Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10:29
Evertt schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:57:
Blijf een nadeel vinden dat de ps5 geen 1440p ondersteund. Dat zal ook de reden zijn dat Sony ook niet voor losse audio port heeft gekozen.
Echt verklaar je nader, vind het een rare redenatie. 1440p wordt niet ondersteund omdat TV’s het niet ondersteunen. Heeft niks met audio te maken.

En hoewel monitoren steeds populairder worden spelen de meeste mensen op TV. En als je enkele TV functionaliteiten mist (VRR etc..) vanwege slechte project planning/corona dan laat je zoiets als 1440p achterwege op release

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Twixie schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 11:58:
[...]

Ik heb de originele video gevonden. Blijkbaar was het ondersteboven in de horizontale positie, ik dacht dat het vertikaal was. Dat is al ietsje subtieler, maar toch... Ik vind het ook wel bizar dat de voet dan nog zou passen, tenzij hij hem gewoon los op zijn plank gelegd had.
Dat filmpje op twitter is zo gecomprimeerd dat ik niet eens kan zien of het de PS5 is onder de TV is om eerlijk te zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:50:
[...]
Dat filmpje op twitter is zo gecomprimeerd dat ik niet eens kan zien of het de PS5 is onder de TV is om eerlijk te zijn
Dan kijk je naar het verkeerde. HH had vervolgens immers zijn filmpje vervangen zodat de PS5 niet meer in beeld was. Dus het was zeker ook niet doelbewust dat die ondersteboven lag.

EDIT: origineel : https://mobile.twitter.co...tatus/1338395884044873730

[ Voor 8% gewijzigd door Twixie op 29-12-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyaintflying
  • Laatst online: 14-04 11:53
Jolene66 schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:33:
Nog mensen leuke tips voor coop local (splitscreen) spellen?

Overcooked ken ik al, maar zoek nog meer leuke voor tussendoor en wat langere.

Aangezien ik al wel wat goede graphics gewend ben vind ik het lastig als het spel erg gedateerd is. Iemand tips voor mij en mijn vriend?
Unravel Two
Is nu € 19,99 in de PlayStation Store, maar vermoed dat 'ie binnenkort wel weer daalt in prijs.
Zie ook het prijsverloop op PSPrices.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psych
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:50
Ik heb net ook Trine 4 ontdekt voor local co op met de kids. Beetje puzzelen, af en toe combat. Kan zelfs mixed online en local

D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 15:20
martyaintflying schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:59:
[...]

Unravel Two
Is nu € 19,99 in de PlayStation Store, maar vermoed dat 'ie binnenkort wel weer daalt in prijs.
Unravel Two zit ook in EA Play voor €25 per jaar. Dan heb je er ook een hoop andere games bij. Is maar een tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
martyaintflying schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 13:59:
[...]
Unravel Two
Unravel Yarny Bundle, wat de 1 + 2 is, kost momenteel zelfs maar €6 !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
WTM schreef op maandag 28 december 2020 @ 17:09:
[...]

krijg je dan een digitale versie om te downloaden of moet je dan steeds nog je ps4 schijfje erin doen (denk van wel)
Late reactie, ik weet niet of je inmiddels duidelijkheid hebt. Ik heb de fysieke versie van Miles Morales PS4. Daarmee heb ik Spider-Man Remastered kunnen downloaden tegen 20 euro. Eenmaal de Remaster gedownload, hoefde ik de disc van Miles Morales niet te gebruiken.

De fysieke versie van Miles Morales voor de PS4 geeft ook recht op de gratis upgrade naar de PS5 versie van Miles Morales. Als je deze PS5 versie wilt spelen, ondanks dat het gewoon op je ssd staat, heb je wel de disc nodig.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10 12:20
De PlayStation 5 Digital staat hier inmiddels ruim 2 weken. Omdat we een paar maanden geleden een PS4 slim hadden gewonnen waren we enthousiast gemaakt voor een PS5. Bij alle korte verkoopmomenten dus een digital kunnen bemachtigen. Met de verkoop van die console en de paar discs die we tot nu toe hadden gekocht, hebben we de games die we graag wilden houden digitaal kunnen aanschaffen. Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel heel goed bevalt dat alles digitaal is. Geen geluid van een draaiende discdrive en geen gedoe met wisselen. En er zijn in die paar maanden al afwisselend goede aanbiedingen in de PlayStation store geweest. Ik had mijzelf voorgehouden het even aan te kijken en anders toch voor de disk editie te gaan. Maar nu neig ik er toch naar het bij de digital te gaan houden. Bij muziek, films en computersoftware is het al jaren veelal digitaal. Bij gameconsoles blijft dat toch wat achter. Het grootste nadeel blijf ik wel vinden dat nieuwe releases langere tijd hoger in prijs blijven terwijl bol en de mediamarkt al concurrerende prijzen hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:31
Zijn er mensen die destiny 2 spelen? Zoek wat vriendjes en een clan in die game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Kreeg net een mail van Nedgame dat er een ubisoft winter sale gaande is. Actie loopt tot 03-01-21

44 38 euro voor AC valhalla
33 euro voor watch dogs en nog veel meer. Best aardige kortingen voor nieuwe games

[ Voor 4% gewijzigd door cold_as_ijs op 30-12-2020 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:03

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Nu dalen Ubisodt games altijd snel in waarde... Je moet wel een grote fan zijn om een ubisoft game voor 60-70 euro te kopen wamt binnen 2 maand zijn ze vaak al 30-40% goedkoper.

Ik ben nog lekler met Ghost of Tsushima bezig, ik hw
Eb er nu al 40 uur inzitten. Act 1 heb ik helemaal vrij gespeeld, ben nu al ver in Act 2 heb weer bijna alle icoontjes gedaan en ga morgen de laafste mainquest van Act 2 starten. Als Act 3 net zo leuk blijft kom ik wel aan de 60-80 uur, prima deal voor die 40 euro. Heerlijke game.

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 30-12-2020 00:38 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:15

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik krijg helaas na 2 pogingen geen reactie in het problemen topic. Is er iemand hier die kan helpen met de audio/video-instellingen?

M'n broer appte me met deze problemen:
Probleem 1:
Als de stekker van mijn Denon 3700 eruit is geweest, lijken de via HDMI aangesloten apparaten minder goed te werken. De PS5 had ineens, tijdens het afspelen van een film, last van een zwart beeld om de zoveel seconden.
Dit probleem verdween, zodra ik de HDMI kabel van de PS5 eruit haalde en opnieuw weer aansloot.

Probleem 2:
Tijdens het kijken van een film op de PS5 met Dolby Atmos dmv bitstream, loopt de audio niet synchroom met het beeld. Regelmatig verbetert dit, als ik de film pauzeer en hem daarna weer hervat. Tijdens het afspelen van een film zonder Atmos, lijken de problemen er niet te zijn.
Wat hij verder heeft geprobeerd:
Lipsync aan en uit.
Andere film.
Films zonder Atmos.
Bitstream uit en weer aan.

Bitstream uit en aan, lijkt soms te helpen.
Films zonder Atmos gaan goed
Iemand een idee hoe nu verder te gaan om dit op te lossen?

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jorgen schreef op woensdag 30 december 2020 @ 03:18:
Ik krijg helaas na 2 pogingen geen reactie in het problemen topic. Is er iemand hier die kan helpen met de audio/video-instellingen?

[...]
[...]
Klinkt meer alsof het de tv is die problemen heeft/veroorzaakt, niet echt de PS5?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
Jorgen schreef op woensdag 30 december 2020 @ 03:18:

[...]

[...]

Probleem 1 lijkt me een HDCP probleem. Dat is de copy protection. Als die actief wordt (door onbekende redenen) wordt je beeld verstoord of om de zoveel seconde zwart. Probeer eens een andere HDMI kabel. Het is en blijft een gevoelig en onvoorspelbaar iets dat HDCP.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:37
Maurice_1984 schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:49:
De PlayStation 5 Digital staat hier inmiddels ruim 2 weken. Omdat we een paar maanden geleden een PS4 slim hadden gewonnen waren we enthousiast gemaakt voor een PS5. Bij alle korte verkoopmomenten dus een digital kunnen bemachtigen. Met de verkoop van die console en de paar discs die we tot nu toe hadden gekocht, hebben we de games die we graag wilden houden digitaal kunnen aanschaffen. Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel heel goed bevalt dat alles digitaal is. Geen geluid van een draaiende discdrive en geen gedoe met wisselen. En er zijn in die paar maanden al afwisselend goede aanbiedingen in de PlayStation store geweest. Ik had mijzelf voorgehouden het even aan te kijken en anders toch voor de disk editie te gaan. Maar nu neig ik er toch naar het bij de digital te gaan houden. Bij muziek, films en computersoftware is het al jaren veelal digitaal. Bij gameconsoles blijft dat toch wat achter. Het grootste nadeel blijf ik wel vinden dat nieuwe releases langere tijd hoger in prijs blijven terwijl bol en de mediamarkt al concurrerende prijzen hanteren.
Ik ben ook een vooral digitale speler. Liever wat extra betalen dan gedoe met discs. De reden dat digital over het algemeen duurder is is omdat ze anders een complete winkel-gameindustrie om zeep helpen, en die hebben ze hard nodig om de consoles weg te zetten.

Toevallig gisteravond het énige spel wat ik op de PS4 hardcopy heb gekocht erin gehad (BF1), en het valt me toch wel erg tegen hoeveel herrie de PS5 dan maakt. Die cd-speler loopt stevig te blazen, niet minder dan de 4 deed in ieder geval. Zelfs tijdens het spelen van een heel ander digitaal spel moest ik het eens op pauze zetten om te horen waar het geluid vandaan kwam, de cd-speler dus..... Zag toevallig dat BF1 ook in de Plus-collectie zit, dus weer verwijderd en nu de digital aan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:29
Dennisdn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:35:
[...]
De reden dat digital over het algemeen duurder is is omdat ze anders een complete winkel-gameindustrie om zeep helpen, en die hebben ze hard nodig om de consoles weg te zetten.
Gemak en snelheid daar betaal je voor.

Welke complexe winkel-gameindustrie hebben ze hard nodig denk je? Dat was ooit zo, fysieke game winkels kunnen zo gesloten worden.

Anno COVID-19/2020 is bol.com, CoolBlue, Amazon etc etc the way to go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Cardwizard schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:03:
[...]

Welke complexe winkel-gameindustrie hebben ze hard nodig denk je? Dat was ooit zo, fysieke game winkels kunnen zo gesloten worden.

Het was altijd de verklaring van Sony zelf voor de hogere prijzen. Maar nu Sony zelf consoles gaat verkopen via een eigen kanaal à la Apple, kunnen zie die reden niet meer blijven handhaven.

Meer betalen voor alleen gemak en snelheid zou gek zijn, aangezien een game persen, distribueren en verkopen een stuk meer gedoe is voor de industrie dan simpel downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 30-12-2020 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

giantgiantus schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 22:57:
Zijn er mensen die destiny 2 spelen? Zoek wat vriendjes en een clan in die game.
Zie: [Consoles] Destiny 2

edit:
Ah, ik zie dat je hem zelf ook gevonden hebt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Bas170 op 30-12-2020 09:29 ]

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaker74
Dennisdn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:35:
[...]

Ik ben ook een vooral digitale speler. Liever wat extra betalen dan gedoe met discs. De reden dat digital over het algemeen duurder is is omdat ze anders een complete winkel-gameindustrie om zeep helpen, en die hebben ze hard nodig om de consoles weg te zetten.

Toevallig gisteravond het énige spel wat ik op de PS4 hardcopy heb gekocht erin gehad (BF1), en het valt me toch wel erg tegen hoeveel herrie de PS5 dan maakt. Die cd-speler loopt stevig te blazen, niet minder dan de 4 deed in ieder geval. Zelfs tijdens het spelen van een heel ander digitaal spel moest ik het eens op pauze zetten om te horen waar het geluid vandaan kwam, de cd-speler dus..... Zag toevallig dat BF1 ook in de Plus-collectie zit, dus weer verwijderd en nu de digital aan downloaden.
Zelf ben ik ook een digi speler. Ik ben erg lui aangelegd haha. Ik wil op de bank zitten en er niet meer vanaf hoeven te komen terwijl ik game 8) Dat wisselen van schijven vind ik niets. De enige reden waarom ik een schijf versie van de PS5 wil is om eventuele BR films te kijken die ik nog in de kast heb staan. Maar mogelijk laat ik dat ook varen en neem ik een digi versie. Als het me ooit lukt dan haha. :+ Ik kijk wel wat er komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Shaker74 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:35:
[...]

Zelf ben ik ook een digi speler. Ik ben erg lui aangelegd haha. Ik wil op de bank zitten en er niet meer vanaf hoeven te komen terwijl ik game 8) Dat wisselen van schijven vind ik niets. De enige reden waarom ik een schijf versie van de PS5 wil is om eventuele BR films te kijken die ik nog in de kast heb staan. Maar mogelijk laat ik dat ook varen en neem ik een digi versie. Als het me ooit lukt dan haha. :+ Ik kijk wel wat er komt. :)
Ach dat wisselen. Ik pak het anders aan.
Ik heb in oktober een disc in mijn PS gestoken en die is na de oververhuizing naar de ps5 er nog niet uitgeweest. En ik zit toch al op 160 uur (ja schrik er zelf ook van 7(8)7 ).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:57:
[...]

Ik heb in oktober een disc in mijn PS gestoken en die is na de oververhuizing naar de ps5 er nog niet uitgeweest. En ik zit toch al op 160 uur (ja schrik er zelf ook van 7(8)7 ).
Idem, Valhalla is er 75u niet uitgekomen :) Zo'n disc swap is echt het einde niet.
Eens per uur gaat die disc spinnen voor 10sec, wat een ramp zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

YakuzA schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:04:
[...]

Klinkt meer alsof het de tv is die problemen heeft/veroorzaakt, niet echt de PS5?
Lipsync lijkt toch niks met de tv te maken te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Shaker74 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:25:
[...]

Probleem 1 lijkt me een HDCP probleem. Dat is de copy protection. Als die actief wordt (door onbekende redenen) wordt je beeld verstoord of om de zoveel seconde zwart. Probeer eens een andere HDMI kabel. Het is en blijft een gevoelig en onvoorspelbaar iets dat HDCP.
Zal vragen of hij die heeft

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:13:
[...]

Idem, Valhalla is er 75u niet uitgekomen :) Zo'n disc swap is echt het einde niet.
Dat 1 game voor jou werkt is mooi, maar dat hoeft toch niet voor iedereen top te zijn? Ieder wat wils...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
cold_as_ijs schreef op woensdag 30 december 2020 @ 11:57:
[...]

Haha. Ja bedenkt wat je allemaal had kunnen doen in die uren. Prachtige games kunnen spelen. En jij loopt van icoontje naar icoontje ;).

Maar ik ben nu wel echt om. Ik vind discs echt 1990. Heb wel de PS5 disc maar dat is echt voor de 4K blu-ray. Dan maakt de drive ook veel minder lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Pff, gaat het nu weer over digitaal vs. Disc? Iedereen weet toch dat de disc versie beter is, mensen die voor DE gaan doen aan cognitieve dissonantie. Jaloers dat ze niet de echte PS5 hebben gekocht proberen ze het naar zichzelf goed te praten. Daarnaast moeten we het monopolie van de ps store kosten wat het kost voorkomen, dus blijf discs kopen!

[ Voor 15% gewijzigd door Erapaz op 30-12-2020 13:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
Erapaz schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:19:
Pff, gaat het nu weer over digitaal vs. Disc? Iedereen weet toch dat de disc versie beter is, mensen die voor DE gaan doen aan cognitieve dissonantie. Jaloers dat ze niet de echte PS5 hebben gekocht proberen ze het naar zichzelf goed te praten. Daarnaast moeten we het monopolie van de ps store kosten wat het kost voorkomen, dus blijf discs kopen!
Precies 1 post boven je staat dat ik een disc versie heb en dat ik digitale games prefereer. Ik snap dat het moeilijk voorstelbaar is maar sommige mensen hebben andere preferenties dan jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
giantgiantus schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:26:
[...]

Precies 1 post boven je staat dat ik een disc versie heb en dat ik digitale games prefereer. Ik snap dat het moeilijk voorstelbaar is maar sommige mensen hebben andere preferenties dan jij.
Laat je medegamers niet in de steek, wees solidair en koop die discs!

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Erapaz schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:19:
Pff, gaat het nu weer over digitaal vs. Disc? Iedereen weet toch dat de disc versie beter is
Hoezo beter ? Er is niets 'beter' aan, enkel dat hij een component heeft die de andere niet heeft, en dus daardoor een aantal zaken niet mogelijk zijn: DVD/BluRay/UHD-BluRay afspelen, en games van disk afspelen.

En games van disk is echt bijna geen voordeel aan, behalve dat je soms games goedkoper zult vinden dan digitaal. En dat is enkel een argument voor wie vaak nieuwe games koopt omdat er dan zo goed als zeker een prijsverschil is. Er zijn echter ook significante voordelen aan digitaal. De grootste vind ik nog dat je enkel je PSN ID en paswoord nodig hebt om aan je game te geraken, wat ook betekent dat je op meerdere consoles tegelijk je spel kan hebben. Zeer interessant in huishoudens met een PS4 + PS5, en zeker nu met PS4 backward compatibility. Heb hier al eens gepost hoe ik nu ineens ook online multiplayer kan doen met mijn zoon, elk op hun eigen scherm.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 30-12-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blijkbaar zonet een crash gehad in rust modus.
PS5 wou niet aan via controller.
Op het toestel zelf geactiveerd en ik kreeg een 720p-achtig scherm met een recovery modus en een voortgangsbalk. Ik dacht even dat het een full reser was maar gelukkig is hij erdoor gekomen :)

Ben wel 45min gameplay kwijt in Destiny 2.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-10 12:08

Ace

Happy Happy Joy Joy

Erapaz schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:29:
[...]

Maar dan moet ik ze wisselen, wat is het 1995?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:56
Was toch maar van plan om dat verschrikkelijke Fifa 21 te halen nog in deze vakantie voor mijn zoontje aangezien hij de EA play trial van 10 uur had uitgespeeld maar nu blijkt het dus onmogelijk om de game te kopen. Krijg foutmelding in de store dat ik de game al zou hebben terwijl dus allee de trial gespeeld had, zelfs het verwijderen van de game hielp niet.
Al contact met sony gezocht 3 dagen geleden maar kreeg na 1 dag te horen dat ze het naar de desbetreffende afdeling zouden doorsturen en sindsdien niks meer gehoord, wat een rete slechte klantenservice.

Zeker nu het nog vakantie is zou ik het wel leuk vinden de game te kunnen aanschaffen nog zodat mijn zoontje lekker met zijn vriendjes potje voetbal kan spelen op de PS5 maar dat zit er dus niet in.

Heb al op reddit etc gezocht naar mensen met hetzelfde probleem en lijken er een paar te zijn maar die krijgen nergens een nuttig antwoord. Dacht misschien dat iemand het hier toevallig weet hoe dit op te lossen?

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:28
Tijdens het spelen van GT sport met in combinatie van de Thurstmaster stuur. Kreeg ik de melding dat hij over aantal minuten in rustmodus ging wegens inactiviteit van de ps5. En ging naar een aantal minuten in ruststand terwijl ik lekker aan het gamen was.

Iemand ook deze melding gehad en tijdens het gamen in rustmodus ging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
YakuzA schreef op woensdag 30 december 2020 @ 07:04:
[...]

Of de HDMI kabel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
Ik heb ook de disc versie maar vind de games digitaal ook een groot voordeel, enige games die ik fysiek koop zijn single player games, als ze uitgespeeld zijn kunnen ze mooi in de verkoop.

De games die ik vaker doe of even tussendoor wil ik altijd digitaal en daar betaal ik graag wat extra voor.

Ik heb een tweede controller gekocht voor ik de PS5 in huis had, omdat ik er een flinke korting op kreeg, had hem eigenlijk niet nodig aangezien ik meestal alleen speel.... achteraf heel blij met de aankoop want heb toch al regelmatig gehad dat de controller leeg is tijdens het spelen (ja ik gebruik hem aardig veel de laatste tijd)

[ Voor 36% gewijzigd door Cardwizard op 30-12-2020 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Hey mensen,

Iemand ook last van een lage uploadsnelheid op de Playstation 5? Ik heb een bekabelde verbinding.

Ik heb een KPN glasvezel connectie van 500mbit.

Download doet die prima mooi rond de 500 maar upload zit die tussen de 5 en 20 terwijl dit met glasvezelf nagenoeg gelijk hoort te lopen toch?

Andere apparaten doet die wel keurig gelijkwaardig.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Laatst online: 17-10 09:28
https://blog.playstation....omb-raider-and-greedfall/

PS plus games van Januari bekend. Weer een ps5 spel:
  • Maneater PS5
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Greedfall
Waarschijnlijk ga ik ze nooit spelen jammer genoeg. Misschien is Tomb Raider nog een beetje als Uncharted, maar lijkt vooral schieten te zijn. Ik vond deel 1 ook niet zo.

[ Voor 15% gewijzigd door Kyhfin op 30-12-2020 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Kyhfin schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:58:

PS plus games van Januari bekend. Waarschijnlijk ga ik ze nooit spelen jammer genoeg. Misschien is Tomb Raider nog een beetje als Uncharted, maar lijkt vooral schieten te zijn. Ik vond deel 1 ook niet zo.
Ik vond tomb raider erg leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:08
shadow of tomb raider topper

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 15-10 13:42
Shadow343 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 17:49:
Hey mensen,

Iemand ook last van een lage uploadsnelheid op de Playstation 5? Ik heb een bekabelde verbinding.

Download doet die prima mooi rond de 500 maar upload zit die tussen de 5 en 20 terwijl dit met glasvezelf nagenoeg gelijk hoort te lopen toch?

Upload waarnaartoe? Besef dat de upload van jou niet perse gehaald wordt als de downloadsnelheid van de ontvanger lager is dan jou upload ;)

Computer says no

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stylze
Wel grappig om maneater is te proberen, typisch zo'n game die je nooit zou kopen maar toch is even voor de lol een kans geven.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16:08
Dacht dat tomb raider u locked framerate heeft, dus lekker op 60fps :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Stylze schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:04:
Wel grappig om maneater is te proberen, typisch zo'n game die je nooit zou kopen maar toch is even voor de lol een kans geven.
Net even kort filmpje gekeken op YouTube. In eerste instantie oh wat slecht.. maar na het even aangezien te hebben is het zo fout dat het misschien weer grappig is... ik ga hem zeker proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Twixie schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:31:
[...]

Hoezo beter ? Er is niets 'beter' aan, enkel dat hij een component heeft die de andere niet heeft, en dus daardoor een aantal zaken niet mogelijk zijn: DVD/BluRay/UHD-BluRay afspelen, en games van disk afspelen.

En games van disk is echt bijna geen voordeel aan, behalve dat je soms games goedkoper zult vinden dan digitaal. En dat is enkel een argument voor wie vaak nieuwe games koopt omdat er dan zo goed als zeker een prijsverschil is. Er zijn echter ook significante voordelen aan digitaal. De grootste vind ik nog dat je enkel je PSN ID en paswoord nodig hebt om aan je game te geraken, wat ook betekent dat je op meerdere consoles tegelijk je spel kan hebben. Zeer interessant in huishoudens met een PS4 + PS5, en zeker nu met PS4 backward compatibility. Heb hier al eens gepost hoe ik nu ineens ook online multiplayer kan doen met mijn zoon, elk op hun eigen scherm.
De Disc versie is wel veel beter om te hebben, want over een paar jaar kan je alle games die je gemist hebt weer kopen als GOTY voor 20 euro op disc terwijl je in de store vaak veel meer. betaalt. De niet-disc versie is enkel een besparing op korte termijn, maar over de gehele levensduur gewoon veel duurder (+ je kan geen blue-ray films kijken etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximossel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-10 22:34
even een korte vraag:

wij hebben sinds een week een PS5 en onze oude PS4 pro. de PS5 staat in de woonkamer en de PS4 op zolder. Beide hebben hetzelfde PSN account (ivm savegames)

Sinds vandaag kunnen we niet meer tegelijkertijd gamen op de PS4 en 5. de PS geeft dan aan dat user XXX op de andere PS een game heeft opgestart en dat deze game is opgeschort. dit lukte vorige week nog wel dus dat is wel vreemd.

Zou dit wel moeten kunnen? (met 1 account online gamen tegelijkertijd)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Erapaz schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:29:
[...]

Laat je medegamers niet in de steek en stop met die vervloekte discs te kopen, kunnen we snel over naar volledig digitaal. :+

Ik heb de hele PS4 generatie 2 discs gekocht en een daarvan heb ik daarna digitaal nog een keer gekocht. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:28
Hey mensen,

Hier heb ik ook last van in de instellingen met de snelheid test. 250mbit down en ongeveer 25 up met glasvezel. Dit haal ik ook met wifi.
Andere apparaten hebben dit niet in mij netwerk. Lijkt op een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Meekoh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:02:
[...]

Upload waarnaartoe? Besef dat de upload van jou niet perse gehaald wordt als de downloadsnelheid van de ontvanger lager is dan jou upload ;)
Dan is het alsnog vreemd toch of zie ik dat verkeerd?
Evertt schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:15:
[...]

Hier heb ik ook last van in de instellingen met de snelheid test. 250mbit down en ongeveer 25 up met glasvezel. Dit haal ik ook met wifi.
Andere apparaten hebben dit niet in mij netwerk. Lijkt op een bug.
Ja erg vreemd, kan me nog herinneren dat ik bij het begin het wel haalde. Er is niks veranderd verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16-10 10:36
Stylze schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:02:
Was toch maar van plan om dat verschrikkelijke Fifa 21 te halen nog in deze vakantie voor mijn zoontje aangezien hij de EA play trial van 10 uur had uitgespeeld maar nu blijkt het dus onmogelijk om de game te kopen. Krijg foutmelding in de store dat ik de game al zou hebben terwijl dus allee de trial gespeeld had, zelfs het verwijderen van de game hielp niet.
Al contact met sony gezocht 3 dagen geleden maar kreeg na 1 dag te horen dat ze het naar de desbetreffende afdeling zouden doorsturen en sindsdien niks meer gehoord, wat een rete slechte klantenservice.

Zeker nu het nog vakantie is zou ik het wel leuk vinden de game te kunnen aanschaffen nog zodat mijn zoontje lekker met zijn vriendjes potje voetbal kan spelen op de PS5 maar dat zit er dus niet in.

Heb al op reddit etc gezocht naar mensen met hetzelfde probleem en lijken er een paar te zijn maar die krijgen nergens een nuttig antwoord. Dacht misschien dat iemand het hier toevallig weet hoe dit op te lossen?
Klinkt als een issue waar EA verder niks aan kan doen. Maar waarom probeer je het web niet even? Niet alles hoeft via de store

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Stylze schreef op woensdag 30 december 2020 @ 14:02:

Heerlijk, heb je geen gezeik met FIFA spelen d:)b

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Laatst online: 15-10 13:42
Shadow343 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:24:
[...]

Dan is het alsnog vreemd toch of zie ik dat verkeerd?
Nogmaals upload waar naartoe? Even heel zwart wit, ik haal een hogere upload snelheid naar bijv. Google drive dan dat ik dat doe naar een random persoon via p2p torrent. Dat is omdat de persoon aan de andere kant een lagere download snelheid heeft dan ik aan upload hebt.

Ik stel niet dat een snelheid vreemd is, ik zeg dat je niet genoeg informatie geeft om hier iets zinnigs over te zeggen ;)

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Martinspire schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:00:
[...]

Klinkt als een issue waar EA verder niks aan kan doen. Maar waarom probeer je het web niet even? Niet alles hoeft via de store
Geen idee waar ik precies moet zijn,heb op verschillende ea fora geprobeerd en op reddit maar niemand lijkt het te weten, dus nu maar Sony bericht maar zelfs zij verdommen het om te antwoorden.

Het is dat het voor mijn zoontje is anders had ik het allang lekker laten zitten:)

Playstation 5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15

• Maneater PS5
  • Greedfall
Waarschijnlijk ga ik ze nooit spelen jammer genoeg. Misschien is Tomb Raider nog een beetje als Uncharted, maar lijkt vooral schieten te zijn. Ik vond deel 1 ook niet zo.
Toevallig van de week Rise of the Tomb Raider uitgespeeld, was een prima game. Was al van plan om Shadow of the Tomb Raider te kopen dus dat is mooi. Greedfall ook maar een kans geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
Meekoh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:18:
[...]

Nogmaals upload waar naartoe? Even heel zwart wit, ik haal een hogere upload snelheid naar bijv. Google drive dan dat ik dat doe naar een random persoon via p2p torrent. Dat is omdat de persoon aan de andere kant een lagere download snelheid heeft dan ik aan upload hebt.

Ik stel niet dat een snelheid vreemd is, ik zeg dat je niet genoeg informatie geeft om hier iets zinnigs over te zeggen ;)
Excuus, in dit geval is het een servertest van playstation zelf via de instellingen geweest. Die moet qua test het maximale kunnen trekken denk ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

v8power67

Psn: Mausosaurus

Shadow343 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 19:29:
[...]

Excuus, in dit geval is het een servertest van playstation zelf via de instellingen geweest. Die moet qua test het maximale kunnen trekken denk ik?
Die test is zo wisselvallig als wat. Haal soms 30mbit op een 500mbit lijn. Dus moet je niet naar kijken. Gewoon downloaden en kijken wat hij dan haalt. En upload idem.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Precies, is er ergens een update voor of nieuwe game uit dan komt die speedtest veel lager uit.
Maar moet zeggen dat het wel een stuk beter gaat sinds de Ps5 launch, het zijn geen usenet snelheden (uiteraard) maar zeker opgeknapt sinds de ps4.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
giantgiantus schreef op woensdag 30 december 2020 @ 13:17:
[...]

Haha. Ja bedenkt wat je allemaal had kunnen doen in die uren. Prachtige games kunnen spelen. En jij loopt van icoontje naar icoontje ;).

Maar ik ben nu wel echt om. Ik vind discs echt 1990. Heb wel de PS5 disc maar dat is echt voor de 4K blu-ray. Dan maakt de drive ook veel minder lawaai.
Haha ja, maar als ik niet gegamed had was ik waarschijnlijk gewoon tv gaan kijken en op tijd gaan slapen. Dus veel beter om te gamen dan. En om nou games die leuk zijn nou maar af te raffelen is ook zo zonde >:)
Hierna heb ik weer een serie “korte” games in het verschiet (max 60 uur). Kan ik mooi mijn backlog verder wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 30 december 2020 @ 12:13:
[...]

Haha ja dat gaat nergens over. Komt niet eens boven de audio uit.

Mijn Valhalla disc zit er overigens al sinds release in, samen met COD het enige wat ik doe op dat ding, nu 100 uur Valhalla en 75 cod.

Vind Valhalla overigens weer heel fijn, werkt voor mij echt heerlijk ontspannend als ik puntje voor puntje die map af kan werken.

Edit: Digitaal only komt er hier pas als de games hetzelfde kosten. Ga niet €10 of €20 meer betalen voor minder. Ben crazy Henkie niet :P

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 30-12-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:45
Hoe groot is cod op de PS5?
En dan bedoel ik de versie voor de PS5.
Dan kan ik wat zien welke games ik eerst moet uitspelen en verwijderen voor ik Cold war kan kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16-10 15:42
AppleFan2007 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:38:
Hoe groot is cols wat op de PS5?
En dan bedoel ik de versie voor de PS5.
Dan kan ik wat zien welke games ik eerst moet uitspelen en verwijderen voor ik Cold war kan kopen.
Iets van 200gb dacht ik. Maar je kan alles los downloaden. Campaign, zombies, multiplayer, en dead ops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maximossel schreef op woensdag 30 december 2020 @ 18:12:
wij hebben sinds een week een PS5 en onze oude PS4 pro. de PS5 staat in de woonkamer en de PS4 op zolder. Beide hebben hetzelfde PSN account (ivm savegames)
Daar gaat het al mis, lijkt me dan. Consoles hebben geen accounts, spelers hebben een account. Dat je dus op 2 verschillende consoles niet tegelijk met eenzelfde account kan spelen, is dan ook logisch, want je kan nu eenmaal als persoon maar 1 game tegelijk spelen.

Zorg dus gewoon dat iedereen in huis zijn eigen PSN account heeft. Dan kan iedereen ook zijn eigen savegames, trophies, etc... hebben.

Wel enkele caveats :
* voor kinderen moet je oppassen ivm online gamen. Er is ergens een minimum leeftijd voor online gamen bij sommige games, en die komt helemaal niet overeen met de PEGI of Parental Control leeftijd. Zo konden mijn kinderen van 9 en 11 het spel Plants vs Zombies 2 niet online spelen omdat ze een melding kregen dat online niet werkte vanwege hun leeftijd. Gezien het een zuiver online spel is, was het spel dus simpelweg onspeelbaar, ondanks dat het 7+ is. :( Bij mijn zoon, die ook meer en meer online wou gamen, hebben we uiteindelijk uit wanhoop een nieuwe PSN account aangemaakt met fake geboortejaar (nl. 10 jaar eerder dan echt geboortejaar).
* als je PS+ hebt, dan heb enkel jij zelf cloud storage voor je save games. Dat wil zeggen dat je voor andere gezinsleden manueel gaat moeten saves copiëren van een console naar de andere als ze eenzelfde game op beide consoles willen spelen met eenzelfde save game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18:45
Twixie schreef op woensdag 30 december 2020 @ 20:54:
[...]

Daar gaat het al mis, lijkt me dan. Consoles hebben geen accounts, spelers hebben een account. Dat je dus op 2 verschillende consoles niet tegelijk met eenzelfde account kan spelen, is dan ook logisch, want je kan nu eenmaal als persoon maar 1 game tegelijk spelen.

Zorg dus gewoon dat iedereen in huis zijn eigen PSN account heeft. Dan kan iedereen ook zijn eigen savegames, trophies, etc... hebben.

Wel enkele caveats :
* voor kinderen moet je oppassen ivm online gamen. Er is ergens een minimum leeftijd voor online gamen bij sommige games, en die komt helemaal niet overeen met de PEGI of Parental Control leeftijd. Zo konden mijn kinderen van 9 en 11 het spel Plants vs Zombies 2 niet online spelen omdat ze een melding kregen dat online niet werkte vanwege hun leeftijd. Gezien het een zuiver online spel is, was het spel dus simpelweg onspeelbaar, ondanks dat het 7+ is. :( Bij mijn zoon, die ook meer en meer online wou gamen, hebben we uiteindelijk uit wanhoop een nieuwe PSN account aangemaakt met fake geboortejaar (nl. 10 jaar eerder dan echt geboortejaar).
* als je PS+ hebt, dan heb enkel jij zelf cloud storage voor je save games. Dat wil zeggen dat je voor andere gezinsleden manueel gaat moeten saves copiëren van een console naar de andere als ze eenzelfde game op beide consoles willen spelen met eenzelfde save game.
Ik had hetzelfde voor met accounts en heb dan ook maar een nieuw aangemaakt waar ik 3 jaar ouder ben.
Wel jammer dat je gezinsbeheerder niet kan aangeven welke games je wel mag spelen.
Wel hadden we ergens gevonden om andere leeftijdscategorien toe te staan maar dat werkte niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
@laugh vandaag de soundblaster G6 getest. Wat me tijdens het testen opviel is dat 3D audio al best aardig werkt maar het valt gewoon niet zo goed op.
Met de soundblaster en de sony CH700 merkte ik nauwelijks verbetering. Toen mijn sony WH-1000X2. Dat was zowel op de controller als met de soundblaster een verbetering. Op de soundblaster is het allemaal net wat helderder ondanks dat de bass te hoog staat afgesteld.

De wh1000x2 is eigenlijk een koptelefoon voor op kantoor, niet dat ik hem er tegenwoordig veel nodig heb. Twijfel nu over de beyerdynamic DT990 aan te schaffen voor de PS. Het geluid buiten de koptelefoon moet meevallen, rest van het huis niet wakker houden voornamelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:14:
@laugh vandaag de soundblaster G6 getest. Wat me tijdens het testen opviel is dat 3D audio al best aardig werkt maar het valt gewoon niet zo goed op.
Met de soundblaster en de sony CH700 merkte ik nauwelijks verbetering. Toen mijn sony WH-1000X2. Dat was zowel op de controller als met de soundblaster een verbetering. Op de soundblaster is het allemaal net wat helderder ondanks dat de bass te hoog staat afgesteld.

De wh1000x2 is eigenlijk een koptelefoon voor op kantoor, niet dat ik hem er tegenwoordig veel nodig heb. Twijfel nu over de beyerdynamic DT990 aan te schaffen voor de PS. Het geluid buiten de koptelefoon moet meevallen, rest van het huis niet wakker houden voornamelijk.
Nice, dus toch wel de Sound Blaster G6 gehaald ;)
Het geluid buiten de koptelefoon valt wel mee hoor. Als iemand echt naast je zit kan ie het misschien wel horen, afhankelijk van op welk geluidsniveau jij je spellen speelt. Ik raad sowieso aan om niet zo hard de headphone aan te zetten. Eenmaal gehoorschade, en het is blijvend.

Heb zelf helaas niet de Sony headphone van de XM2/XM3/XM4. Dus ik kan helaas niet vergelijken voor je. Je kan de DT 990 proberen. Het is zoals je weet een open headphone. Ik ben ook wel benieuwd of jij verschil gaat merken met jou andere headphones. Let me know ;).

Ik heb momenteel nog maar 1 upgrade die ik ooit nog ga doen en dat is van de DT 990 pro -> DT 1990 pro. Maar elke keer weerhoud het me weer, omdat ik verwacht dat het verschil niet ~ 480 euro voor mij waard is, en omdat ik zeer tevreden ben met mijn huidige setup dus tsja. Ooit dan maar ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:17
Hey mensen,

Yup, me too.
Zag het gisteren ook al!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Cardwizard schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:03:
[...]

En wat verkopen die webwinkels nog meer? Juist games, Als Sony de digitale games goedkoper gaat maken dan de fysieke dan zegt een bol.com, stik er maar in we verkopen die consoles en accesoires ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Dennisdn schreef op woensdag 30 december 2020 @ 09:09:
[...]

Het was altijd de verklaring van Sony zelf voor de hogere prijzen. Maar nu Sony zelf consoles gaat verkopen via een eigen kanaal à la Apple, kunnen zie die reden niet meer blijven handhaven.
Sony is dat nu pas un de EU aan het opzetten die zitten echt nog jaren aan fysieke winkels en bestaande webshops vast. Daarnaast zijn er zat mensen die de voorkeur hebben aan een fysieke winkel om daar het cadeau voor hun kids te kopen etc. De vraag is of het voor sony niet te veel impact heeft om die doelgroep mis te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@Chaoss geloof ik niet zo in en anders gaat CoolBlue ze wel verkopen, die verkopen toch al niet veel games... of Sony zelf inderdaad, dat gaat echt geen probleem worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
PS5 is een maandje oud, en je ziet nu op internet al dit verschijnen...
Hoe krijgt men dit nou weer voor elkaar 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HXb39uTyDqtkfHGUKV0Lv4l1P2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sHeLUiIjOC4hkG7thtm4Iv8L.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Misschien is Tomb Raider nog een beetje als Uncharted, maar lijkt vooral schieten te zijn. Ik vond deel 1 ook niet zo.
Ik vind ze heel erg op elkaar lijken, verhouding puzzelen/platformen/actie is voor mijn gevoel ook vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Chaoss schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:21:
[...]

Ik vind ze heel erg op elkaar lijken, verhouding puzzelen/platformen/actie is voor mijn gevoel ook vergelijkbaar.
Deel 3 bedoel je? Ik heb laatst deel 1 een volle playthrough gekeken nadat ik na 4 uur gestopt was.
Ik heb de laatste weken Uncharted 2 en 3 uitgespeeld en ik vond Tomb Raider echt veel donkerder en Uncharted veel meer mooie gebieden, veel meer schietdelen en sprak mij veel minder aan.
deel 3 van Tomb Raider lijkt wel beter dan de andere 2, dus misschien toch eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Kyhfin schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:02:
[...]

Deel 3 bedoel je? Ik heb laatst deel 1 een volle playthrough gekeken nadat ik na 4 uur gestopt was.
Ik heb de laatste weken Uncharted 2 en 3 uitgespeeld en ik vond Tomb Raider echt veel donkerder en Uncharted veel meer mooie gebieden, veel meer schietdelen en sprak mij veel minder aan.
deel 3 van Tomb Raider lijkt wel beter dan de andere 2, dus misschien toch eens proberen.
Ik bedoelde qua gameplay en dus de verhouding tussen puzels oplossen, platformen en schietactie. De sfeer is inderdaad totaal anders, Tombraider is inderdaad veel grimmiger / serieuzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Chaoss schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:05:
[...]

Ik bedoelde qua gameplay en dus de verhouding tussen puzels oplossen, platformen en schietactie. De sfeer is inderdaad totaal anders, Tombraider is inderdaad veel grimmiger / serieuzer.
Ja precies. Dan snap ik je. Ik heb nog een flinke backlog, maar misschien probeer ik hem nog wel een keer (alleen deel 3).

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Vond het altijd super irritant in die games dat er continu maar geschoten moet worden, hints, puzzels, eindelijk die grafkamer open die al 1500 jaar dicht is, kom je binnen > gasten, kisten en jeeps.

Van mij mogen die games met 75% minder knallen.
Of beter nog, survival tegen de natuur ofz, helemaal zonder menselijke vijanden.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 19:02
Zijn er meer mensen die Uncharted 4 niet kunnen downloaden via de ps+ collection? Als games zijn beschikbaar behalve Uncharted 4, hier staat *niet verkrijgbaar"?

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Donstil schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:54:
Vond het altijd super irritant in die games dat er continu maar geschoten moet worden, hints, puzzels, eindelijk die grafkamer open die al 1500 jaar dicht is, kom je binnen > gasten, kisten en jeeps.

Of beter nog, survival tegen de natuur ofz, helemaal zonder menselijke vijanden.
Punt is dat je dan ook 80% van de doelgroep kwijtraakt dus dan wordt die game niet meer gemaakt :P Tomb raider heeft wel meer het survival gevoel, maar zonder actie zou de game imho te saai worden. Ga dan Ark of een van die andere survival games spelen :P

Ik ben wel benieuwd of er nog een Uncharted game voor de PS5 uit gaat komen, volgens mij heeft Naughty Dog aangegeven er klaar mee te zijn maar een game met de dochter van Drake in de hoofdrol zou ik toch wel weer kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Donstil schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:54:

Zoals deel 1 dus en ook wel een beetje de remake Anniversary. Dat blijven samen met deel 2 de beste delen uit de serie. Grote puzzels en geen menselijke vijanden. Daarna is het helaas niet meer goed gekomen. De laatste Tomb Raiders zijn generieke actie games waar ze in Rise ook nog stukken nutteloze open world in hebben moeten proppen.
Uncharted 4 is wel een stuk beter afgewerkt en qua verhaal ook beter.

Edit: om verwarring te voorkomen, dit is deel 1:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yucLO6aZja-WJ8mxYe1GQ5PiQo8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hxrMPn5g2ZRo2vpFg7fCN9os.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is deel 10:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7dahof-uZqdwvwwhVf3EBkiCk3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4d514QfiRRM7ivRKxLBwhIoT.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door Erapaz op 31-12-2020 09:16 ]

• D. Ninjai
  • Laatst online: 18:21
Kyhfin schreef op woensdag 30 december 2020 @ 23:02:
[...]

Laat mij je niet tegenhouden want hij is immers gratis maar ik vond deel 3 het minste deel van de trilogie. Werd ook door een ander team ontwikkeld dan de eerste twee games die stukken beter waren. Ik heb hem ook niet uitgespeeld want het verhaal greep mij niet aan, geen interessante personages, de levels motiveren ook niet om door te zetten want het voelt aan als 1 grote filler met weinig variatie. Indiana Jones and the Emperor’s Tomb vind ik zelfs beter (was ook prima in die tijd), kennen we die nog? :+

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:18
sarlo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 07:45:
Zijn er meer mensen die Uncharted 4 niet kunnen downloaden via de ps+ collection? Als games zijn beschikbaar behalve Uncharted 4, hier staat *niet verkrijgbaar"?
Komt waarschijnlijk omdat je die al hebt via de maandelijkse Ps plus. Dat is in de store dan weer een aparte versie wellicht. Ze hebben er een aardig zooitje van gemaakt...

• Veertien14
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 08:20
Ik gebruik Amazon Prime op zowel de 65CX als de PS5. Nu valt mij het al langere tijd op dat het beeld via de TV App een stuk beter is. Echt zwart ipv grijs zoals op de PS5 in sommige scenes(als het beeld bijv. even volledig zwart hoort te zijn is dit duidelijk een zichtbaar verschil), ondertitels die via de PS5 meer grijs dan wit zijn. Heb zowel met de PS5 als de TV getest via de bioscoop en spel beeldmodus. Valt mij ook op dat via de TV app sommige TV instellingen niet gewijzigd kunnen worden, zoals het zwartniveau, dit kan weer wel als de PS5 gebruikt wordt met dezelfde beeldmodus. Nu weet ik dat de PS5 alles in HDR laat zien tenzij je HDR uit zet. Mis ik hier iets in, anderen die dit ook ondervinden die een PS5 icm een LG en Amazon Prime gebruiken? Gaat overigens om films/series die alleen HDR weergeven, dus niet Dolby Vision.

• giantgiantus
Video apps gebruiken op PlayStation heeft geen zin. Ze blijven alle content in hdr container uitzenden. Gewoon de apps van je tv gebruiken. Zijn vele malen beter.

• Kyhfin
D. Ninjai schreef op donderdag 31 december 2020 @ 08:27:
[...]

Laat mij je niet tegenhouden want hij is immers gratis maar ik vond deel 3 het minste deel van de trilogie. Werd ook door een ander team ontwikkeld dan de eerste twee games die stukken beter waren. Ik heb hem ook niet uitgespeeld want het verhaal greep mij niet aan, geen interessante personages, de levels motiveren ook niet om door te zetten want het voelt aan als 1 grote filler met weinig variatie. Indiana Jones and the Emperor’s Tomb vind ik zelfs beter (was ook prima in die tijd), kennen we die nog? :+
Ja, ik check ook altijd nog even reviews voordat ik start. Ik heb dus een grotere backlog dan ik waarschijnlijk kan spelen voordat nieuwe games al uitkomen dus waarschijnlijk ga ik deze niet spelen dan.
laugh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:17:

[Afbeelding]
Knap, als je hdmi poort er zo uit ziet doe je echt iets niet goed.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Partypooper
  • Laatst online: 17-10 10:12
laugh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 22:17:

[Afbeelding]
Ziet er uit als een gevalletje beun van haas praktijken... Waarschijnlijk heeft diegene echt als een malle die kabel aan lopen drukken, of in eerste instantie verkeerd aangesloten. Dood zonde. :(

GT: TheBelSn1ckel PSN: TheBelSn1ckel

dutchgio schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:03:
[...]
Komt waarschijnlijk omdat je die al hebt via de maandelijkse Ps plus. Dat is in de store dan weer een aparte versie wellicht. Ze hebben er een aardig zooitje van gemaakt...
Ik had U4 ook al van de maandelijkse games en die in de PS Plus Collection staat gewoon als “Geïnstalleerd” gemerkt bij mij. Dus is identiek dezelfde versie.

@sarlo Waar zie je die staan als niet beschikbaar ? Web Store ? Console Store ? PS Plus Collectie op Store ? Je kan op sommige plaatsen trouwens meer info vragen waarna je bvb “reeds in bezit” of zoiets krijgt.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-10 19:02
Twixie schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:57:
[...]

Ik had U4 ook al van de maandelijkse games en die in de PS Plus Collection staat gewoon als “Geïnstalleerd” gemerkt bij mij. Dus is identiek dezelfde versie.

@sarlo Waar zie je die staan als niet beschikbaar ? Web Store ? Console Store ? PS Plus Collectie op Store ? Je kan op sommige plaatsen trouwens meer info vragen waarna je bvb “reeds in bezit” of zoiets krijgt.
Ik heb pas echt sinds gisteren ps+, op mijn ps4 eigenlijk nog nooit gehad, dus daar lijkt het me niet aan te liggen.

Als ik naar Ps+ ga en naar de collection, dan staan daar alle games. Hier staat dat deze niet beschikbaar is. Ik kan de game wel aan het winkelwagentje toevoegen en dan ga ik naar de PS storen en zie ik een prijs van €19,99

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Veertien14 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:22:
Ik gebruik Amazon Prime op zowel de 65CX als de PS5. Nu valt mij het al langere tijd op dat het beeld via de TV App een stuk beter is. Echt zwart ipv grijs zoals op de PS5 in sommige scenes(als het beeld bijv. even volledig zwart hoort te zijn is dit duidelijk een zichtbaar verschil), ondertitels die via de PS5 meer grijs dan wit zijn. Heb zowel met de PS5 als de TV getest via de bioscoop en spel beeldmodus. Valt mij ook op dat via de TV app sommige TV instellingen niet gewijzigd kunnen worden, zoals het zwartniveau, dit kan weer wel als de PS5 gebruikt wordt met dezelfde beeldmodus. Nu weet ik dat de PS5 alles in HDR laat zien tenzij je HDR uit zet. Mis ik hier iets in, anderen die dit ook ondervinden die een PS5 icm een LG en Amazon Prime gebruiken? Gaat overigens om films/series die alleen HDR weergeven, dus niet Dolby Vision.
Bij mij werkt Amazon Prime via de PS5 ook niet ideaal, het beeld is vrij donker (net alsof je door zonnebril kijkt). Via de tv-app is het beeld wel prima.

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:05
Nu een tijdje bezig met Days Gone, blijkt leuk spel te zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
sarlo schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:05:
[...]

Ik heb pas echt sinds gisteren ps+, op mijn ps4 eigenlijk nog nooit gehad, dus daar lijkt het me niet aan te liggen.

Als ik naar Ps+ ga en naar de collection, dan staan daar alle games. Hier staat dat deze niet beschikbaar is. Ik kan de game wel aan het winkelwagentje toevoegen en dan ga ik naar de PS storen en zie ik een prijs van €19,99
Ik had hetzelfde.
Echter toen ik deze wilde “aanschaffen” stond er een prijs van €0,00.
Deze “gekocht” en toen stond ie in mijn bibliotheek.
Volgens mij kon ik ook uit meerdere versies kiezen, maar een hiervan was dus €0,00.
Bij mijn broer hetzelfde dus het zou moeten lukken.

• AeronNL
Vraagje over de maandelijkse ps plus games:

Als je deze geclaimed/geïnstalleerd hebt, blijven de games dan beschikbaar zo langs het abonnement loopt?
Stel ik verwijder een van de games van januari, zou ik deze dan bijvoorbeeld na januari weer opnieuw kosteloos kunnen downloaden?
Of kan dit alleen in de maand dat de game gratis is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:51

page404

Website says no

AeronNL schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:31:
Vraagje over de maandelijkse ps plus games:

Als je deze geclaimed/geïnstalleerd hebt, blijven de games dan beschikbaar zo langs het abonnement loopt?
Stel ik verwijder een van de games van januari, zou ik deze dan bijvoorbeeld na januari weer opnieuw kosteloos kunnen downloaden?
Of kan dit alleen in de maand dat de game gratis is?
Claimen is voldoende. Downloaden kan altijd (opnieuw).

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02

• Maneater PS5
  • Greedfall
Ik heb al beetje gezocht maar kan het nergens vinden: weet iemand of Greedfall op PS5 aan 60fps draait?

• AeronNL
page404 schreef op donderdag 31 december 2020 @ 10:43:
[...]

Claimen is voldoende. Downloaden kan altijd (opnieuw).
Top, thanks!:)

Verwijderd

giantgiantus schreef op donderdag 31 december 2020 @ 09:31:
Video apps gebruiken op PlayStation heeft geen zin. Ze blijven alle content in hdr container uitzenden. Gewoon de apps van je tv gebruiken. Zijn vele malen beter.
Disney+ is zelfs niet in 4K, blijkt ook aan de app zelf te liggen.
Spijtig want via de streaming apps op de PS5 zou ik mijn Pulse headset kunnen gebruiken.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:48

CyBeRSPiN

sinds 2001

O dat is wel balen dan zeg. Heb last van lip sync issues bij met name Prime op mn LG, hoopte dat op te lossen door via de PS5 te kijken. Waarom is alles zo irritant geworden met al die verschillende standaarden..

• giantgiantus
Verwijderd schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:05:
[...]

Disney+ is zelfs niet in 4K, blijkt ook aan de app zelf te liggen.
Spijtig want via de streaming apps op de PS5 zou ik mijn Pulse headset kunnen gebruiken.
Wat gebeurd er als je die usb stick in je tv stopt?

• cold_as_ijs
laugh schreef op woensdag 30 december 2020 @ 21:36:
[...]

Nice, dus toch wel de Sound Blaster G6 gehaald ;)
Het geluid buiten de koptelefoon valt wel mee hoor. Als iemand echt naast je zit kan ie het misschien wel horen, afhankelijk van op welk geluidsniveau jij je spellen speelt. Ik raad sowieso aan om niet zo hard de headphone aan te zetten. Eenmaal gehoorschade, en het is blijvend.

Heb zelf helaas niet de Sony headphone van de XM2/XM3/XM4. Dus ik kan helaas niet vergelijken voor je. Je kan de DT 990 proberen. Het is zoals je weet een open headphone. Ik ben ook wel benieuwd of jij verschil gaat merken met jou andere headphones. Let me know ;).

Ik heb momenteel nog maar 1 upgrade die ik ooit nog ga doen en dat is van de DT 990 pro -> DT 1990 pro. Maar elke keer weerhoud het me weer, omdat ik verwacht dat het verschil niet ~ 480 euro voor mij waard is, en omdat ik zeer tevreden ben met mijn huidige setup dus tsja. Ooit dan maar ...
Schijnt dat de XM2/3/4 allemaal redelijk stevige bass hebben (volgens het internet). En ik begrijp dat dit op de 990 aanzienlijk minder gaat zijn. Op zich prima want ik irriteerde me gisteren aan de bas tijdens KCD.
Als ik op mijn paard aan het rijden was klonk iedere stap van mijn paard gewoon als vervelend aanwezig.

Die 1990 ziet er trouwens gewoon mooi uit en volgens internet is het een goede upgrade. Maar ja, vraag me af hoe subjectief die vergelijking is. Mensen zijn over het algemeen geneigd een duurdere aankoop voor zichzelf goed te praten >:)

[ Voor 8% gewijzigd door cold_as_ijs op 31-12-2020 11:38 ]

• laugh
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op donderdag 31 december 2020 @ 11:36:
[...]

Schijnt dat de XM2/3/4 allemaal redelijk stevige bass hebben (volgens het internet). En ik begrijp dat dit op de 990 aanzienlijk minder gaat zijn. Op zich prima want ik irriteerde me gisteren aan de bas tijdens KCD.
Als ik op mijn paard aan het rijden was klonk iedere stap van mijn paard gewoon als vervelend aanwezig.

Die 1990 ziet er trouwens gewoon mooi uit en volgens internet is het een goede upgrade. Maar ja, vraag me af hoe subjectief die vergelijking is. Mensen zijn over het algemeen geneigd een duurdere aankoop voor zichzelf goed te praten >:)
Ik denk ook ja dat het verschil in geluids kwaliteit naar de 1990 niet 1:1 gaat naar euro.

Wat wel vervelend met de 990 pro is de coiled cable. Afhankelijk van de versie die je koopt zit er een coiled cable in. Ik ga die een keer eraf solderen en vervangen met een connector, waar ik mijn eigen kabels dan in en uit kan pluggen.

Ik heb mijn geluidsapparatuur op mijn bureau, dus wanneer ik de PS5 speel of andere dingen dan hangt die kabel niet in de lucht. Maar stel dat het wel zo was, dan kan dat vervelend zijn. Voordeel is trouwens wel dat je de onderdelen kan vervangen. Dus headband, earpads, schuif mechanisme kan je gewoon los bestellen wanneer het aan vervanging toe is.

Beste is als je het kan uitproberen op de PS5. Ik weet niet of je dit kan terug sturen mocht het tegenvallen. Het 3D effect zal ook wel van spel tot spel verschillen. Met Demon's Souls klonk het nice. Maar ik kan me ook niet voorstellen dat die 'gaming' headsets of die Pulse headset het beter doen dan deze. Sowieso is een open headphone al beter op soundstage gebied tov een closed. En dat kan wel helpen met 3D geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door laugh op 31-12-2020 12:44 ]

Pagina: 1 ... 59 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord