Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:22
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:50:
[...]

Lol, ik heb nergens een PS4 badge gezien, maar dat zou betekenen dat ik tot nu toe de PS4 versie heb gespeel haha. Heb hem puur vanuit het hoofdmenu opgestart. Vanavond eens testen
Of juist omdat het hier om een cross-gen bundle gaat download hij 2 versies. Jij hebt wellicht alleen de ps5 versie ?

[ Voor 4% gewijzigd door ppeterr op 28-11-2020 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:22
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:35:
[...]

Ik heb de Ultimate edition gekocht op de PS5 in de PS5 store en gewoon vanaf daar gedownload. Ik heb het spel nooit op de Ps4 gehad. Maar met 212gb moet er wel iets zijn lijkt me. Hoe doe je dat en hoe weet ik dan welke ik moet verwijderen? Ik zie wel bijvoorbeeld 2 keer 3 campaign files. Moet ik dan de kleinste 3 verwijderen, er staat geen PS4 bij ofzoiets
als je alleen de ps5 versie met alles geinstalleerd hebt dan is die 158 gigabyte. Als je de campaign en deadops arcade weggooit dan zit je rond de 90 gigabyte.

Dat kun je heel eenvoudig doen, ga in het instellingen menu naar opslag, kies daar de optie games, dan zie je alle games die je geinstalleerd hebt met welke versies je geinstalleerd hebt. Als je onderdelen van een game wilt verwijderen ga je op cod staan en druk je op options, dan kies je de onderdelen die je niet wilt en druk je op verwijder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Offtopic

[ Voor 95% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2020 20:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Raem schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 17:08:
[...]

Ik heb vandaag ook een CX gehaald, maar dan een maatje kleiner, de 48". Kom ook van 1080p dus dit is echt grote stappen vooruit. Jammer van de diepe voet, maar wel weer ideaal dat ik dan de PS5 er mooi achter kan verstoppen.
Tip, kalibreer HDR op de PS5 met HGIG enabled in de settings.van de CX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Hamazaki schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:34:
[...]

Hebben jullie ook dat het beeld melk-achtig wit wordt na de instellingen van vincent? Dit gebeurde toen ik mijn zwartniveau van de c9 op automatisch had gezet, als ik hem laag zet, heb ik fatsoenlijk beeld.
Black level stond bij mij al op auto eigenlijk. Misschien "White Balance" aanpassen en kijken tussen medium, Warm1 en warm 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Recon24 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:40:
[...]

Black level stond bij mij al op auto eigenlijk. Misschien "White Balance" aanpassen en kijken tussen medium, Warm1 en warm 2?
White balance staat op medium. Probeer eens zwartniveau op laag te zetten? Vindt jij dat er niet veel beter uit zien?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik ben nu 5 uurtjes onderweg in GoW, damn wat ziet die game er vet uit. Het zal er op de PS4 pro net zo uitzien, maar toch indrukwekkend voor een game van 2,5 jaar oud. Verder draait de PS4 versie stabuel, geen enkel framedrop gemerkt.. Nah ok 1x tijdens een cutscene. Ik mis alleen een beetje de raytracing van Miles Morales :P

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Hamazaki schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:43:
[...]

White balance staat op medium. Probeer eens zwartniveau op laag te zetten? Vindt jij dat er niet veel beter uit zien?
Low is crushed black. En eigenlijk geen enkel van de reviewers zet het op low voor gaming. Volgens mij staat hij wel op low voor Cimema Home (user) Dolby Vision.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoBoyJack
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-10 09:36
Chaoss schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 20:46:
Ik ben nu 5 uurtjes onderweg in GoW, damn wat ziet die game er vet uit. Het zal er op de PS4 pro net zo uitzien, maar toch indrukwekkend voor een game van 2,5 jaar oud. Verder draait de PS4 versie stabuel, geen enkel framedrop gemerkt.. Nah ok 1x tijdens een cutscene. Ik mis alleen een beetje de raytracing van Miles Morales :P
Speel je de niet-geupdate versie van 2160c en 60fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
PsychoBoyJack schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:29:
[...]

Is die update er dan al? Ik heb vanavond even Horizon Zero Dawn geprobeerd, maar dat is volgens mij 30 fps op 4k. Dat merk je dan wel heel erg. Ik kom van een pc af en is dan wel wennen. Ik word soms snel dizzy van games, maar vooral bij 30 fps volgens mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Er worden genoeg PS5 chips geproduceerd:

Ben wel benieuwd wanneer het aanbod de vraag overstijgt.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Twixie schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 19:48:
[...]

Voor de prijs van een Xbox koop je een 4TB externe SSD en die zijn voor PS4 games even snel als de interne SSD. 8)7
Dus voor het geld van een harde schijf kan je ook een complete console kopen? 8)7

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:18
Nou sinds de release probleem vrij kunnen gamen. Geloof 1 crash gehad bij Bugsnax wat m’n vriendin aan het spelen was. Na vol in Ghost of Tsushima gedoken te zijn wilde ik nu toch weer eens COD MW opstarten maar krijg nu toch helaas de melden zoals velen hier krijgen. De game moet opnieuw geinstalleerd worden :-(

Ik had deze al eens automatisch laten kopieren, maar nu nog maar eens een poging met de internet connectie uit. Hopelijk is dit het enige waar ik tegen aan loop!

Verder stil apparaat, slechts 1 game crash en verder geen andere issues tegengekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
PsychoBoyJack schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 22:29:
[...]

Nee de digitale versie uit de PS+ dus die zal geupdate zijn. Ik draai hem in resolutie mode. Misschien dat er nog een 4k60 patch komt maar ik had geen zin om te wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:21
Pfoe, Demon's Souls voor het eerst gespeeld. Wat een lastige bende. Wel mooi, beetje ouderwets gamen, toen je niet om de haverklap kon saven.
Wel als Royalty met Magic, dan is het al wat beter te doen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• steelodude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 09:59
crimby schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 23:40:
Nou sinds de release probleem vrij kunnen gamen. Geloof 1 crash gehad bij Bugsnax wat m’n vriendin aan het spelen was. Na vol in Ghost of Tsushima gedoken te zijn wilde ik nu toch weer eens COD MW opstarten maar krijg nu toch helaas de melden zoals velen hier krijgen. De game moet opnieuw geinstalleerd worden :-(

Ik had deze al eens automatisch laten kopieren, maar nu nog maar eens een poging met de internet connectie uit. Hopelijk is dit het enige waar ik tegen aan loop!

Verder stil apparaat, slechts 1 game crash en verder geen andere issues tegengekomen!
Alle COD MW addon pakketten installeren. Dan zou je het probleem niet meer moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

matthijst schreef op zondag 29 november 2020 @ 00:06:
Pfoe, Demon's Souls voor het eerst gespeeld. Wat een lastige bende. Wel mooi, beetje ouderwets gamen, toen je niet om de haverklap kon saven.
Wel als Royalty met Magic, dan is het al wat beter te doen.
Aan het begin kost altijd wat tijd. Don't forget to not give up. ;)

Ik kan maar niet wennen aan het mute button lichttje. Van de PS5 blijf ik voorlopig af maar ik wil de controller wel modden. Vraag is of het makkelijker is om de mic te ontkoppelen, of het led lampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:19
Wat een beest van een apparaat. ASTRO is leuk, fifa is standaard hier en ik kon het niet laten om toch maar miles morales nu te downloaden. Even kijken of het wat is maar qua next-gen games het enige wat ik misschien nu leuk ga vinden.

Downloaden gaat snel tov mijn Ps4 maar icm ziggo rete traag nog. Niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:56
Net days gone opgestart. maar al bij al doet het toch ruim 90 seconden voordat ik kan gaan spelen.. Dacht dat het sneller zou zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
Veertien14 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:07:
Snap sowieso niet waarom je instellingen als 'levendig' gebruikt. Koop je een dure OLED, haal je er alsnog niet alles uit om vervolgens ook nog eens verkeerde instellingen te gebruiken, veels te licht ook. Terwijl ik met een enigszins goed afgesteld beeld makkelijk anderhalve meter met stoel van mn tv kan afzitten om volledig in de game te zitten, met 'levendig' zou ik dat niet kunnen.

Overigens over de eerdere tip om voor de CX HGIG aan te hebben, deze eerst aanzetten en dan in ps5 HDR beeld aanpassen voor helderheid. Probleem is dus wel dat zowel SDR als HDR content als HDR wordt weergeven. De 4K bluray speler regelt dit wel correct.

Dus zou je media SDR bekijken zou je in feite dan HDR niet op auto. moeten zetten maar uit.
Ja ik gebruik de PS5 verder niet voor media kijken enzo. Start weleens even youtube op, maar kan net zo goed ook switches naar de youtube tv app op de CX, terwijl de PS5 in de achtergrond draait. 4K Blu Ray (eigenlijk geen enkele) BR nog getest op de PS5, dus ik moet daar nog naar kijken wat hij dan doet met bv een 4K Blu Ray film qua HDR.

Wat mij betreft komt er gewoon system level ondersteuing voor Dolby Vision, dat scheelt enorm veel gekloot en getest met HDR en Dynamic Tone mapping settings. Ik heb mijn LG CX ondertussen al sinds augustus dacht ik, dus ik heb zo goed alles qua settings al goed. Met de PS5 heb ik wel Game HDR modus beetje aangepast, sinds ik nu wel default HGIG draai, waar hiervoor Dynamic Tone Mapping aan stond.

Wat wel handig is als je zo'n tv koopt (voor de mensen die in de toekomst een 4K OLED willen kopen), ga van te voren al na hoe de settings ingesteld moeten worden, en verzamel al info voordat je de tv koopt. Zo kan je dus binnen een paar uurtjes volledig klaar zijn met de settings en testen, in plaats van dagen erna nog te moeten uitzoeken wat nou het beste is per picture modus (want ja, je ben uiteindelijk voor verschillende devices picture modussen aan het instellen).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Modbreak:ik heb de TV discussie naar het LG topic verplaatst.
Idem voor posts over problemen met de PS5 daar is een apart topic voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2020 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen VS diacussie..

[ Voor 92% gewijzigd door Chaoss op 29-11-2020 15:29 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat de PS5 ook sneller zou downloaden. Ik dacht dat de bottleneck bij de PS4 de PS4 lan aansluiting was, maar heb nu niet perse het idee dat de PS5 sneller download. Klopt dat?

Ik heb een 100mb/s glasvezel aansluiting. Als ik de PS5 verbindingtest doe haal ik 90.mb/s maar als ik COD MW packs download dan gaat dat maar met 5-20mb/s.
Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crimby schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:51:
Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat de PS5 ook sneller zou downloaden. Ik dacht dat de bottleneck bij de PS4 de PS4 lan aansluiting was, maar heb nu niet perse het idee dat de PS5 sneller download. Klopt dat?

Ik heb een 100mb/s glasvezel aansluiting. Als ik de PS5 verbindingtest doe haal ik 90.mb/s maar als ik COD MW packs download dan gaat dat maar met 5-20mb/s.
Enig idee?
Ik heb 250Mbps download, dat is ongeveer 30MBps, dat haalde ik op de PS4 ook als het niet al te druk was op het netwerk. Als je verbinding maar max 100Mbps is ga je geen vooruitgang merken nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:47
Marvel's Spider-Man: Miles Morales is massaal te koop tweedehands voor € 40,00 voor de mensen die deze game nog willen spelen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDrnElEGpS_p3H3p2UB7rCtnofY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogZ4n80jL5WceXFiu9ERidKw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MZMJIIH7MhMgA_eIVg9f4Xx4F00=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MkC5SymR7uHFOXfhDUJ2BHu6.jpg?f=fotoalbum_large

Wat vinden jullie van mijn nieuwe Spider-man suit? :P De laatste missie opnieuw spelen en dan na een bepaald moment weer afbreken geeft schijnbaar deze bug.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Kalder schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:54:
[...]

Ik heb 250Mbps download, dat is ongeveer 30MBps, dat haalde ik op de PS4 ook als het niet al te druk was op het netwerk. Als je verbinding maar max 100Mbps is ga je geen vooruitgang merken nee.
Nja als ik zeker weet dat het aan mijn eigen snelheid ligt, dan kan ik daar natuurlijk wel makkelijk wat aan doen. Enig idee wat de max van de PS5 incl PS Store is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Raem schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat vinden jullie van mijn nieuwe Spider-man suit? :P De laatste missie opnieuw spelen en dan na een bepaald moment weer afbreken geeft schijnbaar deze bug.
Scheelt dat niet renderen van het lichaam nog FPS? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Laatst online: 22:33
Wat zijn nu de verschillen tussen een reguliere externe hdd en een ssd schijf?

Naast het snelheidsverschil?

Ik heb een usb3.0 schijf gekregen en aangelosten en ja, het copieren kost veel tijd. Maar enkel het verschil tussen inladen en cutscenes gaat het toch om?

Of heb je tzt ook een ssd nodig om de ps5 games erop te kunnen zetten?

(vast al eerder gevraagd..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
b.o.n.s schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:31:

Ik heb een usb3.0 schijf gekregen en aangelosten en ja, het copieren kost veel tijd. Maar enkel het verschil tussen inladen en cutscenes gaat het toch om?

Je kunt tzt een extra interne SSD kopen, dat moet dan wel een NVM-E M.2 SSD zijn die goedgekeurd is door Sony.
Verder kun je er probleemloos externe opslag aan hangen, maakt behalve op snelheid gebied weinig uit voor de werking alleen je kunt geen PS5 games op externe opslag zetten, alleen PS4 games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Kalder schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:27:
[...]

Ik blijf het een slechte oplossing vinden voor je opslag probleem.
Dat komt omdat je niet weet wat je mist ;). Ik heb ze hier naast elkaar staan en man man man, wat ben ik blij als een kind. Beide top apparaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Laatst online: 22:33
Kalder schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:33:
[...]

Je kunt tzt een extra interne SSD kopen, dat moet dan wel een NVM-E M.2 SSD zijn die goedgekeurd is door Sony.
Verder kun je er probleemloos externe opslag aan hangen, maakt behalve op snelheid gebied weinig uit voor de werking alleen je kunt geen PS5 games op externe opslag zetten, alleen PS4 games.
Thanks!

Niet dat er bekend is gemaakt dat als externe opslag beschikbaar is voor PS5 games dat je hier een ssd voor nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:21
b.o.n.s schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:52:
[...]

Thanks!

Niet dat er bekend is gemaakt dat als externe opslag beschikbaar is voor PS5 games dat je hier een ssd voor nodig hebt?
PS5 games werken alleen op een daarvoor gecertificeerde SSD, en die zijn er niet voor externe SSD's momenteel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RubenSaurus schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:55:
[...]

PS5 games werken alleen op een daarvoor gecertificeerde SSD, en die zijn er niet voor externe SSD's momenteel ;)
Denk ook niet dat die er komen eigenlijk, externe SSD's waarop je PS5 games kunt zetten, denk dat USB voor limieten zorgt.
Ik denk dat je voor PS5 games echt een extra interne M.2 SSD nodig hebt. (Ik noem het intern omdat je er niet zonder een klein beetje werk bij kan)

[ Voor 17% gewijzigd door Kalder op 29-11-2020 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
Ik vind het wel echt jammer dat er zo weinig nieuws is over wat oudere games. Zoals Horizon Zero Dawn kunnen we daar nog 60 fps modus van verwachten? Ook als niet zo is zou fijn zijn om te weten. RDR2 komt vast ook nog een speciale PS5 versie van uit vermoed ik, maar nog geen nieuws. Zo zijn er wel meer games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024

Zelf heb ik een samsung 840 evo 1tb van zolder getrokken.
Als behuizing een ugreen usb3.1 gen 2 van ali (ook verkrijbaar op amazon voornog geen 20€) en dit loopt als een trein.

Voor de mensen die bekend zijn met days gone, deze heb ik nooit af gemaakt vanwege de laadtijden en onstabiele fps op de release ps4. Nu zit 80% van de laadschermen onder de 5 sec en speelt het spel stabiel 60 fps. Ook geen last meer van pop in en dat de textures nog inladen wanneer je op de motor zit.

Hoop dat dit een antwoord geeft of in ieder geval duidelijkheid geeft op je vraag.

Edit: een externe schijf werkt momenteel alleen met ps4 games.

[ Voor 3% gewijzigd door tovenaar1988 op 29-11-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-10 02:15
Heb na het uitspelen van astrobot meteen de disk versie van Spiderman MM gekocht maar na het opstarten van days gone ligt spiderman ergens in een hoekje te huilen

Wat een geweldige game is days gone!

[ Voor 3% gewijzigd door schumi1986 op 29-11-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
schumi1986 schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:04:
Heb na het uitspelen van astrobot meteen de disk versie van Spiderman MM gekocht maar na het opstarten van days gone ligt spiderman ergens in een hoekje te huilen

Wat een geweldige game is days gone!
die heb ik ook ff gedownload.. ben nu nog bezig met demon souls/spiderman/cod daarna days gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
Recon24 schreef op zondag 29 november 2020 @ 10:38:
[...]
Met de PS5 heb ik wel Game HDR modus beetje aangepast, sinds ik nu wel default HGIG draai, waar hiervoor Dynamic Tone Mapping aan stond.
HGIG doet niets tenzij de applicatie die je draait het ondersteunt. Volgens mij is dat vrijwel geen enkel spel, m.u.v. Death Stranding. Het schakelt DTM uit, met het idee dat de software zelf de controle neemt over HDR en DTM om zo de beleving te geven zoals de ontwikkelaar hem bedoeld heeft. Dit kwam voort uit het feit dat elk tv model z'n eigen HDR implementatie heeft en die dus afwijkt op elk toestel. Met HGIG heb je dus een uniforme ervaring. Feitelijk heb je nu DTM gewoon uit staan.

Tenzij je dat wil natuurlijk, kun je DTM beter aan zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
...
Er zijn eigenlijk 3 uitbreidingen mogelijk bij de PS5:
a) interne M.2 SSD
b) externe SSD via USB
c) externe HDD via USB

Optie (a) vereist een SSD die door Sony gecertifieerd is en zal een bepaalde minimum snelheid nodig hebben. Het is eigenlijk een extensie van de SSD die er nu al in zit. PS5 games moeten op de interne SSD of deze uitbreiding staan om ze te kunnen spelen. Voor zover ik weet zijn er momenteel nog geen dergelijke M.2 SSDs te koop (al wat nu op de markt is, is te traag). Reken er ook dat die initieel zeer prijzig zullen zijn (>€200 voor 1TB).

Optie (b) en (c) laten wel toe van PS4 games vanaf dat medium te draaien. Voor PS5 games zal dat enkel gebruikt kunnen worden om games te archiveren. Als je dus een PS5 game hebt die hierop staat, zal hij eerst naar de interne SSD (of M.2 uitbreiding) gecopieerd moeten worden vooraleer je hem kan spelen.

Verschil tussen (b) en (c) naast snelheid is uiteraard prijs en capaciteit. Voor de prijs van een 1TB SSD heb je ruwweg 4 tot 6TB in HDD. Voordeel van SSD is dat PS4 games even snelle laadtijden hebben als wanneer ze op de interne SSD zouden staan. Bij een HDD mag je eerder laadtijden verwachten die vergelijkbaar zijn met op PS4, en die ruwweg dubbel zo lang zullen zijn als met een SSD.

Een klein onzichtbaar nadeel van (c) is ook dat elk game die extern geïnstalleerd staat, ook wat diskspace van de interne SSD gebruiken (de fameuze 'Other'/'Andere' die je bij je disk usage ziet). Dus hoe meer games je extern installeert, hoe meer space er van de interne SSD zal gebruikt worden. Dat gaat al snel richting vele tientallen gigabytes, afhankelijk van welke games je installeert. Dat is dan dus weer een reden om je aantal geïnstalleerde games te gaan beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er geen spellen op de ps4 van ons welke niet op de ps5 werken. Denk dat dan toch de ps4 pro er uit gaat.
Vandaag maar de transfer aan zetten en de spellen checken.
Heb net de 360 uit het tv meubel gehaald. Maar kan dan beter de ps4 eruit halen en de ps5 op die plek en dus de 360 tot de series X er ooit is weer terug zetten.

Ik zie gewoon geen nut itt het behouden van de ps3 e.d. Baal dat ze niet ook de ps3 ondersteunen op de ps5, maar die is dan weer andere hardware.

Die 1TB is ook echt een wassen neus. Er is al veel in gebruik voordat je wat doet. Heb nu maar alleen de saves overgezet. Bekijk het wel op het moment dat ik de spellen speel.

Wordt dus upgraden naar een grotere of extern voor de ps4 spellen.

[ Voor 18% gewijzigd door Arunia op 29-11-2020 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Twixie schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:39:
[...]

Een klein onzichtbaar nadeel van (c) is ook dat elk game die extern geïnstalleerd staat, ook wat diskspace van de interne SSD gebruiken (de fameuze 'Other'/'Andere' die je bij je disk usage ziet). Dus hoe meer games je extern installeert, hoe meer space er van de interne SSD zal gebruikt worden. Dat gaat al snel richting vele tientallen gigabytes, afhankelijk van welke games je installeert. Dat is dan dus weer een reden om je aantal geïnstalleerde games te gaan beperken.
Zelfs met alleen geïnstalleerde games op de interne SSD staat Other al vol met 100gb?!

Enig idee hoe je dit kan verkleinen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:30:
[...]
Zelfs met alleen geïnstalleerde games op de interne SSD staat Other al vol met 100gb?!
Enig idee hoe je dit kan verkleinen?
Die 'exclusieve' data bij PS4 games wordt sowieso bij Other geteld, of je game nu intern of extern staat. Er is bij mijn weten geen enkele manier om daar van af te geraken, behalve minder games installeren. Sommige games maken het overigens wel gortig. Bvb Farming Simulator 19 (gratis PS+) is slechts 14GB groot, maar daarvan staat 4.3GB in Other. De ergste in mijn collectie is MLB The Show 19 (ook PS+) met 18.5GB in Other.

Hoe 'Other' gebruikt wordt met PS5 games, heb ik nog niet uitgezocht. Ik vermoed dat ook die redelijk wat in Other stoppen, want mijn Other is ook verdacht groot voor het handvol PS4 games dat geïnstalleerd staat. Maar bij PS5 games maakt het niet uit, aangezien die per definitie toch intern moeten staan.

EDIT: ook een redelijke quirk bij PS4 is dat wanneer een game intern geïnstalleerd staat, de voor die game gerapporteerde space de som is van de (verplaatsbare) game-install + de Other data 8)7 . En ja, je ziet dat getal dus door door te klikken op 'Games & Apps'. Als je bvb enkel Farming Simulator geïnstalleerd staan hebt op een PS4, zal je zien dat Game & Apps 10GB is, maar als je doorklikt, zal hij komen zeggen dat Farming Simulator 14GB is. Je zal ook zien dat Other 4GB is. 8)7 Geen idee of de PS5 even bizar is.

Eens mijn externe schijf voor mijn PS5 toekomt zou ik wel een en ander willen testen. Bvb ook hoe het komt dat er toch nog 8GB in gebruik is bij Other zelfs als al mijn games uninstalled zijn. Is dat SSD space die ik permanent kwijt ben ? Of is dat bij iedereen zo ? Ik zou zelfs eigenlijk eens een full Reset van de console willen proberen, om het zelf uit te vissen. Maar daar bots ik op een enorme shortcoming van de PS5: je kan geen Savegames naar USB copiëren.

Dat laatste is echt compleet absurd, want dat wil zeggen dat er maar 1 manier is om de Savegames van mijn zoontje extern te krijgen en dat is met een System Backup van de PS5. Ik vraag me af of dit een sneaky manier is om meer PS+ op te dringen, of dat het iets is dat later nog toegevoegd zal worden.

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 29-11-2020 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Arunia schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:29:
Voor zover ik heb kunnen vinden zijn er geen spellen op de ps4 van ons welke niet op de ps5 werken. Denk dat dan toch de ps4 pro er uit gaat.
Vandaag maar de transfer aan zetten en de spellen checken.
Heb net de 360 uit het tv meubel gehaald. Maar kan dan beter de ps4 eruit halen en de ps5 op die plek en dus de 360 tot de series X er ooit is weer terug zetten.

Ik zie gewoon geen nut itt het behouden van de ps3 e.d. Baal dat ze niet ook de ps3 ondersteunen op de ps5, maar die is dan weer andere hardware.

Die 1TB is ook echt een wassen neus. Er is al veel in gebruik voordat je wat doet. Heb nu maar alleen de saves overgezet. Bekijk het wel op het moment dat ik de spellen speel.

Wordt dus upgraden naar een grotere of extern voor de ps4 spellen.
Zodra ze het intern bij pluggen van een HD aan schakelen zal het wel een stukje beter worden.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
Kalder schreef op zondag 29 november 2020 @ 11:27:
[...]

Ik blijf het een slechte oplossing vinden voor je opslag probleem.
Elke reden om een extra console in huis te halen is een goede :) wil zelf ook wel een Xbox, maar had nog geen excuus. Nu wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:29:
Denk dat dan toch de ps4 pro er uit gaat. ...
Ik zie gewoon geen nut itt het behouden van de ps3 e.d.
Inderdaad, echt de enige reden die ik kan bedenken is als je thuis 2 gaming locaties hebt, zodat je op beide plaatsen kunt gamen (of nog beter, met z'n tweeën tegelijk voor PS4 games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Twixie dat is zeker een goede. Maar om hem dan maar op de slaapkamer te dumpen is ook weer zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 16:31
Ibbangin1 schreef op donderdag 19 november 2020 @ 17:57:
Meer mensen die de controller best groot vinden? Heb zelf geen grote handen. Net een uurtje gespeeld en merkte wel wat kramp in mijn handen.
Ik kom zelf van de Xbox en ik merk ook dat mijn duimen ook wat verkrampen. Nog nooit gehad met de Xbox controller of DS4 (heb ook kort een ps4 gehad) maar hier toch al snel last van. Hopelijk gaat dat snel over met gewenning want prettig is het niet. Meer mensen met dezelfde ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Arunia schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:00:
Maar om hem dan maar op de slaapkamer te dumpen is ook weer zoiets.
Inderdaad, moet iedereen voor zich uitmaken. Hier is het een no-brainer omdat we ook een afzonderlijke gaming/cinema-room hebben met 8 andere consoles.
Leuk is wel dat ze op de PS4 ook een Remote Play app toegevoegd hebben zodat je via je PS4 op de PS5 kunt gamen. En ja, daat laat dus toe van PS5 games te spelen met een oude DualShock 4 controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-10 09:41
Die PS Collection op de Playstation 5, dat is toch geen timed iets toch? Maw, als je over een half jaar de PS5 koopt, dan heb je nog steeds de mogelijkheid deze te downloaden (mits je natuurlijk plus hebt/neemt) ?
Asking for a friend :*)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:51
Waarschijnlijk werkt het niet, maar voor de zekerheid: Kun je met een ps4 controller + Striker pack oid ps5 games spelen (verbonden met usb)? Ik ga m'n paddles enorm missen namelijk :'(

[ Voor 13% gewijzigd door Monda op 29-11-2020 15:47 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
-SaveMe- schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:41:
Die PS Collection op de Playstation 5, dat is toch geen timed iets toch? Maw, als je over een half jaar de PS5 koopt, dan heb je nog steeds de mogelijkheid deze te downloaden (mits je natuurlijk plus hebt/neemt) ?
Geen idee, maar goede vraag. Ik heb ze gelijk maar even allemaal geclaimed voor de zekerheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17:07
Monda schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:46:
Waarschijnlijk werkt het niet, maar voor de zekerheid: Kun je met een ps4 controller + Striker pack oid ps5 games spelen (verbonden met usb)? Ik ga m'n paddles enorm missen namelijk :'(
Top, die dingen moeten ze een keer wat tegen zien te doen. Net als die cronos zooi. Controller modden zodat je met een laser schiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
baronruud schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:25:
[...]

Top, die dingen moeten ze een keer wat tegen zien te doen. Net als die cronos zooi. Controller modden zodat je met een laser schiet.
Ja eens dat is verschrikkelijk. Voor mij gaat dat echter niet op. Ik gebruik dat allemaal niet. Wilde enkel paddles van PS zelf. Deze waren nergens meer te krijgen. Noodgedwongen dus uitgeweken naar Striker pack. Gebruik alleen de paddles. Wel eens geprobeerd voor de grap met die mods, maar werkt echt niet fijn. Is een enorm gedoe, bugged steeds en moet dan weer helemaal opnieuw ingeschakeld worden. Ik kan er totaal niet mee overweg, dus snel uitgeschakeld.

Dwt crones ding is nog extremer, kun je ook nog een muis en toetsenbord gebruiken inclusief aimassist. Walgelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Iemand hier de Spider-Man Remastered al geprobeerd? Ik speel nu Spider-Man op de ps4 slim, en ben erg benieuwd naar de visuals en 60fps.

Zit er ook aan te denken om Ghost of Tsushima aan te schaffen, nooit gespeeld maar misschien een goed moment om te beginnen op de ps5!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 17:38
Ik heb (eindelijk) Astro’s Playroom uitgespeeld!
Ik kon de laatste puzzelstukjes en de artefacten snel vinden door de Game Cards. Als meer games dit gaan ondersteunen, dan zie ik mijzelf meer games daadwerkelijk uitspelen.
Nu zit ik op 85% van de trophies (exclusief de add-on trophies; ik heb geen zin in de speedruns :P). Morgen dus weer verder om mijn eerste platinum-trophy te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:57
Phil Spencer onder de indruk van PS5 controller.
“I applaud what they did with the controller, not actually for–well, I shouldn’t say not for the specifics of the controller, but more than just the specifics of the controller. I think for all of us in the industry, we should learn from each other and the innovation that we all push on, whether it’s distribution of business model like Game Pass, or controller tech, or the Wii back in the day, which clearly had an impact on us when we went off and did Kinect and Sony did the Move.”

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:57
VirinR schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:53:
Ik heb (eindelijk) Astro’s Playroom uitgespeeld!
Ik kon de laatste puzzelstukjes en de artefacten snel vinden door de Game Cards. Als meer games dit gaan ondersteunen, dan zie ik mijzelf meer games daadwerkelijk uitspelen.
Nu zit ik op 85% van de trophies (exclusief de add-on trophies; ik heb geen zin in de speedruns :P). Morgen dus weer verder om mijn eerste platinum-trophy te krijgen.
Ik zit op 92%, alleen nog de speedruns doen.
maar o die zijn zo ambetant om onder de 7 minuten te geraken.
Ik zit nu op 7:19 minuten op de speedruns.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:05:
[...]
Ik had die verbazend snel eigenlijk. Ik had de eerste paar verschillende keren opnieuw gedaan om ze allemaal onder de 50" te krijgen, maar de laatste 4 zat ik daar zelfs bij mijn eerste run telkens onder en had onmiddellijk mijn trophy. Bleek ik al direct een gecombineerde tijd van 6'25" te hebben. Had dus duidelijk bij de eerste 3 de lat al veel te hoog gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 17:38
[...]

Daarom heb ik geen zin in de speedruns. Ik zie mijzelf al helemaal gek worden 8)7
Ik ben blij dat de speedruns (en de andere add-on trophies) niet meetellen voor de platinum trophy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:30:
[...]
Bijna zeker dat die paar PS5 games daar voor tussen zitten, en nog geen klein beetje. Zelf eens gecheckt en bij mij ook al 81GB voor 21 games, waarvan 3 pure PS5 games (Astro, Bugsnax en Spiderman Remastered). Op mijn PS4 met 300+ games zit ik daar nog niet eens aan 81GB voor Other. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:57
Twixie schreef op zondag 29 november 2020 @ 17:09:
[...]

Ik had die verbazend snel eigenlijk. Ik had de eerste paar verschillende keren opnieuw gedaan om ze allemaal onder de 50" te krijgen, maar de laatste 4 zat ik daar zelfs bij mijn eerste run telkens onder en had onmiddellijk mijn trophy. Bleek ik al direct een gecombineerde tijd van 6'25" te hebben. Had dus duidelijk bij de eerste 3 de lat al veel te hoog gelegd.
Respect, ik ben al een paar keer mijn geduld verloren door de speedruns dat ik gewoon een andere game heb opgestart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 20:46
-SaveMe- schreef op zondag 29 november 2020 @ 15:41:
Lijkt mij wel. Vroeger had Sony de 'Instant Game Collection' en kondigde men rond E3 altijd wat nieuwe games die dan toegevoegd werden aan de IGC en sommige andere games verdwenen dan. Misschien dat men dat nu ook weer gaat doen maar ik denk dat er voorlopig weinig zal veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 11:53
Twixie schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:39:
[...]

Er zijn eigenlijk 3 uitbreidingen mogelijk bij de PS5:
a) interne M.2 SSD
b) externe SSD via USB
c) externe HDD via USB

Optie (a) vereist een SSD die door Sony gecertifieerd is en zal een bepaalde minimum snelheid nodig hebben. Het is eigenlijk een extensie van de SSD die er nu al in zit. PS5 games moeten op de interne SSD of deze uitbreiding staan om ze te kunnen spelen. Voor zover ik weet zijn er momenteel nog geen dergelijke M.2 SSDs te koop (al wat nu op de markt is, is te traag). Reken er ook dat die initieel zeer prijzig zullen zijn (>€200 voor 1TB).

Optie (b) en (c) laten wel toe van PS4 games vanaf dat medium te draaien. Voor PS5 games zal dat enkel gebruikt kunnen worden om games te archiveren. Als je dus een PS5 game hebt die hierop staat, zal hij eerst naar de interne SSD (of M.2 uitbreiding) gecopieerd moeten worden vooraleer je hem kan spelen.

Verschil tussen (b) en (c) naast snelheid is uiteraard prijs en capaciteit. Voor de prijs van een 1TB SSD heb je ruwweg 4 tot 6TB in HDD. Voordeel van SSD is dat PS4 games even snelle laadtijden hebben als wanneer ze op de interne SSD zouden staan. Bij een HDD mag je eerder laadtijden verwachten die vergelijkbaar zijn met op PS4, en die ruwweg dubbel zo lang zullen zijn als met een SSD.

- Optie A is uitgeschakeld in de software bij gebrek aan bruikbare SSD's. Dit zal geactiveerd worden wanneer Sony inderdaad bekend maakt welke SSD's geschikt zijn.
- Bij optie B en C is het vooralsnog niet mogelijk om PS5-games te archiveren. Al verwacht ik deze feature op termijn wel.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
harley2009 schreef op zondag 29 november 2020 @ 09:35:
Net days gone opgestart. maar al bij al doet het toch ruim 90 seconden voordat ik kan gaan spelen.. Dacht dat het sneller zou zijn..
Ja de initiële load duurt nog steeds vrij lang. Ik zou sowieso niet te veel verwachten van games op dit vlak als ze niet specifiek voor de PS5 gemaakt zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 13:34
Erapaz schreef op zondag 29 november 2020 @ 14:50:
[...]

Elke reden om een extra console in huis te halen is een goede :) wil zelf ook wel een Xbox, maar had nog geen excuus. Nu wel.
Een reden om het niet te doen is omdat je backlog veel te groot wordt :D
Krijg mijn PS backlog niet eens weggewerkt, ik kan die Xbox games echt niet gebruiken 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 13:34
[...]

Wordt normaal helemaal kriebelig van die speedruns, maar het is me bij astro playroom wel gelukt. Richt je op 50s per level en je zou op youtube kunnen checken wat het truukje is. Zag bv een filmpje waar iemand dat apen level in 20s deed _/-\o_
Ik kreeg die techniek niet onder de knie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Carn82 schreef op zondag 29 november 2020 @ 18:44:
[...]
Lijkt mij wel. Vroeger had Sony de 'Instant Game Collection'
De "Instant Game Collection" zijn toch die maandelijkse gratis games ? Zo heb ik het toch altijd begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Twixie volgens mij is dat de reeks die langere tijd te downloaden is. Een soort welkomst pakket voor ps+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:53
Hamazaki schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:27:
[...]

Dat ding gaat volgend jaar harde uren draaien. Hij zit nu in 'stilte voor de storm' mode :9
Op Mn ps5 speel in alleen PS4 games en op Mn Xbox series x een game die ik op mijn allereerste gameboy had. Vreemde release van consoles in 2020😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
giantgiantus schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:30:
[...]

Op Mn ps5 speel in alleen PS4 games en op Mn Xbox series x een game die ik op mijn allereerste gameboy had. Vreemde release van consoles in 2020😂
Pas op dat je niet voor troll wordt uitgemaakt :P . Maar even serieus. Zo ging het ook met de vorige release. Je blijft nog even hangen in de vorige generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
Twixie schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:23:
[...]

De "Instant Game Collection" zijn toch die maandelijkse gratis games ? Zo heb ik het toch altijd begrepen.
Het is een beetje in elkaar over gelopen, in het begin waren de games uit de IGC een stuk langer beschikbaar, nu wisselt men inderdaad elke maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:23:
[...]

Volgens mij was die instant game collection inderdaad die 2 maandelijkse games, die hebben we nu nog, zoiets als de PS+ collectie op de PS5 (dat je een aantal geselecteerde games gratis kunt downloaden) hebben we in het verleden op PS nooit gehad volgens mij.

@Carn82 De instant game collection (oftwel de gratis maandelijkse games) waren toch altijd maar maximaal een maand te claimen? Kan me niet herinneren dat het ooit anders was en heb al PS+ sinds het begin in het PS3 tijdperk. Wel kreeg je vroeger meer games, en ook PS Vita games en PS3 games heb je een tijdje samen gehad, nu heb je ook weer 2 PS4 games en 1 PS5 game.

[ Voor 28% gewijzigd door Kalder op 29-11-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Ja ik heb geen PS4 gehad en een console wordt niet snel goedkoper, dus ideaal moment om gewoon direct te kopen. Speel nu paar PS4 games en dan komen de nieuwe games vanzelf. Straks komt Hitman 3 en je kan je levels uit seizoen 1 en 2 inladen, dus die ga ik ook nog doen. En even afwachten wat met Cyberpunk gebeurd qua PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carn82
Kalder schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:34:
[...]

@Carn82 De instant game collection (oftwel de gratis maandelijkse games) waren toch altijd maar maximaal een maand te claimen? Kan me niet herinneren dat het ooit anders was en heb al PS+ sinds het begin in het PS3 tijdperk. Wel kreeg je vroeger meer games, en ook PS Vita games en PS3 games heb je een tijdje samen gehad, nu heb je ook weer 2 PS4 games en 1 PS5 game.
Klopt, maar er waren ook games die altijd langer beschikbaar waren, bijvoorbeeld:
As many of you keenly observed in Monday’s PlayStation Plus blog post, three PS3 Full Games – LittleBigPlanet 2, inFAMOUS 2, and Ratchet & Clank All 4 One – have only four days left in the Instant Game Collection. This means that it’s your last chance to download these great titles as they’ll be stepping down after a year of faithful PS Plus service.
https://blog.playstation....-instant-game-collection/

Pas zo rond de launch van de PS4 ze echt overgestapt naar wisselende games per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Carn82 schreef op zondag 29 november 2020 @ 19:46:
[...]
Klopt, maar er waren ook games die altijd langer beschikbaar waren, bijvoorbeeld:
[...]
https://blog.playstation....-instant-game-collection/
Pas zo rond de launch van de PS4 ze echt overgestapt naar wisselende games per maand.
Dat was dus een beetje zoals de PlayStation collection nu is?

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
AeronNL schreef op zondag 29 november 2020 @ 16:47:
Iemand hier de Spider-Man Remastered al geprobeerd? Ik speel nu Spider-Man op de ps4 slim, en ben erg benieuwd naar de visuals en 60fps.
Nu 12 uurtjes in de remastered versie zitten en wow wat is het een mooie game zo. Op de ps4 heb ik m 2 seconden gespeeld en vond het niks, te traag. Maar nu met 60 fps speelt ie als een zonnetje.

Scrooge NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Theo27 schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:01:
[...]

Nu 12 uurtjes in de remastered versie zitten en wow wat is het een mooie game zo. Op de ps4 heb ik m 2 seconden gespeeld en vond het niks, te traag. Maar nu met 60 fps speelt ie als een zonnetje.
Cool,
Nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden!
Mijn ps5 komt (als het goed is) 18-19 december, dus zal nog even geduld moeten hebben. Ik ga in ieder geval alvast Spiderman MM Ultimate Edition kopen.
Kan ik meteen beginnen zodra ik m heb!
Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AeronNL schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:07:
[...]

Cool,
Nu ben ik nog nieuwsgieriger geworden!
Mijn ps5 komt (als het goed is) 18-19 december, dus zal nog even geduld moeten hebben. Ik ga in ieder geval alvast Spiderman MM Ultimate Edition kopen.
Kan ik meteen beginnen zodra ik m heb!
Thnx!
Ik zou wachten met de game kopen tot je PS5 er is, niet dat ik het verwacht voor 18-19 december maar wie weet komt ie nog ergens in de aanbieding. Je hoeft je geen zorgen te maken dat de game straks uitverkocht is, dat zal met games niet snel gebeuren (tenzij het GTA is misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Om nog even terug te komen op de paddles. Heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.elitegaming.sh...laats&utm_medium=referral

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:21
€130 voor een product wat nog bijna niemand uberhaupt kon testen omdat het pas net uit is? Nee dankje

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
Monda schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:15:

Die site schreeuwt 'niet doen'. Vermoedelijk meuk van Ali met een aanzienlijk hoger prijskaartje.

[ Voor 10% gewijzigd door NotSoSteady op 29-11-2020 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
is spider-man deel 1 remastered key met alle dlc's op de ps5? dus de goty remastered edition?

[ Voor 22% gewijzigd door Farabi op 29-11-2020 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
NotSoSteady schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:20:
[...]

Die site schreeuwt 'niet doen'. Vermoedelijk meuk van Ali met een aanzienlijk hoger prijskaartje.
Oké thnx, dat wilde ik even weten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
Hamazaki schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:26:
is spider-man deel 1 remastered key met alle dlc's op de ps5? dus de goty remastered edition?
Jep!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeronNL
Kalder schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:12:
[...]

Ik zou wachten met de game kopen tot je PS5 er is, niet dat ik het verwacht voor 18-19 december maar wie weet komt ie nog ergens in de aanbieding. Je hoeft je geen zorgen te maken dat de game straks uitverkocht is, dat zal met games niet snel gebeuren (tenzij het GTA is misschien)
Ja daar heb je inderdaad wel een punt.
Vroeger moest je er vaak snel bij zijn, maar tegenwoordig zijn er natuurlijk veel mensen die hun games digitaal aanschaffen.
Weet nog goed dat ik voor de eerste tomb raider op de ps1 naar een speciale avond verkoop ging, stond ik daar gewoon in een rij te wachten 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
yinx84 schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:36:
[...]

HGIG doet niets tenzij de applicatie die je draait het ondersteunt. Volgens mij is dat vrijwel geen enkel spel, m.u.v. Death Stranding. Het schakelt DTM uit, met het idee dat de software zelf de controle neemt over HDR en DTM om zo de beleving te geven zoals de ontwikkelaar hem bedoeld heeft. Dit kwam voort uit het feit dat elk tv model z'n eigen HDR implementatie heeft en die dus afwijkt op elk toestel. Met HGIG heb je dus een uniforme ervaring. Feitelijk heb je nu DTM gewoon uit staan.

Tenzij je dat wil natuurlijk, kun je DTM beter aan zetten :)
Ik had DTM al aan staan, maar sinds ik HGIG gebruiken Cold War daarvan gebruik maakt, en The Last of Us schijnt het ook goed te gebruiken, NMS heeft er ondersteuning voor, ziet het er erg goed uit. Met DTM on ziet alles in games er eigenlijk iets te overbelicht uit in sommige areas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
AeronNL schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:30:
[...]

Ja daar heb je inderdaad wel een punt.
Vroeger moest je er vaak snel bij zijn, maar tegenwoordig zijn er natuurlijk veel mensen die hun games digitaal aanschaffen.
Weet nog goed dat ik voor de eerste tomb raider op de ps1 naar een speciale avond verkoop ging, stond ik daar gewoon in een rij te wachten 🤣
Haha, ja ik weet nog dat ik 7 jaar geleden 's nachts voor de PS4 bij de game-mania stond om mijn exemplaar te ontvangen. Die tijd dat ik 's nachts voor een winkel ga wachten met al die drukte is wel achter me.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luca
  • Laatst online: 20:43
Monda schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:15:

"Elite Gaming is een particulier"
" IK ZIE GEEN KVK OP JULLIE WEBSITE
Dat klopt ik ben een particulier die deze controllers hobby matig verkoopt."

Absolute afrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
Luca schreef op zondag 29 november 2020 @ 20:48:
[...]

"Elite Gaming is een particulier"
" IK ZIE GEEN KVK OP JULLIE WEBSITE
Dat klopt ik ben een particulier die deze controllers hobby matig verkoopt."

Absolute afrader.
Dankjewel! Dan wordt het geduld hebben en hopen op back paddles van Sony.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zo, klaar met Astro, Sackboy en sinds vandaag Miles Morales. Met alle 3 super vermaakt. Sackboy was boven verwachting leuk en Miles bood meer content dan ik vooraf had verwacht. Toch zo'n 18 uur zoet mee geweest. Heel benieuwd hoe het vervolg verder gaat, Insomniac kan een aantal leuke kanten op met het verhaal.

Nu op naar 'the beast', aka Demon's Souls :P Wordt m'n eerste Souls game. Het origineel op de PS3 ooit eens een uurtje geprobeerd maar haakte daarna meteen af. Nu maar proberen door te zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
net de single player van cod cold war uitgespeeld, daarna de campaign en dead ops arcade pack van cod verwijderd. Dan blijft er ongeveer 75 gigabyte over kwa installatie, dat scheelt een heel stuk ten opzichte van de 158 gigabyte die het eerst was.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 10-10 12:05

H.Boss

Hugo Boss

Vandaag Uncharted 4 afgerond, wat een verhaal en wat een actie! Dit zijn games waar ik dus van hou, je wordt erin gezogen.

Nu verder met TLOU. En daarna GoW afronden.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Begonnen aan Uncharted 2, helaas toch vrij snel weer last van motion sickness. Had ik met deel 1 op de PS3 vorige maand ook al. Hoop dat ik een setting kan vinden die het voor me speelbaar maakt, maar moet nu ff afhaken. Tips zijn welkom.
Met Spiderman Remastered (op 30fps graphics mode) gelukkig totaal geen last. Daar het hoofdverhaal van uitgespeeld maar nog genoeg side stories en en dingen om te verzamelen, nog niet op uitgekeken! Miles Morales ga ik in de kerstvakantie oppakken denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:05

v8power67

Psn: Mausosaurus

CyBeRSPiN schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:40:
Begonnen aan Uncharted 2, helaas toch vrij snel weer last van motion sickness. Had ik met deel 1 op de PS3 vorige maand ook al. Hoop dat ik een setting kan vinden die het voor me speelbaar maakt, maar moet nu ff afhaken. Tips zijn welkom.
Met Spiderman Remastered (op 30fps graphics mode) gelukkig totaal geen last. Daar het hoofdverhaal van uitgespeeld maar nog genoeg side stories en en dingen om te verzamelen, nog niet op uitgekeken! Miles Morales ga ik in de kerstvakantie oppakken denk ik :)
Misschien spelen met de motion blur ?

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

v8power67 schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:53:
[...]

Misschien spelen met de motion blur ?
Juist extra aanzetten? Had het juist van minimaal naar off gezet toen ik al last kreeg. Zal het eens proberen met motion blur verder aan, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
H.Boss schreef op zondag 29 november 2020 @ 21:33:
Vandaag Uncharted 4 afgerond, wat een verhaal en wat een actie! Dit zijn games waar ik dus van hou, je wordt erin gezogen.

Nu verder met TLOU. En daarna GoW afronden.
Ja, die plus collectie van de ps5 die je gratis krijgt bevat echte juweeltjes kwa games. Vergeet ook niet om final fantasy XV te checken als je de games uit hebt, dat is ook een topper van formaat, die zit ook in de gratis collectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Van het weekend even aan de gang geweest met Audio en mijn koptelefoon omdat het mij, ondanks dat ik 90% van de tijd met speakers game, toch irriteerde dat het niet zo geweldig klonk.

Inmiddels ben ik wel tot de conclusie gekomen dat het ook deze generatie weer aan de Controller ligt, geluid is beter dan met de DS4 maar voor mij persoonlijk nog niet goed goed.

Ineens schoot mij te binnen dat mijn receiver natuurlijk ook nog een AUX uitgang heeft (6,35mm), daar dus even mee zitten testen en zodra ik de Ps5 op 2 channel zet klinkt het eigenlijk uitstekend. BS dat je daarvoor een gaming headset nodig hebt. Met 10x die waarde aan overige spullen en door vier hoepels springen kom je er dus ook gewoon 8)7

Helaas kwam ik daarna weer tot de ontdekking dat de tempest engine nog niet over HDMI werkt. Ook niet als het stereo is.

De keuze is dus nu, externe DAC of geduld hebben. Ik ga maar voor het tweede denk ik :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 21:21
Voor de tweede keer sinds ik de Ps5 heb crasht dat ding in warzone. Valt gwoon volledig uit. Poef, uit. Daarna system rebuild bericht en dan werkt hij weer.

Is dit herkenbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 29 november 2020 @ 22:37:
Van het weekend even aan de gang geweest met Audio en mijn koptelefoon omdat het mij, ondanks dat ik 90% van de tijd met speakers game, toch irriteerde dat het niet zo geweldig klonk.

Inmiddels ben ik wel tot de conclusie gekomen dat het ook deze generatie weer aan de Controller ligt, geluid is beter dan met de DS4 maar voor mij persoonlijk nog niet goed goed.

Ineens schoot mij te binnen dat mijn receiver natuurlijk ook nog een AUX uitgang heeft (6,35mm), daar dus even mee zitten testen en zodra ik de Ps5 op 2 channel zet klinkt het eigenlijk uitstekend. BS dat je daarvoor een gaming headset nodig hebt. Met 10x die waarde aan overige spullen en door vier hoepels springen kom je er dus ook gewoon 8)7

Helaas kwam ik daarna weer tot de ontdekking dat de tempest engine nog niet over HDMI werkt. Ook niet als het stereo is.

De keuze is dus nu, externe DAC of geduld hebben. Ik ga maar voor het tweede denk ik :)
Ja ik heb hetzelfde probleem. Ik heb een 250 ohm headphone die ik graag wil gebruiken met een externe DAC en AMP setup, helaas ondersteunt de PS5 geen optical output en ook geen USB met UAC2 waardoor mijn DAC niet werkt. En zit ik dus momenteel vast met de 3.5mm output van de controller.

Ondertussen heb ik al een oplossing gevonden die ik krijg over een paar weken. Dit zal de fix moeten zijn om een werkende USB -> Optical output te krijgen die wel herkend wordt door de PS5. Vervolgens kan ik via de optical output de oude setup gebruiken met 3D audio _/-\o_.

Beetje jammer dat het zo moet, maar ik vertrouw er ook niet op dat zij in de toekomst UAC2 zullen ondersteunen.
Pagina: 1 ... 35 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord