Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17:28
loekf2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 12:44:
[...]

Van mij hadden ze het zoals Microsoft mogen doen. Ga met een leverancier in zee en release in ieder geval eentje die het doet, maar zal wel niet niet in de filosofie passen, dat het "gewoon" elke PCIe 4.0 5.5+ GB/s M.2 SSD mag zijn.

(andere kant, ik moet nog zien of er voor Xbox Series X meer SSD uitbreidingen dan die van Seagate gaat komen, gezien de form factor zitten er ook licentie kosten aan vast)
Ik ben net blij dat Sony afgestapt is van hun eigen opslagmedium (denk aan de PS Vita, of MagicGate voor camera's en zo) en we sinds de PS3 zelf de keuze hebben wat we inbouwen omdat het een algemene standaard is.
Dus geen premiumprijzen die door Sony hoog gehouden worden en de keuze om in te bouwen wat je maar wilt. Lijkt me voor ons als consument allemaal goed, toch?
Dan neem ik het wachten tot die M2 slot wordt vrijgegeven er met veel plezier bij 😃.

PSN: Zwartkijker

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 16:20
Zwartkijker schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:43:
[...]

Ik ben net blij dat Sony afgestapt is van hun eigen opslagmedium (denk aan de PS Vita, of MagicGate voor camera's en zo) en we sinds de PS3 zelf de keuze hebben wat we inbouwen omdat het een algemene standaard is.
Dus geen premiumprijzen die door Sony hoog gehouden worden en de keuze om in te bouwen wat je maar wilt. Lijkt me voor ons als consument allemaal goed, toch?
Dan neem ik het wachten tot die M2 slot wordt vrijgegeven er met veel plezier bij 😃.
Duurt lang ;-) Ik ben van armoede maar m'n XSX gaan gebruiken voor games die op beide consoles draaien. In de XSX zit nu 1.8 TB, PS5 "maar" 825 GB (667 GB te gebruiken). Weiger om externe SSDs eraan te hangen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Recon24 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:17:
[...]

Correctie. En ja er zijn er nog niet veel, maar er komen er onderhand steeds meer bij.
Oh ok 7GB zelfs? De SSD van de PS5 is zelf toch ook maar 5,5GB/s? In ieder geval, er stond ook "denk ik" voor ;)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-11 16:21
loekf2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:54:
[...]

Duurt lang ;-) Ik ben van armoede maar m'n XSX gaan gebruiken voor games die op beide consoles draaien. In de XSX zit nu 1.8 TB, PS5 "maar" 825 GB (667 GB te gebruiken). Weiger om externe SSDs eraan te hangen.
jij hebt nog geluk van een tweede console dan, ik heb de PS5 en dat is alles.
Ik heb 3 PS4 games gedownload: Red dead Redemption en Rocket league en nu ook nog ratchet and clank.
Samen zijn die net geen 200 GB dus vind ik het te zot om daarvoor een externe schijf te kopen.
Ik zou er dan ook nog andere PS4 games kunnen opzetten maar heb toch een voorkeur voor de snelheid van de interne SSD.
Ik moet echt kiezen welke games ik op de PS5 zet, alleen CoD Cold war is al 178GB.

• Zwartkijker
loekf2 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:54:
[...]

Ja, ik snap je punt 😉. Wachten op iets duurt inderdaad altijd lang. Maar vroeg of laat zal het beloond worden en kan je misschien direkt 2TB erbij plakken.

Voor de PS4 games gebruik ik eigenlijk enkel een externe SSD (500 GB). En als ik het gevoel heb bijna klaar te zijn met een game download ik de volgende. Met de internetsnelheden van tegenwoordig lijkt me dat niet echt een probleem, en ik heb slechts 30 Mbit/s.
Als je liever veel verschillende games door elkaar speelt ziet het er wat anders uit, zeker met gigantische games a la COD en RDR2

• ariekanari
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:27
Zwartkijker schreef op maandag 15 februari 2021 @ 17:43:
[...]

Het formaat is dan wel standaard maar de rest dicteert Sony en zeer waarschijnlijk accepteert de PS5 alleen door Sony gecertificeerde nvme-drives. Ik houd rekening met een (kleine) toeslag voor dergelijke gecertificeerde producten. Het certificeringstraject zal niet gratis zijn voor onafhankelijke hardwarefabrikanten.
Het is sowieso een stap voorwaarts t.o.v. de door jouw benoemde voorbeelden.
Waarschijnlijk wordt het wachten tot een aanbieding van dergelijke console-uitbreidingen. Bij de concurrent is het niet anders.

Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-11 16:20
ariekanari schreef op maandag 15 februari 2021 @ 20:17:
[...]

Het formaat is dan wel standaard maar de rest dicteert Sony en zeer waarschijnlijk accepteert de PS5 alleen door Sony gecertificeerde nvme-drives. Ik houd rekening met een (kleine) toeslag voor dergelijke gecertificeerde producten. Het certificeringstraject zal niet gratis zijn voor onafhankelijke hardwarefabrikanten.
Het is sowieso een stap voorwaarts t.o.v. de door jouw benoemde voorbeelden.
Waarschijnlijk wordt het wachten tot een aanbieding van dergelijke console-uitbreidingen. Bij de concurrent is het niet anders.
De concurrent zit met z'n uitbreiding nu net boven de 200 euro, da's toch een leuke daling van de 250 euro dat het ding eerst kostte. Dat is net zo duur als een Samsung 980 Pro, dus wat betreft OK.

Nou hoop ik op een 2TB M.2. In mijn oude PS4 Pro zat 2.5 TB. Daar red ik het wel meer voor de 3-4 jaar dat die PS5 mee moet gaan.

(tenzij er een PS5 Pro komt, maar dat moet ik nog zien)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 11:34
Die app werkt nog steeds niet lekker. Nu geeft hij bij mij helemaal geen onlangs gespeelde games meer weer. Aangezien ik Ghost of Tsushima op disc heb kan ik helemaal mijn trophys niet bekijken. Geen groot probleem, maar wel apart dat die app zoveel kuren heeft.

• Soilscream
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-07-2023
*knip* die hele discussie gaan we ook hier niet weer voeren...

[ Voor 86% gewijzigd door Geronimous op 16-02-2021 16:06 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Kalder schreef op maandag 15 februari 2021 @ 18:03:
[...]

Oh ok 7GB zelfs? De SSD van de PS5 is zelf toch ook maar 5,5GB/s? In ieder geval, er stond ook "denk ik" voor ;)
However, not all PCIe 4.0 SSDs are created equally, and Cerny said at the time that the samples he'd been able to test so far were only hitting around 4-5GB/s. "By year's end, I expect there will be drives that saturate 4.0 and support 7GB/s," he said.

PCIe 4.0 SSDs such as Samsung's 980 Pro, WD's Black SN850 and Gigabyte's Aorus NVMe Gen 4 SSD, however, have a maximum theoretical throughput of 7GB/s, which would appear to make them ripe candidates for the PS5. That said, Cerny also implied that simply meeting the required speed target isn't the end of the story.

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:50
Metro Exodus krijgt een nieuwe versie op PS5 (en pc en Xbox series)
Wordt een gratis upgrade voor als je de eerdere versie al bezit

https://www.4a-games.com....nd-xbox-series-xs-upgrade

FIRST, LET’S TALK ABOUT THE CONSOLE VERSIONS
Metro Exodus will run at 4K / 60FPS with full Ray Traced lighting throughout on PlayStation 5 and Xbox Series X. The base game and DLC expansions will feature both our ground-breaking Ray Traced Global Illumination (RTGI) and the Ray Traced Emissive Lighting techniques pioneered in The Two Colonels expansion across all content.

The next gen consoles will benefit from dramatically reduced loading times thanks to our use of their SSD storage optimizations, boast 4K texture packs, and a range of platform specific features including spatial audio and controller latency improvements on Xbox, and support for the haptic features of the PlayStation 5 Dual Sense controller – anyone who’s frantically tried to pump up the pressure on their Tikhar in the middle of a pitched battle will be able to imagine the kind of thing we’re aiming for!

We’re targeting 1080p on Xbox Series S, but the other benefits above will apply, including 60 FPS and full Ray Traced lighting throughout.

We’re also working on additional polish and quality of life enhancements, including the ability to change FOV for the first time in a Metro game.

These Gen 9 console versions will release later this year and will be available as a FREE upgrade to all current owners – and we’re delighted to confirm that we will support Smart Delivery on Xbox to deliver this upgrade.
Dat gaat volgens mij over leessnelheid, want de Samsung 980 Pro en de WD SN850 (Die van Gigabyte weet ik niet, heb ik niet naar gekeken) hebben allebei een schrijfsnelheid zelfs onder de 5,5GB/s maar wel een leessnelheid van 7GB/s

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 15-02-2021 22:16 ]

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Kalder schreef op maandag 15 februari 2021 @ 22:15:
[...]

Dat gaat volgens mij over leessnelheid, want de Samsung 980 Pro en de WD SN850 (Die van Gigabyte weet ik niet, heb ik niet naar gekeken) hebben allebei een schrijfsnelheid zelfs onder de 5,5GB/s maar wel een leessnelheid van 7GB/s
Leessnelheid is waar het ook om gaat. Wegschrijven van data is wat "minder" belangrijk, maar nog steeds snel genoeg dat je er niks van merkt.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 16:34
Z0di4k schreef op maandag 15 februari 2021 @ 15:16:
Hoe is het mogelijk een non disc versie te rechtvaardigen voor ps5? Ik zie Hitman 2 in de PlayStation store voor69,95 en bol 20 euro. Schiet mij maar lek. Hoe oud is dat spel notabene?
Dit dus ;)
Vind digital only dan ook een "domme" zet 8)7

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:57
Starscreamer schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:43:
[...]

Dit dus ;)
Toch verkoopt het. Ik koop ook alleen digitaal, vind het gezeik met discs irritant en heb nog nooit een game tweedehands verkocht of gekocht .

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-11 08:09
FrankoNL schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:11:
[...]

Ik wou dat ik zo handig was.

Ik kan amper een lamp vervangen. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lYzz6c1wNYbArNAvmJKou52Ltkc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/R0lTRuBVkkuD7YQGBahXqG0K.jpg?f=fotoalbum_large

Gezien ik meestal toch niet langer dan een uurtje de ps5 aan heb staan, gaat het so far so good. Wil het kastje nog wel iéts hoger zetten en de bodem + één zijpaneel verwijderen.

• Starscreamer
Laurences schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:48:
[...]

[Afbeelding]

Gezien ik meestal toch niet langer dan een uurtje de ps5 aan heb staan, gaat het so far so good. Wil het kastje nog wel iéts hoger zetten en de bodem + één zijpaneel verwijderen.
Ik zie geen PS5 wel een schoolbord :X

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:44:
[...]

Toch verkoopt het. Ik koop ook alleen digitaal, vind het gezeik met discs irritant en heb nog nooit een game tweedehands verkocht of gekocht .
Starscreamer schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:43:
[...]

Dit dus ;)
RaijRaij schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 09:57:
Ik had juist een disc versie en heb deze geruild voor een digital. Ik koop alles digitaal en verkoop eigenlijk nooit iets omdat het gedoe is(mijn Spiderman op v en a is een uitzondering van toen ik nog een disc had) wat betreft de prijzen vind ik het wel jammer dat ze deze generatie naar 75 zijn gegaan. Maar gezien de weinige tijd die ik tegenwoordig heb kan ik rustig wachten tot de prijzen wat dalen. Zo'n prijsverschil zoals aangegeven wordt met Hitman is inderdaad absurd maar ik heb de prijzen van retailers al een tijdje los gelaten. Zeker nu disc aanschaf geen optie meer is. Sowieso ben ik kieskeurig in welke game ik voor welke prijs koop en zou dus nooit Hitman 2 kopen voor 60, deze is namelijk in de PlayStation store al eens voor 15 te koop geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsVurDCcjUzLrZAZbx6Mktk3tig=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/TwY4IQSJgpdHNl342IRSP9fp.gif?f=user_large

[ Voor 39% gewijzigd door Farabi op 16-02-2021 09:57 ]

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 20:23
Ik had juist een disc versie en heb deze geruild voor een digital. Ik koop alles digitaal en verkoop eigenlijk nooit iets omdat het gedoe is(mijn Spiderman op v en a is een uitzondering van toen ik nog een disc had) wat betreft de prijzen vind ik het wel jammer dat ze deze generatie naar 75 zijn gegaan. Maar gezien de weinige tijd die ik tegenwoordig heb kan ik rustig wachten tot de prijzen wat dalen. Zo'n prijsverschil zoals aangegeven wordt met Hitman is inderdaad absurd maar ik heb de prijzen van retailers al een tijdje los gelaten. Zeker nu disc aanschaf geen optie meer is. Sowieso ben ik kieskeurig in welke game ik voor welke prijs koop en zou dus nooit Hitman 2 kopen voor 60, deze is namelijk in de PlayStation store al eens voor 15 te koop geweest en de ervaring leert dat als een game eenmaal daar in de aanbieding is geweest dit vaker terugkeert.

[ Voor 6% gewijzigd door RaijRaij op 16-02-2021 09:58 ]

• giantgiantus
  • Laatst online: 21:10
[...]

[Afbeelding]

Basisschool leraar? >:). Waar kijken we naar?

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Gisteren Sackboy binnengekregen met een 2e controller (recente deal bij de Wehkamp) en zowel Sackboy als de nieuwe Super Mario 3D World gespeeld. Alhoewel ik beide games nog geen uren heb gespeeld geniet ik op het moment vreemd genoeg meer van Sackboy (bij de mario game heb ik tot m'n verbazing soms meer moeite om diepte in te schatten).

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
3 meter pff

[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 16-02-2021 13:02 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Laurences
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-11 08:09
giantgiantus schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 10:56:
[...]

Basisschool leraar? >:). Waar kijken we naar?
Haha een LG oled 55” en een ps5 verstopt in een kastje waar die precies in past😁 Oh en een playbar in een cover. Meer specs nodig?
Laurences schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 14:37:
[...]

Haha een LG oled 55” en een ps5 verstopt in een kastje waar die precies in past😁 Oh en een playbar in een cover. Meer specs nodig?
Heeft de PS5 in dat kastje wel adem ruimte?

[...]
een ps5 verstopt in een kastje waar die precies in past😁
Je moet het design van de PS5 echt wel haten dan, dat je die verstopt in een houten kist. Maar bovendien is dat ding totaal afgesloten dus ik hoop dat je je PS5 nooit gebruikt zonder dat je dat kratje wegneemt, anders zal je PS5 geen lang leven te wachten staan.

EDIT: zie nu pas je opmerking onder de foto, maar eerlijk, dit lijkt me écht geen goed idee, en ook niet met de bodem of zijpaneel (want je zal wel de kant van de muur bedoelen) eraf. Dit is nog een graad erger dan die fameuze display unit die het nieuws haalde : https://www.notebookcheck...-demo-kiosk.502441.0.html .

[ Voor 38% gewijzigd door Twixie op 16-02-2021 15:39 ]

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Twixie schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:33:
[...]

Je moet het design van de PS5 echt wel haten dan, dat je die verstopt in een houten kist. Maar bovendien is dat ding totaal afgesloten dus ik hoop dat je je PS5 nooit gebruikt zonder dat je dat kratje wegneemt, anders zal je PS5 geen lang leven te wachten staan.

EDIT: zie nu pas je opmerking onder de foto, maar eerlijk, dit lijkt me écht geen goed idee, en ook niet met de bodem of zijpaneel (want je zal wel de kant van de muur bedoelen) eraf. Dit is nog een graad erger dan die fameuze display unit die het nieuws haalde : https://www.notebookcheck...-demo-kiosk.502441.0.html .
En dan ook nog eens voor de verwarming als ik het goed zie!
Dat kastje word een klein oventje volgens mij!

• Farabi
  • Niet online
Buiten de temperatuur snap ik de logica ook niet van zo'n kastje. je hebt al een witte interieur, de witte PS5 valt nog niet eens op in je woonkamer.

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-11 13:49

Amiet01

Master_A

Iemand hier die de Razer Blackshark v2 Pro (de draadloze versie) gebruikt op de PS5? Was even naar reviews aan het kijken, en heb tot nu toe deze en de Astro A20 gen 2 op het oog als headset. Iemand ervaring ook met 3D sound met deze headsets (en natuurlijk de games die het ondersteunen)?

Master_A

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-11 16:51
[...]

[Afbeelding]

Ik ben heel erg benieuwd naar de rest van jouw huis/woonkamer. Bijzondere stijl! :)

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:52
@Amiet01 Zou voor blackshark v2 gaan ipv astro a20.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 09:53

sn0ww

Goet is niet goed.

Iemand ook problemen met de update van The Division 2? voor de Ps5.
Kan update niet installeren is de melding.

..........

• Starscreamer
Walkman schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 11:43:
Gisteren Sackboy binnengekregen met een 2e controller (recente deal bij de Wehkamp) en zowel Sackboy als de nieuwe Super Mario 3D World gespeeld. Alhoewel ik beide games nog geen uren heb gespeeld geniet ik op het moment vreemd genoeg meer van Sackboy (bij de mario game heb ik tot m'n verbazing soms meer moeite om diepte in te schatten).
Mario staat atlijd op 1 :o
Helaas mag ik geen Nintendo erbij halen maar betreft speelplezier is Mario N#1

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 10:43
sn0ww schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:36:
Iemand ook problemen met de update van The Division 2? voor de Ps5.
Kan update niet installeren is de melding.
Niet met de division 2 maar had wel problemen met dying light. Een week of 2 lang kreeg ik ook de melding dat de update niet kon installeren. Ik was de game niet aan het spelen dus heb de melding genegeerd. Uiteindelijk loste het probleem uit zichzelf op.

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21-11 09:53

sn0ww

Goet is niet goed.

cold_as_ijs schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:45:
[...]

Niet met de division 2 maar had wel problemen met dying light. Een week of 2 lang kreeg ik ook de melding dat de update niet kon installeren. Ik was de game niet aan het spelen dus heb de melding genegeerd. Uiteindelijk loste het probleem uit zichzelf op.
Heb de game verwijderd en ben nu opnieuw aan het downloaden.
Kijken of dat helpt. :?

..........

sn0ww schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:56:
[...]

Heb de game verwijderd en ben nu opnieuw aan het downloaden.
Kijken of dat helpt. :?
Volgens mij als je een game download, download hij meteen de laatste versie, dus zou moeten werken.

[...]

[Afbeelding]

Nice, laat ze maar lullen over het warmte "probleem" hoor, mooie oplossing zo wat mij betreft!
Ik zou liever elk jaar een nieuwe Ps5 kopen i.v.m.eventuele defecten door het doosje dan hem in het zicht zetten :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 25-11 13:58
Starscreamer schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 16:37:
[...]

Mario staat atlijd op 1 :o
Helaas mag ik geen Nintendo erbij halen maar betreft speelplezier is Mario N#1
Haha, Mario is vooral leuk om af en toe met vrienden te spelen, verder is het te eentonig. En (neem ik aan overigens) wanneer je uit huis gaat, heb je de vrijheid om het wel te kopen.

Ik merk dat ik alle spellen inmiddels wel heb gespeeld die ik leuk vind op de PS5, dus voor mij is er even een pauze. De leukste spellen uit de plus collection heb ik ook al gespeeld en voor mij weinig replay waarde. Nu even weer tijdelijk vermaken met de XSS totdat er weer een gaaf spel voor de PS5 komt

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-11 15:45
Ik vond Mario juist een verademing na Sackboy. Leuke game en goed mee vermaakt maar wel een erg slome platformer. Van de drie platform games die ik de afgelopen weken gespeeld heb (Sackboy, Crash, Mario) vond ik Sackboy wel de minste.

Diepte inschatten was voor mij bij alle drie de games wel een dingetje trouwens.

[ Voor 5% gewijzigd door Timothy3000 op 16-02-2021 21:32 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 18:57 ]

• Starscreamer
Orangelights23 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:14:
[...]

Haha, Mario is vooral leuk om af en toe met vrienden te spelen, verder is het te eentonig. En (neem ik aan overigens) wanneer je uit huis gaat, heb je de vrijheid om het wel te kopen.

Ik merk dat ik alle spellen inmiddels wel heb gespeeld die ik leuk vind op de PS5, dus voor mij is er even een pauze. De leukste spellen uit de plus collection heb ik ook al gespeeld en voor mij weinig replay waarde. Nu even weer tijdelijk vermaken met de XSS totdat er weer een gaaf spel voor de PS5 komt
Mario staat al sinds 1990 (NES 8 bit 1e consoles) bij mij thuis ;)
Erna tot aan de Wii alle Nintendo consoles gehad de laatste was NEW 3DS.
Woon al 13 jaar op mijzelf echter heb ik ook een wederhelft O-)
En die heeft gelijk anders had ik nu alle consoles :X 8)7

• cold_as_ijs
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:14:
Deze is volgens mij nog niet voorbij gekomen hier?!

Slay terrifying prehistoric creatures in this semi-open world epic, with immersive combat and exploration in multiple awe inspiring natural locations, all while solving puzzles and completing campaigns. Game currently in development. Occasional snippets will be uploaded until the official Reveal Trailer is released.

[YouTube: Is this the Spiritual Successor to Dino Crisis? Instinctions Teaser is Here!]

Wat meer snippets op hun kanaal op youtube.

Ziet er wel interessant uit. Een goede game met dino's zou ik wel tof vinden.
Kleine studio die nu very early builds laat zien?
Hier kan een toffe game uitkomen, tenminste fps dino shooters hebben we al even niet meer gezien

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-11 16:51
Starscreamer schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 08:36:
[...]

Mario staat al sinds 1990 (NES 8 bit 1e consoles) bij mij thuis ;)
Erna tot aan de Wii alle Nintendo consoles gehad de laatste was NEW 3DS.
Woon al 13 jaar op mijzelf echter heb ik ook een wederhelft O-)
En die heeft gelijk anders had ik nu alle consoles :X 8)7
Tijd voor een andere wederhelft >:)

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-11 14:59
[...]

Zo, dacht zo van de foto echt dat het om een 77" zou gaan! Lijkt huge >:)

• Starscreamer
AchtungYall schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 09:39:
[...]

Tijd voor een andere wederhelft >:)
Voor geen GOUD ;)

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Sackboy is natuurlijk echt next-gen, met de reflecties, adaptive triggers en haptic feedback. Mario 3D world is gewoon een oude game, en is al ruimschoots overtroffen door Odyssey. Ik zat op de Switch release te wachten, maar nu met Sackboy denk ik dat ik hem voorlopig niet ga halen. Sackboy is zo veel leuker.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:36
Hier ook de DualSense Controller en Sackboy A Big Adventure voor € 91.00 gekocht, echt een mooie prijs!

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:15
Weet iemand of de nieuwe batch PS5's die op dit moment geleverd wordt een stillere fan heeft? Ik denk dat ik sowieso een hele stille PS5 heb. Alleen is de Xbox series X nog veel stiller. Ik heb verder geen vergelijking materiaal.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
AchtungYall schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 15:56:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar de rest van jouw huis/woonkamer. Bijzondere stijl! :)
Ik ook. Ging meteen Googlen naar die tv stand, want ik vind het wel erg clean zo. Jammer dat het behoorlijk aan de prijs is. Netjes hoor @Laurences!

Flickr

• AppleFan2007
zwembroek schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:40:
Weet iemand of de nieuwe batch PS5's die op dit moment geleverd wordt een stillere fan heeft? Ik denk dat ik sowieso een hele stille PS5 heb. Alleen is de Xbox series X nog veel stiller. Ik heb verder geen vergelijking materiaal.
Voor zover ik weet is er nooit iets gezegd dat de nieuwe batch een stillere fan zal hebben.
Ik hoop het wel voor de mensen die er een gaan krijgen.
Zelf heb ik de luidere variant maar ik stoor er mij echt niet aan.
Heb je de platen er als eens afgehaald?

• zwembroek
AppleFan2007 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:58:
[...]

Voor zover ik weet is er nooit iets gezegd dat de nieuwe batch een stillere fan zal hebben.
Ik hoop het wel voor de mensen die er een gaan krijgen.
Zelf heb ik de luidere variant maar ik stoor er mij echt niet aan.
Heb je de platen er als eens afgehaald?
Nee kan ik daar iets aan zien?

• AppleFan2007
zwembroek schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:59:
[...]

Nee kan ik daar iets aan zien?
Als je de platen eraf haalt kan je zien welke fan je hebt.
De platen eraf halen is niet moeilijk en je verliest er de garantie ook niet mee.

• zwembroek
AppleFan2007 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:06:
[...]

De platen eraf halen is niet moeilijk en je verliest er de garantie ook niet mee.
Bedankt voor de tip! Ik zal eens kijken.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-11 15:00
AppleFan2007 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:06:
[...]

Ik hoef niet te kijken. Ik kan wel horen welke variant ik heb :')

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• zwembroek
Hulleman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:09:
[...]

Haha echt zo luid?

• Hulleman
Jep. De PS5 is geheel stil totdat ik een game opstart. Dan gaat de fan harder draaien. Dat geluid is luider dan de PS4 (en Pro) op hun zachtste stand. Heel goed hoorbaar op 4 meter afstand in een stille kamer. De PS5 wordt nooit luider dan dat en maakt niet het gestoorde geluid wat de PS4(pro) wel deed. Zodra je gamed overstemt het gamegeluid de fan. Allemaal prima en stoor me er niet aan. Maar de PS5 is geen stille console. Alle reviewers hebben volgens mij van Sony hele stille varianten gekregen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• AppleFan2007
Hulleman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:09:
[...]

Ik dacht altijd dat ik de stilste had maar blijkbaar toch de luide variant.
Nu ben ik wel benieuwd hoe stil de andere versie dan is.
Hulleman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:28:
[...]

Jep. De PS5 is geheel stil totdat ik een game opstart. Dan gaat de fan harder draaien. Dat geluid is luider dan de PS4 (en Pro) op hun zachtste stand. Heel goed hoorbaar op 4 meter afstand in een stille kamer. De PS5 wordt nooit luider dan dat en maakt niet het gestoorde geluid wat de PS4(pro) wel deed. Zodra je gamed overstemt het gamegeluid de fan. Allemaal prima en stoor me er niet aan. Maar de PS5 is geen stille console. Alle reviewers hebben volgens mij van Sony hele stille varianten gekregen.
Ik wist niet dat ik een reviewer was, maar ik heb ook een stille variant. Het enige wat ik hoor is af en toe de disc drive.
Mijn punt is dat niet alle PS5's het zelfde zijn, en je dus niet kunt stellen dat "de" PS5 niet stil is.

• zwembroek
Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:34:
[...]

Ik wist niet dat ik een reviewer was, maar ik heb ook een stille variant. Het enige wat ik hoor is af en toe de disc drive.
Mijn punt is dat niet alle PS5's het zelfde zijn, en je dus niet kunt stellen dat "de" PS5 niet stil is.
Waarom zijn alle Series X dan wel gewoon ALLEMAAL stil...

zwembroek schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:36:
[...]

Waarom zijn alle Series X dan wel gewoon ALLEMAAL stil...
Waarschijnlijk omdat de Series X niet allerlei verschillende fans hanteert en gewoon de meest stille fan gebruikt, kan zijn dat Sony al kosten wilde besparen door er goedkopere fans in te zetten.
Er zijn nu eenmaal 3 verschillende fans voor de PS5, ik vermoed dat één van die fans gewoon goed is, maar de andere 2 wat meer geluid maken.
Je kunt wel stellen dat sommige (misschien zelfs de meeste) PS5's niet stil zijn, maar mijn PS5 is gewoon stil, en als je me niet gelooft komt je maar een keer langs om het te ervaren ;)

[ Voor 30% gewijzigd door Kalder op 17-02-2021 15:43 ]

• zwembroek
Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:39:
[...]

Waarschijnlijk omdat de Series X niet allerlei verschillende fans hanteert en gewoon de meest stille fan gebruikt, kan zijn dat Sony al kosten wilde besparen door er goedkopere fans in te zetten.
Er zijn nu eenmaal 3 verschillende fans voor de PS5, ik vermoed dat één van die fans gewoon goed is, maar de andere 2 wat meer geluid maken.
En dat is best slecht als je het mij vraagt......

zwembroek schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:47:
[...]

En dat is best slecht als je het mij vraagt......
Daar geef ik je gelijk in :)

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Zodra ik een game opstart, gaat de fan simpelweg sneller draaien. Zet ik het spel uit, gaat de fan weer langzamer draaien. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de dynamische fan snelheid waar dit artikel over spreekt: https://wccftech.com/ps5-system-updates-control-fan-speed/. Tijdens de rustigere momenten van een spel hoor ik de fan, ook al zit ik een eindje er vandaan. Dat had ik niet of nauwelijks toen de PS nieuw was. Vandaar dat ik vermoed dat het iets softwarematig is. Overigens heb ik mijn PS horizontaal geplaatst. Jij?

Flickr

• Farabi
  • Niet online
zwembroek schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 14:40:
Ik denk dat ik sowieso een hele stille PS5 heb. Alleen is de Xbox series X nog veel stiller.
dit is ook geheel het probleem met PS5 gebruikers. ze denken dat ze een stille console hebben omdat ze het met de ps4 pro vergelijken die uit 2017 komt. maar als ze het even vergelijken met de concurrent is dit ding gewoon luidruchtig. dit weet je pas als die dingen naast elkaar liggen.
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:52:
[...]

dit is ook geheel het probleem met PS5 gebruikers. ze denken dat ze een stille console hebben omdat ze het met de ps4 pro vergelijken die uit 2017 komt. maar als ze het even vergelijken met de concurrent is dit ding gewoon luidruchtig. dit weet je pas als die dingen naast elkaar liggen.
Toegegeven ik kan het niet vergelijken met de Series X, maar ik weet niet hoe ik iets wat ik niet hoor moet vergelijken met iets anders wat ik niet hoor.

• Farabi
  • Niet online
Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:54:
[...]

Toegegeven ik kan het niet vergelijken met de Series X, maar ik weet niet hoe ik iets wat ik niet hoor moet vergelijken met iets anders wat ik niet hoor.
daarom beschouw ik jou als gelukkig. want vrolijk wordt je er niet van als je de concurrent 1 op 1 hoort draaien.
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:55:
[...]

daarom beschouw ik jou als gelukkig. want vrolijk wordt je er niet van als je de concurrent 1 op 1 hoort draaien.
Ja, als ik al die mensen hoor praten over luidruchtige PS5's beschouw ik mezelf ook als mazzelpik, kan me ook heel goed voorstellen dat je erover gaat zeuren als je er last van hebt. Maar bedenk je ook dat mensen met een goedwerkende PS5 meestal niet op fora komen om te roepen dat hun PS5 zo goed werkt, maar andersom komen mensen wel op zulke fora om te vragen of het normaal is dat hun PS5 lawaai maakt o.i.d. of gewoon om even te klagen daarover (begrijpelijk imo)
Dus je krijgt een vertekend beeld wat lijkt alsof er heel veel mensen last van hebben terwijl het in het echt veel minder is.

Maar imo zou je aanspraak moeten mogen doen op je garantie als de PS5 niet stil is, simpelweg omdat er dus ook PS5's zijn die wel stil zijn. (En als ik het me goed herinner, hebben ze zelfs gepromote dat de PS5 zo stil zou zijn)

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 17-02-2021 16:07 ]

• Farabi
  • Niet online
Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:04:
[...]

Ja, als ik al die mensen hoor praten over luidruchtige PS5's beschouw ik mezelf ook als mazzelpik, kan me ook heel goed voorstellen dat je erover gaat zeuren als je er last van hebt. Maar bedenk je ook dat mensen met een goedwerkende PS5 meestal niet op fora komen om te roepen dat hun PS5 zo goed werkt, maar andersom komen mensen wel op zulke fora om te vragen of het normaal is dat hun PS5 lawaai maakt o.i.d. of gewoon om even te klagen daarover (begrijpelijk imo)
Dus je krijgt een vertekend beeld wat lijkt alsof er heel veel mensen last van hebben terwijl het in het echt veel minder is.

Maar imo zou je aanspraak moeten mogen doen op je garantie als de PS5 niet stil is, simpelweg omdat er dus ook PS5's zijn die wel stil zijn.
''stil'' is een subjectieve mening. vandaar dat de meningen uiteenlopen. maar als ik net als de meeste het met mijn ps4 pro vergelijk is dit ding inderdaad ''stil'' :). het is niet zo schrikbarend erg dat ik hem moet laten repareren verder.

• Starscreamer
Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:04:
[...]

Maar imo zou je aanspraak moeten mogen doen op je garantie als de PS5 niet stil is, simpelweg omdat er dus ook PS5's zijn die wel stil zijn. (En als ik het me goed herinner, hebben ze zelfs gepromote dat de PS5 zo stil zou zijn)
Er zijn al gebruikers geweest die dit gedaan hebben. Ze kregen dezelfde PS5 terug 8)7
Wordt dus niet echt erkend als een fout.

• iaxe393
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-11 21:05
Maakt de ps5 geluid dan? Alleen met het lezen van de disk heel af en toe toch?

• Hulleman
Kalder schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:34:
[...]

Ik bedoel ook niet dat jij een reviewer bent en ik geloof heus wel dat er stille PS5's zijn. Dat mijn PS5 niet stil is maakt mij niet zoveel uit. Punt is wel dat de PS5 als hele stille console in de marketing is gezet en dat professionele reviewers dit konden beamen. Dus ik denk dat Sony heel goed gemonitord heeft welke PS5's naar professionele reviewers gestuurd moesten.

Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:08:
[...]

''stil'' is een subjectieve mening. vandaar dat de meningen uiteenlopen. maar als ik net als de meeste het met mijn ps4 pro vergelijk is dit ding inderdaad ''stil'' :). het is niet zo schrikbarend erg dat ik hem moet laten repareren verder.
Mijn PS5 is velen malen stiller dan mijn PS4 Pro was (zelfs als die gewoon niets aan het doen was hoorde je bij dat ding al de fan), ik hoor de fan van m'n PS5 dan ook alleen als ik echt met m'n oor naast de PS5 ga luisteren. Als ik aan het gamen ben hoor ik zoals ik al zei alleen de disc drive heel soms. Dus in mijn ervaring is mijn PS5 echt "stil" maar vind het wel een slechte zaak van Sony dat ze al vanaf launch 3 verschillende fans gebruiken en dat je geluk moet hebben bij het aankopen van je PS5 of je een stille of niet zo stille fan hebt.

• RaijRaij
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-11 20:23
En vooral ook dat ze niet geleerd hebben van de vorige generatie en schijnbaar toch weer voor sub par fans gekozen hebben. Overigens hebben ze voor zover ik weet in hun officiële marketing niet lopen poggen met hoe stil de console zou zijn. In allerlei artikelen online werd dit wel te pas en te onpas genoemd.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

De verwachting lag bij mensen verkeerd. In de normale marketing is er nooit wat over geluid gezegd. Alleen in de teardown werd benoemd dat ze er veel aandacht aan hebben besteed. Alleen hebben velen een verkeerde aanname gedaan door te denken dat ie dan helemaal stil is, met al dat geneuzel over fans tot gevolg.

Bij mij is ie een stuk stiller (d.w.z. niet stil: je hoort 'm wel, en inderdaad iets meer als je een game start, maar niet storend en je moet er wel bewust naar gaan zitten luisteren).
Wat wel herrie maakt is de disc drive, die is veel luidruchtiger dan de PS4 (Pro). Gelukkig is dat maar een paar seconden bij het aanzetten of opstarten van een game. Ik heb ook altijd het idee dat veel mensen die klagen de disc drive bedoelen.
Ik ben bezig met Control en af en toe heb ik last van color banding. Net weer en ik heb de bewuste scene opgezocht op Youtube en ook dan zie ik het.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AJwr5uccCmSBO3ak9_IQXV7Ie4U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mo8glsuY34rV71ybdkGKcoYg.jpg?f=fotoalbum_large

Foto is van de Youtube video.

YouTube: [PS5] Control: Ultimate Edition Part 6: My Brother's Keeper Gameplay...
Rond 35:00.

Ik speel op de LG CX. Komt dit door de game zelf of kan het liggen aan mijn tv?

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:52

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ja dat ziet er niet zo fraai uit. Bij andere games is het niet opgevallen?

Kan volgens mij van alles zijn, verkeerse hdr kalibratie, 'beeldverbeteraars' van je tv die dit veroorzaken.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Farabi
  • Niet online
Raem schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:54:
Ik ben bezig met Control en af en toe heb ik last van color banding. Net weer en ik heb de bewuste scene opgezocht op Youtube en ook dan zie ik het.

[Afbeelding]

YouTube: [PS5] Control: Ultimate Edition Part 6: My Brother's Keeper Gameplay...

ik denk eerder de bron. heel soms merk ik het ook met mijn C9 bij sommige spellen.

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 15:52:
[...]

Ik heb zowel een Series S als PS5. De Series is muisstil, de PS5 fluisterstil. Die hoor je alleen bij het installeren, eenmaal in het uur en zo nu en dan tijdens het spelen. Luidruchtig is mijn PS5 zeker niet te noemen.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:02:
[...]

Ik heb zowel een Series S als PS5. De Series is muisstil, de PS5 fluisterstil. Die hoor je alleen bij het installeren, eenmaal in het uur en zo nu en dan tijdens het spelen. Luidruchtig is mijn PS5 zeker niet te noemen.
series s = geen discdrive + andere structuur. mindere hardware-kracht, waardoor minder intensiviteit. kan je niet vergelijken,.

• Timothy3000
Jij zegt dat als je de console vergelijkt met de concurrent dat de PS5 luidruchtig is. Ik zeg dat ik, wanneer ik de Series S met mijn PS5 vergelijk, dat helemaal niet het geval is. Beide consoles zijn stil.

Zelfs vergeleken met de discloze concurrent kun je imo nog steeds niet zeggen dat de PS5 luidruchtig is. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Timothy3000 op 17-02-2021 20:10 ]

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:09:
Jij zegt dat als je de console vergelijkt met de concurrent dat de PS5 luidruchtig is. Ik zeg dat ik, wanneer ik de Series S met mijn PS5 vergelijk, dat helemaal niet het geval is. Beide consoles zijn stil.
ik zal dan even duidelijk vermelden dat ik het over de X had. bij deze...

• Timothy3000
Ik zie nog steeds niet in waarom dat zou betekenen dat de PS5 dan ineens wel luidruchtig zou moeten zijn....

Mijn punt is dat ik het totaal oneens ben dat de PS5 luidruchtig is vergeleken met de concurrent. Maakt niet uit of het dan om de S of X gaat.

• Denman
  • Laatst online: 03:30
Kan dit eeuwige gezeur / de discussie over het “lawaai” wat de PS5 maakt niet in een apart topic?

Ik quote even:
[...]

Zie dikgedrukt. Problem solved toch? Wie gamed er nou zonder gamegeluid :?

Join het GoT Pulse-Team!

• cold_as_ijs
Timothy3000 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:12:
Ik zie nog steeds niet in waarom dat zou betekenen dat de PS5 dan ineens wel luidruchtig zou moeten zijn....

Mijn punt is dat ik het totaal oneens ben dat de PS5 luidruchtig is vergeleken met de concurrent. Maakt niet uit of het dan om de S of X gaat.
Nee jou vergelijking gaat echt niet op want de series s is stiller dan de series x 7(8)7.

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:36
@cold_as_ijs maar die series X is toch al onhoorbaar? :?

• Farabi
  • Niet online
De PS5 en X draaien de spellen op 4K/60fps. Dus ze zetten dezelfde intensieve proces neer. Aan de hand daarvan kan je eerlijk het geluid meten tussen deze 2 apparaten. De series S kan geen 4K/60fps eruit poepen, vandaar dat die vergelijking niet eerlijk is om te meten.

Dan zou de Series S van de PS5 winnen met een oneerlijke vergelijking.

[ Voor 12% gewijzigd door Farabi op 17-02-2021 20:50 ]

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:08

v8power67

Psn: Mausosaurus

Raem schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 18:54:

[Afbeelding]

Heeft dit misschien te maken dat control geen hdr game is en de ps5 altijd in een hdr package beeld zend. Dus dat het dan misgaat met de kleuren verwerken. Probeer hdr eens uit te zetten in video menu ps5.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:48:
De PS5 en X draaien de spellen op 4K/60fps. Dus ze zetten dezelfde intensieve proces neer. Aan de hand daarvan kan je eerlijk het geluid meten tussen deze 2 apparaten. De series S kan geen 4K/60fps eruit poepen, vandaar dat die vergelijking niet eerlijk is om te meten.

Dan zou de Series S van de PS5 winnen met een oneerlijke vergelijking.
En dat is juist het ding. Jij zegt dat de enige mensen die de PS5 stil vinden mensen zijn die het niet met een Xbox kunnen vergelijken. Dat de PS5 naast de Xbox luidruchtig is. Nou, zelfs vergeleken met de Series S kun je wat mij betreft de PS5 niet luidruchtig noemen. En die schijnt minder geluid te maken dan de X!

Voor de rest is het inderdaad een vrij onzinnige discussie. Met het geluid van je tv aan zijn beide consoles inderdaad even goed niet te horen. :)

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:54:
[...]

En dat is juist het ding. Jij zegt dat de enige mensen die de PS5 stil vinden mensen zijn die het niet met een Xbox kunnen vergelijken. Dat de PS5 naast de Xbox luidruchtig is. Nou, zelfs vergeleken met de Series S kun je wat mij betreft de PS5 niet luidruchtig noemen. En die schijnt minder geluid te maken dan de X!

Voor de rest is het inderdaad een vrij onzinnige discussie. Met het geluid van je tv aan zijn beide consoles inderdaad even goed niet te horen. :)
dan ben jij de 1e op de planeet die beweert dat de PS5 niet hoorbaar is vergeleken met de xbox. vandaar dat dit onderwerp subjectief is.
Chaoss schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:55:
Ja dat ziet er niet zo fraai uit. Bij andere games is het niet opgevallen?

Kan volgens mij van alles zijn, verkeerse hdr kalibratie, 'beeldverbeteraars' van je tv die dit veroorzaken.
Niet bij andere games gezien inderdaad. Ook niet films etc, alleen soms bij tv reclames oid.
v8power67 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:49:
[...]

Heeft dit misschien te maken dat control geen hdr game is en de ps5 altijd in een hdr package beeld zend. Dus dat het dan misgaat met de kleuren verwerken. Probeer hdr eens uit te zetten in video menu ps5.
Dat zou kunnen ja. Zal het eens proberen!

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:59:
[...]

dan ben jij de 1e op de planeet die beweert dat de PS5 niet hoorbaar is vergeleken met de xbox. vandaar dat dit onderwerp subjectief is.
Er zit een vrij groot verschil tussen niet hoorbaar en luidruchtig. :)

Verder eens met de rest. Laten we het hier maar bij laten. Eens gaan we het niet worden denk ik en het is inderdaad een vrij zinloze discussie. :P

[ Voor 18% gewijzigd door Timothy3000 op 17-02-2021 21:06 ]

• cold_as_ijs
Cardwizard schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:40:
@cold_as_ijs maar die series X is toch al onhoorbaar? :?
Nee de series x is luid in vergelijking met de series s ;)
Zit maar wat te dollen hoor. Beetje zinloze discussie omdat het meer over definities gaat. De ps5 maakt geluid en de series x is stil. 95% van de consumenten zal er niet wakker van liggen. Mogelijk dat de ps6 net zo stil wordt als de series x, maar dan is er vast wel iets anders te zeuren tegen die tijd :P

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:36
En een Xbox bij mij zou ook stiller zijn dan mijn PS5..... apparaten die uit staan zijn doodstil 😉

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:50
Aankooptip

Metro Exodus staat nu heel laag geprijsd op psn store
Metro Exodus van 39,99 euro voor 13,99 euro nu.
Dit is de PS4 versie maar later dit jaar komt er een gratis ps5 upgrade die het spel op 4k@60 met Ray tracing doet draaien.

Meer info

• giantgiantus
  • Laatst online: 21:10
Cowboy_Henk schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 21:20:
Aankooptip

Dit is de PS4 versie maar later dit jaar komt er een gratis ps5 upgrade die het spel op 4k@60 met Ray tracing doet draaien.

Meer info

Das nou echt zo’n game die binnenkort wel keertje gratis gaat zijn bij psplus. Middelmatige game van paar jaar oud.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23-11 20:08

v8power67

Psn: Mausosaurus

Aankooptip

Meer info

Even een kleine opmerking. Ze zeggen 4k maar in het plaatje staat next gen temporal reconstruction technology. Dus hoogstwaarschijnlijk ivm 60fps en raytracing dus geen native 4k maar eerder 1440p ofzo met reconstructie naar 4k. Voor de mensen die zich graag blindstaren op resoluties is dat misschien goed om te weten.

Edit dit plaatje :
Afbeeldingslocatie: https://images.squarespace-cdn.com/content/v1/57c8a51e59cc686ae46cf2c2/1612524520011-AB24P8UB2KS4MCL31PCU/ke17ZwdGBToddI8pDm48kDUQvNhB6ZYKtTB78-oBKOZ7gQa3H78H3Y0txjaiv_0fDoOvxcdMmMKkDsyUqMSsMWxHk725yiiHCCLfrh8O1z5QPOohDIaIeljMHgDF5CVlOqpeNLcJ80NK65_fV7S1Ue4GjCAnAqATMYHEB6Zts1HYKbo0p3oYx2O1IHWd2W3cJvwGh1qtNWvMhYKnvaKhbA/NextGen-PCEnhanced-Asset_4AV3.png?format=1000w

[ Voor 18% gewijzigd door v8power67 op 17-02-2021 21:30 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Aankooptip

Meer info

Voor dat geld is die game het inderdaad zeker wel waard. :) Moest er zelf wel even inkomen vanwege de 2 semi open world levels. Maar heb er uiteindelijk echt van genoten. De post apocalyptische sfeer die ze in de Metro games neerzetten vind ik nog ongeëvenaard. En het spel zal zeker met de nieuwe update later dit jaar helemaal geweldig spelen op 60fps.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• Hulleman
Denman schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 20:16:
Kan dit eeuwige gezeur / de discussie over het “lawaai” wat de PS5 maakt niet in een apart topic?

Ik quote even:

[...]

Zie dikgedrukt. Problem solved toch? Wie gamed er nou zonder gamegeluid :?
Dan heb je de strekking van mijn verhaal niet begrepen. Ik geef ook niet aan dat ik het een probleem vind. Ik geef aan dat Sony en reviewers gesuggereerd hebben dat de PS5 erg stil is. Dat is die van mij (en die van velen met mij) niet. Voor mij geen probleem, voor anderen wel. En als je het gezeur vindt, lees je er lekker over heen d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 18-02-2021 08:20 ]

• Denman
  • Laatst online: 03:30
Hulleman schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:19:
[...]

Dan heb je de strekking van mijn verhaal niet begrepen. Ik geef ook niet aan dat ik het een probleem vind. Ik geef aan dat Sony en reviewers gesuggereerd hebben dat de PS5 erg stil is. Dat is die van mij (en die van velen met mij) niet. Voor mij geen probleem, voor anderen wel. En als je het gezeur vindt, lees je er lekker over heen d:)b
Daarom refereer ik ook speciaal naar het dik gedrukte deel :P

Ik suggereer nergens dat jij het een probleem vindt en zeurt, ik geef alleen maar aan dat wat jij daar opschrijft volgens mij de essentie van het verhaal is. Omdat er gegamed wordt met geluid aan, is het volgens mij geen probleem en dat omschrijf jij daar :)

Join het GoT Pulse-Team!

• Zwartkijker
Infamous en First Light doorgespeeld. Was leuk om te doen en speelt nog steeds heel soepel vind ik. Kan ook gebruikt worden om een HDR tv te demo'en. Het verhaal is wat dunnetjes en niet heel erg lang (zie ik niet als nadeel, eerder als een welgekomen afwisseling na AC Odyssey).
Vanavond begin ik aan Jedi: Fallen Order via EA Play (momenteel één maand voor 0,99 Euro). Ik ben niet echt een Star Wars fan ofzo maar een goede 3rd person action adventure zie ik altijd wel zitten 😉

• Kaasdipje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-11 09:04
Zwartkijker schreef op donderdag 18 februari 2021 @ 08:51:
Infamous en First Light doorgespeeld. Was leuk om te doen en speelt nog steeds heel soepel vind ik. Kan ook gebruikt worden om een HDR tv te demo'en. Het verhaal is wat dunnetjes en niet heel erg lang (zie ik niet als nadeel, eerder als een welgekomen afwisseling na AC Odyssey).
Vanavond begin ik aan Jedi: Fallen Order via EA Play (momenteel één maand voor 0,99 Euro). Ik ben niet echt een Star Wars fan ofzo maar een goede 3rd person action adventure zie ik altijd wel zitten 😉
Ik heb even rond gekeken maar ik zag alleen dat EA Play niet op PS5 werkt. Is dat correct? Wil best voor de dienst betalen als het wel werkt!
Pagina: 1 ... 82 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord