Als ik op 1 of andere manier toch ooit eens wil spelen, dan kan ik het altijd nog kopen.Twixie schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:21:
[...]
Waarom niet ? Je weet nooit iets zeker. Kan altijd een reden komen waarom je een spel ineens zou willen laten spelen (bvb kinderen die het ineens willen proberen met vriendjes, een sequel die ineens fantastisch blijkt waardoor je het origineel toch eens wil proberen).
Ik snap echt niet waarom je niet zou claimen. Het is letterlijk 5 seconden werk.
EDIT: had nog de follow-up replies niet gelezen. Het is inderdaad wel zo dat je library na verloop van tijd onoverzichtelijk wordt. Ik denk dat ik al een jaar of 10 PS+ heb, en vanaf het begin altijd alles geclaimd. Heb dus ook letterlijk honderden games, zelfs voor PSVita welke ik nooit gehad heb. Ik houd echter wel alles bij in een spreadsheet. Er bestaat overigens ook een browser plugin waarmee je je gehele catalogus kunt exporteren: PSDLE. Weet wel niet of die nog werkt en geüpdatet wordt.
EDIT: blijkbaar zijn ze er eerder dit jaar mee gestopt: https://github.com/RePod/psdle
Het spel is dan zelfs al zo oud, dan het al amper nog iets zal kosten
Zo houd ik overzicht in mijn gamelijst, en anders koop ik het maar denk ik dan zo.

/f/image/SkvU9bjuOR181hiMxKvhldOF.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/EZVr0zv1sa81F4f5YbeqcvLS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uEhTcAbo5rEdkQlGqdUAEzyL.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tad5cnfVfJ0Tszc0VpH4qEIQ.png?f=user_large)
/f/image/GqSFAOhIAoXHevH7EpPDRumK.webp?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PtQ4OcAko6PZzudSIW0ZuKb9.jpg?f=fotoalbum_large)