Arunia schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:05:
@
robinez Voor mij is Demon Souls de eerste souls game die ik ooit gespeeld heb op de PS3 dan wel te verstaan. Daar een eind in gekomen, maar nooit uitgespeeld.
Deze heb ik dan toch weer gekocht. Niet dat ik er super goed in ben, maar inderdaad het gevoel als je een eindbaas doorgrond en hem om legt. Weet dat nog wel in wereld 2-2 geloof ik, daar heb ik best wel wat keertjes over gedaan en toen super blij toen hij om lag.
Als ik zo op youtube kijk naar Ryukahr (bekend van zijn Mario maker gaming), die lacht in het gezicht van moeilijk zullen we maar zeggen. Die had net de Dark Souls run klaar en begonnen met Demon Souls. Die vond hij toch wat moeilijker uiteindelijk dan de DS reeks.
Maar moet zelf zeggen dat die eerste delen wel te doen zijn inclusief eindbaas.
ik had gelezen dat dark souls 3 de makkelijkste is in de souls serie, dus dat geeft mij wel hoop.
Ik heb gisteren de eerste uren in dark souls 3 doorgebracht. Ik moet zeggen dat die game ongelooflijk ingewikkeld is voor nieuwkomers, er wordt nauwelijks iets uitgelegd. Gelukkig hebben we tegenwoordig youtube dus na het kijken van enkele noob guides die uitleggen hoe die items werken die je vindt en waar je ze moet toepassen en de guide hoe de controls werkten (zoals hoe je moet rennen of springen) is de basis nu redelijk duidelijk.
Door de complexiteit van de game en ik nieuw ben in het souls universum gebruik ik er wel een guide bij die mij per gebied er doorheen loodst. Dat bevalt me prima, op die manier leer ik de game goed spelen en krijg ik ook nog wat tips hoe ik het beste die gebieden kan doorkruisen.
De combat valt me mee, het is veel dashen en rollen en de aanvals patronen herkennen en dan zijn de battles tot nu toe goed te doen. Ook is het overduidelijk als je ergens komt waar je helemaal nog niet hoort te zijn, dan ben je in 1 slag gewoon dood
voor die 18 euro krijg ik een goede indruk en zeker met die guide erbij verwacht ik toch wel een heel eind te kunnen gaan komen in die game. Ik vind het in ieder geval een hele goede en leuke game. Het ziet er zeer goed uit op de ps5 en het loopt ook vloeiend, dus de eerste indrukken zijn positief.
Zo heb ik gisteren ook de PS5 versie van Borderlands 3 even kort geprobeerd. Opvallend is dat je ps4 save niet meegenomen kan worden (die had ik namelijk al een keer rond gespeeld en het was leuk geweest om in de 2e run de plus items te kunnen vinden).
Maar goed, de ps5 versie indruk van Borderlands 3:
Ik start de game op en holy canoly, die graphics zijn me toch geupgrade en die HDR implementatie is bizar goed. Echt een enorm verschil ten opzichte van de ps4 versie. Deze grafische game stijl leent zich bij uitstek voor 4K HDR gaming. Het lijkt bijna wel 3D, zo scherp is alles afgebeeld. Echt fantastisch deze ps5 versie van Borderlands 3. De adaptive triggers ben ik nog niet zo zeker van, ik vond het vrij vermoeiend om te schieten met de wapens en hoe zwaar dat relatief nu ging met die haptic feedback. Maar overall een PS5 waardige titel (en gratis als je de PS4 versie al bezig_.