AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Ik denk toch echt wel of hij hoort of het geluid uit de console komt, of uit zijn luidsprekers/tv/controllerXecuter NL schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 21:52:
[...]
Is dit niet gewoon dat stickertje dat de fan raakt? Kijk even onderaan de pagina hier en klik op het forum topic garantie / problemen, staat in de openings post daarvan een oplossing.
PS5, een console van 400 euro presteert gelijkwaardig als ee RTX 2080, een videokaart van 800 euro.
Super impressive!!
Doe jezelf een plezier en koop een mooie tv en geluidsinstallatie. Nu is het zonde dat je geld hebt besteed aan een nieuwe console.ikbenben schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:18:
[...]
Zo heb ik het gedaan met mijn LG 27GL850. Deze heeft een koptelefoonaansluiting en hiermee zijn mijn luidsprekers verbonden met een 3,5mm =>RCA.
Het blijft natuurlijk ook echt wel grotendeels een tech demo. Sommigen noemen het een volwaardige game, maar ik had hem op 6 uur op Platinum en 100%. Op dat vlak is de replay value wel lager dan een Playroom of Playroom VR door het ontbreken van een local mp/co-op.Cardwizard schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:47:
Astro Bot vind ik toch wel een tegenvaller eigenlijk, de PlayStation nostalgie en de DualSense showcase is leuk maar na mijn VR ervaring met Astro Bot is dit wel een stap terug....
Ja, mijn oudste heeft deze op as we speak op de PS5. Werkt prima en goed geluid ook.daanb14 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:30:
Ik heb gisteren via bol.com ook mijn PS5 binnengekregen. Ik ben echt zo blij als een kind. Nu zoek ik nog een goede headset erbij. Zou de Kingston HyperX Cloud II een goede optie zijn?
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Top! Ga ik hem nu bestellenm0nk schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:40:
[...]
Ja, mijn oudste heeft deze op as we speak op de PS5. Werkt prima en goed geluid ook.
Edit: gewoon in de controller gestoken denk ik?
[ Voor 9% gewijzigd door daanb14 op 06-12-2020 10:44 ]
Het moet ergens te maken hebben met hoe games/installs in hun catalogus aan dezelfde titel hangt. Ik bleek hier Bioshock Infinite niet te vinden op mijn PS5. Ik heb de Bioshock Collection en dat is eigenlijk een 1+2 Collection plus een Infinite Collection Edition. Op de PS4 zie je die dus als 2 onafhankelijke games/installs.
Op de PS5 bleek Infinite als andere ‘versie’ verborgen te zitten onder de 1+2 Collection. En bij het downloaden werden beide geïnstalleerd, maar zitten dus onder 1 tegel. Heeft toch even geduurd eer ik dit doorhad. Als je dus ook wil switchen tussen 1/2 of Infinite (ok, weinig waarschijnlijk dat je ze tegelijk speelt) moet je dus eerst door dat omslachtige versie-selecteren dingetje lopen. Toch niet bepaald user friendly. Volgens mij gaan ze met dat hele versie-ding toch hopen helpdesk calls krijgen.
Dan is dat toch een dingetje van de Prime app op PS5. De PS5 stopt weliswaar alles in een HDR container maar dat wil daarom niet zeggen dat hij van alles HDR maakt. Ik merk alleszins geen artificiele HDR bij SDR games.AppleFan2007 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:05:
[...]
Als het content vanop prime geen HDR geeft dan gaat de PS5 daar HDR van maken. Dat komt er niet altijd even mooi uit, de beste oplossing is om HDR uit te zetten op PS5.
Netflix ook. Is al sinds PS4 niet te gebruiken. Devies is gewoon app van je tv te gebruiken.Twixie schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:03:
[...]
Dan is dat toch een dingetje van de Prime app op PS5. De PS5 stopt weliswaar alles in een HDR container maar dat wil daarom niet zeggen dat hij van alles HDR maakt. Ik merk alleszins geen artificiele HDR bij SDR games.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Of een Apple TV, die heeft een match content en match framerate setting. Ik heb niets met slome UIs op crappy Mediatek SoCs.giantgiantus schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:16:
[...]
Netflix ook. Is al sinds PS4 niet te gebruiken. Devies is gewoon app van je tv te gebruiken.
Dat standaard in een HDR container zetten, snap ik niets van. Games bieden wel de optie, waarom apps wel dan ? Bij de concurrent gebeurd hetzelfde. SDR naar HDR omzetten geeft gewoon kleur fouten.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Yepdaanb14 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:43:
[...]
Top! Ga ik hem nu bestellen
Edit: gewoon in de controller gestoken denk ik?
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Apple TV kan ook. Maar krijg kramp van die vervelende afstandsbediening. En moet zeggen dat de apps op de Samsung en LG tv’s echt heel goed en snel draaien.loekf2 schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:34:
[...]
Of een Apple TV, die heeft een match content en match framerate setting. Ik heb niets met slome UIs op crappy Mediatek SoCs.
Dat standaard in een HDR container zetten, snap ik niets van. Games bieden wel de optie, waarom apps wel dan ? Bij de concurrent gebeurd hetzelfde. SDR naar HDR omzetten geeft gewoon kleur fouten.
Maar het blijft wel echt vermakelijk om te zien dat er zoveel mensen zijn die alles opzoeken op internet qua specificaties voordat ze een tv kopen, vervolgens het beeld op ultra saai zetten omdat het van God-Vincent moet en vervolgens Netflix kijken met de console😂
[ Voor 18% gewijzigd door giantgiantus op 06-12-2020 11:52 ]
Tsja, het is natuurlijk ook gewoon een showcase/techdemo voor met name de controller. Vind de nostalgie erg tof (maar dat is ook mijn "ding") met details als het kunnen draaien van het PS logo op de PS3 bijv., en dat ze er een PS3 voor gebruiken die backwards compatible is met PS2 (4 USB poorten en card reader).Cardwizard schreef op zondag 6 december 2020 @ 08:47:
Astro Bot vind ik toch wel een tegenvaller eigenlijk, de PlayStation nostalgie en de DualSense showcase is leuk maar na mijn VR ervaring met Astro Bot is dit wel een stap terug....
Is verder totaal mijn soort spel niet maar ik heb geen flauw idee wat ik erbij moet kopen nog. Watch_Dogs Legion en Assassins Creed heb ik al op de XSX gekocht, Spiderman vond ik op de PS4 zo/zo dus er blijft dan verdacht weinig over. Wel een tweede controller net binnen gekregen, altijd handig
Zal dit een probleem zijn met de warmte of kan hij zijn warmte wel kwijt aangezien de voorkant en achterkant open zijn?
:strip_exif()/f/image/fuZajmP52c7vnmb8nF5L9QUm.jpg?f=fotoalbum_large)
Hij ligt bij mij ook op zun zij, en er komt veel warmte uit de 'onderkant' (Rechter zij kant als je hem plat legt). Sony adviseert 10 cm aan weerszijde vrij te houden.GW1992 schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:15:
Ik heb in het forum al zitten zoeken, maar kon geen duidelijk antwoord vinden. Ik heb de PS5 in mijn TV-meubel zitten. Hij heeft aan de zijkanten vrijwel geen ruimte over, maar de achterkant is open.
Zal dit een probleem zijn met de warmte of kan hij zijn warmte wel kwijt aangezien de voorkant en achterkant open zijn?
[Afbeelding]
Ik zou het zo niet aandurven.
Da's dan toch de bovenkant ? Onderkant zou sowieso niet logisch zijn want in vertikale positie is die nagenoeg helemaal afgesloten.Siebelouis schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:30:
[...]
de 'onderkant' (Rechter zij kant als je hem plat legt).
Voor de rest heb ik naast Playroom nog geen next-gen spellen gespeeld. Ik wacht op Cyberpunk en de NMS next-gen update. Ondertussen maar even Spiderman (originele) uitgespeeld en verder met TLOU1 zodat ik daarna kan beginnen met deel 2.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
En jep, Sackboy valt goed in de smaak bij de kids (6/9/11). Moet er alleen nog een 3e controller bij kopen nusverzijl schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 16:27:
[...]
Oh, dat klinkt wel goed, zoveel van dit soort spellen zijn er niet waarbij dit kan (op PS4/5 dan). Eens zien of er toch nog een extra Sinterklaaskadootje bij gedaan kan worden dan voor morgen
De simpelste oplossing is via de controller, maar dat is niet de beste oplossing.Alcides schreef op zondag 6 december 2020 @ 02:01:
Zijn er ook mensen die de ps5 aan de pc monitor geslingerd hebben? Heb een 31 inch monitor met prima beeld, alleen geen audio.
Nog aanraders/oplossingen voor audio?
Ja ik heb het aangesloten op mijn PC monitor. Ik wacht nog op mijn fix, die komt pas over 1 of 2 weken binnen hier. Deze fix zal als het goed is moeten werken op de PS5 en zorgt voor USB -> Optical. Vervolgens kan ik optical aansluiten op de externe DAC/AMP, en goede kwaliteit geluid eruit krijgen (inclusief 3D audio).
Ik zal er wel meer over laten horen als ik het eenmaal binnen heb en getest heb. Dit is de enige oplossing om goed geluid te krijgen met 3D audio op een monitor. De enige andere oplossing is een dure sound blaster G6 aanschaffen, maar dat is voor mij geen goede aankoop aangezien ik al een andere externe DAC/AMP bezit. Helaas is de mijne niet compatible via USB met de PS5, en moet ik de fix gebruiken.
Je kan alleen downloaden uit de PS store als je het ook via de PS store gekocht hebt. Ik zou willen dat ik ze wel kon downloaden. Heb heel in het begin nog een paar op schijfje gekocht, die zou ik ook wel digitaal willen hebben (zeker nu ik niets anders meer dan digitaal wil)PearlChoco schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:30:
Vraagje: als je een game disk gekocht hebt, kan je dat spel dan nadien ook gewoon downloaden van de store? Of moet je sowieso telkens installen van de CD? Want als er dan krassen op komen ben je het spel effectief kwijt..
[ Voor 18% gewijzigd door sverzijl op 06-12-2020 15:54 ]
Ben zelf Souls-fan sinds begin dit jaar door een vriend, dus kijk reikhalzend uit naar Demon's Souls. Maar ook Cyberpunk 2077 trekt mijn aandacht, al kan het wel zijn dat ik die voorlopig nog even laat liggen in afwachting van de reviews, de bugs en hoe goed het speelt. We kennen de verhalen nog van de inmiddels legendarische The Witcher 3. Verder ga ik natuurlijk de eerste paar uurtjes mezelf vermaken met Astro's Playroom.
De games waar ik in 2021 naar uitkijk:
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- God of War: Ragnarök
- Hogwarts Legacy (
- Horizon Forbidden West
Elden Ring end of 2021 *hope hope*jellesteeg schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:17:
Dus, wat gaat iedereen spelen hier zodra de PS5 binnen is? Of: wat speelt iedereen die 'm al binnen heeft?
Ben zelf Souls-fan sinds begin dit jaar door een vriend, dus kijk reikhalzend uit naar Demon's Souls. Maar ook Cyberpunk 2077 trekt mijn aandacht, al kan het wel zijn dat ik die voorlopig nog even laat liggen in afwachting van de reviews, de bugs en hoe goed het speelt. We kennen de verhalen nog van de inmiddels legendarische The Witcher 3. Verder ga ik natuurlijk de eerste paar uurtjes mezelf vermaken met Astro's Playroom.
De games waar ik in 2021 naar uitkijk:
- Ratchet & Clank: Rift Apart
- God of War: Ragnarök
- Hogwarts Legacy (![]()
![]()
)
- Horizon Forbidden West
Van die game horen we ook niks meer...
Maar goed, deze discussie hoort meer in het andere topic
Wat voor fix bedoel je? Van usb naar optical adapter of iets dergelijks?laugh schreef op zondag 6 december 2020 @ 14:53:
[...]
De simpelste oplossing is via de controller, maar dat is niet de beste oplossing.
Ja ik heb het aangesloten op mijn PC monitor. Ik wacht nog op mijn fix, die komt pas over 1 of 2 weken binnen hier. Deze fix zal als het goed is moeten werken op de PS5 en zorgt voor USB -> Optical. Vervolgens kan ik optical aansluiten op de externe DAC/AMP, en goede kwaliteit geluid eruit krijgen (inclusief 3D audio).
Ik zal er wel meer over laten horen als ik het eenmaal binnen heb en getest heb. Dit is de enige oplossing om goed geluid te krijgen met 3D audio op een monitor. De enige andere oplossing is een dure sound blaster G6 aanschaffen, maar dat is voor mij geen goede aankoop aangezien ik al een andere externe DAC/AMP bezit. Helaas is de mijne niet compatible via USB met de PS5, en moet ik de fix gebruiken.
Of je haalt gewoon de schijfjes er netjes uit en plaatst ze daarna weer in het hoesje. Het kan overigens niet wat je noemt.PearlChoco schreef op zondag 6 december 2020 @ 15:30:
Vraagje: als je een game disk gekocht hebt, kan je dat spel dan nadien ook gewoon downloaden van de store? Of moet je sowieso telkens installen van de CD? Want als er dan krassen op komen ben je het spel effectief kwijt..
En de game is een mooie schowcase wat de controller kan.
Ja ik stoor me er redelijk aan. Sommige haptics kan ik niet eens plaatsen. Schieten en slidings etc ok. Maar soms voel ik echt iets heel geks en dan hoor je de controller ook echt. Is dat tussen spelers schakelen? Vrij irritant..AMARONE schreef op zondag 6 december 2020 @ 12:51:
Die fifa 21 upgrade zorgt ervoor dat de controller hard moet werken met nogal luidruchtige geluiden uit de controller bij het schakelen tussen fitte en spelers die moe zijn. Voelt niet heel super aan eigenlijk.
Ja bij minder fitte spelers gaat de controller de weerstand van de triggers vergroten. Dit hoor je dan, want moet op een aardig tempo gebeuren en gebeurt ook vaak.G4mert schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:47:
[...]
Ja ik stoor me er redelijk aan. Sommige haptics kan ik niet eens plaatsen. Schieten en slidings etc ok. Maar soms voel ik echt iets heel geks en dan hoor je de controller ook echt. Is dat tussen spelers schakelen? Vrij irritant..
Het voegt iets toe aan de gameplay, maar het (vele) geluid is soms storend.
NMS heeft al een PS5 update gekregen.The_Worst schreef op zondag 6 december 2020 @ 13:43:
Hier nu sinds 2 dagen ook een PlayStation 5 en ik ben er erg blij mee. Eerst wat opvalt is dat de console eindelijk de gigabit haalt. Haalde ik met de PS4 nauwelijks 100mbit, doet de 5 gemiddeld 900!
Voor de rest heb ik naast Playroom nog geen next-gen spellen gespeeld. Ik wacht op Cyberpunk en de NMS next-gen update. Ondertussen maar even Spiderman (originele) uitgespeeld en verder met TLOU1 zodat ik daarna kan beginnen met deel 2.
Toch wel. Vond het spel al een stuk soepeler spelen.
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Ik ben behoorlijk tevreden met de Pulse van Sony zelf. Beter dan de vorige headset van Sonydaanb14 schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:30:
Ik heb gisteren via bol.com ook mijn PS5 binnengekregen. Ik ben echt zo blij als een kind. Nu zoek ik nog een goede headset erbij. Zou de Kingston HyperX Cloud II een goede optie zijn?
Nu wil ik er graag een draadloze koptelefoon bij hebben, voornaamste wat ik speel is f1
Nu kan ik 166 pagina”s door zoeken naar info, maar wat raden jullie aan ?
Je kan gewoon zoekfunctie gebruiken op headset. Succes.Webstarr schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:07:
Ook sinds gister in het bezig van de ps5, kom vanuit dr ps3
Nu wil ik er graag een draadloze koptelefoon bij hebben, voornaamste wat ik speel is f1
Nu kan ik 166 pagina”s door zoeken naar info, maar wat raden jullie aan ?
Ja dat klopt. Vele hebben problemen om een USB DAC eraan te koppelen omdat de PS5 alleen het oude UAC1 ondersteunt.Alcides schreef op zondag 6 december 2020 @ 16:36:
[...]
Wat voor fix bedoel je? Van usb naar optical adapter of iets dergelijks?
Als je een compatible device aan de PS5 koppelt die USB -> Optical kan omzetten, kan je via de Optical je gewenste apparatuur zonder problemen aansluiten. Ik wil dus niet dat deze "fix" het digitale signaal naar analoog omzet, maar wil dat laten doen door mijn oud vertrouwde apparatuur om de kwaliteit te behouden.
Zoals ik al eerder heb gezegd is een Sound Blaster G6 compatible met de PS5 (meedere malen gelezen van mensen die het getest hebben), maar dat is dan duur en teveel functies voor mijn doeleinde. Ik ben namelijk alleen geïnteresseerd in USB -> Optical en niet de DAC of AMP functionaliteit van de Sound Blaster.
Ik denk dat deze methode de beste geluidskwaliteit zal geven. Wel jammer dat we met zoveel "workarounds/fixes" moeten werken om dit aan de praat te krijgen.
Korte samenvatting hieronder:
- Audio via de controller is matig, wel 3D audio support.
- Audio via een bluetooth headset is niet de beste, wel 3D audio support. En kan ook hier compatibility issues hebben. Je moet geluk hebben dat je device ondersteund wordt.
- Audio via HDMI klinkt leuk, echter wordt de 3D audio weer niet over HDMI gedaan. Misschien komt hier later nog een firmware update voor. Maar ook dan zal je een HDMI audio extractor moeten hebben... Even voor de duidelijkheid, dit is in de context van PS5 -> Monitor en niet PS5 -> TV. Van het laatste kan je uiteraard via outputs van je TV je geluid weer krijgen, maar in het eerste geval niet mogelijk met oog op kwaliteit.
- Audio via USB device is momenteel de beste optie, deze ondersteunt wel 3D audio. En als je al een goede DAC/AMP hebt dan is een USB->Optical gewoon een no-brainer als je DAC optical input ondersteunt. En als je geen DAC/AMP hebt, is wellicht de Sound Blaster een optie voor je.
Ik heb dus zo’n kastje gekocht op Amazon, die van HDMI > HDMI & Optical gaat. Die gaat weer in de versterker, een oudere uit 2007 waarna het geluid echt prima klinkt.laugh schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:12:
[...]
Ja dat klopt. Vele hebben problemen om een USB DAC eraan te koppelen omdat de PS5 alleen het oude UAC1 ondersteunt.
Als je een compatible device aan de PS5 koppelt die USB -> Optical kan omzetten, kan je via de Optical je gewenste apparatuur zonder problemen aansluiten. Ik wil dus niet dat deze "fix" het digitale signaal naar analoog omzet, maar wil dat laten doen door mijn oud vertrouwde apparatuur om de kwaliteit te behouden.
Zoals ik al eerder heb gezegd is een Sound Blaster G6 compatible met de PS5 (meedere malen gelezen van mensen die het getest hebben), maar dat is dan duur en teveel functies voor mijn doeleinde. Ik ben namelijk alleen geïnteresseerd in USB -> Optical en niet de DAC of AMP functionaliteit van de Sound Blaster.
Ik denk dat deze methode de beste geluidskwaliteit zal geven. Wel jammer dat we met zoveel "workarounds/fixes" moeten werken om dit aan de praat te krijgen.
- Audio via een bluetooth headset is niet de beste, wel 3D audio support. En kan ook hier compatibility issues hebben. Je moet geluk hebben dat je device ondersteund wordt.
- Audio via HDMI klinkt leuk, echter wordt de 3D audio weer niet over HDMI gedaan. Misschien komt hier later nog een firmware update voor. Maar ook dan zal je een HDMI audio extractor moeten hebben... Even voor de duidelijkheid, dit is in de context van PS5 -> Monitor en niet PS5 -> TV. Van het laatste kan je uiteraard via outputs van je TV je geluid weer krijgen, maar in het eerste geval niet mogelijk met oog op kwaliteit.
- Audio via USB device is momenteel de beste optie, deze ondersteunt wel 3D audio. En als je al een goede DAC/AMP hebt dan is een USB->Optical gewoon een no-brainer als je DAC optical input ondersteunt. En als je geen DAC/AMP hebt, is wellicht de Sound Blaster een optie voor je.
@laugh
Wou nog even snel een vraag stellen.
Voor 3D audio moet ik dus zo’n kastje halen die USB > Optical doet, als ik je goed begrepen heb?
[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 06-12-2020 18:26 ]
Geen 4K HDR 120 FPS. Niet ideaal als je moderne tv hebt.Mosin schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:24:
[...]
Ik heb dus zo’n kastje gekocht op Amazon, die van HDMI > HDMI & Optical gaat. Die gaat weer in de versterker, een oudere uit 2007 waarna het geluid echt prima klinkt.
Ik speel momenteel op een 1080p monitorgiantgiantus schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:25:
[...]
Geen 4K HDR 120 FPS. Niet ideaal als je moderne tv hebt.
Dat scheelt dan he.
slechte vergelijkingCowboy_Henk schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:27:
[YouTube: Assassin's Creed Valhalla: PS5 vs PC Graphics Analysis + Optimised PC Settings]
[YouTube: First PS5 Vs PC Comparison Reveals Just How Powerful & Performant The PS5 Really Is]
PS5, een console van 400 euro presteert gelijkwaardig als ee RTX 2080, een videokaart van 800 euro.
Super impressive!!
ofterwijl een 3060ti van 519 of 3070 van 600.
maar dan nog wel impressive
Inderdaad. Als je kijkt op deze link van Playstation https://www.playstation.c...ps5-picture-sound-issues/, zie je als je naar beneden scrolltMosin schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:24:
[...]
Ik heb dus zo’n kastje gekocht op Amazon, die van HDMI > HDMI & Optical gaat. Die gaat weer in de versterker, een oudere uit 2007 waarna het geluid echt prima klinkt.
@laugh
Wou nog even snel een vraag stellen.
Voor 3D audio moet ik dus zo’n kastje halen die USB > Optical doet, als ik je goed begrepen heb?
Ik neem aan dat als jij naar je opties gaat, dan is waarschijnlijk 3D audio niet beschikbaar met je huidige setup. Blijkbaar willen ze momenteel de Pulse 3D headset pushen...Heb je problemen met 3D-audio voor PS5?
3D-audio voor PS5 wordt momenteel alleen ondersteund op headsets.
Het belangrijkste is een compatible device te kopen die herkend en werkt met de PS5. Hoe weet je of het werkt? Tsja niet. Door mensen te laten testen en hetzelfde te kopen zodat je zeker weet dat het werkt. Daarom wil ik eerst ook mijn kastje eerst zelf in handen hebben en testen voordat ik meer erover zeg. Ik heb wel al gehoord dat het werkt, en de Sound Blaster werkt ook. Even afwachten dus
Oooh dat is ook lekker ja. Ze moeten toch verdienen aan de accessoires en dan is dit wel een makkelijkelaugh schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:33:
[...]
Inderdaad. Als je kijkt op deze link van Playstation https://www.playstation.c...ps5-picture-sound-issues/, zie je als je naar beneden scrollt
[...]
Ik neem aan dat als jij naar je opties gaat, dan is waarschijnlijk 3D audio niet beschikbaar met je huidige setup. Blijkbaar willen ze momenteel de Pulse 3D headset pushen...
Het belangrijkste is een compatible device te kopen die herkend en werkt met de PS5. Hoe weet je of het werkt? Tsja niet. Door mensen te laten testen en hetzelfde te kopen zodat je zeker weet dat het werkt. Daarom wil ik eerst ook mijn kastje eerst zelf in handen hebben en testen voordat ik meer erover zeg. Ik heb wel al gehoord dat het werkt, en de Sound Blaster werkt ook. Even afwachten dus
Ik hoor in ieder geval graag van je ervaringen! Is zo’n kastje duur?
Nee. Ik had toen met een deal voor 16 euro, dat is zeker waard voor het geld als het deze problemen voor mij kan oplossen. Zal als het goed is ook niet de geluidskwaliteit beïnvloeden, aangezien omzetten van digitaal naar analoog en het versterken door mijn andere apparatuur wordt gedaan. Dit kastje hoeft alleen maar domweg het digitale signaal door te geven naar optical. Op deze manier zetten we in feite de optical poort van de PS4 terug in de PS5.Mosin schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:44:
[...]
Oooh dat is ook lekker ja. Ze moeten toch verdienen aan de accessoires en dan is dit wel een makkelijke
Ik hoor in ieder geval graag van je ervaringen! Is zo’n kastje duur?
Sound Blaster daarentegen is wel duur, voor circa 140 euro. Dat is alleen handig als je niet al zelf een DAC of versterker hebt. Anders zit je extra apparatuur te kopen voor functies die je niet gebruikt...
Gaat nog wel even duren zo, het is momenteel heel druk met de pakketjes. Ik verwacht ook niet dat ik het komende week al binnen krijg want het is altijd een feestje bij Luik met de pakketjes voordat ze richting NL komen.
@Mosin Ik ga er trouwens vanuit dat we het wel over het gebruik van een headphone hebben met de monitor setup. Ik weet niet hoe dit zal klinken over surround speakers of mocht jij met een 5.1 of 7.1 setup willen proberen over speakers. Ik denk in die situatie kan je waarschijnlijk beste wachten totdat Sony 3D audio vrij geeft over HDMI.
[ Voor 12% gewijzigd door laugh op 06-12-2020 19:16 ]
Deze game heb ik niet om te testen. Ik heb wel als ik de USB dongle achter in de ps5 stop dat het bereik minder is en dan (als ik een stukje verder loop) de verbinding wel weg kan vallen.. Aan de voorkant, vrij in het zicht, heb ik eigenlijk helemaal geen problemen en vind ik het geluid echt top.sverzijl schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:10:
Ik zat zojuist GT Sport te spelen met Pulse headset op. Maar het gebeurde redelijke vaak dat het geluid even 1 sec wegviel. Heel irritant. In de menus (met achtergrondmuziek) heb ik er geen last van. Met andere spellen nog niet echt geprobeerd.
Vandaag de eerste dag met de PS5. Wat is dat 60fps bij bijvoorbeeld Ghost een verademing zeg.
Alleen kan ik die op dit moment niet krijgen en ik heb er nu een nodigWTM schreef op zondag 6 december 2020 @ 17:51:
[...]
Ik ben behoorlijk tevreden met de Pulse van Sony zelf. Beter dan de vorige headset van Sony

Gewoon even tijdelijk een cheapass stereo ding halen of zelfs gewoon met oortjes, totdat ze er weer zijn.. (als je die wil iig)daanb14 schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:39:
[...]
Alleen kan ik die op dit moment niet krijgen en ik heb er nu een nodig
Dat zal niet lang duren en ik denk dat je t wel overleeft
Deze heeft toch geen PS5 update gekregen die het vervolgens verplicht op de interne SSD geïnstalleerd te staan?
/edit: liep blijkbaar nog een update in de achtergrond, kon hem hierna wel verplaatsen.

[ Voor 9% gewijzigd door Exorcist op 06-12-2020 21:39 ]
Bedankt voor je toelichting! Hoor graag van je of je oplossing werkt, tot die tijd zit ik nog even met headset only.laugh schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:12:
[...]
Ja dat klopt. Vele hebben problemen om een USB DAC eraan te koppelen omdat de PS5 alleen het oude UAC1 ondersteunt.
Niks mis mee op deze maniergiantgiantus schreef op zondag 6 december 2020 @ 10:27:
[...]
Doe jezelf een plezier en koop een mooie tv en geluidsinstallatie. Nu is het zonde dat je geld hebt besteed aan een nieuwe console.
Het 27" 1440p 144Hz scherm heeft een hogere pixeldichtheid dan een 55" 4K tv.
De speakers die aangesloten zijn zijn Edifier S880db dus ook niks mis mee.
Momenteel is er geen enkele tv die aan mijn verwachtingen voldoet (heb momenteel nog een 55VT60 plasma) maar ik game liever op een monitor.
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro
Voor nu maar op 5.1 gezet. Misschien ziet Sony het licht nog 's op dat vlak.
Wat is het enorme voordeel precies?Exorcist schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:10:
Enorm voordeel van de PS5 tov de XSX: het download\installeert PS4 spellen direct naar de externe opslag. Op m'n XSX moet ik één standaard locatie kiezen waar alles opgeslagen wordt en dus zit ik altijd met verplaatsen van data. Wel jammer dat er qua audio weer alleen de keuze is tussen 5.1 en 7.1; ik heb een 5.1.2 setup (woonkamer en gameroom, slaapkamer en zolder zijn wel 5.1).
Voor nu maar op 5.1 gezet. Misschien ziet Sony het licht nog 's op dat vlak.
Je beschrijft een klein voordeeltje en een groot nadeel..
maar bent vergeten het enorme voordeel te vermelden..
welke is dat?
Kan je eens vertellen wat je gekocht hebt? Ik heb misschien ook interesse.laugh schreef op zondag 6 december 2020 @ 18:58:
[...]
Nee. Ik had toen met een deal voor 16 euro, dat is zeker waard voor het geld als het deze problemen voor mij kan oplossen. Zal als het goed is ook niet de geluidskwaliteit beïnvloeden, aangezien omzetten van digitaal naar analoog en het versterken door mijn andere apparatuur wordt gedaan. Dit kastje hoeft alleen maar domweg het digitale signaal door te geven naar optical. Op deze manier zetten we in feite de optical poort van de PS4 terug in de PS5.
[ Voor 5% gewijzigd door ikbenben op 06-12-2020 22:38 ]
Wat? Het is gewoon iets wat opvalt en wat ik (persoonlijk) fijn vind aan de XSX dan wel de PS5. Dus voor nu en tot nog toe opgevallen (wat ook al bij de Pro en de X was): audio op de XSX biedt meer mogelijkheden. Voordeel van de PS5 tov XSX : download BC games (dus PS4 in dit geval) direct naar externe opslag waar de XSX standaard naar één (zelf gekozen) opslag downloadt.boyette schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:22:
[...]
Wat is het enorme voordeel precies?
Je beschrijft een klein voordeeltje en een groot nadeel..
maar bent vergeten het enorme voordeel te vermelden..
welke is dat?
Wat het is en wat het doet heb ik beschreven in een aantal reacties hierboven. Het is voornamelijk bedoeld voor headphone users, en stereo setups. Specifieke model wil ik voorlopig niet vermelden voordat ik het zelf getest heb. Lijkt me ook verstandig om mij eerst te laten testen voordat mensen al de sprong maken. Dan weet je iniedergeval zeker of het compatible is met de PS5.ikbenben schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:37:
[...]
Kan je eens vertellen wat je gekocht hebt? Ik heb misschien ook interesse.
Ik laat jullie wel weten op het moment dat ik het binnen heb en getest heb. Gaat wel even duren met deze drukte...
Wil je audio scheiden van hdmi naar optical?ikbenben schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:37:
[...]
Kan je eens vertellen wat je gekocht hebt? Ik heb misschien ook interesse.
Daar heb ik nog wat voor liggen op het zoldertje.
Delock HDMI Stereo / 5.1 Channel Audio Extractor
Dm bij interesse.
Volgens mij kun je op de XSX via hamburger knop op de te installeren game en dan manage game kiezen waar je wil installeren. Handeling meer, maar hoef je niet meer te verplaatsen.Exorcist schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:42:
[...]
Wat? Het is gewoon iets wat opvalt en wat ik (persoonlijk) fijn vind aan de XSX dan wel de PS5. Dus voor nu en tot nog toe opgevallen (wat ook al bij de Pro en de X was): audio op de XSX biedt meer mogelijkheden. Voordeel van de PS5 tov XSX : download BC games (dus PS4 in dit geval) direct naar externe opslag waar de XSX standaard naar één (zelf gekozen) opslag downloadt.
Fair enoughlaugh schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:15:
[...]
Wat het is en wat het doet heb ik beschreven in een aantal reacties hierboven. Het is voornamelijk bedoeld voor headphone users, en stereo setups. Specifieke model wil ik voorlopig niet vermelden voordat ik het zelf getest heb. Lijkt me ook verstandig om mij eerst te laten testen voordat mensen al de sprong maken. Dan weet je iniedergeval zeker of het compatible is met de PS5.
Ik laat jullie wel weten op het moment dat ik het binnen heb en getest heb. Gaat wel even duren met deze drukte...
Nee want degene die verkrijgbaar zijn hebben geen hdmi 2.1.tovenaar1988 schreef op zondag 6 december 2020 @ 23:36:
[...]
Wil je audio scheiden van hdmi naar optical?
Daar heb ik nog wat voor liggen op het zoldertje.
Delock HDMI Stereo / 5.1 Channel Audio Extractor
Dm bij interesse.
Dat van @laugh werkt via usb.
Super goed idee! Kun je nog eens een foto maken met beter licht? Zie zie ik de beugels niet.Dennisdn schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:17:
Voor wie nog een idee zoekt om dat lelijke gedrocht buiten beeld te krijgen.... Hier had ik de PS4 altijd al staan. 2 beugeltjes van een euro en een paar tyrips doen wonderen
[Afbeelding]
Heb je een linkje naar die beugels?
Ik kan vanmiddag wel ff foto'tje maken, maar het zijn gewoon deze simpele beugeltjes. Boven de PS zit zo'n oogschroefje waar de tyrip doorheen loopt, doorgetrokken door een gaatje onderin die beugels, strak trekken en klaarCowboy_Henk schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:19:
[...]
Super goed idee! Kun je nog eens een foto maken met beter licht? Zie zie ik de beugels niet.
Heb je een linkje naar die beugels?
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/n0x6oo3l88MxF4RTtCaBcqxd.jpg?f=user_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Dennisdn op 07-12-2020 07:29 ]
Mooie oplossing,mar nu kun je de tv toch nooit meer plat tegen de muur zetten?Dennisdn schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:17:
Voor wie nog een idee zoekt om dat lelijke gedrocht buiten beeld te krijgen.... Hier had ik de PS4 altijd al staan. 2 beugeltjes van een euro en een paar tyrips doen wonderen
[Afbeelding]
Ruig manDennisdn schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:17:
[Afbeelding]
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Dat is echt geniaal! Wij zaten hier al te dubben waar we hem kwijt moeten, want hij past net niet (lees 3cm) onder de plank van onze TV meubel, maar achter de televisie gaat 'makkelijk' passen. Goede tip, thanks!Dennisdn schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:17:
[Afbeelding]
Dat is bij veel mensen (speciaal voor Godlike02) met een beweegbare tv beugel sowieso niet het geval, bij ons zit ie +/- 15 cm standaard van de muur af omdat je ook kabels e.d. hebt. Zou het strakker tegen de muur kunnen, vast wel, maar je hebt er totaal geen last van als je TV zit te kijken en voor je gevoel zit hij dan gewoon tegen de muur.DoubleDutch schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:21:
[...]
Mooie oplossing,maar nu kun je de tv toch nooit meer plat tegen de muur zetten?
[ Voor 27% gewijzigd door Gynnad op 07-12-2020 09:15 ]
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Pardon? Dan ken jij toch hele andere mensen. By far bij mij de meeste mensen met een niet beweegbare muurbeugel.Gynnad schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:29:
[...]
[...]
Dat is bij veel mensen sowieso niet het geval, b
https://www.floatinggrip.com/us/shop/ps5-wall-mount/
[ Voor 39% gewijzigd door Cowboy_Henk op 07-12-2020 09:07 ]
Ik heb hem nu ook eens aan de voorkant geplaatst. Lijkt vooralsnog beter te gaan. PS5 staat achter de TV dus vrij in het zicht is het nog steeds niet, maar als ik in mijn racestoel zit, zit ik op nog geen 1,5 m van het scherm/PS5 af.WTM schreef op zondag 6 december 2020 @ 19:05:
[...]
Deze game heb ik niet om te testen. Ik heb wel als ik de USB dongle achter in de ps5 stop dat het bereik minder is en dan (als ik een stukje verder loop) de verbinding wel weg kan vallen.. Aan de voorkant, vrij in het zicht, heb ik eigenlijk helemaal geen problemen en vind ik het geluid echt top.
Ik bedoel inderdaad de mensen met een beweegbare beugel, als je die niet hebt dan heb je niet veel keus. Maar goed, die discussie is een beetje off-topic hier.godlike02 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:59:
[...]
Pardon? Dan ken jij toch hele andere mensen. By far bij mij de meeste mensen met een niet beweegbare muurbeugel.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 12:22
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Achter de TV stoppen vind ik geen porum, maar dat hij zo zweeft is wel vet
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Het kan net omdat hij in een loze ruimte valt achter de tv.DoubleDutch schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:21:
[...]
Mooie oplossing,mar nu kun je de tv toch nooit meer plat tegen de muur zetten?
- Chaoss
Als je nou heel graag wilt dat je PS5 gaat oververhitten dan moet je hem in een grotendeels afgesloten ruimte achter de TV stoppen. Die tv's geven ook al zo lekker veel warmte.Dennisdn schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:17:
[...]
Het kan net omdat hij in een loze ruimte valt achter de tv.
Lijkt mij dat het spul nu wel eens een keer gemaakt is om hem weg te kunnen stoppen.Chaoss schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:45:
[...]
Als je nou heel graag wilt dat je PS5 gaat oververhitten dan moet je hem in een grotendeels afgesloten ruimte achter de TV stoppen. Die tv's geven ook al zo lekker veel warmte.
Ik moest hem ook in een kastje plaatsen
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tZOAk3QULqYFNBi4WfL0HkDW.jpg?f=user_large)
Ik moest twee keer kijken. het leek net of de PlayStation half achter die andere plank zat, maar het was een tyrap.Dennisdn schreef op maandag 7 december 2020 @ 07:17:
[Afbeelding]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
In mijn geval kan ie alle kanten op ademen. Veel meer dan in het gemiddelde Ikea-kastje.Chaoss schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:45:
[...]
Als je nou heel graag wilt dat je PS5 gaat oververhitten dan moet je hem in een grotendeels afgesloten ruimte achter de TV stoppen. Die tv's geven ook al zo lekker veel warmte.
ja die van mij komt ook in een dichte kast te staan... ik zal het deurtje open zetten op het moment dat ik de ps5 gebruik maar verder niet.. Achterkant van de kast is dicht. Zal toch niet al te veel problemen geven verwacht ikStarscreamer schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:17:
[...]
Lijkt mij dat het spul nu wel eens een keer gemaakt is om hem weg te kunnen stoppen.
Ik moest hem ook in een kastje plaatsen![]()
[Afbeelding]
PS4 pro had er ook geen problemen mee, behalve dat die toch wel opsteeg.
ja preciesArunia schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:28:
@ls789 Bij ons staat hij in een dichte kast met achter een gat voor de bekabeling. Met uiteraard het deurtje open. Wat dat betreft gaat het gewoon goed. Nog geen problemen ondervonden.
PS4 pro had er ook geen problemen mee, behalve dat die toch wel opsteeg.
zoek op amazon.nl bv eens op EasyAcc Koelventilator 120mm Computer Case Fansls789 schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:31:
[...]
ja preciesalhoewel ik zie dat sommige een case fan in de kast hebben gemaakt, dat is wel nice! werken die ook op USB? computercase fan aansluiting zie ik mijzelf niet snel ergens wegwerken?
[ Voor 44% gewijzigd door BaRF op 07-12-2020 11:37 ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Niet zo overdrijven, het ding kan heel wat hebben. Daarnaast weet Sony zelf ook wel dat ze een gedrocht van een apparaat hebben gemaakt en dat 9 van de 10 mensen het ding wil wegstoppen, dus daar hebben ze ongetwijfeld rekening mee gehouden.Chaoss schreef op maandag 7 december 2020 @ 10:45:
[...]
:strip_exif()/f/image/GgyHaW3rmtCEwlcW0eh79QsM.jpg?f=fotoalbum_large)
En hier weer een dump van mods die ik de laatste tijd voorbij zag komen. Persoonlijk blijf ik het origineel mooist vinden.
:strip_exif()/f/image/qrFzt4c01BBno5EQSmyTEU7R.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/bqbyJU6viQY716bSCHwRj4mP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U3B8Rjbs8i3LsZz3XJVMob9K.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5PzX2MZf7BC9cjS1yOvQ40PB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/795MrxWzxOBZE7mDapSgOUDS.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/iF2Mbo9rbEV1bzcyZLCiQmQf.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/CODEl3XJ4pvyIT1gs9b9UGyv.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Ft3tu1CaOSOwgje0c7xr9xuN.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door FMS op 07-12-2020 13:24 ]
De mooiste combinatie had denk matzwarte platen geweest en geborsteld aluminium voor wat nu piano zwart is.FMS schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:19:
Laat het gezegd zijn dat er mensen zijn die de PS5 wel mooi vinden.
[Afbeelding]
En hier weer een dump van mods die ik de laatste tijd voorbij zag komen. Persoonlijk blijf ik het origineel mooist vinden. [Afbeelding] blijft ook gaaf, maar al gepost.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
- Chaoss
- Chaoss
Daar heeft het apparaat niet zoveel invloed op, hij moet koele lucht kunnen aanzuigen en warme lucht kunnen afvoeren. Jouw kastje is open dus er is iig voldoende aanvoer van koele lucht. Als hij warme lucht zou gaan aanzuigen dan gaat de console steeds harder blazen en dus meer geluid maken.Starscreamer schreef op maandag 7 december 2020 @ 11:17:
[...]
Lijkt mij dat het spul nu wel eens een keer gemaakt is om hem weg te kunnen stoppen.
Ik moest hem ook in een kastje plaatsen![]()
[Afbeelding]
En kan aan mij liggen maar was allemaal veelste wannabe the last of us..
Nu jedi fallen order en ghost of thusima aan het installeren. Hopen dat die stukken beter zijn.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik snap je volledig. Zo ging dat bij mijn eerste poging ook. Besef je gewoon dat het echt een uur of 8 duurt voordat het verhaal en karakters op gang komen. Motor rijdt velen malen beter nadat je het hebt gemod. Ik vind Days Gone inmiddels een ondergewaardeerd pareltje, terwijl ik het aan het begin ook een slappe aftreksel vond.v8power67 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:40:
Nou days gone begonnen op de ps5. Positieve, ziet er netjes uit en 60 fps. Negatieve uhm ja veel.. characters zijn gewoon absoluut niet boeiend. Gameplay is gaar en traag en houterig. Motor rijd echt absurd vaag. En ja na uurtje of 2 uitgezet en verwijderd.
Nu jedi fallen order en ghost of thusima aan het installeren. Hopen dat die stukken beter zijn.
Okee, naja misschien ooit weer een kans geven. Nu is ie verwijderd en ga ik verder. Maar thnx voor de tip!FMS schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:45:
[...]
Ik snap je volledig. Zo ging dat bij mijn eerste poging ook. Besef je gewoon dat het echt een uur of 8 duurt voordat het verhaal en karakters op gang komen. Motor rijdt velen malen beter nadat je het hebt gemod. Ik vind Days Gone inmiddels een ondergewaardeerd pareltje, terwijl ik het aan het begin ook een slappe aftreksel vond.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Het is wat mij betreft een hele middelmatige game. Toffe setting, tof idee, die hordes zijn echt indrukwekkend, maar voor de rest is het op z'n best pure middelmaat. Het hoofdpersonage is wat mij betreft de meest ongeïnteresseerde drol die ik ooit gezien heb. Zelfs zijn catchfrases zijn vreselijk irritant, wanneer hij bijvoorbeeld zijn motor tankt of zichzelf geneestv8power67 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:40:
Nou days gone begonnen op de ps5. Positieve, ziet er netjes uit en 60 fps. Negatieve uhm ja veel.. characters zijn gewoon absoluut niet boeiend. Gameplay is gaar en traag en houterig. Motor rijd echt absurd vaag. En ja na uurtje of 2 uitgezet en verwijderd.

Maar totaal niet eens met @FMS (zoveel mensen zoveel smaken). Er hing best een grote hype rond die game, voornamelijk om die hordes, maar dat is eigenlijk ook het enige wat die game indrukwekkend maakt. Dus ik snap wel dat ze dat steeds lieten zien in de trailers.
Ghost of Tsushima heb ik op de PS4 denk ik tot 1/3 gespeeld en daar bekruipt me hetzelfde gevoel als Days Gone... Echt wel een betere game, maar op onderdelen ontstijgt het de middelmaat zeker niet. De openwereld voelt bijvoorbeeld ook overbodig en oninteressant aan. De characters in de game (helemaal de non-main characters) zijn zo levendig als een kartonnen plank en komen zo uit 2005 gelopen. Stoor ik me echt enorm aan. GoT wil ik op de PS5 nog wel doorspelen, omdat ie daar ook op 60fps draait. Wellicht doet dat nog wat met de ervaring.
Ben benieuwd wat je van jedi fallen order vindt. Die staat ook nog wel op mijn lijstje om op de PS5 te spelen.
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 07-12-2020 13:59 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Dit topic is gesloten.
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |