Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
cold_as_ijs schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:47:
[...]

In geval van hitman zouden ze naast de PS5 versie een ps4 versie aan kunnen bieden op dezelfde disc of als download. Dan is het hele probleem ook opgelost.
Is dat een beetje te doen wat disc space betreft?

Je blijft uiteindelijk sowieso het 'probleem' houden dat je zowel dat PS4 en PS5 versie zal moeten installeren als je het spel in VR wil spelen en daarnaast ook zonder VR de beste versie wil kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
AppleFan2007 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Ik heb met nieuwjaar gewoon een controller kunnen kopen zonder dat ik er lang moest naar zoeken, nu vergeet ik regelmatig de controller op te laden omdat het makkelijk is om direct de tweede controller te nemen.
Met als gevolg dus dat ze op een gegeven moment allebei plat zijn.

Ik heb al veel gezocht en overal vind je het charging Dock aan te hoge prijzen.
Ik wacht ook gewoon mijn beurt af maar ik heb ze liever gisteren dan morgen.
Als je controller “leeg” is schijn je hem ook aan een willekeurige USB-C lader op te kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:26
nioz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Technisch makkelijk omdat de cd zelf steeds vaker alleen maar een trigger (soort bewijs van aankoop) is om het spel te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:37
Erapaz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:07:
[...]

Als je controller “leeg” is schijn je hem ook aan een willekeurige USB-C lader op te kunnen laden.
Ik laad hem inderdaad ook altijd gewoon met een andere adapter. Die van mij Pro Controller meen ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:18:
[...]

Technisch makkelijk omdat de cd zelf steeds vaker alleen maar een trigger (soort bewijs van aankoop) is om het spel te downloaden.
Bijna alles games worden nog steeds vanaf disc geïnstalleerd. Alleen updates/patches worden gedownload.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:41
[...]

En dat is nu hetgeen wat ik nogal vaak vergeet als ik direct een andere controller neem.
Mijn USB-C kabel van mijn MacBook ligt ergens anders en de kabel van de PlayStation hangt aan de PlayStation en ik heb geen oplaadblok om de kabel in te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]

Let wel op dat je een degelijke adapter gebruikt en dat hij ook voldoende vermogen levert.
Ik gebruik al jaren een adapter van een oude Asus tablet, dat gaat prima. Pak ik echter de adapter van een oude smartphone, dan laad hij nauwelijks op.

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Raem schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:24:
[...]

Bijna alles games worden nog steeds vanaf disc geïnstalleerd. Alleen updates/patches worden gedownload.
Ja, als-in: 5-20 GB van schijf en 100+GB download. Dan zie ik de schijf slechts als trigger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Dennisdn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Ja, als-in: 5-20 GB van schijf en 100+GB download. Dan zie ik de schijf slechts als trigger.
Heeft dat niet eerder te maken met hoe oud de game is?
Ik merk vaak bij oudere games dat er groter downloads zijn dan van de disc zelf terwijl ik me kan herinneren dat bij de PS4 dat veel minder was.

Bijvoorbeeld moest ik voor Gran Turismo Sport nu een download van 50 doen en toen ik die net kocht in 2017 was dat iets minder dan 20 dacht ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jvdx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-09 16:14
Nieuw jasje voor m'n disc versie :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/irx5BnYUC482pnDmrOVunD_EjMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rzeS5zKKH5DwQ2CekyJJ74Mc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:45
AppleFan2007 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Heeft dat niet eerder te maken met hoe oud de game is?
Ik merk vaak bij oudere games dat er groter downloads zijn dan van de disc zelf terwijl ik me kan herinneren dat bij de PS4 dat veel minder was.

Bijvoorbeeld moest ik voor Gran Turismo Sport nu een download van 50 doen en toen ik die net kocht in 2017 was dat iets minder dan 20 dacht ik.
Dat is in je voorbeeld van GTS niet zo vreemd toch?
Heb je gezien hoeveel content er sinds release bijgekomen is?
Ziet er strak uit. Geen zwart neem ik aan?

[ Voor 26% gewijzigd door schumi2004 op 08-01-2021 13:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cool. Staat goed.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:17
nioz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:00:
[...]

Je blijft uiteindelijk sowieso het 'probleem' houden dat je zowel dat PS4 en PS5 versie zal moeten installeren als je het spel in VR wil spelen en daarnaast ook zonder VR de beste versie wil kunnen spelen.
je moet hem dan idd 2x installeren, dus 2x de schrijfruimte. Alhoewel de ps5 versie mogelijk iets kleiner kan zijn mits ze de OODLE gebruiken.

Het is verre van ideaal geef ik toe. Maar blijft een beetje lastig hoe om te gaan met verschillende PSVR versies. Mits PSVR2 straks een degelijk update is tov PSVR1 dan is het goed dat ze de split op platform maken. Die paar crossgen VR games zullen volgens mij redelijk beperkt blijven ook al duurt het nog 2-3 jaar voordat PSVR2 uitkomt. Dan kunnen ze met PSVR2 gewoon uitpakken en alle PS5 games kunnen die dan ondersteunen zonder legacy PSVR1 te hoeven doen. Dat ik dan een nieuwe bril moet kopen vind ik niet erg mits het wel een degelijk resolutie upgrade is tov PSVR1.

PS er zijn vast mensen die een andere mening zijn toegedaan. Ik snap dat weer een andere bril niet voor iedereen een optie is. Maar vanuit performance perspectief is er nog heel veel te winnen tussen de VR generaties, veel meer nog dan tussen PS4-PS5 qua vooruitgang. Dan heb ik zelf de voorkeur voor duidelijk generatie jump.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Nu we de nieuwe tv's van Sony hebben gezien, met 8K|60, 4K|120, VRR, ALLM etc, kunnen we vanuit gaan dat we in de komende tijd de PS5 firmware update kunnen verwachten met 8K, VRR, en ALLM support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvdx
Recon24 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:25:
Nu we de nieuwe tv's van Sony hebben gezien, met 8K|60, 4K|120, VRR, ALLM etc, kunnen we vanuit gaan dat we in de komende tijd de PS5 firmware update kunnen verwachten met 8K, VRR, en ALLM support.
Kon die nieuwe Sony tv al wel de juiste resolutie/data aan? Dacht dat tweakers er niet zo over te spreken was laatst (review)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
jvdx schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Kon die nieuwe Sony tv al wel de juiste resolutie/data aan? Dacht dat tweakers er niet zo over te spreken was laatst (review)
We vermoedden dat de beeldverwerking niet over voldoende bandbreedte beschikt en dat dit probleem dus ook niet in de toekomst op te lossen is met een firmware-update. Daarbij is vrr of variable refresh rate ook nog niet in de huidige firmware geïmplementeerd en bovendien lukte het ons zelfs bij 60fps niet om 4k-beelden zonder chroma subsampling weer te geven. Als je deze tv op het oog had om te kunnen gamen in 4k met 120fps op je nieuwe PlayStation, Xbox of pc, kun je maar beter even verder kijken.
Dat is een 2020 model, waar de problemen met HDMI2.1 waren. Ook de LG CX (zie ik zelf heb) heeft nog wat problemen die in de komdende firmware worden opgelost. Vermoedelijk hebben ze het nu volledig klaar voor de 2021 modellen:

Dit zijn de 2021 modellen:

Vandaar dat ik verwacht dat we dus niet lang meer hoeven te wachten op 8K, VRR en ALLM support voor de PS5.

[ Voor 24% gewijzigd door Recon24 op 08-01-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Bas170 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Let wel op dat je een degelijke adapter gebruikt en dat hij ook voldoende vermogen levert.
Ik gebruik al jaren een adapter van een oude Asus tablet, dat gaat prima. Pak ik echter de adapter van een oude smartphone, dan laad hij nauwelijks op.
Het gekke is dat de adapter van mijn nieuwe IPad Air prima werkt, maar dat mijn MacBook adapter niet werkt (die is langer dus dat is handiger om tijdens het gamen op te laden). Een oude USB A iPad adapter aan het langere MacBook snoer werkt ook niet. De DS4 was ook nogal picky welke kabel en adapter wel en niet werkten.

Ik heb dus ook 2 controllers en leg er s nachts altijd eentje aan de iPad lader.

De kids spelen coop samen dus ik grijp ook weleens mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:06:
[...]

Nee, dat zou betekenen dat je altijd een internet connectie nodig hebt om games te installeren, dat is niet zo. Games worden volledig vanaf disc geïnstalleerd. (met hier en daar een uitzondering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Raem schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Nee, dat zou betekenen dat je altijd een internet connectie nodig hebt om games te installeren, dat is niet zo. Games worden volledig vanaf disc geïnstalleerd. (met hier en daar een uitzondering).
Ik heb anders een hele rij spellen van 100+GB op de Playstation staan terwijl een Blueray-schijf uberhaupt niet verder gaat dan 50GB.

Bijvoorbeeld:

COD: 175 GB
Destiny 2: 170 GB
GTA 100+GB
Uncharted 4: 80GB

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 08-01-2021 13:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvdx
schumi2004 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Dat is in je voorbeeld van GTS niet zo vreemd toch?
Heb je gezien hoeveel content er sinds release bijgekomen is?

[...]

Ziet er strak uit. Geen zwart neem ik aan?
Heb ik ook! Dit is kameleon/parelmoer. Mat zwart staat m erg goed, heb er helaas geen goede fotos van gemaakt;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tsBW0cwod0EPkJosrC9U8FedC9w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kRWLHGV54ziqyRc7w7VG1TIr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Dennisdn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:39:
[...]

Ik heb anders een hele rij spellen van 100+GB op de Playstation staan terwijl een Blueray-schijf uberhaupt niet verder gaat dan 50GB.

Bijvoorbeeld:

COD: 175 GB
Destiny 2: 170 GB
GTA 100+GB
Uncharted 4: 80GB
Misschien allemaal patches?

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Bas170 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Patches horen bij een spel (lijkt mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Dennisdn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:48:
[...]

Patches horen bij een spel (lijkt mij).
Ja, maar die kunnen nooit op een disc staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Bas170 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:49:
[...]

Ja, maar die kunnen nooit op een disc staan ;)
Het ging er dan ook over of een disc technisch een trigger voor download zou kunnen zijn zodat er meerdere versies op een disc passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:43
Bas170 schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Compressie op de blueray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Dennisdn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Het ging er dan ook over of een disc technisch een trigger voor download zou kunnen zijn zodat er meerdere versies op een disc passen.
In theorie zou het kunnen, maar in de praktijk zal het (denk ik) zo zijn dat op de disc de baseversie van een spel staat, waarbij tijdens het installeren gelijk patches gedownload worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Dennisdn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:39:
[...]

100GB :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PS5 gebruikt triplelayer BR-discs die zijn rond de 100GB
PS4 gebruikt duallayer BR-discs die zijn rond de 50GB

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 08-01-2021 14:02 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:52:
[...]

Ja, technisch kan het. En is ook wel eerder gebeurd. Spyro (en Crash Bandicoot ook volgens mij) hadden alleen het eerste deel op disc staan en de andere twee moest je downloaden.
Maar in principe wordt nog altijd de base game (dus zonder updates en patches) vanaf disc geïnstalleerd. Eventuele updates worden daarna gedownload. Uncharted 4 bijvoorbeeld kun je zonder internet connectie gewoon installeren en spelen en zit dan ook onder de 50GB.
Is ook de reden waarom sommige grote singleplayer games (RDR2, FF7 Remake, Last of us 2) op 2 discs staan.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 08-01-2021 14:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:01
jvdx schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:41:
[...]

Heb ik ook! Dit is kameleon/parelmoer. Mat zwart staat m erg goed, heb er helaas geen goede fotos van gemaakt;
[Afbeelding]
Ziet gaaf uit! Ik zou het nog mooier vinden als de hoeken aan de bovenkant de ronding volgen van het middenstuk. Hopelijk komen er binnenkort ook van dat soort face plates beschikbaar op de markt.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
cold_as_ijs schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:24:
[...]

je moet hem dan idd 2x installeren, dus 2x de schrijfruimte. Alhoewel de ps5 versie mogelijk iets kleiner kan zijn mits ze de OODLE gebruiken.

Het is verre van ideaal geef ik toe. Maar blijft een beetje lastig hoe om te gaan met verschillende PSVR versies. Mits PSVR2 straks een degelijk update is tov PSVR1 dan is het goed dat ze de split op platform maken. Die paar crossgen VR games zullen volgens mij redelijk beperkt blijven ook al duurt het nog 2-3 jaar voordat PSVR2 uitkomt. Dan kunnen ze met PSVR2 gewoon uitpakken en alle PS5 games kunnen die dan ondersteunen zonder legacy PSVR1 te hoeven doen. Dat ik dan een nieuwe bril moet kopen vind ik niet erg mits het wel een degelijk resolutie upgrade is tov PSVR1.

PS er zijn vast mensen die een andere mening zijn toegedaan. Ik snap dat weer een andere bril niet voor iedereen een optie is. Maar vanuit performance perspectief is er nog heel veel te winnen tussen de VR generaties, veel meer nog dan tussen PS4-PS5 qua vooruitgang. Dan heb ik zelf de voorkeur voor duidelijk generatie jump.
Ja helemaal mee eens hoor :)
Ik heb vorige maand pas PSVR gekocht. Ik heb het lang afgehouden vanwege de resolutie, maar ik vond Astro Bot zo leuk dat ik niet meer wilde wachten op PSVR2. Heel blij dat ik hem gewoon gekocht heb, ik zit regelmatig met een grote glimlach op mijn gezicht Astro Bots te zoeken. Maar zodra PSVR2 er is, haal ik hem direct, die resolutie is wel echt ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
nioz schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:11:
[...]

Ja helemaal mee eens hoor :)
Ik heb vorige maand pas PSVR gekocht. Ik heb het lang afgehouden vanwege de resolutie, maar ik vond Astro Bot zo leuk dat ik niet meer wilde wachten op PSVR2. Heel blij dat ik hem gewoon gekocht heb, ik zit regelmatig met een grote glimlach op mijn gezicht Astro Bots te zoeken. Maar zodra PSVR2 er is, haal ik hem direct, die resolutie is wel echt ;(
Astro bot is ook gewoon echt goed. Ook leuk dat je ook echt onderdeel bent van het spel.
Ik heb zelf ook wel genoten van Doom VFR. Is op zich redelijk intens, had gelukkig maar minimaal last van motion sickness. En moet nog steeds RE7 doen in VR, maar dat weet ik niet of ik het aandurf haha.

Ooh ja en moet ook nog Elder scrolls spelen. Teveel games te weinig tijd...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
Ik vind de custum zwarte PS5's steeds minder mooi worden. Zijn zo saai allemaal, begin echt fan te worden van het origineel. Ookal mocht het zwarte plastic wel mat zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cold_as_ijs schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Ja ergens begrijp ik het ook wel, maar vind het toch jammer dat een PS5 versie van een game geen PSVR ondersteuning zal krijgen. Voelt toch als een gemiste kans vooral ook omdat de PSVR2 nog niet eens is aangekondigd. Veel meer dan betere textures en betere schaduwen en misschien hogere FPS kan een PS4 versie volgens mij niet brengen op de PS5, ohja en misschien ook nog een hogere drawdistance, maar volgens mij alleen dingen die d.m.v. grafische instellingen veranderen verbeterd kunnen worden.
Verder is het dan ook extreem kut om de PS4 én PS5 versie te spelen, want bijvoorbeeld bij No Man's Sky, kun je alleen je PS4 save game naar je PS5 meenemen en niet andersom, dus is het onmogelijk om met je PS5 save game verder te gaan op de PS4 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AchtungYall schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:41:
Ik vind de custum zwarte PS5's steeds minder mooi worden. Zijn zo saai allemaal, begin echt fan te worden van het origineel. Ookal mocht het zwarte plastic wel mat zijn!
Eens, er was er hier iemand die z'n kappen bij een auto-garage bedrijf heeft laten spuiten, die zagen er wel goed uit moet ik zeggen, maar de meeste pogingen van mensen om hun kappen zwart te maken vind ik zelf behoorlijk mislukt, vaak is het zwart imo niet zwart genoeg en lijkt het meer op grijs, in die gevallen vind ik het origineel wit ook mooier.

[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 08-01-2021 14:51 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!
Kalder schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:48:
[...]

Eens, er was er hier iemand die z'n kappen bij een auto-garage bedrijf heeft laten spuiten, die zagen er wel goed uit moet ik zeggen, maar de meeste pogingen van mensen om hun kappen zwart te maken vind ik zelf behoorlijk mislukt, vaak is het zwart imo niet zwart genoeg en lijkt het meer op grijs, in die gevallen vind ik het origineel wit ook mooier.
Me, we hebben een autoschade herstel bedrijf. Dus wel wat ervaring met spuiten enz :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hBkfuquO7NfIzIxHS1R1y1CkEL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ntrB6VoPg5QTdz5Rxtc7G8au.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 08-01-2021 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
Donstil schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:54:
[...]

Me, maar we hebben een autoschadehersteller.
Dus wel wat ervaring met spuiten enz :)

[Afbeelding]
Deze is inderdaad heel goed gelukt, maar alsnog wat saai. Heb je ook een foto van dat hij aan staat? :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
AchtungYall schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:57:
[...]

Deze is inderdaad heel goed gelukt, maar alsnog wat saai. Heb je ook een foto van dat hij aan staat? :)
Ik ben wel blij met dat “saaie” (ik vind dat overigens niet). Dat Aziatische design spreekt mij echt niet aan en in het wit zou ik het niet eens in de woonkamer zetten denk ik :P , daarom op launch gelijk zwart laten spuiten.

Geen goeie “aan” foto. Maar zo ligt hij er tegenwoordig bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TEDRFdLFrk7PbGNn4_Wz8stoICs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4gUP34q1wfGcTevouqMH7oi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 18:30
AchtungYall schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:41:
In mijn ogen moet een product dat in de woonkamer staat ook neutraal zijn. Gelukkig kan die bij mij achter een klepje, maar het steekt bij alle andere apparatuur enorm af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:32
@Donstil en toch zou hij in zijn originele kleurstelling ook wel goed passen in die kast lijkt me

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Cardwizard schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 16:24:
@Donstil en toch zou hij in zijn originele kleurstelling ook wel goed passen in die kast lijkt me
Dat wit is net anders en niets is naar mijn mening lelijker dan verschillende tinten wit bij elkaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vind het witte design juist wel erg mooi. Beetje futuristisch.

Ben benieuwd of Sony nog met eigen special kappen gaat komen. Van games ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
@Timothy3000 ik durf daar wel geld op in te zetten... anders hadden ze het nooit zo makkelijk gemaakt om te wisselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardwizard schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:01:
@Timothy3000 ik durf daar wel geld op in te zetten... anders hadden ze het nooit zo makkelijk gemaakt om te wisselen
Waarom niet? Je moet toch ook makkelijk bij de extra M.2 SSD slot kunnen komen? En het is ook zodat je de heatsink makkelijker kan uitzuigen om stof weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardwizard schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:01:
Dit idd. En door alle heat over het design en “kleur” zouden ze wel gek zijn als ze het niet doen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Kalder schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:44:
[...]

Ja ergens begrijp ik het ook wel, maar vind het toch jammer dat een PS5 versie van een game geen PSVR ondersteuning zal krijgen. Voelt toch als een gemiste kans vooral ook omdat de PSVR2 nog niet eens is aangekondigd. Veel meer dan betere textures en betere schaduwen en misschien hogere FPS kan een PS4 versie volgens mij niet brengen op de PS5, ohja en misschien ook nog een hogere drawdistance, maar volgens mij alleen dingen die d.m.v. grafische instellingen veranderen verbeterd kunnen worden.
Verder is het dan ook extreem kut om de PS4 én PS5 versie te spelen, want bijvoorbeeld bij No Man's Sky, kun je alleen je PS4 save game naar je PS5 meenemen en niet andersom, dus is het onmogelijk om met je PS5 save game verder te gaan op de PS4 versie.
Ja ook wel deels mee eens. Eigenlijk wil je dat onafhankelijk van de HW je de juiste game krijt voorgeschoteld. Dat doet MS dan stukken beter dan Sony. Maar van de andere kant wil je dan weer wel dat ook het meeste performance uit die HW gehaald wordt, waardoor je uiteindelijk wel weer wil dat de ontwikkelaars maar voor 1 generatie ontwikkelen. Wat het dan ingewikkelder maakt is dat je dan nog een stuk HW krijgt die halverwege de generatie komt maar wel alle performance nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Kalder schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:27:
[...]

Waarom niet? Je moet toch ook makkelijk bij de extra M.2 SSD slot kunnen komen? En het is ook zodat je de heatsink makkelijker kan uitzuigen om stof weg te halen.
Als dat de reden zou zijn dan zouden ze voor een slot in oplossing hebben gekozen denk ik en niet twee kappen die je zo kunt switchen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:49
Donstil schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:59:
[...]

Ik ben wel blij met dat “saaie” (ik vind dat overigens niet). Dat Aziatische design spreekt mij echt niet aan en in het wit zou ik het niet eens in de woonkamer zetten denk ik :P , daarom op launch gelijk zwart laten spuiten.

Geen goeie “aan” foto. Maar zo ligt hij er tegenwoordig bij.

[Afbeelding]
Mooi meubel ook! Mag ik vragen welke dat is?

[ Voor 6% gewijzigd door DeBaroN op 08-01-2021 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
baronruud schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:08:
[...]

Mooi meubel ook! Mag ik vragen welke dat is?
Dat mag zeker. Dat is deze

Geen bijzonder ding verder hoor maar onze tv is iets groter dan gemiddeld (85”) en daardoor was de keuze beperkt. Wij zochten een breed maar laag meubel. Uiteindelijk pakte het prima dus zijn we er wel blij mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 08-01-2021 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:49
Donstil schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 20:49:
[...]

Dat mag zeker. Dat is deze

Geen bijzonder ding verder hoor maar onze tv is iets groter dan gemiddeld (85”) en daardoor was de keuze beperkt. Wij zochten een breed maar laag meubel. Uiteindelijk pakte het prima dus zijn we er wel blij mee.
Volgens mij is die in het echt mooier dan op de site? Tenminste wat ik zag van de ingezoomde foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baronruud schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 21:06:
[...]

Volgens mij is die in het echt mooier dan op de site? Tenminste wat ik zag van de ingezoomde foto
Ja klopt. Dat was wel een gelukje want we hadden hem van de foto toch gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie de slaapstand van de PS5 nog?

Gisteren mn eerste database rebuild critical error gehad, ook gameprogress kwijt. Was nog bezig in Astro dus op zich niet zon probleem.

Maar overweeg nu wel om een factory reset te doen (schone lei beginnen) en de slaapstand/rest mode niet meer te gebruiken (lees veel over instabiliteit). Hoe pakken jullie dit aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:28:
Yup, vrijwel altijd op standby hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20-10 21:12
Alleen voor opladen controller. Geen issues gehad nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:40

Gisteren mn eerste database rebuild critical error gehad, ook gameprogress kwijt. Was nog bezig in Astro dus op zich niet zon probleem.

Maar overweeg nu wel om een factory reset te doen (schone lei beginnen) en de slaapstand/rest mode niet meer te gebruiken (lees veel over instabiliteit). Hoe pakken jullie dit aan?
Sinds dag 1 (19 nov) gebruik ik de slaapstand. Zal vast af en toe een bugje hier en daar zijn, maar de angst en waanzin die ontstaat bij nieuwe product lanceringen begint telkens gekkere proporties aan te nemen.

Zelfs als je de pa5 bricked oid krijg je gewoon een nieuwe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:51:
[...]
In 2022 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Hier ook vanaf dag 1 in rest mode.
Op een enkele crash in MM na nooit geen issues gehad.
Zelfs geen rebuild.
De voordelen van de rest mode wegen zwaarder dan de “nadelen” imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Haha. Al weet ik niet of je gelijk hebt. Ik had een DOA PS4 bij lancering die toen ook stijf uitverkocht was. Binnen 5 dagen had ik dacht ik een nieuwe. Kan ook 7 dagen zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chabio schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:50:
[...]

Alleen voor opladen controller. Geen issues gehad nog
Das een goeie inderdaad updates en alles wat met SSD storage te maken heeft uitzetten.

Heb Astro vrijwel uitgespeeld en 1x een crash gehad. Maar goed nog niet eerder een launch van een console meegemaakt dus neem aan dat dit soort dingen normaal zijn. Zal wel met software-updates opgelost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:55:
[...]

Haha. Al weet ik niet of je gelijk hebt. Ik had een DOA PS4 bij lancering die toen ook stijf uitverkocht was. Binnen 5 dagen had ik dacht ik een nieuwe. Kan ook 7 dagen zijn geweest.
Ja ik weet dat bijvoorbeeld Apple hiervoor altijd een aparte voorraad had.

Alleen van de Doa’s op lancering van de Ps5 hoorde ik geen goeie verhalen. Sommige gebruikers kregen te horen dat het wel weken of zelfs tot in 2021 kon duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Dat is niet waar. Sony klantenservice geeft aan dat het maximaal 15 dagen kan duren voordat je een nieuwe of je gerepareerde console hebt. Langer dan dat gaat het niet duren. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Timothy3000 op 09-01-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

RnB

Alleen voor het opladen van de controller.
Ik gebruik een externe drive voor mijn PS4 games, waardoor de PS5 steeds lijkt te herstarten bij het ontwaken. Ik krijg dan ook de error dat ik de externe drive niet veilig heb verwijderd en dat deze gerepareerd moet worden.

Als de oplader vol is, zet ik de PS5 altijd uit. Ik zie ook weinig echte voordelen met de restmode, nu opstarten van de console en de games zo snel gaat. Het enige waar ik even rekening mee moet houden, is dat ik bij sommige games handmatig moet saven voordat ik de PS5 uitzet. Kan ik mee leven. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

Ik heb volgens mij 1 keer gehad dat de PlayStation uit stond terwijl ik deze in standby had gezet de vorige dag. Ik zet deze echter wel gewoon weer op standby.

Edit: zijn er trouwens meer mensen die vinden dat de press en long press van de PS-knop omgedraaid moeten worden? Ik kan er maar niet aan wennen dat kort indrukken je de balk onderin krijgt en lang indrukken pas naar home gaat.(of andersom :?)

[ Voor 43% gewijzigd door The_Worst op 09-01-2021 11:34 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Opstarten (console en games) en downloaden met de PS5 is zoveel sneller dan met de PS4 dat ik zelf niet meer zo’n groot voordeel zie in die rustmodus, hier gaat hij dus helemaal uit. Controllers gaan op de dock

[ Voor 4% gewijzigd door Cardwizard op 09-01-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The_Worst schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:29:
Ik heb volgens mij 1 keer gehad dat de PlayStation uit stond terwijl ik deze in standby had gezet de vorige dag. Ik zet deze echter wel gewoon weer op standby.
Exact dit had ik ook, was toch een beetje alsof je een sterfgeval meemaakt. Had je ook een corrupte database die herbouwd moest worden toen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardwizard schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:33:
Opstarten (console en games) en downloaden met de PS5 is zoveel sneller dan met de PS4 dat ik zelf niet meer zo’n groot voordeel zie in die rustmodus, hier gaat hij dus helemaal uit. Controllers gaan op de dock
Dock staat inderdaad op de verlanglijst, maar is momenteel nergens te krijgen. Is hier een telegram groep voor misschien? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Vanaf dag 1. Nog geen probleem mee gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Edit: zijn er trouwens meer mensen die vinden dat de press en long press van de PS-knop omgedraaid moeten worden? Ik kan er maar niet aan wennen dat kort indrukken je de balk onderin krijgt en lang indrukken pas naar home gaat.(of andersom :?)
Haha ik dacht dat ik de enige was. Ik kan er ook maar niet aan wennen. Nou ja, uiteindelijk wel, maar had het liever ook andersom gezien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BurnsMM
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22:30

Ja, dat ben ik met je eens. Kan er na bijna 2 maanden nog steeds niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
RnB schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 11:19:
[...]

Ik zie ook weinig echte voordelen met de restmode, nu opstarten van de console en de games zo snel gaat. Het enige waar ik even rekening mee moet houden, is dat ik bij sommige games handmatig moet saven voordat ik de PS5 uitzet. Kan ik mee leven. :)
Het grootste voordeel vind ik dat games al updaten als de PS5 in rustmodus staat.
Het gaat nu al veel sneller om de games te downloaden maar het is toch veel makkelijker dat je direct kan spelen en geen updates moet doen.
Zeker als je weinig tijd hebt om te gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
de controller laadt alleen op de ps5 goed. niet op de pc/laptop of xbox., op deze apparaten blijft ie eindeloos opladen. iemand anders hetzelfde probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Farabi schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:44:
de controller laadt alleen op de ps5 goed. niet op de pc/laptop of xbox., op deze apparaten blijft ie eindeloos opladen. iemand anders hetzelfde probleem?
Ja, nou niet helemaal hetzelfde, maar wel dat de controller eindeloos blijft opladen.
Ik heb het opladen alleen met de PS5 zelf gedaan, maar bij het gebruik van een USB-verlengsnoer (+/- 2,5-3 meter) laadde de controllers bij mij ook niet meer goed op, na uren lang opladen gaf de PS5 aan dat er maar 1 balkje batterij was opgeladen. Een paar dagen later was m'n controller stuk, gaat niet meer aan, reset knopje doet niets meer, enige wat hij doet is als je USB aansluit gaat 1 keer het oranje lichtje branden wat volgens mij betekend dat hij volledig is opgeladen.
Ik zou ten zeerste aanbevelen alleen de meegeleverde USB kabel te gebruiken (of een goede USB-A - USB-C kabel, ik zou ze niet bij de action halen in ieder geval) en alleen via de PS5 zelf of een oplaadstation op te laden. Ik heb namelijk het idee dat mijn controller is overleden vanwege opladen met te laag voltage wat nou eenmaal optreed als je kabels verlengt. De PS4 controller heeft er alleen nooit moeite mee gehad met dat USB verlengsnoer, maar ik durf hem niet meer te gebruiken met de PS5 controllers.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalder op 09-01-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:26

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
De eerste weken heb ik de standby niet gebruikt maar na de laatste update van een paar weken terug gebruik ik het altijd, geen problemen mee gehad. Heb wel het idee dat de controler amper/traag laat in standby, ik gebruik een usb aan de achterkant.

Tot nu toen heb ik 2 crashes gehad, 1 tijdens Spiderman MM en 1 met Ghost of Tsushima. Op bijna 2 maand tijd vind ik dat niet heel verontrustend, mijn PS4 had ook wel eens een crash.

Nu de kerstvakanties voorbij zullen we over een paar weken oik wel weer een firmware update krijgen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

RnB

AppleFan2007 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 12:35:
[...]

Het grootste voordeel vind ik dat games al updaten als de PS5 in rustmodus staat.
Het gaat nu al veel sneller om de games te downloaden maar het is toch veel makkelijker dat je direct kan spelen en geen updates moet doen.
Zeker als je weinig tijd hebt om te gamen.
Dat is waar, die was ik even vergeten.

Nu duurt het met mijn Gbit verbinding zo lang dat ik een bak koffie kan zetten, daar even van kan genieten en de game kan starten.
Met de PS4 Pro was dat meer van, even een blokje om, genieten van de koffie, een hapje eten en dan de game starten. :p

Ik hoop wel dat er snel een update komt die dit soort bugs oplossen, want het blijft toch jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:00
Vind het nog altijd wel jammer dat de USB poorten niet genoeg stroom leveren om mijn Astro A50 dock van stroom te blijven voorzien in restmode, om de headset op te laden. Dat deed de PS4 namelijk wel. Moet nu de playstation bewust aanzetten puur en alleen om de headset op te laden, of de USB ompluggen naar mijn pc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Alexknl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:23:
Vind het nog altijd wel jammer dat de USB poorten niet genoeg stroom leveren om mijn Astro A50 dock van stroom te blijven voorzien in restmode, om de headset op te laden. Dat deed de PS4 namelijk wel. Moet nu de playstation bewust aanzetten puur en alleen om de headset op te laden, of de USB ompluggen naar mijn pc.
Pak gewoon een adapter en stop dat ding in een stopcontact. Net zo makkelijk én altijd vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
giantgiantus schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 10:51:
[...]

Sinds dag 1 (19 nov) gebruik ik de slaapstand. Zal vast af en toe een bugje hier en daar zijn, maar de angst en waanzin die ontstaat bij nieuwe product lanceringen begint telkens gekkere proporties aan te nemen.

Helemaal niet, shit is gewoon broken.

Hier zette in per ongeluk ook één keer de PS5 in rest modus, daarna weer aangezet, kleuren helemaal gaar en donker, klopte echt geen bal van. Na een reboot werkte het weer, maar dat was wel even schrikken.

Buiten dat zal het bij mensen vast goed werken. Maar wat heeft het voor een zin om te gebruiken, als ik daarna alsnog een powercycle moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Segafreak83 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Pak gewoon een adapter en stop dat ding in een stopcontact. Net zo makkelijk én altijd vol.
Die USB in de PS heb ik nodig voor de chat functie, als het alleen voor de power was dan ging dat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Alexknl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:29:
[...]

Die USB in de PS heb ik nodig voor de chat functie, als het alleen voor de power was dan ging dat prima.
Tja, dan is het inderdaad balen. Tijd voor een andere headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
Segafreak83 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:32:
[...]

Tja, dan is het inderdaad balen. Tijd voor een andere headset.
:')

Tijd voor Sony om die USB powerdelivery in restmode eens omhoog te gaan krikken. Zal hopelijk nog wel met een softwarematige update opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
Alexknl schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:39:
[...]

:')

Tijd voor Sony om die USB powerdelivery in restmode eens omhoog te gaan krikken. Zal hopelijk nog wel met een softwarematige update opgelost kunnen worden.
Zou ik niet op rekenen, geen idee of ze dat zomaar kunnen zonder risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Is hier misschien een tweaker die de zwarte plates bij AliExpress heeft besteld?
Zo ja, heb je die toevallig al binnen en wat vind je van de kwaliteit?

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Segafreak83 schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Helemaal niet, shit is gewoon broken.

Hier zette in per ongeluk ook één keer de PS5 in rest modus, daarna weer aangezet, kleuren helemaal gaar en donker, klopte echt geen bal van. Na een reboot werkte het weer, maar dat was wel even schrikken.

Buiten dat zal het bij mensen vast goed werken. Maar wat heeft het voor een zin om te gebruiken, als ik daarna alsnog een powercycle moet doen?
Dit is waarschijnlijk een probleem met handshake tussen tv en ps5. Ook ooit keertje gehad. Maar na een reboot erna nooit meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:51:
[...]

Dit is waarschijnlijk een probleem met handshake tussen tv en ps5. Ook ooit keertje gehad. Maar na een reboot erna nooit meer.
Ik heb ook wel eens dat als de PS5 uit rest mode komt dat het beeld enorm grijs is, het heeft te maken met HDR, want als ik dat heb, en ik ga naar de beeld instellingen en ik zet HDR uit en weer aan is het weg.
Overigens had mijn PS4 Pro dat ook af en toe wel eens.

[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 09-01-2021 13:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ram-G-maN schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 13:47:
Is hier misschien een tweaker die de zwarte plates bij AliExpress heeft besteld?
Zo ja, heb je die toevallig al binnen en wat vind je van de kwaliteit?
Besteld maar nog niet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 17:41

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

FMS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:38:
[...]

Besteld maar nog niet ontvangen.
Ah ok, zou je hier een update kunnen plaatsen zodra je het binnen hebt? Ik twijfel namelijk nog of ik het zelf ook moet halen. Bij voorbaat dank. :)

Was hij trouwens al verzonden?

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ram-G-maN schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Ah ok, zou je hier een update kunnen plaatsen zodra je het binnen hebt? Ik twijfel namelijk nog of ik het zelf ook moet halen. Bij voorbaat dank. :)

Was hij trouwens al verzonden?
Yep. Will do. Volgens Ali wordt het over 3 dagen verzonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:27
In het begin vond ik Spiderman niet zo leuke game. Sinds dat ik verder kom hoe leuker het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als het goed is krijgen we de komende weken meer gameplay en info van en over de PS5 exclusive Destruction AllStars. In de laatste Sharefactory update zit een korte nieuwe gameplay clip:

Destruction Derby met on foot combat, benieuwd hoe ze dat gaan balanceren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
En Ghost of Tsushima is platinum! Wat een game. Ben blij dat ik gewacht heb met kopen tot ik hem op de PS5 kon spelen. Deze titel laat weer zien waarom je gewoon een PlayStation wil.

Nu maar NG+ voor Miles Morales doen. En toch maar oefenen op de Ripsnorter trial in Sackboy. Valhalla ligt nog te wachten op speeltijd. Ondertussen hopelijk snel nieuws over Ratchet en Clank. Aankondiging van de release datum had ik inmiddels wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-10 09:28
Vandaag Miles Morales uitgespeeld. Toffe game en ziet er echt goed uit, maar wel kort vergeleken met Spider-Man Remastered. Ben echt benieuwd wat andere games qua pracht en praal dan brengen.
Nu verder met Last of Us 2 (zit op ~20 uur) en Detroit: Become Human (over de helft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online

Hier ook vrijwel altijd in standby.

En ja press en long press moet echt omgedraaid worden. Niet aan te wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 20:16
Ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaring!

Poll: PS5 geluidsproductie
Geen geluidsproblemen
Coil whine, niet storend
Coil whine, storend
Fan geluid, niet storend
Fan geluid, storend
Beide geluiden, niet storend
Beide guluiden, storend
Ik heb (nog) geen PS5! Wrijf het maar in!
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=403239&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Input hier, discussie in [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen.
Wilde hem eerst in het problemen topic plaatsen, maar dat zou een erg vertekend beeld geven. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HenkEisDS schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:42:
Ben erg nieuwsgierig naar jullie ervaring!

Poll: PS5 geluidsproductie
Geen geluidsproblemen
Coil whine, niet storend
Coil whine, storend
Fan geluid, niet storend
Fan geluid, storend
Beide geluiden, niet storend
Beide guluiden, storend
Ik heb (nog) geen PS5! Wrijf het maar in!
[Afbeelding]
Ook een poll maken? Klik hier

Input hier, discussie in [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen.
Wilde hem eerst in het problemen topic plaatsen, maar dat zou een erg vertekend beeld geven. :Y
Als ik met m'n oor boven de PS5 ga hangen hoor (en voel) ik de fan lucht naar binnen trekken, in de woonkamer is hij volledig stil, het enige dat je hoort is af en toe de disc drive die eens in de zoveel tijd hard gaat draaien.
Maar de fan stoort me totaal niet, die hoor ik van 2 meter ook niet meer, en al helemaal niet meer als game geluid dan ook gewoon aan staat dan hoor je helemaal niets meer, behalve als je tijdens een stille scene die disc speler weer hoort draaien
Ohja heb maar voor Fan geluid, niet storend gekozen.
Coilwhine kan ik echt niet horen, terwijl ik dat bij de GPU van m'n PC wel soms hoor.

edit: kijkende naar de scores, zijn er of een hoop mensen doof voor fans of hebben niet gezien dat je ook kon kiezen in de poll voor "fan geluid, niet storend", want ik kan je denk ik wel garanderen dat als je een game aan hebt staan, je je oor bij de voorkant van de console houd waar de lucht naar binnen gaat, als je dat niet hoort, heb je of echt een enorme stille fan, als je het wel voelt dat er lucht naar binnen gaat weet je in ieder geval zeker dat ook als het geen geluid maakt de fan gewoon werkt... maar dat zou beteken dat er ook betere fans zijn die stiller zijn, interessant, heel interessant.
Weet wel dat ze verschillende soorten fans gebruiken, had niet verwacht dat er ook een compleet stille fan zou zijn, die wil ik dan ook wel in mijn console natuurlijk. Ja of al die mensen zijn toch soort van doof of hebben er helemaal niet naar geluisterd, dat laatste is ook nog plausible.
Maar ik denk zelf dat alle PS5 Fans wel te horen zijn als je je oren erbij houd, maar of dat storend is, hangt af van hoe erg die fans geluid produceren.

[ Voor 24% gewijzigd door Kalder op 09-01-2021 23:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
@kalder ik zie dat anders,
- geen geluidsproblemen: niet hoorbaar met geluid aan
- fan geluid niet storend: hoorbaar met geluid aan maar dus niet storend
- fan geluid storend: PS4 (Pro)

Als ik ga luisteren met het geluid uit dan hoor je hem inderdaad wel maar zodra het geluid ook maar iets aanstaat dan is het niet meer waarneembaar, ik heb zelfs het idee dat de console stiller is geworden na een tijd lang gebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door Cardwizard op 09-01-2021 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardwizard schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:31:
@kalder ik zie dat anders,
- geen geluidsproblemen: niet hoorbaar met geluid aan
- fan geluid niet storend: hoorbaar met geluid aan maar dus niet storend
- fan geluid storend: PS4 (Pro)

Als ik ga luisteren met het geluid uit dan hoor je hem inderdaad wel maar zodra het geluid ook maar iets aanstaat dan is het niet meer waarneembaar, ik heb zelfs het idee dat de console stiller is geworden na een tijd lang gebruik.
Ja ok, zo had ik er niet bij nagedacht, in dat geval zit ik ook in geen geluidsproblemen: niet hoorbaar met geluid aan.
Zet er even bij dat het met geluid aan is, dan is dat ook gelijk duidelijk, nu heb je dus alweer mensen zoals ik die het niet snappen 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Kalder schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:05:
[...]

Als ik met m'n oor boven de PS5 ga hangen hoor (en voel) ik de fan lucht naar binnen trekken, in de woonkamer is hij volledig stil, het enige dat je hoort is af en toe de disc drive die eens in de zoveel tijd hard gaat draaien.
Maar de fan stoort me totaal niet, die hoor ik van 2 meter ook niet meer, en al helemaal niet meer als game geluid dan ook gewoon aan staat dan hoor je helemaal niets meer, behalve als je tijdens een stille scene die disc speler weer hoort draaien
Ohja heb maar voor Fan geluid, niet storend gekozen.
Coilwhine kan ik echt niet horen, terwijl ik dat bij de GPU van m'n PC wel soms hoor.

edit: kijkende naar de scores, zijn er of een hoop mensen doof voor fans of hebben niet gezien dat je ook kon kiezen in de poll voor "fan geluid, niet storend", want ik kan je denk ik wel garanderen dat als je een game aan hebt staan, je je oor bij de voorkant van de console houd waar de lucht naar binnen gaat, als je dat niet hoort, heb je of echt een enorme stille fan, als je het wel voelt dat er lucht naar binnen gaat weet je in ieder geval zeker dat ook als het geen geluid maakt de fan gewoon werkt... maar dat zou beteken dat er ook betere fans zijn die stiller zijn, interessant, heel interessant.
Weet wel dat ze verschillende soorten fans gebruiken, had niet verwacht dat er ook een compleet stille fan zou zijn, die wil ik dan ook wel in mijn console natuurlijk. Ja of al die mensen zijn toch soort van doof of hebben er helemaal niet naar geluisterd, dat laatste is ook nog plausible.
Maar ik denk zelf dat alle PS5 Fans wel te horen zijn als je je oren erbij houd, maar of dat storend is, hangt af van hoe erg die fans geluid produceren.
Ik hou nou eenmaal nooit mijn oor bij de console terwijl ik zit te gamen. :P

Van waar ik zit hoor ik de fan iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05
Hoorde de fan pas iets harder draaien na 5 uur game sessie en dat pas toen ik me headset afdeed, heb fan C dezelfde als sony filmpje. Heb die O ringen ook opgezet voor minder trillingen, was eigenlijk niet nodig, maar zag een filmpje dacht ah doe maar heb ze toch.

Zoals hierboven als me tv geluid aanstaat dan hoor ik hem niet, staat geluid uit dan hoor je hem beetje als ik dichter bij de tv meubel kom.

[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 10-01-2021 00:42 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog geen schijfjes geladen in de PS5 maar deze is stil genoeg. Hoor em wel maar totaal niet storend. Tijdens het gamen word je er niet bewust op gemaakt.

Contrast met de Pro is groot daar was het geluid erg wisselend; de Pro steeg soms zuchtend op en dat was -zeer- storend, persoonlijk tegen het onspeelbare aan, een malfunction!

Heb dus voor de PS5 aangegeven dat ik em niet hoor, zeer tevreden over dit aspect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Ik zat zelf een beetje te twijfelen tussen geen geluid problemen en fan geluid niet storend.
Hoewel ik de fan kan horen zonder koptelefoon, hij produceert 32-35 dB volgens een telefoon app op 20 cm afstand, zie ik dit niet als een probleem. Het apparaat is stiller dan de ps4 in idle en mijn pc die ik al als stil ervaarde.

Had fan geluid niet storend gekozen, maar realiseer me dat dit impliceert dat het niet helemaal aan de verwachtingen voldoet terwijl hij stiller is dan mijn verwachtingen, dus had ik geen geluid problemen moeten kiezen.
Ik speel tegenwoordig met een open back koptelefoon en dan is de console nog niet te horen op een halve meter afstand, op de disc drive na dan.
Pagina: 1 ... 63 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord