Acties:
  • +2Henk 'm!

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:11

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Mede-auteur:
  • Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:22

Geronimous

Playstation Plus discussie-topic

Welkom in het discussietopic over PlayStation Plus. In deze allereerste post zul je allerlei handige informatie vinden over de Plus abonnementen. Dit topic is verder voor de algemene discussie rondom Plus, denk hierbij aan bijvoorbeeld prijzen, de maandelijkse games, actuele aanbod van streaminggames, etc.

Aanverwante topics:Belangrijke websites:

Het in 2010 gelanceerde PlayStation Plus is een abonnementendienst voor het PlayStation platform en biedt de speler een aantal extra's, waaronder een aantal gratis maandelijkse games, toegang tot online multiplayer, vroegtijdige toegang tot nieuwe games, kortingen in de PlayStation Store, online cloudopslag van gamedata en de automatische download en installatie van game-updates.

Online MultiplayerExclusieve kortingen100 Gb CloudopslagGame-contentSharePlayGamehelp
(PS5 only)

Maandelijkse games

Bij alle drie de lidmaatschapsniveau's krijg je maandelijks de optie om geselecteerde games toe te voegen aan je bibliotheek. Je hebt toegang tot deze games zolang een abonnement actief is. Het platform van deze gratis games is in de loop der tijd mee veranderd met de launch van nieuwe systemen. Op het moment van schrijven kun je een mix van PS4, PS5 en PS VR games verwachten.

PS Plus Collection voor PS5-bezitters

de PS Plus Collection is een collectie van 20 toonaangevende PS4 games die ter ere van de launch van de PS5 gratis beschikbaar zijn bij de aankoop van een PS5.
  • Batman: Arkham Knight
  • Battlefield 1
  • Bloodborne
  • Call of Duty: Black Ops III – Zombies Chronicles Edition
  • Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  • Detroit: Become Human
  • Days Gone
  • Fallout 4
  • Final Fantasy XV Royal Edition
  • God of War
  • Infamous Second Son
  • The Last Guardian
  • The Last of Us Remastered
  • Monster Hunter: World
  • Mortal Kombat X
  • Ratchet & Clank
  • Resident Evil 7: Biohazard
  • Uncharted 4: A Thief's End
  • Until Dawn

Nieuwe opzet 2022
Sony kondigde in een blogpost op 31 maart 2022 aan dat PS Plus en de streamingdienst PlayStation Now worden samengevoegd in drie nieuwe abonnementsniveau's. De merknaam PS Plus blijft behouden en het standaardabonnement wordt hernoemd naar Essential.
Abonnementsniveaus
PlayStation Plus kent vanaf Juni 2022 drie verschillende niveau's; Essential, Extra en Premium. Abonnementen kunnen per maand, kwartaal of jaar worden afgesloten of worden aangevuld.

Essential
• Twee maandelijkse games
• Korting PS Store
• 100Gb Cloudopslag game save data
• Online multiplayer
€ 8,99 per maand
€ 24,99 per kwartaal
€ 59,99 per jaar

Extra
Alles van Essential, plus;
• Downloaden van 400* PS4 en PS5 games
€ 13,99 per maand
€ 39,99 per kwartaal
€ 99,99 per jaar

Premium
Alles van Essential en Extra, plus;
• Streamen van PS3-games
• Downloaden en streamen** van PSX-, PS2-, PSP, en PS4-games
• Game trials met tijdslimiet
€ 16.99 per maand
€ 49,99 per kwartaal
€ 119,99 per jaar

* Sony benadrukt dat het aanbod in de catalogus per regio kan verschillen
** Streamen is mogelijk vanaf een PS4-, PS5-console of een PC

Uitrol en migratie
Sony heeft de nieuwe abonnementen gefaseerd per regio zal uitgerold, waarbij Europa als laatste aan de beurt was op 23 juni 2022.

Bestaande PS Plus abonnementen gingen over in Plus Essential, en bestaande PS Now klanten gingen over in Plus Premium, zonder daarvoor meer te hoeven betalen.

Games

De nieuwe abonnementen bieden een 'frisse' catalogus vol games, waarbij Plus Extra zo'n 400 PS4- en PS5-games bevat. Bij launch waren titels als Death Stranding, God of War, Marvel’s Spider-Man, Marvel’s Spider-Man: Miles Morales, Mortal Kombat 11, en Returnal beschikbaar, verder zal de catalogus in de toekomst 'regelmatig worden ververst'.

De actuele en volledige lijst met games is hier te vinden.

https://tweakers.net/i/gJU5ErLAZ3tk2FtUdz2iZ8bgrXo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/jQNwdNoZiVECAlmpRH5woel9.png?f=user_large

[Voor 172% gewijzigd door Geronimous op 23-06-2022 13:41. Reden: bijgewerkt na launch]

All-Round nerd | iRacing Profiel

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-03 10:59
Ik heb begrepen dat je de maandelijkse 4 games niet zelf mag kiezen, maar dat ze worden 'voorgesteld'. Dat zet de dingen meteen in een ander perspectief. De gedownloade games vervallen ook wanneer je je abonnement stopzet. Enkel gedownloade content met korting vervalt niet.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Typfoutje :>tussne 29 juni en 3 augustus (29 juli).

Maar dit ga ik zeker nemen, hoofdzakelijk om deze reden:
Je krijgt de mogelijkheid om 4 games te downloaden elke maand, gratis! Dit bestaat uit 1 PSN game, 2 mini's en 1 PlayStation klassieker

Ik heb bizar veel mini's en 'full games' gekocht (nouja, wat je voor die 13-20 euro krijgt), per jaar zou me dat flink wat euro's schelen. An sich maakt het dan niet uit welke games het zijn, voor 50 euro in je het jaar vind ik dat wel best :P Ik hoop er ook op dat bepaalde DLC, zoals auto's in MNR of nieuwe characters in fighting games dan gratis zijn voor de Plus mensen, zoals al die LBP poppetjes of bepaalde outfits.

[Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 30-06-2010 10:09]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Excuses voor de typfouten. Ik werk op mijn stage via een thin client en RDP, er zit delay tussen mijn werkelijke typen en verschijnen op beeld. Ik heb toegevoegd dat avatars/games van tevoren worden bepaald en de DLC's op korting zijn.

Ik zelf ga denk ik een jaar lang afsluiten, puur om de games en extra's. Zoveel kost het niet eens over een jaar gezien (50 euro delen door 12 is 4.17 euro per maand)

[Voor 12% gewijzigd door w4rguy op 30-06-2010 10:12]

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-01 11:08

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Even een quote van mijzelf vanuit een ander stukje internet:

Je krijgt per maand 4 games waarvan 1 PSN game, 2 mini's (dus PS3 en PSP) en 1 PS Classic.
Deze games worden door Sony uitgekozen en zijn alleen in de maand zelf te downloaden (wel eventueel later opnieuw als je ze verwijderd hebt, zolang je lid ben van PSN+).

Daarnaast wordt er maandelijks DLC aangeboden, theme's en andere rommmel. Deze content is altijd voor de heb, dus ook na opzeggen van PSN+.

Ook worden er nog extra kortingen aan PSN+ members gegeven op aanschaf van PSN-titels. De kortingen zijn ook per maand wisselend. Voor deze content geldt ook weer dat het voor de heb is. Dus aangeschafte content blijft ook eigendom na opzeggen van PSN+.

Tot slot zijn er dan nog de andere opties zoals timed updates, eerder toegang tot demo's/beta's en full game trial.

Daarnaast is ook allang bekend wat de content zal zijn voor deze maand (29 juni tot 3 augustus):

PSN PS3: Wipeout HD
minis: Field Runners, Age of Zombies
PSone: Destruction Derby
DLC: KillZone 2: Steel & Titanium DLC

Kortingen:
LBP God of War Pack - 50%,
LBP: LocoRoco costume pack - 50%,
Gravity Crash - 20%,
Fat Princess DLC - 20%

Themes & avatars:
LBP Theme,
PlayStation "Game Is Just The Start" Dynamic Theme,
2 x Fat Princess Premium Avatars

en dan voor de maand daarop (4 augustus tot 1 september):

PSN PS3: Zen Pinball
minis: Blast-Off, Alien Zombie Death
PSone: Medievil
DLC: Motorstorm Pacific Rift: Adrenaline Pack

Kortingen:
Zen Pinball Earth Defence Table - 20%,
Warhawk Triple Combo Pack - 50%,
Super Stardust HD - 20%,
WipeOutHD Fury - 20%

Themes & avatars:
PlayStation + Dynamic Theme,
Heavy Rain Crime Scene Theme,
2 x Heavy Rain Avatars

Mocht je abonnement aflopen, dan heb je geen toegang meer tot de games die onder PSN+ "gratis" werden aangeboden. Indien je later toch weer verlengd, dan kan je de content die je tijdens de vorige abonnementsperiode hebt gedownload gewoon opnieuw downloaden. Of hier een maximum qua tijd aanzit is helaas nog niet duidelijk, maar het lijkt me sterk aangezien het gewoon allemaal accountgebonden is.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

• LuPo
  • Laatst online: 27-03 23:12
Leuk aangemaakt dit topic. :)
Ik ben benieuwd waarom mensen wel of niet kiezen voor het plus-abonnement.

Ik heb al gezien dat Ike in ieder geval een plus-abonnement heeft afgesloten. :P

Er zitten wel wat spelfoutjes in de TS.
Sony komt met een nieuw abbonement abonnement voor console eigenaren
Deze fout zit structureel in de hele tekst. ;)
Het lijkt op het Xbox Lvie Live Gold abbonement
Zo zal elke PS3 zich automagisch automatisch na 2 uur afsluiten
wie het PlayStation Plus abbonement afsluit tussne tussen 29 juni en 3 augustus

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
LuPo schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:14:
Leuk aangemaakt dit topic. :)
Ik ben benieuwd waarom mensen wel of niet kiezen voor het plus-abonnement.

Ik heb al gezien dat Ike in ieder geval een plus-abonnement heeft afgesloten. :P

Er zitten wel wat spelfoutjes in de TS.

[...]

Deze fout zit structureel in de hele tekst. ;)

[...]

[...]

[...]
Automagisch heb ik expres en bewust gedaan. Abbonement zal gewijzigd worden, excuus wederom.

• SeamusXanthus
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-03 09:09
Ik ga het voorlopig niet doen. Je hebt geen enkel idee wat je gaat krijgen, en het echt interessante materiaal heb ik vaak al in bezit. Nu is het een soort gokkast.
Thema's en avatars hebben geen waarde voor me en demo's speel ik al op de 360.
Is denk ik wel interessant voor mensen die nu nog niks hebben gekocht, maar dat wel van plan zijn.

• LuPo
w4rguy schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:16:
[...]

Automagisch heb ik expres en bewust gedaan. Abbonement zal gewijzigd worden, excuus wederom.
Goed. Excuses niet nodig hoor. Puur en alleen om de TS even 'clean' te hebben. ;)

Ik denk wel dat ik een PSN+ abonnement af ga sluiten. Voor de games die je elke maand kunt downloaden kan het er namelijk al wel uit! Al helemaal als je nu ook nog eens gratis LBP kunt downloaden. :)

edit: @ hierboven Ik heb tot op heden nog niks in de Store gekocht, maar was het eigenlijk soms bijna wel van plan. Dus voor mij is het dan inderdaad wel interessant.

[Voor 14% gewijzigd door LuPo op 30-06-2010 10:20]

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 10:32
Cross post uit het PS3 topic:

Ik weet niet of het langs is gekomen, maar toch even voor de zekerheid:

PlayStation Plus abonnement verlengt zich automatisch!

'Oplossing':
Ten tweede kun je naar je aankoopgeschiedenis gaan en vervolgens bij je PlayStation Plus abonnement het “automatisch verlengen” weg vinken.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb het gister gelijk maar voor een jaar afgesloten :) Was zo gedaan, en daarna kon ik inderdaad LBP & Wipeout downloaden:) Ik vind het best lachen tot nu toe, zo duur is het ook weer niet, en je krijgt er best wel wat voor terug :)

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 22:47
Ik snap em niet :?

Je download een game vanuit de PSN+, installed deze op de PS3 (Dat je daar voor een maandje een abbo hebt) en je abbo verloopt.

Wordt deze geinstalleerde game geblocked/disabled omdat je aboo verlopen is? Of geldt dat alleen voor het "eventueel opnieuw" downloaden ervan? :X

• Ike.
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Dwazer schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:25:

Je download een game vanuit de PSN+, installed deze op de PS3 (Dat je daar voor een maandje een abbo hebt) en je abbo verloopt.

Wordt deze geinstalleerde game geblocked/disabled omdat je aboo verlopen is? Of geldt dat alleen voor het "eventueel opnieuw" downloaden ervan? :X
je kan het spel dan niet meer spelen.

• Seraphus-Y
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-01 11:08

Seraphus-Y

Scientific progress goes Boink

Dwazer schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:25:

De "gratis" games kan je alleen spelen als je PSN+ member bent. Dus als je abonnement afloopt, dan kan je die games niet meer spelen.
De andere content, zoals themes, avatars en DLC, en de met korting aangekochte items blijven altijd toegankelijk.

Hier stond een lijstje met oude meuk... (toen was het nieuw en spannend).

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Vanavond als ik thuis ben zal ik een passende afbeelding in de TS zetten, hier op kantoor gaat het niet (geblocked).

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als ze nou erbij zouden zeggen dat je een betere psn verbinding hebt lees stabieler. Dan ga ik pas nadenken om over te stappen.

Alle psn / gratis games die tot nu toe zijn uitgebracht heb ik al. Bovendien de amerikaanse content is vele malen beter dan de europese, daar zouden ze wat mij betreft eerst wat aan mogen doen.

50 euro is wel netjes als je wipeout / zen pinball / lbp nog niet hebt.

Voorlopig waag ik me er nog niet aan.

Burp

• DennusB
  • Niet online
Wii4all schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:33:
Als ze nou erbij zouden zeggen dat je een betere psn verbinding hebt lees stabieler. Dan ga ik pas nadenken om over te stappen.

Alle psn / gratis games die tot nu toe zijn uitgebracht heb ik al. Bovendien de amerikaanse content is vele malen beter dan de europese, daar zouden ze wat mij betreft eerst wat aan mogen doen.

50 euro is wel netjes als je wipeout / zen pinball / lbp nog niet hebt.

Voorlopig waag ik me er nog niet aan.
Stabielere verbinding met PSN? Ik gok eerder dat je internet dan niet lekker is, want ik heb hier nooit problemen met PSN ;)

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:53
Ik vind het opzich best een nette aanbieding en ik gun die 4 euro per maand wel aan Sony, aangezien ik al jaren gratis online kan gamen :)
Maar ik ga toch nog even wachten totdat de zomer voorbij is en ik weer wat meer ga gamen :p

PSN id: NL_SToRM

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Misschien is het handig om deze link in de topic-start op te nemen PlayStation Plus Explained: http://blog.eu.playstatio...aystation-plus-explained/ en misschien ook deze link: http://nl.playstation.com...80/PlayStation%C2%AEPlus/

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

• Dwazer
Ike. schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:28:
[...]

je kan het spel dan niet meer spelen.
Seraphus-Y schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:29:
[...]

De "gratis" games kan je alleen spelen als je PSN+ member bent. Dus als je abonnement afloopt, dan kan je die games niet meer spelen.
De andere content, zoals themes, avatars en DLC, en de met korting aangekochte items blijven altijd toegankelijk.
Duidelijk, thxx d:)b

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
Stacheldraht schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:46:
Misschien is het handig om deze link in de topic-start op te nemen PlayStation Plus Explained: http://blog.eu.playstatio...aystation-plus-explained/ en misschien ook deze link: http://nl.playstation.com...80/PlayStation%C2%AEPlus/
toegevoegd.

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Is dat alles?
Nee, er zit namelijk ook een stukje van de hardware mogelijkheden. Zo zal elke PS3 zich automatisch na 2 uur afsluiten als hij inactief is. Dit kun je natuurlijk wel aanpassen in je PS3, evenals je stroomverbruik. Er is ook mogelijkheid om video's te bewerken en deze op te sturen naar Facebook op YouTube. Foto's kun je ook makkelijk uploaden naar Facebook en Picasa. Na de firmware update kun je ook makkelijker door deze foto's heen bladeren
Dit is toch onafhankelijk van het psn+ gebeuren? Ik bedoel, auto shutdown werkt toch ook als je geen psn+ abo hebt of vergis ik mij?

• rodie83
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal nergens naar klinken. Het komt er vooral op neer dat je voorgedefinieerde spellen tegen een vast bedrag kan downloaden en spelen. Op het gebied van multiplayer veranderd er verder niks in positieve zin, toch?

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
DCFreak schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:01:
[...]

Dit is toch onafhankelijk van het psn+ gebeuren? Ik bedoel, auto shutdown werkt toch ook als je geen psn+ abo hebt of vergis ik mij?
Er zit ook een functie bij waarbij je je PS3 automagisch kunt laten updaten op voorafgestelde tijden. Je Ps3 boot vanzelf, download de update alleen je moet hem handmatig installeren (duurt maar paar minuutjes). Dit wil ik zelf even controleren voor ik het erin zet omdat ik daar weinig van hoor en weet.

auto shutdown werkt al wel voor zover ik weet ja, maar in mijn bron stond het extra gemeld (bron
Als laatste kunnen PS3-eigenaren er nu voor kiezen het stroomverbruik van het systeem te beperken. Na de update zal de console zichzelf overigens na twee uur aan inactiviteit uitschakelen, tenzij dit anders wordt ingesteld.

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
DennusB schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:33:
[...]

Stabielere verbinding met PSN? Ik gok eerder dat je internet dan niet lekker is, want ik heb hier nooit problemen met PSN ;)
ok psn is altijd wel up daar heb ik ook geen probleem mee.

Maar ik bedoel als je online games speelt dat je dan minder last hebt dat je eruit gegooit wordt. Ligt bijv. misschien soms meer aan de maker van de game. als voorbeeld fifa ea online, er was een periode waarin iedereen er wel een keer uitgegooid werd en last had van vastlopers. (dat zullen ze waarschijnlijk ook niet betaald kunnen verhelpen)

Burp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

w4rguy schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:13:
[...]

Er zit ook een functie bij waarbij je je PS3 automagisch kunt laten updaten op voorafgestelde tijden. Je Ps3 boot vanzelf, download de update alleen je moet hem handmatig installeren (duurt maar paar minuutjes). Dit wil ik zelf even controleren voor ik het erin zet omdat ik daar weinig van hoor en weet.

auto shutdown werkt al wel voor zover ik weet ja, maar in mijn bron stond het extra gemeld (bron

[...]
Ja, bij de magische update optie staat idd het plus icoon, maar bij de auto shutdown optie niet. Hoe het zit met het sharen van foto's etc. weet ik niet, ik heb die app. niet geinstalleerd staan. Zelfde geldt voor het editen van video's, moet je daar ook een apart iets voor downloaden?

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
DCFreak schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:41:
[...]

Ja, bij de magische update optie staat idd het plus icoon, maar bij de auto shutdown optie niet. Hoe het zit met het sharen van foto's etc. weet ik niet, ik heb die app. niet geinstalleerd staan. Zelfde geldt voor het editen van video's, moet je daar ook een apart iets voor downloaden?
Ik heb het abonnement (nog) niet. De firmware update ook nog niet. ga denk ik vanmiddag even een PSN 50 eu kaart halen. Dan kan ik ook kijken hoe het zit met editten.

• LuPo
Ik wilde net m'n creditcard toevoegen aan m'n account. Echter geeft hij telkens aan dat mijn creditcardgegevens onjuist zouden zijn.

Dit is vreemd want ik importeer met regelmaat spellen/PS3 hardware uit Engeland en dat wordt altijd netjes afgeschreven.

Ik heb al 10x gecheckt of mijn gegevens kloppen. Ik gebruik Mastercard. Overigens lees ik er op internet wel meer over, hier bijvoorbeeld.

• LuPo
Sorry voor de dubbelpost.

Ik heb net contact gehad met Sony Nederland en ze hebben op dit moment een probleem met het creditcardgedeelte van de PlayStation Store.
Waarschijnlijk deed hij het daardoor dus niet bij mij. Misschien overbelasting in verband met PlayStation Plus? :P

Mij werd aangeraden om het morgen ná 13:00 uur opnieuw te proberen. Ik ga het morgen dus weer proberen. ;)

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
LuPo schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:30:
Sorry voor de dubbelpost.

Ik heb net contact gehad met Sony Nederland en ze hebben op dit moment een probleem met het creditcardgedeelte van de PlayStation Store.
Waarschijnlijk deed hij het daardoor dus niet bij mij. Misschien overbelasting in verband met PlayStation Plus? :P

Mij werd aangeraden om het morgen ná 13:00 uur opnieuw te proberen. Ik ga het morgen dus weer proberen. ;)
je had natuurlijk ook de "edit' knop kunnen gebruiken,... maar oke, met 2 zweepslagen vergeven we het je :P Ik twijfel nog of ik vandaag nog een PSN kaart ga halen .. heb nog tot 5 uur om te bedenken :P

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:42
Leuk voor nieuwe klanten, trouwe klanten die alles al los voor de volle mep hebben gekocht staan weer eens in de kou bij Sony. voor mij geen psn+

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Phusebox schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:46:
Leuk voor nieuwe klanten, trouwe klanten die alles al los voor de volle mep hebben gekocht staan weer eens in de kou bij Sony. voor mij geen psn+
What else is new? Dat is zo'n beetje standaard voor elke markt.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

/heeft "PlayStation®Plus: eenjarig abonnement (Subscription)" aangekocht in de PlayStation®Store.

Ik vond het wel interresant , vooral met Littlebigplanet erbij , die bij de gemiddelde winkel toch 30 a 40 euro kost.

• rodie83
  • Niet online
dennis585 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:31:
/heeft "PlayStation®Plus: eenjarig abonnement (Subscription)" aangekocht in de PlayStation®Store.

Ik vond het wel interresant , vooral met Littlebigplanet erbij , die bij de gemiddelde winkel toch 30 a 40 euro kost.
http://www.budgetgaming.n...ttle+big+planet)_PS3.html

Goedkoper. Plus dat je 'm ook kan blijven spelen als je kapt met je subscription. Nogmaals, ik zie écht totaal de toegevoegde waarde van Playstation Plus niet in. Het is betaald spul afnemen waravan je maar hoopt dat er spul wordt uitgekozen wat je leuk vind. Verder krijg je er nagenoeg niks voor terug, want zodra je kapt met Plus kan je die games ook niet eens meer spelen.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

rodie83 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:54:
[...]

Goedkoper. Plus dat je 'm ook kan blijven spelen als je kapt met je subscription. Nogmaals, ik zie écht totaal de toegevoegde waarde van Playstation Plus niet in. Het is betaald spul afnemen waravan je maar hoopt dat er spul wordt uitgekozen wat je leuk vind. Verder krijg je er nagenoeg niks voor terug, want zodra je kapt met Plus kan je die games ook niet eens meer spelen.
Het scheelt, je hoeft het niet te nemen :) Aantal zien de pluspunten er van in, die nemen het, anderen niet en die nemen het niet. Het is geen 'door je strot' actie van Sony, dat je dit MOET nemen ofzo.

• Ike.
  • Niet online
rodie83 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:54:
[...]

LBP blijft speelbaar nadat je geen PSN+ meer hebt. Lees alles nog eens even door...

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 17:46

Ace

Happy Happy Joy Joy

Heb dinsdag direct PSN+ voor een jaar genomen. LBP en WipeOut HD had ik alleen niet zoveel aan want die had ik al, voordeel is nu wel dat LBP direct vanaf de HD te spelen is.

Ik heb inmiddels Shatter en Savage Moon gespeeld. Shatter was ik al op uitgekeken voordat het trail uurtje voorbij was maar Savage Moon is toch wel leuk.

Heb nooit zo meegedaan aan de Tower Defense hype dus het is nog allemaal nieuw en spannend :p , vind het alleen wel beetje jammer dat zo'n oud spel nog steeds €7,99 is. Of is dat al de helft goedkoper dan een tijdje terug?

[Voor 25% gewijzigd door Ace op 30-06-2010 21:20]

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(

• Sinned123
  • Laatst online: 19:54
Iedereen zeurt wel dat ze LBP en Wipeout hebben.
Maar hoeveel daadwerkelijk op de HD?
De meeste hebben de disc versie gekocht, deze kan je uitstekend doorverkopen.

Als je beide spellen nog niet hebt, is die 50euro een schijntje.
Het zijn 2 spellen die in de top10 van de ps3 thuis horen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Deezers
  • Laatst online: 18:01
Als je PS+ afsluit kan je dan meteen LPB en Wipeout HD downloaden?
Heb LPB al op Blu-Ray.. maar ja...

Kan je trouwens op een EU account PS+ aanschaffen met een US of UK PSN kaart? (elke euro goedkoper scheelt er weer een! :))

XBOX Live kost officieel 60 euro per jaar, maar die 13 maanden prepaidcodes 27 euro... dan is de keus snel gemaakt he :)

• Ike.
  • Niet online
Dennis Lammers schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:44:
Als je PS+ afsluit kan je dan meteen LPB en Wipeout HD downloaden?
Heb LPB al op Blu-Ray.. maar ja...

Kan je trouwens op een EU account PS+ aanschaffen met een US of UK PSN kaart? (elke euro goedkoper scheelt er weer een! :))
Je kan de spellen gelijk downloaden.
PSN kaarten verschillen per land.

[Voor 12% gewijzigd door Ike. op 30-06-2010 23:46]

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 25-03 16:28
Sinned123 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:43:
Iedereen zeurt wel dat ze LBP en Wipeout hebben.
Maar hoeveel daadwerkelijk op de HD?
De meeste hebben de disc versie gekocht, deze kan je uitstekend doorverkopen.
Met LBP2 in aantocht zal de prijs van LBP1 snel dalen. Nog te zwijgen over 2ehands prijs.
LBP1 heeft dan verder ook niets bijzonders omdat je met LBP2 levels kunt spelen uit LBP1.

Extraatje dat hij download terwijl je niet aan het spelen bent is leuk maar raar om dat als PSN+ uit te laten brengen.
Dat geeft mij de indruk dat Sony zelf ook een beetje inziet dat PSN+ helemaal niet zo aantrekkelijk is en er deze feature er maar bij gooid.

Voorderest het niet kunnen ruilen/uitlenen van spellen zit me tegen.
Random aanbod van Sony zit ik ook niet op te wachten, al helemaal niet op de dynamic themes en avatars.
Ik blader regematig door de store maar tussen de mini's en PSone games zie ik niet echt iets aantrekkelijks.

Ja 50 euro p/j is niks, maar als ik naar mijn mening €50 heb uitgegeven aan 'rommel' (En dat elk jaar opnieuw mag doen) krijg ik er geen goed gevoel van.

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:35
ik ga ook PSN+ voor een jaar kopen als mijn nieuwe slim werkt, waarschijnlijk vanavond, die spellen klinken goed, heb LBP al wel maar die verkoop ik wel weer, Wipeout HD en ook het spel voor volgende maand maken het interessant. Daarnaast vind ik het downloaden van patches mega-irritant dus dat ze dat zo oplossen is ook mooi!

PSN ID: Svennie-NL

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-03 11:25

Kettrick

Rantmeister!

Heeft iemand al geprobeerd of de savegame data van LBP gebruikt kan worden als je van de disc versie overstapt op de psn+ versie ?. Burnout speel ik nog altijd van disc, omdat ik met de download versie ( die ik na de big surf nogwat update heb gekregen :? ) opnieuw moet beginnen.

als dat met LBP ook het geval is hoef ik hem niet eens te downloaden -O- , zou jammer zijn, hoe meer ik op de bank kan blijven zitten hoe beter >:)

Ik vraag me trouwens ook af of het mogelijk is om de psn+ versie onder andere accounts te spelen?, mijn neefjes hebben nu eigen savegames met de discversie, maar alvorens mijn disc weg te geven is het wel leuk om te weten of zij ook verder kunnen spelen :$

[Voor 23% gewijzigd door Kettrick op 01-07-2010 08:34]

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
DCFreak schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:41:
[...]

Onder het stukje Video van het XMB menu staat de video-editor. Die moetj e ngo apart downloaden en heb je dus PS+ voor nodig.

Gister even gecheckt voor je :)

• LuPo
Svennie schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:25:
ik ga ook PSN+ voor een jaar kopen als mijn nieuwe slim werkt, waarschijnlijk vanavond, die spellen klinken goed, heb LBP al wel maar die verkoop ik wel weer, Wipeout HD en ook het spel voor volgende maand maken het interessant. Daarnaast vind ik het downloaden van patches mega-irritant dus dat ze dat zo oplossen is ook mooi!
Precies dezelfde redenen. :)

Ik vraag me alleen wel of of ik aan 80GB nog genoeg heb als ik PS+ heb. Mocht ik nou besluiten om toch een PS3 Slim te kopen, kan ik dan al m'n (gratis) aankopen opnieuw downloaden?

• Ike.
  • Niet online
Kettrick schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:26:
Heeft iemand al geprobeerd of de savegame data van LBP gebruikt kan worden als je van de disc versie overstapt op de psn+ versie ?. Burnout speel ik nog altijd van disc, omdat ik met de download versie ( die ik na de big surf nogwat update heb gekregen :? ) opnieuw moet beginnen.

als dat met LBP ook het geval is hoef ik hem niet eens te downloaden -O- , zou jammer zijn, hoe meer ik op de bank kan blijven zitten hoe beter >:)

Ik vraag me trouwens ook af of het mogelijk is om de psn+ versie onder andere accounts te spelen?, mijn neefjes hebben nu eigen savegames met de discversie, maar alvorens mijn disc weg te geven is het wel leuk om te weten of zij ook verder kunnen spelen :$
Ik heb het al eerder in dit topic gepost, oude LBP savefiles werken gewoon.
Je kan PSN+ games ook spelen met andere accounts op dezelfde PS3, ik weet niet of het nog kan als het PSN+ account word 'verwijderd' van de PS3.
LuPo schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:14:
[...]

Ik vraag me alleen wel of of ik aan 80GB nog genoeg heb als ik PS+ heb. Mocht ik nou besluiten om toch een PS3 Slim te kopen, kan ik dan al m'n (gratis) aankopen opnieuw downloaden?
Ja. je alles gewoon terugvinden in je downloadgeschiedenis. Als je slim bent download je iedere maand alles wat gratis is want items die je niet download kan je later niet alsnog downloaden.

[Voor 20% gewijzigd door Ike. op 01-07-2010 09:17]

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
LuPo schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:14:
[...]

Aankopen zijn account-gebonden. Dus ja. Je kan ook gewoon zelf een grotere schijf erin zetten, dan hoef je niet meteen een nieuwe ps3 te kopen :)

• DCFreak

DCFreak

w4rguy schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:10:
[...]

Onder het stukje Video van het XMB menu staat de video-editor. Die moetj e ngo apart downloaden en heb je dus PS+ voor nodig.

Gister even gecheckt voor je :)
Bedankt voor het checken, maar dat klopt dus niet. Ik heb zojuist zonder PS+ die editor kunnen downloaden, installeren, video kunnen editen en uploaden naar mijn youtube account.
Waar mijn oorspronkelijke post om ging, is dat in de TS onder het kopje "is dat alles" dus zaken staan die gewoon zonder PS+ te gebruiken zijn.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De editor was inderdaad onderdeel van de firmware update, niet van PS+.

Gister meteen 2GB binnengehaald met LBP, heb deze lange tijd terug eens geleend en wat spelletjes gedaan. Wat blijkt, mijn safe-game bestaat nog :D Grappig dat ik 2 schijven verder ben en het toch nog werkt :)

Destruction Derby was ook weer grappig, nostalgie naar de oude tijden :P Die Run of the Zombies is wat matig, even grappig maar er zijn veel betere zombie games.

• mathijs92
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:29
Ik hoop dat er in een toekomstige update een uitbreiding komt op PS+, die savegames automatisch op de PS servers zet. Ik speel vaak bij vrienden, het zou fijn zijn als ik daar in kan loggen en gewoon verder kan met mijn eigen save.
En het is meteen een oplossing als je playstation sneuvelt, je houdt je saves dan gewoon.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-03 17:46

Ace

Happy Happy Joy Joy

mathijs92 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:32:
Ik hoop dat er in een toekomstige update een uitbreiding komt op PS+, die savegames automatisch op de PS servers zet. Ik speel vaak bij vrienden, het zou fijn zijn als ik daar in kan loggen en gewoon verder kan met mijn eigen save.
En het is meteen een oplossing als je playstation sneuvelt, je houdt je saves dan gewoon.
Dat was in het begin wel onderdeel van het lijstje wat de ronde deed (evenals cross game chat); Ik hoop wel dat het er nog aan zit te komen, al mijn save games in the cloud zou erg handig zijn.

o/~ hey, I don't wanna go to work today, wanna stay home and play all my video games, on the 1up show o/~ 2006-2009 :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-03 16:37
ik ging er vanuit dat je zelf je games / minis mocht uitkiezen maar dat wordt dus door sony zelf bepaald.
is/zijn die uitgekozen games in alle regios (america/europa/jap) hetzelfde?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• w4rguy

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Topicstarter
bartburg schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:37:
ik ging er vanuit dat je zelf je games / minis mocht uitkiezen maar dat wordt dus door sony zelf bepaald.
is/zijn die uitgekozen games in alle regios (america/europa/jap) hetzelfde?
nee, verschillen per regio.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
Ace schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:18:
[...]

Dat was in het begin wel onderdeel van het lijstje wat de ronde deed (evenals cross game chat); Ik hoop wel dat het er nog aan zit te komen, al mijn save games in the cloud zou erg handig zijn.
Idd, want dan was de overstap naar een grotere HDD veul sneller gemaakt :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Dwazer schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:59:
Idd, want dan was de overstap naar een grotere HDD veul sneller gemaakt :(
Vind het an sich nog best snel gaan, backup draaien van enkel je safegames is zo gedaan, nieuwe firmware erbij zetten en je bent 10 minuten later klaar.

Ze mogen de savegames wel PSN gekoppeld maken, zodat je op andere PS3's gewoon verder kan waar je was, desnoods via een USB stick (dat kan nu enkel via backup/restore).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BaszCore
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-03 17:58
Gisteren alvast een kaartje van 50 eu's gekocht bij de lokale FRS, van het weekend maar even naar kijken! Ik vermoed wel dat het meer gaat kosten dan 50 euro alleen, want ik vermoed dat mn hdd van 80GB toch wel erg rap vol zal gaan raken, maar dat zie ik tegen die tijd dan wel weer! :)
Ace schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:18:
Dat zou wel handig wezen maar of het haalbaar is dat weet ik niet, dat betekend wel dat je ps3 constant in verbinding met internet moet staan omdat je anders je savegame niet kan opslaan! Maar het is wel handig! En in de meeste gevallen beschikt iedereen natuurlijk over een verbinding thuis :)

[Voor 51% gewijzigd door BaszCore op 02-07-2010 12:34]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dwazer
BaszCore schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:28:
[...]

Dat zou wel handig wezen maar of het haalbaar is dat weet ik niet, dat betekend wel dat je ps3 constant in verbinding met internet moet staan omdat je anders je savegame niet kan opslaan! Maar het is wel handig! En in de meeste gevallen beschikt iedereen natuurlijk over een verbinding thuis :)
Als het systeem hetzelfde maakt als het syncen van je trophies, is er niets aan de hand... Syncen kan dus altijd achteraf nog naar de cloud toe...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Heb ook PSN+ genomen en WipEout HD gedownload. Had 'm al op disc en had gehoopt nu zonder disc verder te kunnen spelen, dit gaat echter niet, mijn voortgang ben ik kwijt. Meer mensen met dit probleem? En vooral: mensen met een oplossing?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
DC_Vincent schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:16:
Heb ook PSN+ genomen en WipEout HD gedownload. Had 'm al op disc en had gehoopt nu zonder disc verder te kunnen spelen, dit gaat echter niet, mijn voortgang ben ik kwijt. Meer mensen met dit probleem? En vooral: mensen met een oplossing?
Dit heeft iedereen, helaas kan je je save file van de disc versie niet gebruiken.
Bij LittleBigPlanet kan dit wel.

[Voor 3% gewijzigd door Ike. op 02-07-2010 22:42]

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ike. schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:41:
[...]

Dit heeft iedereen, helaas kan je je save file van de disc versie niet gebruiken.
Bij LittleBigPlanet kan dit wel.
Ok, jammer. Thnx.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• evil kim
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-03 10:03
Ik heb die automatisch downloaden aangezet, en verleden nacht heeft hij modnations racer en heavyrain demo gedownload. Ik heb dit nergens ingesteld, voor modnation racer ben k niet boos, wou dit wel eens spelen, maar heavy rain heb ik het volledige spel, zelfs al uitgespeeld, lijkt me toch dat ze kunnen zien dat ik hier al trophees van heb, dus of het spel of de demo al had.

Nevermind, had het woordje PUSH gemist :+

[Voor 5% gewijzigd door evil kim op 04-07-2010 13:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

bartburg schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:37:
Dat maakt het gelijk een stuk minder interessant moet ik zeggen. Je zit dus vast aan door Sony bepaalde spellen waardoor je de kans loopt dat je de spellen of al hebt of je alleen kunt "kiezen" uit spellen die je niet leuk vind?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• LuPo
evil kim schreef op zondag 04 juli 2010 @ 13:08:
Ik heb die automatisch downloaden aangezet, en verleden nacht heeft hij modnations racer en heavyrain demo gedownload. Ik heb dit nergens ingesteld, voor modnation racer ben k niet boos, wou dit wel eens spelen, maar heavy rain heb ik het volledige spel, zelfs al uitgespeeld, lijkt me toch dat ze kunnen zien dat ik hier al trophees van heb, dus of het spel of de demo al had.

Nevermind, had het woordje PUSH gemist :+
Stel dat je die demo's gelijk weer van je PS3 afgooid, gaat hij ze dan daarna weer binnenhengelen (bij mij zijn ze namelijk inderdaad ook gedownload)? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 15:45

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

DC_Vincent schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:16:
Ik heb Wipout HD Fury op disc, maar de PSN versie is toch zonder Fury :?

ik kreeg trouwens een gedownloadde savegame niet aan de praat

[Voor 8% gewijzigd door Ghostrider op 04-07-2010 20:40]

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
Ghostrider schreef op zondag 04 juli 2010 @ 20:39:
[...]

Ik heb Wipout HD Fury op disc, maar de PSN versie is toch zonder Fury :?

ik kreeg trouwens een gedownloadde savegame niet aan de praat
Klopt, PSN is zonder Fury.
Wipeout HD uit de PSN Store gebruikt andere savefiles.

[Voor 7% gewijzigd door Ike. op 04-07-2010 20:45]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 17-03 14:02
Met automatisch downloaden worden toch ook updates voor spellen en firmware binnengehaald? Ik heb dit namelijk aangezet en ik krijg alleen demo's namelijk.

Daarnaast vind ik PlayStation Plus wel waard, helaas heb ik Wipeout HD, Zen Pinball en LBP (disc) al, maar daarnaast heb ik al wel veel plezier gehad met Fieldrunners en vind ik het dynamische LBP thema ook erg leuk! Mij is het de die 50€ op jaarbasis dus wel waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ike.
  • Niet online
alex3305 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:11:
Met automatisch downloaden worden toch ook updates voor spellen en firmware binnengehaald? Ik heb dit namelijk aangezet en ik krijg alleen demo's namelijk.
Als er geen game updates worden gedownload dan lijkt het me logisch dat er geen updates zijn voor spellen die jij hebt/speelt.
Automatic Download: Subscribers will be able to set their PS3 to wake up from standby at any time of the day or night, download and install any game updates for the games you have been playing so you don’t have to think about it. Also, select demos and videos will be pushed to your PS3 ready to go. System software updates will also download automatically (manual install still required) and then the PS3 will turn itself off again.
Game updates and demos will also automatically install and the next time you turn on your PS3 you will see a brief on-screen message letting you know what has been downloaded and updated.

[Voor 21% gewijzigd door Ike. op 04-07-2010 22:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:43
Ik begrijp dus dat er geen beter servers zijn voor online gaming ?
Zoals bij Xbox ?

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-03 16:37
Goed begrepen!
puur extra content/service
Phyt_ schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:27:
Ik begrijp dus dat er geen beter servers zijn voor online gaming ?
Zoals bij Xbox ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghostrider
  • Laatst online: 15:45

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Weer een tegenvaller van playstationplus, je kan maar 1 systeem automatisch laten updaten + content downloaden. Heb toevallig een fat en slim-ps3 maar maar 1 kan het dus aan hebben staan.

Asus Zenbook i7 256gb

• Deezers
Kan je UK PSN prepaid cards uitgeven in de EU store voor Playstation Plus?
Bij TheHut kan je ze sowieso al goedkoper kopen dan de waarde, en nu met kortingscodes nog goedkoper. Scheelt bijna 10 euro op een jaarabbo :)

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:03

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Dennis Lammers schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:10:
Kan je UK PSN prepaid cards uitgeven in de EU store voor Playstation Plus?
Bij TheHut kan je ze sowieso al goedkoper kopen dan de waarde, en nu met kortingscodes nog goedkoper. Scheelt bijna 10 euro op een jaarabbo :)
Er is geen EU store :)
Er is een UK store, NL store, DE store, BE store etc.
Een bij TheHut gekochte prepaid card zal hoogstwaarschijnlijk voor de UK store zijn

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Ike.
  • Niet online
AllSeeyinEye schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:15:
[...]

Er is geen EU store :)
Er is een UK store, NL store, DE store, BE store etc.
Een bij TheHut gekochte prepaid card zal hoogstwaarschijnlijk voor de UK store zijn
Dat klopt niet helemaal. Er is 1 EU store, maar het gebeurd regelmatig dat spellen niet in elk land tegelijk te koop zijn. Dit kan door verschillende redenen komen. (rechten, wetten/regels, vertalingen etc..)
PSN kaarten uit Engeland zullen niet werken (Ponden vs Euros). Volgens mij kan je alleen PSN kaarten uit de Benelux gebruiken als je een NL PSN account hebt.

[Voor 15% gewijzigd door Ike. op 07-07-2010 11:24]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ike. schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 11:20:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Er is 1 EU store, maar het gebeurd regelmatig dat spellen niet in elk land tegelijk te koop zijn. Dit kan door verschillende redenen komen. (denk rechten, vertalingen etc..)
PSN kaarten uit Engeland kan je niet activeren als je gebruik maakt van de 'Nederlandse Store'.
Mwah, ik denk dat ik toch redelijk veilig zit met mijn 'er is geen EU store', immers, zoals je zelf ook aangeeft:
content is land-gebonden
PSN cards zijn land-gebonden
Creditcards zijn land-gebonden

Laat er dan een EU store zijn, de bovenstaande punten maken van die EU store automatisch een land-gebonden store, nietwaar?

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03 22:08
Creditcard is niet landgebonden hoor. Met mijn Creditcard betaal ik mijn USA games en mijn EU games. Sommige DLC werkt voor alle EU spellen, dus ook daar gaat het niet op. Het is maar hoe je het bekijkt. Elk land heeft wel een eigen Playstation account type. Regio is in dit geval jouw land.

Vanavond ook maar eens Plus bestellen. Gisteren terug en toen vergeten. KZ2 heb ik en doe er nog weinig mee. PCR heb ik ook dus die DLC is ook welkom. Bovendien, voor die € 4,50 een spelletje krijgen is ook nog niet zo erg toch? Ik heb pas 6 spellen gekocht volgens mij. Kleine kans dat die dit jaar allemaal gratis aangeboden gaan worden. Bovendien, met de DLC zit ik denk ik al op de helft van het abbo.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• Deezers
Ook ik heb Killzone 2 en Motorstorm 2. Dus die DLC is welkom :)
Laatste dag om de gratis content van de PS+ binnen te hengelen van de eerste maand is 3 augustus.

Is het dan niet slimmer om pas 3 augustus lid te worden? Kan je zowel nog de content van maand 1 als maand 2 (volgende dag 4 augustus) downloaden. Ik kan nog best wachten hoor sta niet te popelen voor de DLC.

Er zijn toch niet speciaal functies die belangrijk zijn zodat je wat mist als je dan pas lid wordt?
Online gamen zelf blijft gewoon gratis...

Anoniem: 35451

alex3305 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 22:11:

Daarnaast vind ik PlayStation Plus wel waard, helaas heb ik Wipeout HD, Zen Pinball en LBP (disc) al, maar daarnaast heb ik al wel veel plezier gehad met Fieldrunners en vind ik het dynamische LBP thema ook erg leuk! Mij is het de die 50€ op jaarbasis dus wel waard.
Field Runners is idd erg leuk en een beetje verslavend.
Een simpel spel die je elke keer opnieuw wilt spelen.

• spaceboy
  • Laatst online: 20:57

spaceboy

Op grote hoogte

Ik ben ook maar lid geworden. Heb wel een klein beetje het gevoel dat het afzetterij is, maar ik had LBP niet meer (destijds verkocht) en WipeOut ook nog niet. Verder merk ik 't wel. Het is nou ook niet zo dat ik van 50 euro gelijk wekenlang wakker lig om te bedenken wat ik daar wel niet allemaal mee had kunnen doen! :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-03 22:08
Same here, alleen wel een beetje jammer dat het weer Store gebonden is. Ik heb Fat Princess en Peggle in de US store gekocht. Mijn Plus abbo is EU/NL. Nou ja, eigen schuld. Denk ik ook wel de laatste keer dat ik een game in de US store koop. Alhoewel, Peggle was simpelweg nog niet beschikbaar in de NL store.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

spaceboy schreef op maandag 12 juli 2010 @ 18:12:
Ik ben ook maar lid geworden. Heb wel een klein beetje het gevoel dat het afzetterij is, maar ik had LBP niet meer (destijds verkocht) en WipeOut ook nog niet. Verder merk ik 't wel. Het is nou ook niet zo dat ik van 50 euro gelijk wekenlang wakker lig om te bedenken wat ik daar wel niet allemaal mee had kunnen doen! :)
50 euries voor 1 jaar is goed te doen.
Per maand betaal je dan ruim 4 euro.

Die heb je er denk ik zo uit met de spellen die ze gaan aanbieden plus de kortingen die ze erop geven.

• Svennie
op welke datum komen de nieuwe spellen beschikbaar die we kunnen downloaden? Is dat elke 1e van de maand? Na Wipeout HD krijgen we toch een flipperkast, heb ik wel zin om te spelen.

• Sinned123
  • Laatst online: 19:54
Ik denk tijdens de 1e store update van de betreffende maand.
4augustus dus waarschijnlijk?

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Svennie
Sinned123 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:42:
klinkt logisch, even wachten dus nog.

• Ike.
  • Niet online
Sinned123 schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 10:42:
Staat in de openingspost.
In de maand augustus (4 augustus tot en met 1 september) staan de volgende games/kortingen/themes & avatars in de planning:

Games :
PSN PS3: Zen Pinball
minis: Blast-Off, Alien Zombie Death
PSone: Medievil
DLC: Motorstorm Pacific Rift: Adrenaline Pack

Kortingen:
Zen Pinball Earth Defence Table - 20%,
Warhawk Triple Combo Pack - 50%,
Super Stardust HD - 20%,
WipeOutHD Fury - 20%

Themes & avatars:
PlayStation + Dynamic Theme,
Heavy Rain Crime Scene Theme,
2 x Heavy Rain Avatars
Slim van Sony om eerst gratis Wipeout HD weg te geven en dan de volgende maand de DLC aan te bieden met korting.

Ike. schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:07:
[...]

Staat in de openingspost.

[...]

Slim van Sony om eerst gratis Wipeout HD weg te geven en dan de volgende maand de DLC aan te bieden met korting.
De marketing van Sony denkt idd goed mee.

Wat ik alleen nog mis is dat ze bijv trailers (of oudere films) gaan beschikbaar stellen aan Playstation plus leden.

De trailers die nu op het playstation netwerk staan zijn bedroevend weinig.....
(als je op zo'n manier trailers plaatst, doe het dan niet)

[Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 35451 op 20-07-2010 15:41]

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-03 10:32
Wellicht een 'domme' vraag, maar toch even ter controle :P :

In de PlayStation Store ga ik naar de PlayStation Plus 'afdeling' en pluk ik die helemaal leeg 8) ...Klopt het dat dit de enige plek is waar ik PSN+ shizzle vindt :D ?

Ik wil natuurlijk niet iets over het hoofd zien :+ lol

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Gusev schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:11:
Wellicht een 'domme' vraag, maar toch even ter controle :P :

In de PlayStation Store ga ik naar de PlayStation Plus 'afdeling' en pluk ik die helemaal leeg 8) ...Klopt het dat dit de enige plek is waar ik PSN+ shizzle vindt :D ?

Ik wil natuurlijk niet iets over het hoofd zien :+ lol
Ja klopt. Maaruh, niet alles in die afdeling is gratis he? :-)
Wat ik wel een beetje nep vindt, is dat ik bijv. Zen Pinball (die over 2 weken ook in de Plus komt, gratis) destijds heb gekocht. Maar goed. Ik zal niet klagen... :)

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Ik vind PSN+ een leuk concept, alleen de openings aanbieding wat raar gekozen. Wipeout HD en LBP heb ik beide al (en volgens mij heel veel mensen).

maar eens de samenstelling voor september afwachten want pinball is ook niet echt mijn ding.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Chaoss schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:57:
Ik vind PSN+ een leuk concept, alleen de openings aanbieding wat raar gekozen. Wipeout HD en LBP heb ik beide al (en volgens mij heel veel mensen).

maar eens de samenstelling voor september afwachten want pinball is ook niet echt mijn ding.
Dat vind ik het voordeel van de PSN+ gebeuren elke maand is er een kans dat er wel iets leuks tussen zit.

Het lijkt bijna wel een gok spelletje :+

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:01
Als je LBP niet (meer) hebt, is dit wel een leuke echte gratis game..

Echt gratis, daarmee bedoel ik dat als je na een jaar besluit geen verlenging te nemen op plus, je het spel nog steeds kunt spelen.. De meeste zaken die met plus 'gratis' zijn (bijv. WipeOut), zijn dat alleen voor de duur van je plus abbo, verleng je niet ben je het kwijt.. althans je kan het niet meer gebruiken tot je weer verlengt.

Heb ook plus vindt het op zich wel ok, heb alleen die download functie niet aan.. Krijg je al die ongewenste demos binnen die ik toch gelijk zou verwijderen.. Niet dat ik ruimte gebrek heb met 320Gb in mijn ouwe bak. Ik kijk liever zelf ff in de store en die updates duren meestal niet zo lang.. Die 'gratis' minis zijn idd wel leuk.

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04

• Ike.
  • Niet online
mr_zippey schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:08:
Als je LBP niet (meer) hebt, is dit wel een leuke echte gratis game..

Echt gratis, daarmee bedoel ik dat als je na een jaar besluit geen verlenging te nemen op plus, je het spel nog steeds kunt spelen.. De meeste zaken die met plus 'gratis' zijn (bijv. WipeOut), zijn dat alleen voor de duur van je plus abbo, verleng je niet ben je het kwijt.. althans je kan het niet meer gebruiken tot je weer verlengt.
Avatars, Themes en DLC blijven van jou en kan je gewoon blijven downloaden als je geen PSN+ lid meer bent.
Weet niet of je PSOne games kwijt raakt.

[Voor 12% gewijzigd door Ike. op 26-07-2010 23:35]

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Ike. schreef op maandag 26 juli 2010 @ 23:29:
[...]

Avatars, Themes en DLC blijven van jou en kan je gewoon blijven downloaden als je geen PSN+ lid meer bent.
Weet niet of je PSOne games kwijt raakt.
Ik weet niet zeker, maar volgens mij kun je bij "Services" zien welke games "verlopen". Zo staat bij mij WipeOut HD als service sinds ik Playstation Plus heb... (die kan dus aflopen en raak ik kwijt). LBP staat niet in dat lijstje...

• rdjnl
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
De PSOne games hebben een verloopdatum. Die datum kun je weergeven door naar de game te bladeren, op driehoekje te drukken, en vervolgens te kiezen voor 'informatie'. In dat menuutje staat ook hoeveel geheugen de game inneemt op de schijf etc. De nog resterende tijd staat helemaal onderaan aangegeven. Als het goed is, is de verloopdatum van de PlayStation Plus content gelijk aan de einddatum van je abonnement.

De game LBP heeft alszodanig geen verloopdatum. Bij 'services' in de Store staat LBP ook als service aangegeven, wel met een verloopdatum. Hier wordt mee bedoeld dat je LBP voor die datum uit de Store moet downloaden, daarna kan dat blijkbaar niet meer (gratis).

[Voor 24% gewijzigd door rdjnl op 27-07-2010 14:37]

• Ike.
  • Niet online
Vind het wel belachelijk dat de US PSN+ deze week wéér gratis games krijgt. Deze maand heeft de US store echt veel meer gratis games en aanbiedingen. SCEA en SCEE zijn dan wel 2 verschillende 'bedrijven' binnen Sony maar dit kunnen ze echt niet maken.
Critter Crunch (Free to PlayStation Plus subscribers)
Syphon Filter (Free to PlayStation Plus subscribers)
Kahoots (Free to PlayStation Plus subscribers)

• alex3305
  • Laatst online: 17-03 14:02
Ike. schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 08:47:
Vind het wel belachelijk dat de US PSN+ deze week wéér gratis games krijgt. Deze maand heeft de US store echt veel meer gratis games en aanbiedingen. SCEA en SCEE zijn dan wel 2 verschillende 'bedrijven' binnen Sony maar dit kunnen ze echt niet maken.

[...]
Eens, ik vind het ook echt te belachelijk worden sinds deze week. Op het Sony EU blog zeggen ze overigens wel dat ze wat met de feedback doen, maar ik moet het nog zien!

Daarnaast heb ik wel gemerkt dat spellen die je met een andere account (US in mijn geval) hebt gekocht niet automatisch geupdatet worden. Beetje jammer.

• Anoniem: 125123
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Update hij nou ook bijvoorbeeld mijn Burnout die ik via de blu-ray disc speel ?

• Ike.
  • Niet online
Anoniem: 125123 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:12:
Update hij nou ook bijvoorbeeld mijn Burnout die ik via de blu-ray disc speel ?
ja, als er een update voor uit zou komen wel. (Burnout zal geen patches meer krijgen)

• Ike.
  • Niet online
PlayStation Plus Content For August And September

Vanaf morgen Mafia 2 demo?

Sam and Max: The Devil’s Playground (the entire season) gratis in september :*)

[Voor 4% gewijzigd door Ike. op 03-08-2010 17:13]

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Nog altijd ben ik niet overtuigd van de noodzaak om Plus aan te schaffen. Ik heb deze week weer meerdere spellen van PSN gekocht (DeathSpank en een aantal mini's), en voor mij zal dat toch echt eerst in Plus moeten komen (de nieuwe spellen) voordat ik Plus aan zou schaffen.

Niet dat Sony voor mij bepaald wat er gratis leuk zou moeten zijn (voor zover ik het niet al heb, ik bedoel: inFamous als full game trial :s dat spel is inmiddels meer dan een jaar oud (en al meer dan een jaar in mn kast))

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Vanaf September gaat het voor mij pas interessant worden.
Nog even een paar weekjes wachten dus.

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Pagina: 1 2 3 ... 81 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee