• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:29
Arie- schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 12:24:
@Jumpman ik snap het niet helemaal, maar ik dénk dat ik wel essential kan verlengen 8)7

Ik heb ergens afgelopen maand expliciet aangeklikt dat ik m'n abonnement niet wilde verlengen. Verlengen was sowieso niet gelukt omdat ik geen betaalgegevens heb opgeslagen Zie screenshot hieronder van 'Abonnementbeheer'
[Afbeelding]

Als ik nu op https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/ kijk zie ik dat ik kan verlengen met korting.
[Afbeelding]

Ik heb (nog) niet verder geklikt, maar volgens mij kan ik dus wel verlengen met korting. Misschien zie ik dit verkeerd en is die -20% een korting omdat je dan een jaar abonnement afsluit?
Ik had ook mijn abonnement opgezegd twee weken geleden n.a.v. een mail dat ze gingen verlengen. Nu voor de aanbiedingsprijs weer een jaar PS+ :)
Thanks!

4620 Wp PV ZZO 52° | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• EL-Nino-1980
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 07:48
Mijn PS plus Extra abo loopt af begin januari 2026. Net als vorige jaar kon ik alleen kiezen voor de resterende periode met korting te verhogen naar Premium. Ik heb het abo nu geannuleerd maar kan nog steeds alleen opnieuw activeren voor de volle mep voor Extra of resterende periode Premium. Vorig jaar had ik precies hetzelfde, ik ben benieuwd waarom het bij anderen wel lijkt te lukken?

• FenF
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-02 11:53
Same here. Loopt af op 17-12 maar 0,0 korting. Essential. Paar jaar geleden mega aanbieding voor 35 euro ofzo en gelijk 3 jaren gedaan. Had meer jaren moeten doen....

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-02 12:50

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Goede maand als je het mij vraagt, LEGO Horizon toevallig aan de dames als kerst tip doorgeven, maar mocht ik hem niet krijgen, dan staat hij wel mooi op Playstation Plus. En ook The Outlast Trials wilde ik wel een keer spelen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:13
Ik heb niks met Horizon, en dus ook Lego variant zal ik niet snel kopen.
Maar nu ik hem dan zo can claimen, ga ik hem toch eens proberen :).

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Hopelijk kan ik wat mensen blij maken met de nieuwe overzichtsvideo van Playstation Granande :D

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:51
Cool! Al vaker naar Horizon zitten kijken, maar vond em altijd te prijzig. Leuk dat ie in PS+ zit!

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:03
Ha dat is een goede lijst. Toevallig was ik van plan om dat Lego spel te halen bij de Mediamarkt, zou daar €15,- zijn maar dit is nog beter.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:50
Ik dacht laat ik eens checken of de games al vrijgegeven zijn voor deze maand en waar vanochtend het nog prima lukte om Killing Floor 3 te bekijken krijg ik nu plots een age restricted melding :?

Leeftijdsbeperkingen
Je komt niet in aanmerking om deze content te bekijken.
Terug naar PlayStation.com.

https://www.playstation.com/nl-nl/games/killing-floor-3/

Meer mensen last van?

• Carlos0_0
schumi2004 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:42:
Ik dacht laat ik eens checken of de games al vrijgegeven zijn voor deze maand en waar vanochtend het nog prima lukte om Killing Floor 3 te bekijken krijg ik nu plots een age restricted melding :?

Leeftijdsbeperkingen

https://www.playstation.com/nl-nl/games/killing-floor-3/

Meer mensen last van?
Net Lego Horizon weten te claimen :).

• schumi2004
Hier ook 4 van de 5 op de console zelf (ook Killing Floor III), alleen Synduality Echo of Ada | PS5 is niet te vinden.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Wat ik heb begrepen zou Synduality Echo of Ada niet in Nederland beschikbaar zijn vanwege de beslissing van de uitgever over lootboxwetgeving. De game is daarom niet te vinden in de Nederlandse PlayStation Store. Als ik er specifiek op zoek, dan zie ik dit bij Sony zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oPZibeERRuQcClUym-biLIDosKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ret2c1ABETPhGBOUyVSVvA4D.png?f=fotoalbum_large

• EffeRondhangen
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-02 17:28
Ik heb de 4 games geclaimd. Nu valt het me op dat bij Horizon en Outlast 'gekocht' staat en bij de andere 2 staat 'In bibliotheek'.
Iemand idee waarom dit verschil er is?

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-02 20:30
Is dat niet als er verschillende versies te downloaden zijn, en je dus voor het downloaden nog iets moet kiezen? Horizon en Outlast is maar 1 versie, en dus niets te kiezen.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Meende ik ook, alleen heb ik ze geclaimd en verder nog niks mee gedaan, en bij mij staat bij alle 4 gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bl9GRkNSx4UKD6qXbrPnoKwsKL4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLtbRAdOnTeOd3HFaYDeQb7g.jpg?f=fotoalbum_large

• Carnoustie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-02 20:30
Ik heb nog even goed gekeken, en het is gek ja: Outlast staat bij mij gekocht, terwijl dat juist 2 versies heeft, en Killing Floor staat in bibliotheek, terwijl die maar 1 versie heeft...
Mysterieus...

• schumi2004
Volgens mij is dit al geregeld voorbij gekomen en ook de discussie of ze nog wel of niet speelbaar zijn na aflopen van PS+ omdat er gekocht bij staat.

Als ik door mijn bibliotheek heen blader van geclaimde PS+ games staat er bij mij bij een groot aantal ook gekocht. Maakt me niet zoveel uit wat er bij staat als ze maar te spelen zijn ;)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Het zou inderdaad mooi zijn dat games die je daadwerkelijk digitaal gekocht hebt en games die je geclaimd hebt over de jaren apart zichtbaar zouden zijn. Of dit is er al en ik heb het nog niet gevonden, dat kan natuurlijk ook.

Dat van Extra en Premium is duidelijk, want dat claim je niet echt, maar die van Essentieel wel.

schumi2004 schreef op dinsdag 2 december 2025 @ 09:42:
Leeftijdsbeperkingen
Meer mensen last van?
LOL, hier ook. Zal later eens via de console moeten claimen dan. Er is toch ook altijd wel iets met de website. Amateurs :p.
EDIT: En met Outlast en Neon White ook dit probleem. En met een hoop andere niet-PS+ games ook. Precies of ze ineens denken dat ik 7 of zo ben. Ik ben 50+ for god sake :p.

EDIT2: Ook eens geprobeerd cookies te wissen, maar nog altijd hetzelfde probleem. Dus volgens mij kan niemand nog aan 12+ games in de website store... 8)7 8)7 8)7

[ Voor 32% gewijzigd door Twixie op 04-12-2025 10:13 ]

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Linksquest schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:03:
Het zou inderdaad mooi zijn dat games die je daadwerkelijk digitaal gekocht hebt en games die je geclaimd hebt over de jaren apart zichtbaar zouden zijn. Of dit is er al en ik heb het nog niet gevonden, dat kan natuurlijk ook.

Dat van Extra en Premium is duidelijk, want dat claim je niet echt, maar die van Essentieel wel.
Je hebt toch een filter in je library om alleen de PS Plus aangekochte games te zien?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• Carlos0_0
Moet zeggen heb niks met Horizon, het ziet er prachtig uit. maar ben nooit in het verhaal gekomen.
Maar ik weet niet wat het is met de Lego versie, het is best een relaxed spelletje. en nog wel grappig ook op zich.
Ik vermaak me er best prima mee tot nu toe :).

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik dacht ook niets te hebben met Horizon, maar destijds vrij rap uitgespeeld toen dit spel in de PS+ zat.
Had toen net een nieuwe TV en dat was heerlijk met die prachtige beelden en kleuren.

Misschien mijzelf nu maar eens wagen aan de Lego versie :)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

YakuzA schreef op donderdag 4 december 2025 @ 10:45:
[...]

Je hebt toch een filter in je library om alleen de PS Plus aangekochte games te zien?
Moet ik eens gaan kijken, kan zijn dat het inmiddels is toegevoegd, heb daar al een langere tijd niet meer naar gekeken om heel eerlijk te zijn.

• Carlos0_0
Linksquest schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:01:
[...]

Moet ik eens gaan kijken, kan zijn dat het inmiddels is toegevoegd, heb daar al een langere tijd niet meer naar gekeken om heel eerlijk te zijn.
Zo te zien wel, je heb geïnstalleerd Je verzameling en Playstation Plus.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-02 16:22
The outlast is toch een co-op game of is dit toch wel te doen in je eentje?

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De uitgebreide video van PlayStation Granade over de Extra en Premium games van december 2025

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:56
Ziet er leuk uit!
De hele linkerkant trekt mij wel en net Skate Story bekeken en dat lijkt ook wel een toffe game. Helaas geen vakantie gepland de komende tijd.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Vrijdag
Deze spellen verlaten PS+ (het zijn er elf!).

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 15:05
Heeft iemand een idee waarom Sony verschillende sites heeft met verkoop van hardware en software en abonnement ? of mijn account met beide sites in verbinding staat ?

Er waren deals voor hardware zoals https://direct.playstatio...n-bundle-model-group-slim de extra 50€ voor deze gelimiteerde editie + de spel voucher lijkt het mij wel waard en software zoals https://direct.playstatio...-zero-dawn-remastered-ps5 en om extra 5% korting te krijgen een PSN abo maar dan kom ik bij https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/#subscriptions waarom zo omslachtig ?

Fijne avond met vriendelijke groet,

T.F
Tri Force schreef op zondag 14 december 2025 @ 18:46:
Heeft iemand een idee waarom Sony verschillende sites heeft met verkoop van hardware en software en abonnement ? of mijn account met beide sites in verbinding staat ?

Er waren deals voor hardware zoals https://direct.playstatio...n-bundle-model-group-slim de extra 50€ voor deze gelimiteerde editie + de spel voucher lijkt het mij wel waard en software zoals https://direct.playstatio...-zero-dawn-remastered-ps5 en om extra 5% korting te krijgen een PSN abo maar dan kom ik bij https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/#subscriptions waarom zo omslachtig ?

Fijne avond met vriendelijke groet,

T.F
De één (Playstation Direct) is een webshop voor fysieke producten. De ander (Playstation Store) is de store voor digitale producten zoals een PS+ abonnement of digitale games. Die laatste is hetzelfde als de store die je via de PS5 benaderd.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Tri Force
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 15:05
Raem schreef op zondag 14 december 2025 @ 19:29:
[...]

De één (Playstation Direct) is een webshop voor fysieke producten. De ander (Playstation Store) is de store voor digitale producten zoals een PS+ abonnement of digitale games. Die laatste is hetzelfde als de store die je via de PS5 benaderd.
Bedankt voor de reactie en inderdaad als ik spellen opzoek dan geeft Playstation Direct fysieke spellen en Playstation Store alleen digitale spellen maar ook mijn accounts zien er anders uit net als de webshops vandaar mijn twijfels of deze verschillende webshops met elkaar communiceren via mijn account met aankopen.

Het gaat om 5% extra korting op 500€ voor hardware is 25€ en omstreeks 100€ voor spellen op disc is 5€ en misschien een extra disc lezer erbij voor 80€ is 4€ dus totaal 34€ extra korting ^^ mooi meegenomen!

Groetjes,

T.F

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:15

koboy

Heb een idee voor een icon

Tri Force schreef op zondag 14 december 2025 @ 20:04:
[...]

Bedankt voor de reactie en inderdaad als ik spellen opzoek dan geeft Playstation Direct fysieke spellen en Playstation Store alleen digitale spellen maar ook mijn accounts zien er anders uit net als de webshops vandaar mijn twijfels of deze verschillende webshops met elkaar communiceren via mijn account met aankopen.

Het gaat om 5% extra korting op 500€ voor hardware is 25€ en omstreeks 100€ voor spellen op disc is 5€ en misschien een extra disc lezer erbij voor 80€ is 4€ dus totaal 34€ extra korting ^^ mooi meegenomen!

Groetjes,

T.F
Ja, het is 1 account.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:42
Vorig maand een PS5 gekocht en merk dat ik mezelf wat moet herontdekken qua gamen nu ik wat ouder ben geworden. Vond vroeger open world games altijd erg gaaf, maar merk dat ik me daar nu niet meer toe kan aanzetten, gewoon teveel te doen in te weinig tijd :+ Nu PS+ geregeld om zo eens te kijken wat er zoal is. Gisteren de hele lijst eens doorgebladerd en kwam ik min of meer per toeval uit bij Still wakes the deep, die blijkt wel erg gaaf te zijn. Vind het grafisch ook nog best indrukwekkend, maar was ook alweer even geleden dat ik een goede computer of console tot m'n beschikking had. Zal nog wel wat andere interessante titels dus voorlopig lijkt PS+ wel een mooie uitkomst.

[ Voor 7% gewijzigd door Southern Sun op 20-12-2025 11:06 ]

• Vrijdag
PsPlus spellen van januari:

Need for Speed Unbound
Epic Mickey: Rebrushed
Core Keeper

https://gamerant.com/free...-january-2026-this-month/

• Carlos0_0
Valt voor mij een beetje tegen, Mickey is wel geinig, maar die heb ik al.
Core Keeper zal ik niet claimen, ziet er niet uit dat ik dit leuk vind.
Ik claim wellicht alleen NFS, al speel ik nog weinig racegames eigenlijk(Kan mij niet echt meer boeien).

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Voor de mensen die graag video willen zien van de nieuwe PlayStation Plus games. Hier weer de overzichts video van PlayStation Granade

• Hulleman
Carlos0_0 schreef op woensdag 31 december 2025 @ 18:55:
Ik claim wellicht alleen NFS, al speel ik nog weinig racegames eigenlijk(Kan mij niet echt meer boeien).
Ik ben altijd wel te porren voor NFS. Dit deel via gamepass eens geprobeerd, maar kon mij vanaf de eerste seconde al niet bekoren. Al die gekke cartoony effecten....

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Meneer UYL
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-02 10:01
Hulleman schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:19:
[...]

Ik ben altijd wel te porren voor NFS. Dit deel via gamepass eens geprobeerd, maar kon mij vanaf de eerste seconde al niet bekoren. Al die gekke cartoony effecten....
Laat staan vreselijke soundtrack. Net 30 minuten geprobeerd. Echt vreselijk slecht :9

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-02 20:04

TDB

en het bijbehorend filmpje

PSN: TDBtje

• Daantsjie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-02 21:38
In de kerstvakantie oa. Resident Evil 8 gekocht, omdat ie in de aanbieding was. Van de week uitgespeeld.

Wel grappig dat ie nu gratis te downloaden is.

Wel een toffe game.

[ Voor 6% gewijzigd door Daantsjie op 14-01-2026 21:28 ]

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:54
Daantsjie schreef op woensdag 14 januari 2026 @ 21:27:
In de kerstvakantie oa. Resident Evil 8 gekocht, omdat ie in de aanbieding was. Van de week uitgespeeld.

Wel grappig dat ie nu gratis te downloaden is.

Wel een toffe game.
Gratis?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Daantsjie
  • Laatst online: 09-02 21:38
Voor de mensen die extra hebben

• Vrijdag
Ik moet die originele RE's eigenlijk nog eens spelen. Jaren geleden op voor de PS4 zo'n bundel met deel 3, 4 en 5 gekocht. Nooit gespeeld natuurlijk. Misschien maar eens doorheen fietsen. En binnen mijn abbo zit ook nog de eerste drie delen maar dat is wel heel oud. Dit deel 8 schijnt wel erg goed te zijn, dus ben benieuwd. Vind het een betere lineup dat de standaard maandelijkse spellen.

Aan de andere kant, net opnieuw begonnen met Witcher 3 op de PS5 dus eigenlijk heb ik nergens anders tijd voor :+

• bRuud83
  • Laatst online: 19-02 19:10
Met de januari uitverkoop RE4 Gold en RE7/8 bundel gekocht voor 20 Euro. Dat is beter dan tijdelijk toegang via een plus abonnement.

• Hulleman
Mooie toevoegingen aan de catalogus! Expeditions lijkt me ook wel een chill spelletje voor de Portal.

[ Voor 47% gewijzigd door Hulleman op 15-01-2026 13:48 ]

• Slammed_a4
  • Laatst online: 10:39
Beste tweakers,
Ik heb een vraagje,als ik ps+ games zou verwijderen,ik heb een doorlopend abonnement, kan ik die maandelijkse toch gewoon nog terug downloaden,als ik ze dus verwijder,dank u

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:01
@Slammed_a4 Ja ze blijven beschikbaar in je bibliotheek en je kan ze altijd weer opnieuw downloaden. Zo lang je maar PS+ hebt inderdaad.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Slammed_a4
  • Laatst online: 10:39
Bedankt vriend, ben wa oud aan het worden

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Er is wel één belangrijk verschil: het verschil zit hem er namelijk in of de game in Essential of Extra zit. Essential-games zijn games die je claimt en waar je toegang tot blijft houden zolang je een abonnement hebt. Mocht je het abonnement bijvoorbeeld een half jaar stopzetten en daarna weer activeren, dan kun je ze gewoon weer spelen.

Games onder Extra en Premium zijn games die komen en gaan, een beetje vergelijkbaar met Netflix en Game Pass. Die games kun je downloaden en spelen zolang ze worden aangeboden. Op het moment dat Sony besluit deze uit het abonnement te halen, heb je geen toegang meer tot de game, tenzij je deze alsnog koopt.

• Hulleman
Ik krijg net mail van Sony dat je PS+ Premium met 20% korting kan verlengen. Ik heb een lopend PS+ Premium abo en zie inderdaad 20% korting als ik nu verleng.

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:29
Zie je dat op de console? want op de website krijg ik geen korting...

• Hulleman
kneusteun schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:22:
Zie je dat op de console? want op de website krijg ik geen korting...
Ik zie het op de website en ook via de PS app op m'n mobiel. Je moet wel ingelogd zijn vermoed ik, omdat het om een verlenging gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door Hulleman op 19-01-2026 14:47 ]

• kneusteun
Hulleman schreef op maandag 19 januari 2026 @ 14:47:
[...]

Ik zie het op de website en ook via de PS app op m'n mobiel. Je moet wel ingelogd zijn vermoed ik, omdat het om een verlenging gaat.
Ah, jammer maar helaas.

• Vrijdag

• Vrijdag
Afbeeldingslocatie: https://blog.playstation.com/tachyon/2026/01/68d851adc3e83474dd2f8230fc762126f5468002.jpg

Undisputed
Subnautica: Below Zero
Ultros
Ace Combat 7: Skies Unknown

Per 3 februari te downloaden :)

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

De video door PlayStation Granade over de Essential games van Februari is er.

• Amaze86

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• kneusteun
Nou ik zat nog te twijfelen om toch weer plus te nemen, maar ik denk dat ik het maar laat dan....
Ik persoonlijk vond het al te duur....

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:10
kneusteun schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 09:50:
Nou ik zat nog te twijfelen om toch weer plus te nemen, maar ik denk dat ik het maar laat dan....
Ik persoonlijk vond het al te duur....
Het zal straks tijdens days of play wel weer een aanbieding zijn als verlengen tegen de 'oude' prijs. Vorig jaar was het verschil tussen Extra en Premium voor mij 3 euro per jaar ofzo, dus toen premium genomen. Volgens mij had ik rond de 100 euro betaald voor een jaar Premium. Eerlijk gezegd heb ik tot nu toe weinig tot geen games gespeeld uit de catalogi. Ook heb ik nog Game Pass en een Switch 2 dus eigenlijk überhaupt te weinig tijd om op elk platform een game te spelen. De prijsverhogingen maken het dan makkelijker om over te slaan of enkel essential te houden. Maar ze zullen Essential wel zo onaantrekkelijk mogelijk maken zodat je toch nog Extra neemt. Voor enkel online gamen neem ik iig geen PS+. Maar dat is de fuik: al die toegankelijke/geclaimde games zijn alleen beschikbaar zolang je een actief abonnement hebt en de meeste games zijn het sowieso niet waard om los te kopen.

• kneusteun
Deezers schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 10:37:
[...]

Het zal straks tijdens days of play wel weer een aanbieding zijn als verlengen tegen de 'oude' prijs. Vorig jaar was het verschil tussen Extra en Premium voor mij 3 euro per jaar ofzo, dus toen premium genomen. Volgens mij had ik rond de 100 euro betaald voor een jaar Premium. Eerlijk gezegd heb ik tot nu toe weinig tot geen games gespeeld uit de catalogi. Ook heb ik nog Game Pass en een Switch 2 dus eigenlijk überhaupt te weinig tijd om op elk platform een game te spelen. De prijsverhogingen maken het dan makkelijker om over te slaan of enkel essential te houden. Maar ze zullen Essential wel zo onaantrekkelijk mogelijk maken zodat je toch nog Extra neemt. Voor enkel online gamen neem ik iig geen PS+. Maar dat is de fuik: al die toegankelijke/geclaimde games zijn alleen beschikbaar zolang je een actief abonnement hebt..
Ja precies, ik speel het meeste op pc, veel multiplayers via moonlight naar woonkamer en slaapkamer.
De PS5 staat nu eigenlijk alleen maar te wachten op GTA.

Maar ik heb nog wat maten die wel op PS% beginnen te gamen, herintreders aka vaders die weer mogen ;)
En ik wou best wel gezellig een paar keer meedoen, ,maar ik vind dat psplus gewoon te duur is geworden.
Ik snap ook serieus niet waar ik precies voor betaal.. ik wil gewoon online wat games spelen en bijvoorbeeld arc raiders hoe ik op pc ook niet voor te betalen, wat bied sony mij dat ik er dan wel voor moet betalen?!

En ja je krijgt games gratis, maar gek genoeg zijn het bijna altijd games die op pc ook al eerder gratis te claimen waren.

Kortom, als psplus weer wat goedkoper was geworden had ik dat logischer gevonden, nu wordt het voor de tweede keer duurder zonder echte uitleg.

• Carlos0_0
Nou ja ik vind het wel makkelijk, ben wel eens naar extra en premium gegaan.
Maar toch weer terug bij Essentials, ik speel toch geen spellen uit die grote catalogus. Ben meestal meer bezig met nieuwe spellen.
En nu staat die zelfs uit al een tijdje, aangezien ik geen spel heb om te spelen. Ben nu op de switch2 bezig(Ps5 heb ik wellicht pas weer wat leuks in mei Lego Batman & James Bond).

Zo worden mijn savegames gewoon opgeslagen(Zonder dat ik iets hoef te doen), en verlengen doe ik gewoon rond de black friday periode(Online gamen doe ik eigenlijk nooit).
Dan vind ik het bedrag nog prima voor essentials, nee niet meer 40 euro ofzo(Maar nog wel te doen).

[ Voor 23% gewijzigd door Carlos0_0 op 10-02-2026 10:53 ]

• Amaze86
Extra/Premium voor deze maand als we de leaker mogen geloven :)
- Marvel’s Spider-Man 2 (PS5)
- Test Drive Unlimited Solar Crown (PS5)
- Neva (PS5 | PS4)
https://www.dealabs.com/m...-ce-mois-de-fevrier-61029

[ Voor 25% gewijzigd door Amaze86 op 10-02-2026 20:53 ]

• Hulleman
Amaze86 schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:44:
Extra/Premium voor deze maand als we de leaker mogen geloven :)
- Marvel’s Spider-Man 2 (PS5)
- Test Drive Unlimited Solar Crown (PS5)
- Neva (PS5 | PS4)
https://www.dealabs.com/m...-ce-mois-de-fevrier-61029
Spiderman 2 vond ik wel echt een toffe game! TDU lees ik geen beste dingen over helaas.

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik ben nu Spiderman Remastered aan het spelen. Dus zou tof zijn om direct door te kunnen met deel 2!

Miles Morales heb ik eerder al gespeeld, dus die kan ik overslaan.

• G.Scholtens
Wanneer weten we of de geruchten correct zijn

• Vrijdag
Eerst nog even wachten op het lek van de aankondiging van de teaser van de trailer van de bekendmaking. De vooruitbestelling van te voren reserveren is niet nodig :P

[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 12-02-2026 18:05 ]

• Carlos0_0
G.Scholtens schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:58:
Wanneer weten we of de geruchten correct zijn
Welke geruchten ?

• Vrijdag
https://blog.playstation....r-to-the-future-and-more/

PlayStation Plus Extra and Premium
Marvel’s Spider-Man 2 | PS5
Test Drive Unlimited Solar Crown | PS5
Neva | PS5, PS4
Season: A Letter to the Future | PS5, PS4
Monster Hunter Stories | PS4
Venba | PS5
Echoes of the End: Enhanced Edition | PS5
Rugby 25 | PS5, PS4

PlayStation Plus Premium
Disney Pixar Wall-E | PS5, PS4

• Vrijdag
List of games leaving PS Plus Extra, Premium in February 2026 (as of January 20, 2026)

The following list of departures has been confirmed thus far:

WWE 2K25
SaGa Frontier Remastered
The Ascent
Spirit of the North: Enhanced Edition
Cult of the Lamb
Super Neptunia RPG
Carto
Rez Infinite
New World Aeternum (delisted)
No Straight Roads (Japan only, already left in other regions)

Do note that this list isn’t definitive, as Sony sometimes adds more games to the departure list and/or removes games without a warning.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:11
Mooi, spider man 2 staat al lang op mijn verlanglijstje maar bleef altijd enorm duur in de PS store. Nu dus 'gratis" te spelen

• Vrijdag
Ik moet haast maken met The Ascent. Ben ik pas net in begonnen maar is wel tof. Dit weekend maar snel doorheen.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:56
Nog niet zolang geleden Spiderman 2 gekocht en nu in Ps plus extra. Had ik maar een glazen bol.

PSN : Geraedus

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:01
Geraedus schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:18:
Nog niet zolang geleden Spiderman 2 gekocht en nu in Ps plus extra. Had ik maar een glazen bol.
Het is mij eerlijk gezegd al met heel wat games overkomen, niks aan te doen.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004

• Deezers
Eigenlijk komen al Sony's games wel een keer op PS+, je moet alleen flink wat geduld hebben. En ze kunnen ook zo weer verdwijnen (bij Extra/Premium).

• Carlos0_0
Daarom koop ik gewoon mijn spellen, zeker de gene die ik graag wil spelen nog eens(Ben ik ook niet afhankelijk van aanbod in Premium / extra).

• G.Scholtens
Dat word zo ie zo Spiderman 2 proberen en tdu. Niet echt Spiderman dan, maar ja proberen kan altijd.

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:35

Louzy#2475

• Carlos0_0
G.Scholtens schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:14:
Dat word zo ie zo Spiderman 2 proberen en tdu. Niet echt Spiderman dan, maar ja proberen kan altijd.
Dat wordt zo spiderman 2 proberen, niet echt spiderman dan, maar proberen kan altijd ??

• Klor
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

Klor

Zeebaard

Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:55:
[...]

Dat wordt zo spiderman 2 proberen, niet echt spiderman fan, maar proberen kan altijd ??
Ik wil graag de vijfde d door een f veranderen. 2 jokers, stop de tijd.

• Linksquest

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

PlayStation Granade heeft een video gemaakt de PlayStation Plus Extra en Premium games voor februari 2026

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12:11
Was die niet laatst in aanbieding in de store?
Was toen ook aan het twijfelen om te kopen.

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-02 22:51
Chelseamarre123 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:26:
[...]

Was die niet laatst in aanbieding in de store?
Was toen ook aan het twijfelen om te kopen.
Momenteel in aanbieding voor €39,99.

• Hulleman
Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:55:
[...]

Dat wordt zo spiderman 2 proberen, niet echt spiderman dan, maar proberen kan altijd ??
Leuke game, ziet er fantastisch uit en de setpieces zijn echt indrukwekkend. Traversal is lekker snel, waardoor deze game vlotter en actievoller speelt dan deel 1.

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39
Een jaar PS+ Premium is in de aanbieding voor 100 euro, geldig voor bestaande en nieuwe abo's en aanbieding geldt tot 26 februari.
https://www.xgn.nl/nieuws...um-nu-stukken-voordeliger

[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 18-02-2026 19:18 ]

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-02 22:03

Gregory76

Sony PlayStation freak

sewer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:18:
Een jaar PS+ Premium is in de aanbieding voor 100 euro, geldig voor bestaande en nieuwe abo's en aanbieding geldt tot 26 februari.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ArcdCNUCOSuFSD3Lth0RLanNW0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B3XtuVRi4yDxYE0NUinHOQVt.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe dan?

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:39
Ik heb zelf vandaag pas een playstation account gemaakt, en ik zie het op https://www.playstation.c...LjacaAkhUEALw_wcB#premium nadat ik ingelogd ben.

Verder weet ik niet of die claim in dat XGN artikel werkelijk klopt dat het ook voor bestaande abo's geldt.

• Snippertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-02 19:22

Snippertje

Light up your life

sewer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:59:
Ik heb zelf vandaag pas een playstation account gemaakt, en ik zie het op https://www.playstation.c...LjacaAkhUEALw_wcB#premium nadat ik ingelogd ben.

Verder weet ik niet of die claim in dat XGN artikel werkelijk klopt dat het ook voor bestaande abo's geldt.
Lijkt er niet op. Ik zie met premium ook alleen de normale prijs.

Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 10:56
Snippertje schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:05:
[...]

Lijkt er niet op. Ik zie met premium ook alleen de normale prijs.
Same

PSN : Geraedus

• edwinvdteems
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12:33
Log net in, blijkt mijn abo ook verlopen. Een nieuw premium account kost me nu idd € 99,99. Twijfel.

• Deezers
edwinvdteems schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:30:
[...]

Log net in, blijkt mijn abo ook verlopen. Een nieuw premium account kost me nu idd € 99,99. Twijfel.
Twijfel niet te lang, want er zijn geruchten over een prijsverhoging en ruim 150 euro per jaar wat het nu al kost is eigenlijk al te veel als je niet veel gebruik maakt van de extra/ premium catalogus (lees: meerdere keren per week).

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Toch maar een jaartje verlengd. Via een keysite uiteindelijk EUR 84 betaald voor EUR 100 tegoed. Ten opzichte van de reguliere prijs is het mij dan toch wel waard om weer een jaartje premium te hebben.

• AreVeeDee
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 09:54
VeeGee schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:46:
Toch maar een jaartje verlengd. Via een keysite uiteindelijk EUR 84 betaald voor EUR 100 tegoed. Ten opzichte van de reguliere prijs is het mij dan toch wel waard om weer een jaartje premium te hebben.
Mijn PS+ Essential is eergisteren verlopen. Deze deal voor Premium is eigenlijk een no-brainer. Maar €84,- is nog beter dan €99,- natuurlijk. Waar gekocht als ik vragen mag?

PSN: AreVeeDee

• Sefaex
  • Laatst online: 12:36
AreVeeDee schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:01:
[...]

Mijn PS+ Essential is eergisteren verlopen. Deze deal voor Premium is eigenlijk een no-brainer. Maar €84,- is nog beter dan €99,- natuurlijk. Waar gekocht als ik vragen mag?
Kinguin.net en dan WELCOME5 voor 5 procent korting

• VeeGee
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Sefaex schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:40:
[...]

Kinguin.net en dan WELCOME5 voor 5 procent korting
Uiteindelijk ben ik bij Driffle geslaagd, maar dat is allemaal om het even qua prijs.

• Sefaex
  • Laatst online: 12:36
VeeGee schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:19:
[...]

Uiteindelijk ben ik bij Driffle geslaagd, maar dat is allemaal om het even qua prijs.
Ohhd die site kende ik nog niet. Hoeveel heb je daar betaald dan. Zie dat het daar duurder kost dan kinguin.
Vind zulke sites sowieso een beetje scammie. Maar tot nu toe is alles goed gegaan. :P

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:14
Gisteren gekeken maar ik moet ook gewoon de volle mep van 152 euro betalen. Abo loopt tot 3 december.

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12:57
LordLynx schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:14:
[...]

Gisteren gekeken maar ik moet ook gewoon de volle mep van 152 euro betalen. Abo loopt tot 3 december.
Ik had al 2 jaar geen abbo, dus heb wel de 99 euro betaald. Helaas niet te stacken.
Leuke aanvulling op mijn PS Portal. Cloud Streaming werkt goed, gister getest met Spiderman 2. Backlog is meteen weer mega groot, maar staan genoeg pareltjes in de catalogus. 99 euro is een nette prijs vind ik voor een jaartje Premium.
Pagina: 1 ... 99 100 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.