Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-11 19:36
jayesh schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:36:
[...]

gebruik je die op de playstation? en dan met een kabel in je controller of draadloos?
Nee ik heb het duurdere broertje, inderdaad met kabel
Kyhfin schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:41:
[...]
Met andere woorden dat ik het niet weer hier moet posten? Ik dacht handig, want check zelf dat andere topic niet.
Je kan natuurlijk ook gewoon dat andere topic beginnen volgen, want dit heeft veel meer met PS+ te maken dan met PS5. Het is ook niet zo dat het PS+ topic zoveel traffiek heeft, want buiten aankondigingen over de maandelijkse games, wordt er bijna niets gepost. En zoals ik zei: mogelijk weet niet iedereen dat dat topic bestaat en is er daarom ook niet op geabonneerd.

Posts over issues met PS5s worden systematisch naar het ander topic verwezen. Posts over PS4 en PS+ hebben eigenlijk nog minder met PS5 specfiek te maken....

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 02-03-2021 17:26 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
Graag de Plus games en het moment dat ze actief zijn hier blijven posten! Ik vind het iig handig.

Snap sowieso niet zo goed waarom er een apart Plus topic is als je hier ook gewoon over de games kunt praten. Daar is dit topic voor bedoelt toch? Praten over de console en de games.

[ Voor 67% gewijzigd door Timothy3000 op 02-03-2021 18:19 ]

Timothy3000 schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 18:11:
Snap sowieso niet zo goed waarom er een apart Plus topic is
Komt volgens mij ook wel omdat je vroeger voor verschillende, incompatibele, platformen games kreeg op PS+ : PS3, PSVita, PS4. Vandaag is het enkel nog PS4+PS5 en dus alles is speelbaar op PS5, dus inderdaad wel minder nood voor een afzonderlijk topic. Plus natuurlijk ook nog het feit dat bijna 90% van de PS5 owners ook PS+ heeft.

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Twixie schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 17:23:
[...]

Je kan natuurlijk ook gewoon dat andere topic beginnen volgen, want dit heeft veel meer met PS+ te maken dan met PS5. Het is ook niet zo dat het PS+ topic zoveel traffiek heeft, want buiten aankondigingen over de maandelijkse games, wordt er bijna niets gepost. En zoals ik zei: mogelijk weet niet iedereen dat dat topic bestaat en is er daarom ook niet op geabonneerd.

Posts over issues met PS5s worden systematisch naar het ander topic verwezen. Posts over PS4 en PS+ hebben eigenlijk nog minder met PS5 specfiek te maken....
Er is een verschil tussen 1x wat noemen of hele discussies voeren. Gaan wij hier hele discussies voeren over of PS+ het geld wel waard is dan is het beter in dat topic wat mij betreft inderdaad.

Ik zou niet weten hoe ik dat topic volg. Ik wil niet bij elke post een melding krijgen (dat is volgens mij 1 optie), want ik vind dat topic juist niet interessant. En via mijn topics (wat ik vooral gebruik) is hij alleen gekleurd in de laatste 2 uur.
Dit topic check ik regelmatig en dat is vrijwel een van de enige.
Gezien de likes zijn er wel meer blij mee. En misschien hoor ik nog wel wat van de moderators.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik vind dit een van de weinige topics of GoT die ik graag volg, in elk geval als het om Playstation gaming gaat, dus in die zin helemaal eens om wat breder te discussiëren.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
Nieuwe actie/survival mmo the day before, mix van dievision en ladt of us!

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Timothy3000
Hele middag Yakuza Like A Dragon gespeeld. Eindelijk was daar de free PS5 upgrade. Wat een fantastische game zeg.... de personages, de turn based combat, de humor, de minigames, de muziek.

Als je van JRPG's houdt moet je deze game echt niet laten liggen. Echt super leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 02-03-2021 21:25 ]

• Y.Zigrin
  • Laatst online: 22:14
Er is helaas nog niets duidelijk over een eventuele release op consoles, vooralsnog enkel pc.

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11 22:47
Wilde vanavond even Fenix rising opstarten... Dat viel even tegen. Los van alle updates moest en zou ik moeten inloggen bij ubisoft... Na zoeken en wachtwoord reset denk ik te kunnen inloggen heb ik daar blijkbaar ooit een keer gekoppeld met een ander psn id. En dat mag dus niet. En dat kun je ook niet zomaar veranderen...
Nou toen was ik wel een beetje klaar mee, koop een ps5 om ongestoord te kunnen gamen, anders kruip ik wel achter de pc.
Na een ruime half uur eindelijk maar ratchet en clank gestart, boven verwachting leuke game ;)

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Kyhfin
Ik was heel blij met de PS5 update voor God of War. Deze week aan begonnen, ook omdat het zo'n populaire game is, maar tot nu toe ben ik nog niet heel erg onder de indruk. De beelden zijn fantastisch mooi, maar ik twijfelde al of ik de monsters en 'middeleeuwen'-achtige stijl wel leuk vind. Dat staat me meestal al tegen. Veel rare monsters, attacken gaat soms vrij snel en van achteren en met meer enemies wordt het voor mij nu al onoverzichtelijk en ben bang dat het alleen nog maar erger wordt. Vooral als je vaak enemies hebt die van achteren aan vallen vind ik het irritant (in alle games). De camera beweegt ook een beetje op een rare manier, blij de eerste tik een groot deel en dan daarna beweegt hij langzamer. Daar zat in Last of Us 2 een aparte instelling voor die ik uit kon zetten, maar ik word er een beetje misselijk van en al geprobeerd te spelen met de settings. Ook hebben de enemies steeds een andere tactiek nodig. Ik ben nu bij bepaalde Revenants en merk dat ik nu al eraan begin te ergeren tegen hun te vechten en ben bang als er zelfs meerdere tegelijk komen. Ik haal ook geen 'voldoening' uit het proberen erachter te komen hoe je zo'n enemy het beste verslaat. Kan zijn dat sommige gamers dat juist leuk vinden, maar dan is het wellicht geen game voor mij.

Ik ga zeker nog niet stoppen en opgeven en ik post het hier vooral met de hoop dat de hele game nog wel beter wordt en niet telkens zo is, maar ik raak er een beetje bang voor. De puzzels e.d. vind ik wel weer leuk en het verhaal is tot nu toe ook nog wel interessant al is er nog nauwelijks wat gebeurd natuurlijk.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-11 13:55
Mja, niets vernieuwend eigenlijk? Op basis van dit stukje kennen we inderdaad het verhaal niet etc, maar puur op gameplay denk ik: Been there, done that..

• NenF2018
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2023
Sinds deze week de gelukkige eigenaar van een PS5. Heb even RDR2 gespeeld en God of War maar zie vooralsnog geen verschil met de PS4 pro. Zie ik bepaalde instellingen over het hoofd of zijn deze games niet geoptimaliseerd voor de PS5?

Fifa 21 is wel geüpgraded.

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:49
Kyhfin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:07:
Ik was heel blij met de PS5 update voor God of War. Deze week aan begonnen, ook omdat het zo'n populaire game is, maar tot nu toe ben ik nog niet heel erg onder de indruk. De beelden zijn fantastisch mooi, maar ik twijfelde al of ik de monsters en 'middeleeuwen'-achtige stijl wel leuk vind.
Het is letterlijk een spel over mythologie, goden, draken, magie... ik denk niet dat het beter gaat worden voor je. Gelukkig is er natuurlijk nog altijd Fifa en Call of Duty ;)
NenF2018 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:09:
Sinds deze week de gelukkige eigenaar van een PS5. Heb even RDR2 gespeeld en God of War maar zie vooralsnog geen verschil met de PS4 pro. Zie ik bepaalde instellingen over het hoofd of zijn deze games niet geoptimaliseerd voor de PS5?

Fifa 21 is wel geüpgraded.
Bij God of War zou de 60fps toch op moeten vallen lijkt me, op de PS4 is het maar 30fps namelijk.
RDR2 heeft voor zover ik weet nog geen update gehad voor PS5.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 15:00
Kyhfin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:07:
Ik was heel blij met de PS5 update voor God of War. Deze week aan begonnen, ook omdat het zo'n populaire game is, maar tot nu toe ben ik nog niet heel erg onder de indruk. De beelden zijn fantastisch mooi, maar ik twijfelde al of ik de monsters en 'middeleeuwen'-achtige stijl wel leuk vind. Dat staat me meestal al tegen. Veel rare monsters, attacken gaat soms vrij snel en van achteren en met meer enemies wordt het voor mij nu al onoverzichtelijk en ben bang dat het alleen nog maar erger wordt. Vooral als je vaak enemies hebt die van achteren aan vallen vind ik het irritant (in alle games). De camera beweegt ook een beetje op een rare manier, blij de eerste tik een groot deel en dan daarna beweegt hij langzamer. Daar zat in Last of Us 2 een aparte instelling voor die ik uit kon zetten, maar ik word er een beetje misselijk van en al geprobeerd te spelen met de settings. Ook hebben de enemies steeds een andere tactiek nodig. Ik ben nu bij bepaalde Revenants en merk dat ik nu al eraan begin te ergeren tegen hun te vechten en ben bang als er zelfs meerdere tegelijk komen. Ik haal ook geen 'voldoening' uit het proberen erachter te komen hoe je zo'n enemy het beste verslaat. Kan zijn dat sommige gamers dat juist leuk vinden, maar dan is het wellicht geen game voor mij.

Ik ga zeker nog niet stoppen en opgeven en ik post het hier vooral met de hoop dat de hele game nog wel beter wordt en niet telkens zo is, maar ik raak er een beetje bang voor. De puzzels e.d. vind ik wel weer leuk en het verhaal is tot nu toe ook nog wel interessant al is er nog nauwelijks wat gebeurd natuurlijk.
Zo te lezen moet je gewoon nog wennen aan God of War. De combat is veel uitdagender dan in de vorige delen. Met button bashen kom je er niet. Netjes het blokken en ontwijken timen. Je moet de boog van artreus goed gebruiken in de gevechten (blokje). Elke enemy heeft (vooral in het begin) zijn eigen strategie. Revenants moet je raken met de boog van Artreus, anders zullen ze steeds je aanvallen ontwijken.

En inderdaad, er komen nog veel sterkere tegenstanders. Niet perse moeilijker, omdat jij ook steeds sterker en beter in het spelletje wordt. Er zit ook endgame tegenstanders in die wel echt serieus moeilijk zijn, maar dat mag je lekker zelf ontdekken O-)

Niet opgeven, wat mij betreft de beste game op de PS4 en nu ook op de 5. Bijna weer door de new game+ heen op PS5, echt genieten. Verhaal is ook erg leuk!

Veel plezier!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Mensen hier al begonnen aan Maquette? Ik heb hem gister even aangezet zonder enige verwachtingen en wist eigenlijk ook niet precies wat het was. Maar wat een verrassend leuke puzzelgame! Grappig ook hoe objecten veranderen in grootte bij het wisselen van de maquette en de volledige wereld om ze zo ook op andere manieren te kunnen gebruiken.
Volgens mij een vrij korte game, dus zeker een aanrader als je van puzzelgames houdt en even wat tussendoor wilt doen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Joris8580
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 28-03-2021
Raem schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:23:
Mensen hier al begonnen aan Maquette? Ik heb hem gister even aangezet zonder enige verwachtingen en wist eigenlijk ook niet precies wat het was. Maar wat een verrassend leuke puzzelgame! Grappig ook hoe objecten veranderen in grootte bij het wisselen van de maquette en de volledige wereld om ze zo ook op andere manieren te kunnen gebruiken.
Volgens mij een vrij korte game, dus zeker een aanrader als je van puzzelgames houdt en even wat tussendoor wilt doen.
Had hem zien staan in de ps+ maar dacht dan toch maar niet... als ik jou reactie hier lees mss toch wel doen dan?

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-11 14:38

s0kkie

Cowabunga

Ben er ongeveer 4 uurtjes mee bezig en het is af en toe behoorlijk pittig! Ben wel ook aardig wat bugs al tegengekomen, maar het is te doen.
Het sfeertje is wel leuk en het is echt een nadenk puzzle game (niet zoals de meeste games tegenwoordig waar alles voor je wordt voorgekauwd).
Dus zeker een aanrader voor een korte game :)

[ Voor 12% gewijzigd door s0kkie op 03-03-2021 09:51 ]

• Stormcagy
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 25-11 12:21
Vanmorgen toevallig een ps5 weten aan te schaffen via bol, wordt morgen geleverd.
ben alleen nog op zoek naar de charge station voor de controllers, iemand weet waar die wel op voorraad is?

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 10:43
Stormcagy schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 10:32:
Vanmorgen toevallig een ps5 weten aan te schaffen via bol, wordt morgen geleverd.
ben alleen nog op zoek naar de charge station voor de controllers, iemand weet waar die wel op voorraad is?
Ooh jij was dat dus die hem had weggekaapt. Ik kreeg vanmorgen de email van bol.com dat ze er waren maar ondertussen al weer waren verkocht maar dat ik de volgende keer echt als een van de eerste de herinnering krijg. Gelukkig heb ik de PS5 via amazon als sinds begin November :D

De dock is heel populair en is ook op de radar van de scalpers. Die kost vaak nog meer moeite om te bemachtigen dan een PS5. Let wel dat er verschil in prijs zit tussen webshops. Sommige bieden hem voor 29.95 (bol.com) aan en andere voor 39.95 (Mediamarkt, nedgame). Dus is maar net wat je wilt uitgeven.

Je zou ook even op marktplaats kunnen kijken. Ik ben er een paar weken geleden nog 1 tegengekomen die inclusief controller voor 100 euro werd verkocht wat gewoon een schappelijke prijs is. Er staan er overigens genoeg voor 60 euro, maar die mensen moeten maar gaarkoken in hun eigen sop >:)

• Hulleman
spaceboy schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 14:51:
[...]

Damn. Ik heb helaas nog steeds geen PS5, maar als dit spel uit is en ik heb nog geen PS5 dan ga ik een scalper blij maken vrees ik. Dan zet ik mijn normen en waarden opzij.
Die game gaat 2022 denk ik niet eens halen. Tegen die tijd zijn de PS5's gewoon op voorraad.

Game ziet er gaaf uit. Jammer dat FromSoftware de ontwikkelaar is. Dan weet ik sowieso dat dit niks voor mij is.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Kyhfin
Hulleman schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:15:
[...]

Zo te lezen moet je gewoon nog wennen aan God of War. De combat is veel uitdagender dan in de vorige delen. Met button bashen kom je er niet. Netjes het blokken en ontwijken timen. Je moet de boog van artreus goed gebruiken in de gevechten (blokje). Elke enemy heeft (vooral in het begin) zijn eigen strategie. Revenants moet je raken met de boog van Artreus, anders zullen ze steeds je aanvallen ontwijken.

En inderdaad, er komen nog veel sterkere tegenstanders. Niet perse moeilijker, omdat jij ook steeds sterker en beter in het spelletje wordt. Er zit ook endgame tegenstanders in die wel echt serieus moeilijk zijn, maar dat mag je lekker zelf ontdekken O-)

Niet opgeven, wat mij betreft de beste game op de PS4 en nu ook op de 5. Bijna weer door de new game+ heen op PS5, echt genieten. Verhaal is ook erg leuk!

Veel plezier!
Bedankt voor je reactie. Ja, ik heb hiervoor dus Ghost of Tsushima uitgespeeld en daar moest ik al wennen aan dat je echt wel goed moet blocken en ontwijken (al wordt het spel steeds makkelijker en misschien wel iets te makkelijk). Misschien moet ik bij God of War ontwijken ook even verplaatsen van X naar 'Rondje', want dat ben ik nu een beetje gewend bij Ghost of Tsushima. Al went het vast snel.

Ja, bij die Revenant kwam ik al achter dat de boog meer deed, maar ik was nog aan leren überhaupt met Kratos alleen te spelen dus vergat Atreus een beetje. Met vierkantje kon ik de enemy wel verslaan, maar duurde wel even voor ik het doorhad. Ook ontweek ik te vroeg waardoor ik wel geraakt werd en poison kreeg. Toen ik dat door kreeg werd ik ook niet meer geraakt. Beetje uitdaging vind ik zeker niet erg, als het te makkelijk wordt is het ook saai en ik kan altijd nog de moeilijkheid om laag gaan schroeven.

Ik ga nog even verder en misschien bekijk ik wel wat Tips & Tricks (zonder spoilers) en mocht ik het na paar uur spelen echt tegenstaan kan ik altijd nog beslissen te stoppen.
yinx84 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 09:11:
[...]

Het is letterlijk een spel over mythologie, goden, draken, magie... ik denk niet dat het beter gaat worden voor je. Gelukkig is er natuurlijk nog altijd Fifa en Call of Duty ;)
Je hebt gelijk met dat het misschien niet wat voor mij is. Ik ben inderdaad niet zo van dit soort dingen, maar kan bijv. wel een The Witcher 3 spelen of onlangs alle LOTR & Hobbit films gekeken met mijn vriendin en dan vermaak ik me wel. Ook al spreekt het mij minder aan dan andere genres. Doordat het goede games/films zijn kan je er door heen kijken en vermaak ik me wel. Misschien gaat het echter niets worden en besluit ik over een paar uur toch niet verder te gaan. Ik weet bijv. dat een Dark Souls sowieso niet wat voor mij is.

De tweede zin vind ik wel héél flauw. Dat is dan denigrerend doen, omdat ik over die game twijfel nu en verbaasd me dat je daar zoveel likes op krijgt. Ik speel niet eens een FIFA of Call of Duty en zo'n zin is onnodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Kyhfin op 03-03-2021 12:38 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:57 ]

• Kyhfin
Verwijderd schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:46:
[...]

Staat ook een knipoog bij he! ;)

Ik begrijp zijn reactie wel. God of War omschrijven met "monsters" en "middeleeuwen" vind ik wel een beetje simpel. Je kon van tevoren weten waar het over zou gaan. Vergelijkbaar met als ik Fifa zou spelen en zou 'klagen' van al die mannen die achter een bal aan rennen...
Klopt, maar misschien komt mijn bericht verkeerd over. 'Ondanks' de middeleeuwen en monsters-setting hoop ik toch nog dat ik het een leuke ervaring kan vinden.
Ik vond bijv. Metal Gear Solid V echt een toffe game, maar die 'monsters' die daarin zaten vond ik ook minder. Desondanks wel genoten van het spel. Ik ben al helemaal niet van de zombies, maar The Last of Us 2 vond ik geweldig. Ik wil het niet zo zwart zien als 'Het is middeleeuwen' dus ik vind het niet wat, dus ik ga het niet spelen. Tot nu ben ik alleen nog niet volledig onder de indruk, maar aan de reacties te zien denken sommige dat het ook niet meer wat wordt en sommige dat misschien nog wel wat wordt. Ik ga het toch nog kans geven.

Daarnaast Castlevania: Lords of the Shadow (PS3) was ook vrij middeleeuws en monsters en daar heb ik me ook goed mee vermaakt. Misschien in een andere setting dat het me nog meer aansprak, maar betekent niet dat ik het direct 'niets' vindt.

[ Voor 9% gewijzigd door Kyhfin op 03-03-2021 13:05 ]

• Hulleman
Kyhfin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:57:
Tot nu ben ik alleen nog niet volledig onder de indruk, maar aan de reacties te zien denken sommige dat het ook niet meer wat wordt en sommige dat misschien nog wel wat wordt. Ik ga het toch nog kans geven.
Dat kan. Is ook voor iedereen persoonlijk. Het duurt overigens even voordat de echte game daadwerkelijk begint. Zodra je met je boot op lake of the nine aankomt begint het spel in zijn volle glorie. Zit ook best veel exploring en back track in. Echt veel te doen en te ontdekken straks.

• Kyhfin
Hulleman schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Dat kan. Is ook voor iedereen persoonlijk. Het duurt overigens even voordat de echte game daadwerkelijk begint. Zodra je met je boot op lake of the nine aankomt begint het spel in zijn volle glorie. Zit ook best veel exploring en back track in. Echt veel te doen en te ontdekken straks.
Dat klinkt wel goed inderdaad. Ben benieuwd dan nog.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11 18:40

Chrasher

Tevree met z'n PS5

@Kyhfin , ik weet niet hoever je nu bent met God of War, maar dat spel begint pas goed nadat je bloemen hebt geplukt. ;) Daarvoor is het een lange tutorial.

PSN-id: Chrasher

• cold_as_ijs
Kyhfin schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 12:57:
[...]

Klopt, maar misschien komt mijn bericht verkeerd over. 'Ondanks' de middeleeuwen en monsters-setting hoop ik toch nog dat ik het een leuke ervaring kan vinden.
Ik vond bijv. Metal Gear Solid V echt een toffe game, maar die 'monsters' die daarin zaten vond ik ook minder. Desondanks wel genoten van het spel. Ik ben al helemaal niet van de zombies, maar The Last of Us 2 vond ik geweldig. Ik wil het niet zo zwart zien als 'Het is middeleeuwen' dus ik vind het niet wat, dus ik ga het niet spelen. Tot nu ben ik alleen nog niet volledig onder de indruk, maar aan de reacties te zien denken sommige dat het ook niet meer wat wordt en sommige dat misschien nog wel wat wordt. Ik ga het toch nog kans geven.

Daarnaast Castlevania: Lords of the Shadow (PS3) was ook vrij middeleeuws en monsters en daar heb ik me ook goed mee vermaakt. Misschien in een andere setting dat het me nog meer aansprak, maar betekent niet dat ik het direct 'niets' vindt.
Is het niet zozeer de setting maar meer het feit dat God of War minder casual is dan de andere spellen? Ik ben zelf gevoelsmatig ook wat meer een casual gamer, alhoewel ik me stiekem enorm vermaakt heb met Kingdom come wat gewoon qua setup lekker ouderwets beperkte uitleg en veel oefenen was :D.

• nilsson1234
  • Laatst online: 23-11 10:33
Sinds maandag m’n PS5 binnen, maar ik vroeg me af of het wel veilig is om een externe HDD te gebruiken aangezien in meerdere verhalen lees dat het wel kan en sommige zeggen van niet

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:59
nilsson1234 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:29:
Sinds maandag m’n PS5 binnen, maar ik vroeg me af of het wel veilig is om een externe HDD te gebruiken aangezien in meerdere verhalen lees dat het wel kan en sommige zeggen van niet
Geloof dat hij alleen af en toe ontploft. Verder niets.

• nilsson1234
  • Laatst online: 23-11 10:33
giantgiantus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:31:
[...]

8)7 was een serieuze vraag, ik wil gewoon niet m’n PS5 slopen ;)

• cold_as_ijs
giantgiantus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:31:
[...]

Bij mij onstond er toch echt een zwart gat in mijn huiskamer. Jammer voor de hond die er werd ingezogen, maar verder wel top HDR beeld met 120 FPS

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11 13:45
Werkt wel maar voorlopig kun je alleen je PS4 games erop opslaan. Later dit jaar komt firmware update zodat je ook PS5 games kunt opslaan en interne SSD kunt uitbreiden.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:02
Zijn zelfs al hele testen gedaan welke externe-SSD de beste is.
https://www.gamesradar.com/best-ps5-ssd/

Zelf heb ik er een gewone oude externe HDD op zitten en werkt ook prima. Veel sneller zelfs dan de PS4 het intern deed.
Ik heb sinds het begin een externe HDD van 6TB die ook zo goed als vol staat. Er is, denk ik, geen risico voor je PS5. Ik kan echter wel niet zeggen dat het 100% stabiel is. De problemen komen maar sporadisch, maar zijn er wel.

Eerste keer dat het verkeerd liep was met Spiderman die mijn PS5 deed crashen. Er waren toen geruchten dat externe HDD voor PS5 crashes kon zorgen. Of het werkelijk aan de HDD lag, was moeilijk te zeggen, want nadien helemaal geen problemen meer gehad.

Wat wel geheid voor problemen kan zorgen is het afkoppelen van de HDD (zelfs op een cleane manier). Ik heb dit enkele keren moeten doen om mijn PSVR te kunnen aansluiten (ander verhaal), en bijna elkaar keer was het erna miserie om de PS5 weer deftig de HDD met alle 300+ games te laten herkennen.

In alle gevallen was de oplossing uiteindelijk gewoon van geduld te hebben. Je zag soms ook hoe de PS5 uiterst traag (vijftal games per minuut) zijn contents terug reconstrueerde. Dus soms moest je wel >1u wachten eer alles weer normaal werkte.

Moet wel zeggen dat ik de laatste 2 weken opvallend veel problemen heb. Wellicht ook getriggerd doordat ik moest beginnen games te verplaatsen tussen extern en intern wegens vol, en dat mijn zoon enkele keren PSVR wou spelen. Als dan ineens de HDD niet deftig herkend wordt, waardoor zoonlief ook ineens geen PS4 games kan spelen voor minstens een uur, is dat wel niet zo fijn. Mijn vrouw zei half lachend al dat ik hem beter zou verkopen voor €800 en een Xbox kopen, en dan later terug een PS5 kopen als alle kinderziektes eruit zijn.

Lang verhaal kort. Je PS5 zal zeker niet ontploffen. Als je je HDD ook nooit afkoppelt, verwacht ik weinig problemen. En bij problemen zal de PS5 normaal wel weer in staat zijn de boel te herstellen. Maar dat gebeurt allemaal in de background waardoor je gewoon weinig feedback krijgt/ziet en denkt dat het om zeep is.
Oh ja, ik ga er ook van uit dat je weet dat externe HDD enkel werkt voor PS4 games. PS5 games moeten op de interne SSD geïnstalleerd worden.

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Bij mij doet de Rest Mode het niet wanneer er een externe HD aan hangt.
Niet een heel groot probleem, gezien de snelheid van de PS5, maar wel iets om op te letten.
Dennisdn schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:43:
[...]
Zijn zelfs al hele testen gedaan welke externe-SSD de beste is.
https://www.gamesradar.com/best-ps5-ssd/
Wel bizar dat ze daar ook al M.2 SSDs in opnemen, terwijl die nog helemaal niet ondersteund zijn. Doet je wel vragen stellen over de betrouwbaarheid van die 'tests'.

• Dennisdn
Twixie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 15:57:
[...]

Wel bizar dat ze daar ook al M.2 SSDs in opnemen, terwijl die nog helemaal niet ondersteund zijn. Doet je wel vragen stellen over de betrouwbaarheid van die 'tests'.
Maar dat staat er dan ook heel duidelijk bij:

Remember the big caveat here: Sony has not revealed the SSDs that have received its stamp of approval yet, so these are not guaranteed to be your best bets for internal PS5 SSDs. On the other hand, they are the most likely candidates if you're super keen on adding one to your arsenal and can make use of one in a PC in the interim.

• cold_as_ijs
Er is met name in het begin een probleem geweest met rest mode geweest. Verder moet je de externe SSD/HDD op de juiste poort aansluiten. Ik heb nooit rest mode gebruikt aangezien het ding rap genoeg opstart. Maar verder geen problemen gehad met mijn externe HDD.

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01:34
Draait als een tiet hier sinds eind november, staat vol met PS4 games and niet 1 crash gehad sindsdien.
Is wel de Seagate PS4 Gamedrive aangesloten op een poort aan de achterzijde van de PS5, maar deze hdd is bij mijn weten niks bijzonders dus alle kwalitatieve usb versie 3 hdd's zit je vast wel goed,
Dennisdn schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:00:
[...]
yet, so these are not guaranteed to be your best bets for internal PS5 SSDs.
Ja, en dat in een artikel met als titel "The best PS5 SSD in 2021" |:( . En ze zeggen zelfs niet eens dat het interne SSD slot op dit moment zelfs simpelweg nog disabled in de firmware. Het gaat dus niet louter om nog niet certified zijn..

• Kyhfin
Chrasher schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:32:
@Kyhfin , ik weet niet hoever je nu bent met God of War, maar dat spel begint pas goed nadat je bloemen hebt geplukt. ;) Daarvoor is het een lange tutorial.
Daar ben ik inderdaad nog niet. Ik ga het zien :)
cold_as_ijs schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 14:32:
[...]

Is het niet zozeer de setting maar meer het feit dat God of War minder casual is dan de andere spellen? Ik ben zelf gevoelsmatig ook wat meer een casual gamer, alhoewel ik me stiekem enorm vermaakt heb met Kingdom come wat gewoon qua setup lekker ouderwets beperkte uitleg en veel oefenen was :D.
Ja, misschien is dat het wel. Al vind ik The Last of Us 2 ook niet heel casual, maar ik ben wel meer een casual gamer denk ik. Ik ga het zeker nog een kans geven. Ik had wat reviews gekeken en het lijkt me toch wel interessant. Ik laat het nog weten over een tijd haha

• Dennisdn
Twixie schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:26:
[...]

Ja, en dat in een artikel met als titel "The best PS5 SSD in 2021" |:( . En ze zeggen zelfs niet eens dat het interne SSD slot op dit moment zelfs simpelweg nog disabled in de firmware. Het gaat dus niet louter om nog niet certified zijn..
Ook dat geven ze netjes aan....

What if you want to upgrade your PS5 SSD, though? We've already seen the slot within the PS5 that will house an extra NVMe SSD, but not only will we have to wait until summer (apparently), but Sony is still yet to officially confirm which SSDs will be supported on PS5. But we're expecting the likes of Samsung, Crucial, and WD will be supported.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:05
Ik krijg morgen de PS5, voor die gratis games moet je gewoon PS Plus aanschaffen toch?

• destroyer6670
  • Laatst online: 11-10 13:55
DM89 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 17:42:
Ik krijg morgen de PS5, voor die gratis games moet je gewoon PS Plus aanschaffen toch?
Ja dat klopt. No brainer voor de goeie ps4 game collection. En de gratis games van de afgelopen maanden vond ik ook leuk. (Ik heb zelf een US ps plus account. 25 euro per jaar.)

• Zwartkijker
  • Laatst online: 25-11 17:28
cold_as_ijs schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 16:02:
[...]

Er is met name in het begin een probleem geweest met rest mode geweest. Verder moet je de externe SSD/HDD op de juiste poort aansluiten. Ik heb nooit rest mode gebruikt aangezien het ding rap genoeg opstart. Maar verder geen problemen gehad met mijn externe HDD.
Ik heb de PS4 nooit in rest mode gebruikt en in het begin de PS5 ook niet.
...Tot ik het wel heb gedaan, is ondertussen al enkele maanden in rest mode en man, wat een verschil! Binnen de minuut kan je verder gaan in je game waar je bent gestopt. Geen laadschermen meer, logo's, hoofdmenu en kiezen om verder te gaan. Gewoon verder gaan (met die banaan).
Had me veel staren naar laadschermen bespaart bij AC Odyssey 😉.
Ik zou zeggen, proberen. Mocht het niet bevallen kan die ook gewoon uitgeschakeld worden.

Aantal problemen met externe SSD: 0
Dat even ter zijde.

PSN: Zwartkijker

Ook is Rest Mode handig/nodig voor Remote Play (i.e. om hem remote te kunnen aanzetten) alsook voor automatische downloads van updates. Heb ik toch liever dan dat hij volop begint updates te downloaden als je wil gaan spelen.

• cold_as_ijs
Zwartkijker schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:11:
[...]

...Tot ik het wel heb gedaan, is ondertussen al enkele maanden in rest mode en man, wat een verschil! Binnen de minuut kan je verder gaan in je game waar je bent gestopt. Geen laadschermen meer, logo's, hoofdmenu en kiezen om verder te gaan. Gewoon verder gaan (met die banaan).
Ik zou zeggen, proberen. Mocht het niet bevallen kan die ook gewoon uitgeschakeld worden.

Aantal problemen met externe SSD: 0
Dat even ter zijde.
Ooh ik gebruik het niet omdat ik me zorgen maak voor problemen. Die paar minuten die ik kwijt ben met opstarten zijn voor mij gewoon geen probleem. Geeft me een goed gevoel als de boel gewoon uit staat, ook al scheelt het nauwelijks in stroomverbruik.

• giantgiantus
cold_as_ijs schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:28:
[...]

Ooh ik gebruik het niet omdat ik me zorgen maak voor problemen. Die paar minuten die ik kwijt ben met opstarten zijn voor mij gewoon geen probleem. Geeft me een goed gevoel als de boel gewoon uit staat, ook al scheelt het nauwelijks in stroomverbruik.
Sinds launch rest modus. Nog nooit issue gehad. Overigens geen externe ssd. Heb snelle internetverbinding en speel niet meer dan 3 games tegelijk.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Hier ook rest mode aan vanaf het begin.
Sinds kort ook een ssd (T7) eraan gehangen.
Geen enkel probleem met crashes oid.
Werkt super hier!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-11 08:33
Ik ben nu Ratchet and Clank aan het spelen, maar wat irritant dat dit alleen in het Nederlands te spelen is. En ik heb ook geen zin om voor 1 game het hele systeem op Engels te zetten. Hopelijk fiksen ze dit voor Rift Apart
Steven030 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:10:
Ik ben nu Ratchet and Clank aan het spelen, maar wat irritant dat dit alleen in het Nederlands te spelen is. En ik heb ook geen zin om voor 1 game het hele systeem op Engels te zetten. Hopelijk fiksen ze dit voor Rift Apart
Je kunt voor PS5 games gewoon zelf de taalpakketten downloaden onder "Gamecontent beheren" als je een spel selecteert en op options drukt, of die drie puntjes knop gebruiken.
Neem aan dat dat wel te fixen is op de PS5, heb om die game te kunnen spelen ook mijn hele console op engels gezet voor toen, ik kan die Nederlandse stemmen icm die slechte lipsync echt niet aan.

• Steven030
Kalder schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:13:
[...]

Je kunt voor PS5 games gewoon zelf de taalpakketten downloaden onder "Gamecontent beheren" als je een spel selecteert en op options drukt, of die drie puntjes knop gebruiken.
Neem aan dat dat wel te fixen is op de PS5, heb om die game te kunnen spelen ook mijn hele console op engels gezet voor toen, ik kan die Nederlandse stemmen icm die slechte lipsync echt niet aan.
Dankjewel voor de tip! Ik zie echter bij gamecontent beheren dat er geen gamecontent is om te installeren. Voor next gen rift apart vind ik het trouwens ook nog wel de moeite om de hele console op Engels te zetten. Maar nu maar inderdaad de slechte lipsync proberen te tolereren. Overigens mijn eerste R&C en ik vind het zelfs in het NL nog best leuk
Steven030 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:19:
[...]

Dankjewel voor de tip! Ik zie echter bij gamecontent beheren dat er geen gamecontent is om te installeren. Voor next gen rift apart vind ik het trouwens ook nog wel de moeite om de hele console op Engels te zetten. Maar nu maar inderdaad de slechte lipsync proberen te tolereren. Overigens mijn eerste R&C en ik vind het zelfs in het NL nog best leuk
Oh ja het is ook niet bij iedere game volgens mij, maar ik krijg bij sommige games wel de keuze om andere taalpakketten te downloaden.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Steven030 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:10:
Alles is gemaakt voor Engels.
Snap nog steeds niet waarom mensen brakke NL vertalingen willen of tolereren :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Steven030
YakuzA schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:26:
[...]

Alles is gemaakt voor Engels.
Snap nog steeds niet waarom mensen brakke NL vertalingen willen of tolereren :)
Ik vind het juist irritant dat je het niet gewoon aan kan passen in de game. Wil alleen niet het hele systeem aanpassen om 1 game uit te proberen

• giantgiantus
Steven030 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:28:
[...]

Ik vind het juist irritant dat je het niet gewoon aan kan passen in de game. Wil alleen niet het hele systeem aanpassen om 1 game uit te proberen
Playstation werkt prima in Engels. Gewoon op Engels zetten en geen problemen maken die er niet zijn. Zijn al teveel mensen op deze wereld die moeilijk doen om het moeilijk doen.

• Sannies
  • Laatst online: 04-06 15:07
giantgiantus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:30:
[...]

Playstation werkt prima in Engels. Gewoon op Engels zetten en geen problemen maken die er niet zijn. Zijn al teveel mensen op deze wereld die moeilijk doen om het moeilijk doen.
Die text to speech bij first boot die je obscuur lange nederlandse Wifi uitspreekt _/-\o_

e: Overigens nooit problemen gehad met external / rest mode etc. Niet op mijn digital noch op mijn disc

[ Voor 12% gewijzigd door Sannies op 03-03-2021 22:33 ]

• Steven030
giantgiantus schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:30:
[...]

Zo kan je wel alles recht lullen wat krom is. Ik benoem alleen een puntje dat ik irritant vind. Verder een leuke game, maar vind je het nou echt niet een klein beetje omslachtig dat je je hele systeem aan moet passen om één game in het Engels te spelen?

• Timothy3000
Die optie hadden ze gewoon in het menu van de game moeten zetten.

[ Voor 10% gewijzigd door Timothy3000 op 03-03-2021 23:00 ]

• Sannies
Overigens wil ik wel melden dat het merendeel van de translaties (tekst/spraak) recente jaren best prima zijn. Ik kijk het altijd voor de gein even en dat is best redelijk nowadays. Zou het ook nooit op die manier spelen (tenzij iets met nichtjes o.i.d. en nederlands is beschikbaar) maar ik vind het kwalitatief over algemeen niet eens zo slecht
Steven030 schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 22:28:
[...]

Dit idd, ik wil gewoon een Nederlands menu etc maar dan wel games in het Engels spelen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Edit: hé Bram was/is vandaag jarig. Gefeliciteerd nog!

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Mandarijntje
  • Laatst online: 25-11 10:19
Je systeemtaal switchen is overigens een fluitje van een cent, hij hoeft er niet eens voor te restarten. Ik heb hem voor Ratchet inderdaad ook even naar Engels geswitched en hem na de platinum weer snel terug naar Nederlands gezet.

Dit is in Sackboy beter geregeld, daar kun je in-game zowel de gesproken als geschreven taal los van elkaar zelf instellen. Hoop ook op zoiets in Rift Apart

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:13

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

• Hulleman
Zwartkijker schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 20:11:
...Tot ik het wel heb gedaan, is ondertussen al enkele maanden in rest mode en man, wat een verschil
Bij de PS4 was de restmodus een must. Vooral met AC Odyssey. Van cold boot naar ingame ben je praktisch 10 minuten verder op de PS4. Op PS5 gebruik ik restmodus alleen voor het opladen van mn controllers of om wat te downloaden. De PS5 en games starten super snel op, dus dat wachten kan ik wel aan. Op de PS4 was dat echt niet te doen.....

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 04-03-2021 10:22 ]

Hulleman schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:22:
[...]

Bij de PS4 was de restmodus een must. Vooral met AC Odyssey. Van cold boot naar ingame ben je praktisch 10 minuten verder op de PS4. Op PS5 gebruik ik restmodus alleen voor het opladen van mn controllers of om wat te downloaden. De PS5 en games starten super snel op, dus dat wachten kan ik wel aan. Op de PS4 was dat echt niet te doen.....
Mij viel het op dat mijn PS5 in restmode niet nieuwe updates ging downloaden, misschien doet hij dat alleen maar de eerste 3 uur? Heb regelmatig dat ik uit restmode kom en dan ineens een update voorgeschoteld krijg.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Kalder schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Mij viel het op dat mijn PS5 in restmode niet nieuwe updates ging downloaden, misschien doet hij dat alleen maar de eerste 3 uur? Heb regelmatig dat ik uit restmode kom en dan ineens een update voorgeschoteld krijg.
Om te downloaden? of om te installeren?
Vermoed dat die hetzelfde doet als de PS4, background download en dan prompten voor de install?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

YakuzA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:41:
[...]
Om te downloaden? of om te installeren?
Vermoed dat die hetzelfde doet als de PS4, background download en dan prompten voor de install?
De PS4 prompt zeker niet om te installen. Vaak genoeg dat ik hem aanzette en ik onder Notifications zag dat er enkele games geüpdatet waren.
Net zoals @Kalder meldt, lijkt dit niet te gebeuren bij de PS5. Bijna steeds wanneer ik hem aanzet uit Rest Mode, begint hij updates te downloaden. Ik denk zelfs niet dat ik al aangezet heb en dat er al updates geïnstalleerd waren. Ik dacht zelfs dat dat zelfs met downloads getriggerd vanuit de website niet het geval was, wat natuurlijk het hele voordeel teniet doet. Maar dat zou ik nog eens moeten testen. Mijn PS5 heeft sowieso vaker aangestaan dan in Rest de laatste dagen omwille van dat probleem met externe HDD. Vandaag komt mijn USB hub toe, en dan is dat hopelijk van de baan.

• Hulleman
Kalder schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Ik had automatische updates helemaal uitstaan tot vorige week kwam ik achter 8)7 Games update bij mij dus pas als ik de game opstartte. Ik speel eigenlijk alleen maar offline, dus niet zo'n punt.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 04-03-2021 10:55 ]

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:13

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

yinx84 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Geeft een hele andere betekenis aan HAPtic feedback :9
_O- _O-

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

yinx84 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:32:
[...]

Geeft een hele andere betekenis aan HAPtic feedback :9
Zou een game dan ook kunnen herkennen dat je je controller op eet?

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 25-11 16:34
AeronNL schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 21:55:
Hier ook rest mode aan vanaf het begin.
Sinds kort ook een ssd (T7) eraan gehangen.
Geen enkel probleem met crashes oid.
Werkt super hier!
Hier geen rest mode bang voor de brick (en kost stroom)
Wel een externe 4TB HDD (Seagate 75 euro) eraan gegooid voor mijn PS4 games _/-\o_

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
Starscreamer schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 11:45:
[...]

Hier geen rest mode bang voor de brick (en kost stroom)
Wel een externe 4TB HDD (Seagate 75 euro) eraan gegooid voor mijn PS4 games _/-\o_
Is dat nog niet opgelost dan? Ik heb mn PS5 best vaak in restmode..

PSN id: PENo1

• Stormcagy
Weet iemand toevallig dat als ik alleen Spiderman: Miles Morales op disk koop ik eventueel in game ( of iets anders) de Remasted van de Normale Spiderman kan kopen?

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 00:22
Stormcagy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 12:23:
Weet iemand toevallig dat als ik alleen Spiderman: Miles Morales op disk koop ik eventueel in game ( of iets anders) de Remasted van de Normale Spiderman kan kopen?
YES YOU CAN!

• Stormcagy
Ah, Top thanks!

• Darkmach
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 25-11 17:34
Zou los verkrijgbaar moeten zijn, maar kon er niet veel over vinden.

Eventueel heeft Amazon.nl nu een actie lopen dat als je nooit via hun mobiele app besteld hebt je 10 euro korting bij de eerste bestelling kunt krijgen, dus is voor 58 euro de ultimate edition te halen waar zowel spiderman remastered als Miles Morales inzit. :)

De game hebben ze op de pagina de titel "Marvel's Spider-Man: Miles Morales Limited Edition" gegeven, terwijl bij inhoud doos: "PS5 Game: MARVEL'S SPIDER-MAN ULTIMATE EDITION" staat.
Krijg hem zelf als het goed is vanavond binnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Darkmach op 04-03-2021 13:11 ]

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:46

JSchut

.....

Ik heb de PS5 disc van Morales en heb in game spiderman remastered gekocht voor 20 euro. Is dus mogelijk.

Moet aan beide nog beginnen :D Te veel te spelen.

Edit: spuit 11 zie ik :)

[ Voor 9% gewijzigd door JSchut op 04-03-2021 13:19 ]

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Starscreamer
Met google had je het sneller gevonden dan hier ;)
Ingame kan je remastered aanschaffen heb ik ook gedaan.
Twixie schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:51:
[...] Vandaag komt mijn USB hub toe, en dan is dat hopelijk van de baan.
Met dank aan @Ram-G-maN , vandaag een Anker USB hub uitgetest met mijn PSVR. Zowel VR-unit als PS4 camera in de hub, en alles werkt zoals het moet wanneer ik die achteraan aansluit. Dan heb ik achteraan ook nog een poort vrij voor de 6TB HDD.

Had overigens ook een meer officieel (van Amazon) USB A->C adaptertje besteld dat expliciet USB 3.1 ondersteunt. Maar ook met dat kabeltje werken VR-unit noch PS4-camera. Die beide units kan ik dus gewoon totaal niet gebruiken met de voorste USB aansluitingen, terwijl ik nu al genoeg indicaties gezien heb dat dat gewoon zou moeten werken (voor de camera moet het wel via USB-C, omdat de voorste USB-A te traag is). Maar niet bij mij dus.

Het bizarre is wel dat mijn voorste USB poorten wel probleemloos werken met een externe HDD om backups te nemen, alsook met de dongle van mijn Wireless Gold headset. Dus het is in elk geval niet dat die poorten defect zijn. Vaag issue dus.

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11 15:34
Misschien heb ik de functie gemist, maar het is niet mogelijk om een tijdelijke restmodus te hebben toch? Ik zet de PS5 nu op restmode om 3 uur lang de controller op te laden, maar daarna blijft-ie aanstaan. Heb het liefst dat alles dan gewoon uitgaat.

• melvinjoosten
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-07 16:20
Speculaes schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:39:
Misschien heb ik de functie gemist, maar het is niet mogelijk om een tijdelijke restmodus te hebben toch? Ik zet de PS5 nu op restmode om 3 uur lang de controller op te laden, maar daarna blijft-ie aanstaan. Heb het liefst dat alles dan gewoon uitgaat.
Mijn oplossing was om een charging dock te kopen. Perfecte oplossing. :)

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:30

CyBeRSPiN

sinds 2001

Speculaes schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:39:
Hoeveel verbruikt ie in restmode? Grote voordeel is dat ie dan ook alle updates installeert en games die je via je mobiel aankoopt kan downloaden. Hoef je dan niet meer op te wachten.

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-11 16:38
Hebben jullie ook dat als de PS5 zichzelf in rest mode zet via de power save opties die je gekozen hebt, dat de kleurstelling als je hem weer aanzet helemaal anders is? Als ik hem vervolgen herstart is alles weer normaal.

• Stormcagy
Henkie_NtA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:50:
Hebben jullie ook dat als de PS5 zichzelf in rest mode zet via de power save opties die je gekozen hebt, dat de kleurstelling als je hem weer aanzet helemaal anders is? Als ik hem vervolgen herstart is alles weer normaal.
Nee geen last van. Kan je foto's droppen van de verschillen?
misschien dat het aan je tv ligt? kan zijn dat die die output van de ps niet goed overneemt.

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:13
Volgens mij niet. Misschien heb ik niet goed opgelet, maar de interface is bij mij altijd hetzelfde.

• Speculaes
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11 15:34
CyBeRSPiN schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:49:
[...]

Hoeveel verbruikt ie in restmode? Grote voordeel is dat ie dan ook alle updates installeert en games die je via je mobiel aankoopt kan downloaden. Hoef je dan niet meer op te wachten.
Volgens mij een stuk minder dan de PS4, maar ook het oranje lichtje irriteert. Dat ik deze vliegende schotel in de woonkamer heb mogen neerzetten is eignelijk al een wonder ;).

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 24-11 16:38
Stormcagy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:51:
[...]

Nee geen last van. Kan je foto's droppen van de verschillen?
misschien dat het aan je tv ligt? kan zijn dat die die output van de ps niet goed overneemt.
Ja dat was het eerste waar ik ook aan dacht, maar mag toch hopen dat mn Lg C9 dat allemaal wel aankan. Zal eens foto's maken. Het gekke is dat het niet gebeurd als ik hem zelf direct in rest mode zet, echt alleen als de PS5 dit zelf doet. De kleuren zijn dan echt helemaal dof en grijs.

[ Voor 16% gewijzigd door Henkie_NtA op 04-03-2021 16:02 ]

• Stormcagy
Darkmach schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 13:08:
[...]

Zou los verkrijgbaar moeten zijn, maar kon er niet veel over vinden.

Eventueel heeft Amazon.nl nu een actie lopen dat als je nooit via hun mobiele app besteld hebt je 10 euro korting bij de eerste bestelling kunt krijgen, dus is voor 58 euro de ultimate edition te halen waar zowel spiderman remastered als Miles Morales inzit. :)

De game hebben ze op de pagina de titel "Marvel's Spider-Man: Miles Morales Limited Edition" gegeven, terwijl bij inhoud doos: "PS5 Game: MARVEL'S SPIDER-MAN ULTIMATE EDITION" staat.
Krijg hem zelf als het goed is vanavond binnen.
Topper! Zojuist besteld, met de kortingscode! _/-\o_

• Starscreamer
Speculaes schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 15:55:
[...]

Volgens mij een stuk minder dan de PS4, maar ook het oranje lichtje irriteert. Dat ik deze vliegende schotel in de woonkamer heb mogen neerzetten is eignelijk al een wonder ;).
_O- _O- _O- _O- hahahahaha dat is voor iedere man hetzelfde :X

• Cardwizard
  • Laatst online: 25-11 19:36
Henkie_NtA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:00:
[...]

Ja dat was het eerste waar ik ook aan dacht, maar mag toch hopen dat mn Lg C9 dat allemaal wel aankan. Zal eens foto's maken. Het gekke is dat het niet gebeurd als ik hem zelf direct in rest mode zet, echt alleen als de PS5 dit zelf doet. De kleuren zijn dan echt helemaal dof en grijs.
Is een onjuiste omschakeling HDR/non HDR, volgens mij gaat dat mis met de PlayStation, gewoon uitzetten dat ding ;)
Starscreamer schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:23:
[...]

_O- _O- _O- _O- hahahahaha dat is voor iedere man hetzelfde :X
Uh... nope 8)

[ Voor 17% gewijzigd door Cardwizard op 04-03-2021 16:47 ]

Cardwizard schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:47:
[...]

Is een onjuiste omschakeling HDR/non HDR, volgens mij gaat dat mis met de PlayStation, gewoon uitzetten dat ding ;)
Klopt, ik heb dat ook op mijn Sony TV, het heeft met de HDR functie op de PS5 (en PS4 deed het ook heel af en toe bij mij) te maken, als ik in de instellingen van de PS5 HDR uit en weer aan zet is het beeld weer normaal.

[ Voor 26% gewijzigd door Kalder op 04-03-2021 16:59 ]

• MysticMan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:11
Ik heb dit probleem ook eens in de paar weken. HDR komt dan niet goed door waardoor tv niet op HDR springt maar de PS5 wel denkt dat ie het uitstuurt, daardoor zijn alle kleuren dan heel donker.
Ik zal er eens op letten of het gebeurt nadat hij zelf op rest mode gaat.

In plaats van opnieuw opstarten kan je in de setting ook HDR even uitzetten en dan weer aan. Werkt ook

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 20:23
Ik heb dat ook af en toe. HDR op PS5 aan en uit lost het altijd op. Wel steevast als ik de ps5 in rest mode zet en voor mijn gevoel als ik hem daarna meteen weer aan zet. Heb een LG CX.

• Sannies
Ik heb dat ook af en toe. Meestal wissel ik even naar een andere HDMI kanaal en weer terug en is het opgelost.

Is inderdaad een HDR dingetje. In SDR nooit gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Sannies op 04-03-2021 17:17 ]

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-11 18:14

spaceboy

Op grote hoogte

Ok, vanavond is het dan zover: mijn PS5 komt! Champagne.
Maar nu, als voorbereiding: hoe krijg ik de boel zo pijnloos mogelijk aan de praat? Ik heb dus een PS4 Pro vol met games en savegames/settings. Ongeveer 50% staat in de cloud van m'n PSN+ account.

Wat is een handige werkvolgorde voor een mooie conversie? Eerst alles uploaden, daarna m'n digitale games (die ik wil) opnieuw downloaden en de saves van PSN+ trekken? Of heeft Sony een mooi automatisch migratie-traject bedacht voor oud-PS4-gebruikers?

Ben erg benieuwd naar hands-on-ervaringen en vooral dingen die je niet moet doen...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Pagina: 1 ... 87 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord