Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ja ik heb hier ook last van, heb hem vorige week naar het reparatiecentrum van bol.com gestuurd. Ik ga er niet zelf mee liggen kloten als er nog garantie op zit. Dat ding is net 1,5 maand oud.Valandil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:01:
Meer mensen last van een kapotte L2 of R2 trigger?
Ik merkte vandaag veel minder weerstand bij mijn R2 trigger en daarnaast dat hij bij kleinste aanraking al de R2 button activeert.
Na heel kort speurwerk lees ik best veel klachten van mensen waarbij een van de 2 triggers kapot is gegaan. Komt er op neer dat het veertje van binnen is gebroken of losgeraakt.
Gelukkig valt het onder garantie (hoop ik). Anders is het ook zelf te maken (springs zijn makkelijk online te bestellen en even een half uurtje knutselen), maar ben even benieuwd of anderen ook al dit hebben ervaren.
[ Voor 5% gewijzigd door Poulske op 06-01-2021 08:42 ]
Het balkje staat wazig en kan niets downloaden.
Nog iemand die hier problemen mee heeft?
Ik ga hem ook aanmelden voor reparatie.Poulske schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 08:41:
[...]
Ja ik heb hier ook last van, heb hem vorige week naar het reparatiecentrum van bol.com gestuurd. Ik ga er niet zelf mee liggen kloten als er nog garantie op zit. Dat ding is net 1,5 maand oud.
Gelukkig nog oude controller van de PS4 liggen die er ook op werken.
wijze woorden
Staat je ps5 aan? Is er nog ruimte op je ps5?AppleFan2007 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:12:
Ik probeer zojuist om een game te downloaden vanaf mijn gsm naar de PS5.
Het balkje staat wazig en kan niets downloaden.
Nog iemand die hier problemen mee heeft?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ja, het is lastig helpen zo. Bij sommige games moet je ook in de app een andere editie aanklikken eerst voordat je 'downloaden naar console' kunt doen.Oxigeon schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:41:
[...]
Staat je ps5 aan? Is er nog ruimte op je ps5?
PS5 stond nog in rust modus en er is nog meer dan de helft van plaats over.Oxigeon schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:41:
[...]
Staat je ps5 aan? Is er nog ruimte op je ps5?
Ik kon wel naar de PS4 downloaden die niet ingesteld staat als primair.Kyhfin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:50:
[...]
Ja, het is lastig helpen zo. Bij sommige games moet je ook in de app een andere editie aanklikken eerst voordat je 'downloaden naar console' kunt doen.
Ik heb het ondertussen gewoon via de PS store op de PlayStation zelf gedaan.
Heel raar dat een game het langzaam opbouwt. Andere games doen ook nooit "spring hieroverheen, kruip daar, etc". Het is ook maar net wat je verwacht van een haaiengame trouwens. Zwemmen en bijten, daar houdt het toch wel op, ik vind dat ze er nog aardig wat variatie in hebben zitten.Donstil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 22:48:
[...]
Ja leek het mij ook wel. Maar super eentonig idd.
Dood 10 <bepaald type> vissen.
Vind 17 kisten.
Enz enz.
En als het niet je ding is, dan is dat verder prima. Ik vond de game wel geinig en was ook ideaal om even wat minuutjes mee te vullen, bv als je wacht tot er wat vrienden online komen om Warzone mee te doen.
Valandil schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:21:
[...]
Ik ga hem ook aanmelden voor reparatie.
Gelukkig nog oude controller van de PS4 liggen die er ook op werken.
Ik heb gelukkig het voordeel dat ik een tweede PS5 controller heb. Wellicht dat het over een paar weken een nadeel wordt als die ook defect gaat.dutchgio schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:24:
Hier is de R2 ook te gevoelig, vermoed ook een defect. Heb alleen geen andere controller liggen, misschien ook een mooi moment voor een tweede ps5 controller.
Oké, maar misschien wil je het toch proberen voor later. En heb je je ps5 gekoppeld aan je app? (via QR code volgens mij)AppleFan2007 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:53:
[...]
Ik kon wel naar de PS4 downloaden die niet ingesteld staat als primair.
Ik heb het ondertussen gewoon via de PS store op de PlayStation zelf gedaan.
Hier ditzelfde probleem met de R2 trigger, heb het onlangs ook gepost in het ps5 problemen topic:Valandil schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:01:
Meer mensen last van een kapotte L2 of R2 trigger?
Ik merkte vandaag veel minder weerstand bij mijn R2 trigger en daarnaast dat hij bij kleinste aanraking al de R2 button activeert.
Na heel kort speurwerk lees ik best veel klachten van mensen waarbij een van de 2 triggers kapot is gegaan. Komt er op neer dat het veertje van binnen is gebroken of losgeraakt.
Gelukkig valt het onder garantie (hoop ik). Anders is het ook zelf te maken (springs zijn makkelijk online te bestellen en even een half uurtje knutselen), maar ben even benieuwd of anderen ook al dit hebben ervaren.
Mandarijntje in "[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen"
Een belletje met Sony en ik kreeg zonder ook maar enige vragen een retourlabel om hem kosteloos op te sturen. Kreeg gisteren een bevestiging dat er een nieuwe naar mij verstuurd is. Al met al best snel geregeld.
Precies wat hierboven al genoemd wordt, ik hou mijn hart vast hoe vaak dit mechanische onderdeeltje vervangen zal moeten gaan worden. Ik denk niet dat in degene die ze me nu opsturen al een nieuw soort veertje zit.
Ik neem eerst wel contact op met mediamarkt, daar komt hij immers vandaan.Mandarijntje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:08:
[...]
Hier ditzelfde probleem met de R2 trigger, heb het onlangs ook gepost in het ps5 problemen topic:
Mandarijntje in "[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen"
Een belletje met Sony en ik kreeg zonder ook maar enige vragen een retourlabel om hem kosteloos op te sturen. Kreeg gisteren een bevestiging dat er een nieuwe naar mij verstuurd is. Al met al best snel geregeld.
Precies wat hierboven al genoemd wordt, ik hou mijn hart vast hoe vaak dit mechanische onderdeeltje vervangen zal moeten gaan worden. Ik denk niet dat in degene die ze me nu opsturen al een nieuw soort veertje zit.
Zit overigens gelijk vast: geen telefoonnummer klantenservice, mijn bestelnummer wordt bij online reparatie aanvragen niet herkend en de vituele assistent loopt steeds vast bij het opzoeken van mijn bestelling
wijze woorden
Waarom die moeite via MM? Die gaan hem waarschijnlijk toch ook opsturen naar Sony. Ik las al verhalen van mensen die hun controller naar de 'reparatie afdeling' van bol.com moesten sturen. No way dat die dat ding gaan repareren, die ging na hun eigen onderzoek gewoon naar Sony waardoor het allemaal nog langer duurder.Valandil schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:16:
[...]
Ik neem eerst wel contact op met mediamarkt, daar komt hij immers vandaan.
Zit overigens gelijk vast: geen telefoonnummer klantenservice, mijn bestelnummer wordt bij online reparatie aanvragen niet herkend en de vituele assistent loopt steeds vast bij het opzoeken van mijn bestelling
Omdat Sony in principe geen gesprekspartij is voor een consument. Je hebt zaken gedaan met Mediamarkt, zij moeten het probleem dan ook oplossen.Mandarijntje schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:28:
[...]
Waarom die moeite via MM? Die gaan hem waarschijnlijk toch ook opsturen naar Sony. Ik las al verhalen van mensen die hun controller naar de 'reparatie afdeling' van bol.com moesten sturen. No way dat die dat ding gaan repareren, die ging na hun eigen onderzoek gewoon naar Sony waardoor het allemaal nog langer duurder.
[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 06-01-2021 10:29 ]
Klopt, dat accepteren ze ook, maar het is gewoon de lange weg.Dennisdn schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:29:
[...]
Omdat Sony in principe geen gesprekspartij is voor een consument. Je hebt zaken gedaan met Mediamarkt, zij moeten het probleem dan ook oplossen.
ja, want tot vorige week werkte het nog prima en nu ineens niet meer.Kyhfin schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:06:
[...]
Oké, maar misschien wil je het toch proberen voor later. En heb je je ps5 gekoppeld aan je app? (via QR code volgens mij)
Ik vanmiddag eens door de account instellingen gaan om te zien of ik daar iets vind.
Dit is wel het voorstel wat Mediamarkt mij toen heeft gedaan. (Had last van een driftende L3)dutchgio schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:40:
Met een beetje mazzel kun je bij MM direct een nieuwe meekrijgen terwijl de defecte controller het reparatietraject in gaat.
Dualsense heeft zichzelf overigens gerepareerd na het gesprek met de klantenservice van MM.
Praten met je controller (en dreigen met reparatie) helpt!
Komt doordat de microfoon alle audio naar Sony stuurt, die hebben snel een patch naar je controller gestuurdRacing-Paradise schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:46:
[...]
Dualsense heeft zichzelf overigens gerepareerd na het gesprek met de klantenservice van MM.

/aluhoedjemodus
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
mijn controller heeft al 2 patches gehadBas170 schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:50:
[...]
Komt doordat de microfoon alle audio naar Sony stuurt, die hebben snel een patch naar je controller gestuurd![]()
/aluhoedjemodus
Die van mij 1 dacht ikcold_as_ijs schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:57:
[...]
mijn controller heeft al 2 patches gehad
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Haha ja die van mij ook, vraag me echt af wat er nou veranderd kan/moet worden aan de software van een dualsense controller...cold_as_ijs schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:57:
[...]
mijn controller heeft al 2 patches gehad
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Ik had ook last van stickdrifting, met name de R3. Het kwam in één keer voor na een controller update. Ik kon m netjes omruilen bij de mediamarkt. De medewerkster keek me een beetje vreemd aan toen ik als klacht ''stickdrifting'' aan gaf, later zag ik op de bon dat ze had genoteerd; ''het driften werkt niet''.Racing-Paradise schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:46:
[...]
Dit is wel het voorstel wat Mediamarkt mij toen heeft gedaan. (Had last van een driftende L3)

Mar goed, mn nieuwe controller durf ik nu dus niet up te daten...

Die van mij ook 1 inderdaad.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
MM is vanwege lockdown dicht, dus moet helaas remote en via post volgens mijdutchgio schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:40:
Met een beetje mazzel kun je bij MM direct een nieuwe meekrijgen terwijl de defecte controller het reparatietraject in gaat.
wijze woorden
Zag laatst dat het service gedeelte wel open was, geen idee of dit nogsteeds het geval isValandil schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:26:
[...]
MM is vanwege lockdown dicht, dus moet helaas remote en via post volgens mij
Die is in ieder geval in Arnhem gewoon open. En ik weet van kennissen dat zij bestellingen van de website nu door lokale medewerkers bezorgd krijgen vanuit Duiven of Arnhem. Het lijkt er dus op dat vestigingen "gewoon" draaien, alleen is de winkel niet open voor klant. Met een kapotte controller moet je dus wel terecht kunnen. Rutte heeft het zelfs in de persco letterlijk benoemd dat een koelkast wel gerepareerd moet kunnen worden.AchtungYall schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:37:
[...]
Zag laatst dat het service gedeelte wel open was, geen idee of dit nogsteeds het geval is
[ Voor 13% gewijzigd door Dennisdn op 06-01-2021 13:47 ]
Ik heb de savegame geupload naar de cloud, de console savegame weggegooid, DIRT 5 opgestart één race gespeeld. Toen de cloud savegame naar de console gekopieerd en weer één race gespeeld toen kreeg ik de Trophy: No Event Left Behind.Jumpman schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 11:45:
Hmmm, ik zit op het eind van DIRT 5 en moet nog twee trophies, waarvan ik er één vermoedelijke al lang gehaald heb (Spare Some Change For Gas, drive 1000 miles), echter popt de trophy niet. Yoch wel balen als je er bijna 15 uur in hebt zitten. er schijnen meer mensen last van te hebben, maar de developer/uitgever is traag met een patch.
Link: https://www.reddit.com/r/...hem_all_trophy_in_dirt_5/
Vervolgens nog wat gereden en toen kreeg ik: Spare Some Change For Gas (1000 miles rijden).
De tweede PlayStation 5 game Platinum. Ik heb nu nog Bugsnax en Maneater waar ik bij beide twee Trophies heb behaald. Worms Rumble niet geïnstalleerd. Nog een aardige back log PlayStation 4 games.
Gisteravond voor het eerst gespeeld en verrassend leuk. Na een uurtje of 2 spelen kun je ook de meeste alligators aan. Haai zit nu op 2.4m met enkele upgrades. Grafisch vond ik het ook wel prima ondanks wat berichten hier over in dit topic dat het meh zou zijn, is gewoon de stijl van de game.
Zag alleen wel dat er ondersteuning voor de haptic feedback en triggers van de PS5 in zat, echter merk ik er niks van en ik heb het niet uit staan. Iemand die weet wanneer je dit merkt ?
XBL: MRE Inc
Nice dus toch maar gaan proberen haha! Dat is vergeleken met die XM2?cold_as_ijs schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 18:51:
@laugh vanmiddag is de BD DT990 binnengekomen. Heb hem snel getest tussen het werken door in Days Gone. Valt meteen op dat het geluid een stuk helderder en veel opener is (tenminste zo ervaar ik het). Hierdoor geeft het meteen een veel ruimtelijker gevoel. Nu nog een goeie 3D audio demo vinden.
Wat ik ook zo mooi eraan vind zijn de velour ear pads en de headband. Niet alleen comfortabel maar ook vervangbaar. Dus wanneer de earpads of de headband versleten zijn kan je gewoon replacements bestellen en vervangen
Ik zit sinds vorig jaar te genieten van de externe geluidsoplossing via optical poort op de PS5. Night and day verschil vergeleken met de controller output. Heb zelf niet de Pulse headset, maar waarschijnlijk is het ook niet helemaal eerlijk om ze te vergelijken. Wireless (closed headphone) vs wired (open headphone) + external dac + amp. De twee setups zitten gewoon niet op hetzelfde level.
Hier ook ner aangekomen op het punt waar de alligators en de kleinere "rode" vissen zitten. Geen flauw idee hoe ik die kapot krijg. Een alligator heeft me in 2 beten dood en een visje ook in een paar tikken. Ben toen maar gestopt hahaMRE-Inc schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:22:
[...]
Gisteravond voor het eerst gespeeld en verrassend leuk. Na een uurtje of 2 spelen kun je ook de meeste alligators aan. Haai zit nu op 2.4m met enkele upgrades. Grafisch vond ik het ook wel prima ondanks wat berichten hier over in dit topic dat het meh zou zijn, is gewoon de stijl van de game.
Zag alleen wel dat er ondersteuning voor de haptic feedback en triggers van de PS5 in zat, echter merk ik er niks van en ik heb het niet uit staan. Iemand die weet wanneer je dit merkt ?
Toevallig na 25xdood door een alligator maar een YouTubefilmpje gezocht straks. Het is simpelweg aan blijven vallen en tussendoor visjes pakken om op te laden. Dan gaat het na een tijdje wel.Oxigeon schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:03:
[...]
Hier ook ner aangekomen op het punt waar de alligators en de kleinere "rode" vissen zitten. Geen flauw idee hoe ik die kapot krijg. Een alligator heeft me in 2 beten dood en een visje ook in een paar tikken. Ben toen maar gestopt haha
We houden beetje van platform games en puzzelen. Ik vindt zombies neer poppen ook leuk maar de wederhelft niet 🙈
Heb hem ook geprobeerd maar vond er echt niets aan. Eentonig, saai..dus snel weer afgezet. Eerder op de avond wel op de PS5 de Mafia remake uitgespeeld, veel meer van genoten (net als in 2002). Morgen de XSX versie binnen inc. Mafia II dus daar gelijk aan beginnen.MRE-Inc schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 17:22:
[...]
Ook Kingdom Come Deliverance geïnstalleerd op de PS5 en even getest. Ziet er wat beter uit en laadt veeeeel sneller, groot voordeel met dit soort spellen op de SSD van de PS5.
Ben je toevallig zo goed dat je de Ripsnorter Trial hebt gehaald? Dat is het enige wat ik nog moet voor platinum, maar voelt aan als een onmogelijke missieKevinSetz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:19:
Na vele uren heb ik samen met mijn vriendin sackboy uitgespeeld wat een geweldig spel! Nu is mijn vraag zijn er nog meer ps5 games die co-op kunnen! In maart komt it take two uit wat mij prachtig lijkt.
We houden beetje van platform games en puzzelen. Ik vindt zombies neer poppen ook leuk maar de wederhelft niet 🙈
Op 26 maart komt de co-op game It Takes Two uit die misschien in jullie straatje past. Als zoethouder kun je A Way Out proberen van dezelfde maker die niet meer zo duur is. Wel een hele andere setting; uit een gevangenis ontsnappen maar wel een aanrader!KevinSetz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:19:
Na vele uren heb ik samen met mijn vriendin sackboy uitgespeeld wat een geweldig spel! Nu is mijn vraag zijn er nog meer ps5 games die co-op kunnen! In maart komt it take two uit wat mij prachtig lijkt.
Na een dag oefenen uiteindelijk gehaald, maar ik vond hem buitengewoon moeilijk. De kans dat je een fout maakt is gewoon heel groot. De snelheid is niet het belangrijkste, als je een beetje doorloopt ben je ruim binnen de tijd.Lekkerboeie86 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 05:38:
[...]
Ben je toevallig zo goed dat je de Ripsnorter Trial hebt gehaald? Dat is het enige wat ik nog moet voor platinum, maar voelt aan als een onmogelijke missie
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Rayman Legends, Unravel 2 (bundle is in de aanbieding), Lego Harry Potter, Borderlands 3 (wel knallen, geen zombies).KevinSetz schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 22:19:
Heb nog Spiderman MM liggen of toch maar Ghost of Tushima kopen... Keuzes keuzes
Gisteren avond nog even getest. Met de MX2 is days gone gewoon niet te doen. De bass is zo sterk aanwezig dat het gewoon vervelend is. Voetstappen leken gewoon alsof er een of andere reus aan het stampen was. Nu is het makkelijk op te lossen door de equalizer beter in te stellen maar dan moet hij weer aan de PC aangesloten worden etc... Grappig genoeg klonken bepaalde geluiden wel weer duidelijker in het spel, was een riviertje wat ik op de MX2 weer heel goed hoorde terwijl op de DT990 deze een stuk stiller was. Grappig hoe veel verschil het maakt. Nu zit de DT990 ook nog eens fijner, veel grotere oorkussens waardoor mijn oor er makkelijk binnenvalt in tegenstelling tot de MX2 waar ik de oorkussens voel zitten. Niet dat hij slecht zit ofzo, krijg als ik hem 8 uur draag wel iets irritatie. Ik ben in ieder geval tevreden met mijn setup. Heb trouwens van 3D audio nog niet superveel gemerkt in days gone, wel iets maar niet heel duidelijk. Ik moet zeggen vond Days gone op zich wel lekker spelen. Ondanks dat ik 80 cut scenes heb gezien in de 1,5 uur spelenlaugh schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 19:18:
[...]
Nice dus toch maar gaan proberen haha! Dat is vergeleken met die XM2?
Wat ik ook zo mooi eraan vind zijn de velour ear pads en de headband. Niet alleen comfortabel maar ook vervangbaar. Dus wanneer de earpads of de headband versleten zijn kan je gewoon replacements bestellen en vervangen
Ik zit sinds vorig jaar te genieten van de externe geluidsoplossing via optical poort op de PS5. Night and day verschil vergeleken met de controller output. Heb zelf niet de Pulse headset, maar waarschijnlijk is het ook niet helemaal eerlijk om ze te vergelijken. Wireless (closed headphone) vs wired (open headphone) + external dac + amp. De twee setups zitten gewoon niet op hetzelfde level.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat is krom, die bundel is goedkoper dan deel 2 los. Je zou digitale games moeten kunnen giften naar een ander account...Cardwizard schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:43:
@Erapaz ik dacht even die bundel checken van Unravel, kan ik dus niet kopen omdat ik deel 1 al heb haha... dus moet verplicht deel 2 op zichzelf kopen
O.a. https://psnprofiles.com/Gynnad schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:01:
Zijn er ook sites waarop je kunt inloggen om te zien welke trophies je nog moet halen voor een spel? Of is het een kwestie van handmatig checken welke er beschikbaar zijn en welke je nog moet?
https://psnprofiles.com/J...-HIER/log?earned=unearned
[ Voor 9% gewijzigd door Gregory76 op 07-01-2021 12:24 ]
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Was bang hetzelfde te hebben, maar ben nu met Uncharted: The Lost Legacy bezig. Wat een briljante game is dat! Lekker luchtig na TLOU2, neemt zichzelf niet te serieus. Vind het beter dan U4. Het is wat Tomb Raider had kunnen zijn.schumi1986 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:46:
Zit even in een after TLOU2 dipje. Sinds ik de ps5 heb eerst days gone uitgespeeld en nu dus TLOU2 en heb het gevoel dat alles wat ik nu ga spelen minder zal zijn
Heb nog Spiderman MM liggen of toch maar Ghost of Tushima kopen... Keuzes keuzes
En Chloe
Heerlijk dit soort retorische vragenschumi1986 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:46:
Toevallig ook twee dagen geleden aan begonnen. Precies wat je zegt, echt een hele fijne gameErapaz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:05:
[...]
Was bang hetzelfde te hebben, maar ben nu met Uncharted: The Lost Legacy bezig. Wat een briljante game is dat!
Ziet er prima uit, speelt lekker weg en gelijk vanaf het begin zit je al in die Uncharted-vibe.
*update
Uitgespeeld. Heel tof maar net als bij Uncharted net iets teveel schieten imho. Het eindgevecht vond ik ook niet leuk.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 07-01-2021 18:13 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zou ghost of tushima doen.schumi1986 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:46:
Zit even in een after TLOU2 dipje. Sinds ik de ps5 heb eerst days gone uitgespeeld en nu dus TLOU2 en heb het gevoel dat alles wat ik nu ga spelen minder zal zijn
Ben er net mee begonnen en de eerste 8 uurtjes erin zitten en vind het wel een pareltje.
Speelt ook nog is heerlijk op de PS5.
TLOU2 heb ik laatst uitgespeeld en was ook wel echt een gaaf spel!
Heb beide liggen en ben momenteel bezig met Ghost of Tsushima.schumi1986 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:46:
MM is een leuke game waar je vrij snel doorheen bent inclusief alle side quests. Moet zelf alleen de Newgame+ nog uitspelen om platinum te halen. Wel heb ik eerst Spiderman Remastered gespeeld en daarna direct MM om het verhaal redelijk opvolgend en vers in het geheugen te houden.
Ghost of Tsushima vind ik zelf een fantastische game, boven mijn verwachting zelfs! Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik eerst voor Ghost kiezen, daar ben je een redelijke tijd mee zoet. Daarna kan je altijd nog MM spelen
Ik vond Spiderman relatief kort....KSettenbandje schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:26:
[...]
Heb beide liggen en ben momenteel bezig met Ghost of Tsushima.
MM is een leuke game waar je vrij snel doorheen bent inclusief alle side quests. Moet zelf alleen de Newgame+ nog uitspelen om platinum te halen. Wel heb ik eerst Spiderman Remastered gespeeld en daarna direct MM om het verhaal redelijk opvolgend en vers in het geheugen te houden.
Ghost of Tsushima vind ik zelf een fantastische game, boven mijn verwachting zelfs! Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik eerst voor Ghost kiezen, daar ben je een redelijke tijd mee zoet. Daarna kan je altijd nog MM spelen
wijze woorden
Hmmz nou misschien me maar is op stuk bijten, maar zou niet blij worden als ik na 10 uur nog niet het gevoel heb dat het erin zit. Hoop eigenlijk op een patch dat je iets vaker geraakt mag worden oid. Of dat er een paar checkpoints in komen. Verder prachtig spel en heel veel plezier mee gehad. Maar deze trophy haalt het eindcijfer voor mij flink naar beneden.M0nkeymen schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:56:
[...]
Na een dag oefenen uiteindelijk gehaald, maar ik vond hem buitengewoon moeilijk. De kans dat je een fout maakt is gewoon heel groot. De snelheid is niet het belangrijkste, als je een beetje doorloopt ben je ruim binnen de tijd.
Mocht je trouwens hem nog een keer willen lopen in multiplayer en mij zo aan de trophy helpen...
[ Voor 6% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 07-01-2021 11:42 ]
Contacteer Sony even (helpdesk nummer in NL of BE). Er zijn nog al zo'n situaties hier besproken waarbij iemand een bepaalde versie niet kon kopen/claimen omdat hij al een andere had. Blijkbaar kon Support dan de bestaande licentie disablen/afnemen zodat wel de nieuwe kon genomen worden. Beetje brak, maar nog altijd beter dan de volle pot te betalen terwijl een bundel goedkoper is.Cardwizard schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:43:
@Erapaz ik dacht even die bundel checken van Unravel, kan ik dus niet kopen omdat ik deel 1 al heb haha... dus moet verplicht deel 2 op zichzelf kopen
Of als je met meerderen in huis bent, zou je de bundel ook kunnen kopen op naam van een huisgenoot.
De PlayStation-app kun je precies zien wat je wel en niet al hebt. Voorheen was die app waardeloos, maar inmiddels is die top.Gynnad schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:01:
Zijn er ook sites waarop je kunt inloggen om te zien welke trophies je nog moet halen voor een spel? Of is het een kwestie van handmatig checken welke er beschikbaar zijn en welke je nog moet?
Maar daar zie je geheime trophies, dus dan weet je nog niet wat je moet doen om hem te behalen.Dennisdn schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:55:
[...]
De PlayStation-app kun je precies zien wat je wel en niet al hebt. Voorheen was die app waardeloos, maar inmiddels is die top.
Ik zou lekker eerst MM spelen. Ghost of Tshushima heeft misschien binnenkort wel weer een pricedrop en misschien krijg je wat open world fatigue omdat je net Days Gone ook hebt uitgespeeld.schumi1986 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 10:46:
Goed vermaakt met GoT al werd het op het laatst wel wat repetitief.
Heb je God of War al geprobeerd? Staat ook in de Plus Collectie en die was echt fenomenaal.
[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 07-01-2021 12:01 ]
Daar heb je sites als Playstation Trophies voor. Daar kan je zien wat de hidden trophies zijn en hoe je die haalt. Verder zijn er voor bepaalde games ook complete guides hoe je bepaalde trophies moet halen.Gynnad schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Maar daar zie je geheime trophies, dus dan weet je nog niet wat je moet doen om hem te behalen.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Game speelt vrij soepel. Bugs ben ik eigenlijk nog niet tegen gekomen.
Verschillende sites bieden dit aan (zie URLs hierboven).Gynnad schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Maar daar zie je geheime trophies, dus dan weet je nog niet wat je moet doen om hem te behalen.
Zelf gebruik ik www.psnprofiles.com en www.truetrophies.com . Het is ook fijn daar een account aan te maken, en te koppelen aan je PSN-naam. Dan syncen die sites je profiel daar met al je PSN trophies en geven er hopen andere informatie over, met statistieken e.d. Of bvb een Trophy Advisor die je dan zegt in welke van je games de gemakkelijkste trophies zitten.
Je moet dan wel op je PSN profiel aanduiden dat je trophies publiek zijn.
Op de Trophy klikken, en 'show information' geheim onthultGynnad schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:57:
[...]
Best wel irritant dat dat voor elke trophy afzonderlijk moet, of is er wel een manier om standaard niks te verbergen?dvdkiwi schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 13:37:
Dat kan in het Playstation menu ook door op de hidden trophy te klikken en vierkantje te drukken
Nee die optie is er nietNfear schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:10:
[...]
Best wel irritant dat dat voor elke trophy afzonderlijk moet, of is er wel een manier om standaard niks te verbergen?
lol - dat was mij nog niet eens opgevallen dat die optie er wasVildhjarta schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 12:54:
[...]
Op de Trophy klikken, en 'show information' geheim onthult

Je moet in het moeras gedeelte veel schildpadden en andere vissen eten. Die rode snoeken/barracuda achtige moet je zoveel mogelijk ontwijken inclusief de alligators. Na ongeveer een dik uur rondzwemmen krijg je wat upgrades waaronder een stel kaken waarmee je een kleine elektrische stoot uitdeelt tijdens het bijten. Daarmee verdoof je de andere vis kortstondig. Ik denk dat ik er ongeveer 2 uur over gedaan heb om zover te komen, ook omdat ik niet echt achter elke schildpad en andere vissen aanging om te eten en dus wat langer over mn upgrades deed.Oxigeon schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 21:03:
[...]
Hier ook ner aangekomen op het punt waar de alligators en de kleinere "rode" vissen zitten. Geen flauw idee hoe ik die kapot krijg. Een alligator heeft me in 2 beten dood en een visje ook in een paar tikken. Ben toen maar gestopt haha
Met die upgrades kun je de barracuda's en alligators wel aan, maar je moet flink achter elkaar blijven bijten en ontwijken omdat de alligators je ook proberen te verdoven met een klap met hun staart/achterlijf.
Ben zelf nu in het tweede gedeelte waar je ook mensen vanaf het strand/waterscooter/boot etc kan afvreten en dat is best leuk al is de AI van die npc's wel om te huilen.
XBL: MRE Inc
Timothy3000 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:35:
Ik was net Kingdom Hearts 3 aan het spelen en de game liep vast. Hard crash. Het beeld bleef vasthangen. Vervolgens begon de muziek van het home menu te spelen. Ik kon hem niet uitzetten. Ik kon de disc er niet uithalen. PS5 opnieuw opgestart en hij viel uit. Daarna in safe mode opgestart, database opgebouwd.
Nu doet de console het nog wel maar mijn hele home menu is anders (icoontjes verdwenen, recent gespeelde titels zijn weg e.d.).
Dit is de tweede keer dat dit gebeurt. Eerder al bij Miles Morales.
Begin nu toch te twijfelen of het niet beter is om hem terug te sturen en wilde even advies inwinnen. Want dit lijkt me niet helemaal ok.
Mijn PS5 heeft wel eens een vastloper gehad met database rebuild als gevolg maar nog niet gemerkt dat daarna iets anders was, als het je 2 keer is gebeurd zou ik nog zeggen dat het toevallig is, als het een 3e keer gebeurd dat daarna je menu heel anders is zou ik misschien wel even contact opnemen met Sony of gewoon een keer de PS5 terug naar fabrieksinstellingen zetten, misschien dat dat kan helpen.Timothy3000 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 16:10:
Ik heb dit ook in het problemen topic gepost. Plaats hem hier ook nog even omdat misschien mensen hier ook advies hebben. Mag dit niet mods haal dan maar weg.
[...]
Ga zo voor de zekerheid Sony maar even bellen.
[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 07-01-2021 16:20 ]
Mooie game inderdaad. Ik heb hem zelf aan het begin van de zomer uitgespeeldErapaz schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 11:05:
[...]
Was bang hetzelfde te hebben, maar ben nu met Uncharted: The Lost Legacy bezig. Wat een briljante game is dat! Lekker luchtig na TLOU2, neemt zichzelf niet te serieus. Vind het beter dan U4. Het is wat Tomb Raider had kunnen zijn.
En Chloe
Toen mijn vriendin me zag spelen wilde zij het ook wel eens proberen. Meer dan overcooked met vrienden of een spelletje op haar mobiel speelt ze niet, dus het was heel erg wennen om alles goed te besturen met de twee analoge sticks, maar het is haar uiteindelijk gelukt om hem helemaal zelf uit te spelen. Zegt wat over de kwaliteit van de game, en ook een van de positieve effecten van de twee female leads
Ik heb me overal ingeschreven voor e-mails dat zodra het beschikbaar is ik een mail krijg.
Vanwaar is dit zo moeilijk verkrijgbaar, het lijkt wel alsof Sony ze niet meer maakt.
Kijk een bij vraag en aanbod hier..AppleFan2007 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:16:
Ik ben nu al sinds de PS5 launch aan het zoeken voor het charging Dock voor de Dualsense maar ik vind het nergens.
Ik heb me overal ingeschreven voor e-mails dat zodra het beschikbaar is ik een mail krijg.
Vanwaar is dit zo moeilijk verkrijgbaar, het lijkt wel alsof Sony ze niet meer maakt.

https://tweakers.net/aanb...lsense-oplaadstation.html
Zou ik zelf niet doen, €60 slaat nergens op.bvsteyn schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:44:
[...]
Kijk een bij vraag en aanbod hier..![]()
Ze zijn bij Mediamarkt al €40, volgens mij was de launch prijs €30 als ik me niet vergis.
Gewoon even geduld, ze komen vanzelf weer.
Ik heb er zelf van de week 1 gekocht bij de Mediamarkt.
Ze komen af en toe voorbij en als je lid ben van de telegram groep krijg je vanzelf een melding als ze op voorraad zijn.
oef dat ziet er gewoon goed uit. Wordt een vette VR ervaring. Hitman zelf heeft me nog niet echt getrokken, maar heb het ook nog niet echt een kans gegeven om eerlijk te zijn. Maar met hitman VR gaat het toch wel veranderenVerwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:54:
[YouTube: Hitman 3 - Sandbox VR | PS5, PS4, PS VR]
Oogt verzorgd voor VR! Mijn aandacht hebben ze!
Het dubbele betalen ga ik ook niet doen hoor.bvsteyn schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:44:
[...]
Kijk een bij vraag en aanbod hier..![]()
60 euro is veel te veel, ondanks dat ze moeilijk te vinden zijn
Ik vind het alleen wel erg jammer dat je dus voor VR de PS4 versie moet hebben, maarja als je wel de PS5 versie in VR zou hebben, zouden een hoop mensen misschien niet meer upgraden naar de PSVR2, maar vind het toch wel beetje slecht, het had makkelijk gekund, Sony wil het alleen gewoon niet.Verwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:54:
Quote van PS Blog:
You can either play Hitman 3 in PS VR natively on your PS4 or via backward compatibility on PS5
Die accessoires worden dus ook gewoon gescalptAppleFan2007 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:24:
[...]
Het dubbele betalen ga ik ook niet doen hoor.
60 euro is veel te veel, ondanks dat ze moeilijk te vinden zijn

Het verbaasd me enigszins dat er wel overal controllers beschikbaar zijn.
Heb je een link van de telegram group? Ik krijg die helaas nergens gevondenAeronNL schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:46:
[...]
Zou ik zelf niet doen, €60 slaat nergens op.
Ze zijn bij Mediamarkt al €40, volgens mij was de launch prijs €30 als ik me niet vergis.
Gewoon even geduld, ze komen vanzelf weer.
Ik heb er zelf van de week 1 gekocht bij de Mediamarkt.
Ze komen af en toe voorbij en als je lid ben van de telegram groep krijg je vanzelf een melding als ze op voorraad zijn.
Helaas niet, ben er inmiddels al uit.LordFather schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:55:
[...]
Heb je een link van de telegram group? Ik krijg die helaas nergens gevonden
Kijk even in het ps5 pre order topic, daar moet het ergens staan.
Haha zo in 1st person/VR zie je pas hoe lomp het eigenlijk oogt als je bij de bar een spuit uit je binnenzak pakt. Of een halve meter achter een beveiliger staat zonder dat hij het doorheeftVerwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 17:54:
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Ik heb met nieuwjaar gewoon een controller kunnen kopen zonder dat ik er lang moest naar zoeken, nu vergeet ik regelmatig de controller op te laden omdat het makkelijk is om direct de tweede controller te nemen.Kalder schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:39:
[...]
Die accessoires worden dus ook gewoon gescalptZit ook te wachten tot ze weer normaal beschikbaar zijn.
Het verbaasd me enigszins dat er wel overal controllers beschikbaar zijn.
Met als gevolg dus dat ze op een gegeven moment allebei plat zijn.
Ik heb al veel gezocht en overal vind je het charging Dock aan te hoge prijzen.
Ik wacht ook gewoon mijn beurt af maar ik heb ze liever gisteren dan morgen.
Eerste waar ik zelf aam dacht was die slecht gekoelde geheugenchip.
Ik denk juist dat genoeg willen upgraden naar een PSVR2. Het is natuurlijk onzin dat Sony geen updates wilt, want hun eigen game "blood and Truth" heeft een PS5 upgrade gehad.Kalder schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:34:
[...]
Ik vind het alleen wel erg jammer dat je dus voor VR de PS4 versie moet hebben, maarja als je wel de PS5 versie in VR zou hebben, zouden een hoop mensen misschien niet meer upgraden naar de PSVR2, maar vind het toch wel beetje slecht, het had makkelijk gekund, Sony wil het alleen gewoon niet.
Quote van PS Blog:
[...]
Ik had eerder vanavond Ghost of Tsushima in m’n karretje gegooid om hem misschien deze sale te kopen, maar had daar verder nog geen intentie toe. Wilde ik net No Man’s Sky kopen, was ik even vergeten dat GoT nog in dat wagentje zat. Dus na 1 vinkje zetten en op 1 knop drukken heb ik nu 2 games waarvan ik er van 1 niet eens wist dat ik hem wilde

Laten we zeggen dat ze nogal wat hebben verbeterd in het afreken proces van de store tegenover de PS4
PayPalVerwijderd schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:22:
[...]
Moet ik tegen mijn vrouw zeggen! "Ja, Playstation heeft het proces zo gemaakt, kon er niks aan doen!"
Creditcard neem ik aan?
Van alle spellen in de Store is denk ik Ghost of Tsushima wel de beste game waar dit mee had kunnen gebeuren. Ik denk niet dat je er spijt van krijgt.kaanmijo schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 22:18:
Nou, ben er zojuist ook op de harde manier achtergekomen hoe makkelijk en snel het is om op die PS5 games digitaal in de store te kopen. Zojuist m’n eerste aankoop gedaan in de store..
Ik had eerder vanavond Ghost of Tsushima in m’n karretje gegooid om hem misschien deze sale te kopen, maar had daar verder nog geen intentie toe. Wilde ik net No Man’s Sky kopen, was ik even vergeten dat GoT nog in dat wagentje zat. Dus na 1 vinkje zetten en op 1 knop drukken heb ik nu 2 games waarvan ik er van 1 niet eens wist dat ik hem wilde![]()
Laten we zeggen dat ze nogal wat hebben verbeterd in het afreken proces van de store tegenover de PS4
Bovendien, als je de game nog niet heb opgestart kun je nog een refund aanvragen.
Ben langs de klantenservice geweest. Kreeg gelijk een nieuwe mee.dutchgio schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 10:40:
Topservice!!
wijze woorden
Zoiets is ook wel nice!AppleFan2007 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:33:
[...]
Ik heb met nieuwjaar gewoon een controller kunnen kopen zonder dat ik er lang moest naar zoeken, nu vergeet ik regelmatig de controller op te laden omdat het makkelijk is om direct de tweede controller te nemen.
Met als gevolg dus dat ze op een gegeven moment allebei plat zijn.
Ik heb al veel gezocht en overal vind je het charging Dock aan te hoge prijzen.
Ik wacht ook gewoon mijn beurt af maar ik heb ze liever gisteren dan morgen.
https://www.amazon.de/-/n...&rd=1&s=videogames&sr=1-7
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Ik ben echt op zoek naar de officiële van PlayStation, ik heb ooit zo een niet officiële gekocht voor de PlayStation en mijn controller batterij wordt ineens veel slechter.BiLo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:58:
[...]
Zoiets is ook wel nice!
Ik heb er sowieso geen spijt van😁Poulske schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:37:
[...]
Van alle spellen in de Store is denk ik Ghost of Tsushima wel de beste game waar dit mee had kunnen gebeuren. Ik denk niet dat je er spijt van krijgt.
Bovendien, als je de game nog niet heb opgestart kun je nog een refund aanvragen.
Echt een toffe game, niet verwacht.
Digitaal ook goedkoper als fysiek, tenzij je via marktplaats koopt natuurlijk.
BiLo schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 08:58:
[...]
Zoiets is ook wel nice!

Het ergste vind ik nog dat scalping vandaag gebeurt door commerciële partijen die dan platformen als Amazon, bol.com of fnac.be gebruiken om die dingen te verkopen.Kalder schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:39:
[...]
Die accessoires worden dus ook gewoon gescalpt

Ik was de voorbije dagen bvb op zoek naar een nieuwe iPad (2020) model, en die is blijkbaar ook gewoon overal uitverkocht, behalve bij partijen die dan ineens 10% of meer boven de Apple prijs vragen.
Als ze nu PS5 VR games gaan maken die met de (PS4) PSVR headset werken, dan moeten ze deze (oude) headset blijvend ondersteunen... Ook als er straks een opvolger van PSVR voor PS5 is. Dan kom je dus in een situatie waarbij bepaalde zaken die de nieuwe headset (+controller) kan, wellicht beperkt benut kunnen worden omdat de oude headset het niet ondersteunt. Doordat PS4 games prima in backwards compatibility mode draaien op de PS5 kunnen ze dat mooi voorkomen.Kalder schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 18:34:
[...]
Ik vind het alleen wel erg jammer dat je dus voor VR de PS4 versie moet hebben, maarja als je wel de PS5 versie in VR zou hebben, zouden een hoop mensen misschien niet meer upgraden naar de PSVR2, maar vind het toch wel beetje slecht, het had makkelijk gekund, Sony wil het alleen gewoon niet.
Quote van PS Blog:
[...]
Zoals iemand anders ook al zei: er zijn ook games die ondanks dat het officieel PS4 games zijn, wel gebruik maken van de grotere kracht van de PS5:
In geval van hitman zouden ze naast de PS5 versie een ps4 versie aan kunnen bieden op dezelfde disc of als download. Dan is het hele probleem ook opgelost.nioz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 10:18:
[...]
Als ze nu PS5 VR games gaan maken die met de (PS4) PSVR headset werken, dan moeten ze deze (oude) headset blijvend ondersteunen... Ook als er straks een opvolger van PSVR voor PS5 is. Dan kom je dus in een situatie waarbij bepaalde zaken die de nieuwe headset (+controller) kan, wellicht beperkt benut kunnen worden omdat de oude headset het niet ondersteunt. Doordat PS4 games prima in backwards compatibility mode draaien op de PS5 kunnen ze dat mooi voorkomen.
Zoals iemand anders ook al zei: er zijn ook games die ondanks dat het officieel PS4 games zijn, wel gebruik maken van de grotere kracht van de PS5:
[YouTube: Blood & Truth | PSVR Enhanced PS5 Version & More]
Dit topic is gesloten.
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |