Camiel schreef op maandag 20 september 2021 @ 07:49:
[...]
Staat niet de beginnersmode nog aan? Volgens mij heeft die ook een beperking, al mag het dan niet echt haperen.
Valt mij sowieso op dat de mini 2 een minder stabiele video verbinding heeft dan de air 2. Heb de mini bijna niet gebruikt tijdens 3 maanden op reis zijn, de air 2 pakte ik toch liever door de hogere kwaliteit in video + de sensors die zorgen dat ik net met een wat veiliger gevoel vlieg 😊
Ik ben benieuwd naar meer van dit soort ervaringen, ik heb me een paar dagen ingelezen en mijn A1+A3 certificaat gehaald en ik zit sterk te twijfelen over de mini 2 maar dit is vooral ingegeven door praktische/wettelijke overwegingen.
Pluspunten
- De mini 2 blijft in de categorie A1, ook na 2022 en het voelt een beetje zonde om nu een drone te kopen die zijn restwaarde binnen 1,5 jaar grotendeels verliest
- Ik ben een onervaren drone piloot dus het is wellicht verstandig om niet gelijk met een peperduur apparaat te gaan vliegen, al heeft de mini 2 natuurlijk wel minder veiligheidssensors dan grotere drones.
Minpunten
- Ik wil de drone zakelijk gaan gebruiken, niet als hoofddoel maar als extra dienstverlening en vooral voor video. Ik vraag me af of de kwaliteit daarvoor goed genoeg is. Ik vond niet veel vergelijkingen tussen de mini 2 en mavic 2 pro, meeste vergelijkingen gaan over de mavic air 2 maar in deze video die ik wel vond vind ik het verschil nu niet echt spectaculair, het beeld is anders maar niet perse mooier of scherper.
YouTube: DJI Mini 2 vs Mavic 2 Pro Comparison
- De Mini 2 heeft in het algemeen natuurlijk minder features dan een grotere, duurdere drone. Met name het gemis van optische zoom en het gebrek aan veiligheidssensors als beginner zie ik daarbij als nadelen. Maar het zijn in mijn beleving geen gigantische nadelen als ik tegen een redelijk prijs toch wat ervaring kan opdoen en wat aanvullende content kan maken.
Ik neig er dus naar dat een mini 2 een verstandigere investering is dan een Air 2 of een Mavic 2 pro met het oog op de nieuwe regels. Mocht de Mini volstaan dan is dat natuurlijk helemaal mooi, mocht ik over ruim een jaartje toch denken ik voel me enigszins beperkt kan ik altijd voor een drone met C keurmerk gaan als vervanging of aanvulling op de mini. Is dit een enigszins logische gedachtegang?