Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
oh fuck ik ben niet wakker meer. Maar dan alsnog mijn vraag of we de PS5 patch eerder krijgen?

[ Voor 37% gewijzigd door Kalder op 25-02-2021 23:50 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
De show viel mij niet tegen alleen jammer dat R&C niet even voorbij kwam.

Voor de rest wil ik Oddworld, Kene en FF7 remake zeker spelen.
Vuvuzela schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:21:
[...]

Nee, alleen de ps4 naar ps5 upgrade is gratis voor psn+ members. Toch?
Ze zei letterlijk de PS5 versie is gratis voor ps+ leden, het woord upgrade is niet genoemd. Ik ga er dus vanuit dat de hele PS5 game bij ps+ zit.

[ Voor 17% gewijzigd door Chaoss op 25-02-2021 23:51 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Chaoss schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:50:
De show viel mij niet tegen alleen jammer dat R&C niet even voorbij kwam.

Voor de rest wil ik Oddworld, Kene en FF7 remake zeker spelen.

[...]

Ze zei letterlijk de PS5 versie is gratis voor ps+ leden, het woord upgrade is niet genoemd. Ik ga er dus vanuit dat de hele PS5 game bij ps+ zit.
Klopt. Bevestigd ok PlayStation blog:
https://blog.playstation....s-on-ps4-and-ps5-april-6/
Oh zo, intergrade betekend dus gewoon upgrade eigenlijk... met DLC erbij.
Jammer dat ze niet de PS5 versie alvast uit brengen, lijkt me toch weinig werk om de PS4 versie om te zetten naar PS5 versie, minder werk dan een nieuwe Yuffie episode maken althans.

[ Voor 22% gewijzigd door Kalder op 26-02-2021 00:00 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
4K trailer (als je hem via youtube bekijkt dus niet embedded) van Kena:

1440p trailer van Oddworld:

Trailer van FF7 PS5, helaas (nog?) in 1080p:

PS4 vs PS5 vergelijking:

[ Voor 75% gewijzigd door Chaoss op 26-02-2021 00:09 ]

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:50
Kalder schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 20:18:
Ik ben eigenlijk best verbaasd dat niemand dit nog gepost heeft hier (of heb ik het gemist?)

Ziet er super leuk uit als co-op game als je het mij vraagt!

[YouTube: It Takes Two – Official Gameplay Trailer | PS5, PS4]
Ik volg deze ook. Lijkt me leuk om met mijn vrouw te spelen. Soort relatie test Hehe
Kalder schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:59:
[...]

Oh zo, intergrade betekend dus gewoon upgrade eigenlijk... met DLC erbij.
Jammer dat ze niet de PS5 versie alvast uit brengen, lijkt me toch weinig werk om de PS4 versie om te zetten naar PS5 versie, minder werk dan een nieuwe Yuffie episode maken althans.
De exclusive deal met Sony duurt nog een maand of twee. Wellicht dat SE de upgrade dan tegelijk wilt uitbrengen met de PC versie.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Outriders een tegenvaller zeg. Wellicht verwachtte ik er te veel van maar voor mij voelde dit alles behalve een next gen game. Heel veel glitches in de cutscenes. De gameplay lijkt op een combi van gears/division/destiny was gewoon prima is. Maar de cutscenes haalde heel veel plezier eruit.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De nieuwe Oddworld gratis met PS+ is wel nice, die ga ik in april zeker eens proberen.

Jammer dat Kena pas in augustus is maar dat past wel in het gehele plaatje van veel titels die zijn uitgesteld naar 2022 of überhaupt nog geen release date hebben. De impact van Covid is real :P

Ratchet & Clank zal ongetwijfeld z'n eigen State Of Play krijgen, dat is toch de eerste echte AAA game van PS Studios dit jaar.

Overigens zo zonde van Japan Studio :/ Hun games waren misschien niet de financiële successen die men verwacht had maar het gaf Playstation wel een eigen smoel met die typische Japanse quirky games. Gelukkig hebben ze met team Asobi wel een voltreffer en wordt die studio uitgebreid. Astrobot is wel een blijvertje.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:07

Oxigeon

En zo is dat!

Oddworld ziet er in eerste instantie wel lachen uit. Maar totaal geen idee wat de bedoeling is in dit spel.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• giantgiantus
  • Nu online
Oxigeon schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:23:
Oddworld ziet er in eerste instantie wel lachen uit. Maar totaal geen idee wat de bedoeling is in dit spel.
Platformer met wat twists. Was duidelijk te zien in het filmpje toch?

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 23:41
Ik had gehoopt op wat substantiëler nieuws, het voelde vooral als meer van hetzelfde ondanks de nieuwe titels. Die waren voor mij alleen niet zo veelzeggend. Geen eigenwijze indie games met een unieke insteek, geen system sellers, beetje B keuzes. Weet niet of het slim was om er een State of Play van te maken in plaats van los naar buiten brengen, je creëert toch verwachtingen. Ik weet dat het vaker zo gaat bij console launches maar had gehoopt dat de PS5 wat sneller op gang zou komen. Ze zullen het meeste wel voor rond de E3 bewaren.
Oxigeon schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 07:23:
Oddworld was een 25-tal jaar geleden een van de beste PlayStation 1 spellen. Was toen een 2D platformer. Je bent een Mudokon die samen met 100+ soortgenoten opgesloten zit in een vleesfabriek waar je tot snack verwerkt zal worden. Dus de bedoeling is uiteraard te ontsnappen en zoveel mogelijk soortgenoten mee te redden. Dit doe je o.a. door die soortgenoten opdrachten te geven als ‘follow me’ of ‘wait’ waarna ze lemmings-gewijs blind weg de opdrachten volgen.

De nieuwe Oddworld zal meer van datzelfde zijn, vermoed ik.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-11 13:55
Gezien ik nog maar net een PS5 heb, zie ik erg veel 'gratis upgrades naar PS5'. Ben ik dan niet beter af om disc versies van PS4 te spellen te kopen en ze gratis te laten upgraden? Die zijn vaak iets goedkoper ook.

Ik denk bv aan het nieuws van Final Fantasy die gratis een upgrade uitbrengen in juni?
jmignolet schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:19:
Ben ik dan niet beter af om disc versies van PS4 te spellen te kopen en ze gratis te laten upgraden? Die zijn vaak iets goedkoper ook.

Ik denk bv aan het nieuws van Final Fantasy die gratis een upgrade uitbrengen in juni?
Absoluut ja, maar voor FF7 zou het lichtjes anders kunnen uitdraaien want hoe ik het nu begrijp zal je enkel bij de PS5 versie dat extra Chapter gratis krijgen, terwijl het betalend is als je de PS4 versie hebt.

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:57 ]

Twixie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:21:
[...]

Absoluut ja, maar voor FF7 zou het lichtjes anders kunnen uitdraaien want hoe ik het nu begrijp zal je enkel bij de PS5 versie dat extra Chapter gratis krijgen, terwijl het betalend is als je de PS4 versie hebt.
De Yuffie episode is betaald op de PS5, die kun je kopen nadat je de gratis update hebt gedaan. Ik vraag me eigenlijk af of de PS4 versie uberhaupt de extra content krijgt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_UO5RjQT_S-iyoQzzdeck36tPw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vwfIKuOXsat3wNLVJLonAJ4A.png?f=fotoalbum_large

Afhankelijk van hoe duur de DLC wordt zal het waarschijnlijk nog steeds goedkoper zijn om de PS4 versie te kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Raem op 26-02-2021 09:11 ]

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:22
Twixie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:21:
[...]

DLC is alleen op PS5 en is betaald.
De nieuwe losse PS5 uitgave van FFVIIR heeft de DLC inclusief

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04:16
Interessant dat Kena maar 40euro kost. Dan verwacht ik een game die je in 8-11 uur kan uitspelen en dat lijkt mij een prima speelduur. De beelden doen mij denken aan Beyond Good & Evil waar ik mooie herinneringen aan heb en daarom durf ik het wel aan om hem blind te pre-orderen.

FF7: Remake heb ik geprobeerd maar ik vond de gevechten maar chaotisch, saaie sidequests, veel saaie omgevingen door al die fabrieken. Het merendeel van de gameplay voelt aan als 'filler'. Denk niet dat ik het nog een keer ga proberen. Had er ook een veel te romantisch beeld van en dat hielp niet echt.

[ Voor 6% gewijzigd door D. Ninjai op 26-02-2021 09:14 ]

• Ingrid1986
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik vind het vooral apart dat er nog steeds niks bekend is over de PS Plus games van maart.

Kena lijkt me ook een hele gave game. Oddworld leek me wel geinig, dus tof dat die gratis zou zijn voor PS plus.
Raem schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 08:55:
[...]
De Yuffie episode is betaald op de PS5, die kun je kopen nadat je de gratis update hebt gedaan. Ik vraag me eigenlijk af of de PS4 versie uberhaupt de extra content krijgt.
Daar zeg je het dus: nadat je de upgrade hebt gedaan. Dus ik denk nog altijd dat wie de PS5 versie rechtstreeks koopt, die DLC gratis zal krijgen, net zoals het in de blogpost ook gesuggereerd wordt. Ik denk overigens ook dat die DLC exclusief voor PS5 is.

EDIT: wat @Cloud_VII hierboven dus ook al schreef.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 26-02-2021 09:20 ]

Twixie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:17:
[...]

Daar zeg je het dus: nadat je de upgrade hebt gedaan. Dus ik denk nog altijd dat wie de PS5 versie rechtstreeks koopt, die DLC gratis zal krijgen, net zoals het in de blogpost ook gesuggereerd wordt. Ik denk overigens ook dat die DLC exclusief voor PS5 is.
Je hebt gelijk inderdaad.
Het is even afwachten wat de DLC gaat kosten om te bepalen wat dan voordeliger is, maar ik vermoed dat de PS4 versie (ergens op disc in de aanbieding) + betaalde DLC nog steeds goedkoper zal zijn dan de PS5 versie.

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-11 20:20
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2021 @ 11:14:
[...]

Ik overdrijf niet, ik vind het echt niet klinken t.o.v. de PS4 of PC en velen anderen vinden dit ook. Er zou nog een firmware update gaan komen, maar dat is waarschijnlijk alleen het schermpje maar gezien hoelang dit al duurt zou ik daar niet meer op hopen.

