• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Zhero10 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:07:
[...]

Bij mij werkt Amazon Prime via de PS5 ook niet ideaal, het beeld is vrij donker (net alsof je door zonnebril kijkt). Via de tv-app is het beeld wel prima.
Bij mij is Amazon Prime weer alleen donker als ik mijn PS5 direct op mijn AV receiver aansluit. Had ik eerst op deze manier aangesloten vanwege lipsync issues met de LG, uiteindelijk toch maar weer PS5 direct op de TV. Ook kijk ik niet graag Dolby Vision films/series op Netflix vanwege de felle ondertitels die ik niet gedimd krijg, dat doet Amazon iets beter.
Wordt zelf ook wel moe van alle HDMI 2.1 issues. Maar ik ga denk ik wachten totdat nieuwe AV receivers uitkomen. Dan alles direct op de receiver aangesloten met maar 1 HDMI kabel naar de TV. Blijft voor mij de meest ideale situatie. EARC/ARC ben ik ook niet zo'n fan van.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Veertien14 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:05:
[...]

Bij mij is Amazon Prime weer alleen donker als ik mijn PS5 direct op mijn AV receiver aansluit. Had ik eerst op deze manier aangesloten vanwege lipsync issues met de LG, uiteindelijk toch maar weer PS5 direct op de TV. Ook kijk ik niet graag Dolby Vision films/series op Netflix vanwege de felle ondertitels die ik niet gedimd krijg, dat doet Amazon iets beter.
Wordt zelf ook wel moe van alle HDMI 2.1 issues. Maar ik ga denk ik wachten totdat nieuwe AV receivers uitkomen. Dan alles direct op de receiver aangesloten met maar 1 HDMI kabel naar de TV. Blijft voor mij de meest ideale situatie. EARC/ARC ben ik ook niet zo'n fan van.
De ondertiteling van Netflix kun je aanpassen in je account.
Kies bijvoorbeeld voor semi-transparant of grijs, scheelt enorm.
Enige nadeel is dan wel dat de ondertiteling bij sdr materiaal weer iets te donker is.
2 aparte profielen kan dan een uitkomst zijn.

Verwijderd

giantgiantus schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:32:
[...]

Wat gebeurd er als je die usb stick in je tv stopt?
Zat ik ook te denken achteraf :) straks eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
AeronNL schreef op donderdag 31 december 2020 @ 12:10:
[...]

De ondertiteling van Netflix kun je aanpassen in je account.
Kies bijvoorbeeld voor semi-transparant of grijs, scheelt enorm.
Enige nadeel is dan wel dat de ondertiteling bij sdr materiaal weer iets te donker is.
2 aparte profielen kan dan een uitkomst zijn.
Dankje! semitransparantoptie over het hoofd gezien. Heb inderdaad gelijk het nadeel ondervonden met SDR. Met deze setting is het uiteindelijk te doen voor mij:
lettertype: blokkeren, wit, semitransparant.
Schaduw: uniform, zwart

• KevinSetz
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-10 12:46
Is het mogelijk om de ondertiteling groter te maken in games? Ik zit er vrij ver van af maarja. Als ze groter kunnen zal fijn zijn

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 15:16
Al veel gelezen in dit topic, maar wellicht deze over het hoofd gezien (nieuw in de PS5wereld): wij willen graag gebruik maken van de aanbiedingen die er nu zijn in de PS store om een paar games te kopen voor de PS5. Het apparaat zelf hebben we nog niet maar de games willen we graag vooraf kopen.

Kan dat? Of moet je fysiek als de beschikking hebben over de machine? Of worden ze gewoon gekoppeld aan je account en kun je ze ook later downloaden? (ik verwacht de PS5 pas eind januari).

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

dekeizer schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:27:
Al veel gelezen in dit topic, maar wellicht deze over het hoofd gezien (nieuw in de PS5wereld): wij willen graag gebruik maken van de aanbiedingen die er nu zijn in de PS store om een paar games te kopen voor de PS5. Het apparaat zelf hebben we nog niet maar de games willen we graag vooraf kopen.

Kan dat? Of moet je fysiek als de beschikking hebben over de machine? Of worden ze gewoon gekoppeld aan je account en kun je ze ook later downloaden? (ik verwacht de PS5 pas eind januari).
Je kan een PS account aanmaken en daar aankopen op doen.
Zodra je een PS in huis hebt, koppel je daar je account aan en kan je de games downloaden/spelen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:04
dekeizer schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:27:

Je kan de games die je wil nu al kopen via de site van PlayStation store. Als je dan inlogd op de PS5 met hetzelfde account dat je gebruikte om games te kopen kan je ze gewoon downloaden op de PS5.
Bij het instellen van de PS5 zal er een vraag komen om die dan te installeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:52
Twixie schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:18:
Volgens mij doet @Kalder zijn controller niets meer als hij het reset knopje ingedrukt houdt... O-)
Oh btw: een controller gaat echt niet kapot gaan van een andere kabel of oplader te gebruiken (zolang het geen chinese rommel is die ook andere USB devices kapot zou maken).

Ivm GT Sport : heb het nu de laatste dagen terug opgepikt na lange tijd. Toch wat dingen die ik mis in vgl met vroeger GT games : relatief weinig keuze van wagens. Vroeger kon je echt bijna elk gewoon straat-model kopen. Eerste dat ik ook altijd deed was om mijn eigen wagen te kopen in GT :p. Nu lijkt dat quasi onmogelijk want zijn toch vooral sportmodellen en nog weinig gewone personenwagens. De challenges vallen ook wel zwaar tegen als je oude GT-games gewoon bent. Ik heb echt uren en uren versleten in oude GT games op PS1-PS3 om overal goud op te halen. In GT Sport lijkt er gewoon helemaal geen uitdaging aan en heb ik zelfs halfweg de challenges nog af en toe proeven waar ik gewoon al bij de eerste poging goud haal. GT Sport is echt overduidelijk gericht op het online racen en de rest is een beetje verwaarloosd door de developers. Maar daarom was het ook GT Sport en niet GT7.

Ivm Assetto Corsa: wow, valt dat even tegen qua looks als je GT Sport gewoon bent. Ik zag @dvdkiwi zijn clipjes langskomen op mijn PS4 en bekeek ze even, maar wat lijken de visuals ongelooflijk kaal en gedateerd. Zelfs mijn zoontje maakte er een opmerking over toen hij de kamer ingewandeld kwam.
Even een tegengeluid, ik vind de challenges in GT Sport uitdagend genoeg :P
Een aantal challenges moest ik vaak opnieuw doen om überhaupt brons te halen.
Volgens de GT Sport-app heb ik 36% van de campagne voltooid met 22 uur spelen. Ik heb maar acht online races gedaan maar de ervaring was wel erg goed met de verplichte tutorial en de sportiviteitsbeoordeling.
Voor nu ben ik gefocust op het voltooien van de campagne en het unlocken van alle racebanen voordat ik weer online ga spelen.

En ik heb net God of War uitgespeeld (bedankt @Verwijderd @Bas170 en @giantgiantus voor het beantwoorden welke spel ik het beste als eerste kan spelen)
Ik heb het spel gespeeld op 4K met 30fps (zoals de game op de PS4 Pro wordt gespeeld). Ik ben blij dat ik heb gewacht met het spelen van de game totdat de PS5 kwam want op mijn PS4 zou ik niet op 4K kunnen spelen en GoW is toch veel mooier in 4K. Daarnaast was de 22 uur een prima speeltijd voor de verhaalmissies, wel heb ik een niveau makkelijker gespeeld omdat ik Baldur niet kon verslaan in het begin van spel.
Morgen ga ik beginnen met Horizon Zero Dawn :)

[ Voor 3% gewijzigd door VirinR op 31-12-2020 14:59 ]

• dekeizer
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-10 15:16
AppleFan2007 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:55:
[...]

Je kan de games die je wil nu al kopen via de site van PlayStation store. Als je dan inlogd op de PS5 met hetzelfde account dat je gebruikte om games te kopen kan je ze gewoon downloaden op de PS5.
Bij het instellen van de PS5 zal er een vraag komen om die dan te installeren.
_/-\o_ Top! Dank!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
KevinSetz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:54:
Is het mogelijk om de ondertiteling groter te maken in games? Ik zit er vrij ver van af maarja. Als ze groter kunnen zal fijn zijn
Bij best veel games kun je dit gewoon instellen bij de opties.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 18-10 15:31
20 jaar na Metal Gear Solid op de ps1 uitgespeeld te hebben op oudjaarsdag (3 jaar achter elkaar als soort weirde traditie) vandaag richting het einde met Death Stranding op mijn ps5. (tussendoor geen ps meer gehad). Totaal andere maar wederom fantastische ervaring die Kojima me laat beleven zeg. Snap de kritiek op deze game wel, maar ben blij dat ik het niet saai vind. Wat een fantastisch verhaal en ik die wereld is zo mooi dat ik met liefde van oost naar west loop en de voertuigen laat staan. Na GOW en TLOU wordt dit de derde game die ik ga uitspelen op de ps5. TLOU toch wel favoriet, erg benieuwd naar deel 2 die ik hierna ga oppakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeronNL
Net een aantal uur bezig met TLOU 2.
Geweldig spel tot nu toe. Erg spannend en de gameplay vind ik persoonlijk erg goed.

Daarnaast Spider-Man remastered en miles Morales, ook daar geniet ik volop van.

Hierna verder met GoW, ook erg van onder de indruk zoals alle voorgaande delen!

[ Voor 11% gewijzigd door AeronNL op 31-12-2020 17:33 ]

• B!g Boss
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-10 15:34
To close the year:
YouTube: PS5 celebration video

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• AppleFan2007
Een gelukkig nieuwjaar aan iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
Is er iemand die via dat formulier van Sony restitutie heeft aangevraagd voor Cyberpunk? Zo ja, heb je ooit een bevestiging gehad? Ik wacht eigenlijk nog steeds op nieuws

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20

DarkSide

theres no place like ::1

KevinSetz schreef op donderdag 31 december 2020 @ 13:54:
Er is volgens mij geen generale setting.
Dit zou de game dan zelf moeten bieden. Niet elke game heeft deze optie.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:59
Gelukkig nieuwjaar Gamers, Game On!!

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Gisteren Miles Morales gekregen voor nieuwjaar en nu beginnen spelen, na de eerste missie kreeg ik een crash waarbij het beeld gewoon bleef stilstaan gevolgd door een hoge piep door de luidsprekers. De PlayStation kon ik niet meer uitzetten en moest dan de stekker eens uittrekken.
Wat mij opvalt is dat ik veel problemen zie van mensen met Miles Morales waar het crasht, is dit dan zo een groot probleem en wordt dit nog gefixeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
AppleFan2007 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:13:
Gisteren Miles Morales gekregen voor nieuwjaar en nu beginnen spelen, na de eerste missie kreeg ik een crash waarbij het beeld gewoon bleef stilstaan gevolgd door een hoge piep door de luidsprekers. De PlayStation kon ik niet meer uitzetten en moest dan de stekker eens uittrekken.
Wat mij opvalt is dat ik veel problemen zie van mensen met Miles Morales waar het crasht, is dit dan zo een groot probleem en wordt dit nog gefixeerd.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik 1 keer een crash vanuit rest mode heb gehad toen ik de ps5 net had, daarna nooit meer. Gebruik ook gewoon rest mode, alles loopt stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
AeronNL schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:21:
[...]

Ik moet eerlijk zeggen dat ik 1 keer een crash vanuit rest mode heb gehad toen ik de ps5 net had, daarna nooit meer. Gebruik ook gewoon rest mode, alles loopt stabiel.
Ik gebruik de rest mode voortdurend maar ik weet niet of de crash van Miles Morales hier mee heeft te maken.
Ik ga de komende dagen gewoon verder spelen en hopelijk geen crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
AppleFan2007 schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:24:
[...]

Ik gebruik de rest mode voortdurend maar ik weet niet of de crash van Miles Morales hier mee heeft te maken.
Ik ga de komende dagen gewoon verder spelen en hopelijk geen crashes.
Ik weet dat die crashes in het begin voornamelijk door de rest mode kwamen. Echter zijn er al wat firmware updates en game updates geweest dus ik neem aan dat dit wel is opgelost.
Zou me er niet te druk om maken.
Mijn zoontje speelt het dagelijks en de game is nog niet 1 keer gecrashed.
Hele gave game trouwens, ben erg onder de indruk van de graphics. Wij spelen in de performance rt mode, best of both worlds imo. Dat rond slingeren in 60fps is echt heel tof.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
AeronNL schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 12:31:
[...]

Ik weet dat die crashes in het begin voornamelijk door de rest mode kwamen. Echter zijn er al wat firmware updates en game updates geweest dus ik neem aan dat dit wel is opgelost.
Zou me er niet te druk om maken.
Mijn zoontje speelt het dagelijks en de game is nog niet 1 keer gecrashed.
Hele gave game trouwens, ben erg onder de indruk van de graphics. Wij spelen in de performance rt mode, best of both worlds imo. Dat rond slingeren in 60fps is echt heel tof.
Ik heb al veel gespeeld en heb nog maar 1 keer gehad dat een game niet wou laden.
Daarmee dag ik eerder denk dag het aan de game zelf ligt.

Het is inderdaad wel een gave game, ben nog niet al te best in het rondslingeren maar dat komt wel.
Ik was eerst begonnen in de graphics mode maar ben dan toch maar overgeschakeld naar performance RT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Ik heb dit helaas ook een aantal keren gehad met Miles Morales, voor de rest met geen enkele game.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:43
Wat blijft Sackboy een leuke game zeg. Bij elke level weer een glimlach en goede combinatie met spel en muziek.

Over een paar dagen loopt proef abonnement op PlayStation Now af. Ik ga deze niet verlengen ik vindt het aanbod te matig. Hoop dat Sony ook kijkt naar Xbox game pass die wel goede aanbod heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Evertt schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:17:
Wat blijft Sackboy een leuke game zeg. Bij elke level weer een glimlach en goede combinatie met spel en muziek.

Over een paar dagen loopt proef abonnement op PlayStation Now af. Ik ga deze niet verlengen ik vindt het aanbod te matig. Hoop dat Sony ook kijkt naar Xbox game pass die wel goede aanbod heeft.
Dan heb ik goed nieuws voor je:
Sony Interactive Entertainment president and CEO, Jim Ryan, gave an interview to the Tass Russian News Agency where he was asked how Sony will respond to Microsoft's Game Pass. Nobody was really expecting Sony to do anything were they? So Ryan's answer is surprising, "There is actually news to come, but just not today. We have PlayStation Now which is our subscription service, and that is available in a number of markets."
https://www.pcmag.com/new...e-pass-competitor-for-ps5

[ Voor 29% gewijzigd door Recon24 op 01-01-2021 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 17-10 16:21
Heel wat uren dit spel gespeeld nog nooit 1 crash. Niet op de PS4 en later ook niet op de PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 09:28
Starscreamer schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 01:50:
[...]

Heel wat uren dit spel gespeeld nog nooit 1 crash. Niet op de PS4 en later ook niet op de PS5
Ik had het gisteravond in een hele belangrijke scene wanneer Miles Morales thuis komt. Verder is het echt een mooie game, maar trekt het me wel iets minder om alles op de kaart te gaan doen dan bij de Remaster. Hier lijkt het wat meer opvulling of zo. Ik kan het niet zo goed uitleggen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:12
Ik heb ook alleen een crash gehad bij Miles Morales. Hoge piep niet maar de rest wat je omschrijft wel. Database rebuild en daarna geen enkele game een crash meer gehad tot Cyberpunk, maar die game crasht bij iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:55
Evertt schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 17:17:

Ik heb Sackboy gratis gekregen via Doritos quest :P
Ik heb nog geen PS5 maar ik ga deze game dan zeker spelen met mijn zoon. Een extra controller heb ik ook al gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
Wanneer is een spel een PS5 spel ? Ik zie games in de store staan die een ps5 label hebben maar waar het niet aan af te zien is. En die geen support hebben voor de nieuwe controller functies.

En dan zijn er games zoals Days Gone die perfect lopen op de PS5, prima graphics hoge frame rate. En dat blijft gewoon een PS4 game ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-10 13:49
Gisteren een eerste crash ervaren. PS5 wou niet meer aan via de controller. Console zelf via de powerbutton aangezet en na een paar keer blauw,oranje variaties gezien te hebben sprong de console weer aan. Foutmelding en daarna deed hij het weer.

Online omschrijving was dat er iets mis was met de communicatie tussen software en hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:10
Ik kreeg vandaag geen beeld meer op de tv van de PS5, weken lang originele hdmi kabel -> HDMI koppelstuk -> andere HDMI kabel gebruikt, bleek daar dus aan te liggen..... nooit geen 1 probleem gehad en zomaar ineens dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KngfCnns
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 24-11-2024
Heb een vraagje over de Miles Morales ps4 disc naar ps5 free upgrade. Als je de ps4 versie tweedehands koopt en iemand heeft deze al gebruikt voor de ps5 upgrade, zal je dan nog steeds de ps5 versie gratis kunnen downloaden met je disc als key? Aangezien je geen code hoeft te gebruiken denk ik dat dit geen probleem zal zijn, maar check t ff voor de zekerheid

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!
KngfCnns schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:48:
Heb een vraagje over de Miles Morales ps4 disc naar ps5 free upgrade. Als je de ps4 versie tweedehands koopt en iemand heeft deze al gebruikt voor de ps5 upgrade, zal je dan nog steeds de ps5 versie gratis kunnen downloaden met je disc als key? Aangezien je geen code hoeft te gebruiken denk ik dat dit geen probleem zal zijn, maar check t ff voor de zekerheid
Ja zolang het geen game is waar je moet betalen voor een upgrade, of een code nodig hebt o.i.d. zal dat gewoon kunnen. Dus als een PS4 game een gratis PS5 upgrade heeft heb je alleen de PS4 disc nodig.

[ Voor 8% gewijzigd door Kalder op 02-01-2021 17:02 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Cardwizard schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 16:47:
Ik kreeg vandaag geen beeld meer op de tv van de PS5, weken lang originele hdmi kabel -> HDMI koppelstuk -> andere HDMI kabel gebruikt, bleek daar dus aan te liggen..... nooit geen 1 probleem gehad en zomaar ineens dit....
Apart. Ik gebruik zelf ook met een goedkope HDMI koppelstuk. Heb het al jaren zo, en werkt prima. Voornamelijk omdat ik vaak tussen HDMI sources switch en ik wil dus uiteraard niet aan de HDMI output trekken, dan gaat je connector stuk. Een HDMI switch is geen oplossing, aangezien ik ook 3.5mm of optical erbij moet switchen per source. En dit handmatig ontkoppelen en koppelen kost minder dan 10 seconden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@laugh nou mocht je een keer geen beeld meer krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 05:21
Ik krijg elke keer de vraag: "wie gebruikt volgend accessoire " als ik mijn ps5 opzet. (controller,headset,..)

Ik ben de enige gebruiker dus beetje onnodig, iemand weet of ik dat kan uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

Chelseamarre123 schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 19:59:
Ik krijg elke keer de vraag: "wie gebruikt volgend accessoire " als ik mijn ps5 opzet. (controller,headset,..)

Ik ben de enige gebruiker dus beetje onnodig, iemand weet of ik dat kan uitzetten?
Op X drukken dan flitst het voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-10 13:47
Ik speel regelmatig fifa 21, meestal online maar soms ook offline met vrienden. In december kocht ik de ps4 versie en deze later geüpdatet naar de ps5 versie.

Nu valt het me op dat de game soms stroef loopt. Er lijkt een soort van lag in de wedstrijden te zitten, of de framerate dropt. Eerst dacht ik dar dit aan online gamen ligt maar offline gebeurd dit dus ook.

Herkent iemand dit, en zijn er mogelijk manieren om het op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-10 22:37
Ik wil graag Sackboy halen. Maar twijfel alleen welke ik dan zal halen, de PS4 of de PS5 versie...
Wat is dan het grootste verschil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
De PS5 versie heeft wat grafische verbeteringen, meer detail. Digital Foundry heeft een mooie vergelijkings video.

Maar ik neem aan dat je de PS4 gratis kunt upgraden naar de PS5 versie?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Chaoss schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:49:
De PS5 versie heeft wat grafische verbeteringen, meer detail. Digital Foundry heeft een mooie vergelijkings video.

Maar ik neem aan dat je de PS4 gratis kunt upgraden naar de PS5 versie?
En zit dat dan ook in de upgrade naar de PS5 die verbeteringen? Als ik de PS4 neem, dan kan mijn zoontje hem spelen op de Pro en ik op de PS5 :*)
Scheelt me ook weer 5euro ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Auto login aanzetten.

YouTube: Set Your PS5 to Auto Log In to Your Account (4K)

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
mitchi3 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:57:
[...]

En zit dat dan ook in de upgrade naar de PS5 die verbeteringen? Als ik de PS4 neem, dan kan mijn zoontje hem spelen op de Pro en ik op de PS5 :*)
Scheelt me ook weer 5euro ;)
Je krijgt als je de PS4 versie koopt volgens Game Mania de PS5 versie gratis digitaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qge_TDQxgH2PtcIdH4m2FwPYUqM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/I9k9ka3sOpLHQQ8H5pK8BuuO.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door Linksquest op 03-01-2021 13:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mitchi3 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Inderdaad, en dat is met een hoop games het geval. Waarom zou je een PS5 versie kopen, als je de PS4 versie gratis kunt upgraden, en je dus eigenlijk 2 versies van het spel krijgt. Wie de PS5 versie koopt, krijgt dus minder, soms zelfs voor een hogere prijs. Dat had Sony toch beter kunnen regelen.

Zoontje heeft Planet Coaster gekocht en we hebben daarom met opzet de PS4 versie gekocht. Wordt op de console nu ook wel beter aangegeven dan vroeger. De game begint niet direct met een Copy wanneer je de disk insteekt. Je moet die zelf opstarten (waardoor je expliciet voor de PS4 versie kiest) maar toont tegelijk ook dat je de PS5 versie kunt downloaden.

Jouw geval illustreert ook het voordeel van digitaal, want met schijf kun je niet tegelijk op PS4 als PS5 spelen, wat wel kan met een digitale aankoop. Vooral interessant voor online games.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 03-01-2021 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Linksquest schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:04:
[...]

Je krijgt als je de PS4 versie koopt volgens Game Mania de PS5 versie gratis digitaal.

[Afbeelding]
Wat heeft je review van die Nintendo game hiermee te maken :? (of mis ik iets)

Nevermind, je had t plaatje al veranderd :D

[ Voor 5% gewijzigd door poor Leno op 03-01-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
poor Leno schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Wat heeft je review van die Nintendo game hiermee te maken :? (of mis ik iets)

Nevermind, je had t plaatje al veranderd :D
Ik had 1 uur van te voren een knipsel voor Twitter gemaakt en net van die van Game Mania, maar op een of andere manier bleef hij de nieuwe knipsel als de oude zien, toen ik de naam veranderde van het bestand was het goed, sorry voor een eventuele verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchi3
Twixie schreef op zondag 3 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Inderdaad, en dat is met een hoop games het geval. Waarom zou je een PS5 versie kopen, als je de PS4 versie gratis kunt upgraden, en je dus eigenlijk 2 versies van het spel krijgt. Wie de PS5 versie koopt, krijgt dus minder, soms zelfs voor een hogere prijs. Dat had Sony toch beter kunnen regelen.

Zoontje heeft Planet Coaster gekocht en we hebben daarom met opzet de PS4 versie gekocht. Wordt nu ook wel beter aangegeven dan vroeger. De game begint niet direct met een Copy wanneer je de disk insteekt. Je moet die zelf opstarten (waardoor je expliciet voor de PS4 versie kiest) maar toont tegelijk ook dat je de PS5 versie kunt downloaden.

Jouw geval illustreert ook het voordeel van digitaal, want met schijf kun je niet tegelijk op PS4 als PS5 spelen, wat wel kan met een digitale aankoop. Vooral interessant voor online games.
Mooi!! Ga ik hem zo gelijk aanschaffen! Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Wat zijn jullie ervaringen met de Pulse 3D headset?
Hoe is de geluidskwaliteit? En het draag comfort?
Ik ben op zoek naar een over ear koptelefoon.
Microfoon is niet nodig, ik speel niet online.
Heb nu een on ear van JBL maar deze gaat na een tijdje zeer doen aan mijn oren.

€100 is wel de max wat ik er aan uit wil geven, maar een goedkoper alternatief is ook prima, bedraad is ook geen probleem maar wireless is op zich wel lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AeronNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:44:

€100 is wel de max wat ik er aan uit wil geven, maar een goedkoper alternatief is ook prima, bedraad is ook geen probleem maar wireless is op zich wel lekker.
Mijn eigen ervaring is goed, maar ik kan het niet vergelijken met andere koptelefoons (behalve de PS Gold headset van PS4) want ik heb alleen voor gamen de pulse headset. Prima ding, zeker een stuk beter dan de oude Gold headset van de PS4 (behalve misschien op comfort gebied, de pulse zit bij sommige mensen (bij mij ook) een klein beetje strak, er komt wel aardig geluid uit. Zijn er andere headsets met beter geluid te krijgen voor een lagere prijs? Waarschijnlijk wel, maar dan mis je hoogstwaarschijnlijk ook een aantal features zoals game/chat-audio aanpassen, maar als je toch niet online gamed hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn. Let er wel op dat de headset compatible is met de PS, bluetooth headsets gaan niet werken op een PS zonder extra hardware zoals een BT-audio USB dongle. Anders is de enige oplossing bedraad aansluiten op de controller.

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 03-01-2021 15:17 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Kalder schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:12:
[...]

Mijn eigen ervaring is goed, maar ik kan het niet vergelijken met andere koptelefoons (behalve de PS Gold headset van PS4) want ik heb alleen voor gamen de pulse headset. Prima ding, zeker een stuk beter dan de oude Gold headset van de PS4 (behalve misschien op comfort gebied, de pulse zit bij sommige mensen (bij mij ook) een klein beetje strak, er komt wel aardig geluid uit. Zijn er andere headsets met beter geluid te krijgen voor een lagere prijs? Waarschijnlijk wel, maar dan mis je hoogstwaarschijnlijk ook een aantal features zoals game/chat-audio aanpassen, maar als je toch niet online gamed hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn. Let er wel op dat de headset compatible is met de PS, bluetooth headsets gaan niet werken op een PS zonder extra hardware zoals een BT-audio USB dongle. Anders is de enige oplossing bedraad aansluiten op de controller.
Thanks!
Bedraad aansluiten vind ik geen probleem, doe ik. U eigenlijk net mijn jbl.
Is de bass een beetje ok bij de Pulse 3D?

Ik lees net dat headsets van Turtle Beach ook best ok zijn, en niet al te duur.

Nog andere merken welke jij aan kunt bevelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 15:20
AeronNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 14:44:

Ik gebruik deze op de PS4PRO. Mijn ervaring voor nu is erg goed. Zeker voor deze prijs. De PS staat standaard op de geluidsset en als ik de Pulse aanzet gaat hij feilloos naar de headset toe. Hij zit bij mij erg goed. Je hebt vrij snel niet meer het gevoel dat je hem op hebt. Het verbinding is stabiel en voor nu probleemloos. Het geluid is kraakhelder. Midden en hoge tonen komen zeer goed door. Zelfs op de PRO klinken de surround effecten erg goed. Ik luister er graag naar. De bass had voor mijn smaak iets meer gemogen. Maar ik ben meer een bass junkie dus dat is misschien niet eerlijk :+ Mic niet getest. Ik vind het een aanrader. Zeker voor die prijs. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Shaker74 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Ik gebruik deze op de PS4PRO. Mijn ervaring voor nu is erg goed. Zeker voor deze prijs. De PS staat standaard op de geluidsset en als ik de Pulse aanzet gaat hij feilloos naar de headset toe. Hij zit bij mij erg goed. Je hebt vrij snel niet meer het gevoel dat je hem op hebt. Het verbinding is stabiel en voor nu probleemloos. Het geluid is kraakhelder. Midden en hoge tonen komen zeer goed door. Zelfs op de PRO klinken de surround effecten erg goed. Ik luister er graag naar. De bass had voor mijn smaak iets meer gemogen. Maar ik ben meer een bass junkie dus dat is misschien niet eerlijk :+ Mic niet getest. Ik vind het een aanrader. Zeker voor die prijs. 8)
Klinkt goed. De bass hoef niet enorm te zijn, maar sommige headsets hebben een ontzettend vlak geluid waarbij er helemaal geen bass aanwezig lijkt te zijn. Dat draagt toch wel een beetje bij aan de ervaring in games vind ik.
Alleen jammer dat hij moeilijk te krijgen is.
Maar weer ff de Telegram groep aanzetten 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@AeronNL Sony XB900n, iets duurder wel bass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Laatst online: 17-10 21:21
Nu de PS5 een tijdje uit is, ben ik wel benieuwd naar de game waarbij jullie vooralsnog het meest de next gen ervaring hebben gehad?

[ Voor 4% gewijzigd door Y.Zigrin op 03-01-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Irritant ja. Je kunt jezelf laten inloggen via de instellingen.

Of bedoel je wat anders?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Y.Zigrin schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:05:
Nu de PS5 een tijdje uit is, ben ik wel benieuwd naar de game waarbij jullie vooralsnog het meest de next gen ervaring hebben gehad?
Call Of Duty Black Ops.

Game ziet er in SingePlayer goed uit, heeft RT en ondersteund de DualSense op een manier dat het wat leuks toevoegt maar niet irritant wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
@Y.Zigrin het aanzetten van de console, een spel opstarten (snelheid) en de stilte van de console is al zoveel next gen voor mij.

Cold War heeft mijn PS5 bezit helemaal verpest.... ja voor 5 euro een mooie deal, maar speel niets anders meer >:) Zombies is echt top weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:11
Spiderman MM en Demon Souls.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Merdera
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 04:29
Astro’s playroom.

Windows 11 PC,RTX2080,32GB,i9 | Samsung S20+ 5G | iPad Pro 12.9 | PS5 | PSN ID : DReaMeRD71 | Xbox Series X | XBL : DReaMeR2601 | Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GW1992
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 03-06-2021
AeronNL schreef op zondag 3 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Thanks!
Bedraad aansluiten vind ik geen probleem, doe ik. U eigenlijk net mijn jbl.
Is de bass een beetje ok bij de Pulse 3D?

Ik lees net dat headsets van Turtle Beach ook best ok zijn, en niet al te duur.

Nog andere merken welke jij aan kunt bevelen?
Ik had op de PS4 een bedraadde Turtlebeach (PX22 ofzo) en die werkte niet goed meer op de PS5. Nu heb ik een draadloze Turtle Beach Stealth 600 Gen2 en deze werkt goed samen op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Donstil schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:18:
[...]

Call Of Duty Black Ops.

Game ziet er in SingePlayer goed uit, heeft RT en ondersteund de DualSense op een manier dat het wat leuks toevoegt maar niet irritant wordt.
Je bent toch aan het trollen met cod mag ik hopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Chelseamarre123 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chelseamarre123 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 19:15:
[...]

Nope, dus Enlighten me!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Voor de mensen met de Sony Pulse 3D, die zoeken naar juiste geluidsinstelling voor de voetstappen in Warzone:

Wat voor mij goed werkt is:
3D audio aan met type 1 instelling.
Ingame de instelling op Boost low.

Heb een tijdje zonder 3d audio geprobeerd, nadat mijn instelling met type 2 en Boost high tegenviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Sackboy, vooral vanwege de combinatie haptic triggers en adaptive feedback. Verder mooie graphics en gave muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021
Call of Duty Cold War ziet er echt prachtig uit in de single player, dus snap het wel. Denk voor mij ook het mooist uitziende spel van dit moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-10 23:36
Astro's Playroom omdat het op een toffe manier kennis laat maken met de nieuwe DualSense controller. Daarnaast is het als PlayStation-gamer een heerlijke trip down memory lane :9 Verder slingert Marvel's Spider-Man: Miles Morales ook heerlijk weg in al z’n grafische pracht.

PSN/XBL: WinterBaseNL | Switch: SW-7681-1103-9430 | Steam: 39983632

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Starbucks schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:04:
Call of Duty Cold War ziet er echt prachtig uit in de single player, dus snap het wel. Denk voor mij ook het mooist uitziende spel van dit moment.
Las een tijdje terug ergens dat er grafisch geen bijna geen verschil zit in PS4/5 versie... toch maar eens proberen na al dat zombie geweld

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Y.Zigrin
  • Laatst online: 17-10 21:21
WinterBase schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:05:
[...]

Astro's Playroom omdat het op een toffe manier kennis laat maken met de nieuwe DualSense controller. Daarnaast is het als PlayStation-gamer een heerlijke trip down memory lane :9 Verder slingert Marvel's Spider-Man: Miles Morales ook heerlijk weg in al z’n grafische pracht.
Deze mening deel ik:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Momenteel helemaal hooked aan Days Gone op de PS5. Had de game een tijdje terug aangeschaft maar vond ‘m niet zo fijn spelen op de PS4 (Pro). Lange laadtijden en de lage frame rate verpesten het een beetje. De 60fps (en dynamische resolutie) zorgt nu echt voor een zoveel fijnere spel ervaring. Speelt lekker soepel weg en voelt als een next-gen game. Hoop ontzettend dat andere (1st-party) ontwikkelaars ook nog een patch uitbrengen waarbij gebruik wordt gemaakt van de PS5-hardware. Met name Horizon: Zero Dawn en God of War lijken me gaaf met een verbeterde framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WinterBase schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:17:
Momenteel helemaal hooked aan Days Gone op de PS5. Had de game een tijdje terug aangeschaft maar vond ‘m niet zo fijn spelen op de PS4 (Pro). Lange laadtijden en de lage frame rate verpesten het een beetje. De 60fps (en dynamische resolutie) zorgt nu echt voor een zoveel fijnere spel ervaring. Speelt lekker soepel weg en voelt als een next-gen game. Hoop ontzettend dat andere (1st-party) ontwikkelaars ook nog een patch uitbrengen waarbij gebruik wordt gemaakt van de PS5-hardware. Met name Horizon: Zero Dawn en God of War lijken me gaaf met een verbeterde framerate.
God of War is ook 60fps op de PS5 toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterBase
Raem schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:32:
[...]

God of War is ook 60fps op de PS5 toch?
Klopt maar ik dacht dat de huidige performance mode de game terugzet naar 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WinterBase schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:36:
[...]

Klopt maar ik dacht dat de huidige performance mode de game terugzet naar 1080p.
Las het inderdaad. Als je de disc versie hebt en de game niet update kun je wel 4k60fps spelen. 8)7

https://comicbook.com/gam...ps5-playstation-4k-60fps/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WinterBase
Raem schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:41:
[...]

Las het inderdaad. Als je de disc versie hebt en de game niet update kun je wel 4k60fps spelen. 8)7

https://comicbook.com/gam...ps5-playstation-4k-60fps/
Oh wauw, bijzonder dat ze dat er later weer hebben uitgepatcht haha :+ Maar duimen dat ze bij Santa Monica Studio nog met een update komen voordat Ragnarok verschijnt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nog niets, eigenlijk :o . De enige "next gen" games die ik heb zijn WD: Legion en AC:Valhalla, maar die heb ik op de XSX. Cyberpunk heb ik ook (XSX) maar is nog niet next gen.

Twijfel of ik Hitman straks ga halen voor de PS5 of XSX, gezien ik nog niet echt iets heb voor de PS5 zou dat dan denk ik de beste (en eerste) optie zijn. Blijft jammer dat er vrij weinig (exclusieve) next gen titels zijn maar die komen vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Singelplayer is wel mooi maar niet echt next gen ofzo, daarbij is die enorm kort.

De haptic triggers zitten er inderdaad in maar dat vind ik vrij kut spelen zeker online verlies je er onnodige tijd mee. Daarom zet ook bijna iedereen het af denk ik.

Tja en de multiplayer ziet er grafisch niet mooi uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Chelseamarre123 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 22:40:
[...]

Singelplayer is wel mooi maar niet echt next gen ofzo, daarbij is die enorm kort.

De haptic triggers zitten er inderdaad in maar dat vind ik vrij kut spelen zeker online verlies je er onnodige tijd mee. Daarom zet ook bijna iedereen het af denk ik.

Tja en de multiplayer ziet er grafisch niet mooi uit.
Korte duur van single player maakt iets niet minder of meer next-gen natuurlijk. Net zoals het feit dat mensen de triggers uitzetten in multiplayer (waaronder ik). Dus mijn mening daarom maar als een trol wegzetten lijkt mij iets te kort door de bocht.

En ja multiplayer ziet er minder uit dan single player maar daarom benoemde ik ook specifiek single player :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:46

Dennis1812

Amateur prutser

Astro was een erg mooie en leuke verrassing voor mij. Inmiddels alle artefacts en puzzelstukjes verzameld. Maar ben nog regelmatig bezig met mijn tijden verbeteren in de races.
Spiderman mm is ook zeker mooi. Alleen was ik snel door de storyline heen. Blijf lekker rondslingeren en genieten van de graphics.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Na bijna 60 uur spelen heb ik vanavond de platinum trophy voor de single player van Ghost of Tsushima gehaald. Top game en speelt lekker op de PS5 in 60 fps.

Maar even bedenken waar ik nu aan ga beginnen, ik denk dat het Valhalla wordt, maar mischien is 2 open wereld games achter elkaar ook een beetje too much :+

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-10 13:47
Dennis1812 schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:55:
Astro was een erg mooie en leuke verrassing voor mij. Inmiddels alle artefacts en puzzelstukjes verzameld. Maar ben nog regelmatig bezig met mijn tijden verbeteren in de races.
Spiderman mm is ook zeker mooi. Alleen was ik snel door de storyline heen. Blijf lekker rondslingeren en genieten van de graphics.
Hier hetzelfde, af en toe de races doen blijft vermakelijk. Zeker als vrienden langskomen slinger in Astro's even aan om te showen.

Nu we het er toch over hebben; wat is jullie totale tijd voor de 8 races? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:34
De ps5 sinds release in bezit en heb de volgende games uitgespeeld;

Astros playroom - Heel leuke ervaring, vooral een goede kennismaking met de dualsense. 7.5/10

Miles Morales - Heel gaaf maar ontzettend kort, verhaal was niet zo, graphics en swingen door de stad blijft geweldig. 7.5/10

Cyberbug 2077 - Dikke meh. Draait 'goed' (60fps) op de 5 maar voor mij verder te veel game breaking moments. Gekke bugs/glitches in de game, vastlopers keer of 20 in mijn 28u speeltijd, de aktie momenten zijn ontzettend hak op tak (slechte animatie bijv) en laten we over Ai niet beginnen want dat ontbrak volledig 8)7
4/10

Star wars Jedi fallen order - Gister uitgespeeld, geweldige game! Mooi avontuur en ontzettend goede SW sfeer.
8.7/10

Wacht nu voornamelijk op Kena, The little devil inside, Returnal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chelseamarre123
Donstil schreef op zondag 3 januari 2021 @ 23:03:
[...]

Korte duur van single player maakt iets niet minder of meer next-gen natuurlijk. Net zoals het feit dat mensen de triggers uitzetten in multiplayer (waaronder ik). Dus mijn mening daarom maar als een trol wegzetten lijkt mij iets te kort door de bocht.

En ja multiplayer ziet er minder uit dan single player maar daarom benoemde ik ook specifiek single player :P
Je wegzetten als trol was misschien niet juist maar dacht serieus dat je een grapje maakte.

Cold war word vrij negatief ontvangen zeker in vergelijking met MW. Mensen die niet met de franchise vertrouwd zijn en dit gaan kopen omwille van "next gen features" gaan bedrogen uitkomen imo.

Ik speel het zelf ook, omdat ik de serie leuk vind en kan door de tekortkomingen kijken maar een topgame is het zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chelseamarre123 schreef op maandag 4 januari 2021 @ 08:16:
[...]

Je wegzetten als trol was misschien niet juist maar dacht serieus dat je een grapje maakte.

Cold war word vrij negatief ontvangen zeker in vergelijking met MW. Mensen die niet met de franchise vertrouwd zijn en dit gaan kopen omwille van "next gen features" gaan bedrogen uitkomen imo.

Ik speel het zelf ook, omdat ik de serie leuk vind en kan door de tekortkomingen kijken maar een topgame is het zeker niet.
Ik heb tot nu toe Astro, ColdWar, Valhalla en Legion's gespeeld op de Ps5.
Van die 4 vond ik Cold War het meest next gen (dat was de vraag), Astro ook wel geinig maar deed naast de controller showen niets nieuws, Valhalla en Legion zien er beter uit maar ook niet meer dan dat.

Dus daarom voor ColdWar gekozen, ondanks dat ik MW2019 zoals jij en vele andere de betere game vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Ik heb alleen nog maar PS4 games uitgespeeld op de PS5: TLOU 2, Rise of the Tomb Raider en Until Dawn. Sackboy ben ik nog mee bezig, maar die speel ik coop met de kids. Zelf ben ik halverwege The Lost Legacy.
Hierna wil ik we een echte PS5 game spelen. Is Valhalla leuk genoeg? Ik ben niet zo van alle icoontjes op een kaart aflopen. Ik word liever meegenomen in een verhaal.

Ghost of Tsusimi zou ook nog een optie zijn, is die leuker dan Valhalla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-10 14:25

Denko

|{ing Øf ßlitz

Erapaz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 09:38:

Weet niet of die beter is dan Valhalla (want die heb ik niet gespeeld nog) maar het is wel een HEEL goed spel. Vooral ook op de ps5

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb alleen nog maar PS4 games uitgespeeld op de PS5: TLOU 2, Rise of the Tomb Raider en Until Dawn. Sackboy ben ik nog mee bezig, maar die speel ik coop met de kids. Zelf ben ik halverwege The Lost Legacy.
Hierna wil ik we een echte PS5 game spelen. Is Valhalla leuk genoeg? Ik ben niet zo van alle icoontjes op een kaart aflopen. Ik word liever meegenomen in een verhaal.

Ghost of Tsusimi wat eigenlijk Ghost of Tsushima heet ;) , is een heel andere game dan Valhalla maar niet perse een betere wat mij betreft.

De wereld in GoT is kunstiger maar veel leger en dat geld ook voor de side missions en "random" zaken die er zijn, althans in GoT eigenlijk niet zijn. Valhalla is veel groter, voller en levendiger maar voor sommige daardoor weer te groot.

Lastige keuze wat mij betreft, leuk is nog al subjectief natuurlijk maar als ik af moet gaan op je voorliefde voor het verhaal zou ik eerst met GoT beginnen. Ik vond het verhaal niet geweldig bijzonder (bij Valhalla ook niet) maar wordt door de meeste wel "goed" gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:21

Ghost of Sushi >:) is dan weer geen ps5 game.

Dus als het een PS5 game moet zijn zou ik een andere overwegen. Zelf geen ervaring met de AC serie overigens, maar moet wel zeggen dat valhalla de eerste is die me een beetje trekt qua setting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Laatst online: 23:41
Mijn vriendin speelt momenteel Valhalla op de PS5. Af en toe kijk ik mee maar het weet nog geen vonk bij mij over te slaan. Soms denk ik erg gaaf en soms ziet de gameplay er vermoeiend uit. Moet het nog zelf ervaren maar Skyrim stond ook nog op de backlog en inmiddels verslaafd aan deze oldie, blijft toch de ultieme fantasy sandbox game. Hier en daar wat gedateerd maar het houd mij wel even goed zoet.

* D. Ninjai wacht ondertussen rustig op Kena en de nieuwe Ratchet & Clank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
cold_as_ijs schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:22:
[...]

Ghost of Sushi >:) is dan weer geen ps5 game.

Dus als het een PS5 game moet zijn zou ik een andere overwegen. Zelf geen ervaring met de AC serie overigens, maar moet wel zeggen dat valhalla de eerste is die me een beetje trekt qua setting
Klopt, GoT (Gathering of Tweakers, Game of Thrones?) is geen PS5 game, maar draait daar wel op 60fps. Staat wel op mijn lijstje.
AC twijfel ik enorm over, AC Black Flag vond ik erg goed, maar speel nu AC Rogue (op de Switch) en dat pakt me dan weer niet. Ben bang dat Valhalla toch een standaard Ubisoft games is die meer op werken lijkt en dat GoT gewoon erg gaaf en veel origineler is. Hier lees ik echter dat GoT meer op de oude AC's lijkt en Valhalla meer RPG elementen heeft: https://www.usgamer.net/a...-assassins-creed-compared.

Ik heb ook nog Borderlands 3, die heeft wel een echte PS5 versie, misschien daar maar mee beginnen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Days gone was echt een pareltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-10 14:33
bikabob schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:18:
Days gone was echt een pareltje
Dat is wel heel erg persoonlijk natuurlijk. Ik vond het een toffe setting, wat is uitgewerkt tot een middelmatige game. Wellicht wel zelfs een slechte open wereld game, omdat er in de wereld niet zo veel viel te ontdekken. Maar ook die mening is persoonlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 04-01-2021 11:24 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:17
Afgelopen weekend Days gone uitgespeeld, inderdaad echt een top spel. Gisteren gestart met God of War.

Eerst maar eens deze games uitspelen en dan op zoek naar PS5 games.

Heb wel al cold war en Borderlands 3 (PS4) klaar liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeronNL
Zit nu zo’n 5 uur in TLOU2, en ben erg onder de indruk.
Was eerst bang dat het te langdradig zou zijn door de vele cutscenes, maar dit valt me 100% mee.
De encounters zijn ongelooflijk vet, omdat er geen vaste strategie is om de vijanden uit te schakelen.
Ik start dan ook vaak even opnieuw bij het checkpoint om op een andere manier de vijanden uit te schakelen, iets wat ik voorheen nooit deed.
Ben er nog wel even zoet mee denk ik.

Heb nog wel een aardige backlog aan ps4 games.

Ik kijk wel uit naar de volgende ps5 games:

Returnal
Kena bridge of spirits
Destruction Allstars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:34

RnB

Erapaz schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:38:
[...]

Klopt, GoT (Gathering of Tweakers, Game of Thrones?) is geen PS5 game, maar draait daar wel op 60fps. Staat wel op mijn lijstje.
AC twijfel ik enorm over, AC Black Flag vond ik erg goed, maar speel nu AC Rogue (op de Switch) en dat pakt me dan weer niet. Ben bang dat Valhalla toch een standaard Ubisoft games is die meer op werken lijkt en dat GoT gewoon erg gaaf en veel origineler is. Hier lees ik echter dat GoT meer op de oude AC's lijkt en Valhalla meer RPG elementen heeft: https://www.usgamer.net/a...-assassins-creed-compared.

Ik heb ook nog Borderlands 3, die heeft wel een echte PS5 versie, misschien daar maar mee beginnen dan.
Borderlands 3 kan ik je zeker aanraden.

De main story (en een deel van de shitload aan side missions) uitgespeeld op mijn PS4 Pro, met kerst opnieuw begonnen op mijn PS5 en dat was echt wel gaaf. 8) Gelijk de Season Pass 1 gehaald in de deals, dat is het meer dan waard.

Nu bezig met Cyberpunk 2077 en vermaak me meer dan prima, waardoor BL3 even on hold is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman

Valhalla is ook geen echte PS5 game, dat is een crossgen titel die er op de PS5 beter uitziet dan op de pro en op 60fps loopt. WD legions, Miles Morales, Cod BO cold war en Demon's Souls zijn meer "PS5 games". Grotendeels ook cross-gen, maar wel met raytracing. DS is een echte PS5 exclusive.

Wat is leuk genoeg.... Ik heb nu 50 uur in Valhalla zitten en vermaak me er prima mee. Meer dan met GoT. Die heb ik op den duur weggelegd om op de PS5 weer eens op te pakken. Nog niet aan toegekomen. AC Valhalla is wat mij betreft een veel betere open wereld game dan GoT. In GoT leeft de wereld minder, valt er veel minder te ontdekken. Qua verhaal boeien beide games me niet. Het overkoepelende verhaal van de moderne wereld en het verhaal omtrent the hidden ones van AC vind ik wel interessant. De rest, echt don't care. Het verhaal van GoT reikt ook niet verder dan bevrijd je oom en het eiland Tsushima van de Mongolen. Het meest irritante aan die game is nog wel dat je cutscenes niet kunt skippen....

Het enige verhaal uit een open wereld game wat me echt kon boeien was uit Horizon Zero Dawn en de NERO side missies uit Days Gone. Days Gone vond ik dan weer geen beste game :P

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 04-01-2021 12:08 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
AeronNL schreef op maandag 4 januari 2021 @ 11:41:
Zit nu zo’n 5 uur in TLOU2, en ben erg onder de indruk.
Was eerst bang dat het te langdradig zou zijn door de vele cutscenes, maar dit valt me 100% mee.
De encounters zijn ongelooflijk vet, omdat er geen vaste strategie is om de vijanden uit te schakelen.
Ik start dan ook vaak even opnieuw bij het checkpoint om op een andere manier de vijanden uit te schakelen, iets wat ik voorheen nooit deed.
Ben er nog wel even zoet mee denk ik.
Dan heb je nog wel 25uur te gaan in TLOU2. Op een gegeven moment vond ik de game wel wat "gerekt" aanvoelen, maar het is echt een toffe ervaring en verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Hulleman schreef op maandag 4 januari 2021 @ 12:09:
[...]

Dan heb je nog wel 25uur te gaan in TLOU2. Op een gegeven moment vond ik de game wel wat "gerekt" aanvoelen, maar het is echt een toffe ervaring en verhaal.
Nice, ondanks dat het aanvoelt alsof ik al een heel groot stuk van het spel heb gespeeld is dit dus pas het begin, ben erg benieuwd hoe het verloop van het verhaal zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Net een charging station bij Mediamarkt kunnen bemachtigen dankzij de Telegram groep.
Waren er niet veel want was daarna meteen alweer uitverkocht.
Relaxed, want toch handig om de controller na het gamen gewoon in de charger te zetten. Zijn ze altijd vol.
Pagina: 1 ... 60 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord