Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cai schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:47:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, maar in de opties staat bijvoorbeeld “updaten”. Ik krijg dan de melding van “up to date”

Toch blijft er PS4 naast fifa21 staan. Eveneens bij Warzone. Bij SackBoy en Just Dance 2021 staat er geen toevoeging en zijn het dus “echte” ps5 spellen.

Kan je kijken of er bij jouw FIFA 21 ook de toevoeging ps4 staat
Ik zie dat ze dit aangepast hebben in de firmware update, want je moet nu eerst op de knop "gameversie" drukken om je PS5 versie te selecteren.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Hoi,

Heeft er iemand al gemeten wat de ps5 aan hoogte in een kast nodig heeft bij horizontale plaatsing met de base?
Er zijn wel maten bekend maar dat schijnt zonder base te zijn.
Ik wil weten wat het hoogste punt is van de ps5 als ik hem horizontaal met base in een kast schuif nl.

Tia

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10 12:47

Superkiwi

Hoi doei

Hier (linkje naar reddit) hebben ze het over 4,25", wat neerkomt op 10,8cm.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 04-12-2020 22:03 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximossel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-10 12:49
probleem met de PS5

nah... heb ik weer. Nieuwe PS5 DE voor mn zoontje gescoord heb ik de hele tijd een vreselijk irritant geluid (zie filmpje) . het beeld is perfect en gamen gaat ook goed... alleen het geluid is drama
  1. 2 verschillende HDMI kabels geprobeerd
  2. rechtstreeks op de TV en via de versterker geprobeerd
  3. als ik de PS5 op een PC monitor aansluit is het geluid nog steeds aanwezig
  4. het vreemde is dat het geluid ook op de headset ingeplugd op de controller aanwezig is (en op de speaker van de controller)
iemand een idee of is de geluidskaart gewoon kapot? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10 21:21
maximossel schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 23:25:
probleem met de PS5

nah... heb ik weer. Nieuwe PS5 DE voor mn zoontje gescoord heb ik de hele tijd een vreselijk irritant geluid (zie filmpje) . het beeld is perfect en gamen gaat ook goed... alleen het geluid is drama
  4. het vreemde is dat het geluid ook op de headset ingeplugd op de controller aanwezig is (en op de speaker van de controller)

[YouTube: PlayStation 5 weird noises on TV and surroundsystem]
Die ps5 lijkt me gewoon defect.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag komt de PS5 van Bol aan, samen met Spiderman Miles Morales Ultimate Edition. Ben nu al wakker, voel mij net een klein kind. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Cai schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 17:47:
[...]

Ik heb dit geprobeerd, maar in de opties staat bijvoorbeeld “updaten”. Ik krijg dan de melding van “up to date”

Toch blijft er PS4 naast fifa21 staan. Eveneens bij Warzone. Bij SackBoy en Just Dance 2021 staat er geen toevoeging en zijn het dus “echte” ps5 spellen.

Kan je kijken of er bij jouw FIFA 21 ook de toevoeging ps4 staat
Gisteren Borderlands 3 geüpgraded naar PS5. Het kwam er op neer dat ik via de PS4 versie naar view product in de store terecht kwam en daar de PS5 versie moest “kopen” voor 0 euro.
Heel onduidelijk allemaal. Ik kreeg ook “cant install” warnings voor de PS4 versie. Game werkt wel gewoon nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Verwijderd schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 04:03:
Vandaag komt de PS5 van Bol aan, samen met Spiderman Miles Morales Ultimate Edition. Ben nu al wakker, voel mij net een klein kind. _O-
Dat is wel een prachtig Sinterklaas kado.

Gisteren Spiderman uitgespeeld en gestart met Miles Morales. Ik ben blij dat ik voor Spiderman heb gekozen als eerste ps5 spel, want ik heb me hier erg mee vermaakt. Miles Morales lijkt er net weer een beetje beter uit te zien. Als ik zie hoe licht in het water reflecteert dan ziet dat er echt super natuurlijk uit.

Ik ga vanmiddag maar kijken voor een spel erbij, want anders wordt het wel een beetje eentonig. Of ik pak een ps4 game op uit de ps-plus collectie.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
probleem met de PS5

Misschien 3d audio eens proberen te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximossel
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-10 12:49
yinx84 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 07:48:
[...]

Misschien 3d audio eens proberen te zetten?
helaas :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:57
Garantie vragen. Met beetje geluk heb je in een week weer nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rico0
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-02-2022
Erapaz schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 07:06:
[...]

Gisteren Borderlands 3 geüpgraded naar PS5. Het kwam er op neer dat ik via de PS4 versie naar view product in de store terecht kwam en daar de PS5 versie moest “kopen” voor 0 euro.
Heel onduidelijk allemaal. Ik kreeg ook “cant install” warnings voor de PS4 versie. Game werkt wel gewoon nu.
Ik kan niet begrijpen dat het onduidelijk is. Toen ik mijn disc in de ps5 stopte kwam automatisch de afbeelding van de game in mijn hoofdmenu en op hetzelfde scherm stond heel groot: ps5 versie downloaden.

Hetzelfde met Fifa, had ik al digitaal gekocht op de ps4 maar nog niet gedownload naar mijn ps5. In de store kun je naar de afbeelding van fifa ps5 versie gaan en downloaden selecteren.

Wat is er precies onduidelijk in jouw ogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanberghe03
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-12-2020
Hallo,

Als ik warzone speel op de ps5 loopt het telkens na een kwartier vast.

Het begint telkens op dezelfde manier. Het lijkt alsof de graphics vervagen. Als dit gebeurt kan ik door muren kijken, door de grond, zie ik mij wapen niet meer, komt er geen geluid meer als ik armor bijvul, zijn de graphics plots heel slecht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BeQ369h7ksXB5NQTIXUMCzg9yng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CC6VIgNVv49ztzOy3Wg42unq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vJhhK7VrDltWK-NuwzEt-CUztZc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kGCACf1EZlFtck0nQH71xtsH.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna kan ik nog tot het einde spelen maar als het spel gedaan is loopt warzone vast. Mijn ps5 werkt wel nog steeds , ik kan het game afsluiten en opnieuw opstarten.

Ik heb warzone al 4 x verwijderd en opnieuw geinstalleerd, database reconstructie en ps5 naar fabrieksinstellingen gebracht.

Zijn er nog mensen met dit probleem? Iemand die mij kan helpen aub?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06:28
Ooit had ik wat goede websites die de prijzen vergeleek van de PS stores wereldwijd, maar geen enkele lijkt meer te werken.... weet iemand nog een site of is dat verleden tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Rico0 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:24:
[...]

Ik kan niet begrijpen dat het onduidelijk is. Toen ik mijn disc in de ps5 stopte kwam automatisch de afbeelding van de game in mijn hoofdmenu en op hetzelfde scherm stond heel groot: ps5 versie downloaden.

Hetzelfde met Fifa, had ik al digitaal gekocht op de ps4 maar nog niet gedownload naar mijn ps5. In de store kun je naar de afbeelding van fifa ps5 versie gaan en downloaden selecteren.

Wat is er precies onduidelijk in jouw ogen?
Ik kreeg die melding niet. Ik doe de Borderlands PS4 disc in mijn PS5. De PS4 versie begint te installeren. Dan moet ik naar de 3 puntjes gaan, view product en dan kom ik in de store. Daar kan ik moet ik vervolgens de PS5 versie kopen voor een bedrag van 0 euro.
Vervolgens gaat hij de PS5 versie installeren, ergens in dit proces krijg ik een "can't install". Op het homescherm staat vervolgens een PS4 versie, deze kan ik switchen naar PS5 en opstarten. Bij mijn installed games staat een PS4 versie van 9 mb en een PS5 van 50 GB.

Al met al niet een prettige ervaring, maar het kan aan de game liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02
Vanberghe03 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:26:
Hallo,

Het begint telkens op dezelfde manier. Het lijkt alsof de graphics vervagen. Als dit gebeurt kan ik door muren kijken, door de grond, zie ik mij wapen niet meer, komt er geen geluid meer als ik armor bijvul, zijn de graphics plots heel slecht.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Daarna kan ik nog tot het einde spelen maar als het spel gedaan is loopt warzone vast. Mijn ps5 werkt wel nog steeds , ik kan het game afsluiten en opnieuw opstarten.

Ik heb warzone al 4 x verwijderd en opnieuw geinstalleerd, database reconstructie en ps5 naar fabrieksinstellingen gebracht.

Alvast bedankt
Temperatuur? Staat console in een gesloten kast?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Laatst online: 12-10 01:41
Cardwizard schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:26:
Ooit had ik wat goede websites die de prijzen vergeleek van de PS stores wereldwijd, maar geen enkele lijkt meer te werken.... weet iemand nog een site of is dat verleden tijd?
Psprices.com werkt wel gewoon. Echter hen je een premium account nodig om de prijzen met andere landen te vergelijken.
Welke sites werken niet meer misschien?

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

@Vanberghe03 heb je het ook bij andere games?
Als er zo veel meldingen van bugs en crashes in Warzone voorbij komen zou je bijna gaan denken dat het aan de game ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ik heb spider man ultimate edition liggen. Twijfel of ik nu de spider man remaster nog een keer ga spelen of rechtstreeks Miles moralis. Heb de originele spider man uitgespeeld op de PS4 maar ben alles van het verhaaltje weer vergeten :)

Keuzes.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Laatst online: 12-10 01:41
giantgiantus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:12:
Ik heb spider man ultimate edition liggen. Twijfel of ik nu de spider man remaster nog een keer ga spelen of rechtstreeks Miles moralis. Heb de originele spider man uitgespeeld op de PS4 maar ben alles van het verhaaltje weer vergeten :)

Keuzes.....
Ik zou eerst de remaster doen, al is het om het nieuwe gezicht van Peter Parker gewoon te worden 😉

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:21:
ik zat net eens in die ps5 store te kijken, maar dat gaat wel hard zeg, in een paar weken tijd zitten we al op 43 ps5 games. dat was bij de release dag wel anders, toen stonden er geloof ik 7 titels in.
Viel me ook op, maar niet alles blijkt te kloppen. Zo zag ik Warframe en War Thunder onder PS5 staan in de Shop op de console zelf. Na installatie blijken dat de zuivere PS4 versies te zijn zonder upgrade naar PS5.

Heel dat Shop en Library systeem is ongelooflijk brak. Ik kan hier met gemak direct 10 problemen opsommen met hoe het nu allemaal werkt. Ok, het is allemaal niet rampzalig, maar het illustreert toch wel dat dit toch een absoluut beta-product is. Ik kan me overigens inbeelden dat sommige publishers en/of developers er ook niet helemaal gelukkig mee zijn, want zelfs de Search is broken, en dit gaat dus zeker impact hebben op de digitale verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Twixie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:38:
[...]

Viel me ook op, maar niet alles blijkt te kloppen. Zo zag ik Warframe en War Thunder onder PS5 staan in de Shop op de console zelf. Na installatie blijken dat de zuivere PS4 versies te zijn zonder upgrade naar PS5.

Heel dat Shop en Library systeem is ongelooflijk brak. Ik kan hier met gemak direct 10 problemen opsommen met hoe het nu allemaal werkt. Ok, het is allemaal niet rampzalig, maar het illustreert toch wel dat dit toch een absoluut beta-product is. Ik kan me overigens inbeelden dat sommige publishers en/of developers er ook niet helemaal gelukkig mee zijn, want zelfs de Search is broken, en dit gaat dus zeker impact hebben op de digitale verkopen.
Zijn wel wat problemen ja. Maar ik vind het gebruikersgemak echt een verademing tov PS4. Veel overzichtelijker, geïntegreerd in het systeem en veel sneller. Dikke plus voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirader
  • Laatst online: 06-04-2024
Ben hard aan het twijfelen welk spel ik eerst wil spelen... Spiderman MM of AC Valhalla...
Heb nog nooit een spiderman game gespeeld, maar het ziet er wel erg vet uit! Langs de andere kant AC met Vikings :D

Zoveel keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
pirader schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:44:
Ben hard aan het twijfelen welk spel ik eerst wil spelen... Spiderman MM of AC Valhalla...
Heb nog nooit een spiderman game gespeeld, maar het ziet er wel erg vet uit! Langs de andere kant AC met Vikings :D

Zoveel keuzes!
Ac is een langdradige game en spider man veel meer gefocust beter en korter. Ik zou het wel weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
giantgiantus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:50:
[...]

Ac is een langdradige game en spider man veel meer gefocust beter en korter. Ik zou het wel weten!
Ik heb een hele week verlof :D Dus lang of kort maakt niet zo zeer uit.
Ga ze uiteindelijk beide spelen. Maar eens opzoeken hoelang de gameplay is voor beide games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Als je nooit eerder Spiderman speelde, kan je op PS5 dan beter het origineel spelen of Mike Morales?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:06
PearlChoco schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:55:
Als je nooit eerder Spiderman speelde, kan je op PS5 dan beter het origineel spelen of Mike Morales?
Dan zou ik beginnen met de remaster van het origineel.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirader
Slaapje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:56:
[...]

Dan zou ik beginnen met de remaster van het origineel.
waarom? Ik zit namelijk ook met de twijfel tussen ultimate edition of de gewone mm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:43:
[...]
Zijn wel wat problemen ja. Maar ik vind het gebruikersgemak echt een verademing tov PS4. Veel overzichtelijker, geïntegreerd in het systeem en veel sneller. Dikke plus voor mij.
Store wellicht wel (heb die op PS4 zelfs nooit gebruikt eigenlijk - altijd via de website, die nu compleet om zeep is). Qua Library vind ik de PS4 echt wel beter, maar misschien is het omdat ik die gewoon ben, en in de PS5 toch nog wel onlogische keuzes zitten. Vooral heel die dubbele-versie-problematiek (die dan weer niet bestaat op de PS4, geef ik toe) vind ik momenteel zeer slecht aangepakt. Zie nog hierboven de verwarring omtrent bvb Borderlands 3, en andere voorbeelden.

EDIT: een mooi voorbeeld is Worms Rumble. Volgens mij is het dus via de console onmogelijk om onmiddellijk de PS5 versie binnen te halen. Ik heb beide versies al, want al gedownload (en zie ook 2 versies op library.playstation.com). Maar als het spel gedeletet is, zie ik op de console maar 1 versie, met 1 Download button. Die blijkt dan de PS4 versie te downloaden. Dan pas, staat die op je console en kan je Game Version kiezen, en dus de PS5 versie kiezen. Die moet je dan ook weer gaan downloaden (en volgens mij is dat echt een full download en geen patch of zo). En daarna moet je de PS4 versie terug deleten. Seriously ?! |:( |:(
EDIT2: via library.playstation.com kun je overigens wel direct de PS5 versie laten downloaden, wat dus bewijst dat het geen patch is. En het echt wel kan zonder eerst de PS4 versie te moeten binnenhalen.

Trouwens op de Tweakers podcast had Jur het ook al over de nieuwe COD waar blijkbaar veel mensen, inclusief hijzelf, zonder het te beseffen de PS4 versie aan het spelen waren. 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Twixie op 05-12-2020 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 13:25
probleem met de PS5

Op Youtube meerdere filmpjes voorbij zien komen, zou het niet kunnen zijn dat die sticker in de PS5 het probleem is?

https://www.invader.be/gr...20binnenin%20de%20console.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
pirader schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:56:
[...]

waarom? Ik zit namelijk ook met de twijfel tussen ultimate edition of de gewone mm.
MM is 6uurtjes voor campaign met wat side stuff. Remaster is 10+ uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanberghe03
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 05-12-2020
@dvdkiwi

Heel soms loopt een andere game eens vast maar zeker niet zo frequent als warzone.

Ik kan het telkens voorspellen dat warzone gaat vastlopen, dit vind ik net zo raar.

Ik heb al regelmatig eens gekeken maar ik vond niet direct meldingen van mensen die ook problemen hebben op de ps5 met warzone. Zijn er zoveel dan? Gaan ze een update uitbrengen om dit probleem te verhelpen?

@PearlChoco

Neen, temperatuur kan het niet zijn. Ps5 staat op de kast en heeft dus veel vrije ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:21
Twixie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:38:
[...]

Dat is vreemd, ik heb die warframe ook geinstalleerd en dat is toch echt de ps5 versie die die installeert. Geen spoor van een ps4 versie bij mij. Je kunt hem ook niet verplaatsen naar de externe ssd dus het is echt een ps5 versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Laatst online: 21:06
pirader schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:56:
[...]

Ik persoonlijk vond Spiderman echt een hele goede game, dus als je die nog nooit gespeeld hebt zou ik met die beginnen zodat het allemaal aansluit.

Niet dat je MM niet los kan spelen, maar het verhaal is dan wel minder compleet.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
Slaapje schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 12:04:
[...]

Ik persoonlijk vond Spiderman echt een hele goede game, dus als je die nog nooit gespeeld hebt zou ik met die beginnen zodat het allemaal aansluit.

Niet dat je MM niet los kan spelen, maar het verhaal is dan wel minder compleet.
Ook op het internet gelezen en toch besloten om inderdaad eerst de remaster te spelen, dan MM en daarna AC Valhalla :D Zal een drukke week worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:37
Vanberghe03 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 09:26:
Hallo,

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Alvast bedankt
Er is een apart PS5 problemen topic waar je je vraag kan stellen. Verder heeft warzone op zowel xbox als PS problemen. Dus kans is groot dat het gewoon aan COD ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 11:23
Digital edition ontvangen, maar ik wil mijn disc versie van FIFA 21 upgraden. Iemand die daarin al is geslaagd? Volgens EA moet ik daarvoor contact opnemen met support, ik vul het formulier in maar dat is US-only. Iemand die het al voor europa heeft kunnen doen? Als ik naar de NL-site ga, kom ik nergens op uit, ook al kies ik voor de juiste opties. In plaats van een webformulier krijg ik dan een algemene FAQ waar niks in staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Twixie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:59:
[...]

EDIT: een mooi voorbeeld is Worms Rumble. Volgens mij is het dus via de console onmogelijk om onmiddellijk de PS5 versie binnen te halen. Ik heb beide versies al, want al gedownload (en zie ook 2 versies op library.playstation.com). Maar als het spel gedeletet is, zie ik op de console maar 1 versie, met 1 Download button. Die blijkt dan de PS4 versie te downloaden. Dan pas, staat die op je console en kan je Game Version kiezen, en dus de PS5 versie kiezen. Die moet je dan ook weer gaan downloaden (en volgens mij is dat echt een full download en geen patch of zo). En daarna moet je de PS4 versie terug deleten. Seriously ?! |:( |:(
EDIT2: via library.playstation.com kun je overigens wel direct de PS5 versie laten downloaden, wat dus bewijst dat het geen patch is. En het echt wel kan zonder eerst de PS4 versie te moeten binnenhalen.
dat is helemaal niet waar, zo werkt het niet, voor dit specifieke voorbeeld ga je op de ps5 naar de ps5 store, daar kies je in de ps5 games sectie die worms rumble game, dan opent die het download scherm en dan download je daar de versie voor de playstation 5. Je kunt ze wel beide installeren maar waarom zou je dat doen ?
Trouwens op de Tweakers podcast had Jur het ook al over de nieuwe COD waar blijkbaar veel mensen, inclusief hijzelf, zonder het te beseffen de PS4 versie aan het spelen waren. 8)7
ja, dat vind ik eerlijk gezegd een ongelooflijk raar verhaal. Als je op de ps5 naar de tegel gaat van de game dan staat er of alleen de game titel (dat is de ps5 versie) of er staat de gametitel met het woord PS4 erachter. Hoe duidelijk wil je het hebben.

Ik snap best dat dit allemaal een nieuw systeem is, maar zo onduidelijk is het echt allemaal niet.

Hetzelfde geldt voor het bijhouden van je schijfruimte, als je naar instellingen -opslag gaat en je gaat daar naar games en je opent die dan zie je al je geinstalleerde games. En daar staat ook nog eens achter welke versie het is. Dus stel je hebt zowel de ps4 als ps5 versie geinstalleerd bij bijvoorbeeld een upgrade zoals die van fifa 21, dan kun je daar gewoon je ps4 versie verwijderen en zo de schijfruimte vrij maken.

Wel ben ik het overigens me je eens dat de playstation store nog wat werk nodig heeft om echt alles te tonen, de 70 procent deals sectie is nu nauwelijks vindbaar bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robinez schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 11:26:
[...]

Dat is vreemd, ik heb die warframe ook geinstalleerd en dat is toch echt de ps5 versie die die installeert. Geen spoor van een ps4 versie bij mij. Je kunt hem ook niet verplaatsen naar de externe ssd dus het is echt een ps5 versie.
Zeer vreemd. Want ik heb ook gedubbelcheckt, en versienummer en size waren identiek aan wat ik op de PS4 staan heb. PS5 games hebben ook een ander formaat van versienummers (uit 3 ipv 2 delen). En via het Options menu kreeg ik ook geen Game Version, en op library.playstation.com vind ik enkel maar een PS4 versie.
Straks nog eens opnieuw proberen, want ondertussen is mijn 6TB schijf ook toegekomen en geïnstalleerd en kan ik direct ook checken of ik die kan verplaatsen of niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robinez schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:44:
[...]
dat is helemaal niet waar, zo werkt het niet, voor dit specifieke voorbeeld ga je op de ps5 naar de ps5 store, daar kies je in de ps5 games sectie die worms rumble game, dan opent die het download scherm en dan download je daar de versie voor de playstation 5. Je kunt ze wel beide installeren maar waarom zou je dat doen ?
Ok, maar jij beschrijft hier hoe je aan de game geraakt via de Store. Maar dat is helemaal niet nodig, want ik heb de game al in mijn Library, en ja, beide versies. Op library.playstation.com zie ik 2 aparte entries voor Worms Rumble, een PS4 en een PS5 versie. Op de PS5 zelf echter in mijn Library, staat er maar 1 tegel voor dit spel, en ik kan enkel maar Download kiezen zonder versie. En na het downloaden heb ik dus de PS4 versie. En ja, ik heb echt wel heel duidelijk gekeken. En pas als het geïnstalleerd staat, heb ik die 'Game Version' entry in het Options menu, die mij dan toelaat te kiezen tussen PS4 en PS5, en waar ik kan zien dat bij PS4 ik een Play button heb, en bij PS5 het een Download button is.

Ik zou zeggen, test zelf eens: delete de game, en probeer hem dan vanuit je Library opnieuw te downloaden. Als jij daar wel aan de PS5 versie geraakt, is er duidelijk wel iets helemaal vreemd aan de hand met hoe dat library systeem werkt en zou me dan niet verbazen dat het afhankelijk is van hoe je de game initieel 'gekocht' hebt. Dergelijke quirk zou me overigens helemaal niet verbazen.

EDIT: heb nog eens gekeken en zie al wat er gaande is. Intern houdt de PS5 bij welke je 'gekozen' versie is, ook als je de game nog niet geïnstalleerd hebt. Als het de PS4 versie is, zie je het wanneer je op de tegel staat. Waarom dit niet gewoon permanent getoond wordt is echt wel compleet idioot |:( . Als je dus te snel op de tegel doorklikt, heb je niet gemerkt welke versie het is, en weet je ook niet welke versie er gaat gedownload worden. Naast 'Download' heb je wel drie puntjes, en daar kun je ook op klikken om te zien naar welke andere versie je kan switchen. Dus op die manier kan je inderdaad kiezen of je de PS4 of de PS5 versie downloadt. En welke momenteel geselecteerd is, zal wel van wat andere zaken afhangen, en ik vermoed dat de default de PS4 versie is/was. Je kan overigens ook downloaden via de Options knop op de tegel, en dan kan je al helemaal de versie niet zien/wijzigen. Het is zo dat ik onbewust de PS4 versie aan het downloaden was.

Eens je weet waar je moet op letten, ga je het niet meer missen, maar je kan niet ontkennen dat het toch veel te ver verstopt zit, en absoluut niet duidelijk. Ik vermoed dat dit scenario ook exact is wat er met die mensen met COD gebeurd is.

[ Voor 36% gewijzigd door Twixie op 05-12-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Twixie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:53:
[...]

Eens je weet waar je moet op letten, ga je het niet meer missen, maar je kan niet ontkennen dat het toch veel te ver verstopt zit, en absoluut niet duidelijk. Ik vermoed dat dit scenario ook exact is wat er met die mensen met COD gebeurd is.
als je een game gespeeld hebt staat het woord ps4 ook bij de tegel op je hoofdscherm.

Tsja, ik vind het zelf niet heel onduidelijk, als het woord ps4 bij de game komt de staan dan snap ik zelf wel dat dat de ps4 versie is die ik aan het spelen ben of dat ik moet kiezen uit de download met het woord ps4 of ps5 in de opties. (sterker nog, je ziet ze beide naar voren komen als je een game uit je library wilt installeren.

Maar als het inderdaad zo is dat veel anderen dit niet begrijpen dan moet er een andere oplossing komen.

[ Voor 10% gewijzigd door robinez op 05-12-2020 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 13:49:
[...]
Straks nog eens opnieuw proberen, want ondertussen is mijn 6TB shijf ook toegekomen en geïnstalleerd en kan ik direct ook checken of ik die kan verplaatsen of niet.
Ben er geraakt, maar het is dus weer verre van obvious.
In mijn Library op de PS5 naar de Warframe tegel gegaan, en staat aangegeven dat het een PS4 spel is. Vervolgens moet je op X klikken en dan op de drie puntjes. Daar zie je dus nog niet dat er een PS5 versie is, maar moet je View Product doen. En dan zie je ineens dat het een PS5 versie is en kun je nu wel via de 3 puntjes switchen naar de PS4 versie.

Je moet het maar weten natuurlijk...

Overigens zie ik op die manier nog altijd geen PS5 versie van War Thunder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link_AJ
  • Laatst online: 11-10 10:49
had net dat het geluid weg viel bij Demons Souls, pas na een game restart was het weer terug... maakt je toch even zenuwachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 11-10 08:04
Ik ben niet echt een gamer geweest tot nu toe maar wil het nu toch echt oppakken. Maar waar te beginnen? De PS5 heb ik in ieder geval al en ik begrijp dat de Pulse 3d een aanrader is (voor die prijs) als headset, maar verder? Welke monitor kunnen jullie aanraden om echt het beste uit de PS5 te halen? En waar moet ik nog meer rekening mee houden?

[/n00b]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mr.JamesBond schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:45:
Welke monitor kunnen jullie aanraden om echt het beste uit de PS5 te halen? En waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Waarom geen TV ? Ik vind een van de voordelen van console juist dat je lekker onderuit gezakt in de sofa kunt gamen, ipv aan mijn bureau, waar ik sowieso al 8+ uur per dag spendeer.
Verder zeker direct PS+ nemen, zodat je direct de 20 top games in de PS+ Collection hebt en maandelijks nog eens 3 games bij krijgt. Als je nog niet te laat bent, kun je momenteel een jaar PS+ nemen voor €45 ipv €60.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Twixie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:50:
[...]

Waarom geen TV ? Ik vind een van de voordelen van console juist dat je lekker onderuit gezakt in de sofa kunt gamen, ipv aan mijn bureau, waar ik sowieso al 8+ uur per dag spendeer.
Verder zeker direct PS+ nemen, zodat je direct de 20 top games in de PS+ Collection hebt en maandelijks nog eens 3 games bij krijgt. Als je nog niet te laat bent, kun je momenteel een jaar PS+ nemen voor €45 ipv €60.
PS+ heb ik nog van de PS4 waar ik alleen FIFA mee speelde. En ik wil de PS5 op zolder zetten, zodat ik altijd kan gamen wanneer ik wil en de rest op de bank tv kan kijken of netflixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirader
mr.JamesBond schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 15:53:
[...]

PS+ heb ik nog van de PS4 waar ik alleen FIFA mee speelde. En ik wil de PS5 op zolder zetten, zodat ik altijd kan gamen wanneer ik wil en de rest op de bank tv kan kijken of netflixen.
Deze is al een paar keer voorbij gekomen als een mooie goeie monitor voor de ps5 die toch redelijk groot is.
https://www.coolblue.nl/p...msi-optix-mag321curv.html
Maar als budget geen probleem is zou ik voor een 4K 120 hz monitor of TV gaan, echter zijn deze wel een stuk duurder of course.

[ Voor 11% gewijzigd door pirader op 05-12-2020 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Hoe worden die playing times eigenlijk gemeten, is daar al meer over bekend?

Soms klopt het gewoon niet. Een maat van mij heeft Spider Man twee keer volledig uitgespeeld (en dan alles op de kaart gedaan), ik heb het één keer uitgespeeld maar niet alles op de kaart gedaan, maar die tijden kloppen dan niet. Zit een paar uur verschil tussen, dat kan nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tom schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:19:
Hoe worden die playing times eigenlijk gemeten, is daar al meer over bekend?
Voor oude games zal het gewoon de tijd zijn dat een account ingelogd wordt terwijl het game opgestart was. Ik zie immers ook games bij mijn kinderen die zij nog nooit gespeeld hebben, dus misschien werd er toen even ingelogd terwijl ik het spel draaiend had of zoiets. Zou er ook niet superveel waarde aan hechten.

Vandaag overigens gemerkt dat je ook de tijden van al je vrienden ziet, en ben niet zeker of iedereen daar zo happy mee zal zijn :). Lijkt me toch een privacy dingetje. Wel grappig om te zien dat ik blijkbaar helemaal niet de enige ben die soms een game koopt en er dan een jaar later nog geen uur in gestopt heeft :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Sinds vandaag ook de PS5 in mijn bezit. Ik heb de volgende games vandaag gekocht, Fifa 21 (nxt level), cod, spiderman. Leuke games! Weet iemand wat simpele spelletjes voor de vrouw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-10 11:53
Twixie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:31:
[...]

Vandaag overigens gemerkt dat je ook de tijden van al je vrienden ziet, en ben niet zeker of iedereen daar zo happy mee zal zijn :). Lijkt me toch een privacy dingetje. Wel grappig om te zien dat ik blijkbaar helemaal niet de enige ben die soms een game koopt en er dan een jaar later nog geen uur in gestopt heeft :p.
Ligt aan de privacy instellingen van je vrienden. Die kunnen dat gewoon afschermen als ze dat willen.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ridicuul schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:46:
[...]
Ligt aan de privacy instellingen van je vrienden. Die kunnen dat gewoon afschermen als ze dat willen.
Ja, maar ik neem aan dat het gewoon deel uitmaakt van een reeds bestaande setting, bvb of je je vrienden de lijst van je games laat zien of niet. En voor mij ligt er toch nog een groot verschil tussen laten zien welke games, en laten zien hoeveel duizenden uren je gegamed hebt (en neen, ik zit aan max 250 of zo van één game :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
Zonet mijn PS5 ontvangen van Bol!

Dit is mijn eerste Playstation ooit (heb alleen een NES en een Switch gehad) :)

Paar vraagjes:

1. kan je (local) MP spelen zonder Playstation Plus abbo?
2. als ik vandaag PS Plus abbo neem, begin ik dan de games vanaf deze maand te krijgen, of krijg ik alles wat er voordien al op werd gezet ook?
3. wat is het voordeel van boxed games kopen in vergelijking tot games op een website aankopen (los van de herverkoop mogelijkheid)? Minder te downloaden? Minder schijfruimte nodig?
4. is er ergens een website/database die alle PS5 games oplijst (games ontwikkelt voor PS5 of met een specifieke patch voor PS5, en dus niet gewoon backwards compatibele PS4 games)?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
1) Ja local wel, online niet
2) Vanaf deze maand
3) Doorverkoop mogelijkheid, rest blijft hetzelfde (schijfruimte e.d.)
4) Je kunt in de PSN store selecteren op PS5 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RubenSaurus op 05-12-2020 20:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Veel plezier met je PS5 en welkom in de Playstation familie @PearlChoco :)

Kleine aanvulling op punt 2:
Je kunt de volledige PS5 Plus Collection (=18 goede Playstation games) gelijk aanschaffen, naast de maandelijkse games van deze maand.

Betreffende punt 1, ik dacht dat games als Fortnite geen PS Plus vereisten om online te kunnen spelen?
Correct me if I'm wrong.

[ Voor 56% gewijzigd door Superkiwi op 05-12-2020 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:23
@d.castello Tja, voor de vrouw/vriendin of samen met?
Overcooked is wel lachen om te doen, ook meteen een relatietest. :D

Mijn vrouw vind van alles leuk, maar de echte hardcore games dan weer minder. Zij heeft dan wel weer Kingdom Hearts uitgespeeld toen op de PS2 (had ik niet verwacht), maar merk dat ze nu weer andere dingen doet en liever kijkt hoe ik de spellen uit speel.

Als je PS+ hebt, zit daar wel wat in en Astrobot is ook erg leuk om te doen.
Niet super moeilijk, maar ook weer niet té makkelijk.

Voor de Nintendo Switch is het makkelijker om te kiezen.

Wat vind zij interessant? Rustigere spellen? Dan kun je in die richting kijken.
PS4 spellen zijn ook voor de PS5 een valide optie. Dan heb je veel meer keuze.
Dans spellen om maar iets te noemen.
Heb zelf voor onze dochter Sackboy gekocht. Wellicht dat ze dat leuk vind.

@dvdkiwi Volgens mij heb je qua Fortnite gelijk, maar ook met Rocket league is het volgens mij gratis online zonder PS plus.
Sterker nog, ik weet het zeker:
https://www.playstation.com/nl-nl/ps-plus/
Staat onderaan een paar veel gestelde vragen, waaronder dus of Fortnite zonder PS+ te spelen is, en het antwoord is dus ja.

De nieuwe PSplus games voor deze maand zijn te activeren, weet niet of het voorbij is gekomen,
Maar Last Cause 4, Rocket Arena en Worms nog iets zijn nu beschikbaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Arunia op 05-12-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PearlChoco schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 19:57:
3. wat is het voordeel van boxed games kopen in vergelijking tot games op een website aankopen (los van de herverkoop mogelijkheid)? Minder te downloaden? Minder schijfruimte nodig?
Goede antwoorden hierboven, maar ivm 3 is de prijs meestal het argument nummer 1 pro disks. Dus zelfs als je niet doorverkoopt zullen disks bijna steeds goedkoper zijn dan digitale copies (wat enkel in de PSN Store kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Laatst online: 11-10 20:21
dvdkiwi schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:10:
Veel plezier met je PS5 en welkom in de Playstation familie @PearlChoco :)

Kleine aanvulling op punt 2:
Je kunt de volledige PS5 Plus Collection (=18 goede Playstation games) gelijk aanschaffen, naast de maandelijkse games van deze maand.

Betreffende punt 1, ik dacht dat games als Fortnite geen PS Plus vereisten om online te kunnen spelen?
Correct me if I'm wrong.
Ja f2p games hebben geen PS+ abo nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
Arunia schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:15:
@d.castello Tja, voor de vrouw/vriendin of samen met?
Overcooked is wel lachen om te doen, ook meteen een relatietest. :D

Mijn vrouw vind van alles leuk, maar de echte hardcore games dan weer minder. Zij heeft dan wel weer Kingdom Hearts uitgespeeld toen op de PS2 (had ik niet verwacht), maar merk dat ze nu weer andere dingen doet en liever kijkt hoe ik de spellen uit speel.

Als je PS+ hebt, zit daar wel wat in en Astrobot is ook erg leuk om te doen.
Niet super moeilijk, maar ook weer niet té makkelijk.

Voor de Nintendo Switch is het makkelijker om te kiezen.

Wat vind zij interessant? Rustigere spellen? Dan kun je in die richting kijken.
PS4 spellen zijn ook voor de PS5 een valide optie. Dan heb je veel meer keuze.
Dans spellen om maar iets te noemen.
Heb zelf voor onze dochter Sackboy gekocht. Wellicht dat ze dat leuk vind.

@dvdkiwi Volgens mij heb je qua Fortnite gelijk, maar ook met Rocket league is het volgens mij gratis online zonder PS plus.
Haha, wij hebben net Astrobot gespeeld. Overcooked zegt mij niks, ga er even naar kijken. Ze vind die simpele spellen geweldig, zoals Mario en dergelijke. Op de Playstation heb je dat minder. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@d.castello Denk dat ze dan Sackboy wel leuk vind en Astrobot.
Overcooked raad ik aan om minimaal met 2 personen te spelen. Het is een hectisch comisch restaurant spel. Zo snel mogelijk orders klaarmaken en naar buiten mikken. De levels veranderen ook soms tijdens het spelen. Heel hectisch en leuk. En ook niet duur volgens mij. Deel 2 is hier ondertussen van uit, maar deel 1 is zeker prima te spelen en niet minderwaardig.

Ik zit even te denken wat er is, maar kijk absoluut bij de PS4 games ook. Genoeg beschikbaar.
Mijn vrouw vind spellen als Final Fantasy ook leuk, wat het makkelijker maakt om iets te kiezen, maar nogmaals. Ze is meer met haar eigen hobby's bezig dan gamen, en dat is ook prima. Ze kijkt graag mee. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.castello
Arunia schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:23:
Overcooked raad ik aan om minimaal met 2 personen te spelen. Het is een hectisch comisch restaurant spel. Zo snel mogelijk orders klaarmaken en naar buiten mikken. De levels veranderen ook soms tijdens het spelen. Heel hectisch en leuk. En ook niet duur volgens mij. Deel 2 is hier ondertussen van uit, maar deel 1 is zeker prima te spelen en niet minderwaardig.

Ik zit even te denken wat er is, maar kijk absoluut bij de PS4 games ook. Genoeg beschikbaar.
Mijn vrouw vind spellen als Final Fantasy ook leuk, wat het makkelijker maakt om iets te kiezen, maar nogmaals. Ze is meer met haar eigen hobby's bezig dan gamen, en dat is ook prima. Ze kijkt graag mee. :)
Af en toe erbij betrekken is altijd goed. Ik ga maar weer cod spelen 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 11:23
nog mensen hier die last hebben van distortion bij luide explosies (in bv CoD)? Ik speel met een headset en merk veel distortion. Ik heb eerst gelezen dat het aan de headset zou liggen maar heb ook algemene distortion problemen gehoord. Ofwel ligt het enkel aan mensen die spelen met een headset want via mijn surround boxen valt mij zoiets niet op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Arunia schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:23:

Als jullie Overcooked leuk vinden is Moving Out ook zeker een aanrader. Een couch co-op verhuisspel, en dat is een stúk leuker dan het klinkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
Her en der lees ik wel dat de PS5 kinderziektes heeft. Als deze er zijn, zijn dit dan software of hardware-foutjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@SD5k en die vond mijn vrouw dan weer niet leuk. Maar heb hem wel gratis via epic store gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Laatst online: 12-10 12:41

WTM

Arunia schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:52:
@SD5k en die vond mijn vrouw dan weer niet leuk. Maar heb hem wel gratis via epic store gekregen.
Op de ps5 via epic store of mis ik even iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Laatst online: 12-10 12:41

WTM

robinez schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 13:49:
[...]

ja dat zou fijn zijn, toch valt het in de praktijk wel mee, ik heb 23 games geinstalleerd staan op de ps5, wel met een 1 terrabyte ssd eraan voor de ps4 games, maar toch, dat is prima te doen zo
tevreden ? Ik heb net een samsung t7 1tb ssd besteld. Ik ben wat huiverig omdat ik hoor over crashes met gekoppelde externe schijven. Heb je 'm 'achterop'. aangesloten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
WTM schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:08:
[...]

tevreden ? Ik heb net een samsung t7 1tb ssd besteld. Ik ben wat huiverig omdat ik hoor over crashes met gekoppelde externe schijven. Heb je 'm 'achterop'. aangesloten?
ik gebruik ook de samsung t7 1tb , werkt prima, ik heb hem achterop aangesloten. Geen crashes door de schijf, wel als je game crashed moet de externe schijf net zoals de interne opnieuw gebuild worden en dan start de ps5 daarna niet echt door en blijft hangen in een zwart scherm, als je dan de ps5 opnieuw start is alles goed.

Zal wel in een firmware update gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@WTM nee sorry, pc. Wist eigenlijk niet of er een andere mogelijkheid was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:25
Valt mij wel op dat er ontzettend veel ps plus games zijn, waaronder days gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-10 18:20
probleem met de PS5

Is dit niet gewoon dat stickertje dat de fan raakt? Kijk even onderaan de pagina hier en klik op het forum topic garantie / problemen, staat in de openings post daarvan een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:25

oNo

Zo, ook een PS5 voor mij. Kreeg deze van de week aangeboden om te bestellen en heb dat maar gedaan. Even op GoT wat zoeken en een beetje dit draadje lezen. Ook het bestellen en levertijden topic. Ik heb em sinds gisteren (zit nog nieuw in de doos) en voel me dan ook wat schuldig dat ik er een heb :7

M'n zoontje is fanatiek gamer met een Xbox One S en ik heb een game PC voor Zwift (indoor fietsen)

Nu maar even verder lezen om te kijken of er leuke games zijn of een andere reden om het ding eens te installeren... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

Borderlands 3 is met de ps5 upgrade wel vet ook. Sowieso 4K/60fps en adaptive triggers bij het vuren is ook nice! Je voelt echt dat het zwaar is om te vuren, dacht eerst waarom blokkeert de knop zo erg haha. Maar heerlijke coop game.

Alleen jammer dat ik mijn savegame van de PC niet kan gebruiken.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:22
hi all, zoekende naar een goed scherm kwam ik op dit model uit pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart

ik lees dat dit een goed scherm is voor de ps5.. echter staat dat het 100hz is? hoe kan ik dan 120fps gamen?

heb je niet minimaal deze nodig? pricewatch: LG OLED55GX6LA Zwart

hoor het graag!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
Eerste indruk van de PS5: dikke prima! Wat een rust na die luidruchtige PS4’s hier in huis, heerlijk.

Lekker snappy allemaal en Days Gone is ook fijn om te spelen (die had ik gemist)

Ik ga fijn een borrel drinken, geniet er van allemaal.

De DualSense heeft goede bewaking vannacht O+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dK4lJy772gu82qSsd5EDg5dDSBY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1BBhpEfpl71RA7aodWUkYy0G.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

ls789 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:10:
hi all, zoekende naar een goed scherm kwam ik op dit model uit pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart

ik lees dat dit een goed scherm is voor de ps5.. echter staat dat het 100hz is? hoe kan ik dan 120fps gamen?

heb je niet minimaal deze nodig? pricewatch: LG OLED55GX6LA Zwart

hoor het graag!
Beide 120Hz en identiek. De GX is superplat voor aan de muur, de CX is wat goedkoper maar zelfde paneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:31:
[...]

Beide 120Hz en identiek. De GX is superplat voor aan de muur, de CX is wat goedkoper maar zelfde paneel.
dus de informatie klopt niet? bij de GX staat expliciet 120hz :) bij de CX staat op vrijwel alle sites 100hz.. dat snap ik niet zo

oh btw :) als er nog andere goede toestellen zijn let me know! Qled heb ik mijzelf niet zo in verdiept namelijk

[ Voor 13% gewijzigd door ls789 op 05-12-2020 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:25
Ligt het aan mij of is prime wat donkerder dan op de ps4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:16

CyBeRSPiN

sinds 2001

ls789 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:33:
[...]

dus de informatie klopt niet? bij de GX staat expliciet 120hz :) bij de CX staat op vrijwel alle sites 100hz.. dat snap ik niet zo

oh btw :) als er nog andere goede toestellen zijn let me know! Qled heb ik mijzelf niet zo in verdiept namelijk
Klopt niet idd, ik denk dat je even de betere sites moet zoeken voor specs. Tweakers bijvoorbeeld of rtings.com.
Met VRR zijn er issues met OLED, wordt mogelijk pas met modellen van 2021 opgelost. Voor de rest is dit een prima tv (heb zelf de 65GX), ook voor de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
pina schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 20:31:
nog mensen hier die last hebben van distortion bij luide explosies (in bv CoD)? Ik speel met een headset en merk veel distortion. Ik heb eerst gelezen dat het aan de headset zou liggen maar heb ook algemene distortion problemen gehoord. Ofwel ligt het enkel aan mensen die spelen met een headset want via mijn surround boxen valt mij zoiets niet op
Wel op de PS4. (Ik heb nog geen PS5)

Ga eens dichterbij zitten. Is het dan weg? Is wireless interferentie waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
CyBeRSPiN schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:38:
[...]

Klopt niet idd, ik denk dat je even de betere sites moet zoeken voor specs. Tweakers bijvoorbeeld of rtings.com.
Met VRR zijn er issues met OLED, wordt mogelijk pas met modellen van 2021 opgelost. Voor de rest is dit een prima tv (heb zelf de 65GX), ook voor de PS5.
pricewatch: LG OLED55CX6LA Zwart

dit is van tweakers :) staat 100hz .

op LG site staat 4K HFR (100P)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 22:49
ls789 schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:10:
Heb deze ook sinds 26 november, maar wat een prachtbeeld in combinatie met de PS5. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Sovereign schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:00:
[...]

Heb deze ook sinds 26 november, maar wat een prachtbeeld in combinatie met de PS5. Aanrader.
nu nog ergens voorraad vinden haha. Meeste sites met een redelijke prijs hebben hem niet meer. Bijv. https://www.hofma.nl/LG-OLED55CX6LA erg scherp geprijsd

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• robinez
net astrobot alle levels op 100 procent gehald en alle onderdelen voor het museum gehaald. Wat een prachtige ode aan de complete playstation historie, zeker voor de mensen die al vanaf de playstation 1 begonnen zijn is het een aaneenschakeling van Oh Ja momenten als je de artifacten vindt. Ook supermooi dat al die iconische scenes uit de oude games door die astrobots gespeeld worden.

Echt een geweldige game en echt bijzonder dat ze die gratis weggegeven hebben bij de playstation 5 aangezien het gewoon een volwaardige game is. Wat ik ook heel erg goed gedaan vindt is de activity cards bij deze game. Het is gewoon superhandig dat je in zo'n activity card een filmpje per gemist onderdeel krijgt met hints van welke onderdelen je gemist hebt voor het 100 procent halen van zo'n level.

Nu nog de platinum trophy halen, maar dat wordt nog even pittig met die speedruns, maar gaat goed komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 21:36
Cardwizard schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:25:
Eerste indruk van de PS5: dikke prima! Wat een rust na die luidruchtige PS4’s hier in huis, heerlijk.

Lekker snappy allemaal en Days Gone is ook fijn om te spelen (die had ik gemist)

Ik ga fijn een borrel drinken, geniet er van allemaal.

De DualSense heeft goede bewaking vannacht O+

[Afbeelding]
May the force be with him

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 14:00
Zijn er ook mensen die de ps5 aan de pc monitor geslingerd hebben? Heb een 31 inch monitor met prima beeld, alleen geen audio.

Nog aanraders/oplossingen voor audio?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing-Paradise
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:36
Alcides schreef op zondag 6 december 2020 @ 02:01:
Zijn er ook mensen die de ps5 aan de pc monitor geslingerd hebben? Heb een 31 inch monitor met prima beeld, alleen geen audio.

Een goeie headset, bijvoorbeeld een van onderstaande:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-10 15:49
Zojuist opgezet en eerste levels van Astro’s Playroom gespeeld. Leuke game en wat een geweldige controller! Maar man man man wat is die PS5 een gedrocht om te zien!

[ Voor 8% gewijzigd door Pepper92 op 06-12-2020 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024
Zijn er meer mensen met problemen met het ejecten van schijfjes? Mijn ps5 staat verticaal en wilde zelfs na meerdere pogingen en reboots een blu-ray niet ejecten. Pas na een tip van reddit om de ps5 horizontaal te plaatsten ging het wel. Maar ik wil mijn ps5 niet horizontaal (staat nu mooi rechtop verstopt achter een speaker).

Met ps4 in al die jaren nooit problemen gehad en die staat ook verticaal.

Ps: assassins creed valhalla is wel een wereld van verschil, op ps4 pro ging het draaien van de camera omgelofelijk stroef (alsof je een soort van deadzone had) nu op ps5 heerlijk soepel.

[ Voor 19% gewijzigd door NinTeNdO_FrEaK op 06-12-2020 02:56 ]

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54

Heeft je monitor wel een aansluiting voor koptelefoon? Dan zou je daar speakers op kunnen aansluiten met een jackplug.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteffanS
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08-10 20:08
Vraagje kan je eigenlijk switchen van PSN store locatie bijvoorbeeld naar de uk ? Cyberpunk staat daar veel goedkoper dan in de Belgische PSN store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-10 13:25

PS5 voor zo ver ik weet alleen via HDMI, of zoals @madcon als adviseerde via de monitor als dat gaat. PS4 ging nog via Optical, maar die functie zit hier helaas niet meer in.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:37

Hij hangt bij mij ook aan mijn pc monitor, geluid doe ik via koptelefoon aangesloten op de controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
Astro Bot vind ik toch wel een tegenvaller eigenlijk, de PlayStation nostalgie en de DualSense showcase is leuk maar na mijn VR ervaring met Astro Bot is dit wel een stap terug....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 21:36
Cardwizard schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:47:
Astro Bot vind ik toch wel een tegenvaller eigenlijk, de PlayStation nostalgie en de DualSense showcase is leuk maar na mijn VR ervaring met Astro Bot is dit wel een stap terug....
Dit vind ik ook met andere spellen in vr. Wanneer je in vr hebt gespeeld is het gewoon stap terug wanneer je dat spel op je tv speelt.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:00
oNo schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 22:58:
Zo, ook een PS5 voor mij. Kreeg deze van de week aangeboden om te bestellen en heb dat maar gedaan. Even op GoT wat zoeken en een beetje dit draadje lezen. Ook het bestellen en levertijden topic. Ik heb em sinds gisteren (zit nog nieuw in de doos) en voel me dan ook wat schuldig dat ik er een heb :7

M'n zoontje is fanatiek gamer met een Xbox One S en ik heb een game PC voor Zwift (indoor fietsen)

Nu maar even verder lezen om te kijken of er leuke games zijn of een andere reden om het ding eens te installeren... :+
Lucky you!
Maar zou niet kijken naar leuke games..die zijn er niet namelijk :+ ... :P ..kom 'm wel ophalen bij je.. 8)

Geintje, veel plezier ermee!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SXander
  • Laatst online: 11-10 12:39
robinez schreef op zondag 6 december 2020 @ 00:25:
net astrobot alle levels op 100 procent gehald en alle onderdelen voor het museum gehaald. Wat een prachtige ode aan de complete playstation historie, zeker voor de mensen die al vanaf de playstation 1 begonnen zijn is het een aaneenschakeling van Oh Ja momenten als je de artifacten vindt. Ook supermooi dat al die iconische scenes uit de oude games door die astrobots gespeeld worden.

Echt een geweldige game en echt bijzonder dat ze die gratis weggegeven hebben bij de playstation 5 aangezien het gewoon een volwaardige game is. Wat ik ook heel erg goed gedaan vindt is de activity cards bij deze game. Het is gewoon superhandig dat je in zo'n activity card een filmpje per gemist onderdeel krijgt met hints van welke onderdelen je gemist hebt voor het 100 procent halen van zo'n level.

Nu nog de platinum trophy halen, maar dat wordt nog even pittig met die speedruns, maar gaat goed komen.
Ik vond astro's playroom ook super leuk en mag van mij nog wel een uitbreiding op komen :P Overigens hoef je die speedruns niet te halen voor Platinum trophy want er zijn er drie die niet mee tellen omdat die onderdeel zijn van de DLC (ja beetje vaag I know) Maar leuk zijn die speedruns wel en best goed te doen omdat het leuk blijft en je toch steeds sneller wilt zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
burnoutpc schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 23:35:
Ligt het aan mij of is prime wat donkerder dan op de ps4?
Grappig, dit wilde ik net ook vragen :P . Gisteravondje filmpje met de vrouw opgezet op Prime via de PS5, maar het leek was alsof ik door een zonnebril aan het kijken was. Daarna via de tv-app Prime opgezet en dat beeld was een stuk helderder/lichter. Heb daarna nog wat zitten spelen met de HDR-settings in het menu van de PS5, maar dit hielp allemaal niet. Iemand anders die weet waar het aan zou kunnen liggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren de pulse headset afgehaald en wat een verschil om te spelen i.p.v het gewone TV geluid. Er lopen hier 2 kids rond en zo heb je toch een beetje betere focus op je game :)

Voor 99euro voorlopig heel tevreden.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 22:30
Zhero10 schreef op zondag 6 december 2020 @ 09:56:
[...]

Grappig, dit wilde ik net ook vragen :P . Gisteravondje filmpje met de vrouw opgezet op Prime via de PS5, maar het leek was alsof ik door een zonnebril aan het kijken was. Daarna via de tv-app Prime opgezet en dat beeld was een stuk helderder/lichter. Heb daarna nog wat zitten spelen met de HDR-settings in het menu van de PS5, maar dit hielp allemaal niet. Iemand anders die weet waar het aan zou kunnen liggen?
Als het content vanop prime geen HDR geeft dan gaat de PS5 daar HDR van maken. Dat komt er niet altijd even mooi uit, de beste oplossing is om HDR uit te zetten op PS5.
Pagina: 1 ... 41 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord