3900 WP O / 4100 WP W | Daikin 2mxm50n | Daikin FTXM 25 | Daikin FTXM 35
Wilde ook filmen en toen viel me op dat de camera stream op mijn telefoon freezde tijdens het filmen.. Dacht eerst dat het door de vrij lege accu kwam.. Maar vandaag met een volle accu hetzelfde probleem..
Turns out dat mijn nieuwe telefoon (S21) niet helemaal compatibel is met de DJI FLY app. Probleem is al best lang bekend bij DJI maar dus nog niet gefixed, beetje jammer.. Je zou toch verwachten dat ze op zijn minst alle flagship telefoons zouden supporten.
Gelukkig mijn oude telefoon (Pixel 4) nog niet weg gedaan want daar werkt ie perfect mee (je zou eigenlijk andersom verwachten ivm de nieuwste Android versies). Elk nadeel heeft wel een voordeel zij een wijs man ooit; ik ben nu iig wel te bereiken tijdens het vliegen met de drone

Foto:
Flinke fik aan de overkant in #Dordrecht even spieken met de drone. pic.twitter.com/4pjeUJCuRk
— Matthijs de Jong (@matthijsdj105) 23 juni 2021
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Persoonlijk vind ik dit een ruim oké afstand.
Als ik naar de foto op Twitter kijk heeft Matthijs zéér ruim afstand gehouden!qless schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 09:42:
Let je wel op dat de brandweer daar zelf niet aan de weer is met een drone?
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Downgraden via de galaxy store naar 1.4DutchHammer schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:16:
Turns out dat mijn nieuwe telefoon (S21) niet helemaal compatibel is met de DJI FLY app. Probleem is al best lang bekend bij DJI maar dus nog niet gefixed, beetje jammer.. Je zou toch verwachten dat ze op zijn minst alle flagship telefoons zouden supporten.
Jup, brandweer was hier overigens nog niet eens gearriveerd. Daarnaast ook de 112 meldingen en ads radar bekeken of er geen trauma/politie heli onderweg was.SpeedingWilly schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 10:25:
[...]
Als ik naar de foto op Twitter kijk heeft Matthijs zéér ruim afstand gehouden!
Volgens mij heeft er ook een journalist met zijn drone er boven gehangen. Die had al een keer in een Tweet uitgelegd dat ie toestemming vraagt aan de hulpdiensten en dat de brandweer vaak even vraagt of ze met hem mee mogen kijken. Scheelt weer de oproep van een brandweer drone namelijk
Helaas doordat ik de drone al ge-update heb met de laatste firmware werkt de connectie niet meer met 1.4.
Ik heb er even op Gegoogled en toen kwam ik dit topic tegen. Blijkbaar als je je telefoon tijdens die melding op airplane mode zet doet hij het wel weer. Dit heb ik gedaan en was inderdaad een fix, maar lijkt mij niet helemaal de bedoeling?
Alles is up-to-date qua firmware verder.
https://www.dronewatch.nl...se-komt-niet-naar-europa/
Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600
Heb zelf overigens begin dit jaar m'n DJI Phantom 3 Advanced verkocht vanwege alle nieuwe regels en besloot tot einde hobby. Nou ja, hobby; deed het gewoon heel af en toe. Maar sinds deze week ben ik toch weer geboeid
[ Voor 12% gewijzigd door Glockner op 01-07-2021 17:37 ]
Bij een aantal websites krijg je er nu gratis een jaar DJI Care Refresh garantie bij. Bij Kamera Express is 'ie nu 549,- inclusief de garantie t.w.v. 49,-. Lijkt mij een prima deal.Glockner schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 17:36:
Ik sta op het punt om een Mini 2 FMC te kopen, maar zie in dit topic een paar aanbiedingen langskomen voor bijzonder lage prijzen die ik op dit moment níet kan vinden... €549 is nu de laagste prijs die ik kan vinden, o.a. op Amazon, Bol en Coolblue. Weet iemand meer over (komende) aanbiedingen? Kijk ik er langs heen?
Ik heb inmiddels de nieuwe mini2 firmware waar in de changelog de "battery discharge issue fixed" staat; maar geen prompt om batterij firmware te updaten?
Ik heb de drone steeds herstart met alledrie de batterijen op 100% erin. Ook een stuk gevlogen..
Bij de laatste fw update was het (daarna) ook nodig om de andere batterijen te updaten, dus jaS0epkip schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:20:
Heeft iemand al een prompt voor voor een battery firmware update gehad?
Ik heb inmiddels de nieuwe mini2 firmware waar in de changelog de "battery discharge issue fixed" staat; maar geen prompt om batterij firmware te updaten?
Ik heb de drone steeds herstart met alledrie de batterijen op 100% erin. Ook een stuk gevlogen..
Bij mij hielp het om de controller ook te herstarten.S0epkip schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 15:20:
Heeft iemand al een prompt voor voor een battery firmware update gehad?
Dit is nooit een probleem geweest. Echter na de laatste update schijnen er wat mensen last van te hebben. Dit komt omdat de telefoon automatisch bijgeladen wordt en daardoor opwarmt. Als vervolgens de zon fel schijnt en het scherm ook heel fel is kan de telefoon (erg) warm worden.Powerblast schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:50:
Ik stond op het punt om ook een mini 2 aan te schaffen, zou mijn eerste drone worden. Ik lees nu echter dat er problemen zijn met overheating van je tekefoon icm iphone. Laat ik nu net een iphone hebben... is dit een veel voorkomend issue? Heeft zowat iedereen er last van of slechts enkele? Dit houd me nu toch een beetje tegen om hem te kopen, leuke prijs momenteel maar als het dan betekent dat m’n telefoon continue uitvalt, dan toch laar liever niet. Wat zijn jullie ervaringen? Als je de forums moet geloven is het totaal niet meer bruikbaar.
Als dit al een structureel probleem is (wat ik niet denk), dan zal DJI wel weer een patch uitbrengen dat je het bijladen kunt uitzetten (zoals het in het verleden was).
Ik denk niet dat dit een groot probleem is en ik zou me er niet zo druk om maken.
Op internet wordt al gemeld dat in de laatste update van DJI Fly het probleem opgelost is omdat je nu phone charging weer kunt uit en aan zetten.SpeedingWilly schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:04:
[...]
Als dit al een structureel probleem is (wat ik niet denk), dan zal DJI wel weer een patch uitbrengen dat je het bijladen kunt uitzetten (zoals het in het verleden was).
[…]
De laatste update ( 1.4.8 ) heeft bovenstaand probleem ook opgelost.cliors schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 11:37:
https://forum.dji.com/for...eid%26typeid%3D766&page=4
Ik ben niet de enige met een Samsung S21 Ultra en het 4K probleem. De 1.4.0 versie van de DJI app was de laatste compatible versie met mijn toestel. Even deinstalleren dan en niet upgraden..
Helaas lees ik wel dat er mensen zijn, die al maanden bovenstaand probleem hadden, liever op 1.40 blijven omdat er weer andere problemen/bugs zitten in 1.4.8.
Ik quote "Version 1.4.8 is buggy though. Be very careful flying. This disconnects and connects then again. Unstable version."
Zie https://forum.dji.com/for...&tid=234904&extra=&page=5
Voor de vakantie net alle updates uitgevoerd en ik vertrouw de situatie toch niet helemaal. Nu iig een case aangemeld bij DJI en vandaag de drone op de post om te kijken wat hieruit komt.
Zijn er andere piloten die zoiets raars eerder hebben meegemaakt? En wellicht ook ervaringen hoe DJI met dit soort situaties omgaat zonder Care Refresh?
Gelukkig niet meegemaakt. Wel een zachte landing kunnen maken?Relisys schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:08:
Afgelopen week een weekje vakantie in Zeeland geweest. Helaas weinig kunnen vliegen omdat de mini2 bij de eerste vlucht uit het niets begon te spinnen, een motorerror gaf en daarmee onbestuurbaar werd. RTH werkte hierbij ook niet en de hoogtemeter gaf waardes tot -500m aan😅
Voor de vakantie net alle updates uitgevoerd en ik vertrouw de situatie toch niet helemaal. Nu iig een case aangemeld bij DJI en vandaag de drone op de post om te kijken wat hieruit komt.
Zijn er andere piloten die zoiets raars eerder hebben meegemaakt? En wellicht ook ervaringen hoe DJI met dit soort situaties omgaat zonder Care Refresh?
Van wat ik hoor is DJI vrij coulant met dit soort zaken dus ik verwacht niet dat ze moeilijk doen.
Heb je wel gewacht met opstijgen totdat je voldoende satellieten gelockt had?Relisys schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:08:
Afgelopen week een weekje vakantie in Zeeland geweest. Helaas weinig kunnen vliegen omdat de mini2 bij de eerste vlucht uit het niets begon te spinnen, een motorerror gaf en daarmee onbestuurbaar werd. RTH werkte hierbij ook niet en de hoogtemeter gaf waardes tot -500m aan😅
Hoogtemeter werkt met barometer, en er kunnen soms flinke afwijkingen optreden (bv +- 10 meter), maar 500m is duidelijk niet goed en wel erg veel!
De hoogtemeter laat volgens mij de hoogte zien tov je opstijgpunt. Dus -500 kan als je omlaag vliegt lijkt me.Relisys schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:08:
Maar lijkt gewoon een hardware-dingetje. DJI is meestal niet zo moeilijk
Klopt hoogte is relatief tot opstijghoogte. Dus als je op een klif staat en dan met de drone 'afdaalt', dan staat er een negatieve hoogte in het display.Waah schreef op maandag 19 juli 2021 @ 09:40:
[...]
De hoogtemeter laat volgens mij de hoogte zien tov je opstijgpunt. Dus -500 kan als je omlaag vliegt lijkt me.
Maar lijkt gewoon een hardware-dingetje. DJI is meestal niet zo moeilijk
Ik heb regelmatig afwijkingen tot 15 meter (zowel + als -) met mijn Mavic 2 Pro. Dit gebeurt als je bv. van 120m hoogte naar beneden komt. Dan kan het in extreme gevallen zijn dat er -15m op het display staat.
Maar nogmaals, 500m afwijking is niet goed en waarschijnlijk idd een hardware probleem.
Weten jullie toevallig ook hoe het zit met opsturen, is dit alleen drone en remote of moet er meer mee in de doos?
Dat zou ik DJI vragenRelisys schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:47:
Weten jullie toevallig ook hoe het zit met opsturen, is dit alleen drone en remote of moet er meer mee in de doos?
De vraag staat ook uit bij DJI, alleen in mijn contact afgelopen week merk ik dat het wat langer duurt en de supportafdeling geeft ook aan dat ze het wat drukker hebben… wellicht de zomerperiode?🤔
Laatste keer moest ik mijn drone opsturen zonder remote en batterij. Stond ook in mijn case.Relisys schreef op maandag 19 juli 2021 @ 10:47:
Ik heb idd netjes gewacht op voldoende satellieten en een up-to-date RTH punt. Daarna opgestegen naar een meter of 30 om te kijken welke hoogte ik de RTH hoogte veilig kon afstellen. Tot zover geen issues gehad en na een tweetal Quickshots die probleemloos verliepen ging het mis. Ook geen zachte landing kunnen maken doordat de drone onbestuurbaar was en hem uiteindelijk uit het zand mogen oprapen met een achterarm die los bungelde en een motor die half losgekomen is van de arm. Heb nu dus goede hoop dat er een goede analyse plaatsvind van alle data en het, hoewel ik geen idee heb hoe dat zou kunnen, geen menselijke fout is.
Stack Sats
Ik fotografeer veel met een DSLR en daar heb ik overdag altijd een circulair polarisatiefilter. Die gebruik ik veel en heeft ook een mooi effect op de foto's. Zijn er mensen met circulaire polarisatie filters op hun DJI?
All I had to do was follow the damn train.
Ik gebruik ook (C)PL filters en ik vind het een voordeel t.o.v. een gewoon ND filter. En wel vanwege het polarisatie effect. Echter gebruik ik het circulaire gedeelte nooit. Ik heb verzadigdere kleuren t.o.v. gewone ND filters, maar ik verstel het filter nooit. Veel te omslachtig met drones wat mij betreft. Maar de polarizer heeft (voor mij) wel pluspunten.-CJ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 18:27:
Ik twijfel tussen normale ND filters en circulaire (verstelbare) polarisatie ND-filters. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik fotografeer veel met een DSLR en daar heb ik overdag altijd een circulair polarisatiefilter. Die gebruik ik veel en heeft ook een mooi effect op de foto's. Zijn er mensen met circulaire polarisatie filters op hun DJI?
[ Voor 54% gewijzigd door SpeedingWilly op 20-07-2021 19:35 ]
Klinkt goed. Zou je de normale ND-filters missen als je alleen gepolariseerde ND-filters zou hebben?SpeedingWilly schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 19:32:
[...]
Ik gebruik ook (C)PL filters en ik vind het een voordeel t.o.v. een gewoon ND filter. En wel vanwege het polarisatie effect. Echter gebruik ik het circulaire gedeelte nooit. Ik heb verzadigdere kleuren t.o.v. gewone ND filters, maar ik verstel het filter nooit. Veel te omslachtig met drones wat mij betreft. Maar de polarizer heeft (voor mij) wel pluspunten.
Ik niet. Ik heb ook alleen CPLs, en wat gewone ND filters met hele hoge waarden (ND1000 en 2000).-CJ schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 20:10:
[...]
Klinkt goed. Zou je de normale ND-filters missen als je alleen gepolariseerde ND-filters zou hebben?
Als je warm wordt doet ie het!jack_ schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 22:06:
Het valt me op dat als de mini2 gewoon op de tafel of bank wel heet wordt als hij alleen maar aan staat... Hebben jullie dezelfde ervaring?
Helaas plettert ie daarna kapot op de grond. 😒🤷
Met nog 20% accu wilde ik nog even een shotje doen, helaas ging hij als een speer richting de 5% waardoor hij dus de forced landing inzette. Gelukkig niet in de zee beland.
Wel care refresh maar weet iemand of het mogelijk is om hier in Turkije een nieuwe te krijgen? Of moet ik eerst naar NL (over 2 maanden).
[ Voor 23% gewijzigd door cliors op 26-07-2021 18:11 ]
Reactie gehad dat remote en drone opgestuurd moeten worden, dus alles is onderweg. Ben benieuwd en hoop op goed nieuws en mogelijkheid om in de zomer toch nog wat vluchten te kunnen maken…Relisys schreef op maandag 19 juli 2021 @ 12:15:
Dan wacht ik de reactie van support toch maar even af voor de zekerheid, voordat mijn remote ergens in het traject verdwijnt😅
Na een minuut had de app geen verbinding meer met de mini. camera beeld bleef zwart. Ook na het geforceerd sluiten van de app. RTH werkte ook niet.
Gelukkig had ik hem in het vizier en kon ik hem wel terughalen.
Dit was op 102mtr hoogte en 41 mtr afstand, direct daarna op 7 meter hoogte en 5 meter afstand nog een keer de connectie verloren met de app.
Toen de telefoon maar eens laten rebooten en weer geprobeerd. Gelukkig bleef hij toen wel verbinding houden met de app en werkte RTH ook gewoon weer. (samsung s21)
Was blij dat ik het thuis even teste, en niet volgende week in Luxemburg op de camping tussen de bossen.
Was hem dan vast kwijt geweest.
In de log stopt hij ook zomaar, niks raars te zien..
Morgen nog weer ff testen, vertrouwen dat het goed gaat is wel ff weg nu
:strip_exif()/f/image/KxW3DZkjaRTYdTRYbzDMLm87.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door Flipmo op 27-07-2021 08:23 ]
Kon mooi boven de jachthaven. Eigenaar (bekende van me) had wel interesse in wat beelden. Vooral als corona straks voorbij (genoeg) is en er weer feestjes zijn.
En later iets wat ik toch wel spannend vond: opstijgen van een boot, en weer landen op een boot. Return to home maar aangepast naar Hover
Landen was lastig. Want ook al ligt de boot stil, echt stil ligt die niet. En half een halve m2 om te landen wat dan niet overhoud. Toch maar een helipad op het dak van de boot
Sowieso grappig dat je veel vragen krijgt of je mensen/boten/bedrijven wil filmen. Vroeger als jong ventje vast overal direct heen gevlogen. Nu niet zo'n haast daarmee.
Ben nog altijd zeer onder de indruk van de kwaliteit van de beelden, direct uit de camera zonder editen. Iets meer dynamisch bereik zou leuk zijn, maar ik vind het eigenlijk wel prima. Zeker voor de prijs.
[ Voor 10% gewijzigd door Waah op 28-07-2021 10:40 ]
Je kan em ook nog uit de lucht pakken, maar wel eerst oefenen op het land 😁Waah schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 10:39:
Gisteren ook weer even tijd gehad om te vliegen. Eerst bij de nieuwe beachclub.
[YouTube: Drone test 2]
Kon mooi boven de jachthaven. Eigenaar (bekende van me) had wel interesse in wat beelden. Vooral als corona straks voorbij (genoeg) is en er weer feestjes zijn.
En later iets wat ik toch wel spannend vond: opstijgen van een boot, en weer landen op een boot. Return to home maar aangepast naar Hoverbeetje lullig als die het water in zakt
![]()
[YouTube: Drone test 1]
Landen was lastig. Want ook al ligt de boot stil, echt stil ligt die niet. En half een halve m2 om te landen wat dan niet overhoud. Toch maar een helipad op het dak van de boot
Sowieso grappig dat je veel vragen krijgt of je mensen/boten/bedrijven wil filmen. Vroeger als jong ventje vast overal direct heen gevlogen. Nu niet zo'n haast daarmee.
Ben nog altijd zeer onder de indruk van de kwaliteit van de beelden, direct uit de camera zonder editen. Iets meer dynamisch bereik zou leuk zijn, maar ik vind het eigenlijk wel prima. Zeker voor de prijs.
Klopt, maar de hoogte besturen + voorwaarts/achterwaarts... En dat met 1 hand? Leek me niet zo'n strak planCamiel schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 09:53:
[...]
Je kan em ook nog uit de lucht pakken, maar wel eerst oefenen op het land 😁
Als je stil staat doe ik dat ook wel regelmatig. Maar in de beweging is dat toch nog wel lastig. Misschien toch maar eens oefenen of....
Ik heb een paar filters, maar voor foto's heb ik niet het idee dat het al te veel invloed heeft.
Het enige is dat bij sommige foto's zonder filter het wat koel/blauw aan doet.
ND filter is om je sluitertijd te vertragen. Voor foto's heeft dat geen voordeel, enkel nadeel (tenzij je hele creatieve foto's maakt, maar dat gaat je toch niet lukken met een drone).Xfade schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 13:50:
Kort vraagje tussendoor; gebruiken jullie ND Filters ook voor foto's, of eigenlijk alleen voor video?
Ik heb een paar filters, maar voor foto's heb ik niet het idee dat het al te veel invloed heeft.
Het enige is dat bij sommige foto's zonder filter het wat koel/blauw aan doet.
Dus ND filter voor foto's is niet zinvol.
Net een mail van DJI support dat ze de schade onder garantie gaan herstellen na onderzoek. Helaas niet meer informatie, maar ben iig blij met de uitkomst zodat ik niet over mijn stappen hoef te twijfelen…. Nog een paar dagen wachten en hij moet weer thuis zijn👍🏻Relisys schreef op maandag 19 juli 2021 @ 08:08:
ik had laatst een telefoon die uit ging omdat de houder op het uitknopje drukte... de drone was vrij ver weg, maar de RTH werkte prima, ook zonder telefoon. Via de controller was hij goed te landen. Wel is het inderdaad zo dat de RTH binnen een straal van 20 of 25 meter niet werkt, misschien was dat het geval?Flipmo schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 08:21:
Gisteren wat aparts met de mini 1, laatste software geupdate en de mini de lucht in gedaan.
Na een minuut had de app geen verbinding meer met de mini. camera beeld bleef zwart. Ook na het geforceerd sluiten van de app. RTH werkte ook niet.
Geruchten:
- Front- en backwards obstacle avoidance (met waarschijnlijk active track)
- 34 minuten vliegtijd (i.p.v. 31 minuten)
- Nog beter bereik tot 8km (O3 i.p.v. OccuSync 2)
- 4K@60 fps (i.p.v. 30fps)
Dit zijn uiteraard geruchten, maar die wilde ik jullie niet onthouden.
Wat mij betreft is de upgrade van Mavic Mini 1 naar Mini 2 veel groter dan de upgrade van Mini 2 naar Mini 3, en voor mij (vooralsnog) geen reden tot upgrade, maar de verbeteringen zijn wel prima, en met name het toevoegen van obstacle avoidance kan voor veel mensen een reden zijn om te wachten op de Mini 3.
[ Voor 3% gewijzigd door SpeedingWilly op 02-08-2021 14:56 ]
Klinkt als een wish-listSpeedingWilly schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 14:06:
De geruchtenmolen is weer aangezwengeld m.b.t. de opvolger van de Mini 2!
Geruchten:Prognose releasedatum: november 2021.
- Front- en backwards obstacle avoidance (met waarschijnlijk active track)
- 34 minuten vliegtijd (i.p.v. 31 minuten)
- Nog beter bereik tot 8km (O3 i.p.v. OccuSync 2)
- 4K@60 fps (i.p.v. 30fps)
Dit zijn uiteraard geruchten, maar die wilde ik jullie niet onthouden.De kwaliteit van de leaked video is dubieus, dus of het waar is....
Wat mij betreft is de upgrade van Mavic Mini 1 naar Mini 2 veel groter dan de upgrade van Mini 2 naar Mini 3, en voor mij (vooralsnog) geen reden tot upgrade, maar de verbeteringen zijn wel prima, en met name het toevoegen van obstacle avoidance kan voor veel mensen een reden zijn om te wachten op de Mini 3.
[YouTube: DJI MINI 3 LEAKED VIDEO]
Ik gok op Ocusync 3 en 4K@60.
Active track geloof ik niet in, hoe jammer ook. Idem met camera's. Das extra gewicht.
En met 4K@60 zou ik misschien al willen overstappen
Maar als het al echt is, dan zal de drone wel een tikkie duurder worden. En die sensoren e.d. denk wel dat ie te zwaar zal worden. Maar goed, allemaal speculatie.
[ Voor 6% gewijzigd door Xfade op 02-08-2021 22:27 ]
Verwijderd
Creatieve foto's maken met een drone gaat niet lukken??Waah schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:03:
[...]
ND filter is om je sluitertijd te vertragen. Voor foto's heeft dat geen voordeel, enkel nadeel (tenzij je hele creatieve foto's maakt, maar dat gaat je toch niet lukken met een drone).
Dus ND filter voor foto's is niet zinvol.
ND filter voor foto's niet zinvol??
oke, misschien iets te kort door de bocht. Maar ging over het ND filter van je video laten zitten voor foto's. En aangezien je geen ND filter gebruikt dat je sluitertijd naar méér dan 1 seconde brengt voor videoVerwijderd schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 22:40:
[...]
Creatieve foto's maken met een drone gaat niet lukken??
ND filter voor foto's niet zinvol??
[YouTube: How To Shoot Long Exposure Photos | DJI Mavic Mini (DJI Mini 2)]
De foto's uit de video zijn wel gaaf, maar zoals gezegd: Je moet héél veel fotos maken om er een goede tussen te hebben zitten. Want een drone beweegt graag. En dus snel bewogen foto's. Maar het kán wel.
Die met het water zijn gaaf. Later in de video met beweging van mensen en dat gras.... tja sorry, dat zijn gewoon mislukte foto's
[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 02-08-2021 23:20 ]
https://drone-hacks.com/blog/post/430
Haters everywhere but I don’t really care
Power system hardware error code 30210
Herstart geprobeerd, alle accu's en de app een update gegeven, app opnieuw geïnstalleerd, andere telefoon maar niks helpt. Iemand nog tips? Anders ga ik morgen terug naar de winkel.
Verwijderd
Kan iets simpels zijn als zand/stof in de rotors, een draadje dat niet netjes in de coil zit, of een defect ESC boardje.-CJ schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 20:46:
Na 2 dagen lol krijg ik nu op de DJI Mini 2 deze foutmelding:
Power system hardware error code 30210
Herstart geprobeerd, alle accu's en de app een update gegeven, app opnieuw geïnstalleerd, andere telefoon maar niks helpt. Iemand nog tips? Anders ga ik morgen terug naar de winkel.
Bedankt voor de tip. Net gekeken met een vergrootglas maar niks gevonden. Ga 'm ook niet uit elkaar halen ivm garantie. Morgen maar naar de media markt.Verwijderd schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 21:05:
[...]
Kan iets simpels zijn als zand/stof in de rotors, een draadje dat niet netjes in de coil zit, of een defect ESC boardje.
Ik zit te denken aan de mini 2 maar is dat gezien de nieuwe drone regels nog wel een goede investering?
kaasaanfiets schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:21:
Ik zit te denken aan de mini 2 maar is dat gezien de nieuwe drone regels nog wel een goede investering?
- Doe eens zelf wat research...
- Lees dit topic eens door!
- En een weggevertje: Aangezien er nog geen drones >250 gram zijn met nieuw EU Cx label, zou de Mini 2 dan een goede investering zijn?
Gast..., sorry hoor dat ik wat vraag. Stap de volgende keer anders even met je andere been uit bed.SpeedingWilly schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:25:
[...]
- Doe eens zelf wat research...
- Lees dit topic eens door!
- En een weggevertje: Aangezien er nog geen drones >250 gram zijn met nieuw EU Cx label, zou de Mini 2 dan een goede investering zijn?
Ik ben aardig op de hoogte van de huidige regels en ik weet dat er nu nog geen drones met een Cx label zijn en dat DJI niet achteraf een Cx gaat geven aan de Mini 2. Vandaar ook mijn vraag of iemand meer insight heeft waar dit dan in de toekomst naar toe gaat.
Reactie was niet vervelend bedoelt, maar kwam over als "ik stel ook maar een vraag zonder eigen inzet". Jouw reactie daarna was wat minder...kaasaanfiets schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:33:
[...]
Gast..., sorry hoor dat ik wat vraag. Stap de volgende keer anders even met je andere been uit bed.
Ik ben aardig op de hoogte van de huidige regels en ik weet dat er nu nog geen drones met een Cx label zijn en dat DJI niet achteraf een Cx gaat geven aan de Mini 2. Vandaar ook mijn vraag of iemand meer insight heeft waar dit dan in de toekomst naar toe gaat.

Je weet idd niet helemaal hoe het werkt dus. Het maakt namelijk helemaal niet uit dat een Mini 2 geen Cx label heeft. Die weegt minder dan 250 gram en ook na 31 december 2022 valt deze drone gewoon in de laagste categorie.
[ Voor 13% gewijzigd door SpeedingWilly op 04-08-2021 10:42 ]
Verwijderd
Als je nog kunt wachten tot november/december, dan komt de Mini 3 uit.kaasaanfiets schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:21:
Ik heb hem mijn gehele FPV en drone/vliegtuigen/boot/auto/laders/lipos te koop staan op marktplaats omdat ik back to basic wil met 1 drone die betrouwbaar en gemakkelijk vlieg en mooie shots kan maken.
Dat zijn geruchten! Dus helemaal niet zeker.Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:57:
[...]
Als je nog kunt wachten tot november/december, dan komt de Mini 3 uit.
Verwijderd
De Mini 3 wordt al volop getest, dus je kunt er vrij zeker van zijn dat hij dan uit komt.SpeedingWilly schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 10:59:
[...]
Dat zijn geruchten! Dus helemaal niet zeker.
Buiten dat is de Mini 2 ook gewoon een goeie optie.
Ben toch echt benieuwd waar jij die info vandaan haalt. Bron?Verwijderd schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:02:
[...]
De Mini 3 wordt al volop getest, dus je kunt er vrij zeker van zijn dat hij dan uit komt.
Buiten dat is de Mini 2 ook gewoon een goeie optie.
Onderste zin ben ik het helemaal mee eens!
Dat is juist één ding dat zeker is! De Mini 3 zal altijd onder de 250 gram wegen. Anders vervalt namelijk alle reden om niet voor een Air 2S te gaan, en dan heeft de Mini 3 zeer weinig bestaansrecht. Dat weet DJI ook. Als DJI b.v. obstacle avoidance er niet in krijgt onder de 250gram, dan zal het er gewoon niet opzitten.kaasaanfiets schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:18:
De mini 3 wordt zeker interessant helemaal als ze die ook binnen de 250gram kunnen houden maar dat betwijfel ik.
De Fimi en Zino hebben ook geen OA, dus er zijn volgens mij nog geen andere drones onder de 250gram die het wel hebben. Dingen als active track dan weer wel. Hoop dat DJI dat wel gaat toevoegen.SpeedingWilly schreef op woensdag 4 augustus 2021 @ 11:22:
[...]
Dat is juist één ding dat zeker is! De Mini 3 zal altijd onder de 250 gram wegen. Anders vervalt namelijk alle reden om niet voor een Air 2S te gaan, en dan heeft de Mini 3 zeer weinig bestaansrecht. Dat weet DJI ook. Als DJI b.v. obstacle avoidance er niet in krijgt onder de 250gram, dan zal het er gewoon niet opzitten.
Ik kan ff niet achterhalen hoe ‘zwaar’ de OA sensoren/hardware zijn in andere DJI drones, dus ook lastig om de haalbaarheid te bepalen. De sensoren zullen ook de vluchtduur beperken denk ik, want ze zullen stroom nodig hebben om te werken.
We gaan het zien eind van het jaar, of niet natuurlijk
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
ik ga er alleen mee rondfladderen en mooie plaatjes/filmpjes mee maken, dus het verschil in specs maakt, zoals het er nu uit ziet, voor mij niet heel erg uit.
Sowieso is de Mini 2 een enorme upgrade tov mijn huidige Ryze Tello., met zijn 720p fixed camera, het (nogal optimistische) bereik van 100 m en batterijduur van 10 minuten
Helemaal mee eens en nu vliegen is altijd beter dan over een half jaar kopen_Eend_ schreef op zondag 8 augustus 2021 @ 10:33:
Ik zit nu te kijken naar de Mini 2, maar als de Mini 3 uit is zal de 2 vast wel in prijs dalen?
ik ga er alleen mee rondfladderen en mooie plaatjes/filmpjes mee maken, dus het verschil in specs maakt, zoals het er nu uit ziet, voor mij niet heel erg uit.
Sowieso is de Mini 2 een enorme upgrade tov mijn huidige Ryze Tello., met zijn 720p fixed camera, het (nogal optimistische) bereik van 100 m en batterijduur van 10 minuten
Het is altijd zo dat de volgende drone die volgend jaar uitkomt, beter is. Blijft een feit dat de Mini 2 een prima drone is die zijn geld (nog steeds) waard is.
Maareh... zeg 's eerlijk, wie van jullie heeft dat ding ook meteen de planten ingevlogen in de huiskamer?

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Verwijderd
Kun je er ook binnen mee vliegen? Hij heeft toch gps nodig?BramT schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 01:24:
Zo, ik ga meedoen! Zojuist de Mini2 opgehaald. Leuk dingetje. Neem 'm morgen mee naar een gebied waar we mogen vliegen.
Maareh... zeg 's eerlijk, wie van jullie heeft dat ding ook meteen de planten ingevlogen in de huiskamer?(Hij doet het nog...)
Ik vlieg er dus alleen buiten mee, ik heb hem nu 2 weken.
Of doen ze dat tegenwoordig allemaal? Ten tijde van de Spark was dat nog weleens gepruts (Doogee Y6 oid had ik daarvoor gekocht).
Kan prima. Zonder GPS vliegt die ook. Alleen is die gelimiteerd in hoogte en afstand. Maar voor binnen vliegen kan dat prima.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 07:54:
[...]
Kun je er ook binnen mee vliegen? Hij heeft toch gps nodig?
Ik heb wel van die prop guards voor binnen. Voor de veiligheid.
De drone behoudt zijn positie (binnen) zonder gps ontvangst door gebruikt te maken van de grond detectie sensoren en een hele kleine camera.Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2021 @ 07:54:
[...]
Kun je er ook binnen mee vliegen? Hij heeft toch gps nodig?
Uiteraard werkt dit niet zo goed als buiten met behulp van gps. Voordeel is dat het binnen normaal gesproken niet waait 😉.
Probeer dit maar eens binnen op een gladde spiegelende vloer zonder structuur. Dan zal de Mini (2) gaan driften.
[ Voor 12% gewijzigd door SpeedingWilly op 14-08-2021 09:19 ]
Verwijderd
Je weet zeker dat het een Mini 2 is, en niet toevallig een Submarini 2?savale schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:02:
Heel bezar: Mijn mini 2 viel zojuist van 2 a 3 meter boven een meer naar beneden het water in. Het gebeurde toen ik remde en mijn sticks losliet in sport stand. Ik zag haar zakken maar er was geen reactie meer op mijn input om omhoog te gaan... Ze ging 2 seconden kopje onder en kwam toen zelf weer vliegend uit het water naar boven. Zo snel als ik kon terug gevlogen en ligt nu zonder accu erin te drogen... Van binnen helemaal doorweekt, dus is een wonder dat ze nog terug heeft kunnen vliegen.
Was je aan het Filmen? Cameras onderop aan? Want dan zou dat natuurlijk niet moeten mogen en is het een dji melding waard zijn.savale schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:02:
Heel bezar: Mijn mini 2 viel zojuist van 2 a 3 meter boven een meer naar beneden het water in. Het gebeurde toen ik remde en mijn sticks losliet in sport stand. Ik zag haar zakken maar er was geen reactie meer op mijn input om omhoog te gaan... Ze ging 2 seconden kopje onder en kwam toen zelf weer vliegend uit het water naar boven. Zo snel als ik kon terug gevlogen en ligt nu zonder accu erin te drogen... Van binnen helemaal doorweekt, dus is een wonder dat ze nog terug heeft kunnen vliegen.
Nee ik baal dat die (volgens mij) niet aan stond.... ik check straks nog de footage voor de zekerheid. Inmiddels trouwens helemaal droog. Gimbal deed heel even gek, maar daarna alles weer ok. Het beeld leek wel wat mistig, dus ik vermoed nog wat condens bij de lens.Waah schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:16:
[...]
Was je aan het Filmen? Cameras onderop aan? Want dan zou dat natuurlijk niet moeten mogen en is het een dji melding waard zijn.
edit: sd bekeken, maar zoals ik al dacht helaas geen footage van het incident.
[ Voor 7% gewijzigd door savale op 17-08-2021 20:30 ]
Nog even de flight log bekeken. Ik vloog blijkbaar toch op ruim 4 meter hoogte. Op het moment dat het gebeurd zie ik nog een "motor unable to rotate" melding in het scherm. Misschien toch een vogel of iets anders geraakt.savale schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 17:32:
[...]
Nee ik baal dat die (volgens mij) niet aan stond.... ik check straks nog de footage voor de zekerheid. Inmiddels trouwens helemaal droog. Gimbal deed heel even gek, maar daarna alles weer ok. Het beeld leek wel wat mistig, dus ik vermoed nog wat condens bij de lens.
edit: sd bekeken, maar zoals ik al dacht helaas geen footage van het incident.
Ik weet dat je ook DJI Care Refresh hebt, maar dan betaal je er ook deels voor.
Zijn er bepaalde setjes die jullie kunnen adviseren?
Ik denk dat met name de ND 4, 8 en 16 handig zijn. Liefs in combi met een PL filter.
Zo een set heb ik zelf ook, maar ik raad je aan een set met ook een nd32 te nemen, die mis ik soms op hele zonnige middagen.Dacide schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:15:
Gisteren mijn DJI Mini 2 ontvangen. Nu op zoek naar een fijn filter setje voor de camera.
Zijn er bepaalde setjes die jullie kunnen adviseren?
Ik denk dat met name de ND 4, 8 en 16 handig zijn. Liefs in combi met een PL filter.
Valt het gebruik van Yagi antennes en 180graden signal "boosters" hier ook onder? Je boost natuurlijk niks je concentreert alleen je signaal sterker naar je drone toe. Feitelijk zend je dus niet op meer vermogen uit en omzeil je de wet niet.Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.
Dit doen mensen ook met hun WiFi thuis dus daar zit geen verschil in.
Ik zie namelijk leuke resultaten op youtube waarbij je niet alleen verder kan vliegen, je mag immers alleen VLOS vliegen maar je signaal is dus ook sterker en hierdoor is de beeld op je telefoon ook beter. omdat het signaal bidirectional is. (zegt men)
Als dit wel besproken mag worden ben ik geïnteresseerd naar jullie ervaringen. Als dit niet besproken mag worden dan houd ik er over op.
Besteld!Dacide schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 11:41:
Wellicht dat een basissetje dan prima is, en die evt aangevuld met een 4 of 32 (afhankelijk van wat in het setje zit).
Ik ben voor deze set gegaan:
50CAL DJI Mini (1&2) Lens Filter Combo ND/PL 4-8-16-32
[ Voor 5% gewijzigd door Dacide op 19-08-2021 09:26 ]
https://nl.aliexpress.com...8148356.40.396b2e6fVBNV6i
En dan de set van 6.
Liever eentje die ik in kan stellen dan eentje die helemaal niet in te stellen is. Bij de eerste kan ik beter in de buurt komen van de optimale stand.
Met een CPL kun je zelf bepalen hoe sterk het effect is. In jouw voorbeeld kan je dus na opstijgen er met een "normaal" polarisatiefilter enkel de keuze maken: Haal ik hem eraf of niet.Dacide schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:04:
Is dat niet bewerkelijk? Want als je de filter op de juiste stand draait, dan kan het zijn dat het effect in de lucht weer anders moet. Dan moet je weer opnieuw landen en instellen...
In beide gevallen moet je terugvliegen als het effect te groot is.
Kan prima natuurlijk. Het effect van polarisatiefilters is per definitie altijd afhankelijk van de hoek tov de zon. Als je direct richting de zon kijkt of er vanaf, dan veranderd er sowieso niets. 90 graden tov de zon is het grootste effect zichtbaar.LaborGardens schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:18:
Lijkt mij dat je een CPL filter na instellen, enkel in dezelfde oriëntatie t.o.v. de zon kunt gebruiken en dus geen “draaiende” shots kunt maken. Ook in mijn ogen dus bewerkelijk.
Met een CPL heb je dus keuze in sterkte (zodat je niet te blauwe luchten krijgt bijvoorbeeld). En als voordeel: je kunt hem lekker laten zitten als je hem niet gebruikt, want dan draai je hem gewoon "uit". Is je lens meteen extra beschermd.

Er zijn eigenlijk geen nadelen van een CPL ten opzichte van een normale PL. Naar mijn weten hebben camera's zelfs vaak moeite met autofocus met een PL, maar dat kan ook iets zijn van vroeger/DSLRs.
[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 19-08-2021 10:56 ]
Lineaire polarisatiefilters zijn idd niet bruikbaar op (moderne) dslr's. De autofocus raakt o.a. in de war.Waah schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:54:
[...]
Naar mijn weten hebben camera's zelfs vaak moeite met autofocus met een PL, maar dat kan ook iets zijn van vroeger/DSLRs.
Zelf gebruik ik op mijn dslr de B&W pola filters.
Even ter verduidelijking: Ik verwacht niet dat de Mini hier problemen mee heeft. Aangezien ik niet verwacht dat de mini autofocus doet met Phase DetectionDacide schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 11:52:
[...]
Lineaire polarisatiefilters zijn idd niet bruikbaar op (moderne) dslr's. De autofocus raakt o.a. in de war.
Zelf gebruik ik op mijn dslr de B&W pola filters.
Luxemburgse kasteeltjes.
Blijft leuk: parkeerplaats in de buurt zoeken, paar foto's schieten en door...
:strip_exif()/f/image/N3nLksXwKb0IrrNGkA21W8Xy.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WTMnjYVFuYRBxyOvFWYtgVMN.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ldg4iUvS6DYcnMrrXY6R4JfH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Etltn83BRV8fPu3CHmwIczap.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Lh3BjrtTRX02XNUqgduEBSUH.jpg?f=fotoalbum_large)
Over die crashende drones.
Niet toevallig emergency shutdown gedaan?

Schijnt op normale mode 1 of 2 instelling vrijwel onmogelijk te zijn (want dan vlieg je wel heel raar zeggen ze), maar op custom controller instelling misschien al makkelijker te doen.
Verwijderd
Hoe doen jullie dit het liefst en waarom?
Hoewel het begrijpelijk is dat mensen op zoek zijn naar extra zendvermogen, is dit topic niet de plek om het omzeilen van wetgeving en/of beveiligingen te bespreken.
Vragen en discussie rondom regelgeving, brevetten/cursussen en zulke zaken kunnen in Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2