Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 12:39
Racing-Paradise schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:56:
[...]

De DAC van de ds5 zal ongetwijfeld beter zijn, maar ik heb zelf nooit gebruik gemaakt van een headset die op de controller moest worden aangesloten.

Ik heb een Playstation headset gehad met virtual 7.1 Goed geluid + Plaats bepaling - Slechte connectivity, batterij duur en microfoon.

Daarna verschillende USB headsets die goed waren qua geluid en microfoon maar slecht qua plaats bepaling. (7.1 werkte niet want ps4)

Daarna over gegaan op het top model van Steelseries (USB + Optical out) _/-\o_
Alleen jammer dat optical nu niet meer kan met PS5. Zit nog te wachten op firmware update voor arctis pro wireless maar daar komt ook niet heel veel over naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:27
cold_as_ijs schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:57:
[...]

De schaarste zal vast niet helpen, maar het beeld dat je creëert van deze verkopers door ze scalpers te noemen is gewoon onterecht. Ze pakken een gezonde marge op producten. Dat bol.com door de lage kosten producten goedkoop kan verkopen betekend dat niet dat ineens alle winkels dat kunnen zonder verlies te draaien. Kijk eens in de pricewatch naar een of ander random product, de prijsvariatie is daar gemiddeld groter dan de +10-20% waar je nu over valt. En dat zijn producten die niet eens schaars zijn.
Ik heb in de retail gewerkt, op de consoles zit bijna geen marge, op de accessoires en games zitten veel meer marge. En als ze dan schaars zijn, is het toch lekker als retailer om er even wat extra bovenop te doen. Het maakt mij niet uit, gelijk hebben ze, maar netjes is het niet naar je vaste klant. En dat is het probleem, iedereen wil alles nu en zo goedkoop mogelijk.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:16
poor Leno schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:58:
[...]

Ja apart.. het is natuurlijk hoeveel eisen je er aan stelt, maar ik was iig altijd heel tevreden met de voorgaande Sony eigen headsets.. Vooral de mics klinken goed.

Over de Pulse kan ik verder nog niets zeggen.. heb je m wel gekocht?
Zeker. Heb gewoon alles besteld toen het leverbaar werd. Heb hiervoor ook de platinums voor de Ps4 gehad. Het werkt namelijk wel goed samen met het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 13:02
Jumpman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:47:
[...]

Natuurlijk vrije markt, maar steeds meer retailers beginnen producten die schaars zijn in prijs te verhogen (niet alleen nu). Het mooiste van alles, we hebben als consumenten dit zelf gecreëerd, omdat maar zo weinig retailers het hoofd boven water kunnen houden.
Handelaars hebben gewoon niet altijd de marges zoals de grote bedrijven die hebben.
Dat je het nog zegt van een CoolBlue, dan snap ik het noch maar kleiner bedrijven doen er alles aan om met het hoofd boven water te blijven.
Zoals je zegt zorgen we hier als consument zelf voor, als consumenten het kopen voor 30 euro is dat goed voor de consument..
Maar bij een launch als de producten schaars zijn en daardoor die zelfde consument er 45 euro voor wilt geven, waarom zou je de prijs dan niet omhoog doen.
is het fair tegenover de mensen die dat er niet aan willen geven? Neen
Maar dat is hoe de business wereld werkt en hoe de hele gemeenschap werkt, niemand kan ooit gelijkwaardig behandeld worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• giantgiantus
Jumpman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 16:47:
[...]

Natuurlijk vrije markt, maar steeds meer retailers beginnen producten die schaars zijn in prijs te verhogen (niet alleen nu). Het mooiste van alles, we hebben als consumenten dit zelf gecreëerd, omdat maar zo weinig retailers het hoofd boven water kunnen houden.
Mensen verkopen hun huis toch ook voor de marktwaarde en niet voor de boekwaarde? Ik vind die selectieve verontwaardiging altijd heel apart. Als je zelf iets verkoopt mag je wel profiteren van de markt en als een winkelier dat doet niet?

Achteraf makkelijk praten, maar sony had de ps5 echt veel duurder in de markt moeten zetten denk ik. Dan had je initieel iets minder vraag gehad en kan je met de prijs zakken als het ding beter leverbaar gaat worden.

[ Voor 14% gewijzigd door giantgiantus op 01-12-2020 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
giantgiantus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:23:
[...]

Achteraf makkelijk praten, maar sony had de ps5 echt veel duurder in de markt moeten zetten denk ik. Dan had je initieel iets minder vraag gehad en kan je met de prijs zakken als het ding beter leverbaar gaat worden.
Ik denk beter meer controle op meerdere bestellingen per persoon.
Iedereen kan meerdere accounts maken op een site en daardoor meerde PS5's bestellen.
Aan het adres zouden ze kunnen zien of ze meerde PS5's hebben besteld.
Door minder controle zijn er nu mensen die hun tweed of derde PS5 aan 1000 euro verkopen.
Er hadden veel meer mensen een PS5 gehad.
En de pre-orders allemaal op hetzelfde uur zodat mensen minder tijd hadden om bij iedere winkel een te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
AppleFan2007 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:38:
[...]

Iedereen kan meerdere accounts maken op een site en daardoor meerde PS5's bestellen.
Door minder controle zijn er nu mensen die hun tweed of derde PS5 aan 1000 euro verkopen.
En de pre-orders allemaal op hetzelfde uur zodat mensen minder tijd hadden om bij iedere winkel een te kopen.
Dit is dan ook net zo goed vrije handel.

Mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Als bijvoorbeeld Nedgame zijnde had ik ze via de e-mail aan vaste klanten voor de normale prijs aangeboden. Ik vrees dat Game Mania en Nedgame uiteindelijk ook gaan verliezen van de drie grote. Mede door de komst van digitalisering van de gamesbusiness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 08:34
Mijn controller knippert opeens blauw (en blijft knipperen) en wil niet meer connect. Iemand een idee wat dat kan zijn?

Ook via de USB kabel blijft hij knipperen..

[ Voor 16% gewijzigd door Pedr0 op 01-12-2020 18:03 ]

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Pedr0 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:52:
Mijn controller knippert opeens blauw (en blijft knipperen) en wil niet meer connect. Iemand een idee wat dat kan zijn?
Al eens geprobeerd met de kabel aan te sluiten op de console?
Mogelijks kan de controller zo terug verbinden met de PlayStation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
AppleFan2007 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:59:
[...]

Al eens geprobeerd met de kabel aan te sluiten op de console?
Mogelijks kan de controller zo terug verbinden met de PlayStation.
Wat net aan het editten, ook met de USB wordt hij eerst orange en daar weer blauwe knipperen. reageert nergens meer op. :'(

Resseten heeft ook niet geholpen. Snap er niks van!

Dit dus, https://www.reddit.com/r/...llers_are_flashing_rapid/

Edit: na een harde shutdown (knop op de PS5 zelfs) en daarna weer aanzetten ging hij de console herstellen en daarna kon ik weer connecten. Het blijkt dus een bekende bug te zijn!!!

[ Voor 30% gewijzigd door Pedr0 op 01-12-2020 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soussi.
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-01-2021
Pedr0 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:04:
[...]

Wat net aan het editten, ook met de USB wordt hij eerst orange en daar weer blauwe knipperen. reageert nergens meer op. :'(

Edit: na een harde shutdown (knop op de PS5 zelfs) en daarna weer aanzetten ging hij de console herstellen en daarna kon ik weer connecten. Het blijkt dus een bekende bug te zijn!!!
Misschien in de pc inpluggen dat het iets helpt? Anders wordt het terugsturen vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
[...]

Ik zou het niet weten wat de oorzaak is, zelf heb ik gelukkig (hout vasthouden) geen problemen gehad.
Ik weet niet hoeveel je controller nog opgeladen was, anders eens volledig de batterij laten leeg lopen en nadien opladen.
Ik hoop voor jou dat er andere Tweakers hetzelfde probleem hebben en hebben kunnen oplossen.

Edit: had niet gezien dat het opgelost was

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedr0
AppleFan2007 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:14:
[...]

Ik zou het niet weten wat de oorzaak is, zelf heb ik gelukkig (hout vasthouden) geen problemen gehad.
Ik weet niet hoeveel je controller nog opgeladen was, anders eens volledig de batterij laten leeg lopen en nadien opladen.
Ik hoop voor jou dat er andere Tweakers hetzelfde probleem hebben en hebben kunnen oplossen.
Die was dus helemaal leeg 30min daarvoor. Hij zat aan de USB om op te laden en ging in rustmode, na hert eten wilde me zoontje weer spelen en de controller reageerde nergens meer op.

Een bekende bug dus en kan voorkomen als de ps5 in rustmode staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

Dat maakt natuurlijk weinig uit. Ik heb er ook 4 besteld die allemaal naar vrienden zijn gegaan. Die hadden hem anders zelf besteld. Als het ding echter 800€ was zou er minder vraag zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15:22
[...]

Wat je schrijft, is heel nobel, maar geen enkele winkelier/webshop gaat dit soort dingen invoeren. Zij verkopen hun voorraad, wat erna gebeurt boeit hen helemaal niets. Daarnaast kan je ook bij verschillende webshops bestellen, bij je buren laten bezorgen, etc. Blijft hoe dan ook de schuld van Sony dat ze te weinig consoles hebben gemaakt.

Ik vind het aanbod aan PS5 games nog steeds erg matig, Demon Souls trekt mij totaal niet, Sackboy en Spiderman vind ik leuk voor max 20 euro. Vermaak mij voorlopig nog prima met Valhalla, maar deze generatie gaat wel van start met een zeer slechte line-up. Cyberpunk is ook een grote mismatch: komt alleen uit op de PS4 en een next-gen upgrade komt ergens volgend jaar. Gemiste kansen alom.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

Orangelights23 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:50:
[...]
Ik vind het aanbod aan PS5 games nog steeds erg matig, Demon Souls trekt mij totaal niet, Sackboy en Spiderman vind ik leuk voor max 20 euro. Vermaak mij voorlopig nog prima met Valhalla, maar deze generatie gaat wel van start met een zeer slechte line-up. Cyberpunk is ook een grote mismatch: komt alleen uit op de PS4 en een next-gen upgrade komt ergens volgend jaar. Gemiste kansen alom.
Klopt, de PS4 launch line-up was echt zoveel beter;
  • Flower
  • Killzone Shadow Fall
  • Knack
  • Resogun
  • Sound Shapes
Oh wacht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Ace schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:53:
[...]

• Flower
  • Killzone Shadow Fall
  • Knack
  • Resogun
  • Sound Shapes
Oh wacht.....
... Zeg ik dan dat het de line up beter was bij de PS4? Volgens mij niet :P Daar was het ook ronduit ruk. Jammer, want met een nieuwe console wil ik gelijk van start kunnen in plaats van maanden wachten tot ik een game kan spelen wat echt bij die generatie hoort en ik ook leuk vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

Orangelights23 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:58:
[...]

... Zeg ik dan dat het de line up beter was bij de PS4? Volgens mij niet :P Daar was het ook ronduit ruk. Jammer, want met een nieuwe console wil ik gelijk van start kunnen in plaats van maanden wachten tot ik een game kan spelen wat echt bij die generatie hoort en ik ook leuk vind.
Dat is helaas meestal het geval, en met deze generatie hebben we iig nog back compat zodat er nog steeds een hoop te spelen valt.

Maar de echte toppers gaan nog wel even duren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Wat je schrijft, is heel nobel, maar geen enkele winkelier/webshop gaat dit soort dingen invoeren. Zij verkopen hun voorraad, wat erna gebeurt boeit hen helemaal niets. Daarnaast kan je ook bij verschillende webshops bestellen, bij je buren laten bezorgen, etc. Blijft hoe dan ook de schuld van Sony dat ze te weinig consoles hebben gemaakt.

Wees blij dat er eindelijk weer BC is, anders was dat het enige dat je erop kon spelen 8)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:32
[...]

• Flower
  • Killzone Shadow Fall
  • Knack
  • Resogun
  • Sound Shapes
Oh wacht.....
Resogun was (en is!) anders nog steeds een topgame, en liet wat mij betreft al goed de potentie van de PS4 zien.

Verder waren er bij launch van de PS4 ook nog BF4 en (in mindere mate maar toch met next gen graphics) FIFA 14. Ik heb me daar de eerste tijd meer dan prima mee vermaakt.

Merk dat dat nu toch lastiger is. De 2 beste launch games lijken me tof, maar ik twijfel.
Ik vond Spider-Man op de PS4 fantastisch maar ik wacht met MM, vind het nu geen volwaardige game voor het geld (al lokt ie wel vanwege Spider-Man remastered).
Demons Souls ziet er geweldig uit, maar Bloodborne trok ik erg slecht en sindsdien ben ik huiverig om wederom zo’n game aan te schaffen. Misschien raak ik de komende tijd alsnog overtuigd :P

Vooralsnog vermaak ik me wel met de BC PS4 games, Astrobot (inmiddels wel platinum) en Warzone.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
[...]

• Flower
  • Killzone Shadow Fall
  • Knack
  • Resogun
  • Sound Shapes
Oh wacht.....
Assassins Creed: Black Flag.
Battlefield 4.
FIFA 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Denman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:01:
[...]

Resogun was (en is!) anders nog steeds een topgame, en liet wat mij betreft al goed de potentie van de PS4 zien.

Verder waren er bij launch van de PS4 ook nog BF4 en (in mindere mate maar toch met next gen graphics) FIFA 14. Ik heb me daar de eerste tijd meer dan prima mee vermaakt.

Merk dat dat nu toch lastiger is. De 2 beste launch games lijken me tof, maar ik twijfel.
Ik vond Spider-Man op de PS4 fantastisch maar ik wacht met MM, vind het nu geen volwaardige game voor het geld (al lokt ie wel vanwege Spider-Man remastered).
Demons Souls ziet er geweldig uit, maar Bloodborne trok ik erg slecht en sindsdien ben ik huiverig om wederom zo’n game aan te schaffen. Misschien raak ik de komende tijd alsnog overtuigd :P

Vooralsnog vermaak ik me wel met de BC PS4 games, Astrobot (inmiddels wel platinum) en Warzone.
Lol. Die game is 75€. Speel het en verkoop het voor 60€. Zat mensen die aankomende tijd nog ps5 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:30
[...]

• Flower
  • Killzone Shadow Fall
  • Knack
  • Resogun
  • Sound Shapes
Oh wacht.....
knack, dat was zo'n spel dat ik dacht na de trailer, vet, die ga ik spelen. Nooit gekocht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Borderlands 3 next gen updare is ook wel de moeite, zonder problemen 4k/60:

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 01-12-2020 22:06 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrybeuker
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-10 12:41
SXander schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:00:
[...]

Alleen jammer dat optical nu niet meer kan met PS5. Zit nog te wachten op firmware update voor arctis pro wireless maar daar komt ook niet heel veel over naar buiten.
Hoezo? Werkt prima. Heb hem ook. Je ziet alleen niet ps5 maar ps4 staan op je kastje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
Denman schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:01:
[...]

Hier hetzelfde, ik heb me heel lang vermaakt met Battlefield 4 en FIFA 14 toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 21:42
[...]

Vaak last van gehad inderdaad. Sindsdien sluit ik de console maar helemaal af ipv slaapstand.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zo miles staat ook op platinum! Nu beide spidermans op ps5 op platinum. That was one hell of a ride !
Als ik ze vergelijk, vond ik de kortere verhaal van miles lekkerder spelen met minder filler missies. Maar het verhaal zelf vond ik in remaster beter. Qua trophys vond ik miles makkelijker, en ook leuker. Ben hellemaal geen trophy hunter, heb slechts 6 platinums waarvan 1 een dubbele is met no mans sky( niks voor hoeven doen ivm inladen savegame, mogen ze wel even voor waarschuwen eigenlijk). Maar hoe dan ook dikke games. Nu eens kijken wat de volgende game word. Heb nieuwe star wars jedi fallen order en ghost of thusima gekocht gisteren. En heb days gone nog staan.

Wel jammer dat ik vandaag 3x een crash heb gehad in miles, 3x een crash naar home screen met optie van verzenden video. Is dus verbetering van de volledige lockup crashes. Maar wel jammer, gebeurde altijd als.ik een crime via die app wou doen. Naja hoepn dat ze dit fixen in toekomst, verder echt sublieme game. Eerste playthrough op 30fps en was leuk. 2e op 60fps en was echt veel leuker. Blijf het zeggen, voor mij is de 60fps mogelijkheid deze gen de grootste upgrade! Soort van 4k met 60fps op een 55inch lg cx is wel echt heel dik! En ja raytracing is mooi maar in snelle actie zie ik het niet, waar ik de 60 fps wel voel en het lekkerder speelt.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:04
Ik had gehoopt dat FFVII Remake 60fps zou zijn op de PS5 maar dat is helaas nog 30. FFXV is wel 60 maar die heeft waarschijnlijk een patch gekregen als gratis PS+ titel. Dat is wel even wennen na het 60fps geweld in Spider-Man maar desalniettemin een hele toffe game tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxpyjamas
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
Iemand ervaring met de Steelseries Arctis 7p voor de ps5? Ik wil hem misschien vanmiddag ophalen maar twijfel of ik misschien toch moet wachten tot de Pulse 3D weer op voorraad is. Maar ik lees veel over dat de 7p miss wel een betere optie is.

Ik begrijp dat de pulse beter met de ps5 werkt en vraag me af of ik met de 7p misschien functies ga mislopen in de toekomst. (Bijv. geluid speciaal per game e.d.)

Ik speel zowel single als multiplayer games.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:19
Orangelights23 schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 18:58:
[...]

Gelukkig is Demon souls my cup of tea...

Dus kon voor mij niet beter 👌🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
maxpyjamas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:37:
Iemand ervaring met de Steelseries Arctis 7p voor de ps5? Ik wil hem misschien vanmiddag ophalen maar twijfel of ik misschien toch moet wachten tot de Pulse 3D weer op voorraad is. Maar ik lees veel over dat de 7p miss wel een betere optie is.

Ik begrijp dat de pulse beter met de ps5 werkt en vraag me af of ik met de 7p misschien functies ga mislopen in de toekomst. (Bijv. geluid speciaal per game e.d.)

Hoezo werkt de pulse beter met de PS5? Ik heb de steelseries en mis niks. Stuk betere brouwkwaliteit en geluid 3D is echt heel goed. Dus ik wist het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
k1978 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:08:
[...]

Hoezo werkt de pulse beter met de PS5? Ik heb de steelseries en mis niks. Stuk betere brouwkwaliteit en geluid 3D is echt heel goed. Dus ik wist het wel.
Welke steelseries heb je op dit moment?
Ik heb zelf wel oog voor deze: https://www.bol.com/nl/p/...RJRw.1_30.31.ProductImage
Zowel voor ps5 als op de pc.
Ik zie dat er ook een pro variant is, maar die gaan alweer snel richting de 200 euro.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
madcon schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:16:
[...]

Welke steelseries heb je op dit moment?
Ik heb zelf wel oog voor deze: https://www.bol.com/nl/p/...RJRw.1_30.31.ProductImage
Zowel voor ps5 als op de pc.
Ik zie dat er ook een pro variant is, maar die gaan alweer snel richting de 200 euro.
Ik heb de 7P vond dat wit wel mooi bij de PS5 😄 maar bevalt echt heel goed. Zit heel fijn en vind stuk beter geluid dan dat ik hiervoor had en dat was de Sony gold. Had eerst de pulse 3D maar deze terug gestuurd vond het er zo goedkoop plastic uitzien. Niet kunnen testen op geluid omdat de PS5 nog niet uit was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10:45

Ik heb de 7 zonder p. Ding bevalt echt meer dan prima!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:51

v8power67

Psn: Mausosaurus

D. Ninjai schreef op woensdag 2 december 2020 @ 07:19:
Ik had gehoopt dat FFVII Remake 60fps zou zijn op de PS5 maar dat is helaas nog 30. FFXV is wel 60 maar die heeft waarschijnlijk een patch gekregen als gratis PS+ titel. Dat is wel even wennen na het 60fps geweld in Spider-Man maar desalniettemin een hele toffe game tot dusver.
Nee ffxv had een unlocked fps modus die tot maximaal 60fps kon gaan. Daarom kan die nu 60fps locked op de ps5. Is geen patch geweest ervoor. Was op de ps4 pro al zo.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rickjehh
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-09 14:56

Ik heb de 7P en hij bevalt me uitstekend. Hiervoor had ik een Razer Thresher PS4 maar die had van die nep leren oorschelpen waardoor mijn oren na een uurtje gamen in de fik stonden. De oorschelpen van de 7P zijn van een soort mesh stof materiaal wat het veel aangenamer maakt om de headset op te hebben. Geluid is daarnaast uitstekend dus hier een erg tevreden gebruiker :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
maar deze generatie gaat wel van start met een zeer slechte line-up.
Wat een geklaag over die lineup elke keer. Volgens mij staat vast dat het één van de betere launch line ups is in de geschiedenis van (playstation) console launches. De games kunnen je allemaal niet boeien, de line-up bij launch is alles behalve slecht te noemen. Daarnaast komen er in 2021 als het goed is nog 4 krakers uit. Echt stukken beter dan hoe dat bij de PS4 ging en we weten allemaal hoe goed de PS4 het gedaan heeft.

Cyberpunk is geen exclusive en heeft niks te maken met de PS5 launch line-up.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WokeBroke
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-08 08:32
Heeft het eigenlijk voordelen om digitale pre orders te doen in de PlayStation store? Het betreft nu Immortals Fenyx Rising. Lijkt me nog makkelijker om op de dag zelf op kopen te klikken en gelijk door te kunnen drukken op "downloaden".

Ik denk ook niet dat dit soort digitale spellen snel uitverkocht zijn 🤡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disguisedpotato
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-07 08:25
SD5k schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 15:59:
[...]

Dit komt waarschijnlijk gewoon doordat ze een betere DAC in de PS5 controller hebben gebruikt dan bij de PS4.
Is er iets over bekend dat dit zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
WokeBroke schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:52:
Heeft het eigenlijk voordelen om digitale pre orders te doen in de PlayStation store?
Lijkt me ook niet :P Soms zitten er preorder bonussen bij.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 10-10 16:43
WokeBroke schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:52:
Heeft het eigenlijk voordelen om digitale pre orders te doen in de PlayStation store? Het betreft nu Immortals Fenyx Rising. Lijkt me nog makkelijker om op de dag zelf op kopen te klikken en gelijk door te kunnen drukken op "downloaden".

Digital games kan je vaak al een paar dagen voor launch pre-loaden, zodat je op de dag van release gelijk aan de slag kan en niet op de download hoeft te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Hulleman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:39:
[...]

Wat een geklaag over die lineup elke keer. Volgens mij staat vast dat het één van de betere launch line ups is in de geschiedenis van (playstation) console launches. De games kunnen je allemaal niet boeien, de line-up bij launch is alles behalve slecht te noemen. Daarnaast komen er in 2021 als het goed is nog 4 krakers uit. Echt stukken beter dan hoe dat bij de PS4 ging en we weten allemaal hoe goed de PS4 het gedaan heeft.

Cyberpunk is geen exclusive en heeft niks te maken met de PS5 launch line-up.
Leuk natuurlijk, maar hoe is dit een goede line-up? Welke games zorgen ervoor dat ik per se een ps5 moet hebben?

Voor de goede orde, ik heb sinds de ps3 elke console rond release, de release valt altijd enigszins tegen. Rond eind 2021 zijn er pas genoeg games die zorgen dat je echt een ps5 moet hebben om verder met de generatie te gaan. Oftewel, zoals je schrijft, 2021 is niet de line-up periode ;)

Blijft opvallend dat als je de line-up niet goed vindt, je gelijk te maken krijgt met reacties dat het complete onzin is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 14:34
SXander schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 17:00:
[...]

Het uitblijven van die beloofde firmware update is idd ruk, maar voor nu werkt het al prima via usb in de PS4 mode.

Ben eigenlijk wel benieuwd of Steelseries nog met een speciaal PS5 model gaat komen met verwisselbare accu's en de pro speakers

[ Voor 13% gewijzigd door Racing-Paradise op 02-12-2020 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
harrybeuker schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 23:00:
[...]

Hoezo? Werkt prima. Heb hem ook. Je ziet alleen niet ps5 maar ps4 staan op je kastje
Voor zover ik weet heeft de PS5 geen optische uitgang. Misschien dat je hem via je tv kan koppelen maar dan zit je volgens mij steeds te kloten wanneer je je audio gewoon over de speakers wilt horen ipv de headset.

/edit
Ik zie dat het ook mogelijk moet zijn om op de tv tegelijkertijd audio output te hebben naar speakers en optische, dat scheelt iig steeds wisselen dus misschien nog de moeite waard om te proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door SXander op 02-12-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
Racing-Paradise schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:15:
[...]

Het uitblijven van die beloofde firmware update is idd ruk, maar voor nu werkt het al prima via usb in de PS4 mode.
Daar denken een hoop mensen op reddit en twitter anders over :p Zelf heb ik ook het idee dat het op mn PS5 slechter klinkt dan op de PS4. Ik hoop dat ze in de firmware update een geoptimaliseerde preset hebben ofzo voor de 3d audio van PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:23

H.Boss

Hugo Boss

Ik moet zeggen dat de PS store prijzen echt bizar zijn.
Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee.

Nu was ik net te laat met de aanschaf van de digitale versie van Borderlands 3 en is de prijs nu weer gestegen van 20 naar 70 euro.
Gisteren dan toch maar de disc versie voor 13 euro incl. verzendkosten op Bol.com gekocht.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
H.Boss schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:19:
Ik moet zeggen dat de PS store prijzen echt bizar zijn.
Dan ben je toch een dief van je eigen portemonnee.

Nu was ik net te laat met de aanschaf van de digitale versie van Borderlands 3 en is de prijs nu weer gestegen van 20 naar 70 euro.
Gisteren dan toch maar de disc versie voor 13 euro incl. verzendkosten op Bol.com gekocht.
Ik had hem voor 6 euro van Amazon, dus 13 is zelfs duur. Nog een nadeel van de PS Store is dat je geneigd bent meer te kopen dan je kan spelen. Zo is Dishonered nu 6 euro, maar tegen de tijd dat ik daar aan toe kom... Wil ook wel een keer PS5 spellen gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Erapaz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:21:
[...]

Ik had hem voor 6 euro van Amazon, dus 13 is zelfs duur. Nog een nadeel van de PS Store is dat je geneigd bent meer te kopen dan je kan spelen. Zo is Dishonered nu 6 euro, maar tegen de tijd dat ik daar aan toe kom... Wil ook wel een keer PS5 spellen gaan spelen.
Klopt, scheelt weer de helft inderdaad. Maar ben met 13 euro ook tevreden.
Weet jij heel toevallig of dat er cross save op zit? Want heb er al heel wat uren in gestoken op de PC.

Borderlands 3 wil ik zelf graag op de PS5, omdat ik erg gecharmeerd ben van de gameplay, maar ook van de coop modus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hulleman
Orangelights23 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:12:
[...]

Leuk natuurlijk, maar hoe is dit een goede line-up? Welke games zorgen ervoor dat ik per se een ps5 moet hebben?

Voor de goede orde, ik heb sinds de ps3 elke console rond release, de release valt altijd enigszins tegen. Rond eind 2021 zijn er pas genoeg games die zorgen dat je echt een ps5 moet hebben om verder met de generatie te gaan. Oftewel, zoals je schrijft, 2021 is niet de line-up periode ;)

Blijft opvallend dat als je de line-up niet goed vindt, je gelijk te maken krijgt met reacties dat het complete onzin is...
Je verkondigt een subjectieve persoonlijke mening als feit. Jij vindt er niks aan, dus is de line-up ruk. Die redenatie klopt natuurlijk niet. Ik speel ook geen enkele PS5 launch exclusive, want niet mijn ding. Dat wil niet zeggen dat de launch line up niet vrij sterk is. Stel, demon's souls was Horizon Forbidden West en Spiderman wast GT 7 geweest, dan was het misschien voor jou de beste launch line-up ooit, maar voor andere een slechte launch. Tot half 2021 valt het nog wel onder een acceptabele launch window, maar ben benieuwd of die games die ik net noemde komend half jaar gaan komen. Zou te mooi zijn eigenlijk :P

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 02-12-2020 09:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
H.Boss schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:23:
[...]

Klopt, scheelt weer de helft inderdaad. Maar ben met 13 euro ook tevreden.
Weet jij heel toevallig of dat er cross save op zit? Want heb er al heel wat uren in gestoken op de PC.

Borderlands 3 wil ik zelf graag op de PS5, omdat ik erg gecharmeerd ben van de gameplay, maar ook van de coop modus.
Nee, weet ik niet, ik heb hem op de PS4 niet gespeeld. Ben wel benieuwd hoe die op de PS5 speelt. Is de goedkoopste PS5 titel op het moment. Inderdaad ook voor coop gekocht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
[...]

Simpel antwoord: Je begon dat stukje wel met 'ik vind', maar later formuleer je je zinnen alsof het feiten zijn. En dat is uiteraard geen feit.

Voor mij is dit de beste launch ooit. Ik had nog nooit een soulsbourne game gespeeld, maar ben echt keihard verslaafd aan Demon's Souls. En dan heb ik Miles Morales ook nog liggen _/-\o_
Maar ik kan me voorstellen dat als die games en sackboy niets voor je zijn, dat het dan geen leuke launch voor je is. Ik denk echter wel dat dit "maar deze generatie gaat wel van start met een zeer slechte line-up." een beetje misplaatst is als je kijkt naar hoe de launch games in het algemeen zijn ontvangen. Goede recensies voor alle games.

Anyway, prima natuurlijk dat jij het niets vindt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:24
[...]

een line up van release games is enorm subjectief, zo'n discussie kom je toch nooit uit. Ik vind op zich ook wel dat als je kijkt naar de ps5 games dat alleen voor de games de noodzaak om nu een ps5 te hebben ontbreekt, de meeste titels zijn ook beschikbaar op de ps4 op een enkele titel na, wat ik ook wel logisch vindt gezien de hoeveelheid ps4's die verkocht zijn.

Maar de ps5 is natuurlijk wel een heel stuk meer dan alleen een console met een paar release games. De ps5 is naar mijn mening eigenlijk de eerste stap naar huidige kwaliteit die pc gamers al een tijdje gewend zijn. Ik heb nu voor het eerst het idee dat de console in de buurt komt van mijn pc die 5 keer zoveel kost als een ps5 en dat vind ik het grootste voordeel van de ps5.

En dat merk je echt in de praktijk, de meeste ps4 games die ik op de ps5 speel, spelen merkbaar beter. Neem bijvoorbeeld marvel avengers of watch dogs legion (de ps4 versie) en je merkt direct dat de framerate stukken hoger is en dat de graphics vele malen beter zijn doordat ze op een hogere resolutie intern gerenderd worden. De totaal ervaring op dat vlak maakt dat ik nu weer veel meer game op een console dan in de laatste 2 jaar op de ps4 pro.

Dan heb je daarnaast ook nog de extreem verbeterde controller plus de gratis PS+ game collectie vol met top games, dan zou ik toch niet durven beweren dat dit nu een slechte release is. De ps5 biedt zoveel meer dan alleen een paar release games. Het is echt de totaal ervaring die het voor mij compleet anders maakt dan een ps4 pro.

Maar ik ben het wel met je eens dat er wel wat meer variatie had mogen zitten in de nieuwe games, maar goed dat is voor mij ondergeschikt aan hetgeen ik hierboven beschreef.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:18
Ik snap dat gezeur over games toch niet zo goed. Een nieuwe console is met alle verbeteringen die het systeem brengt toch sowieso leuk. Waarom zou je pas in 2021 een PS5 willen, terwijl die vermoedelijk dan nog steeds €499 kost. Je gaat dus nu een jaar op een console spelen met een lagere resolutie, slechtere framerates, langere laadtijden en een mindere controller om volgend jaar over te stappen en nog steeds hetzelfde bedrag uit te geven. 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door NotSoSteady op 02-12-2020 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SXander
robinez schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:28:
[...]

een line up van release games is enorm subjectief, zo'n discussie kom je toch nooit uit. Ik vind op zich ook wel dat als je kijkt naar de ps5 games dat alleen voor de games de noodzaak om nu een ps5 te hebben ontbreekt, de meeste titels zijn ook beschikbaar op de ps4 op een enkele titel na, wat ik ook wel logisch vindt gezien de hoeveelheid ps4's die verkocht zijn.

Maar de ps5 is natuurlijk wel een heel stuk meer dan alleen een console met een paar release games. De ps5 is naar mijn mening eigenlijk de eerste stap naar huidige kwaliteit die pc gamers al een tijdje gewend zijn. Ik heb nu voor het eerst het idee dat de console in de buurt komt van mijn pc die 5 keer zoveel kost als een ps5 en dat vind ik het grootste voordeel van de ps5.

En dat merk je echt in de praktijk, de meeste ps4 games die ik op de ps5 speel, spelen merkbaar beter. Neem bijvoorbeeld marvel avengers of watch dogs legion (de ps4 versie) en je merkt direct dat de framerate stukken hoger is en dat de graphics vele malen beter zijn doordat ze op een hogere resolutie intern gerenderd worden. De totaal ervaring op dat vlak maakt dat ik nu weer veel meer game op een console dan in de laatste 2 jaar op de ps4 pro.

Dan heb je daarnaast ook nog de extreem verbeterde controller plus de ps plus PS5 game collectie vol met top games, dan zou ik toch niet durven beweren dat dit nu een slechte release is. De ps5 biedt zoveel meer dan alleen een paar release games. Het is echt de totaal ervaring die het voor mij compleet anders maakt dan een ps4 pro.

Maar ik ben het wel met je eens dat er wel wat meer variatie had mogen zitten in de nieuwe games, maar goed dat is voor mij ondergeschikt aan hetgeen ik hierboven beschreef.
Hier ben ik het helemaal mee eens. De meeste games die ik nu op mijn PS5 ga spelen zijn PS4 games maar dat maakt me echt niks uit want ik vind de ervaring echt zoveel beter op de PS5 en wat mij betreft voegt deze dus echt wat toe. Borderlands 3 vond ik op PS4 Pro niet te spelen omdat het log aan voelde en als ik dan zie hoe soepel het nu draait op de PS5 dan is dat echt een enorm verschil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
Hulleman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:24:
[...]

Je verkondigt een subjectieve persoonlijke mening als feit. Jij vindt er niks aan, dus is de line-up ruk. Die redenatie klopt natuurlijk niet. Ik speel ook geen enkele PS5 launch exclusive, want niet mijn ding. Dat wil niet zeggen dat de launch line up niet vrij sterk is. Stel, demon's souls was Horizon Forbidden West en Spiderman wast GT 7 geweest, dan was het misschien voor jou de beste launch line-up ooit, maar voor andere een slechte launch. Tot half 2021 valt het nog wel onder een acceptabele launch window, maar ben benieuwd of die games die ik net noemde komend half jaar gaan komen. Zou te mooi zijn eigenlijk :P
Het was sowieso niet de bedoeling om het als feit te verkondigen, dat forum is er natuurlijk voor om meningen en ideeën te delen. Maar zo te zien zijn er dus voldoende mensen die de huidige line-up wel goed vinden, fijn voor hen! Ik wacht in iedere geval tot Cyberpunk en Horizon naar de PS5 komen en ondertussen zijn er meer dan genoeg uren die besteed worden aan Valhalla :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Erapaz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:25:
[...]

Nee, weet ik niet, ik heb hem op de PS4 niet gespeeld. Ben wel benieuwd hoe die op de PS5 speelt. Is de goedkoopste PS5 titel op het moment. Inderdaad ook voor coop gekocht.
Zag hier gister een filmpje voorbij komen en draait op 4K/60fps. Dus dat is al wel fijn om te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds08
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 09:48
Aangezien veel mensen hier een Steelseries product hebben.
Wat zijn de ervaringen qua levertijd bij steelseries.com? Arctic 7P besteld op 26 November en staat nog steeds op "Preparing for Shipment"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 12:18
ds08 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:37:
Wat zijn de ervaringen qua levertijd bij steelseries.com? Arctic 7P besteld op 26 November en staat nog steeds op "Preparing for Shipment"
We are currently experiencing an unprecedented amount of inquiries sent into our Customer Experience team. Regrettably, you may experience a prolonged delay response to your ticket. Rest assured, we got your ticket and will respond to it as fast as possible. Thank you truly for your understanding – stay safe! Where's my tracking?! - If you placed an order and did not receive a tracking number, please allow up to 24 business hours (3 business days) for your package to process. We did not forget about you, promise. We are working extra hard to keep up with the demand. <3 SteelSeries CX Team

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aramiss
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:41
3 dagen.
15-11 besteld in de avond, 18-11 in de middag binnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Orangelights23 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:33:
[...]

Het was sowieso niet de bedoeling om het als feit te verkondigen, dat forum is er natuurlijk voor om meningen en ideeën te delen. Maar zo te zien zijn er dus voldoende mensen die de huidige line-up wel goed vinden, fijn voor hen! Ik wacht in iedere geval tot Cyberpunk en Horizon naar de PS5 komen en ondertussen zijn er meer dan genoeg uren die besteed worden aan Valhalla :)
Ik begrijp je hoor.. Ik vind de launch line up ook niet geweldig.. maar ik heb wel een PS5 en hij heeft sinds launch niet meer uit gestaan.. Ik ben ook voornamelijk mijn PS4 backlog met hogere fps aan het wegspelen. Eigenlijk is een console bij launch kopen nooit handig (en ik ben begonnen bij de Atari 2600 dus het is nooit anders geweest).

Een console bij launch kopen betekent de hoofdprijs betalen, weinig games die volledig gebruik maken van de console capaciteiten.. Kinderziektes.. enzovoort.

Je kan beter een jaar wachten, dan koop je een ps5 vanaf de plank in een winkel, kan je tweedehands games kopen, gaan de eerste games al in de uitverkoop, firmware is een stuk stabieler en je hebt een boel games die ondertussen gelaunched zijn en gebruik maken van de capaciteiten van het nieuwe apparaat.

Maar laat duidelijk zijn.. ik geniet enorm van de snelheid van de PS5.. al is het maar om het menu wat nu razendsnel is ipv de laggy zooi die de ps4 pro aan het einde was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Racing-Paradise
Alcmaria schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:41:
[...]
Maar laat duidelijk zijn.. ik geniet enorm van de snelheid van de PS5.. al is het maar om het menu wat nu razendsnel is ipv de laggy zooi die de ps4 pro aan het einde was.
Tijdens een potje CoD een party joinen om vervolgens gekickt te worden vanwege inactivity. (Inladen hoofd menu, inladen meldingen, party joinen en weer terug naar de game duurde zó lang op de ps4 8)7 )

[ Voor 1% gewijzigd door Racing-Paradise op 02-12-2020 09:53 . Reden: ps4 verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:50
NotSoSteady schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:31:
Ik snap dat gezeur over games toch niet zo goed. Een nieuwe console is met alle verbeteringen die het systeem brengt toch sowieso leuk. Waarom zou je pas in 2021 een PS5 willen, terwijl die vermoedelijk dan nog steeds €499 kost. Je gaat dus nu een jaar op systeem spelen met een lagere resolutie, slechtere framerates, langere laadtijden en een mindere controller om volgend jaar over te stappen en nog steeds hetzelfde bedrag uit te geven. 8)7
Ik kan nu al 15 min meer gamen per sessie met PS5 dan ik met de ps4 kon simpelweg omdat de laadtijden zoveel beter zijn. KCD was ook wel echt ruk op de ps4 wat betreft laadtijden en graphics (veel pop-in).
Met de PS4 backlog die ik nog heb ga ik voorlopig nog geen ps5 games kopen, koop ze wel als ze 2-3 tientjes kosten. Maar anyway zelfs al vind je de ps5 lineup ruk, dan nog is een ps5 aan te raden om je ps4 games te spelen. En als je geen backlog meer hebt dan zou ik gewoon een andere hobby zoeken oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Racing-Paradise schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:47:
[...]

Tijdens een potje CoD een party joinen om vervolgens gekickt te worden vanwege inactivity. (Inladen hoofd menu, inladen meldingen, party joinen en weer terug naar de game duurde te lang 8)7 )
aub post dit in het problemen en garantie topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing-Paradise
cold_as_ijs schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:51:
[...]

aub post dit in het problemen en garantie topic
Ik haalde een herinnering op aan mn oude ps4. Dit soort dingen werken juist als een trein op de ps5! oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
Mijn Arctis 7P heb ik op een zondag besteld en kwam de volgende woensdag binnen. Duurt wel lang bij jou ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-10 21:42
NotSoSteady schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:31:
Ik snap dat gezeur over games toch niet zo goed. Een nieuwe console is met alle verbeteringen die het systeem brengt toch sowieso leuk. Waarom zou je pas in 2021 een PS5 willen, terwijl die vermoedelijk dan nog steeds €499 kost. Je gaat dus nu een jaar op een console spelen met een lagere resolutie, slechtere framerates, langere laadtijden en een mindere controller om volgend jaar over te stappen en nog steeds hetzelfde bedrag uit te geven. 8)7
Exact! Heb hem ook met name gekocht voor het spelen van mijn PS4 games op 60fps/4k. Ben er nu al super tevreden mee want dat werkt best goed. Daarnaast snellere laadtijden en natuurlijk ook een aantal native ps5 games die weliswaar geen systeemsellers zijn maar ik anders ook had gekocht.

Dat in combinatie met het gegeven dat ik er niet in geloof dat de PS5 in 2021 onder de €400 verkrijgbaar zal zijn. Voor die €100 geniet je er tot die tijd van.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SXander
*knip* discussie over woekerprijzen is ook in dit topic ongewenst (en offtopic)

[ Voor 81% gewijzigd door Geronimous op 02-12-2020 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Racing-Paradise schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:02:
[...]

Ik haalde een herinnering op aan mn oude ps4. Dit soort dingen werken juist als een trein op de ps5! oOo
aah sorry, wordt een beetje moe van dat geklaag over COD CW en dacht dat dit weer zoiets was. Die game is gewoon buggy ook op de XBOX. Maar klagen over de ps4 mag dan wel weer _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Erapaz schreef op woensdag 2 december 2020 @ 09:25:
[...]
Op next-gen 4K dynamic resolutie @60fps met hoge grafische settings. Ook nog wel benieuwd naar, aangezien ik me met deel 2 best vermaakt heb.

Op last-gen draait de game op 30fps. Op pro en oneX nog wel aardige settings en resolutie, maar op base consoles is het echt ruk. 720-900p resolutie ofzo.

[ Voor 5% gewijzigd door Hulleman op 02-12-2020 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Hulleman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:16:
[...]

Op next-gen 4K dynamic resolutie @60fps met hoge grafische settings. Ook nog wel benieuwd naar, aangezien ik me met deel 2 best vermaakt heb.[YouTube: Borderlands 3 PS5 vs Xbox Series X: 4K60 and 120fps Modes Tested - Plus Series S Comparisons!]

Op last-gen draait de game op 30fps. Op pro en oneX nog wel aardige settings en resolutie, maar op base consoles is het echt ruk. 720-900p resolutie ofzo.
wel gaaf, ik keek vanochtend even en je krijgt inderdaad automatisch de ps5 versie als je je oude ps4 borderlands versie installeert.

Dus ik heb nu de borderlands 3 ps5 versie op mijn console staan dankzij jouw tip. Thanks!

Edit: De PS5 versie van Warframe staat nu ook in de store, deze game is ook gratis

[ Voor 5% gewijzigd door robinez op 02-12-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
robinez schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:39:
[...]

wel gaaf, ik keek vanochtend even en je krijgt inderdaad automatisch de ps5 versie als je je oude ps4 borderlands versie installeert.

Dus ik heb nu de borderlands 3 ps5 versie op mijn console staan dankzij jouw tip. Thanks!
Game is nu maar een tientje of niet? Ook ff kopen. Veel gameplay voor weinig :)

Edit: hmm niet meer. Was een Black Friday aanbieding. Staat niet meer tussen de eindejaarsaanbiedingen. Naja, komt vanzelf weer.

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 02-12-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 12:15
Hulleman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:40:
[...]

Game is nu maar een tientje of niet? Ook ff kopen. Veel gameplay voor weinig :)

Edit: hmm niet meer. Was een Black Friday aanbieding. Staat niet meer tussen de eindejaarsaanbiedingen. Naja, komt vanzelf weer.
Edit: link werkt niet, even zoeken op Amazon.nl, daar is die nog 9,75 EUR

[ Voor 21% gewijzigd door Martijn1990 op 02-12-2020 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Martijn1990 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:49:
[...]

Edit: link werkt niet, even zoeken op Amazon.nl, daar is die nog 9,75 EUR
thnx! Allyourgames zie ik staan. Op amazon is ie net wat duurder :P

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 02-12-2020 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Dat kan makkelijker qua links:
pricewatch: Borderlands 3, PS4

;)

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

Wat tips met uitleg van Vincent voor het instellen van HDR op de PS5... uiteraard weer met de nodige humor :+

YouTube: You've Been Doing PS5 [Adjust HDR] Wrong... Here's How to Get the Be...

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Aantal nieuwe screenshots van Kena: Bridge of Spirits. Ziet er echt prachtig uit!

Afbeeldingslocatie: https://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2020/12/Kena-6.jpg

Afbeeldingslocatie: https://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2020/12/Kena-7.jpg

Afbeeldingslocatie: https://gamingbolt.com/wp-content/uploads/2020/12/Kena-8.jpg

Kijk hier voor meer screenshots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:16
robinez schreef op woensdag 2 december 2020 @ 10:39:
[...]

Edit: De PS5 versie van Warframe staat nu ook in de store, deze game is ook gratis
Is dit dan automatisch de ps5 versie?
link naar amazon voor een tientje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
ja, automatisch, ik installeer de oude borderlands 3 ps4 versie en hij download dan automatisch de ps5 versie (die is 50 gigabyte) en de ps4 versie (die is 59 gigabyte), ik heb de ps4 versie geannuleerd in de download queue en toen had ik de ps5 versie over. Ik heb borderlands 3 digitaal overigens, in de originele versie, niet de ultimate of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ik weet niet hoeveel het is incl. verzendkosten?
Maar anders is Bol.com een prima alternatief. Daar is de game namelijk 12.99 incl. verzending.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
robinez schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:42:
[...]

ja, automatisch, ik installeer de oude borderlands 3 ps4 versie en hij download dan automatisch de ps5 versie (die is 50 gigabyte) en de ps4 versie (die is 59 gigabyte), ik heb de ps4 versie geannuleerd in de download queue en toen had ik de ps5 versie over. Ik heb borderlands 3 digitaal overigens, in de originele versie, niet de ultimate of zo.
Het kan nog makkelijker. Je doet de disc erin en ipv de ps4 versie downloaden en installeren druk je op de knop: ps5 versie en je download alleen de ps5 versie:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
alwinus schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:02:
Wat tips met uitleg van Vincent voor het instellen van HDR op de PS5... uiteraard weer met de nodige humor :+

YouTube: You've Been Doing PS5 [Adjust HDR] Wrong... Here's How to Get the Be...
Hij gaat er volgens mij alleen wel vanuit dat je altijd in een donkere kamer je HDR beelden bekijkt op je OLED en hoewel dat vast het beste zal zijn, hebben veel mensen toch te maken met daglicht of lampen in de kamer lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:16
Even een vraagje.

Ik heb een PS5 en een Razer Thresher 7.1 headset. Deze headset wordt middels een USB dongle verbonden aan aan de PS5.

Bij de PS4 kon ik het geluid door zowel mijn speakers als mijn headset laten lopen. Als ik dan mijn headset aanzette dan hoefde ik alleen mijn speakers maar uit te zetten.
Nu lijkt dat niet meer te kunnen of ik kan het niet meer vinden. Ik kan de uitvoer op headset óf speakers activeren, maar niet op beide. Ook kan ik automatisch switchen tussen uitvoer aanzetten, maar omdat de dongle altijd ingeplugged is, blijft ie op de headset staan.

Hoe gaan jullie hiermee om en mis ik nog een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shaker74 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:29:
[...]

Volgens geruchten begin december nieuwe leveringen. Als je daar niet tussen zit dan wordt het volgend jaar denk ik.
Voor mij maakt het niet uit, ik heb er op dag 1 één weten te bemachtigen :)
Maar ik hoop gewoon voor anderen dat er veel nieuwe consoles geleverd worden en hoop het ook omdat hoe eerder de nieuwe consoles gewoon vrij in de winkels liggen, hoe minder tijd scalpers hebben om rijk te worden ;)

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Shaker74 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 12:34:
[...]

Nee ze hebben (hoogst waarschijnlijk) nieuwe (zeer beperkte) voorraad binnen. Zit naast mijn GSM. Vol verwachting klopt mijn hart :+
Ah natuurlijk, er zou nieuwe voorraad komen ja. Ik hoop het beste voor jullie :)

Advies voor de HDR instellingen voor je PS5. Meneer Teoh praat wat monotoon met een accentje, maar legt alles goed uit. Sowieso wel een tip om zijn kanaal te volgen, leerzaam, maar je moet wel aan zijn manier van vertellen wennen 8)7

[ Voor 36% gewijzigd door Hulleman op 02-12-2020 13:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 2 december 2020 @ 13:37:
[...]

Ah natuurlijk, er zou nieuwe voorraad komen ja. Ik hoop het beste voor jullie :)

Advies voor de HDR instellingen voor je PS5. Meneer Teoh praat wat monotoon met een accentje, maar legt alles goed uit. Sowieso wel een tip om zijn kanaal te volgen, leerzaam, maar je moet wel aan zijn manier van vertellen wennen 8)7
[YouTube: You've Been Doing PS5 [Adjust HDR] Wrong... Here's How to Get the Best Settings]
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Bna5hw7.png
Denk ik dan :+

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SXander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
een tip voor de mensen die twijfelen over demon souls op de ps5 of dat kwa gameplay iets is, je zou het kunnen proberen met een oudere titel uit het soul universum.

Op dit moment zijn de eindejaars deals begonnen in de playstation store en hier zit nu de demon dark souls 3 luxe editie in voor 17.99 euro (die bevat de game en de twee expansion packs), zo kun je op een redelijk goedkope manier de gameplay ervaren.

dark souls 3 heeft overigens een resolutie upgrade gehad en een 60fps upgrade voor de ps4pro (die die framerate overigens niet haalde).

let op: alleen de uitgebreidere luxe editie is zo goedkoop, de gewone dark souls 3 game en de expansion packs zelf zijn niet in de aanbieding.

edit: had de game demon souls 3 genoemd, maar dat moest dark souls 3 zijn kwa naam.

[ Voor 14% gewijzigd door robinez op 02-12-2020 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Er staat in de beschrijving al "pas het aan tot die brightness symbool bijna niet zichtbaar is", vervolgens toont ie een screenshot waar het super zichtbaar is en dan zegt "don't do this" :P

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SXander
Chester schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:18:
[...]

Er staat in de beschrijving al "pas het aan tot die brightness symbool bijna niet zichtbaar is", vervolgens toont ie een screenshot waar het super zichtbaar is en dan zegt "don't do this" :P
Ooh oke :p

Overigens is zijn punt dat het zelfs niet bijna zichtbaar moet zijn maar helemaal niet meer zichtbaar moet zijn. Ik laat het meestal wel wat zichtbaarder omdat ik dan het idee heb dat ik vijanden beter kan zien wanneer ze in een schaduw/ donker hoekje staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 10:59
robinez schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:17:
een tip voor de mensen die twijfelen over demon souls op de ps5.

Op dit moment zijn de eindejaars deals begonnen in de playstation store en hier zit nu de demon souls 3 luxe editie in voor 17.99 euro (die bevat de game en de twee expansion packs), zo kun je op een redelijk goedkope manier de gameplay ervaren.

Demon souls 3 heeft overigens een resolutie upgrade gehad en een 60fps upgrade voor de ps4pro (die die framerate overigens niet haalde).

let op: alleen de uitgebreidere luxe editie is zo goedkoop, de gewone demon souls 3 game en de expansion packs zelf zijn niet in de aanbieding.
Volgens mij bedoel je Dark Souls 3. Demon's Souls heeft geen sequels gehad. De gameplay is inderdaad verder wel vergelijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
Thijs schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
[...]

Volgens mij bedoel je Dark Souls 3. Demon's Souls heeft geen sequels gehad. De gameplay is inderdaad verder wel vergelijkbaar.
Hehe ja precies. Ik was hem al aan bestellen 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Thijs schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:24:
[...]

goed opgemerkt!

heb het aangepast in mijn post, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
haha goed punt :P gelukkig gaat het iets verder. Probleem is dat de calibratiemogelijkheid in de PS5 niet nauwkeurig genoeg is. Het plaatje wat je ziet is 830 nits, zonnetje heel goed zichtbaar. Stap omhoog is 970 nits, zonnetje clipt (niet meer zichtbaar in het heldere wit). Maar is wel het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 09:05
robinez schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:17:
een tip voor de mensen die twijfelen over demon souls op de ps5 of dat kwa gameplay iets is, je zou het kunnen proberen met een oudere titel uit het soul universum.

Op dit moment zijn de eindejaars deals begonnen in de playstation store en hier zit nu de demon dark souls 3 luxe editie in voor 17.99 euro (die bevat de game en de twee expansion packs), zo kun je op een redelijk goedkope manier de gameplay ervaren.

dark souls 3 heeft overigens een resolutie upgrade gehad en een 60fps upgrade voor de ps4pro (die die framerate overigens niet haalde).

let op: alleen de uitgebreidere luxe editie is zo goedkoop, de gewone dark souls 3 game en de expansion packs zelf zijn niet in de aanbieding.

edit: had de game demon souls 3 genoemd, maar dat moest dark souls 3 zijn kwa naam.
Of als je al wat langer PS+ lid bent heb je ooit Bloodborne gekregen bij de maandelijkse games ;)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
ikbenben schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:01:
[...]

Of als je al wat langer PS+ lid bent heb je ooit Bloodborne gekregen bij de maandelijkse games ;)
die zit ook gratis nu bij de ps5 psplus collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 09:05
robinez schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:11:
[...]

die zit ook gratis nu bij de ps5 psplus collectie.
Aja, inderdaad :)

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxpyjamas
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
k1978 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 08:08:
[...]

Bijvoorbeeld dat de headset automatisch connect bij switchen naar tv of naar headset en het werkt goed samen met de software van ps5. Bijvoorbeeld het volume en mute symbool op scherm, instellen van de balans van party en game geluid. En op de ps4 kon je per game geluidsinstellingen kiezen. Maar toch ga ik vanmiddag de arctis 7p ophalen ivm het comfort en de microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 15:30
maxpyjamas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:21:
[...]

Bijvoorbeeld dat de headset automatisch connect bij switchen naar tv of naar headset en het werkt goed samen met de software van ps5. Bijvoorbeeld het volume en mute symbool op scherm, instellen van de balans van party en game geluid. En op de ps4 kon je per game geluidsinstellingen kiezen. Maar toch ga ik vanmiddag de arctis 7p ophalen ivm het comfort en de microfoon.
En op de ps4 kon je per game geluidsinstellingen kiezen.

Waar kun je dat precies doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:21
Heeft iemand Assetto Corsa Competizione al gespeeld op PS5 ? Op PS4 was het onspeelbaar vanwege te lage framerate, maar op PS5 is dat een stuk beter (al is het grafisch nog vrij slecht in vergelijking met het veel oudere GT Sport)

Maar als ik de career mode wil spelen, crasht hij iedere keer op het moment dat ik 1 practice session gedaan heb en verder wil naar de volgende. Opnieuw geinstalleerd en nu deed de 1e practice sessie het goed, maar crashte ACC na de 2e sessie :( 2e sessie al 2x herhaald, maar beide keren crash.
Iemand dezelfde ervaring ?
Pagina: 1 ... 38 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord