Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-10 14:49
AeronNL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:13:
Net een charging station bij Mediamarkt kunnen bemachtigen dankzij de Telegram groep.
Waren er niet veel want was daarna meteen alweer uitverkocht.
Relaxed, want toch handig om de controller na het gamen gewoon in de charger te zetten. Zijn ze altijd vol.
Heb je een link voor die telegram groep?
Krijg deze niet meer gevonden in de zoekfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
AeronNL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:41:
Zit nu zo’n 5 uur in TLOU2, en ben erg onder de indruk.
Was eerst bang dat het te langdradig zou zijn door de vele cutscenes, maar dit valt me 100% mee.
De encounters zijn ongelooflijk vet, omdat er geen vaste strategie is om de vijanden uit te schakelen.
Ik start dan ook vaak even opnieuw bij het checkpoint om op een andere manier de vijanden uit te schakelen, iets wat ik voorheen nooit deed.
Ben er nog wel even zoet mee denk ik.

Heb nog wel een aardige backlog aan ps4 games.

Ik kijk wel uit naar de volgende ps5 games:

Returnal
Kena bridge of spirits
Destruction Allstars
Ik moet van mezelf eerst the last of us 1 spelen, alleen pakt me nog neit echt.. gameplay en graphics voelen dated

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

R0y. schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:30:
Afgelopen weekend Days gone uitgespeeld, inderdaad echt een top spel. Gisteren gestart met God of War.

Eerst maar eens deze games uitspelen en dan op zoek naar PS5 games.

Heb wel al cold war en Borderlands 3 (PS4) klaar liggen.
De PS5 patch van Days Gone is nog niet uit toch?
Ik wacht daar nog wel even op voor ik verder speel. GoW is idd ook erg mooi. Speel hem nu op de performance mode maar het zou wel erg cool zijn als ze de resolution mode een unlocked framerate kunnen geven. Lijkt me weinig werk en dat zou op de PS5 prima 60 fps kunnen halen lijkt me.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Net mijn eerste harde crash gehad tijdens het spelen van MM. Een piep uit de speakers en geen enkele reactie, uiteindelijk de stekker eruit getrokken.. wel bijzonder dat andere games geen problemen hebben gegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
AeronNL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:41:
Zit nu zo’n 5 uur in TLOU2, en ben erg onder de indruk.
Was eerst bang dat het te langdradig zou zijn door de vele cutscenes, maar dit valt me 100% mee.
De encounters zijn ongelooflijk vet, omdat er geen vaste strategie is om de vijanden uit te schakelen.
Ik start dan ook vaak even opnieuw bij het checkpoint om op een andere manier de vijanden uit te schakelen, iets wat ik voorheen nooit deed.
Ben er nog wel even zoet mee denk ik.

Heb nog wel een aardige backlog aan ps4 games.
Doe jezelf een lol en ga na TLOU2 compleet iets anders spelen. Heb zelf de fout gemaakt om Days Gone direct na TLOU2 te spelen. De vergelijking is niet helemaal eerlijk omdat Days Gone open world is, maar ik trok de animaties en graphics totaal niet. De twee games bevatten allebei veel begroeiing en dan gaat je brein toch vergelijkingen trekken, of je wil of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
bikabob schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:34:
[...]

Ik moet van mezelf eerst the last of us 1 spelen, alleen pakt me nog neit echt.. gameplay en graphics voelen dated
Ik wilde eerst ook met deel 1 beginnen, maar heb besloten een recap van het verhaal te kijken en met deel 2 te beginnen.
Deel 1 is inderdaad, ondanks een remastered versie, best wel gedateerd en aangezien ik gewoonweg geen tijd meer heb om elke game te spelen moet ik echt keuzes gaan maken.
Maar heb na de recap aardig een need van het verhaal dus vind het geen probleem om deel 1 te skippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
yinx84 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:44:
[...]

Doe jezelf een lol en ga na TLOU2 compleet iets anders spelen. Heb zelf de fout gemaakt om Days Gone direct na TLOU2 te spelen. De vergelijking is niet helemaal eerlijk omdat Days Gone open world is, maar ik trok de animaties en graphics totaal niet. De twee games bevatten allebei veel begroeiing en dan gaat je brein toch vergelijkingen trekken, of je wil of niet.
Thanks voor de tip.
Wilde na TLOU 2 verder gaan met GoW en Spider-Man remastered.
Daarna wellicht Days Gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
shoombak schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:43:
Net mijn eerste harde crash gehad tijdens het spelen van MM. Een piep uit de speakers en geen enkele reactie, uiteindelijk de stekker eruit getrokken.. wel bijzonder dat andere games geen problemen hebben gegeven
Ik had gisteren ook 2 keer een crash. Geen piep maar nadat Spider-Man uit zichzelf bleef lopen liep het beeld vast en deed geen enkele knop het meer. Heb ook de stekker eruit moeten trekken.
Met andere games nog nooit een crash gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
LordFather schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Heb je een link voor die telegram groep?
Krijg deze niet meer gevonden in de zoekfunctie.
Ik weet eigenlijk niet waar ik de link kan vinden in de app.
Het is in ieder geval de PS5 Accessoires Voorraad Bot groep.
Wellicht kun je dit in het topic vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 20:22
WTF! TLOU deel 1 skippen?! Onbegrijpelijk, één van de beste games ooit.
En gedateerd? Hij is toch geremastered, dus prima te doen.
Verhaal is gewoon top en aangrijpend, daar gaat het helemaal om.

Ik moet deel 2 nog doen, maar wacht op de PS5 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:40
baronruud schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:55:

Ik vind het nog steeds een geweldig spel, maar ik kan mij wel voorstellen dat sommige liever voor de ''echte'' ervaring gaan. The matrix was in 1999 ook een topper, heb deze toevallig een paar weken terug voor de zoveelste keer gezien en een 9 zou ik hem anno 2021 niet meer geven natuurlijk. :+

Niemand die hyped is voor Outriders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-10 00:49

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ambition88 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Ik vind het nog steeds een geweldig spel, maar ik kan mij wel voorstellen dat sommige liever voor de ''echte'' ervaring gaan. The matrix was in 1999 ook een topper, heb deze toevallig een paar weken terug voor de zoveelste keer gezien en een 9 zou ik hem anno 2021 niet meer geven natuurlijk. :+

Niemand die hyped is voor Outriders?
Hoezo niet, nog steeds een geweldige film? Hetzelfde geldt voor TLOU1, zeker niet overslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:04
rajackar schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:40:
[...]

De PS5 patch van Days Gone is nog niet uit toch?
Ik wacht daar nog wel even op voor ik verder speel. GoW is idd ook erg mooi. Speel hem nu op de performance mode maar het zou wel erg cool zijn als ze de resolution mode een unlocked framerate kunnen geven. Lijkt me weinig werk en dat zou op de PS5 prima 60 fps kunnen halen lijkt me.
Volgens mij draait Days Gone op de ps5 al op 60fps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL

Ik snap je punt, maar moet keuzes maken tegenwoordig, en dan speel ik liever de games dienen echt wil.

Komt er wel een Ps5 versie? Volgens mij is hier nog niets over bekend. Of heb ik dat mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
-

[ Voor 100% gewijzigd door AeronNL op 04-01-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:23

Het is inderdaad een remaster maar een remaster uit het begin van de PS4, ondertussen zijn er al games die er mooier uit zien waardoor de remaster er inderdaad wat gedateerder uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

R0y. schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:01:
[...]

Volgens mij draait Days Gone op de ps5 al op 60fps?
Dat had ik even gemist. Vanavond maar even aan slingeren dan :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ambition88
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03:40
Ace schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:59:
[...]

Hoezo niet, nog steeds een geweldige film? Hetzelfde geldt voor TLOU1, zeker niet overslaan.
Mn vrouw is over 20 jaar ook nog steeds knap.. maar je snapt niet wat ik bedoel? :P

TLOU1 draait voor mij echt puur om het verhaal, waar ik bij deel 2 ook de gameplay echt goed vind. Ik snap wel dat sommige dan alleen de cutscenes of iets gaan kijken, al hoewel mijn voorkeur ook naar zelf ervaren gaat.

[ Voor 26% gewijzigd door Ambition88 op 04-01-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Chaoss schreef op maandag 4 januari 2021 @ 00:21:
Na bijna 60 uur spelen heb ik vanavond de platinum trophy voor de single player van Ghost of Tsushima gehaald. Top game en speelt lekker op de PS5 in 60 fps.

Maar even bedenken waar ik nu aan ga beginnen, ik denk dat het Valhalla wordt, maar mischien is 2 open wereld games achter elkaar ook een beetje too much :+
Ik zou ff wachten ben gisteren toevallig een paar uur met Valhala bezig geweest en vind het eigenlijk niks. Al ziet het er wel leuk uit.

En ik moest echt heel wat keren terugdenken aan de uitstekende gevechten in GoT en de verschrikkelijke besturing en gebrek aan overzicht van de gevechten in Valhalla.
En bij mij zit er zelfs een paar maanden tussen, maar ik ga voorlopig niet verder met Valhalla daardoor iig.

Maar kan zijn dat jij er geen last van hebt natuurlijk. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ambition88 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Mn vrouw is over 20 jaar ook nog steeds knap.. maar je snapt niet wat ik bedoel? :P

TLOU1 draait voor mij echt puur om het verhaal, waar ik bij deel 2 ook de gameplay echt goed vind. Ik snap wel dat sommige dan alleen de cutscenes of iets gaan kijken, al hoewel mijn voorkeur ook naar zelf ervaren gaat.
Is de gameplay van 1 zo anders dan 2 dan? Ik had het gevoel dat het meer van hetzelfde was. Ik heb 2 net afgemaakt en zal 1 weer eens proberen, heb nog een grounded savegame liggen.
TLOU 1 is echt een van de beste spellen ooit, dus die zou ik nooit overslaan. De eerste Bladerunner film is ook nog steeds geniaal, en 30+ jaar oud. Beide beginnen wat traag, maar even 2 uurtjes doorzetten en TLOU1 wordt echt heel gaaf. Ik zou geen recap bekijken, is echt zonde.

TLOU2 vind ik vooral in het begin gerekt, dat open world stuk in Seattle, hoe verder je komt, hoe sneller het spel wordt en uiteindelijk is het echt een rollercoaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:24
Oh oh oh, ik werd doodgegooid door die cloud sync errors, dus ik dacht ik kijk er even snel naar...wellicht kan ik het snel oplossen. Bam 40% van mijn progress in Spider-Man weg. Zuur.. :F

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-10 20:30

itsoutthere

The Truth

rajackar schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Dat had ik even gemist. Vanavond maar even aan slingeren dan :)
Ik ben ook met Days Gone op de PS5 begonnen voor kerst, vanuit de ps plus collection. Maar ik vind het toch wel een erg toffe game, toch weer iets andere invalshoek zo met de bikers, wel een mooie wereld en de hordes zijn echt overweldigend in het begin, zelfs 3-4 'freakers' (zo heten ze hier) tegelijkertijd. Heb vaak gewoon weg moeten rennen/rijden om te overleven. Gaandeweg krijg je natuurlijk meer skills en wapens en kan je langzaam wat grotere groepen aan. Ook de uiteenlopende verhaallijnen die parallel aan elkaar worden uitgewerkt en elkaar af en toe kruisen vind ik wel goed gedaan. Ik schat zo in dat ik nu op 2/3 ben, maar het is een verslavend spel (nog ff 1 missie, nog even dit afmaken, nou ok na deze stop ik echt).

Edit: en oh ja, hij draait echt supersmooth op de PS5

[ Voor 3% gewijzigd door itsoutthere op 04-01-2021 15:50 ]

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Laatst online: 20:22
AppleFan2007 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Het is inderdaad een remaster maar een remaster uit het begin van de PS4, ondertussen zijn er al games die er mooier uit zien waardoor de remaster er inderdaad wat gedateerder uitziet.
Mooier wil niet zeggen beter. Gaat toch om het verhaal! Heb jij hem gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
baronruud schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:52:
[...]

Mooier wil niet zeggen beter. Gaat toch om het verhaal! Heb jij hem gespeeld?
ik ben bezig met TLOU1 te spelen maar ik geraak nogal moeilijk in het verhaal.
Ik ga TLOU nog even laten liggen tot ik Miles Morales en Watch Dogs legion platinum troffen heb, daarna TLOU1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-10 22:40
Is er iemand die ervaring heeft met de cover plates die momenteel op Ali verkocht worden? Ik kan natuurlijk zelf met een spuitbus aan de gang, maar gezien verzendkosten en kosten spuitbus heb je voor een paar euro meer (rond de 20 euro totaal) al een set platen van Ali in huis. Je moet er alleen iets langer op wachten :)

Ik zie geen recensies of gebruikersfoto's alleen, dus dat houdt me een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:33
Chaoss schreef op maandag 4 januari 2021 @ 00:21:
Na bijna 60 uur spelen heb ik vanavond de platinum trophy voor de single player van Ghost of Tsushima gehaald. Top game en speelt lekker op de PS5 in 60 fps.

Maar even bedenken waar ik nu aan ga beginnen, ik denk dat het Valhalla wordt, maar mischien is 2 open wereld games achter elkaar ook een beetje too much :+
Heerlijke game he! Vond Valhalla beetje tegenvallen na het uitwonen van Ghost of Tsushima. De combat voelt ontzettend basic aan in vergelijking met GoT waarbij, zeker op het einde, iedere battle echt als een feestje voelde. Verhaallijn wist me ook niet echt te grijpen en de spel wereld schijnt kleiner te zijn dan vorige AC-games maar ik vind ‘m nog steeds overweldigend groot. Zoveel collectibles om te verzamelen, damn. Valhalla ziet er overigens ook schitterend uit op 60fps :9~

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Tarz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:20:
Is er iemand die ervaring heeft met de cover plates die momenteel op Ali verkocht worden? Ik kan natuurlijk zelf met een spuitbus aan de gang, maar gezien verzendkosten en kosten spuitbus heb je voor een paar euro meer (rond de 20 euro totaal) al een set platen van Ali in huis. Je moet er alleen iets langer op wachten :)

Ik zie geen recensies of gebruikersfoto's alleen, dus dat houdt me een beetje tegen.
Persoonlijk zou ik zelf niets op Ali kopen maar dat moet je zelf weten.
Volgens mij was Dbrand bezig met een zwarte faceplate dus ik zou daarop wachten als de kleur zwart goed is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tarz
AppleFan2007 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:27:
[...]

Persoonlijk zou ik zelf niets op Ali kopen maar dat moet je zelf weten.
Volgens mij was Dbrand bezig met een zwarte faceplate dus ik zou daarop wachten als de kleur zwart goed is.
Kopen op Ali is niks mis mee, als je je verwachtingen bijstelt van het product dat je koopt. Al diverse zaken op Ali gekocht, van telefoons tot robotstofzuiger en allerlei klein spul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Tarz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:46:
[...]

Kopen op Ali is niks mis mee, als je je verwachtingen bijstelt van het product dat je koopt. Al diverse zaken op Ali gekocht, van telefoons tot robotstofzuiger en allerlei klein spul :)
Mijn ervaringen zijn toch wel anders, iPad hoesje voor geen enkele reden tegen gehouden op de douane, zeer slechte kwaliteit van producten dat het na een week al versleten was.
Mijn verwachtingen zijn altijd lager bij zo een producten maar voor een portemonnee die maar een week uithoud moet je wel zeer lage verwachtingen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
AppleFan2007 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:53:
[...]

Mijn ervaringen zijn toch wel anders, iPad hoesje voor geen enkele reden tegen gehouden op de douane, zeer slechte kwaliteit van producten dat het na een week al versleten was.
Mijn verwachtingen zijn altijd lager bij zo een producten maar voor een portemonnee die maar een week uithoud moet je wel zeer lage verwachtingen hebben.
1 tip die ik zelf altijd gebruik, selecteer een shop die misschien 1 of 2 euri duurder is, maar meer bestellingen/reviews heeft gehad. Dan zou het best goed moeten komen. Pech kan altijd een keer, maar de disputes op Ali worden ook over het algemeen prima afgehandeld.

/ontopic :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 09:28

Analyse van Digital Foundry over verschil bij Ghost of Tsushima op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:45
Helemaal met je eens dat het een van de beste games ooit is. Voor mij wellicht wel de beste game ooit (of Mafia 1 (PC), golden eye of ocarina of time op de N64) Ik heb TLOU remastered meteen na launch op de PS4 gespeeld en was toen een mooie game. Laatst weer eens opgestart, maar dan vertoont de game behoorlijk zijn ouderdom. Los van dat is het verhalend echt top en aangrijpend.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Tarz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:20:

Heb je een link? Kan het niet direct vinden (ik kijk op aliexpress).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Kyhfin schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:01:
[YouTube: Ghost of Tsushima: PS5 vs PS4 Pro - The 60fps Difference!]

Wat zeggen ze behalve dat het 60FPS draait? DF is tof enzo maar om nou 12min te lullen over dat het spel soepel draait.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
FMS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:51:
[...]

Heb je een link? Kan het niet direct vinden (ik kijk op aliexpress).
Deze denk ik: € 25,71 30% Off | Vervanging Case Cover Anti-Kras Beschermende Shell Panel Skin Voor Playstation 5/ PS5 Diso Console Accessoires
https://a.aliexpress.com/_B1wZXo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Kyhfin schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:01:
[YouTube: Ghost of Tsushima: PS5 vs PS4 Pro - The 60fps Difference!]

Ziet er wel erg lekker uit, denk dat ik Ghost of Tsunami toch maar moet proberen binnenkort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb die side panels besteld. Zal (over een maand oid) verlsag doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 09:28
FMS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 17:54:
[...]

Wat zeggen ze behalve dat het 60FPS draait? DF is tof enzo maar om nou 12min te lullen over dat het spel soepel draait.... :P
Ja, korte samenvatting is dat de twee modi van de PS4 pro zijn overgenomen en dat je dus bij PS5 altijd 'favor resolution' moet doen, omdat die (op de PS5) al op 60 fps draait en dat de 'framerate mode' het terugschaalt naar 1080p. Ik was hier zelf al achter gekomen.
Daarnaast dat er visueel verder niets geupdate is, maar gaan ze er inderdaad op in dat het spel er nog heel goed uitziet en landschappen veel afwisseling hebben. Ook gaan ze nog kort in op de nieuwe Legends en coop modus, maar dat heb ik zelf ook geskipped.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FMS schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:43:
Ik heb die side panels besteld. Zal (over een maand oid) verlsag doen.
Ben benieuwd.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• M0nkeymen
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-10 12:44

M0nkeymen

Monkeystyle!

Kena: Bridge Of Spirits word in maart gereleased volgens deze tweet(op het einde in het geel). Ze hebben een interview gehad met de makers van de game.

https://twitter.com/OPM_UK/status/1339232646476533760?s=19

psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:39
Erapaz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:22:
[...]

Ziet er wel erg lekker uit, denk dat ik Ghost of Tsunami toch maar moet proberen binnenkort.
Zit nu een eindje in act 2. Moest aan het begin wel even in komen, maar het is nu wel genieten! Combat vond ik aan het begin niet zo, maar later steeds beter. De setting is prachtig. Ben blij dat ik gewacht heb om deze op de ps5 te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Gaat lekker mensen, weer even wat Demon's Souls gespeeld. Ondertussen ook de Flamelurker neer met de knight class. Ik blijf bij de mening dat het mee valt qua moeilijkheidsgraad. Goede voorbereiding, spelen met geduld, en weten wat je moet doen is gewoon key om te winnen.

Laat je niet meteen bang maken door anderen dat het extreem hardcore is. Neemt natuurlijk niet weg dat je wel tegen een uitdaging moet kunnen. Maar het zal zeker niet een spel voor iedereen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-10 21:21
laugh schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:58:
Gaat lekker mensen, weer even wat Demon's Souls gespeeld. Ondertussen ook de Flamelurker neer met de knight class. Ik blijf bij de mening dat het mee valt qua moeilijkheidsgraad. Goede voorbereiding, spelen met geduld, en weten wat je moet doen is gewoon key om te winnen.

Laat je niet meteen bang maken door anderen dat het extreem hardcore is. Neemt natuurlijk niet weg dat je wel tegen een uitdaging moet kunnen. Maar het zal zeker niet een spel voor iedereen zijn.
Thanks voor die bemoedigende woorden. Initieel zou ik Demon's Souls niet gaan spelen, maar heb hem nu toch maar aan de todo lijst toegevoegd.
Heb een vergelijkbare ervaring in kingdom come deliverence. Ook eigenlijk een best wel hardcore spel, je moet veel zelf ontdekken, uitleg is vaak summier en zelfs op level 20 (max) in full plate armor kan je nog steeds gedood worden door 3 simpele boeren. En natuurlijk zijn de auto saves buiten de main quests redelijk summier. Heb laatst 4x dezelfde schat moeten opgraven omdat ik meende wat bandits aan te kunnen pakken en daarbij een klein foutje maakte (tot 3x toe grrrrrr). Ik vind dit best wel een verfrissende ervaring, want zelfs na 180 uur spelen blijf je nog steeds alert en moet je nadenken hoe en of je een groepje bandieten aan wil pakken.
Hierbij geen irritante enemy scaling mechanismes, behalve dan dat bandits met goeie plate armor wat vaker voorkomen maar een simpele bandiet zonder is nog steeds vrij makkelijk te doden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!
Ondertussen, bij de Ikea _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pLaISEYVmEJqa_DJVDZOkgznQPk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Tae7Fhes6HlxxARJIlYJNyP2.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:55
Die PSPlus spellen zouden vandaag toch online komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

Haha dat is wel een slimme zet :o

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Dennisdn schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:01:
Die PSPlus spellen zouden vandaag toch online komen?
Om 11 uur

Als je op je PS5 naar de PS+ applicatie gaat en daar op een maandelijks spel gaat staan wat je nog niet geclaimed hebt, zie je daar een countdown tot wanneer je hem kunt claimen.
Die telt af tot 11:00.

Kwam ik vanochtend achter :)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Welke nieuwe PSplus games zouden er beschikbaar komen deze maand?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

AppleFan2007 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:20:
Welke nieuwe PSplus games zouden er beschikbaar komen deze maand?
Dat is hier te vinden

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
M0nkeymen schreef op maandag 4 januari 2021 @ 23:05:
Kena: Bridge Of Spirits word in maart gereleased volgens deze tweet(op het einde in het geel). Ze hebben een interview gehad met de makers van de game.

https://twitter.com/OPM_UK/status/1339232646476533760?s=19
Die zag ik niet aankomen. Leek me echt zo'n titel die geteased werd om pas over ruim 2 jaar te verschijnen. Als de beelden die getoond zijn in de buurt komen van de gameplay, wordt dat echt een gestoord mooie game!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:31

Superkiwi

Hoi doei

"meme-ishly oversized" ook _O-

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Hmmm, ik zit op het eind van DIRT 5 en moet nog twee trophies, waarvan ik er één vermoedelijke al lang gehaald heb (Spare Some Change For Gas, drive 1000 miles), echter popt de trophy niet. Yoch wel balen als je er bijna 15 uur in hebt zitten. er schijnen meer mensen last van te hebben, maar de developer/uitgever is traag met een patch.

Link: https://www.reddit.com/r/...hem_all_trophy_in_dirt_5/

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Bas170 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 10:03:
[...]

Om 11 uur

Als je op je PS5 naar de PS+ applicatie gaat en daar op een maandelijks spel gaat staan wat je nog niet geclaimed hebt, zie je daar een countdown tot wanneer je hem kunt claimen.
Die telt af tot 11:00.

Kwam ik vanochtend achter :)
Ze staan er inderdaad op nu. Maneater aan het downloaden... lijkt mij zo fout dat het weer grappig is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:53
Ik lees dat Maneater ook een bugged trophylist heeft op de PlayStation 5.

Link: https://www.reddit.com/r/...6/trophies_bugged_on_ps5/

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha ja mooi, zag hem op Reddit gisteren.
Die tekst is goud.

Had het idee dat het verschil in formaat in het echt minder was maar als ik deze dozen zo naast elkaar zie is de series X wel echt een bak kleiner zeg.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:45:
Hmmm, ik zit op het eind van DIRT 5 en moet nog twee trophies, waarvan ik er één vermoedelijke al lang gehaald heb (Spare Some Change For Gas, drive 1000 miles), echter popt de trophy niet. Yoch wel balen als je er bijna 15 uur in hebt zitten. er schijnen meer mensen last van te hebben, maar de developer/uitgever is traag met een patch.

Link: https://www.reddit.com/r/...hem_all_trophy_in_dirt_5/
Vind dat zo irritant he. Games waar trophys niet bugged zijn zie je minder dan andersom.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig Man Eater. Die wilde ik eerder al eens kopen toen ik ff niets te spelen had.

Heeft die game ook daadwerkelijk een PS5 update gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mooste
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:46
Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:50:
Grappig Man Eater. Die wilde ik eerder al eens kopen toen ik ff niets te spelen had.

Heeft die game ook daadwerkelijk een PS5 update gehad?
Nee, volgens mij niet. Wel uitgebracht voor de PS5 maar het is gewoon een PS4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

https://www.playstation.c...us/this-month-on-ps-plus/

Nou, die pagina mogen ze ook wel bijwerken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
mooste schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:56:
[...]

Nee, volgens mij niet. Wel uitgebracht voor de PS5 maar het is gewoon een PS4 versie.
@Donstil 60FPS, RT, HDR en haptic trigger support

https://forums.tripwirein...enhancements-faq.2336583/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

En of die game een PS5 upgrade heeft gehad.
Had die game laatst al op t oog. Lekker voor tussendoor. Best veel lol gehad met Shark Evolution (heeft er veel van weg) op de smartphone. Dom vreten en highscores halen en je haai upgraden. Op de een of andere manier was dat leuk en verslavend. Leuk dat deze game in de PS+ games voor deze maand zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Hulleman op 05-01-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Maneater lijkt wel een leuke game voor zo even tussendoor. verwacht vandaag KCD af te ronden, dan is het wel lekker om even een game te spelen die maar 8-12 uur duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh nice. Best wel flink dus.

Edit: De into even gespeeld, geen hoogvlieger in graphics etc maar ziet er best oke uit.
Wat hierboven al staat, best leuk om tussen de potjes COD door wat te spelen in deze schrale tijden.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 05-01-2021 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:07:
Maneater lijkt wel een leuke game voor zo even tussendoor. verwacht vandaag KCD af te ronden, dan is het wel lekker om even een game te spelen die maar 8-12 uur duurt
KCD als in Kingdom Come Deliverance?

/Ja dus zie ik in een eerdere post.

Ik heb het vaker gezegd, maar ik heb echt genoten van KCD. Eindelijk 's een realistische RPG, dus geen draken, magie of andere onzin die (mij) uit de immersie halen. Tel daarbij op dat de sfeer geweldig is en je missies vaak op meerdere manier kunt halen door out of the box te denken.

Heb het spel 4x op disc :X waarbij ik de versie met alle DLC nog wil doen. Helaas kan deze niet op de oude savegame voortborduren en moet ik overnieuw beginnen. Op zich wel benieuwd hoe het op de PS5 en XSX loopt, gezien de laadtijden op de PS4 (en Xbox One X) erbarmelijk zijn.

[ Voor 48% gewijzigd door Exorcist op 05-01-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:23
cold_as_ijs schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:07:
Zeker. Het is een aardige titel. Leuker dan ik had verwacht.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39
Samsung 2020 tv's probleem met ps5 icm 4k
120hz in hdr

https://fwd.nl/beeld/bug-...-samsung-tvs-verschijnen/

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Exorcist schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 13:39:
[...]

KCD als in Kingdom Come Deliverance?

/Ja dus zie ik in een eerdere post.

Ik heb het vaker gezegd, maar ik heb echt genoten van KCD. Eindelijk 's een realistische RPG, dus geen draken, magie of andere onzin die (mij) uit de immersie halen. Tel daarbij op dat de sfeer geweldig is en je missies vaak op meerdere manier kunt halen door out of the box te denken.

Heb het spel 4x op disc :X waarbij ik de versie met alle DLC nog wil doen. Helaas kan deze niet op de oude savegame voortborduren en moet ik overnieuw beginnen. Op zich wel benieuwd hoe het op de PS5 en XSX loopt, gezien de laadtijden op de PS4 (en Xbox One X) erbarmelijk zijn.
Ja Kingdom come deliverence. Hij loopt best aardig op de PS5, load game duurt ~10 sec en vanuit PS hoofdmenu zit je al binnen 1.5 min in de game. Grafisch is het ook een gigantische verbetering, de pop-in is een heel stuk verminderd. Ik heb in ieder geval niet meer dat ik tegen NPC's praat zonder texture oid. Ik heb nu alle DLC's gedaan op de tournay na. Dus die moet ik nog even doen en dan meteen de epilogue afmaken wat niet meer is dan een filmpje en een stukje paardrijden is. Maar hier echt volle bak van genoten, ook door de leuke humor en omdat het altijd wel een uitdaging is. Heb ook veel op wikipedia rondgestruind om wat meer te leren over de geschiedenis. De DLC's zijn trouwens niet allemaal even boeiend moet ik zeggen. A women's lot en the amorous adventures of Hans Capon vond ik vrij goed, band of bastards en from the ashes waren eigenlijk te recht toe rechtaan. Daar had echt wat meer in gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:49:
[...]

Ja Kingdom come deliverence. Hij loopt best aardig op de PS5, load game duurt ~10 sec en vanuit PS hoofdmenu zit je al binnen 1.5 min in de game. Grafisch is het ook een gigantische verbetering, de pop-in is een heel stuk verminderd. Ik heb in ieder geval niet meer dat ik tegen NPC's praat zonder texture oid. Ik heb nu alle DLC's gedaan op de tournay na. Dus die moet ik nog even doen en dan meteen de epilogue afmaken wat niet meer is dan een filmpje en een stukje paardrijden is. Maar hier echt volle bak van genoten, ook door de leuke humor en omdat het altijd wel een uitdaging is. Heb ook veel op wikipedia rondgestruind om wat meer te leren over de geschiedenis. De DLC's zijn trouwens niet allemaal even boeiend moet ik zeggen. A women's lot en the amorous adventures of Hans Capon vond ik vrij goed, band of bastards en from the ashes waren eigenlijk te recht toe rechtaan. Daar had echt wat meer in gezeten.
Krijg er gelijk weer zin in, zal 'm vanavond (ook) op de PS5 's installeren. Die performanceverbetering klinkt aanlokkelijk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Zou dan wel een beetje absurd zijn dat het spel een PS5-specifieke versie heeft, als die identiek zou zijn als de PS4-versie. Maar blijkbaar klopt het ook niet wat je zegt, als ik andere reacties zie.

Ik vind het overigens wel debiel dat Sony dus specifiek voor PS+ leden een PS5-only versie uitbrengt. Wie het spel koopt, krijgt immers de PS4+PS5 versie. Dit is dus puur artificieel de PS4-versie uit de PS+ weghalen. Met Bugsnax deden ze hetzelfde.

[ Voor 23% gewijzigd door Twixie op 05-01-2021 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 15:37:
[...]

Zou dan wel een beetje absurd zijn dat het spel een PS5-specifieke versie heeft, als die identiek zou zijn als de PS4-versie. Maar blijkbaar klopt het ook niet wat je zegt, als ik andere reacties zie.

Ik vind het overigens wel debiel dat Sony dus specifiek voor PS+ leden een PS5-only versie uitbrengt. Wie het spel koopt, krijgt immers de PS4+PS5 versie. Dit is dus puur artificieel de PS4-versie uit de PS+ weghalen. Met Bugsnax deden ze hetzelfde.
Kan je geen Ps5 PS+ games claimen als je geen Ps5 hebt?
Want dan zou dat wel een beetje naar zijn inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:02:
[...]
Jawel dat kan, maar ik heb het eerder over het feit dat ze artificieel de PS4 versie uit de deal slopen, zodat wie enkel een PS4 heeft de game niet krijgt. Het gevolg is echter ook dat wie een PS5 én PS4 heeft, dat spel dus enkel op zijn PS5 kan spelen.
Die PS5-only versies van Bugsnax en Maneater zijn dus echt puur en alleen voor de PS+ maandelijkse games. Bvb van Bugsnax, die nu niet meer in de PS+ zit, is er dus vandaag enkel een PS4+PS5 versie te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:02:
[...]

https://www.playstation.c...us/this-month-on-ps-plus/
Heb je nog geen PS5? Voeg Worms toe aan je gamebibliotheek en deze wordt opgeslagen zolang je PS Plus-lid bent.
Er staat nog Worms (PS5 game van vorige maand), maar dit gaat over Maneater

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bas170 schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:07:
[...]
Er staat nog Worms (PS5 game van vorige maand), maar dit gaat over Maneater
Worms Rumble is een voorbeeld van hoe het wel kon, want daar kregen we dus zowel de PS4 als PS5 versie, maar we hadden eigenlijk Bugsnax als PS5-extra.

Overigens wel netjes van Sony dat ze nu ook aanraden wat wij al lang wisten: namelijk dat je de games kunt claimen nog voordat je de console hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door Twixie op 05-01-2021 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:06:
Jawel dat kan, maar ik heb het eerder over het feit dat ze artificieel de PS4 versie uit de deal slopen, zodat wie enkel een PS4 heeft de game niet krijgt. Het gevolg is echter ook dat wie een PS5 én PS4 heeft, dat spel dus enkel op zijn PS5 kan spelen.
Die PS5-only versies van Bugsnax en Maneater zijn dus echt puur en alleen voor de PS+ maandelijkse games. Bvb van Bugsnax, die nu niet meer in de PS+ zit, is er dus vandaag enkel een PS4+PS5 versie te vinden.
Ooh op die manier. Ja vervelend voor wie nooit een Ps5 gaat kopen idd.
Maar anders alvast claimen en later spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:10:
[...]
Ooh op die manier. Ja vervelend voor wie nooit een Ps5 gaat kopen idd.
Maar anders alvast claimen en later spelen?
Wel, ik vind het eerder vervelend voor wie een PS4 én PS5 heeft. Ik kan er ergens wel inkomen dat ze PS5 owners een extra game geven, maar omdat vandaag nagenoeg alle PS5 games ook een PS4 versie hebben, slopen ze dan maar artificieel de PS4 versie eruit.

Nu ik er zo over nadenk, is dat een beetje vergelijkbaar met de boxed PS5 games van games die op PS4 een gratis upgrade krijgen. Ook bij de boxed versie krijg je enkel de PS5 versie, terwijl als je ze boxed voor PS4, of digitaal koopt, je beide versies krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Worms Rumble is een voorbeeld van hoe het wel kon, want daar kregen we dus zowel de PS4 als PS5 versie, maar we hadden eigenlijk Bugsnax als PS5-extra.

Overigens wel netjes van Sony dat ze nu ook aanraden wat wij al lang wisten: namelijk dat je de games kunt claimen nog voordat je de console hebt.
Logisch. Worms Rumble is een online game en heeft baat bij veel spelers. Was ook de lancering van de game, dus zou heel stom zijn als ze de PS4-versie er niet bij zouden doen.

Wat betreft Bugsnax en Maneater. Tja, vervelend misschien. Maar ik zie het meer als een extra game voor PS5-bezitters boven op de twee PS4 games.
Gaat Sony eindelijk weer meer games weggeven nadat ze van 4 naar 2 games gingen, is het nog niet goed. :P

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:13:
[...]

Wel, ik vind het eerder vervelend voor wie een PS4 én PS5 heeft. Ik kan er ergens wel inkomen dat ze PS5 owners een extra game geven, maar omdat vandaag nagenoeg alle PS5 games ook een PS4 versie hebben, slopen ze dan maar artificieel de PS4 versie eruit.

Nu ik er zo over nadenk, is dat een beetje vergelijkbaar met de boxed PS5 games van games die op PS4 een gratis upgrade krijgen. Ook bij de boxed versie krijg je enkel de PS5 versie, terwijl als je ze boxed voor PS4, of digitaal koopt, je beide versies krijgt.
Nou dat tweede wilde ik net zeggen inderdaad. Het is als de boxed versie zonder down/upgrade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 16:10:
[...]

Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, wel slecht dat ze de PS4 versie niet gratis aanbieden, alsof dat uit gaat maken in de verkopen van de PS5, alsof mensen dan denken oh ik heb de PS4 versie al, nu hoef ik geen PS5 meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet van de DualShock4 dat EarPods van Apple niet gebruikt konden worden. Niet voor spraak maar ook niet voor audio.

Nu echter heb ik de AirPods Max en een Lightning naar 3,5mm kabel, deze doet het niet op de Dual Sense controller. Ps5 ziet wel dat er iets ingeplugd wordt maar gooit er geen geluid overheen, ook niet als ik dat handmatig kies in het geluid menu.

Iemand daar nog een gouden tip voor toevallig? Of is het ook deze generatie weer “jammer maar helaas”

Edit: het gaat om deze plug overigens.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qtucoq5aTxrEa3-8ZoByDJRMmv8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ph7MIeYB8tgwpHmmhJ4btcFI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 05-01-2021 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:03:
Nu echter heb ik de AirPods Max en een Lightning naar 3,5mm kabel, deze doet het niet op de Dual Sense controller. Ps5 ziet wel dat er iets ingeplugd wordt maar gooit er geen geluid overheen, ook niet als ik dat handmatig kies in het geluid menu.
Dat zou gewoon moeten werken aangezien het gewoon standaard 3.5mm stereo audio connectie is.
Hier zie ik ook reports dat het werkt : https://www.reddit.com/r/...ps5_airpodsairpods_max/#.

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 05-01-2021 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:08:
[...]

Dat zou gewoon moeten werken aangezien het gewoon standaard 3.5mm stereo audio connectie is.
Hier zie ik ook reports dat het werkt : https://www.reddit.com/r/...ps5_airpodsairpods_max/#.
Dat is via de tv zie ik er veel zeggen. Zou ik wel ff kunnen proberen alleen dan heb ik geen “3D audio”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:19:
[...]

Dat is via de tv zie ik er veel zeggen. Zou ik wel ff kunnen proberen alleen dan heb ik geen “3D audio”
Ik zou bijna denken dat Apple iets ingebouwd heeft waardoor het alleen op Apple producten werkt, doen ze het wel op andere apparaten? Zoals Android telefoons ofzo? (En dan zonder dat usb-c <-> 3.5mm jack verloopje, misschien zit daar iets in waardoor het werkt)
Heb zoiets nog nooit eerder gehoord, lijkt me dus wel echt weer een typische Apple issue... een 3.5mm jack aansluiting hebben, maar niet werken op andere apparaten bedoel ik dan.

[ Voor 15% gewijzigd door Kalder op 05-01-2021 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:19:
[...]
In die Reddit thread staan er toch verschillende mensen die zeggen dat ze het doen met die 3.5mm adaptor-kabel van jou. In dat geval hebben ze het volgens mij toch echte over het inpluggen in de controller, want met zo een kabeltje naar je TV lopen lijkt me niet zo praktisch :p. Ik dacht dat de posts over TV audio gingen over het gebruik van bluetooth (vandaar ook dat ze het ook in 1 adem hebben over latency).

EDIT: hier nog een thread waar er heel duidelijk melding is dat het werkt : https://forums.macrumors....pods-max-and-ps5.2274284/ . Overigens werkt de microfoon niet van de headset, maar dat lijkt me logisch want die 3.5mm plug is gewoon TRS (tip-ring-sleeve) en geen TRRS, dus duidelijk gewoon stereo audio zonder return path voor microfoon.

[ Voor 11% gewijzigd door Twixie op 05-01-2021 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:10:
[...]

In die Reddit thread staan er toch verschillende mensen die zeggen dat ze het doen met die 3.5mm adaptor-kabel van jou. In dat geval hebben ze het volgens mij toch echte over het inpluggen in de controller, want met zo een kabeltje naar je TV lopen lijkt me niet zo praktisch :p. Ik dacht dat de posts over TV audio gingen over het gebruik van bluetooth (vandaar ook dat ze het ook in 1 adem hebben over latency).

EDIT: hier nog een thread waar er heel duidelijk melding is dat het werkt : https://forums.macrumors....pods-max-and-ps5.2274284/ . Overigens werkt de microfoon niet van de headset, maar dat lijkt me logisch want die 3.5mm plug is gewoon TRS (tip-ring-sleeve) en geen TRRS, dus duidelijk gewoon stereo audio zonder return path voor microfoon.
Ja microfoon vind ik zelf niet zo spannend. Dus dat geeft niet.

Ik ga mijn vraag daar ook wel ff stellen, misschien zie ik iets over het hoofd.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:52:
[...]

Ik zou bijna denken dat Apple iets ingebouwd heeft waardoor het alleen op Apple producten werkt, doen ze het wel op andere apparaten? Zoals Android telefoons ofzo? (En dan zonder dat usb-c <-> 3.5mm jack verloopje, misschien zit daar iets in waardoor het werkt)
Heb zoiets nog nooit eerder gehoord, lijkt me dus wel echt weer een typische Apple issue... een 3.5mm jack aansluiting hebben, maar niet werken op andere apparaten bedoel ik dan.
Nee dit is niet iets wat Apple blokkeert (waarom zouden ze ook?). Via BT kan dat sowieso alleen dat zit voor audio ook niet op de PS5 helaas.

Maar zoals hierboven al beschreven zou het wel moeten kunnen werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 05-01-2021 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 17:03:
Ik weet van de DualShock4 dat EarPods van Apple niet gebruikt konden worden. Niet voor spraak maar ook niet voor audio.

Iemand daar nog een gouden tip voor toevallig? Of is het ook deze generatie weer “jammer maar helaas”

Edit: het gaat om deze plug overigens.
[Afbeelding]
Spraak werkt tegenwoorden wel, nouja een soort van. Via de Playstation app kan je nu ook in Partys, waardoor je via een omweg gewoon je AirPods daarvoor kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:44
AchtungYall schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:48:
[...]

Spraak werkt tegenwoorden wel, nouja een soort van. Via de Playstation app kan je nu ook in Partys, waardoor je via een omweg gewoon je AirPods daarvoor kan gebruiken.
Je kan toch niet op 2 apparaten tegelijk? Dus via Bluetooth met telefoon en kabeltje met controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:34:
[...]

Nee dit is niet iets wat Apple blokkeert (waarom zouden ze ook?). Via BT kan dat sowieso alleen dat zit voor audio ook niet op de PS5 helaas.

Maar zoals hierboven al beschreven zou het wel moeten kunnen werken.
Ja in principe zou elke koptelefoon/oordopjes met een 3.5mm jack aansluiting moeten werken, dus ik vind het heel apart dat die van Apple niet werken :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalder schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:57:
[...]

Ja in principe zou elke koptelefoon/oordopjes met een 3.5mm jack aansluiting moeten werken, dus ik vind het heel apart dat die van Apple niet werken :S
Ja geen idee wat Sony daar gedaan heeft. Weet nog van de DualShock4 dat EarPods niet de enige waren die niet werkte.

Maar goed het schijnt wel te werken nu met die kabel. Heb het even op Macrumours gevraagd. Misschien dat ik iets over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AchtungYall schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 18:48:
[...]

Dat doe ik nu, een Airpodje in en geluid dan gewoon over de speakers. Werkt best wel goed.

Geluid is wel wat minder via de Ps app overigens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[YouTube: ManEater]

spoiler:
Wat een troep zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Net gedownload, denk dat ik 'm morgen ff ga proberen...leek me eigenlijk wel een guilty pleasure, maar het valt dus tegen? Eentonig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:42:
[...]

Net gedownload, denk dat ik 'm morgen ff ga proberen...leek me eigenlijk wel een guilty pleasure, maar het valt dus tegen? Eentonig?
Ja leek het mij ook wel. Maar super eentonig idd.

Dood 10 <bepaald type> vissen.
Vind 17 kisten.
Enz enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morm
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-10 15:39
Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Vind 17 kisten.
Enz enz.
Exact dezelfde ervaring.

ManEater ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-10 15:05
Meer mensen last van een kapotte L2 of R2 trigger?

Ik merkte vandaag veel minder weerstand bij mijn R2 trigger en daarnaast dat hij bij kleinste aanraking al de R2 button activeert.

Na heel kort speurwerk lees ik best veel klachten van mensen waarbij een van de 2 triggers kapot is gegaan. Komt er op neer dat het veertje van binnen is gebroken of losgeraakt.

Gelukkig valt het onder garantie (hoop ik). Anders is het ook zelf te maken (springs zijn makkelijk online te bestellen en even een half uurtje knutselen), maar ben even benieuwd of anderen ook al dit hebben ervaren.

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:48:
[...]

Vind 17 kisten.
Enz enz.
Ik heb het denk ik 20 minuten volgehouden tot de lol eraf was.
Ach, het is grappig en meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Valandil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:01:

Ik merkte vandaag veel minder weerstand bij mijn R2 trigger en daarnaast dat hij bij kleinste aanraking al de R2 button activeert.

Na heel kort speurwerk lees ik best veel klachten van mensen waarbij een van de 2 triggers kapot is gegaan. Komt er op neer dat het veertje van binnen is gebroken of losgeraakt.

Gelukkig valt het onder garantie (hoop ik). Anders is het ook zelf te maken (springs zijn makkelijk online te bestellen en even een half uurtje knutselen), maar ben even benieuwd of anderen ook al dit hebben ervaren.
Dat is een bekende klacht die ik hier of in artikelen wel voorbij heb zien komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Valandil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:01:
...
Stel jij vaker vragen om dan direct ook zelf het antwoord te geven ? :)

Heb me wel van in het begin vragen gesteld naar de duurzaamheid van die triggers. Het is een mechanische constructie en dat gaat gewoon slijten. Die veer lijkt me nu wel een kwaliteitsissue maar ook die kunststof radertjes gaan volgens mij geen jaren meegaan.
Pagina: 1 ... 61 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord