het activeren van de drone heb ik de laatste updates erop gezet. Ik ga binnenkort nog maar eens uitvoerig testen. Bedankt voor het kijken in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Wat mij trouwens opvalt is dat als ik de Mini 2 heb gebruikt, de mini en controller uit zet en even later weer wil gaan vliegen dat ik de DJI app echt af moet sluiten voordat ik beeld heb in de app. Ik kan de app dus niet op de achtergrond laten draaien.

Het is geen heel groot probleem, maar het is wel iets waar ik aan moet denken. Het rare er aan is dat er wel verbinding wordt gemaakt met de Mini 2 en ik kan er ook mee vliegen, ik krijg alleen zwart beeld. Hebben meer mensen dit "probleem", of is dat normaal?

Ik draai de app op mijn Samsung Galaxy A50 met Android 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 09:06:
Wat mij trouwens opvalt is dat als ik de Mini 2 heb gebruikt, de mini en controller uit zet en even later weer wil gaan vliegen dat ik de DJI app echt af moet sluiten voordat ik beeld heb in de app. Ik kan de app dus niet op de achtergrond laten draaien.

Het is geen heel groot probleem, maar het is wel iets waar ik aan moet denken. Het rare er aan is dat er wel verbinding wordt gemaakt met de Mini 2 en ik kan er ook mee vliegen, ik krijg alleen zwart beeld. Hebben meer mensen dit "probleem", of is dat normaal?

Ik draai de app op mijn Samsung Galaxy A50 met Android 11.
DJI is echt Apple minded. Op mijn iPhone heb ik zulke problemen nog nooit meegemaakt. Ook heb ik al van iemand met een Mavic 3 gehoord dat de Android app ook wat probleempjes heeft. DJI heeft dus de app voor iOS wat beter voor elkaar dan de Android App (helaas voor Android gebruikers).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedBaret
Gisteren nog wat verder gezocht naar het ontbreken van records in "Flight Data Center".

Ik kwam wat berichten tegen op andere fora. Rode draad in die berichten: Zet "Auto sync Flight Records" uit, in ieder geval tot na de vlucht.

Mocht iemand ook tegen dit probleem aanlopen, ik heb uiteindelijk het volgende gedaan:
Sync uitgeschakeld, de cache geschoond en wat (meer) ruimte vrijgemaakt op mijn iPhone.

Net even gevlogen met mijn mini 2 en bij (tussentijdse) landingen wordt nu netjes een vlucht opgeslagen in het "Flight Data Center".

[ Voor 3% gewijzigd door RedBaret op 14-11-2021 11:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Afgelopen zaterdag heb ik de Mini 2 even laten fladderen langs de Grebbeliniedijk bij Amersfoort, da's best een leuke plek om rond te vliegen, en omdat ik anders toch niks doe met de beelden die ik maak behalve laten zien aan vrienden/collega's heb ik maar even snel een YouTube filmpje in elkaar geflanst :P

YouTube: Grebbeliniedijk

Verwacht geen editing-skills, ik was al blij dat ik fade-in en fade-out er in heb gekregen :+

Ik ben ook meer bezig geweest met video software aan de praat te kijgen op mijn linux bak (Fedora 35..) dan dat ik met editen bezig ben geweest. Eerst heb ik OpenShot geprobeerd, die werkte wel maar kon dan geen videos renderen omdat de benodigde hardware ondersteuning ontbrak. Daarna Shotcut maar die werkte ook niet lekker, en nu heb ik KDEnlive geprobeerd. Dat werkte (maar ziet er niet uit in Gnome..)

En tijdens de vlucht had ik ook veel last van het feit dat de verbinding slecht was, ik wilde eerst op 100m beelden gaan maken, maar na nog geen 50m had ik al maar 2-3 balkjes en de melding dat de RC verbinding slecht was, ook als ik de remote op de drone richtte. Daardoor heb ik het maar bij 1 lege accu gelaten.

Ik ben al eens eerder op deze plek geweest en toen had ik dat probleem ook wel, maar lang niet zo erg. Wel kreeg ik toen de melding "Gimbal overloaded" of iets in die geest. toen ik in de luwte van de dijk op 1 meter hoogte ging vliegen was het probleem weg. Dus waarschijnlijk stond er (net) iets teveel wind.

De volgende keer maak ik er meer werk van, want het is toch wel leuk om er iets moois van te maken, zelfs als er maar drie man en een paardenkop naar kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:33

Stimulate14

⭐⭐⭐

_Eend_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 15:45:
Afgelopen zaterdag heb ik de Mini 2 even laten fladderen langs de Grebbeliniedijk bij Amersfoort, da's best een leuke plek om rond te vliegen, en omdat ik anders toch niks doe met de beelden die ik maak behalve laten zien aan vrienden/collega's heb ik maar even snel een YouTube filmpje in elkaar geflanst :P

Verwacht geen editing-skills, ik was al blij dat ik fade-in en fade-out er in heb gekregen :+

Ik ben ook meer bezig geweest met video software aan de praat te kijgen op mijn linux bak (Fedora 35..) dan dat ik met editen bezig ben geweest. Eerst heb ik OpenShot geprobeerd, die werkte wel maar kon dan geen videos renderen omdat de benodigde hardware ondersteuning ontbrak. Daarna Shotcut maar die werkte ook niet lekker, en nu heb ik KDEnlive geprobeerd. Dat werkte (maar ziet er niet uit in Gnome..)

En tijdens de vlucht had ik ook veel last van het feit dat de verbinding slecht was, ik wilde eerst op 100m beelden gaan maken, maar na nog geen 50m had ik al maar 2-3 balkjes en de melding dat de RC verbinding slecht was, ook als ik de remote op de drone richtte. Daardoor heb ik het maar bij 1 lege accu gelaten.

Ik ben al eens eerder op deze plek geweest en toen had ik dat probleem ook wel, maar lang niet zo erg. Wel kreeg ik toen de melding "Gimbal overloaded" of iets in die geest. toen ik in de luwte van de dijk op 1 meter hoogte ging vliegen was het probleem weg. Dus waarschijnlijk stond er (net) iets teveel wind.

De volgende keer maak ik er meer werk van, want het is toch wel leuk om er iets moois van te maken, zelfs als er maar drie man en een paardenkop naar kijken :)
Mooi gebied inderdaad. Zeker als je ook de zon erbij hebt.
Leuk shot van de boot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik wil nog een keer met zonsopgang de lucht in, met de dauw aan de grond. Now its the time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret

-knip-
Mooie beelden. Was je heel vroeg of is het altijd zo rustig daar ? :)
Wateroppervlak is zo glad en rustig dat je ook mooi de weerkaatsing van de golven achter de boot kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Stimulate14 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:15:
[...]

Mooi gebied inderdaad. Zeker als je ook de zon erbij hebt.
Leuk shot van de boot.
Ja, ik had geluk. Het was een groot deel van de dag wel bewolkt maar net rond die tijd kwam de zon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Stimulate14 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:15:
Ik wil nog een keer met zonsopgang de lucht in, met de dauw aan de grond. Now its the time.
Dat wil ik ook nog een keer doen, maarja.. Zo vroeg opstaan op een vrije dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

RedBaret schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:49:
[...]

Mooie beelden. Was je heel vroeg of is het altijd zo rustig daar ? :)
Wateroppervlak is zo glad en rustig dat je ook mooi de weerkaatsing van de golven achter de boot kan zien.
Rond 13:00, het is daar alleen druk als het heel mooi weer is. Dan ligt het stuk achter de brug vol met strandgangers. Maar anders zijn er hooguit wat fietsers, wandelaars en roeiers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah

Je kan eens kijken naar Davinci Resolve.

Verder leuke beelden. Enige wat ik zou opmerken is dat het draaien vaak abrubt gaat. Ipv heel rustig beginnen en dan langzaam versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Waah schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:09:
[...]

Je kan eens kijken naar Davinci Resolve.

Verder leuke beelden. Enige wat ik zou opmerken is dat het draaien vaak abrubt gaat. Ipv heel rustig beginnen en dan langzaam versnellen.
Davinci heb ik al eens uitgeprobeerd maar het is wel wat uitgebreider dan ik (op dit moment) aankan :P

Van het draaien ben ik me ook bewust, dat moet ik nog wat beter oefenen, maar een deel komt (denk ik) ook door de verbindingsproblemen waardoor ik wat zenuwachtig werd. En volgende keer ga ik wel even een soort vluchtplan maken voordat ik wegga. Nu heb ik dat ding gewoon de lucht in gegooid en gedaan wat me leuk leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-06 23:05
Je kunt ook eens kijken naar Shotcut, stukje OpenSource software. Werkt leuk. Zat tutorials te vinden op YouTube, maar dat is ook het geval v.w.b. Davinci Resolve. De laatste vergt wel wat van je hardware overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

consono_md110 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:25:
Je kunt ook eens kijken naar Shotcut, stukje OpenSource software. Werkt leuk. Zat tutorials te vinden op YouTube, maar dat is ook het geval v.w.b. Davinci Resolve. De laatste vergt wel wat van je hardware overigens.
Shotcut heb ik ook geprobeerd, maar kreeg ik ook niet echt aan de praat. Davinci Resolve heb ik inmiddels geïnstalleerd, vanavond even mee stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

_Eend_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:54:
[...]

Dat wil ik ook nog een keer doen, maarja.. Zo vroeg opstaan op een vrije dag
Haha, ja dat is hier ook het probleem. Ik kan 1 dag in de week uitslapen en dan ga ik niet om 0630 naar buiten :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

YouTube: BONAIRE by Drone in 4K with DJI MAVIC PRO

Dit is wel een leuk voorbeeld hoe je goed kan vliegen / opnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 02-06 20:14
_Eend_ schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:31:
[...]

Davinci heb ik al eens uitgeprobeerd maar het is wel wat uitgebreider dan ik (op dit moment) aankan :P

Van het draaien ben ik me ook bewust, dat moet ik nog wat beter oefenen, maar een deel komt (denk ik) ook door de verbindingsproblemen waardoor ik wat zenuwachtig werd. En volgende keer ga ik wel even een soort vluchtplan maken voordat ik wegga. Nu heb ik dat ding gewoon de lucht in gegooid en gedaan wat me leuk leek.
Dat draaien is ook in de software nog wel een beetje in te stellen. In advanced settings zit een instelling waarin je kan instellen hoe snel je drone draait en ook de smoothnes als je stopt, en dat dan weer per mode (normal etc). Daarmee kun je het echt wel beter krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Camiel schreef op woensdag 17 november 2021 @ 12:42:
[...]

Dat draaien is ook in de software nog wel een beetje in te stellen. In advanced settings zit een instelling waarin je kan instellen hoe snel je drone draait en ook de smoothnes als je stopt, en dat dan weer per mode (normal etc). Daarmee kun je het echt wel beter krijgen.
Dat is een goede, de smoothness van drone bewegingen heb ik (nog) niet gezien, ik weet wel dat je het eea. kunt instellen voor de gimbal. Daar ga ik ook even mee spelen dan :)

Neemt niet weg dat ik niet als een lompe beer aan die sticks moet zitten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[img=620,464]https://tweakers.net/fotoalbum/image/uJZ5PRImFpr2ULGpk2C19q3S.jpg[/img]

Mijn review van de DJI Mavic 3 is online!

Note:
Dit is uiteraard het Mini topic, maar bij gebrek aan een dedicated Mavic 3 topic, plaats ik de link toch ook hier. Ik weet zeker dat er Mini (2) vliegers ook geïnteresseerd zijn in een mavic 3! 8) :)

[ Voor 4% gewijzigd door SpeedingWilly op 17-11-2021 20:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:05

Solid Seal

3D Printer N00b

Voor diegene die het willen weten. De Black Friday deals zijn nu 499 euro voor de Mini 2 FMC .
Ik heb m echter een week of 2 geleden gekocht bij Bol.com (dag deal) voor 479 :D .

Nog niet mee gevlogen daar ik 1 van mijn katten heb moeten wegbrengen naar de eeuwige muizenjachvelden :( en het weer ook niet echt meezit.. Maarja je kan m maar alvast hebben :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

DaVinci Resolve geinstalleerd en werkend gekregen. Mijn AMD RX 590 werd niet herkend, daarvoor moest ik ROCm installeren (AMD Radeon Open Compute), met dank aan deze post op reddit: https://www.reddit.com/r/...n_fedora_31_with_amd_gpu/

Deze is voor Fedora 31, en sindsdien is er (natuurlijk) wat veranderd, na wat zoeken kwam ik er achter dat de laatste versie van ROCm die met DVR werkt 3.3 is: https://github.com/RadeonOpenCompute/ROCm/issues/1345

Dus versie 3.3 geinstalleerd en dat werkt. *O*

Behalve met de .MP4 files die de Mini 2 aanmaakt -O-

Ik kon de bestanden niet eens importeren.

Niet alleen die van de Mini 2 trouwens, ik had nog een opname die ik met OBS Studio had gemaakt, ook in mp4. Die werd wel geïmporteerd maar was daarna niet af te spelen (ook geen thumbnail).

Na nog meer gegoogle kwam ik er achter dat je de bestanden moet converteren naar mjpeg in een .MOV container:
code:
1
ffmpeg -i DJI_0345.MP4 -vcodec mjpeg -q:v 2 -acodec pcm_s16be -q:a 0 -f mov DJI_0345.MOV
bron: YouTube: Import MP4 and H.264 Videos in Davinci Resolve on Linux

Dat werkt *O*

Maar dit weekend is het niet echt ideaal vliegweer, dus ik maar even aan de slag met wat oude beelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 02-06 20:14
_Eend_ schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 12:49:
DaVinci Resolve geinstalleerd en werkend gekregen. Mijn AMD RX 590 werd niet herkend, daarvoor moest ik ROCm installeren (AMD Radeon Open Compute), met dank aan deze post op reddit: https://www.reddit.com/r/...n_fedora_31_with_amd_gpu/

Deze is voor Fedora 31, en sindsdien is er (natuurlijk) wat veranderd, na wat zoeken kwam ik er achter dat de laatste versie van ROCm die met DVR werkt 3.3 is: https://github.com/RadeonOpenCompute/ROCm/issues/1345

Dus versie 3.3 geinstalleerd en dat werkt. *O*

Behalve met de .MP4 files die de Mini 2 aanmaakt -O-

Ik kon de bestanden niet eens importeren.

Niet alleen die van de Mini 2 trouwens, ik had nog een opname die ik met OBS Studio had gemaakt, ook in mp4. Die werd wel geïmporteerd maar was daarna niet af te spelen (ook geen thumbnail).

Na nog meer gegoogle kwam ik er achter dat je de bestanden moet converteren naar mjpeg in een .MOV container:
code:
1
ffmpeg -i DJI_0345.MP4 -vcodec mjpeg -q:v 2 -acodec pcm_s16be -q:a 0 -f mov DJI_0345.MOV
bron: YouTube: Import MP4 and H.264 Videos in Davinci Resolve on Linux

Dat werkt *O*

Maar dit weekend is het niet echt ideaal vliegweer, dus ik maar even aan de slag met wat oude beelden.
Nadeel is dat je dan al heftig gecomprimeerde beelden gaat omzetten in een echt slechte codec en daarmee je filmpje gaat maken. Niet ideaal voor de kwaliteit van je filmpje. Eerder zou ik kijken of het naar prores ofzo kan (is dan wel weer heel groot qua bestanden). Weet niet wat DaVinci precies ondersteund op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Camiel schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 22:00:
[...]

Nadeel is dat je dan al heftig gecomprimeerde beelden gaat omzetten in een echt slechte codec en daarmee je filmpje gaat maken. Niet ideaal voor de kwaliteit van je filmpje. Eerder zou ik kijken of het naar prores ofzo kan (is dan wel weer heel groot qua bestanden). Weet niet wat DaVinci precies ondersteund op Linux.
Daar zat ik ook al aan te denken. Ik heb nu een clipje van een seconde omgezet naar ProRes: van 9,7 MB naar 235 MB. Met recht een Flinke Jongen dus :P Maar het werkt wel. Ik heb nu alle beelden van een vlucht omgezet naar ProRes 422.

Ouch. Ik heb in totaal 1,6 TB in deze machine, en ik dacht dat dat wel voldoende zou zijn.

Maar wat ik er voor zover van begrijp is dat de gratis versie van DaVinci Resolve op Windows en Mac net even iets meer bestandsformaten ondersteunt dan op Linux :?

De betaalde versie kan overigens wel met MP4 H.264 overweg volgens de specs. Maar om nou dik 300 euro uit te gaan geven gelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cfbarca
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-04-2024
De Dji fly app heeft een leuke maar beperkte creator voor filmpjes te maken. Weet iemand een app of programma met wat meer mogelijkheden en toch relatief eenvoudig. Zag laatst een filmpje in 3 banden gesplitst van 1 locatie met in elke band een ander stukje vd locatie gefilmd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57
Vandaag is trouwens Litchi (IOS/Android) in de aanbieding ivm Black Friday. Wellicht toch maar eens aanschaffen voor mijn Mavic mini 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Jammer dat ik een Mini 2 heb, en dus (voorlopig?) nog niks heb aan Litchi.. Al gebruik ik de Litchi Mission Hub wel om vluchten te plannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

bvsteyn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:29:
Vandaag is trouwens Litchi (IOS/Android) in de aanbieding ivm Black Friday. Wellicht toch maar eens aanschaffen voor mijn Mavic mini 1.
Dat is wel interessant. Begrijp ik dan goed dat je op voorhand een vlucht kan inplannen en bij opstijgen de drone deze vlucht vliegt? Ongeacht of hij buiten bereik vliegt en rondje toch afmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
_Eend_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:53:
Jammer dat ik een Mini 2 heb, en dus (voorlopig?) nog niks heb aan Litchi.. Al gebruik ik de Litchi Mission Hub wel om vluchten te plannen
Zover ik weet komt er eind dit jaar of begin volgend jaar support voor de Mini 2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:18:
[...]

Dat is wel interessant. Begrijp ik dan goed dat je op voorhand een vlucht kan inplannen en bij opstijgen de drone deze vlucht vliegt? Ongeacht of hij buiten bereik vliegt en rondje toch afmaakt?
Ja, klopt je kan van te voren op de computer een vluchtplan maken. Je kan dan aangeven wat hij in focus moet houden of hoe je iets gefilmd wil hebben. Vervolgens opstijgen en dan het vluchtplan starten en hij vliegt conform je programmering.

Zelf ben ik benieuwd naar de panaroma mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

bvsteyn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:03:
[...]

Ja, klopt je kan van te voren op de computer een vluchtplan maken. Je kan dan aangeven wat hij in focus moet houden of hoe je iets gefilmd wil hebben. Vervolgens opstijgen en dan het vluchtplan starten en hij vliegt conform je programmering.

Zelf ben ik benieuwd naar de panaroma mogelijkheid.
Dat is wel super nice. Dan sta je niet echt meer met klamme handjes als de verbinding wegvalt en dan kan je toch die route maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

bvsteyn schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:29:
In de Appstore is de app € 14,99. Is dat de B.F. aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:10:
[...]

In de Appstore is de app € 14,99. Is dat de B.F. aanbieding?
Ja, normaal zit ie rond de € 22 meen ik. Hij is volgens mij zelf €24 geweest . Blijft een prijzige app!
Misschien leuke functionaliteit om mee te spelen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:06:
[...]

Dat is wel super nice. Dan sta je niet echt meer met klamme handjes als de verbinding wegvalt en dan kan je toch die route maken.
Dat weet ik dus niet. Stuurt de app de hele route in 1x naar je drone, of stuurt de app je drone real-time aan?

Weet iemand dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
_Eend_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:09:
[...]

Dat weet ik dus niet. Stuurt de app de hele route in 1x naar je drone, of stuurt de app je drone real-time aan?

Weet iemand dat?
Voor zover ik weet is Litchi voor de mini 1 een virtuele controller (en dus géén voorgeprogrammeerde waypoints ivm beperkte hardware). Others to confirm...

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

_Eend_ schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:09:
[...]

Weet iemand dat?
In het filmpje hierboven lijkt het alsof de route wordt geup-load in de app waarop de drone vervolgens mee aan de gang gaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LoBbY_1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:47
Na het (stilletjes) lezen van dit topic toch de knoop doorgehakt en een Mini 2 aangeschaft. Tijdens mijn tweede vlucht mazzel gehad met een mooie regenboog! Let niet op de montage - dit is iets wat ik nog moet leren :D

YouTube: Wellerwaard November 2021

Een echte golver is nooit uitgeput

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stimulate14 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 15:23:
[...]
In het filmpje hierboven lijkt het alsof de route wordt geup-load in de app waarop de drone vervolgens mee aan de gang gaat.
Idd. De route wordt via WiFi of 4G met de smartphone van je Litchi account uit de cloud op je telefoon gedownload. Vervolgens wordt de route voor de vlucht naar de Drone gestuurd, waarna de Drone autonoom de route vliegt. In de app heb je (uiteraard) wel de mogelijkheid om de route te pauzeren of onderbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

SpeedingWilly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:50:
[...]

Idd. De route wordt via WiFi of 4G met de smartphone van je Litchi account uit de cloud op je telefoon gedownload. Vervolgens wordt de route voor de vlucht naar de Drone gestuurd, waarna de Drone autonoom de route vliegt. In de app heb je (uiteraard) wel de mogelijkheid om de route te pauzeren of onderbreken.
Dus als de drone de verbinding kwijtraakt met de controller gaat hij gewoon verder met het vluchtplan?

Nou DJI, kom maar op met die SDK voor de Mini 2 :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

LoBbY_1 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 17:15:
Na het (stilletjes) lezen van dit topic toch de knoop doorgehakt en een Mini 2 aangeschaft. Tijdens mijn tweede vlucht mazzel gehad met een mooie regenboog! Let niet op de montage - dit is iets wat ik nog moet leren :D

YouTube: Wellerwaard November 2021
Mooi plekje en mooie beelden met een mooie bonus regenboog. Je had nog even op zoek kunnen gaan naar die pot met goud :+

De montage is al beter dan wat ik in elkaar heb gezet. Alleen soms zijn de bewegingen wat abrupt, maar dat is iets wat je moet oefenen.. Ik vlieg al een tijdje met mijn Mini 2 maar heb het nog niet helemaal onder de knie.

Ik wilde eigenlijk dit weekend even gaan vliegen, maar zo te zien is het geen drone-weer ;(

Gelukkig heb ik mijn Tellootje nog, dus ik kan ook binnen vliegen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Eend_ op 27-11-2021 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Eend_ schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 08:44:
[...]
Dus als de drone de verbinding kwijtraakt met de controller gaat hij gewoon verder met het vluchtplan?
Nee, dat kun je instellen. De drone stopt of keert terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
SpeedingWilly schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 19:50:
[...]

Ah, sinds kort wordt waypoint mode ondersteund voor de mini!

Version 2.10.0 / 2.10.1 (October 7, 2021)
- added support for Mavic Air 2
- added waypoint mode for Mavic Mini 1 and Mavic Air 2

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De nieuwere DJI drones worden helaas niet ondersteund. Daarom is het al een hele tijd geleden dat ik Litchi heb gebruikt (met de Mavic 2 Pro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de liefhebber, vandaag is de DJI Mini 2 FMC in de aanbieding bij iBood:
https://www.ibood.com/nl/...ni-2-drone-fly-more-combo

€480,- ex verzenden.

Verlopen!

[ Voor 14% gewijzigd door SpeedingWilly op 06-12-2021 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corrado20vt
Mooie prijs!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Volgens de geruchtenmachine is de opvolger van de DJI Mini 2 te verwachten in het voorjaar, namelijk in April 2022.

De DJI Mini 3 zal waarschijnlijk Obstacle Avoidance bieden en een iets langere vliegtijd. Vast staat wel dat ook deze Mini weer duurder zal zijn dan zijn voorganger.

Doe er je voordeel mee. Wachten op de Mini 3 of de Mini 2 aanschaffen? De verwachting is iig wel dat de Mini 2 (FMC) rond introductie van de Mini 2 tegen lagere prijzen aangeboden gaat worden. Tot nu toe is de laagste prijs die ik gezien heb voor een Mini 2 FMC 469 euro.

Er zijn ook geruchten over een DJI FPV Mini drone die in Juli 2022 moet uitkomen. Als die compatibel is met de DJI goggles lijkt het mij een interessant product.

Het blijven geruchten dus niets staat vast. Meer info is hier te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1975Mark30
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 12:31
SpeedingWilly schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:26:
Volgens de geruchtenmachine is de opvolger van de DJI Mini 2 te verwachten in het voorjaar, namelijk in April 2022.

De DJI Mini 3 zal waarschijnlijk Obstacle Avoidance bieden en een iets langere vliegtijd. Vast staat wel dat ook deze Mini weer duurder zal zijn dan zijn voorganger.

Doe er je voordeel mee. Wachten op de Mini 3 of de Mini 2 aanschaffen? De verwachting is iig wel dat de Mini 2 (FMC) rond introductie van de Mini 2 tegen lagere prijzen aangeboden gaat worden. Tot nu toe is de laagste prijs die ik gezien heb voor een Mini 2 FMC 469 euro.

Er zijn ook geruchten over een DJI FPV Mini drone die in Juli 2022 moet uitkomen. Als die compatibel is met de DJI goggles lijkt het mij een interessant product.

Het blijven geruchten dus niets staat vast. Meer info is hier te lezen.
Thanks voor de info. Hoop, naast obstacle avoidance, op active tracking. Zal er wel niet in zitten omdat dit andere modellen teveel kanibaliseert...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
1975Mark30 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:38:
[...]
Thanks voor de info. Hoop, naast obstacle avoidance, op active tracking. Zal er wel niet in zitten omdat dit andere modellen teveel kanibaliseert...
Dat denk ik ook. En als het er al in zit dan zal het een basic versie zijn. Als je Active Track belangrijk vind dan zul je toch naar (veel) duurdere drones moeten uitkijken.

Mijn ervaringen zijn iig dat Active Track erg lastig is om goed te implementeren. De laatste 2 DJI drones (DJI Air 2S en Mavic 3) hebben dit nu op een dusdanig niveau dat het enigszins bruikbaar begint te worden.

Active Track van de Mavic 2 Pro bv was gewoon in de praktijk niet bruikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
Hier nog altijd happy met het eerste model van de Mavic mini. Recent Litchi gedownload en de afgelopen dagen wat mee gestoeid. Ben nog wel zoekende naar goede stitching programma's op de Mac. Heb voor deze pano boven Nijkerk gebruik gemaakt van een Windows machine met ICE en daarna nabewerkt op de Mac:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/HIUHBTMof8di1_61lG9bQrfvlEjR63Sihy8cymuoxKSXnTy_vKJAaxJ1yaiiAxDTjfH2pDYrArbDRtPJUrx93xV7i7GfXuKDyOeXS3BwANvN6NkV7_BqKNtESIlIvK0vTIawQtfehAq5B-HMR-Adm-qfbuz9LkDKyoG8hspzt_eYp1sue3H8_Sdz5kMIX0JCYvmEs-B6oVm2e-6cE2QjRaH9T4EDvhcrkbHDLUM1r7Sg7Ud5po3UTM_tO7iaG3rCTqdO4_oWwwAduoxQTWfwofJDY2vQv2hbF-I17tiVYqM7uHWfcBHiR6_c0hPtk1kfEkrv4YxwAmenBirKrWnMV4JvZgV6mNqJE1VkthPKiJsXSXpDXuB1EoWSEHLm1JK1k2Sm7_L0nEbRstETZ5dE4Aa9M_zKmFSawj1sPfV-tR1lwuqj95GmZ1uhw4ek52vuNacGmt6vTTQOY-N2EO3VWKSwI6DSthrLrwLDt20mTpEcNFD_IQ-O7IEwO_y11Nyo3SOJQXO1TqXpjmJrNy7pSdoFEEL0KnEOsDYjIxpVHk-hqpfC9EYerifK02CrNLSUXXBupQLCJW3ECl98BKNo0xtcOn43WB5B-lnIFQFG-dnVTUZ1dtU-PbUBU89rI3eqXYBhIwVXGYt05whXpeB8Gpng83D1LNsp-UHUG7d9XxPgpQe9liObwMTiUZKwTg0xXkohCPchqBm8i_tZhd9roXyB=w3124-h786-no?authuser=0

Ben nog aan het stoeien met Hugin en PS maar echt goede resultaten haal ik daar nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Steef

GoT's Most Eaten

Ik lees her en der dat de smart battery firmware is aangepast om zo te zorgen dat ze ook ontladen als ze in de charge hub zitten. Ik kan echter niet zien wat de huidige firmware versie van de batterij is, hoe weet ik of ze een update nodig hebben?

Enige wat ik tot dusver kan vinden is de batterij in de drone zetten, spul aan schakelen en na verbinden met de remote vooral wachten om te kijken of er een popup komt. :? Er bestaat dus geen mannier om een firmware level check op de batterij te doen die iets meer feedback geeft?

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Steef schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:15:
Er bestaat dus geen mannier om een firmware level check op de batterij te doen die iets meer feedback geeft?
Volgens mij kun je met DJI Assistant 2 checken welke versies firmware je gebruikt. En of je kunt up- en/of down-graden, mocht je dat willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compumess Inc
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
bvsteyn schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:44:
Hier nog altijd happy met het eerste model van de Mavic mini. Recent Litchi gedownload en de afgelopen dagen wat mee gestoeid. Ben nog wel zoekende naar goede stitching programma's op de Mac. Heb voor deze pano boven Nijkerk gebruik gemaakt van een Windows machine met ICE en daarna nabewerkt op de Mac:
- - -8< - - -
Ik heb goede ervaringen met PTGui (op Mac), https://www.ptgui.com/
Je zou eens kunnen spelen met hun demoversie.

• Steef
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

Steef

GoT's Most Eaten

M!chel schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:27:
[...]

Volgens mij kun je met DJI Assistant 2 checken welke versies firmware je gebruikt. En of je kunt up- en/of down-graden, mocht je dat willen.
Ik zal het eens proberen! Op mijn windows 8.1 laptop kreeg ik de software niet goed functioneel. De COM-poort voor de drone werd wel aangemaakt maar de software wou alleen maar een locale backup maken. Geen updates.

Ik zal het nog eens op windows 10 proberen. Dank.

Sony A7III | Sony 24 - 105 G | Sigma 100 - 400

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
Compumess Inc schreef op woensdag 22 december 2021 @ 22:29:
[...]

Ik heb goede ervaringen met PTGui (op Mac), https://www.ptgui.com/
Je zou eens kunnen spelen met hun demoversie.
Werkt idd ook goed. Jammer van het logo in de uiteindelijke plaat. Voordeel van de Image Composite Editor is dat het gratis is en even goed zijn werk doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvsteyn
Nog eentje van 2 dagen geleden.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-_P_7WkNe2lUIGfYIm7dvI-WAWuuhzHJZeaSMXlTK0cyJ9J6AD_7q4cSUpXf07yTZQEaBPv1BNYFl9D4GyemK1hDtH2I7u-Rr-1A-DdRpJbSumPoUC3eYWGtgzn86V5flxDS4MR4MIncEzwZRp2i_av8r5raR8Na6DEOoVgeNytWe4Mzbbmihp-s42wr5OJoYuqz0E1Chcbezw6Gwo-N2ZpRD-HbVayoHWKccmR41mcwCD6isUF6q0QDyekw403g8XlJgrjqEzxtPUjLzutu5nusbrCSn1jF-Wcq1EiHmiKx6PdR7-Ow6i_k5FRP24yBXRkTERJ0cxlwTBkFIxA44jGyo30r60uEhaW8vzEn_B1hqyly__pOot_ED32hrNwKU1NjZB9l5OIklMcG_3zGPeGKrKZnNQr1H0pTeBx8Gx6FkDyOHCHVUg05zu3qDEty6Pyv8axOpBokjvTk8_7HGNmYQh0BillZk7SWODqHdBuT61Fe2E0QvRGGEF_RkTRHfuZbDOJ9VOXX8oIZrIVitf-fsjzRqGmprmfQAaJZ4cItHzfVfN_vWntqS0692O2-i4wNoFD3ug8MguzLX3YPox1nVb22Q7lplUij2_wEXAf4-Yvme7pIWUu3lGA4yOF9yhMGB-taiqPhMACG0dabSkP2pEtVP0moYzZ-QVyoRjISrtuVMhwgjx2B8SbSz1pmQAFO6kaWASfg7nUjXnSenTwK=w3124-h856-no?authuser=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Alleen Image Composite Editor is niet meer te downloaden bij Microsoft:
Please note that the Image Composite Editor download is no longer available. This project has been retired.
Ik heb nog ergens een oude versie gevonden (1.4.4.0) bij cnet.com en die doet het wel aardig:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Iz5KXlgq3idzJx4_Vb9ARi9R5QI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cmeNCUwnPq0zThELJnJwnLJr.png?f=fotoalbum_large

Het zijn wel onbewerkte foto's die ik direct vanaf het SD kaartje heb geïmporteerd. Dus ze zijn wat donkerder dan ik had gehoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
_Eend_ schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:26:
Alleen Image Composite Editor is niet meer te downloaden bij Microsoft:

[...]

Ik heb nog ergens een oude versie gevonden (1.4.4.0) bij cnet.com en die doet het wel aardig:

[Afbeelding]

Het zijn wel onbewerkte foto's die ik direct vanaf het SD kaartje heb geïmporteerd. Dus ze zijn wat donkerder dan ik had gehoopt.
Hier kan je een nieuwere versie downloaden. Deze versie is goed bruikbaar en heb ik zelf ook gebruikt!
Uit jouw panorama is zeker nog wel wat te halen qua nabewerking. Mooie plaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

bvsteyn schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 14:40:
[...]

Hier kan je een nieuwere versie downloaden. Deze versie is goed bruikbaar en heb ik zelf ook gebruikt!
Uit jouw panorama is zeker nog wel wat te halen qua nabewerking. Mooie plaat!
Waar is hier? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Pagina: 1 ... 13 ... 46 Laatste

Let op:
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.

Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2