Ik heb de vloerverwarming en de radiator vol open gezet, toen kwam de aanvoer nog steeds maar amper boven de 60c. Blijkbaar moduleert de Intergas HE 36//30 ook op delta T, deze was namelijk veel hoger dan 20% en dan neemt de de cv gas terug :-) en gaat op lager vermogen branden.
Daarna heb ik de bypass die voor de vloerverwarmingverdeler zit, bijna helemaal opengedraaid, een groot deel van het aanvoerwater gaat dus weer rechtstreeks terug naar de cv, maar daardoor is de delta T flink verlaagd. Dat lijkt me niet efficient maar de cv levert nu wel 70c aanvoerwater. Daarna werd de vloer wel goed warm en verdween ook de koude luchtstroom (waar we last van hadden) uit huis.
De delta T staat nu op ~13% ik kan nog proberen om de bypass heel iets verder dicht te zetten om toch nog iets meer richting de 20% delta T te komen.
Daarna heb ik de bypass die voor de vloerverwarmingverdeler zit, bijna helemaal opengedraaid, een groot deel van het aanvoerwater gaat dus weer rechtstreeks terug naar de cv, maar daardoor is de delta T flink verlaagd. Dat lijkt me niet efficient maar de cv levert nu wel 70c aanvoerwater. Daarna werd de vloer wel goed warm en verdween ook de koude luchtstroom (waar we last van hadden) uit huis.
De delta T staat nu op ~13% ik kan nog proberen om de bypass heel iets verder dicht te zetten om toch nog iets meer richting de 20% delta T te komen.
Proton_ schreef op maandag 19 december 2022 @ 21:35:
@CRCerror een mengverdeler heeft als retour zo'n beetje wat er uit je vloer komt, dat komt door de opbouw van de verdeler en kan je weinig aan doen. Kwaad kan het ook niet.
Maar als je het niet warm krijgt, heb je een ander probleem en moet je juist meer warmte (dus meer debiet en/of meer temperatuur) de vloer in krijgen. Dus meer open zetten, vooral niet knijpen.
Heb je ook nog radiatoren?