Welke geruchten ?G.Scholtens schreef op donderdag 12 februari 2026 @ 17:58:
Wanneer weten we of de geruchten correct zijn
https://blog.playstation....r-to-the-future-and-more/
PlayStation Plus Extra and Premium
Marvel’s Spider-Man 2 | PS5
Test Drive Unlimited Solar Crown | PS5
Neva | PS5, PS4
Season: A Letter to the Future | PS5, PS4
Monster Hunter Stories | PS4
Venba | PS5
Echoes of the End: Enhanced Edition | PS5
Rugby 25 | PS5, PS4
PlayStation Plus Premium
Disney Pixar Wall-E | PS5, PS4
PlayStation Plus Extra and Premium
Marvel’s Spider-Man 2 | PS5
Test Drive Unlimited Solar Crown | PS5
Neva | PS5, PS4
Season: A Letter to the Future | PS5, PS4
Monster Hunter Stories | PS4
Venba | PS5
Echoes of the End: Enhanced Edition | PS5
Rugby 25 | PS5, PS4
PlayStation Plus Premium
Disney Pixar Wall-E | PS5, PS4
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
List of games leaving PS Plus Extra, Premium in February 2026 (as of January 20, 2026)
The following list of departures has been confirmed thus far:
WWE 2K25
SaGa Frontier Remastered
The Ascent
Spirit of the North: Enhanced Edition
Cult of the Lamb
Super Neptunia RPG
Carto
Rez Infinite
New World Aeternum (delisted)
No Straight Roads (Japan only, already left in other regions)
Do note that this list isn’t definitive, as Sony sometimes adds more games to the departure list and/or removes games without a warning.
The following list of departures has been confirmed thus far:
WWE 2K25
SaGa Frontier Remastered
The Ascent
Spirit of the North: Enhanced Edition
Cult of the Lamb
Super Neptunia RPG
Carto
Rez Infinite
New World Aeternum (delisted)
No Straight Roads (Japan only, already left in other regions)
Do note that this list isn’t definitive, as Sony sometimes adds more games to the departure list and/or removes games without a warning.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Mooi, spider man 2 staat al lang op mijn verlanglijstje maar bleef altijd enorm duur in de PS store. Nu dus 'gratis" te spelen
Ik moet haast maken met The Ascent. Ben ik pas net in begonnen maar is wel tof. Dit weekend maar snel doorheen.
Nog niet zolang geleden Spiderman 2 gekocht en nu in Ps plus extra. Had ik maar een glazen bol.
PSN : Geraedus
Het is mij eerlijk gezegd al met heel wat games overkomen, niks aan te doen.Geraedus schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:18:
Nog niet zolang geleden Spiderman 2 gekocht en nu in Ps plus extra. Had ik maar een glazen bol.
LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic DP-UB9004
Eigenlijk komen al Sony's games wel een keer op PS+, je moet alleen flink wat geduld hebben. En ze kunnen ook zo weer verdwijnen (bij Extra/Premium).Geraedus schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:18:
Daarom koop ik gewoon mijn spellen, zeker de gene die ik graag wil spelen nog eens(Ben ik ook niet afhankelijk van aanbod in Premium / extra).
Dat word zo ie zo Spiderman 2 proberen en tdu. Niet echt Spiderman dan, maar ja proberen kan altijd.
Dat wordt zo spiderman 2 proberen, niet echt spiderman dan, maar proberen kan altijd ??G.Scholtens schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:14:
Dat word zo ie zo Spiderman 2 proberen en tdu. Niet echt Spiderman dan, maar ja proberen kan altijd.
Ik wil graag de vijfde d door een f veranderen. 2 jokers, stop de tijd.Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:55:
[...]
Dat wordt zo spiderman 2 proberen, niet echt spiderman fan, maar proberen kan altijd ??
PlayStation Granade heeft een video gemaakt de PlayStation Plus Extra en Premium games voor februari 2026
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Was die niet laatst in aanbieding in de store?Geraedus schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 08:18:
Was toen ook aan het twijfelen om te kopen.
Momenteel in aanbieding voor €39,99.Chelseamarre123 schreef op zaterdag 14 februari 2026 @ 08:26:
[...]
Was die niet laatst in aanbieding in de store?
Was toen ook aan het twijfelen om te kopen.
Leuke game, ziet er fantastisch uit en de setpieces zijn echt indrukwekkend. Traversal is lekker snel, waardoor deze game vlotter en actievoller speelt dan deel 1.Carlos0_0 schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 14:55:
[...]
Dat wordt zo spiderman 2 proberen, niet echt spiderman dan, maar proberen kan altijd ??
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Een jaar PS+ Premium is in de aanbieding voor 100 euro, geldig voor bestaande en nieuwe abo's en aanbieding geldt tot 26 februari.
https://www.xgn.nl/nieuws...um-nu-stukken-voordeliger
[ Voor 5% gewijzigd door sewer op 18-02-2026 19:18 ]
sewer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:18:
Een jaar PS+ Premium is in de aanbieding voor 100 euro, geldig voor bestaande en nieuwe abo's en aanbieding geldt tot 26 februari.
:strip_exif()/f/image/B3XtuVRi4yDxYE0NUinHOQVt.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe dan?
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Ik heb zelf vandaag pas een playstation account gemaakt, en ik zie het op https://www.playstation.c...LjacaAkhUEALw_wcB#premium nadat ik ingelogd ben.
Verder weet ik niet of die claim in dat XGN artikel werkelijk klopt dat het ook voor bestaande abo's geldt.
Verder weet ik niet of die claim in dat XGN artikel werkelijk klopt dat het ook voor bestaande abo's geldt.
Lijkt er niet op. Ik zie met premium ook alleen de normale prijs.sewer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 20:59:
Ik heb zelf vandaag pas een playstation account gemaakt, en ik zie het op https://www.playstation.c...LjacaAkhUEALw_wcB#premium nadat ik ingelogd ben.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
SameSnippertje schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:05:
[...]
Lijkt er niet op. Ik zie met premium ook alleen de normale prijs.
PSN : Geraedus
Log net in, blijkt mijn abo ook verlopen. Een nieuw premium account kost me nu idd € 99,99. Twijfel.sewer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:18:
Twijfel niet te lang, want er zijn geruchten over een prijsverhoging en ruim 150 euro per jaar wat het nu al kost is eigenlijk al te veel als je niet veel gebruik maakt van de extra/ premium catalogus (lees: meerdere keren per week).edwinvdteems schreef op vrijdag 20 februari 2026 @ 18:30:
[...]
Log net in, blijkt mijn abo ook verlopen. Een nieuw premium account kost me nu idd € 99,99. Twijfel.
Toch maar een jaartje verlengd. Via een keysite uiteindelijk EUR 84 betaald voor EUR 100 tegoed. Ten opzichte van de reguliere prijs is het mij dan toch wel waard om weer een jaartje premium te hebben.
Mijn PS+ Essential is eergisteren verlopen. Deze deal voor Premium is eigenlijk een no-brainer. Maar €84,- is nog beter dan €99,- natuurlijk. Waar gekocht als ik vragen mag?VeeGee schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 09:46:
Toch maar een jaartje verlengd. Via een keysite uiteindelijk EUR 84 betaald voor EUR 100 tegoed. Ten opzichte van de reguliere prijs is het mij dan toch wel waard om weer een jaartje premium te hebben.
PSN: AreVeeDee
Kinguin.net en dan WELCOME5 voor 5 procent kortingAreVeeDee schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 11:01:
[...]
Mijn PS+ Essential is eergisteren verlopen. Deze deal voor Premium is eigenlijk een no-brainer. Maar €84,- is nog beter dan €99,- natuurlijk. Waar gekocht als ik vragen mag?
Uiteindelijk ben ik bij Driffle geslaagd, maar dat is allemaal om het even qua prijs.Sefaex schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 12:40:
[...]
Kinguin.net en dan WELCOME5 voor 5 procent korting
Ohhd die site kende ik nog niet. Hoeveel heb je daar betaald dan. Zie dat het daar duurder kost dan kinguin.VeeGee schreef op zaterdag 21 februari 2026 @ 13:19:
[...]
Uiteindelijk ben ik bij Driffle geslaagd, maar dat is allemaal om het even qua prijs.
Vind zulke sites sowieso een beetje scammie. Maar tot nu toe is alles goed gegaan.
Gisteren gekeken maar ik moet ook gewoon de volle mep van 152 euro betalen. Abo loopt tot 3 december.sewer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:18:
Ik had al 2 jaar geen abbo, dus heb wel de 99 euro betaald. Helaas niet te stacken.LordLynx schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 11:14:
[...]
Gisteren gekeken maar ik moet ook gewoon de volle mep van 152 euro betalen. Abo loopt tot 3 december.
Leuke aanvulling op mijn PS Portal. Cloud Streaming werkt goed, gister getest met Spiderman 2. Backlog is meteen weer mega groot, maar staan genoeg pareltjes in de catalogus. 99 euro is een nette prijs vind ik voor een jaartje Premium.
Top!sewer schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:18:
Gister mijn PS5 in gebruik genomen.
Vandaag Dead Island 2 erop gezet, en nu dus voor 100 euro PS Plus Premium erbij genomen.
Ik spreek jullie wel weer over een jaartje, of zo.
Heb je die los gekocht? Want Dead Island 2 zit ook in Plus Premium.zetje01 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Top!
Vandaag Dead Island 2 erop gezet, en nu dus voor 100 euro PS Plus Premium erbij genomen.
Ah, niet op gelet.Vrijdag schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:29:
[...]
Heb je die los gekocht? Want Dead Island 2 zit ook in Plus Premium.
Maar geeft niet:
Het spel speelt zó lekker, dat ik er best wel (een keertje) echt voor mag betalen.
Ja hier zelfde ook jaar of twee geen plus, maar had liever gezien dat ik basis voor een goede prijs kon krijgen.Cloud_VII schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 12:17:
[...]
Ik had al 2 jaar geen abbo, dus heb wel de 99 euro betaald. Helaas niet te stacken.
Leuke aanvulling op mijn PS Portal. Cloud Streaming werkt goed, gister getest met Spiderman 2. Backlog is meteen weer mega groot, maar staan genoeg pareltjes in de catalogus. 99 euro is een nette prijs vind ik voor een jaartje Premium.
Speel slechts een handje vol keren dus deze aanbieding maar laten passeren, dan is het cheaper om een losse maand te kopen af en toe via de grijze weg....
Voor nieuwe PlayStation-gebruikers is Premium zeker een dikke aanrader. Het is een vrij grote catalogus met toch een hoop topgames. Voor gamers die de meeste exclusives al hebben gespeeld. Is het een heel stuk minder interessant. Die maandelijkse games vallen ook steeds meer tegen.zetje01 schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 13:20:
[...]
Top!
Ik was Plus-gebruiker sinds day one. Portal heb ik niet (meer). En online gamen doe ik ook vrijwel niet meer!
Dus een paar maanden terug heb ik mijn abonnement laten verlopen. Maar ook ik kon deze aanbieding niet weerstaan (FOMO i guess
Yeah, dat vind ik ook.Sefaex schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:40:
[...]
Voor nieuwe PlayStation-gebruikers is Premium zeker een dikke aanrader. Het is een vrij grote catalogus met toch een hoop topgames. Voor gamers die de meeste exclusives al hebben gespeeld. Is het een heel stuk minder interessant. Die maandelijkse games vallen ook steeds meer tegen.
Ik was Plus-gebruiker sinds day one. Portal heb ik niet (meer). En online gamen doe ik ook vrijwel niet meer!
Dus een paar maanden terug heb ik mijn abonnement laten verlopen. Maar ook ik kon deze aanbieding niet weerstaan (FOMO i guess). Ach ja, een handvol games per jaar downloaden — en ik haal mijn geld er wel weer uit.
Komt bij: ik heb ruim 5 jaar een Xbox Series gehad, met GamePass. En Gamepass destijds met goeie deals aan kunnen schaffen. Maar mijn gamepass is bijna op, en ik dacht, ik ga weer eens Playstaion doen.
(Toen ik inlogde op PS zag ik dat ik in 2020 voor het laatst had gespeeld ...)
PlayStation Plus maart 2026 gelekt: eerste game bekend
Volgens een leak wordt PGA Tour 2K25 toegevoegd aan PlayStation Plus Essential in maart 2026. De informatie is afkomstig van insider billbil-kun en is nog niet bevestigd door Sony.
Bron: https://playsense.nl/7329...elekt-eerste-game-bekend/
Ik speel al jaren golf games van de maker HB studio's en dat doe ik nog (bijna) dagelijks.Vanaf 2K21 onderdeel van 2K. Goed en misschien slecht nieuws voor mij. Goed omdat dat nieuwe spelers naar de game trekken die ook blijven hangen. Slecht omdat in '21 en '23 de servers de extra hoeveelheid spelers niet kon trekken. Na ongeveer een maand was dat weer opgelost. Ik hoop dat dit jaar dat soepel verloopt.
Mocht je golf leuk vinden dan is dit de beste golf game. Course designer en Society's. Getalenteerde liefhebbers maken top courses en die speel je dan weer in een society met dagelijkse rondjes tegen anderen. Weinig Nederlanders gezien in de game trouwens...
Onderstaande video gemaakt door een Nederlandse course designer (Daniel Rommens) die op Youtube zijn projecten op een mooie manier presenteert.
Volgens een leak wordt PGA Tour 2K25 toegevoegd aan PlayStation Plus Essential in maart 2026. De informatie is afkomstig van insider billbil-kun en is nog niet bevestigd door Sony.
Bron: https://playsense.nl/7329...elekt-eerste-game-bekend/
Ik speel al jaren golf games van de maker HB studio's en dat doe ik nog (bijna) dagelijks.Vanaf 2K21 onderdeel van 2K. Goed en misschien slecht nieuws voor mij. Goed omdat dat nieuwe spelers naar de game trekken die ook blijven hangen. Slecht omdat in '21 en '23 de servers de extra hoeveelheid spelers niet kon trekken. Na ongeveer een maand was dat weer opgelost. Ik hoop dat dit jaar dat soepel verloopt.
Mocht je golf leuk vinden dan is dit de beste golf game. Course designer en Society's. Getalenteerde liefhebbers maken top courses en die speel je dan weer in een society met dagelijkse rondjes tegen anderen. Weinig Nederlanders gezien in de game trouwens...
Onderstaande video gemaakt door een Nederlandse course designer (Daniel Rommens) die op Youtube zijn projecten op een mooie manier presenteert.
Extra is dan meer dan genoeg. Premium moet je alleen doen om PS1 tm PS3 games of als je cloud wilt gamen via de Portal. Hier en daar ook nog wel eens leuk om een 2-uur durende proefversie van een game te spelen om te proberen of dat wat voor je is. Zonder Portal vind ik Premium heel moeilijk te rechtvaardigen, maar dat is persoonlijk.Sefaex schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 17:40:
[...]
Voor nieuwe PlayStation-gebruikers is Premium zeker een dikke aanrader. Het is een vrij grote catalogus met toch een hoop topgames. Voor gamers die de meeste exclusives al hebben gespeeld. Is het een heel stuk minder interessant. Die maandelijkse games vallen ook steeds meer tegen.
[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 25-02-2026 08:33 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Apple TV 4K 2022 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Klopt helemaal.Hulleman schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 08:31:
[...]
Extra is dan meer dan genoeg. Premium moet je alleen doen om PS1 tm PS3 games of als je cloud wilt gamen via de Portal. Hier en daar ook nog wel eens leuk om een 2-uur durende proefversie van een game te spelen om te proberen of dat wat voor je is. Zonder Portal vind ik Premium heel moeilijk te rechtvaardigen, maar dat is persoonlijk.
Extra kost trouwens ook €100 momenteel. Dus als je toch hetzelfde betaald. Dan zou ik toch voor premium gaan.
Die proefversies vind ik trouwens niet echt een meerwaarde bieden. Een volledige +100 gb game downloaden voor 2 uur gameplay. Had dan liever een demo gehad van een paar gigabytes
PS+ games voor maart zijn aangekondigd. Zie: https://blog.playstation....ine-collection-gold-road/
Games zijn:
* PGA Tour 2k25 (zoals @VCDfan hierboven al postte).
* Monster Hunter Rise
* Slime Rancher 2
* Elder Scrolls Online: Gold Road Collection
Games zijn:
* PGA Tour 2k25 (zoals @VCDfan hierboven al postte).
* Monster Hunter Rise
* Slime Rancher 2
* Elder Scrolls Online: Gold Road Collection
Kun je zo'n proefversie wellicht in op de PS5 zelf in de cloud starten? Dat zou mij logisch lijken, maar geen idee of dat zo werkt.Sefaex schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 15:11:
[...]
Die proefversies vind ik trouwens niet echt een meerwaarde bieden. Een volledige +100 gb game downloaden voor 2 uur gameplay. Had dan liever een demo gehad van een paar gigabytes
Niet echt een interessante maand voor mij, maar ik dacht dat die Monster Hunter er net uit was? ohnee dat was een andere Monster Hunter titel. Nuja, kunnen we zien waar Guerilla de mosterd vandaan haalt
Beetje later dan normaal, maar voor de liefhebbers alsnog de Video van Playstation Granade.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Niet echt leuke spellen voor mij, ziet erna uit de ps5 ook in Maart nog steeds uit blijft staan
.
ik zal wel achter de boot vissen, mijn abbo essential loopt tot eind maart.
Maar opgezegd kijken of er nog een korting voorbij komt, anders staat die op 71,99 voor 1 jaar.
Maar opgezegd kijken of er nog een korting voorbij komt, anders staat die op 71,99 voor 1 jaar.
Burp
Ze zijn weer te claimen, twijfel alleen of 2 linkjes kloppen.
Dat zijn Slime Rancher 2 omdat ik die zelf al in bezit heb maar ik gok dat het de juiste is.
En die van Elder Scrolls Online: Gold Road Collection, die staat namelijk niet in het overzicht van maandelijkse games in de PS App maar qua datum wanneer actie eindigt lijkt het wel te kloppen.
PGA Tour 2k25
Monster Hunter Rise
Slime Rancher 2
Elder Scrolls Online: Gold Road Collection
Dat zijn Slime Rancher 2 omdat ik die zelf al in bezit heb maar ik gok dat het de juiste is.
En die van Elder Scrolls Online: Gold Road Collection, die staat namelijk niet in het overzicht van maandelijkse games in de PS App maar qua datum wanneer actie eindigt lijkt het wel te kloppen.
PGA Tour 2k25
Monster Hunter Rise
Slime Rancher 2
Elder Scrolls Online: Gold Road Collection
Oh nu zie ik het. Monster Hunter Rise heeft eerder in Premium/Extra gezeten. Daarom staat die niet meer bovenaan als ik sorteer op meest recent. Blijkbaar heb ik al 20 minuten gespeeld. Kan me er niks meer van herinneren
Let op:
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.
Het is niet de bedoeling om hier te vragen naar PSN (cards) aanbiedingen. Weet je een goede aanbieding? Dan kun je die plaatsen in het Console Budget Gaming topic. Ook daar is het echter niet de bedoeling om naar aanbiedingen te vragen.
/f/image/7qHgeyH6HCJ35ajTBsdgacPv.webp?f=fotoalbum_large)