Als je het ding alleen hebt voor de PS5 snel verkopen en de Sony headset of iets anders kopen.
nou dit dus. Heb ook de APW en het geluid met warzone is echt dikke bagger. Het is iets beter geworden sinds ik de database opnieuw heb gereconstrueerd op de ps5. Eigenlijk best kansloos dat zo'n dure headset niet fatsoenlijk geluid kan geven op de ps5 met warzone. Ben er nog niet uit over wat ik nu ga doen. Wellicht de oplossing van een splitter testen zodat optical gebruikt kan worden
M.2 slot zou deze zomer te gebruiken moeten zijn

https://www.bloomberg.com...torage-upgrades-in-summer

Alleen niet besteed aan mensen die nu al klagen over het geluid dat de PS5 maakt. :P
Adding support for additional drives will be enabled with a firmware update that also unlocks higher cooling-fan speeds to ensure the console doesn’t overheat, the people said, asking not to be named because the plans are not yet public.

[ Voor 52% gewijzigd door Raem op 26-02-2021 09:55 ]

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 25-11 18:04
Ik was maar een clown.... Ooohh elden ring....

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
D. Ninjai schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:14:
Interessant dat Kena maar 40euro kost. Dan verwacht ik een game die je in 8-11 uur kan uitspelen en dat lijkt mij een prima speelduur. De beelden doen mij denken aan Beyond Good & Evil waar ik mooie herinneringen aan heb en daarom durf ik het wel aan om hem blind te pre-orderen.

FF7: Remake heb ik geprobeerd maar ik vond de gevechten maar chaotisch, saaie sidequests, veel saaie omgevingen door al die fabrieken. Het merendeel van de gameplay voelt aan als 'filler'. Denk niet dat ik het nog een keer ga proberen. Had er ook een veel te romantisch beeld van en dat hielp niet echt.
Opzich niet gek hoor van Kena. Vergeet niet dat het door een "Indie" (Alhoewel indie voor hun wellicht niet het juiste woord is) studio wordt gemaakt.
En ik het toch best wel indrukwekkend vind wat ze voor mekaar hebben gekregen met de slechts +- 30 man die er werken.

Computer says no

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Ingrid1986 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 09:17:
Ik vind het vooral apart dat er nog steeds niks bekend is over de PS Plus games van maart.

Kena lijkt me ook een hele gave game. Oddworld leek me wel geinig, dus tof dat die gratis zou zijn voor PS plus.
Ik las dat komende dinsdag de reguliere datum zou zijn maar dat het vanwege de korte februarimaand wel eens maandag al zou kunnen zijn. Maar erbij dat het ook dinsdag kan zijn omdat er dan een game uitkomt waarvan ze hopen dat die in de Plus komt. (Gelezen op Flipboard gamessectie, dus niet hier te linken).

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisdn op 26-02-2021 10:33 ]

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:11
Dennisdn schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 10:30:
[...]

Ik las dat komende dinsdag de reguliere datum zou zijn maar dat het vanwege de korte februarimaand wel eens maandag al zou kunnen zijn. Maar erbij dat het ook dinsdag kan zijn omdat er dan een game uitkomt waarvan ze hopen dat die in de Plus komt. (Gelezen op Flipboard gamessectie, dus niet hier te linken).
Net bekend gemaakt toevallig :-)

-FF 7 remake
-Remnant: From the Ashes
-Farpoint (VR)
-Maquette (PS5)

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:12
SpeedyNick schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:20:
[...]

-FF 7 remake
-Farpoint (VR)
-Maquette (PS5)
Dat is weer een erg mooi lijstje!

Playstation 5

• Cowboy_Henk
Stylze schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 13:40:
[...]

Dat is weer een erg mooi lijstje!
Waw mooi van ff7 remake. Net als huidige maand met Control. Aankondiging van ps5 versie en ineens in PS plus

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-11 16:51
PS+ versie schijnt geen gratis upgrade te krijgen..

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:57 ]

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-11 09:56

GamiQ, de game notes app met game maps!

https://blog.playstation....m-the-ashes-and-farpoint/

Please note the PS4 version of Final Fantasy VII Remake available to PlayStation Plus members is not eligible for the PS5 digital version upgrade.

• -SaveMe-
Maar erg mooi lijstje weer inderdaad. Met FF wacht ik wel op de PS5 upgrade, heb de game nog niet gespeeld. Hoop dat je dan tegen een schappelijke prijs kunt upgraden, dat verwacht ik wel, daarom zit hij vast ook in de plus!

Met de kennis dat de Playstation soms nogal brak omgaat met verschillende versies in je bibliotheek ga ik FF7R niet installeren vanuit Plus.
Zie het maar zo gebeuren dat ik dan ineens de upgrade niet meer kan downloaden met mijn disc versie.

• -SaveMe-
Kenny_026 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 00:38:
Outriders een tegenvaller zeg. Wellicht verwachtte ik er te veel van maar voor mij voelde dit alles behalve een next gen game. Heel veel glitches in de cutscenes. De gameplay lijkt op een combi van gears/division/destiny was gewoon prima is. Maar de cutscenes haalde heel veel plezier eruit.
Viel mij ook wat tegen, met name grafisch ook. En ik had al erg in het begin (nadat je met die wagentjes naar de tweede signal gaat) een harde crash! Toen ik de game opnieuw startte, moest ik weer heel de introductie door, en daar had ik geen zin in... komt nog wel ...

Concrete Genie is btw ook een geinig spelletje, lekkere sfeertje! :)

• -SaveMe-
Raem schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:35:
Met de kennis dat de Playstation soms nogal brak omgaat met verschillende versies in je bibliotheek ga ik FF7R niet installeren vanuit Plus.
Zie het maar zo gebeuren dat ik dan ineens de upgrade niet meer kan downloaden met mijn disc versie.
Ik heb de disc versie niet, dus dat zou hier goed moeten gaan neem ik aan ...

• -SaveMe-
Is er geen Demon Souls (PS5) topic? Mensen hier die hem hebben gespeeld die ik wat kan vragen ?

-SaveMe- schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Ik heb de disc versie niet, dus dat zou hier goed moeten gaan neem ik aan ...
Ik neem aan dat je een betaalde upgrade aangeboden krijgt als je de game uit Plus hebt geïnstalleerd, dus dat gaat dan goed. Maar ik heb weinig zin om ook die betaalde update te krijgen terwijl ik de game ook op disc heb. :P
-SaveMe- schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:38:
Is er geen Demon Souls (PS5) topic? Mensen hier die hem hebben gespeeld die ik wat kan vragen ?
[PS5] Demon's Souls

[...]
-FF 7 remake
-Farpoint (VR)
-Maquette (PS5)
Dat was dan blijkbaar al gelekt op Twitter. Heb die namelijk zien voorbij komen maar hechte er weinig belang aan omdat ik nooit geloofde dat FF7 erin zou zitten, en ik van Remnant of Maquette nog nooit gehoord had.

Wel beetje flauw als FF7 inderdaad zonder recht op PS5 versie is. Wordt een beetje belachelijk met het dichtschroeven van die PS+ versies. Bvb ook met games die je enkel op PS5 krijgt, terwijl als je ze koopt het zowel PS4 als PS5 is. Is zo bij bvb Bugsnax of Maneater.

• -SaveMe-

• Cowboy_Henk
AchtungYall schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:17:
PS+ versie schijnt geen gratis upgrade te krijgen..
Damn dat is flauw 🙁 Met controller deden ze het wel dus ik dacht... Ach ja dan koop ik ofwel goedkoop de Ps4 versie ofzo 2de hands
Ofwel toch PS plus versie kopen en betaalde upgrade. Zal wel zien wat het goedkoopste is

[ Voor 12% gewijzigd door Cowboy_Henk op 26-02-2021 14:43 ]

• -SaveMe-
Cowboy_Henk schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:41:
[...]
Ach ja dan koop ik ofwel goedkoop de Ps4 versie ofzo 2de hands
Dan kun je toch net zo goed de PS+ versie nemen en daar dan straks de betaalde upgrade voor nemen. Ik neem aan dat die schappelijk geprijsd gaat zijn en niet de prijs van een full game.

Twixie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:15:
[...]
De zoveelste rumour van PS+ games. Is gewoon maandelijkse kost, en nooit komt er iets van uit. En al zeker niet als het afkomstig is van een nobody die zelf over XBox tweet.
Damn, die Xbox nobody bleek het nog bij het rechte eind te hebben ook :).

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
Dat die update er niet bij zit maakt me niet zoveel uit. Het is al heel wat dat zo'n grote titel al zo snel in de Plus verschijnt.

Topmaandje.

• -SaveMe-
Timothy3000 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:49:
Dat die update er niet bij zit maakt me niet zoveel uit. Het is al heel wat dat zo'n grote titel al zo snel in de Plus verschijnt.

Topmaandje.
Precies, en afgelopen maand waren ook twee toffe games, nu bezig met Concrete Genie. Daarna ga ik Remnant eens een try geven. Ik heb mijn plus voor dit jaar er al weer dubbel en dwars uit ...

• giantgiantus
  • Nu online
Eindelijk staat er toch dat de ff7r niet up te graden is naar de ps5 versie? Ik lees nergens dat er een betaalde update komt?

• -SaveMe-
Er staat dat ze "not eligible zijn voor een FREE update". Dat impliceert een betaalde upgrade. En anders nog geen man overboard, dan koop je dus gewoon de betaalde versie van de game ?

• giantgiantus
  • Nu online
Oh ja maakt me eigenlijk ook niet uit. Wel gek, normaal zou dit echt top zijn. Maar speel toch liever de ps5 versie dus ik ga het maar niet claimen en koop de ps5 versie over een tijdje.

• -SaveMe-
Ik claim hem gewoon en ga ook pas spelen als de PS5 upgrade er is ...

• AchtungYall
Ik moet bekennen dat ik nog nooit FF heb gespeeld. Ben benieuwd!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
Sony doet goed qua psn+ dit jaar (tot nu toe)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Amaze86 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:36:
Sony doet goed qua psn+ dit jaar (tot nu toe)
Ieder zijn ding :P

• -SaveMe-
Dat is altijd zo, maar je kunt niet ontkennen dat ze grote games brengen de afgelopen keren ...

• AchtungYall
Mwah, zitten veel grote en goede titels tussen. Als er niks voor jou tussen zat heb je waarschijnlijk een hele specifieke smaak of heb je alles al.

Welke titels zou jij graag zien ?

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Twixie schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:45:
[...]

Damn, die Xbox nobody bleek het nog bij het rechte eind te hebben ook :).
Lijkt meer te weten dan de usual PS insiders :P

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
-SaveMe- schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 14:35:
[...]

Viel mij ook wat tegen, met name grafisch ook. En ik had al erg in het begin (nadat je met die wagentjes naar de tweede signal gaat) een harde crash! Toen ik de game opnieuw startte, moest ik weer heel de introductie door, en daar had ik geen zin in... komt nog wel ...

Concrete Genie is btw ook een geinig spelletje, lekkere sfeertje! :)
Ik kreeg op een gegeven moment die gun die mensen liet exploderen. Ik kom bij de “eindbaas” en die schiet ik ook en die ontploft ook om vervolgens daarna op de knieen te zitten 🤦🏽🤦🏽🤦🏽

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
giantgiantus schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 15:05:
Eindelijk staat er toch dat de ff7r niet up te graden is naar de ps5 versie? Ik lees nergens dat er een betaalde update komt?
Is alleen voor de Gratis PS+ versie.
Als je het spel digitaal/ retail koopt krijg je wel gratis de PS5 upgrade
Ike. schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:28:
[...]

Is alleen voor de Gratis PS+ versie.
Als je het spel digitaal/ retail koopt krijg je wel gratis de PS5 upgrade
Ik heb de game op disc, maar als ik hem nou volgende maand claim, weet de PS Store dan wel dat ik ook nog de disc versie heb als ik de PS5 upgrade wil downloaden?

• Peter711
  • Laatst online: 21-01 22:52
Kena

It's going to take a little longer than expected—Q3 instead of Q1—but Kena: Bridge of Spirits is now scheduled to launch on August 24.

Al little longer noemen ze dat....
https://www.pcgamer.com/k...s-an-august-release-date/
Kalder schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 17:31:
[...]
Ik heb de game op disc, maar als ik hem nou volgende maand claim, weet de PS Store dan wel dat ik ook nog de disc versie heb als ik de PS5 upgrade wil downloaden?
De Store weet nooit dat je een disk versie hebt (of toch niet rechtstreeks). Het is eerder je lokaal systeem dat moet weten of het om de disk of de digitale versie gaat. Van wat ik op de PS Blog las zeggen sommigen dat je dan lokaal 2 versies hebt, en je zou dus nog altijd de ene kunnen upgraden.

Heb vorige week nog voorgehad met een game dat ik in de Sales digitaal gekocht heb in extended version, dat mijn zoontje al op disk had. Ik moest daadwerkelijk de disk versie uninstallen vooraleer ik de digitale versie kon installen. En zal ook wel vice versa zo zijn. Dus ik denk dat je nog altijd wel controle hebt over welke versie je hebt en welke je dan upgradet, zeker als die upgrade in-game gedaan wordt.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Peter711 schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 18:08:
Kena

It's going to take a little longer than expected—Q3 instead of Q1—but Kena: Bridge of Spirits is now scheduled to launch on August 24.

Al little longer noemen ze dat....
https://www.pcgamer.com/k...s-an-august-release-date/
Axhja ik kijk er echt niet van op... Ik heb altijd nog liever een game die af is dan een drol die uitkomt.

Jim Ryan had daar recent een leuke uitspraak (met steek onder water) over in een interview:
“Yeah, we’re feeling pretty good about Returnal, Ratchet & Clank: Rift Apart and Horizon Forbidden West. And, you know, there are two approaches to this: you can either hold the date and put out the game irrespective of quality or you can ship it when it’s right. We have always taken the latter approach. There have been some fairly high-profile instances of publishers trying the former approach.

It never works at the best of times. But I think in this world, where creative people are working remotely, you’ve just got to respect the fact that that development needs to take what it needs to take and to get the games right.”

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Chaoss schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:07:
[...]

Axhja ik kijk er echt niet van op... Ik heb altijd nog liever een game die af is dan een drol die uitkomt.

Jim Ryan had daar recent een leuke uitspraak (met steek onder water) over in een interview:

[...]
De meest bekende quote is natuurlijk van Miyamoto. :) “A delayed game is eventually good, but a rushed / bad game is forever bad.”

Sony kan weinig doen aan vertraging van Kena. Zij zijn noch developer, noch publisher.

[...]

-FF 7 remake
-Farpoint (VR)
-Maquette (PS5)
Mm maandje om over te slaan wat mij betreft

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:21:
[...]

De meest bekende quote is natuurlijk van Miyamoto. :) “A delayed game is eventually good, but a rushed / bad game is forever bad.”

Sony kan weinig doen aan vertraging van Kena. Zij zijn noch developer, noch publisher.
De releasedatum vind ik juist wel fijn. Eind augustus, dan lijkt me dit een prima game om het najaar mee te starten.

• Timothy3000
Donstil schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:32:
[...]

Mm maandje om over te slaan wat mij betreft
FF7 al gespeeld? Want het is echt de moeite om die op zijn minst even te proberen. Fantastische game.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
uchiha tijntje schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:21:
[...]

Ik denk wel dat Sony bepaalde eisen aan een exclusive titel stelt. Een (technisch) slechte game werkt erg in hun nadeel ook al is het geen first party studio.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Timothy3000 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 09:28:
[...]

FF7 al gespeeld? Want het is echt de moeite om die op zijn minst even te proberen. Fantastische game.
Ik ben benieuwd wat de PS+ naar PS5 update gaat kosten, de verschillen leken mij wel de moeite. Dus ik denk dat ik hem ga claimen en dan nog even afwachten.

• -SaveMe-
Ik ben wel blij dat ik met bepaalde games heb gewacht, de PS5 upgrades zijn vaak echt de moeite waard.
Nu hopen dat Cyberpunk die belofte ook ooit nog eens fatsoenlijk inlost ....

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-11 16:21
-SaveMe- schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:34:
Ik ben wel blij dat ik met bepaalde games heb gewacht, de PS5 upgrades zijn vaak echt de moeite waard.
Nu hopen dat Cyberpunk die belofte ook ooit nog eens fatsoenlijk inlost ....
Ik merk bij mezelf dat ik nu minder neig naar PS4 games omdat ik de ervaring er nu minder vind.
Daarom hoop ik dat een paar grote PS4 games een upgrade krijgen, ik denk dan vooral aan The Last Of US Part 2, Red dead Redemption, Ghost of Tsushima, ...
Nu wacht ik op de GTA V upgrade voor PS5 vooraleer ik daar weer ga mee beginnen.
Natuurlijk wacht ik ook op de M.2 uitbreiding want momenteel kunnen er geen games meer bij.
[...]

Wel eens gespeeld ja maar dat is simpelweg niet voor mij.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

AppleFan2007 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:40:
[...]
Nu wacht ik op de GTA V upgrade voor PS5 vooraleer ik daar weer ga mee beginnen.
Een PS3 game op de PS5 :P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-11 13:58
[...]

Ik vind dat helemaal niets, veel te Japans. Mager maandje wat mij betreft, al ben ik wel benieuwd naar Marquette

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
Na al die jaren he, en denk dat mensen het ook nog op ps6 gaan spelen.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
AppleFan2007 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 13:40:
[...]

Ik merk bij mezelf dat ik nu minder neig naar PS4 games omdat ik de ervaring er nu minder vind.
Daarom hoop ik dat een paar grote PS4 games een upgrade krijgen, ik denk dan vooral aan The Last Of US Part 2, Red dead Redemption, Ghost of Tsushima, .
Ghost of Tsushima heeft al een 60fps updat gehad, speelt top op de PS5. TLOU2 is zo mooi dat die eigenlijk mooier is dan alles wat je op dit moment kunt spelen. Uiteraard geen 30fps maar de game is ook vrij slow-paced dus dan is 60fps minder nodig.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Orangelights23 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 16:29:
[...]

Ik vind dat helemaal niets, veel te Japans. Mager maandje wat mij betreft, al ben ik wel benieuwd naar Marquette
Dat hou je altijd, smaken verschillen nu eenmaal. Er zullen ook genoeg mensen liever FF7 spelen dan een 'westerse' game. Overigens valt FF nog enigsinds mee er zijn genoeg spellen die nog veeel japanser zijn.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-11 16:21
Chaoss schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:13:
[...]

Ghost of Tsushima heeft al een 60fps updat gehad, speelt top op de PS5. TLOU2 is zo mooi dat die eigenlijk mooier is dan alles wat je op dit moment kunt spelen. Uiteraard geen 30fps maar de game is ook vrij slow-paced dus dan is 60fps minder nodig.
Wat ik bij veel games graag zou zien is adaptieve triggers, voor mij brengt dit de game ervaring naar een hoger level.
Nu met de snelle laadtijden wil ik die ook het liefst in alle games.
Binnenkort ga ik dan toch maar eens beginnen aan TLOU2 omdat ik niet langer wil wachten.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
AppleFan2007 schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:23:
[...]

Wat ik bij veel games graag zou zien is adaptieve triggers, voor mij brengt dit de game ervaring naar een hoger level.
Nu met de snelle laadtijden wil ik die ook het liefst in alle games.
Binnenkort ga ik dan toch maar eens beginnen aan TLOU2 omdat ik niet langer wil wachten.
Mee eens haptic trigeers zou bij veel games wel iets toevoegen.

En TLOU2 kan ik je zeker aanraden om nu al te spelen, ik heb hem ook 'pas' op de PS5 gespeeld, maar het was mijn beste/indrukwekenste game ervaring van de afgelopen 5 jaar.

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:08
Ben nu ook bezig met TLOU2, maar ik vind het zeker niet de mooiste game. Heb al genoeg gespeeld dat ik grafisch beter vindt hoor. Vanmiddag bijvoorbeeld bezig met dlc van the Division 2 op mijn Series X, maar dat vind ik echt beter.

Ik ben nu op 75 procent van tlou2, ik vind het verder qua sfeer wel echt geweldig. Ik kan dat spel alleen sluipend spelen haha.

[ Voor 21% gewijzigd door mobygo76 op 27-02-2021 22:00 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kik bedoelde ook mooiste als in totaal pakket, grafisch, verhaal, acteerwerk, motioncapture, sfeer.

Ik vindt de motion capture echt geweldig in tlou, zoveel detail in kleine bewegingen. Facial animaties zijnn ook n ook heel erg goed. Geloofwaardige motion en facial animaties zorgen er voor dat ik in ieder geval veel meer in de game getrolken wordt. Ik speel nu bijvoorbeeld Valhalla en daar is het ronduit slecht en dat haalt me toch uit de game.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Chaoss schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:53:
[...]

Mee eens haptic trigeers zou bij veel games wel iets toevoegen.

En TLOU2 kan ik je zeker aanraden om nu al te spelen, ik heb hem ook 'pas' op de PS5 gespeeld, maar het was mijn beste/indrukwekenste game ervaring van de afgelopen 5 jaar.
Mhoa. In single player is het allemaal wel leuk inderdaad. In mp ben je zwaar in het nadeel tegen mensen die het uit hebbeb staan.

Op dag 2 fortnite geïnstalleerd. Voorheen schoot ik wel eens iemand af haha.met de haptic triggers was dit onmogelijk. Omdat je de trigger moet overhalen gaat je duim ook iets doen waardoor de aim veel slechter wordt.

In fortnite kun je de haptic niet uitzetten. In r6 siege heb ik dit acuut gedaan. Je verliest zoiets elk duel als je tegen iemand komt op ps4

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Geen last van want ik speel nooit multi player :P

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Chaoss schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 23:32:
Geen last van want ik speel nooit multi player :P
Dan kun je bovenstaande uiteraard gewoon negeren.

• Brogala
  • Niet online
Chaoss schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 22:34:
Kik bedoelde ook mooiste als in totaal pakket, grafisch, verhaal, acteerwerk, motioncapture, sfeer.

Ik vindt de motion capture echt geweldig in tlou, zoveel detail in kleine bewegingen. Facial animaties zijnn ook n ook heel erg goed. Geloofwaardige motion en facial animaties zorgen er voor dat ik in ieder geval veel meer in de game getrolken wordt. Ik speel nu bijvoorbeeld Valhalla en daar is het ronduit slecht en dat haalt me toch uit de game.
Kan me hier volledig in vinden, was erg wennen aan andere spellen na het uitspelen van TLOU2. Er zijn maar een select aantal games dat ook van zo'n hoog productienivea is (o.a. GoW, RDR2). De meeste games spelen toch wat houterig terwijl deze games echt als een film spelen.

AC vind ik sowieso dramatisch, heb Valhalla niet gespeeld maar Odyssey wel en daar was de voice acting matig tot zeer slecht, amper motion capture en de cutscenes voelden heel onnatuurlijk. Voor mijn gevoel zijn die spellen toch altijd veel te groot met te weinig echte kwaliteit. Had in totaal 60 uur in Odyssey gestopt maar bij de DLCs maar gestopt omdat het mij te saai werd.

Een week geleden God of War met 60FPS gespeeld en dat was wel geweldig. Alleen jammer dat ik mijn volledige 2e playthrough al in december-begin januari heb uitgespeeld :o

[ Voor 6% gewijzigd door Brogala op 28-02-2021 00:33 ]

Toevallig bij gebrek aan beter eind Januari aan GTA Online begonnen op de Ps5 8)7
Een beetje het enige wat ik nu speel tot R&C schat ik zo in (ik heb geen backlog)

• uchiha tijntje

uchiha tijntje

Beetje crosspost uit xbox topic maar deze game verdiend dat wel.

Knights and Bikes is echt een verborgen pareltje. Al een tijdje uit, maar echt de moeite waard.

“I have nothing but good things to say about Knights and Bikes, it has a great story, great presentation and it is fun to boot. It has a beautiful art style, great music and will keep you entertained throughout its short but very sweet campaign. If you like simple but entertaining games, you will love it, as I did.”

"Knights and Bikes presents a superb adventure that will definitely stick with you for a long time. You never want some games to end and in Knights and Bikes' case, the characters will make you never want to say goodbye. No matter where Nessa and Demelza go, I definitely want to follow along. Now, excuse me while I go hunt down every piece of merch for this game; I need all of it."

"Knights and Bikes captures the heart of childhood imagination. It’s a largely carefree experience with limited mechanical substance, but that's part of the reason it works. It’s a great family-friendly co-op game and balances its silly sense of humour and childlike joy with some of the melancholic reality of growing up."

• Orangelights23
  • Laatst online: 25-11 13:58
Chaoss schreef op zaterdag 27 februari 2021 @ 18:16:
[...]

Dat hou je altijd, smaken verschillen nu eenmaal. Er zullen ook genoeg mensen liever FF7 spelen dan een 'westerse' game. Overigens valt FF nog enigsinds mee er zijn genoeg spellen die nog veeel japanser zijn.
Dat klopt :)

• anandovic8312
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23-11 18:40
Broome schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:04:
Goedendag,
Ik heb een vraag over de gamebibliotheek van de ps5. Ik had een spel gedownload maar vindt hem niet geschikt voor mijn kinderen. Ik heb het spel al wel weer verwijderd, maar staat nog wel in de gamebibliotheek. Ik kan hem daar wel opnieuw downloaden maar wil hem daar uit verwijderen zodat mijn kinderen hem niet zelf weer gaan downloaden.
Dus mijn vraag is, hoe verwijder ik een spel uit de gamebibliotheek.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groet Erik
Ik gok dat je dat kunt instellen met ouderlijk toezicht ofzo, maar die vraag kun je beter stellen in het algemene ps5 topic, denk dat hier meer mensen zitten die geen ps5 hebben :)

• Joris8580
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03-2021
Broome schreef op zondag 28 februari 2021 @ 12:04:
Goedendag,
Ik heb een vraag over de gamebibliotheek van de ps5. Ik had een spel gedownload maar vindt hem niet geschikt voor mijn kinderen. Ik heb het spel al wel weer verwijderd, maar staat nog wel in de gamebibliotheek. Ik kan hem daar wel opnieuw downloaden maar wil hem daar uit verwijderen zodat mijn kinderen hem niet zelf weer gaan downloaden.

Groet Erik
Het probleem is dat alles er een beetje anders uitziet als op de 4 dus dat ik het zelf ook niet weet... had al moeite om de code voor de psn kaart in te wisselen in de ps store lol...

Kun je idd beter in het ps5 forum vragen...

Edit: het schiet me net te binnen dat je het mss kan via een tweede account voor je kinderen? En op jou account een code zet?

[ Voor 7% gewijzigd door Joris8580 op 28-02-2021 12:38 ]

• Broome
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 06-12-2021
Goedendag,

Groet Erik
uchiha tijntje schreef op zondag 28 februari 2021 @ 01:18:
Knights and Bikes is echt een verborgen pareltje.
Eigenlijk geldt dat bijna steeds voor de beste indies: ze blijven altijd wat onder de radar. Mensen praten nu eenmaal liever over AAA games, zelfs als die eerder middelmatig zijn. Heeft ook veel met marketing te maken, denk ik dan.

Kijk ook bvb enkele maanden geleden naar Hollow Knight dat in PS+ zat. Er is hier bijna niets over geschreven. Ik wist er ook weinig van, dus blind beginnen spelen en wat was dat een ongelooflijke ontdekking. Achteraf bleek ook wel dat die enorme rave reviews gekregen had, en er ook hele blogs aan gewijd zijn. Ik vind het ook jammer dat er nu veel minder indies in de PS+ zitten dan vroeger (toen ze het ook een beetje noodgedwongen deden om aan 6 games per maand te geraken, vermoed ik).
Broome schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:35:
Dat gaat helaas niet op PS5. Je bibliotheek bestaat uit alles wat je gekocht hebt. In tegenstelling tot bij de PS4 heb je bovendien geen manier om een titel te verbergen.

Nu, als je kinderen tegen jouw wil in toch het spel weer zouden installeren, zouden ze ook wel vinden hoe een verborgen titel terug te vinden. Wat je duidelijk nodig hebt is Parental Controls, dus de vraag is of je daar al naar gekeken hebt. Hebben zowel jij als je kinderen allemaal hun eigen account, waarbij die van je kinderen Child Accounts zijn ? Want dat is wel een vereiste, maar ik weet dat veel ouders gewoon snel-snel accounts aanmaken en vaak zelfs niet eens kind-accounts aanmaken. Dat is achteraf heel moeilijk terug recht te trekken.

Wel een nadeel van de parental controls, is dat het puur op leeftijdsklassering is. Als dat game waar je het over hebt (welke is het ?) bvb 12+ is, maar je wil dan weer andere 12+ games wél toelaten, dan zal dat niet lukken.

PS: ik ga er ook van uit dat je het over een digitale aankoop hebt. Want als het op schijf is, is het gewoon een kwestie van de schijf te verstoppen natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 28-02-2021 14:08 ]

• giantgiantus
  • Nu online
Twixie schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:02:
[...]

Eigenlijk geldt dat bijna steeds voor de beste indies: ze blijven altijd wat onder de radar. Mensen praten nu eenmaal liever over AAA games, zelfs als die eerder middelmatig zijn. Heeft ook veel met marketing te maken, denk ik dan.

Kijk ook bvb enkele maanden geleden naar Hollow Knight dat in PS+ zat. Er is hier bijna niets over geschreven. Ik wist er ook weinig van, dus blind beginnen spelen en wat was dat een ongelooflijke ontdekking. Achteraf bleek ook wel dat die enorme rave reviews gekregen had, en er ook hele blogs aan gewijd zijn. Ik vind het ook jammer dat er nu veel minder indies in de PS+ zitten dan vroeger (toen ze het ook een beetje noodgedwongen deden om aan 6 games per maand te geraken, vermoed ik).
Hollow knight zat echt niet onder de radar hoor. Was echt super veel belangstelling voor.

• Timothy3000
Hollow Knight is inderdaad 1 van de bekendste indie games van de afgelopen jaren. Ik denk dat weinig mensen erover spraken toen hij in de Plus zat omdat de meeste mensen de game al gespeeld hadden. Ik kijk al een tijdlang reikhalzend uit naar de sequel iig.

[ Voor 21% gewijzigd door Timothy3000 op 28-02-2021 14:20 ]

Ah ok, mijn fout dan, die heb ik eigenlijk totaal gemist bij release. Ik had er nog nooit van gehoord toen hij in PS+ kwam.
Ik heb twee DualSense controllers. Eentje vanaf launch die het (nog) prima doet en eentje van een paar weken geleden (met de nieuwe bedrukking onderop).

Nu speel ik altijd met het launch ding maar zit ik nu toevallig met die nieuwere te spelen. Valt me nu ineens op dat de rechten thumb stick veel minder accuraat is. Alsof ze het drift probleem hebben geprobeerd op te lossen door meer dead space in te bouwen. Speelt niet fijn als je het mij vraagt.

Iemand dat ook gemerkt toevallig?

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 28-02-2021 14:28 ]

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Hoe kan ik zien dat ik een "nieuwe" heb?

Ik heb vorige week mijn controller omgeruild vanwege een defect aan de analoge stick en heb er gelijk een tweede bij gekocht.
Ik speel met beide (wanneer de 1 aan het opladen is, pak ik de ander) en ik merk geen achteruitgang in accuraatheid.
Pagina: 1 ... 85 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord