Die 'exclusieve' data bij PS4 games wordt sowieso bij Other geteld, of je game nu intern of extern staat. Er is bij mijn weten geen enkele manier om daar van af te geraken, behalve minder games installeren. Sommige games maken het overigens wel gortig. Bvb Farming Simulator 19 (gratis PS+) is slechts 14GB groot, maar daarvan staat 4.3GB in Other. De ergste in mijn collectie is MLB The Show 19 (ook PS+) met 18.5GB in Other.
Hoe 'Other' gebruikt wordt met PS5 games, heb ik nog niet uitgezocht. Ik vermoed dat ook die redelijk wat in Other stoppen, want mijn Other is ook verdacht groot voor het handvol PS4 games dat geïnstalleerd staat. Maar bij PS5 games maakt het niet uit, aangezien die per definitie toch intern moeten staan.
EDIT: ook een redelijke quirk bij PS4 is dat wanneer een game intern geïnstalleerd staat, de voor die game gerapporteerde space de som is van de (verplaatsbare) game-install + de Other data

. En ja, je ziet dat getal dus door door te klikken op 'Games & Apps'. Als je bvb enkel Farming Simulator geïnstalleerd staan hebt op een PS4, zal je zien dat Game & Apps 10GB is, maar als je doorklikt, zal hij komen zeggen dat Farming Simulator 14GB is. Je zal ook zien dat Other 4GB is.

Geen idee of de PS5 even bizar is.
Eens mijn externe schijf voor mijn PS5 toekomt zou ik wel een en ander willen testen. Bvb ook hoe het komt dat er toch nog 8GB in gebruik is bij Other zelfs als al mijn games uninstalled zijn. Is dat SSD space die ik permanent kwijt ben ? Of is dat bij iedereen zo ? Ik zou zelfs eigenlijk eens een full Reset van de console willen proberen, om het zelf uit te vissen. Maar daar bots ik op een enorme shortcoming van de PS5: je kan geen Savegames naar USB copiëren.
Dat laatste is echt compleet absurd, want dat wil zeggen dat er maar 1 manier is om de Savegames van mijn zoontje extern te krijgen en dat is met een System Backup van de PS5. Ik vraag me af of dit een sneaky manier is om meer PS+ op te dringen, of dat het iets is dat later nog toegevoegd zal worden.
[
Voor 12% gewijzigd door
Twixie op 29-11-2020 14:46
]