Acties:
  • +3 Henk 'm!
Kalder schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 23:05:
[...]
edit: kijkende naar de scores, zijn er of een hoop mensen doof voor fans of hebben niet gezien dat je ook kon kiezen in de poll voor "fan geluid, niet storend", want ik kan je denk ik wel garanderen dat als je een game aan hebt staan, je je oor bij de voorkant van de console houd waar de lucht naar binnen gaat, als je dat niet hoort,
De poll zei natuurlijk ook niet dat je alle andere geluiden moet elimineren en dan vlakbij je PS5 moet gaan staan :). Ik heb ook eerste optie gestemd, want ik hoor de PS5 echt totaal niet tijdens het gamen. Als ik hem aan zet met al de rest uit, hoor ik van dichtbij inderdaad wel iets wat volgens mij gewoon de luchtverplaatsing is.
Dus sowieso mag je die 2 opties samen nemen. Zoals je zegt is het volkomen normaal dat je een fan hoort, zeker als het stil is. Maar wil dus zeggen dat 80% eigenlijk totaal geen issues heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-06-2024
Amaze86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 00:41:
Hoorde de fan pas iets harder draaien na 5 uur game sessie en dat pas toen ik me headset afdeed, heb fan C dezelfde als sony filmpje. Heb die O ringen ook opgezet voor minder trillingen, was eigenlijk niet nodig, maar zag een filmpje dacht ah doe maar heb ze toch.

Zoals hierboven als me tv geluid aanstaat dan hoor ik hem niet, staat geluid uit dan hoor je hem beetje als ik dichter bij de tv meubel kom.
Merkte je ook hoorbaar verschil met die O ringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:43
Hij is gewoon niet zo stil als de XSX.
Suf.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 22:37
matthijst schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:08:
Suf.
Mijn Xbox Series S is ook wel stiller dan de PS5 maar het verschil is echt minimaal. De Xbox is stil, de PS5 is fluisterstil. Dat kleine beetje geluid dat de PS5 meer maakt vind ik persoonlijk niet zo storend. Ik ben allang blij dat die PS4 Pro herrie verleden tijd is nu.

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 10-01-2021 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-10 00:33
Suf.
Wat ook niet zo raar is want de XSX staat meer last-gen games vanuit Gamepass te draaien. Mijn PS5 hoor ik nauwelijks en als ik PS4 games speel al helemaal niet. Overigens hoor ik em ook alleen maar als ik mijn geluid mute. Je zou haast denken dat veel mensen hier zonder geluid spelen of via crappy TV audio op volume 2.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Suf.
De disc drive van de XSX maakt ook hoorbaar geluid toch?
Die fan van mijn PS5 hoor ik vanaf de bank niet meer, dus dan is mijn PS5 toch ook gewoon muis stil?
Beetje lomp om een net niet stil apparaat te vergelijken met een net iets stiller apparaat.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
ZeroY85 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:16:
[...]

Wat ook niet zo raar is want de XSX staat meer last-gen games vanuit Gamepass te draaien. Mijn PS5 hoor ik nauwelijks en als ik PS4 games speel al helemaal niet. Overigens hoor ik em ook alleen maar als ik mijn geluid mute. Je zou haast denken dat veel mensen hier zonder geluid spelen of via crappy TV audio op volume 2.....
Dat vind ik dan wel weer een interessante. Want ik heb altijd het gevoel dat mijn PS5 ietsjes meer geluid maakt wanneer ik een PS4 game speel dan wanneer ik een PS5 game speel. Bij de PS5 games is hij echt compleet stil voor mijn gevoel. Bij PS4 games is het opstarten e.d. wat luider.

[ Voor 8% gewijzigd door Timothy3000 op 10-01-2021 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Het is geen aanval :D
Ik heb ze allebei en de XSX is gewoon stiller.

NB: de fan, een Disc drive maakt uiteraard altijd geluid.

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 10-01-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:22:
Het is geen aanval :D
Ik heb ze allebei en de XSX is gewoon stiller.

NB: de fan, een Disc drive maakt uiteraard altijd geluid.
Misschien heb je wel een slechte PS5 die meer herrie maakt dan andere.
Volgens de poll op de vorige pagina heeft 9% van 93% (-7% voor mensen die hem nog niet hebben) last van storend geluid. Misschien zit je daar zelf ook wel bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kalder schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Volgens de poll op de vorige pagina heeft 9% van 93% (-7% voor mensen die hem nog niet hebben) last van storend geluid. Misschien zit je daar zelf ook wel bij ;)
Neu, ik hoor een fan draaien, waar MS heeft aangetoond dat dat in 2021 niet meer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Er zit een verschil tussen ''storend geluid'' en ''geen geluid''.

Hij zegt dat de XSX stiller is dan de PS5. En dat klopt ook wel. De Xbox consoles zijn ietsjes stiller dan de PS5. Het valt op als je de consoles naast elkaar heb staan. Ik vind het niet erg dat een console wat geluid maakt maar kan niet ontkennen dat de Xbox echt compleet stil is.

[ Voor 13% gewijzigd door Timothy3000 op 10-01-2021 13:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:05
Ton Hasselt schreef op zondag 10 januari 2021 @ 12:57:
[...]

Merkte je ook hoorbaar verschil met die O ringen?
Nope helemaal niks, zal denk komen doordat die fan al niet veel trillingen veroorzaakt. Weet niet als je fan A erin hebt zitten (de iets loudere variant)

@Timothy3000 Ben erg benieuwd als de xbox exclusieves uitkomen hoe stil die dan is, mocht dat net als nu zijn dan heeft MS echt ze zaken goed op orde.

[ Voor 19% gewijzigd door Amaze86 op 10-01-2021 13:33 ]

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
[...]

de kwestie dat het geluidsprobleem al zo vaak is besproken in dit topic, verwijst er naar dat er zeker wel een issue aanwezig is. vooral als je xbox x ernaast staat. het verschil is reuze groot. (ik heb trouwens verkeerd geklikt op de poll)

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 10-01-2021 13:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:29:
[...]

Neu, ik hoor een fan draaien, waar MS heeft aangetoond dat dat in 2021 niet meer nodig is.
Dat zou sony in principe ook kunnen doen, wat MS dan doet is de fan pas laten aangaan bij een bepaalde temperatuur, iets wat mijn Asus Strix GTX 970 ook doet. Het is prettig voor computers in stille omgevingen zoals kantoren, maar je laat je hardware wel warmer worden wat volgens mij niet ten goede komt van de levensduur. Maar verder waar maken we ons druk om, dat geluid vergelijken is als mieren n@$#!%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Amaze86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:31:
[...]

Nope helemaal niks, zal denk komen doordat die fan al niet veel trillingen veroorzaakt. Weet niet als je fan A erin hebt zitten (de iets loudere variant)

@Timothy3000 Ben erg benieuwd als de xbox exclusieves uitkomen hoe stil die dan is, mocht dat net als nu zijn dan heeft MS echt ze zaken goed op orde.
Nog een paar weken tot The Medium, dan zullen we het weten. :)

Als mensen last hebben van coil whine dan snap ik dat het storend kan zijn en ze de console willen ruilen. Dat kan echt verschrikkelijk irritant zijn en zou mij ook op mijn zenuwen werken.

Maar het een klein beetje horen van een fan of de discdrive eens in de zoveel tijd kun je imo geen probleem, defect of issue noemen.

Wat Kalder zegt is wel interessant. Ben benieuwd naar de levensduur van de consoles op de lange termijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Timothy3000 op 10-01-2021 13:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:32
Microsoft heeft naar mijn idee altijd wel meer aandacht aan de koeling besteed om de geluidsproductie te beperken, ben blij dat Sony dat nu ook heeft gedaan, het verschil is zo ontzettend groot met de vorige generaties, heerlijk!

Zoals nu hoort het gewoon te zijn denk ik... en een Xbox zou hier in huis ook stiller dan de PS5 zijn, die zou immers altijd uit staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 19-10 00:33
Timothy3000 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:21:
[...]

Dat vind ik dan wel weer een interessante. Want ik heb altijd het gevoel dat mijn PS5 ietsjes meer geluid maakt wanneer ik een PS4 game speel dan wanneer ik een PS5 game speel. Bij de PS5 games is hij echt compleet stil voor mijn gevoel. Bij PS4 games is het opstarten e.d. wat luider.
Dat is idd wel apart want de PS5 verbruikt veel minder stroom (en dus ook processing power) bij het spelen van PS4 games. Dan zou de fan toch juist stiller moeten draaien zou je denken of hoor je wellicht de blu-ray drive? Tenzij het digitale games zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kalder schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Dat zou sony in principe ook kunnen doen, wat MS dan doet is de fan pas laten aangaan bij een bepaalde temperatuur,
Neu, MS gebruikt een stillere fan volgens mij.
Ding draait ook altijd.

[ Voor 39% gewijzigd door matthijst op 10-01-2021 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Kalder schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:33:
[...]

Dat zou sony in principe ook kunnen doen, wat MS dan doet is de fan pas laten aangaan bij een bepaalde temperatuur, iets wat mijn Asus Strix GTX 970 ook doet. Het is prettig voor computers in stille omgevingen zoals kantoren, maar je laat je hardware wel warmer worden wat volgens mij niet ten goede komt van de levensduur. Maar verder waar maken we ons druk om, dat geluid vergelijken is als mieren n@$#!%
Mee eens, de
Ps5 maakt echt geen herrie, doet ie dat wel, dan heb je een defect exemplaar.
Ik hoor de fan totaal niet, en als ik naast de ps5 ga zitten dan hoor ik hem nauwelijks. En dan moet het totaal stil zijn in de woonkamer.
Daarbij zit ik ongeveer 3 meter van de tv af waar de ps5 staat, en speel ik met geluid >:)

Lekker focussen op en genieten van de game, dan hoor je het ook niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 10 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Neu, MS gebruikt een stillere fan volgens mij.
Ding draait ook altijd.
Prima, maar als jou PS5 storend geluid maakt, gewoon terug sturen naar sony, want dat hoort niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Kalder schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Prima, maar als jou PS5 storend geluid maakt, gewoon terug sturen naar sony, want dat hoort niet.
Zwam eens niet zo.
Ik zeg nergens dat het een storend geluid is. Ik zeg dat je hem beter hoort dan de XSX.
Het is gewoon een feit.

Ook mooi al die posts die beginnen met: "ik hoor de fan helemaal niet" en dan verder gaan met "behalve als ik er naast ga zitten" of "na 2 meter hoor ik het niet meer".
Dan hoor je hem toch |:(

Sowieso heeft niet iedereen even goede oren :*)

[ Voor 26% gewijzigd door matthijst op 10-01-2021 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Kalder schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:07:
[...]

Hij zegt toch ook nergens dat hij het storend vindt? Alleen dat de console meer geluid maakt dan zijn Xbox. En dat klopt, die zijn wat stiller.

Of iets storend is of niet is ook persoonlijk. Kan me voorstellen dat mensen zich storen aan het feit dat de discdrive elk uur even opstijgt. Maar dat hoort gewoon dus dan heeft opsturen ook weinig nut.

Al met al is de Xbox gewoon ietsjes stiller maar maakt de PS5 een heel klein beetje (voor mij niet storend) geluid. Ben blij met beide apparaten.

[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 10-01-2021 14:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 10 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Ook mooi al die posts die beginnen met: "ik hoor de fan helemaal niet" en dan verder gaan met "behalve als ik er naast ga zitten" of "na 2 meter hoor ik het niet meer".

Je snapt best wat mensen daarmee bedoelen. Het gaat er ook niet om of je de fan wel of niet hoort. Elke fan kan je horen in elk apparaat op het moment dat je je oren er tegenaan houdt, tenzij de fan uit staat.

We moeten het wel in de juiste context plaatsen. Heb je last van het geluid van de PS5 in normale omstandigheden en tijdens gaming. Dat is waar het om draait. Dat je geluid hoort terwijl je je TV op mute zet, of je oren tegen de PS5 houdt schiet niemand iets ermee op. Is dat dan je normale omstandigheid tijdens gaming? Je oren tegen de PS5 houden? Ik hoop het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

geluid neemt af over afstand, dus nee ik hoor het niet meer als ik 2 meter van m'n PS5 vandaan zit, en ik zit er normaal zo'n 3-4 meter vandaan, dus ik hoor die fan nooit tenzij ik m'n oren bij de console hou, is toch niet zo raar? En met mijn gehoor is echt niets mis hoor.
Maar nogmaals, het is mieren n$!@% om het over dat minuscule geluidsverschil te hebben, geniet van de games, en als je oren hebt als een wolf en het toch hoort, zet een headset op.

[ Voor 14% gewijzigd door Kalder op 10-01-2021 15:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:41
Ik heb bij mij de platen eens afgehaald en ik heb het type fan die iets luider is.
Eigenlijk dacht ik de hele tijd dat ik gewoon de stilste fan had want ik hoor hem niet tot nauwelijks.
Ik snap ook niet dat mensen erover zagen, welke fan je ook hebt die zal altijd stiller zijn dan de PS4.
Als je gamed staat je geluid aan en zal je het niet horen.
De enigste keren dat ik hem hoor is als die een update binnen haalt in rust modus en het is muisstil in de kamer.

Zoals @Kalder al zei is het gewoon mieren n***en.
De generatie is stiller dan de PS4 generatie en je moet er niet altijd met je oren gaan tegenhangen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10 16:55
Ik snap het gedoe ook niet zo, laat het niet uitlopen op bekvechten over wat de definitie is van 'hoorbaar', dat gaat lekker offtopic.

Ervaar je problemen met het geluid, mag dat in het daarvoor bestemde topic worden besproken: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen. Voor de rest gaan we het er gewoon op houden dat de ventilator van PS5 net wat hoorbaarder is dan die van de Xbox. De mate waarin zal voor iedereen wat verschillen.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
[...]

Zwam eens niet zo.
Ik zeg nergens dat het een storend geluid is. Ik zeg dat je hem beter hoort dan de XSX.
Het is gewoon een feit.

Dat klopt, dan hoor je hem inderdaad. Maar dat is met alle apparaten met een fan zo.

Misschien dat jij op 30 cm afstand van je Ps5 zit, misschien dat jij bovengemiddeld gehoor hebt, misschien ben jij gevoeliger voor prikkels, het zou zomaar kunnen.

Maar voor de gemiddelde consument is het geluid van een goed functionerende Ps5 “onhoorbaar” bij het gebruik zoals het bedoeld is.

Laten we weer OnTopic gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door AeronNL op 10-01-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind persoonlijk het geluid wat hij maakt niet storend laat staan vervelend maar had er zeker meer (minder dus eigenlijk)van verwacht.

Het gigantische formaat en “liquid metal” deed vermoeden dat hij echt geluidloos zou worden (met uitzondering van het spinnen van de drive)

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 10-01-2021 16:18 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
Ben ik de enige die het qua aanbod nu nogal karig vind op de next gen consoles? Zouden ze het dan toch hebben gerushed, om de release window zo gelijk te trekken met de concurrent?

Verwachten we op korte termijn nog een nieuwe Playstation Showcase? Mag van mij wel opschieten met wat duidelijkheid over R&C, GT7, Horizon FW, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Casual_T schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:34:
Ben ik de enige die het qua aanbod nu nogal karig vind op de next gen consoles?
#Meeto. De controller vind ik nog steeds erg tof en “next-gen” maar verder voelen bijvoorbeeld de graphics meer als een Ps4ProPro dan echt een nieuwe generatie.

Ratchet and Clank wordt de eerste titel voor mij die echt indruk gaat maken op dat gebied schat ik zo in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:32
@Casual_T vermaak me nog prima momenteel, je moet maar zo denken: het kan alleen maar NOG beter worden.

En ze zullen best rekening hebben gehouden met de release van de concurrentie maar dat lijkt me logisch

[ Voor 34% gewijzigd door Cardwizard op 10-01-2021 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik vind het een vrij sterke launch eigenlijk. Miles Morales, Spider-Man Remastered, Astro's Playroom, Demon Souls, Bugsnax, de PS Plus Collectie en daarnaast grote third party games als Valhalla, Fenyx Rising, Watch Dogs Legion en straks Hitman en de PS5 versie van Yakuza Like A Dragon. Is bij eerdere console launches weleens minder sterk geweest. Genoeg te spelen iig!

[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 10-01-2021 18:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppleFan2007
Zojuist Miles Morales uitgespeeld en heb er eigenlijk maar 1 woord voor: WoW!
Zeer mooi en sterk verhaal, jammer dat het aan de korte kant was.
Ook een zeer mooi einde, als Marvel fan kreeg ik er een beetje kippenvel van.
Nu nog trophies Hunter voor de Platinum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobygo76
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:01
We hebben gewoon ook veel te veel vrije tijd thuis. Die lockdown duurt te lang. Ben al 60 uur bezig met Valhalla. En CP moet ik ook nog uitspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-10 13:40
Casual_T schreef op zondag 10 januari 2021 @ 17:34:
Ben ik de enige die het qua aanbod nu nogal karig vind op de next gen consoles? Zouden ze het dan toch hebben gerushed, om de release window zo gelijk te trekken met de concurrent?

Verwachten we op korte termijn nog een nieuwe Playstation Showcase? Mag van mij wel opschieten met wat duidelijkheid over R&C, GT7, Horizon FW, etc.
Denk dat je wel de enige bent die dit iets verbazends vindt. Ding is 2 maanden uit en heeft al een aantal exclusives en volledige backward compatibility. Heb denk ik sinds de nes nog niet zo’n overtuigende launch gezien.in het begin is er nooit zoveel exclusives te spelen.

[ Voor 3% gewijzigd door giantgiantus op 10-01-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Ik heb nu al twee keer een groen scherm gekregen tijdens het beginnen van rest mode, waarbij de console ook afsluit in plaats van in rest mode gaat. Is dit de playstation variant van BSOD? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Laatst online: 19-09 15:48
Mijn controller is ook gehandicapt geraakt, L2 veertje is kapot/los. Bied totaal geen weerstand meer, had gedacht dat de adaptive triggers zouden kapot gaan, niet het veertje... :P

Iemand ervaring met de Sony omruil/reparatie service? Weinig zin om een tweede controller aan te schaffen om de periode te overbruggen. Daarnaast verwacht ik dat het vaker gaat gebeuren, ook als het gemaakt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
AchtungYall schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:16:
Mijn controller is ook gehandicapt geraakt, L2 veertje is kapot/los. Bied totaal geen weerstand meer, had gedacht dat de adaptive triggers zouden kapot gaan, niet het veertje... :P

Iemand ervaring met de Sony omruil/reparatie service? Weinig zin om een tweede controller aan te schaffen om de periode te overbruggen. Daarnaast verwacht ik dat het vaker gaat gebeuren, ook als het gemaakt wordt..
Als je dat verwacht zou ik wel tweede controller aanschaffen. Zijn ook niet zo duur btw.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AchtungYall
giantgiantus schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Als je dat verwacht zou ik wel tweede controller aanschaffen. Zijn ook niet zo duur btw.
70 euro schaar ik niet onder de "Niet zo duur" categorie 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AppleFan2007
AchtungYall schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:46:
[...]

70 euro schaar ik niet onder de "Niet zo duur" categorie 😅
Ik snap de redenering maar je hebt een apparaat van 400 of 500 euro, je koopt er games bij van 60 tot 70 euro.
Een controller moet er toch nog bij kunnen.
Trouwens voor de functies die je krijgt vind ik het een mooie prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
AppleFan2007 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Ik snap de redenering maar je hebt een apparaat van 400 of 500 euro, je koopt er games bij van 60 tot 70 euro.
Dat was precies mijn redenering. Het is de prijs van een game. Sowieso voor een jaar of 5-7. Dan heb je het over minder dan een euro per maand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 20-10 07:22
Timothy3000 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 18:46:
Ik vind het een vrij sterke launch eigenlijk. Miles Morales, Spider-Man Remastered, Astro's Playroom, Demon Souls, Bugsnax, de PS Plus Collectie en daarnaast grote third party games als Valhalla, Fenyx Rising, Watch Dogs Legion en straks Hitman en de PS5 versie van Yakuza Like A Dragon. Is bij eerdere console launches weleens minder sterk geweest. Genoeg te spelen iig!
Wat jij opnoemt zijn allemaal uitgekauwde ps4 games. Échte next-gen titel zoals Killzone Shadowfall voor de PS4 die liet zien wat voor geweld kwa graphics in petto had. Dat heb je niet voor de PS5. De sprong van ps3 naar ps4 was ook groot. Deze sprong voelt meer als stabielere framerate en snellere laadtijden, thats it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
rutgergron schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:21:
[...]

Wat jij opnoemt zijn allemaal uitgekauwde ps4 games. Échte next-gen titel zoals Killzone Shadowfall voor de PS4 die liet zien wat voor geweld kwa graphics in petto had. Dat heb je niet voor de PS5. De sprong van ps3 naar ps4 was ook groot. Deze sprong voelt meer als stabielere framerate en snellere laadtijden, thats it.
Deamon Souls, Astrobot, Miles Moralis en Spider Man remastered zijn echt hele goede launch games die zeker wel laten zien waar de PS5 early life al toe in staat is. Jij hebt onrealistische verwachtingen. Die zag je overigens ook overal bij de PS4 launch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:45
[...]

Heb jij demon souls niet gespeeld dan? Die graphics heb je niet op de ps4 hoor vriend, is echt wel een flinke sprong vooruit.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19
giantgiantus schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:43:
[...]

Deamon Souls, Astrobot, Miles Moralis en Spider Man remastered zijn echt hele goede launch games die zeker wel laten zien waar de PS5 early life al toe in staat is. Jij hebt onrealistische verwachtingen. Die zag je overigens ook overal bij de PS4 launch.
Maar hij heeft wat mij betreft wel gelijk. Het is geen slechte launch lineup, maar ook geen hele sterke;
  • Miles Morales: prima game, maar erg kort.
  • Spider Man Remastered: Spider Man heb ik platinum gespeeld op m'n PS4. Fantastisch spel. Wellicht dat ik 'm nog eens haal voor de verbeterde graphics, maar trekt me nu nog niet.
  • Astrobot: Cool gedaan, maar het is geen volledige game, het is een techdemo.
  • Demon's Souls: Prachtige graphics, maar het is een PS3 game met de bijbehorende game mechanics.
Dan zijn er ook nog wel wat "leuke" 3rd party games. Ik vermaak me prima met Cold War (en single player ziet er wmb nog prima uit ook!) maar als die er niet was geweest dan zat ik nu te wachten op m'n eerste PS5 system seller.

Begrijp me niet verkeerd. Het is ab-so-luut geen miskoop. De verbeterde framerate / graphics bij de games die geüpgraded zijn is ook wat waard, net als de laadtijden en de fijne controller. Maar ik heb hier nog steeds niet het gevoel bij wat ik bij de PS3 en PS4 bij de launch wel had.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
@Denman Killzone 3 was ook een korte game. Ik denk dat de roze bril van nostalgie beetje opspeelt als ik eerlijk ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
Vroeger was alles beter, behalve de toekomst 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:19
giantgiantus schreef op zondag 10 januari 2021 @ 21:57:
@Denman Killzone 3 was ook een korte game. Ik denk dat de roze bril van nostalgie beetje opspeelt als ik eerlijk ben.
Nou dat valt denk ik wel mee. Ik ben nooit zo van "vroeger was alles beter" :+

Ik heb destijds veel lol beleefd met Killzone, Battlefield 4, FIFA 14 en Resogun.
Stuk voor stuk games die _echt_ lieten zien wat een stap voorwaarts de PS4 was en wat we nog konden verwachten.
Gelukkig voor mij waren dit ook mijn type games, waar ik echt uren in kwijt kon, met en zonder vrienden (al dan niet online).

Nogmaals, ik zeg niet dat dit een hele slechte lineup is. En ja, MM, Spider Man Remastered en Demon's Souls zien er fantastisch uit (al voelt de stap minder groot dan PS3 --> PS4) Maar misschien liggen de games me niet zo. Eerlijk gezegd ben ik bijvoorbeeld ook niet echt een Souls fan, dat helpt niet mee.
Ik kijk reikhalzend uit naar Ratchet and Clank, Deathloop, GT7, Horizon en tot die tijd vermaak ik me prima met Cold War, Warzone, en de games die in de loop van de tijd nog geüpgraded worden. :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:46

RnB

Aan de ene kant snap ik het wel, aan de andere kant denk ik: “wacht gewoon nog ff af op al het tofs wat gaat komen”.

Voor mij is de systeem snelheid, UI verfrissing, upgrade van ervaring van PS4 games én (lack of) fan noise al next gen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
AppleFan2007 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Een tweede controller ben ik alleen niet nodig, alleen dankzij een tekortkoming van Sony. Daarnaast staat het internet vol met het kapotte trigger probleem. Dat maakt de 70 euro nog minder te verantwoorden.

Daarnaast heb ik inderdaad 500 euro voor een console uitgegeven, plus een aantal games. De portemonnee is tijdelijk leeg.

Maar ik ben voorral opzoek naar mensen die ervaring hebben met de reparatie procedure. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Over een paar weken komt de PS5 only game Destruction AllStars uit als onderdeel van de februari PS+ en in maart krijgen we nog een PS5 only game met Returnal (van de makers van Resogun). Ratchet & Clank gaat ook niet lang meer duren want die heeft een release in het launch window van de PS5. Sowieso wordt 2021 een bizar jaar:

- Horizon Forbidden West
- God of War Ragnarok
- Gran Turismo 7
- Ratchet & Clank
- Deathloop
- Resident Evil VIII
- Hogwarts Legacy
- Ghostwire Tokyo
- Kena
- Stray

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:54
Lekker weekendje zo! Nadat ik Ghost of Tsushima platinum heb gehaald, was het tijd om de laatste dingen in Sackboy te doen. Met Ripsnorter trial btje geluk gehad. En daarna de laatste costumes binnen gehaald. 2 dikke platinum trophys kan ik er bijschrijven.

Nu nog een rondje Miles Morales in NG+
Erna is Valhalla een aantal patches verder en is dat hopelijk een leuke game om te spelen.

Verder @bram1984 Ik mis je bijdrage en ongezouten mening op dit forum! Hopelijk keer je op een dag terug om je ervaringen en nieuwtjes met ons te delen! Hopelijk duurt die dag niet te lang _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
giantgiantus schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:22:
[...]

Denk dat je wel de enige bent die dit iets verbazends vindt. Ding is 2 maanden uit en heeft al een aantal exclusives en volledige backward compatibility. Heb denk ik sinds de nes nog niet zo’n overtuigende launch gezien.in het begin is er nooit zoveel exclusives te spelen.
Je mag toch zeker wel een échte systemseller verwachten bij de launch? Er zijn wel wat games, maar geen complete full experience als je het mij vraagt. Maar zal wel aan mij liggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Demon Souls.
Astrobot

En de ervaring van Miles Morales op PS4 is natuurlijk lang niet zo indrukwekkend als op de PS5.

De sprong is inderdaad voornamelijk snellere laadtijden, betere FPS en natuurlijk raytracing en de Dualsense. Maar dat zijn dan ook meteen gigantische stappen. Groter dan mooiere graphics voor mij iig. Dat boeit mij allemaal niet zo. Games zijn mooi zat.

[ Voor 3% gewijzigd door Timothy3000 op 10-01-2021 22:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Lekkerboeie86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:30:

Verder @bram1984 Ik mis je bijdrage in ongezouten mening op dit forum! Hopelijk keer je op een dag terug om je ervaringen en nieuwtjes met ons te delen! Hopelijk duurt die dag niet te lang _/-\o_
Dus hij mag wel terug komen maar die dag mag dan niet te lang duren, lekkere ben jij :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Casual_T schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:50:
[...]

Je mag toch zeker wel een échte systemseller verwachten bij de launch? Er zijn wel wat games, maar geen complete full experience als je het mij vraagt. Maar zal wel aan mij liggen :).
Ja dat heb ik ook wel een beetje gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:24:
Over een paar weken komt de PS5 only game Destruction AllStars uit als onderdeel van de februari PS+ en in maart krijgen we nog een PS5 only game met Returnal (van de makers van Resogun). Ratchet & Clank gaat ook niet lang meer duren want die heeft een release in het launch window van de PS5. Sowieso wordt 2021 een bizar jaar:

- Horizon Forbidden West
- God of War Ragnarok
- Gran Turismo 7
- Ratchet & Clank
- Deathloop
- Resident Evil VIII
- Hogwarts Legacy
- Ghostwire Tokyo
- Kena
- Stray
Van deze lijst spreken Ratchet & Clank, GT7 en (natuurlijk) GoW mij aan, de andere totaal niet eigenlijk.
Van GoT en GT7 verwacht ik niet dat ze dit jaar nog uit gaan komen, ondanks de toezegging nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Donstil schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:56:
[...]

Dus hij mag wel terug komen maar die dag mag dan niet te lang duren, lekkere ben jij :+
Volgens mij is het taalkundig weer een drama. Maar mijn hoop is dat hij morgen gewoon weer komt kletsen hier en niet pas volgend jaar of nog verder weg.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-10 18:03

sn0ww

Goet is niet goed.

Lekkerboeie86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:30:
Lekker weekendje zo! Nadat ik Ghost of Tsushima platinum heb gehaald, was het tijd om de laatste dingen in Sackboy te doen. Met Ripsnorter trial btje geluk gehad. En daarna de laatste costumes binnen gehaald. 2 dikke platinum trophys kan ik er bijschrijven.

Nu nog een rondje Miles Morales in NG+
Erna is Valhalla een aantal patches verder en is dat hopelijk een leuke game om te spelen.

Verder @bram1984 Ik mis je bijdrage en ongezouten mening op dit forum! Hopelijk keer je op een dag terug om je ervaringen en nieuwtjes met ons te delen! Hopelijk duurt die dag niet te lang _/-\o_
Is dit ontopic? of wil je even laten weten hoe goed je wel niet bent en aast op complimenten.

..........

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• giantgiantus
sn0ww schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:07:
[...]

Is dit ontopic? of wil je even laten weten hoe goed je wel niet bent en aast op complimenten.
Vervelend he? Die maandagochtenden als het nog donker is :).

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
[...]

Misschien moet je even met je andere been uit bed stappen. Verder lees ik liever over mensen die plezier met games hebben, dan het gezever over het geluid wat een PS5 maakt. Maar ieder z'n ding hoor :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-10 14:01
[...]
Ehhh... Demon's Souls is grafisch wellicht de mooiste console game ooit gemaakt. Miles Morales is een open wereld game met ray-tracing die er echt een stuk beter uitziet dan de PS4 versie. Beide games boeien me niet zo, maar jouw redenatie is gewoon niet waar.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Casual_T schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:50:
[...]
Dat ligt dan wel aan jou ja. De launch line-up is sterker en breder dan die van de PS4. Daar had je alleen KZ shadowfall. Grafisch echt een mooie game die draaide als een natte krant (uncapped framerate die rond de 40-50 fps bungelde.....). Vergeet ook niet dat de PS4 de eerste anderhalf jaar praktisch geen killer exclusives kreeg totdat Bloodborne uit kwam. De PS5 line up vind ik persoonlijk niet interessant, maar je kunt niet ontkennen dat het best indrukwekkend is wat first-party ontwikkelaars laten zien met DS en Miles Morales. Dat is echt wel een generational leap. Daarnaast moet 2021 een hele sterke line-up gaan krijgen. Uiteraard nog afwachten, maar als Horizon Forbidden west, R&C rift apart, God of War en GT 7 uitkomen is dat wellicht de beste line-up ooit van Sony in een jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 11-01-2021 09:23 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[...]

Naar he, als mensen genieten van een console en dat laten blijken :>

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-10 23:00
GoW alleen al is de reden dat ik een PS5 heb gehaald. De eerstvolgende game waar ik naar uitkijk is Returnal. Er is een interessante discussie gaande over de full price die Sony nu voor de pre-order vraagt. Veel mensen vinden dat te duur, maar van alles wat ik er tot nu toe van gezien heb lijkt dit toch echt wel op een AAA next gen game. Dit is volgens mij ook de eerste echte grote titel van die studio.

Ben heel benieuwd hoe de reviews er uit gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik twijfel erg wat ik nu moet doen. Heb best een aantal Ps4 games die ik heel graag zou willen spelen zoals Last of Us 2, Death Stranding en Final Fantasy 7 remake. Echter deze games hebben nog geen ps5 update ontvangen. Is toch beetje zonde denk ik? Misschien slimmer om dan Days Gone of Ghost of Thusima te spelen met de hoop dat daarna een update verschijnt?

Een game die wat mij betreft echt een hele goede update heeft gekregen is Destiny 2. Ziet er echt heel erg goed uit en de laadtijden zijn echt een game changer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 00:07

rajackar

Blood Minister

Ik snap de redenering wel hoor.
Demon's Souls is geweldig en ziet er fantastisch uit maar is natuurlijk geen originele titel.
Een echte, originele launch knaller zie ik ook niet.
Miles Morales ziet er mooi uit maar is meer van hetzelfde dat op de PS4 al kon maar dat met een extra likje verf.

Ik ben persoonlijk enorm benieuwd wat games met de extra processor kracht gaan doen.
Ik game ook graag op de PC en daar zie je duidelijk dat games de processor nauwelijks echt belasten. Nu de consoles een enorme boost in CPU kracht hebben gekregen kunnen developers denk ik flink creatief worden. En aangezien de soort games die we nu hebben op de PC nauwelijks de CPU gebruiken trek ik de conclusie dat dat op de PS5 ook nog niet zo is. Dus hier hebben we nog veel om naar uit te kijken :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Hulleman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Dat ligt dan wel aan jou ja. De launch line-up is sterker en breder dan die van de PS4. Daar had je alleen KZ shadowfall. Grafisch echt een mooie game die draaide als een natte krant (uncapped framerate die rond de 40-50 fps bungelde.....). Vergeet ook niet dat de PS4 de eerste anderhalf jaar praktisch geen killer exclusives kreeg totdat Bloodborne uit kwam. De PS5 line up vind ik persoonlijk niet interessant, maar je kunt niet ontkennen dat het best indrukwekkend is wat first-party ontwikkelaars laten zien met DS en Miles Morales. Dat is echt wel een generational leap. Daarnaast moet 2021 een hele sterke line-up gaan krijgen. Uiteraard nog afwachten, maar als Horizon Forbidden west, R&C rift apart, God of War en GT 7 uitkomen is dat wellicht de beste line-up ooit van Sony in een jaar.
Ik geloof niet dat al die games in 2021 uitkomen. GT7 en God of War geloof ik zelf niet. Ook al omdat er nog te weinig Playstations verkocht zijn. Ze zouden wel gek zijn om al die games uit te brengen als er nog relatief zo weinig ps5’s verkocht zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
giantgiantus schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:28:
[...]
Ik geloof niet dat al die games in 2021 uitkomen. GT7 en God of War geloof ik zelf niet. Ook al omdat er nog te weinig Playstations verkocht zijn. Ze zouden wel gek zijn om al die games uit te brengen als er nog relatief zo weinig ps5’s verkocht zijn.
GT7 verwacht ik niet. God of War Ragnarok zie ik echt wel uitkomen dit jaar. Sony moet investeren in dergelijke triple A exclusives om PS5's te slijten. Niet dat dat echt nodig is, gezien de absurde vraag naar PS5's.

[ Voor 11% gewijzigd door Hulleman op 11-01-2021 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Hulleman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:52:
[...]

GT7 verwacht ik niet. God of War Ragnarok zie ik echt wel uitkomen dit jaar, dat is een system seller.
Punt is volgens mij dat ze geen system seller nodig hebben want die ps5 verkopen super snel. En je kan zon grote game toch beter uitgeven als er veeeeel meer ps5s verkocht zijn of de verkoop wat zou afvlakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
giantgiantus schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:54:
[...]

Punt is volgens mij dat ze geen system seller nodig hebben want die ps5 verkopen super snel. En je kan zon grote game toch beter uitgeven als er veeeeel meer ps5s verkocht zijn of de verkoop wat zou afvlakken.
Klopt, zie mijn edit :P

Ga er maar vanuit dat er in 2021 echt wel een paar PS5 krakers uit gaan komen. De kracht van Sony zijn nou eenmaal de games en *knip*

• Geen PS5 vs Xbox fanboy-discussies

[ Voor 11% gewijzigd door Sagat op 12-01-2021 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:15:
[...]

Ehhh... Demon's Souls is grafisch wellicht de mooiste console game ooit gemaakt. Miles Morales is een open wereld game met ray-tracing die er echt een stuk beter uitziet dan de PS4 versie. Beide games boeien me niet zo, maar jouw redenatie is gewoon niet waar.
Toch snap ik dat ook wel weer. Als een remaster/remake een van de twee games is waar mensen een console voor moeten kopen dan schuurt dat wel een beetje tegen creatieve armoede.

Vroeger waren de launch games ook niet top maar ze waren er in ieder geval nog :) #KnackNeverForget

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40
Als er een nieuwe Battlefield, GTA of Gran Turismo komt ben ik blij. En natuurlijk Single Player games als Tomb Raider, TLOU, Uncharted.

[ Voor 33% gewijzigd door Jumpman op 11-01-2021 10:04 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:28:
[...]

Ragnarok wordt wel multi generation (helaas) dus die kan dan wel uitkomen.

Ik hoop echter wel dat het echt een nieuwe game wordt. En niet flinke DLC uitgebracht als losse game. Zoals met Spider-Man.

Dat ze niet GoW2 doen maar GoW: Ragnarok doet dat een beetje vermoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Donstil schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:04:
[...]
Kan ook te maken hebben met dat het een nieuwe reeks is en dat ze daarom andere naamgevingen aanhouden.

Anders krijg je weer GoW, GoW 2, GoW 3

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:07
Hulleman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:52:
[...]

GT7 verwacht ik niet. God of War Ragnarok zie ik echt wel uitkomen dit jaar. Sony moet investeren in dergelijke triple A exclusives om PS5's te slijten. Niet dat dat echt nodig is, gezien de absurde vraag naar PS5's.
Gow is aangekondigd voor dit jaar, korte trailer(zie rond seconde 50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bas170 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:09:
[...]

Kan ook te maken hebben met dat het een nieuwe reeks is en dat ze daarom andere naamgevingen aanhouden.

Anders krijg je weer GoW, GoW 2, GoW 3
Ja zou ook kunnen idd, alleen dan had ik achter GoW ook een aanvulling verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jumpman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:03:
Als er een nieuwe Battlefield, GTA of Gran Turismo komt ben ik blij. En natuurlijk Single Player games als Tomb Raider, TLOU, Uncharted.
Zo een GTA met de mogelijkheden van de nieuwe generatie lijkt mij ook wel wat.
Alleen dat zal door de kleine install base nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
[...]

Ik hoop echter wel dat het echt een nieuwe game wordt. En niet flinke DLC uitgebracht als losse game. Zoals met Spider-Man.

Waarom is multi generation helaas? Op Xbox komen ook alle games naar zowel de gewone One als de Series.

Toch alleen maar mooi dat ook PS4 gamers de games kunnen spelen? Gaat niet af doen aan de ervaring op PS5 (zie Miles Morales, die is toch echt wel nextgen op de PS5! Of Sackboy met de Dualsense)!

Wat mij betreft blijven alle Sony games gewoon naar zowel PS4 als PS5 komen. Op de PS5 heb je met 60 FPS, raytracing, snelle laadtijden en de Dualsense sowieso een echte nextgen ervaring. Daar doet het feit dat de games multigenerarion zijn niets aan af.

En Bugsnax is nextgens Knack! Wat een leuke game is dat!

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 11-01-2021 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Donstil schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:11:
[...]

Ja zou ook kunnen idd, alleen dan had ik achter GoW ook een aanvulling verwacht.
Volgens mij waren ze in eerste instantie erg onzeker of het wel een succes zou worden (op basis van de documentaire), dus kan prima dat ze oorspronkelijk niet uitgingen van een volledige reeks.

Maar we gaan het merken, ik heb er iig zin in oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Timothy3000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Waarom is multi generation helaas? Op Xbox komen ook alle games naar zowel de gewone One als de Series.

Toch alleen maar mooi dat ook PS4 gamers de games kunnen spelen? Gaat niet af doen aan de ervaring op PS5 (zie Miles Morales)!
Nouja de XSX lijkt me niet het beste voorbeeld met Halo. Ook bij Cyberpunk zie je denk ik de issues die kunnen spelen. Meer ambitie dan wat waar te maken is op de antieke machines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Ik heb vertrouwen in Sony dat dat wel goed moet komen. Dat hebben games als Miles Morales en Sackboy wel al bewezen imo.

Cyberpunk is sowieso een draak van een game. :P Dat is meer een kwestie van teveel in 1 game willen proppen waardoor niets echt naar behoren werkt.

[ Voor 22% gewijzigd door Timothy3000 op 11-01-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
[...]

Ik hoop echter wel dat het echt een nieuwe game wordt. En niet flinke DLC uitgebracht als losse game. Zoals met Spider-Man

Ik ga er van uit dat je GoW gespeeld hebt. Het had zo'n gigantisch open (en tof) einde dat het volgende deel wel een direct vervolg moest worden. Dus ik snap de keuze heel goed dat de game als subtitel Ragnarok krijgt. Ik ben nog lang niet klaar met Kratos en Arteus in de Noorse mythologie.

Juist door de titel Ragnarok mag je er vanuit gaan dat het een spektakel van jewelste en afsluiter van het verhaal wordt. Dat wordt geen simpel DLC'tje. Ff wat van wiki gehaald wat we van Ragnarok kunnen verwachten.
In de Noordse mythologie betekent Ragnarök of Ragnarok het ‘lot van de heersende machten’[1], wat historisch gereduceerd werd tot de betekenis van ‘ondergang van de goden (en de wereld)’. Die zou plaatshebben in de vorm van een eindstrijd tussen ontketende reuzen en goden, waarbij de vuurreus Surt het vuur aan de lont steekt en met zijn vlammend zwaard zo goed als alles vernietigt. Daaraan vooraf zijn de meeste goden, reuzen en monsters al in deze kosmische strijd omgekomen.
Dat is dus Gow 1, 2, 3 en de reboot in één, maar dan in de Noorse Mythologie 8)

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 11-01-2021 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
Hulleman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:19:
[...]

NIet mee eens. Begrjip me niet verkeerd - ik heb genoten van Miles Morales op 60FPS / RT etc, maar het is geen spel waarvoor je een PS5 koopt. En het argument dat er geen systemseller nodig is omdat de vraag toch al hoog is, dat slaat nergens op. Sony heeft het apparaat opgehyped, door steeds kleine stukjes informatie los te laten (een veel betere tactiek dan Microsoft, is uiteindelijk gebleken).

Een game als Demon Souls is leuk, maar inderdaad een remake met niet bepaald innovatieve gameplay. Daarnaast ook erg niche, want persoonlijk trekt het mij ook niet aan (te moeilijk, duh :+). Er zijn natuurlijk wat multi-platform games nu zoals Assassin's Creed en Watch Dogs, maar goed .. dat ligt dan misschien weer aan mij dat ik die franchises tegenwoordig niet meer zo interessant vind.

Hopen dat Sony het komende jaar gas kan geven. Het is gewoon wat stilletjes qua aankondigingen. Ook zou ik verwachten dat er wel wat meer nieuwe IP's werden aangekondigd. Meestal zit er tussen een aankondiging van een game en de release date namelijk ook vaak wel 1,5 á 2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Toch alleen maar mooi dat ook PS4 gamers de games kunnen spelen? Gaat niet af doen aan de ervaring op PS5 (zie Miles Morales, die is toch echt wel nextgen op de PS5! Of Sackboy met de Dualsense)!
Dat is helaas omdat ze dan niet de volledige “power” kunnen benutten en altijd de last gen in het achterhoofd moeten houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bas170 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:15:
[...]

Volgens mij waren ze in eerste instantie erg onzeker of het wel een succes zou worden (op basis van de documentaire), dus kan prima dat ze oorspronkelijk niet uitgingen van een volledige reeks.

Maar we gaan het merken, ik heb er iig zin in oOo
Ja ik ook! Spider-Man MM heb ik laten liggen om die reden maar GoW ga ik hoe dan ook spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Casual_T schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:30:
[...]
NIet mee eens. Begrjip me niet verkeerd - ik heb genoten van Miles Morales op 60FPS / RT etc, maar het is geen spel waarvoor je een PS5 koopt. En het argument dat er geen systemseller nodig is omdat de vraag toch al hoog is, dat slaat nergens op.

Hopen dat Sony het komende jaar gas kan geven. Het is gewoon wat stilletjes qua aankondigingen. Ook zou ik verwachten dat er wel wat meer nieuwe IP's werden aangekondigd. Meestal zit er tussen een aankondiging van een game en de release date namelijk ook vaak wel 1,5 á 2 jaar.
We hoeven het niet met elkaar eens te zijn, maar 2 punten die jij aanhaalt kloppen gewoon niet:
1) De PS5 is waarschijnlijk tot een half jaar na launch glad uitverkocht, zonder dat fysieke units de winkel überhaupt halen. Een system seller qua games is blijkbaar niet nodig. Maar die gaan in 2021 echt wel komen, zie punt 2.
2) Het is niet stilletjes qua aankondigingen voor 2021

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 11-01-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40
Een exclusieve game puur geoptimaliseerd voor de PlayStation 5 zou echt heel fraai zijn, maar dat duurt nog wel even.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:37:
[...]

Ja ik ook! Spider-Man MM heb ik laten liggen om die reden maar GoW ga ik hoe dan ook spelen.
Zonde. MM vind in een van de beste games in een lange tijd. Vroeger waren games vaak rond de 10 uur. Vindt dat heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Donstil schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:36:
[...]

Dat is helaas omdat ze dan niet de volledige “power” kunnen benutten en altijd de last gen in het achterhoofd moeten houden.
Dat is ze bij Miles Morales anders wel vrij goed gelukt! Ik denk dat dat uiteindelijk wel wat meevalt. Ik zie de PS liever net als de Xbox straks uiteindelijk uitgroeien in een console waar je alle games gewoon kunt spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Jumpman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:39:
Een exclusieve game puur geoptimaliseerd voor de PlayStation 5 zou echt heel fraai zijn, maar dat duurt nog wel even.
Die komen in 2021 al.

Ik ben benieuwd waar Naughty Dog mee gaat komen voor de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Timothy3000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Dat is ze bij Miles Morales anders wel vrij goed gelukt! Ik denk dat dat uiteindelijk wel wat meevalt. Ik zie de PS liever net als de Xbox straks uiteindelijk uitgroeien in een console waar je alle games gewoon kunt spelen.
Ja en nee. Ja, want consument friendly. Nee, omdat ik liever games heb die de PS5 echt benutten dan een PS4 game met hogere resolutie, betere laadtijden en ray-tracing.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 11-01-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:47:
[...]

Nou kan je nagaan wat ze hadden kunnen doen met Miles Morales als ze geen rekening hadden hoeven houden met de last gen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Die game is nu al nagenoeg perfect imo.... zie echt niet in wat daar anders aan had kunnen zijn. :)

Speel hem maar eens, dan zie je hoe nextgen die game is. :)

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 11-01-2021 10:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik snap toch de kritiek op die multi-generation games niet hoor. Dat de vorige generaties nieuwe next-gen-only games kregen, was simpelweg omdat er een enorm verschil in architectuur zat tussen al die generaties.

Gezien de overeenkomsten tussen PS4 en PS5 (of XBO en XS for that matter), is het toch volkomen normaal dat developers de games onmiddellijk willen uitbrengen op beide generaties. Ik zie ook totaal niet in waarom dat een negatieve invloed zou hebben op het spel op de next-gen (of dus: wat er dan zoveel anders/beter zou zijn als ze alleen op next-gen zouden focussen). Ja, misschien hebben we wel met level design te maken dat de laadtijden bij previous-gen moet in rekening brengen, maar voor de rest zie ik niet in hoe bvb Raytracing, haptics of adaptive triggers ineens anders zouden toegepast worden als ze previous-gen zouden laten vallen hebben.

Dus de launch line-up is gewoon prima, vind ik. En het feit dat de consoles dan nog eens backward compatible zijn, maakt dit eigenlijk nog de interessantste generatie om in in te stappen. Waar is de tijd van een nieuwe console kopen en in de winkel letterlijk te moeten kiezen tussen minder dan 10 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:28
Chelseamarre123 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:11:
[...]

Gow is aangekondigd voor dit jaar, korte trailer(zie rond seconde 50)

[YouTube: God of War: Ragnarok - Teaser Trailer | PS5 Showcase]
Leuk allemaal en goed bewust dat het aangekondigd is maar zal er ook niet raar van opkijken als ze het uitstellen naar 2022.
sws veel vertrouwen dat het een goede game gaat worden, Santa Monica, top studio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

Pagina: 1 ... 64 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord