Echoes of the End staat inderdaad nog op mijn lijstje om eens te spelen, ziet er idd uit als beetje Unchared / god of War achtig spel.Vrijdag schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 11:17:
De nieuwe Plus games zijn inmiddels te claimen via de app![]()
Ik ben trouwens laatst begonnen met Echoes of the End. Moet zeggen dat ik het een prima spel vind. Ziet er prima uit, speelt lekker lineair weg en verhaal is ook niet heel slecht. Gewoon een leuke actie game, heel in de verte een beetje te vergelijken met God of War en qua gameplay Uncharted. Als je eens wat anders wil dan quadruple AAAA+++ spellen wil en het genre ligt je zou ik die zeker eens proberen.
Ja echt super irritant. Ik wilde Dave the Diver weer ff spelen is hij eruit gehaald. Maar goed die was in de aanbieding voor 10 euro.Twixie schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 13:59:
[...]
Bij de Extra/Premium catalogus kan je niet echt over 'claimen' spreken. Claimen lijkt te suggereren dat je ze nu in je library kan toevoegen om ze later eens te spelen, maar dat heeft totaal geen zin, want als ze terug uit de catalogus gaan, is het ook gedaan met gratis spelen, ongeacht of je ze nu vandaag downloadt of niet.
Het is sowieso vaak stuivertje wisselen voor games. Ik zag dat Tomb Raider eind deze maand van Game Pass gaat maar ze staan nu ook (nog) op PS+. Dan hoef ik in ieder geval niet te haasten nu op de Xbox. Alleen zijn veel games niet crossgen dus je moet dan even goed nadenken op welk platform je de meeste progressie verwacht te maken of wanneer ze daar zijn toegevoegd en waarschijnlijk dus weer verdwijnen.Aight! schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 20:18:
[...]
Ja echt super irritant. Ik wilde Dave the Diver weer ff spelen is hij eruit gehaald. Maar goed die was in de aanbieding voor 10 euro.
De nieuwe PlayStation Plus Essentiël games van juli 2026 zijn bekekend, deze keer krijgen we Call of Duty: Modern Warfare III, For the King II en Crosscode. PlayStation Granade heeft een mooie video gemaakt, die ik graag deel met jullie
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Ik kan Crosscode zeer sterk aanbevelen, erg leuke, uitdagende en diepgaande pixel action-RPG.
[ Voor 3% gewijzigd door Militia Pilot op 07-07-2026 18:30 ]
MWIII heb ik al lang uitgespeeld en ben er op uitgekeken, maar puur voor de nieuwsgierigheid: Wie heeft het al gedownload en hoe groot is het inmiddels? In mijn herinnering ging het ver boven de 140GB. Wat op de PS4 (waar ik het toentertijd op speelde) dus een vreselijk drama was als er weer een update uitkwam want dan had je dubbel zoveel schijfruimte nodig.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Is MW3 niet de CoD met single player maar ook weer niet? Dat je in een (warzone) map met allemaal zeecontainers wordt gedropt en je daar wat missies moet doen? Volgens mij eens via gamepass gespeeld. Echt niet best was dat..... ik zou daar geen mb op de SSD aan spenderen.Vrijdag schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:43:
MWIII heb ik al lang uitgespeeld en ben er op uitgekeken, maar puur voor de nieuwsgierigheid: Wie heeft het al gedownload en hoe groot is het inmiddels? In mijn herinnering ging het ver boven de 140GB. Wat op de PS4 (waar ik het toentertijd op speelde) dus een vreselijk drama was als er weer een update uitkwam want dan had je dubbel zoveel schijfruimte nodig.
Inmiddels zal dat wel dik boven de 200gb zijn, omdat je een hele zooi CoD bloat moet downloaden en installeren voor 1 game. Ongeacht welke 'modernere' CoD dat is. Dat zit tegenwoordig in zo'n hub waar je dan makkelijk van game naar game kunt switchten.
[ Voor 17% gewijzigd door Hulleman op 08-07-2026 11:28 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
De PlayStation Plus Extra en Premium games zijn bekend. In totaal 9 nieuwe games, waaronder de Power Rangers. PlayStation Granade heeft weer een uitgebreide video ervan gemaakt.
Rise of the Ronin en Avatar frontiers of pandora zijn de grootste titels denk ik. Niet slecht!Linksquest schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 22:20:
De PlayStation Plus Extra en Premium games zijn bekend. In totaal 9 nieuwe games, waaronder de Power Rangers. PlayStation Granade heeft weer een uitgebreide video ervan gemaakt.
[YouTube: PlayStation Plus Extra and Premium - July 2026 (PS+)]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |
Helemaal mee eens, maar wilde ook niet meteen alles spoilen 😝
Power rangers maar is spelen met me dochtertje, dat waren nog temnste leuke series vroeger
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Persoonlijk ben ik er geen fan van als informatie alleen in een video staat, omdat het meer tijd kost om een video te kijken dan een lijstje te lezen. Het is ook lastiger terugzoeken.Linksquest schreef op woensdag 15 juli 2026 @ 22:20:
[YouTube: PlayStation Plus Extra and Premium - July 2026 (PS+)]
Is het een idee om volgende keer zowel een video als de lijst te delen?
Dit is i.i.g. de volledige lijst:
PlayStation Plus Extra & Premium
| Game | Versie |
| Avatar: Frontiers of Pandora | PS5 |
| Citizen Sleeper 2: Starward Vector | PS5 |
| Dying Light | PS4 |
| Firefighting Simulator: Ignite | PS5 |
| Mighty Morphin Power Rangers: Rita’s Rewind | PS5 + PS4 |
| Rise of the Ronin | PS5 |
| Snow Bros. Wonderland | PS5 |
PlayStation Plus Premium
| Game | Versie |
| Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy | PS5 + PS4 |
| Indigo Prophecy | PS5 + PS4 |
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben.
@Technomania: We zijn niet allemaal zo perfect als Bas170
Als aanvulling: ook een opsomming van de spellen die uit Plus gaan. Ook wel handig om te weten.
Dat zijn deze dit keer:
Ik ben zelf bezig met Röki doorlopen. Best een leuk spelletje, beetje te vergelijken met Rime en Endlings qua stijl en thematiek 
De andere spellen laat ik wel voor wat het is, geen tijd voor.
Dat zijn deze dit keer:
| The Jackbox Party Pack 9 |
| Risk of Rain 2 |
| Tropico 6 |
| Cursed to Golf |
| Source of Madness |
| Hundred Days: Winemaking Simulator |
| Get Even |
| Infinite Minigolf |
| Röki |
De andere spellen laat ik wel voor wat het is, geen tijd voor.
[ Voor 81% gewijzigd door Vrijdag op 20-07-2026 08:26 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.