Diablo heb ik ook al via Game Pass maar ik claim altijd alle games. Ik moet het zelf vooral van de Extra en Premium games hebben die ik nog niet heb gespeeld, de maandelijkse Essential games zijn meestal niet mijn smaak. Ik vind persoonlijk 70 euro voor Sonic Racing Crossworlds te veel, maar die zal voorlopig niet op PS+ komen.Hulleman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:26:
Ps plus games voor juli al bekend gemaakt:
[Afbeelding]
Diablo IV is een mooie toevoeging!
Ah kijk aan! Ik ben een tijdje terug weer eens begonnen met Diablo 3. Maar die heb ik inmiddels al zovaak gespeeld (meerdere karakters op de pc, PS4 én PS5) dat ik daar nu toch wel op uit ben gekeken. Moet eerlijk zeggen dat ik niet zo onder de indruk was van de open beta van D4, maar ach, nu kan ik in elk geval het volledige spel eens proberen. Misschien eens samenspelen met een vriend van me, die speelt het op de pc.Hulleman schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 14:26:
Ps plus games voor juli al bekend gemaakt:
[Afbeelding]
Diablo IV is een mooie toevoeging!
Jusant ziet er grafisch een beetje uit als Rime. Lijkt me wel een leuke, relaxende titel om mee af te wisselen tussen al dat geschiet, geknok, gehak en gebeuk en geëxplodeer wat ik normaal gesproken speel.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Voor mij juist een van de beste maanden sinds tijden.
Diablo 4, slimme zet. De originele playerbase is behoorlijk afgehaakt en zo kunnen ze wellicht nog een sloot mensen verleiden tot microtransactions 
In de basis een goede game, maar endgame is zwak. Wel leuk om je 10-20 uurtjes mee te vermaken.
Met deze toevoeging hoop ik stiekem wel dat de uitbreiding nu naar Game Pass komt
In de basis een goede game, maar endgame is zwak. Wel leuk om je 10-20 uurtjes mee te vermaken.
Met deze toevoeging hoop ik stiekem wel dat de uitbreiding nu naar Game Pass komt
Oh ik zie dat Jusant ook op Gamepass staat..
blijft niet veel over komende maand haha. Maar goed, dat is het voor/nadeel van meerdere consoles hebben ...
Ik heb Jusant gespeeld, hele aparte, maar vooral unieke game. Ik vond vooral de gameplay, muziek en sfeer wel leuk gedaan.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ja Jusant ziet er op zich wel leuk uit, om eens tussendoor te proberen / spelen.Linksquest schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 17:19:
Ik heb Jusant gespeeld, hele aparte, maar vooral unieke game. Ik vond vooral de gameplay, muziek en sfeer wel leuk gedaan.
Het is voor mij alweer meer dan een jaar geleden dat ik hem gespeeld en reviewed heb, en dit vond ik toen bij de replay waarde.Carlos0_0 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 19:47:
[...]
Ja Jusant ziet er op zich wel leuk uit, om eens tussendoor te proberen / spelen.
Maar ik vond het hele bijzondere ervaring, dus zeker een aanrader.De vraag die ik altijd graag beantwoord, heeft deze game voor mij een replay waarde? Dat antwoord vind ik een beetje lastig te beantwoorden. De sfeer, de muziek en alles eromheen is erg mooi gedaan. Echter vond ik de gameplay zelf leuk om eens te spelen, maar op bepaalde punten te eentonig voor mijn gevoel. Ik denk zeker dat ik de game nog een keer zou spelen, maar dan wel pas over een paar jaar. Als je me vraag of ik hem op kort termijn nog eens zou gaan spelen, dan zou ik nee zeggen.
Neem ze alle 3 wel mee denk ik, diablo erg veel goede dingen over gehoord. Zelf nog nooit gespeeld, maar valt te proberen. Overige 2 zijn denk ik wel leuk om te testen
Kan Diablo niet claimen. Ik heb al een andere versie in bezit. Maar dat was alleen de server betatest. Maar kijken of het dan wel via de console kan.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Het lukt via console, je moet wel even een andere versie selecteren.Vrijdag schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:09:
Kan Diablo niet claimen. Ik heb al een andere versie in bezit. Maar dat was alleen de server betatest. Maar kijken of het dan wel via de console kan.
Ging prima via de playstation app, kwam gek genoeg wel in het betaal menu(Dat je moet betalen).Vrijdag schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:09:
Er stond dan alleen of ik 0,00 euro wou afrekenen, dus ja maar door gegaan. en hop geclaimd erna.
Alleen ja wel gek dat ik in het afreken menu kwam, dus lijkt nu meer of ik hem gekocht heb. dan gratis bij plus geclaimd heb.
[ Voor 12% gewijzigd door Carlos0_0 op 02-07-2025 21:51 ]
MathieuT schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:18:
[...]
Het lukt via console, je moet wel even een andere versie selecteren.
Bedankt voor jullie tips!Carlos0_0 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:45:
[...]
Ging prima via de playstation app, kwam gek genoeg wel in het betaal menu(Dat je moet betalen).
Er stond dan alleen of ik 0,00 euro wou afrekenen, dus ja maar door gegaan. en hop geclaimd erna.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik gewoon de basegame in het winkelmandje moest doen, die kwam dan op € 0,00 te staan en dan afrekenen. Soms is het te makkelijk
Volgens mij krijg je er avatars ofzo bij, daar kwam ik in ieder geval bij.Carlos0_0 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:45:
[...]
Ging prima via de playstation app, kwam gek genoeg wel in het betaal menu(Dat je moet betalen).
Alleen ja wel gek dat ik in het afreken menu kwam, dus lijkt nu meer of ik hem gekocht heb. dan gratis bij plus geclaimd heb.
Je ging/gaat altijd via het 'betaalmenu' voor PS Plus, alleen normaal is dan idd de tekst anders, dan staat er meestal 'Add to Library' ipv 'Betaal 0eu'Carlos0_0 schreef op woensdag 2 juli 2025 @ 21:45:
[...]
Maar over de jaren heen heb ik inderdaad wel veel varianten gezien, onder de streep komt het op hetzelfde neer
Maar het klopt dat de flows tussen app/console/website wel verschillen, wat verwarrend kan werken
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 03-07-2025 09:12 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Kan ik eindelijk eens cyberpunk testen.
Planet zoo zat er toch al in? Heb ik iig ooit eens gespeeld dacht ik
die heb je toch altijd al kunnen testenChelseamarre123 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:56:
er is toch gewoon een test versie van
Bluey! Daar doen we t voor! De kids zijn blij haha
Hier ook! Al lange tijd aan het loeren op een megadeal, want voor de prijs dat ie was ging ik 'm nooit kopen...
PSN: Redrafted
Voor de mensen die graag clips willen zien van de games die eraan komen, hier weer en mooie video van Playstation Granade.
En voor de liefhebbers, hier nog een 15 jarige Anniversary Trailer van Playstation Plus.
En voor de liefhebbers, hier nog een 15 jarige Anniversary Trailer van Playstation Plus.
[ Voor 28% gewijzigd door Linksquest op 09-07-2025 20:27 ]
Wordt wel een beetje moedeloos van de games die ze elke keer eruit halen, Remnant 2 ben ikbijna aan het einde maar die ga ik nu dus ook weer niet kunnen uitspelen. Paar maanden terug hetzelfde met Tiny Tina gehad.....
Ik moet nu wel haast maken met Dying Light 2. Al ruim 30 uur maar ben volgens mij nog niet eens op de helft 
Hopelijk dit weekend wat meer aan doen.

Hopelijk dit weekend wat meer aan doen.
Dat vind ik ook het grote minpunt van Ps Plus. Je weet niet hoe lang de games erop blijven. Ik koop liever games en dan kan ik alle tijd nemen die ik nodig heb.LordLynx schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:02:
Wordt wel een beetje moedeloos van de games die ze elke keer eruit halen, Remnant 2 ben ikbijna aan het einde maar die ga ik nu dus ook weer niet kunnen uitspelen. Paar maanden terug hetzelfde met Tiny Tina gehad.....
Dat is inderdaad erg vervelend. Sommige games blijven lang, anderen zijn relatief gezien snel weer verdwenen. Balen als je de betreffende spellen nog wilde spelen maar dat niet meer kan.LordLynx schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:02:
Wordt wel een beetje moedeloos van de games die ze elke keer eruit halen, Remnant 2 ben ikbijna aan het einde maar die ga ik nu dus ook weer niet kunnen uitspelen.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Dit probleem is niet alleen bij PlayStation, Xbox doet dit ook, maar meen wel uit ervaring dat ik daar 2 weken van te voren, een popup krijg van een game die ik het spelen, dat hij gaat verdwijnen. Tegelijkertijd krijg ik ook een aanbod om de game met korting te kunnen kopen, zodat ik door kan spelen.
Weet niet of PlayStation ook zo iets aanbied, maar het is inderdaad erg vervelend.
Weet niet of PlayStation ook zo iets aanbied, maar het is inderdaad erg vervelend.
Met premium kun je Planet Zoo 2 uur proberen. Ik ben wel een sucker voor dat soort managementgames, maar Planet Zoo was me te overweldigend.Chelseamarre123 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 17:56:
Toffe lineup voor deze maand! Cyberpunk maar weer eens een kans geven. Die game heb ik al een aantal keer geprobeerd, maar kon er nooit inkomen. De game voelde altijd zo leeg, statisch en generiek aan. Dat is overigens van voor patch 2.xx waar de game en skilltree behoorlijk op de schop gegaan moet zijn.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Het zit een beetje ver weggestopt. Op de site kan ik het niet vinden (hoewel ik dacht dat ik het daar ook heb gezien) maar op de console kan je als je naar de PS Plus tegel gaat, zien welke spellen er gaan verdwijnen. Staat iets van "laatste kans" of iets in die strekking.Linksquest schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 09:56:
Dit probleem is niet alleen bij PlayStation, Xbox doet dit ook, maar meen wel uit ervaring dat ik daar 2 weken van te voren, een popup krijg van een game die ik het spelen, dat hij gaat verdwijnen. Tegelijkertijd krijg ik ook een aanbod om de game met korting te kunnen kopen, zodat ik door kan spelen.
Daarna kan je het spel "gewoon" kopen, er is geloof ik geen speciale korting oid.
Ohja, deze verlaten PS Plus vanaf 15 juli:
* Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion
* Dying Light 2: Stay Human
* Job Simulator
* Mount and Blade 2: Bannerlord
* Remnant 2
* Vampire: The Masquerade - Swansong
* Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion
* Dying Light 2: Stay Human
* Job Simulator
* Mount and Blade 2: Bannerlord
* Remnant 2
* Vampire: The Masquerade - Swansong
Het zou beter zijn als er duidelijk van te voren gecommuniceerd wordt naar de klant hoe lang games erop blijven staan of Sony zegt bijvoorbeeld alle exclusives na een jaar op PS Plus Extra of Premium. Dan heb je een duidelijke boodschap en weet je als klant waar je aan toe bent. Nu wordt er waarschijnlijk per game een afspraak/deal gemaakt door Sony. Pure willekeur.
Iedere maand wanneer er nieuwe games toegevoegd worden, wordt dit lijstje ook geüpdatet. Je hebt dan nog een maand de tijd voordat ze eraf gaan. Afhankelijk van de game en hoeveel tijd je te besteden hebt zou dit toch wel genoeg moeten zijn.Vrijdag schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 10:22:
[...]
Het zit een beetje ver weggestopt. Op de site kan ik het niet vinden (hoewel ik dacht dat ik het daar ook heb gezien) maar op de console kan je als je naar de PS Plus tegel gaat, zien welke spellen er gaan verdwijnen. Staat iets van "laatste kans" of iets in die strekking.
Daarna kan je het spel "gewoon" kopen, er is geloof ik geen speciale korting oid.
Maar je moet het inderdaad wel zelf actief in de gaten blijven houden in de store.
In het verlengde daarvan zou een (push) melding handig zijn in de trant van "Hey, we zien dat je game x speelt (of gespeeld hebt). Deze verdwijnt over 4 weken van PS+. Je kunt het nu nog met korting kopen als je wilt ".bRuud83 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 13:23:
Het zou beter zijn als er duidelijk van te voren gecommuniceerd wordt naar de klant hoe lang games erop blijven staan of Sony zegt bijvoorbeeld alle exclusives na een jaar op PS Plus Extra of Premium. Dan heb je een duidelijke boodschap en weet je als klant waar je aan toe bent. Nu wordt er waarschijnlijk per game een afspraak/deal gemaakt door Sony. Pure willekeur.
Weet niet of ze dat al doen, maar zou wel tof zijn.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Ik zie het eigenlijk altijd alleen maar in die filmpjes op youtube en net als nu heb je dan nog maar een paar dagen. Maar zelfs een maand is voor mij vaak niet genoeg om iets uit te spelen, Remnant bijvoorbeeld speel ik coop met iemand en we mogen al blij zijn als we 3 uurtjes in de week kunnen inplannen.....Raem schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 14:14:
[...]
Iedere maand wanneer er nieuwe games toegevoegd worden, wordt dit lijstje ook geüpdatet. Je hebt dan nog een maand de tijd voordat ze eraf gaan. Afhankelijk van de game en hoeveel tijd je te besteden hebt zou dit toch wel genoeg moeten zijn.
Maar je moet het inderdaad wel zelf actief in de gaten blijven houden in de store.
Toen ik afgelopen weekend Dying Light 2 opstartte, kreeg ik een melding dat het spel binnenkort van Plus zou verdwijnen. Nu is er een "sale" voor €20,99. Geen idee of dat ook voor ander Plus leden geldt, maar als je het alsnog wil kopen is dat op zich een prima prijs. Zelf doe ik het nog niet, wacht wel een andere sale af. Kan ik ondertussen mooi beginnen met Diablo 4 en Cyberpunk.
Twijfel ook nog over Ready or Not, maar die is net uit en nog wel aan de prijs.
Twijfel ook nog over Ready or Not, maar die is net uit en nog wel aan de prijs.
De prijs is best schappelijk, gezien hij 2de hands ook voor een €28,50 gemiddeld gaat, en nieuw nog voor €37,-, heb ik het wel over een fysiek exemplaar.
Ja dat klopt, maar ik heb de prijs ook wel eens lager zien, soms is het spel rond de €19,- in een sale. Nuja, voorlopig geen haast er mee
Weer niet veel soeps zo te zien, maar goed pas net bezig met death stranding 1.
En straks nog Mafia, dus ik voorlopig nog wel genoeg te doen
.
En straks nog Mafia, dus ik voorlopig nog wel genoeg te doen
Lies of P had ik de vorige keer op Game Pass gemist, dus zeker eentje die ik deze keer ga claimen.
Voor de mensen die graag een video willen zien.
Voor de mensen die graag een video willen zien.
Lies of P niet veel soeps noemenCarlos0_0 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:07:
Weer niet veel soeps zo te zien, maar goed pas net bezig met death stranding 1.
En straks nog Mafia, dus ik voorlopig nog wel genoeg te doen.
Een van de beste soulslikes ooit gemaakt. Wellicht niet je ding, maar dat maakt niet dat het niet veel soeps is.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Zeker doen, echt steengoed! Een echte soulslike, maar niet zo frustrerend moeilijk.Linksquest schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:17:
Lies of P had ik de vorige keer op Game Pass gemist, dus zeker eentje die ik deze keer ga claimen.
Of te wel zo gezegd dan, voor mij niet veel soepsHulleman schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:43:
[...]
Lies of P niet veel soeps noemen![]()
Een van de beste soulslikes ooit gemaakt. Wellicht niet je ding, maar dat maakt niet dat het niet veel soeps is.
Souls games vind ik echt niks aan, dus ja Lies of P ook niet(Heb effe trailer gekeken)
Dat kan. Lies of P is dan waarschijnlijk niet iets voor jou. Al vond ik die game best toegankelijk voor een SoulslikeCarlos0_0 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 21:06:
[...]
Of te wel zo gezegd dan, voor mij niet veel soeps.
Souls games vind ik echt niks aan, dus ja Lies of P ook niet(Heb effe trailer gekeken)
Ooit heb ik op de Xbox360 Dark Souls gekocht. Dat leek me wel een toffe hack&slash. Ik ben nooit verder gekomen dan het eerste skelet 
Jááááren later kwam Bloodborne in de PS+ op de PS4. Ik kwam niet voorbij de weerwolf.
Ik trek die moeilijkheidsgraad écht niet. Ik wil gewoon in "gamer-dad-mode" dingen slaan met een zwaard en als een über-1337-ninja-chapter-master-kontschop-badass overal overheen stoomwalsen.
Kan dat met Lies of P? Ik vraag dat voor mezelf
Jááááren later kwam Bloodborne in de PS+ op de PS4. Ik kwam niet voorbij de weerwolf.
Ik trek die moeilijkheidsgraad écht niet. Ik wil gewoon in "gamer-dad-mode" dingen slaan met een zwaard en als een über-1337-ninja-chapter-master-kontschop-badass overal overheen stoomwalsen.
Bedoel je het eerste beest in de eerste kamer waar de bedoeling is dat je dood gaat? of de 1e boss fight?Vrijdag schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:51:
/ontopic: Lies of P dus straks na DS2 om te spelen

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 30-07-2025 09:56 ]
PSN
Nee, Lies of P is ook een souls-like, combat met hoge moeilijkheidsgraadVrijdag schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:51:
Ooit heb ik op de Xbox360 Dark Souls gekocht. Dat leek me wel een toffe hack&slash. Ik ben nooit verder gekomen dan het eerste skelet
Ja, het eerste beest, in de eerste kamer, in pakweg de eerste minuutYakuzA schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:54:
[...]
Bedoel je het eerste beest in de eerste kamer waar de bedoeling is dat je dood gaat? of de 1e boss fight?
/ontopic: Lies of P dus straks na DS2 om te spelen
Wellicht dat ik het nog eens probeer. Volgens een collega is Bloodborne één van de beste spellen ooit en ik lees hier ook allemaal lovende woorden. Ik moet zeggen dat de setting van Bloodborne en Elden Ring me namelijk wél aan staat. Die bizarre donkere, enigszins Lovecraftiaanse fantasy setting en geweldig ontworpen wezens. Het is alleen die moeilijkheidsgraad die mij tegenhoudt. Ik heb niet zo veel tijd om te gamen en daarom heb ik liever een toffe ervaring dan onmeunig veel uitdaging.
Haha, ja, de 'bedoeling' is daar dus ook dat je dood gaat omdat je nog niks kan en dan begint hetVrijdag schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:01:
[...]
Ja, het eerste beest, in de eerste kamer, in pakweg de eerste minuutIk wist niet wat ik moest doen, niks lukte en toen ben ik maar verder gegaan met Lego Jurassic Park
PSN
To be fair, die eerste weerwolf in die kamer hoef je eigenlijk niet te verslaan en is er meer om de toon van het spel te zetten. Het is eigenlijk de bedoeling dat je daar dood gaat zodat je in de Hunters Dream terecht komt.Vrijdag schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:01:
[...]
Ja, het eerste beest, in de eerste kamer, in pakweg de eerste minuutIk wist niet wat ik moest doen, niks lukte en toen ben ik maar verder gegaan met Lego Jurassic Park
Wellicht dat ik het nog eens probeer. Volgens een collega is Bloodborne één van de beste spellen ooit en ik lees hier ook allemaal lovende woorden. Ik moet zeggen dat de setting van Bloodborne en Elden Ring me namelijk wél aan staat. Die bizarre donkere, enigszins Lovecraftiaanse fantasy setting en geweldig ontworpen wezens. Het is alleen die moeilijkheidsgraad die mij tegenhoudt. Ik heb niet zo veel tijd om te gamen en daarom heb ik liever een toffe ervaring dan onmeunig veel uitdaging.
link_AJ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:04:
[...]
To be fair, die eerste weerwolf in die kamer hoef je eigenlijk niet te verslaan en is er meer om de toon van het spel te zetten. Het is eigenlijk de bedoeling dat je daar dood gaat zodat je in de Hunters Dream terecht komt.
Ja, daar kwam ik dus pas later achter, toen ik aan het mopperen was tegenover mijn collega over de moeilijkheidsgraadYakuzA schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:03:
[...]
Haha, ja, de 'bedoeling' is daar dus ook dat je dood gaat omdat je nog niks kan en dan begint het
Ik las wel dat Lies of P ook een "slappe hap" mode heeft, dus ik ben daar wel in benieuwd: https://gamerant.com/lies...plained-change-easy-very/
En ohja, dit stemt mij dan ook wel blij: https://www.ggrecon.com/g...erformance-graphics-mode/
Aangezien ik een uitvoering: MSI G2712F Zwart gebruik icm mijn PS5 en dus mooi een hoge framerate op 1080p kan krijgen.
[ Voor 14% gewijzigd door Vrijdag op 30-07-2025 10:18 ]
Combat met een hoger dan gemiddelde moeilijkheidsgraad. Lies of P is voor een souls-like simpel.link_AJ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:59:
[...]
Nee, Lies of P is ook een souls-like, combat met hoge moeilijkheidsgraad
Elden Ring is veel toegankelijker dan Bloodborne. Bloodborne vond ik ook niet te doen.Vrijdag schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:01:
[...]
Ik moet zeggen dat de setting van Bloodborne en Elden Ring me namelijk wél aan staat. Ik heb niet zo veel tijd om te gamen en daarom heb ik liever een toffe ervaring dan onmeunig veel uitdaging.
Als je met een soulslike wil beginnen dan is Elden Ring prima om mee te beginnen. Nadeel, Elden Ring is onmeunig lang. Je 1e playthrough kost je makkelijk 100+ uur. Elden Ring vond ik zonder walkthroughs onspeelbaar. Niet zozeer de moeilijkheid, want je kunt makkelijk enorm overpowered worden, maar met name de overweldiging van de omvang van de game, en hoe je dat überhaupt te lijf moet gaan. Lies of P is lineair, veel behapbaarder, veel makkelijker en veel korter (ca 30uur) dan Elden Ring
Mwua, er zit een bossfight in die een stuk moeilijker is dan de meeste Dark Souls bossfightsHulleman schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:36:
[...]
Combat met een hoger dan gemiddelde moeilijkheidsgraad. Lies of P is voor een souls-like simpel.
Eens, de 2e fase van de laatste boss (overigens een optionele boss) is significant moeilijker dan de rest van de game. Daar heb ik me wel op stuk gebeten, maar voor de rest is het helemaal prima te spelen voor soulslike beginners.link_AJ schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:49:
[...]
Mwua, er zit een bossfight in die een stuk moeilijker is dan de meeste Dark Souls bossfights
Ik heb die boss op de brug ook behoorlijk wat pogingen moeten geven,Hulleman schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:59:
[...]
Eens, de 2e fase van de laatste boss (overigens een optionele boss) is significant moeilijker dan de rest van de game. Daar heb ik me wel op stuk gebeten, maar voor de rest is het helemaal prima te spelen voor soulslike beginners.
spoiler: title
, en die is niet optioneel.
Laxasia
Nieuwe maandelijkse games zijn vanaf vandaag te downloaden.
2 opvallende tegenvallers:
* Voor het eerst sinds lang krijgen we slechts 1 PS5 game. Twee van de drie games hebben geen PS5-versie. Beetje vreemd gezien Sony een tijd geleden aangekondigd had te gaan focussen op PS5 en er volgend jaar zelfs geen PS4 games meer gaan weggegeven worden ?!
* DayZ. Nog nooit van gehoord, maar met 31 op Metacritic is dat de slechts scorende game die we ooit kregen.
2 opvallende tegenvallers:
* Voor het eerst sinds lang krijgen we slechts 1 PS5 game. Twee van de drie games hebben geen PS5-versie. Beetje vreemd gezien Sony een tijd geleden aangekondigd had te gaan focussen op PS5 en er volgend jaar zelfs geen PS4 games meer gaan weggegeven worden ?!
* DayZ. Nog nooit van gehoord, maar met 31 op Metacritic is dat de slechts scorende game die we ooit kregen.
Mooi, MK1 is proberen.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Spider Man 1 remastered ook zeker een aanrader, wat een verschil met het origineel.
PSN : Geraedus
PlayStation Granade heeft weer een mooie overzicht video gemaakt.
Maar dit spel is zo gigantisch groot, als ik hem wil spelen dan wil ik ook alles doen(Side quest/rugzakjes vinden etc).Geraedus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:36:
Spider Man 1 remastered ook zeker een aanrader, wat een verschil met het origineel.
Nu speel ik in dat geval gelukkig niet veel spellen, maar hier ga ik dan wel ontzettend lang mee bezig zijn(Paar maanden).
Wel enige spel denk van ja leuk, op misschien eens een potje knokken met Mortal Kombat na)Alleen ben ik altijd wel weer snel op uitgekeken)
Kan je de savegame van het origineel importeren of moet alles opnieuw en ziet Sony het als een nieuw spel (dus ook nieuwe trophies etc)?Geraedus schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 19:36:
Beide. Het is een nieuwe trophy lijst, maar je kunt je PS4 savegame importeren en verder gaan waar je gebleven was. Trophies worden dan automatisch unlocked die je in de PS4 versie al hebt gehaald.Bor schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:57:
[...]
Kan je de savegame van het origineel importeren of moet alles opnieuw en ziet Sony het als een nieuw spel (dus ook nieuwe trophies etc)?
Ah, dat scheelt veel herspelen. TopRaem schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:25:
[...]
Beide. Het is een nieuwe trophy lijst, maar je kunt je PS4 savegame importeren en verder gaan waar je gebleven was. Trophies worden dan automatisch unlocked die je in de PS4 versie al hebt gehaald.
Wordt gezien als een nieuw spel, wel kan ik me herinneren dat me save file aanwezig was en dat ik snel die thropies verdiende.Bor schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:57:
[...]
Kan je de savegame van het origineel importeren of moet alles opnieuw en ziet Sony het als een nieuw spel (dus ook nieuwe trophies etc)?
PSN : Geraedus
Mwoah, valt ook wel weer mee. Completionist kan in 40uur. Niet klein, maar toch zeker niet gigantisch groot.
Ligt er aan hoeveel je gamed wellicht ookHulleman schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:45:
[...]
Mwoah, valt ook wel weer mee. Completionist kan in 40uur. Niet klein, maar toch zeker niet gigantisch groot.
40 uur doe je dan best klang over
Het weekend begint vrijdag om 1600 uur en duurt tot maandag 0800 uur, dat zijn 64 uren die je de tijd hebt.
Als je elke nacht keurig 8 uur slaap pakt hou je precies 40 uur over om de game te completen.
Ik zie het probleem niet
Als je elke nacht keurig 8 uur slaap pakt hou je precies 40 uur over om de game te completen.
Ik zie het probleem niet
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
17u alleen Hoofdstory en 25 als je wat zij missies erbij pakt. Wil je alles completen is het inderdaad rond de 40u. Maar als je zo weinig tijd hebt ga je toch niet alles completen?Hulleman schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:45:
[...]
https://howlongtobeat.com/game/44852
Jewel hoor aangezien er is maar weinig wat ik leuk vind, ik heb ook helemaal geen backlog aan games.Chelseamarre123 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:11:
[...]
17u alleen Hoofdstory en 25 als je wat zij missies erbij pakt. Wil je alles completen is het inderdaad rond de 40u. Maar als je zo weinig tijd hebt ga je toch niet alles completen?
https://howlongtobeat.com/game/44852
En het wil niet zeggen ik er geen tijd voor heb, ik heb wel wat beters te doen dan meerdere of elke dag in de week te gamen
Doordat ik niet zoveel spellen leuk vind(en niet veel game), kan ik gerust 2 of 3 maanden met 1 spel doen.
[ Voor 8% gewijzigd door Carlos0_0 op 14-08-2025 19:39 ]
Huh betere dingen te doen?…Carlos0_0 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 19:25:
[...]
Jewel hoor aangezien er is maar weinig wat ik leuk vind, ik heb ook helemaal geen backlog aan games.
En het wil niet zeggen ik er geen tijd voor heb, ik heb wel wat beters te doen dan meerdere of elke dag in de week te gamen.
Doordat ik niet zoveel spellen leuk vind(en niet veel game), kan ik gerust 2 of 3 maanden met 1 spel doen.
Superkiwi schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:20:
Het weekend begint vrijdag om 1600 uur en duurt tot maandag 0800 uur, dat zijn 64 uren die je de tijd hebt.
Ik zie het probleem niet
Ketterij ditCarlos0_0 schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:45:
[...]
Er bestaat meer in het leven dan gamen he
Maar met goed onderbouwde voorbeelden komen ho maar. Roeptoeterij, niks meer. Hij zou een goede Pingu zijn.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
The Rouge Prince of Persia is als extra game in PlayStation Plus verschenen.
Update: je dient de save uit de PS4 versie te exporteren met R1 in het hoofdmenu. Daarna start je de remaster voor de PS5 en importeer je de save met R1 vanuit het hoofdmenu. De trophies unlocken direct na het starten van de save. Er zijn extra trophies te halen in de remaster.Geraedus schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 09:36:
[...]
Wordt gezien als een nieuw spel, wel kan ik me herinneren dat me save file aanwezig was en dat ik snel die thropies verdiende.
'Gratis' Trophies dusBor schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:13:
[...]
Update: je dient de save uit de PS4 versie te exporteren met R1 in het hoofdmenu. Daarna start je de remaster voor de PS5 en importeer je de save met R1 vanuit het hoofdmenu. De trophies unlocken direct na het starten van de save. Er zijn extra trophies te halen in de remaster.
Neem je tijd ervoor; als papa van 2 heb ik ook niet veel tijd maar heb dan toch +100u in Elden Ring gestoken (en eindbaas verslagen). Eens je erin zit zal je wel tijd vindenVrijdag schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 10:01:
[...]
Haha ja alleen jammer dat het voor ps stars geen zin meer heeft.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Sony een paar maanden geleden: We gaan PS4 spellen uitfaseren.
Sony nu: Hier, drie PS4 spellen.
Haha nou ja 1 is ps4/ ps5 dan nog, maar de andere 2 zijn alleen ps4 deel zo te zien ja.Vrijdag schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:59:
Vanaf januari 2026. Dus nu nog even vol gas erop.Vrijdag schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:59:
4 oude PS4 spellen ook nog toch? PS+ wordt steeds minder interessant om nog te verlengen.Vrijdag schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 17:59:
Vanaf 2026 ps5 games op psn+Bor schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 20:50:
[...]
4 oude PS4 spellen ook nog toch? PS+ wordt steeds minder interessant om nog te verlengen.
Niet echt… we hebben al geruime tijd PS5-only games gekregen. Wat ze aangekondigd hebben is dat ze vanaf 2026 geen PS4 games meer gaan geven (wat dus vooral voor PS4 bezitters slecht nieuws is). Zou me ook niet verbazen dat ze dan van 3 naar 2 games gaan.
Waar is de tijd dat ze er 6 gaven (2x Vita, 2x PS3, 2x PS4, met vaak dan nog crossbuy *zucht*).
Stardew Valley heb ik echt al grijsgespeeld. Iemand ervaring met die andere twee?
Dat was de tijd dat er meerdere consoles/ handhelds in omloop waren, deze zijn allemaal al lang end of life die jij opnoemt haha.Twixie schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:32:
[...]
Niet echt… we hebben al geruime tijd PS5-only games gekregen. Wat ze aangekondigd hebben is dat ze vanaf 2026 geen PS4 games meer gaan geven (wat dus vooral voor PS4 bezitters slecht nieuws is). Zou me ook niet verbazen dat ze dan van 3 naar 2 games gaan.
Waar is de tijd dat ze er 6 gaven (2x Vita, 2x PS3, 2x PS4, met vaak dan nog crossbuy *zucht*).
De ps4 kan ik ook prima nu eens snappen, dat ze hiermee gaan stoppen. Dan stoppen ze er naar 13 jaar mee toch netjes.
Ja niet iedereen zal de ps4 in 2013 hebben gekocht of 2014, maar wil niet zeggen dat console gelijk niet te gebruiken meer is en de store offline gaat(En je niks meer ermee kan doen).
Maar ik denk wel dat ze dan van 3 naar 2 games wellicht gaan ja. dat zal wel jammer zijn mocht dat gebeuren.
Op zich wel leuke maand eens voor mij, 2 van de 3 spellen wil ik wel eens proberen.
Stardew Valley laat ik links liggen, dat is niks voor mij een stadje bouwen. ga ik dus ook niet claimen.
Maar Psychonauts 2 ziet er wel geinig uit, en misschien Viewfinder ook(Ga op ze minst even proberen).
Stardew Valley is 1 van de beste (indie) games ooit... Het mooie is juist dat je niet hóeft te bouwen (je bouwt btw geen stadje, maar een boerderij), maar als je daar niet op wilt focussen is het ook gewoon een RPG.Carlos0_0 schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 08:46:
[...]
Op zich wel leuke maand eens voor mij, 2 van de 3 spellen wil ik wel eens proberen.
Stardew Valley laat ik links liggen, dat is niks voor mij een stadje bouwen. ga ik dus ook niet claimen.
Maar Psychonauts 2 ziet er wel geinig uit, en misschien Viewfinder ook(Ga op ze minst even proberen).
Niet toegestaan.
[ Voor 91% gewijzigd door Mog op 06-09-2025 20:53 ]
Voor mij wel de minste maand, dit abonnement kan voor mij niet uit. Aan het eind schroef ik hem weer terug naar standaard.
[ Voor 6% gewijzigd door mobygo76 op 10-09-2025 21:01 ]
Voor mij hetzelfde denk ik. Wat er de laatste tijd in de + selectie zit is voor mij echt niet interessant. Fillers met name.mobygo76 schreef op woensdag 10 september 2025 @ 21:01:
Voor mij wel de minste maand, dit abonnement kan voor mij niet uit. Aan het eind schroef ik hem weer terug naar standaard.
Beetje later dan normaal, maar hier is alsnog de video door Playstation Granade voor de liefhebbers.
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.