En waarom niet gewoon verbieden, toen ik een knuppeltje van een jaar of 5 was en ik kwam 'buiten het hek' dan zwaaide er watBroome schreef op zondag 28 februari 2021 @ 13:35:
Goedendag,
Ik heb een vraag over de gamebibliotheek van de ps5. Ik had een spel gedownload maar vindt hem niet geschikt voor mijn kinderen. Ik heb het spel al wel weer verwijderd, maar staat nog wel in de gamebibliotheek. Ik kan hem daar wel opnieuw downloaden maar wil hem daar uit verwijderen zodat mijn kinderen hem niet zelf weer gaan downloaden.
Dus mijn vraag is, hoe verwijder ik een spel uit de gamebibliotheek.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groet Erik
@RnB Serienummer op de achterkant van je dualsense.
Nieuw gerucht stelt dat Horizon: Forbidden West dit jaar toch niet meer uitkomt
https://www.psx-sense.nl/...r-toch-niet-meer-uitkomt/
[ Voor 65% gewijzigd door Amaze86 op 28-02-2021 19:04 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Ondertussen de PS5 iets meer dan 3 maanden en ben echt blij dat ik hiervoor gekozen heb. Begin 2020 twijfelde ik om mijn pc te upgraden en zelfs nog topic over geopend op Tweakers. Nu heb ik vandaag Ghost of Tsushima uitgespeeld en wat een toffe game weer. Ondertussen gespeeld:
- Astro's Playroom (platinum)
- Uncharted 2 & 3 Remastered
- Spider-Man Remastered (platinum)
- Ratchet & Clank
- Spider-Man Miles Morales
- The Last of Us Part 2
- Detroit Become Human
- Ghost of Tsushima
Ik denk dat ik nog even de Platinum haal omdat ik al bijna alles gedaan heb en dan God of War ga doen. Ben niet zo van de games in die setting met monsters, maar hoor zoveel positiefs.
- Astro's Playroom (platinum)
- Uncharted 2 & 3 Remastered
- Spider-Man Remastered (platinum)
- Ratchet & Clank
- Spider-Man Miles Morales
- The Last of Us Part 2
- Detroit Become Human
- Ghost of Tsushima
Ik denk dat ik nog even de Platinum haal omdat ik al bijna alles gedaan heb en dan God of War ga doen. Ben niet zo van de games in die setting met monsters, maar hoor zoveel positiefs.
Best jammer dat er zoveel games uit de launch window geschoven worden.Amaze86 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:02:
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Er zijn mensen het niet met me eens maar ik heb nog nooit veel grote games gezien die gereleased worden als er nog amper consoles zijn verkocht. 2022 lijkt me stukken realistischer.Kalder schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:47:
[...]
Best jammer dat er zoveel games uit de launch window geschoven worden.
Ja erg jammer, echte toppers komen zo te zien in 2022.Kalder schreef op zondag 28 februari 2021 @ 19:47:
[...]
Best jammer dat er zoveel games uit de launch window geschoven worden.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
2022 lijkt mij ook realistischer maar het lijkt me echt sterk dat het iets met het aantal verkochte consoles te maken heeft. Helemaal gezien een groot deel van de aangekondigde nieuwe games zowel voor deze gen als de vorige uitkomen.giantgiantus schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:03:
[...]
Er zijn mensen het niet met me eens maar ik heb nog nooit veel grote games gezien die gereleased worden als er nog amper consoles zijn verkocht. 2022 lijkt me stukken realistischer.
Ik denk eerder dat corona alles flink vertraagd.
Ook Nintendo en Microsoft hebben de komende maanden weinig grote titels in de releasewindow staan.
[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 28-02-2021 20:54 ]
Afgelopen vrijdag met toeval een ps5 weten te bemachtigen en dit weekend gelukkig een beetje mee kunnen spelen.
Hiervoor een ps3, een switch en af en toe een simpele game op de pc. (rts, factorio dat soort)
Nu het meegeleverde spel gespeeld en wat Ps4 games uit psn geïnstalleerd. Eerst maar eens verkennen welke games cq soort ik leuk vind en dan kijken we verder.
Ps5 en de controller bevallen so far goed
OH en als iemand een tip heeft voor een leuke coop game? Speelde de ps3 meestal met een maatje samen achter dezelfde tv.
Heb bewust psn genomen om evt ook online coop te doen. (actie, button smash, voetbal, we deden van alles...)
Hiervoor een ps3, een switch en af en toe een simpele game op de pc. (rts, factorio dat soort)
Nu het meegeleverde spel gespeeld en wat Ps4 games uit psn geïnstalleerd. Eerst maar eens verkennen welke games cq soort ik leuk vind en dan kijken we verder.
Ps5 en de controller bevallen so far goed
OH en als iemand een tip heeft voor een leuke coop game? Speelde de ps3 meestal met een maatje samen achter dezelfde tv.
Heb bewust psn genomen om evt ook online coop te doen. (actie, button smash, voetbal, we deden van alles...)
[ Voor 22% gewijzigd door RoelsRules op 28-02-2021 22:25 ]
tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...
Ik heb sinds zaterdag mijn ps5 disc edition... is wel een enorme console...
Ben er tot nu toe heel tevreden over... alleen het geheugen is wat aan de kleine kant. Daarom op zoek naar een goede externe harde schijf ofzoiets... iemand een idee welke ik het beste neem?
Ben er tot nu toe heel tevreden over... alleen het geheugen is wat aan de kleine kant. Daarom op zoek naar een goede externe harde schijf ofzoiets... iemand een idee welke ik het beste neem?
Wachten tot de zomer. Dan kan je een interne m2 ssd kopen en kan je ook ps5 games er op zetten. Externe ssd is nu alleen nuttig voor PS4 games en dat zal nu best handig zijn maar over een jaar niet meer.Joris8580 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:18:
Kan je beter een iets duurder internet abo nemen. Zelfs met 200 mbit heb je de meeste games met 20 min op je schijf staan.
Moet je die interne dan zelf er in steken of hoe werkt dat want heb hier echt geen ervaring mee...giantgiantus schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:26:
[...]
Wachten tot de zomer. Dan kan je een interne m2 ssd kopen en kan je ook ps5 games er op zetten. Externe ssd is nu alleen nuttig voor PS4 games en dat zal nu best handig zijn maar over een jaar niet meer.
Kan je beter een iets duurder internet abo nemen. Zelfs met 200 mbit heb je de meeste games met 20 min op je schijf staan.
Hier een mooie uitleg met afbeeldingenJoris8580 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:54:
[...]
Moet je die interne dan zelf er in steken of hoe werkt dat want heb hier echt geen ervaring mee...
https://www.google.com/am...sd-installation-test/amp/
Maar dus eerst moet Sony een lijst met ondersteunde ssd's vrijgeven.
Okay! Dank je!Cowboy_Henk schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:02:
[...]
Hier een mooie uitleg met afbeeldingen
https://www.google.com/am...sd-installation-test/amp/
Maar dus eerst moet Sony een lijst met ondersteunde ssd's vrijgeven.
Achteraf wellicht beter geweest om de next-gen's ook maar met een half jaar of een jaar uit te stellen, dan hadden bepaalde functionaliteiten gewoon bij launch beschikbaar geweest.Amaze86 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 20:13:
[...]
Ja erg jammer, echte toppers komen zo te zien in 2022.
Naar het zich nu laat aanzien, komt er dit jaar niets qua AAA. Ja, misschien Halo eind dit jaar, al moet ik dat ook nog maar zien.
Vergeet Ratchet and Clank niet!DutchOwnage schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:52:
[...]
Achteraf wellicht beter geweest om de next-gen's ook maar met een half jaar of een jaar uit te stellen, dan hadden bepaalde functionaliteiten gewoon bij launch beschikbaar geweest.
Naar het zich nu laat aanzien, komt er dit jaar niets qua AAA. Ja, misschien Halo eind dit jaar, al moet ik dat ook nog maar zien.
De bron, Logvinov, is dezelfde persoon die zei dat de PS5 zonder grote exclusives zou launchen (enigszins waar m.u.v. Demons Souls) en dat de Series X met 12-16 exclusives zou launchen (Amaze86 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 16:02:
Jason Schreier twittert echter dat Horizon intern al is uitgesteld, dus ik zou Q4 2021 nog niet afschrijven.
https://twitter.com/jasonschreier/status/1364228170090700802
Toch ben ik er blij mee. Ik vind gamen op ps5 veel fijner dan op PS4. Speel met meer plezier met de nieuwe controller, ik vind de interface veel fijner, de store werkt chill direct vanuit de interface etc. Bovendien vond ik playroom, Spider-Man en Miles Moralis echt geweldig. Andere launches in het verleden waren voor mij in ieder geval niet echt beter oid.DutchOwnage schreef op zondag 28 februari 2021 @ 23:52:
[...]
Achteraf wellicht beter geweest om de next-gen's ook maar met een half jaar of een jaar uit te stellen, dan hadden bepaalde functionaliteiten gewoon bij launch beschikbaar geweest.
Zoals @giantgiantus al aangaf zou je kunnen wachten tot de zomer tot je de interne SSD kan uitbreiden. Reken wel 200 euro per TB. Het zal nog een tijdje duren voor die prijzen echt gaan dalen.Joris8580 schreef op zondag 28 februari 2021 @ 22:18:
Mocht je veel ps4 games spelen, bijvoorbeeld de PS+ collection of gewoon 2e hands spellen ofzo dan kan je naar externe SSD kijken. De Samsung T7 lijkt de beste te zijn. Je ps4 spellen laden van de externe SSD net zo snel als van de interne schijf. Reken daar 200 euro 2TB.
Als laatste zou je naar een externe HDD kunnen kijken. Spellen laden duurt langer van de externe HDD. Wat ik doe is het spel dat ik op dit moment speel installeer ik op de interne SSD en als ik klaar ben zet ik ze over naar de externe schijf. Dat kopieren gaat overigens super vlot. Je bent dan ongeveer 200 euro voor 6 TB kwijt. Ben van mening dat 2 TB voor de meeste meer dan genoeg is.
Uhm wat? Ik zou eerder kijken naar 100-120 euro per TB..cold_as_ijs schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:10:
[...]
Reken wel 200 euro per TB. Het zal nog een tijdje duren voor die prijzen echt gaan dalen.
Snelle ssd zitten meer in de 200 range.jmignolet schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:12:
[...]
Uhm wat? Ik zou eerder kijken naar 100-120 euro per TB..
Zie ik ook net met hogere snelheden. Het is nog niet bekend overigens welke snelheid erin zal moeten? Draait de SSD in de PS5 rond de 5.500MB/s?
Ja, met gecomprimeerde data rond de 9.000jmignolet schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:17:
[...]
Zie ik ook net met hogere snelheden. Het is nog niet bekend overigens welke snelheid erin zal moeten? Draait de SSD in de PS5 rond de 5.500MB/s?
Kortom: Het is even afwachten welke SSD's werken.
[ Voor 7% gewijzigd door FrankoNL op 01-03-2021 09:50 ]
Nieuwe bedrukking?Donstil schreef op zondag 28 februari 2021 @ 14:27:
Ik heb twee DualSense controllers. Eentje vanaf launch die het (nog) prima doet en eentje van een paar weken geleden (met de nieuwe bedrukking onderop).
Nu speel ik altijd met het launch ding maar zit ik nu toevallig met die nieuwere te spelen. Valt me nu ineens op dat de rechten thumb stick veel minder accuraat is. Alsof ze het drift probleem hebben geprobeerd op te lossen door meer dead space in te bouwen. Speelt niet fijn als je het mij vraagt.
Iemand dat ook gemerkt toevallig?
De effectieve bandbreedte na compressie is niet relevant voor een extra SSD (ook niet voor de interne trouwens) omdat dit bereikt wordt nadat de data de SSD heeft verlaten. De eventuele extra SSD die jij aansluit loopt intern via dezelfde controller als de interne/ingebouwde SSD voordat de data de CPU en RAM bereikt. Zie bijvoorbeeld de onderstaande foto waarop de interne chip layout van de PS5 te zien is:FrankoNL schreef op maandag 1 maart 2021 @ 09:49:
[...]
Ja, met gecomprimeerde data rond de 9.000
Kortom: Het is even afwachten welke SSD's werken.
Ja de controller waar ik het merk heeft inderdaad de nieuwe bedrukking.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Vanaf komende nacht is Ratchet & Clank (PS4) gratis te downloaden als onderdeel van Stay Play at Home actie. Claimen kan tot eind van de maand.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Die was al gratis voor ps5 toch? Eigenlijk meer relevant in PS4 topic.
Ja bij psn+, alleen deze blijft altijd van jouw ook zonder psn+giantgiantus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:32:
Die was al gratis voor ps5 toch? Eigenlijk meer relevant in PS4 topic.
Zonet de Pulse 3D Headset ontvangen en kwaliteit is okay-ish. Ik ga hem wel houden, past mooi bij de rest maar ben benieuwd na x aantal uren te dragen of het comfort meevalt.
Anyways, is er daarvoor een specfieke oplaadstation? Ik heb de originele voor de controllers, maar voor de headset vind ik niets?
Anyways, is er daarvoor een specfieke oplaadstation? Ik heb de originele voor de controllers, maar voor de headset vind ik niets?
Ik wil hier wel nog aan toevoegen dat er toch nog een en ander buggy is met externe storage. Heb nu toch al een drietal keer voorgehad dat mijn PS5 compleet in de war leek met de externe library, en het letterlijk uren duurde eer hij weer op normale/correcte manier reageerde met externe games. Dit is typisch nadat je iets doet met externe storage: je externe storage uit- of inpluggen, zelfs als de console uitstaat, of extra HDD aansluiten voor backup. Dit laatste had ik gisteren voor. Na de backup kreeg ik ineens nog enkel mijn interne SSD games te zien.cold_as_ijs schreef op maandag 1 maart 2021 @ 08:10:
[...]
Als laatste zou je naar een externe HDD kunnen kijken. Spellen laden duurt langer van de externe HDD. Wat ik doe is het spel dat ik op dit moment speel installeer ik op de interne SSD en als ik klaar ben zet ik ze over naar de externe schijf. Dat kopieren gaat overigens super vlot. Je bent dan ongeveer 200 euro voor 6 TB kwijt. Ben van mening dat 2 TB voor de meeste meer dan genoeg is.
De symptomen zijn ook divers:
* In je Game Library -> Installed alleen je interne storage zien
* In je Game Library -> Installed ook je externe storage zien, maar met slechts 1 game met lege thumbnail.
* In je Game Library geen tab hebben voor PlayStation Plus of PlayStation Now.
* In je Settings -> Storage -> Extended Storage geen content krijgen, en enkel de tekst die uitlegt hoe je USB kunt gebruiken (normaal verschijnt hier na een tiental seconden storage usage info van je Extended Storage).
* In je Settings -> Storage -> Extended wél storage usage zien, maar dan niets te zien krijgen als je op Games en Apps klikt. Je krijgt gewoon niets te zien onder "Items You Can Delete" or "Items You Can Move".
Maar in alle gevallen duurt het zeeeer lang eer het weer in orde komt. Al heeft dat ongetwijfeld ook te maken met het feit dat ik een nagenoeg volle 6TB aangesloten heb met ruim 300 games. Als je op dat moment relatief snel een van die games wil spelen, zit er niets anders op dan je externe storage gewoon te removen, en de game opnieuw te downloaden naar de interne SSD.
Moet overigens dringend eens die Anker USB Hub bestellen die iemand hier aanbeveelde, want als mijn zoon PSVR wil spelen, zit ik altijd in de problemen omdat mijn PSVR enkel werkt met de 2 achterste USB poorten waar ook de Externe Storage ingeplugd zit, en van zodra je daar iets wil aan veranderen, trigger je bovenstaande issues.
@jmignolet Nope geen oplaadstation voor de headset, gewoon opladen via de meegeleverde kabel.
Wat bedoel je precies met nieuwe bedrukking? Ik kan hier niks over vindenDonstil schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:11:
[...]
Ja de controller waar ik het merk heeft inderdaad de nieuwe bedrukking.
Op de nieuwe versie is de grip op achterkant opgebouwd uit mini PS-logo’s.AchtungYall schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:15:
[...]
Wat bedoel je precies met nieuwe bedrukking? Ik kan hier niks over vinden
Precies dit. Een nieuwe console heeft nog nooit een launch gehad met een handvol dikke exclusives of dat binnen een jaar. De PS5 launch is voor mij de beste PS launch ooit door de BC en het feit dat PS4 games al een stuk lekkerder lopen. Ik speel liever een PS4 game op de PS5. Uiteraard koop je daar geen PS5 voor, maar dat weet je vooraf als je in het eerste jaar van de launch een nieuwe console koopt. Ik had ook een PS4 bij launch en daar was letterlijk geen reet op te spelen, omdat er geen BC was. Ik had de PS3 ook vrij snel na launch, zonder BC mogelijkheid, en dat was ook super karig weet ik nog. Volgens mij was de PS store zelfs nog praktisch leeg.giantgiantus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 07:38:
[...]
Toch ben ik er blij mee. Ik vind gamen op ps5 veel fijner dan op PS4. Speel met meer plezier met de nieuwe controller, ik vind de interface veel fijner, de store werkt chill direct vanuit de interface etc. Bovendien vond ik playroom, Spider-Man en Miles Moralis echt geweldig. Andere launches in het verleden waren voor mij in ieder geval niet echt beter oid.
Wat wel lelijk is, is dat Sony hele andere verwachtingen heeft geschept. In het achterhoofd was ik altijd al wel sceptisch. GT7, Horizon en God of War binnen het eerst jaar van de launch.... zou echt heel vet zijn, maar dan heb je je kruid ook al wel snel verschoten.
[ Voor 9% gewijzigd door Hulleman op 01-03-2021 12:36 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Check deze foto:AchtungYall schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:15:
[...]
Wat bedoel je precies met nieuwe bedrukking? Ik kan hier niks over vinden
:strip_exif()/f/image/iFHKZVPChhuvwhjQDIp3WUZB.jpg?f=fotoalbum_large)
links is de nieuwe rechts is de release controller.
Nu wordt er daardoor dus online gespeculeerd dat dit een soort stille revisie is geweest o.i.d.
[ Voor 41% gewijzigd door Donstil op 01-03-2021 12:45 ]
Dat hebben ze alle twee.Dennisdn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:33:
[...]
Op de nieuwe versie is de grip op achterkant opgebouwd uit mini PS-logo’s.
De mijne niet, en ik heb het echt met een vergrootglas bekeken toen ik hoorde dat daar verschillen in kunnen zitten. Of ze moeten het zo klein gemaakt hebben dat ik het met een ouderwetse loep niet kan zien.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 01-03-2021 12:55 ]
Huh, dan zou er nog een derde controller type zijn?Dennisdn schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:54:
[...]
De mijne niet, en ik heb het echt met een vergrootglas bekeken toen ik hoorde dat daar verschillen in kunnen zitten
Dat hoor ik voor het eerst.
Vreemde zet ook, de Logo'tjes werden juist als een "leuke gimmick" geïntroduceerd.
Voelt vreemd om daar dan maar een selectie controllers mee uit te rusten.
Ik wilde net gaan editen 😀Donstil schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:57:
[...]
Huh, dan zou er nog een derde controller type zijn?
Vreemde zet ook, de Logo'tjes werden juist als een "leuke gimmick" geïntroduceerd.
Nu met het iPhone vergrootglas blijkt het er toch op te zitten….
En de mijne is van begin december, in theorie dus de oude, waardoor mijn opmerking over alleen de nieuwe hebben dit.... nergens op slaat
[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 01-03-2021 13:48 ]
Ik houd toch hoop dat de next-gen upgrade van The Witcher 3 dit jaar uitkomt. Eerder was ik in de veronderstelling dat deze wordt ontwikkeld door het geteisterde CDPR. Echter, het is Saber Interactive die hiermee bezig is. Zie de onderste twee reacties van de volgende link:
https://forums.cdprojektr...neration.11036585/page-12
en iets meer info: https://www.tweaktown.com...ox-series-port/index.html
Voor nu probeer ik Horizon Zero Dawn op platinum te zetten. Hierna waarschijnlijk Red Dead Redemption, Days Gone of zelfs Uncharted Collection. Steeds begonnen aan Uncharted, maar nooit afgemaakt. Schijnt vrij snel uit te spelen te zijn.
https://forums.cdprojektr...neration.11036585/page-12
en iets meer info: https://www.tweaktown.com...ox-series-port/index.html
Voor nu probeer ik Horizon Zero Dawn op platinum te zetten. Hierna waarschijnlijk Red Dead Redemption, Days Gone of zelfs Uncharted Collection. Steeds begonnen aan Uncharted, maar nooit afgemaakt. Schijnt vrij snel uit te spelen te zijn.
Ze hebben natuurlijk een functie "grip". Ik denk overigens dat er helemaal geen revisie is op het moment, maar allemaal hetzelfde zijn.Donstil schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:57:
[...]
Huh, dan zou er nog een derde controller type zijn?
Een revisie zal ook een ander modelnr hebben namelijk. Ik denk dat de print iets wat is aangepast, maar voor de rest nog steeds hetzelfde.
Ik heb de PS5 sinds release en ook direct een tweede controller gekocht, ik heb letterlijk deze twee bedrukkingen achterop qua tekst, dus die is er al sinds release.Donstil schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:43:
[...]
Check deze foto:
[Afbeelding]
Nu wordt er daardoor dus online gespeculeerd dat dit een soort stille revisie is geweest o.i.d.
Misschien verschil tussen controller die geleverd wordt bij de console en losse verkoop.
PSN: Redrafted
Ja dat zou ook kunnen idd.Xerox schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:50:
[...]
Ik heb de PS5 sinds release en ook direct een tweede controller gekocht, ik heb letterlijk deze twee bedrukkingen achterop qua tekst, dus die is er al sinds release.
Misschien verschil tussen controller die geleverd wordt bij de console en losse verkoop.
Ben een beetje aan het inventariseren wat er nou waar is. Anders gaat die nieuwe retour en bestel ik een ander, want hij is beduidend minder.
Gewoon oplader GSM voor pakken. Doe ik ook. Gaat prima. USB-C.jmignolet schreef op maandag 1 maart 2021 @ 10:50:
Zonet de Pulse 3D Headset ontvangen en kwaliteit is okay-ish. Ik ga hem wel houden, past mooi bij de rest maar ben benieuwd na x aantal uren te dragen of het comfort meevalt.
Draagcomfort pulse ligt aan vele factoren. Maar ik vind hem (persoonlijk) prettig zitten ook na langere tijd. Alleen bass had tikkie meer gemogen. Maar da's mijn mening.
Eerste in-game beelden van Elden Ring
oooOoooooHHH!
https://mobile.twitter.co.../1366391585403904002?s=09
Ik hoop het niet... ik wil niet weeeeer een game waar je moet paardrijden.FMS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:31:
Eerste in-game beelden van Elden RingoooOoooooHHH!
Ik hoop echt dat ze niet teveel de open world rpg kant opgaan met Elden Ring. Dat komt de gameplay vaak niet ten goede. En laat From nu juist excelleren in gameplay en goede set pieces en relatief kleine maar een interconnected wereld.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Games met paardje rijden. Was het al beu met the Witcher en sinds toen zit je op zo’n ding in de helft van de games lijkt wel.FMS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:31:
Pfff. Makkie. Firecracker inzetten. Git gud. etc.uchiha tijntje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:39:
[...]
Ik hoop het niet... ik wil niet weeeeer een game waar je moet paardrijden.Enige wat ik weer wil is iemand op een paard killen.... My name... is Gyoubu Masataka Oniwa!!!
Ik hoop echt dat ze niet teveel de open world rpg kant opgaan met Elden Ring. Dat komt de gameplay vaak niet ten goede. En laat From nu juist excelleren in gameplay en goede set pieces en relatief kleine maar een interconnected wereld.
Ik heb wel vertrouwen in FROM software. Ze hebben zelden teleurgesteld. Verwacht een relatief kleine open world met veel shortcuts en verbindingen. Waarschijnlijk zeer gelaagd.
Bijna al die games spelen zich af in tijden dat er nog geen gemotoriseerde voertuigen waren (m.u.v. de treinen in RDR) dus behalve paarden blijft er dan niet zoveel over om op te rijden.giantgiantus schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:40:
[...]
Games met paardje rijden. Was het al beu met the Witcher en sinds toen zit je op zo’n ding in de helft van de games lijkt wel.
Ze hebben ook zelden teleurgesteld. Dat ben ik met je eens. Sekiro was qua wereld design ook een stuk anders dan Bloodborne en Dark Souls en dat is echt een pareltje. Dus ze kunnen het wel. Echter vrees ik altijd voor het credo, nog meer, nog groter, nog ambitieuzer, etc.FMS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:44:
[...]
Pfff. Makkie. Firecracker inzetten. Git gud. etc.
Ik heb wel vertrouwen in FROM software. Ze hebben zelden teleurgesteld. Verwacht een relatief kleine open world met veel shortcuts en verbindingen. Waarschijnlijk zeer gelaagd.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Eigenlijk ook waar ik bang voor ben bij Battlefield 6uchiha tijntje schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:49:
[...]
Ze hebben ook zelden teleurgesteld. Dat ben ik met je eens. Sekiro was qua wereld design ook een stuk anders dan Bloodborne en Dark Souls en dat is echt een pareltje. Dus ze kunnen het wel. Echter vrees ik altijd voor het credo, nog meer, nog groter, nog ambitieuzer, etc.
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
Interessant.... ben wel benieuwd of mijn controllers een verschillende opdruk hebben op de achterkant.Donstil schreef op maandag 1 maart 2021 @ 12:43:
[...]
Check deze foto:
[Afbeelding]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Mijn controllers hebben ook een verschillende opdruk langs de achterkant, de launch controller heeft een uitgebreidere opdruk en de nieuwe (van eind december) heeft 1 lijntje minder tekst.
ik merk wel een verschil in de triggers, de nieuwe maakt een voller geluid bij het indrukken.
Al heb ik niets gelezen van verschil tussen de 2 versies.
ik merk wel een verschil in de triggers, de nieuwe maakt een voller geluid bij het indrukken.
Al heb ik niets gelezen van verschil tussen de 2 versies.
Heb jij daar nu werkelijk een Dualsense controller zonder die PS symbooltjes ?! Of zijn die gewoon al afgesleten ondertussen ? Want ik heb nooit iets gelezen over 2 versies en iedereen had het over die symbooltjes. Zelf de mijne eens gecheckt. Heb er 2 van enkele dagen vóór de launch, en dan ook nog die die bij mijn launchday console zitten, en alle 3 hebben ze de symbooltjes.
Oh ja, met zo dicht te kijken meteen ook gezien hoe smerig die witte controllers worden
EDIT: als ik jouw foto nog eens goed bekijk, zie ik op de rechtse controller toch ook op sommige plaatsen cirkeltjes en driehoekjes, dus volgens mij is die van jou ook gewoon wat vies/afgesleten en heb je niet goed gekeken
[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 01-03-2021 18:55 ]
Dat is een misvatting hierboven, het gaat niet om de symbooltjes als grip maar om de grijze text/symbolen achteropTwixie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 18:45:
[...]
Heb jij daar nu werkelijk een Dualsense controller zonder die PS symbooltjes ?! Of zijn die gewoon al afgesleten ondertussen ? Want ik heb nooit iets gelezen over 2 versies en iedereen had het over die symbooltjes. Zelf de mijne eens gecheckt. Heb er 2 van enkele dagen vóór de launch, en dan ook nog die die bij mijn launchday console zitten, en alle 3 hebben ze de symbooltjes.
Oh ja, met zo dicht te kijken meteen ook gezien hoe smerig die witte controllers worden. Zeker 10 minuten zitten schrobben op die controllers om die PS symbooltjes weer proper te krijgen
.
EDIT: als ik jouw foto nog eens goed bekijk, zie ik op de rechtse controller toch ook op sommige plaatsen cirkeltjes en driehoekjes, dus volgens mij is die van jou ook gewoon wat vies/afgesleten en heb je niet goed gekeken.
Edit: gevoelsmatig zijn de grip symbolen wel minder geworden ja, merkbaar als je ze na elkaar oppakt.
Met de eerste controller is ongeveer 250 uur gespeeld. Met de nieuwe 15.
[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 01-03-2021 19:18 ]
Nogal serieuze misvatting dan, want iedereen had het over die symbooltjes, maar gaat dus gewoon over dat extra lijntje tekst in de opdruk ?Donstil schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:16:
[...]
Dat is een misvatting hierboven, het gaat niet om de symbooltjes als grip maar om de grijze text/symbolen achterop
Wat een mysteries op het forum😂. Tijd voor een AAA release 😀Twixie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:26:
[...]
Nogal serieuze misvatting dan, want iedereen had het over die symbooltjes, maar gaat dus gewoon over dat extra lijntje tekst in de opdruk ?
Heeft blijkbaar niets met nieuw/oud te maken. Zoals gezegd heb ik 3 controllers van day 1. Heb eens gecheckt. en één ervan heeft ook dat ANATEL lijntje, dus vermoedelijk zijn dat de controllers die met de console mee geshipt zijn.Donstil schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:16:
[...]
Dat is een misvatting hierboven, het gaat niet om de symbooltjes als grip maar om de grijze text/symbolen achterop
EDIT: effen googlen op PS5 Anatel levert ook gelijkaardige verhalen : https://www.reddit.com/r/...er_came_with_the_console/ . Lijkt in elk geval niet consistent over regios heen.
[ Voor 20% gewijzigd door Twixie op 01-03-2021 20:03 ]
Assumption is the mother of all fuck-ups, maaaar ik sprak over bedrukking, de “grip symbooltjes“ zijn eigenlijk geen bedrukking natuurlijkTwixie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 19:26:
[...]
Nogal serieuze misvatting dan, want iedereen had het over die symbooltjes, maar gaat dus gewoon over dat extra lijntje tekst in de opdruk ?
Maar goed geen antwoord is ook een optie natuurlijk. Zoals ik hierboven al zei, die nieuwe gaat gewoon retour, die is niet goed dan.
[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 01-03-2021 20:23 ]
Hier nu ook gemerkt aan mijn controller dat mijn R2 knop los zit en bij de minste aanraking beweegt hij of schiet ik op warzone .waarschijnlijk het springveertje gebroken / gesprongen
Iemand nog last van ? En valt hier nog iets aan te doen of best gewoon nieuwe kopen .
Was controller dat bij ps5 zat die ik in november heb mogen ontvangen .
Iemand nog last van ? En valt hier nog iets aan te doen of best gewoon nieuwe kopen .
Jelmar1990 in "[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen"tommy50 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 22:34:
Hier nu ook gemerkt aan mijn controller dat mijn R2 knop los zit en bij de minste aanraking beweegt hij of schiet ik op warzone .waarschijnlijk het springveertje gebroken / gesprongen
Oxigeon in "[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen"
Mer mensen de Outriders demo gespeeld? Bevindingen?
Ik vind hem nogal tegenvallen. Graphics erg matig, vooral de characters (erg nep/plastic), levels echt super generic en oninteressant (zandbanken met kratjes gestapeld), gunplay ook erg vlak, heeft totaal geen ooomph!
Geluid ook erg vlak en niet echt tof. Loot drops en collectibles grafisch zeer matig (blauwig doorzichtige boxjes).
Valt me erg tegen van People can Fly. Bulletstorm was destijds echt super ... dit blijft aan de onderkant van de middenmoot hangen. Wellicht dat er naar de release toe nog wat veranderd... even de reviews afwachten, maar ik denk niet dat deze game het waard is op de release voor full price te halen ...
Ik vind hem nogal tegenvallen. Graphics erg matig, vooral de characters (erg nep/plastic), levels echt super generic en oninteressant (zandbanken met kratjes gestapeld), gunplay ook erg vlak, heeft totaal geen ooomph!
Geluid ook erg vlak en niet echt tof. Loot drops en collectibles grafisch zeer matig (blauwig doorzichtige boxjes).
Valt me erg tegen van People can Fly. Bulletstorm was destijds echt super ... dit blijft aan de onderkant van de middenmoot hangen. Wellicht dat er naar de release toe nog wat veranderd... even de reviews afwachten, maar ik denk niet dat deze game het waard is op de release voor full price te halen ...
GamiQ, de game notes app met game maps!
@-SaveMe- Erg slechte demo, denk dat de volledige game niet veel beter zal zijn.
Vind de demo eigenlijk wel goed. Eerste 30/60 min is wel even doorkomen totdat je bij en classe keus komt en dan wordt het deels shooter deels je super powers gebruiken. Het is in elk geval wel redelijk uniek in zijn soort als "loot shooter". Tot nu toe heb ik het alleen gespeeld maar kan mij voorstellen dat in een party van 3 met alle supers het echt positief chaotisch word.
Ik ben er nog niet helemaal over uit. Het begon tof, ik was er helemaal klaar voor om een nieuwe wereld te ontdekken om er vervolgens achter te komen dat dat helemaal niet het geval is en je alsnog in een cliché "dertien in een dozijn" post apocalyptische wereld speelt waarbij twee menselijke facties elkaar haten.
Ook merk ik dat het online-only aspect mij nog niet helemaal lekker zit.
Ook merk ik dat het online-only aspect mij nog niet helemaal lekker zit.
Wij hebben hem met zijn 3en doorlopen. Op zich wel aardig. Maar géén van ons heeft direct de intentie om er 7 tientjes voor neer te gaan leggen zolang het echt een PS4-spel blijft. Tot nu toe voordeel van de twijfel, maar er moet echt meer komen om de aankoopprijs te verantwoorden.
[ Voor 21% gewijzigd door Dennisdn op 02-03-2021 08:31 ]
Vorige week mijn playsation 5 kunnen ophalen. En nu een weekje ermee gespeeld valt mij op dat als de playstation een ratelachtig geluid geeft geen idee of dit de ventilator is? Het geluid is niet hard. Zijn meer mensen die dit ook hebben?
Moet je even in het ps5 problemen topic zetten.fransf schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:33:
Vorige week mijn playsation 5 kunnen ophalen. En nu een weekje ermee gespeeld valt mij op dat als de playstation een ratelachtig geluid geeft geen idee of dit de ventilator is? Het geluid is niet hard. Zijn meer mensen die dit ook hebben?
Waar vind ik die?giantgiantus schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:36:
[...]
Moet je even in het ps5 problemen topic zetten.
Hoi jij hebt zo te zien ook je ps5 ondertussen... fijn om dit te lezen! Jij tevreden?
Ik had op 4 december al mazzel bij BolJoris8580 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:49:
[...]
Hoi jij hebt zo te zien ook je ps5 ondertussen... fijn om dit te lezen! Jij tevreden?
Ik heb niks om ontevreden over te zijn. Behalve dat ik in nog geen enkel spel echt een PS5-beleving heb gehad. Maar de PS4-spellen lopen wel lekker
[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 02-03-2021 08:53 ]
Playroom overgeslagen?Dennisdn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:52:
[...]
Ik had op 4 december al mazzel bij Bol
Ik heb niks om ontevreden over te zijn. Behalve dat ik in nog geen enkel spel echt een PS5-beleving heb gehad
Ja ok, natuurlijk een stukje gedaan. En ook in All-stars is er wel een stukje PS5-ervaring. Maar de spellen waar ik naar uit kijk zijn inmiddels allemaal op de lange baan gezet.
Moet je Astrobot even opstarten.Dennisdn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:52:
[...]
Ik had op 4 december al mazzel bij Bol
Ik heb niks om ontevreden over te zijn. Behalve dat ik in nog geen enkel spel echt een PS5-beleving heb gehad. Maar de PS4-spellen lopen wel lekker
Edit: Zie dat je die al hebt gespeeld.
Miles Morales gaf ook echt een nextgen gevoel met zijn prachtige graphics, snelle laadtijden en 60fps. Is ook de moeite waard.
[ Voor 18% gewijzigd door Timothy3000 op 02-03-2021 08:59 ]
Verkoop hem nu voor 1000 euro en koop een nieuwe in 2022Dennisdn schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 08:55:
[...]
Ja ok, natuurlijk een stukje gedaan. En ook in All-stars is er wel een stukje PS5-ervaring. Maar de spellen waar ik naar uit kijk zijn inmiddels allemaal op de lange baan gezet.
Alle leaks:FMS schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:31:
https://www.reddit.com/r/...vjw3a/all_4_leaked_clips/
De Free PS5 upgrade van Yakuza Like a Dragon is te downloaden!
Bekenden hebben al tot 1300 geboden zelfs (begin december). Maar ik wil niet meewerken aan scalpen en ik heb het niet nodig. Ik klaag ook niet, want speel vooral City Skylines en die loopt als een tierelier op de 5cold_as_ijs schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:02:
[...]
Verkoop hem nu voor 1000 euro en koop een nieuwe in 2022
Komt er een fysieke exemplaar voor control ultimate? Of moet ik voor de ps4 versie gaan? Kon het snel niet vinden.
Gewoon gratis psn+ versie pakken.Farabi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:24:
Komt er een fysieke exemplaar voor control ultimate? Of moet ik voor de ps4 versie gaan? Kon het snel niet vinden.
Heb hetzelfde probleem, baal nu dat ik hem niet in de PSN store sale heb gekocht.Farabi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:24:
Bestaat die free trial van twee weken nog? Zo ja dan gewoon die gebruiken. Zo lang is Control ook niet. Die heb je in een weekendje wel uitgespeeld. Is ook niet echt een game met veel replayability imo.
Er is een ps4 ultimate editie waar staat dat het de ps5 upgrade ondersteund. Maar heb liever een ps5 hoesje als deze uitkomt. Maar zo te zien is deze er niet.
Print een stickertje met 5 en plak dat over de 4?🤣Farabi schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:56:
Er is een ps4 ultimate editie waar staat dat het de ps5 upgrade ondersteund. Maar heb liever een ps5 hoesje als deze uitkomt. Maar zo te zien is deze er niet.
PS+ games van Maart zijn beschikbaar:
Final Fantasy VII Remake: https://store.playstation...07187_00-FFVIIREMAKE00000
Remnant: From the Ashes: https://store.playstation...13830_00-REMNANTEU0000001
Farpoint (VR required): https://store.playstation...04508_00-0000000000000000
Maquette (PS5): https://store.playstation...01832_00-MAQUETTESIEE0000
Final Fantasy VII Remake: https://store.playstation...07187_00-FFVIIREMAKE00000
Remnant: From the Ashes: https://store.playstation...13830_00-REMNANTEU0000001
Farpoint (VR required): https://store.playstation...04508_00-0000000000000000
Maquette (PS5): https://store.playstation...01832_00-MAQUETTESIEE0000
gebruik je die op de playstation? en dan met een kabel in je controller of draadloos?
Heb de ps4 ultimate edition gekocht nu. De reden waarom ik een ps5 versie wilde, was om die update van 27GB te ontwijken. Maar deze komt zo te zien niet.Erapaz schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 10:55:
[...]
Heb hetzelfde probleem, baal nu dat ik hem niet in de PSN store sale heb gekocht.
Voor wie het niet zou weten. Er is ook een dedicated PS+ topic hier op Tweakers : [PS+] Playstation Plus .Kyhfin schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 11:42:
PS+ games van Maart zijn beschikbaar:
[nitpickmode]
PSN = PlayStation Network. Dat is gratis en kan iedereen nemen. Heb je nodig voor o.a. trophies en om digitale games te kunnen kopen. (mogelijks zelfs sowieso nodig, besef ik nu).
PS+ = PlayStation Plus, en is het betalend abonnement voor o.a. online gaming, maandelijks gratis games, etc...
[/nitpickmode]
[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 02-03-2021 12:45 ]
Wat een '+'je voor reacties kan zorgenTwixie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:44:
[...]
[...]
[...]
[nitpickmode]
PSN = PlayStation Network. Dat is gratis en kan iedereen nemen. Heb je nodig voor o.a. trophies en om digitale games te kunnen kopen. (mogelijks zelfs sowieso nodig, besef ik nu).
PS+ = PlayStation Plus, en is het betalend abonnement voor o.a. online gaming, maandelijks gratis games, etc...
[/nitpickmode]
[ Voor 6% gewijzigd door Farabi op 02-03-2021 12:49 ]
De laadtijden in Yakuza 7 zijn zo snel dat je niet eens de tijd hebt het eerste woord in de hints in het scherm te lezen. 
Fantastische game tot dusver.
Fantastische game tot dusver.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 02-03-2021 13:48 ]
Net een paar ps4 games omgeruild voor the ultimate edition van miles morales... zie er goed uit!
Trailer shots van 2019-begin 2020 dus dan weet je dat de final game heel dik gaat worden
Damn. Ik heb helaas nog steeds geen PS5, maar als dit spel uit is en ik heb nog geen PS5 dan ga ik een scalper blij maken vrees ik. Dan zet ik mijn normen en waarden opzij.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Gewoon inschrijven bij je lokale media markt, heb je binnen een paar maanden je PS5, denk dat het nog wel even duurt voordat dit spel uit is.spaceboy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:51:
[...]
Damn. Ik heb helaas nog steeds geen PS5, maar als dit spel uit is en ik heb nog geen PS5 dan ga ik een scalper blij maken vrees ik. Dan zet ik mijn normen en waarden opzij.
En gelijk heb je, ik was helemaal niet zo behoevend voor een ps5 totdat demon souls ineens een release game werd. Meteen gepreorderd bij bol.com toen het kon en ik vrees dat elden ring dezelfde impact gaat hebben. Nu al extreem veelbelovend.spaceboy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:51:
[...]
Met andere woorden dat ik het niet weer hier moet posten? Ik dacht handig, want check zelf dat andere topic niet.Twixie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:41:
[...]
Voor wie het niet zou weten. Er is ook een dedicated PS+ topic hier op Tweakers : [PS+] Playstation Plus .
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |