Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Een snelle vraag. Performance mode instellen. Ik dacht dat je dat per game kon instellen in de system settings. Maar nu vind ik het alleen terug in de globale instellingen.
Dus als ik daar instel performance voor een 120fps game, dan zal ik dat daarna voor een andere game weer terug moeten zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:18
King Dingeling schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:59:
[...]
Youtube is your friend
Gewoon een lekkere RPG met wat hack n slash elementjes.
bedankt voor de tip, ik zal de video eens bekijken en dan een nieuwe poging wagen. Maar ik vrees dat ik gewoon niet goed genoeg ben voor dit genre.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
hier een vraagje , ik heb een samsung 2018 tv 55 inch met 120 HZ refresrate uit de q8 serie . de ps5 komt dinsdag ...

eh dat is toch een goede combi ? Sorry ben beetje moe , eerste halve dag gewerkt na paar heftige weken Corona... (enige voordeel 8 kg afgevallen en een ps5 bemachtigd op Amazone.de ) mocht ik dit ergens niet opgepikt hebben...

[ Voor 42% gewijzigd door Gandalf68 op 27-11-2020 17:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:10

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Thnx! besteld, ze hebben nog 3 stuks :+

Tlou2 komt morgen binnen, en ik ben net met GoW begonnen dus ik heb voolopig wat te doen

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 20:46
Kalder schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:38:
[...]

updaten zal nooit tot het verleden behoren, het zou wel veel sneller moeten gaan dan op de PS4. (en je kunt instellen dat hij updates installeert tijdens rust mode (eigen risico als ik zo hoor over die rust mode))
Nou, het 'updaten' is niet zo'n probleem, het is meer dat dat 'copying' ook nog flink wat tijd in beslag neemt. De verwachting was dat dat niet meer zou hoeven; of in ieder geval, ik herinner me dat Mark Cerny in zijn presentatie riep dat dit allemaal veel sneller zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
yinx84 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:46:
[...]

Days Gone schijnt goed te zijn. Die staat nog op mijn lijst.
Zeker een toppertje. Mijn verwachtingen waren gemiddeld maar de game was imho beter dan dat, zit een leuk verhaal in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
[...]

updaten zal nooit tot het verleden behoren, het zou wel veel sneller moeten gaan dan op de PS4. (en je kunt instellen dat hij updates installeert tijdens rust mode (eigen risico als ik zo hoor over die rust mode))
Schei uit man, niemand heeft die kopieer onzin, alleen Sony. Je blijft copying houden bij PS4 games.

En ik vermoedt dat ze deze ook nog intact hebben gehouden voor cross-gen games.

Hopelijk is het straks bij de "echte" PS5 games wel klaar met copying.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
robinez schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 14:42:
[...]

ik heb net bloodborne geprobeerd, maar ik kom al niet eens voorbij de hond direct in de eerste paar minuten, ben daar nu al 20 keer doodgegaan. Dus dit is niet mijn genre, ondanks de enthousiaste verhalen over demon souls ga ik die toch maar overslaan :D
Sorry maar ik moest wel heel hard lachen van de wipes _O- .

Ik denk dat je het verkeerd aanpakt. Het is ook niet bedoeld als een hack and slash door de mobs heen. Geduld hebben, proberen de mobs beetje voor beetje te lokken om zo te voorkomen dat je de hele horde op je af krijgt... Ik kon me herinneren dat ik die honden liet lokken naar een deur waar ze niet in konden. Zodat je op deze manier dus veilig de honden kon uitschakelen.

Demon's Souls vind ik persoonlijk tot zo ver echt veel makkelijker dan Bloodborne. Eigenlijk gewoon zelfde denkwijze, rustig aanpakken. Niet rushen, geduld hebben en snappen dat je dood zal gaan en leren van de fouten. De snelheid van het spel is gewoon langzamer dan Bloodborne, en is prima te doen. Als ik terug denk aan Bloodborne was de lat meteen veel hoger, vooral bij de bosses.

Uiteraard is dit niet een game voor iedereen. Maar laat je niet bang maken van oh het is te moeilijk, want het valt best wel mee... Tot zover heb ik nog niets gezien dat in de buurt komt van Orphan, Ludwig en Laurence van Bloodborne. Zelfs de Blood Starved Beast of Cleric Beast was al veel erger dan de bosses in Demon's Souls die ik tot nu toe gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laugh schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:27:
[...]

Demon's Souls vind ik persoonlijk tot zo ver echt veel makkelijker dan Bloodborne.
Het schijnt ook dat als je bij Demon's Souls de 'magic kant' kiest dat het de onofficiele easy mode is, zeg maar? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:45
Begrijp ik het goed dat PS5 geen 1440p native ondersteunt? Ik game altijd op een game monitor en overweeg een upgrade naar de MSI Optix MPG341, maar welke resolutie zou ik dan met de PS5 krijgen? Een 1080p upscale naar ... ?

pricewatch: MSI Optix MPG341CQR Grijs

[ Voor 8% gewijzigd door outlandos op 27-11-2020 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
poor Leno schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:42:
[...]

Het schijnt ook dat als je bij Demon's Souls de 'magic kant' kiest dat het de onofficiele easy mode is, zeg maar? :)
Ik heb wel die verhalen gehoord ja. Ik heb daar geen ervaring mee, ik speel een melee class en tot nu toe valt het reuze mee. Ik denk als iemand ervoor open staat om het te proberen en het niet erg vindt om een game te spelen dat wat meer challenge en skill vereist, het prima te doen is.

Het is ook niet een spel voor iedereen. Ik snap best dat sommigen echt geen zin hebben om dood te gaan, al je geld kwijt te raken en dan weer het hele stuk moeten terug lopen, om vervolgens tussen door weer dood te gaan. Maar daar moet je gewoon even doorheen bijten :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
poor Leno schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:42:
[...]

Hier ben ik inmiddels ook achter. Heb tot overmaat van ramp ook nog dat zwaard gehaald dat schaalt met magic en alles is bijna trivial. Zit er zelfs ook aan te denken om te herstarten als Knight.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
outlandos schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:46:
Begrijp ik het goed dat PS5 geen 1440p native ondersteunt? Ik game altijd op een game monitor en overweeg een upgrade naar de MSI Optix MPG341, maar welke resolutie zou ik dan met de PS5 krijgen? Een 1080p upscale naar ... ?

pricewatch: MSI Optix MPG341CQR Grijs
Op dit moment niet inderdaad, misschien dat er nog een firmware update voor komt net als met vrr straks. Ik hoop het ook echt, mijn LG C8 kan wel 120hz maar dit op 1440/1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:52:
[...]

Hier ben ik inmiddels ook achter. Heb tot overmaat van ramp ook nog dat zwaard gehaald dat schaalt met magic en alles is bijna trivial. Zit er zelfs ook aan te denken om te herstarten als Knight.
Oh jij wil dus moeilijk :X

Maar waarom niet gewoon opnieuw dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Oke, help even jongens. We willen hier COD cold war op 120fps. Dus ik stel de output van de ps5 op 1080p in. In de system settings, stel ik in "performance". Vervolgens blijft de instelling in de game "greyed out"

Hoe doe ik dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
RA0UL schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 12:24:
Update voor mensen die last hebben van de fluitende toon van de fan. Ik heb vanochtend nog wat gekloot met de fan terwijl de ps5 aan staat en een game afspeelt, om te kijken wat invloed heeft en merkte dat tijdens het afspelen van een game de fan niet echt voor overlast zorgt wanneer ik de kap eraf heb. Wanneer ik de kap weer bevestigde kreeg ik het irritante geluid terug. Als ik mijn hand op de bovenkant van de witte plaat legde verdween dit, lijkt wel een soort resonantie. Vervolgens gekeken wat de impact is van de standaard(zwarte voet).

Eindstand: heb de ps5 van de standaard afgehaald en op 4 rubberen dempblokken gezet voor wasmachines en nu niet meer die irritante toon.
Helaas ook gedaan maar nog steeds die fluittoon... heb ook gekeken naar de fan , heb volgens de Franse site de rumoerige fan 17 blades

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppeterr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:13:
Oke, help even jongens. We willen hier COD cold war op 120fps. Dus ik stel de output van de ps5 op 1080p in. In de system settings, stel ik in "performance". Vervolgens blijft de instelling in de game "greyed out"

Hoe doe ik dit ?
Volgens mij wordt het hier in de CoD Cold War video besproken ergens, wat ik me herinner..

YouTube: COD Black Ops Cold War: PS5 vs Xbox Series X - Ray Tracing, 120Hz Mo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
poor Leno schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:25:
[...]

Volgens mij wordt het hier in de CoD Cold War video besproken ergens, wat ik me herinner..

YouTube: COD Black Ops Cold War: PS5 vs Xbox Series X - Ray Tracing, 120Hz Mo...
Meer een vergelijk in verschillende modus enzo, uhm...iig thx voor de suggestie :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg morgen Valhalla binnen, nog nooit gespeeld dus ik ben benieuwd :)

Edit:
In het Xbox topic is er onderaan een link met een openbare friendlist op google sheets.
Een idee om dit voor PS5 te doen?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2020 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 10-10 23:03
ppeterr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:13:

Hoe doe ik dit ?
Heb je überhaupt een televisie met 120Hz-ondersteuning?

Dit zijn de stappen:
The method for turning on 120Hz in Call of Duty: Black Ops Cold War, which you need to get this high frame rate, is a little strange, as it will seem like it's disabled out of the gate. However, if you go into the PS5's own settings and set your game preferences to choose performance mode over the game's default settings, it will adjust accordingly. You have to reset Cold War once you've done this for it to take effect.
https://www.gamespot.com/...0fps-on-ps5/1100-6484452/

[ Voor 48% gewijzigd door NotSoSteady op 27-11-2020 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
NotSoSteady schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:00:
[...]

Heb je überhaupt een televisie met 120Hz-ondersteuning?
Ja dat dacht ik wel, ik heb een LG OLED E7. Het is ietwat nieuwe materie voor mij :)

Ik ben in de veronderstelling, dat als ik de ps5 op 1080p output zet. Vervolgens in de settings van de ps5 de performance mode aanzet. Ik in een game zoals COD cold war 120fps modus kan gebruiken.

Nou ben ik zelf meer van mooie graphics, maar mijn zoon wil graag 120fps in deze game.

Zodoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Segafreak83 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:27:
[...]

Schei uit man, niemand heeft die kopieer onzin, alleen Sony. Je blijft copying houden bij PS4 games.

En ik vermoedt dat ze deze ook nog intact hebben gehouden voor cross-gen games.

Hopelijk is het straks bij de "echte" PS5 games wel klaar met copying.
Vooral de slecht geoptimaliseerde cod etc hadden last van de slome update install.
De normale PS4 games hebben gewoon een update die binnen een minuut geïnstalleerd was.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:45:

Edit:
In het Xbox topic is er onderaan een link met een openbare friendlist op google sheets.
Leuk! Ik ben namelijk vriendloos op de Playstation :'(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ppeterr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:03:
[...]

Ja dat dacht ik wel, ik heb een LG OLED E7. Het is ietwat nieuwe materie voor mij :)

Ik ben in de veronderstelling, dat als ik de ps5 op 1080p output zet. Vervolgens in de settings van de ps5 de performance mode aanzet. Ik in een game zoals COD cold war 120fps modus kan gebruiken.

Nou ben ik zelf meer van mooie graphics, maar mijn zoon wil graag 120fps in deze game.

Zodoende :)
E7 heeft HDMI 2.0 dacht ik.
Dus voor 120hz zal daar idd wel een resolutie limiet aan zitten?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:11:
[...]

E7 heeft HDMI 2.0 dacht ik.
Dus voor 120hz zal daar idd wel een resolutie limiet aan zitten?
Ja daarom op 1080p toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lqium
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 06-12-2020
Altijd goed om te connecten met mede tweakers! PSN: Lqium :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
ppeterr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:12:
Een snelle vraag. Performance mode instellen. Ik dacht dat je dat per game kon instellen in de system settings. Maar nu vind ik het alleen terug in de globale instellingen.
Dus als ik daar instel performance voor een 120fps game, dan zal ik dat daarna voor een andere game weer terug moeten zetten ?
In het OS kan je alleen een voorkeur instellen; en die geldt dan voor alles. Het zal aan de individuele games zijn om iets met die voorkeur te doen. Maar je kan het ook gewoon in de betreffende games instellen, lijkt mij dat deze gewoon netjes de instellingen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Zou moeten kunnen idd.
Dacht dat alleen als je de PS4 backcompat deed dat daar een 60 FPS limiet op zat voor sommige games :?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
H.Boss schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 16:40:
Een vraagje over iets wat mij niet helemaal duidelijk is, heb nu een externe SSD van maar 250GB aangesloten. Hier staan wat PS4 games op. Morgen krijg ik de Samsung T7 1TB externe SSD binnen. Kan ik die aansluiten, formatteren en vervolgens via de PS5 alles van de andere externe SD overzetten?
Zoals al gemeld, je kan inderdaad eerst van je 'oude' SSD wat games naar je PS5 verplaatsen en dan weer terug naar je nieuwe T7 SSD.

-maar-: er zijn nogal wat mensen die problemen hebben met games die al via hun PS4 verplaatst zijn naar een externe opslag welke ze aansluiten op de PS5. Ik wil hier niet mee zeggen dat je problemen kan verwachten (mogelijk werkt het gewoon perfect :) ); maar ik zou wel voorzichtig rekening houden met het feit dat sommige games niet zullen werken.. Ik zou dan eigenlijk zelf er voor kiezen om die betreffende games gewoon opnieuw te downloaden/installeren op je PS5 en dan te verplaatsen naar je storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:00
Carn82 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:19:
[...]

Zoals al gemeld, je kan inderdaad eerst van je 'oude' SSD wat games naar je PS5 verplaatsen en dan weer terug naar je nieuwe T7 SSD.

-maar-: er zijn nogal wat mensen die problemen hebben met games die al via hun PS4 verplaatst zijn naar een externe opslag welke ze aansluiten op de PS5. Ik wil hier niet mee zeggen dat je problemen kan verwachten (mogelijk werkt het gewoon perfect :) ); maar ik zou wel voorzichtig rekening houden met het feit dat sommige games niet zullen werken.. Ik zou dan eigenlijk zelf er voor kiezen om die betreffende games gewoon opnieuw te downloaden/installeren op je PS5 en dan te verplaatsen naar je storage.
Lol.
Downloaden met de nieuwe psn speed is echt fluit je van een cent? Waarom zou je alles gaan kopiëren enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:17:
[...]

Zou moeten kunnen idd.
Dacht dat alleen als je de PS4 backcompat deed dat daar een 60 FPS limiet op zat voor sommige games :?
Nou misschien is dat dan wel een dingetje, ik zag een ps4 labeltje staan bij de thumbnail van de game. Dus ik dacht dat er iets niet klopte. Vervolgens heb ik COD verwijderd. Maar blijkbaar verwijder je daar alles mee.

Toen opnieuw gaan downloaden, en wat bleek. De ps5 ging het spel 2 keer downloaden....uhmm

Toen nog een keer vanaf het hoofd menu de game verwijderd, maar dit keer bleef in de downloads er wel een versie staan die ik nog steeds kan opstarten...

Beetje gek gedoe :)

Maar volgens mij heb ik nu de ps5 cross gen versie. Maar helaas dus nog steeds niet de mogelijkheid om de 120 fps instelling te gebruiken. 120fps staat trouwens wel in het menu, maar kan er niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
giantgiantus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:20:
[...]

Lol.
Downloaden met de nieuwe psn speed is echt fluit je van een cent? Waarom zou je alles gaan kopiëren enzo?
Ja, dat heb ik ook gedaan; ik denk ook niet dat het voor de gemiddelde Tweaker hier een probleem zal zijn :) Maar er zijn genoeg landen waar het internet relatief traag is of waar men met datacaps werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 14:02
Vandaag voor het eerst de Playstation 5 controller in de handen gehad, en er ook even mee gespeeld. Moet zeggen ondanks dat hij zwaarder voelt dan die van de PS4, vind ik het hele fijne controller. Ook het trillen voelt veel natuurlijker aan heb ik het idee. Denk toch dat ik, zodra ik de overstap maak voor de Playstation 5 ga, puur kwa controller op dit moment.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeterr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:42:
[...]

Meer een vergelijk in verschillende modus enzo, uhm...iig thx voor de suggestie :)
nee nee kijk maar.. volgens mij wordt er ergens idd besproken hoe je de PS moet zetten en dat 'greyed out' gebeuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
poor Leno schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:42:
[...]

nee nee kijk maar.. volgens mij wordt er ergens idd besproken hoe je de PS moet zetten en dat 'greyed out' gebeuren :)
Owwww, morgen kijk ik hem even helemaal door dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
vandaag een dagje vrij gehad veel Spider-Man remaster gespeeld, mooi spel! Wel 3 harde ps5 crashes gehad, hopelijk word dat in de toekomst wel beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xlast88
  • Laatst online: 20-04 18:39
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 18:45:

Edit:
Lijkt me een goed idee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ppeterr schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:55:
[...]

Owwww, morgen kijk ik hem even helemaal door dan :)
Heb t al gevonden, was zelf ook wel benieuwd haha

Geen idee of je dit bedoelt?

(Timestamped) YouTube: COD Black Ops Cold War: PS5 vs Xbox Series X - Ray Tracing, 120Hz Mo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 21:21
Ik gok dat de Ps5 firmware / software hier iets niet ondersteunt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het maar proberen :)

Lijstje om zelf aan te vullen en Tweakers toe te voegen indien gewenst.
https://docs.google.com/s...e7zhcHMc/edit?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Wat is dan het voordeel van mensen toevoegen op PSN? Ik speel voornamelijk single player namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Nu een week aan het gamen, dik tevreden.

Ik denk overigens niet dat de ps5 met raytracing en 4k vol 60 fps aan kan.
Zo krachtig is hij nu ook weer niet.

Maar uiteraard wel een dikke upgrade vanaf de ps4pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tovenaar1988
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04-2024
Kyhfin schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 21:52:
Wat is dan het voordeel van mensen toevoegen op PSN? Ik speel voornamelijk single player namelijk.
Ok.. de lijst komt er niet omdat jij singleplayer speeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 12:05

H.Boss

Hugo Boss

Carn82 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:19:
[...]

Nee, de SSD die er nu aan gekoppeld is heb ik pas met de PS5 gebruikt, dus een week geleden wat games gekopieerd.

Maar anders nieuwe SSD koppelen en de 5 games opnieuw downloaden.
giantgiantus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 19:20:
[...]

Lol.
Klopt, download ook supersnel met mijn 1Gbit verbinding.
Dus dat is ook prima mogelijk.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik ga volledig over op digitaal. Die blu-ray doet bij mij af aan de ervaring. Discs wisselen voelt ouderwets. Apparaat maakt geluid. Download is sneller dan kopiëren. Dan maar iets duurder uit. Gaming is sowieso spotgoedkope hobby.

[ Voor 8% gewijzigd door giantgiantus op 27-11-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Foutje

[ Voor 98% gewijzigd door giantgiantus op 27-11-2020 22:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
tovenaar1988 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:02:
[...]

Ok.. de lijst komt er niet omdat jij singleplayer speeld 8)7
Huh, waar slaat dat op? Ik vraag het gewoon. Ik heb geen PS4 gehad en vroeg gewoon open wat je eraan hebt om mensen op PSN te hebben. Daarbij geef ik ter info dat ik vooral single player speel. Voor online snap ik dat je nog misschien samen kan spelen. Ik bedoelde er niets mee, maar wat kan je verder met vrienden op PSN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

giantgiantus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:34:
Ik ga volledig over op digitaal. Die blu-ray doet bij mij af aan de ervaring. Discs wisselen voelt ouderwets. Apparaat maakt geluid. Dan maar iets duurder uit. Gaming is sowieso spotgoedkope hobby.
Ja. Downloaden gaat zo idioot snel dat de krappe opslag ook niet zo’n ding is. Je speelt toch niet alles op 1 dag.
Maar toch.. bijvoorbeeld RDR2 is 25 euro op disc, 15 euro tweedehands. Maar 60 euro in de store, toch best behoorlijk verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkreptile
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-09 17:21
Kyhfin schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:41:
[...]

Huh, waar slaat dat op? Ik vraag het gewoon. Ik heb geen PS4 gehad en vroeg gewoon open wat je eraan hebt om mensen op PSN te hebben. Daarbij geef ik ter info dat ik vooral single player speel. Voor online snap ik dat je nog misschien samen kan spelen. Ik bedoelde er niets mee, maar wat kan je verder met vrienden op PSN?
Met singleplayer games heb je soms ook dat je de time attacks van je vrienden kan zien enzo, zoals in astro's playroom met de speedruns op de stages, iemand laten helpen bij demon souls. los van singleplayer is spelen met andere mensen altijd veel leuker, een echte communtie voegt bij veel games iets toe.

Sometimes you just got to lick the stamp, and send it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:44:
[...]

Ja. Downloaden gaat zo idioot snel dat de krappe opslag ook niet zo’n ding is. Je speelt toch niet alles op 1 dag.
Maar toch.. bijvoorbeeld RDR2 is 25 euro op disc, 15 euro tweedehands. Maar 60 euro in de store, toch best behoorlijk verschil.
Eens. Is jammer. Maar met deals kom je een heel eind. Heb toch giga backlog. RDR2 is trouwens nu 30€.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
laugh schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 17:27:
[...]
Sorry maar ik moest wel heel hard lachen van de wipes _O- .

Ik denk dat je het verkeerd aanpakt. Het is ook niet bedoeld als een hack and slash door de mobs heen. Geduld hebben, proberen de mobs beetje voor beetje te lokken om zo te voorkomen dat je de hele horde op je af krijgt... Ik kon me herinneren dat ik die honden liet lokken naar een deur waar ze niet in konden. Zodat je op deze manier dus veilig de honden kon uitschakelen.
hehehe, ik snap dat je moet lachen, maar als je dit nooit gespeeld hebt wordt je wel direct in het diepe gegooid, zo kon ik er niet achter komen hoe je een wapen moet toekennen die je dan krijgt als je direct helemaal doodgemept wordt door die 1e hond die je tegenkomt. ik heb het serieus 1,5 uur geprobeerd om daar langs te komen en om te doorgronden hoe je een wapen toekent. Het is niet gelukt, totdat ik op youtube een tutorial vond, daarna was het een stuk makkelijker met zo'n bijl om die hond aan flarden te slaan.

Ik moest er uiteindelijk een tutorial op youtube voor opzoeken hoe dat mechanisme in elkaar zit :*)

voor de mensen die bloodborne ook voor het eerst spelen en ook geen idee hebben, hieronder staat de tutorial die je nodig hebt :)

[YouTube: How to Equip Weapons in Bloodborne]

[ Voor 9% gewijzigd door robinez op 27-11-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:20

CyBeRSPiN

sinds 2001

giantgiantus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:45:
[...]

Eens. Is jammer. Maar met deals kom je een heel eind. Heb toch giga backlog. RDR2 is trouwens nu 30€.
Ah yes, gek genoeg is het de special edition die 30 is, niet goed genoeg gezocht :)
Hou me maar even in nog, genoeg backlog van de PS+ collectie.

[ Voor 9% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-11-2020 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13:35
giantgiantus schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 22:45:
[...]

Ik heb 38 PS4 games op disc staan. Dat alleen al is genoeg reden om voor de disc versie te gaan voor mij :P.

De goedkopere deals zijn een leuk pluspunt en ook het hebben van een doosje, zeker met collector of special editions vind ik wel een toegevoegde waarde hebben.

Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik zie zeker wel veel voordeel van digitaal ook. GT Sport bijvoorbeeld heb ik digitaal, omdat ik die weleens tussen de single player games door speel. Dan kan ik de single player disc laten zitten terwijl ik een potje ga racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

robinez schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:11:
[...]

hehehe, ik snap dat je moet lachen, maar als je dit nooit gespeeld hebt wordt je wel direct in het diepe gegooid, zo kon ik er niet achter komen hoe je een wapen moet toekennen die je dan krijgt als je direct helemaal doodgemept wordt door die 1e hond die je tegenkomt. ik heb het serieus 1,5 uur geprobeerd om daar langs te komen en om te doorgronden hoe je een wapen toekent. Het is niet gelukt, totdat ik op youtube een tutorial vond, daarna was het een stuk makkelijker met zo'n bijl om die hond aan flarden te slaan.

Ik moest er uiteindelijk een tutorial op youtube voor opzoeken hoe dat mechanisme in elkaar zit :*)

voor de mensen die bloodborne ook voor het eerst spelen en ook geen idee hebben, hieronder staat de tutorial die je nodig hebt :)

[YouTube: How to Equip Weapons in Bloodborne]
Dat je dood gaat bij de 1e weerwolf in bloodborne was ook de bedoeling :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
YakuzA schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:19:
[...]

ja, want dan krijg je je wapens, maar ik dacht 1,5 uur lang dat je toch eerst dat huis uit moest zien te komen voordat je die wapens toe kon kennen aangezien nergens uitgelegd werd hoe je wapens toekent. Achteraf is het wel simpel, maar ik kwam er in ieder geval niet achter.

Met die bijl was die hond overigens in 2 klappen dood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Als ik spiderman (deel 1) koop in de psn-store, krijg ik dan automatisch de remastered versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 15:24
Hamazaki schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:40:
Als ik spiderman (deel 1) koop in de psn-store, krijg ik dan automatisch de remastered versie?
Volgens mij is de remastered versie alleen inbegrepen in de Miles Morales game.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Denman schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:45:
[...]

Volgens mij is de remastered versie alleen inbegrepen in de Miles Morales game.
Dus wanneer je op een PS5 de game in de store koopt dan krijg je de PS4 versie terwijl er een PS5 versie is? Dat zou wel heel krom zijn om eerlijk te zeggen

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 15:24
NosferatuX schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:47:
[...]

Dus wanneer je op een PS5 de game in de store koopt dan krijg je de PS4 versie terwijl er een PS5 versie is? Dat zou wel heel krom zijn om eerlijk te zeggen
Van de Playstation site:
Marvel's Spider-Man Remastered voor de PS5-console is alleen verkrijgbaar als onderdeel van de Marvel's Spider-Man: Miles Morales Ultimate Edition
https://www.playstation.c...ls-spider-man-remastered/

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Waarom krom? Door de BC kun je op een PS5 ook de hele PS4 catalogus kopen, en Spider-Man los is alleen op PS4 verschenen. De Remastered kan je alleen met Miles Morales verkrijgen. Op een PS5 ga je dus altijd wat moeten opletten met versies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
YakuzA schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:19:
[...]
WTF, heb dus zelf ook zeker een half uur geprobeerd zonder wapens en dan maar helemaal geconcludeerd dat dat geen spel voor mij is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
[...]

Ze hebben het niet voor niets “remastered” genoemd natuurlijk. Elke andere PS4 titel met PS5 upgrade blijft immers dezelfde titel behouden dus alleen al daaraan merk je dat dit een afwijkende situatie is.

Spider-Man Remastered is dus een compleet separate uitgave van Spider-Man en dat heeft dus niets met de PS4 versie van de game te maken. En jammer genoeg dus alleen verkrijgbaar in combinatie met Miles Morales, hoewel dat echt ooit nog weleens zal veranderen.

Hoewel ik het zelf ook jammer vind dat ie niet los verkrijgbaar is, is er weinig krom aan.

[ Voor 12% gewijzigd door joblamie op 28-11-2020 00:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NosferatuX
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
joblamie schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:52:
[...]

Ze hebben het niet voor niets “remastered” genoemd natuurlijk. Elke andere PS4 titel met PS5 upgrade blijft immers dezelfde titel behouden dus alleen al daaraan merk je dat dit een afwijkende situatie is.

Spider-Man Remastered is dus een compleet separate uitgave van Spider-Man en dat heeft dus niets met de PS4 versie van de game te maken. En jammer genoeg dus alleen verkrijgbaar in combinatie met Miles Morales, hoewel dat echt ooit nog weleens zal veranderen.

Hoewel ik het zelf ook jammer vind dat ie niet los verkrijgbaar is, is er weinig krom aan.
Er is dus een PS5 versie maar die kan je niet op de PS5 kopen, je kan alleen de PS4 versie op de PS5 kopen tenzij je een bundel koopt. Dat is per definietie behoorlijk krom.

Remastered is een excuus om de PS5 versie niet los te verkopen op de PS5? Huh.

[ Voor 80% gewijzigd door NosferatuX op 28-11-2020 02:34 ]

a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Natuurlijk kun je die kopen dat is de Miles Morales ultimate edition, dan koop je de PS5 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Mensen hier die That’s You! Al aan de gang hebben op de PS5? Op de PS4 werkte het top, nu kunnen de cliënts de game niet vinden

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
poor Leno schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 02:52:
[...]

Ja bij iedereen zal de BR drive flink geluid maken..

Dit is natuurlijk vrij logisch, want het zijn bewegende onderdelen die met een rotgang ronddraaien ;)

Hoe groter de inhoud op de disc en hoe meer informatie er doorgepompt moet worden, des te harder moet ie draaien.. Dat is al een ding vanaf de eerste CDrom spelertjes in PC's, die steeds groter werden en ook steeds sneller moesten lezen om de rest bij te houden.

Ik snap daarom wel de keuze voor het op een gegeven moment willen overstappen naar volledig digitaal/discloos zoals we nu bij de PS5 DE en de Xbox serie S hebben (Natuurlijk ook voor mindere kosten en maximale inkomsten) MS heeft dat toentertijd geprobeerd met de Xboxnogwat, maar toen was de 'wereld daar nog niet klaar voor', en zelfs nu zijn de mensen nog wat terughoudend, maar de DE versie heeft toch behoorlijk verkocht.

Ik verwacht bij de volgende generatie geen discs meer, wel nog consoles.. daarna geen idee :)
Ik hoop van niet. Ik vind het toch wel erg fijn om iets fysieks in handen te hebben als ik geld uitgeef. Dan kan ik zelf kiezen of ik het weer doorverkoop. Bij digitaal is het toch of het niet van jou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05:52
[...]

Ik dacht juist dat ze dit bij de PS5 eruit zouden slopen? Of is dit iets anders dan bijvoorbeeld de 100GB die je voor Warzone vrij moet houden omdat je anders je game niet kunt updaten.

Vind dat echt super irritant en totaal nutteloos aangezien ik, op de PS4, nog nooit van iemand heb gehoord dat er een update fout is gegaan.

Betekent uiteraard niet dat er nooit updates fout gaat, maar de extra ruimte die je vrij moet houden tov de kans dat het fout gaat vind ik de vrije ruimte niet waard aangezien de ruimte al beperkt is.

[ Voor 13% gewijzigd door schaapiej op 28-11-2020 05:44 ]

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
DaitoX schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 23:17:
[...]

Ik heb 38 PS4 games op disc staan. Dat alleen al is genoeg reden om voor de disc versie te gaan voor mij :P.

De goedkopere deals zijn een leuk pluspunt en ook het hebben van een doosje, zeker met collector of special editions vind ik wel een toegevoegde waarde hebben.

Maar ieder zijn ding natuurlijk. Ik zie zeker wel veel voordeel van digitaal ook. GT Sport bijvoorbeeld heb ik digitaal, omdat ik die weleens tussen de single player games door speel. Dan kan ik de single player disc laten zitten terwijl ik een potje ga racen.
Ja ik heb ook disc versie. Maar het voelt gewoon ouderwets. Incidenteel koop ik nog 4K blu-ray. Dus kan hem daar nog voor gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Ik heb bewust gekozen voor de digitale versie.

Ik koop al jaren geen fysieke games meer. Ik heb geen zin om op te staan om van game te wisselen en vind het geluid van de discdrive ook irritant. Preload van digitale games vindt ik super handig en kan gelijk bij launch spelen zonder eerst alles te installeren.

Ook bezit ik geen blueray discs (films etc). Ik betaal dus bewust (vaak) teveel voor een game uit de store terwijl ik die in de winkel goedkoper kan krijgen.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik nu al jaren Destiny 2 speel en enkel in 2020 Ghost of Tushima heb gekocht, dus het is niet zo dat ik gelijk tientallen games koop uit de store.

[ Voor 3% gewijzigd door CartmanMMA op 28-11-2020 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paulvitesse
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Gisteren m'n Samsung T7 SSD binnen gekregen. Gelijk alle PS4 spellen verplaatst. Merk echt geen verschil in laadtijd. Aanrader als je ruimte voor PS5 spellen wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:54
Ik moet zeggen dat ik de PS5 horizontaal vrij instabiel vind staan.
Niet dat hij uit zichzelf beweegt, maar als je er op duwt ergens, dan wiebelt hij.

Beetje vreemde keuze van Sony. Dit lijkt me toch ook wel gevoelig voor resonantie. Nu moet ik zeggen dat ik het allemaal mee vind vallen.
Wij hebben een 2e versie PS4 pro welke ook lekker de ruimte in gang met zijn aandrijving, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erapaz schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 05:02:
[...]

Ik hoop van niet. Ik vind het toch wel erg fijn om iets fysieks in handen te hebben als ik geld uitgeef. Dan kan ik zelf kiezen of ik het weer doorverkoop. Bij digitaal is het toch of het niet van jou is.
Idem.
De next gen zal wel volledig digitaal zijn neem ik aan maar daar zijn we nog niet :+
Het is vooral die 2dehands markt die het verschil maakt voor mij en het feit dat ik mentaal meer tijd wil investeren in een disc game dan een digital 8)7
Op mijn Series X zit ik maar te switchen in gamepass en is het veel meer casual gamen.

Ligt aan mij hoor :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
poor Leno schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:07:
[...]

Heb t al gevonden, was zelf ook wel benieuwd haha

Geen idee of je dit bedoelt?

(Timestamped) YouTube: COD Black Ops Cold War: PS5 vs Xbox Series X - Ray Tracing, 120Hz Mo...
Dat was het, en het door elkaar halen van resolutie en performance modus hielp ook niet :)

Staat nu op 120fps iig. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joblamie
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
ppeterr schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:30:
[...]

Dat was het, en het door elkaar halen van resolutie en performance modus hielp ook niet :)

Staat nu op 120fps iig. Thanks
En? Hoe is dat? Ziet het er nog een beetje fatsoenlijk uit op 1080p?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
joblamie schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:33:
[...]

Kom ik vanmiddag even op terug, ik zelf vind het belangrijk dat het er mooi uit ziet met natuurlijk de juiste performance. Mijn zoon wil hoge fps. Als hij er mee aan de gang gaat zal ik het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Laatst online: 10-10 13:10
NosferatuX schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 00:58:
[...]

Er is dus een PS5 versie maar die kan je niet op de PS5 kopen, je kan alleen de PS4 versie op de PS5 kopen tenzij je een bundel koopt. Dat is per definietie behoorlijk krom.

Remastered is een excuus om de PS5 versie niet los te verkopen op de PS5? Huh.
Ik heb de digitale PS4 versie gekocht van Spider-man MM erna heb ik hem gratis geüpgraded na PS5 versie en ingame heb ik voor 20 euro de Remastered gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:45:

Leuk idee, maar zelf speel momenteel alleen Singple player, dus loont zich voor mij (nog) even niet om daar bij te komen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
joblamie schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 10:33:
[...]

Nou hij is COD nu op 120fps aan het spelen en ik moet zeggen het ziet er nog steeds gelikt uit. De donkere delen zijn wel een stuk donkerder. Brightnes omhoog schroeven resulteert dan weer in de lichte delen dat het te licht is :) Wellicht dat dan de HDR settings iets kan veranderen daar aan, maar die settings is in-game gelocked. En dat kan dan weer wel veranderd worden in de system settings.

Iedere keer met de settings zo rommelen zie ik nou ook weer niet helemaal zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Volgens iemand in de discord zou cyberpunk 2077 30 fps zijn op ps5 maar hier is toch nog niks bekend over?

Als ik straks op mijn next gen console 30 fps 1080P speel in een van de meeste hyped games die al 20 keer delayed is ga ik echt lachen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t0mmiiiii
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-10 21:53
pokle312 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:26:
Volgens iemand in de discord zou cyberpunk 2077 30 fps zijn op ps5 maar hier is toch nog niks bekend over?

Als ik straks op mijn next gen console 30 fps 1080P speel in een van de meeste hyped games die al 20 keer delayed is ga ik echt lachen...
Volgens mij is hier inderdaad nog geen informatie over. Ik verwacht (en ben bang voor) 30fps op bijna 4k. Ik hoop enorm dat er wel een 60fps modus op zit, anders ga ik denk ik wachten met spelen tot de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Disfigured
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:37
pokle312 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 11:26:

Alle trailers en beelden van de game zijn 30, dus ik verwacht (nog) geen 60 fps optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 20:45:

Waar moet ik dit melden of aan wie om dit eventueel vast te pinnen onderaan?

:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 15:55

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo heb sinds gisteravond een lg 55cx. Beetje lopen spelen en heb nu wel goede settings lijkt het. Is lekker scherp en hdr is nice! Nog niet helemaal weggeblazen maar hoop dat dit nog fine-tuning is van de settings. Maar 4k is zeker nice. Hdr ook dus ja alleen nog iets met geluid fixen maar komt wel keer. Ben in iedergeval geen 1080peasant meer :+

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Voor wie interesse heeft in hoe Sackboy als cross gen game uit de verf komt:

https://www.eurogamer.net...g-adventure-tech-analysis

Voor wie denkt dat het een stap is zoals PS4>PS4Pro, dat is het niet :)

[ Voor 5% gewijzigd door Michiel_1982 op 28-11-2020 13:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:52
v8power67 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:30:
Zo heb sinds gisteravond een lg 55cx. Beetje lopen spelen en heb nu wel goede settings lijkt het. Is lekker scherp en hdr is nice! Nog niet helemaal weggeblazen maar hoop dat dit nog fine-tuning is van de settings. Maar 4k is zeker nice. Hdr ook dus ja alleen nog iets met geluid fixen maar komt wel keer. Ben in iedergeval geen 1080peasant meer :+
Algemene settings deze aanhouden:
https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/cx-oled/settings

PS5 settings
YouTube: Best PS5 Video Settings Demonstrated Using LG CX OLED TV

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan weer een tijdje weg :)
DIRT 5 aan 39,99 bij MM BE, kon die niet laten liggen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvNV3T0s_x8YAkhUokxL9aA2rP0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9rVWRV2YpO2Oq8I0EcAOwCAq.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 21:45

DarkSide

theres no place like ::1

Michiel_1982 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:38:
Voor wie interesse heeft in hoe Sackboy als cross gen game uit de verf komt:

https://www.eurogamer.net...g-adventure-tech-analysis

Voor wie denkt dat het een stap is zoals PS4>PS4Pro, dat is het niet :)
Vind anders nog best aardig.
Nette scaling tussen de consoles. En de PS5 mooie hoger res en meer reflecties en wat kleine zaken die je gewoon niet ziet op de PS4 en Pro consoles.

Nette crossgen titel en toch wat extras op de PS5

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 06:44:
[...]

Ook @poor Leno. Inmiddels is duidelijk dat mensen 2 types geluiden hebben met de blu Ray speler.
huh oh dat wist ik niet :X

Hoe dan ook, een BR speler maakt altijd een takkelawaai, of t nou in een console is of een pc oid :/

Maar goed, wel in mindere mate dan de fan, de BR speler is iig te wisselen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-10 13:34
@Steven030 de mijne maakt vergelijkbaar geluid met je eerste filmpje, maar beetje lastig om in te schatten of de jouwe luider is

Acties:
  • +2 Henk 'm!
v8power67 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 13:30:
Ik heb vandaag ook een CX gehaald, maar dan een maatje kleiner, de 48". Kom ook van 1080p dus dit is echt grote stappen vooruit. Jammer van de diepe voet, maar wel weer ideaal dat ik dan de PS5 er mooi achter kan verstoppen.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kyhfin
Er is een speciaal topic geopend met problemen. Daar vind je misschien meer of kunnen ze je helpen. Zie topic-warning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Mijn zoon speelt de cross gen versie van COD cold war. HIj geeft aan behoorlijk vaak een "connection lost with host" te krijgen. Herkend iemand dit ? Als hij op de ps4 verder gaat, heeft hij er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Was er nou een manier om Cold War kleiner dan 212gb te krijgen? Mijn schijf zit bijna vol met Cold War, Warzone, Miles Morales, Spider-Man Remastered en Ghost of Tsushima. Moet anders maar even selectief gaan verwijderen totdat er een ssd ingebouwd kan worden, maar als de bestandsgrootte van Cold War kleiner kan zou dat mooi zijn. Wel met zowel SP als MP als Zombie behouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:03:
Was er nou een manier om Cold War kleiner dan 212gb te krijgen? Mijn schijf zit bijna vol met Cold War, Warzone, Miles Morales, Spider-Man Remastered en Ghost of Tsushima. Moet anders maar even selectief gaan verwijderen totdat er een ssd ingebouwd kan worden, maar als de bestandsgrootte van Cold War kleiner kan zou dat mooi zijn. Wel met zowel SP als MP als Zombie behouden
Heb je wel de ps4 versie er al af gegooid ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steven030
ppeterr schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:33:
[...]

Heb je wel de ps4 versie er al af gegooid ?
Ik heb de Ultimate edition gekocht op de PS5 in de PS5 store en gewoon vanaf daar gedownload. Ik heb het spel nooit op de Ps4 gehad. Maar met 212gb moet er wel iets zijn lijkt me. Hoe doe je dat en hoe weet ik dan welke ik moet verwijderen? Ik zie wel bijvoorbeeld 2 keer 3 campaign files. Moet ik dan de kleinste 3 verwijderen, er staat geen PS4 bij ofzoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05:52
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:35:
[...]

Ik heb de Ultimate edition gekocht op de PS5 in de PS5 store en gewoon vanaf daar gedownload. Ik heb het spel nooit op de Ps4 gehad. Maar met 212gb moet er wel iets zijn lijkt me. Hoe doe je dat en hoe weet ik dan welke ik moet verwijderen? Ik zie wel bijvoorbeeld 2 keer 3 campaign files. Moet ik dan de kleinste 3 verwijderen, er staat geen PS4 bij ofzoiets
Er vanuit gaande dat het de PS5 hetzelfde is als op de PS5; via het in-game menu zou je dan onderdelen moeten kunnen installeren/de-installeren. Campaign, multiplayer, warzone, zombies etc
212GB is wel heel veel, ben je 2e van de disc kwijt met alleen CoD! :+

<GoT>NightStalker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
schaapiej schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:44:
[...]

Er vanuit gaande dat het de PS5 hetzelfde is als op de PS5; via het in-game menu zou je dan onderdelen moeten kunnen installeren/de-installeren. Campaign, multiplayer, warzone, zombies etc
212GB is wel heel veel, ben je 2e van de disc kwijt met alleen CoD! :+
Klopt, dat werkt hetzelfde, alleen weet ik niet welke onderdelen ik moet verwijderen. Misschien moet ik trouwens sowieso even wachten tot de bugs met CW definitief weg zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Nu online
Steven030 schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:35:
[...]

Hier hebben we dus de cross-gen, tijdens het downloaden haalt de ps5 het 2x binnen. Een die als een tegel in het menu naar voren komt met een "ps4" badge. En een in de bibliotheek --> geinstalleerd, dit is dan de ps5 versie.

Wij hebben via het normale menu dan de "ps4 versie" verwijderd. En vervolgens starten wij vanuit de bibliotheek en dan het tabje geinstalleerd de ps5 versie.

Gek gedoe eigenlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
ppeterr schreef op zaterdag 28 november 2020 @ 18:47:
[...]

Hier hebben we dus de cross-gen, tijdens het downloaden haalt de ps5 het 2x binnen. Een die als een tegel in het menu naar voren komt met een "ps4" badge. En een in de bibliotheek --> geinstalleerd, dit is dan de ps5 versie.

Wij hebben via het normale menu dan de "ps4 versie" verwijderd. En vervolgens starten wij vanuit de bibliotheek en dan het tabje geinstalleerd de ps5 versie.

Gek gedoe eigenlijk wel.
Lol, ik heb nergens een PS4 badge gezien, maar dat zou betekenen dat ik tot nu toe de PS4 versie heb gespeel haha. Heb hem puur vanuit het hoofdmenu opgestart. Vanavond eens testen
Pagina: 1 ... 34 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord