MHh kan interessant zijn, ben benieuwd of het 70 euro waard is. Eerste ps5 exclusive van dit jaar?kazuka schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 14:56:
Nieuwe beelden van Returnal:
[YouTube: Returnal - Combat | PS5]
Zoals ik het lees zijn ze de franchise niet kwijt maar de exclusivity. Verwacht dus nog wel een vervolg op bijvoorbeeld Jedi: Fallen Order. Eigenlijk de enige echt geslaagde SW games van EA, hoewel Battlefront wel potentie had.spijkerhoofd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:06:
https://www.nu.nl/tech/61...nde-exclusiviteit-ea.html
EA is blijkbaar de franchise kwijtgeraakt aan Ubisoft. Niet zo gek natuurlijk na de Battlefront 2 debacle. Daarnaast is er in de 8 jaar tijd weinig Star Wars games uitgebracht.
Een nieuwe SW games in de Snowdrop engine van Massive is wel interessant. Daarmee kunnen ze erg gedetailleerde levels maken. The Division 1 en 2 zien er erg strak uit en de gameplay was tof.
Nee, dat zal Destruction AllStars zijn volgende maandbikabob schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:12:
[...]
MHh kan interessant zijn, ben benieuwd of het 70 euro waard is. Eerste ps5 exclusive van dit jaar?
Ik vind Battlefront 2 ook tof, maar de start is natuurlijk een groot debacle geweest maar er zijn sindsdien veel updates geweest met meer content. Ik vind de game completer Battlefront 1.kazuka schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:14:
[...]
Zoals ik het lees zijn ze de franchise niet kwijt maar de exclusivity. Verwacht dus nog wel een vervolg op bijvoorbeeld Jedi: Fallen Order. Eigenlijk de enige echt geslaagde SW games van EA, hoewel Battlefront wel potentie had.
Een nieuwe SW games in de Snowdrop engine van massive is wel interessant. Daarmee kunnen ze erg gedetailleerde levels maken. The Division 1 en 2 zien er erg strak uit en de gameplay was tof.
Wordt dus gewoon Assassins Creed in space?spijkerhoofd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:06:
EA is blijkbaar de franchise kwijtgeraakt aan Ubisoft. Niet zo gek natuurlijk na de Battlefront 2 debacle. Daarnaast is er in de 8 jaar tijd weinig Star Wars games uitgebracht.
Misschien een Anno Star wars waar je een planeet mag koloniseren? Of een Settlers in space?
Ja, verschrikkelijk. Kan echt nooit vat krijgen op die games, komt geen einde aan. Daarnaast ziet die engine er grafisch nou ook niet meer bepaald indrukwekkend uit. Ze gebruiken de Snowdrop engine van onder andere The Division II.
[ Voor 23% gewijzigd door NotSoSteady op 13-01-2021 15:26 ]
Een oprechte vraag hoeveel kwalitatief goede Star Wars spellen kun je uitbrengen in 8 jaar? Mijn inschatting is dat 3 mogelijk aan de (te) hoge kant is.spijkerhoofd schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:06:
Ik ben geen Star Wars of sciencefiction liefhebber en heb onlangs The Fallen Order gespeeld omdat deze in XBOX Game Pass is opgenomen en ik heb me er zeer goed mee vermaakt. Aan de kwaliteit van dat spel ligt het i.i.g. m.i. niet.
Of Ubi Soft een veel betere reputatie heeft dan EA kunnen we lang over door bomen.
Ik vind het overigens wel goed dat na x jaar gewisseld wordt van ontwikkelaar en/of uitgever want dat houdt een franchise fris met andere ideeën en invalshoeken zonder dat er afbreuk wordt gedaan aan goede aspecten van een franchise.
Hopelijk worden de sportspellen FIFA, Madden etc. ook eens ondergebracht bij een ander ontwikkelteam en uitgever. Dat kan haast alleen maar verfrissend werken.
Xbox Live: BicycleTiger34 TrueAchievements
In mijn ogen zijn er slecht 1,5 goede games uitgekomen in de 8 jaar. Fallen order en een half punt voor BF2 puur omdat de game in het begin een debacle was.ariekanari schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:26:
[...]
Een oprechte vraag hoeveel kwalitatief goede Star Wars spellen kun je uitbrengen in 8 jaar? Mijn inschatting is dat 3 mogelijk aan de (te) hoge kant is.
Ik ben geen Star Wars of sciencefiction liefhebber en heb onlangs The Fallen Order gespeeld omdat deze in XBOX Game Pass is opgenomen en ik heb me er zeer goed mee vermaakt. Aan de kwaliteit van dat spel ligt het i.i.g. m.i. niet.
Of Ubi Soft een veel betere reputatie heeft dan EA kunnen we lang over door bomen.
Ik vind het overigens wel goed dat na x jaar gewisseld wordt van ontwikkelaar en/of uitgever want dat houdt een franchise fris met andere ideeën en invalshoeken zonder dat er afbreuk wordt gedaan aan goede aspecten van een franchise.
Hopelijk worden de sportspellen FIFA, Madden etc. ook eens ondergebracht bij een ander ontwikkelteam en uitgever. Dat kan haast alleen maar verfrissend werken.
Ik denk dat Ubisoft beter is dan EA omdat EA beloftes niet nakomt. Neem de FIFA franchise al jaren geen verbetering, eerder verslechtering, Battlefield franchise BF5 zou is gewoon nooit af gekomen ondanks de beloftes(waar bleven de russen en D-day). Ik krijg bij Ubisoft meer het idee dat ze veranderingen doorvoeren in hun games ook al houden ze vast aan bepaalde franchises terwijl de roots ver weg zijn.
Als de game goed genoeg is is zelfs in je eentje time trial op hetzelfde circuit leuk. Voor GT Sport geldt dat sowieso niet.giantgiantus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 09:52:
[...]
Eens. By far de leukste gt voor mij. Eindelijk een game waarbij je alleraardigst online kon racen door slimme implementatie van systemen. Daarnaast snap ik de fun niet van offline race games. Ik vind offline sport games maar een gek concept.
Vond ik eigenlijk wel. Vond zelf de driving school oefeningen erg leuk.Erapaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:58:
[...]
Als de game goed genoeg is is zelfs in je eentje time trial op hetzelfde circuit leuk. Voor GT Sport geldt dat sowieso niet.
Ik zie dat Jedi Fallen order in de sale is op PSN. €25, volgens mij best een mooie deal
Zeg dat maar niet tegen @v8power67Erapaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:58:
[...]
Als de game goed genoeg is is zelfs in je eentje time trial op hetzelfde circuit leuk. Voor GT Sport geldt dat sowieso niet.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Bij al die aanbiedingen voor gamepass games denk ik toch altijd dat men er verstandig aan zou doen een Xbox met gamepass er bij te nemen. Volgens mij hebben veel mensen dat er relatief snel uit.AeronNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:49:
Ik zie dat Jedi Fallen order in de sale is op PSN. €25, volgens mij best een mooie deal
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 10:44
Fallen Order heeft ook net een PS5 update gehad, draait nu op 60fps en hogere resolutie.AeronNL schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:49:
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
- Chaoss
Nou... Voor een console van 499 moet je heel wat games kopen voordat het uit kan. En dan komen de gamepass kosten er nog overheen.giantgiantus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:06:
[...]
Bij al die aanbiedingen voor gamepass games denk ik toch altijd dat men er verstandig aan zou doen een Xbox met gamepass er bij te nemen. Volgens mij hebben veel mensen dat er relatief snel uit.
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 13-01-2021 19:07 ]
Hahahah idd
Maar ik speel graag time attack/time trial/ quali. Met zo nu en dan een online race tussendoor. Blijft een van mijn favo games deze generatie. Kleine 1480 uur inzitten ondertussen.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Op marktplaats heb je heb voor 15 euro, dus als je wilt besparen neem je de disk PS5 en koop je hem op disc, niet een hele console ernaastgiantgiantus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:06:
[...]
Bij al die aanbiedingen voor gamepass games denk ik toch altijd dat men er verstandig aan zou doen een Xbox met gamepass er bij te nemen. Volgens mij hebben veel mensen dat er relatief snel uit.
Ik wil best een XsX naast mijn PS5, maar dan voor de exclusives en niet om geld te besparen.
Zijn er offline races met kwalificatie of doe je dan custom race?v8power67 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:40:
[...]
Hahahah idd![]()
Maar ik speel graag time attack/time trial/ quali. Met zo nu en dan een online race tussendoor. Blijft een van mijn favo games deze generatie. Kleine 1480 uur inzitten ondertussen.
De tijd dat ik iedere console koop ligt ver achter mij 😂giantgiantus schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:06:
[...]
Ik heb nauwelijks genoeg tijd om alles te spelen op de ps5, laat staan dat ik ook nog eens alle coole games op een andere console moet gaan doen.
Nee, ik geef dan liever die €25 uit 😉
Nee de daily(weekly races) doe ik vaak quali. Athans tijdje al niet meer door komst ps5 en ps5 games. Maar deed dat echt uren. En timetrial deed ik veel.Erapaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:56:
[...]
Zijn er offline races met kwalificatie of doe je dan custom race?
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Yes Please
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Hogwarts Legacy delayed naar 2022. Er zullen er vast nog wel meer volgen, denk dat we dit jaar echt de effecten gaan zien van de pandemie / WFH situaties voor studios.
— Hogwarts Legacy (@HogwartsLegacy) 13 januari 2021
- Chaoss
Mee eens, de games die vorig jaar uitkwamen hadden nog maar minimaal last van de lockdown(s). Games die dit jaar en volgend jaar uitkomen hebben er echt maximaal last van. 2021 wordt het jaar van uitstel aankondigingen.
Spijtig maar begrijpelijk, gelukkig heb ik nog een flinke backlog dus ik vermaak mij nog wel in 2021.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ontwikkeling lijkt me nou net iets wat al die tijd al prima vanuit huis en op afstand kan.Chaoss schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:06:
Mee eens, de games die vorig jaar uitkwamen hadden nog maar minimaal last van de lockdown(s). Games die dit jaar en volgend jaar uitkomen hebben er echt maximaal last van. 2021 wordt het jaar van uitstel aankondigingen.
Games die in de laatste fase van ontwikkeling zitten (de 'polish' fase zeg maar) zullen inderdaad de minste impact voelen van het thuiswerken. Maar zit je nog in een vroegere fase van de ontwikkeling ga je toch uitdagingen hebben. Denk ik aan mo-cap sessies met acteurs, voice recording, locatie bezoeken, brainstorming sessies, etc. Bij dat soort zaken moet je toch regelmatig de deur uit of elkaar face to face ontmoeten.Dennisdn schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:51:
[...]
Ontwikkeling lijkt me nou net iets wat al die tijd al prima vanuit huis en op afstand kan.
- Chaoss
Een game ontwikkelen is veel meer dan code kloppen. Er motion capture gedaan worden, muziek gecomponeerd en gemaakt worden. Er moeten stemmen in gesproken worden. Voor grafisch ontwerp en 3D rendering zijn dedicated workstations nodig, voor debugging en testen heb je een devkit nodig.Dennisdn schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 19:51:
[...]
Ontwikkeling lijkt me nou net iets wat al die tijd al prima vanuit huis en op afstand kan.
Creativiteit is ook niet gebaat bij thuiswerk.Chaoss schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:09:
[...]
Een game is veel meer dan code kloppen. En motion capture gedaan worden, muziek gecomponeerd en gemaakt worden. Er moeten stemmen in gresproken worden. Voor grafisch ontwerp en 3D rendering zijn dedicated workstations nodig, voor debugging en testen heb je een devkit nodig.
...poor Leno schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:21:
Zolang de Harry Potter/Hogwarts game en een nieuwe Battlefield maar wel uitkomen![]()
kazuka schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 18:23:
Hogwarts Legacy delayed naar 2022. Er zullen er vast nog wel meer volgen, denk dat we dit jaar echt de effecten gaan zien van de pandemie / WFH situaties voor studios.
spoiler:
@%^@&@&^@%$$%^@&!!!!!!

Je kan ook gewoon voor een maand ea acces halen voor een euro of drieErapaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:46:
[...]
Op marktplaats heb je heb voor 15 euro, dus als je wilt besparen neem je de disk PS5 en koop je hem op disc, niet een hele console ernaast![]()
Ik wil best een XsX naast mijn PS5, maar dan voor de exclusives en niet om geld te besparen.
Zo zeker weten. Ik heb honderden misschien wel duizenden rondjes Nordschleife achter de vingers in Forza 5 en 6. Heerlijk, podcastje aan en rond gaan, kan dat geconcentreerd als pure ontspanning spelen.Erapaz schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:58:
[...]
Als de game goed genoeg is is zelfs in je eentje time trial op hetzelfde circuit leuk.
Laat GT7 dus maar komen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
In de tweede helft van dit jaar komt de PS5-patch van Cyberpunk 2077 uit. CDPR heeft dit bekend gemaakt in dit filmpje:
https://www.youtube.com/w...UBZmC9o&feature=emb_title
Verwijderd
Zo Astro op platinum, en ook alle speedruns combined onder de 7 minuten, game + add on, alle trophies, 100% Boom! 👊
Ze moeten wel, maar zullen veel geld mislopen. Ik zelf ga hem pas kopen als er een goede PlayStation 5 versie is voor € 30,00 om meerdere redenen. Ik wil een goede game en ik houd niet zo van een teveel futuristische setting, maar wil het toch proberen.VirinR schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:21:
In de tweede helft van dit jaar komt de PS5-patch van Cyberpunk 2077 uit. CDPR heeft dit bekend gemaakt in dit filmpje:
[Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Opmerkelijk, zo te zien pas na de DLC, dus vermoedelijk eind 2021...VirinR schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:21:
[Afbeelding]
⚛︎ 1-2-2022 poor Leno
- Chaoss
Als die patch 1x uitgesteld.wordt dan is het december, ik was er al bang voor dat het lang zou duren.
Er zijn inmiddels hele films afgemaakt en complete series opgenomen in COVID-setting. De dagelijkse Nederlandse tv-programma’s worden bijvoorbeeld ook allemaal op afstand geproduceerd op -huis-tuin-en-keuken-laptops waarbij het echte rekenen en rendering in een datacenter gebeurd.Chaoss schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:09:
[...]
Een game ontwikkelen is veel meer dan code kloppen. Er motion capture gedaan worden, muziek gecomponeerd en gemaakt worden. Er moeten stemmen in gesproken worden. Voor grafisch ontwerp en 3D rendering zijn dedicated workstations nodig, voor debugging en testen heb je een devkit nodig.
Natuurlijk op afstand werken is niet makkelijk en al helemaal niet leuk, maar als je ziet hoe de hele wereld zich in beste korte tijd heeft weten aan te passen....
€ 30 vind ik nog te veel voor CDPR. Ik pik de game einde vh jaar mss wel op voor een tientje op marktplaats. Maar grote kans dat ik deze game helemaal nooit meer op ga pikken. Tegen de tijd dat er een fatsoenlijke PS5 versie is, zijn er hopelijk interessantere games.Jumpman schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:44:
[...]
Ze moeten wel, maar zullen veel geld mislopen. Ik zelf ga hem pas kopen als er een goede PlayStation 5 versie is voor € 30,00 om meerdere redenen. Ik wil een goede game en ik houd niet zo van een teveel futuristische setting, maar wil het toch proberen.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dit is een beetje een vreemde vergelijking. Games maken duurt natuurlijk veel langer en met veel meer mensen intensief bij elkaar. Een film of serie maken gaat echt in fasen, die bestaan niet alleen maar uit het draaien van materiaal.Dennisdn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 05:54:
[...]
Er zijn inmiddels hele films afgemaakt en complete series opgenomen in COVID-setting. De dagelijkse Nederlandse tv-programma’s worden bijvoorbeeld ook allemaal op afstand geproduceerd op -huis-tuin-en-keuken-laptops waarbij het echte rekenen en rendering in een datacenter gebeurd.
Natuurlijk op afstand werken is niet makkelijk en al helemaal niet leuk, maar als je ziet hoe de hele wereld zich in beste korte tijd heeft weten aan te passen....
Ik werk zelf ook in een team aan software op afstand. Dat gaat gewoon veel trager. De afstemming is minder. Niet te vergelijken wat mij betreft.
Maar waarom is dat zo anders dan? De hele wereld heeft er toch last van dat zaken trager gaan en afstemming niet minder, maar meer uitdaging om het voor elkaar te krijgen. Zeker de techindustrie heeft alle tools die nodig zijn.mobygo76 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:27:
[...]
Dit is een beetje een vreemde vergelijking. Games maken duurt natuurlijk veel langer en met veel meer mensen intensief bij elkaar. Een film of serie maken gaat echt in fasen, die bestaan niet alleen maar uit het draaien van materiaal.
Ik werk zelf ook in een team aan software op afstand. Dat gaat gewoon veel trager. De afstemming is minder. Niet te vergelijken wat mij betreft.
Niet alleen het technische aspect, wat denk je van mocap, het componeren van muziek, etc? Nee ik denk dat games en de wijze waarop die worden ontwikkeld echt flink zijn geraakt. Dat is anders dan het produceren van een aflevering goede tijden slechte tijden.Dennisdn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:31:
[...]
Maar waarom is dat zo anders dan? De hele wereld heeft er toch last van dat zaken trager gaan en afstemming niet minder, maar meer uitdaging om het voor elkaar te krijgen. Zeker de techindustrie heeft alle tools die nodig zijn.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Vergeet vooral het creatieve proces ook niet. In heel veel bedrijfstakken zie je dat de reguliere gang van zaken wel een vorm weet te vinden die werkt, het creatieve proces wordt echter geraakt.uchiha tijntje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:45:
[...]
Niet alleen het technische aspect, wat denk je van mocap, het componeren van muziek, etc? Nee ik denk dat games en de wijze waarop die worden ontwikkeld echt flink zijn geraakt. Dat is anders dan het produceren van een aflevering goede tijden slechte tijden.
Hoe bedoel je dat precies? Hoe zie je het creatieve proces voor je en op welke manier is dat mbt thuiswerken lastiger? Ik denk dat dat juist één van de dingen is die niet door thuiswerken gehinderd kan worden.giantgiantus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:50:
[...]
Vergeet vooral het creatieve proces ook niet. In heel veel bedrijfstakken zie je dat de reguliere gang van zaken wel een vorm weet te vinden die werkt, het creatieve proces wordt echter geraakt.
[ Voor 9% gewijzigd door Timothy3000 op 14-01-2021 11:05 ]
Ik zou haast vragen waar je werkt, maar creativiteit ontstaat vaak door een groep die samenwerkt en brainstormt etc. In een kamertje is dat van veel hoger niveau dan achter de webcam.Timothy3000 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:04:
[...]
Hoe bedoel je dat precies? Hoe zie je het creatieve proces voor je en op welke manier is dat mbt thuiswerken lastiger? Ik denk dat dat juist één van de dingen is die niet door thuiswerken gehinderd kan worden.
In de creatieve industrie, vandaar de vraag.
Wij werken bij ons bedrijf eigenlijk altijd thuis en meeten eens in de zoveel tijd om dingen door te spreken over het (eind)product. Ook pre corona deden we dat eigenlijk al vooral via Skype enzo en bij hoge uitzondering op locatie. Ben het daarom niet helemaal eens met je stelling.
Ik kan me voorstellen dat er ook veel mensen gebaat zijn om gewoon in één ruimte samen te kunnen werken en het verschilt natuurlijk wel echt per proces maar thuiswerken is niet per definitie een con als het om het creatieve proces gaat.
Meer on topic: Is er eigenlijk al een releasedatum voor Ratchet en Clank? Die zou wel voor eind maar uit moeten komen toch?
Wij werken bij ons bedrijf eigenlijk altijd thuis en meeten eens in de zoveel tijd om dingen door te spreken over het (eind)product. Ook pre corona deden we dat eigenlijk al vooral via Skype enzo en bij hoge uitzondering op locatie. Ben het daarom niet helemaal eens met je stelling.
Ik kan me voorstellen dat er ook veel mensen gebaat zijn om gewoon in één ruimte samen te kunnen werken en het verschilt natuurlijk wel echt per proces maar thuiswerken is niet per definitie een con als het om het creatieve proces gaat.
Meer on topic: Is er eigenlijk al een releasedatum voor Ratchet en Clank? Die zou wel voor eind maar uit moeten komen toch?
[ Voor 43% gewijzigd door Timothy3000 op 14-01-2021 11:55 ]
Nah, gaat prima..uchiha tijntje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:45:
[...]
Niet alleen het technische aspect, wat denk je van mocap
MoCap @ home

Mocap kan prima in COVID-setting, niet alles hoeft vanuit huis. Componeren en produceren van muziek gebeurd sowieso altijd al voor het grootste deel op de zolder. Verwijzing naar GTST ok, maar zelfs The Blacklist is afgemaakt in COVID-setting.uchiha tijntje schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:45:
[...]
Niet alleen het technische aspect, wat denk je van mocap, het componeren van muziek, etc? Nee ik denk dat games en de wijze waarop die worden ontwikkeld echt flink zijn geraakt. Dat is anders dan het produceren van een aflevering goede tijden slechte tijden.
Dus ik ben nog niet overtuigd dat het niet kan
Ik zeg nergens dat het niet kan. Ik wil aangeven dat er erg grote uitdagingen zijn die essentieel zijn voor (met name AAA) games en het proces dat wordt doorlopen, waardoor uitstel een zeer logisch gevolg is.Dennisdn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:59:
[...]
Mocap kan prima in COVID-setting, niet alles hoeft vanuit huis. Componeren en produceren van muziek gebeurd sowieso altijd al voor het grootste deel op de zolder. Verwijzing naar GTST ok, maar zelfs The Blacklist is afgemaakt in COVID-setting.
Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.
Hier ook en daar zit een wetenschappelijk feitje achter blijkbaar omdat je op die plekken vaak de meeste dopamine aanmaaktVerwijderd schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:06:
[...]
De meeste ideeën onstaan bij mij trouwens op de wc of onder de douche!
Ergo, ik denk dat studios in Covid tijd gewoon Teams en Zoom meetings moeten houden terwijl ze onder de douche staan of in het kleine hokje zitten. Wel even opletten hoe je de webcam richt en af en toe niet vergeten te mutenWhy is this the case? Showers are a safe place that provides “a dopamine high, relaxed state, and distracted mind,” factors that are ideal for the creativity and idea formation. Dopamine, critical to creativity, is released when we're relaxed, feeling great, listening to music, exercising, and yes, taking a shower.
Edit
[ Voor 105% gewijzigd door Dennisdn op 14-01-2021 20:13 ]
Nadat ik een fysieke Ps4 versie van CP2077 op releaseday gekocht had voor mijn PS5 heb ik uiteindelijk de procedure gevolgd via CDPR om mijn geld terug te krijgen. Met nog geen instructies hoe en wanneer ik de game terug moet sturen heb ik gisteren via PayPal het aankoopbedrag terug gekregen.
Het gaat ook nog verder dan dat.. Het heeft te maken met het even kunnen afschudden van angsten en dagelijkse zorgen doordat je daar even niet mee bezig bent. Je focussed op andere dingen, voelt je fijn en veilig, waardoor je zorgeloze gedachten even de overhand kunnen krijgenkazuka schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:18:
[...]
Hier ook en daar zit een wetenschappelijk feitje achter blijkbaar omdat je op die plekken vaak de meeste dopamine aanmaakt
Nou ik vond de Blacklist anders een perfecte overtuiging dat het niet kan. Wat een aanfluiting was dat zeg.Dennisdn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:59:
[...]
Mocap kan prima in COVID-setting, niet alles hoeft vanuit huis. Componeren en produceren van muziek gebeurd sowieso altijd al voor het grootste deel op de zolder. Verwijzing naar GTST ok, maar zelfs The Blacklist is afgemaakt in COVID-setting.
(Nieuwe seizoen opname heeft overigens ook weer stil gelegen. Daarom zijn ze na 2 afleveringen gestopt met uitzenden)
Ja dat cartooneske op beeld was treurig al snap ik dat dat helemaal in de eerste dagen van de lockdowns was, maar ik doelde meer op de productie van alle afleveringen nadat alles was opgenomen.Donstil schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:53:
[...]
Nou ik vond de Blacklist anders een perfecte overtuiging dat het niet kan. Wat een aanfluiting was dat zeg.
(Nieuwe seizoen opname heeft overigens ook weer stil gelegen. Daarom zijn ze na 2 afleveringen gestopt met uitzenden)
Aah zo, ja dan ligt al het materiaal al op de plank en dan kan editen enz inderdaad prima remote.Dennisdn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:56:
[...]
Ja dat cartooneske op beeld was treurig al snap ik dat dat helemaal in de eerste dagen van de lockdowns was, maar ik doelde meer op de productie van alle afleveringen nadat alles was opgenomen.
GTST heeft ook de frequentie van het aantal afleveringen teruggeschroefd en zijn er op TV ook heel veel reruns geweest van de meeste spelshows. Daarnaast is de doorlooptijd korter van een aflevering en werken er veel minder mensen aan series als GTST. Hierdoor hebben die relatief minder vertraging en zal de vertraging ook minder opvallen aangezien het weg kan vallen in de marge.Dennisdn schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:59:
[...]
Volgens mij hoeven ze hem niet terug. Dat begreep ik van een kennisschumi1986 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 12:28:
Nadat ik een fysieke Ps4 versie van CP2077 op releaseday gekocht had voor mijn PS5 heb ik uiteindelijk de procedure gevolgd via CDPR om mijn geld terug te krijgen. Met nog geen instructies hoe en wanneer ik de game terug moet sturen heb ik gisteren via PayPal het aankoopbedrag terug gekregen.
PSN & XBL: Denkoyugo
Hmmm.. Dan heb ik wel spijt dat ik geld terug heb geclaimd... Heb nog getwijfeld om te kiezen voor een GOG code ipv een refund. Nu heb ik dus een product van CDPR waar wel kei hard aan gewerkt is maar waar ik niet voor betaald heb. (ook al is het voor mij een oprechte teleurstelling op dit moment op de PS5)Denko schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:26:
[...]
Volgens mij hoeven ze hem niet terug. Dat begreep ik van een kennis
Je mag hem wel aan mij geven hoor. Ik ben wel bereid dat schuldgevoel van je over te nemen.schumi1986 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:36:
[...]
Hmmm.. Dan heb ik wel spijt dat ik geld terug heb geclaimd... Heb nog getwijfeld om te kiezen voor een GOG code ipv een refund. Nu heb ik dus een product van CDPR waar wel kei hard aan gewerkt is maar waar ik niet voor betaald heb. (ook al is het voor mij een oprechte teleurstelling op dit moment op de PS5)
Wij bouwen ook met een team maatwerk software, vorige jaar een top jaar gehad. Zijn veel productiever nu iedereen gefocust thuiswerkt. Veel minder overhead, communicatie loopt veel gestructureerder, etc.mobygo76 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:27:
[...]
Dit is een beetje een vreemde vergelijking. Games maken duurt natuurlijk veel langer en met veel meer mensen intensief bij elkaar. Een film of serie maken gaat echt in fasen, die bestaan niet alleen maar uit het draaien van materiaal.
Dat zou je verwachten, maar de ene na de andere game wordt doorgeschoven naar 2022.Hulleman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 09:27:
[...]
€ 30 vind ik nog te veel voor CDPR. Ik pik de game einde vh jaar mss wel op voor een tientje op marktplaats. Maar grote kans dat ik deze game helemaal nooit meer op ga pikken. Tegen de tijd dat er een fatsoenlijke PS5 versie is, zijn er hopelijk interessantere games.
Zoveel ja? Ik weet dat Hogwarts Legacy naar 2022 is verschoven, maar die had ik al niet in 2021 verwacht. Zolang God of War, Horizon Foribidden West en Ratchet & Clank speelbaar zijn begin het 4e kwartaal vind ik het prachtig.Jumpman schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:51:
[...]
Dat zou je verwachten, maar de ene na de andere game wordt doorgeschoven naar 2022.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik kan me voorstellen dat een hoop games naar achteren worden gepusht vanwege de perikelen rondom Cyberpunk. Welk zichzelf respecterende gamestudio zou door diezelfde hoepel willen springen? Als 'iedereen' uitstelt, dan wordt dat ook weer een beetje de nieuwe norm. Laten we eerlijk zijn, het lijkt eerder uitzondering te worden dat een releasedatum wordt gehaald, dan regel.
Alles goed zolang esident Evil Village maar wel komt in 2021wilmundo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:37:
Ik kan me voorstellen dat een hoop games naar achteren worden gepusht vanwege de perikelen rondom Cyberpunk. Welk zichzelf respecterende gamestudio zou door diezelfde hoepel willen springen? Als 'iedereen' uitstelt, dan wordt dat ook weer een beetje de nieuwe norm. Laten we eerlijk zijn, het lijkt eerder uitzondering te worden dat een releasedatum wordt gehaald, dan regel.
Je zou ook denken dat gamers nu ook inzien dat gerushede games niet zijn wat je wil. Ook nog als je dan maar lang moet wachten. Maarja, dan zie je @Starscreamer posten en dan blijkt dat het niet veel uitmaaktwilmundo schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:37:
418O2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:52:
[...]
Je zou ook denken dat gamers nu ook inzien dat gerushede games niet zijn wat je wil. Ook nog als je dan maar lang moet wachten. Maarja, dan zie je @Starscreamer posten en dan blijkt dat het niet veel uitmaakt
Maar ik verheug mij enorm op de nieuwe Resident Evil 8 en met een PS5 zit ik met smart te wachten op een echte next gen game (ook al komt deze ook uit op de PS4).
Het is meer dat ik niet kan wachten
Als je ziet wat er van haastige spoed komt, dan kan je wel wachten hoorStarscreamer schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:58:
[...]
Ik heb engelen (jaren) geduld gehad met Death Stranding maar dat was het wachten waard
![]()
Maar ik verheug mij enorm op de nieuwe Resident Evil 8 en met een PS5 zit ik met smart te wachten op een echte next gen game (ook al komt deze ook uit op de PS4).![]()
Het is meer dat ik niet kan wachtenof een remake van deel 4 in 2021 vind ik ook goed
Dat is ook wel weer zo... kijk alleen maar eens na licentie (vooral films) games.418O2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:59:
[...]
Als je ziet wat er van haastige spoed komt, dan kan je wel wachten hoor
Die moeten vaak tegelijk uitkomen met de film en vaak is het niks
Als je Kojima of een Nintendo product hebt weet je dat lang moet wachten maar dan heb je ook kwaliteit.
Mijn vriendin vond het jammer van Hogwarts Legancy, mede daardoor mocht de PS5 komen
Is jammer dat niet lukt in 2021 maar neemt niet weg dat je je erop verheugd had
Je er op verheugen is ook niets mis mee.Starscreamer schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:05:
[...]
Dat is ook wel weer zo... kijk alleen maar eens na licentie (vooral films) games.
Die moeten vaak tegelijk uitkomen met de film en vaak is het niks![]()
Als je Kojima of een Nintendo product hebt weet je dat lang moet wachten maar dan heb je ook kwaliteit.
Mijn vriendin vond het jammer van Hogwarts Legancy, mede daardoor mocht de PS5 komen![]()
Is jammer dat niet lukt in 2021 maar neemt niet weg dat je je erop verheugd had
Thuiswerken kan prima, maar dat heeft echt wel invloed op development. Helaas.
Vertel mij wat werk ook al bijna een jaar thuis, zo af en toe komen de muren op je af418O2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:07:
[...]
Je er op verheugen is ook niets mis mee.
Thuiswerken kan prima, maar dat heeft echt wel invloed op development. Helaas.
Of CDPR is toch niet zo goed als men wilt geloven. Met een game die al zo lang in ontwikkeling is kun je niet meer spreken van "haastige spoed".418O2 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:59:
[...]
Als je ziet wat er van haastige spoed komt, dan kan je wel wachten hoor
The Witcher 3 (1 en 2 ook volgens mij, maar heb ik niet gespeeld) was echt heel erg goed hoor. Maar ook met een lastige start.Raem schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:14:
[...]
Of CDPR is toch niet zo goed als men wilt geloven. Met een game die al zo lang in ontwikkeling is kun je niet meer spreken van "haastige spoed".
De laatste 10% van het werk kost 90% van de tijd he. En als managers dat laatste jaar in een half jaar willen proppen tijdens een pandemie krijg je dit.
[ Voor 4% gewijzigd door 418O2 op 14-01-2021 15:17 ]
ik hoor opvallend weinig over de geheugenuitbreiding mogelijkheid voor de ps5 op het moment....is er ergens iets tussen door geglipt welke partijen en de prijs ?
Wel mooi. Niemand hoor je erover en je denkt dat op tweakers mensen zitten die het wel weten?😂Gandalf68 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:34:
ik hoor opvallend weinig over de geheugenuitbreiding mogelijkheid voor de ps5 op het moment....is er ergens iets tussen door geglipt welke partijen en de prijs ?
Sony is maar met twee dingen druk en dat zijn zo snel mogelijk meer consoles leveren en twee zorgen dat er goede complete games gemaakt worden en uitgebracht worden. Zo snel mogelijk overal een Playstation 5 bij de TV krijgen, daarna gaan ze kijken hoe ze aan deze community kunnen verdienen (uitbreidingen en nieuwe varianten).Gandalf68 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:34:
Wacht nog op altijd op een aankondiging van de MGS Remake, that's all I need for 2021..
als de geruchten waar zijn, fingers crossed
That and GoW Ragnarok
That and GoW Ragnarok
Starscreamer schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:58:
[...]
Ik heb engelen (jaren) geduld gehad met Death Stranding maar dat was het wachten waard
![]()
Maar ik verheug mij enorm op de nieuwe Resident Evil 8 en met een PS5 zit ik met smart te wachten op een echte next gen game (ook al komt deze ook uit op de PS4).![]()
Het is meer dat ik niet kan wachtenof een remake van deel 4 in 2021 vind ik ook goed
Don’t miss the Resident Evil Showcase on January 21st at 10pm GMT/ 11pm CET! Join Brittney Brombacher ( @BlondeNerd ) on a guided tour of Resident Evil Village, including a new trailer, first-ever gameplay, and lots more Resident Evil news! pic.twitter.com/BSNiFPpkbV
— Capcom Europe (@CapcomEurope) 14 januari 2021
Volgende week meer RE nieuws
ik werk fulltime zoals wel meer mensen en heb dus niet de tijd om alle fora's af te loeren terwijl er zat mensen zijn die soms / vaak wel dingen weten. Of iets met over het hoofd zien.giantgiantus schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 18:35:
[...]
Wel mooi. Niemand hoor je erover en je denkt dat op tweakers mensen zitten die het wel weten?😂
Tweakers komen in alle uithoeken van het web dus zo gek is de vraag niet.
- Chaoss
Riders Replubic zou 25 febr uitkomen en is uitgesteld naar later dit jaar, Kena was al uitgesteld, Hogwards is uitgesteld. Cyberpunk is tig keer uitgesteld en was alsnog een fiasco. Valhalla was de meest buggie AC ooit en had ook uitgesteld moeten worden. Ik weet niet hoor maar als je denk dat covid en thuiswerken geen invloed heeft op de ontwikkeling van games dan ben je naïef. 
Verder had ik R&C ook in het eerste kwartaal verwacht maar dan hadden we al een datum gehad lijkt me? Ik denk eigenlijk dat die ook later uitkomt dan initieel gepland, imho wel de beste aanpak, noem pas een datum als je het waar kunt maken. Een datum noemen en vervolgens tig x uitstellen zit niemand op te wachten.
Verder had ik R&C ook in het eerste kwartaal verwacht maar dan hadden we al een datum gehad lijkt me? Ik denk eigenlijk dat die ook later uitkomt dan initieel gepland, imho wel de beste aanpak, noem pas een datum als je het waar kunt maken. Een datum noemen en vervolgens tig x uitstellen zit niemand op te wachten.
[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 15-01-2021 07:47 ]
Eh... meest buggie ooit? Buiten het feit dat ik vanaf release dit spel heb gespeeld en slechts enkele bugs tegen ben gekomen, ben je Unity vergeten?Chaoss schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 23:49:
Valhalla was de meest buggie AC ooit en had ook uitgesteld moeten worden.
- Chaoss
Unity had ik weinig problemen mee behalve wat framdrops. Valhalla heeft veel broken quests, zelfs de mainquest was bij sommige spelers broken. Dat soort zaken vind ik zelf hinderlijker dan een framdrop of glitch.
Hier ook weinig bugs met Valhalla. Wel wat kleine dingetjes maar geen brekende bugs. Wil niet zeggen dat er mensen zijn die dat wel hebben natuurlijk. Maar heb wel AC games gespeeld die veel meer bugs hadden.Orangelights23 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 08:55:
[...]
Eh... meest buggie ooit? Buiten het feit dat ik vanaf release dit spel heb gespeeld en slechts enkele bugs tegen ben gekomen, ben je Unity vergeten?
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Afgelopen tijd days gone gedaan, toen last of us 1 en 2.. Daarna probeerde ik om horizon te spelen, voelde hem niet echt.. En toen red dead redemption 2, alleen die is zo ontiegelijk langzaam en voelt clunky aan.
Ben denk ik verwend na last of us 2, misschien maar wachten op eerste ps5 game.. Of een next gen upgrade van een oude game.
Ben denk ik verwend na last of us 2, misschien maar wachten op eerste ps5 game.. Of een next gen upgrade van een oude game.
Unity zonder patch was onspeelbaar op de PS4 lol, zat barstens vol bugs. Dat was ook de eerste keer dat ik een game gestart heb en gedacht heb, nee, dit spel verdiend mijn aandacht niet vanwege de bugs, zelfs CP77 heb ik niet zo erg ervaren.Chaoss schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 09:08:
Unity had ik weinig problemen mee behalve wat framdrops. Valhalla heeft veel broken quests, zelfs de mainquest was bij sommige spelers broken. Dat soort zaken vind ik zelf hinderlijker dan een framdrop of glitch.
[ Voor 5% gewijzigd door Kalder op 15-01-2021 11:42 ]
- Chaoss
Had ik blijkbaar geen last van danKalder schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:41:
[...]
Unity zonder patch was onspeelbaar op de PS4 lol, zat barstens vol bugs. Dat was ook de eerste keer dat ik een game gestart heb en gedacht heb, nee, dit spel verdiend mijn aandacht niet vanwege de bugs, zelfs CP77 heb ik niet zo erg ervaren.
[ Voor 19% gewijzigd door Chaoss op 15-01-2021 11:44 ]
Ik herken het wel, het is ook een kwestie van verwachtingen verlagen en leren genieten voor wat het isbikabob schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:04:
Afgelopen tijd days gone gedaan, toen last of us 1 en 2.. Daarna probeerde ik om horizon te spelen, voelde hem niet echt.. En toen red dead redemption 2, alleen die is zo ontiegelijk langzaam en voelt clunky aan.
Je kan niet van andere games het niveau van Naughty Dog verwachten, dat is een extreem getalenteerd studio. Rockstar doet weer andere dingen als geen ander, bijvoorbeeld een levendige open wereld en persoonlijk vind ik Arthur Morgan de meest sympathieke video game character ooit. Brok in de keel gekregen van dat spel maar de controls zijn inderdaad een flinke omschakeling.
Moet wel zeggen, ik had dan ook wel toren hogen verwachtingen van die game, die werd ver van te voren al de hemel in geprezen door Ubisoft en de game industrie. Had zelfs de uitgebreide versie gekocht. Na de telleurstelling de game nog even gespeeld maar ben er nooit doorheen gekomen, alle grote AC's heb ik uitgespeeld, behalve unity en syndicate, vind de open world games leuker dan de open stad games eigenlijk.Chaoss schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:43:
[...]
Had ik blijkbaar geen last van danMaar goed Valhalla heeft ook veel bugs en broken quests, idem voor Cyberpunk plus alle releases die uitgesteld zijn geeft wel aan dat de ontwikkeling bij veel developers echt wel tegenvalt.
- Chaoss
Misschien met Horizon even doorzetten? had ik in het begin ook, na 5-6 uur had ik de msaak te maken. RDR2 is inderdaad wel een eigenzinnge game qua speelstijl.bikabob schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:04:
Ghost of Tsushima al gespeeld? die is heerlijk op de PS5
Uncharted 4 en Uncharted Lost legacy.. totally worth itbikabob schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:04:
- Chaoss
Black flag is nog altijd mijn favoriet, veel afwisseling, schip om te upgraden, een mansion om te upgraden, veel sfeer. Van mij mag er een 4K/60fps/raytracing remake van Black flag komenKalder schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:50:
[...]
Moet wel zeggen, ik had dan ook wel toren hogen verwachtingen van die game, die werd ver van te voren al de hemel in geprezen door Ubisoft en de game industrie. Had zelfs de uitgebreide versie gekocht. Na de telleurstelling de game nog even gespeeld maar ben er nooit doorheen gekomen, alle grote AC's heb ik uitgespeeld, behalve unity en syndicate, vind de open world games leuker dan de open stad games eigenlijk.
Vind ik ook! Ik vond vooral de app ook heel coolChaoss schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:54:
[...]
Black flag is nog altijd mijn favoriet, veel afwisseling, schip om te upgraden, een mansion om te upgraden, veel sfeer. Van mij mag er een 4K/60fps/raytracing remake van Black flag komen
Soort minigame.. Vloot opbouwen, zeeslagen.. boten eropuit sturen om recources te vervoeren die je dan in-game kon gebruiken om je boot te upgraden enzo.
Was erg leuk om tussendoor te doen als je niet achter de PS zat!
- Chaoss
Helemaal vergeten, maar idd je had die vloot management ook nog.poor Leno schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:01:
[...]
Vind ik ook! Ik vond vooral de app ook heel cool
Soort minigame.. Vloot opbouwen, zeeslagen.. boten eropuit sturen om recources te vervoeren die je dan in-game kon gebruiken om je boot te upgraden enzo.
Was erg leuk om tussendoor te doen als je niet achter de PS zat!
Rogue was ook wel relaxed, zelfde engine, met een deel van de mechanics van Black Flag en ook nieuwe mechanics.Chaoss schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:54:
[...]
Black flag is nog altijd mijn favoriet, veel afwisseling, schip om te upgraden, een mansion om te upgraden, veel sfeer. Van mij mag er een 4K/60fps/raytracing remake van Black flag komen
Sowieso een interessant verhaal
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Daarom zijn ze bezig met Skulls and Bones..... Dat is afgeleid van Black flag en dat was ook mijn favoChaoss schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:54:
[...]
Ja.. totdat ze vorig jaar besloten de boel stop te zetten en het concept om te gooien.. want Fortnite enzo $$$Shaker74 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:14:
[...]
Daarom zijn ze bezig met Skulls and Bones..... Dat is afgeleid van Black flag en dat was ook mijn favo
Ubisoft’s Skull and Bones is taking a dramatic change of direction
Mooie was dat je daar dan weer geld mee verdiende wat je ingame kon gebruiken, super goede uitwerking van ene compagnon app dus!Chaoss schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:03:
[...]
Helemaal vergeten, maar idd je had die vloot management ook nog.
Helaas is het vloot management in Rogue alleen ingame en niet in een losse app.
Wat ik wel mistte aan Black Flag is dat je niet van boot kon wisselen / de boten uit je vloot ingame kon gebruiken.
Oh en het beste aan Black Flag natuurlijk: Matt Ryan als voiceactor / mocap actor
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Balen, had lievere een sterkte single player only game gezien met een erg goede verhaallijn. Maar dat zal er wel nooit ingezeten hebben, aangezien co-op al het idee was en dat gaat vaak ten kostte van het verhaal.poor Leno schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 12:18:
[...]
Ja.. totdat ze vorig jaar besloten de boel stop te zetten en het concept om te gooien.. want Fortnite enzo $$$
Ubisoft’s Skull and Bones is taking a dramatic change of direction
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
| Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |