Bij mij werken die cards sowieso niet. Zie alleen maar wat trophies.
Dat volt en ampère verhaal maakt natuurlijk geen fuck uit. Het is usb dus daar zit een maximum aan.RandyAmsterdam schreef op maandag 30 november 2020 @ 17:53:
[...]
Yes, en het stopcontact voordeel... PS5 kan gewoon uit terwijl je je controllers oplaadt. En de juiste aantal volt en ampère.
Dat klopt niet helemaal....AMARONE schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:11:
[...]
Dat volt en ampère verhaal maakt natuurlijk geen fuck uit. Het is usb dus daar zit een maximum aan.
Hmm dat zou apart zijn. Heb wel zelf meteen de ps4 versies verwijderd voordat ik begon aan de games. Maar heb dat het soms wel soms niet werkt. Hopen dat het te patchen is!Carn82 schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:06:
[...]
[...]
Ik denk dat ik al een vermoeden heb.. ik had in het begin de PS4 en de PS5 versie van Miles geinstalleerd staan. Toen zag ik ze dus netjes wel. 1 of 2 dagen later dacht ik "ik zal die PS4 versie maar eens verwijderen"; en ik heb het idee dat sindsdien de cards niet goed meer werken. Sterker nog: omdat ik alleen maar wat algemene trophy-cards zie (die verder grijs zijn en geen verdere opties geven) lijkt het haast of ik de 'PS4' cards van Miles nu zie. Want als ik bijvoorbeeld Destiny 2 speel zie ik daar ook alleen maar Trophy-gerelateerde cards waar ik verder weinig mee kan.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik had toch liever gehad dat de charging dock een USB power ingang had ipv een verplichte stopcontact gebruik. Dan kon ik de USB kabel met de ps5 verbinden zodat de stroom van de ps5 komt. Of als je geen USB poort van de ps5 wil gebruiken kon je een USB power adapter gebruiken.AppleFan2007 schreef op maandag 30 november 2020 @ 18:01:
[...]
inderdaad, en minder gedoe met draden.
Of als je twee controllers hebt maar geen 2 stopcontacten achter de bank.
Maar nope.
Nu moet ik weer een lange dikke kabel naar de overvolle stekkerdoos laten gaan achter de tv.
Want die charging dock heeft een powerbrick en een lange stroomkabel.
De stekkerdoos wordt al gebruikt door TV, av receiver, actieve subwoofer, psvr, ps5 (als ik die in huis krijg), Telenet digicorder.
Hoe minder kabels er over de grond gaan hoe beter. Mja dat wordt cable management weer.
Dat met die activities had ik ook een tijdje geleden gepost. Het is jammer dat je niet direct 'continue save game' kan doen of zoiets. Ik zie ook alleen trophy cards bij Spider-Man Remastered
[ Voor 18% gewijzigd door Kyhfin op 01-12-2020 08:56 ]
Ja in begin dacht ik ook dat het zo zou werken met savegames. Maar helaas, dat zou zoveel handiger zijn.Kyhfin schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:06:
Dat met die activities had ik ook niet een tijdje geleden gepost. Het is jammer dat je niet direct continue save game kan doen of zoiets. Ik zie ook alleen trophy cards bij Spider-Man Remastered
Heb btw ook soms dat ik spiderman opstart( remaster en miles) dat ik ene keer wel splash screens krijg en andere keer niet. En dacht eerst heeft met cold boot van conaole te maken maar nee dat is ook gewoon random. Jammer want dat maakt het opstart ineens heel traag..
Vanavond nog een bugje (denk ik) waar de vrouwen in huis niet mee konden lachen. 
Ze zaten beneden TV te kijken. Dus wou zoon tonen hoe hij boven op de PS4 Remote Play kon gebruiken. Toen Remote Play de PS5 vond klonk ineens geroep van beneden. Bleek de TV via HDMI-CEC overgeschakeld te zijn naar de input van de PS5.
Voor zover ik me herinner deed de PS4 dit wel goed en stuurde geen beeld uit over HDMI als je Remote Play doet.
Ze zaten beneden TV te kijken. Dus wou zoon tonen hoe hij boven op de PS4 Remote Play kon gebruiken. Toen Remote Play de PS5 vond klonk ineens geroep van beneden. Bleek de TV via HDMI-CEC overgeschakeld te zijn naar de input van de PS5.
Voor zover ik me herinner deed de PS4 dit wel goed en stuurde geen beeld uit over HDMI als je Remote Play doet.
Hey, dat is mij dus ook opgevallen.v8power67 schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:52:
[...]
Ja in begin dacht ik ook dat het zo zou werken met savegames. Maar helaas, dat zou zoveel handiger zijn.
Heb btw ook soms dat ik spiderman opstart( remaster en miles) dat ik ene keer wel splash screens krijg en andere keer niet. En dacht eerst heeft met cold boot van conaole te maken maar nee dat is ook gewoon random. Jammer want dat maakt het opstart ineens heel traag..
Wat ook nog eens zou kunnen is dat men met een van de recente updates dit heeft 'stukgemaakt'. Ik zal dadelijk Miles eens verwijderen en opnieuw installeren; misschien dat dat wat uitmaakt.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 10:51
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Ik had bij Miles wel de activity cards, regelmatig gebruikt om even snel zo'n 'app' sidemission te starten.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Als het werkt laat effe weten ! Wabt tis erg handig dat activiteiten laden.Carn82 schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:17:
[...]
Hey, dat is mij dus ook opgevallen.
Wat ook nog eens zou kunnen is dat men met een van de recente updates dit heeft 'stukgemaakt'. Ik zal dadelijk Miles eens verwijderen en opnieuw installeren; misschien dat dat wat uitmaakt.
Ik had ook gewoon de activity cards, en ook veelvuldig gebruikt om snel naar een missie te gaan. Daarnaast om te kijken hoelang een missie duurt, ook erg handige info.Chaoss schreef op maandag 30 november 2020 @ 22:26:
Ik had bij Miles wel de activity cards, regelmatig gebruikt om even snel zo'n 'app' sidemission te starten.
Ik krijg van alle ps5 games enkel mijn trophy cards te zien. Denk dus dat hier nog een of andere bug in schuil gaat. Zou graag ook wat tips etc willen zien op de cards. Maar als dit nu nog niet is is dit natuurlijk zo. Kan voor nu nog wel even mijn gsm erbij pakken
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Gewoon grotere stekkerdoos kopen, 6 stekkers is maar een kleine 🤣Cowboy_Henk schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:04:
[...]
Ik had toch liever gehad dat de charging dock een USB power ingang had ipv een verplichte stopcontact gebruik. Dan kon ik de USB kabel met de ps5 verbinden zodat de stroom van de ps5 komt. Of als je geen USB poort van de ps5 wil gebruiken kon je een USB power adapter gebruiken.
Maar nope.
Nu moet ik weer een lange dikke kabel naar de overvolle stekkerdoos laten gaan achter de tv.
De stekkerdoos wordt al gebruikt door TV, av receiver, actieve subwoofer, psvr, ps5 (als ik die in huis krijg), Telenet digicorder.
Hoe minder kabels er over de grond gaan hoe beter. Mja dat wordt cable management weer.
Maar even serieus psvr + camera zijn sl 2 usb poorten, dan nog een externe hdd en dan houdt je alleen de usb-c kabel voor de rest. In mijn setup kan ik de kabels van de oplader redelijk wegwerken achter mijn scherm, maar met usb moet weer dingen in het zicht hangen aan de voorkant. Natuurlijk ieder zijn voorkeur....
Snap dat blok eigenlijk ook niet, het vermogen is maar beperkt. Vermoed maar 1A per controller. Maar misschien heb ik het mis
Als je de Charching dock in je ps5 wil steken kun je dat toch netzogoed met de kabel doen? Dan heb je de hele dock niet nodig.Cowboy_Henk schreef op maandag 30 november 2020 @ 21:04:
[...]
Ik had toch liever gehad dat de charging dock een USB power ingang had ipv een verplichte stopcontact gebruik. Dan kon ik de USB kabel met de ps5 verbinden zodat de stroom van de ps5 komt. Of als je geen USB poort van de ps5 wil gebruiken kon je een USB power adapter gebruiken.
Maar nope.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Van het weekend Astro's Playroom Platinum gehaald en nu begonnen met Bugsnax. Een beetje een vreemde game, maar de kinderen kunnen meehelpen.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Idd, deze snapte ik ook niet helemaal....Oxigeon schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:41:
[...]
Als je de Charching dock in je ps5 wil steken kun je dat toch netzogoed met de kabel doen? Dan heb je de hele dock niet nodig.
Zouden ze sneller opladen met dat blok? Vindt het met USB op de PS5 nogal langzaam gaan.cold_as_ijs schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:34:
[...]
Gewoon grotere stekkerdoos kopen, 6 stekkers is maar een kleine 🤣
Maar even serieus psvr + camera zijn sl 2 usb poorten, dan nog een externe hdd en dan houdt je alleen de usb-c kabel voor de rest. In mijn setup kan ik de kabels van de oplader redelijk wegwerken achter mijn scherm, maar met usb moet weer dingen in het zicht hangen aan de voorkant. Natuurlijk ieder zijn voorkeur....
Snap dat blok eigenlijk ook niet, het vermogen is maar beperkt. Vermoed maar 1A per controller. Maar misschien heb ik het mis
Nou.. bleek dat ik nogsteeds de PS4 versie geïnstalleerd had.. Ik zou zweren dat ik deze al had verwijderdv8power67 schreef op maandag 30 november 2020 @ 20:49:
[...]
Hmm dat zou apart zijn. Heb wel zelf meteen de ps4 versies verwijderd voordat ik begon aan de games. Maar heb dat het soms wel soms niet werkt. Hopen dat het te patchen is!

Ben niet zo goed thuis in de usb specs (wiki is my friendRandyAmsterdam schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 00:04:
[...]
Zouden ze sneller opladen met dat blok? Vindt het met USB op de PS5 nogal langzaam gaan.
Dit slaat natuurlijk feitelijk nergens op. Het mooie aan de dock is dat je de controller er zo op kan leggen en dat je dan geen kabeltje in de controller hoeft te steken. Gemak en mooi aanzicht. Dat heeft werkelijk niets te maken met wat er aan het uiteinde van de kabel zit; een stekker of een losse USB aansluiting.Oxigeon schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:41:
[...]
Als je de Charching dock in je ps5 wil steken kun je dat toch netzogoed met de kabel doen? Dan heb je de hele dock niet nodig.
Voor mij is het geen onoverkomelijk probleem dat er een stekker aan zit, maar ook ik zou de voorkeur hebben gehad aan een USB-aansluiting.
Dat is wel apart want telefoonladers heb je al tot 65 watt... Je telefoon moet dat dan wel onderdteunen. Volgens mij zijn dat ook dikkere usb kabeltjes.cold_as_ijs schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:06:
[...]
Ben niet zo goed thuis in de usb specs (wiki is my friend) maar er zit dus een maximum aan wat USB aan vermogen mag leveren, 4.5 W voor de USB A poorten aan de achterkant en 2.5W voor de USB poort aan de voorkant. Als je daar ook nog eens 2 controllers op moet aansluiten houdt het niet over, zeker met de voorste poort. USB c kan tot 100 W maar dat is weer afhankelijk of Power Delivery erin zit, wat ik vermoed van niet.
Als je een telefoon op een usb poort aansluit om op te laden dan gaat dat echt niet met 65 wattRandyAmsterdam schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:32:
[...]
Dat is wel apart want telefoonladers heb je al tot 65 watt... Je telefoon moet dat dan wel onderdteunen. Volgens mij zijn dat ook dikkere usb kabeltjes.
Computer says no
Mensen die de 3d audio feature geweldig vinden? Ik speel zelf met een astro A40. Bij spidey vond ik het gewoon slecht klinken. Met demon's souls vind het goed, maar blaast het me niet weg en geef ik toch voorkeur aan normale audio met de MixAmp van astro dat ook redelijk een 3d effect heeft.
Ik verbaas me een beetje dat er geen test / demo van 3D audio ingebakken zit? Je kunt kiezen uit 5 profielen, maar hoe test je dat dan fatsoenlijk?
Dus laadt he sneller op met een charger in stopcontact, mits het op te laden apparaat het aantal watts ondersteund.Meekoh schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:36:
[...]
Als je een telefoon op een usb poort aansluit om op te laden dan gaat dat echt niet met 65 wattZoveel staat er niet op de USB poort van een PC/console. Een stekkerblokje kan wel, omdat het rechtstreeks uit je stopcontact komt.
Dat heb ik ook wel. Ik hoop dat ze nog een update moeten gaan uit brengen om de audio te verbeteren. Als ik het vergelijk met spatial audio via mijn Airpods Pro, dan heeft dat een betere surround sound dan dat van Playstation. Voor de Playstation gebruik ik de nieuwe Pulse headset overigens.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:47:
Ik verbaas me een beetje dat er geen test / demo van 3D audio ingebakken zit? Je kunt kiezen uit 5 profielen, maar hoe test je dat dan fatsoenlijk?
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Ik zou ook graag een test willen met een geluid dat meerdere keren wordt afgespeeld uit verschillende hoeken.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:47:
Maar volgens Sony moet je het profiel kiezen waarbij het water het meest op oor niveau klinkt. Zal vast een bepaalde logica achter zitten. Bij mij werkt het het beste als je met je ogen dicht gaat luisteren en dan bij de onderste of bovenste begint. Je hoort dan wel degelijk dat het geluid naar boven beweegt en de vraag is dan bij welk punt je moet stoppen om het op oorhoogte te horen.
Best bizar inderdaad. Een demo en configuratie combo was ideaal geweest. Had overigens wel m'n eerste wow-momentje gisteren met die 3d audio in Demon's Souls... op een map waar het regende klonk het bijna alsof je iedere druppel kon horen. M'n nekharen gingen er van overeind staan (op een goede manier).CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:47:
De 3D pulse Headset.. Ik denk dat een aantal van jullie deze wel hebben aangeschaft.. Wat vinden jullie ervan? Zelf heb ik hem nu aan de PRO hangen. Zelf vind ik hem kraakhelder, de surround effecten zijn heel erg goed. Maar de Bass valt me wat tegen. Dit zul je wel niet kunnen instellen? De review van IGN vond het juist een wow effect hebben. Maar komt dat omdat hij het via een PS5 hoorde? (3DTempest en Miles M.)
Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is.
Ik ben benieuwd wat jullie ervaring is.
Ik krijg net te horen dat ik deze week 200 euro aan bonnen mag ophalen op kantoor! Dat worden dus een paar hele leuke dagen met nieuwe games!

Misschien wist je dit al, maar als je twee keer op de PS knop drukt krijg je een menu te zien waar de hints staan. Het werkt goed bij Demon's Souls en Astro's Playroom (waarschijnlijk alle Sony games).Oxigeon schreef op maandag 30 november 2020 @ 23:33:
Ik krijg van alle ps5 games enkel mijn trophy cards te zien. Denk dus dat hier nog een of andere bug in schuil gaat. Zou graag ook wat tips etc willen zien op de cards. Maar als dit nu nog niet is is dit natuurlijk zo. Kan voor nu nog wel even mijn gsm erbij pakken
Edit: je moet wel PS plus hebben trouwens.
[ Voor 3% gewijzigd door disguisedpotato op 01-12-2020 09:31 ]
Twee keer? Dat is toch bij één keer drukken al? Doet twee keer echt wat?disguisedpotato schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:31:
[...]
Misschien wist je dit al, maar als je twee keer op de PS knop drukt krijg je een menu te zien waar de hints staan. Het werkt goed bij Demon's Souls en Astro's Playroom (waarschijnlijk alle Sony games).
Edit: je moet wel PS plus hebben trouwens.
Gisteren na de zoveelste keer een filmpje bij een achievement e.d., gewoon lekker uit gezet al die opties. Gebruik het toch niet en neemt alleen maar nodeloos ruimte op.
Ook wat spellen van de PS4 opgestart en dat werkt gewoon goed. Dus denk dat we later een losse SSD (liefst intern natuurlijk) aan gaan sluiten voor de PS4 games.
En de PS4 pro gaat uitgefaseerd worden. Zie er weinig extra's voor om hem in die kast te laten. De X360 gaat terug en later in het jaar komt daar (na controle welke spellen en generaties hij kan afspelen) de X Series X voor in de plaats. Dan hebben we alleen de PS3 dan nog extra staan, maar de Wii staat ook nog naast de WiiU.
Alleen het laden bij PS4 spellen vanaf disc zorgt er met regelmaat voor dat hij lekker lawaai staat te maken.
Ook wat spellen van de PS4 opgestart en dat werkt gewoon goed. Dus denk dat we later een losse SSD (liefst intern natuurlijk) aan gaan sluiten voor de PS4 games.
En de PS4 pro gaat uitgefaseerd worden. Zie er weinig extra's voor om hem in die kast te laten. De X360 gaat terug en later in het jaar komt daar (na controle welke spellen en generaties hij kan afspelen) de X Series X voor in de plaats. Dan hebben we alleen de PS3 dan nog extra staan, maar de Wii staat ook nog naast de WiiU.
Alleen het laden bij PS4 spellen vanaf disc zorgt er met regelmaat voor dat hij lekker lawaai staat te maken.
Ja twee keer drukken krijg je een ander menu! Dan krijg je een klein verticaal menu aan de linkerkant van je scherm.Kyhfin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:34:
[...]
Twee keer? Dat is toch bij één keer drukken al? Doet twee keer echt wat?
Okee naja mooi dat gefixed is. Ik heb de ps4 versie echt niet meer staan. Maar net de game uitgespeeld. 11uurtjes alles gedaan. Maar moet nog de nodige trophys, en ga een new game plus doen. Vond originele spiderman (2018 remaster) leuker qua verhaal maar vond deze fijner qua lengte. Verder beide extreme dikke games !! Geef ze beide een 9!Carn82 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 07:44:
[...]
Nou.. bleek dat ik nogsteeds de PS4 versie geïnstalleerd had.. Ik zou zweren dat ik deze al had verwijderdMaar goed, nu zie ik wel weer de juiste cards
Sjonge jonge, ik leer ook elke dag nog wat. Heb je dat toevallig geprobeerd of hoe wist je dat? Ik ga het vanavond eens proberen.disguisedpotato schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:46:
[...]
Ja twee keer drukken krijg je een ander menu! Dan krijg je een klein verticaal menu aan de linkerkant van je scherm.
Zelfde is nu eigenlijk met Spider-man. Er zijn zoveel toetsencombinaties voor verschillende acties/skill tricks etc. Gelukkig kan je die nog vinden in een overzicht met filmpjes, maar het is wel wennen soms vind ik.
Spiderman remaster ook platinum. Nee, niet even de save inladen en klaar 
Was mooi avontuur, maar de grind naar platinum vond ik wel behoorlijk vermoeiend. Wat minder crimes had wel oke geweest
Nu verder met Miles en Sackboy. Hoop dit jaar eigenlijk wel een release datum te horen van Ratchet en Clank.
Was mooi avontuur, maar de grind naar platinum vond ik wel behoorlijk vermoeiend. Wat minder crimes had wel oke geweest

Nu verder met Miles en Sackboy. Hoop dit jaar eigenlijk wel een release datum te horen van Ratchet en Clank.
Ik heb een YouTube video gekeken in de trant van "15 dingen die je nog niet wist over je PS5". Dit was wel het interessantste dat ik tegenkwam volgens mij (en misschien de 'music' knop in het control center waarmee je de Spotify kan luisteren tijdens het gamen).Kyhfin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 09:58:
[...]
Sjonge jonge, ik leer ook elke dag nog wat. Heb je dat toevallig geprobeerd of hoe wist je dat? Ik ga het vanavond eens proberen.
Zelfde is nu eigenlijk met Spider-man. Er zijn zoveel toetsencombinaties voor verschillende acties/skill tricks etc. Gelukkig kan je die nog vinden in een overzicht met filmpjes, maar het is wel wennen soms vind ik.
65 Watt valt onder de power delivery spec wat onderdeel is van USB C (tot 100 Watt zelfs). Maar dat is dus niet een standaard onderdeel van USB C. Dus dat zou alleen via de USB C poort op de console mogelijk moeten zijn, maar kans is klein dat ze dit op een console toevoegen aangezien dit de kosten verhoogd voor zowel de console als de controller.RandyAmsterdam schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 08:32:
[...]
Dat is wel apart want telefoonladers heb je al tot 65 watt... Je telefoon moet dat dan wel onderdteunen. Volgens mij zijn dat ook dikkere usb kabeltjes.
Heb net even gekeken, de dock levert 14.3W. Dus laden zal sneller gaan als via de USB poorten
Ja en als Spotify draait en je drukt dubbel ps knop hoort hij de spotify player te laten zien. Maar jammere is dat als je muziek aanzet vanaf je telefoon dat dit niet goed werkt. Dan moet je de muziek tab open hebben en zodra er dan een nummer veranderd dan komt de player in beeld en werkt de dubbel ps knop pas. Vaag.. werkte op ps4 stuk relaxder.disguisedpotato schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:12:
[...]
Ik heb een YouTube video gekeken in de trant van "15 dingen die je nog niet wist over je PS5". Dit was wel het interessantste dat ik tegenkwam volgens mij (en misschien de 'music' knop in het control center waarmee je de Spotify kan luisteren tijdens het gamen).
Gisteravond voor de grap weer even darksouls 3 op de ps4 gecheckt. Wat een grote verbetering is de ps5, zonder dat je het door hebt.
Controller voelt klein, licht en goedkoop. Het menu is echt verschrikkelijk traag... En wat een gigantisch verschil is 60 fps t.o.v. van 30... Kreeg er gewoon koppijn van!
Controller voelt klein, licht en goedkoop. Het menu is echt verschrikkelijk traag... En wat een gigantisch verschil is 60 fps t.o.v. van 30... Kreeg er gewoon koppijn van!
Haha, dan moet je Dark Souls 3 in je PS5 stoppen, kun je hem spelen op 60 fps mét de Dual Sense!RA0UL schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:56:
Gisteravond voor de grap weer even darksouls 3 op de ps4 gecheckt. Wat een grote verbetering is de ps5, zonder dat je het door hebt.![]()
Dat was zn punt toch juistDisfigured schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 11:08:
[...]
Haha, dan moet je Dark Souls 3 in je PS5 stoppen, kun je hem spelen op 60 fps mét de Dual Sense!
Vorige week donderdag eindelijk de PS5 binnen nadat Bol.com hem kwijtgeraakt was.
Nazenden ging gelukkig wel goed.
Maar man, wat een geweldig apparaat. Genieten van de snelle laadtijden (alleen kan ik in AC Valhalla nu de tips in de laadschermen niet meer lezen
) en de DualSense voegt echt een stukje extra dimensie aan het gamen toe 
Vind het alleen wel jammer (waarschijnlijk als 1 van de weinigen) dat de lightbar op de DualSense niet standaard licht geeft
Maar man, wat een geweldig apparaat. Genieten van de snelle laadtijden (alleen kan ik in AC Valhalla nu de tips in de laadschermen niet meer lezen

Vind het alleen wel jammer (waarschijnlijk als 1 van de weinigen) dat de lightbar op de DualSense niet standaard licht geeft
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Verwijderd
Zelfde probleem bij ValhallaBas170 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 12:12:
Vorige week donderdag eindelijk de PS5 binnen nadat Bol.com hem kwijtgeraakt was.
Maar man, wat een geweldig apparaat. Genieten van de snelle laadtijden (alleen kan ik in AC Valhalla nu de tips in de laadschermen niet meer lezen) en de DualSense voegt echt een stukje extra dimensie aan het gamen toe
Verder ga ik nu ook op zoek naar de pulse headset maar die zijn blijkbaar al even schaars
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2020 12:17 ]
De PS5 controllers hebben 1,5 amp input dus meer dan dat zal die niet trekken. 0,9 amp is wat de USB 3.0 poorten nog kunnen leveren. Ok via de wall adapter gaat het dan sneller das waar.cold_as_ijs schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 10:34:
[...]
65 Watt valt onder de power delivery spec wat onderdeel is van USB C (tot 100 Watt zelfs). Maar dat is dus niet een standaard onderdeel van USB C. Dus dat zou alleen via de USB C poort op de console mogelijk moeten zijn, maar kans is klein dat ze dit op een console toevoegen aangezien dit de kosten verhoogd voor zowel de console als de controller.
Heb net even gekeken, de dock levert 14.3W. Dus laden zal sneller gaan als via de USB poorten
En ik heb ook nog 1.0 amp USB poorten op mijn tv dus dat zou ook mogelijk geweest zijn
oplaadstation op voorraad bij nedgame
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Ik vind trouwens dat de weerstand in de triggers bij Miles Moralis wel wat harder had gemogen.
Snap sowieso niet wat het bij deze game moet toevoegen, merk alleen bij het slingeren dat het blijkbaar de bedoeling is dat je ze tot een bepaald punt indrukt (waarom niet gewoon helemaal?), maar daar druk ik te makkelijk doorheen (wat geen gevolgen lijkt te hebben).
Volgens mij wijzigt het punt tot waar je ze in moet drukken verder ook niet bij dit spel?
Snap sowieso niet wat het bij deze game moet toevoegen, merk alleen bij het slingeren dat het blijkbaar de bedoeling is dat je ze tot een bepaald punt indrukt (waarom niet gewoon helemaal?), maar daar druk ik te makkelijk doorheen (wat geen gevolgen lijkt te hebben).
Volgens mij wijzigt het punt tot waar je ze in moet drukken verder ook niet bij dit spel?
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Is het dan niet de bedoeling dat je door de weerstand heen drukt? Bij elk spel overigensBas170 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:19:
Ik vind trouwens dat de weerstand in de triggers bij Miles Moralis wel wat harder had gemogen.
LET OP!
Vind jij.
Op deze manier moet je niet dit soort dingen roepen of bespreken, zonder argumenten, testen en dat soort dingen.

Zo voelt het niet, het voelt alsof je tot daar moet drukken. Qua gameplay merk ik geen verschil namelijk.Steven030 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:27:
[...]
Is het dan niet de bedoeling dat je door de weerstand heen drukt?
Ik snap alleen het nut niet om maar tot daar te drukken
Inderdaad. Komt altijd zo onprofessioneel over dit soort praktijken. Zou nog liever wachten tot Bol of een andere grote jongen hem voorradig krijgt.
Je kan de intensiteit van de trigger instellen toch?Bas170 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:28:
[...]
Zo voelt het niet, het voelt alsof je tot daar moet drukken. Qua gameplay merk ik geen verschil namelijk.
Ik drukte er zelf ook altijd doorheen. Nooit de link gelegd dat je 'tot daar' moest drukken. Volgens mij is het gewoon een subtiele feedback die wat meer immersie geeft. Niets meer, niets minder.Bas170 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:28:
[...]
Zo voelt het niet, het voelt alsof je tot daar moet drukken. Qua gameplay merk ik geen verschil namelijk.
Volgens mij niet, of bedoel je in het PS5 menu zelf?Michiel_1982 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:29:
[...]
Je kan de intensiteit van de trigger instellen toch?
Kostte mij een paar dagen voordat ik snapte waarom het zo irritant voeldeyinx84 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:30:
[...]
Ik drukte er zelf ook altijd doorheen. Nooit de link gelegd dat je 'tot daar' moest drukken. Volgens mij is het gewoon een subtiele feedback die wat meer immersie geeft. Niets meer, niets minder.
Maar in bijvoorbeeld Astro's Playroom ervaar je meer weerstand bij zoiets, waardoor het duidelijker is dat je tot daar moet drukken (en je drukt er wat minder snel doorheen)
Heb je gelijk in. Ik vind het een zeer dof geluid. Het sprankelt niet en simpele andere hoofdtelefoons geven een rijker geluid zonder dat alle klanken op een hoop worden gegooid.poor Leno schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:27:
[...]
LET OP!
Vind jij.
Op deze manier moet je niet dit soort dingen roepen of bespreken, zonder argumenten, testen en dat soort dingen.
Verder is bouwkwaliteit matig. Goedkoop plastic oorschelpen en met grote oren past het niet.
Tenslotte. Ook voorgaande Sony headsets voor de PlayStation hebben subpar geluid.
Oh echt, ik dacht dat juist dat harde doordrukken erbij hoorde. Dan heb ik de DualSense echt compleet verkeerd gebruikt so farBas170 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:33:
Maar in bijvoorbeeld Astro's Playroom ervaar je meer weerstand bij zoiets, waardoor het duidelijker is dat je tot daar moet drukken (en je drukt er wat minder snel doorheen)

En jij je maar afvragen waarom je vingers zeer doen na het gamen?Steven030 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:36:
[...]
Oh echt, ik dacht dat juist dat harde doordrukken erbij hoorde. Dan heb ik de DualSense echt compleet verkeerd gebruikt so far
Ik vind dit trouwens een erg merkwaardige zin uit de IGN review over de Pulse 3D:
Ik lees juist overal dat het 3D geluid met alle headphones werkt en ook als je ze bedraad verbindt via de controller. Daarom betwijfel ik hoeveel meerwaarde hij qua 3D geluid heeft t.o.v. een andere koptelefoon of headset.Wired mode is a tradeoff: On the one hand, the headset draws power from your controller, so it will work even when it’s out of juice (though the DualSense’s battery drains quickly enough on its own as it is). On the other, surround sound isn’t active over a wired connection, so you don’t get the full effect
Huh? Ik speel bedraad met met een Sennheiser PCX550 en hoor best wel duidelijk waar monsters brabbelen en grommen in DeS. Als dat alleen maar stereo is dan heb ik Tempest audio nog niet ervaren dus?disguisedpotato schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:52:
[...]
Ik vind dit trouwens een erg merkwaardige zin uit de IGN review over de Pulse 3D:
[...]
Ik lees juist overal dat het 3D geluid met alle headphones werkt en ook als je ze bedraad verbindt via de controller. Daarom betwijfel ik hoeveel meerwaarde hij qua 3D geluid heeft t.o.v. een andere koptelefoon of headset.
Jawel alle stereo headsets krijgen juist bedraad de "3D Audio" experience door. Ik vind het daarom ook erg vreemd dat volgens mij Sony zelf aangeeft dat ie bedraad het niet doorgeeft.Michiel_1982 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:54:
[...]
Huh? Ik speel bedraad met met een Sennheiser PCX550 en hoor best wel duidelijk waar monsters brabbelen en grommen in DeS. Als dat alleen maar stereo is dan heb ik Tempest audio nog niet ervaren dus?
Wat is dat hele gedoe rondom 3D audio nu eigenlijk. Het komt toch gewoon neer op stereoweergave, daar heb je toch verder niks speciaals voor nodig behalve een koptelefoon die stereoinput heeft?
Als je die barbershop demo kan luisteren en daarbij een 3D gevoel ervaart dan heb je toch geschikt materiaal?
Als je die barbershop demo kan luisteren en daarbij een 3D gevoel ervaart dan heb je toch geschikt materiaal?
Overhyped.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:01:
Wat is dat hele gedoe rondom 3D audio nu eigenlijk. Het komt toch gewoon neer op stereoweergave, daar heb je toch verder niks speciaals voor nodig behalve een koptelefoon die stereoinput heeft?
Die discussie heb ik hier ook al eens gehad, 3D geluid bereik je door een goede mix, daar heb je geen speciale hardware voor nodig aan de afspeel-kant. Maar de marketing machine van Sony doet goed zijn werk.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:01:
Ik heb het idee dat die opmerking van IGN dat 3D alleen wireless werkt nergens op slaat trouwens. Volgens mij is het inderdaad zo dat de 3D audio van de PS5 gewoon werkt met elke koptelefoon (ook wired). Het is een virtueel 3D geluid vergelijkbaar met Dolby Atmos dat ook werkt met elke koptelefoon.
Sony zelf zegt dit:
Sony zelf zegt dit:
On the PS5, you’ll be able to experience 3D Audio with the headphones that many of you already own, either through USB connection to the console, or by plugging your headphones into the DualSense wireless controller’s 3.5mm headset jack.
[ Voor 19% gewijzigd door disguisedpotato op 01-12-2020 14:11 ]
Het is niet Sony die dat zegt, maar IGN in hun review van de Pulse 3D.Remmetje schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:57:
[...]
Jawel alle stereo headsets krijgen juist bedraad de "3D Audio" experience door. Ik vind het daarom ook erg vreemd dat volgens mij Sony zelf aangeeft dat ie bedraad het niet doorgeeft.
Die mix moet ook ergens door gedaan worden. Daarnaast is wat Sony wil bereiken iets meer dan slechts audio bronnen mixen. Zo proberen ook HRTF mee te nemen. Er gaat dus iets meer processing overheen dan jouw bericht impliceert, daardoor kan dedicated hardware ook best toegevoegde waarde hebben.SD5k schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:08:
[...]
Die discussie heb ik hier ook al eens gehad, 3D geluid bereik je door een goede mix, daar heb je geen speciale hardware voor nodig aan de afspeel-kant. Maar de marketing machine van Sony doet goed zijn werk.
De uitwerking ervan vind ik tot nu toe overigens nog niet heel anders dan andere oplossingen, maar dat is een andere discussie. En hopelijk weten ze in de toekomst nog het een en ander te verbeteren zodat het beter uit de verf komt.
edit: onder 'afspeel-kant' verstond ik de playstation zelf en dus de 'tempest engine'. Nu ik je bericht herlees zie ik dat jij wellicht de 'luister kant' bedoelt? Dan ben ik het inderdaad met je eens, dan zijn stereo headphones prima.
[ Voor 12% gewijzigd door nioz op 01-12-2020 14:16 ]
Dit is ook mijn interpretatie/ervaring. Vooral gewoon wat extra 'gevoel'. Lijkt me stug als er überhaupt games zijn die een soort 'harde grens' hanteren waar je echt niet doorheen kan of mag (want er doorheen drukken kan altijd als je hard genoeg drukt). Natuurlijk kan het wel zo zijn dat een actie of handeling pas goed lukt als je drukt tot het 'gewenste' punt qua weerstand, maar dat is bij Miles Morales zo ver ik weet niet van toepassing.yinx84 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:30:
Ik drukte er zelf ook altijd doorheen. Nooit de link gelegd dat je 'tot daar' moest drukken. Volgens mij is het gewoon een subtiele feedback die wat meer immersie geeft. Niets meer, niets minder.
Bij Astro's Playroom moet je bijvoorbeeld ook vrij hard drukken om de balletjes uit die machine 'kapot te knijpen'.
Klopt, maar daar voel je alleen zware weerstand.Carn82 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:16:
[...]
Bij Astro's Playroom moet je bijvoorbeeld ook vrij hard drukken om de balletjes uit die machine 'kapot te knijpen'.
Bij MM voel je op een bepaald punt in de trigger een soort "drempel" ipv een toenemende weerstand.
Lastig uitleggen dit zeg

Nouja ik druk er bij Miles Morales ook gewoon 'doorheen' want je merkt amper dat je ergens doorheen drukt. Dus het kost alleen maar moeite om er niet doorheen te drukken. Ik vind de adaptive triggers in MM dan ook niet echt geslaagd. Bij Astro's Playroom wel. Ik ben wel benieuwd hoe het voelt in CoD Cold War, daar schijnt het erg goed gedaan te zijn. Maar ik ga dat spel niet alleen maar aanschaffen om dat te proberen, ben verder niet echt overtuigd van de reviewsSteven030 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:36:
[...]
Oh echt, ik dacht dat juist dat harde doordrukken erbij hoorde. Dan heb ik de DualSense echt compleet verkeerd gebruikt so far
O.a. of je een trekker aan het overhalen bent. Waarbij je hem kan aandrukken tot het punt dat... en dan haal je de trekker over.disguisedpotato schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:23:
[...]
Nouja ik druk er bij Miles Morales ook gewoon 'doorheen' want je merkt amper dat je ergens doorheen drukt. Dus het kost alleen maar moeite om er niet doorheen te drukken. Ik vind de adaptive triggers in MM dan ook niet echt geslaagd. Bij Astro's Playroom wel. Ik ben wel benieuwd hoe het voelt in CoD Cold War, daar schijnt het erg goed gedaan te zijn. Maar ik ga dat spel niet alleen maar aanschaffen om dat te proberen, ben verder niet echt overtuigd van de reviews.
Ik vind juist dat Sony hier een hele grote stap vooruit heeft gemaakt. Op de PS4 vond ik het geluid uit headsets altijd zeer matig tot slecht. Pas toen ik een dure headset met optical kabel aan heb gesloten werd het geluid goed. De 3d audio bied deze ervaring nu aan iedereen, zonder dat ze een dure headset hoeven aan te schaffen.
Virtuele 7.1 / 3d audio, zoals dat al jaren software matig wordt gevormd op PC's, was niet mogelijk op een playstation 4. Tenzij je koos voor een van de Sony Playstation headsets of een (relatief dure) headset die dmv optical output aangesloten moet worden (Astro A50/Steelseries Arcits Pro - ~€300), was het op de Playstation 4 niet goed mogelijk om met een stereo headset goed te bepalen waar tegenstanders precies liepen.
Met de nieuwe 3d audio engine in de Playstation 5 wordt geluid, zeker in shooters, voor iedereen naar een hoger niveau gebracht. De eerste opmerking die ik van een mede ps5 genoot kreeg was dat het geluid in CoD:MW echt veel beter was. (Zelfde headset als hij op de PS4 gebruikte)
[ Voor 23% gewijzigd door Racing-Paradise op 01-12-2020 14:28 . Reden: misquote ]
Ik gebruik momenteel een niet noemenswaardige headset (3mm jack via controller) en ik merk dat het geluid bij de PS5 games veel beter is. Ik merk duidelijk verschil tussen bijvoorbeeld Miles Morales en Astro vs bijvoorbeeld Destiny 2 of Days Gone. Het geluid bij de PS5 games is een stuk helderder en dynamischer; en ook het positionele stuk lijkt goed te werken. Ik merk dit vooral bij Miles Morales waarbij ook gewoon het stads/omgevingsgeluid natuurlijk klinkt.Racing-Paradise schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:26:
[...]
Ik vind juist dat Sony hier een hele grote stap vooruit heeft gemaakt. Op de PS4 vond ik het geluid uit headsets altijd zeer matig tot slecht. Pas toen ik een dure headset met optical kabel aan heb gesloten werd het geluid goed. De 3d audio bied deze ervaring nu aan iedereen, zonder dat ze een dure headset hoeven aan te schaffen.
Virtuele 7.1 / 3d audio, zoals dat al jaren software matig wordt gevormd op PC's, was niet mogelijk op een playstation 4. Tenzij je koos voor een van de Sony Playstation headsets of een (relatief dure) headset die dmv optical output aangesloten moet worden (Astro A50/Steelseries Arcits Pro - ~€300), was het op de Playstation 4 niet goed mogelijk om met een stereo headset goed te bepalen waar tegenstanders precies liepen.
Met de nieuwe 3d audio engine in de Playstation 5 wordt geluid, zeker in shooters, voor iedereen naar een hoger niveau gebracht. De eerste opmerking die ik van een mede ps5 genoot kreeg was dat het geluid in CoD:MW echt veel beter was. (Zelfde headset als hij op de PS4 gebruikte)
Of dit ook echt de 3D-'wow factor' is weet ik niet (want een hele goede nette stereo-mix kan kwalitatief ook al uitstekend zijn), maar het is zeker een stap vooruit.
Tot nu toe heb ik alleen de multiplayer gespeeld van Cold War en daar druk je er ook zo doorheen, ik dacht dus oprecht dat dat nou juist de feature was, de mate van weerstand waar je doorheen moest drukkendisguisedpotato schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:23:
[...]
Nouja ik druk er bij Miles Morales ook gewoon 'doorheen' want je merkt amper dat je ergens doorheen drukt. Dus het kost alleen maar moeite om er niet doorheen te drukken. Ik vind de adaptive triggers in MM dan ook niet echt geslaagd. Bij Astro's Playroom wel. Ik ben wel benieuwd hoe het voelt in CoD Cold War, daar schijnt het erg goed gedaan te zijn. Maar ik ga dat spel niet alleen maar aanschaffen om dat te proberen, ben verder niet echt overtuigd van de reviews.

Toen ik dat las moest ik direct denken aan VR. Deze technologie zal ook wel in (mogelijk) nieuwe moves worden gebruikt.godlike02 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:25:
[...]
O.a. of je een trekker aan het overhalen bent. Waarbij je hem kan aandrukken tot het punt dat... en dan haal je de trekker over.
Seizoenskaarthouder Feyenoord - Vak T
Gisteravond had ik trouwens een screenshot gemaakt in photomode van Spider-man. Nog nooit gedaan, maar wou hem appen naar een maat van mij. Hoe stuur ik die screenshot eigenlijk op een makkelijke manier naar mijn telefoon? Ik kon dat zo niet vinden. Moet ik iets doen in de app?
Dit komt waarschijnlijk gewoon doordat ze een betere DAC in de PS5 controller hebben gebruikt dan bij de PS4.Racing-Paradise schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:26:
In de campaign vond ik het wel wat toevoegen maar in de multiplayer heb ik het op gegeven moment uitgezet. Je reageert door de weerstand toch een fractie van een seconde later en dat is nadelig bij multiplayer. Ander nadeel is dat de batterij sneller leeg is.Steven030 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:37:
[...]
Tot nu toe heb ik alleen de multiplayer gespeeld van Cold War en daar druk je er ook zo doorheen, ik dacht dus oprecht dat dat nou juist de feature was, de mate van weerstand waar je doorheen moest drukken. Ik ga vanavond eens de campaign uittesten
Vanaf je console uploaden naar facebook / twitter, daar weer downloaden en dan appen.Kyhfin schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:55:
Gisteravond had ik trouwens een screenshot gemaakt in photomode van Spider-man. Nog nooit gedaan, maar wou hem appen naar een maat van mij. Hoe stuur ik die screenshot eigenlijk op een makkelijke manier naar mijn telefoon? Ik kon dat zo niet vinden. Moet ik iets doen in de app?
Tenminste, zo werkte het op de PS4
Die hele Sony koptelefoon veranderd weinig, de eerste PS3 Wireless Headset 7.1 was de beste. In het PlayStation 4 tijdperk hebben ze er nog twee van gemaakt een soort gewone Gold en een Pro variant. Nu is de 3D Pulse de gewone alleen dan met een hogere prijs.CyBeRSPiN schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 14:01:
Zelfs de originele accessoires worden nu ligt gescalped door sommige retailers. De lader van € 29,99 naar € 35,00 of zelfs € 38,00 en de headset van € 99,99 naar € 109,00. Al bij Nedgame en Coolblue gezien.
Of ergens in PS Messenger droppen en zo via mobiel oppakken en doorsturen?Bas170 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:06:
[...]
Vanaf je console uploaden naar facebook / twitter, daar weer downloaden en dan appen.
Tenminste, zo werkte het op de PS4
Zo doe ik het ook inderdaad. Verstuur het via een bericht naar een dummy account en download hem in de PS App dan naar m'n telefoon.schumi2004 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:19:
[...]
Of ergens in PS Messenger droppen en zo via mobiel oppakken en doorsturen?
Omslachtig, maar gebruik het toch niet zo heel veel. Zou handiger zijn als je het naar een cloud omgeving kan uploaden en die via de app kan benaderen.
Werkt dit nog wel in de nieuwe app? Is mij laatst niet gelukt in ieder geval.Raem schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:26:
[...]
Zo doe ik het ook inderdaad. Verstuur het via een bericht naar een dummy account en download hem in de PS App dan naar m'n telefoon.
Omslachtig, maar gebruik het toch niet zo heel veel. Zou handiger zijn als je het naar een cloud omgeving kan uploaden en die via de app kan benaderen.
Ja, in de app linksboven naar chats. Daar kun je dan de screenshot uit de chat downloaden.Tricto schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:28:
[...]
Werkt dit nog wel in de nieuwe app? Is mij laatst niet gelukt in ieder geval.
BCC Heeft Sony PlayStation DualSense charging station weer. 5 stuks nog!
Bedankt voor de tips. Ik ga dat ook wel proberen met de chat om snel een screenshot te sharen. Zou mooi zijn als je iets van cloud storage krijgt of via WiFi naar je telefoon kan sturen o.i.d.
Of in rest-modus dat je gewoon met de app erbij kan.
Of in rest-modus dat je gewoon met de app erbij kan.
dit kan je geen scalping noemen. Ze kopen netjes bij Sony in en verkopen dit op hun platformJumpman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:10:
Zelfs de originele accessoires worden nu ligt gescalped door sommige retailers. De lader van € 29,99 naar € 35,00 of zelfs € 38,00 en de headset van € 99,99 naar € 109,00. Al bij Nedgame en Coolblue gezien.
Nedgame heeft gewoon fysieke winkels en dus hogere overhead en zal dan ergens marge op moeten pakken om niet failliet te gaan. Media markt heeft de lader bv ook even te koop gehad voor 39.95.
Sony hanteert vaste prijs voor de console maar de accessoires en games geven ze meer ruimte aan de winkels om winst te maken wat ook gewoon logisch is in een vrije markt economie
Natuurlijk vrije markt, maar steeds meer retailers beginnen producten die schaars zijn in prijs te verhogen (niet alleen nu). Het mooiste van alles, we hebben als consumenten dit zelf gecreëerd, omdat maar zo weinig retailers het hoofd boven water kunnen houden.cold_as_ijs schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:43:
[...]
dit kan je geen scalping noemen. Ze kopen netjes bij Sony in en verkopen dit op hun platform
Nedgame heeft gewoon fysieke winkels en dus hogere overhead en zal dan ergens marge op moeten pakken om niet failliet te gaan. Media markt heeft de lader bv ook even te koop gehad voor 39.95.
Sony hanteert vaste prijs voor de console maar de accessoires en games geven ze meer ruimte aan de winkels om winst te maken wat ook gewoon logisch is in een vrije markt economie
Dat waarschijnlijk ook maar natuurlijk ook dat er een volledig custom audio chip in de PS5 zit om HRTF berekeningen in real time mee te kunnen doen.SD5k schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:59:
[...]
Dit komt waarschijnlijk gewoon doordat ze een betere DAC in de PS5 controller hebben gebruikt dan bij de PS4.
Ik las zelfs dat iemand het idee kreeg dat sommige PS4 games op de PS5 in surround worden weergegeven met 3D audio. Geen idee of het klopt, zelf nog niet naar geluisterd.
Edit: https://www.reddit.com/r/..._feature_will_spoof_your/
[ Voor 8% gewijzigd door SgtCaffran op 01-12-2020 16:55 ]
De DAC van de ds5 zal ongetwijfeld beter zijn, maar ik heb zelf nooit gebruik gemaakt van een headset die op de controller moest worden aangesloten.SD5k schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:59:
[...]
Dit komt waarschijnlijk gewoon doordat ze een betere DAC in de PS5 controller hebben gebruikt dan bij de PS4.
Ik heb een Playstation headset gehad met virtual 7.1 Goed geluid + Plaats bepaling - Slechte connectivity, batterij duur en microfoon.
Daarna verschillende USB headsets die goed waren qua geluid en microfoon maar slecht qua plaats bepaling. (7.1 werkte niet want ps4)
Daarna over gegaan op het top model van Steelseries (USB + Optical out)
De schaarste zal vast niet helpen, maar het beeld dat je creëert van deze verkopers door ze scalpers te noemen is gewoon onterecht. Ze pakken een gezonde marge op producten. Dat bol.com door de lage kosten producten goedkoop kan verkopen betekend dat niet dat ineens alle winkels dat kunnen zonder verlies te draaien. Kijk eens in de pricewatch naar een of ander random product, de prijsvariatie is daar gemiddeld groter dan de +10-20% waar je nu over valt. En dat zijn producten die niet eens schaars zijn.Jumpman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:47:
[...]
Natuurlijk vrije markt, maar steeds meer retailers beginnen producten die schaars zijn in prijs te verhogen (niet alleen nu). Het mooiste van alles, we hebben als consumenten dit zelf gecreëerd, omdat maar zo weinig retailers het hoofd boven water kunnen houden.
Ja apart.. het is natuurlijk hoeveel eisen je er aan stelt, maar ik was iig altijd heel tevreden met de voorgaande Sony eigen headsets.. Vooral de mics klinken goed.giantgiantus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 13:34:
[...]
Tenslotte. Ook voorgaande Sony headsets voor de PlayStation hebben subpar geluid.
Over de Pulse kan ik verder nog niets zeggen.. heb je m wel gekocht?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |