Warzone al een x uninstalled en reinstall? Hier werkt alles soepel, gebruik de disc versie ernaast voor MW.FrankoNL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:36:
Daar ging de ps5 weer. Pats boem en uit in warzone. 3e keer en 3e keer in warzone. Andere games lijken wel te werken.
Ben er nu wel klaar mee. Moet gewoon werken.
Yup, zelfs al hele reset van de console.shadowkid053 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:28:
[...]
Warzone al een x uninstalled en reinstall? Hier werkt alles soepel, gebruik de disc versie ernaast voor MW.
Ik vrees dat de hele ps5 gewoon kapot is.
Vraagje of ps5 next gen upgrades, is er al bekend welke dit krijgen?
-cyberpunk
-Oude ps exclusives als; last of us/red dead
-cyberpunk
nee jo, die ps5 is prima, cod is gewoon niet de meest stabiele game, daar komt bij dat warzone de ps4 versie is die je speelt,FrankoNL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:29:
[...]
Yup, zelfs al hele reset van de console.
Ik vrees dat de hele ps5 gewoon kapot is.
Ik zou me geen zorgen maken over de ps5, wel over de staat van cod zelf op dit moment. Daar zijn echt wel de nodige issues mee (zowel op de ps4 als ps5), wat voorbeelden van vanavond:
- Framedrops en freezes (de mensen waarmee ik in de party zat hadden op exact hetzelfde moment de freezes en drops (mix van ps4 en ps5 in de party)
- Na het potje geen XP als je geprestiged bent, dat blijft gewoon op 0 staan
- dubbel vaag beeld en alle kills die je maakt blijft de tekst van in beeld staan
- mensen die uit de party in cod gegooid worden
- niet bij elkaar kunnen joinen zonder dat we allemaal de game opnieuw starten en dan werkt het wel
en ga zo maar door. Die game heeft sinds een week echt enorme issues, waarbij de issues hetzelfde zijn op de ps5 als ps4 als ik de ervaringen van mensen in mijn party hoor. Veel van de issues worden overigens ook gemeld door xbox gebruikers, dus het lijkt echt iets in de netcode te zijn op dit moment. Daarvoor werkte het overigens wel goed.
|k zou me geen zorgen maken over je ps5, zeker niet als het niet in andere games voorkomt,
[ Voor 5% gewijzigd door robinez op 03-12-2020 22:45 ]
Maar dat is voornamelijk black ops toch? Ik speel eigenlijk alleen warzone. BO staat niet geïnstalleerd.robinez schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:44:
[...]
nee jo, die ps5 is prima, cod is gewoon niet de meest stabiele game, daar komt bij dat warzone de ps4 versie is die je speelt,
Ik zou me geen zorgen maken over de ps5, wel over de staat van cod zelf op dit moment. Daar zijn echt wel de nodige issues mee (zowel op de ps4 als ps5), wat voorbeelden van vanavond:
- Framedrops en freezes (de mensen waarmee ik in de party zat hadden op exact hetzelfde moment de freezes en drops (mix van ps4 en ps5 in de party)
- dubbel vaag beeld en alle kills die je maakt blijft de tekst van in beeld staan
- niet bij elkaar kunnen joinen zonder dat we allemaal de game opnieuw starten en dan werkt het wel
en ga zo maar door. Die game heeft sinds een week echt enorme issues, waarbij de issues hetzelfde zijn op de ps5 als ps4 als ik de ervaringen van mensen in mijn party hoor. Veel van de issues worden overigens ook gemeld door xbox gebruikers, dus het lijkt echt iets in de netcode te zijn op dit moment. Daarvoor werkte het overigens wel goed.
|k zou me geen zorgen maken over je ps5, zeker niet als het niet in andere games voorkomt,
Ik heb het vanavond nog in Miles Morales gehad, en eerder toen de console idle was met Astro op de achtergrond, en een keer met Cold War. Volledig uitgevallen. Daarna via de controller niet meer aan te krijgen en pas de 2de keer werkt de powerknop. Daarna een geheugenherstel.robinez schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:44:
[...]
nee jo, die ps5 is prima, cod is gewoon niet de meest stabiele game, daar komt bij dat warzone de ps4 versie is die je speelt,
Omdat het bij zoveel mensen gebeurt kan ik me ook niet voorstellen dat al die PS5’s kapot zijn, maar dat ze het vast met een firmware update kunnen fixen. Hopelijk komt die snel, ik blijf braaf de foutrapportages versturen
Het is precies dit. Op reddit lees ik het ook veel.Steven030 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:00:
[...]
Ik heb het vanavond nog in Miles Morales gehad, en eerder toen de console idle was met Astro op de achtergrond, en een keer met Cold War. Volledig uitgevallen. Daarna via de controller niet meer aan te krijgen en pas de 2de keer werkt de powerknop. Daarna een geheugenherstel.
Omdat het bij zoveel mensen gebeurt kan ik me ook niet voorstellen dat al die PS5’s kapot zijn, maar dat ze het vast met een firmware update kunnen fixen. Hopelijk komt die snel, ik blijf braaf de foutrapportages versturen
Kan nog altijd hardware zijn natuurlijk, iets met de power delivery misschien.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Immortals Fenyx Rising is een prachtige game, helaas een vervelende camera stutter in de Performance mode (als je de camera draait, in de rondte lopen is vloeiend).
In quality mode geen last van maar ja, 30fps en das voor het plebs natuurlijk.
In quality mode geen last van maar ja, 30fps en das voor het plebs natuurlijk.
[ Voor 3% gewijzigd door Ace op 04-12-2020 00:04 ]
Eindelijk tijd gehad om mijn PS5 aan te sluiten die ik al een week thuis had liggen.
Ding is zo gaar als ik weet niet wat, onbruikbaar door audio probleem.
YouTube: PS5 sound issue
Ding is zo gaar als ik weet niet wat, onbruikbaar door audio probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door NosferatuX op 04-12-2020 00:13 ]
a frontpage moderation system, like on tweakers, controlled and abused by monkeys will be peanuts and means nothing but... peanuts.
Auch dat heb ik nog niet zien passerenNosferatuX schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 00:12:
Eindelijk tijd gehad om mijn PS5 aan te sluiten die ik al een week thuis had liggen.
Ding is zo gaar als ik weet niet wat, onbruikbaar door audio probleem.![]()

Zit ook te kijken naar een iets langere HDMI kabel. Zag die van LifeGoods bij bol.com langskomen. Moet ik dan nog kijken naar Ultra High Speed ?

Zoals op HDMI.org omschreven staat? Weet niet of die van LifeGoods certified is. Of is dit niet zo belangrijk ?

Zoals op HDMI.org omschreven staat? Weet niet of die van LifeGoods certified is. Of is dit niet zo belangrijk ?
Cyberpunk sowieso maar gaat heel lang duren helaas.bikabob schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:43:
-cyberpunk
Dit is a 100.000x besproken, maar bij deze nogmaals de lijst: https://www.pushsquare.co...h-confirmed-free-upgradesbikabob schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:43:
-cyberpunk
(Of je googled op “ps5 games upgrade”)
sorry hoor chagrijn, maar een ps5 upgrade (4k 60fps) is iets anders dan de hele fidelity omhoog gooienErapaz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:04:
[...]
Dit is a 100.000x besproken, maar bij deze nogmaals de lijst: https://www.pushsquare.co...h-confirmed-free-upgrades
(Of je googled op “ps5 games upgrade”)
Klopt en het is ook niet 100,000x besproken (of zelfs 10x). Je kan je ergeren aan dingen die hier tig keer voorbij komen, maar dit is helemaal niet vaak besproken. Ik wil namelijk ook graag weten of:bikabob schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:18:
[...]
sorry hoor chagrijn, maar een ps5 upgrade (4k 60fps) is iets anders dan de hele fidelity omhoog gooien
- Red Dead Redemption bijv. een PS5 release krijgt (Rockstar doet waarschijnlijk sowieso geen gratis update), - Last of Us 2 komt daar een aparte PS5 release van of een update? Dat bepaalt of je moet wachten
- Horizon Zero Dawn komt daar een remaster van? (aangezien dat tegenwoordig al vrij populair is) dan wacht ik met spelen van die.
- God of War krijgt die een PS5 patch om 4k 60 fps te kunnen spelen ipv 1080p 60 fps
Voor heel veel games is er echt nog niets duidelijk en dat vind ik jammer. Zelfs als er duidelijk gemaakt zou worden bijv. 'Nee, Uncharted 4 gaan we geen 60 fps modus geven op PS5' dan zou me dat al helpen, want dan weet ik dat ik daar niet op hoeft te wachten.
Qua Cyberpunk, die krijgt inderdaad de gratis PS5 update (dat is dan echt een update waarschijnlijk met Ray Tracing en weet ik veel), maar hoe lang duurt het voor die update komt, is het een aanzienlijke verbetering of een kleine update, er is weinig bekend en ook onduidelijk of het waard is daarop te wachten. Ik neig er zelf naar dat wel te doen.
Ultra high speed (hdmi 2.1) is alleen voor 8k60 of 4k120, als je tv beide niet ondersteund heeft het niet zoveel zin.stfnz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 01:00:
Zit ook te kijken naar een iets langere HDMI kabel. Zag die van LifeGoods bij bol.com langskomen. Moet ik dan nog kijken naar Ultra High Speed ?
[Afbeelding]
Mocht je de kabels toch nodig hebben, de club3d 2.1 kabels zijn certified voor zover ik kan zien en verkrijgbaar in 1/2/3 mtr
Right for all the wrong reasons.
Ja dit, voor cyberpunk wacht ik sowieso wel ff tot de echte update.Kyhfin schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:24:
[...]
Klopt en het is ook niet 100,000x besproken (of zelfs 10x). Je kan je ergeren aan dingen die hier tig keer voorbij komen, maar dit is helemaal niet vaak besproken. Ik wil namelijk ook graag weten of:
- Red Dead Redemption bijv. een PS5 release krijgt (Rockstar doet waarschijnlijk sowieso geen gratis update), - Last of Us 2 komt daar een aparte PS5 release van of een update? Dat bepaalt of je moet wachten
- Horizon Zero Dawn komt daar een remaster van? (aangezien dat tegenwoordig al vrij populair is) dan wacht ik met spelen van die.
- God of War krijgt die een PS5 patch om 4k 60 fps te kunnen spelen ipv 1080p 60 fps
Voor heel veel games is er echt nog niets duidelijk en dat vind ik jammer. Zelfs als er duidelijk gemaakt zou worden bijv. 'Nee, Uncharted 4 gaan we geen 60 fps modus geven op PS5' dan zou me dat al helpen, want dan weet ik dat ik daar niet op hoeft te wachten.
Qua Cyberpunk, die krijgt inderdaad de gratis PS5 update (dat is dan echt een update waarschijnlijk met Ray Tracing en weet ik veel), maar hoe lang duurt het voor die update komt, is het een aanzienlijke verbetering of een kleine update, er is weinig bekend en ook onduidelijk of het waard is daarop te wachten. Ik neig er zelf naar dat wel te doen.
Alle games waarvan het bekend is dat er een PS5 upgrade komt staan in de door mij gelinkte lijst, dat is hier al heel vaak voorbij gekomen. Voor de games die jij noemt (RDR2 en TLOU2) is nog niets bekend. Hier op tweakers hebben we ook geen speciale lijntjes met Sony waardoor wij dit wel weten.Kyhfin schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:24:
[...]
Klopt en het is ook niet 100,000x besproken (of zelfs 10x). Je kan je ergeren aan dingen die hier tig keer voorbij komen, maar dit is helemaal niet vaak besproken. Ik wil namelijk ook graag weten of:
Deze vraag komt steeds weer terug, maar er is niet magisch meer nieuws beschikbaar in dit topic dan erbuiten.
Verder is er geen verschil tussen een PS5 update en een release. Spider-Man kun je (betaald) updaten naar de remaster, dan krijg je dus met je PS4 disc de ps5 versie. Voor bijvoorbeeld Sackboy geldt hetzelfde. Je kunt de PS5 release kopen, maar ook de PS4 en die updaten. Het resultaat is hetzelfde.
[ Voor 7% gewijzigd door Erapaz op 04-12-2020 07:47 ]
Misschien moet je dan je vraag wat beter formuleren, want elke PS5 upgrade zal anders zijn. Het zijn echter wel allemaal PS5 games. Net als op de PS4 verschilt het natuurlijk per game hoe het eruit ziet. TLOU2 op de PS4 pro ziet er bijvoorbeeld beter uit dan bijvoorbeeld Watchdogs op de PS5.bikabob schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:18:
[...]
sorry hoor chagrijn, maar een ps5 upgrade (4k 60fps) is iets anders dan de hele fidelity omhoog gooien
Ik heb alle pagina's van dit topic gelezen. Dit komt helemaal niet zo vaak aan bod. Helemaal niet in vergelijking tot andere vragen die elke paar pagina's voorbij komen.Erapaz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:34:
[...]
Alle games waarvan het bekend is dat er een PS5 upgrade komt staan in de door mij gelinkte lijst, dat is hier al heel vaak voorbij gekomen. Voor de games die jij noemt (RDR2 en TLOU2) is nog niets bekend. Hier op tweakers hebben we ook geen speciale lijntjes met Sony waardoor wij dit wel weten.
Deze vraag komt steeds weer terug, maar er is niet magisch meer nieuws beschikbaar in dit topic dan erbuiten.
Ik bedoel te zeggen dat er weinig onduidelijkheid is en er nog niets bekend gemaakt is, dan klopt het dat wij hier niet meer weten dan Sony. Ik snap het alleen wel als iemand er dan naar vraagt, als je namelijk google zoekt op specifieke game en PS5 patch dan vind je er niets over. Of je moet toevallig een game uit jouw lijstje pakken en bij die van Pushsquare uitkomen. Dat lijstje had ik ooit ook al wel gevonden en zij updaten die ook regelmatig, want in het begin stond er maar één game in. En in sommige lijstjes staan zelfs updates die er altijd al waren. Zoals God of War 60 fps was er al alleen de PS4 Pro haalde de 60 fps niet, net als Killzone met de tweet van Guerilla dat voor de PS5 deze 60 fps haalt. Allemaal leuk, maar geen echte updates. Er wordt gewoon weinig bekend gemaakt en dat is gewoon jammer.
[ Voor 7% gewijzigd door Kyhfin op 04-12-2020 07:50 ]
Klopt, die info is er ook niet. De games met een PS5 versie zijn allemaal bekend, daarnaast heb je inderdaad nog PS4 (pro) games die op de PS5 wel de 4K/60fps halen, al dan niet met een patch, maar dat zijn geen PS5 updates, maar blijven PS4 games. GT sport haalt dat bijvoorbeeld.Kyhfin schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:48:
[...]
Ik heb alle pagina's van dit topic gelezen. Dit komt helemaal niet zo vaak aan bod. Helemaal niet in vergelijking tot andere vragen die elke paar pagina's voorbij komen.
Ik bedoel te zeggen dat er weinig onduidelijkheid is en er nog niets bekend gemaakt is, dan klopt het dat wij hier niet meer weten dan Sony. Ik snap het alleen wel als iemand er dan naar vraagt, als je namelijk google zoekt op specifieke game en PS5 patch dan vind je er niets over. Of je moet toevallig een game uit jouw lijstje pakken en bij die van Pushsquare uitkomen. Dat lijstje had ik ooit ook al wel gevonden en zij updaten die ook regelmatig, want in het begin stond er maar één game in. En in sommige lijstjes staan zelfs updates die er altijd al waren. Zoals God of War 60 fps was er al alleen de PS4 Pro haalde de 60 fps niet, net als Killzone met de tweet van Guerilla dat voor de PS5 deze 60 fps haalt. Allemaal leuk, maar geen echte updates. Er wordt gewoon weinig bekend gemaakt en dat is gewoon jammer.
Is toch ronduit belachelijk dat black ops cold war zoveel problemen heeft? En dan ook nog eens splitscreen die niet werkt voor zombies, splitscreen die continue crasht bij multiplayerrobinez schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:44:
[...]

Wat ik me dan afvraag. Zit dit Ultra certificaat wel op de meegeleverde kabel van de PS5?stfnz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 01:00:
[Afbeelding]
Nee maar Sony heeft natuurlijk zelf wel de capaciteit om dit te testen en om een kabel te maken die geschikt is voor de PS5.Shaker74 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 08:57:
[...]
Wat ik me dan afvraag. Zit dit Ultra certificaat wel op de meegeleverde kabel van de PS5?
Van andere merken zonder certificaat weet je dit gewoonweg niet.
Sinds gisteren de PS5 in huis, daarnaast ook een series X. Had ze beide gepre-ordered om achteraf te kijken welke ik wil houden.
De presentatie van de PS5 is echt top, enorm verwelkomend en het voelt echt aan als next-gen. Daarnaast ook nog een lachen game die de controller ten volste introduceert. (misschien wel een beetje too much)
Wel vind ik de UI een beetje een rommeltje, ietwat onduidelijk.
Als regulier Xbox gebruiker vond ik de stap van de One X naar de Series X enorm saai, maar wel enorm vertrouwd. Mijn maatjes zitten er en ik heb er een gigantische bibliotheek van games op staan.
De stap om dus af te stappen van Xbox is enorm, ik zit eigenlijk al gevangen in het ecosysteem van xbox.
Gisteren even een maandje Playstation plus afgesloten voor de games collection. En GOW is echt een geweldige game, ik heb mezelf in jaren niet zo opgeslokt gevoeld door een game. Ook days gone even aangeslingerd, en deze game ziet er echt geweldig uit.
Al bij al, vind ik de playstation een mooi apparaat met een hele sloot aan games die ik nog kan spelen, maar ik denk niet dat ik het ecosysteem van xbox kan verlaten. Ik kijk het nog een paar dagen aan en verkoop dan een van de 2, ik neig naar de PS5. Ondanks dat ik ook een gamepc heb staan die alle first party titels van MS ook gaat krijgen. Gamen op een pc doe ik af en toe competitief een potje CS of Valorant, maar het zal voor mij nooit de ervaring van een console benaderen.
De presentatie van de PS5 is echt top, enorm verwelkomend en het voelt echt aan als next-gen. Daarnaast ook nog een lachen game die de controller ten volste introduceert. (misschien wel een beetje too much)
Als regulier Xbox gebruiker vond ik de stap van de One X naar de Series X enorm saai, maar wel enorm vertrouwd. Mijn maatjes zitten er en ik heb er een gigantische bibliotheek van games op staan.
De stap om dus af te stappen van Xbox is enorm, ik zit eigenlijk al gevangen in het ecosysteem van xbox.
Gisteren even een maandje Playstation plus afgesloten voor de games collection. En GOW is echt een geweldige game, ik heb mezelf in jaren niet zo opgeslokt gevoeld door een game. Ook days gone even aangeslingerd, en deze game ziet er echt geweldig uit.
Al bij al, vind ik de playstation een mooi apparaat met een hele sloot aan games die ik nog kan spelen, maar ik denk niet dat ik het ecosysteem van xbox kan verlaten. Ik kijk het nog een paar dagen aan en verkoop dan een van de 2, ik neig naar de PS5. Ondanks dat ik ook een gamepc heb staan die alle first party titels van MS ook gaat krijgen. Gamen op een pc doe ik af en toe competitief een potje CS of Valorant, maar het zal voor mij nooit de ervaring van een console benaderen.
Heb vannacht nog even getest met Days Gone. Ik ben op een "grafisch zwaar" punt gaan staan en heb de PS5 de hele nacht aan laten staan. Toen ik vanochtend ging kijken was er niets aan de hand en deed de ps5 het nog prima.FrankoNL schreef op donderdag 3 december 2020 @ 23:29:
[...]
Het is precies dit. Op reddit lees ik het ook veel.
Kan nog altijd hardware zijn natuurlijk, iets met de power delivery misschien.
Bij Warzone crasht hij dus wel.
Toch warzone dan maar?

Ik heb die lock-in op dire console platformenswoutr schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:13:
Sinds gisteren de PS5 in huis, daarnaast ook een series X. Had ze beide gepre-ordered om achteraf te kijken welke ik wil houden.
Assasins Creed Valhalla is mijn eerste echte gekochte ps5 game, dus niet de ps4 game met ps5 upgrade. En deze game moet ik nog even aan wennen. Helemaal omdat ik ook net GOW aan het spelen was echter lijkt AC Valhalla toch wel meer een open world game waarin je bijvoorbeeld ook gewoon een beetje kunt gaan hunten, wat ik nu vooral doe.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik denk dat die PS5 van je voorlopig redelijk waardevast is. Waarom niet een rondje exclusives de komende 2-3 maanden en dan afscheid nemen? GoW zoals je al zei, Bloodborne, Detroit, vond ik allemaal fantastische games.swoutr schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:13:
Moeilijk besluit, succes
Ik quote even mega selectiefswoutr schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:13:
Al bij al, vind ik de playstation een mooi apparaat met een hele sloot aan games die ik nog kan spelen, maar ik denk niet dat ik het ecosysteem van xbox kan verlaten.
Als het antwoord ja is, heb je dan al overwogen om er een Xbox one (x) of Series S naast te houden?
Ik moet direct aan de 'sunk cost fallacy' denken als ik jouw post zie. En dat is natuurlijk ook precies wat fabrikanten willen bereiken en wat bijv. Apple geperfectioneerd heeft
Dualsense charger is binnen. Mooi ding. Voornaamste reden om een te kopen was om krasjes op de faceplate rondom de USB port te voorkomen.
Wat ziet God of War (unpatched) er overigens geweldig uit op 4K 60fps.
Serieuze vraag. Krasjes op de faceplate? Heb ik echt nog nooit naar gekeken. Een controller is een paar tientjes 😂FMS schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:38:
Dualsense charger is binnen. Mooi ding. Voornaamste reden om een te kopen was om krasjes op de faceplate rondom de USB port te voorkomen.
Faceplate van de Ps5 zelf bedoelde ik. Die krast kennelijk al heel snel.giantgiantus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:41:
[...]
Serieuze vraag. Krasjes op de faceplate? Heb ik echt nog nooit naar gekeken. Een controller is een paar tientjes 😂
Ah duidelijk. Je zou kabeltje wel in achterkant kunnen proppen?FMS schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:42:
[...]
Faceplate van de Ps5 zelf bedoelde ik. Die krast kennelijk al heel snel.
Gedoe met kabels.giantgiantus schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:44:
[...]
Ah duidelijk. Je zou kabeltje wel in achterkant kunnen proppen?
Charger is ook maar een paar tientjes. Plus dat je DS dan altijd opgeladen is.
Ik heb net Dirt5 en AC Valhalla besteld vanavond komt hij aan, dus morgenochtend kan ik de eerste dedicated Next Gen games gaan spelen
.

Voor een lagere prijs had je ook een USB oplader kunnen kopenFMS schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:38:
https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Ok ok, vind de Dualsense charger ook gewoon cute. Mini PS5Bas170 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:49:
[...]
Voor een lagere prijs had je ook een USB oplader kunnen kopen
Wel jammer dat je geen save games of NG+ kan doen in GoW zonder het te patchen.
Ps5 kan GoW duidelijk @ 4k 60fps aan. Ziet er haast next gen uit.
Komop Sony / Santa Monica. Patch die handel. Tenzij ze gierig zijn en een remaster oid willen uitbrengen.
Helemaal met je eens. Alleen als je beurs het toelaat kun je ze misschien allebei houden. In de toekomst zullen er vast nog games komen die je wilt gaan spelen op beide consoles.swoutr schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:13:
Naast deze 2 staat ook nog mijn PC, net zoals bij jou. Die gebruik ik dan weer voor games die, voor mij, beter spelen met muis en toetsenbord. Maar als je PC niet de ervaring geeft zoals op de console, kun je die beter weg doen. Scheelt je een hoop upgrade geld en gedoe. Ik denk dat de consoles je de komende jaren ook een heleboel terug geven voor het geld wat ze kosten.
De PC houd ik erbij, juist vanwege de ervaring. Bijv. STALKER 2 wordt gewoon op de PC gespeeld.
GoW op 4K 60fps zou inderdaad mooi zijnFMS schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:38:
GOW is toch of 1080p 60 of 4k 30?FMS schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:38:
Een patch zou welkom zijn inderdaad.
Een ander ding wat xbox toch echt beter doet, gratis upgrades en support.
Tuurlijk het is een lock-in dingetje op xbox, met gamepass etc. Maar je krijgt bij xbox wel meer waar voor je geld.
Sony brengt vervolgens de playstation plus collection uit, maar weinig is echt optimized voor de kracht van de PS5. Terwijl bijna elke first party titel van Xbox al een update heeft.
De games maken allemaal gebruik van BC modus en hebben van de devs al patches gehad, zoals Days Gone die gewoon dynamic 4K/60 draait. De focus is ook gewoon dat die games er beter op draaien en dat devs ze kunnen upgraden met een next-gen patch. Velen van deze games hebben ook een unlocked framerate, dus een game al Infamous draait freaking soepel en image quality is ook nog eens heerlijk.swoutr schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:06:
[...]
GOW is toch of 1080p 60 of 4k 30?
Tuurlijk het is een lock-in dingetje op xbox, met gamepass etc. Maar je krijgt bij xbox wel meer waar voor je geld.
Sony brengt vervolgens de playstation plus collection uit, maar weinig is echt optimized voor de kracht van de PS5. Terwijl bijna elke first party titel van Xbox al een update heeft.
Devs hoeven van mij echt niet voor al deze games een volledige "next-gen" versie uit te brengen. Laat ze zich maar bezig houden met de toekomst, en mensen zijn al blij dat deze games op de PS5 zoveel beter draaien. Naar mijn idee zien bepaalde PS4 games er al meer "next-gen" uit dan menig native PS5/XSX game.
Maar is 2 dagen om je beslissing te maken niet nogal kort? Met een PC, XSX en PS5...zou ik wel weten welke de deur uit zou gaan.
Naar mijn mening heb je met de PS5/PC de beste combinatie.
Ik snap overigens ook de mensen die zeggen, hou ze allebei. Maar ik vind het leuk om af en toe een game te spelen, 2 consoles vind ik gewoon echt overbodig. Een is genoeg, daarnaast uiteraard ook nog de PC staan.
Ik heb eerder de wens om minder te gamen dan om meer te gamen. Misschien moet ik de knoop maar gewoon eens doorhakken en een tijd het playstation kamp verkennen. Verkopen kan altijd nog, en terug naar xbox is ook zo gedaan.
Ik heb eerder de wens om minder te gamen dan om meer te gamen. Misschien moet ik de knoop maar gewoon eens doorhakken en een tijd het playstation kamp verkennen. Verkopen kan altijd nog, en terug naar xbox is ook zo gedaan.
[ Voor 4% gewijzigd door swoutr op 04-12-2020 10:38 ]
Come to the dark blue sideswoutr schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:30:
Ik snap overigens ook de mensen die zeggen, hou ze allebei. Maar ik vind het leuk om af en toe een game te spelen, 2 consoles vind ik gewoon echt overbodig. Een is genoeg, daarnaast uiteraard ook nog de PC staan.
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Ik verwacht een remaster inclusief de ultimate edition van GOW 2, net als met Miles Morales en Spiderman Remastered.FMS schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:55:
[...]
Komop Sony / Santa Monica. Patch die handel. Tenzij ze gierig zijn en een remaster oid willen uitbrengen.
Ik speel nu Ghost of tsushima op PS5. Voelt voor mij inderdaad als een PS5 game. Super mooie gameRecon24 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:29:
[...]
De games maken allemaal gebruik van BC modus en hebben van de devs al patches gehad, zoals Days Gone die gewoon dynamic 4K/60 draait. De focus is ook gewoon dat die games er beter op draaien en dat devs ze kunnen upgraden met een next-gen patch. Velen van deze games hebben ook een unlocked framerate, dus een game al Infamous draait freaking soepel en image quality is ook niet eens heerlijk.
Devs hoeven van mij echt niet voor al deze games een volledige "next-gen" versie uit te brengen. Laat ze zich maar bezig houden met de toekomst, en mensen zijn al blij dat deze games op de PS5 zoveel beter draaien. Naar mijn idee zien bepaalde PS4 games er al meer "next-gen" uit dan menig native PS5/XSX game.
Maar is 2 dagen om je beslissing te maken niet nogal kort? Met een PC, XSX en PS5...zou ik wel weten welke de deur uit zou gaan.
Naar mijn mening het je met de PS5/PC de beste combinatie.
Bedankt voor de reactie. Ik heb de ondersteuning voor 4k120 op mijn TV, ik zal dus even zoeken naar Club3D.whyz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 07:26:
[...]
Ultra high speed (hdmi 2.1) is alleen voor 8k60 of 4k120, als je tv beide niet ondersteund heeft het niet zoveel zin.
Mocht je de kabels toch nodig hebben, de club3d 2.1 kabels zijn certified voor zover ik kan zien en verkrijgbaar in 1/2/3 mtr
Andere suggesties zijn ook welkom
Grappig, want laten dat nou net twee crossgen titels zijn.spijkerhoofd schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 09:48:
Ik heb net Dirt5 en AC Valhalla besteld vanavond komt hij aan, dus morgenochtend kan ik de eerste dedicated Next Gen games gaan spelen.
Op een paar titels na is bijna alles CrossGen,NotSoSteady schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:00:
[...]
Grappig, want laten dat nou net twee crossgen titels zijn.

Ik heb de PS5 net voor de eerste keer aan mijn 4k tv gehangen. Nu speel ik The Last of Us 2 op 4k en lijkt het beter en soepeler te draaien dan op 1080p
Toch zou ik het een rare keuze vinden. Valt er al zoveel te 'remasteren' bij God of War? Wellicht is de engine geupdate met textures en is het makkelijk te doen, maar anders is het wellicht niet waard. Horizon Zero Dawn is dan al wat ouder en zou het misschien al wel kunnen.spinnenman schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:51:
[...]
Ik verwacht een remaster inclusief de ultimate edition van GOW 2, net als met Miles Morales en Spiderman Remastered.
Ik heb er zojuist een kunnen bestellen bij mijn vrienden van Bol. Ik hoor nu bij de family. Eindelijk.
Zou goed kunnen.spinnenman schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:51:
[...]
Ik verwacht een remaster inclusief de ultimate edition van GOW 2, net als met Miles Morales en Spiderman Remastered.
Ik vind het wel een beertje frustrerend dat ze niet gewoon de framecap eraf halen. Want nogmaals, het kan gewoon. Het is niet eens dat er frame pacing issues zijn oid.
GoW draaide op zich al prima volgens mij.Kyhfin schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:17:
[...]
Toch zou ik het een rare keuze vinden. Valt er al zoveel te 'remasteren' bij God of War? Wellicht is de engine geupdate met textures en is het makkelijk te doen, maar anders is het wellicht niet waard. Horizon Zero Dawn is dan al wat ouder en zou het misschien al wel kunnen.
Enige wat ze nog moeten doen is de Valkyrie Queen even nerfen
Daarnaast, alle tijd die ze besteden aan het remasteren van GoW, gaat ten koste van GoW: Ragnarok
Mogelijk een motion option aanstaan op de 4k tv ? Want resolutie van de tv maakt niet uit interne resolutie van de game blijft zelfde op welke tv ook. Dus zou niet anders mogen draaien.Mosin schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:16:
Ik heb de PS5 net voor de eerste keer aan mijn 4k tv gehangen. Nu speel ik The Last of Us 2 op 4k en lijkt het beter en soepeler te draaien dan op 1080p
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Zo Bol.com gooide even een mail dat de consoles weer op voorraad kwamen. Binnen 2 minuten uitverkocht..
Die nerf zit er al in, gewoon op easy zettenBas170 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:31:
[...]
GoW draaide op zich al prima volgens mij.
Enige wat ze nog moeten doen is de Valkyrie Queen even nerfen
Daarnaast, alle tijd die ze besteden aan het remasteren van GoW, gaat ten koste van GoW: Ragnarok
Nog steeds niet te doen, ik heb daar de reflexen niet voor.Michiel_1982 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:42:
[...]
Die nerf zit er al in, gewoon op easy zetten
Nog los van dat de trucs die ik op de Valkyries gebruikte, daar niet werken.
Het was voor mij het allerlaatste wat ik deed geloof ik, alle armor etc verzameld en toen ging het wel. Maar lastig gevecht inderdaad!Bas170 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:47:
[...]
Nog steeds niet te doen, ik heb daar de reflexen niet voor.
Nog los van dat de trucs die ik op de Valkyries gebruikte, daar niet werken.
Ik heb deze. https://www.amazon.nl/gp/...=ppx_pop_mob_b_asin_titlestfnz schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:57:
[...]
Bedankt voor de reactie. Ik heb de ondersteuning voor 4k120 op mijn TV, ik zal dus even zoeken naar Club3D.
Andere suggesties zijn ook welkom
Heeft GoW veel lastige boss fights? Ik neig nu namelijk naar wel dit spel te spelen, maar ben zelf niet zo van de hele moeilijke boss fights en ben er nog steeds niet over uit. Ik speel een spel echt voor de fun en beetje uitdaging vind ik niet erg (ook Hollow Knight tot de laatste boss gehaald) en een boss een paar keer proberen ook niet, maar als ik tig x een boss moet proberen dan raak ik er een beetje klaar mee. Dan is het voor mij wel van: 'ik speel niet om 1 boss een uur lang te gaan proberen'. Vaak vind ik boss fights ook niet zoveel aan vooral als ze vrij lang duren.Michiel_1982 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:49:
[...]
Het was voor mij het allerlaatste wat ik deed geloof ik, alle armor etc verzameld en toen ging het wel. Maar lastig gevecht inderdaad!
Valt op zich best mee. Sowieso zijn alle bossfights op easy prima te doen.Kyhfin schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:02:
[...]
Heeft GoW veel lastige boss fights? Ik neig nu namelijk naar wel dit spel te spelen, maar ben zelf niet zo van de hele moeilijke boss fights en ben er nog steeds niet over uit. Ik speel een spel echt voor de fun en beetje uitdaging vind ik niet erg (ook Hollow Knight tot de laatste boss gehaald) en een boss een paar keer proberen ook niet, maar als ik tig x een boss moet proberen dan raak ik er een beetje klaar mee. Dan is het voor mij wel van: 'ik speel niet om 1 boss een uur lang te gaan proberen'. Vaak vind ik boss fights ook niet zoveel aan vooral als ze vrij lang duren.
De Valkyrie Queen is een optionele boss, waar je eerst 8 andere bosses voor moet voltooien.
Die zijn echt bedoeld als endgame content en zijn pas goed te doen als je de beste gear hebt.
Ja precies. Ik speel eigenlijk nooit op easy, maar als je dat kan aanpassen bij een gevecht wat niet lukt in game is dan wel handig (en lijkt er op dat dat kan bij GoW).Bas170 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:05:
[...]
Valt op zich best mee. Sowieso zijn alle bossfights op easy prima te doen.
De Valkyrie Queen is een optionele boss, waar je eerst 8 andere bosses voor moet voltooien.
Die zijn echt bedoeld als endgame content en zijn pas goed te doen als je de beste gear hebt.
Jep, kun je gewoon tijdens het spelen aanpassen en heeft ook geen invloed op trophiesKyhfin schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:07:
[...]
Ja precies. Ik speel eigenlijk nooit op easy, maar als je dat kan aanpassen bij een gevecht wat niet lukt in game is dan wel handig (en lijkt er op dat dat kan bij GoW).
Daar zit een reden achter, XBOX heeft op dit moment geen first party releases en weinig in het vooruitzicht naar mijn weten (ik volg XBOX heel slecht dus correct me if I'm wrong). Dus ze moeten hier iets doen om genoeg content te geven aan de kopers daarnaast willen ze ook hun gamepass zo interessant mogelijk maken. Dus investeren ze in het upgraden van oudere games wat relatief snel gedaan kan worden (in ieder geval tov een nieuwe game maken. PS heeft nu meerdere releases (niet alles next gen release) en ook nog enkele in het vooruitzicht voor Q1-Q2. Je ziet wat QoL verbeteringen bij oude games, verder wordt er weinig gedaan. Er valt voor beide strategieën wat te zeggen en vanuit ieders positie lijkt me dit ook de juiste weg vooruit.swoutr schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:06:
[...]
GOW is toch of 1080p 60 of 4k 30?
Wat betreft XBOX vs PS5 probleem, denk bij jezelf wat voor games je het liefst speelt. Speel days gone, last of us, GoW en Detroit become human. Hoewel de games redelijk verschillen qua verhaal en mechanics geven ze en goed idee hoe de meeste goeie first party games in elkaar zitten. Niet iedereen houd van deze games. Op basis daarvan zou ik een keuze maken.
Ik vind alleen de face animaties vooral van die mevrouw (Yuma) niet echt next-gen. Dat doet Naughty Dog veel beter.Cloud_VII schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 10:57:
[...]
Ik speel nu Ghost of tsushima op PS5. Voelt voor mij inderdaad als een PS5 game. Super mooie game
Game zelf is prachtig, kijken of ik komend weekend een (ver) eind kan komen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
ik zat net eens in die ps5 store te kijken, maar dat gaat wel hard zeg, in een paar weken tijd zitten we al op 43 ps5 games. dat was bij de release dag wel anders, toen stonden er geloof ik 7 titels in.
Is zeer zeker waar, ik heb de keus gemaakt en ga voor de PS5. Net tijdens de lunch weer even GOW gespeeld & de robo game. Beide games en de beleving ervan geven me echt een glimlach op mijn gezicht, iets wat Xbox echt al lange tijd niet meer heeft gedaan. Ik kan alle pro's en cons tegen elkaar afwegen maar uiteindelijk speel ik games voor het plezier, en dat geeft de playstation 5 me op het moment echt aanzienlijk meer.cold_as_ijs schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 12:14:
[...]
Daar zit een reden achter, XBOX heeft op dit moment geen first party releases en weinig in het vooruitzicht naar mijn weten (ik volg XBOX heel slecht dus correct me if I'm wrong). Dus ze moeten hier iets doen om genoeg content te geven aan de kopers daarnaast willen ze ook hun gamepass zo interessant mogelijk maken. Dus investeren ze in het upgraden van oudere games wat relatief snel gedaan kan worden (in ieder geval tov een nieuwe game maken. PS heeft nu meerdere releases (niet alles next gen release) en ook nog enkele in het vooruitzicht voor Q1-Q2. Je ziet wat QoL verbeteringen bij oude games, verder wordt er weinig gedaan. Er valt voor beide strategieën wat te zeggen en vanuit ieders positie lijkt me dit ook de juiste weg vooruit.
Wat betreft XBOX vs PS5 probleem, denk bij jezelf wat voor games je het liefst speelt. Speel days gone, last of us, GoW en Detroit become human. Hoewel de games redelijk verschillen qua verhaal en mechanics geven ze en goed idee hoe de meeste goeie first party games in elkaar zitten. Niet iedereen houd van deze games. Op basis daarvan zou ik een keuze maken.
Wellicht gaat hij ooit de verkoop weer in voor een Xbox, maar voor nu ga ik lekker plezier beleven aan de PS5.
Iets wat me overigens opvalt tijdens het spelen op de PS5 is de nadruk op fun en plezier en pure gameplay, dit mis ik echt een beetje in het groene kamp. Misschien omdat ik er al te lang zit en alle games ondertussen wel ken.. Maar je merkt bij Sony wel echt de enorme focus, bijna net zo scherp als bij Nintendo. Een gears 5 of Halo 8 kennen we op een gegeven moment wel. De breedte die Sony bied in het aantal genres/games is toch wel echt een pluspunt. Met de focus op kwaliteit bij games als GOW, TLOU & bijv. remakes als Demon souls.
Hopelijk komt Xbox goed terug de komende jaren, concurrentie is altijd goed.
Nu nog die M.2 SSDs releasen zodat je meer dan 10 games kan installeren ;-)robinez schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:21:
ik zat net eens in die ps5 store te kijken, maar dat gaat wel hard zeg, in een paar weken tijd zitten we al op 43 ps5 games. dat was bij de release dag wel anders, toen stonden er geloof ik 7 titels in.
(geloof dat Cyberpunk al 100 GB is...)
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
70Gb volgens mij, met een day one patch van 50Gb, maar lijkt me dat er wel dingen overschreven worden en dat het niet 70+50 gaat worden.loekf2 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:30:
[...]
Nu nog die M.2 SSDs releasen zodat je meer dan 10 games kan installeren ;-)
Los daarvan zou ik extra ssd size zeer prettig vinden. Heb graag redelijk wat games ready to play staan en dan elke keer weer ruimte maken en moeten downloaden vind ik nogal onhandig.
ja dat zou fijn zijn, toch valt het in de praktijk wel mee, ik heb 23 games geinstalleerd staan op de ps5, wel met een 1 terrabyte ssd eraan voor de ps4 games, maar toch, dat is prima te doen zoloekf2 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:30:
[...]
Nu nog die M.2 SSDs releasen zodat je meer dan 10 games kan installeren ;-)
Aankoopadvies gevraagd:
is Sackboy een geschikte titel om locaal MP te spelen met mijn 3 kids (7-8 j oud)? Is dat nog te moeilijk voor hen? En moet ik dan nog 3 controllers bijkopen?
thx
is Sackboy een geschikte titel om locaal MP te spelen met mijn 3 kids (7-8 j oud)? Is dat nog te moeilijk voor hen? En moet ik dan nog 3 controllers bijkopen?
thx
Dat is voor mijn vader van in de 60 al veel te moeilijk, ik denk niet dat je die met je kinderen moet spelen, is veel te moeilijk.PearlChoco schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:55:
Aankoopadvies gevraagd:
thx
Nee grapje, lijkt mij een prima game om kinderen te introduceren aan gamen, de moeilijkheid zou ik me geen zorgen over maken, als je kinderen al gewend zijn met een controller te spelen zullen ze waarschijnlijk makkelijk de game kunnen spelen, maar met een controller spelen moet je wel leren, want mijn pa heeft dat nooit geleerd maar begint nu interesse te krijgen in games, en ik zie hem heel vaak problemen hebben met in de juiste richting springen bijvoorbeeld, en hij haalt de knopjes nog vaak door elkaar. Oudere mensen leren wat minder snel dan jonge mensen, dus het zal nog wel even duren voordat m'n pa handig genoeg is om z'n eerste game uit te spelen, maar denk dat de meeste kinderen het in no-time onder de knie hebben.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
70+70 (of iets meer/minder afhankelijk hoe game na de update is) aangezien ze een back-up van de game maken bij het updatenHenkie_NtA schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:39:
[...]
70Gb volgens mij, met een day one patch van 50Gb, maar lijkt me dat er wel dingen overschreven worden en dat het niet 70+50 gaat worden.
Los daarvan zou ik extra ssd size zeer prettig vinden. Heb graag redelijk wat games ready to play staan en dan elke keer weer ruimte maken en moeten downloaden vind ik nogal onhandig.
[ Voor 4% gewijzigd door schaapiej op 04-12-2020 14:22 ]
Ik denk zodra Sony meer kan produceren dan ze kunnen verkopen er heel snel een Sony PlayStation 5 komt met meer SSD ruimte.schaapiej schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:16:
[...]
70+70 (of iets meer/minder afhankelijk hoe game na de update is) aangezien ze een back-up van de game maken bij het updaten650GB is imo eerder 500/550GB als je rekening moet houden met updates.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
YouTube: Weak Cooler Design: PlayStation 5 Thermals, Power, & Noise Testing Gamers Nexus heeft de temperaturen van de PS5 eens onder de loep genomen en helaas mooi design maar slechte koeling. Misschien gaat Sony de tweede reeks van betere koeling voorzienSosua schreef op donderdag 19 november 2020 @ 11:13:
Benieuwd of meer mensen deze melding krijgen.
[Afbeelding]
Weet iemand of je op de PS5 Overwatch online kan spelen met vrienden op een PS4?
Letterlijk eerste google hit...SamPep schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:03:
Weet iemand of je op de PS5 Overwatch online kan spelen met vrienden op een PS4?
[ Voor 16% gewijzigd door FrankoNL op 04-12-2020 15:22 ]
Ik had begrepen dat die 'copying phase' (en voor een game van 100GB ook 100GB vrij moeten hebben voor updates) die tot wel 30 min duurde nu voorbij zou zijn. Maar hier wordt ook al gemeld dat dit zeker nog niet zo is : https://www.forbes.com/si...he-dreaded-copying-phase/schaapiej schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:16:
[...]
70+70 (of iets meer/minder afhankelijk hoe game na de update is) aangezien ze een back-up van de game maken bij het updaten650GB is imo eerder 500/550GB als je rekening moet houden met updates.
Jammer, dit was toch wel een van de grootste ergernissen op PS4. Zal nu alleen wat sneller zijn. 15 min ipv 30 min.
[ Voor 4% gewijzigd door sverzijl op 04-12-2020 15:23 ]
Ik verwacht van wel. Het kijkt nu stukken rustiger, op de monitor heb ik behoorlijke pijn aan mijn ogen.v8power67 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 11:37:
[...]
Mogelijk een motion option aanstaan op de 4k tv ? Want resolutie van de tv maakt niet uit interne resolutie van de game blijft zelfde op welke tv ook. Dus zou niet anders mogen draaien.
Mijn kids (6 & 9) hebben de luxe dat paps een gruwelijke gamer is en dat dus alle 3 consoles in huis staan. Ze spelen op de Switch, XSX maar op de Ps5 zijn ze gek van Sackboy! Erg leuke couch coop game die je tot 4 spelers tegelijk kunt doen. Mijn kids genieten volop van deze Mario-achtige game dus het is wat mij betreft een dikke aanrader! Ook samen met je partner dit spel spelen is leuk 😁PearlChoco schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:55:
Aankoopadvies gevraagd:
thx
http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg
Ik hoor het al, zal al maar extra controllers bestellen 
Kan je dat in multipacks kopen of is het per stuk ?
Bol.com stopt ze vast in 1 mooie omdoosPearlChoco schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:44:
Mocht je een ps4 hebben en daarvoor al 3 controllers, zou ik eerder de ps4 versie halen en niet upgraden naar de ps5 versie. Zo kan je die spelen met de ps4 controllers.PearlChoco schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:44:
De verschillen zijn echt minimaal en sowieso onbelangrijk voor de kids 😉
PSN: Zwartkijker
Nope, PS5 is mijn allereerste (non-nintendo) console.
Dan heb je inderdaad 3 x PS5 controller nodig. Maar als het goedkoper moet, kan je nog steeds bovenstaande manier toepassen (gebruikte controllers kopen bijvoorbeeld).PearlChoco schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:50:
Nope, PS5 is mijn allereerste (non-nintendo) console.
Zal sowieso wel leuk zijn 😃
PSN: Zwartkijker
Oh, dat klinkt wel goed, zoveel van dit soort spellen zijn er niet waarbij dit kan (op PS4/5 dan). Eens zien of er toch nog een extra Sinterklaaskadootje bij gedaan kan worden dan voor morgencypress3d schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 15:43:
[...]
Mijn kids (6 & 9) hebben de luxe dat paps een gruwelijke gamer is en dat dus alle 3 consoles in huis staan. Ze spelen op de Switch, XSX maar op de Ps5 zijn ze gek van Sackboy! Erg leuke couch coop game die je tot 4 spelers tegelijk kunt doen. Mijn kids genieten volop van deze Mario-achtige game dus het is wat mij betreft een dikke aanrader! Ook samen met je partner dit spel spelen is leuk 😁
Zeker leuke game Sackboy. Soms voor de volwassen man ook nog redelijk lastig. Als je een oled hebt dan spatten de vrolijke kleuren van het scherm af, dat in combinatie met de verbeterde ingebouwde speaker van de controller.sverzijl schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:27:
[...]
Oh, dat klinkt wel goed, zoveel van dit soort spellen zijn er niet waarbij dit kan (op PS4/5 dan). Eens zien of er toch nog een extra Sinterklaaskadootje bij gedaan kan worden dan voor morgen
Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch
Vermoed dat ze dan eerder een PS5 met al ingeschroefde NVME uitbreiding komen.Jumpman schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:45:
[...]
Ik denk zodra Sony meer kan produceren dan ze kunnen verkopen er heel snel een Sony PlayStation 5 komt met meer SSD ruimte.
Het PCB opnieuw ontwerpen om meer memory chips te faciliteren lijkt me wat prijzig.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik heb dit geprobeerd, maar in de opties staat bijvoorbeeld “updaten”. Ik krijg dan de melding van “up to date”Kalder schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:06:
[...]
Ga in het hoofdscherm naar de game, dan naast afspelen staat een knop met 3 puntjes, druk daarop en daar zou een lijst moeten komen waar de PS5 game bij zou moeten staan.
Toch blijft er PS4 naast fifa21 staan. Eveneens bij Warzone. Bij SackBoy en Just Dance 2021 staat er geen toevoeging en zijn het dus “echte” ps5 spellen.
Kan je kijken of er bij jouw FIFA 21 ook de toevoeging ps4 staat
Wellicht een domme vraag of een vraag die al vaker beantwoord is, maar waarom zitten er zo'n grote prijsverschillen tussen PS4 en PS5 titels terwijl deze soms gratis te upgraden zijn.
Zo kost FIFA21 voor de PS4 nog geen €40,- terwijl je deze gratis mag upgraden naar de PS5 versie, dit terwijl de PS5 versie vele malen duurder is.
Zo kost FIFA21 voor de PS4 nog geen €40,- terwijl je deze gratis mag upgraden naar de PS5 versie, dit terwijl de PS5 versie vele malen duurder is.
/f/image/dT2ZkqKga0HHakL82SSQgmLD.png?f=fotoalbum_large)
Gewoon ps4 versie kopen, je bent gek als je ps5 versie koopt.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Uiteindelijk is dat het belangrijkste, de console waar je op speelt maakt dan ook weinig uit zo lang je er zelf maar lol aan beleeft.swoutr schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:29:
[...]
Iets wat me overigens opvalt tijdens het spelen op de PS5 is de nadruk op fun en plezier en pure gameplay, dit mis ik echt een beetje in het groene kamp. Misschien omdat ik er al te lang zit en alle games ondertussen wel ken.. Maar je merkt bij Sony wel echt de enorme focus, bijna net zo scherp als bij Nintendo. Een gears 5 of Halo 8 kennen we op een gegeven moment wel. De breedte die Sony bied in het aantal genres/games is toch wel echt een pluspunt. Met de focus op kwaliteit bij games als GOW, TLOU & bijv. remakes als Demon souls.
Hopelijk komt Xbox goed terug de komende jaren, concurrentie is altijd goed.
Hey boys, ik zie een aantal vragen over de HDMI kabel en welke te kopen?
Is de kabel die je bij de ps5 geleverd krijgt niet goed genoeg voor een 4k tv?
Wil de ps5 zelf afwisselend spelen op m'n monitor(2560x1440@144hz) of de 4k TV.
Nieuwe kabel bij halen?
Nieuwe kabel bij halen?
Die heb ik ook aangeschaft maar ik ben benieuwd waar het verschil vandaan komt.Amaze86 schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:53:
Gewoon ps4 versie kopen, je bent gek als je ps5 versie koopt.
De rechtse is een andere editie, iets zoals de ultimate edition van Miles Morales.robcoenen schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:49:
Wellicht een domme vraag of een vraag die al vaker beantwoord is, maar waarom zitten er zo'n grote prijsverschillen tussen PS4 en PS5 titels terwijl deze soms gratis te upgraden zijn.
[Afbeelding]
Daarmee dat die iets duurder is
Kleine tip. Zag vandaag een banner staan op amazon.nl
Als je de app installeert en op inlogt kan je met de code AMAZON10 10 euro korting krijgen op een artikel.
Net met korting een PS5 game besteld.
Als je de app installeert en op inlogt kan je met de code AMAZON10 10 euro korting krijgen op een artikel.
Kabel die bij de Ps5 zit is gewoon een hdmi 2.1 kabel en goed genoeg voor een 4k tv. Vele kopen een langere, maar als die voldoet aan lengte zou ik die gewoon gebruiken.Alcides schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:06:
Hey boys, ik zie een aantal vragen over de HDMI kabel en welke te kopen?
Nieuwe kabel bij halen?
Is alleen geldig als je nog nooit wen bestwlli g hebt geplaatst via de app, maar bij sommige werkt die code ook al hebben ze eerder aankopen gedaan via de app. Is al een tijdje, alleen niet iedereen krijgt die banner te zien.racquemis schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 18:50:
Kleine tip. Zag vandaag een banner staan op amazon.nl
Last of us 2 bij bol.com voor €26,99
[ Voor 3% gewijzigd door Amaze86 op 04-12-2020 20:03 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |