PSN: Zwartkijker
Ik vind hem toch wel redelijk geluid maken hooriaxe393 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:14:
Maakt de ps5 geluid dan? Alleen met het lezen van de disk heel af en toe toch?
Als ik de tv volume uit hebt staan is de PS5 behoorlijk aanwezig in de woonkamer.
Echter wil ik hem daarvoor niet missen.
Ben even gaan kijken en voor 0,99 wellicht interessant, maar daarna? EA Play Pro is wel leuk aangezien je daar recentere games op heb, maar dan weer enkel voor PC.Zwartkijker schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:51:
Infamous en First Light doorgespeeld. Was leuk om te doen en speelt nog steeds heel soepel vind ik. Kan ook gebruikt worden om een HDR tv te demo'en. Het verhaal is wat dunnetjes en niet heel erg lang (zie ik niet als nadeel, eerder als een welgekomen afwisseling na AC Odyssey).
Vanavond begin ik aan Jedi: Fallen Order via EA Play (momenteel één maand voor 0,99 Euro). Ik ben niet echt een Star Wars fan ofzo maar een goede 3rd person action adventure zie ik altijd wel zitten 😉
Je hoort vooral de disc driveStarscreamer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:02:
[...]
Ik vind hem toch wel redelijk geluid maken hoor![]()
Als ik de tv volume uit hebt staan is de PS5 behoorlijk aanwezig in de woonkamer.
[YouTube: PlayStation 5 (PS5) 48db noice]
Tof nieuws over Metro Exodus. Doom eternal zal ook niet lang meer duren, nu ze klaar zijn met de Switch port.
Op filmpje slecht te zien maar als ik een spel draai voorbeeld CoD Cold War dan is het geluids niveau 48dbFMS schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:16:
[...]
Je hoort vooral de disc drive![]()
Tof nieuws over Metro Exodus. Doom eternal zal ook niet lang meer duren, nu ze klaar zijn met de Switch port.
Gemeten met mijn iPhone 11 Pro vlak voor de PS5
Je lijkt hem in die video amper te horen totdat je er echt pal voor staat. Hoor je hem ook als je gewoon op de bank of stoel zit te gamen? En wanneer game je met het tv volume uit?Starscreamer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:02:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 18-02-2021 10:19 ]
Als je een headset ophebt en je wederhelft een boekje aan het lezen is bijvoorbeeld.Timothy3000 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:18:
[...]
En wanneer game je met het tv volume uit?
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Thanks, ik moet toegeven dat ik deze stand zelf heb gemaakt omdat ik hem net als jij aan de prijs vondwilmundo schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:47:
[...]
Ik ook. Ging meteen Googlen naar die tv stand, want ik vind het wel erg clean zo. Jammer dat het behoorlijk aan de prijs is. Netjes hoor @Laurences!
Ik heb ook een PS5 en een Series X. De Series X is echt stil, je hoort helemaal niks als ie aan staat. De PS5 hoor ik wel, niet veel hoor en altijd constant. Geluid staat toch hard en hoor het verder niet. Maar stil is de PS5 zeker niet.Starscreamer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:02:
[...]
Heb de PS5 nu 2 weken en vind het wel een tof apparaat. Heb al redelijk wat spellen gespeeld, maar eerst begonnen met HZD, en The LAst of Us 2. Vooral de laatste vind ik qua sfeer erg goed. Mijn zoontje speelt daarnaast nog graag FallGuys. De adaptive triggers, daar ben ik nog niet over uit. Bij Fortnite is het niet handig want je bent gewoon later met reageren. Ik hoop vooral dat de Sony Exclussives er gebruik van gaan maken.
Al met al, ben ik klaar voor deze generatie, en beiden zijn gewoon fijn om te hebben.
Ik had EAacces en in mijn bibliotheek blijft die app wel staan met duidelijk vermelding dat ie voor PS4 is. Wellicht moet er voor PS5 dus een andere of nieuwe app worden gedownload (als die er al is).Zwartkijker schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 09:47:
[...]
Ja hoor, staat in de shop onder de categorie abonnementen. Waar je PS+, PS Now en EA Play kan terugvinden.
Ok, die andere abonnementen van EA ken ik niet. Heb nu enkel het abo voor EA Play afgesloten en kon zonder problemen direct Fallen Order downloaden.Dennisdn schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:40:
[...]
Ik had EAacces en in mijn bibliotheek blijft die app wel staan met duidelijk vermelding dat ie voor PS4 is. Wellicht moet er voor PS5 dus een andere of nieuwe app worden gedownload (als die er al is).
Ja als mijn vriendin Netflix erop kijkt en koptelefoon op heeft hoor ik hem duidelijk bij het thuiswerken in de woonkamer.Timothy3000 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:18:
[...]
Je lijkt hem in die video amper te horen totdat je er echt pal voor staat. Hoor je hem ook als je gewoon op de bank of stoel zit te gamen? En wanneer game je met het tv volume uit?
Starscreamer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:55:
[...]
Ja als mijn vriendin Netflix erop kijkt en koptelefoon op heeft hoor ik hem duidelijk bij het thuiswerken in de woonkamer.
mobygo76 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:36:
[...]
Ik heb ook een PS5 en een Series X. De Series X is echt stil, je hoort helemaal niks als ie aan staat. De PS5 hoor ik wel, niet veel hoor en altijd constant. Geluid staat toch hard en hoor het verder niet. Maar stil is de PS5 zeker niet.
Staat ook wel krap bij jou in het kastje lijkt het. Wellicht dat de fans daarom wat meer hun best moeten doen.Starscreamer schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 10:02:
[...]
Vergeleken met Stadia via ccu maakt die series x ook herrie hoor.cold_as_ijs schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:05:
[...]
Nee de series x is luid in vergelijking met de series s![]()
Zit maar wat te dollen hoor. Beetje zinloze discussie omdat het meer over definities gaat. De ps5 maakt geluid en de series x is stil. 95% van de consumenten zal er niet wakker van liggen. Mogelijk dat de ps6 net zo stil wordt als de series x, maar dan is er vast wel iets anders te zeuren tegen die tijd
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Sagat schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 12:01:
[modbreak]
Als men verder over het geluid van de PS5 wil discusieren, dan hier verder
[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
[/modbreak]
*knip*
zie modbreak
[ Voor 96% gewijzigd door Sagat op 18-02-2021 13:30 ]
Als je die eerste 2 delen niet zo vond ga je dit ook niet zo vinden ben ik bang.Cardwizard schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:55:
Ben toch wel aan het twijfelen om Metro Exodus in de aanbieding te kopen, de eerste 2 delen vond ik niet zo en heb van deel 3 dan ook helemaal niks gezien, maar als ik zo kijk lijkt het me best een tof spel die er ook nog eens heel goed uit ziet
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Ik vraag me wel dit af: als ik de standard edition koop van Metro Exodus en later dus de ps5 upgrade doe krijg ik dan ook de dlc erbij? Want ps5 versie)= enhanced edition = base + dlc
Nee de game is opgebouwd uit diverse levels. Er zijn 2 levels die wel een open world structuur hebben. De rest is gewoon vrij lineair.Cowboy_Henk schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 17:33:
Is metro Exodus niet meer open world zoals Far Cry? Dat stijltje bevalt me wel.
Ik vraag me wel dit af: als ik de standard edition koop van Metro Exodus en later dus de ps5 upgrade doe krijg ik dan ook de dlc erbij? Want ps5 versie)= enhanced edition = base + dlc
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
In PSNow geprobeerd en ik kon er niet doorheen komen. Sloom, komt traag op gang en vond de story niet echt boeiend. Grafisch mooi maar dat was het ook wel. Na paar uurtjes aan de kant gelegd.Cardwizard schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 16:55:
Ben toch wel aan het twijfelen om Metro Exodus in de aanbieding te kopen, de eerste 2 delen vond ik niet zo en heb van deel 3 dan ook helemaal niks gezien, maar als ik zo kijk lijkt het me best een tof spel die er ook nog eens heel goed uit ziet
https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-02-18-bungie-opening-amsterdam-publishing-office
Alleen publishing en marketing activiteiten, geen development zo te zien.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
#ftfyAmaze86 schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 19:17:
@Verwijderd Zal wel iets met belastingparadijs NL te maken hebben
PUBG zit ook in Amsterdam. Ik ken iemand die daar werkt als developer en hiervoor aan Star Citizen planet tech heeft gewerkt in Franfurt.kazuka schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:28:
Grappig, naast Guerilla komt er een 2e grote studio die zich in Amsterdam gaat vestigen: Bungie
https://www.gamesindustry.biz/articles/2021-02-18-bungie-opening-amsterdam-publishing-office
Precies de activiteiten die hier moeten plaatsvinden om van de zogenaamde Ierland-route te kunnen profiterenkazuka schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 18:28:
Grappig, naast Guerilla komt er een 2e grote studio die zich in Amsterdam gaat vestigen: Bungie
[ Voor 18% gewijzigd door Dennisdn op 19-02-2021 06:57 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Nee. Je krijgt de inlog van een account, waar je daarna nooit meer op mag inloggen. Dit soort accounts worden meerdere keren verkocht en uiteindelijk vaak door Sony geblokkeerd. Niet doen dus!
You will receive your Ps4 account information by email.
You receive the Game as a Ps4 Account via E-mail, which you can activate it as a primary account in your Ps4 console and download the game from playstore. After return to your own Ps4 profile you can play the game FOREVER with your own account or with other users in your Ps4 console.
[ Voor 4% gewijzigd door Xerox op 19-02-2021 14:34 ]
PSN: Redrafted
Volgens mij was dit het:Farabi schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:49:
Weet iemand wat de patchnotes zijn van spiderman remastered? Heb net een update ontvangen.
Addressed an issue where Spider-Man’s directional throw would not respect player input
Improved stability
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Online gamekeys/ game cards voor de PlayStation bestaan niet.Mnup_1 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:30:
Is dit nou legit of niet?
https://www.gamecards.net...kboy-a-big-adventure-ps5/
(Al een paar jaar niet meer)
[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 19-02-2021 19:39 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Vanwege het verhaal het ik Frozen Wilds voor de laatste main quest gedaan, maar daardoor wordt het einde wel heel makkelijk.
Het zou wel mooi zijn als je je save kon meenemen naar Forbidden West en dan op een hogere moeilijkheidsgraad beginnen ipv weer helemaal overnieuw.
En de vraag is, what's next. Heb RDR2 nog liggen, misschien dat ik daar maar mee begin.
[ Voor 6% gewijzigd door Erapaz op 21-02-2021 10:04 ]
Klopt. Het enige wat je nog ziet is de verkoop van een account.YakuzA schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:38:
[...]
Online gamekeys/ game cards voor de PlayStation bestaan niet.
(Al een paar jaar niet meer)
Is inderdaad een geweldige game, heb hem ook een tijd geleden al uitgespeeld en heb er zelf ook genoten.Erapaz schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:01:
Gisteren de main story van Horizon Zero Dawn en de Frozen Wilds DLC helemaal uitgespeeld. Wat een spel! Ik heb alleen nog wat verzamel quests en de Hunting Grounds open, maar misschien dat ik af en toe deze nog wel opstart omdat de combat gewoon erg fun is.
Vanwege het verhaal het ik Frozen Wilds voor de laatste main quest gedaan, maar daardoor wordt het einde wel heel makkelijk.
spoiler:Een deathbringer terwijl je net 6 Fireclaws heb verslagen stelt niet zoveel meer voor
Het zou wel mooi zijn als je je save kon meenemen naar Forbidden West en dan op een hogere moeilijkheidsgraad beginnen ipv weer helemaal overnieuw.
En de vraag is, what's next. Heb RDR2 nog liggen, misschien dat ik daar maar mee begin.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ben aangenaam verrast moet ik zeggen!
Behoorlijk veel te doen en ontdekken dus ben er wel even zoet mee.
Enige minpunt vind ik dat ik soms een beetje last krijg van Motion Sickness. Dat heb ik tot nu toe nog nooit eerder gehad bij welke game dan ook.
Hiervoor begonnen aan Jedi Fallen Order maar die heb ik een beetje laten liggen. Vond de gameplay wat eentonig worden.
Heb nu ook The following, maar nog geen tijd gehad om die aan te slingeren en kan niet wachten tot deel 2 uitkomt.
Ik snap wat je bedoeld. S’nachts is het behoorlijk spannend! Maar verslavend is het zeker, vermaak me er absoluut goed mee.cold_as_ijs schreef op zondag 21 februari 2021 @ 14:44:
@AeronNL ik had exact hetzelfde met dit spel. Vond hem super verslavend. Iedere keer die adrenaline rush als ik door de wereld bewoog. ‘s nachts had ik het lange tijd niet aangedurfd vanwege de volatiles. Maar als je een beetje rustig door de wereld beweegt en ze wat ontwijkt is het goed te doen.
Heb nu ook The following, maar nog geen tijd gehad om die aan te slingeren en kan niet wachten tot deel 2 uitkomt.
De trailers van deel 2 zien er echt fantastisch uit. En nu de ps5 uit is kunnen ze hem helemaal
Optimaliseren dus ik hoop dat hij nog beter/mooier word dan in eerste instantie is getoond.
Ik gebruik voor PS4 en PS5 gewoon HDMI CEC. Dus gewoon bediening via de AB van je TV, met de volgende knoppen : Up/Down/Left/Right, Ok, Fast Fwd, Rewind. Gaat prima voor bvb afspelen van BluRays, Netflix of Disney+ (PS4 hangt hier nog aan een Dumb TV).rabotgangster schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:28:
Zijn er hier mensen die de ps5 afstandsbediening hebben? Zo ja vinden jullie het een aanrader? Ik had voor de ps4 ook zo een afstandsbediening maar de baterijen gingen super snel op.
Kan met mijn Sony 4K TV zelfs de ps-knop en de options knop gebruiken via een snelmenu, alleen kan de ps-knop niet ingedrukt houden.Twixie schreef op zondag 21 februari 2021 @ 16:37:
[...]
Ik gebruik voor PS4 en PS5 gewoon HDMI CEC. Dus gewoon bediening via de AB van je TV, met de volgende knoppen : Up/Down/Left/Right, Ok, Fast Fwd, Rewind. Gaat prima voor bvb afspelen van BluRays, Netflix of Disney+ (PS4 hangt hier nog aan een Dumb TV).
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ja ik, mooi ding en werkt goed. Maar ik heb hem na installatie nooit meer gebruikt, dus ik kan wel stellen dat het een miskoop was. Ik heb alle apps op de smart tv staan en een blu ray zal ik nooit gebruiken gezien de herrie die mijn PS5 dan maaktrabotgangster schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:28:
Zijn er hier mensen die de ps5 afstandsbediening hebben? Zo ja vinden jullie het een aanrader? Ik had voor de ps4 ook zo een afstandsbediening maar de baterijen gingen super snel op.
[ Voor 8% gewijzigd door Steven030 op 21-02-2021 17:35 ]
Deels. Een router met VPN naar NordVPN geeft geen problemen.Chelseamarre123 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 11:09:
Hier al mensen de die ps5 via een vpn hebben kunnen verbinden?
Ik gebruik het nu niet meer maar block nu vrijwel alles van Sony met een PiHole. Merk er niets van behalve dat mijn jaarlijkse stats niet kloppen (al weet ik niet of dat daarmee van doen heeft).
Wat wil je weten?
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Nou overduidelijk dat daar meer mensen last van hebben, internet staat vol.Amaze86 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:38:
Meer mensen last van een driftende dualsense....begint pas nadat je die rond 400 uur hebt gebruikt.
Ik heb het persoonlijk (nog) niet, op de DualShock4 wel veel last van gehad maar niets wat een nieuwe controller niet kan oplossen
Ik heb nu voor een 10tje express VPN gepakt. Was eens benieuwd om warzone zo te spelen en of het wel een effect had.Donstil schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:19:
[...]
Deels. Een router met VPN naar NordVPN geeft geen problemen.
Ik gebruik het nu niet meer maar block nu vrijwel alles van Sony met een PiHole. Merk er niets van behalve dat mijn jaarlijkse stats niet kloppen (al weet ik niet of dat daarmee van doen heeft).
Wat wil je weten?
Kan enkel geen connectie maken via pc als ik mijn verbinding deel. Krijg melding dat hij geen ip vind.
Ooh zo, daar heb ik helaas geen ervaring mee.Chelseamarre123 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:05:
[...]
Ik heb nu voor een 10tje express VPN gepakt. Was eens benieuwd om warzone zo te spelen en of het wel een effect had.
Kan enkel geen connectie maken via pc als ik mijn verbinding deel. Krijg melding dat hij geen ip vind.
Alleen rechtstreeks op een router.
Dankjewel voor de tip, blu-rays maken inderdaad vele malen minder lawaaiCardwizard schreef op zondag 21 februari 2021 @ 19:37:
@Steven030 al een blu-ray getest? Als ik me niet vergis spint de drive dan lang niet zo snel dan bij een game disc
[ Voor 15% gewijzigd door Steven030 op 22-02-2021 10:35 ]
Same hier, de mijne gaat morgen retour naar verkopende partij.Amaze86 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 18:38:
Meer mensen last van een driftende dualsense....begint pas nadat je die rond 400 uur hebt gebruikt.
Gelukkig heb ik een tweede controller liggen
PSN: IXI_BUDDHA_IXI
Ik deel jouw mening. Ik denk dat ik ook voor een platinum trophy ga voor dit spel. Ik vind het nog steeds leuk om te spelen en ik moet nog enkele missies van Frozen Wilds. Leuk om te lezen dat je eerst wat bedenkingen had tav dit spel en uiteindelijk erg enthousiast bent. Ik had hetzelfde. Eerder deelde ik hier dat ik een beetje opkeek tegen hele grote spellen. Ik moet zeggen dat het volgen van het hoofdverhaal en aanverwante missies heel goed van elkaar te onderscheiden zijn.Erapaz schreef op zondag 21 februari 2021 @ 10:01:
Gisteren de main story van Horizon Zero Dawn en de Frozen Wilds DLC helemaal uitgespeeld. Wat een spel! Ik heb alleen nog wat verzamel quests en de Hunting Grounds open, maar misschien dat ik af en toe deze nog wel opstart omdat de combat gewoon erg fun is.
spoiler:Een deathbringer terwijl je net 6 Fireclaws heb verslagen stelt niet zoveel meer voor
Zelf zit ik ook met de vraag: wat hierna en ik dacht ook aan RDR2
Weet iemand of er een spel als Forza Horizon is voor de PlayStation? GT Sport vind ik een fijn spel, maar is eigenlijk wel 'klinish' vergeleken met FH. Begrijpelijk ook, maar daardoor eigenlijk alleen leuk als je serieus wilt racen. Ik merk dat ik het leuk vindt om in FH4 gewoon rond te rijden met een leuke in game soundtrack en een leuke auto. Even afslaan en een mooie drift neerzetten met (bv) een E60 M5 terwijl de V10 richting redline gaat. Blijf me verbazen hoe goed het geluid klinkt in Forza's tov GT. Heb ook Project Cars 2 en Assetto Corsa, maar de laatste is echt nauwelijks te spelen met een controller. Tips zijn dus welkom.
Zo'n soort game hebben we op de Playstation helaas niet.wilmundo schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:23:
[...]
Weet iemand of er een spel als Forza Horizon is voor de PlayStation?
Need for Speed Payback komt er misschien een beetje bij in de buurt maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Niet voor niets dat ik een Xbox One S naast mijn PS4 had staan enkel om Forza Horizon te kunnen spelen
Wow, dat is dan echt een systemseller 😃.dvdkiwi schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:31:
[...]
Zo'n soort game hebben we op de Playstation helaas niet.
Need for Speed Payback komt er misschien een beetje bij in de buurt maar daar is dan ook alles mee gezegd.
Niet voor niets dat ik een Xbox One S naast mijn PS4 had staan enkel om Forza Horizon te kunnen spelen
Zie de "additional info" We deliver the original game to you via E-mail with a PS4 account that you can download and play for a lifetime.Mnup_1 schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 14:30:
Is dit nou legit of niet?
https://www.gamecards.net...kboy-a-big-adventure-ps5/
Ik heb voor mijzelf besloten dit zo nooit te doen. Straks is het een gehacked acccount ofzo, of Sony komt er achter dat er iets geshared wordt en bannen ze jouw console. Het zal je maar gebeuren....
[ Voor 0% gewijzigd door Gregory76 op 22-02-2021 15:44 . Reden: typo ]
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Ja, dat klopt, ik was in het begin heel kritisch tov Horizon. Ik kwam net van TLOU2 en The Lost legacy en moest echt wennen. De donkere scènes waren op mijn tv ook te donker, waar in andere games het beeld lichter werd als je ergens naar binnen ging. Daardoor kon ik niet echt genieten van de eerste bunker.wilmundo schreef op maandag 22 februari 2021 @ 11:23:
[...]
Ik deel jouw mening. Ik denk dat ik ook voor een platinum trophy ga voor dit spel. Ik vind het nog steeds leuk om te spelen en ik moet nog enkele missies van Frozen Wilds. Leuk om te lezen dat je eerst wat bedenkingen had tav dit spel en uiteindelijk erg enthousiast bent. Ik had hetzelfde. Eerder deelde ik hier dat ik een beetje opkeek tegen hele grote spellen. Ik moet zeggen dat het volgen van het hoofdverhaal en aanverwante missies heel goed van elkaar te onderscheiden zijn.
Zelf zit ik ook met de vraag: wat hierna en ik dacht ook aan RDR2of The Witcher 3 GOTY. Ik wilde The Witcher echt spelen na de next gen upgrade, maar daar lees je ook niks meer over. Begrijpelijk na het debacle rondom Cyperpunk, maar toch.
Weet iemand of er een spel als Forza Horizon is voor de PlayStation? GT Sport vind ik een fijn spel, maar is eigenlijk wel 'klinish' vergeleken met FH. Begrijpelijk ook, maar daardoor eigenlijk alleen leuk als je serieus wilt racen. Ik merk dat ik het leuk vindt om in FH4 gewoon rond te rijden met een leuke in game soundtrack en een leuke auto. Even afslaan en een mooie drift neerzetten met (bv) een E60 M5 terwijl de V10 richting redline gaat. Blijf me verbazen hoe goed het geluid klinkt in Forza's tov GT. Heb ook Project Cars 2 en Assetto Corsa, maar de laatste is echt nauwelijks te spelen met een controller. Tips zijn dus welkom.
Het spel is ook niet perfect, bij de bandit kamps moet je een bepaalde route lopen anders wordt het gevecht met de bandit leader niet getriggered. En bij sommige quests moet je iemand redden van een machine en dan is overriden niet voldoende.
Ook zou het leuk zijn als je friendly machines nog steeds kan lokken, zodat je een groep kan overriden en deze naar je vijanden kan lokken.
Maar de variatie in de combat en het achtergrond verhaal maken dit een machtig mooi spel waar je steeds naar terug wilt. Ben nu ook de making off aan het kijken, staat op YouTube en het is erg leuk om het ontwikkelproces te zien.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Wordt een dure terugroep actie voor Sony als er iets fundamenteels mis is met de pot-meters van de analog sticks, dus de plastic spanbandjes. Die dingen zijn (bijna) identiek in de DS4, daar nog nooit last gehad en ik doe jaren met die dingen.G_Dragon schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:00:
Uitleg over de stickdrift door IFIXIT
[YouTube: Here’s Why PS5 Joysticks Drift (and Why They’ll Only Get Worse)]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Helaas ik wel bij die v2 variant van de Pro. Bij de oudere controller geen problemen gehad.loekf2 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 13:43:
[...]
Wordt een dure terugroep actie voor Sony als er iets fundamenteels mis is met de pot-meters van de analog sticks, dus de plastic spanbandjes. Die dingen zijn (bijna) identiek in de DS4, daar nog nooit last gehad en ik doe jaren met die dingen.
Proberen te fixen, maar dat ging helemaal niet. Nu is het een leuk speeltoestel voor de kleine
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
YouTube: 'PlayStation 5-controller heeft geschatte levensduur van 417 uur'Kuhr89 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 14:15:
[...]
Helaas ik wel bij die v2 variant van de Pro. Bij de oudere controller geen problemen gehad.
Proberen te fixen, maar dat ging helemaal niet. Nu is het een leuk speeltoestel voor de kleine
Was is het ook al weer ? 2 jaar garantie in de EU ? Die 417 uur red je makkelijk binnen een jaar (zeg 1-2 uur per dag). Mag toch hopen dat Sony "duurzaamheid" tests gedaan heeft.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Daar verschiet ik dus totaal niet van. Heb me van in het begin al de bedenking gemaakt hoe lang die adaptive triggers gaan meegaan, zeker toen ik zag dat daar dus een hele mechanische constructie met o.a. plastic tandwielen achter zat. Maar het is dan wel heel verrassend dat nu uitgerekend de sticks de zwakste schakel zijn en er vroeg of laat drift zal optreden, zeker omdat dat functionaliteit is die er al sinds de eerste DualShock op de PS1 op zit.
[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 22-02-2021 18:43 ]
https://youtu.be/OevGFtJe5no
[ Voor 62% gewijzigd door Cardwizard op 22-02-2021 19:10 ]
Ja en die van de PS1 (maar ook bijvoorbeeld de Xbox 360) hebben helemaal geen last van drift, maar alles moet kleiner en goedkoper.. alle dure controllers gebruiken nu dezelfde stick onderdelen (zelfs de elite van 150+ euro) en allemaal krijgen ze vroeg of laat last van drift.Twixie schreef op maandag 22 februari 2021 @ 18:43:
[...]
Daar verschiet ik dus totaal niet van. Heb me van in het begin al de bedenking gemaakt hoe lang die adaptive triggers gaan meegaan, zeker toen ik zag dat daar dus een hele mechanische constructie met o.a. plastic tandwielen achter zat. Maar het is dan wel heel verrassend dat nu uitgerekend de sticks de zwakste schakel zijn en er vroeg of laat drift zal optreden, zeker omdat dat functionaliteit is die er al sinds de eerste DualShock op de PS1 op zit.
https://variety.com/2021/...dpool-writers-1234911825/
A live-action series adaptation of the “Twisted Metal” PlayStation game franchise is officially moving forward, Variety has learned.
Sony Pictures Television and PlayStation Productions are developing a series based on the “Twisted Metal” vehicular combat games, the first of which was released in 1995. It was originally reported in 2019 that Sony was interested in developing a series based on the games.
The new series is described as an action comedy, based on an original take by Rhett Reese and Paul Wernick, the writers behind the “Deadpool” films and “Zombieland.”
Het moet een savegame zijn van ongeveer 30 minuten geleden.
[ Voor 3% gewijzigd door AppleFan2007 op 22-02-2021 20:50 ]
De enige manier is hopen dat je nieuwe savegame nog niet naar de Cloud gesynct is en dus je Cloud savegame downloaden en de lokale overschrijven. Maar dat zal er dus een zijn van de vorige keer dat er gesynct is. Er zit helemaal geen versioning in je save games, ook niet in de Cloud, dus terugkeren naar een savegame van een specifiek tijdstip zit er niet in.AppleFan2007 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:50:
Is er een mogelijkheid om een oudere savegame te laden?
Het moet een savegame zijn van ongeveer 30 minuten geleden.
Grappig, ik heb ook TLOU2 gespeeld voor HZD. Ik moet maar gaan bijhouden wat jij allemaal speelt, want dat scheelt mij weer uitzoekwerk. Ik heb volgens mij 1 keer een strider of zo overgenomen en alle tallnecks. Dus daar kan ik mij meer in verdiepen hoe dat moet. Waarschijnlijk ben je ook wel benieuwd hoe zo'n next gen Horizon eruit moet zien? Ik wel in ieder geval. Making off ga ik onthoudenErapaz schreef op maandag 22 februari 2021 @ 12:38:
[...]
Ja, dat klopt, ik was in het begin heel kritisch tov Horizon. Ik kwam net van TLOU2 en The Lost legacy en moest echt wennen. De donkere scènes waren op mijn tv ook te donker, waar in andere games het beeld lichter werd als je ergens naar binnen ging. Daardoor kon ik niet echt genieten van de eerste bunker.
Het spel is ook niet perfect, bij de bandit kamps moet je een bepaalde route lopen anders wordt het gevecht met de bandit leader niet getriggered. En bij sommige quests moet je iemand redden van een machine en dan is overriden niet voldoende.
Ook zou het leuk zijn als je friendly machines nog steeds kan lokken, zodat je een groep kan overriden en deze naar je vijanden kan lokken.
Maar de variatie in de combat en het achtergrond verhaal maken dit een machtig mooi spel waar je steeds naar terug wilt. Ben nu ook de making off aan het kijken, staat op YouTube en het is erg leuk om het ontwikkelproces te zien.
[ Voor 91% gewijzigd door DoubleDutch op 22-02-2021 23:56 ]
Ja, ik kijk heel erg uit naar Forbidden West. Ik denk dat de PS5 met de supersnelle SSD veel kan doen voor een game als deze.wilmundo schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:58:
[...]
Grappig, ik heb ook TLOU2 gespeeld voor HZD. Ik moet maar gaan bijhouden wat jij allemaal speelt, want dat scheelt mij weer uitzoekwerk. Ik heb volgens mij 1 keer een strider of zo overgenomen en alle tallnecks. Dus daar kan ik mij meer in verdiepen hoe dat moet. Waarschijnlijk ben je ook wel benieuwd hoe zo'n next gen Horizon eruit moet zien? Ik wel in ieder geval. Making off ga ik onthouden.
Dit is de making of Horizon Zero Dawn waar ik het over had:
Je moet wel 'even' geduld hebben; game komt waarschijnlijk pas ná 2022.
Wel komt er laat dit jaar nog een remake van Diablo II.
oei dat is wel vet hoor... als klein jochie echt kapot gespeeld die game.dvdkiwi schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 10:02:
Goed nieuws voor de Diablo fans!
Je moet wel 'even' geduld hebben; game komt waarschijnlijk pas ná 2022.
Wel komt er laat dit jaar nog een remake van Diablo II.
[YouTube: Diablo 4 - Official Rogue Cinematic Trailer | BlizzConline 2021]
psn: HertogJack
Was het niet dat deze game ook op de PS4 uit komt, hadden ze nog veel meer met die SSD kunnen doen.Erapaz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 07:56:
[...]
Ja, ik kijk heel erg uit naar Forbidden West. Ik denk dat de PS5 met de supersnelle SSD veel kan doen voor een game als deze.
Dit is de making of Horizon Zero Dawn waar ik het over had:
[Video: The Making of Horizon Zero Dawn]
Hangt er van af hoeveel verschil er tussen beide versie is. In Zero Dawn zijn er duidelijk stukken van de map afgescheiden van de rest (de eeuwige lift in Meridian en the claws beneath als duidelijke voorbeelden), op de PS5 zijn deze trucjes niet nodig. We gaan zien hoe ze met deze verschillen zullen omgaan. In Sackboy ontbreken er bijvoorbeeld hele elementen in de PS4 versie (het gras als voorbeeld).Kalder schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:40:
[...]
Was het niet dat deze game ook op de PS4 uit komt, hadden ze nog veel meer met die SSD kunnen doen.
Tuurlijk grafische dingen kunnen veel uitgebreider op de PS5, maar dat heeft verder niets met de SSD te maken. Ik ga ervan uit dat de gameplay tussen de twee versies hetzelfde zal zijn met enkel veel snellere laadtijden en betere graphics op de PS5.Erapaz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:46:
[...]
Hangt er van af hoeveel verschil er tussen beide versie is. In Zero Dawn zijn er duidelijk stukken van de map afgescheiden van de rest (de eeuwige lift in Meridian en the claws beneath als duidelijke voorbeelden), op de PS5 zijn deze trucjes niet nodig. We gaan zien hoe ze met deze verschillen zullen omgaan. In Sackboy ontbreken er bijvoorbeeld hele elementen in de PS4 versie (het gras als voorbeeld).
Volgens mij was de reden dat er geen vliegende mounts in de eerste Horizon zaten omdat de HDD van de PS4 de omgeving niet snel genoeg kon inladen. Maar het lijkt me niet dat ze nu voor de PS5 wel vliegende mounts hebben en de PS4 niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 23-02-2021 12:03 ]
Ik noemde juist geen grafische dingen maar leveldesign?Kalder schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:01:
[...]
Tuurlijk grafische dingen kunnen veel uitgebreider op de PS5, maar dat heeft verder niets met de SSD te maken. Ik ga ervan uit dat de gameplay tussen de twee versies hetzelfde zal zijn met enkel veel snellere laadtijden en betere graphics op de PS5.
Gras is een grafisch dingetjeErapaz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:03:
[...]
Ik noemde juist geen grafische dingen maar leveldesign?
Hoezo? Wat doet dat gras in Sackboy dan? Ik heb Sackboy niet dus ik weet het niet, maar dat er gras op de PS5 versie te zien is voegt toch niets toe aan de gameplay?
Het kriebelt als je er doorheen loopt, haptic feedbackKalder schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:09:
[...]
Hoezo? Wat doet dat gras in Sackboy dan? Ik heb Sackboy niet dus ik weet het niet, maar dat er gras op de PS5 versie te zien is voegt toch niets toe aan de gameplay?
Dat is een feature van de PS5, logisch dat de PS4 dat niet heeft, de DS4 heeft geen haptic feedback.Erapaz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:14:
[...]
Het kriebelt als je er doorheen loopt, haptic feedback
Maar ook haptic feedback heeft niets met de SSD te maken
Ratchet en Clank is voor zover ik weet de enige game die niet op de PS4 kan omdat het de SSD van de PS5 echt nodig heeft. Dat zal niet zo zijn bij Horizon 2 vermoed ik.
Desalniettemin zal Horizon 2 vast een dijk van een game worden, daar heb ik geen twijfel over
[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 23-02-2021 12:20 ]
Klopt het gras heeft niks met de SSD te maken, daarom is het ook makkelijk weg te halen. Mijn Horizon voorbeelden waar wel specifiek waar de SSD nut heeft, zo zou de lange lift in Meridian op de PS5 niet meer nodig zijn.Kalder schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:19:
[...]
Dat is een feature van de PS5, logisch dat de PS4 dat niet heeft, de DS4 heeft geen haptic feedback.
Maar ook haptic feedback heeft niets met de SSD te maken
Ratchet en Clank is voor zover ik weet de enige game die niet op de PS4 kan omdat het de SSD van de PS5 echt nodig heeft. Dat zal niet zo zijn bij Horizon 2 vermoed ik.
Desalniettemin zal Horizon 2 vast een dijk van een game worden, daar heb ik geen twijfel over
Ja zulke dingen zouden sneller ingeladen kunnen worden waardoor je niet een minuut in de lift hoeft te zitten, maar ik denk niet dat ze daar gebruik van zullen maken, dan zou je op de PS4 langzaam met de lift gaan en op de PS5 zit je in een turbo charged lift die binnen 2 tellen 100 meter af legtErapaz schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 12:23:
[...]
Klopt het gras heeft niks met de SSD te maken, daarom is het ook makkelijk weg te halen. Mijn Horizon voorbeelden waar wel specifiek waar de SSD nut heeft, zo zou de lange lift in Meridian op de PS5 niet meer nodig zijn.
https://blog.playstation....-playstation/#sf243317607
Kan niet wachten op GT7 met volledige PSVR ondersteuning.
[ Voor 16% gewijzigd door TommyknockerNL op 23-02-2021 15:11 ]
https://www.ign.com/artic...rismo-7-delayed-into-2022
[ Voor 18% gewijzigd door s0kkie op 23-02-2021 15:30 ]
Mogelijke release in 2022? Ze geven aan dat ontwikkelaars gestart zijn met de nieuwe PSVR SKU.TommyknockerNL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:10:
Soort van aankondiging voor de nieuwe PSVR.
Zoals verwacht niet draadloos, niet persé een nadeel imo.It will connect to PS5 with a single cord...
Heel benieuwd naar de komende PSVR versie, de originele versie had voor mij een te hoog "net-niet" gehalte.
Ben ik blij dat ik gewacht heb met een PSvr te kopen.TommyknockerNL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:10:
Hier ben ik dan wat minder blij mee.s0kkie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:29:
Dit is inmiddels al een standaard dingetje bij Polyphony geworden maar GT7 zoals al verwacht dus uitgesteld naar 2022
Had het wel verwacht maar is toch een tegenslag.
Ik vraag me af wat er zoveel tijd in beslag neemt.
Ik vond het al zo raar dat er een GT game in de launch window zou zitten... volgens mij probeert Polyphony het iedere generatie om erbij te zijn op launch, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer het voor het laatst was dat ze ook echt een GT game als launch game hadden.s0kkie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:29:
Dit is inmiddels al een standaard dingetje bij Polyphony geworden maar GT7 zoals al verwacht dus uitgesteld naar 2022
Wel jammer dat het nog zo lang duurt.
Maar dat bericht over die next gen PSVR spreekt me zeer aan, heb nu ook PSVR maar vind het zo jammer dat het alleen werkt met PS4 versies van games en niet PS5 versies en de resolutie is nogal laag, maar erg leuk apparaat en kan niet wachten op de PSVR2 of hoe ze hem ook gaan noemen.
Nooit? Volgens mij is de enige GT game die een Playstation console/handheld launch gehaald heeft GT HD Concept voor de PS3, al was dat meer een soort van teaser. En zelfs die haalde enkel de Europese PS3 launch, al was hij geloof ik maar een paar weken te laat voor de launch in Amerika en Japan.Kalder schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:39:
[...]
Ik vond het al zo raar dat er een GT game in de launch window zou zitten... volgens mij probeert Polyphony het iedere generatie om erbij te zijn op launch, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer het voor het laatst was dat ze ook echt een GT game als launch game hadden.
Wel jammer dat het nog zo lang duurt.
Maar dat bericht over die next gen PSVR spreekt me zeer aan, heb nu ook PSVR maar vind het zo jammer dat het alleen werkt met PS4 versies van games en niet PS5 versies en de resolutie is nogal laag, maar erg leuk apparaat en kan niet wachten op de PSVR2 of hoe ze hem ook gaan noemen.
Allang blij dat GT7 gewoon een volwaardige PS5 titel is en niet zoals GT6 nog doodleuk op de vorige generatie wordt uitgebracht.
[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 23-02-2021 15:50 ]
Haha daar gaan we weers0kkie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:29:
Nou moet het in 2022 ook nog maar zien gebeuren eigenlijk
Cool, valt nog te bezien hoe goed het echt gaat zijn maar hogere resolutie, betere fov, betere tracking en hogere fps zou ik meteen voor tekenenTommyknockerNL schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:10:
Voor het laatst, is dat überhaupt wel eens zo geweest?Kalder schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:39:
[...]
Ik vond het al zo raar dat er een GT game in de launch window zou zitten... volgens mij probeert Polyphony het iedere generatie om erbij te zijn op launch, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer het voor het laatst was dat ze ook echt een GT game als launch game hadden.
Kazunori Yamauchi zijn streven naar perfectie, net als bij de vorige GT'sAppleFan2007 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:38:
[...]
Ik vraag me af wat er zoveel tijd in beslag neemt.
Er is er nog nooit 1 volgens planning uitgekomen dus niet echt nieuws dit.s0kkie schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:29:
Het is pas nieuws als ie wel eens volgens planning uitkomt.
Nee nu ik erover nadenk volgens mij niet, behalve dan wat Caayn zegt met GT HD Concept (maar dat is van alle GT's waarschijnlijk de minst indrukwekkende met de minste content)Donstil schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 15:53:
[...]
Voor het laatst, is dat überhaupt wel zo geweest?
Dit topic is gesloten.
![]()
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |