Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
kazuka schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:57:
GT3 (April 2001) was soort van in launch window van de PS2 (November 2000)
Aah das nog wel een beetje in de buurt ja.
Daar had ik nu wel blij mee geweest, wel toe aan een echte PS5 game merk ik.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
s0kkie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:29:
Dit is inmiddels al een standaard dingetje bij Polyphony geworden maar GT7 zoals al verwacht dus uitgesteld naar 2022 ;)

https://www.ign.com/artic...rismo-7-delayed-into-2022
Eindelijk.....Ik begon mij al bijna zorgen te maken!
Wel balen dat ze het gelijk zo ver weg zetten, want daarna moet ie nog een paar keer uitgesteld worden om GT-traditie-waardig te blijven....

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20:07

Oxigeon

En zo is dat!

We weten toch ondertussen allemaal wel dat gt ergens in 2027 uit gaat komen. Dit had niet uit kunnen blijven want die game wordt altijd uitgesteld

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• Yuhannes
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 28-01-2024
Mensen waarbij het ‘copying’ nog steeds tergend langzaam is op hun ps5? Vind dit wel enigszins bijzonder :(

'if you've made your point, stop talking'

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Zodra de PSVR2 preorders worden opengesteld sta ik op rij 1. Cant wait. :Y)

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-11 16:21
Yuhannes schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:29:
Mensen waarbij het ‘copying’ nog steeds tergend langzaam is op hun ps5? Vind dit wel enigszins bijzonder :(
Afhankelijk van de game en de grote duurt het langer maar veel beter dan de PS4 natuurlijk.

• AppleFan2007
FMS schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 21:30:
Zodra de PSVR2 preorders worden opengesteld sta ik op rij 1. Cant wait. :Y)
Same, net zoals met de PS5 MOET ik hem hebben op de dag van launch.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:36
s0kkie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:29:
Dit is inmiddels al een standaard dingetje bij Polyphony geworden maar GT7 zoals al verwacht dus uitgesteld naar 2022 ;)

https://www.ign.com/artic...rismo-7-delayed-into-2022
Zet PlayStation 5 voor achthonderd euro te koop. :|

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Komende donderdag is er een State of Play:

Ik verwacht er eigenlijk weinig van, wat R&C beelden, wat info over PSVR2. Voor de rest momenteel weinig geruchten dus ook geen verwachtingen. Gaat ook maar een half uurtje duren.

En vanaf maart start Sony weer met een 'Play at home' unitiatief. De eerste game die gratis te cliamen is (ook zonder PS+) is Ratchet & Clank PS4, een leuk opwarmertje voor Rift Apart.

[ Voor 43% gewijzigd door Chaoss op 24-02-2021 00:02 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Chaoss schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 23:43:
[Twitter]
Ik verwacht er eigenlijk weinig van, wat R&C beelden, wat info over PSVR2. Voor de rest momenteel weinig geruchten dus ook geen verwachtingen. Gaat ook maar een half uurtje duren.

En vanaf maart start Sony weer met een 'Play at home' unitiatief. De eerste game die gratis te cliamen is (ook zonder PS+) is Ratchet & Clank PS4, een leuk opwarmertje voor Rift Apart.
Ik verwacht ook wel wat nieuwe beelden van Returnal, want die komt al in April, en hopelijk ook Kena!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 22:13
Ik sta op het punt om het verhaal van SM:MM uit te spelen. Uiterst vermakelijke game, in het begin ook erg mooie weerspiegeling op de gebouwen (naarmate ik speelde viel me dit minder op, geen idee of dit aan mij ligt of of de developers dit expres hebben gedaan). Wel een erg korte game, zal kijken hoeveel uren ik over de game heb gedaan wanneer ik het uit heb. Nou twijfel ik of ik hierna de SM2018 zal spelen of Call of Duty of Valhalla of zelfs een andere game. Iemand tips?

• AppleFan2007
[Twitter]

over de PSVR zullen we denk ik niet veel horen of zien, ze laten weten dat het niet over hardware is maar over games.
And a quick note: there won’t be PlayStation hardware or business-focused updates in this show.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 15:00
mr.JamesBond schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:15:
Nou twijfel ik of ik hierna de SM2018 zal spelen of Call of Duty of Valhalla of zelfs een andere game. Iemand tips?
SM2018 had je beter voor MM kunnen spelen :P
CoD of valhalla is natuurlijk niet te vergelijken. Cod is een shooter, met korte single player, die je vooral om zijn multiplayer speelt. Valhalla is een open wereld RPG. Geen idee of je bekend bent met de vorige games, Origins en Odyssey. Als je dat tof vond, vind je Valhalla ook leuk. Zelf heb ik Valhalla gespeeld, zeer vermakelijk, maar wat mij betreft niet beter dan Odyssey. Je kunt er makkelijk een uur of 60-100 insteken.

Ik ben met God of War een new game+ begonnen. Fijne PS5 upgrade gehad, wat een game!
Hierna Ghost of Tsushima weer oppakken en hopelijk krijgt TLOU2 nog eens een PS5 update. Daarna is R&C Rift apart wel uit.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 24-02-2021 08:24 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18:04
[Twitter]

OooOooooOOOooooh Elden ring

*edit :+

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 25-11 13:45
mr.JamesBond schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 08:15:
Ik sta op het punt om het verhaal van SM:MM uit te spelen. Uiterst vermakelijke game, in het begin ook erg mooie weerspiegeling op de gebouwen (naarmate ik speelde viel me dit minder op, geen idee of dit aan mij ligt of of de developers dit expres hebben gedaan). Wel een erg korte game, zal kijken hoeveel uren ik over de game heb gedaan wanneer ik het uit heb. Nou twijfel ik of ik hierna de SM2018 zal spelen of Call of Duty of Valhalla of zelfs een andere game. Iemand tips?
Ja God of War vanuit de PS Collection, was nooit echt fan van maar nu toch maar eens aan begonnen, speelt echt top en grafisch ook dikke prima!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 10:36
Na een paar weken met de PS5 gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik toch wat bekoeld ben van mijn initiële enthousiasme. En dat komt vooral omdat ik het idee heb dat de software niet af is, en dat een hoop zaken gewoon (beter) werken op de Xbox.

Eerste probleem: geen saves.
Ik wilde Kingdom Hearts 3 spelen, daar was ik voornamelijk mee gestopt omdat de performance op de PS4 Pro wat meh was en de rest van de kingdom hearts spellen die ik in een ruk ervoor gespeeld hadden allemaal lekker op 60 fps draaide.

Dus ik start het spel op, krijg een melding dat er een nieuw save formaat is en voor de rest niets. Wat blijkt, cloud saves worden dus niet gesynced... Je mag ze handmatig downloaden. Dus je gaat naar het opties menu van het spel, en daar is dus geen save game mangement die er op de PS4 wel was. Nee, je mag helemaal naar het settings menu en daar alles zelf gaan aanvinken. En dan mag je kijken naar een progressbar, want het kan niet op de achtergrond. En echt snel ging het ook niet.

Goed, gedaan en start het spel op. Niets... Gecheckt op de PS4, werkt wel en dus handmatig met een USB stick overgezet (gelukkig had ik de PS4 nog) maar nee.
Wat blijkt nu, het spel heeft een nieuwere save aangemaakt de eerste keer dat ik het starte en nu heb ik twee save files waarbij het spel alleen de meest recente pakt en kan pakken.

Oplossing de nieuwe save handmatig weg gooien en dan doet die het wel.

Probleem twee: cross gen.
Uiteraard moet je eerst naar de store om je PS5 versie te claimen.
Assasins Creed Valhalla geinstalleerd (PS5 versie) en toen gestart, moet je dus de saves uit de Ubisoft connect cloud halen, ook al staat de PS4 save er op. Ok, even inloggen en dan gaan. Geen probleem, gelukkig op de PS4 al die connectie gedaan dus de laatste saves stonden er op. Wat omslachtig, maar het werkt wel beter dan de standaard cloud saves, je word er tenminste op gewezen.

En toen Sackboy. Op de PS4 met z'n twee gedaan, beide saves overgezet en uiteraard de PS5 versie geinstalleerd.
En niets....
Nee, je moet in de PS4 versie handmatig in de settings je save uploaden voor de PS5 versie.
En daar begint de ellende. Dus de PS4 versie gedownload, mijn save geupload, en toen die van mijn vriendin. Maar omdat ze alleen met mij gespeeld had vond het spel dat ze eerste de hele intro moest kijken voor dat ze dat mocht doen.
En toen op de PS5, zelfde verhaal. Je kunt dus niet je save importeren zonder de hele intro te kijken. En toen moest mijn vriendin haar save importeren. Je raad het al, weer de intro kijken.

Uiteindelijk waren we dus letterlijk een uur verder moet downloaden en intro's kijken. En dit is dus een first party PS5 game....
Het is gewoon duidelijk dat Sony geen crossgen had willen doen, of dat het ergens op de backlog stond maar dat men er nog niet aan toegekomen was.

Probleem drie: de UI
Goed, de nieuwe UI ziet er op het eerste gezicht mooi uit.
Maar.... Het is eigenlijk gewoon dezelfde interface als op de PS4, maar dan niet af. Weer zit je vast aan de volgorde op je main screen van spellen die zijn geïnstalleerd en gespeeld. Ook als een ander account dat installeert. Staat je spel daar niet bij dan ga je naar je library. En die staat het allerliefste niet op de view waar je geïnstalleerde spellen staan maar alles.
Maar goed we kunnen ook folders maken. Of ja dat kon op de PS4...

Dan hebben we de cards, iets wat geweldig zou moeten zijn. En ja, in een paar first party spellen misschien. Ik heb het nog niet zien werken zoals Sony het voorspiegelde. Ik heb tot nu toe nog altijd een spel gewoon moeten starten als ik een van de cards gebruik om er in te jumpen. Dus alle intro's kijken en zo Verder zie je wat trophies die je kunt zien en wat progress op sommige cards en quests.

Welke spellen heb ik het dan over: Valhalla, Bugsnax en Maneater. Twee spellen vond Sony zelf representabel genoeg om ze in Plus te duwen. Vooral Maneater vind ik een twijfelachtige keuze, gezien deze normaal alleen crossgen is maar Sony je alleen de PS5 versie geeft. Ik kon hem dan ook niet instaleren via de Playstation App, want je kunt hem niet in de store vinden hier door.
De cards zijn in theorie leuk, maar dat zal dan toch echt een first party feature worden. En ik vind het ook niet echt iets toe voegen. Je moet uit het spel om een feature te gebruiken die veel beter en eleganter in de UI van het spel zelf zou kunnen worden verwerkt.
Het voelt ook erg kaal en het zorgt er ook voor dat andere zaken lastiger te bereiken zijn. Zoals trophies. Waarom kan ik niet vanuit de cards naar alle trophies maar alleen de subset die daar staat? Nee, dan moet je weer onder door de lijst scrollen. Net zoals de power features zoals sleep. Vooral die laatste was veel makkelijker te bereiken op de PS4.

Dus ja, dan kijk ik naar de Xbox die er naast staat en die doet een hoop van die dingen gewoon.
- Cloud saves? Start het spel en de console download je laatste save. Maakt het spelen op verschillende consoles ook super makkelijk.
- Cross gen? It just works. De console download de juiste versie en je save werkt gewoon, tenzij de developer het moedwillig sloopt (*kuch*Remedy*Kuch*).
- Homescreen inrichten: Yes, volgorde en folders, het kan allemaal.
- Achievements zien? Vanaf het customizable home button screen.
- Sleep? Ook met een druk op de knop binnen handbereik.

En dan heb je nog quick resume. Dat mis ik echt enorm vooral met meerdere accounts die verschillende spellen spelen. Al was het maar switchen tussen twee spellen.

Er missen gewoon zoveel dingen dat ik echt niet anders kan concluderen dat Sony hem gewoon naar buiten gepushed heeft om MS bij te blijven qua release. En dan vooral de dingen die de PS4 wel gewoon had.

En nogmaals, ik vind de keuzes voor Bugsnax en Maneater maar twijfelachtig als PSN PS5 games. Ze laten in mijn ogen niets zien dat niet op de PS4 kon. Vooral Maneater is volgens mij exact het zelfde als de PS4 versie. Lange laadtijden, geen enkele PS5 feature en echt super ziet het er niet uit. Het is maar dat het leuk was (ik heb hem Platinum) al was het niet bevordelijk voor mijn relatie met de controller die ik nog steeds niet ergonomisch vind. Vooral de move waarbij je de trigger tegenlijk met de joystick moest bedienen voelde niet fijn en zelf pijnlijk na een tijdje. Bugsnax is een stuk beter, maar ook daar zijn de laadtijden niet verleden tijd. Gezien dit iets is waar Sony zo hard op inzette vind ik het raar dat ze dat dan niet showcasen in de gratis games. Misschien het gebrek aan titels?

Is dan alles slecht?
Nee, uiteraard niet. De games werken gewoon (zoals je verwacht), en echte bugs zijn zeldzaam (al zijn er een aantal gefixed voor ik mijn console kreeg). En daar draait het om. Als je aan het spelen bent dan heb je geen last van alles wat er in de systeem UI wel en niet is.
De PSN store werkt, en dat was bij de PS4 wel anders. Ik heb nooit een goed werkende PSN store gehad. Altijd ging dat samen met lange wacht tijden en loading indicators die je niet kon cancelen. Bij de PS5 is het echt gewoon een smooth proces. Dingen downloaden werkt ook lekker soepel al was het niet echt duidelijk dat ze een nieuwe locatie hier voor hadden. Switchen tussen profiles werkt ook lekker snel, al mis ik wel een indicatie dat je iemand anders zijn game gaat killen. De Xbox heeft dat volgens mij ook niet maar met quick resume is dat minder een issue.

Al met al, de PS5 is nu vooral een beta die richting RC aan het gaan is. Op de betere graphics na is er eigenlijk momenteel weinig reden om te switchen vanaf een PS4, vooral als je geen 4K tv hebt. Vrijwel alle spellen zijn er te spelen, en er is niet echt een PS5 must have game uit.

Voor de Xbox is het eigenlijk het zelfde verhaal, maar quick resume is toch echt iets wat ik wel mis. Het is dat daar gewoon veel meer af is en dat maakt het in mijn ogen een makkelijkere aanrader als je wilt upgraden naar een nieuwe console.

Maar als je nu alleen een PS4 hebt of alleen een Xbox zou ik niet overwegen om te switchen. Het feit dat je op beide consoles je oude games kunt blijven spelen maakt de vendor lockin toch wat sterker.

• AppleFan2007
LOTG schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:20:
Na een paar weken met de PS5 gespeeld te hebben moet ik zeggen dat ik toch wat bekoeld ben van mijn initiële enthousiasme. En dat komt vooral omdat ik het idee heb dat de software niet af is, en dat een hoop zaken gewoon (beter) werken op de Xbox.

Ik wilde Kingdom Hearts 3 spelen, daar was ik voornamelijk mee gestopt omdat de performance op de PS4 Pro wat meh was en de rest van de kingdom hearts spellen die ik in een ruk ervoor gespeeld hadden allemaal lekker op 60 fps draaide.

Dus ik start het spel op, krijg een melding dat er een nieuw save formaat is en voor de rest niets. Wat blijkt, cloud saves worden dus niet gesynced... Je mag ze handmatig downloaden. Dus je gaat naar het opties menu van het spel, en daar is dus geen save game mangement die er op de PS4 wel was. Nee, je mag helemaal naar het settings menu en daar alles zelf gaan aanvinken. En dan mag je kijken naar een progressbar, want het kan niet op de achtergrond. En echt snel ging het ook niet.

Goed, gedaan en start het spel op. Niets... Gecheckt op de PS4, werkt wel en dus handmatig met een USB stick overgezet (gelukkig had ik de PS4 nog) maar nee.
Wat blijkt nu, het spel heeft een nieuwere save aangemaakt de eerste keer dat ik het starte en nu heb ik twee save files waarbij het spel alleen de meest recente pakt en kan pakken.

Assasins Creed Valhalla geinstalleerd (PS5 versie) en toen gestart, moet je dus de saves uit de Ubisoft connect cloud halen, ook al staat de PS4 save er op. Ok, even inloggen en dan gaan. Geen probleem, gelukkig op de PS4 al die connectie gedaan dus de laatste saves stonden er op. Wat omslachtig, maar het werkt wel beter dan de standaard cloud saves, je word er tenminste op gewezen.

En toen Sackboy. Op de PS4 met z'n twee gedaan, beide saves overgezet en uiteraard de PS5 versie geinstalleerd.
En niets....
Nee, je moet in de PS4 versie handmatig in de settings je save uploaden voor de PS5 versie.
En daar begint de ellende. Dus de PS4 versie gedownload, mijn save geupload, en toen die van mijn vriendin. Maar omdat ze alleen met mij gespeeld had vond het spel dat ze eerste de hele intro moest kijken voor dat ze dat mocht doen.
En toen op de PS5, zelfde verhaal. Je kunt dus niet je save importeren zonder de hele intro te kijken. En toen moest mijn vriendin haar save importeren. Je raad het al, weer de intro kijken.

Uiteindelijk waren we dus letterlijk een uur verder moet downloaden en intro's kijken. En dit is dus een first party PS5 game....
Het is gewoon duidelijk dat Sony geen crossgen had willen doen, of dat het ergens op de backlog stond maar dat men er nog niet aan toegekomen was.

Maar.... Het is eigenlijk gewoon dezelfde interface als op de PS4, maar dan niet af. Weer zit je vast aan de volgorde op je main screen van spellen die zijn geïnstalleerd en gespeeld. Ook als een ander account dat installeert. Staat je spel daar niet bij dan ga je naar je library. En die staat het allerliefste niet op de view waar je geïnstalleerde spellen staan maar alles.

Dan hebben we de cards, iets wat geweldig zou moeten zijn. En ja, in een paar first party spellen misschien. Ik heb het nog niet zien werken zoals Sony het voorspiegelde. Ik heb tot nu toe nog altijd een spel gewoon moeten starten als ik een van de cards gebruik om er in te jumpen. Dus alle intro's kijken en zo Verder zie je wat trophies die je kunt zien en wat progress op sommige cards en quests.

Welke spellen heb ik het dan over: Valhalla, Bugsnax en Maneater. Twee spellen vond Sony zelf representabel genoeg om ze in Plus te duwen. Vooral Maneater vind ik een twijfelachtige keuze, gezien deze normaal alleen crossgen is maar Sony je alleen de PS5 versie geeft. Ik kon hem dan ook niet instaleren via de Playstation App, want je kunt hem niet in de store vinden hier door.
De cards zijn in theorie leuk, maar dat zal dan toch echt een first party feature worden. En ik vind het ook niet echt iets toe voegen. Je moet uit het spel om een feature te gebruiken die veel beter en eleganter in de UI van het spel zelf zou kunnen worden verwerkt.
Het voelt ook erg kaal en het zorgt er ook voor dat andere zaken lastiger te bereiken zijn. Zoals trophies. Waarom kan ik niet vanuit de cards naar alle trophies maar alleen de subset die daar staat? Nee, dan moet je weer onder door de lijst scrollen. Net zoals de power features zoals sleep. Vooral die laatste was veel makkelijker te bereiken op de PS4.

Dus ja, dan kijk ik naar de Xbox die er naast staat en die doet een hoop van die dingen gewoon.
- Cloud saves? Start het spel en de console download je laatste save. Maakt het spelen op verschillende consoles ook super makkelijk.
- Cross gen? It just works. De console download de juiste versie en je save werkt gewoon, tenzij de developer het moedwillig sloopt (*kuch*Remedy*Kuch*).

En dan heb je nog quick resume. Dat mis ik echt enorm vooral met meerdere accounts die verschillende spellen spelen. Al was het maar switchen tussen twee spellen.

Er missen gewoon zoveel dingen dat ik echt niet anders kan concluderen dat Sony hem gewoon naar buiten gepushed heeft om MS bij te blijven qua release. En dan vooral de dingen die de PS4 wel gewoon had.

En nogmaals, ik vind de keuzes voor Bugsnax en Maneater maar twijfelachtig als PSN PS5 games. Ze laten in mijn ogen niets zien dat niet op de PS4 kon. Vooral Maneater is volgens mij exact het zelfde als de PS4 versie. Lange laadtijden, geen enkele PS5 feature en echt super ziet het er niet uit. Het is maar dat het leuk was (ik heb hem Platinum) al was het niet bevordelijk voor mijn relatie met de controller die ik nog steeds niet ergonomisch vind. Vooral de move waarbij je de trigger tegenlijk met de joystick moest bedienen voelde niet fijn en zelf pijnlijk na een tijdje. Bugsnax is een stuk beter, maar ook daar zijn de laadtijden niet verleden tijd. Gezien dit iets is waar Sony zo hard op inzette vind ik het raar dat ze dat dan niet showcasen in de gratis games. Misschien het gebrek aan titels?

Is dan alles slecht?
Nee, uiteraard niet. De games werken gewoon (zoals je verwacht), en echte bugs zijn zeldzaam (al zijn er een aantal gefixed voor ik mijn console kreeg). En daar draait het om. Als je aan het spelen bent dan heb je geen last van alles wat er in de systeem UI wel en niet is.
De PSN store werkt, en dat was bij de PS4 wel anders. Ik heb nooit een goed werkende PSN store gehad. Altijd ging dat samen met lange wacht tijden en loading indicators die je niet kon cancelen. Bij de PS5 is het echt gewoon een smooth proces. Dingen downloaden werkt ook lekker soepel al was het niet echt duidelijk dat ze een nieuwe locatie hier voor hadden. Switchen tussen profiles werkt ook lekker snel, al mis ik wel een indicatie dat je iemand anders zijn game gaat killen. De Xbox heeft dat volgens mij ook niet maar met quick resume is dat minder een issue.

Al met al, de PS5 is nu vooral een beta die richting RC aan het gaan is. Op de betere graphics na is er eigenlijk momenteel weinig reden om te switchen vanaf een PS4, vooral als je geen 4K tv hebt. Vrijwel alle spellen zijn er te spelen, en er is niet echt een PS5 must have game uit.

Voor de Xbox is het eigenlijk het zelfde verhaal, maar quick resume is toch echt iets wat ik wel mis. Het is dat daar gewoon veel meer af is en dat maakt het in mijn ogen een makkelijkere aanrader als je wilt upgraden naar een nieuwe console.

Maar als je nu alleen een PS4 hebt of alleen een Xbox zou ik niet overwegen om te switchen. Het feit dat je op beide consoles je oude games kunt blijven spelen maakt de vendor lockin toch wat sterker.
Ik snap je commentaar op sommige vlakken wel.
Zelf heb ik met cloudsaves geen enkel probleem gehad, juist dat alle trophies nog eens verschenen en er dus 100 filmpjes gemaakt waren.
Maar dat vond ik niet zo erg.

Qua UI is het inderdaad de zelfde interface als PS4, maar welke grote veranderingen had je dan verwacht?
Je kan in de Library een tabje vinden 'geïnstalleerd' daar zie je alleen de games die ook effectief geïnstalleerd zijn.

De cards zouden inderdaad wat beter mogen gebruikt worden, maar dat lijkt me meer aan de kant van de ontwikkelaar te liggen.
Als Ubisoft, Rockstar of welke ontwikkelaar ze niet wil gebruiken dan kunnen we daar niet veel aan doen.

Over de PSN games kan je ook veel zeggen maar ik begrijp wel waarom ze net die games hebben gekozen.
Als je de grote games toevoegt zal je er minder aan verdienen, nu heb je de minder groot games voor een maand en als een paar mensen het spelen en het goed vinden zullen de andere de game wel kopen.
Dit is gewoon vanuit commercieel standpunt dat ze die games hebben gekozen.

Je zegt dat de laadtijden niet verleden tijd zijn, die kunnen ook nog niet verleden tijd zijn.
Sony heeft ook nooit gezegd dat ze weg zijn maar dat ze drastisch ingekort kunnen worden.
Hier heb je gewoon een te hoge verwachting denk ik.

De PSN store is inderdaad wel een grote vooruitgang, een game op de PS4 kopen was een kwestie van minuten.
Op de PS5 kan je een game hebben op 1 à 2 minuten.
Maar wat bedoel je met downloads die een andere locatie hebben?

Voor mij is de PS5 een goede vooruitgang en ben dan ook blij dat ik hem heb.
Ik kan me ook goed vinden in sommige dingen die je benoemt zoals quik resume of een indicator voor het sluiten van een andere gebruiker zijn game.
maar echte dealbrekers vind ik het nu ook weer niet.

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000

rajackar

Blood Minister

Tja, ik snap het commentaar ook wel.
Ik heb de PS5 voor de exclusive games maar ik kijk ook echt wel met een schuin oog naar features als auto HDR en de fantastische backwards compatibility op de XSX. Ik hoop echt dat Sony hier nog wat meters gaat maken.
Als je kijkt hoeveel xbox games enhancements krijgen op de nieuwe hardware is het toch wel jammer dat Sony het hier zo laat liggen.
Als de PS5 dezelfde soort features zou hebben zou ik nu geen tijd hebben om dit te typen want dan was ik Bloodborne in 4K in 60fps met autoHDR aan het spelen _/-\o_

Het lijkt toch een beetje de eeuwige herhaling dat de "winnaar" van de vorige generatie wat luier aan de volgende generatie begint en later catch-up moet spelen wat features betreft.

[ Voor 31% gewijzigd door rajackar op 24-02-2021 12:14 ]

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• LOTG
Het klopt dat er een tab geinstalleerd is, maar dat is de tweede tab. Het voegt zoveel extra stappen toe aan iets wat ik zelf zou willen pinnen op het main screen. Dat ik al naar de library moet en dan daar nog moet gaan zoeken is gewoon onnodig en frustrerend.

En welke grote veranderingen had ik verwacht? Dat is een goede vraag, maar Sony doet als of die er in elk geval zouden zijn. Ik had verwacht dat de dingen die niet goed werkte op de PS4 waren aangepakt, zoals die volgorde die ik niet zelf kan bepalen om een of andere reden, maar in plaats daar van krijgen we nog minder zoals geen folders. Wat betere opties in de UI, zoals bij manage gamecontent. Dat doet niet wat het zegt, want ik kan daar niets uninstallen bijvoorbeeld. Ook mis ik de optie om naar de saves games te gaan zoals ik al zei, maar er was wel ruimte voor de intelectual property notices bij elk spel waar niemand ooit naar kijkt. Net als de Information optie, die is leuk maar je kunt er niets mee (door klikken naar de relevante opties). Verder had ik gewoon betere customization in het algemeen verwacht, maar nu zijn zelfs themes weg.
Ik denk ook dat ik vooral gehoopt had dat het overzichtelijker zou worden, zoals het quick menu op de Xbox waar je meteen je notificaties ziet met preview, voortgang van instalaties en achievements met progress.
Dat laatste is er nu een beetje, maar ook weer niet helemaal door dat je weer ergens anders heen moet gaan om de rest te zien.
En nog iets simpels wat ik mis: controller assignment met auto sign in. Ieder zijn eigen controller en met een druk op de PS knop zou je dan in je eigen profiel zitten uit sleep.

Ik begrijp ook het aspect over PSN games, maar geef dan in elk geval een goede game en niet wat nu gewoon budget bak spul is. Nu voelt het ook als of Destruction AllStars gedumpt word op PSN omdat het maar meh is. Had dan Spider-Man resmasterd gedaan, en hoop er op dat mensen Miles Morales kopen. Het is ook een beetje zuur dat je 70 euro mag uit geven als PS4 eigenaar om de remaster en Miles Morales te krijgen.

En qua laadtijden, wat ze demonstreerde is niet wat ik nu zie.

En downloads zaten op de PS4 in het notificatie scherm, nu is er een aparte downloads/uploads sectie die alleen te zien is als hij ook iets aan het downloaden is. Dat die verdwijnt maakte dat ik die niet gezien had van te voren.

Het zijn ook geen dealbreakers, maar het zijn wel punten waarop ik zou zeggen ga niet wakker liggen dat je er geen hebt en wacht rustig tot dat hij in de winkel ligt (en niet op marktplaats). Dan is hij misschien op PS4 niveau qua features.

De UI is voor mij nu vooral minder en niet beter. Soms is minder beter, maar in dit geval niet.

[ Voor 12% gewijzigd door LOTG op 24-02-2021 12:32 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32

En niets....

Is dan alles slecht?

Ik heb al mijn saves op de PS4 gebackuped naar een usb schijf en op de PS5 gezet na installatie. Daarna heb ik geen enkel probleem gehad met de savegames.

Verder denk ik niet dat je de PS5 en XBox moet gaan vergelijken. De PS5 heeft (en krijgt ) de beste exclusives, wil je die spelen dan koop je een PlayStation. Heb je daar geen interesse in dan ben je waarschijnlijk beter af met een XBox.

• LOTG
@Erapaz
Wat betreft saves over zetten via USB, ja dat was misschien beter geweest, maar de hele reden dat ik PSN ooit genomen heb was de cloud saves. Dan mag ik toch verwachten dat het ook zo werkt zoals op alle andere platformen? Het idee was eigenlijk ook dat de PS4 naar de slaapkamer ging en dat je dan daar verder kon spelen, maar dat ga ik dus nu eerst maar eens goed uit zoeken waarom dat niet gewoon werkt.

En waarom moet je ze niet vergelijken? Ze kosten even veel en doen precies het zelfde.
En voor de exclusives heb ik beiden, of ze de beste zijn is uiteraard een mening (Nintendo is er namelijk ook nog).

Als je van dingen houd moet je er ook kritisch op kunnen zijn, en dat mag dan ook geuit worden naar de fabrikant anders worden ze nooit beter. En ik denk dat het alleen maar beter kan worden. Veel zaken kunnen gewoon makkelijk gefixed worden, en ik verwacht dat het ook zal gaan gebeuren. Ik hoop alleen dat Sony niet weer stoïcijns vast houd aan wat ze opleveren bij launch en pas bij de PS6 weer eens iets gaan verbeteren.

Ik ga de PS5 natuurlijk niet de deur uit doen en ik heb er ook zeker plezier van, het is alleen dat de eerste kennismaking gepaard gaat met een hoop onnodige frustratie.

Een deel zal natuurlijk ook voortkomen uit de ellende om er überhaupt een te krijgen, waarbij ik bij de Xbox het geluk had er een te krijgen bij launch.

De verwachtingen waren dus ook hoog.

[ Voor 7% gewijzigd door LOTG op 24-02-2021 12:37 ]

• RKD
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:24

RKD

De PS5 heeft juist bij de initiele installatie een hele mooie wizard om alles van je PS4 over te zetten naar je 5, dan heb je alle savegames en eventueel PS4 games gelijk te pakken, kan gewoon via een lan kabeltje.

Ik heb alles zo heel makkelijk en snel overgezet naar mijn 5.

iRacing Profiel

• LOTG
@RKD Die wizard krijg je alleen als de eerste user, dat was mijn vriendin en die had een eigen Playstation. Als je een tweede account wilt toevoegen krijg je dat allemaal niet. Je moet dan een account toevoegen en dan met PSN inloggen (in plaats van gewoon met PSN direct in te loggen, of ik kon dat niet vinden).
Bovendien had ik net de oude Playstation weg gehaald om plaats te maken voor de PS5.
En nogmaals, het zijn cloud saves. Automatische synchronisatie leek mij vrij normaal in 2021. En geen van die dingen lost het probleem op met crossgen games, die geen PS4 saves kunnen importeren van je systeem. Dat moet als nog via een ander cloud save systeem.
RKD schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 12:57:
De PS5 heeft juist bij de initiele installatie een hele mooie wizard om alles van je PS4 over te zetten naar je 5, dan heb je alle savegames en eventueel PS4 games gelijk te pakken, kan gewoon via een lan kabeltje.

Ik heb alles zo heel makkelijk en snel overgezet naar mijn 5.
Het probleem is een beetje dat PS4 save games niet compatible zijn met PS5 versies van dezelfde game en de PS5 zelf die save game niet om kan zetten naar PS5 save game, vandaar dat dat per spel via de eigen servers van dat spel moet.

Ik vind dat ook vervelend, want ik speel bijvoorbeeld wel eens de PS4 versie van No Man's Sky op de PS5 met PSVR, de PS5 versie heeft geen VR, dus als ik de PS5 versie heb gespeeld, kan ik die save game niet laden op de PS4 versie als ik weer in VR wil spelen. Het werkt alleen via het spel de savegame van PS4 naar PS5 om te zetten maar niet andersom.

[ Voor 21% gewijzigd door Kalder op 24-02-2021 13:47 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:02
De zoekfunctie levert hier niks op, ben ik dan de enige die als ik de PS5 opstarten en inlog de melding: "LAN disconnected". Maar dit klopt niet, als ik vervolgens test is hij gewoon online. Sowieso is de hele PS5 niet offline geweest, de melding lijkt gewoon verkeerd te zijn.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

kw_nl schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:50:
De zoekfunctie levert hier niks op, ben ik dan de enige die als ik de PS5 opstarten en inlog de melding: "LAN disconnected". Maar dit klopt niet, als ik vervolgens test is hij gewoon online. Sowieso is de hele PS5 niet offline geweest, de melding lijkt gewoon verkeerd te zijn.
Er waren er meer die dat hadden, maar ik dacht dat dat met een firmware update was opgelost, heb je al de laatste firmware op je PS5 staan?
Het is in ieder geval bekend dus het zal wel opgelost kunnen worden, vooralsnog gewoon negeren als je dat bericht krijgt, volgens mij is het niets meer dan een kapotte notificatie, dacht ook niet dat de verbinding er uberhaupt door weg valt dus het zou verder geen problemen moeten opleveren.
(overigens hoort dit in dit [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen topic)

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 24-02-2021 13:56 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 24-11 14:18

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Even deze eruit gepakt want dat is de gene waar ik het meest last van heb op de PS5. Over je andere punten kan ik niet tot nauwljiks oordelen want ik ben zgn "schoon" in gestapt in het PS5 eco systeem. De enige game die ik uit het PS4 tijdperk heb meegenomen naar de PS5 is Uncharted 4 en daar ben ik gewoon opnieuw mee begonnen zonder mijn save game te gebruiken van de PS4.

Maar dat Cross-gen is wel erg irritant. Wellicht dat ik zelf iets verkeerd doe... Mijn neefje heeft nog een PS4 en wilde tegen mij wel een potje Fifa21 doen. Dus eerst via een maandje EA Access Fifa21 PS5 versie gedownload a 45Gb. Toen bleek dus dat ik niet met mijn neefje kon spelen want ik had de PS5 versie en hij de PS4 versie. Ik moest toen de PS4 versie downloaden a 44GB. Leuk man, 1 spel, 80GB kwijt. Geen idee of het op de Xbox ook zo is, maar ik vind dit wel erg omslachtig

Verder vind ik het irritant om te zien welke games nou specifiek PS4 en PS5 zijn. Als Sony nou gewoon een labeltje op de tegel plakt als het een PS4 versie is, dan zou dat al schelen.

XBL: MRE Inc

• LOTG
@MRE-Inc Multiplayer (en dan vooral EA) durf ik niet te zeggen. Ik denk dat het vooral afhangt van de developer. Sowieso heeft EA besloten om lastig te doen met crossgen, en de upgrade beperkt tot een half jaar via hun eigen systeem.

Er is trouwens een PS4 indicator. Als je in het menu een icon highlight krijg je de titel te zien met een pipe teken, er dan staan er icoontjes zoals PS4, PSPlus en wat volgens mij een externe HD moet voorstellen (lijkt meer op een database icoontje). Mist het PS4 icoontje dan is het PS5.

Het staat wel niet op de tile zelf.

[ Voor 17% gewijzigd door LOTG op 24-02-2021 14:16 ]

• AppleFan2007
kw_nl schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 13:50:
Nee, je bent zeker niet de enigste.
Ik heb hetzelfde probleem.
Sinds de laatste update heb ik het nog een keer of 3 gehad.
Het is natuurlijk wel vervelend dat je dit steeds krijgt terwijl je de PS5 opstart.
Bij mij is/was het heel random, de ene keer wel de andere keer niet en er zat geen logica achter wanneer ik het kreeg.
Bij mijn broer is het gewoon overgegaan dus nog even wachten.

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-11 13:55
@LOTG , beetje ironisch om te zeggen dat de UI van de PS5 gelijk is aan de PS4 wanneer jouw XBX dezelfde UI heeft dan de vorige generatie?
Ik ben absoluut geen fanboy van Sony, maar gewoon grappig dat je dit aanhaalt. :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
Zal het waar zijn gratis FF7 remake in maart psn+

https://mobile.twitter.co...31forum_id%3D8start%3D350

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Ik betwijfel het, maar worden de games voor maart niet vandaag bekend gemaakt? Volgens mij weten we het snel genoeg.

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-11 21:57
AppleFan2007 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 14:36:
[...]

Nee, je bent zeker niet de enigste.
Ik heb hetzelfde probleem.
Sinds de laatste update heb ik het nog een keer of 3 gehad.
Het is natuurlijk wel vervelend dat je dit steeds krijgt terwijl je de PS5 opstart.
Bij mij is/was het heel random, de ene keer wel de andere keer niet en er zat geen logica achter wanneer ik het kreeg.
Bij mijn broer is het gewoon overgegaan dus nog even wachten.
Bij mij geeft ‘ie aan dat ik offline ben als ik de PS Store wil openen terwijl er op de achtergrond updates wordt gedownload. Sterker nog, ik kon een speedtest doen via de instellingen en had 220 Mbit/s download.
Ik ben wel verbonden via WiFi, niet via LAN.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
is er een optie om alleen mijn aangekochte spellen te filteren bij mn bibliotheek? het is echt een warboel zo.

Verwijderd

.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:57 ]

De zoveelste rumour van PS+ games. Is gewoon maandelijkse kost, en nooit komt er iets van uit. En al zeker niet als het afkomstig is van een nobody die zelf over XBox tweet.

Maar inderdaad, we zijn de woensdag voor de eerste dinsdag van de maand, dus normaal moeten de titels vandaag toch bekend gemaakt worden ?

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000

rajackar

Blood Minister

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
kazuka schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 02:05:
[...]

Ik verwacht ook wel wat nieuwe beelden van Returnal, want die komt al in April, en hopelijk ook Kena!
Oeh ja beelden van Kena zou wel leuk zijn. Returnal is echt zo'n game dat ik geen idee heb wat ik er van moet verwachten is ook niet echt nijn genre.

• Amaze86
@Twixie Ze zijn inderdaad laat deze keer, of ze bewaren het voor state of play...

[ Voor 31% gewijzigd door Amaze86 op 24-02-2021 17:41 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Farabi schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:27:
is er een optie om alleen mijn aangekochte spellen te filteren bij mn bibliotheek? het is echt een warboel zo.
Daar staan toch alleen maar gekochte spellen?

Chaoss schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:50:
[...]
Daar staan toch alleen maar gekochte spellen?
Ik vermoed dat hij onderscheid wil tussen PS+ games en owned games. Zodat je dus ook weet wat je nog kan spelen op het moment dat je PS+ afloopt.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Twixie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:52:
[...]

Ik vermoed dat hij onderscheid wil tussen PS+ games en owned games. Zodat je dus ook weet wat je nog kan spelen op het moment dat je PS+ afloopt.
Mja zo'n filter is er niet want de PS+ spellen 'koop' je ook maar dan voor 0 euro.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:52:
[...]

Alle disc spellen staan er ook op. Die ik inmiddels niet meer bezit. Echt een chaos.
Chaoss schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:54:
[...]
Mja zo'n filter is er niet want de PS+ spellen 'koop' je ook maar dan voor 0 euro.
Sinds de nieuwe store is dat eigenlijk niet meer het geval, want je voegt ze toe aan je library. In de oude store was het inderdaad identiek aan een aankoop. Al is er een fundamenteel verschil tussen een aankoop van een gratis game en een 'aankoop' van een PS+ game. Gelukkig kun je wel in je library zien wanneer het een PS+ game is door het gele + icoontje. Dat was zelfs op PS4 niet het geval, dacht ik.

Hoedanook is het een van de vele redenen waarom ik al lang mijn eigen library bijhoud in Excel (tot in het absurde, eerlijk gezegd... O-) )

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nieuwe Returned beelden:

Seriously... :p

Dat je een random post met geschreven info over het hoofd ziet, tot daar nog aan toe... maar een post met een embedded YouTube video... ? :p

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Twixie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:04:
[...]

Seriously... :p

Dat je een random post met geschreven info over het hoofd ziet, tot daar nog aan toe... maar een post met een embedded YouTube video... ? :p
D'oh! 8)7

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-11 21:57
Twixie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 17:57:
[...]

Sinds de nieuwe store is dat eigenlijk niet meer het geval, want je voegt ze toe aan je library. In de oude store was het inderdaad identiek aan een aankoop. Al is er een fundamenteel verschil tussen een aankoop van een gratis game en een 'aankoop' van een PS+ game. Gelukkig kun je wel in je library zien wanneer het een PS+ game is door het gele + icoontje. Dat was zelfs op PS4 niet het geval, dacht ik.

Hoedanook is het een van de vele redenen waarom ik al lang mijn eigen library bijhoud in Excel (tot in het absurde, eerlijk gezegd... O-) )
Hier ook een Excel sheet met daarin mijn eigen library games. Die van mij is erg basic (naam, prijs, speeltijd en bedrag) maar ik gebruik ook Keep Track of My Games voor de status, progress notes en wishlist en die is veel uitgebreider dan Excel :)

• LOTG
jmignolet schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:07:
@LOTG , beetje ironisch om te zeggen dat de UI van de PS5 gelijk is aan de PS4 wanneer jouw XBX dezelfde UI heeft dan de vorige generatie?
Ik ben absoluut geen fanboy van Sony, maar gewoon grappig dat je dit aanhaalt. :)
Dat klopt, maar de vergelijking gaat niet helemaal op. De Xbox UI is niet die waarmee de One gelanceerd is, dat is bij de Playstation anders,en waarschijnlijk ook de reden dat de dingen waar ik op gehoopt had niet gaan komen. Microsoft houd zich heel erg met de community bezig en heeft ook preview versies waar feedback op gegeven kan worden. Bij de PS4 is er eigenlijk niets veranderd sinds launch.

• FMS
  • Niet online

FMS

Kalder schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:56:
[...]

Ik betwijfel het, maar worden de games voor maart niet vandaag bekend gemaakt? Volgens mij weten we het snel genoeg.
Normaal gesproken op de dinsdag meen ik, maar verwachting is dus dat het tijdens de State of Play event wordt aangekondigd. Ik kijk daar ontzettend naar uit.

OOooooohhhhh Elden Ring :Y) ... ;(

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:10
FMS schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:14:
[...]

Normaal gesproken op de dinsdag meen ik, maar verwachting is dus dat het tijdens de State of Play event wordt aangekondigd. Ik kijk daar ontzettend naar uit.

En straks is iedereen weer teleurgesteld dat er in 2021 geen GT7, HZD, God of War is etc. Zolang er amper ps5 verkocht zijn zal veel naar achter geschoven worden. Ze zouden wel gek zijn om nu teveel uit te geven. Ze verkopen er geen ps5 meer door en de software verkoop zal wel minder zijnz

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 22-11 11:40
LOTG schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 18:42:
[...]

Dat klopt, maar de vergelijking gaat niet helemaal op. De Xbox UI is niet die waarmee de One gelanceerd is, dat is bij de Playstation anders,en waarschijnlijk ook de reden dat de dingen waar ik op gehoopt had niet gaan komen. Microsoft houd zich heel erg met de community bezig en heeft ook preview versies waar feedback op gegeven kan worden. Bij de PS4 is er eigenlijk niets veranderd sinds launch.
Die UI zal mij echt worst wezen. Ik vind die van de PS5 er prima uit zien en werkt goed genoeg. Maar ik speel gewoon games wat voor mij de reden is dat ik de PS5 heb aangeschaft (i.t.t. velen hier lijkt het :? ). Ben er van overtuigd dat de PS5 net als de PS4 wederom de console gaat zijn met de beste games _/-\o_

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-11 13:55
ZeroY85 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 13:27:
[...]

Die UI zal mij echt worst wezen. Ik vind die van de PS5 er prima uit zien en werkt goed genoeg. Maar ik speel gewoon games wat voor mij de reden is dat ik de PS5 heb aangeschaft (i.t.t. velen hier lijkt het :? ). Ben er van overtuigd dat de PS5 net als de PS4 wederom de console gaat zijn met de beste games _/-\o_
Ja precies. Ik moet zeggen, mijn PS5 is gisteren teruggekomen uit reparatie en dus zag ik voor de 1ste keer de UI en erin navigeren was vrij prettig. Perfect? Neen, maar snappy.
Dus ik zit nog in die wauw-fase maar het uiteindelijke doel is een spel spelen, een spel kopen in de store en PS Plus uitchecken voor games. Dat is toch wat 90% van de gamers doen op een PS5.

• Dennisdn
  • Nu online
FMS schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:14:
[...]

State of Play is morgenavond.

https://www.psx-sense.nl/...-aan-voor-donderdagavond/

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 25-02-2021 16:09 ]

• Dennisdn
  • Nu online
Oh wacht… ik leef nog een dag achter 😁

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
giantgiantus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:17:
[...]

En straks is iedereen weer teleurgesteld dat er in 2021 geen GT7, HZD, God of War is etc. Zolang er amper ps5 verkocht zijn zal veel naar achter geschoven worden. Ze zouden wel gek zijn om nu teveel uit te geven. Ze verkopen er geen ps5 meer door en de software verkoop zal wel minder zijnz
Hoezo amper? er zijn nu net zoveel PS5's verkocht als destijds PS4, en toen waren er ook release games.
Daarnaast zijn HZD en GoW titels die ook op de PS4 uit komen, dat die games uitgesteld worden heeft niets te maken met het aantal verkochte PS5.

• AppleFan2007
https://blog.playstation....q6XSl2SEz7lc8s_u6roqLAJjw
we krijgen toch al meer opties in destruction all stars.
Jammer genoeg nog geen nieuwe arena's

• giantgiantus
Chaoss schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 16:58:
[...]

Hoezo amper? er zijn nu net zoveel PS5's verkocht als destijds PS4, en toen waren er ook release games.
Daarnaast zijn HZD en GoW titels die ook op de PS4 uit komen, dat die games uitgesteld worden heeft niets te maken met het aantal verkochte PS5.
Welke grote PS4 games had je toen dan?

Verwijderd

giantgiantus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:19:
[...]

Volgens mij helemaal niets...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vo6CUPeVfXL2DAZy64OoNSH4RSA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/rjCkApqyd84GtCuxIcabN1j1.gif?f=user_large

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
giantgiantus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:19:
[...]

Killzone, Knack, AC Bkack flag, BF4, COD ghosts, Fifa 14, DC universe, NFS rivels en dan nog een shitload kleinere games, allemaal PS4 titels die bij launch beschikbaar waren ook al waren er maar een paar miljoen consoles op de markt.

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
giantgiantus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 12:17:
[...]

Ik heb liever dat ze gewoon releasen en de vraagprijs van de games niet snel verlagen. Beetje zoals Nintendo dat ook doet. Die exclusives verliezen ook amper waarde.

Die software verkoop halen ze dan bij elke verkochte console wel weer in.

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 25-02-2021 18:53 ]

• giantgiantus
Chaoss schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:50:
[...]

Killzone, Knack, AC Bkack flag, BF4, COD ghosts, Fifa 14, DC universe, NFS rivels en dan nog een shitload kleinere games, allemaal PS4 titels die bij launch beschikbaar waren ook al waren er maar een paar miljoen consoles op de markt.
Amper grote first party games. Games die hierboven staat heb je nu ook wel op ps5 al.

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:52:
[...]

Die software verkoop halen ze bij elke verkochte console wel weer in. Liever dat ze gewoon releasen en de vraagprijs van de games niet snel verlagen. Beetje zoals Nintendo dat ook doet. Die exclusives verliezen ook amper waarde.
Zou ik ook voor zijn. Maar ook first party games van Sony zakken vaak als een baksteen qua prijs.

• Timothy3000
Ander goed punt wat Chaoss aanhaalt is dat het grootste gedeelte van de games ook op PS4 verschijnt. Er is voor Sony weinig reden om die multi exclusives uit te stellen tot er meer PS5's verkocht zijn.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:06

Superkiwi

Hoi doei

Ik vind het sportief van Sony dat ze ook denken aan de mensen die (nog) geen PS5 hebben. Zelf wacht ik met het spelen van de nieuwe games tot de PS5 normaal verkrijgbaar is; vermaak me tot die tijd wel prima met de PS4 games die ik heb.
Ik ging uit van maart, heb mijn verwachting nu bijgesteld naar september :P

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 25-02-2021 19:10 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Timothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 18:55:
Ander goed punt wat Chaoss aanhaalt is dat het grootste gedeelte van de games ook op PS4 verschijnt. Er is voor Sony weinig reden om die multi exclusives uit te stellen tot er meer PS5's verkocht zijn.
En je hebt nu 2 console generaties met dezelfde architectuur, een PS4 game opbouwen naar PS5 is peanuts vergeleken bij de vorige generatie. Eigenlijk heb hoeft een dev alleen extra features toe te voegen, beetje optimalisatie.

Destijds moest een dev voor de PS3 en PS4 de game compleet ombouwen en dat voor een paar miljoen consoles.

Ik ben eigenlijk best verbaasd dat niemand dit nog gepost heeft hier (of heb ik het gemist?)

Ziet er super leuk uit als co-op game als je het mij vraagt!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
State of Play eerste announcement:

Crash Bandicoot 4 voor PS5

• giantgiantus
Kyhfin schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:01:
State of Play eerste announcement:

Crash Bandicoot 4 voor PS5
Was al bekend dat die kwam. Nu alleen wat info over de extra’s op ps5.

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:39

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Timothy3000
Fantastische game. Top dat er save transfer is.

• giantgiantus
Ik snap soms niet dat er voor games een markt is😂. Hoeveel tijd moet je wel niet hebben om deze game te gaan spelen.

• Amaze86
Nou sifu leek nergens op

• Timothy3000
Sifu zag er gaaf uit. Die dodgeball game lijkt me drie keer niks.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Sifu zag er wel nice uit, idem voor Returnal, erg mooie game maar scifi horror is niet echt mijn genre.

• giantgiantus
Chaoss schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:14:
Sifu zag er wel nice uit, idem voor Returnal, erg mooie game maar scifi horror is niet echt mijn genre.
Returnal zag de combat er erg origineel uit. Dat is wel goed nieuws.

• Timothy3000
Beetje gare State of Play tot dusver. Springt voor mij persoonlijk nog niets echt uit.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Bijna alleen maar cartoonie games, zo haal je de 4K 60fps wel ja.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Oddworld _/-\o_ goede herinnering aan het eerste deel.

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:17:
Beetje gare State of Play tot dusver. Springt voor mij persoonlijk nog niets echt uit.
Ach ik heb echt nog nooit mensen gezien die blij zijn. Overigens zelfde bij Nintendo. Verwachtingen zijn bizar hoor en die worden nooit gematched.

Abe ziet er erg leuk uit vind ik en gratis. Of begreep ik het verkeerd?

[ Voor 8% gewijzigd door giantgiantus op 25-02-2021 23:20 ]

• Timothy3000
giantgiantus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:18:
[...]

Ach ik heb echt nog nooit mensen gezien die blij zijn. Overigens zelfde bij Nintendo. Verwachtingen zijn bizar hoor en die worden nooit gematched.
Die PS5 State of Play in september was fantastisch.

Nice, Oddworld in mei in Plus?!

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 25-02-2021 23:20 ]

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik verwacht nog wel tenminste 1 knaller, waarschijnlijk Elden Ring. Yep. :P

Sofar vond ik SIFU interessant.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Chaoss schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:17:
Oddworld _/-\o_ goede herinnering aan het eerste deel.
Woop woop gratis bij PS+ dus, nice!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 14:49

Vuvuzela

My spire is forming

Timothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:19:
[...]

Nee, alleen de ps4 naar ps5 upgrade is gratis voor psn+ members. Toch?

I served in a company of heroes.

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:19:
[...]

Vol met onrealistische beloftes. Die bedoel je?

Lena ziet er top uit. Wie is de ontwikkelaar?

[ Voor 8% gewijzigd door giantgiantus op 25-02-2021 23:22 ]

• Timothy3000
giantgiantus schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:21:
[...]

Vol met onrealistische beloftes. Die bedoel je?
Onrealistische beloftes? Dat zal best. Gewoon een hoop toffe games gezien die nog gaan uitkomen toen. Release dates neem ik altijd met een korreltje zout. Vond dat gewoon een gave presentatie.

Kena pas augustus. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 25-02-2021 23:23 ]

• Timothy3000
Deze komt sowieso day one in huis. Ziet er fantastisch uit.

• FMS
  • Niet online

FMS

Deathloop is zo cringy... :')

[ Voor 12% gewijzigd door FMS op 25-02-2021 23:26 ]

• Timothy3000
Hopelijk save file transfer voor FF.

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 00:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Dlc van deel 1 van een remake van een game uit de jaren 90. Wat is de gaming wereld toch apart soms :)

Dat Kena is wel echt een toppertje trouwens. :)

[ Voor 20% gewijzigd door uchiha tijntje op 25-02-2021 23:32 ]

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Timothy3000
Gratis upgrade en save transfer. Yes!

• giantgiantus
Heb de game nog nooit gespeeld omdat ik wilde wachten op ps5. Duurt nog wel lang zeg😌. Kena toch wel de highlight.

• Amaze86
Kena is echt prachtig, en blij dat ik FF7 nog niet gespeeld had op ps4.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 14:49

Vuvuzela

My spire is forming

Oke.. niets gezien dat ik wil _O- en helaas ook niet de psn+ games van Maart bekendgemaakt

I served in a company of heroes.

Komt de PS5 patch voor FF7 Remake nou ook pas op 06.10.21? (waarvan ik aanneem dat het amerikaanse datum notatie is dus 6 oktober 10 juni?) Of komt die al eerder en gaat dat alleen om die Yuffie episode?
Edit: @Raem Thanks

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 25-02-2021 23:52 ]

Kalder schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 23:43:
Komt de PS5 patch voor FF7 Remake nou ook pas op 06.10.21? (waarvan ik aanneem dat het amerikaanse datum notatie is dus 6 oktober?) Of komt die al eerder en gaat dat alleen om die Yuffie episode?
06-10-21 is 10 juni ;)
En dat is zowel de upgrade als de Yuffie episode. Zover ik begreep is alleen de upgrade gratis (als je de PS4 versie al hebt) en is de Yuffie episode tegen betaling.

[ Voor 20% gewijzigd door Raem op 25-02-2021 23:50 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Pagina: 1 ... 84 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord