Ligt er aan hoeveel je gamed wellicht ookHulleman schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:45:
[...]
Mwoah, valt ook wel weer mee. Completionist kan in 40uur. Niet klein, maar toch zeker niet gigantisch groot.
40 uur doe je dan best klang over
Ligt er aan hoeveel je gamed wellicht ookHulleman schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:45:
[...]
Mwoah, valt ook wel weer mee. Completionist kan in 40uur. Niet klein, maar toch zeker niet gigantisch groot.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
17u alleen Hoofdstory en 25 als je wat zij missies erbij pakt. Wil je alles completen is het inderdaad rond de 40u. Maar als je zo weinig tijd hebt ga je toch niet alles completen?Hulleman schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:45:
[...]
Jewel hoor aangezien er is maar weinig wat ik leuk vind, ik heb ook helemaal geen backlog aan games.Chelseamarre123 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:11:
[...]
17u alleen Hoofdstory en 25 als je wat zij missies erbij pakt. Wil je alles completen is het inderdaad rond de 40u. Maar als je zo weinig tijd hebt ga je toch niet alles completen?
https://howlongtobeat.com/game/44852
[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-08-2025 19:39 ]
Huh betere dingen te doen?…Carlos0_0 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:25:
[...]
Jewel hoor aangezien er is maar weinig wat ik leuk vind, ik heb ook helemaal geen backlog aan games.
En het wil niet zeggen ik er geen tijd voor heb, ik heb wel wat beters te doen dan meerdere of elke dag in de week te gamen.
Doordat ik niet zoveel spellen leuk vind(en niet veel game), kan ik gerust 2 of 3 maanden met 1 spel doen.
Superkiwi schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:20:
Het weekend begint vrijdag om 1600 uur en duurt tot maandag 0800 uur, dat zijn 64 uren die je de tijd hebt.
Als je elke nacht keurig 8 uur slaap pakt hou je precies 40 uur over om de game te completen.
Ik zie het probleem niet
Ketterij ditCarlos0_0 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:45:
[...]
Er bestaat meer in het leven dan gamen he
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Update: je dient de save uit de PS4 versie te exporteren met R1 in het hoofdmenu. Daarna start je de remaster voor de PS5 en importeer je de save met R1 vanuit het hoofdmenu. De trophies unlocken direct na het starten van de save. Er zijn extra trophies te halen in de remaster.Geraedus schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:36:
[...]
Wordt gezien als een nieuw spel, wel kan ik me herinneren dat me save file aanwezig was en dat ik snel die thropies verdiende.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
'Gratis' Trophies dusBor schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:13:
[...]
Update: je dient de save uit de PS4 versie te exporteren met R1 in het hoofdmenu. Daarna start je de remaster voor de PS5 en importeer je de save met R1 vanuit het hoofdmenu. De trophies unlocken direct na het starten van de save. Er zijn extra trophies te halen in de remaster.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Neem je tijd ervoor; als papa van 2 heb ik ook niet veel tijd maar heb dan toch +100u in Elden Ring gestoken (en eindbaas verslagen). Eens je erin zit zal je wel tijd vindenVrijdag schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:01:
[...]
Ja, het eerste beest, in de eerste kamer, in pakweg de eerste minuutIk wist niet wat ik moest doen, niks lukte en toen ben ik maar verder gegaan met Lego Jurassic Park
Wellicht dat ik het nog eens probeer. Volgens een collega is Bloodborne één van de beste spellen ooit en ik lees hier ook allemaal lovende woorden. Ik moet zeggen dat de setting van Bloodborne en Elden Ring me namelijk wél aan staat. Die bizarre donkere, enigszins Lovecraftiaanse fantasy setting en geweldig ontworpen wezens. Het is alleen die moeilijkheidsgraad die mij tegenhoudt. Ik heb niet zo veel tijd om te gamen en daarom heb ik liever een toffe ervaring dan onmeunig veel uitdaging.
Haha ja alleen jammer dat het voor ps stars geen zin meer heeft.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Haha nou ja 1 is ps4/ ps5 dan nog, maar de andere 2 zijn alleen ps4 deel zo te zien ja.Vrijdag schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:59:
Sony een paar maanden geleden: We gaan PS4 spellen uitfaseren.
Sony nu: Hier, drie PS4 spellen.
Vanaf januari 2026. Dus nu nog even vol gas erop.Vrijdag schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:59:
4 oude PS4 spellen ook nog toch? PS+ wordt steeds minder interessant om nog te verlengen.Vrijdag schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:59:
Vanaf 2026 ps5 games op psn+Bor schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:50:
[...]
4 oude PS4 spellen ook nog toch? PS+ wordt steeds minder interessant om nog te verlengen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Niet echt… we hebben al geruime tijd PS5-only games gekregen. Wat ze aangekondigd hebben is dat ze vanaf 2026 geen PS4 games meer gaan geven (wat dus vooral voor PS4 bezitters slecht nieuws is). Zou me ook niet verbazen dat ze dan van 3 naar 2 games gaan.
Dat was de tijd dat er meerdere consoles/ handhelds in omloop waren, deze zijn allemaal al lang end of life die jij opnoemt haha.Twixie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:32:
[...]
Niet echt… we hebben al geruime tijd PS5-only games gekregen. Wat ze aangekondigd hebben is dat ze vanaf 2026 geen PS4 games meer gaan geven (wat dus vooral voor PS4 bezitters slecht nieuws is). Zou me ook niet verbazen dat ze dan van 3 naar 2 games gaan.
Waar is de tijd dat ze er 6 gaven (2x Vita, 2x PS3, 2x PS4, met vaak dan nog crossbuy *zucht*).
Op zich wel leuke maand eens voor mij, 2 van de 3 spellen wil ik wel eens proberen.
Stardew Valley is 1 van de beste (indie) games ooit... Het mooie is juist dat je niet hóeft te bouwen (je bouwt btw geen stadje, maar een boerderij), maar als je daar niet op wilt focussen is het ook gewoon een RPG.Carlos0_0 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:46:
[...]
Op zich wel leuke maand eens voor mij, 2 van de 3 spellen wil ik wel eens proberen.
Stardew Valley laat ik links liggen, dat is niks voor mij een stadje bouwen. ga ik dus ook niet claimen.
Maar Psychonauts 2 ziet er wel geinig uit, en misschien Viewfinder ook(Ga op ze minst even proberen).
[ Voor 91% gewijzigd door Mog op 06-09-2025 20:53 ]
[ Voor 6% gewijzigd door mobygo76 op 10-09-2025 21:01 ]
Voor mij hetzelfde denk ik. Wat er de laatste tijd in de + selectie zit is voor mij echt niet interessant. Fillers met name.mobygo76 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:01:
Voor mij wel de minste maand, dit abonnement kan voor mij niet uit. Aan het eind schroef ik hem weer terug naar standaard.
Als je een abonnement hebt gewoon claimen, je weet maar nooitCarlos0_0 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:26:
Nou ik skip ze alle niks voor mij, zal ze niet gaan claimen.
Alan Awake wel geprobeerd deel 1, maar vond het zelf niet zo. maar zou als je het niet kent wellicht wel eens proberen(Kan misschien best een leuk spel voor je zijn).
Nee juist niet claimen, je moet niet nutteloos alles claimen.Deezers schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:51:
[...]
Als je een abonnement hebt gewoon claimen, je weet maar nooitbij PS+ extra is vanaf morgen The last of Us part 2 remastered te spelen!
Misschien ga je het later nog een keer spelen, of je smaak veranderd, of je deelt je account met iemand die het wel leuk vindtCarlos0_0 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:37:
[...]
Nee juist niet claimen, je moet niet nutteloos alles claimen.
Het heeft geen zin om te claimen, als je zeker weet dit is niks. Dan zit je alleen maar te claimen om te claimen wat geen zin heeft..
behalve dat je heel veel moet scrollen of zoeken in je library, maar gelukkig staan ze gegroepeerd onder PSPlus games418O2 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:43:
[...]
Misschien ga je het later nog een keer spelen, of je smaak veranderd, of je deelt je account met iemand die het wel leuk vindt
het maakt echt geen klap uit, het heeft geen nadelen
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Het punt dat de library bruikbaar is, ligt denk ik voor velen al ver achter onsYakuzA schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:53:
[...]
behalve dat je heel veel moet scrollen of zoeken in je library, maar gelukkig staan ze gegroepeerd onder PSPlus games
Nice, zie hem nog niet staan in de store, maar mooie toevoegingDeezers schreef op donderdag 25 september 2025 @ 18:51:
[...]
Als je een abonnement hebt gewoon claimen, je weet maar nooitbij PS+ extra is vanaf morgen The last of Us part 2 remastered te spelen!
Library is prima bruikbaar hierdoor, doordat ik niet alles maar claim418O2 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:55:
[...]
Het punt dat de library bruikbaar is, ligt denk ik voor velen al ver achter ons
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450
Die filter is echt dramatisch. Sorteren is echt een crime. Daarnaast is in de store het heel vervelend dat ze de optie om te sorteren op prijs (op/aflopend) hebben weggehaald.YakuzA schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 08:53:
[...]
behalve dat je heel veel moet scrollen of zoeken in je library, maar gelukkig staan ze gegroepeerd onder PSPlus games
[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 26-09-2025 09:31 ]
TLoIU2 valt onder Extra, dus de eigen gamecatologus en kan eventueel alsnog offline worden gehaald ooit ala Netflix.Vrijdag schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:30:
[...]
Die filter is echt dramatisch. Sorteren is echt een crime. Daarnaast is in de store het heel vervelend dat ze de optie om te sorteren op prijs (op/aflopend) hebben weggehaald.
Maar goed, vanavond even kijken of TLoU2 al te claimen is. Ben weer bezig met deel 1 op de PS5 en dan kan ik daarna meteen door met deel 2.
Ik heb het spel ook op disc, maar dat is de PS4 versie. Dus op zich zou ik het ook nog wel kunnen spelen als het uit de catalogus gehaald wordt. Eventueel met die upgrade van ik dacht een tientje oid.Deezers schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:49:
[...]
TLoIU2 valt onder Extra, dus de eigen gamecatologus en kan eventueel alsnog offline worden gehaald ooit ala Netflix.
is te downloadenBlik1984 schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 09:06:
[...]
Nice, zie hem nog niet staan in de store, maar mooie toevoeging
PSN: TDBtje
Waarom niet ? Je weet nooit iets zeker. Kan altijd een reden komen waarom je een spel ineens zou willen laten spelen (bvb kinderen die het ineens willen proberen met vriendjes, een sequel die ineens fantastisch blijkt waardoor je het origineel toch eens wil proberen).Carlos0_0 schreef op donderdag 25 september 2025 @ 22:37:
[...]
Nee juist niet claimen, je moet niet nutteloos alles claimen.
Het heeft geen zin om te claimen, als je zeker weet dit is niks. Dan zit je alleen maar te claimen om te claimen wat geen zin heeft..
[ Voor 30% gewijzigd door Twixie op 26-09-2025 15:29 ]
Als ik op 1 of andere manier toch ooit eens wil spelen, dan kan ik het altijd nog kopen.Twixie schreef op vrijdag 26 september 2025 @ 15:21:
[...]
Waarom niet ? Je weet nooit iets zeker. Kan altijd een reden komen waarom je een spel ineens zou willen laten spelen (bvb kinderen die het ineens willen proberen met vriendjes, een sequel die ineens fantastisch blijkt waardoor je het origineel toch eens wil proberen).
Ik snap echt niet waarom je niet zou claimen. Het is letterlijk 5 seconden werk.
EDIT: had nog de follow-up replies niet gelezen. Het is inderdaad wel zo dat je library na verloop van tijd onoverzichtelijk wordt. Ik denk dat ik al een jaar of 10 PS+ heb, en vanaf het begin altijd alles geclaimd. Heb dus ook letterlijk honderden games, zelfs voor PSVita welke ik nooit gehad heb. Ik houd echter wel alles bij in een spreadsheet. Er bestaat overigens ook een browser plugin waarmee je je gehele catalogus kunt exporteren: PSDLE. Weet wel niet of die nog werkt en geüpdatet wordt.
EDIT: blijkbaar zijn ze er eerder dit jaar mee gestopt: https://github.com/RePod/psdle

[ Voor 30% gewijzigd door Amaze86 op 07-10-2025 12:58 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!
Ik kon de game gisteren wel in m'n bibliotheek zetten, zonder te hoeven downloaden.Flipm0de schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:07:
okay, waarschijnlijk een hele domme vraag. Maar ik snap niet hoe de 'maandelijkse' games werken. Ik kan deze (bijv Alan Wake II) niet toevoegen aan mn bibliotheek. Moet ze meteen downloaden. En er staat bij dat ze maar 'geldig' zijn tot ergens in november. Dus neem aan dat ik ze daarna niet meer gratis kan downloaden?
Dit is anders dan de games die in de Plus Extra catalogus zitten, die kan je altijd downloaden. Is het zo dat je de maandelijkse games meteen moet downloaden als je ze ooit wilt spelen?
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
'ergens' november is vast precies het einde van je huidige ps-plus abo?Flipm0de schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:07:
okay, waarschijnlijk een hele domme vraag. Maar ik snap niet hoe de 'maandelijkse' games werken. Ik kan deze (bijv Alan Wake II) niet toevoegen aan mn bibliotheek. Moet ze meteen downloaden. En er staat bij dat ze maar 'geldig' zijn tot ergens in november. Dus neem aan dat ik ze daarna niet meer gratis kan downloaden?
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 08-10-2025 09:28 ]
PSN
ah via de app kan ik de game wel aan mn bibliotheek toevoegen. Via de PS5 gisteren kwam ik bij het winkelmandje waar ie 0,- kost. Maar er wel bijstond dat de aanbieding maar tot 8-11 geldig was (PSN extra loopt nog veel langer door).Jan_V schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:11:
[...]
Ik kon de game gisteren wel in m'n bibliotheek zetten, zonder te hoeven downloaden.
Was op de PS5 zelf. Maar heb het vorige maanden ook wel via de app gedaan.
Zou moeten werken dus. Misschien heb je de game al (een keer) geclaimd, dan hoeft dat niet nogmaals.
Aangezien dit precies nieuw is voor je, is er nog wel een belangrijk verschil.Flipm0de schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 09:07:
Dit is anders dan de games die in de Plus Extra catalogus zitten, die kan je altijd downloaden. Is het zo dat je de maandelijkse games meteen moet downloaden als je ze ooit wilt spelen?
Helemaal duidelijk zo, thanks. Ja idd, als je denkt een game misschien ooit nog te spelen gewoon claimen. En jammer dat ze ook weggaan. Hoorde dat The Witcher een goeie game is en op Extra zou staan, maar is helaas een paar maanden geleden verwijderd uit de catalogus. Pech!Twixie schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:02:
[...]
Aangezien dit precies nieuw is voor je, is er nog wel een belangrijk verschil.
De maandelijkse games kun je altijd blijven spelen zolang je een PS+ abonnement hebt. Je mag zelfs tussenin een pauze nemen. Dus als je ineens geen abonnee meer bent, kun je er geen enkele meer spelen, maar erna terug abonneren zorgt ervoor dat je ze allemaal terug kan spelen.
Voorwaarde is natuurlijk wel dat je ze claimt. Besef je achteraf ineens dat dat spel van 2 maanden geleden je misschien toch interesseert is het helaas pindakaas. Daarom dat ik gewoonweg altijd alle games claim (en ja, na jaren PS+ krijg je wel een enorme library).
De games uit de Extra catalogus kan je enkel spelen zolang ze in de catalogus zitten (en je uiteraard ook een actief abonnement hebt); Echter verdwijnen er met regelmaat games terug uit de catalogus en moet je ze vooralsnog kopen als je ze wil (verder) spelen, zelfs als je abonnement nog actief is. Ik speel niet zo heel veel games uit die catalogus, en toch heb ik al een tiental games waarvan er ineens een slotje in mijn library stond, omdat ze blijkbaar uit de catalogus gehaald zijn. (Gisteren nog gemerkt met The Plucky Squire).
witcher 3 ligt uiteraard al gewoon voor 20eu in de grabbelton tegenwoordigFlipm0de schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:49:
[...]
Helemaal duidelijk zo, thanks. Ja idd, als je denkt een game misschien ooit nog te spelen gewoon claimen. En jammer dat ze ook weggaan. Hoorde dat The Witcher een goeie game is en op Extra zou staan, maar is helaas een paar maanden geleden verwijderd uit de catalogus. Pech!
PSN
En digitaal gewoon zeer vaak voor €6 : https://psprices.com/regi...0/the-witcher-3-wild-huntYakuzA schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:58:
[...]
witcher 3 ligt uiteraard al gewoon voor 20eu in de grabbelton tegenwoordig
uitvoering: The Witcher 3: Wild Hunt - Complete Edition, PS5
In de PSN store is hij nu idd 9,95 zie ikTwixie schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 15:42:
[...]
En digitaal gewoon zeer vaak voor €6 : https://psprices.com/regi...0/the-witcher-3-wild-hunt
PSN
Die heb ik meteen maar gekocht! Thanks! Je moet echt goed zoeken want als je zoekt op the Witcher krijg je een andere versie van 30e.YakuzA schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 16:00:
[...]
In de PSN store is hij nu idd 9,95 zie ik
https://store.playstation...03977_00-00000000000GOTY8
En echt een heel vet spel! Met heel veel plezier gespeeld. Heb nog 1 dlc verhaal liggen.Flipm0de schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 19:17:
[...]
Die heb ik meteen maar gekocht! Thanks! Je moet echt goed zoeken want als je zoekt op the Witcher krijg je een andere versie van 30e.
The Witcher 3 is ook vaak in de Plus geweest en zal heus nog wel eens terugkeren.YakuzA schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:58:
[...]
PSN : Geraedus
Best veel geld voor een 10 jaar oude gameYakuzA schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 14:58:
[...]
Het een sluit het ander niet uit;G.Scholtens schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 07:56:
Gisteren zouden toch de nieuwe plus gepresenteerd worden of ben ik nu in de war
Hij bedoeld denk ik die van november, maar die zijn nog niet bekend zo ver mij bekend is.voog schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 17:01:
[...]
Het een sluit het ander niet uit;als je de essential games bedoelt, die zijn te downloaden. Bedoel je iets anders, dan zul je wat specifieker moeten zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 10-10-2025 12:14 ]
De PSN Essentials worden altijd op het einde van de maand bekendgemaakt voor de volgende maand.Linksquest schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 12:12:
[...]
Hij bedoeld denk ik die van november, maar die zijn nog niet bekend zo ver mij bekend is.
Die worden volgende week aangekondigd. Het is volgens mij allemaal een weekje opgeschoven vanwege de State of Play van laatst.G.Scholtens schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 07:56:
Gisteren zouden toch de nieuwe plus gepresenteerd worden of ben ik nu in de war
ALs je er plezier aan heb gehad, dan heb je jou geld niet weg gegooidGeraedus schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:58:
Leuk dat silent hill 2 nu al in de plus is. Heb dus een paar maanden geleden me geld weggegooid.
Geraedus schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:58:
Leuk dat silent hill 2 nu al in de plus is. Heb dus een paar maanden geleden me geld weggegooid.
:strip_exif()/f/image/EZVr0zv1sa81F4f5YbeqcvLS.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Vrijdag op 15-10-2025 19:21 ]
Until Dawn is de PS5 remaster. Die heeft er nog niet eerder ingezeten.Vrijdag schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:55:
Until Dawn en Yakuza zijn toch al eens eerder in Plus geweest? Ik heb ze hier nog geclaimed. En laatst until Dawn weer eens gedownload naar aanleiding van de (niet zo beste) film.
Silent Hill daarentegen, dat is super gaaf! Ondanks dat ik de steelbook versie heb (en ook al op de PS2, PS3, pc, Xbox)
Hoe dan als je hem zoveel keer gekocht heb ?Vrijdag schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:21:
[...]
[Afbeelding]
First time?
Nog nooit uitgespeeld trouwens
En voor mensen die graag video erbij hebben.
Een combinatie van hebberigheid en pure doodsangstCarlos0_0 schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:22:
[...]
Hoe dan als je hem zoveel keer gekocht heb ?
Until Dawn was de niet PS5 versie volgens mij. Het voelt als een rerun; had voor mij niet gehoeven.Vrijdag schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:55:
Until Dawn en Yakuza zijn toch al eens eerder in Plus geweest? Ik heb ze hier nog geclaimed. En laatst until Dawn weer eens gedownload naar aanleiding van de (niet zo beste) film.
Silent Hill daarentegen, dat is super gaaf! Ondanks dat ik de steelbook versie heb (en ook al op de PS2, PS3, pc, Xbox)
Haha, dat je zo vaak een kopie ervan hebt aangeschaft valt nog wel uit te leggen.Vrijdag schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 19:21:
[...]
[Afbeelding]
First time?
Nog nooit uitgespeeld trouwens
Maakt toch niet uit? Dat waren de maandelijkse games en moest je toen dus ook geclaimd hebben. Nu zitten ze in de Extra catalogus en dus voor langere tijd te spelen voor iedereen met Extra. De Extra catalogus zit vol met games die ooit al eens een maandelijks Essential game waren. Handig voor wie toen nog geen PS+ had.Vrijdag schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:55:
Until Dawn en Yakuza zijn toch al eens eerder in Plus geweest?
[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 17-10-2025 08:43 ]
Dat maakt voor mij wel uit. Ik heb ze al gespeeld en geen interesse in een replay. Ze komen nu op de plek waar ook gewoon nieuwe content had kunnen staan. Zonde en een cheap move wat mij beteft.
Dat is echt wel spijkers op laag water zoeken, jezus. Dit is gewoon fijn voor wie nog geen Plus had.Bor schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:51:
[...]
Dat maakt voor mij wel uit. Ik heb ze al gespeeld en geen interesse in een replay. Ze komen nu op de plek waar ook gewoon nieuwe content had kunnen staan. Zonde en een cheap move wat mij beteft.
Dat klopt. Voor wie toen nog geen Plus had en de games niet heeft gekocht is het fijn. Voor de rest nemen deze twee games plekken in waar andere, nieuwe games hadden kunnen staan. Dit is waarschijnlijk goedkoper voor Sony maar het maakt voor de mensen die PS+ al langere tijd hebben het aanbod weer net een stukje minder interessant..Twixie schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:01:
[...]
Dit is gewoon fijn voor wie nog geen Plus had.
Kan je op een normale manier communiceren? We hoeven het niet eens te zijn maar netjes blijven kan wel toch?Wat is echt wel spijkers op laag water zoeken, jezus.
[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 17-10-2025 10:58 ]
PS Plus Essential hebben ze inderdaad in gezeten in het verleden.Vrijdag schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 18:55:
PSN
Oudere titels vind ik ook geen probleem. Titels die we al hebben gehad wel.Linksquest schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:43:
Vergeet ook niet dat Sony al jaren zegt dat hun Playstation exclusieve games niet Day One op hun dienst gingen zetten, iets dat Xbox wel doet met hun dienst. Ja voor mijn gevoel mogen er zeker wat nieuwere titels sneller naar de dienst komen, maar ik heb er ook vrede mee als wat oudere titels erop komen, want er zullen vast titels zijn die ik gemist heb.
Wordt 21 oktober toegevoegd.Dirtyrockers schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:21:
ben ik scheel?
wanneer komt until dawn in ps plus?
ik zie hem nog niet.
Ik was al aan het wachten tot hij keer in de aanbieding kwam. Maar dit is wel beter.
Ik teken nergens meer voor
Dit gaat helaas niet werken.Quakie schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:52:
Ik heb twee jongens in huis van 13 en 10. De tien jarige had mijn oude ps4. Mijn 13 jarige mijn oude ps5. Ik heb nu een ps5 pro. Na wat moeite kon wij beide spellen spelen. Ook diegene die ik kocht heb.
Nu heeft 10 jarige na lang sparen een ps5 kunnen kopen. Ik ging met mijn domme kop er helemaal vanuit dat hetzelfde ook ging werken maar helaas. Hij moet alle spellen kopen. Ook diegene die ik gekocht heb. Toen dacht ik. Dan log ik op mijn account en kan je zo spelen. Doe ik een ander game. Zelfs dat lukt dus niet. Ik werd Apex legends uitgegooid terwijl hij gta5 wilde spelen. Vervolgens krijgt hij een licentie fout. Nu kunnen wij beide niet gamen.
Ik heb PlayStation plus premium. Wat kan ik nou het beste doen om te zorgen dat we allemaal kunnen gamen zonder dat we spellen dubbel moeten kopen. Liever niet maar als een van hun ook nog een plus account moet hebben om vervolgens volgens mijn gekochte spellen te kunnen spelen begrijp ik dat op zich.
Ik zal toch niet enige zijn met 3 Playstations in huis ?
PS: ook dat gaat niet helpen. Als 1 van beide PS+ Premium neemt, dan zal hij enkel de Premium catalogus kunnen spelen. Dus NIET games die jij vroeger kocht, en ook NIET games die jij vroeger geclaimd hebt van de maandelijkse games.Quakie schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:52:
als een van hun ook nog een plus account moet hebben om vervolgens volgens mijn gekochte spellen te kunnen spelen begrijp ik dat op zich.
Ik teken nergens meer voor
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq