Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 23:04
Maar dan nog is het niet zo'n groot ding toch? De games starten sneller op, je bent sneller terug in de game wanneer je afgaat, fast travel is snel op de PS5, er zijn amper laadtijden tussen levels. Dat zijn toch de belangrijkste dingen als het om snel laden gaat? Heb zelf die gangetjes en liften nooit als storend ervaren. Hoort vaak ook wel wat bij het interieur van de game.

De grootste verandering die ik zie gebeuren is dat als die gangen en liften verdwijnen dat games gewoon een aantal minuten korter worden. :P

[ Voor 16% gewijzigd door Timothy3000 op 11-01-2021 11:32 ]

Timothy3000 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:52:
Die game is nu al nagenoeg perfect imo.... zie echt niet in wat daar anders aan had kunnen zijn. :)

Speel hem maar eens, dan zie je hoe nextgen die game is. :)
Ja heb de game gezien/gespeeld maar bezit hem zelf alleen niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
giantgiantus schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:24:
Ik twijfel erg wat ik nu moet doen. Heb best een aantal Ps4 games die ik heel graag zou willen spelen zoals Last of Us 2, Death Stranding en Final Fantasy 7 remake. Echter deze games hebben nog geen ps5 update ontvangen. Is toch beetje zonde denk ik? Misschien slimmer om dan Days Gone of Ghost of Thusima te spelen met de hoop dat daarna een update verschijnt?

Een game die wat mij betreft echt een hele goede update heeft gekregen is Destiny 2. Ziet er echt heel erg goed uit en de laadtijden zijn echt een game changer.
Ik herken wat je zegt. Ik had verwacht snel te beginnen aan The Last of Us deel 2, maar in de tussentijd heb ik vooral andere spellen gespeeld. Niet per se omdat ik een upgrade afwacht. Ik vind andere games interessanter op dit moment. Ik ben veel meer gaan gamen dan ik met de PS4 heb gedaan. Misschien heb ik de PS5 nu al meer gebruikt in de afgelopen tijd dan de PS4 sinds 2015.

Het viel mij vooral op hoe weinig games ik heb gespeeld op de PS4. Waarom game ik meer? Het is niet uitsluitend te wijten aan de lockdown. Ik merk dat ik graag game op de PS5 omdat alles zo soepel aanvoelt. Een game downloaden gaat heel vaak tegen m'n max downloadsnelheid. De laadtijden zijn zoveel korter. De controller vind ik prettig.

Ik vind het voor mij interessante/relevante aanbod van PS5 karig: ik heb mij uitstekend vermaakt met de Spider-Man Remaster en Astro, aardig vermaakt met Miles Morales en daar houd het wel een beetje bij op. Ik wist van tevoren al dat ik de PS5 aanvankelijk zou gebruiken voor de BC. En dat bevalt echt goed. Ik merk dat ik juweeltjes als Detroit Become Human en God of War heb gemist op de PS4. Nu speel ik zelfs een spel uit 2013: Beyond: Two Souls omdat ik meer van gamestudio Quanticdream wil spelen. Heavy Rain heb ik ook paraat.

Tja, dan moet The Last of Us pt 2 wel geweldig zijn. Ook zonder update. Final Fantasy VII Remake heb ik gespeeld op een normale PS4 en dat vond ik er al mooi uitzien. Ik zie het zo: update of geen update, je speelt op dit moment de best mogelijke versie. Na het uitspelen van Spider-Man Remaster, was er in eens een perfomance RT mode. Baal ik nu dat ik dan op de 'mindere' perfomance mode heb gespeeld? Nee, totaal niet. Leuk dat het er is, maar geen spijt voor wat ik al gespeeld heb. De plezier van nu telt en niet de plezier die ik mogelijkerwijs in de toekomst kan hebben. Misschien heb ik tegen die tijd helemaal geen tijd/zin om te gamen. Wat heeft het dan voor nut gehad om een update af te wachten van een game die ik nu al zou willen en kunnen spelen? Aan de andere kant: als een upgrade is aangekondigd kan het zin hebben om te wachten. Maar hoe lang kan dat duren? Van The Last of Us is er geen upgrade aangekondigd naar mijn weten. Dus mogelijk wachten op iets wat nooit zal komen. Pak je game plezier nu :).

Flickr

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:05
Omdat...
Jumpman schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:03:
Als er een nieuwe Battlefield, GTA of Gran Turismo komt ben ik blij. En natuurlijk Single Player games als Tomb Raider, TLOU, Uncharted.
Inmiddels kan ik geen futuristische of zombie game meer zien.

Maar inderdaad Returnal wordt een PlayStation 5 exclusive. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
wilmundo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Ik herken wat je zegt. Ik had verwacht snel te beginnen aan The Last of Us deel 2, maar in de tussentijd heb ik vooral andere spellen gespeeld. Niet per se omdat ik een upgrade afwacht. Ik vind andere games interessanter op dit moment. Ik ben veel meer gaan gamen dan ik met de PS4 heb gedaan. Misschien heb ik de PS5 nu al meer gebruikt in de afgelopen tijd dan de PS4 sinds 2015.

Het viel mij vooral op hoe weinig games ik heb gespeeld op de PS4. Waarom game ik meer? Het is niet uitsluitend te wijten aan de lockdown. Ik merk dat ik graag game op de PS5 omdat alles zo soepel aanvoelt. Een game downloaden gaat heel vaak tegen m'n max downloadsnelheid. De laadtijden zijn zoveel korter. De controller vind ik prettig.

Ik vind het voor mij interessante/relevante aanbod van PS5 karig: ik heb mij uitstekend vermaakt met de Spider-Man Remaster en Astro, aardig vermaakt met Miles Morales en daar houd het wel een beetje bij op. Ik wist van tevoren al dat ik de PS5 aanvankelijk zou gebruiken voor de BC. En dat bevalt echt goed. Ik merk dat ik juweeltjes als Detroit Become Human en God of War heb gemist op de PS4. Nu speel ik zelfs een spel uit 2013: Beyond: Two Souls omdat ik meer van gamestudio Quanticdream wil spelen. Heavy Rain heb ik ook paraat.

Tja, dan moet The Last of Us pt 2 wel geweldig zijn. Ook zonder update. Final Fantasy VII Remake heb ik gespeeld op een normale PS4 en dat vond ik er al mooi uitzien. Ik zie het zo: update of geen update, je speelt op dit moment de best mogelijke versie. Na het uitspelen van Spider-Man Remaster, was er in eens een perfomance RT mode. Baal ik nu dat ik dan op de 'mindere' perfomance mode heb gespeeld? Nee, totaal niet. Leuk dat het er is, maar geen spijt voor wat ik al gespeeld heb. De plezier van nu telt en niet de plezier die ik mogelijkerwijs in de toekomst kan hebben. Misschien heb ik tegen die tijd helemaal geen tijd/zin om te gamen. Wat heeft het dan voor nut gehad om een update af te wachten van een game die ik nu al zou willen en kunnen spelen? Aan de andere kant: als een upgrade is aangekondigd kan het zin hebben om te wachten. Maar hoe lang kan dat duren? Van The Last of Us is er geen upgrade aangekondigd naar mijn weten. Dus mogelijk wachten op iets wat nooit zal komen. Pak je game plezier nu :).
Heel herkenbaar!
Op de ps4 heb ik nooit zo heel veel gespeeld.
Als ik al tijd had keek ik liever een serie of film, en heel af en toe speelde ik dan een game.
Maar sinds ik de ps5 heb is het eigenlijk omgedraaid.
Nu start ik (letterlijk) sneller een game op en speel een avondje.
Heel vet ook dat ik nog een flinke backlog aan ps4 games heb, dus ik ben voorlopig wel zoet.

Ben zelf overigens nu zo’n 14 uur bezig met TLOU 2.
Waanzinnig goede game, een van de beste games die ik gespeeld heb.
Grafisch prachtig, dus of er wel of geen update voor komt maakt mij persoonlijk niet zo heel veel uit.
Vind de laad tijden ook prima.
Ik zou zeggen ga die game spelen, je krijgt er zeker geen spijt van!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-11 14:44
@Casual_T Tja, dat heb je nu eenmaal als early adopter, dat je dan moet wachten.
Op zich snap ik het probleem niet zo, het was toch al lang op voorhand bekend welke games er bij de launch zouden zijn... En dus ook of het wel of niet jouw smaak is.
Geef het gewoon wat tijd, zou ik zeggen. AAA games op deze schaal met altijd meer detail hebben nu eenmaal zijn tijd nodig om te rijpen 😉.
Maar als je ziet wat de komende 12 maanden allemaal op ons afkomt ziet het er toch goed uit, toch?
In tussentijd kunnen we alvast nog genieten van de overgangstitels en de PS4 games.

PSN: Zwartkijker

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:09 ]

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:38
Ben toch aan het twijfelen om nog spider man ultimate edition aan te schaffen ook al kost ie 80 euro wat ik eigenlijk niet van plan was om uit te geven. Maar alleen miles morales kopen vindt ik ook zonde gezien ik eerst het eerste verhaal nog wil uitspelen.
Ik heb Spiderman op de ps4 gespeeld maar was maar op 20 % gekomen gezien ik het destijds ontzettend druk had met studie en werk. Nu kan ik natuurlijk gratis de ps4 versie spelen maar ik wil ook wel gewoon gebruik maken van de ps5 power en lekker met korte laadtijden en verbeterde graphics etc gaan spelen.
Had gehoopt op een kleine prijsverlaging met de january sales maar dat was helaas niet het geval.

Denken jullie dat spiderman ultimate edition snel afgeprijst gaat worden nog of zal dat nog wel een paar maanden duren?

Heb nu best veel vrije tijd dus dan is het misschien zelfs die 80 euro wel waard.

[ Voor 5% gewijzigd door Stylze op 11-01-2021 13:38 ]

Playstation 5

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:20:
[...]
Om als voorbeeld Ratchet en Clank te nemen.
Kijk gewoon eens aan de trailers en je zal zien dat ze eigenlijk nog altijd dezelfde truuk gebruiken. Enkel is het nu een kwestie van een seconde ipv 10+ seconden. Maar vooral: de impact op gameplay is echt 0, je gaat van 1 wereld naar een andere. Of dat nu in <1s gebeurt of in 10s gebeurt, maakt niets uit voor gameplay, enkel dat je met lange tijden uit je immersie gehaald kan worden.
Maar Miles Morales wordt ook vaak als voorbeeld genomen voor de lage laadtijden bij bvb Fast Travel. Nochtans is het een multi-generation game.

Verwijderd

.

• Timothy3000
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Natuurlijk is het dezelfde "truuk". Het inladen van assets zal niet veranderen. Maar deze truuk is niet te gebruiken op de PS4, want daar is die simpelweg te traag voor.
Op de PS4 zul je daarom tijdens zo'n truc alsnog een laadscherm krijgen tussen de werelden. Op de PS5 is dat dan niet het geval en val je meteen die andere wereld in. Ik zie in dit voorbeeld niet waarom de game op PS4 de game op PS5 zou tegenhouden. Het trucje is uiteindelijk op beide consoles mogelijk alleen bij de PS4 heb je er dan nog een laadtijd tussen. Zie ook Miles Morales. Dat die game ook op de PS4 is doet geen enkele afbreuk aan de PS5 versie.

Voor mij heeft het ook echt weinig toegevoegde waarde in de gameplay. Als die paar secondes wachten voor mij betekenen dat vele anderen de game op een PS4 ook kunnen spelen dan is dat maar zo.

Uiteindelijk zal deze gen de voornaamste reden dat gamers de games maar op 1 systeem willen de exclusiviteit zijn en dat boeit me nou eenmaal niet zo. Voor de rest zullen er zoals Twixie zegt vrijwel geen minpunten aan multigen zitten.

[ Voor 37% gewijzigd door Timothy3000 op 11-01-2021 14:00 ]

• Timothy3000
Stylze schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:38:
Ben toch aan het twijfelen om nog spider man ultimate edition aan te schaffen ook al kost ie 80 euro wat ik eigenlijk niet van plan was om uit te geven. Maar alleen miles morales kopen vindt ik ook zonde gezien ik eerst het eerste verhaal nog wil uitspelen.
Ik heb Spiderman op de ps4 gespeeld maar was maar op 20 % gekomen gezien ik het destijds ontzettend druk had met studie en werk. Nu kan ik natuurlijk gratis de ps4 versie spelen maar ik wil ook wel gewoon gebruik maken van de ps5 power en lekker met korte laadtijden en verbeterde graphics etc gaan spelen.
Had gehoopt op een kleine prijsverlaging met de january sales maar dat was helaas niet het geval.

Denken jullie dat spiderman ultimate edition snel afgeprijst gaat worden nog of zal dat nog wel een paar maanden duren?

Heb nu best veel vrije tijd dus dan is het misschien zelfs die 80 euro wel waard.
Als je Miles Morales koopt kun je vanuit het gamemenu van MM de Spiderman remake los kopen voor 20 euro. Als je MM los koopt kom je dus uiteindelijk wel goedkoper uit.

Verwijderd

.

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:09 ]

• Timothy3000
Op de PS4 zul je dan inderdaad naar langere laadtijden kijken. Op de PS5 zul je dan alsnog vrij snel van wereld veranderen.

Zie ook bv de fast travel in MM PS4 vs MM PS5.

De hinder voor PS5 spelers is imo vele malen kleiner dan het genot van PS4 spelers die het spel alsnog kunnen spelen. En dat telt voor mij uiteindelijk zwaarder.

[ Voor 37% gewijzigd door Timothy3000 op 11-01-2021 14:03 ]

Verwijderd

.

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Stylze schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:38:

Miles Morales voor PS4 via Marktplaats voor 25-30? Geeft recht op PS5 versie. In menu van Miles Morales Remaster downloaden voor 20.

Flickr

• Timothy3000
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:09:
[...]

Prima als jij liever langer naar een laadscherm kijkt dan dat je aan het gamen bent. :+
We verschillen duidelijk van mening, dus laten we het hierbij maar laten.
Maar dat zeg ik toch helemaal niet? Je doet net alsof de laadtijden van de PS5 versies behoorlijk zullen toenemen als de game multigen is. En dat is gewoon niet waar. Dat hebben games als Miles Morales en Sackboy al bewezen.

Totaal ander principe natuurlijk maar kijk bijvoorbeeld ook alleen al naar PS4 games die je backwards compatible op de PS5 speelt. De laadtijden Crash Bandicoot 4 op PS5 zijn echt te verwaarlozen terwijl ze op de PS4 tergend lang duren.

[ Voor 24% gewijzigd door Timothy3000 op 11-01-2021 14:13 ]

Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:09:
[...]
Prima als jij liever langer naar een laadscherm kijkt dan dat je aan het gamen bent. :+
We verschillen duidelijk van mening, dus laten we het hierbij maar laten.
Niemand zegt hier dat hij de PS4 versie boven de PS5 versie zou verkiezen toch ?
Het gaat erom dat jij claimt dat PS5 games die ook op de PS4 uitkomen, per definitie middelmatig zijn en niet het onderste uit de PS5 halen. Trouwens, is het al een zekerheid dat de nieuwe Ratchet & Clank een PS5 exclusive zal zijn, eigenlijk ?

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:38
wilmundo schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:10:
[...]

Miles Morales voor PS4 via Marktplaats voor 25-30? Geeft recht op PS5 versie. In menu van Miles Morales Remaster downloaden voor 20.
Haha dat klinkt goed maar heb helaas digital only ps5

Playstation 5

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:08 ]

• Timothy3000
Maar heb je dan ook wat concrete voorbeelden die niet om laadtijden draaien? Want zoals Twixie zegt zie ik als het op PS4 vs PS5 (of Xbox vs Series) oprecht niet hoe een game multigen maken betekent dat de PS5 (of Series) versie in innovatie of kracht e.d. worden tegengehouden. Miles Morales is daar echt het perfecte voorbeeld van.

Edit: Twixie bewoord dat in de post hieronder perfect imo.

[ Voor 35% gewijzigd door Timothy3000 op 11-01-2021 14:58 ]

Ok, die 'middelmatig' is inderdaad verkeerd uitgedrukt, eerder dat developers geremd worden in hun creativiteit dan. Want daar gaat het dus wel over: geremd worden.
Maar daar ben ik het dus ook niet mee eens. De tijd dat consoles door hun beperkingen developers dwongen bepaalde concessies te doen, ligt toch stilaan achter ons, vind ik. En ja, die SSD is eigenlijk nog het enige waarop je dit nog kan argumenteren, maar anderzijds, de enige use case waar het echt onmogelijk zou zijn is als er heel snel on-the-fly compleet van omgeving gewisseld moet worden. En ja, wellicht is Ratchet & Clank zo'n geval, maar dan spreken we echt wel over een zeer specifieke mechanic/design-element, dat dit voor het gros van de games totaal niet relevant zal zijn.
Met de huidige install base van PS4, denk ik eigenlijk dat we nog jaren PS4+PS5 games zullen zien.
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:49:
[...]

Nu claim ik ineens dat games middelmatig zijn?
Ja, Het moet nou maar eens klaar zijn met je negatieve houding :> ;)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-11 17:48

SD5k

>4&X

Twixie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 14:57:
De tijd dat consoles door hun beperkingen developers dwongen bepaalde concessies te doen, ligt toch stilaan achter ons, vind ik.
Nee die tijd ligt niet achter ons, en dat zal ook nooit gebeuren. Ook op PC moeten concessies worden gedaan om een game geschikt te maken voor oudere hardware, zelfs met de nieuwste hardware kun je niet ongelimiteerd los gaan.
Twixie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 13:40:
[...]

Kijk gewoon eens aan de trailers en je zal zien dat ze eigenlijk nog altijd dezelfde truuk gebruiken. Enkel is het nu een kwestie van een seconde ipv 10+ seconden. Maar vooral: de impact op gameplay is echt 0, je gaat van 1 wereld naar een andere. Of dat nu in <1s gebeurt of in 10s gebeurt, maakt niets uit voor gameplay, enkel dat je met lange tijden uit je immersie gehaald kan worden.
Maar Miles Morales wordt ook vaak als voorbeeld genomen voor de lage laadtijden bij bvb Fast Travel. Nochtans is het een multi-generation game.
Je hebt in Rift Apart ook portals binnen het level, dus niet alleen tussen werelden. Dan wil je echt niet naar een laadscherm kijken.
Ja, het zou technisch vast ook op de PS4 kunnen. Maar er is een verschil tussen wat technisch kan en wat nog acceptabel is.

Wellicht worden er dus in PS4/PS5 games nu dingen weggelaten op de PS5 om de laadtijden op de PS4 acceptabel te houden.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-11 20:59
Ik vind niet dat games onderdoen door dat ze multi-gen zijn. De games zien er prachtig uit, ze laden snel en dat is wat next gen is.
Iedere PS5 game ziet er toch beter uit dan de PS4 versie daarvan?

Mocht je mij nu zeggen om Miles Morales te spelen op de PS4, ik zou protesteren en niet om de reden dat ik het al eens uitgespeeld heb maar om de reden dat alles er minder goed uitziet en langer zal duren om te laden.

Dus omdat het een multi-gen game is is die niet bepaald slecht op technisch niveau.

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-11 11:44
AppleFan2007 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:25:
Ik vind niet dat games onderdoen door dat ze multi-gen zijn. De games zien er prachtig uit, ze laden snel en dat is wat next gen is.

Mocht je mij nu zeggen om Miles Morales te spelen op de PS4, ik zou protesteren en niet om de reden dat ik het al eens uitgespeeld heb maar om de reden dat alles er minder goed uitziet en langer zal duren om te laden.

Dus omdat het een multi-gen game is is die niet bepaald slecht op technisch niveau.
Ik zag eerlijk gezegd bar weinig verschil tussen de PS4-PS5 versie :X

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:08 ]

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:39
AppleFan2007 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:25:
Ook in niet-aangepaste spellen merk ik het verschil goed. Niet altijd in beeld. Maar bijvoorbeeld CitySkylines... als je die op de 5 speelt voel je pas echt dat de 4 echt wel op zijn laatste sloffen liep. Op de 4 viel het niet op als je niet beter wist, maar op de 5 loopt alles ineens zó vloeiend dat ik zelfs de speelstijl moest aanpassen daarop.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik ben het in deze ook eens met @Verwijderd

Het verschil met ontwikkelen puur voor de PS5 zonder rekening te houden met de trage mechanische drives in de PS4 en de achterhaalde Jaguar cores is aanzienlijk. De GPU zal nog het minste verschil maken. TLOU2 ziet er fantastisch uit op 7 jaar oude hardware.

Maar als je games kunt ontwikkelen met de SSD en met name de supersnelle IO in je achterhoofd kun je levels en worlds instant streamen zonder enkele laadtijden. Je hoeft niet langer met duplicate assets te werken omdat de mechanische HDD het anders niet op tijd kan laden tijdens het bewegen door een wereld. Belangrijker nog is dat de Zen 2 cores zoveel sneller zijn dan de Jaguar cores dat je veel meer kunt doen met geavanceerdere AI en physics. Allemaal zaken die direct invloed hebben op de gameplay die je simpelweg niet voor elkaar krijgt op de PS4.

Of je moet een behoorlijke gimped versie van een PS5 game in 2022 ook nog op de PS4 willen uitbrengen. Goed voorbeeld: Battlefield 4 kwam op launch op de PS4 uit maar ook nog op de PS3/X360. op de oude generatie consoles zat je met kleinere maps, minder control points, 30fps ipv 60fps en 24 (!) spelers in plaats van 64 spelers. Op de PS4 is het dan een hele andere ervaring.

Overigens zou ik goed begrijpen indien men het eerste jaar nog wel wat cross-gen games uitbrengt, je wilt de gigantische install base van de PS4 niet direct negeren. Vanaf 2022 verwacht ik grotendeels PS5 only games. Er zijn er genoeg in omloop en developers zijn beter bekend met de hardware en wat er mee mogelijk is.
kazuka schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:32:
Vanaf 2022 verwacht ik grotendeels PS5 only games. Er zijn er genoeg in omloop en developers zijn beter bekend met de hardware en wat er mee mogelijk is.
We zullen zien, maar als ik zo eens kijk naar de PS3 vs PS4, gaan we echt nog lang PS4+PS5 games krijgen.

Kijk eens naar dit lijstje: Wikipedia: List of PlayStation 3 games released on disc , en sorteer op PAL launch date. Dat zijn meer dan 100 titels die ook nog op de PS3 uitkwamen nadat de PS4 al launched was. Als je dan weet dat PS4 en PS5 veel minder van elkaar verschillen dan PS3 vs PS4, dan voorspel ik dat er nog heel veel games op beide platformen gaan uitkomen, en in elk geval nog een heel eind voorbij 2022.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-11 20:59
kazuka schreef op maandag 11 januari 2021 @ 17:32:
Ik ben het in deze ook eens met @Verwijderd

Maar als je games kunt ontwikkelen met de SSD en met name de supersnelle IO in je achterhoofd kun je levels en worlds instant streamen zonder enkele laadtijden. Je hoeft niet langer met duplicate assets te werken omdat de mechanische HDD het anders niet op tijd kan laden tijdens het bewegen door een wereld. Belangrijker nog is dat de Zen 2 cores zoveel sneller zijn dan de Jaguar cores dat je veel meer kunt doen met geavanceerdere AI en physics. Allemaal zaken die direct invloed hebben op de gameplay die je simpelweg niet voor elkaar krijgt op de PS4.
Bij games die een versie hebben voor PS5 zullen ook iets kleiner zijn de de PS5 versie, de CPU zal ook beter benut worden dan op de PS4 het geval is.
Er worden geen dubbele assets gebruikt voor de PS5 en daardoor zal de PS5 versie kleiner zijn.
Geen laadtijden bestaat 'nog' niet en ik weet niet of die tijd ooit zal komen.
Kijk naar astro's Playroom, alleen voor PS5 en toch nog laadtijden.
Het verschil met ontwikkelen puur voor de PS5 zonder rekening te houden met de trage mechanische drives in de PS4 en de achterhaalde Jaguar cores is aanzienlijk. De GPU zal nog het minste verschil maken. TLOU2 ziet er fantastisch uit op 7 jaar oude hardware.
De GPU maakt wel degelijk een verschil, Ray-Tracing, hogere resolutie en locked 60fps en kan 120fps.
Overigens zou ik goed begrijpen indien men het eerste jaar nog wel wat cross-gen games uitbrengt, je wilt de gigantische install base van de PS4 niet direct negeren. Vanaf 2022 verwacht ik grotendeels PS5 only games. Er zijn er genoeg in omloop en developers zijn beter bekend met de hardware en wat er mee mogelijk is.
Dat zou ik ook liever zien dat op termijn er geen nieuwe games meer bijkomen voor de PS4 en alleen voor de PS5 maar wel nog updates voor de PS4 zodat games zoals Fortnite of warzone nog speelbaar blijven op zoveel mogelijk platformen.
Of je moet een behoorlijke gimped versie van een PS5 game in 2022 ook nog op de PS4 willen uitbrengen. Goed voorbeeld: Battlefield 4 kwam op launch op de PS4 uit maar ook nog op de PS3/X360. op de oude generatie consoles zat je met kleinere maps, minder control points, 30fps ipv 60fps en 24 (!) spelers in plaats van 64 spelers. Op de PS4 is het dan een hele andere ervaring.
Dit hoeft dan ook weer niet vind ik want de hardware van de PS4 is hier nog in staat, het verschil tussen de PS3 en PS4 was veel groter dan tussen de PS4 en PS5.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

AppleFan2007 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 18:07:
[...]

Bij games die een versie hebben voor PS5 zullen ook iets kleiner zijn de de PS5 versie, de CPU zal ook beter benut worden dan op de PS4 het geval is.
Er worden geen dubbele assets gebruikt voor de PS5 en daardoor zal de PS5 versie kleiner zijn.
Geen laadtijden bestaat 'nog' niet en ik weet niet of die tijd ooit zal komen.
Kijk naar astro's Playroom, alleen voor PS5 en toch nog laadtijden.
Demon's Souls en Miles Morales komen aardig in de buurt en dat zijn dan nog maar launch games. Ik verwacht dat we naarmate de generatie vordert we nog mooie dingen kunnen verwachten op dit gebied.
De GPU maakt wel degelijk een verschil, Ray-Tracing, hogere resolutie en locked 60fps en kan 120fps.
Oh zeker. We hebben echter wel steeds meer te maken met diminishing returns. Elke generatie wordt het verschil kleiner. Resolutie schaalt nog prima op oudere hardware en ray tracing op de PS5 en XSX is vooral een 1e poging tot, vergelijkbaar met de eerste gen. RTX kaarten. Full scene ray tracing voor lighting en shadows hoeven we deze generatie niet te verwachten, daarvoor is de hardware niet krachtig genoeg. Framerate is vooral afhankelijk van de CPU en niet zozeer de GPU (hoewel GPGPU ook sommige taken kan overnemen).
Dat zou ik ook liever zien dat op termijn er geen nieuwe games meer bijkomen voor de PS4 en alleen voor de PS5 maar wel nog updates voor de PS4 zodat games zoals Fortnite of warzone nog speelbaar blijven op zoveel mogelijk platformen.
Absoluut. GAAS is going nowhere. Fortnite, Warframe, Warzone, Destiny en alles wat daarop lijkt zullen zo lang als het kan op de PS4 ondersteund worden. Dat zijn ongoing cash cows.
Dit hoeft dan ook weer niet vind ik want de hardware van de PS4 is hier nog in staat, het verschil tussen de PS3 en PS4 was veel groter dan tussen de PS4 en PS5.
De algemene consensus is dat de PS4 hardware bij launch juist vrij bescheiden was. Daar was een reden voor: het ging minder goed met Sony in de lead up naar de PS4 release. Ze hebben dus vooral op safe gespeeld en een goede keuze gemaakt met de overstap naar de x86 architectuur. De Jaguar CPU's waren echter bij launch al achterhaald. De Cell SoC in de PS3 deed niet eens zoveel onder. Juist met de PS5 hebben ze met name op IO en CPU gebied een relatief grotere sprong gemaakt. Het haalt een boel bottlenecks weg die tijdens de PS4 generatie echte innovatie vaak tegenhield.

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-11 10:40
Zwartkijker schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:09:
@Casual_T Tja, dat heb je nu eenmaal als early adopter, dat je dan moet wachten.
Op zich snap ik het probleem niet zo, het was toch al lang op voorhand bekend welke games er bij de launch zouden zijn... En dus ook of het wel of niet jouw smaak is.
Geef het gewoon wat tijd, zou ik zeggen. AAA games op deze schaal met altijd meer detail hebben nu eenmaal zijn tijd nodig om te rijpen 😉.
Maar als je ziet wat de komende 12 maanden allemaal op ons afkomt ziet het er toch goed uit, toch?
In tussentijd kunnen we alvast nog genieten van de overgangstitels en de PS4 games.
Ik maak me ook niet druk, het is meer: het aanbod is gewoon wat karig. Dan kunnen we wel een gat in de lucht springen om alle 8 games die nog uit moeten komen in 2021 (waarvan veel nog niet eens 2021 bevestigd zijn), maar ik het is gewoon stil qua aankondigingen. Kom maar op met die datums zou ik zeggen, want ik wil wel naar iets kunnen uitkijken :).

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11 18:39
Ondersteund alleen Steelseries Arctis 7P en de headset van Sony zelf 3dsound voor de ps5?
Of zijn er meer headset die dat ondersteunen?

• giantgiantus
  • Laatst online: 23-11 09:18
Evertt schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:44:
Ondersteund alleen Steelseries Arctis 7P en de headset van Sony zelf 3dsound voor de ps5?
Of zijn er meer headset die dat ondersteunen?
Dat kost je echt 1 minuut Google. Elke stereo headset ondersteund 3D audio.

• Evertt
giantgiantus schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Dat kost je echt 1 minuut Google. Elke stereo headset ondersteund 3D audio.
Bedankt. Ik had begrepen dat Sony zijn eigen protocol had voor 3d sound.

Ben nog steeds niet uit welke headset ik moet aanschaffen. De Artic 7p staat op mij lijstje maar is slecht leverbaar net als de PS5 headset.

• LordFather
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-11 14:50
Evertt schreef op maandag 11 januari 2021 @ 21:04:
[...]

Bedankt. Ik had begrepen dat Sony zijn eigen protocol had voor 3d sound.

Ben nog steeds niet uit welke headset ik moet aanschaffen. De Artic 7p staat op mij lijstje maar is slecht leverbaar net als de PS5 headset.
SteelSeries Arctis 7P Wireless - Lossless 2.4 GHz Wireless Gaming Headset - Voor PlayStation 5 en PlayStation 4 - Wit op voorraad bij Amazon.nl voor € 171,57

🛍 Productpagina: https://www.amazon.nl/dp/B08H4YMC22

Nu te bestellen bij amazon:)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-11 08:12
kazuka schreef op maandag 11 januari 2021 @ 19:14:
[...]
Framerate is vooral afhankelijk van de CPU en niet zozeer de GPU (hoewel GPGPU ook sommige taken kan overnemen).

De algemene consensus is dat de PS4 hardware bij launch juist vrij bescheiden was. Daar was een reden voor: het ging minder goed met Sony in de lead up naar de PS4 release. Ze hebben dus vooral op safe gespeeld en een goede keuze gemaakt met de overstap naar de x86 architectuur. De Jaguar CPU's waren echter bij launch al achterhaald. De Cell SoC in de PS3 deed niet eens zoveel onder. Juist met de PS5 hebben ze met name op IO en CPU gebied een relatief grotere sprong gemaakt. Het haalt een boel bottlenecks weg die tijdens de PS4 generatie echte innovatie vaak tegenhield.
Framerate is afhankelijk van zowel de GPU als CPU. De combinatie moet in balans zijn, iets wat bij de PS4 en Xone totaal niet het geval was. De pro en one X hebben best capabele gpu's, maar de cpu's zijn zo vreselijk traag dat 60fps bijna niet te doen is. Andersom geldt dat natuurlijk ook zoals je bij de XSS ziet. Die kan best 60fps draaien, maar dat zie je nu nagenoeg alleen op 1080p.

De keuze van Sony voor de jaguars in de PS4 begrijp ik wel. De gamedivisie ging praktisch ten onder aan de kosten voor die cell processor van de PS3, terwijl die architectuur niet bedoeld is om mee te gamen. Echt een hele vreemde keuze gemaakt door één veel te arrogante man binnen Sony. Sony moest goedkoop met een PS4 komen, dus kozen ze voor de toen al incapabele jaguar cpu. Maar Microsoft had net met de 360 hun meest succesvolle generatie ooit. Waarom ging Microsoft voor een jaguar cpu? Daar had Microsoft Sony een gigantische klap uit kunnen delen door voor een capabele cpu te kiezen. Waarom gaan zowel Sony als Microsoft deze gen beiden voor de Zen 2 architectuur voor hun cpu's? Ik vind het best vreemd dat deze 2 giganten 2 gens op rij hardwarematig praktisch dezelfde consoles uitbrengen. Voelt bijna als onderling afspraken maken, zodat ze beiden de markt kunnen blijven verdelen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 12-01-2021 10:00 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hulleman schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:58:
[...]

Framerate is afhankelijk van zowel de GPU als CPU. De combinatie moet in balans zijn, iets wat bij de PS4 en Xone totaal niet het geval was. De pro en one X hebben best capabele gpu's, maar de cpu's zijn zo vreselijk traag dat 60fps bijna niet te doen is. Andersom geldt dat natuurlijk ook zoals je bij de XSS ziet. Die kan best 60fps draaien, maar dat zie je nu nagenoeg alleen op 1080p.

De keuze van Sony voor de jaguars in de PS4 begrijp ik wel. De gamedivisie ging praktisch ten onder aan de kosten voor die cell processor van de PS3, terwijl die architectuur niet bedoeld is om mee te gamen. Echt een hele vreemde keuze gemaakt door één veel te arrogante man binnen Sony. Sony moest goedkoop met een PS4 komen, dus kozen ze voor de toen al incapabele jaguar cpu. Maar Microsoft had net met de 360 hun meest succesvolle generatie ooit. Waarom ging Microsoft voor een jaguar cpu? Daar had Microsoft Sony een gigantische klap uit kunnen delen door voor een capabele cpu te kiezen. Waarom gaan zowel Sony als Microsoft deze gen beiden voor de Zen 2 architectuur voor hun cpu's? Ik vind het best vreemd dat deze 2 giganten 2 gens op rij hardwarematig praktisch dezelfde consoles uitbrengen. Voelt bijna als onderling afspraken maken, zodat ze beiden de markt kunnen blijven verdelen.
Een deel zal vooral te maken hebben met feedback van developers. Als de x86 architectuur dat vereenvoudigd en het meest cost efficient is, is het te verklaren dat zowel Sony als Microsoft voor diezelfde route is gegaan. Vraag is dan wat het beste aanbod op de markt is op dat moment. Zover ik weet is AMD de enige die fatsoenlijk presterende APU's ontwikkeld op x86? Intel loop al een tijdje achter de feiten aan en Nvidia zit in de ARM hoek (Nintendo Switch gebruikt een Tegra SoC). Dan valt er verder weinig te kiezen.

• Evertt
LordFather schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:12:
[...]

SteelSeries Arctis 7P Wireless - Lossless 2.4 GHz Wireless Gaming Headset - Voor PlayStation 5 en PlayStation 4 - Wit op voorraad bij Amazon.nl voor € 171,57

🛍 Productpagina: https://www.amazon.nl/dp/B08H4YMC22

Nu te bestellen bij amazon:)
Bedankt

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 00:21
Iemand die weet of (pro) controllers van andere merken in de toekomst compatibel gaan zijn met de PS5.

Heb hier een nacon controller maar kan er geen PS5 games mee spelen :(
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:06:
Iemand die weet of (pro) controllers van andere merken in de toekomst compatibel gaan zijn met de PS5.

Heb hier een nacon controller maar kan er geen PS5 games mee spelen :(
Die zullen ongetwijfeld komen, maar PS4 controllers zijn niet compatible met PS5 games. Dus je zult er een moeten hebben die voor de PS5 gemaakt is.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Tijdens Sony's CES keynote gisteren kwam Jim Ryan ook nog even buurten. Er werd een trailer getoond van diverse 3rd party exclusive games die uitkomen dit jaar met een target release date:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9rhGCx11SHlPUpnfqg-FmLtwnSs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Wi9aNC7SrN4LYAVVw5CqXNo0.png?f=fotoalbum_large

Kena: March 2021
Solar Ash: June 2021
Little Devil Inside: July 2021
Stray: October 2021
Ghostwire Tokyo: October 2021
Project Athia: January 2022
Pragmata: 2023

• Hulleman
kazuka schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 11:24:
Tijdens Sony's CES keynote gisteren kwam Jim Ryan ook nog even buurten. Er werd een trailer getoond van diverse 3rd party exclusive games die uitkomen dit jaar met een target release date:

[Afbeelding]

Mooi dat ze nog steeds uncharted 4 laten zien :P
Kena komt dus al in maart 2021. Echt benieuwd naar de game, net als Returnal.

Hopelijk komt Sony binnenkort met het eerste Naughty Dog PS5 project op de proppen.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

[Afbeelding]

En Hitman III in Januray 2021 :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Alleen geen mention van God of War, jammer, 2024?

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-11 16:34
Never mind

[ Voor 95% gewijzigd door Ridicuul op 12-01-2021 12:52 ]

This is absolutely ridiculous

[Afbeelding]

Bijbehorende video :)

Lekkerboeie86 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 22:30:

Verder @bram1984 Ik mis je bijdrage en ongezouten mening op dit forum! Hopelijk keer je op een dag terug om je ervaringen en nieuwtjes met ons te delen! Hopelijk duurt die dag niet te lang _/-\o_
Nice try, Bram :>

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-11 19:49
Jammer maar had al verwacht dat we dit jaar geen GoW gaan zien. Geen probleem.

Gisteren Raising Kratos gekeken. Geeft me nóg meer waardering voor één van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Dikke aanrader, alleen al voor die build-up richting de legendarische E3 van 2016 :D

YouTube: God of War | Raising Kratos | "Making Of" Documentary

• AeronNL
yinx84 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:48:

Gisteren Raising Kratos gekeken. Geeft me nóg meer waardering voor één van de beste games die ik ooit heb gespeeld. Dikke aanrader, alleen al voor die build-up richting de legendarische E3 van 2016 :D

Jammer! Is dit al bevestigd? Kan er niet zo snel iets over terug vinden namelijk.

• Spud82
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-11 22:31
Zo. Ook eindelijk een PS5 binnen.

Vraagje: er zit geen headphone bij, zelfs niet zo'n lullig oortje. Het enige dat ik hier nog heb liggen is een bluetooth only sport-headphone (met mic), die ik voorlopig dan maar even wil gebruiken in sommige gevallen.

Iemand ervaring met zo'n dongle al op de PS5?

• pelidee
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Spud82 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 15:33:
Zo. Ook eindelijk een PS5 binnen.

Vraagje: er zit geen headphone bij, zelfs niet zo'n lullig oortje. Het enige dat ik hier nog heb liggen is een bluetooth only sport-headphone (met mic), die ik voorlopig dan maar even wil gebruiken in sommige gevallen.

Iemand ervaring met zo'n dongle al op de PS5?
Microfoon zit ingebouwd in de controller. Die zou je kunnen gebruiken.
Mocht je inderdaad een oortje willen moet je op zoek naar iets anders.

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-11 16:51
Gisteren Sackboy gekocht dmv een online code, kan ik alleen de PS4 versie downloaden terwijl ik recht heb op beide. Bij het invoeren van de voucher stond ook PS4 en PS5. Sony gaat het nu onderzoeken, wat dramatisch :P

Gelukkig heeft iedereen hier last van en was het ook al eerder een groot probleem in de VS:
https://nl.pepper.com/aan...ey-181610#comment-1731855

[ Voor 2% gewijzigd door Geronimous op 13-01-2021 11:50 ]

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-11 16:51
yinx84 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:48:

Net uitgespeeld, goed mee vermaakt maar ben niet zo lovend als jij. Is het het waard om te blijven spelen na de story? Heb het gevoel dat het alleen nog maar verzamelen en vechten is.

• Hulleman
AchtungYall schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:04:
[...]

Net uitgespeeld, goed mee vermaakt maar ben niet zo lovend als jij. Is het het waard om te blijven spelen na de story? Heb het gevoel dat het alleen nog maar verzamelen en vechten is.
De toffe gear vanuit Muspelheim (mn favo gear) en Niflheim al verzameld? Alle Valkyries al gesloopt? Die valkyries zijn de echte end-game content van die game en echt zeer pittig. Staat totaal niet in contrast met de rest van de game die best makkelijk was.

Oké geen God of War en GT7 in 2021. Zat er wel in maar toch jammer.

Ook opvallend en jammer dat Ratchet and Clank nog staat voor “coming 2021” en dus geen harde maand laat staan datum heeft.

• giantgiantus
Donstil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:47:
Oké geen God of War en GT7 in 2021. Zat er wel in maar toch jammer.

Ook opvallend en jammer dat Ratchet and Clank nog staat voor “coming 2021” en dus geen harde maand laat staan datum heeft.
Ergens denk ik pas eind 2021. Dan is de installed base zo veel groter waardoor ik amper een reden zie om nu al dergelijke grote games te released. Ps5 verkoopt toch als een malle.

God of War vond ik al helemaal onwaarschijnlijk in 2021.
giantgiantus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:03:
[...]

Ergens denk ik pas eind 2021. Dan is de installed base zo veel groter waardoor ik amper een reden zie om nu al dergelijke grote games te released. Ps5 verkoopt toch als een malle.
Bedoel je dan GT7 of R&C?

Want GT7 had 2021 en R&C zelfs Release window dus dat die er niet bijzit is natuurlijk vreemd. Kleine install base of niet.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Donstil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Want GT7 had 2021 en R&C zelfs Release window dus dat die er niet bijzit is natuurlijk vreemd. Kleine install base of niet.
Gaat het filmpje niet over 3rd party titels... GT en R&C zijn natuurlijk first party. :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

uchiha tijntje schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:36:
[...]

Gaat het filmpje niet over 3rd party titels... GT en R&C zijn natuurlijk first party. :)
Nee werden ook first party titels aangestipt.

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Donstil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:40:
[...]

Nee werden ook first party titels aangestipt.
Ah oké beetje apart want nog niet zo lang geleden hadden ze GoW Ragnarok zelf op ‘21 gezet.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

• giantgiantus
Donstil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:35:
[...]

Bedoel beide, maar je hebt wel een punt dat het anders is dan aangekondigd ja...

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Betekend ook niet dat de niet genoemde games niet meer dit jaar of 2022 uitkomen, kan best zijn dat ze voor die aankondigingen een ander moment pakken.

CES is nou niet bepaald het game event bij uitstek, kan me voorstellen dat je een GoW, GT7 of Horizon bewaard voor een ander event.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• AeronNL
Chaoss schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:00:
Betekend ook niet dat de niet genoemde games niet meer dit jaar of 2022 uitkomen, kan best zijn dat ze voor die aankondigingen een ander moment pakken.

CES is nou niet bepaald het game event bij uitstek, kan me voorstellen dat je een GoW, GT7 of Horizon bewaard voor een ander event.
Dit vermoed ik ook.
Er is nergens expliciet gezegd dat bijvoorbeeld GoW Ragnarok dit jaar niet uitkomt.

Dergelijke grote titels zouden inderdaad best eens aangekondigd kunnen worden in een apart event.

Anyway, het is koffiedik kijken, we wachtten gewoon af.
Horizon staat wel in het overzicht overigens.

Zolang de Harry Potter/Hogwarts game en een nieuwe Battlefield maar wel uitkomen }:| -O-
Oe Battlefield wil ik ook wel ja. In de hedendaagse tijd het liefst.

• Dennisdn
Donstil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:26:
Oe Battlefield wil ik ook wel ja. In de hedendaagse tijd het liefst.
Is al gelekt dat het WW3 gaat worden. Eindelijk, want na 1 en 5 heb ik het wel weer even gehad met die periode. Ik begreep een soort BF4 maar dan wat verder in toekomst, maar niet onrealistisch ver in de toekomst. Prima wat mij betreft :)

[ Voor 31% gewijzigd door Dennisdn op 12-01-2021 21:10 ]

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-11 20:48
Toch maar de media remote besteld bij bol. Merkte dat het een beetje irritant begon te worden steeds met die controller in de weer voor wat standaard media consumptie :>

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Misschien wel interessant om te kijken. Hier leggen ze uit wat de reden is dat de Sony tv's en dus ook de PS5 op dit moment nog geen VRR/ALLM feature hebben.

Het is namelijk een HDMI2.1 issue en geen tv issue. Meerdere fabrikanten hebben namelijk afgelopen 2 jaar problemen gehad met bepaalde HDMI2.1 features.

TL:DR Het komt eraan.

[ Voor 8% gewijzigd door Recon24 op 12-01-2021 21:21 ]

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:30

Superkiwi

Hoi doei

Donstil schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 18:47:
Oké geen God of War en GT7 in 2021.
En dan waren er hier mensen die dachten dat deze game er eind Q1 wel zou zijn _O-
Die hebben waarschijnlijk nog nooit uitgekeken naar een Gran Turismo.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Yao
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 10:48

Yao

Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort wat problemen met mijn Playstation 5 en televisie. Het beeld gaat op zwart en komt dan terug binnen een of twee seconde. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Had het tijdens astro maar ook in het instellingen menu.

Vorig jaar in december geheel ghost of tsushima uitgespeeld zonder problemen. Ik snap er niks van.

Groet,

Yao

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 19:45
dvdkiwi schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:08:
[...]

En dan waren er hier mensen die dachten dat deze game er eind Q1 wel zou zijn _O-
Daarom komt die ps5 hier pas in 2023 ;)

• giantgiantus
Alexknl schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:17:
Toch maar de media remote besteld bij bol. Merkte dat het een beetje irritant begon te worden steeds met die controller in de weer voor wat standaard media consumptie :>
Mediaconsumptie met uitzondering van blu-ray is slecht idee op ps5. HDR werkt meestal niet goed: als in je kijkt sdr content in hdr container. Bovendien moet je dan eigenlijk ALLM hebben aanstaan anders kijk je tv in gamemodus van je tv (is mindere kwaliteit) en ALLM werkt irritant omdat iig LG en Samsung dan telkens een melding maken. Beter gewoon je tv apps gebruiken dus.

• giantgiantus
Crawl NL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:25:
[...]

Daarom komt die ps5 hier pas in 2023 ;)
En bij mij nu en speel ik al mijn PS4 games met snelle ssd en vaak betere frame rate👍

• NotSoSteady
  • Laatst online: 21:44
Geen God of War in 2021? Waar staat dat?
Yao schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:14:
Het beeld gaat op zwart en komt dan terug binnen een of twee seconde.
Klinkt als een slechte HDMI kabel.

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11 19:45
giantgiantus schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:30:
[...]

En bij mij nu en speel ik al mijn PS4 games met snelle ssd en vaak betere frame rate👍
Veel plezier :)

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 20:05
Ik vraag me wel iets af bij de PS5
Regelmatig crashed Cyberpunk2077 en bij No mans Sky ook al eens meegemaakt.

Nu verzend ik iedere keer de foutmelding met de clip.
Maar ergens denk ik als ik het niet doe ziet Sony niet wat de errors zijn en zal er nooit wat mee gebeuren.
En van de nadere kan denk ik waarom zou ik het doen want er wordt niets mee gedaan.

Of wat doet Sony ermee?

PSN: McMillan0984

• Yao
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09 10:48

Yao

Twixie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:43:
[...]

Klinkt als een slechte HDMI kabel.
Deze kan natuurlijk kapot zijn maar het betreft wel de bijgeleverde.
Yao schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:18:
[...]

Deze kan natuurlijk kapot zijn maar het betreft wel de bijgeleverde.
Zou het voor de zekerheid toch eens met een andere kabel proberen. Waren hier met release nog een paar mensen die problemen hadden met de meegeleverde kabel.

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

*nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door Superkiwi op 13-01-2021 09:15 ]

Verwijderd

Yao schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:14:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort wat problemen met mijn Playstation 5 en televisie. Het beeld gaat op zwart en komt dan terug binnen een of twee seconde. Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Had het tijdens astro maar ook in het instellingen menu.

Vorig jaar in december geheel ghost of tsushima uitgespeeld zonder problemen. Ik snap er niks van.

Groet,

Yao
Slechte HDMI kabel of eentje met te weinig bandbreedte.

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Raem schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:50:
[...]

Zou het voor de zekerheid toch eens met een andere kabel proberen. Waren hier met release nog een paar mensen die problemen hadden met de meegeleverde kabel.
Jep, hier ook problemen met de meegeleverde kabel.
Moet hem nog steeds vervangen, maar ben te lui :+

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 13:51

thunder8

Het gedonder begint weer.

dvdkiwi schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:08:
[...]

Blijft wel vreemd dat GT 7 wel in het eerste filmpje van de PS5 uitgebreid aan de beurt kwam. Ze hadden het toen volgens mij over de launchgames voor de PS5, dus zo raar vind ik het niet. Dat GT7 alsnog later kwam, zal voor de meesten geen verrassing zijn, maar als die dit jaar helemaal niet meer komt, is wel teleurstellend. En het is ook niet zo dat ze geen tijd hebben gehad om aan deze editie te werken. GT Sport is niet een volledige GT versie zoals voorheen. Dus hebben ze in principe al jaren de tijd gehad om aan 7 te werken.

Maar affijn, we gaan het wel zien. Totdat GT 7 uitkomt, hoef ik nog niet zozeer een PS5 te hebben. Normaal koop ik sowieso liever een rev 2 console, zodat de eerste kinderziekten in de hardware/software opgelost zijn. En dan is ook de beschikbaarheid vaak een stuk beter, zonder wekenlang op een reserveringslijst te staan. Mijn Ps4Pro is net 2 jaar oud, dus die gaat nog wel even mee.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

thunder8 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:38:
[...]
Blijft wel vreemd dat GT 7 wel in het eerste filmpje van de PS5 uitgebreid aan de beurt kwam. Ze hadden het toen volgens mij over de launchgames voor de PS5

(...)

En het is ook niet zo dat ze geen tijd hebben gehad om aan deze editie te werken. GT Sport is niet een volledige GT versie zoals voorheen. Dus hebben ze in principe al jaren de tijd gehad om aan 7 te werken.
Naar mijn weten is GT7 nooit als launchgame genoemd ;)

Dat jij vindt dat GT Sport niet een "volledige GT versie is zoals voorheen", daar hebben we het al zo vaak over gehad. De game is anders (lees: initieel meer gericht op competitieve multiplayer), wat niet wil zeggen dat de game onvolledig is. Integendeel zelfs.

• Raxious
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:57

[Afbeelding]

Ik zou hier niet direct de conclusie uit trekken dat GoW niet dit jaar uitkomt. Kans is natuurlijk klein, maar ze hebben nog geen gameplay beelden laten zien. Verwacht ook niet dat ze opeens nieuwe gameplay beelden van dat soort games zullen laten zien tijdens de CES.Verwacht eerder dat dit een kwestie is geweest van "Welke games hebben we beelden van". Van GoW hebben ze tot nu toe niks anders dan het logo laten zien.

• giantgiantus
dvdkiwi schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Dat jij vindt dat GT Sport niet een "volledige GT versie is zoals voorheen", daar hebben we het al zo vaak over gehad. De game is anders (lees: initieel meer gericht op competitieve multiplayer), wat niet wil zeggen dat de game onvolledig is. Integendeel zelfs.
Eens. By far de leukste gt voor mij. Eindelijk een game waarbij je alleraardigst online kon racen door slimme implementatie van systemen. Daarnaast snap ik de fun niet van offline race games. Ik vind offline sport games maar een gek concept.

• Timothy3000
Clavat schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:00:
Ik vraag me wel iets af bij de PS5
Regelmatig crashed Cyberpunk2077 en bij No mans Sky ook al eens meegemaakt.

Nu verzend ik iedere keer de foutmelding met de clip.
Maar ergens denk ik als ik het niet doe ziet Sony niet wat de errors zijn en zal er nooit wat mee gebeuren.
En van de nadere kan denk ik waarom zou ik het doen want er wordt niets mee gedaan.

Of wat doet Sony ermee?
In het geval van CP liet het zien hoe onstabiel de game was en hebben ze de game van de store gehaald.

Ik denk altijd dat ze die batch errorcodes uitzetten naar hun team en naar de developers en uitgevers van desbetreffende games maar weet dat niet zeker. Goede vraag wel. :)

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-11 20:20
Timothy3000 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:53:
[...]

In het geval van CP liet het zien hoe onstabiel de game was en hebben ze de game van de store gehaald.

Ik denk altijd dat ze die batch errorcodes uitzetten naar hun team en naar de developers en uitgevers van desbetreffende games maar weet dat niet zeker. Goede vraag wel. :)
Ze zullen de info vooral voor de statistiek gebruiken. Ze zullen een top x maken van de meest voorkomende errors en die proberen op te lossen of door te zetten naar de game ontwikkelaars. En misschien gebruiken ze de specifieke data van @Clavat ook gewoon echt maar die kans zal wat kleiner zijn omdat hij waarschijnlijk niet de enige is die last heeft van crashes in CP2077

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-11 20:05
cold_as_ijs schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:21:
[...]

Ze zullen de info vooral voor de statistiek gebruiken. Ze zullen een top x maken van de meest voorkomende errors en die proberen op te lossen of door te zetten naar de game ontwikkelaars. En misschien gebruiken ze de specifieke data van @Clavat ook gewoon echt maar die kans zal wat kleiner zijn omdat hij waarschijnlijk niet de enige is die last heeft van crashes in CP2077
Nee klopt ik ben gewoon nieuwsgierig wat er gebeurd met de data.
die je verstuurd.
Ongeacht welke game of waar die crashed.

PSN: McMillan0984

• Dennisdn
giantgiantus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:52:
[...]

Eens. By far de leukste gt voor mij. Eindelijk een game waarbij je alleraardigst online kon racen door slimme implementatie van systemen. Daarnaast snap ik de fun niet van offline race games. Ik vind offline sport games maar een gek concept.
Helemaal eens. Ik vond toen ik het nog veel speelde de huidige wijze veel leuker. Als je eenmaal door de Mariokartklasse heen was kwam je bij tegenstanders die echt hun best deden om netjes te racen in plaats van dat ze de zijkant van je auto gebruiken om door een bocht te knallen of een supersaaie AI.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 13-01-2021 10:26 ]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11 13:51

thunder8

Het gedonder begint weer.

dvdkiwi schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:43:
[...]

Ik zeg niet dat GT Sport onvolledig is. Wat ik zeg is dat de game heel anders is dan de games ervoor, omdat het inderdaad veel meer leunt op online en vooral in het begin ook best karig was. Ja het is het eerste Gran Turismo deel wat het online gedeelte aardig goed verwerkt heeft in de game, op de doorlopende problemen met het penaltysysteem na. En dat moest ook wel, anders zou het een dramatisch deel zijn geweest, gezien het primaire doel online racen was/is.

Ja de game is anders, heeft een andere naam en de nieuwe versie (GT7) is weer doorlopend genummerd na de game voor GT Sport. Zelfs als je GT Sport als volwaardig lid van de reeks ziet, hebben ze alsnog jaren de tijd gehad GT 7 te maken. Bij de eerste gamebeelden van de PS5 laten ze iedereen verlekkerd naar beelden van GT7 kijken. Dan is het toch niet zo raar gedacht dat veel spelers niet verwachten dat het nog weer jaren gaat duren voordat we eindelijk GT7 gaan krijgen?

Ik heb geen problemen met GT Sport, speel het bij tijd en wijle met veel plezier. Maar het is gewoonweg niet de Gran Turismo van weleer. Dat er genoeg mensen zijn die Sport het betere deel vinden, prima. Er zijn er ook genoeg die Sport links hebben laten liggen, juist omdat het niet de oude feel had. Ik hoop dan ook dat GT7 het beste uit alle delen combineert, veel circuits biedt (en niet hetzelfde in tig configuraties), online nog beter wordt en dat het dit jaar uitkomt. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

thunder8 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:38:
[...]
Ik zeg niet dat GT Sport onvolledig is.
thunder8 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:38:
[...]
GT Sport is niet een volledige GT versie zoals voorheen.
;)
(ik snap wat je bedoelt hoor)
hebben ze alsnog jaren de tijd gehad GT 7 te maken.
Polyphony heeft altijd wat jaartjes extra nodig.
Het is ook niet zo dat ze na het uitbrengen van GT Sport opeens niks meer te doen hadden he. GT Sport is in die tijd gewoon doorontwikkeld en er is over de tijd veel content bijgekomen.

Voor liefhebbers van de 'oude' GT snap ik dat deze tegenviel en ik hoop voor jullie dat GT7 weer brengt wat jullie van een GT verwachten d:)b

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nieuwe beelden van Returnal:

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 08:17
https://www.nu.nl/tech/61...nde-exclusiviteit-ea.html

EA is blijkbaar de franchise kwijtgeraakt aan Ubisoft. Niet zo gek natuurlijk na de Battlefront 2 debacle. Daarnaast is er in de 8 jaar tijd weinig Star Wars games uitgebracht.

• giantgiantus
spijkerhoofd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:06:
https://www.nu.nl/tech/61...nde-exclusiviteit-ea.html

EA is blijkbaar de franchise kwijtgeraakt aan Ubisoft. Niet zo gek natuurlijk na de Battlefront 2 debacle. Daarnaast is er in de 8 jaar tijd weinig Star Wars games uitgebracht.
Begrijp het wel maar erg jammer. Vond de laatste Star Wars game echt geweldig en ik vind al die Ubisoft games echt niet leuk. Repetitief, absurde verhaaltjes en alleen maar gericht om een lange game te maken.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Nice, derde keer al een green screen of death. Goed bezig sony :F
Pagina: 1 ... 65 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord