Acties:
  • +9 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

sverzijl schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:58:
Heeft iemand Assetto Corsa Competizione al gespeeld op PS5 ? Op PS4 was het onspeelbaar vanwege te lage framerate, maar op PS5 is dat een stuk beter (al is het grafisch nog vrij slecht in vergelijking met het veel oudere GT Sport)

Maar als ik de career mode wil spelen, crasht hij iedere keer op het moment dat ik 1 practice session gedaan heb en verder wil naar de volgende. Opnieuw geinstalleerd en nu deed de 1e practice sessie het goed, maar crashte ACC na de 2e sessie :( 2e sessie al 2x herhaald, maar beide keren crash.
Iemand dezelfde ervaring ?
Als je crashed met een racespel moet je beter sturen. :P

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:29
spaceboy schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:04:
[...]

Als je crashed met een racespel moet je beter sturen. :P
Bedankt, dit heeft het probleem opgelost! ;)

Weet al wel dat ik niet de enige ben met dit probleem. Hopelijk wordt deze bug snel verholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door sverzijl op 02-12-2020 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-10 10:59

alwinus

Tweaked

SXander schreef op woensdag 2 december 2020 @ 14:23:
[...]

Ooh oke :p

Overigens is zijn punt dat het zelfs niet bijna zichtbaar moet zijn maar helemaal niet meer zichtbaar moet zijn. Ik laat het meestal wel wat zichtbaarder omdat ik dan het idee heb dat ik vijanden beter kan zien wanneer ze in een schaduw/ donker hoekje staan.
Daar heeft het witte symbool niets mee te maken. Dat geeft aan wat de piek helderheid van je scherm is. Het donkere symbool geldt dat wat voor. Ik zou het zeker voor oled gewoon op zijn donkers zetten. Mocht het beeld wat te donker zijn overdag zou ik in de game zelf het algehele beeld wat lichter zetten. Of denk ik nu verkeerd? 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StopEcocide
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-10 21:46
Ik heb nog nooit een playstation gehad en weet nu niet welke versie, disc of digital, ik moet kopen. Ik wil via internetverbinding tegen vrienden kunnen spelen. Weet er iemand meer?

Word Aardebeschermer en help mee om ecocide tot een internationale misdaad te maken: Eco Justice 💚🌍💚

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximossel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:49
korte vraag ik kan het antwoord niet vinden in dit topic?

Mijn zoon speelt rocket league op de PS4 pro (heeft ooit de game gehad op een disc) kan ik die game (of save games) overzetten op een PS5 Digital edition? we hebben een PS plus account

ik vraag me af of dit automatisch gaat als ik de login overzet of dat ik toch eerst op de PS5 rocket league weer moet kopen en dat de save games dan automatisch weer beschikbaar zijn op de PS5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11-10 15:24
maximossel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:54:

Mijn zoon speelt rocket league op de PS4 pro (heeft ooit de game gehad op een disc) kan ik die game (of save games) overzetten op een PS5 Digital edition? we hebben een PS plus account

ik vraag me af of dit automatisch gaat als ik de login overzet of dat ik toch eerst op de PS5 rocket league weer moet kopen en dat de save games dan automatisch weer beschikbaar zijn op de PS5?
Rocket League is gratis, dus dat kan overgezet worden naar de DE.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 18:21

met PS plus worden saves automatisch in de cloud opgeslagen. Dus inloggen met hetzelfde account op de PS5 en de save weer downloaden vanuit de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl

Overzetten van de save games gaat automatisch, als je deze tenminste van tevoren op PS4 naar de cloud hebt laten saven voordat je je PS5 met PS4 laat synchroniseren. Alle accounts + save games kunnen dan met vrij groot gemak worden overgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximossel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:49
dus ik zet het account over de PS5 en download rocket league > vervolgens komt dat automatisch de save game ook tevoorschijn? met alle brute auto's :+ ??
Crowbar schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:56:
[...]

met PS plus worden saves automatisch in de cloud opgeslagen. Dus inloggen met hetzelfde account op de PS5 en de save weer downloaden vanuit de cloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 12:39
alwinus schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:37:
[...]

Daar heeft het witte symbool niets mee te maken. Dat geeft aan wat de piek helderheid van je scherm is. Het donkere symbool geldt dat wat voor. Ik zou het zeker voor oled gewoon op zijn donkers zetten. Mocht het beeld wat te donker zijn overdag zou ik in de game zelf het algehele beeld wat lichter zetten. Of denk ik nu verkeerd? 🤔
Ja dat denk ik ook en zat er dus wel aan te denken om wit hoger te zetten, om het zeker te weten zou ik er wat meer mee moeten testen. In ieder geval is er wel verschil tussen mooi beeld (of meest natuurlijke) ten opzichte van competitief beeld denk ik. Voor singleplayer maakt het me niet uit maar voor MP wel. Niet dat ik de kleuren dan overdreven instel maar wil het toch wel een beetje kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
maximossel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:59:
dus ik zet het account over de PS5 en download rocket league > vervolgens komt dat automatisch de save game ook tevoorschijn? met alle brute auto's :+ ??

[...]
Ik zou eerst de savegames downloaden vanaf de cloud (of door de automatische PS4->PS5 migratie die je krijgt als je PS5 voor de 1e keer opstart, of via de PS5 menus) voordat je het spel start op PS5. Anders heb je kans dat je oude savegame wordt overschreven (weet niet zeker, maar zou het risico niet nemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sverzijl schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:57:
[...]
Alle accounts + save games kunnen dan met vrij groot gemak worden overgezet.
Dit klopt niet. Cloud storage van save games gebeurt enkel voor het account dat het PS+ abonnement heeft, en niet voor andere lokale accounts (die dus wél online gameplay en PS+ aankopen kunnen delen).
Zal er dus van afhangen wat je bedoelt met 'we hebben een PS Plus account'. Als jij het abonnement afgesloten hebt, dan zal jouw zoon geen PS+ hebben, en zullen zijn save games dus ook niet in de cloud staan. In dat geval ga je de save games manueel moeten copiëren, bvb via USB.

Save games staan trouwens totaal los van installatie van games. Je kan dus perfect save games copiëren van spellen die nog niet op je PS5 geïnstalleerd staan. Ik heb zo de save games van mijn zoon via USB stick gecopieerd van onze PS4 naar onze PS5. Enige waar we wel goed mee moeten opletten nu, is als hij games op beide consoles wil spelen (omdat de andere TV/console bezet is), want voor je het weet werk je met een oude save game, of erger, overschrijf je de nieuwste save game met de oudste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 20:33
StopEcocide schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:52:
Ik heb nog nooit een playstation gehad en weet nu niet welke versie, disc of digital, ik moet kopen. Ik wil via internetverbinding tegen vrienden kunnen spelen. Weet er iemand meer?
Voor met vrienden te kunnen spelen via internet heb je een PS+ abonnement nodig, het maakt niet uit of je de disc of Digital hebt.

Als in jou was zou ik gaan als je veel games koopt op disc omdat ze goedkoper zijn en als je veel doorverkoopt.

Wil je graag snel wisselen tussen de games en je koopt niet zoveel, ga dan voor de Digital edities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxpyjamas
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 03-12-2020
Shaker74 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 15:26:
[...]

En op de ps4 kon je per game geluidsinstellingen kiezen.

Waar kun je dat precies doen dan?
Mijn ps4 staat tegenwoordig opgeborgen ivm de ps5 maar volgens mij heet het headset companion app in de ps store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maxpyjamas schreef op woensdag 2 december 2020 @ 18:21:
[...]

Mijn ps4 staat tegenwoordig opgeborgen ivm de ps5 maar volgens mij heet het headset companion app in de ps store.
Daarmee kon je alleen een preset kiezen voor je PS headset. En niet per game, maar gewoon verschillende presets voor verschillende games die je iedere keer handmatig moet selecteren als je een andere preset wilt voor een andere game.

[ Voor 22% gewijzigd door Kalder op 02-12-2020 18:23 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:46
zojuist mijn eerste tutorial boss verslagen in dark souls 3. Ik ben toch een keer of 10 doodgegaan voordat ik doorhad hoe het moest, maar de opluchting toen ik hem verslagen had was echt geweldig.

Ik ben benieuwd hoe de rest van mijn journey zal gaan, maar als het zo goed te doen blijft dan snap ik die enthousiaste verhalen wel van demon souls denk ik. Het is inderdaad behoorlijk gaaf als je zo'n boss doorgrond kwa vechtstijl en dat je hem dan wel ineens kan verslaan.

Ik realiseer me wel dat dit pas de eerste boss was, dus het zal nog wel beertjes level zijn, maar mijn interesse is zeker gewekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Heeft iemand Assetto Corsa Competizione al gespeeld op PS5 ? Op PS4 was het onspeelbaar vanwege te lage framerate, maar op PS5 is dat een stuk beter (al is het grafisch nog vrij slecht in vergelijking met het veel oudere GT Sport)

Maar als ik de career mode wil spelen, crasht hij iedere keer op het moment dat ik 1 practice session gedaan heb en verder wil naar de volgende. Opnieuw geinstalleerd en nu deed de 1e practice sessie het goed, maar crashte ACC na de 2e sessie :( 2e sessie al 2x herhaald, maar beide keren crash.
Iemand dezelfde ervaring ?
Dit is wel jammer om te horen, want wilde net ACC gaan aanschaffen. Heb GT sport in de sale gekocht, maar het valt me extreem tegen. Heel erg arcade, geen normaal kampioenschap met vrije training/kwalificatie/races, geen startgrid maar rolling starts en het rijden zelf is saai (itt bijvoorbeeld Project cars 1 waar het rijden an sich al gaaf is.

Ik snap niet zo waarom dit spel zo populair is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 22:02

itsoutthere

The Truth

alwinus schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:02:
Wat tips met uitleg van Vincent voor het instellen van HDR op de PS5... uiteraard weer met de nodige humor :+

YouTube: You've Been Doing PS5 [Adjust HDR] Wrong... Here's How to Get the Be...
Bedankt voor het delen! Ook op mijn philips 50pus6504 geven die instellingen een beter HDR resultaat!

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PSX PS2 PS3 PS4 PS5 - RetroPie RG35XX R36S - Ikea Trådfri - GMKTec K8 plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crowbar
  • Laatst online: 12-09 18:21
maximossel schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:59:

[...]
Ja, maar lees ook wat Twixie heeft geschreven. Als er vanaf het hoofdaccount gespeeld is, dan zal het geen issue zijn (je kan trouwens altijd je cloud storage weer downloaden, maar pas op dat je nieuwe PS5 save niet eerder wordt geüpload).

Mocht de savedata van je zoon niet in de cloud staan dan kan je met een usb stick ook de savegame handmatig exporteren van de PS4. Ik vermoed dat je die dan ook kunt importeren naar de PS5.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Cool! De Ratchet & Clank PR komt op gang :D (Glasgow)

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EoQTdkYXMAA7cTZ?format=jpg&name=large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:10
poor Leno schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:36:

[Afbeelding]
Tijd dat er iets uitkomt, de PS5 al 10 dagen niet meer aan gehad :o

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Phusebox schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:55:
[...]

Tijd dat er iets uitkomt, de PS5 al 10 dagen niet meer aan gehad :o
Was ie weer kapot? :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Haha nee. Astro uitgespeeld. Meer is er niet momenteel voor mij. Miles Morales was niet mijn ding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:30

[Afbeelding]
Ik dacht dat dit spel pas eind 2021 zou komen?

Ik heb op de rest modus na trouwens geen enkele bug met de ps5. Ook in miles morales geen vastlopers gehad nog. En het enige moment dat ik de fan echt hoor is als ik het kastdwurtje vergeet te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
AMARONE schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:16:
[...]

Ik dacht dat dit spel pas eind 2021 zou komen?

Ik heb op de rest modus na trouwens geen enkele bug met de ps5. Ook in miles morales geen vastlopers gehad nog. En het enige moment dat ik de fan echt hoor is als ik het kastdwurtje vergeet te openen.
Ik hoop dat 'launch window' maximaal 4 maanden is dus ergens voor maart zou die moeten komen. Anders is het wel een erg ruim begrip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
Phusebox schreef op woensdag 2 december 2020 @ 22:28:
[...]

Ik hoop dat 'launch window' maximaal 4 maanden is dus ergens voor maart zou die moeten komen. Anders is het wel een erg ruim begrip.
Ik hoop het, maar ik zie Horizon, GT7, R&C en GoW niet in Q1 2021 uitkomen. Als sony slim is, elk kwartaal één dikke exclusive.

Ben benieuwd waar Naughty Dog als eerste mee gaat komen voor de PS5

[ Voor 8% gewijzigd door Hulleman op 02-12-2020 23:27 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:54
giantgiantus schreef op dinsdag 1 december 2020 @ 21:49:
[...]

Lol. Die game is 75€. Speel het en verkoop het voor 60€. Zat mensen die aankomende tijd nog ps5 krijgen.
Ik heb nog nooit een console, accessoire of game verkocht en zal dat ook nooit doen :)
Staat inmiddels al behoorlijk wat :X

En prijs an sich vind ik niet zo spannend, maar als ik 75 neertel voor een game die ik net als Bloodborne maar een uurtje of 3 aanraak is het wel wat zonde. Misschien moet ik het nog eens een kans geven.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 20:46
Voor degenen die benieuwd zijn tot hoe hoog de combocounter van Miles Morales kan:

https://pbs.twimg.com/med...format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:19
robinez schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:00:
zojuist mijn eerste tutorial boss verslagen in dark souls 3. Ik ben toch een keer of 10 doodgegaan voordat ik doorhad hoe het moest, maar de opluchting toen ik hem verslagen had was echt geweldig.

Ik ben benieuwd hoe de rest van mijn journey zal gaan, maar als het zo goed te doen blijft dan snap ik die enthousiaste verhalen wel van demon souls denk ik. Het is inderdaad behoorlijk gaaf als je zo'n boss doorgrond kwa vechtstijl en dat je hem dan wel ineens kan verslaan.

Ik realiseer me wel dat dit pas de eerste boss was, dus het zal nog wel beertjes level zijn, maar mijn interesse is zeker gewekt :)
Die eerste is wel 1 van de makkelijkste.. Maar is echt geweldig spel.. Have fun..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:25
Weet niet of het al gemeld is, Worms Rumble is voor Playstation Plus members nu gratis te claimen, het gaat hier om zowel de Playstation 4 als Playstation 5 versie.

https://store.playstation...01526_00-7366148917983053

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Next gen FIFA is vannacht uitgekomen. Zou eigenlijk pas morgen gebeuren

[ Voor 32% gewijzigd door Steven030 op 03-12-2020 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Carn82 schreef op woensdag 2 december 2020 @ 23:52:
Voor degenen die benieuwd zijn tot hoe hoog de combocounter van Miles Morales kan:

https://pbs.twimg.com/med...format=jpg&name=4096x4096
Huh, hoe kom je aan genoeg tegenstanders om dat te halen?

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaapiej
  • Laatst online: 11-10 05:52

[Afbeelding]
Awesome!
Ik hoop dat deze game ergens eind Q1/begin Q2 uit komt en dat de PS5 dan weer enigszins fatsoenlijk leverbaar is. Dan mijn oude PS4 maar eens inruilen voor zijn grote broer :)

<GoT>NightStalker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 12:15
schaapiej schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:23:
[...]

Awesome!
Ik hoop dat deze game ergens eind Q1/begin Q2 uit komt en dat de PS5 dan weer enigszins fatsoenlijk leverbaar is. Dan mijn oude PS4 maar eens inruilen voor zijn grote broer :)
Is het vaker dat dit soort reclame dingen er zoveel maanden hangen? Als ik dat zou zien zou ik ervan uit gaan dat de game echt binnenkort komt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Laatst online: 12:47

Superkiwi

Hoi doei

Heeft iemand Assetto Corsa Competizione al gespeeld op PS5 ?
Nog niet. Ik heb alles in huis behalve het meest belangrijke ingrediënt: een PS5 :P
Heb ook wel veel zin om deze game gewoon fatsoenlijk te kunnen spelen, het gaat denk ik mijn main game worden op de PS5.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 16:31
Ik wil hier toch even wat minder populaire opinie ventileren. Wat een deceptie is de next-gen Playstation voor mij geworden. Maandenlang naar de hype toegewerkt, overal ingeschreven om de PS5 als eerste binnen te krijgen. Hopen dat je er eentje ontvangt die geen defects vertoond (en dat geluk allemaal). En dan begin je te spelen met de Dualsense controller. Omdat ik van jaren Xbox afkom is het wennen en met die gedachte begin ik ermee te gamen. Maar naarmate ik meer en meer met de controller speel, hoe meer ik dat ding begin te verafschuwen. In mijn ogen klopt het design van de controller echt niet. Hij vult enorm bulky aan, de triggers (adaptive triggers trouwens buiten Astro direct uitgezet, voor mij hoeft die feature echt niet) kunnen veel te diep ingedrukt worden en dat gemengd met de positie van de pookjes... zorgt er eigenlijk voor dat ik echt een hekel aan de Dualsense heb gekregen.

En aangezien het waarschijnlijk nog wel een tijdje duurt voordat third party PS5 controllers toegelaten worden in het eco-systeem ben ik bang dat er voor mij geen keuze meer is. Gamen hoort bij mij no-nonsense genieten te zijn maar zo hoeft het voor mij niet (loop al dagen met verkrampte duimen rond :().

Sorry boys/girls, ik moest deze impopulaire opinie even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Laatst online: 10-10 12:15
Remmetje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:44:
Ik wil hier toch even wat minder populaire opinie ventileren. Wat een deceptie is de next-gen Playstation voor mij geworden. Maandenlang naar de hype toegewerkt, overal ingeschreven om de PS5 als eerste binnen te krijgen. Hopen dat je er eentje ontvangt die geen defects vertoond (en dat geluk allemaal). En dan begin je te spelen met de Dualsense controller. Omdat ik van jaren Xbox afkom is het wennen en met die gedachte begin ik ermee te gamen. Maar naarmate ik meer en meer met de controller speel, hoe meer ik dat ding begin te verafschuwen. In mijn ogen klopt het design van de controller echt niet. Hij vult enorm bulky aan, de triggers (adaptive triggers trouwens buiten Astro direct uitgezet, voor mij hoeft die feature echt niet) kunnen veel te diep ingedrukt worden en dat gemengd met de positie van de pookjes... zorgt er eigenlijk voor dat ik echt een hekel aan de Dualsense heb gekregen.

En aangezien het waarschijnlijk nog wel een tijdje duurt voordat third party PS5 controllers toegelaten worden in het eco-systeem ben ik bang dat er voor mij geen keuze meer is. Gamen hoort bij mij no-nonsense genieten te zijn maar zo hoeft het voor mij niet (loop al dagen met verkrampte duimen rond :().

Ieder zijn mening natuurlijk en iedereen is ook anders qua gevoel. Ik herken mezelf er gelukkig helemaal niet in.

Wel serieus zonde dat hij zo tegenvalt voor je na er zo lang naar uit gekeken te hebben!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-02-2021

De controller van de PlayStation heeft helaas altijd dezelfde lay-out, want die is kenmerkend voor de PlayStation. Nadeel daarvan is, dat hij niet zo goed in de hand ligt als die van de Xbox. Ik merk het zelf ook, op de Xbox kan ik de hele dag gamen en nergens last van. Op de PlayStation beginnen je vingers gewoon pijn te doen na enkele uren. Dat komt gewoon door de verkrampte lay-out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
dvdkiwi schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:37:
[...]

Nog niet. Ik heb alles in huis behalve het meest belangrijke ingrediënt: een PS5 :P
Heb ook wel veel zin om deze game gewoon fatsoenlijk te kunnen spelen, het gaat denk ik mijn main game worden op de PS5.
De crashes lijken alleen te gebeuren in de career mode. De rest lijkt het tot nu toe goed te doen, al heb ik er nog maar 1-2 uurtjes mee gespeeld tot nu toe.
Ik wacht vooral op GT7, tot die tijd GT Sport en ACC. ACC was op PS4 echt niet te spelen met 30fps, op PS5 is het een stuk smoother. Nog niet zo smooth als GT Sport, maar veel en veel beter speelbaar dan op PS4.

Het is alleen wel knullig dat je in ACC (in ieder geval bij gebruik van Fanatec stuur) voor je kunt spelen de flippers moet programmeren voor up/downshift. Default zijn de shifters gemapped op links en rechts kijken 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:01
@Remmetje ik zou je ps5 verkopen. Als je moet blij bent met controller zou dat mijn plezier ook verpesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Starbucks schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:55:
[...]
Op de PlayStation beginnen je vingers gewoon pijn te doen na enkele uren. Dat komt gewoon door de verkrampte lay-out.
Houdt je 'm dan ook niet een beetje te krampachtig vast?
Ik heb een Xbox One en een PS4 gehad en merkte geen verschil in 'spierpijn' in de handjes of vingers naderhand.
sverzijl schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:56:
[...]
Het is alleen wel knullig dat je in ACC (in ieder geval bij gebruik van Fanatec stuur) voor je kunt spelen de flippers moet programmeren voor up/downshift. Default zijn de shifters gemapped op links en rechts kijken 8)7.
Dat had ik bij mijn oude T500 ook _O-
sverzijl schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:56:
[...]
Ik wacht vooral op GT7, tot die tijd GT Sport en ACC.
Ik heb het juist andersom. Heb vrij veel GT Sport gespeeld (hiervoor ook veel GT4 & 5 gedaan) en sinds ik ACC heb vind ik GT Sport maar "zo zo". Ik ben op zoek naar wat meer realisme, wat rauwer geluid, wat meer gestraft worden voor botsingen, wat minder tire screech. ACC is wat dat betreft de beste game op de console imho. Niet dat GT geen goede game is hoor, integendeel zelfs. Ik wil gewoon wat meer de sim kant op ;)

[ Voor 59% gewijzigd door Superkiwi op 03-12-2020 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:19
@Starbucks Ik heb hetzelfde idee als degene boven mij. Hou je hem te krampachtig vast?
Mijn vrouw krijgt ook heel snel last van haar handen met een spelletje. Maar ik weet van haar dat ze de controllers, maar handhelds ook gewoon te hard vast houdt.

@robinez Voor mij is Demon Souls de eerste souls game die ik ooit gespeeld heb op de PS3 dan wel te verstaan. Daar een eind in gekomen, maar nooit uitgespeeld.
Deze heb ik dan toch weer gekocht. Niet dat ik er super goed in ben, maar inderdaad het gevoel als je een eindbaas doorgrond en hem om legt. Weet dat nog wel in wereld 2-2 geloof ik, daar heb ik best wel wat keertjes over gedaan en toen super blij toen hij om lag.

Als ik zo op youtube kijk naar Ryukahr (bekend van zijn Mario maker gaming), die lacht in het gezicht van moeilijk zullen we maar zeggen. Die had net de Dark Souls run klaar en begonnen met Demon Souls. Die vond hij toch wat moeilijker uiteindelijk dan de DS reeks.
Maar moet zelf zeggen dat die eerste delen wel te doen zijn inclusief eindbaas.

[ Voor 60% gewijzigd door Arunia op 03-12-2020 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Toyama (Silent Hills, Gravity Rush, Siren) en Sato (The Last Guardian) hebben Sony Japan Studio verlaten om hun eigen studio op te richten:

Benieuwd of dit nog van invloed gaat zijn voor de richting die Japan Studio op gaat. De afgelopen jaren was Japan Studio vooral een support studio die hielp met de ontwikkeling van andere games maar een echte AAA titel hebben ze al een tijdje niet meer uitgebracht.

Claphanz (Everybody's Golf) gaat blijkbaar ook zelfstandig verder, die hebben jarenlang gepartnered met Japan Studio. Wel jammer want ik kon de wat kleinere AA titels van de studio wel waarderen. Misschien komen ze t.z.t. met een full fledged Astro game, gezien de populariteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sverzijl
dvdkiwi schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:59:
[...]

Houdt je 'm dan ook niet een beetje te krampachtig vast?
Ik heb een Xbox One en een PS4 gehad en merkte geen verschil in 'spierpijn' in de handjes of vingers naderhand.

[...]

Dat had ik bij mijn oude T500 ook _O-

[...]

Ik heb het juist andersom. Heb vrij veel GT Sport gespeeld (hiervoor ook veel GT4 & 5 gedaan) en sinds ik ACC heb vind ik GT Sport maar "zo zo". Ik ben op zoek naar wat meer realisme, wat rauwer geluid, wat meer gestraft worden voor botsingen, wat minder tire screech. ACC is wat dat betreft de beste game op de console imho. Niet dat GT geen goede game is hoor, integendeel zelfs. Ik wil gewoon wat meer de sim kant op ;)
Ik heb nog steeds heel veel plezier met GT Sport als 'simcade', en zal ook ACC erbij gaan doen. Maar het zal nog wel even duren voordat ik echt competatief ga zijn in ACC zoals ik dat in GTS ben. Wel is er binnen onze GT Sport community steeds meer interesse in ACC, dus zullen we ook daar op termijn races voor gaan organiseren.
Hoop wel dat er nog wat grafische upgrades gaan komen, het is nog wel wat te blokkerig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmetje
Starbucks schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:55:
[...]

De controller van de PlayStation heeft helaas altijd dezelfde lay-out, want die is kenmerkend voor de PlayStation. Nadeel daarvan is, dat hij niet zo goed in de hand ligt als die van de Xbox. Ik merk het zelf ook, op de Xbox kan ik de hele dag gamen en nergens last van. Op de PlayStation beginnen je vingers gewoon pijn te doen na enkele uren. Dat komt gewoon door de verkrampte lay-out.
Ja dat heb ik dus ook. En ik koos Playstation voornamelijk voor de goede exclusives die ik gewoon mis op de Xbox maar het is wat je zegt, het design zorgt er gewoon dat ik last van ervaar (iets wat ik echt niet heb bij Nintendo of Xbox). En tja, hoe je het went of keert, het blijft een hobby.

Ja het "geluk" is dat de PS5 hot genoeg is om gewoon te verkopen zonder dat ik er geld op inleveren (heb ook al 100 euro in PS account gestopt met Plus en games). Dus dat komt echt wel goed maar het ging mij even om de anti-climax die het mij heeft gegeven voor de hype die ik ook bij mezelf heb opgebouwd.

Maar op Reddit zie je ook gemengde reacties op de controller en zeker krampen komt vaker voor bij de nieuwe DS. Iets wat ik juist totaal niet had verwacht omdat het nieuwe design van de controller juist aangenamer leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Remmetje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:18:
[...]

Ja dat heb ik dus ook. En ik koos Playstation voornamelijk voor de goede exclusives die ik gewoon mis op de Xbox maar het is wat je zegt, het design zorgt er gewoon dat ik last van ervaar (iets wat ik echt niet heb bij Nintendo of Xbox). En tja, hoe je het went of keert, het blijft een hobby.

Ja het "geluk" is dat de PS5 hot genoeg is om gewoon te verkopen zonder dat ik er geld op inleveren (heb ook al 100 euro in PS account gestopt met Plus en games). Dus dat komt echt wel goed maar het ging mij even om de anti-climax die het mij heeft gegeven voor de hype die ik ook bij mezelf heb opgebouwd.

Maar op Reddit zie je ook gemengde reacties op de controller en zeker krampen komt vaker voor bij de nieuwe DS. Iets wat ik juist totaal niet had verwacht omdat het nieuwe design van de controller juist aangenamer leek.
Als je de games echt zo interessant vindt, dan zou ik het gewoon even wat tijd geven om te wennen aan de controller, je hebt hem net twee weken :).

Eventueel ook dat ding iets anders vasthouden, want met name de triggers en uiteraard de positie van de analoge sticks zijn inderdaad anders ;) Ik heb net beide controllers nog even vastgepakt en grappig genoeg vind ik de vorm van de DualSense verder juist veel meer lijken op de Xbox controller dan de Dual Shock 4. Ik ben wel benieuwd of jij je controller (heel) anders vasthoudt? Misschien 'knijp' jij hem echt, zoals hierboven ook al door iemand gesuggereerd werd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starbucks
@dvdkiwi @Arunia Nee, ik hou hem niet raar vast ofzo. De pookjes zitten op dezelfde hoogte en dat zorgt er automatisch voor dat je je handen meer naar binnen moet draaien en je je handen dus meer aan het werk moet zetten.

Dat heeft gewoon met de lay-out te maken, die niet optimaal is.

Zoals een ander ook zegt, bij de Xbox en Nintendo Pro controller geen problemen. Daar voelt het natuurlijk aan en kun je de hele dag gamen zonder pijn of kramp.

Edit: je merkt het met name bij een spel waarbij je beide pookjes tegelijkertijd moet gebruiken. Dat is vermoeiend.

[ Voor 11% gewijzigd door Starbucks op 03-12-2020 09:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
@Remmetje die hype was inderdaad ongezond. Ik maak al 30 jaar console releases mee en eigenlijk worden de verwachtingen in het begin nooit waargemaakt.

In mijn ogen komt dat niet omdat de console boeren met te weinig komen, maar dat de verwachtingen tot grote onrealistische hoogtes klimt.

@Starbucks Probeer het als jouw mening te ventileren. Zat mensen die last hebben en nog veel meer mensen die er geen last van hebben. Probeer te begrijpen dat dit een mening is en geen feit.

[ Voor 25% gewijzigd door giantgiantus op 03-12-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:19
@Starbucks Lijkt me eerder aan de maat handen te liggen. Zelf heb ik vrij grote handen, mijn vrouw dan weer kleine handen.

Als het niet fijn speelt, is het wellicht niet de console voor je op dit moment. Totdat er andere controllers mogelijk worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Starbucks schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:31:
@dvdkiwi @Arunia
Dat zou kunnen.
Toch is het opvallend dat de meeste klachten hierover komen van mensen die een Xbox controller gewend zijn*. Dat was zo in het Playstation 4 topic en dat is nu weer het geval, waardoor ik logischerwijs denk dat het meer een kwestie van gewenning is ;)

*puur gebaseerd op reacties op Tweakers. Op sites als Reddit kom ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Starbucks
Arunia schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:36:
@Starbucks Lijkt me eerder aan de maat handen te liggen. Zelf heb ik vrij grote handen, mijn vrouw dan weer kleine handen.

Als het niet fijn speelt, is het wellicht niet de console voor je op dit moment. Totdat er andere controllers mogelijk worden.
Heb zelf ook XL handen ;)

Nou ja, iedereen heeft weer een andere bouw. Het zal gewoon verschillen per persoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
dvdkiwi schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:36:
[...]

Dat zou kunnen.
Toch is het opvallend dat de meeste klachten hierover komen van mensen die een Xbox controller gewend zijn*. Dat was zo in het Playstation 4 topic en dat is nu weer het geval, waardoor ik logischerwijs denk dat het meer een kwestie van gewenning is ;)

Zal voor een heel groot deel zo zijn. Ik heb volgens mij een jaar of 8 geleden voor het laatst een Xbox controller vastgehouden en met een vies gezicht meteen teruggegeven, maar ik twijfel er niet aan dat ik binnen een maandje zou kunnen wennen. We zijn wel op een punt dat iedereen behalve Nintendo goede controllers meelevert bij een console ;)

Edit: ik bedoel trouwens niet te zeggen dat de klachten niet legitiem hoeven te zijn. Als je het niet relaxed vindt, dan houdt het op he!

[ Voor 7% gewijzigd door Michiel_1982 op 03-12-2020 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
@dvdkiwi @Arunia Nee, ik hou hem niet raar vast ofzo. De pookjes zitten op dezelfde hoogte en dat zorgt er automatisch voor dat je je handen meer naar binnen moet draaien en je je handen dus meer aan het werk moet zetten.

Zoals een ander ook zegt, bij de Xbox en Nintendo Pro controller geen problemen. Daar voelt het natuurlijk aan en kun je de hele dag gamen zonder pijn of kramp.

Edit: je merkt het met name bij een spel waarbij je beide pookjes tegelijkertijd moet gebruiken. Dat is vermoeiend.
Oprechte vraag: maar is dat ook geen kwestie van gewenning?

Ik heb hier een switch (overigens de enige waar ik echt kramp van krijg, in handheld mode) met Pro controllers, Xbox One, PS4 en PS5. Ik heb alle Xboxen gehad, maar ik speel vanaf de PS3 veel meer op de Playstation consoles en ben die controller daardoor gewend. Ik vind de analoge sticks van die controllers daardoor ook fijner en meer natuurlijk voelen in gebruik.

Het argument dat ik vaak hoor voor de Pro en Xbox controller, is dat de positie natuurlijker is omdat je duim in 'rust positie' ongeveer op de analoge stick komt. Maar dat vind ik een gek argument, want ik wil de stick gebruiken, niet gewoon mijn duim er op leggen ;) Ik heb juist bij de Dual Shock en Dual Sense layout van de sticks veel meer mobiliteit om mijn duim alle richting op te bewegen. Bij de Pro en Xbox controller daarentegen merk ik dat ik mijn duim altijd een beetje aan het 'stretchen' ben als ik de stick omhoog beweeg. Niets onoverkomelijks, maar ik merk wel dat ik dat bij de rechter stick op die controllers en de DS'en niet heb. Ben dan wel benieuwd of anderen hun controller anders vasthouden, of ik wellicht relatief korte duimen heb? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
dvdkiwi schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:36:
[...]

Dat zou kunnen.

Toen ik aantal jaar geleden van Xbox 360 naar PS4 ging, vond ik de controller in het begin ook maar 'bagger' tov xbox. Maar tijd verstrijkt en je gaat er aan wennen. En het gebeurt niet heel vaak, maar als ik er uren mee achter elkaar speel (Last of Us 2 :) heb ik nergens last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Arunia schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:05:
@robinez Voor mij is Demon Souls de eerste souls game die ik ooit gespeeld heb op de PS3 dan wel te verstaan. Daar een eind in gekomen, maar nooit uitgespeeld.
Deze heb ik dan toch weer gekocht. Niet dat ik er super goed in ben, maar inderdaad het gevoel als je een eindbaas doorgrond en hem om legt. Weet dat nog wel in wereld 2-2 geloof ik, daar heb ik best wel wat keertjes over gedaan en toen super blij toen hij om lag.

Als ik zo op youtube kijk naar Ryukahr (bekend van zijn Mario maker gaming), die lacht in het gezicht van moeilijk zullen we maar zeggen. Die had net de Dark Souls run klaar en begonnen met Demon Souls. Die vond hij toch wat moeilijker uiteindelijk dan de DS reeks.
Maar moet zelf zeggen dat die eerste delen wel te doen zijn inclusief eindbaas.
ik had gelezen dat dark souls 3 de makkelijkste is in de souls serie, dus dat geeft mij wel hoop.

Ik heb gisteren de eerste uren in dark souls 3 doorgebracht. Ik moet zeggen dat die game ongelooflijk ingewikkeld is voor nieuwkomers, er wordt nauwelijks iets uitgelegd. Gelukkig hebben we tegenwoordig youtube dus na het kijken van enkele noob guides die uitleggen hoe die items werken die je vindt en waar je ze moet toepassen en de guide hoe de controls werkten (zoals hoe je moet rennen of springen) is de basis nu redelijk duidelijk.

Door de complexiteit van de game en ik nieuw ben in het souls universum gebruik ik er wel een guide bij die mij per gebied er doorheen loodst. Dat bevalt me prima, op die manier leer ik de game goed spelen en krijg ik ook nog wat tips hoe ik het beste die gebieden kan doorkruisen.

De combat valt me mee, het is veel dashen en rollen en de aanvals patronen herkennen en dan zijn de battles tot nu toe goed te doen. Ook is het overduidelijk als je ergens komt waar je helemaal nog niet hoort te zijn, dan ben je in 1 slag gewoon dood :D

voor die 18 euro krijg ik een goede indruk en zeker met die guide erbij verwacht ik toch wel een heel eind te kunnen gaan komen in die game. Ik vind het in ieder geval een hele goede en leuke game. Het ziet er zeer goed uit op de ps5 en het loopt ook vloeiend, dus de eerste indrukken zijn positief.

Zo heb ik gisteren ook de PS5 versie van Borderlands 3 even kort geprobeerd. Opvallend is dat je ps4 save niet meegenomen kan worden (die had ik namelijk al een keer rond gespeeld en het was leuk geweest om in de 2e run de plus items te kunnen vinden).

Maar goed, de ps5 versie indruk van Borderlands 3:
Ik start de game op en holy canoly, die graphics zijn me toch geupgrade en die HDR implementatie is bizar goed. Echt een enorm verschil ten opzichte van de ps4 versie. Deze grafische game stijl leent zich bij uitstek voor 4K HDR gaming. Het lijkt bijna wel 3D, zo scherp is alles afgebeeld. Echt fantastisch deze ps5 versie van Borderlands 3. De adaptive triggers ben ik nog niet zo zeker van, ik vond het vrij vermoeiend om te schieten met de wapens en hoe zwaar dat relatief nu ging met die haptic feedback. Maar overall een PS5 waardige titel (en gratis als je de PS4 versie al bezig_.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

Misschien een gebruikte DualSense 4 kopen en daarmee proberen, had begrepen dat deze ook op de PS5 werken, wie weet voelt dat wat beter tot de
third party controllers uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaVincythe2nd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-02-2021
Ik heb een ps5 besteld net bij Amazon UK, hoe zit het eigenlijk met power cables? Zo een van de uk heeft een andere stekker, kan ik dan gewoon de PS4 kabel gebruiken? Heeft het ook maar iets te maken met kwaliteit van het signaal, beeld, frames enzovoort? Of kun je een willekeurige "8" power cables gebruiken zonder enig verschil? De PS 1 had al zo'n power cables zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 12:39
DaVincythe2nd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:25:
Ik heb een ps5 besteld net bij Amazon UK, hoe zit het eigenlijk met power cables? Zo een van de uk heeft een andere stekker, kan ik dan gewoon de PS4 kabel gebruiken? Heeft het ook maar iets te maken met kwaliteit van het signaal, beeld, frames enzovoort? Of kun je een willekeurige "8" power cables gebruiken zonder enig verschil? De PS 1 had al zo'n power cables zelfs.
C7/Euro stekker die ook bij je PS4 zat en de latere versie van de Pro (dus niet de allereerste want die is anders) /edit: maakt verder niks uit nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:37
DaVincythe2nd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:25:
https://www.allekabels.nl...350253/apparaatsnoer.html

C7 moet je hebben met twee contacten. Ook bij Gamma/Karwei/Praxis te koop.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
alwinus schreef op woensdag 2 december 2020 @ 11:02:
Wat tips met uitleg van Vincent voor het instellen van HDR op de PS5... uiteraard weer met de nodige humor :+

YouTube: You've Been Doing PS5 [Adjust HDR] Wrong... Here's How to Get the Be...
Ik ben echt hopeloos in de war. Hij zegt dat je HGIG aan moet hebben, maar ik heb altijd begrepen dat de software dit moet ondersteunen. Ondersteunt de PS5 UI/Calibratie tool HGIG dan? Wat gebeurt er als een game het niet ondersteunt? Heb je dan niet verkeerd gecalibreerd?

Hoe dan ook, het schijnt dat Demon's Souls HGIG ondersteunt, maar ik vind het veel te donker en heb liever Dynamic Tone Mapping aan. Ik weet dat die gasten prat gaan op accuracy, maar voor mij als leek vind ik het niet fijn spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
yinx84 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:44:
[...]

Ik ben echt hopeloos in de war. Hij zegt dat je HGIG aan moet hebben, maar ik heb altijd begrepen dat de software dit moet ondersteunen. Ondersteunt de PS5 UI/Calibratie tool HGIG dan? Wat gebeurt er als een game het niet ondersteunt? Heb je dan niet verkeerd gecalibreerd?

Hoe dan ook, het schijnt dat Demon's Souls HGIG ondersteunt, maar ik vind het veel te donker en heb liever Dynamic Tone Mapping aan. Ik weet dat die gasten prat gaan op accuracy, maar voor mij als leek vind ik het niet fijn spelen.
Eens. Vincent calibreert volgens mij ook met een volledig donkere kamer. Het zou mij verbazen dat zijn settings ook ideaal zijn in een gemiddelde woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:57
giantgiantus schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:46:
[...]

Eens. Vincent calibreert volgens mij ook met een volledig donkere kamer. Het zou mij verbazen dat zijn settings ook ideaal zijn in een gemiddelde woonkamer.
Dit geeft ie ook aan in een vergelijkbaar filmpje over de Series X/S HDR calibratie wat ie gisteren postte. In een wat helderdere kamer, moest je een en ander weer enigszins aanpassen in de sliders. Dat zal voor de PS5 niet anders zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door DutchOwnage op 03-12-2020 10:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remmetje

Dit klopt dus inderdaad wat je zegt. Ik speel regelmatig nog Fortnite en daar zit je dus veel met de pookjes in combinatie met de triggers te spelen. Die combinatie maakt dat mijn handen echt moeten werken. Wellicht dat ik hierdoor ook (bewust of onbewust) meer druk op de pookjes zet.

Desalniettemin is dit wel een unieke ervaring in mijn >20jr aan gaming. Nog nooit heb ik controller fatique opgemerkt door de vormgeving van de controllers, zelfs niet met de N64 controller... :) (en ik heb overigens ook een korte periode de PS4 gehad, maar toen geen issues)

Maar ik heb dus ook echt hetzelfde als jou, andere controllers gewoon dagen en lange sessies achter een stuk zonder enige moeite en hier ben ik na max 2 uur gewoon echt klaar met dat ding.
DoubleDutch schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:10:
[...]

Misschien een gebruikte DualSense 4 kopen en daarmee proberen, had begrepen dat deze ook op de PS5 werken, wie weet voelt dat wat beter tot de
third party controllers uit komen.
Dat is direct een van de problemen. PS5 games kunnen enkel met de Dualsense gespeeld worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Remmetje op 03-12-2020 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Weet iemand of het een groot verschil gaat zijn bij cyperpunk, met de nieuwe ps5 patch of release?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik hoop dat het gewenning is.. ik kom van de ps1, 2, 3, 4 en alle andere consoles (dreamcast, nintendo's e.d.) nooit ellende.. Nu met Spiderman M.M. tijdens die trainingsmissies moest ik gewoon even naar het homescreen omdat mijn handen compleet in de kramp schoten.. ik kon geen knop meer indrukken :-D.. rare gewaarwording.. Ik ga er maar van uit dat het uhm.. ouderdom is.. en het trager wennen aan een nieuwe controller...

Laat ik voorops stellen dat ik de PS5 een prachtig en krachtig apparaat vindt.. en heerlijk vindt spelen maar ik vind de bouwkwaliteit van de console zelf nou niet echt uhm super.. De stand aan de onderkant (horizontaal) ligt er bij het minste geringste af.. Ik moet heel soms de platen aandrukken aan de zijkant om resoneren te stoppen. Voelt allemaal een beetje goedkopig.. :-/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
Bas170 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:19:
[...]

Huh, hoe kom je aan genoeg tegenstanders om dat te halen?
Een glitch :D De vijanden gingen in de auto om er -denk ik- daarna vandoor te racen, maar de auto bleef gewoon staan en ik kon ze nog steeds aanvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Carn82 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:44:
[...]

Een glitch :D De vijanden gingen in de auto om er -denk ik- daarna vandoor te racen, maar de auto bleef gewoon staan en ik kon ze nog steeds aanvallen.
_O- makkelijk trophy / benchmarks verdienen zo

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
Bas170 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:46:
[...]

_O- makkelijk trophy / benchmarks verdienen zo
Ja ik had eigenlijk nog wel ff door kunnen gaan met betrekking tot de benchmarks.. oh well :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:28
Ik heb vandaag een PS5 kunnen bestellen bij Amazon.de (Huuray!) en nu wil ik graag Immortals Fenyx Rising gaan bestellen en ik zie dat er in sommige stores 2 versies zijn, namelijk PS4 en PS5, waarbij de PS4 een gratis upgrade krijgt naar die van de PS5.

Waarom zou je de PS5 versie bestellen, aangezien die ook nog eens 5 euro duurder is?
- https://www.bol.com/nl/p/...229283/?s2a=#productTitle
- https://www.bol.com/nl/p/...372385/?s2a=#productTitle (overigens mist deze versie ook in de pricewatch van Tweakers)

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NikkiNailz
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-01 14:28
Gynnad schreef op donderdag 3 december 2020 @ 11:55:
Ik heb vandaag een PS5 kunnen bestellen bij Amazon.de (Huuray!) en nu wil ik graag Immortals Fenyx Rising gaan bestellen en ik zie dat er in sommige stores 2 versies zijn, namelijk PS4 en PS5, waarbij de PS4 een gratis upgrade krijgt naar die van de PS5.

Waarom zou je de PS5 versie bestellen, aangezien die ook nog eens 5 euro duurder is?
- https://www.bol.com/nl/p/...229283/?s2a=#productTitle
- https://www.bol.com/nl/p/...372385/?s2a=#productTitle (overigens mist deze versie ook in de pricewatch van Tweakers)
Niet doen inderdaad, gewoon de PS4 versie kopen en upgraden. Heb ik met Watch Dogs Legion ook gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-10 15:26
robinez schreef op donderdag 3 december 2020 @ 10:06:
[...]

Zo heb ik gisteren ook de PS5 versie van Borderlands 3 even kort geprobeerd. Opvallend is dat je ps4 save niet meegenomen kan worden (die had ik namelijk al een keer rond gespeeld en het was leuk geweest om in de 2e run de plus items te kunnen vinden).
Save kan je wel meenemen, maar je moet hem eerst via de PS4 versie uploaden en vervolgens downloaden met de ps5 versie. Zo heb ik het gedaan. Werkt prima. Je moet dus wel de PS4 versie eerst installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 17:38
Ik heb net het verhaal van Miles Morales uitgespeeld. Wat een topspel!
Ik speelde op niveau ‘Amazing’ dus normaal. Ik had geen enkel probleem met de moeilijkheidsgraad terwijl de PS4 Spider-Man veel pittiger was in mijn beleving.
De urenteller staat op 13 uur, maar ik heb wel tijd besteed aan side missions (tijdcapsules, extra missies, challenges, etc.). Mijn algehele voortgang is 79%.
Ik speelde het spel op 4K@30Hz met raytracing en zonder HDR gezien mijn TV geen HDR heeft. Raytracing vond ik echt iets toevoegen aan het spel, zo werden schaduwen in real-time weergegeven op gebouwen in de verte.

Nu kan ik weer verder met mijn PS4-backlog. Ik twijfel tussen God of War en Horizon Zero Dawn; beiden heb ik in de kast staan. Overigens heb ik ook Everybody’s Golf gespeeld en dat ziet er ook veel beter uit op de PS5 dan op de PS4. Ik heb de eerste PS4 dus ik kon dit spel niet in 4K spelen, dus de switch van PS4 naar PS5 is best wel groot als je geen PS4 Pro heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:46:
[...]

Zijn allebei top games, maar ik heb meer plezier en mooiere ervaring aan God of War gehad. O+
God of war vond ik ook de betere game. De wereld van horizon vond ik dan weer toffer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

VirinR schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:19:
Ik heb net het verhaal van Miles Morales uitgespeeld. Wat een topspel!
Ik speelde op niveau ‘Amazing’ dus normaal. Ik had geen enkel probleem met de moeilijkheidsgraad terwijl de PS4 Spider-Man veel pittiger was in mijn beleving.
De urenteller staat op 13 uur, maar ik heb wel tijd besteed aan side missions (tijdcapsules, extra missies, challenges, etc.). Mijn algehele voortgang is 79%.
Ik speelde het spel op 4K@30Hz met raytracing en zonder HDR gezien mijn TV geen HDR heeft. Raytracing vond ik echt iets toevoegen aan het spel, zo werden schaduwen in real-time weergegeven op gebouwen in de verte.

Nu kan ik weer verder met mijn PS4-backlog. Ik twijfel tussen God of War en Horizon Zero Dawn; beiden heb ik in de kast staan. Overigens heb ik ook Everybody’s Golf gespeeld en dat ziet er ook veel beter uit op de PS5 dan op de PS4. Ik heb de eerste PS4 dus ik kon dit spel niet in 4K spelen, dus de switch van PS4 naar PS5 is best wel groot als je geen PS4 Pro heb gehad.
Zijn allebei geweldige games, maar God of War is korter dan HZD, dus daar zou ik mee beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07-10 17:38
Bas170 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:52:
[...]

Zijn allebei geweldige games, maar God of War is korter dan HZD, dus daar zou ik mee beginnen
Goed om te horen, dat vind ik belangrijk.
Ik heb een grote backlog aan PS4 en Switch-games en voorheen speelde ik blockbusters door elkaar (Uncharted, TLOU, Death Stranding en Spider-Man). Bij die spellen gaat er toch een stuk beleving weg als je meerdere spellen door elkaar speelt dus ik heb nu voorgenomen om één ‘story-based’ game tegelijkertijd te spelen.
Spellen als GT Sport, Everybody’s Golf, Sackboy, Rocket League en Cities Skylines zijn dan weer leuk voor tussendoor.

[ Voor 3% gewijzigd door VirinR op 03-12-2020 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 12:18
Verwijderd schreef op donderdag 3 december 2020 @ 12:46:
[...]

Zijn allebei top games, maar ik heb meer plezier en mooiere ervaring aan God of War gehad. O+
Ik ook, maar misschien is HZD juist wel leuker na Spider-Man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• walterg
  • Laatst online: 05-09 09:12
https://www.mediamarkt.nl...ging-station-1665137.html

Dat charge geval dat ik dankzij dit topic op eens MOEST hebben is in op voorraad bij de mediamarkt.

Bij "recent bezocht" stond "uitverkocht", maar ik merk het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
voor de mensen die de ps4 versie van fifa 21 hebben gekocht, de gratis ps5 upgrade staat nu in de playstation store

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Remmetje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 09:18:
[...]

Na een paar weken met de PS5 gespeeld te hebben, valt de controller mij ook tegen.

- Totaal geen grip, ding is zo glad als een aal. (Ja, ik was mijn handen en eet niet bij mijn controller)
- Zwaar, nog zwaarder dan een Xbox controller, en de DS4 lijkt nu echt een veertje.
- Overgang bovenzijde bij de handvaten van zwart naar wit is een wat scherpe rand.

De PS5 zelf doet zijn ding, maar bij sommige games merk ik de vooruitgang niet echt, vooral bij PS4 games. Dat zal straks nog wel komen, dus in dat opzicht komt het wel goed.

Wel weinig opslagruimte, zeker het veld met "other" wordt heel snel gevuld, heb er nu 5 games opstaan en nog 60gb vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Laatst online: 10-10 14:19
walterg schreef op donderdag 3 december 2020 @ 14:31:
https://www.mediamarkt.nl...ging-station-1665137.html

Dat charge geval dat ik dankzij dit topic op eens MOEST hebben is in op voorraad bij de mediamarkt.

Bij "recent bezocht" stond "uitverkocht", maar ik merk het wel :)
Kreeg eerst een bevestiging, zie nu dat de bestelling alsnog geanuleerd is :|
Helaas...
robinez schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:18:
voor de mensen die de ps4 versie van fifa 21 hebben gekocht, de gratis ps5 upgrade staat nu in de playstation store
Downloading as we speak, zeer benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Phyraxz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:35:
[...]

Kreeg eerst een bevestiging, zie nu dat de bestelling alsnog geanuleerd is :|
Helaas...
Same here :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Laatst online: 01:50
Ik ben gewoon vergeten de goede HDMI kabels te bestellen... Al die tijd op High Speed cables gespeeld :(

Nu zie ik dat bij veel listings op amazon nogal wisselvallige reviews staan. De een zegt wel dat deze 120hz op 4k ondersteunt, de ander zegt dat ie nog niet eens 60hz trekt op 4k niveau. Mensen nog aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaker74
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 15:30
shadowkid053 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:42:
Ik ben gewoon vergeten de goede HDMI kabels te bestellen... Al die tijd op High Speed cables gespeeld :(

Nu zie ik dat bij veel listings op amazon nogal wisselvallige reviews staan. De een zegt wel dat deze 120hz op 4k ondersteunt, de ander zegt dat ie nog niet eens 60hz trekt op 4k niveau. Mensen nog aanraders?
Deze werd op dit forum al vaker aangeraden:

https://www.bol.com/nl/p/...-m/9200000085173716/?s2a=

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Laatst online: 01:50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
Phyraxz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:35:
[...]
Downloading as we speak, zeer benieuwd!
Nice, ik vind het een behoorlijke vooruitgang die nieuwe fifa 21 ps5 versie. De graphics zijn vele malen scherper en in een hogere resolutie en de adaptive trigger implementatie is heel goed en subtiel gedaan. Zoals bijvoorbeeld dat als je mannetje moe wordt dat het dan lastiger / zwaarder wordt om de R2 trigger in te drukken bijvoorbeeld. En zo zitten er veel meer van dat soort dingen in. Erg mooi die extra beleving via de controller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:31

Nitai

Live the life you love.

Net besteld bij Bol.com. Is op voorraad daaro.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tricto
  • Laatst online: 05-10 21:18
Sony PS5 DualSense oplaadstation is nu weer te koop bij bol.com.

€ 31,99.
https://www.bol.com/nl/p/...on/9300000007897869/?s2a=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:43
Bij amazon.de Sony pulse 3d headset te koop

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Nitai schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:56:
[...]

Net besteld bij Bol.com. Is op voorraad daaro.
Thanks! :)

Tenzij ik verkeerd heb gegeken was die eerder op de dag niet te vinden.

Nou ja, ik heb er allicht de Mario Rabbids game zonder verzendkosten aan overgehouden bij mediamarkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyraxz
  • Laatst online: 10-10 14:19
robinez schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:32:
[...]

Nice, ik vind het een behoorlijke vooruitgang die nieuwe fifa 21 ps5 versie. De graphics zijn vele malen scherper en in een hogere resolutie en de adaptive trigger implementatie is heel goed en subtiel gedaan. Zoals bijvoorbeeld dat als je mannetje moe wordt dat het dan lastiger / zwaarder wordt om de R2 trigger in te drukken bijvoorbeeld. En zo zitten er veel meer van dat soort dingen in. Erg mooi die extra beleving via de controller
Ik vind het ook een hele grote vooruitgang! Toch jammer dat enkel je FUT data wordt meegenomen en de PS4 seizoenen niet. Ook het weglaten van crossplay blijft een gemis. Verder top update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Laatst online: 25-09 13:46
Phyraxz schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:40:
[...]

Ik vind het ook een hele grote vooruitgang! Toch jammer dat enkel je FUT data wordt meegenomen en de PS4 seizoenen niet. Ook het weglaten van crossplay blijft een gemis. Verder top update
Heel gaaf die dualsense features, de looks en de laadtijden zijn compleet weg. Maar wat is er aan de hand met het veld? Die kleur donkergroen doet wel afbreuk aan het verder mooie geheel. Of doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

robinez schreef op donderdag 3 december 2020 @ 16:32:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb de disc versie gekocht en bij mij staat op de ps5 nu Fifa21 ps4.

Ik merk ook niks anders dan tov van spelen op de ps4.

Ik heb de indruk dat ik nu dus “legacy” fifa 21 speel ipv de geupgrade versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Cai schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:04:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? Ik heb de disc versie gekocht en bij mij staat op de ps5 nu Fifa21 ps4.

Ik merk ook niks anders dan tov van spelen op de ps4.

Ik heb de indruk dat ik nu dus “legacy” fifa 21 speel ipv de geupgrade versie
Ga in het hoofdscherm naar de game, dan naast afspelen staat een knop met 3 puntjes, druk daarop en daar zou een lijst moeten komen waar de PS5 game bij zou moeten staan.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Net aan devil may cry 5 begonnen. Als ik vrr aan zet valt de kwaliteit terug naar 8bit en heb ik melk-actige waas over mijn beeld. Als ik deze uitzet krijg ik 12bit en shinen te kleuren. Ik denk omdat er geen vrr update uit is voor ps5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03:30
robinez schreef op donderdag 3 december 2020 @ 15:18:
Blijft de Ps4 versie daarna nog speelbaar? Ivm het schakelen om O line tegen vrienden met een Ps4 te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Ze brengen dmc 5 uit als special edition, maar ik moest alsnog 43GB binnen halen! Kon makkelijk de huidige disc updaten zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
AMARONE schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:53:
[...]

Blijft de Ps4 versie daarna nog speelbaar? Ivm het schakelen om O line tegen vrienden met een Ps4 te spelen.
als je die ps4 versie ook geinstalleerd hebt dan kun je ze beide gebruiken

er is echt wel veel veranderd in de fifa 21 next gen versies, hier staan de verschillen en extra's nog eens uitgelegd

Next Level wijzigingen:
https://www.ea.com/en-gb/games/fifa/fifa-21/next-level

Next Level wijzigingen extra uitleg
https://www.ea.com/en-gb/...a-21-next-level-deep-dive

Algemene info (zoals hoe je de ps5 versie krijgt):
https://www.ea.com/games/...oles-faq?isLocalized=true

[ Voor 43% gewijzigd door robinez op 03-12-2020 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 21:21
Daar ging de ps5 weer. Pats boem en uit in warzone. 3e keer en 3e keer in warzone. Andere games lijken wel te werken.

Ben er nu wel klaar mee. Moet gewoon werken.
Pagina: 1 ... 39 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord