Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:46:
Voor de tweede keer sinds ik de Ps5 heb crasht dat ding in warzone. Valt gwoon volledig uit. Poef, uit. Daarna system rebuild bericht en dan werkt hij weer.

Is dit herkenbaar?
Ja, ook al 2 of 3 keer gehad, hopelijk word het veroorzaakt door software fouten en kan het opgelost worden.
Maar mijn PS4 Pro deed in het begin ook vreemde dingen die hij ondertussen niet meer doet dus ik denk dat een hoop van dit soort dingen met software updates gefixt kunnen worden.
Mijn PS5 vraagt meestal na zo'n crash om een report in te zenden en dat sta ik altijd toe, hoe meer ze daarvan binnenkrijgen hoe sneller ze het oplossen

[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 29-11-2020 23:21 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:53
laugh schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:06:
[...]

Ja ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een 250 ohm headphone die ik graag wil gebruiken met een externe DAC en AMP setup, helaas ondersteunt de PS5 geen optical output en ook geen USB met UAC2 waardoor mijn DAC niet werkt. En zit ik dus momenteel vast met de 3.5mm output van de controller.

Ondertussen heb ik al een oplossing gevonden die ik krijg over een paar weken. Dit zal de fix moeten zijn om een werkende USB -> Optical output te krijgen die wel herkend wordt door de PS5. Vervolgens kan ik via de optical output de oude setup gebruiken met 3D audio _/-\o_.

Beetje jammer dat het zo moet, maar ik vertrouw er ook niet op dat zij in de toekomst UAC2 zullen ondersteunen.
Mooie oplossing. Al hoop ik dat je het blind luisterend wel hoort. In de praktijk merk ik dat veel mensen dat niet doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
laugh schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:06:
[...]

Ja ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een 250 ohm headphone die ik graag wil gebruiken met een externe DAC en AMP setup, helaas ondersteunt de PS5 geen optical output en ook geen USB met UAC2 waardoor mijn DAC niet werkt. En zit ik dus momenteel vast met de 3.5mm output van de controller.

Ondertussen heb ik al een oplossing gevonden die ik krijg over een paar weken. Dit zal de fix moeten zijn om een werkende USB -> Optical output te krijgen die wel herkend wordt door de PS5. Vervolgens kan ik via de optical output de oude setup gebruiken met 3D audio _/-\o_.

Beetje jammer dat het zo moet, maar ik vertrouw er ook niet op dat zij in de toekomst UAC2 zullen ondersteunen.
Ja dat uac2 verhaal is wel een beetje jammer voor een console uit 2020 die 7 jaar mee moet gaan 8)7
Daarom wacht ik maar even tot tempest over HDMI gaat werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 29-11-2020 23:22 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:18:
[...]

Mooie oplossing. Al hoop ik dat je het blind luisterend wel hoort. In de praktijk merk ik dat veel mensen dat niet doen.
De fix had ik met een deal gekocht voor < 20 euro. Dat heb ik er echt wel voor over om mijn eigen DAC + AMP setup weer te kunnen gebruiken en eindelijk weer een volume knob. En weg met die audio compressie.

Ik heb wel al gehad dat in specifieke plekken in Demon's Souls het geluid wegvalt, en ik vermoed dat het door deze controller aansluiting komt. Is zeker niet de beste geluids kwaliteit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theory
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-09 16:23
Als first-time Playstation owner heb ik een vrij irritant probleem en vroeg me af of dit normaal was(ik gebruik de meegeleverde HDMI).

Het booten uit rest mode duurt vrij lang tot ik beeld krijg.
YouTube: PS5 booting up from rest mode.

En zelfs als de PS al aanstaat duurt het extreem lang om beeld te krijgen als ik het kanaal selecteer.
YouTube: PS5 switching to channel

Het is vervelend want mijn tv schakelt terug naar een bron met wel input (m'n kabelbox), als de huidige geen signaal geeft op tijd, dus ik kan nooit op mijn Playstation spelen als m'n kabelbox aanstaat.

Ter info ik heb een switch, Xbox one, en vele andere consoles en devices gehad en nog nooit dit probleem voorgehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01:50
FrankoNL schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:46:
Voor de tweede keer sinds ik de Ps5 heb crasht dat ding in warzone. Valt gwoon volledig uit. Poef, uit. Daarna system rebuild bericht en dan werkt hij weer.

Is dit herkenbaar?
Nope, bij mij zeker niet. Ik speel het 4 uur per dag aan een sluitend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 15:32
Heeft iemand de Pulse Elite, een Playstation headset die Sony had gelanceerd in 2012?

Afbeeldingslocatie: https://i5.walmartimages.com/asr/6f1e1ec6-07d4-439e-9300-63c4f46844cd_1.b3392c0a13f0e1dd53cb154f83ed98e8.jpeg

Was best een dure aankoop voor mijn ps3, 150 euro en het heeft ook perfect gewerkt voor mijn Ps4. Best speciale headset omdat die aan beide kanten ook een rumble pack (bassimpact) hebben die vibreren op bepaalde situaties bvb schieten.
Het begint al te scheuren aan de oorschelpen maar dit heb ik verholpen door met kabelbinders te verstevigen.

Ik heb nog geen PS5 maar kan iemand zeggen of deze nog werkt voor de PS5? Werkt 3d audio? Vergelijking met de Pulse 3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 13:34
theory schreef op maandag 30 november 2020 @ 03:16:
Als first-time Playstation owner heb ik een vrij irritant probleem en vroeg me af of dit normaal was(ik gebruik de meegeleverde HDMI).

Het booten uit rest mode duurt vrij lang tot ik beeld krijg.
YouTube: PS5 booting up from rest mode.
Post even in het issue topic van de ps5
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2034488
Cowboy_Henk schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:39:
Heeft iemand de Pulse Elite, een Playstation headset die Sony had gelanceerd in 2012?

[Afbeelding]

Was best een dure aankoop voor mijn ps3, 150 euro en het heeft ook perfect gewerkt voor mijn Ps4. Best speciale headset omdat die aan beide kanten ook een rumble pack (bassimpact) hebben die vibreren op bepaalde situaties bvb schieten.
Het begint al te scheuren aan de oorschelpen maar dit heb ik verholpen door met kabelbinders te verstevigen.

Ik heb nog geen PS5 maar kan iemand zeggen of deze nog werkt voor de PS5? Werkt 3d audio? Vergelijking met de Pulse 3d?
Vermoed dat hij gewoon werkt aangezien hij ook voor de voorgangers werkte.

Verder is 3D audio gewoon een stereo signaal, dus zo lang deze koptelefoon stereo input accepteert werkt 3D audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 14:02
Cowboy_Henk schreef op maandag 30 november 2020 @ 07:39:

[Afbeelding]

Ik heb hem zelf niet, maar toevallig een Youtuber gezien die de nieuwe heeft en de PS3 versie er even bij pakt en bespreekt, misschien dat je hiet wat aan hebt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
CyBeRSPiN schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:40:
Begonnen aan Uncharted 2, helaas toch vrij snel weer last van motion sickness. Had ik met deel 1 op de PS3 vorige maand ook al. Hoop dat ik een setting kan vinden die het voor me speelbaar maakt, maar moet nu ff afhaken. Tips zijn welkom.
Met Spiderman Remastered (op 30fps graphics mode) gelukkig totaal geen last. Daar het hoofdverhaal van uitgespeeld maar nog genoeg side stories en en dingen om te verzamelen, nog niet op uitgekeken! Miles Morales ga ik in de kerstvakantie oppakken denk ik :)
Ik heb daar ook snel last van, maar ik heb hem juist dit weekend uitgespeeld. Echter, is dit wel de remastered versie op 60 fps. Heb jij die gespeeld (via Nathan Drake collection)?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Kyhfin schreef op maandag 30 november 2020 @ 08:35:
[...]

Ik heb daar ook snel last van, maar ik heb hem juist dit weekend uitgespeeld. Echter, is dit wel de remastered versie op 60 fps. Heb jij die gespeeld (via Nathan Drake collection)?.
De collection inderdaad. Heb je nog iets speciaals moeten doen qua settings?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
CyBeRSPiN schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:00:
[...]

Poeh, volgens mij niet. In de game heb ik motion blur op 'object' staan. Ik heb af en toe best een lange sessie gegamed. Ik heb bijv. wel eens Battlefield 4 bij een maat van mij gezien op zijn PC voordat we gingen stappen en binnen 5 minuten moest ik eerst even op de bank gaan liggen bij komen, dus ik kan er flink last van hebben.
Uiteraard game modus (spelmodus) aan op de TV voor de nieuwe input en geen smoothening (heb ik überhaupt altijd uit staan).

Gisteren ging ik Spider-man Remastered even testen op 30 fps, maar na één Research Station missie direct weer op 60 fps gezet. Ik hoop daarom echt dat er nog 60 fps updates komen voor Horizon Zero Dawn, Uncharted 4 e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:38
CyBeRSPiN schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:00:
[...]

UC remastered (Nathan Drake collection) is idd 60 fps locked. Kun je niet aanpassen. UC4 is op 30 fps (locked), multiplayer 60 fps.

Maf dat je motion sickness van 60 fps krijgt. Dat wordt nog een dingetje dan, omdat de meeste games op PS5 voor minimaal 60 fps gaan. Je zou juist zeggen dat als je > 30 fps het minder zou moeten zijn.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

loekf2 schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:13:
[...]

UC remastered (Nathan Drake collection) is idd 60 fps locked. Kun je niet aanpassen. UC4 is op 30 fps (locked), multiplayer 60 fps.

Maf dat je motion sickness van 60 fps krijgt. Dat wordt nog een dingetje dan, omdat de meeste games op PS5 voor minimaal 60 fps gaan. Je zou juist zeggen dat als je > 30 fps het minder zou moeten zijn.
Ja idd zeer vervelend, tot nu toe beperkt tot UC gelukkig. Zal de settings op mn LG OLED ook nog eens nalopen, maar zover ik kon zien tijd terug staat alles goed qua game mode en refresh rate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 21:21
Kalder schreef op zondag 29 november 2020 @ 23:18:
[...]

Ja, ook al 2 of 3 keer gehad, hopelijk word het veroorzaakt door software fouten en kan het opgelost worden.
Maar mijn PS4 Pro deed in het begin ook vreemde dingen die hij ondertussen niet meer doet dus ik denk dat een hoop van dit soort dingen met software updates gefixt kunnen worden.
Mijn PS5 vraagt meestal na zo'n crash om een report in te zenden en dat sta ik altijd toe, hoe meer ze daarvan binnenkrijgen hoe sneller ze het oplossen
Ook in warzone?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JSchut
  • Laatst online: 23:23

JSchut

.....

Inmiddels ook de PS5 binnen (nalevering van Bol.com)

Apparaat is wel minder stil dan ik had gehoopt. Al ben ik erg gevoelig voor dit soort dingen. Het is niet super hard dus prima.

Wel een aantal rare dingen gehad:
- Geen game kunnen opstarten. Die liepen vast op het splash screen. Reboor loste het op.
- Controllers die niet wilde connecten nadat ik een tweede koppelde en de controller update deed. Beide controllers deden het toen niet meer. Reboot loste het op
- Haperige game na het aanzetten vanuit rest mode. Game sluiten en opstarten loste het op. Dit had ik ook wel eens op de Xbox One X.

Hoort er een beetje bij natuurlijk.

Tot nu toe Astro bot uitgespeeld en nu bezig met Demon's Souls.

Al met al blij met de aankoop :)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
kazuka schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:17:
Sackboy was boven verwachting leuk en Miles bood meer content dan ik vooraf had verwacht. met het verhaal.
Hoeveel uur heb je in Sackboy zitten?
robinez schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:36:
[...]
. Vergeet ook niet om final fantasy XV te checken als je de games uit hebt, dat is ook een topper van formaat, die zit ook in de gratis collectie.
Echt? FF XV zat ook al eens in PS+ maar ik kon er echt niet doorheen komen, Vooral omdat het clubje waarmee je op stap bent echt op een boyband lijkt en dan ook nog eens met überslechte voice acting. Daarnaast was de gameplay imho ook vrij saai en de wereld erg leeg.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
Ben ook geobsedeerd door Demon's Souls. Denk dat ik op één derde ben van m'n eerste playthrough en ben nu al aan het nadenken wat ik nog meer wil proberen in m'n volgende playthrough. Heerlijk!

Ik gebruik overigens de aanbevolen progression route van Fextralife... die raadt aan in welke volgorde je de werelden het beste kunt bezoeken. Ooit met de eerste Dark Souls uren gespendeerd in gebieden waar je eigenlijk nog lang niet hoort te zijn. Dat kleine steuntje in de rug bespaart me een hoop frustratie en maakt het een stuk leuker.

https://demonssouls.wiki.fextralife.com/Game+Progress+Route

[ Voor 8% gewijzigd door yinx84 op 30-11-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
yinx84 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:15:
Ben ook geobsedeerd door Demon's Souls. Denk dat ik op één derde ben van m'n eerste playthrough en ben nu al aan het nadenken wat ik nog meer wil proberen in m'n volgende playthrough. Heerlijk!

Ik gebruik overigens de aanbevolen progression route van Fextralife... die raadt aan in welke volgorde je de werelden het beste kunt bezoeken. Ooit met de eerste Dark Souls uren gespendeerd in gebieden waar je eigenlijk nog lang niet hoort te zijn. Dat kleine steuntje in de rug bespaart me een hoop frustratie en maakt het een stuk leuker.

Ik ben dit weekend aan mijn 2e playthrough begonnen. Eerste was Uchigatana dex build en op level 73 de game uitgespeeld. Was eigenlijk een beetje overpowered. Het begin van de game is toch lastiger dan het eind.

Nu op platinumjacht met een Royalty, is een sterke build en je kent het spel dus bosses gaan in 1-2 tries neer.

Die route die je laat zien kan je helpen, maar afhankelijk van je build vind ik hem niet optimaal. Zo is 4-1 voor bepaalde classes een wereld die je echt even moet bezoeken.

Trouwens, gisteren de trophy gehaald voor de invade and kill. Totaal niet van genoten om iemand midden in 2-1 neer te slaan, maar ja, moest toch die trophy halen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Michiel_1982 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:22:
[...]

Ik ben dit weekend aan mijn 2e playthrough begonnen. Eerste was Uchigatana dex build en op level 73 de game uitgespeeld. Was eigenlijk een beetje overpowered. Het begin van de game is toch lastiger dan het eind.

Nu op platinumjacht met een Royalty, is een sterke build en je kent het spel dus bosses gaan in 1-2 tries neer.

Die route die je laat zien kan je helpen, maar afhankelijk van je build vind ik hem niet optimaal. Zo is 4-1 voor bepaalde classes een wereld die je echt even moet bezoeken.

Trouwens, gisteren de trophy gehaald voor de invade and kill. Totaal niet van genoten om iemand midden in 2-1 neer te slaan, maar ja, moest toch die trophy halen. >:)
Ik ben ook Royalty met een Magic build. Volgens velen is dat de onofficiële easy mode en ik moet zeggen dat het ook behoorlijk overpowered aanvoelt. Mijn volgende playthrough wil ik als Knight/tank doen met alleen m'n sword and board... en iets om pijlen mee te schieten. Lijkt me erg vet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_1982
yinx84 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:25:
[...]

Ik ben ook Royalty met een Magic build. Volgens velen is dat de onofficiële easy mode en ik moet zeggen dat het ook behoorlijk overpowered aanvoelt. Mijn volgende playthrough wil ik als Knight/tank doen met alleen m'n sword and board... en iets om pijlen mee te schieten. Lijkt me erg vet!
Is heel satisfying, althans mijn dex build met sticky compound longbow +5 8)

Als ik na de plat nog zin heb dan lijkt mij zo'n strength build met dragonbone smasher ook wel heel vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
Demon's Souls, daar moet je wel echt van houden. Ik vind de gameplay erg houterig aanvoelen en dat continu overnieuw beginnen is ook niks voor mij. Tot nu toe vind ik Spider-Man: Miles Moral nog de meest geslaagde titel en vermaak ik me ook prima met Sackboy, hoewel het soms iets pittiger mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 18:38
NotSoSteady schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:53:
Demon's Souls, daar moet je wel echt van houden. Ik vind de gameplay erg houterig aanvoelen en dat continu overnieuw beginnen is ook niks voor mij. Tot nu toe vind ik Spider-Man: Miles Moral nog de meest geslaagde titel en vermaak ik me ook prima met Sackboy, hoewel het soms iets pittiger mag zijn.
Klopt, ik vind de animaties ook beetje achterhaald. Vooral als je Naughty Dog of Spiderman gewend bent, die alles MOCAen.

Blue had idd gewoon fatsoenlijke save points moeten inbouwen, hebben ze over gedacht, maar toch niet gedaan omdat het niet "in de geest" van de oorspronkelijke game was.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
loekf2 schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:00:
[...]

Klopt, ik vind de animaties ook beetje achterhaald. Vooral als je Naughty Dog of Spiderman gewend bent, die alles MOCAen.

Blue had idd gewoon fatsoenlijke save points moeten inbouwen, hebben ze over gedacht, maar toch niet gedaan omdat het niet "in de geest" van de oorspronkelijke game was.
Dit is mijn eerste 'Souls-like' game, maar dat hadden ze inderdaad echt niet in moeten bouwen. De hele kern van de game is juist dat je voorzichtig speelt, dan een keer doodgaat (en iets leert) en daarna weer iets verder komt. Daarnaast zijn er ook wat short cuts (zeker in het begin) die je kan unlocken, dus je hoeft niet altijd alles weer helemaal van scratch te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Chaoss schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:05:
[...]

Hoeveel uur heb je in Sackboy zitten?
12 uurtjes. Dat is wel exclusief de co-op levels (zijn er maar een stuk of 6) en de extra wereld die je vrijspeelt als je de campaign uitspeelt. Daar kun je ook nog makkelijk 2-3 uurtjes mee vullen. De platinum trophy is mij teveel moeite en behoorlijk pittig, die laat ik voor wat het is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:22

Echt? FF XV zat ook al eens in PS+ maar ik kon er echt niet doorheen komen, Vooral omdat het clubje waarmee je op stap bent echt op een boyband lijkt en dan ook nog eens met überslechte voice acting. Daarnaast was de gameplay imho ook vrij saai en de wereld erg leeg.
hahaha, ja echt!

Dat boyband clubje ben ik wel met je eens, maar dat past wel bij die japanse game stijl. Ik vond het juist meer een groep jonge gasten die als losgeslagen honden een een keer op pad mochten. Maar inderdaad heeft het wel een hoog boyband gehalte :D

Gameplay vond ik juist geweldig, zeker de combinatie van realtime actie en de mogelijke tactische pauze als je dat wilde was top.

De lege wereld ben ik het totaal niet mee eens, die steden en omgevingen zagen er prachtig uit en de setpieces waar de gevechten plaats vonden vond ik echt heel erg mooi. Ik heb die game in 1 ruk uitgespeeld zo gaaf vond ik hem.

Wat betreft saai, ik vond final fantasy totaal niet saai, echt prachtig hoe dat verhaal werd opgebouwd en de gevechten daar een centrale plaats in had. Maar misschien is dat iets wat te maken heeft met gamevoorkeur, ik vond bijvoorbeeld red dead redemption 2 dodelijk saai, erg traag tempo in de quests en veel van hetzelfde kwa gameplay.

Ach zo heeft ieder zijn voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

MOCAen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
[...]

Ik snap de kritiek. De animaties zien er achterhaald uit en passen zeker niet bij de next-gen feel van de rest van het spel. Maar ik denk niet dat ze een andere keus hadden. In één van de laatste State of Plays vertelde een developer dat ze de oude code voor de gameplay hebben gebruikt en dat dit voorwaardelijk is voor het behouden van de 'feel' van het origineel. Nu ik er vol op inzit ben ik daar alleen maar blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
ben nu bij the maneater boss... :) ga eerst even 5-1/4-1 spelen denk ik voor wat lvls/gear mischien.. even wapens upgraden;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Demon's Souls, wat een game joh. Totaal niets voor mij eigenlijk, maar toch positief verrast. Ik ben een casual gamer, ik ben spellen heel gauw zat als ze mij frustreren of te complex zijn. Ik ben eigenwijs geweest en wilde Demon's Souls toch eens proberen. Feit blijft dat ik het denk ik nooit zal uitspelen, maar eigenlijk maakt mij dat niet uit. Want wat is dit vet eigenlijk. Ik speel met een headset op en naast de prachtige beelden maken de geluiden deze game zo ontzettend spannend en sfeervol. Met het hart in de keel ben ik aan het spelen. Op de lange termijn wordt dit natuurlijk helemaal niets met mijn game-skills, maar voorlopig geniet ik. En daar gaat het uiteindelijk toch om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

CyBeRSPiN schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:40:
Begonnen aan Uncharted 2, helaas toch vrij snel weer last van motion sickness. Had ik met deel 1 op de PS3 vorige maand ook al. Hoop dat ik een setting kan vinden die het voor me speelbaar maakt, maar moet nu ff afhaken. Tips zijn welkom.
Met Spiderman Remastered (op 30fps graphics mode) gelukkig totaal geen last. Daar het hoofdverhaal van uitgespeeld maar nog genoeg side stories en en dingen om te verzamelen, nog niet op uitgekeken! Miles Morales ga ik in de kerstvakantie oppakken denk ik :)
Ik vind dat wel bijzonder.. ik heb HEEL erg veel last van Motion Sickness, als ik al naar iemand kijk die op een schommel zit word ik al groen.

En bij veel FPS is het 10 minuten spelen en dan koppijn (en als headbobbing aan staat is het 1 minuut en einde verhaal).

Maar bij Uncharted heb ik dan weer HELEMAAL geen last gehad.. hoe random is dat..
Wat me wel opviel is dat ik Spiderman op de PS4 NIET kon spelen.. want misselijk...maar op de ps5 op 60fps geen centje pijn.. Dus de Framerate is voor mij een zegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
Alcmaria schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:20:
[...]

Ik vind dat wel bijzonder.. ik heb HEEL erg veel last van Motion Sickness, als ik al naar iemand kijk die op een schommel zit word ik al groen.

En bij veel FPS is het 10 minuten spelen en dan koppijn (en als headbobbing aan staat is het 1 minuut en einde verhaal).

Maar bij Uncharted heb ik dan weer HELEMAAL geen last gehad.. hoe random is dat..
Wat me wel opviel is dat ik Spiderman op de PS4 NIET kon spelen.. want misselijk...maar op de ps5 op 60fps geen centje pijn.. Dus de Framerate is voor mij een zegen.
Jouw situatie lijkt heel erg op die van mij en wat ik eerder vandaag al beschreef. Spider-man op 30 fps en ik merk na een paar minuten al dat ik me minder lekker voel terwijl ik 60 fps langere tijd kan spelen.

Dat maakt ook dat ik van het weekend wat onderzoek heb gedaan naar fps op de PS5:
  • Ik ben nu met Uncharted 3 bezig, en heb ook Uncharted 4 en Lost Legacy. De laatste kan ik geen info over vinden, maar Uncharted 4 is 30 fps en ik hoop echt dat er een 60 fps update uitkomt. Geen idee of ik dat kan verwachten.
  • Horizon Zero Dawn (Complete Ed.) ook opgepikt met Black Friday voor 10 euro, maar is ook maar 30 fps. Ik ging het even spelen en werd misselijk. Favor performance zag ik geen verschil, maar is blijkbaar ook 30 fps. MIsschien komt daar een update van of ook een Remaster met Horizon Forbidden West, dus daar wacht ik nog maar even mee.
  • Ratchet & Clank gespeeld (ben een heel eind) en daar word ik niet misselijk van, maar is volgens mij wel 30 fps. Geen idee hoe dat kan, maar misschien omdat het meer cartoony is.
  • Dan heb ik nog Spider-Man Remastered en Miles Morales en die speel ik dus op 60 fps en kan ik nog wel even mee vooruit.
  • Shadow of the Colossus en God of War hebben wel een 60 fps modus, maar die is bij beide maar 1080p. Ik hoop dus dat hier nog een update voor komt. SotC verwacht ik het niet, maar GoW geldt misschien zelfde als bij Horizon dat bij God of War Ragnarok misschien een update komt. Echter, denk niet dat je voor die al een Remaster kan maken in vergelijking tot Horizon Zero Dawn die al wat ouder is (m.a.w. een Remaster van GoW zal denk ik niet zoveel verbeteren en zou nergens op slaan).
  • Battlefield 1 is wel 60 fps op dynamic 1800 checkerboard en die zou ik kunnen spelen ,maar is voor mij zeker geen eerste keus. Wel even 1 à 2 uurtjes geprobeerd en de filmpjes e.d. zijn wel indrukwekkend
  • Detroit: Become Human en the Last Guardian zijn wel beide 30 fps, maar misschien maakt dat met zulke games wat minder uit.
Ik neig er naar Ghost of Tsushima toch te gaan kopen als die weer in de aanbieding is rond kerst en anders Assassin's Creed Valhalla. Dan kan ik het makkelijk overbruggen t/m Hitman 3 (waar ik seizoen 1 en 2 ook in kan laden die ik nog niet gespeeld heb). Dan is waarschijnlijk één van de volgende games wel uit: de Cyberpunk 2077 Next-gen update, Ratchet & Clank: Rift Apart, Kena: Bridge of Spirits of is er misschien meer informatie over bovenstaande games. Daarmee ga ik het wel redden. Als er rond die tijd nog geen update is over de games ga ik ze misschien wel op 30 fps proberen, maar denk dat ik me daar nu nog even van af houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:56

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Days gone draait ook lekker op 60 FPS op de PS5. Ik zou zeggen, probeer het, ik heb er veel lol mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
majoh schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:46:
Days gone draait ook lekker op 60 FPS op de PS5. Ik zou zeggen, probeer het, ik heb er veel lol mee.
Bedankt voor de tip. Ik zal er eens naar kijken. Ik ben niet zo van de zombies (en monsters en enge dingen), dat is ook waarom the Last of Us niet voorkomt in mijn lijst hierboven. Ik heb ooit wel het origineel gespeeld 9 uur lang en toen gestopt (laatst YouTube gecheckt en blijkbaar iets van een uur voordat ik hem uitgespeeld had). Ik weet nog in zo'n kelder met van die clickers dat ik echt niet comfortabel was haha.

[ Voor 7% gewijzigd door Kyhfin op 30-11-2020 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 20:46
[...]

Tja, het blijft een remake. Zo heeft men zich dus ook gehouden aan de 'windows' en timings van de oorspronkelijke animaties omdat het anders echt andere gameplay gaat worden. Save-points zou inderdaad haaks staan op het origineel (en de andere Souls-games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:56
Ghost of tsushima was afgelopen week te koop bij Amazon voor 29 euro. Heb deze maar gelijk besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Kyhfin schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:49:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik zal er eens naar kijken. Ik ben niet zo van de zombies (en monsters en enge dingen), dat is ook waarom the Last of Us niet voorkomt in mijn lijst hierboven. Ik heb ooit wel het origineel gespeeld 9 uur lang en toen gestopt (laatst YouTube gecheckt en blijkbaar iets van een uur voordat ik hem uitgespeeld had). Ik weet nog in zo'n kelder met van die clickers dat ik echt niet comfortabel was haha.
ooh die waar je in het donker al die clickers van je af moet slaan?
dat was ook wel het meest enge stuk van het spel. De rest is een stuk relaxter

Heb Days gone een uurtje of 10 gespeeld bij een maat. Die is lang niet zo eng, gewoon een open wereld waarin de zombies net zo goed mensen/monsters/robots/dieren hadden kunnen zijn (even los van het verhaal). De game zit dus niet in het horror genre ondanks de zombies.
Ik zou hem als ik jou was zeker proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-10 14:02
harley2009 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:06:
Ghost of tsushima was afgelopen week te koop bij Amazon voor 29 euro. Heb deze maar gelijk besteld.
Dam, had ik hem ook wel voor willen hebben, maarja, volgende keer beter.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
yinx84 schreef op maandag 30 november 2020 @ 10:15:

ik lees er ook alleen maar goede dingen over, maar goed, ik heb demon souls ooit gekocht op de ps3 en ik weet nog dat ik het toen te moeilijk vond, maar zou het nu wel weer opnieuw willen proberen op de ps5 na al jullie enthousiaste verhalen.

Maar dan kijk ik naar dat nieuwe prijs beleid van sony en dan zie ik daar toch 80 euro staan voor een remake van een game die ik ooit al heb gekocht. Voor 80 euro moet je wel HEEEEEEL zeker zijn dat je dat een leuke game vindt en daar twijfel ik te hard over. Ik denk dat ik voor 59 euro de gok nog wel gewaagd had, maar om nou 20 euro extra neer te leggen voor een remaster, ik wacht wel een tijdje totdat die game in de aanbieding is.

Ik denk echt dat de nieuwe prijzen richting 80 euro mensen gaan tegenstaan en invloed hebben op de verkopen, ik heb het al met little big planet, ik vind 70 euro echt te veel voor zo'n game. (en ja ik weet dat ze allemaal 5 cent goedkoper zijn, maar toch).

Ik heb nu ook best veel games aangeschaft voor de ps5 maar die waren allemaal in de aanbieding op black friday, dan heb je toch 2 games voor de prijs van 1 remaster. (bijvoorbeeld fifa 21 en marvel avengers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse80
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 30-11-2020
Iemand die ook ervaring heeft met instabiele WIFI verbinding.
Op andere apparaten geen last van en bij PS5 heb ik dan wel snelle download snelheid, dan weer niet,
NAT type dat mislukt etc. Hopelijk dat meerdere mensen dit herkennen, want ik weet het zo niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

[...]

Doe eens niet ofzo met je save points, quest markers & andere rare dingen die helemaal niet in een Souls like thuis horen.
joblamie schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:14:
Demon's Souls, wat een game joh. Totaal niets voor mij eigenlijk, maar toch positief verrast. Met het hart in de keel ben ik aan het spelen. Op de lange termijn wordt dit natuurlijk helemaal niets met mijn game-skills, maar voorlopig geniet ik. En daar gaat het uiteindelijk toch om.
En daarom zijn er geen save points en ben je als de dood dat je weer voor aan het level komt te staan en overnieuw kan beginnen @loekf2 , dat maakt die games juist zo cool.

[ Voor 35% gewijzigd door Ace op 30-11-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:25
Gisteren had ik de oude Dual shocks aangesloten op de PS5 om even samen met zoonlief Rayman te spelen (had/heb de hoop op korting op een extra Dualsense rond dit weekend...).

Dat werkte prima, maar toen ik 's avonds weer verder wilde met de Dualsense wilde de controller niet meewerken. Ik kon de PS5 wel aanzetten, maar daarna kreeg ik in beeld dat in de knop van mijn controller moest indrukken om verder te kunnen. Controller stond gewoon aan en drukken op de PS knop maakte geen verschil. Vervolgens een kabel gepakt, maar ook hiermee kreeg ik de controller niet werkende.

Na de PS5 helemaal uit gezet te hebben gezet (ik maak wel gebruik van de rest mode), maakte de controller pas weer connectie met de PS5. Vreemd...

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mouse80 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:11:
Iemand die ook ervaring heeft met instabiele WIFI verbinding.
Hier helemaal geen probleem. AP staat nochtans een paar muren verder. PS5 geeft een signaalsterkte van 65% aan. Mijn AP toont slechts 1 van 5 blokjes en is in rood. Maar desondanks volkomen stabiel en ik kan downloaden aan de volle 200 Mbps van mijn Telenet verbinding. Wel nog geen online multiplayer geprobeerd (behalve 10 minuutjes Fall Guys :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Echt? FF XV zat ook al eens in PS+ maar ik kon er echt niet doorheen komen,
Ben je wel zeker dat je het over de juiste FF hebt ? Ik heb nog geen enkel PS+ game gemist, en FF XV heeft er echt nog nooit in gezeten en is nu bij mij nieuw met die PS+ Collection.

Even gecheckt overigens, en de enige FF die ooit in PS+ zat was FF V in 2012. Zie: https://playstation.fando...n_Plus_games_(PAL_region)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel_1982
joblamie schreef op maandag 30 november 2020 @ 11:14:
Demon's Souls, wat een game joh. Totaal niets voor mij eigenlijk, maar toch positief verrast. Ik ben een casual gamer, ik ben spellen heel gauw zat als ze mij frustreren of te complex zijn. Ik ben eigenwijs geweest en wilde Demon's Souls toch eens proberen. Feit blijft dat ik het denk ik nooit zal uitspelen, maar eigenlijk maakt mij dat niet uit. Want wat is dit vet eigenlijk. Ik speel met een headset op en naast de prachtige beelden maken de geluiden deze game zo ontzettend spannend en sfeervol. Met het hart in de keel ben ik aan het spelen. Op de lange termijn wordt dit natuurlijk helemaal niets met mijn game-skills, maar voorlopig geniet ik. En daar gaat het uiteindelijk toch om.
Doe je zelf een plezier en probeer in ieder geval de eindbaas van level 4 te bereiken. Dit vond ik audiovisueel echt het hoogtepunt van de game. Vooral het geluid, zo moddervet!

En het is een pittige game, maar ik ben zelf echt geen hele skillful speler, maar heb wel geduld. En daarmee kom je in souls een heel eind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 08-10 15:30
Korte vraag. Er zijn nu zo te lezen best veel PS5's in gebruik.. Wat is jullie ervaring met de warmte. Ik hoor indianen verhalen over dat de voet extreem heet wordt. Zelf geloof ik dat niet zo (er van uitgaande dat er een goed geventileerde ruimte is) maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wordt hij daadwerkelijk zo heet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Shaker74 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:51:
Korte vraag. Er zijn nu zo te lezen best veel PS5's in gebruik.. Wat is jullie ervaring met de warmte. Ik hoor indianen verhalen over dat de voet extreem heet wordt. Zelf geloof ik dat niet zo (er van uitgaande dat er een goed geventileerde ruimte is) maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. Wordt hij daadwerkelijk zo heet?
Absoluut niet. M'n console heeft bij mij wel aardig wat ademruimte, misschien dat dat scheelt, maar hij is hooguit 'warm' als ik hem aanraak. Niet eens in de buurt van heet. De voeding van mijn laptop wordt velen malen warmer.

[ Voor 4% gewijzigd door yinx84 op 30-11-2020 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Stop gewoon met antwoorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TKQioeEr3WDwvWLpp6cklc1rMDE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9Rug3fgyK4tL7mEZ9Ko7cJWz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Ik vind het wel vrij bizar dat een nieuwe console een apart topic nodig heeft voor alle problemen. Was het bij de launch van de Ps4 ook zo erg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaker74
  • Laatst online: 08-10 15:30
Mijn excuses.. :| Ik heb dit gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
wat is jullie top 3 van games op de ps5 die jullie nu het meest spelen?

bij mij is het:

1: Watch Dogs Legion (PS5 versie)
Echt een top game die grafisch op 4K met Raytracing draait, ik vond de overgang van de ps4 pro versie naar de ps5 versie behoorlijk groot, het is allemaal stukken scherper op de hogere resolutie. Ook de framerate is nu stabiel (Dat was die niet op een ps4 pro, die kon het nauwelijks aan)

2: Marvel Avengers (PS4 versie)
Deze game had ik in de black friday deals gekocht en deze game heeft me compleet verrast, wat een goede gameplay en wat is die campaign goed opgebouwd met het weer terugvinden van de marvel heroes.

3: Dirt 5 (PS5 versie)
Heerlijke arcade racer om af en toe even snel wat races snel te kunnen doen, deze maakt goed gebruik van de ps5 features via de Action Cards waarmee je vanaf het menu direct verder kunt waar je gebleven bent, ook zijn de adaptive triggers perfect geintegreerd en een hele goede toevoeging voor het race genre waarbij je de ondergrond goed voelt, de rem voelt veranderen als je wegglijdt en vooral dat je een klap in je trigger krijgt na het landen na een jump. Heel goed gedaan. Wel minder is dat er soms framedrops zijn op hele drukke momenten, wat toch jammer is voor een nieuwe console, maar gelukkig komt dat niet vaak voor.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Steven030 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:01:
Ik vind het wel vrij bizar dat een nieuwe console een apart topic nodig heeft voor alle problemen. Was het bij de launch van de Ps4 ook zo erg?
Dat topicje heeft maar 5 pagina's ofzo.

Grappige is, dat toen het hier gebeurde dat het pagina na pagina na pagina ging over allerlei gedoetjes die mensen hadden.. En vervolgens gingen mensen in discussie waarom iets wel of niet juist was, of anderen zelfs gingen vertellen waarom hun probleem wel echt was en erger dan die van anderen en vice versa :F

En op t moment dat het zn eigen topic had, is dat gestopt.. en posten mensen alleen sporadisch.

Daarmee is de spreekwoordelijke paniek drama angel uit de hele hetze gehaald die aan t begin ontstond.

Hier ging het weer na de 'scheiding' gewoon leuk over games en nieuwtjes nu, ipv pagina's lang over problemen of tv instellingen of receivers die wel hdmi 2.1 aankunnen etc etc etc of wat dan ook.
(Natuurlijk worden tech dingetjes besproken, dat hoort erbij, maar het moet wel een divers topic blijven)

En dat is toch waar het om draait? :)

[ Voor 4% gewijzigd door poor Leno op 30-11-2020 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
harley2009 schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:06:
Hij was toch 40 euro en alleen 10 euro korting als je de app voor het eerst gebruikte? Ik had hem besteld en weer geannuleerd. Nu spijt van, maar ik hoop op nog een aanbieding aankomende tijd met kerst e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
poor Leno schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:08:
[...]

Dat topicje heeft maar 5 pagina's ofzo.

Grappige is, dat toen het hier gebeurde dat het pagina na pagina na pagina ging over allerlei gedoetjes die mensen hadden.. En vervolgens gingen mensen in discussie waarom iets wel of niet juist was, of anderen zelfs gingen vertellen waarom hun probleem wel echt was en erger dan die van anderen en vice versa :F

En op t moment dat het zn eigen toic had, is dat gestopt.. en posten mensen alleen sporadisch.

Daarmee is de spreekwoordelijke paniek drama angel uit de hele hetze gehaald die aan t begin ontstond.

Hier ging het weer na de 'scheiding' gewoon leuk over games en nieuwtjes nu, ipv pagina's lang over problemen of tv instellingen of receivers die wel hdmi 2.1 aankunnen etc etc etc of wat dan ook.

En dat is toch waar het om draait? :)
Klopt helemaal,

en het zou me niet verbazen dat het troll gehalte ook behoorlijk hoog was door mensen die niet eens een ps5 bezitten, maar ja dat hoort bij de huidige tijden, het leverings topic heeft daar ook last van.

De ps4 release was veel erger als ik dat vergelijk met de ps5, die ps4 had ontelbare bluescreen crashes in de eerste maanden. Op de ps5 heb ik nu in 2 weken excessief gebruik 1 crash gehad die ik netjes gemeld heb in het problemen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
cold_as_ijs schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:08:
[...]

ooh die waar je in het donker al die clickers van je af moet slaan?
dat was ook wel het meest enge stuk van het spel. De rest is een stuk relaxter

Heb Days gone een uurtje of 10 gespeeld bij een maat. Die is lang niet zo eng, gewoon een open wereld waarin de zombies net zo goed mensen/monsters/robots/dieren hadden kunnen zijn (even los van het verhaal). De game zit dus niet in het horror genre ondanks de zombies.
Ik zou hem als ik jou was zeker proberen
Oké dat ga ik wellicht doen. Zombieland vond ik ook wel toffe films namelijk. Ik zag wel review net van IGN en sprak me niet direct aan met horde zombies die op je af rent. Ik heb hem toch in mijn PS Plus dus misschien probeer ik hem wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjufke
  • Laatst online: 09-10 20:39
robinez schreef op maandag 30 november 2020 @ 12:09:
[...]

ik lees er ook alleen maar goede dingen over, maar goed, ik heb demon souls ooit gekocht op de ps3 en ik weet nog dat ik het toen te moeilijk vond, maar zou het nu wel weer opnieuw willen proberen op de ps5 na al jullie enthousiaste verhalen.

Maar dan kijk ik naar dat nieuwe prijs beleid van sony en dan zie ik daar toch 80 euro staan voor een remake van een game die ik ooit al heb gekocht. Voor 80 euro moet je wel HEEEEEEL zeker zijn dat je dat een leuke game vindt en daar twijfel ik te hard over. Ik denk dat ik voor 59 euro de gok nog wel gewaagd had, maar om nou 20 euro extra neer te leggen voor een remaster, ik wacht wel een tijdje totdat die game in de aanbieding is.

Ik denk echt dat de nieuwe prijzen richting 80 euro mensen gaan tegenstaan en invloed hebben op de verkopen, ik heb het al met little big planet, ik vind 70 euro echt te veel voor zo'n game. (en ja ik weet dat ze allemaal 5 cent goedkoper zijn, maar toch).

Ik heb nu ook best veel games aangeschaft voor de ps5 maar die waren allemaal in de aanbieding op black friday, dan heb je toch 2 games voor de prijs van 1 remaster. (bijvoorbeeld fifa 21 en marvel avengers).
^Dit.

Voor mij ook de reden dat ik de disc versie heb aangeschaft. Nu heb ik de keuze om of te wachten tot de prijs gezakt is naar een acceptabel niveau of ik slijt de game op marktplaats als het mij tegenvalt.

Mijn vriendin is overigens ook helemaal weg van de console. In al die jaren heeft ze de PS4 controller alleen opgepakt om op te ruimen. Nu, met de PS5, is ze ook daadwerkelijk aan het spelen. Ben er nog niet over uit of ik dit wel zo leuk vind _O-

PSN: bollsie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik vraag me af of ik de enige ben die zich afvraagt wat er nu juist is dat Raytracing zo bijzonder maakt. Het was me in aanloop van de launch al opgevallen hoe op YT gewoon elk beetje reflectie toegeschreven werd aan raytracing.
Toen ik dit weekend echter met mijn zoontje LEGO Marvel Superheroes 2 speelde, viel het me op hoeveel reflectie ook daar te zien is. Bvb in het ijs op de weg, zie je gewoon alles gespiegeld worden, van gebouwen, tot passerende auto's en poppetjes. Idem met reflecties in het water.
Wat maakt raytracing reflecties dan zo bijzonder, en hoe kan je überhaupt zien dat het via raytracing is, en niet via 'oude' methodes die al jaren in andere games toegepast worden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
Twixie schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:41:
Ik vraag me af of ik de enige ben die zich afvraagt wat er nu juist is dat Raytracing zo bijzonder maakt. Het was me in aanloop van de launch al opgevallen hoe op YT gewoon elk beetje reflectie toegeschreven werd aan raytracing.
Toen ik dit weekend echter met mijn zoontje LEGO Marvel Superheroes 2 speelde, viel het me op hoeveel reflectie ook daar te zien is. Bvb in het ijs op de weg, zie je gewoon alles gespiegeld worden, van gebouwen, tot passerende auto's en poppetjes. Idem met reflecties in het water.
Wat maakt raytracing reflecties dan zo bijzonder, en hoe kan je überhaupt zien dat het via raytracing is, en niet via 'oude' methodes die al jaren in andere games toegepast worden ?
Ik weet er lang niet alles van, maar Ray Tracing is blijkbaar niet alleen reflecties, maar ook schaduwen kunnen gemaakt worden via Ray Tracing.
Dit filmpje is wel interessant:
YouTube: [Sponsored] Call of Duty Black Ops Cold War: Next-Gen Feature Analys...
Dat is de analyse van Call of Duty op de PS5 in vergelijking tot de PS4-versie waarbij de PS5 Ray Tracing schaduwen heeft. Dat geeft echt wel veel meer realisme.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10-10 10:05
Twixie schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:41:
Het verschil zit hem in het Real-Time component. Voorheen in oduere games werden er natuurlijk ook reflecties gebruikt, maar die waren van te voren bedacht door een artist en eigenlijk een soort van "hardcoded".
Bovendien zijn bijvoorbeeld bij Screen Space reflections, alleen reflecties van objecten die zichtbaar die op dat moment op je scherm zichtbaar zijn. Stel je een meer voor waar je als speler op dat moment naar kijkt, je ziet de reflecties van bomen op het water die op dat moment in jou zicht/blikveld zijn (screenspace reflection). Echter buiten jou zichtveld bevind zich een grote vuurtoren, welke je niet gereflecteerd ziet worden in het water. Deze wordt niet gereflecteerd omdat het object (de vuurtoren) zich buiten de screen "jou blikveld" bevind.

Bij de meeste RT implementaties van reflecties worden dit soort "buiten beeld" objecten wel op een natuurkundig getrouwe manier meegenomen.

Dit filmpje laat goed zien wat ik bedoel:
[YouTube: RTX Ray traced reflections VS SSR Screen Space reflections]

edit:
RT kan ook voor meer dingen gebruikt worden, bijv. voor shadows of het tracen van audio (waar komt geluid x vandaan en tot waar in de wereld kan dit geluid kaatsen)

[ Voor 4% gewijzigd door Meekoh op 30-11-2020 13:58 ]

Computer says no

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Doet me deugd dat Demon's Souls veel aandacht trekt... niet alleen de Soulsborne veteranen maar ook veel nieuw bloed. Hoe beter de game het doet, hoe groter de kans dat Sony/FROM investeren in nieuwe delen. Bijna jammer dat er al een remake is van de eerste Dark Souls, want ik had hem graag in deze nieuwe engine gezien. Het blijven gewoon mooie games... ze hebben echt een subgenre (of misschien wel hun eigen genre) uitgevonden met de serie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kyhfin schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:46:
[...]
Dit filmpje is wel interessant:
Tnx! Dat was inderdaad zeer interessant. Maar valt me ook op hoe subtiel eigenlijk de verschillen zijn tussen PS4 Pro en PS5. Je moet toch echt weten waarop je moet letten om het verschil te zien tussen PS4 Pro en PS5. Ik denk zelfs als je blind een onbekend game getoond wordt (en dan echt realtime, en geen still images), het zeer moeilijk zal zijn om te zeggen of het een PS4 of PS5 game betreft.
Maar gelukkig is next-gen meer dan enkel raytracing.
Meekoh schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:54:
[...]
Het verschil zit hem in het Real-Time component. Voorheen in oduere games werden er natuurlijk ook reflecties gebruikt, maar die waren van te voren bedacht door een artist en eigenlijk een soort van "hardcoded".
Dat dacht ik eerst ook, tot ik dus dit weekend erop lette dat in dat LEGO spel toch echt alles wat gebeurt ook gereflecteerd te zien was op het ijs van het wegdek.
Dus qua techniek is het wel iets totaal nieuw, dat vooral garandeert dat alle reflecties en schaduwen echt kloppen. Maar het is dus niet zo evident om de trukendoos van pre-raytracing te ontmaskeren, en simpelweg zeggen 'ah kijk naar die raytracing' als je ergens iets op een gladde vloer ziet spiegelen is blijkbaar wel heel kort door de bocht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Tip, Intertoys verkoopt weer PS5 DualSense oplaadstations!! Dus mocht je er één willen kopen schiet op want denk dat de voorraad weer minimaal is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nioz
Twixie schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:03:
[...]

Tnx! Dat was inderdaad zeer interessant. Maar valt me ook op hoe subtiel eigenlijk de verschillen zijn tussen PS4 Pro en PS5. Je moet toch echt weten waarop je moet letten om het verschil te zien tussen PS4 Pro en PS5. Ik denk zelfs als je blind een onbekend game getoond wordt (en dan echt realtime, en geen still images), het zeer moeilijk zal zijn om te zeggen of het een PS4 of PS5 game betreft.

[...]

Dat dacht ik eerst ook, tot ik dus dit weekend erop lette dat in dat LEGO spel toch echt alles wat gebeurt ook gereflecteerd te zien was op het ijs van het wegdek.
Dus qua techniek is het wel iets totaal nieuw, dat vooral garandeert dat alle reflecties en schaduwen echt kloppen. Maar het is dus niet zo evident om de trukendoos van pre-raytracing te ontmaskeren, en simpelweg zeggen 'ah kijk naar die raytracing' als je ergens iets op een gladde vloer ziet spiegelen is blijkbaar wel heel kort door de bocht.
Zonder ray tracing ben je gebonden aan 'voorgerenderde' nep-reflecties of 'screen space reflections' (wat inhoudt dat je alleen spiegelt wat op dat moment sowieso al gerenderd wordt omdat het in beeld is). Dus ja, er zijn al tijden reflecties in games te vinden, en inderdaad als dat wat gereflecteerd wordt iets is dat ook in beeld is, dan is het waarschijnlijk geen ray tracing.

De toegevoegde waarde van ray tracing vind ik vooral dat je ook reflecties kan zien van dingen die op dat moment buiten je gezichtsveld/scherm zijn en dat die reflecties dan ook kloppen. Bij de ene game zal het resultaat daarvan niet veel meer zijn dan wat extra realisme dat je pas opmerkt als het er niet meer in zit, maar in sommige games zou het ook best iets kunnen toevoegen. Ik speelde laatst bijvoorbeeld Apex Legends waarbij de nieuwe map gigantische spiegelende oppervlakken heeft. Zou best handig zijn als je daar ook in weerspiegelt ziet wat er van achteren komt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

[...]

We komen denk ik ook met name op grafisch gebied steeds meer in diminishing returns territory met elke nieuwe generatie hardware. als je ziet wat developers in de laatste 2 jaren op de PS4 nog eruit weten te persen qua grafische pracht: Red Dead Redemption 2 en The Last Of Us Part II zien er nog steeds heel erg goed uit en kunnen makkelijk mee met de eerste lichting van PS5-only games. Raytracing is subtiel en in the heat of the moment tijdens het gamen zal het je niet eens altijd opvallen. Demon's Souls bijvoorbeeld vind ik de mooiste PS5 game op dit moment maar die maakt helemaal geen gebruik van Raytracing. Het is zeker niet de holy grail op de nieuwe consoles vind ik.

Daarom ben ik blij dat men nu vooral geïnvesteerd heeft in een fatsoenlijke CPU. Mede hierdoor zien we nu het grote aandeel 60fps games in het begin en zien we later in de generatie hopelijk vooral verbeteringen in AI en physics. Want dat was op de PS4 de gehele generatie niet heel veel beter als op de PS3 door de vrij zwakke Jaguar cores. De supersnelle storage en de DualSense geven mij op dit moment de meeste next-gen ervaring en niet de graphics.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Steven030 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:01:
Zo'n topic heeft de PS4 ook, wat dat betreft niets nieuws: [PS4] Problemen en garantie-afhandelingen

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

yinx84 schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:59:
Doet me deugd dat Demon's Souls veel aandacht trekt... niet alleen de Soulsborne veteranen maar ook veel nieuw bloed. Hoe beter de game het doet, hoe groter de kans dat Sony/FROM investeren in nieuwe delen. Bijna jammer dat er al een remake is van de eerste Dark Souls, want ik had hem graag in deze nieuwe engine gezien. Het blijven gewoon mooie games... ze hebben echt een subgenre (of misschien wel hun eigen genre) uitgevonden met de serie.
Ik vind het wel even mooi geweest met al die remakes en remasters, laat ze eerst maar eens meer van Elden Ring zien, of Bloodborne 2 zou ik ook niet erg vinden. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:56
robinez schreef op maandag 30 november 2020 @ 13:06:
wat is jullie top 3 van games op de ps5 die jullie nu het meest spelen?

bij mij is het:

1: Watch Dogs Legion (PS5 versie)
Echt een top game die grafisch op 4K met Raytracing draait, ik vond de overgang van de ps4 pro versie naar de ps5 versie behoorlijk groot, het is allemaal stukken scherper op de hogere resolutie. Ook de framerate is nu stabiel (Dat was die niet op een ps4 pro, die kon het nauwelijks aan)

2: Marvel Avengers (PS4 versie)
Deze game had ik in de black friday deals gekocht en deze game heeft me compleet verrast, wat een goede gameplay en wat is die campaign goed opgebouwd met het weer terugvinden van de marvel heroes.

3: Dirt 5 (PS5 versie)
Heerlijke arcade racer om af en toe even snel wat races snel te kunnen doen, deze maakt goed gebruik van de ps5 features via de Action Cards waarmee je vanaf het menu direct verder kunt waar je gebleven bent, ook zijn de adaptive triggers perfect geintegreerd en een hele goede toevoeging voor het race genre waarbij je de ondergrond goed voelt, de rem voelt veranderen als je wegglijdt en vooral dat je een klap in je trigger krijgt na het landen na een jump. Heel goed gedaan. Wel minder is dat er soms framedrops zijn op hele drukke momenten, wat toch jammer is voor een nieuwe console, maar gelukkig komt dat niet vaak voor.
Ik heb nog niet zoveel.
Maar ben begonnen met day's gone. Ik heb assassins creed valhalla gekocht. en 2 heb met black friday 2 ps4 spellen gekocht. The last of us 2 en ghost of tsushima.

Maar vind Astro ook leuk om te spelen. Samen met mijn zoon elkaars tijd proberen te verbeteren met de race..Zeer vermakelijk, en mijn zoon is hetzelfde als mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Lijkt alsof Sony nu een aantal PS5's (en psn id's) aan het permabannen is die online PS+ Collection verkopen aan Jan en Alleman.

(gevallen waar mensen per dag 40 PS+ Collections activeerden op 1 console binnen 24 uur etc)
Zag het toevallig langskomen op YT.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 30-11-2020 16:48 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Laatst online: 09-10 15:32
nioz schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:13:
[...]

Zonder ray tracing ben je gebonden aan 'voorgerenderde' nep-reflecties of 'screen space reflections' (wat inhoudt dat je alleen spiegelt wat op dat moment sowieso al gerenderd wordt omdat het in beeld is). Dus ja, er zijn al tijden reflecties in games te vinden, en inderdaad als dat wat gereflecteerd wordt iets is dat ook in beeld is, dan is het waarschijnlijk geen ray tracing.

De toegevoegde waarde van ray tracing vind ik vooral dat je ook reflecties kan zien van dingen die op dat moment buiten je gezichtsveld/scherm zijn en dat die reflecties dan ook kloppen. Bij de ene game zal het resultaat daarvan niet veel meer zijn dan wat extra realisme dat je pas opmerkt als het er niet meer in zit, maar in sommige games zou het ook best iets kunnen toevoegen. Ik speelde laatst bijvoorbeeld Apex Legends waarbij de nieuwe map gigantische spiegelende oppervlakken heeft. Zou best handig zijn als je daar ook in weerspiegelt ziet wat er van achteren komt.
Ray tracing is niet alleen reflecties maar kan ook realistische schaduwen zijn. Vind ik eigenlijk grafisch belangrijker dan reflecties. Zeer goed dat Call of Duty :. Cold War hier op focust.

Zie maar

Ray tracing is een grote noemer en zijn niet alleen realistische reflecties

Je hebt dus
Ray traced reflections
Ray traced shadows
Ray traced global illumination
Ray traced caustics (= licht kan opgedeeld worden in verschillende delen van het spectrum en refracteren)

Meer info https://www.geforce.com/e...ray-tracing-available-now

[ Voor 11% gewijzigd door Cowboy_Henk op 30-11-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
[...]

[...]

Als ik me niet vergis hebben lego games een fixed camera, dus reflecties blijven zichtbaar en is gewoon SSR (screen space reflection), net als Sackboy op de PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Bol is bezig met Cyberpunk. Altijd leuk de tekst die ze erbij verzinnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKXs8_fmuqMkm9Dl84V4gjqkiec=/x800/filters:strip_exif()/f/image/f2srAlCohePsM4aGAma6jKOr.png?f=fotoalbum_large

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
RandyAmsterdam schreef op maandag 30 november 2020 @ 14:11:
Tip, Intertoys verkoopt weer PS5 DualSense oplaadstations!! Dus mocht je er één willen kopen schiet op want denk dat de voorraad weer minimaal is!
Ik zie dit zo nu en dan voorbij komen. Zijn die dingen zo gewild?

Zijn het bijzonder goede chargers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkje.doc
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11-10 12:51
walterg schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:24:
[...]

Prima lader en in ieder geval vertrouwd. Beter dan wat minder betalen en hem van Ali afhalen. Dat laatste is mijn mening ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Henkje.doc schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:30:
[...]

Prima lader en in ieder geval vertrouwd. Beter dan wat minder betalen en hem van Ali afhalen. Dat laatste is mijn mening ;).
Oh absoluut. Ik waarschuw mensen regelmatig dat ze geen budget laders te gebruiken.

Ik heb zelf usb-c laders liggen, maar als je die niet hebt dan snap ik dat dit een fijne optie is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• cold_as_ijs
degelijk oplaadstation wat geen usb poort in beslag neemt en daarnaast slijt je usb poort niet op de controller.
De controllers zijn nu netjes compact opgeruimd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nioz
[...]

Ik gebruikte eigenlijk altijd een kabeltje, en heb nu tegelijk met de PS5 maar een dock besteld omdat het relatief goedkoop was en gewoon kon. Ik zou echt willen dat ik dit eerder gedaan had, ook bij de PS4. Ik hoef er nooit meer over na te denken om de controller op te laden en het kabeltje erbij te pakken etc, omdat ik de controller na het gamen gewoon in de dock zet en hij daardoor elke keer opgeladen is. Klinkt heel suf, I know, maar het is echt een stuk chiller dan ik had gedacht omdat je gewoon nooit meer over opladen hoeft na te denken. Dat ding ergens neerleggen na het gamen doe je toch al, kan het maar beter zo'n oplaad dock zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
[...]

Grootste voordeel is dat die Sony lader met een stekker voor het stopcontact wordt geleverd. Ik wil mijn controller niet continu aan de ps5 hangen. En ken ook mensen die een telefoonlader gebruiken maar die konden met de ps4 controllers jaarlijks een nieuwe controller kopen. Verkeerde ampère en volt is niet goed voor een controller of andere elektrische apparaten.
Op mp wordt er gewoon 70 euro geboden op de Sony chargers omdat ze zo schaars zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• walterg
Ok. Ik wil er nu ook één :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:57
Oftewel hebben ze een zeer kleine voorraad van de chargers oftwel is die even populair als de PS5 zelf.
Ik betrap er me zelf wel vaker op dat ik vergeet de controller op te laden en gewoon op het plankje naast me leg.
Dan kan ik er even goed een charge station bij zetten zodat ik zie dat ik ze moet opladen.
Dus ergens is het logisch dat oplaadstations populair zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
AppleFan2007 schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:51:
Oftewel hebben ze een zeer kleine voorraad van de chargers oftwel is die even populair als de PS5 zelf.
Ik betrap er me zelf wel vaker op dat ik vergeet de controller op te laden en gewoon op het plankje naast me leg.
Dan kan ik er even goed een charge station bij zetten zodat ik zie dat ik ze moet opladen.
Dus ergens is het logisch dat oplaadstations populair zijn.
Yes, en het stopcontact voordeel... PS5 kan gewoon uit terwijl je je controllers oplaadt. En de juiste aantal volt en ampère.

[ Voor 3% gewijzigd door RandyAmsterdam op 30-11-2020 17:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:57
RandyAmsterdam schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:53:
[...]

Yes, en het stopcontact voordeel... PS5 kan gewoon uit terwijl je je controllers oplaadt. En de juiste aantal volt en ampère.
inderdaad, en minder gedoe met draden.
Of als je twee controllers hebt maar geen 2 stopcontacten achter de bank.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Dat ding is geweldig en ziet er ook gewoon goed uit. Die klik wanneer je de Dualsense erop zet is ook wel "satisfying".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Proper dingetje maar voor mij overbodig en nutteloos.
Ik laad gewoon mijn controller via de meegeleverde USB kabel terwijl ik speel, dan zit ik wel eventjes dichter bij de TV en klaar :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2020 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:49:
Proper dingetje maar voor mij overbodig en nutteloos.
Ik laad gewoon mijn controller via de meegeleverde USB kabel terwijl ik speel, dan zit ik wel eventjes dichter bij de TV en klaar :)
Zelfs als ik dicht bij mijn TV zit is het meegeleverde USB kabeltje te kort om met de PS5 te verbinden tijdens het gamen, ik heb een USB verlengsnoertje gebruikt maar daardoor kon hij niet goed opladen, controller was na 3 uur nog niet eens op 1 balkje accu. Dat doe ik dus zeker niet meer; met een verlengsnoertje spelen. Denk dat te lage spanning toch ook niet goed is voor de accu. Gelukkig heb ik 2 controllers dus als ik alleen speel kan ik de ene opladen terwijl ik met de ander verder ga. Moet zeggen ik ben wel aangenaam verrast met die accu in de controller, ze gaan bij mij (behalve bij een game als Astro) veel langer mee dan de DS4 controllers.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

In de categorie 'increasingly strong rumours' : Het gerucht gaat dat Sony binnen afzienbare tijd bekend maakt dat ze Bluepoint gaan toevoegen aan PS Studios. Daarnaast zou Bluepoint ook al enige tijd, parallel aan de ontwikkeling van Demon's Souls, bezig zijn met nog een andere remake. Een van de mogelijkheden zou een remake zijn van Metal Gear Solid 1.

Nu hebben een aantal spelers in Demon's Souls geluiden gehoord van wat lijkt op Metal Gear Rex, uit MGS1:

Zou het persoonlijk wel heel tof vinden, heb MGS1 nooit gespeeld. Ben ook wel benieuwd naar The Game Awards volgende week donderdag en wat Sony eventueel voor nieuws of primeurs heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:23

H.Boss

Hugo Boss

Oplaadstation is ideaal inderdaad.
Is het trouwens slecht om de controllers altijd erop te hebben zitten? Of stoppen die ook met laden als ze 100% zijn? Net zoals bij mobiele telefoons.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
H.Boss schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:09:
Oplaadstation is ideaal inderdaad.
Is het trouwens slecht om de controllers altijd erop te hebben zitten? Of stoppen die ook met laden als ze 100% zijn? Net zoals bij mobiele telefoons.
De lampjes gaan in ieder geval op een gegeven moment uit, dus zullen ze wel stoppen met laden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

kazuka schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:05:
In de categorie 'increasingly strong rumours' : Het gerucht gaat dat Sony binnen afzienbare tijd bekend maakt dat ze Bluepoint gaan toevoegen aan PS Studios. Daarnaast zou Bluepoint ook al enige tijd, parallel aan de ontwikkeling van Demon's Souls, bezig zijn met nog een andere remake. Een van de mogelijkheden zou een remake zijn van Metal Gear Solid 1.

Nu hebben een aantal spelers in Demon's Souls geluiden gehoord van wat lijkt op Metal Gear Rex, uit MGS1:

[YouTube: Demon's Souls strange sound]

Zou het persoonlijk wel heel tof vinden, heb MGS1 nooit gespeeld. Ben ook wel benieuwd naar The Game Awards volgende week donderdag en wat Sony eventueel voor nieuws of primeurs heeft.
MGS1 remaster is idd al soortvan confirmed.
Bluepoint schijnt er al 3,5 jaar aan te werken.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Patrick Klepek van VICE heeft een interne presentatie die Sony met developers heeft gedeeld over het hoe en waarom van de PS5 Activity Cards: https://www.vice.com/en/article/5dp34k/internal-sony-docs-explain-how-activities-became-a-cornerstone-for-ps55

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carn82
YakuzA schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:12:
[...]

MGS1 remaster is idd al soortvan confirmed.
Bluepoint schijnt er al 3,5 jaar aan te werken.
[YouTube: PS5 Metal Gear Solid Remake CONFIRMED - New Engine, Controls & Release Date]
Ik vind dit vooral filmpjes van youtubers die graag veel views willen. Er zijn alleen wat vage geruchten en er is helemaal niets "confirmed'.. de titel is erg misleidend en gewoon niet waar (op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
kazuka schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:12:
Patrick Klepek van VICE heeft een interne presentatie die Sony met developers heeft gedeeld over het hoe en waarom van de PS5 Activity Cards: https://www.vice.com/en/article/5dp34k/internal-sony-docs-explain-how-activities-became-a-cornerstone-for-ps55
Erg interessant; ik hoop dat de developers hier echt goed gebruik van maken (en dat Sony hier ook een beetje druk op uitoefent); anders wordt het een oplossing die sterft in schoonheid.

Wat ik wel apart vind is:
In Miles Morales, you can jump straight into a story mission or side quest
Ik zie bij de activity cards bij Miles alleen maar Trophy-gerelateerde dingen, dus niet de optie om direct een story of sidequest te starten (dit vond ik al apart gezien het bij Astro's Playroom wel 'netjes' werkt). Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05

v8power67

Psn: Mausosaurus

Carn82 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:20:
[...]

Erg interessant; ik hoop dat de developers hier echt goed gebruik van maken (en dat Sony hier ook een beetje druk op uitoefent); anders wordt het een oplossing die sterft in schoonheid.

Wat ik wel apart vind is:

[...]

Ik zie bij de activity cards bij Miles alleen maar Trophy-gerelateerde dingen, dus niet de optie om direct een story of sidequest te starten (dit vond ik al apart gezien het bij Astro's Playroom wel 'netjes' werkt). Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Heb hetzelfde met de activiteiten van miles en ook de remaster van 2018. Soms staan ze er en soms niet. Heel apart. Als je de game start en dan als je aan het spelen bent en klikt eenmaal op ps knop zie je dan nog steeds alleen trophys? Want dan als je nog dingen te doen hebt qua missies en side missies en collectables dan zou je dat daar moeten zien. Als ik rest modus gebruik zonder dat de game aanblijft staat het er vaak wel. Maar na een reboot vaak weer niet. Lijkt me een bug.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
v8power67 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:24:
[...]
Heb hetzelfde met de activiteiten van miles en ook de remaster van 2018. Soms staan ze er en soms niet. Heel apart. Als je de game start en dan als je aan het spelen bent en klikt eenmaal op ps knop zie je dan nog steeds alleen trophys? Want dan als je nog dingen te doen hebt qua missies en side missies en collectables dan zou je dat daar moeten zien. Als ik rest modus gebruik zonder dat de game aanblijft staat het er vaak wel. Maar na een reboot vaak weer niet. Lijkt me een bug.
Ik zal straks eens even kijken, maar toen ik gisteren aan het spelen was zag ik 'in-game' (dus tijdens het spelen de ps-knop) alleen de trophy-gerelateerde dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-10 04:37
Vandaag is de ps4 versie van Fifa 21 nog in de store te koop voor 40 euro. Je kan die dan later gratis upgraden naar de ps5 versie. De ps5 versie zou los een stuk duurder zijn dus dit lijkt me een goede deal. Mis ik iets?

Daarnaast kreeg ik af en toe vage verhalen mee van mensen die zowel de ps4 als de ps5 versie van een game opgeslagen hebben en dat ze er problemen mee krijgen. Ik weet alleen helaas niet wat het probleem dan precies is. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05

v8power67

Psn: Mausosaurus

Carn82 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:27:
[...]

Ik zal straks eens even kijken, maar toen ik gisteren aan het spelen was zag ik 'in-game' (dus tijdens het spelen de ps-knop) alleen de trophy-gerelateerde dingen.
Dat zou niet mogen zolang er actieve dingen zijn in de game. Maar wat ik al zei is volgens mij behoorlijk buggy. Maar als het werkt is het wel gaaf. Binnen 7a8 van menu naar ingame coldboot.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
Bao_mi1 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:30:
Daarnaast kreeg ik af en toe vage verhalen mee van mensen die zowel de ps4 als de ps5 versie van een game opgeslagen hebben en dat ze er problemen mee krijgen. Ik weet alleen helaas niet wat het probleem dan precies is. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
heb je een concreter voorbeeld van deze vage verhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
v8power67 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:32:
[...]

Dat zou niet mogen zolang er actieve dingen zijn in de game. Maar wat ik al zei is volgens mij behoorlijk buggy. Maar als het werkt is het wel gaaf. Binnen 7a8 van menu naar ingame coldboot.
Klopt; ik kan me ook herinneren dat ik het eens gebruikt heb maar bij Miles heb ik het gewoon niet meer teruggezien. Maar zal vanavond nog eens goed kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
Carn82 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:27:
[...]

Ik had gisteren de main quest, het opruimen van een lab en (uit mijn hoofd) time capsules in de balk staan.

Mooie feature, zeker met de hoeveelheid tijd die een missie ongeveer zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
v8power67 schreef op maandag 30 november 2020 @ 19:32:
[...]

walterg schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:02:
[...]
Ik had gisteren de main quest, het opruimen van een lab en (uit mijn hoofd) time capsules in de balk staan.

Mooie feature, zeker met de hoeveelheid tijd die een missie ongeveer zal duren.
Ik denk dat ik al een vermoeden heb.. ik had in het begin de PS4 en de PS5 versie van Miles geinstalleerd staan. Toen zag ik ze dus netjes wel. 1 of 2 dagen later dacht ik "ik zal die PS4 versie maar eens verwijderen"; en ik heb het idee dat sindsdien de cards niet goed meer werken. Sterker nog: omdat ik alleen maar wat algemene trophy-cards zie (die verder grijs zijn en geen verdere opties geven) lijkt het haast of ik de 'PS4' cards van Miles nu zie. Want als ik bijvoorbeeld Destiny 2 speel zie ik daar ook alleen maar Trophy-gerelateerde cards waar ik verder weinig mee kan.

[ Voor 5% gewijzigd door Carn82 op 30-11-2020 20:07 ]

Pagina: 1 ... 36 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord