Daar gaat het al mis, lijkt me dan. Consoles hebben geen accounts, spelers hebben een account. Dat je dus op 2 verschillende consoles niet tegelijk met eenzelfde account kan spelen, is dan ook logisch, want je kan nu eenmaal als persoon maar 1 game tegelijk spelen.
Zorg dus gewoon dat iedereen in huis zijn eigen PSN account heeft. Dan kan iedereen ook zijn eigen savegames, trophies, etc... hebben.
Wel enkele caveats :
* voor kinderen moet je oppassen ivm online gamen. Er is ergens een minimum leeftijd voor online gamen bij sommige games, en die komt helemaal niet overeen met de PEGI of Parental Control leeftijd. Zo konden mijn kinderen van 9 en 11 het spel Plants vs Zombies 2 niet online spelen omdat ze een melding kregen dat online niet werkte vanwege hun leeftijd. Gezien het een zuiver online spel is, was het spel dus simpelweg onspeelbaar, ondanks dat het 7+ is.

Bij mijn zoon, die ook meer en meer online wou gamen, hebben we uiteindelijk uit wanhoop een nieuwe PSN account aangemaakt met fake geboortejaar (nl. 10 jaar eerder dan echt geboortejaar).
* als je PS+ hebt, dan heb enkel jij zelf cloud storage voor je save games. Dat wil zeggen dat je voor andere gezinsleden manueel gaat moeten saves copiëren van een console naar de andere als ze eenzelfde game op beide consoles willen spelen met eenzelfde save game.