Je kan je ps4 verbinden met je ps5 en alles direct overzetten. Duurt alsnog best wel lang.spaceboy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:18:
Ok, vanavond is het dan zover: mijn PS5 komt! Champagne.
Maar nu, als voorbereiding: hoe krijg ik de boel zo pijnloos mogelijk aan de praat? Ik heb dus een PS4 Pro vol met games en savegames/settings. Ongeveer 50% staat in de cloud van m'n PSN+ account.
Wat is een handige werkvolgorde voor een mooie conversie? Eerst alles uploaden, daarna m'n digitale games (die ik wil) opnieuw downloaden en de saves van PSN+ trekken? Of heeft Sony een mooi automatisch migratie-traject bedacht voor oud-PS4-gebruikers?
Ben erg benieuwd naar hands-on-ervaringen en vooral dingen die je niet moet doen...
Ok, is dat een volautomatisch proces die je als keuze krijgt als je de PS5 voor het eerst aanzet? Sowieso gaat dat niet passen, ik heb een 2 TB voor 95% vol op de PS4...Henkie_NtA schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:18:
[...]
Je kan je ps4 verbinden met je ps5 en alles direct overzetten. Duurt alsnog best wel lang.
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Als ik het me goed herinner kan je kiezen wat je wel en niet over wil zetten.spaceboy schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:20:
[...]
Ok, is dat een volautomatisch proces die je als keuze krijgt als je de PS5 voor het eerst aanzet? Sowieso gaat dat niet passen, ik heb een 2 TB voor 95% vol op de PS4...
Een maatje van mij die de PS afgelopen weekend kreeg heb ik wel geadviseerd die overgangsoptie alleen te doen als je hem savonds aanzet en morgen pas wil spelen. Anders kan je beter gewoon met een schone beginnen en eerst het spel downloaden wat je wil gaan spelen. Dat overzetten duurde een eeuwigheid terwijl je toch eigenlijk maar 1 spel tegelijk speelt. En de rest vink je een keer aan en staat er de volgende dag wel op als je hem in stand-by laat staan.
Ik heb exact hetzelfde, ik gebruik de rest mode voornamelijk dat de updates al downloaden.Kalder schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 10:38:
[...]
Mij viel het op dat mijn PS5 in restmode niet nieuwe updates ging downloaden, misschien doet hij dat alleen maar de eerste 3 uur? Heb regelmatig dat ik uit restmode kom en dan ineens een update voorgeschoteld krijg.
Steeds krijg ik de melding "game x is toegevoegd aan downloads".
Nu niet bepaald erg bij een kleine update van 1 à 2 GB maar als je dan eens een update krijgt van 5GB duurt het toch wat langer.
Zeker vervelend als je niet veel tijd hebt om te gamen.
Ik heb Remnant fromn the Ashes geprobeerd. Normale combat gaat me goed af en is ook wel vet. Game ziet er matig uit, maar speelt verder wel lekker.
Kom bij de eerste boss, die schijnen random te zijn, en ik krijg Gorefist. Hoe ik het ook probeer, ik kom er echt niet voorbij. Combinatie van controls en mechanics die niet echt werken, enemies die door muren heen je raken, net als gas clouds door muren heen, stamina op, te langzaam en te weinig kunnen rennen tov de boss, en de vele ontploffende adds die me steeds swarmen.
Echt niet te doen, althans ik snap niet hoe. YT filmpjes bekeken en daar gaat het allemaal redelijk relaxt, heel anders dan in mijn game. ook tig pogingen coop gedaan met randoms, maar die gaan meestal nog stukken eerder dood dan ik.
En levellen/farmen heeft geen zin want de levels scalen naar je wapen levels... Ik skip em maar
Kom bij de eerste boss, die schijnen random te zijn, en ik krijg Gorefist. Hoe ik het ook probeer, ik kom er echt niet voorbij. Combinatie van controls en mechanics die niet echt werken, enemies die door muren heen je raken, net als gas clouds door muren heen, stamina op, te langzaam en te weinig kunnen rennen tov de boss, en de vele ontploffende adds die me steeds swarmen.
Echt niet te doen, althans ik snap niet hoe. YT filmpjes bekeken en daar gaat het allemaal redelijk relaxt, heel anders dan in mijn game. ook tig pogingen coop gedaan met randoms, maar die gaan meestal nog stukken eerder dood dan ik.
En levellen/farmen heeft geen zin want de levels scalen naar je wapen levels... Ik skip em maar
GamiQ, de game notes app met game maps!
Gorefist is best een pittige boss inderdaad. Zeker in het begin als je de controls nog niet helemaal in de fingers hebt. Die boss is voornamelijk crowd control vanwege die ontploffende “adds” zoals je ze noemt. Ik rende dan ook altijd echt rondjes door het hele level met altijd meer dan 1 alternatieve exits dan wel goede line of sight voor inkomende adds. Stilstaan is funest. Als je die looproute goed in de smiezen hebt is het verder wel te doen want de boss zelf is vrij voorspelbaar. Alleen dus die irritante adds. Die boss heb ik uiteindelijk gebruikt voor de no damage trophy-SaveMe- schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 18:14:
Ik heb Remnant fromn the Ashes geprobeerd. Normale combat gaat me goed af en is ook wel vet. Game ziet er matig uit, maar speelt verder wel lekker.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Downloaden op de PS5 gaat retesnel vgm de ps4, dus kies idd iets dat je eerst wilt spelen en zet de rest als queue. Overzetten gaat wat langer duren.
Vraagje wat betreft audio, zojuist de Ps5 ontvangen en spiderman miles morales geïnstalleerd.
Tijdens praten van characters was niet hoorbaar.
Ik heb een LG C9 (eARC) die het geluid doorstuurt naar een Q90R soundbar.
Geluidinstelling van de PS5 stond op Lineaire PCM.
Nu heb ik gelezen via google dat het geluid op PS5 ingesteld moet worden op Dolby Bitstream en dit werkt inderdaad en heb dan wel spraak geluid maar volgens mij zou Lineaire PCM ook moeten werken toch? En dit geeft volgens mij de beste kwaliteit?
Meer mensen met dit probleem hier?
Nu heb ik gelezen via google dat het geluid op PS5 ingesteld moet worden op Dolby Bitstream en dit werkt inderdaad en heb dan wel spraak geluid maar volgens mij zou Lineaire PCM ook moeten werken toch? En dit geeft volgens mij de beste kwaliteit?
Zelfde hier. Op pcm geen stemmen, op bitstream geen problemen.DM89 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 20:18:
Vraagje wat betreft audio, zojuist de Ps5 ontvangen en spiderman miles morales geïnstalleerd.
Geen idee wat de issue is maar vind het geluid op bitstream prima, dus mij maakt het niet zoveel uit.
Maar indd een vreemde issue.
Iedereen moeilijk doen met omzetten PS4 naar PS5????
Ik heb ding (PS5) aan geslingerd en kon via QR code gewoon inloggen.
Spul opnieuw installeren en je PS4 savegames in de cloud zetten.
Degene die je wilt gebruiken download je dan op je PS5.
Slinger een 4TB externe HDD aan je PS5 voor je PS4 games en klaar.
Gaan met die banaan.
Gaan met die banaan.
De Playstation checkt niet continue of er nieuwe updates zijn. het checkt die volgens mij maar 1 of 2 keer zelf per dag. Als je weet dat er een nieuwe update is en je bent niet thuis, moet je iets (gratis) kleins vanaf je Playstation app op je telefoon kopen en zeggen dat die het moet downloaden op je Playstation,AppleFan2007 schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 17:30:
[...]
Ik heb exact hetzelfde, ik gebruik de rest mode voornamelijk dat de updates al downloaden.
Steeds krijg ik de melding "game x is toegevoegd aan downloads".
Nu niet bepaald erg bij een kleine update van 1 à 2 GB maar als je dan eens een update krijgt van 5GB duurt het toch wat langer.
Zeker vervelend als je niet veel tijd hebt om te gamen.
Hij pusht dan alle nieuwe downloads naar je Playstation.
Edit Typo.
Haha hebben jullie vanmorgen Qmusic gehoord?
Wat een moment weer!
Iemand die belde heeft de PS5 gisteravond laat binnen gekregen en verteld vervolgens dat hij hem nog in de doos heeft laten zitten, en opeens die Tom van de intercom gaat helemaal los van neee hoe dan?
Waarom laat je dat ding in de doos zitten, sommige mensen slapen op de deurmat als ze weten dat die komt en jij laat hem gewoon nog in de doos. hoe lukt je dat..
Wat een moment weer!
Iemand die belde heeft de PS5 gisteravond laat binnen gekregen en verteld vervolgens dat hij hem nog in de doos heeft laten zitten, en opeens die Tom van de intercom gaat helemaal los van neee hoe dan?
Waarom laat je dat ding in de doos zitten, sommige mensen slapen op de deurmat als ze weten dat die komt en jij laat hem gewoon nog in de doos. hoe lukt je dat..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Was hier geen enkel issue hoor. Speakers zijn hier ook geen enkel probleem. Ik heb een makkelijke vrouw denk ikStarscreamer schreef op donderdag 4 maart 2021 @ 16:23:
[...]
![]()
![]()
![]()
hahahahaha dat is voor iedere man hetzelfde
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dit dus.Starscreamer schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 07:36:
Iedereen moeilijk doen met omzetten PS4 naar PS5????
Gaan met die banaan.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Gisteren zelf eens getest via de website, en daar werkt het alleszins niet zoals het moet. Had zowel op mijn PS4 als PS5 een klein game gedeletet. Vervolgens via de website (library.playstation.com) de downloads naar zowel PS4 als PS5 getriggerd. Uren later stond op de website mijn download nog altijd als gescheduled met niets gedownload. Dan beide consoles aangezet en dan pas begonnen de downloads.Stormcagy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:01:
[...]
Playstation app op je telefoon kopen en zeggen dat die het moet downloaden op je Playstation,
Hij pust dan alle nieuwe downloads naar je Playstation.
Bovendien blijft er bij Downloads permanent een "1" staan alsof er nog een download actief is, maar als ik dan op Downloads klik, is er gewoon niets te zien qua actieve downloads. In de app zie ik niets, maar ik heb daar ook nog niet gevonden waar je kan zien welke/hoeveel actieve downloads er zijn.
Vroeger werkte dit zeker en vast goed met de PS4. Dus ik denk dat het een van de zovele dingen is die ze om zeep geholpen hebben met heel die nieuwe Store implementatie.
Bij merkt dit prima. Heb ps5 wel op rustmodus staan.Twixie schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:29:
[...]
Gisteren zelf eens getest via de website, en daar werkt het alleszins niet zoals het moet. Had zowel op mijn PS4 als PS5 een klein game gedeletet. Vervolgens via de website (library.playstation.com) de downloads naar zowel PS4 als PS5 getriggerd. Uren later stond op de website mijn download nog altijd als gescheduled met niets gedownload. Dan beide consoles aangezet en dan pas begonnen de downloads.
Bovendien blijft er bij Downloads permanent een "1" staan alsof er nog een download actief is, maar als ik dan op Downloads klik, is er gewoon niets te zien qua actieve downloads. In de app zie ik niets, maar ik heb daar ook nog niet gevonden waar je kan zien welke/hoeveel actieve downloads er zijn.
Vroeger werkte dit zeker en vast goed met de PS4. Dus ik denk dat het een van de zovele dingen is die ze om zeep geholpen hebben met heel die nieuwe Store implementatie.
De PS moet in rustmodus staan, maar dat hoef ik jou denk ik niet te vertellen.Twixie schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:29:
[...]
Gisteren zelf eens getest via de website, en daar werkt het alleszins niet zoals het moet. Had zowel op mijn PS4 als PS5 een klein game gedeletet. Vervolgens via de website (library.playstation.com) de downloads naar zowel PS4 als PS5 getriggerd. Uren later stond op de website mijn download nog altijd als gescheduled met niets gedownload. Dan beide consoles aangezet en dan pas begonnen de downloads.
Eerlijk gezegd heb ik het zelf nog niet geprobeerd op de PS5 ( heb hem pas 2 dagen), maar op de PS4 heeft dit bij mij altijd goed gewerkt.
Mijn ps5 staat al maanden in rustmodus, nooit problemen gehad.giantgiantus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:31:
[...]
Bij merkt dit prima. Heb ps5 wel op rustmodus staan.
Hmm Ja. En wat is de relevantie met mijn post?timetje100 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:48:
[...]
Mijn ps5 staat al maanden in rustmodus, nooit problemen gehad.
Werkt natuurlijk ook niet als ze uit staan, dan beginnen ze ook pas te downloaden zodra jij je console aanzet. Je PS5 moet ook in "rest modus" staan wil je je PS5 op afstand kunnen overnemen via remote play, downloads/patches binnen halen. Via de PS app op de telefoon kan je de voorkant zien en je krijgt ook een notificatie zodra het is geïnstalleerd. Je kan ook ieder spel vanaf je PS app opstarten zonder je console daarvoor te gebruiken.Twixie schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:29:
[...]
timetje100 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:48:
[...]
Mijn ps5 staat al maanden in rustmodus, nooit problemen gehad.
Had het er moeten bij zetten, maar mijn consoles staan altijd in Rust Modus. Heb hier ook al paar keer over gepost (o.a. voor Remote Play) maar ik verwacht niet dat iedereen dat allemaal leest of onthoudtRecon24 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 09:44:
[...]
Werkt natuurlijk ook niet als ze uit staan, dan beginnen ze ook pas te downloaden zodra jij je console aanzet.
Ik vermoed overigens dat het gewoon te maken heeft met hoe vaak de console checkt op updates, en dat dat veel minder vaak gebeurt. Mijn verwachting is eigenlijk dat als ik via app of website een download trigger, die ook onmiddellijk begint. Zo werkte dat vroeger ook op de PS4, dacht ik.
Doet me denken aan de launch van de PS4.G_Dragon schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:21:
Iemand die belde heeft de PS5 gisteravond laat binnen gekregen en verteld vervolgens dat hij hem nog in de doos heeft laten zitten (...)
Heeft hier nog 2 tot 3 weken in de doos gezeten omdat ik nog met AC III op de PS3 bezig was
Het antwoord op je vraag is trouwens nee; Nederlandse radio is niks meer dan een waterval van diarree imho.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
De PS5 zal ook niet meteen een game updaten in rustmodes inderdaad. Die zal gewoon pollen en heeft waarschijnlijk ook gewoon een interne service window waarin hij updates binnen haalt.Twixie schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 10:06:
[...]
Had het er moeten bij zetten, maar mijn consoles staan altijd in Rust Modus. Heb hier ook al paar keer over gepost (o.a. voor Remote Play) maar ik verwacht niet dat iedereen dat allemaal leest of onthoudt.
Ik vermoed overigens dat het gewoon te maken heeft met hoe vaak de console checkt op updates, en dat dat veel minder vaak gebeurt. Mijn verwachting is eigenlijk dat als ik via app of website een download trigger, die ook onmiddellijk begint. Zo werkte dat vroeger ook op de PS4, dacht ik.
Heb nog wat rondgekeken en uitgeprobeerd met de library in app en website om het boeltje op te kuisen, maar zie nog verschillende issues waarvan ik me afvraag of het enkel bij mij is.
De opvallendste zijn :
1. De library in de app ontbreekt een enorm aantal van mijn games. Ik heb niet geteld maar ik denk dat echt de helft van mijn games ontbreekt. Ik kan er ook geen lijn in trekken, zijn zowel PS+ games als games die ik gekocht hebt, zowel games die ik regelmatig gespeeld heb als games die ik nog nooit gestart heb, enz...
Op library.playstation.com krijg ik ze wel allemaal te zien. Het ligt ook niet aan mijn device, want zowel op iPad als op mijn Android telefoon heb ik dezelfde gebrekkige lijst.
2. Op library.playstation.com onder Downloads zie ik bij PS5 een heel aantal titels staan. Alle PS5 games lijken daar te staan, maar ook een aantal PS4 apps (Invasion, Netflix, Plex...). Bij geen van die titels kan ik iets doen of op iets klikken. Als ik op Consoledownloads echter mijn PS4 kies, is dat lijstje mooi leeg.
Is dit bij iedereen zo ?
De opvallendste zijn :
1. De library in de app ontbreekt een enorm aantal van mijn games. Ik heb niet geteld maar ik denk dat echt de helft van mijn games ontbreekt. Ik kan er ook geen lijn in trekken, zijn zowel PS+ games als games die ik gekocht hebt, zowel games die ik regelmatig gespeeld heb als games die ik nog nooit gestart heb, enz...
Op library.playstation.com krijg ik ze wel allemaal te zien. Het ligt ook niet aan mijn device, want zowel op iPad als op mijn Android telefoon heb ik dezelfde gebrekkige lijst.
2. Op library.playstation.com onder Downloads zie ik bij PS5 een heel aantal titels staan. Alle PS5 games lijken daar te staan, maar ook een aantal PS4 apps (Invasion, Netflix, Plex...). Bij geen van die titels kan ik iets doen of op iets klikken. Als ik op Consoledownloads echter mijn PS4 kies, is dat lijstje mooi leeg.
Is dit bij iedereen zo ?
Beetje late to the party maar heb Mike Morales voor het eerst opgestart.
Vind het nog maar lastig met die verschillende beeld instellingen. Eigenlijk zie ik het verschil tussen alle 3 niet echt, behalve als je van 60 naar 30 terug gaat, dat zag ik de eerste minuut wel even. Maar buiten dat vond ik er geen echt uitspringen, zagen er allemaal wel prima uit naar mijn idee, ben daarom maar voor Prestatie RT gegaan.
Voelt wel erg als een DLC tijdens het spelen ipv een echt nieuwe game. Maar goed het heet niet voor niets geen Spider-Man 2 natuurlijk.
Al met al toch wel een aanradertje voor iedereen die nog wat zoekt in deze stille tijden en deze game op launch ook niet gekocht heeft.
Vind het nog maar lastig met die verschillende beeld instellingen. Eigenlijk zie ik het verschil tussen alle 3 niet echt, behalve als je van 60 naar 30 terug gaat, dat zag ik de eerste minuut wel even. Maar buiten dat vond ik er geen echt uitspringen, zagen er allemaal wel prima uit naar mijn idee, ben daarom maar voor Prestatie RT gegaan.
Voelt wel erg als een DLC tijdens het spelen ipv een echt nieuwe game. Maar goed het heet niet voor niets geen Spider-Man 2 natuurlijk.
Al met al toch wel een aanradertje voor iedereen die nog wat zoekt in deze stille tijden en deze game op launch ook niet gekocht heeft.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb hem bijna uitgespeeld. Moet zeggen dat dit voor mij wel de eerste echte next gen ervaring is. Geluid vind ik geweldig (3D sound?), beelden spatten van het scherm af (heb m’n tv niet op slaapverwekkend Vincent instellingen🤣), de game heeft een heerlijke duur (paar avondjes), verhaal is leuk en het speelt weer geweldig. Mogen er maar meer van dit soort games komen!Donstil schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:17:
Beetje late to the party maar heb Mike Morales voor het eerst opgestart.
Ja hoorde dat het verhaal wel oké is ja.giantgiantus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:25:
[...]
Ik heb hem bijna uitgespeeld. Moet zeggen dat dit voor mij wel de eerste echte next gen ervaring is. Geluid vind ik geweldig (3D sound?), beelden spatten van het scherm af (heb m’n tv niet op slaapverwekkend Vincent instellingen🤣), de game heeft een heerlijke duur (paar avondjes), verhaal is leuk en het speelt weer geweldig. Mogen er maar meer van dit soort games komen!
Spider-Man zelf had een typisch superhelden verhaaltje, niet heel spannend maar speelde/ervaarde prima weg.
Speel hem nu nog met de speakers. Vanavond als ik niet alleen ben eens met 3D audio proberen.
Slaapverwekkende Vincent instellingen zegt mij even niets, ik heb hem op performance RT staan.
Edit: Meer van dit soort games zit wel goed schat ik zo in. Het is weer de typische Sony third person action game. Als dat je ding is (de mijne wel) dan zit je ook deze generatie ook wel weer goed schat ik zo in.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 05-03-2021 15:38 ]
Deze vraag is vást vaker gesteld, maar: ik was op de PS4 tot 42% completion gekomen qua trophies met AC Valhalla. Nu heb ik sinds gisteren een PS5 en ben daar verder gegaan met de PS5 versie.
Resultaat: game gaat verder waar ik was, maar 0% trophies.
Als ik de platinum wil moet ik nu dus de PS4 versie verder spelen?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Yup, of opnieuw beginnen op de Ps5 natuurlijk.spaceboy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:38:
Wel jammer overigens, ik was bij WatchDogs3 op 75% ofz en had hetzelfde. Opnieuw beginnen had ik geen zin in en Ps4 game spelen als je Ps5 net binnen is ook niet echt, dus nooit meer verder gegaan.
[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 05-03-2021 15:41 ]
Of je niet druk maken om je digitale pielemans en gewoon genieten (al kan ik me moeilijk voorstellen dat dat lukt met AC) van de game.spaceboy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:38:
Deze vraag is vást vaker gesteld, maar: ik was op de PS4 tot 42% completion gekomen qua trophies met AC Valhalla. Nu heb ik sinds gisteren een PS5 en ben daar verder gegaan met de PS5 versie.
Vreemd, toen ik mijn save game op de PS5 laadde kreeg ik ineens al mijn trophies die ik al gehaald had op de PS4 opnieuw voor de PS5. (Kan zijn dat het niet meteen gebeurde, zoiets staat me bij, dat het pas de tweede keer dat ik de game opstartte op de PS5 dat gebeurde)spaceboy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:38:
[ Voor 10% gewijzigd door Kalder op 05-03-2021 15:44 ]
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Bij mij duurde het even voor alle trophies opnieuw werden unlockt maar het gebeurde welspaceboy schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:38:
Dat eerste heb ik ook sinds kort. Alle geclaimde games van PSplus afgelopen week staan er niet tussen bijv.Twixie schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:10:
Heb nog wat rondgekeken en uitgeprobeerd met de library in app en website om het boeltje op te kuisen, maar zie nog verschillende issues waarvan ik me afvraag of het enkel bij mij is.
De opvallendste zijn :
Is dit bij iedereen zo ?
Oh jawel. Het is grotendeels op alfabet nu, maar niet helemaal. Zo staat Detroit bovenaan bij mij.
[ Voor 3% gewijzigd door Kyhfin op 05-03-2021 15:53 ]
Ok, dank allen. Laat ik het ff aankijken. Anders pleur ik de game voorlopig de kast weer in. Inderdaad, die digitale pielemans is hardnekkig.babbelmb schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:46:
[...]
Bij mij duurde het even voor alle trophies opnieuw werden unlockt maar het gebeurde wel
Heel ander ding: PS Store op Engelse taal zetten zonder de winkelregio aan te passen kan niet?
Bizar. Die staan er bij mij wel alle 4 tussen. Lekker random dusKyhfin schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:51:
[...]
Dat eerste heb ik ook sinds kort. Alle geclaimde games van PSplus afgelopen week staan er niet tussen bijv.
EDIT: ondertussen je edit gezien... Wel bizar van je Detroit. Dat is er uitgerekend een die bij mij ontbreekt (maar staat wel bij Gespeeld).
[ Voor 42% gewijzigd door Twixie op 05-03-2021 16:00 ]
Verwijderd
Probeer dit eens, iets gelijkwaardigs meegemaakt waarbij ik ook veel digitale aankopen 'kwijt' was.Twixie schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:10:
De opvallendste zijn :
Is dit bij iedereen zo ?
Hier ook net Miles Morales uitgespeeld. Vond het een zeer fijn spel, maar inderdaad gelijkaardig aan Spider-Man op PS4. Verhaal was okay, graphics waren zeker goed.
Die kende ik al, en heb ze zelfs deze week nog gedaan om te zien of mijn Ratchet & Clank licentie wijzigde van een PS+ naar permanente license (wat ook zo was).Verwijderd schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:13:
[...]
Probeer dit eens, iets gelijkwaardigs meegemaakt waarbij ik ook veel digitale aankopen 'kwijt' was.
Maar het probleem is dus ook niet de licenses op de consoles zelf, maar gewoon in de app. Sinds ze de app en Store helemaal geredesigned hebben met de PS5 launch, zitten die echter wel vol met issues, van bugs over slecht UI design tot ontbrekende essentiële features. Ik had ook gehoopt dat die toch wat sneller gingen aangepakt worden, want al sinds PS5 launch is er heel veel kritiek op gekomen.
Dit bedoelde ikG_Dragon schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 08:21:
Wat een moment weer!
![]()
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Bijzonder die vergelijking die je maakt. Mijn vrouw vindt de trophies behalen heel leuk, en de laatste keer dat ik keek zag ik geen pielemansgiantgiantus schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 15:42:
[...]
Of je niet druk maken om je digitale pielemans en gewoon genieten (al kan ik me moeilijk voorstellen dat dat lukt met AC) van de game.
Same here, hoewel er natuurlijk geen hond geintresseerd is in welke trophies ik allemaal heb, vind het wel leuk om bij sommige games inderdaad voor alle trophies te gaan enkel omdat dat dan een goede reden is om terug te gaan naar die games.Orangelights23 schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 20:47:
[...]
Bijzonder die vergelijking die je maakt. Mijn vrouw vindt de trophies behalen heel leuk, en de laatste keer dat ik keek zag ik geen pielemansHoe dan ook, de trophies zijn echt van toegevoegde waarde, zorgt er in iedere geval bij mij voor dat ik games opnieuw speel en de replay value verhoogd wordt.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Met de e-penis werkt het als met een echte, mensen waar hij klein is doen alsof het er niet toe doet 
Dat gezegd hebbende vind ik persoonlijk trophy’s wel leuk. Zo speel ik bijvoorbeeld regelmatig op een hogere moeilijkheidsgraad dan ik normaal zou kiezen als daar een trophy voor is. Of speel ik een andere klasse dan ik normaal gesproken zou kiezen. Heeft al meermaals echt iets toegevoegd.
Een game is voor mij dan ook pas echt uitgespeeld als ik de platinum trophy heb.
Edit: Ik vind het alleen wel wat jammer dat Sony games vaak een makkelijke platinum trophy hebben.
Dat gezegd hebbende vind ik persoonlijk trophy’s wel leuk. Zo speel ik bijvoorbeeld regelmatig op een hogere moeilijkheidsgraad dan ik normaal zou kiezen als daar een trophy voor is. Of speel ik een andere klasse dan ik normaal gesproken zou kiezen. Heeft al meermaals echt iets toegevoegd.
Een game is voor mij dan ook pas echt uitgespeeld als ik de platinum trophy heb.
Edit: Ik vind het alleen wel wat jammer dat Sony games vaak een makkelijke platinum trophy hebben.
[ Voor 73% gewijzigd door Donstil op 05-03-2021 23:24 ]
Ik voel mij niet aangesproken. Heus niet!Donstil schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:19:
Met de e-penis werkt het als met een echte, mensen waar hij klein is doen alsof het er niet toe doet
Trophies zijn wel leuk. Ik verzamel ze niet perse maar als ik klaar ben met een game kijk ik altijd wel even. Kom je soms dingen dat je denkt 'huh, ik heb iets gemist?' of 'he, dat klinkt leuk, eens proberen!'.
Des te ironischer dat de nick van degene die zei dat het er niet toe doet giantgiantus isDonstil schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:19:
Tijd voor biggus dickus.Superkiwi schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:41:
[...]
Des te ironischer dat de nick van degene die zei dat het er niet toe doet giantgiantus is
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
You made my day😂😂😂Superkiwi schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 23:41:
[...]
Des te ironischer dat de nick van degene die zei dat het er niet toe doet giantgiantus is
Is het eigenlijk mogelijk om video captures automatisch op te slaan op een external hdd of SSD?
PSN: Mondaatje
Is het een bekend probleem dat het geluid in Ratchet and Clank af en toe even wegvalt? Er lijkt een hapering in te zitten
-Edit-
Probleem opgelost na herstarten PlayStation. Lijkt te gebeuren nadat de PlayStation uit rest mode komt
-Edit-
Probleem opgelost na herstarten PlayStation. Lijkt te gebeuren nadat de PlayStation uit rest mode komt
[ Voor 32% gewijzigd door Speculaes op 06-03-2021 13:48 ]
Ik heb een PS1, 2, 3 en PSP gehad PS4 dus overgeslagen.
Nu heb ik sinds een paar dagen een PS5 en tot nu toe alleen Astro gespeeld en (little Nightmares 2 demo) ik heb verder geen spellen. Ik moet zeggen dat ik iets meer van de controller had verwacht qua feedback en ergonomie. (Al is het zeker zeer goed.) De Dual Sense ligt niet lekker in mijn handen met name het bedienen van de analoge sticks in sommige spel momenten is lastig. Snap ook niet waarom de PS knop niet verlicht is. Maar misschien oordeel ik te vroeg en moet ik nog wennen. Waarom zit er trouwens een wit licht onder touchpad en ook nog de blauwe aan de zijkanten? Kun je dit instellen?
Ik wil PS+ aanschaffen voor enkele PS4 games omdat ik die dus overgeslagen heb. Is dit aan te raden of kan ik beter 2e hands de 4 a 5 games die ik absoluut wil spelen op disc kopen?
Voor mij is de feedback of rumble wel belangrijk en ik heb gelezen dat je beter een PS4 controller kunt gebruiken voor de PS4 games. Klopt dit of wat zijn jullie ervaringen?
The Last of US 2 en Death Stranding wil ik zeker spelen. Is het aan te raden nog even te wachten of er upgrades van deze games komen of wat is daarover bekent?
Nu heb ik sinds een paar dagen een PS5 en tot nu toe alleen Astro gespeeld en (little Nightmares 2 demo) ik heb verder geen spellen. Ik moet zeggen dat ik iets meer van de controller had verwacht qua feedback en ergonomie. (Al is het zeker zeer goed.) De Dual Sense ligt niet lekker in mijn handen met name het bedienen van de analoge sticks in sommige spel momenten is lastig. Snap ook niet waarom de PS knop niet verlicht is. Maar misschien oordeel ik te vroeg en moet ik nog wennen. Waarom zit er trouwens een wit licht onder touchpad en ook nog de blauwe aan de zijkanten? Kun je dit instellen?
Ik wil PS+ aanschaffen voor enkele PS4 games omdat ik die dus overgeslagen heb. Is dit aan te raden of kan ik beter 2e hands de 4 a 5 games die ik absoluut wil spelen op disc kopen?
Voor mij is de feedback of rumble wel belangrijk en ik heb gelezen dat je beter een PS4 controller kunt gebruiken voor de PS4 games. Klopt dit of wat zijn jullie ervaringen?
The Last of US 2 en Death Stranding wil ik zeker spelen. Is het aan te raden nog even te wachten of er upgrades van deze games komen of wat is daarover bekent?
De witte LEDs tonen aan bij welke speler de controller hoort. Het aantal LEDs is het aantal spelers, een beetje gelijk de PS3 dus. De gekleurde LED strook rond de touchpad, komt dan weer overeen met de PS4. Out-of-game komt het ook overeen met de speler (wat op de PS4 de enige manier was om de speler te identificeren) : blauw=1, rood=2, groen=3, roze=4. In-game kan een game-developer die kleur-codering overriden zoals hij wil. Bvb in Rocket League kleurt het dan oranje of blauw naargelang je bij team oranje of blauw speelt. Bij andere games toont het bvb je health status. Die laatste dingen vind ik weinig boeiend omdat je in principe nooit naar je controller kijkt (en al zeker niet terwijl je aan het spelen bent).Zonekill schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:36:
Waarom zit er trouwens een wit licht onder touchpad en ook nog de blauwe aan de zijkanten? Kun je dit instellen?
Ik ben een PS+ fan, maar er is ook een grote máár: de games zijn enkel speelbaar zolang je PS+ hebt. In die zin kan het beter zijn van de games op disk te kopen zodat ze permanent in je bezit zijn. Met PS+ krijg je natuurlijk ook nog maandelijks games erbij (terug enkel speelbaar met actief PS+ abonnement). Over de jaren heen bouw je hier wel een serieuze library mee op, wat ook weer een mes is dat aan 2 kanten snijdt, want hoe groter je library, hoe pijnlijker het wordt om te stoppen met PS+ (ook al omdat het voor jou dan veel meer waard is, want meer games, dan voor een nieuwe PS+ abonnee).Zonekill schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:36:Ik wil PS+ aanschaffen voor enkele PS4 games omdat ik die dus overgeslagen heb. Is dit aan te raden of kan ik beter 2e hands de 4 a 5 games die ik absoluut wil spelen op disc kopen?
Verder heb je wel PS+ nodig om games online te kunnen spelen (er zijn uitzonderingen die geen PS+ vereisen). Dat is wellicht de grootste reden waarom mensen PS+ nemen.
De kans is vrij groot dat die een PS5 upgrade gaan krijgen, denk ik. Ook zal die upgrade zeer waarschijnlijk gratis zijn voor wie de game al op PS4 heeft. Of je daarvoor toch wil wachten van ze te spelen, is een persoonlijke keuze van hoe snel je ze wil gaan spelen, of dat er nog genoeg andere titels zijn die je interesseren.Zonekill schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:36:The Last of US 2 en Death Stranding wil ik zeker spelen. Is het aan te raden nog even te wachten of er upgrades van deze games komen of wat is daarover bekent?
Tsja, PS plus is 60 euro voor een jaar. Dat is 5 euro per maand, lijkt me niet echt onmogelijk.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik heb nu ook de BlackFriday prijs, iets van €45,- ofz.
Dan is het prima maar de normale maand prijs van €8,99 vind ik persoonlijk wel te hoog voor wat je krijgt.
Als je al die games gemist hebt zijn die gratis games natuurlijk wel aardig maar ik speel persoonlijk zelden een van die maandelijkse games.
Dan is het prima maar de normale maand prijs van €8,99 vind ik persoonlijk wel te hoog voor wat je krijgt.
Als je al die games gemist hebt zijn die gratis games natuurlijk wel aardig maar ik speel persoonlijk zelden een van die maandelijkse games.
[ Voor 12% gewijzigd door Donstil op 06-03-2021 20:32 ]
€8,99? Dat is als je maar 1 maand zou nemen, per jaar is PS Plus altijd €60. €5 per maand voor meerdere games per maand, vind ik een hele goede deal. Voor de prijs van (minder dan) 1 nieuwe titel heb je 20+ games per jaar, dus zelfs al zou maar een kwart van de games je boeien, vind ik het nog steeds een win-winDonstil schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:31:
Ik heb nu ook de BlackFriday prijs, iets van €45,- ofz.
The devil is in the details.
Waar haal jij in hemelsnaam je ps+ kaarten dat je €107 voor een jaar betaalt??Donstil schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:31:
Elke keer een maand via de store?Superkiwi schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:37:
[...]
Waar haal jij in hemelsnaam je ps+ kaarten dat je €107 voor een jaar betaalt??
Ooooh.
Maar die kopen mensen dan toch alleen als ze slechts één maandje nodig hebben neem ik aan. Dan valt het op zich wel mee.
Maar die kopen mensen dan toch alleen als ze slechts één maandje nodig hebben neem ik aan. Dan valt het op zich wel mee.
betaal zelf nooit 60, (al vind ik het dat ook wel waard).
Idd meestal voor 40 a 45 te verkrijgen. En dan gewoon "stapelen"
Speel geen online games. Maar wel regelmatig online sessies met vrienden.
En toch ook wel een paar van de ps+ games.
Nu Lekker bezig met Control.
Ik koop niet vaak games als ze meteen uit komen. Dus pak zo toch nog paar mooie games mee.
En ook games die ik niet direct zelf zou kopen.
Idd meestal voor 40 a 45 te verkrijgen. En dan gewoon "stapelen"
Speel geen online games. Maar wel regelmatig online sessies met vrienden.
En toch ook wel een paar van de ps+ games.
Nu Lekker bezig met Control.
Ik koop niet vaak games als ze meteen uit komen. Dus pak zo toch nog paar mooie games mee.
En ook games die ik niet direct zelf zou kopen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Superkiwi schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:37:
[...]
Waar haal jij in hemelsnaam je ps+ kaarten dat je €107 voor een jaar betaalt??
Tuurlijk er zijn staffel kortingen beschikbaar maar dat maakt de losse maand prijs nog steeds €8,99 natuurlijk en die is naar mijn mening te hoog.Hahn schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 20:35:
[...]
€8,99? Dat is als je maar 1 maand zou nemen, per jaar is PS Plus altijd €60. €5 per maand voor meerdere games per maand, vind ik een hele goede deal. Voor de prijs van (minder dan) 1 nieuwe titel heb je 20+ games per jaar, dus zelfs al zou maar een kwart van de games je boeien, vind ik het nog steeds een win-win
Edit: ik zou ook wel graag een online play only variant zien want dat is eigenlijk het enige wat ik er mee doe en zo ken ik er een hoop in mijn directe omgeving.
[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 06-03-2021 21:17 ]
In theorie heb je gelijk, in praktijk neemt geen enkel weldenkende gamer die langer dan 1 maand met z'n Playstation gaat doen een abonnement van maar 1 maand.Donstil schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:14:
[...]
[...]
Tuurlijk er zijn staffel kortingen beschikbaar maar dat maakt de losse maand prijs nog steeds €8,99 natuurlijk.
Alles wat je nu opnoemt is precies waarom Sony dat zo doet. Die 1-maand-prijs is juist zo hoog, zodat je langere abonnementen gaat nemen. En abonnementen zijn juist met van alles en nog wat, zodat ook al wil je maar een deel, je toch de rest ook erbij moet nemen, omdat het niet los te krijgen valt.en die is naar mijn mening te hoog.
Edit: ik zou ook wel graag een online play only variant zien want dat is eigenlijk het enige wat ik er mee doe en zo ken ik er een hoop in mijn directe omgeving.
[ Voor 39% gewijzigd door Hahn op 06-03-2021 21:20 ]
Mm dat is een aanname natuurlijk. Ik ken er namelijk die dat wel doen. In 2019 had ik bijvoorbeeld de Black Friday deal gemist en toen heb ik een paar keer een losse maand genomen als ik even met maten mee wilde spelen.Hahn schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:16:
[...]
In theorie heb je gelijk, in praktijk neemt geen enkel weldenkende gamer die langer dan 1 maand met z'n Playstation gaat doen een abonnement van maar 1 maand.
Nee, dat is geen aanname, ik zei namelijk weldenkende gamerDonstil schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:19:
[...]
Mm dat is een aanname natuurlijk. Ik ken er namelijk die dat wel doen. In 2019 had ik bijvoorbeeld de Black Friday bundel gemist en toen heb ik een paar keer een losse maand genomen als ik even met maten mee wilde spelen.
Prima natuurlijk als je maar 1 maand wilt nemen, en dat je het te duur vindt enzo, maar zoals ik net al aanvulde in m'n vorige post: alles wat je opnoemt zijn precies de tactieken die Sony expres toepast.
Aah ja want alleen wat jij vind is weldenkend natuurlijkHahn schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:21:
[...]
Nee, dat is geen aanname, ik zei namelijk weldenkende gamerWat ik expres een beetje chargerend zei.
Zeker! Fijn dat je dat ook inzietDonstil schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:23:
[...]
Aah ja want alleen wat jij vind is weldenkend natuurlijk
Ik snap waarom ze het doen maar daar mag je nog wel kritisch op zijn natuurlijk.Hahn schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 21:21:
[...Prima natuurlijk als je maar 1 maand wilt nemen, en dat je het te duur vindt enzo, maar zoals ik net al aanvulde in m'n vorige post: alles wat je opnoemt zijn precies de tactieken die Sony expres toepast.
Heb de PS3 en PS4 overgeslagen, waardoor er een aantal games waren die ik nooit heb gespeeld en nu eindelijk kon ervaren. Ratchet en Clank was vermakelijk (al vond ik 'm een beetje kort aanvoelen).
Nu bezig met de Uncharted games (bijna einde deel 2) en wat zijn dat een leuke spellen. Heerlijk Indiana Jones/actiefilm gevoel die je met een grote grijns op je gezicht speelt. Als ik die serie uitheb dan wordt het waarschijnlijk God of War en Spiderman.
Nu bezig met de Uncharted games (bijna einde deel 2) en wat zijn dat een leuke spellen. Heerlijk Indiana Jones/actiefilm gevoel die je met een grote grijns op je gezicht speelt. Als ik die serie uitheb dan wordt het waarschijnlijk God of War en Spiderman.
Ik denk dat of PS+ interessant is ook afhangt van hoeveel je speelt. Zelf speel ik weinig spellen en nooit online. Ik koop alles tweedehands en verkoop het als ik klaar ben. Ik houd niet van abonnementen en zeker niet als ik ze niet gebruik en de games weer kwijt ben als ik mijn abo zou stoppen. Ook bouw ik liever geen backlog op van games die ik niet wil spelen. De games uit de collection zijn ook allemaal goed koop te krijgen.Zonekill schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 15:36:
Ik heb een PS1, 2, 3 en PSP gehad PS4 dus overgeslagen.
Ik speel ook eigenlijk alleen maar single player maar nu met PS+ speel ik een hoop leuke spellen die ik normaal zou moeten kopen voor de volle prijs zoals FFVII, Control, Tomb Raider, Sniper Elite, Etc.Erapaz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 06:28:
[...]
Ik denk dat of PS+ interessant is ook afhangt van hoeveel je speelt. Zelf speel ik weinig spellen en nooit online. Ik koop alles tweedehands en verkoop het als ik klaar ben. Ik houd niet van abonnementen en zeker niet als ik ze niet gebruik en de games weer kwijt ben als ik mijn abo zou stoppen. Ook bouw ik liever geen backlog op van games die ik niet wil spelen. De games uit de collection zijn ook allemaal goed koop te krijgen.
Die €45 per jaar echt meer dan waard. Ik hoef ook niet alles vanaf release te spelen. Heb ik tegenwoordig toch geen tijd meer voor.
De volle prijs? Control en Tomb Raider zijn een 10tje op marktplaats, die ander 2 heb ik geen interesse in. PS+ zou voor mij geld weggooien zijn (nog los van de tactieken door Sony om je te binden en vast te houden aan een abo model zodat ze uiteindelijk digital only gaan).Aight! schreef op zondag 7 maart 2021 @ 07:32:
[...]
Ik speel ook eigenlijk alleen maar single player maar nu met PS+ speel ik een hoop leuke spellen die ik normaal zou moeten kopen voor de volle prijs zoals FFVII, Control, Tomb Raider, Sniper Elite, Etc.
Die €45 per jaar echt meer dan waard. Ik hoef ook niet alles vanaf release te spelen. Heb ik tegenwoordig toch geen tijd meer voor.
Als je de PS4 niet hebt gehad dat zijn de spellen uit de PS Collection natuurlijk ook mooi meegenomen voor die 45 euro.Erapaz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 07:35:
[...]
De volle prijs? Control en Tomb Raider zijn een 10tje op marktplaats, die ander 2 heb ik geen interesse in. PS+ zou voor mij geld weggooien zijn (nog los van de tactieken door Sony om je te binden en vast te houden aan een abo model zodat ze uiteindelijk digital only gaan).
Daarbij moet je over het hele jaar kijken wat er beschikbaar komt in PS Plus. Mocht het niks zijn dan doe je het niet, het is geen verplichting natuurlijk
[ Voor 13% gewijzigd door Gynnad op 07-03-2021 07:57 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat klinkt alsof het negatief is als ze ooit digi-only gaan. Maar ik zou het best gek vinden als dalijk de 6 ook weer een disk heeft. Met muziek en beeld heeft de digitale wereld het al lang overgenomen. De laatste DVD-speler is al 10 jaar het huis uit en de laatste keer dat ik een cd-speler in de auto had is alweer 3 auto's geleden. Waarom zou je dan voor games nog aan zo'n oude techniek met alle opslagbeperkingen en veel milieuvervuiling (productie en logistiek) blijven vasthouden?Erapaz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 07:35:
[...]
nog los van de tactieken door Sony om je te binden en vast te houden aan een abo model zodat ze uiteindelijk digital only gaan.
[ Voor 14% gewijzigd door Dennisdn op 07-03-2021 08:37 ]
Nah ik weet dat zo net nog niet. Door alle ontwikkelingen rond de digitale stores van Apple en Google gaat er wel wat veranderen op dat gebied verwacht ik. Sony en Microsoft zitten met de consoles ook in dat bootje maar doordat ze nog andere opties aanbieden “komen ze er mee weg”.Dennisdn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:03:
[...]
Dat klinkt alsof het negatief is als ze ooit digi-only gaan. Maar ik zou het best gek vinden als dalijk de 6 ook weer een disk heeft. Met muziek en beeld heeft de digitale wereld het al lang overgenomen. De laatste DVD-speler is al 10 jaar het huis uit en de laatste keer dat ik een cd-speler in de auto had is alweer 3 auto's geleden. Waarom zou je dan voor games nog aan zo'n oude techniek met alle opslagbeperkingen en veel milieuvervuiling (productie en logistiek) blijven vasthouden?
Voor de drive volledig verdwijnt zal dat eerst opgelost worden of moeten worden verwacht ik.
Edit: Door de prijzen van de digitale store is dat voor mij nu niet interessant overigens. Neem die Spider-Man game, heb ik niet op release gehaald maar deze week 2e hands voor €35,- als ik er straks klaar mee ben gaat hij voor €35,- internet weer op en heb ik gratis gespeeld. In de digitale Store is hij nog steeds €60,-
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 07-03-2021 09:17 ]
Toevallig nu ook bezig met Shadow of the Tomb Raider.
Waar de vorige games een beetje teveel leunden op confrontaties met vijanden en veel schieten hebben ze bij deze goed naar de kritiek geluisterd; het is weer een échte exploration game geworden met veel puzzels en minimale schietpartijen. Een van de beste Tomb Raiders ooit imho.
Hier de Playstation 5 in bezit sinds woensdag. Het is natuurlijk al vaker gezegd maar het is echt een joekel van een ding. Qua uiterlijk wel oké. De controller vind ik wel heel vet eruit zien. Het instellen ging lekker vlot en alles voelt snel aan. Begonnen met Astro en dat is oprecht nog een leuke game ook en vet dat je alles ziet van Playstation door de jaren heen. De kinderen vinden het ook leuk, omdat het een soort Mario is volgens hun. De nieuwe controller heeft veel meer detail met alles wat je voelt en ziet op het scherm. Baanbrekend? Nee, maar wel een hele fijne upgrade over de vorige controller.
Voor de rest heerlijk om spellen zoals God of War en Days Gone in 60FPS te spelen. Voor de rest niet echt nog PS5 games gespeeld.
Voor de rest heerlijk om spellen zoals God of War en Days Gone in 60FPS te spelen. Voor de rest niet echt nog PS5 games gespeeld.
Om mensen te bedienen die wél graag een schijfje kopen om welke reden dan ook.Dennisdn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:03:
[...]
Dat klinkt alsof het negatief is als ze ooit digi-only gaan. Maar ik zou het best gek vinden als dalijk de 6 ook weer een disk heeft. Met muziek en beeld heeft de digitale wereld het al lang overgenomen. De laatste DVD-speler is al 10 jaar het huis uit en de laatste keer dat ik een cd-speler in de auto had is alweer 3 auto's geleden. Waarom zou je dan voor games nog aan zo'n oude techniek met alle opslagbeperkingen en veel milieuvervuiling (productie en logistiek) blijven vasthouden?
Het grote verschil in digitale content met muziek/film en games is dat je bij games dan geen keuze meer hebt. In het geval van muziek en film heb je nog altijd zelf de keuze tussen fysiek of digitaal. En binnen het digitale aanbod ook nog diverse aanbieders.
Bij games ben je verplicht digitaal te kopen en er is maar 1 store waar je je content kunt kopen. Lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Het verschil in prijs tussen store (vaak duur) en disc (vaak goedkoper) verklaarde Sony altijd met: “We hebben de fysieke gamestores hard nodig om de consoles te verkopen”. Als ze de volgende console zelf gaan verkopen zoals nu het plan is, gaat die redernering niet meer op en zouden de digitals goedkoper kunnen/moeten worden. De GameManias van deze wereld hebben deze release dan ook goed verpest met hun 2 jaar lang preorders harken.Donstil schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:03:
[...]
Nah ik weet dat zo net nog niet. Door alle ontwikkelingen rond de digitale stores van Apple en Google gaat er wel wat veranderen op dat gebied verwacht ik. Sony en Microsoft zitten met de consoles ook in dat bootje maar doordat ze nog andere opties aanbieden “komen ze er mee weg”.
Voor de drive volledig verdwijnt zal dat eerst opgelost worden of moeten worden verwacht ik.
Edit: Door de prijzen van de digitale store is dat voor mij nu niet interessant overigens. Neem die Spider-Man game, heb ik niet op release gehaald maar deze week 2e hands voor €35,- als ik er straks klaar mee ben gaat hij voor €35,- internet weer op en heb ik gratis gespeeld. In de digitale Store is hij nog steeds €60,-
Maar terug naar nu: geen games hoeven wisselen, geen herrie van een draaiende cd, wachten tot de winkel open gaat en de reis ernaartoe voorkomen is het prijsverschil het mij nu al waard. Maargoed, er zijn maar echt heel weinig AAA-games die ik bij release koop tegen de hoofdprijs. Dan gaat het hooguit om de GranTurismo’s, Battlefield en een nieuwe GTA/RDR.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 07-03-2021 09:58 ]
Daar blijft denk ik ruimte voor een highend-pc-gamer. Net als degene die nú nog vanaf Blueray film kijkt of vanaf een cd muziek luistert is een liefhebber met meestal duur spul.Raem schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:49:
[...]
En binnen het digitale aanbod ook nog diverse aanbieders.
Bij games ben je verplicht digitaal te kopen en er is maar 1 store waar je je content kunt kopen. Lijkt mij geen goede ontwikkeling.
Geen games wisselen vind ik ook wel een groot voordeel, ik koop mijn online games wel digitaal en dan is dat wel fijn inderdaad. Alleen voor single player games weegt dat voor mij niet op tegen de mogelijkheid tot verkopen.Dennisdn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:55:
[...]
Het verschil in prijs tussen store (vaak duur) en disc (vaak goedkoper) verklaarde Sony altijd met: “We hebben de fysieke gamestores hard nodig om de consoles te verkopen”. Als ze de volgende console zelf gaan verkopen zoals nu het plan is, gaat die redernering niet meer op en zouden de digitals goedkoper kunnen/moeten worden. De GameManias van deze wereld hebben deze release dan ook goed verpest met hun 2 jaar lang preorders harken.
Maar terug naar nu: geen games hoeven wisselen, geen herrie van een draaiende cd, wachten tot de winkel open gaat en de reis ernaartoe voorkomen is het prijsverschil het mij nu al waard. Maargoed, er zijn maar echt heel weinig AAA-games die ik bij release koop tegen de hoofdprijs. Dan gaat het hooguit om de GranTurismo’s, Battlefield en een nieuwe GTA/RDR.
Maar met een kras erin is de schijf ineens niets meer waard....Donstil schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:03:
[...]
Geen games wisselen vind ik ook wel een groot voordeel, ik koop mijn online games wel digitaal en dan is dat wel fijn inderdaad. Alleen voor single player games weegt dat voor mij niet op tegen de mogelijkheid tot verkopen.
Als het uiteindelijk helemaal digitaal is is er denk ik ook meer ruimte voor abonnementsvormen. Een AAAgame bijvoorbeeld voor 20 euro per maand, dan kan je hem uitspelen en scheelt het gedoe met marktplaats.
Omdat het voor de consument een zeer slechte ontwikkeling is als 1 partij de volledige keten beheert. We hebben al een te grote digitale afhankelijkheid. Vorig jaar had Garmin een storing/was gehacked en werkte geen enkel device meer, ook niet voor functies waarbij je geen online nodig hebt. Als Sonos eenzijdig beslist dat je oude apparaat niet meer mag werken zetten zij deze gewoon uit, terwijl de hardware nog prima is.Dennisdn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:03:
[...]
Als ik een game koop dan is dat mijn game, als ik die over 20 jaar nog wil spelen is dat mijn beslissing en wil ik niet het risico lopen dat Sony dat onmogelijk maakt. Als voorbeeld, er zijn nu al games waarvan de disc versie keurig 60 FPS haalt, maar waarbij de digitale versie gepatched is en gelocked is op 30 FPS.
Het zou mooi zijn als je digitale games zou kunnen transferen naar iemand anders.
Geen idee hoe. Iets met soort chalgenge response code zodat je weet dat het naar de juiste persoon gaat.
En dat die games dus uit mijn bibliotheek gaat. En verschijnt in de andere.
Geen idee hoe. Iets met soort chalgenge response code zodat je weet dat het naar de juiste persoon gaat.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Nah dat is niet iets wat hier gebeurt. Vroeger toen cd’s mee de auto in gingen kwam het wel eens voor maar met alle consoles met disk die ik gehad heb in de laatste 25 jaar is dat nog nooit voorgekomen.Dennisdn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:06:
[...]
Maar met een kras erin is de schijf ineens niets meer waard....
Ja of de key code loskoppelen van een account en dan weer beschikbaar maken voor een andere.DarkSide schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:08:
Het zou mooi zijn als je digitale games zou kunnen transferen naar iemand anders.
Dat moet wel op te lossen zijn, niet dat ze het willen natuurlijk maar moet zeker mogelijk zijn.
Dat had Microsoft in gedachte bij de Xbox one. Maar een grote vocale groep internet roeptoeters heeft zo veel gedoe gemaakt dat MS zich genoodzaakt voelde om al die plannen terug te draaien. Het is jammer dat met name de roeptoeters op internet erg conservatief zijn maar ook vocaal waardoor veranderingen langzamer gaan dan nodig.DarkSide schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:08:
Heb ik ooit 1 keer gehad en kon ik gratis bij Nintendo omruilen (GameCube).Donstil schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:09:
[...]
Nah dat is niet iets wat hier gebeurt. Vroeger toen cd’s mee de auto in gingen kwam het wel eens voor maar met alle consoles met disk die ik gehad heb in de laatste 25 jaar is dat nog nooit voorgekomen.
Dat is denk ik een manier van denken die zou moeten omslaan. Vroeger was een cd bezit. Maar nu vindt de wereld het heel normaal om voor muziek betalen as a service.Erapaz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:07:
[...]
Omdat het voor de consument een zeer slechte ontwikkeling is als 1 partij de volledige keten beheert. We hebben al een te grote digitale afhankelijkheid. Vorig jaar had Garmin een storing/was gehacked en werkte geen enkel device meer, ook niet voor functies waarbij je geen online nodig hebt. Als Sonos eenzijdig beslist dat je oude apparaat niet meer mag werken zetten zij deze gewoon uit, terwijl de hardware nog prima is.
Als ik een game koop dan is dat mijn game, als ik die over 20 jaar nog wil spelen is dat mijn beslissing en wil ik niet het risico lopen dat Sony dat onmogelijk maakt. Als voorbeeld, er zijn nu al games waarvan de disc versie keurig 60 FPS haalt, maar waarbij de digitale versie gepatched is en gelocked is op 30 FPS.
MAAR.... dat er verschil in performance zit, dat hoor ik nu voor het allereerst, dat maakt alles wel iets anders.....
Ik denk dat hij verwijst naar de GOW update.Dennisdn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:12:
[...]
Dat is denk ik een manier van denken die zou moeten omslaan. Vroeger was een cd bezit. Maar nu vindt de wereld het heel normaal om voor muziek betalen as a service.
MAAR.... dat er verschil in performance zit, dat hoor ik nu voor het allereerst, dat maakt alles wel iets anders.....
Als je GOW van schijf installeerde en daarna geen update installeerde speelde je al op 4K60.
Een update voorkwam dat en nu is er een update die het weer terug brengt.
Buiten dat zit er uiteraard geen verschil tussen Disc en Digitale games als ze alle twee hetzelfde patch niveau hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 07-03-2021 10:20 ]
Die performace komt omdat de originele code op disc bv een unlocked frame rate heeft.
En dat hebben ze gepatched omdat dat op de originele hw (ps4) bv voor stuttering zorgt.
Dat je die games nu op de ps5 kunt spelen die geen stuttering heeft (omdat die krachttig genoeg is) en daarmee 60fps haalt noem ik niet direct performace degradatie op digitale media.
Het is niet dat je met de PS4 opeens 60fps haalt met disc. En 30fps met de digitale versie.
Versie 1 van de disc versie heeft mogelijk ook andere bugs. Waarvoor je eigenlijk wel zou willen upgraden.
Het is wel mooi dat ontwikkelaars nu kleine patches uitbrengen om die games met 60fps op de ps5 te spelen
En dat hebben ze gepatched omdat dat op de originele hw (ps4) bv voor stuttering zorgt.
Dat je die games nu op de ps5 kunt spelen die geen stuttering heeft (omdat die krachttig genoeg is) en daarmee 60fps haalt noem ik niet direct performace degradatie op digitale media.
Het is niet dat je met de PS4 opeens 60fps haalt met disc. En 30fps met de digitale versie.
Versie 1 van de disc versie heeft mogelijk ook andere bugs. Waarvoor je eigenlijk wel zou willen upgraden.
Het is wel mooi dat ontwikkelaars nu kleine patches uitbrengen om die games met 60fps op de ps5 te spelen
Zoals anderen zeiden is er geen inherent performance verschil tussen disk en digitaal (uiteraard). Het was een voorbeeld om te illustreren dat bij digitaal iemand anders de baas is over jouw aangeschafte product.Dennisdn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:12:
[...]
Dat is denk ik een manier van denken die zou moeten omslaan. Vroeger was een cd bezit. Maar nu vindt de wereld het heel normaal om voor muziek betalen as a service.
DAs met je cd’tje ook hoor. Succes om destiny te spelen vanaf je disc als de servers uitstaan. single player? veel plezier met cyberpunk of witcher zonder patches.Erapaz schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:23:
[...]
Zoals anderen zeiden is er geen inherent performance verschil tussen disk en digitaal (uiteraard). Het was een voorbeeld om te illustreren dat bij digitaal iemand anders de baas is over jouw aangeschafte product.
Ging dat om digitaal aangeschafte games? Het idee van Microsoft was toch om fysieke games te koppelen aan je account waardoor je het schijfje niet meer nodig had. Deze kon je daarom niet meer doorverkopen (tenzij je het tegen betaling weer liet loskoppelen). En daar was veel op tegen.giantgiantus schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:11:
[...]
Dat had Microsoft in gedachte bij de Xbox one. Maar een grote vocale groep internet roeptoeters heeft zo veel gedoe gemaakt dat MS zich genoodzaakt voelde om al die plannen terug te draaien. Het is jammer dat met name de roeptoeters op internet erg conservatief zijn maar ook vocaal waardoor veranderingen langzamer gaan dan nodig.
Maar in een digital only situatie is er geen enkele noodzaak voor Sony of Microsoft om verkoop van games te stimuleren. Dus ik zie dat ook niet echt gebeuren.
Hoe oud ben je? Dit klinkt weer als zo'n typische 'innovatie' reactie van een 17 jarige. Alles ten koste van 'het moet anders', zonder daarbij te willen overwegen of 'anders' ook beter is. "Indien men niet 'verandert', gaat men ten onder". En wie nog schijfjes gebruikt is vast wel een 'boomer' zeker?Dennisdn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 08:03:
[...]
Ik stel de vraag andersom, wat maakt het voor jouw uit of die drive er nog inzit of niet. Wil je ze niet gebruken, dan gebruik je ze niet. Het levert je verder geen nadeel op. Je kan tegenwoordig zelfs een discless versie kopen van elke console, exact wat je wil. Maar waarom opties wegnemen omdat JIJ er niets in ziet? Laat toch lekker de optie? Discless is ENKEL een voordeel voor store uitbater (sony, ms, ...). Waarom we collectief de 'digital store dystopia' moeten aanmoedigen en versnellen, in het nadeel van een deel van de consumenten, is me een raadsel. Dit is een beetje dezelfde discussie als de analoge audio jack op gsm's.
Het moet gezegd, naar design toe hebben ze het deze keer met de '5' verknoeid. De disc versie heeft een soort tumor op de kant zitten. Met een meer neutraal design zoals dat van de 4 en 4 pro merk je de disc drive zelfs niet.
Ik koop de 'grote' playstation games op disc. Spiderman, uncharted, bloodborne, GTS, GTA, noem maar op. Ik heb op die manier 12-13 games op disc, en nog een heleboel digitaal. Ik begrijp ook best dat een disc in 2021 niets meer is dan een portable license. Een 'cd-key' als het ware, die je kan doorgeven aan anderen, en dus vooral, die niet gebonden is aan je digitale ID. (!)
De 1.00 versies op sommige discs zijn ondermaats en hebben nood aan die release day patch. Sommige games kan je echter nog prima de 1.0 van spelen. Van studios die hun gold release netjes afwerken en zo goed mogelijk op disc willen zetten. Rockstar, Naughty Dog, ...
Maar het belangrijkste argument is voor mij toch wel dit. Ik koop m'n games meestal iets later dan release, aan ongeveer 40-45 euro gemiddeld? Dat zijn voor mij de kosten niet. Ik heb echter wel familieleden die niet zomaar die bedragen willen neertellen. Ik leen m'n schijfjes dan met plezier uit, of geef ze weg, en dan weet ik dat ze alle top titels kunnen spelen, zonder ze zelf te moeten kopen.
Tweede hands games verkopen doe ik niet aan. Te veel gedoe, dan geef ik ze liever weg aan familie.
Natuurlijk ziet Sony dat liever niet gebeuren, want voor 1 license hebben minstens 2 personen de volledige experience van de game gehad. Maar zolang transferable licenses een ding zijn, ga ik daar met veel genoegen gebruik van maken. Er is geen enkel scenario denkbaar waarin Sony digital games (gebonden aan je PSN) ooit transferable zal maken op dezelfde manier als fysieke schijfjes. Stel je hebt 100 games op je PSN, hoeveel daarvan ben je er werkelijk actief aan het spelen. 2 of 3 max? De rest zou je dan zomaar digitaal kunnen uitlenen of met goede afspraken doorverkopen en terugkopen. Games verkoop zou compleet instorten.
Trouwens, nog een reden waarom disc nog wel even blijft bestaan, is ondermaats internet en data caps. Je kan er gewoon niet zomaar van uit gaan dat iedereen 100/100 of zelfs maar 50/50 internet heeft. In ontwikkelde landen kan je in landbouwgebied wonen, of in opkomende corrupte landen kan je vast zitten aan crappy, half criminele ISP's, die nul aanbieden voor woekerprijzen. Volgens mij komt zelfs de 6 en 7 nog met physical media uit voor zij die het wensen. (naast een digital only)
Dat geloof je toch zelf nietDennisdn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:55:
[...]
Het verschil in prijs tussen store (vaak duur) en disc (vaak goedkoper) verklaarde Sony altijd met: “We hebben de fysieke gamestores hard nodig om de consoles te verkopen”. Als ze de volgende console zelf gaan verkopen zoals nu het plan is, gaat die redernering niet meer op en zouden de digitals goedkoper kunnen/moeten worden.
Ik speel nooit 10 games op hetzelfde moment. Vaak een disc game (die dan langere tijd in de console zit), afgewisseld met 2 of 3 digitale games die ofwel uit ps+ komen, of goedkoop zijn.Donstil schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:03:
[...]
Geen games wisselen vind ik ook wel een groot voordeel, ik koop mijn online games wel digitaal en dan is dat wel fijn inderdaad. Alleen voor single player games weegt dat voor mij niet op tegen de mogelijkheid tot verkopen.
Maar zelfs dan nog, ik zie het probleem niet zo met even recht te staan, twee stappen naar de console te lopen en een disc te wisselen.
Ik heb geen fysieke muziek media meer, maar ook daar had ik vroeger dat gevoel dat ik iets doelgerichter en met meer plezier naar muziek luisterde, door er net die 'handeling' voor te doen. Mensen blijven toch analoge gevoelswezens. Dat 'doelloos' rondklikken in digitale llibraries neemt toch iets van dat gevoel weg.
Het probleem is dat jij helemaal vanuit jou Nederlandse positie redeneert, waar je snel internet hebt zonder download limieten.Dennisdn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:12:
[...]
De gemiddelde belg wordt echt niet vrolijk van het kopen van COD omdat hij dan in een klap door zijn hele download budget heen is voor die maand. Verder zijn er nog genoeg landen waar je niet met 100 Mbit kan downloaden, dan is naar de winkel gaan gewoon sneller dan downloaden.
Daarnaast wat is het probleem met iets in bezit willen hebben?
Waarom zou ik in mijn manier van denken moeten omslaan?
Laten we vooral blij zijn dat we de keuze hebben om of voor digitaal of voor "ouderwets" te kiezen. Ik zit persoonlijk gewoon niet te wachten als gaming as a service. Dat geluid van die spinnende disc heb ik er met heel veel liefde voor over
Want als highend pc gamer heb ik nog wel de keuze om een playstation exclusive fysiek te kopen?Dennisdn schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:01:
[...]
Daar blijft denk ik ruimte voor een highend-pc-gamer. Net als degene die nú nog vanaf Blueray film kijkt of vanaf een cd muziek luistert is een liefhebber met meestal duur spul.
De jeugd van tegenwoordig kent niet meer het gevoel van op te moeten staan om van zender te wisselen. En dat je maar uit 10 zenders kon kiezen omdat de TV er maar 10 knoppen had. Aah die goede oude tijdAmos_x schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:37:
[...]
Ik speel nooit 10 games op hetzelfde moment. Vaak een disc game (die dan langere tijd in de console zit), afgewisseld met 2 of 3 digitale games die ofwel uit ps+ komen, of goedkoop zijn.
Maar zelfs dan nog, ik zie het probleem niet zo met even recht te staan, twee stappen naar de console te lopen en een disc te wisselen.Het kan zijn dat dit onoverkomelijk lijkt, en dan heb ik het verkeerd, maar zijn we dan echt zo 'tam' en verwend geworden? Die 'analoge' handeling geeft mij zelfs onbewust iets meer zin om te gamen, en er echt even voor te zitten. Omdat je actief en doelbewust er voor kiest om een bepaalde te gamen te gaan spelen. Geeft me net iets meer focus.
Ik heb geen fysieke muziek media meer, maar ook daar had ik vroeger dat gevoel dat ik iets doelgerichter en met meer plezier naar muziek luisterde, door er net die 'handeling' voor te doen. Mensen blijven toch analoge gevoelswezens. Dat 'doelloos' rondklikken in digitale llibraries neemt toch iets van dat gevoel weg.
Sinds dinsdag eindelijk in bezit van de ps5. Had altijd de standaard ps4, maar wat een vooruitgang! Echt enorm blij mee. Ik vond de ps4 echt tergend langzaam wanneer ik bijv ingame zat en iemand moest toevoegen aan de party chat. Soms was ik dan al gekilled wanneer ik eindelijk weer verder kon. Maar ook bij het opslaan van gameplay, kon het soms enorm lang duren. Dit gaat nu allemaal heerlijk soepel. Ik vind het vooral fijn dat je niet uit het spel gaat, wanneer je bijv een invite krijgt voor party chat. De menu's werken fijn en snel.
Daarnaast speel ik veel Warzone. Helaas is daar nog geen ps5 versie voor, maar direct toen ik 'm voor 't eerst opstartte op de ps5 zag ik verschil. Alles ziet er veel scherper uit en zelfs de kleurweergave oogt anders en helderder. Dat de fps stabiel is zonder drops, is ook flink merkbaar. Daarnaast is de draw distance natuurlijk veel beter en zie ik enemies op afstand beter.
Ik heb voor het eerst sinds lange tijd weer eens zin om een goede single player te spelen, zodat ik optimaal kan genieten van de pracht en praal die de ps5 op m'n C9 tv kan toveren. Ik zie vooral GoW, Spiderman en Ghost of Tsushima voorbij komen. Ben enorm benieuwd naar de games die kracht van de ps5 maximaal gaan benutten, maar dat zal nog een tijd duren denk ik. Daarnaast wacht ik toch ook wel op de toevoeging van VRR en ALLM, aangezien ik ook op basis hiervan m'n tv heb gekocht. Al met al zeer blij met de ps5. Kan niet wachten tot ik 'm na m'n werk weer kan aanzetten vanmiddag.
Daarnaast speel ik veel Warzone. Helaas is daar nog geen ps5 versie voor, maar direct toen ik 'm voor 't eerst opstartte op de ps5 zag ik verschil. Alles ziet er veel scherper uit en zelfs de kleurweergave oogt anders en helderder. Dat de fps stabiel is zonder drops, is ook flink merkbaar. Daarnaast is de draw distance natuurlijk veel beter en zie ik enemies op afstand beter.
Ik heb voor het eerst sinds lange tijd weer eens zin om een goede single player te spelen, zodat ik optimaal kan genieten van de pracht en praal die de ps5 op m'n C9 tv kan toveren. Ik zie vooral GoW, Spiderman en Ghost of Tsushima voorbij komen. Ben enorm benieuwd naar de games die kracht van de ps5 maximaal gaan benutten, maar dat zal nog een tijd duren denk ik. Daarnaast wacht ik toch ook wel op de toevoeging van VRR en ALLM, aangezien ik ook op basis hiervan m'n tv heb gekocht. Al met al zeer blij met de ps5. Kan niet wachten tot ik 'm na m'n werk weer kan aanzetten vanmiddag.
PSN: Mondaatje
Ik speel alleen single player. En als je de patch eenmaal hebt, dan heb je de server niet meer nodig. En ja, zero day patches zijn ruk. De check of een game verkocht kan worden zou op de disc versie moeten zijn, dan was Cyberpunk nooit als wanproduct in de winkels verschenen.giantgiantus schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:28:
[...]
DAs met je cd’tje ook hoor. Succes om destiny te spelen vanaf je disc als de servers uitstaan. single player? veel plezier met cyberpunk of witcher zonder patches.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |