Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Hulleman schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:57:
[...]

Het is wat mij betreft een hele middelmatige game. Toffe setting, tof idee, die hordes zijn echt indrukwekkend, maar voor de rest is het op z'n best pure middelmaat. Het hoofdpersonage is wat mij betreft de meest ongeïnteresseerde drol die ik ooit gezien heb. Zelfs zijn catchfrases zijn vreselijk irritant, wanneer hij bijvoorbeeld zijn motor tankt of zichzelf geneest :X . De openwereld nodigt totaal niet uit om te gaan exploren, omdat er niks te exploren valt en er geen noemenswaardige beloningen tegen overstaan. Ik heb de game uitgespeeld, omdat ik het verhaal leuk vond en benieuwd was hoe het af zou lopen. Vooral met die kerel in de helicopter vond ik interessant genoeg om door te spelen.

Maar totaal niet eens met @FMS (zoveel mensen zoveel smaken). Er hing best een grote hype rond die game, voornamelijk om die hordes, maar dat is eigenlijk ook het enige wat die game indrukwekkend maakt. Dus ik snap wel dat ze dat steeds lieten zien in de trailers.

Ghost of Tsushima heb ik op de PS4 denk ik tot 1/3 gespeeld en daar bekruipt me hetzelfde gevoel als Days Gone... Echt wel een betere game, maar op onderdelen ontstijgt het de middelmaat zeker niet. De openwereld voelt bijvoorbeeld ook overbodig en oninteressant aan. De characters in de game (helemaal de non-main characters) zijn zo levendig als een kartonnen plank en komen zo uit 2005 gelopen. Stoor ik me echt enorm aan. GoT wil ik op de PS5 nog wel doorspelen, omdat ie daar ook op 60fps draait. Wellicht doet dat nog wat met de ervaring.

Ben benieuwd wat je van jedi fallen order vindt. Die staat ook nog wel op mijn lijstje om op de PS5 te spelen.
Ik vond zowel Days Gone als Ghost of Tsushima heel traag op gang komen. De eerste paar uren is het een erg standaard open world template game met matige wapens en niet bijzonder boeiende personages. Echter vanaf het 3e kamp in Days Gone en vanaf Act II in GoT vond ik het steeds beter worden en heb ik me er uiteindelijk erg goed mee vermaakt. De main stories in beide games vond ik ook wel boeiend en inderdaad de mysterieuze NERO side missions van Days Gone zaten leuk in elkaar. Je wilde graag weten wat er nu schuil ging achter die organisatie. Daarnaast was de Legends uitbreiding van GoT echt geniaal.

Hopelijk zijn de vervolgen met name de eerste paar uren een stuk boeiender want ik denk mede hierdoor dat veel mensen te vroeg zijn afgehaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ik vond Days Gone bovengemiddeld goed, met name door het verhaal wat steeds sterker wordt. Moterrijden vergt wel gewenning, ding rijd wel beter/sneller na wat upgrades. Exploreren heeft idd weinig nut, het enige wat je wilt doen is vijandelijke kampen uitroeien voor resources. Voor de rest zijn er genoeg (side)missions, ik heb me nooit verveeld in de game. Die hordes vond ik superkut die heb ik juist amper gedaan :D

Ben nu nog met God of War bezig, briljant mooie game als je nagaat dat die al 2,5 jaar oud is. Geen idee hoe ver ik ben, heb net een heel stuk met een vliegende boot gehad :P Heb voor sinterklaas nog TLOU2 en Ghost of Tsushima gekregen, dus ik heb voorlopig ook nog wel wat te doen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Bij Days Gone maakt het ook uit wat je insteek is. Als je haast geen verwachtingen hebt, en het is 'gratis' te downloaden via Now of Plus, is dat anders, dan wanneer je vanuit de pre-release hype de volle eur60 voor hebt betaald.

@Chaoss Ik ben afgelopen weekend onbedoeld in een nieuwe play through van GoW terecht gekomen. Blijft goed. Speel je versie 1.0 vanuit de disc? Dat kan ik aanraden. Het draait dan namelijk 4k op 60 FPS.

[ Voor 31% gewijzigd door FMS op 07-12-2020 14:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
FMS schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:57:
Bij Days Gone maakt het ook uit wat je insteek is. Als je haast geen verwachtingen hebt, en het is 'gratis' te downloaden via Now of Plus, is dat anders, dan wanneer je vanuit de pre-release hype de volle eur60 voor hebt betaald.
Days Gone heeft een user review van gemiddeld 8,2 op metacritic, dat is gewoon prima. Of de game 60 euro waard is dat is persoonlijk. Heb de game zelf voor 30 euro gekocht een tijdje geleden en daar heb ik geen moment spijt van gehad. De game is gemaakt door een kleinere studiom je kunt geen Triple A kwaliteit verwachten, de game had in het begin ook heel wat bugs en issues gelukkig zijn de meeste dingen gepatched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
@Chaoss Ik ben afgelopen weekend onbedoeld in een nieuwe play through van GoW terecht gekomen. Blijft goed. Speel je versie 1.0 vanuit de disc? Dat kan ik aanraden. Het draait dan namelijk 4k op 60 FPS.
Jammer genoeg niet, heb de versie uit de PS+ collectie dus die is gepatched, imho raar dat er nog geen patch is die 60fps weer unlocked, volgens mij relatief kleine moeite. Maar ik moet zeggen dat strak 30fps ook al plezierig speelt.

[ Voor 9% gewijzigd door Chaoss op 07-12-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op maandag 7 december 2020 @ 14:31:
[...]
de mysterieuze NERO side missions van Days Gone zaten leuk in elkaar. Je wilde graag weten wat er nu schuil ging achter die organisatie.
De NERO side missions inderdaad. Heel tof gedaan en maakte me echt nieuwsgierig. Ben best te porren voor een vervolg op days gone, maar de gameplay mechanics moeten wel echt beter.

@Chaoss, god of wat ziet er echt heel puik uit in de quality modus. Moet je nagaan wat die first party studio's met een PS5 exclusive kunnen doen 7(8)7 Performance modus op 1080p is voornamelijk door de resolutie wat ruw, maar wat een gruwelijke game met een leuk verhaal. Ga die op de PS5 zeker nog een playthrough geven. Moet nog een paar valkyries slopen.... taaie dingen.

[ Voor 7% gewijzigd door Hulleman op 07-12-2020 15:10 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:02
Ik vind Days Gone wel oke. Net wat @Chaoss zegt het is gemaakt door een kleine studio dus hele hoge verwachtingen kun je er niet van hebben.

Ik ben trouwens gister begonnen aan Valhalla. Wat een gave game is dat. Alle frustraties uit Odysee zijn eruit. De vele quests, achtervolgt worden door een bountyhunter enz zijn er uit voor zover ik kan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:22

Ik heb gewoon de volle pond betaald en heb me er prima mee vermaakt. Is het de beste game ooit? Nee, maar best vermakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Chaoss schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:02:
[...]

Days Gone heeft een user review van gemiddeld 8,2 op metacritic, dat is gewoon prima. Of de game 60 euro waard is dat is persoonlijk. Heb de game zelf voor 30 euro gekocht een tijdje geleden en daar heb ik geen moment spijt van gehad. De game is gemaakt door een kleinere studiom je kunt geen Triple A kwaliteit verwachten, de game had in het begin ook heel wat bugs en issues gelukkig zijn de meeste dingen gepatched.
8,2 is gewoon heel goedt. Ik moet zeggen dat de critic metascore van een 7,1 veel passender vind. Een 7,1 was op school fantastisch, maar duidt in gamesland vaak op een middelmatige game. Uiteindelijk blijft het heel persoonlijk wat je van een game vindt. Ik vond TLOU2 bijvoorbeeld ook geniaal, maar dat vonden vonden de users op metacritic ook totaal niet :P en ik snap dat je die game echt enorm kan haten om wat het doet.

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 07-12-2020 15:17 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

NotSoSteady schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:11:
[...]

Ik heb gewoon de volle pond betaald en heb me er prima mee vermaakt. Is het de beste game ooit? Nee, maar best vermakelijk.
d:)b

Als gezegd, bij de tweede poging heb ik me uitstekend vermaakt, maar snap wel dat sommigen een bittere smaak hebben overgehouden aan de release. Na alle patches en nu de PS5 optimalisatie is het een stuk beter geworden. Zeker een 8 waard.

Nog over GoW: save games van een gepatchde versie werken helaas niet met v 1.0. Dus je moet wel helemaal opnieuw beginnen. Maar dat is geen straf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• X-GeaR
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:26
Linksquest schreef op donderdag 3 december 2020 @ 07:56:
Weet niet of het al gemeld is, Worms Rumble is voor Playstation Plus members nu gratis te claimen, het gaat hier om zowel de Playstation 4 als Playstation 5 versie.

https://store.playstation...01526_00-7366148917983053
Ik moet zeggen dat Worms Rumble me enorm verrast. Wat een tof spel. Lekkere snelle potjes, mooie levels, zeer competitief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FMS schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:17:
[...]
Nog over GoW: save games van een gepatchde versie werken helaas niet met v 1.0. Dus je moet wel helemaal opnieuw beginnen. Maar dat is geen straf.
Hoe bedoel je dit precies? Ik heb een GoW save uit 2018 (fysieke game toentertijd) uit de cloud getrokken en op de PS5 gezet. De PS5 herkent die savegame prima, kan dus verder waar ik was gebleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
Hulleman schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:48:
[...]

Hoe bedoel je dit precies? Ik heb een GoW save uit 2018 (fysieke game toentertijd) uit de cloud getrokken en op de PS5 gezet. De PS5 herkent die savegame prima, kan dus verder waar ik was gebleven :)
Oude save naar nieuwe game gaat prima, nieuwe save naar oude game niet.

Althans, dat is hoe ik het interpreteer. Is GoW een van die games die unlocked is op v1.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 15:32
FMS schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:19:
Laat het gezegd zijn dat er mensen zijn die de PS5 wel mooi vinden.
[Afbeelding]

En hier weer een dump van mods die ik de laatste tijd voorbij zag komen. Persoonlijk blijf ik het origineel mooist vinden. [Afbeelding] blijft ook gaaf, maar al gepost.

[Afbeelding]
Groot verschil tussen dat zwart. Is dat laatste Vantablack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Hulleman schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:48:
[...]

Welke versie draai je? Als ik mijn oude saves uit de cloud haal, dan krijg ik een error wanneer ik ze in v 1.0 wil inladen. Mijn saves zijn uit begin 2019. Geen idee exact welle versie, maar sowieso gepatcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FMS schreef op maandag 7 december 2020 @ 15:56:
[...]

Welke versie draai je? Als ik mijn oude saves uit de cloud haal, dan krijg ik een error wanneer ik ze in v 1.0 wil inladen. Mijn saves zijn uit begin 2019. Geen idee exact welle versie, maar sowieso gepatcht.
Echt geen idee welke versie ik draai en welke versie mijn saves zijn. Kan ik nog wel even checken deze week.
@Michiel_1982. Ja, de initiële GoW versie heeft een performance mode. Draait de game op een unlocked framerate (max 60fps) @1080p. Nagenoeg locked 60fps op PS5. 1080p doet wel afbreuk aan de graphics, maar 60fps is wel echt lekker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:11
Ik heb Days Gone een uurtje of 10 bij een maat van mij gespeeld. Ik stapte halverwege het verhaal in, dus niet helemaal terecht. Maar ik kan me wel vinden dat het personage niet super boeiend is. Viel me op hoe veel cutscenes er wel niet in zaten. Verder was de motor niet het fijnste voertuig om te besturen zelfs na upgrades. Maar ik sprong al op een deels geupgrade motor, dus waarschijnlijk van scratch is het helemaal drama en dan voelt iedere verbetering natuurlijk super :D. Maar verder was het wel een leuke game hoor, niet de beste van de first party developpers, maar ja daar zitten ook wel zoveel pareltjes bij dat dit ook niet eens een groot probleem vind.
Ik ga deze zeker nog helemaal van het begin spelen, dus misschien dat ik mijn mening nog verander.

@Hulleman wat betreft TLOU2 kan je metacritic niet echt vertrouwen, heel veel slechte reviews zijn gemaakt toen de game net 1 uur uit was. Een deel van de reviewers brandde de game af vanwege politieke/geloofsovertuiging waarbij je kan afvragen of ze de game überhaupt wel hebben gespeeld. Maar dat Days Gone daar een 8.2 scoort is dan wel een teken, misschien dat de Days Gone fanclub aan review bombing heeft gedaan :D

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
cold_as_ijs schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:18:
@Hulleman wat betreft TLOU2 kan je metacritic niet echt vertrouwen, heel veel slechte reviews zijn gemaakt toen de game net 1 uur uit was. Een deel van de reviewers brandde de game af vanwege politieke/geloofsovertuiging waarbij je kan afvragen of ze de game überhaupt wel hebben gespeeld. Maar dat Days Gone daar een 8.2 scoort is dan wel een teken, misschien dat de Days Gone fanclub aan review bombing heeft gedaan :D
Exact. Het feit dat de professionele critics de game massaal loven is voor mij ook een teken dat het gewoon een luidruchtige kleine minderheid is die zich als stampvoetende kleuters gedragen. Ook gedragen door het feit dat TLOU2 gewoon ook Golden Joystick heeft gewonnen. Ben erg benieuwd naar de GOTY awards.

De gehele presentatie van TLOU2 is fenomenaal en mag van mij absoluut GOTY winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

yinx84 schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:33:
[...]

Exact. Het feit dat de professionele critics de game massaal loven is voor mij ook een teken dat het gewoon een luidruchtige kleine minderheid is die zich als stampvoetende kleuters gedragen. Ook gedragen door het feit dat TLOU2 gewoon ook Golden Joystick heeft gewonnen. Ben erg benieuwd naar de GOTY awards.

De gehele presentatie van TLOU2 is fenomenaal en mag van mij absoluut GOTY winnen.
Niet vergeten dat Fortnite in 2018 the TGJ-awards heeft gewonnen van titels als God of War en Red Dead Redemption 2. Veel belang zou ik daar nu ook niet aan hechten.

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:32
Ik ga binnenkort ook aan Days Gone beginnen. Zal het een kans geven en proberen het einde te halen.

Speel momenteel Ghostbusters Remastered op de PS5 en dat is een middelmatige game, alleen leuk als je een Ghostbusters fan bent want dan is het beter te verteren (domme AI van je collega's, repetitieve gameplay). Krijg wel elke keer een waarschuwing in beeld dat de BC niet optimaal is bij deze game maar ik heb nog geen bugs/glitches ondervonden. Nogmaals, alleen spelen als je een die-hard fan bent en het verhaal van Ghostbusters 3 wilt weten :P

Hiervoor heb ik FF7: Remake geprobeerd maar dat is niet mijn game.
Het origineel heb ik nooit gespeeld maar ik had jarenlang een romantisch beeld bij FF7: Een parel in de reeks, tranentrekker, meeslepend etc. maar de game komt ontzettend traag op gang om daar iets van mee te krijgen. Leveldesign vind ik hit en miss (soms denk ik wauw maar denk vaker weer in die lelijke industriële gebieden struinen), ongeïnspireerde zijmissies, krijg kromme tenen van sommige personages, hybride combat vind ik super op papier maar het is een zooitje in de praktijk (dodgen en blokken is onduidelijk en weinig effectief, geen combo's, telkens de actie pauzeren voor het menu) en vele secties in de game hebben een zeer hoog 'filler' gehalte. Mijn romantisch beeld is in scherven geëindigd ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik heb het weekend ook de ps5 binnengekregen van Bol.
Heb tot dusver Miles Morales en Spider-Man Remastered gespeel, wat zijn die games er waanzinnig uit zeg! Ik kom van de ps4 Slim af dus dat helpt ook wel mee denk ik.

Gisteren ook begonnen met God of War. Deze had ik al een tijdje liggen maar wilde ermee beginnen op de ps5.
Wat een geweldige game.
Grafisch fantastisch, met name gezien de leeftijd van de game, en de gameplay is ook erg cool.
Hier ga ik me voorlopig wel mee vermaken.

Verder Wilnis The Last of Us 2 nog aanschaffen, en Ghost of Tsushima.
Ben ik ook erg benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:00
Hulleman schreef op maandag 7 december 2020 @ 16:05:
[...]

Echt geen idee welke versie ik draai en welke versie mijn saves zijn. Kan ik nog wel even checken deze week.
@Michiel_1982. Ja, de initiële GoW versie heeft een performance mode. Draait de game op een unlocked framerate (max 60fps) @1080p. Nagenoeg locked 60fps op PS5. 1080p doet wel afbreuk aan de graphics, maar 60fps is wel echt lekker.
Hier staat beschreven hoe je versie 1.0 kan spelen, ook zonder disc. Heb zelf nog geen PS5 dus nog niet zelf kunnen testen.

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
https://www.resetera.com/...irst-half-of-2021.339898/

gerucht dat GT7 niet binnenkort uit gaat komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Goh, obv de track record van Polyphony Digital was dat zeker niet te voorspellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:15
Op de site van Bol staat de release op 31-12-2021. Maar misschien hebben ze die willekeurig gekozen om wat neer te kunnen zetten. Als het net zo gaat als bij 6 dan kunnen we nog wel even wachten en geloof ik het pas als ie er is.

[ Voor 11% gewijzigd door Dennisdn op 07-12-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Laatst online: 09:22
FMS schreef op maandag 7 december 2020 @ 17:36:
[...]

Goh, obv de track record van Polyphony Digital was dat zeker niet te voorspellen :P
Inderdaad, ik zou die game niet eerder dan 2023 verwachten. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nieuwe trailer van PlayStation:
  • Gran Turismo 7 is zo te zien een PS5 only game
  • Project Athia heeft een exclusivity deal van 2 (!) jaar.
  • Release data van zowel Ratchet & Clank als GT7 zijn simpelweg 2021, dus dat kan van alles zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
kazuka schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:52:
  • Gran Turismo 7 is zo te zien een PS5 only game
  • Project Athia heeft een exclusivity deal van 2 (!) jaar.
  • Release data van zowel Ratchet & Clank als GT7 zijn simpelweg 2021, dus dat kan van alles zijn :P
[YouTube: New and Upcoming Games | PS5]
Lol, waarom maken ze Project Athia dan niet helemaal exclusief 8)7 . Al is het dat natuurlijk wel nu in feite. Nouja, Nintendo brengt soms wel van die gedateerde meuk op de Switch uit natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kazuka schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:52:
Maar dan klopt die post over het niet uitkomen van GT7 in 2021 iig niet @v8power67 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

poor Leno schreef op maandag 7 december 2020 @ 19:01:
[...]

Maar dan klopt die post over het niet uitkomen van GT7 in 2021 iig niet @v8power67 :)
Afbeeldingslocatie: https://media1.tenor.com/images/d6834930a92848b7af08660b43172c57/tenor.gif?itemid=7910012

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:15:
[...]

Inderdaad, ik zou die game niet eerder dan 2023 verwachten. :+
En dat is waarschijnlijk gewoon waar:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Steven030 schreef op maandag 7 december 2020 @ 18:59:
[...]

Lol, waarom maken ze Project Athia dan niet helemaal exclusief 8)7 . Al is het dat natuurlijk wel nu in feite. Nouja, Nintendo brengt soms wel van die gedateerde meuk op de Switch uit natuurlijk
Dat kan nog gebeuren, maar dat hebben ze dus gedaan met FF16 omdat die een known franchise is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Cyberpunk review van IGN. Krijgt een 9, ze geven aan dat er wel wat bugs aanwezig zijn. Gespeeld op de PC.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice_1984
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 05-10 12:20
0619tje schreef op maandag 7 december 2020 @ 21:52:
[...]

Jaa ik hoop het! *O* *O*

Hoe bevalt jouwe maurice?
Ik heb hem nu net geïnstalleerd. De overdracht vanaf de PS4 gaat erg eenvoudig moet ik zeggen. Qua uiterlijk vind ik het een erg groot apparaat. Deze past niet in elke tv kast. Gelukkig een plek kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
Maurice_1984 schreef op maandag 7 december 2020 @ 22:59:
[...]

Ik heb hem nu net geïnstalleerd. De overdracht vanaf de PS4 gaat erg eenvoudig moet ik zeggen. Qua uiterlijk vind ik het een erg groot apparaat. Deze past niet in elke tv kast. Gelukkig een plek kunnen vinden.
Als je hem hier naast de XSX ziet, is het design wel mooi, maar hewoon lomp en beetje sneu. De UI, ondanks de klachten, is beter dan Microsoft, maar mijn mening.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flab007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2024
Eerste indrukken even na een uurtje of twee
gamen. Wat een apparaat! Echt heel soepeltjes. Qua totale beleving kan Microsoft hier nog wel wat van leren. Ik ben super tevreden met m’n XSX maar Sony heeft echt ervaring met de totale beleving. Dat merk je. En wat het echt compleet maakt is de controller. Ik heb een Elite 2 bij de XSX maar deze nieuwe dual sense controller geeft een heel nieuwe ervaring. Echt genieten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:41

WTM

Ik heb een drie games die ik destijds op ps3 gekocht heb die ook op ps4 konden. Assasins creed black flag, call of duty ghosts en battle field 4. Als ik me goed herinner kon ik die op os4 downloaden en moest ik ps3 schijf erin doen ter verificatie dat ik de game heb. Hoe kan ik dit op de ps5 geregeld krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:36
@Dennisdn die datum is zeker weten een place holder datum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:07
Ik heb de PS5 sinds day one. Nog steeds gruwelijk hoe het is om een spel te spelen op 60 fps. Ik begrijp de pc gamers wel, maar met deze controller is het gamen toch wel aangenamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:30
WTM schreef op maandag 7 december 2020 @ 23:57:
Ik heb een drie games die ik destijds op ps3 gekocht heb die ook op ps4 konden. Assasins creed black flag, call of duty ghosts en battle field 4. Als ik me goed herinner kon ik die op os4 downloaden en moest ik ps3 schijf erin doen ter verificatie dat ik de game heb. Hoe kan ik dit op de ps5 geregeld krijgen?
Probeer maar. Download de game en kijk of je het kan starten met een ps3 disc

Edit : forget about it

https://www.reddit.com/r/...ps3_to_ps4_upgrade_games/

[ Voor 11% gewijzigd door Cloud_VII op 08-12-2020 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
Heb de console nu sinds zaterdag maar wat een geweldig apparaat !

Hij heeft het bijzonder makkelijk met een spel zoals Black Ops 3, de fan slaat nauwelijks aan. Het enige wat geluid maakt af en toe is de disk drive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik heb de ps5 sinds zaterdag.
Groot apparaat, maar vind m eigenlijk best wel mooi. Vanwege de grootte staat hij wel achter de tv, ik kan hem niet kwijt in het meubel.

Ik vind hem bijzonder stil.
Geen coil whine of blazende ventilators oid.
Alleen de disc drive maakt wat geluid, maar dat is alleen tijdens het installeren en opstarten tot nu toe.

Ook nog geen vastlopers gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Laatst online: 13:15
Ik ben deze dagen de meest gespeelde spellen op de PS4 aan het downloaden om ze dit weekend naar een externe HDD over te zetten. Alleen heb ik slechts een ongebruikte 1TB in huis. Ik verwacht niet dat ik die snel vol heb. Maar stel ik wil over een jaar alsnog naar een 2TB(of meer). Is het dan ook makkelijk van de ene externe HDD naar de andere over te huizen of moet dan alles opnieuw gedownload worden en kan ik beter nu gelijk voor een grotere HDD gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:26
PS5 met en zonder muismat eronder tijdens het afspelen van een 4k blu-ray film, komt van een gebruiker van budgetgaming ThaBEN
Zie onderstaand filmpje. Ik heb mijn telefoon vanaf circa 1,5 meter laten filmen. Ik heb bij beide filmpjes de audio moeten boosten (exact evenveel geboost uiteraard) waardoor het verschil wellicht iets extremer klinkt dan in het echt, maar het resultaat in het filmpje spreekt voor.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Amaze86 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 07:30:
PS5 met en zonder muismat eronder tijdens het afspelen van een 4k blu-ray film, komt van een gebruiker van budgetgaming ThaBEN

[...]

[YouTube: (Read description!) PS5 disc drive with/without mouse pad noise comparison.]
Ik gruwel van dit filmpje, doe je een vergelijkende test voor geluid kan je de herrie van de ps5 niet horen door gigantische ruis 7(8)7
Anyway interessant experiment, zou betekenen dat het BD geluid relatief simpel te reduceren is. Misschien zelfs een kwestie van een dikkere demping onder de voet. Misschien dat een siliconen matje al voldoende is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

[YouTube: (Read description!) PS5 disc drive with/without mouse pad noise comparison.]
Wederom resonantie van een houten kastje dus?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laurens700 schreef op maandag 7 december 2020 @ 20:44:
Cyberpunk review van IGN. Krijgt een 9, ze geven aan dat er wel wat bugs aanwezig zijn. Gespeeld op de PC.
IGN is natuurlijk niet objectief. Zonder day-one patch schijnt de game gewoon niet af te zijn als je meerdere reviewers mag geloven. Zonder day-one patch zou je de game in feite nooit een voldoende kunnen geven, omdat het een onaf product is. Daarom wachten veel reviewers ook op de day-one patch en omdat ze meer tijd in de game willen steken. Anyway, deze game speel ik ergens volgend jaar wel met een next-gen patch en als de game is gladgestreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Hulleman schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:48:
[...]

IGN is natuurlijk niet objectief. Zonder day-one patch schijnt de game gewoon niet af te zijn als je meerdere reviewers mag geloven. Zonder day-one patch zou je de game in feite nooit een voldoende kunnen geven, omdat het een onaf product is. Daarom wachten veel reviewers ook op de day-one patch en omdat ze meer tijd in de game willen steken. Anyway, deze game speel ik ergens volgend jaar wel met een next-gen patch en als de game is gladgestreken.
Voor mij ook best case scenario. Wachten op de PS5 update en er vanuit gaan dat de bugs zijn platgeslagen... plus tegen die tijd is hij vast wel in de sale.

De hype is bij mij een beetje gaan liggen toen ik een screenshot zag van de map die letterlijk volgepropt zit met markers en extra objectives. Kreeg er een enorme Ubisoft vibe door en daar gruwel ik echt van.

[ Voor 12% gewijzigd door yinx84 op 08-12-2020 09:04 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nu de PS5 bijna een maand uit is kunnen we weer langzaamaan wat geruchtenmolens aan gaan zetten. :P

[ Voor 10% gewijzigd door Raem op 08-12-2020 09:11 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:02:
[...]

Voor mij ook best case scenario. Wachten op de PS5 update en er vanuit gaan dat de bugs zijn platgeslagen... plus tegen die tijd is hij vast wel in de sale.

De hype is bij mij een beetje gaan liggen toen ik een screenshot zag van de map die letterlijk volgepropt zit met markers en extra objectives. Kreeg er een enorme Ubisoft vibe door en daar gruwel ik echt van.
Ik heb nooit in de hypetrain gezeten voor deze game, net zoals bij the witcher 3. Die game speelde ik pas vorig jaar kerst. Ondanks dat die game toen al 4 jaar oud en wat mij betreft niet heel goed oud is geworden, heb ik me er echt goed mee vermaakt. De core gameplay is gewoon goed en hopelijk is dat bij CP ook zo. Maar een game die 9 jaar in ontwikkeling is (PS3/360 era) en tig maal is uitgesteld, maakt mij huiverig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
YakuzA schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 08:22:
[...]

Wederom resonantie van een houten kastje dus?
Dat zeg ik dan puur uit eigen ervaring dat het geen resonantie hoeft te zijn van het kastje. Het matje kan bepaalde trillingen dempen die het kastje bijvoorbeeld niet dempen. Oftewel het is gewoon de PS5 die staat te resoneren. Ik heb iets vergelijkbaars mijn mijn koffie apparaat. We hebben er een siliconen matje onder gelegd, gevolg is dat de kopjes onder het apparaat weg dansen en er op een onopvallend moment meer koffie in de lekbak zit dan in je kopje. Vaak is dat wanneer je juist die koffie het hardst nodig hebt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Raem schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:11:
Nu de PS5 bijna een maand uit is kunnen we weer langzaamaan wat geruchtenmolens aan gaan zetten. :P

[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
Ik vind dat Twitter maar een raar fenomeen. Waarom heb je 4 tweets nodig om iets over te brengen en gebruik je dan wel het goede platform?

Even on-topic: dit is gewoon iemand die hoopt op een game toch als ik het zo lees en niet iemand die daar mee bezig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Laatst online: 09-10 21:36

ijskonijn

Now MOVE!

[...]

Klinkt heel bekend!
Ik heb het ook gehad, Ikea tv meubel en je hoorde het behoorlijk, ook diezelfde bromtoon als in het filmpje.
Ik heb er een tegel van de puzzelmat van de dochter onder gelegd, en het geluid is inderdaad niet meer te horen.

Dat zijn van dit soort matten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D-pSDQZn45oxdxsibXEf4Gps6uQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/28SykTld7BYsin6tk7tXXVMv.jpg?f=fotoalbum_large :+

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

cold_as_ijs schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:28:
[...]

Dat zeg ik dan puur uit eigen ervaring dat het geen resonantie hoeft te zijn van het kastje. Het matje kan bepaalde trillingen dempen die het kastje bijvoorbeeld niet dempen. Oftewel het is gewoon de PS5 die staat te resoneren. Ik heb iets vergelijkbaars mijn mijn koffie apparaat. We hebben er een siliconen matje onder gelegd, gevolg is dat de kopjes onder het apparaat weg dansen en er op een onopvallend moment meer koffie in de lekbak zit dan in je kopje. Vaak is dat wanneer je juist die koffie het hardst nodig hebt :D
Houten kastjes hebben over het algemeen idd 0 demping :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84
Kyhfin schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:29:
[...]

Ik vind dat Twitter maar een raar fenomeen. Waarom heb je 4 tweets nodig om iets over te brengen en gebruik je dan wel het goede platform?

Even on-topic: dit is gewoon iemand die hoopt op een game toch als ik het zo lees en niet iemand die daar mee bezig is.
Die iemand is in dit geval wel de game director van God of War ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kyhfin schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:29:
[...]
Nee, zou er inderdaad niet teveel achter zoeken, maar dromen mag altijd. Zou wel vet zijn als Cory zelf met deze ideeën loopt voor een dikke PS exclusive. Maar ga er vanuit dat hij voorlopig zijn handen vol heeft aan God of War.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
ijskonijn schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:35:
[...]

Klinkt heel bekend!
Ik heb het ook gehad, Ikea tv meubel en je hoorde het behoorlijk, ook diezelfde bromtoon als in het filmpje.
Ik heb er een tegel van de puzzelmat van de dochter onder gelegd, en het geluid is inderdaad niet meer te horen.

Dat zijn van dit soort matten:
[Afbeelding] :+
Toch wel de 5 gebruikt he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
yinx84 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:41:
[...]

Die iemand is in dit geval wel de game director van God of War ;)
OH, die ken ik wel. Sympathieke kerel. Ondanks dat is het nog steeds een 'wish' volgens mij en niet iets waar hij zelf mee bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
Hulleman schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:12:
[...]

Ik heb nooit in de hypetrain gezeten voor deze game, net zoals bij the witcher 3. Die game speelde ik pas vorig jaar kerst. Ondanks dat die game toen al 4 jaar oud en wat mij betreft niet heel goed oud is geworden, heb ik me er echt goed mee vermaakt. De core gameplay is gewoon goed en hopelijk is dat bij CP ook zo. Maar een game die 9 jaar in ontwikkeling is (PS3/360 era) en tig maal is uitgesteld, maakt mij huiverig.
In welk opzicht vind je de game niet goed oud geworden?
Raem schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:11:
Had het hier van de week al met iemand over, dat het zoooo vet zou zijn als iemand daar een goede game van zou maken. :9~

[ Voor 21% gewijzigd door Henkie_NtA op 08-12-2020 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Ik heb het trouwens gemist, maar heeft @Donstil z'n PS5 uiteindelijk nog gecoat?

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Kyhfin schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 09:57:
[...]

OH, die ken ik wel. Sympathieke kerel. Ondanks dat is het nog steeds een 'wish' volgens mij en niet iets waar hij zelf mee bezig is.
Toevalligerwijs reageerde een developer op zijn tweet dat ze juist dat in het verleden geprobeerd hebben met Star Wars 1313 maar helaas gecanceld werd door Disney toen LucasArts werd gesloten.

Overigens, het gerucht gaat ook dat Cory Barlog niet met God of War bezig is maar met een ander project. Ragnarok zou in handen zijn van iemand anders binnen Santa Monica Studios.

Misschien weten we meer morgenavond na de Game Awards, hoewel ik niet verwacht dat Sony hier veel gaat delen. Die gaan toch liever voor hun eigen events met een State of Play of iets dergelijks. Persoonlijk hoop ik in elk geval op een release date voor Ratchet & Clank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

kazuka schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:36:
[...]
Overigens, het gerucht gaat ook dat Cory Barlog niet met God of War bezig is maar met een ander project. Ragnarok zou in handen zijn van iemand anders binnen Santa Monica Studios.
Ik mag toch hopen van niet, want de vorige GoW was echt zijn visie.
Als er iemand anders op zit moet je maar afwachten of het net zo goed wordt -O-

@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Oh, dit vind ik wel een heel goed idee trouwens. Ik heb bij mijn PS5 ook het idee dat de BD drive toch wat zoemt, en als we dat zouden kunnen reduceren door een simpel muismatje is het mooi snel opgelost.

Dank voor de link. Erg interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik ga vanavond ook een testje doen. Rubberen plaat onder en / of tussen de voet en PS5. Heb niet echt last, maar het begint langzaam aan de jeuken om te modden. Hoop ook dat we snel OEM faceplates sidepanels los kunnen kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door FMS op 08-12-2020 10:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 20:46
Bas170 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:37:
[...]

Ik mag toch hopen van niet, want de vorige GoW was echt zijn visie.
Als er iemand anders op zit moet je maar afwachten of het net zo goed wordt -O-
Volgens mij had Barlog wel een outline geschreven voor het verhaal en zal hij zich er vast mee bemoeien; maar ik kan me voorstellen dat met de laatste GoW het 'format' wel redelijk staat en hij het prima durft over te dragen aan iemand anders. Misschien zal hij niet als game directer in de credits staan maar bijvoorbeeld als producer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Ik kreeg veel opmerkingen over mijn ps5 die in een te krappe ruimte stond (foto 1) ik heb de situatie iets aangepast en de ps5 heeft nu 2x zoveel ruimte aan de bovenkant (foto 2) kastje staat altijd open met gamen.

Zou dit voldoende airflow zijn denken jullie?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9aKB4yDZSJh_G5hg6fQWoZlPG3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KYGC5xzFI0x06l3Vq7ZCl5MX.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ikz2J__2FmKwdUpf8CJ-26DS8yw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJt7gWo2Fs7i4kMkThh5J9Aw.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Bas170 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 10:33:
Ik heb het trouwens gemist, maar heeft @Donstil z'n PS5 uiteindelijk nog gecoat?
Yes sir

Donstil in "[PS5] PlayStation 5"

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Nice! Dat zal de lichtbalk van dat ding ook wel lekker dempen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bas170 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:18:
[...]

Nice! Dat zal de lichtbalk van dat ding ook wel lekker dempen denk ik.
Ja het staat zo in de zwarte kappen nu wel oke inderdaad.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 10:26

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb nog geen PS5 (dat wordt vast ergens halverwege 2021, want heb niet de tijd en energie om als een malle allemaal webshops in de gaten te houden), maar ik heb een redelijk simpele vraag:

Als een game upwards compatible is, bijvoorbeeld Cyberpunk 2077. Als ik daar de PS4 discversie van koop, wordt die disc dan geaccepteerd in de PS5? Of geldt die upwards compatibiliteit (of in elk geval dat je niet het spel nóg een keer moet kopen) alleen voor digitale aankopen? Heeft iemand al PS4 discs getest?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Theo27 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:13:
Zou dit voldoende airflow zijn denken jullie?
Ik neem aan dat het dan de bedoeling is van het kastje open te laten tijdens het gamen ? Probleem blijft een beetje dat de warme lucht die er achteraan uit komt, nergens weg kan. Die zal dus naar de voorkant geduwd worden waardoor de fan toch deels zijn eigen warme lucht zal inzuigen, denk ik. Maar met de ruimte errond, en de grootte van de deur (mits open), zal het nog wel genoeg koelen, denk ik.

Maar gezien je toch de controllers op de kast zet, kun je m.i. dan even goed de console zelf daar zetten, in vertikale positie. Is gewoon geen zicht van tijdens het gamen die kast open te staan hebben, vind ik persoonlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 23:22
Theo27 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:13:
Ik kreeg veel opmerkingen over mijn ps5 die in een te krappe ruimte stond (foto 1) ik heb de situatie iets aangepast en de ps5 heeft nu 2x zoveel ruimte aan de bovenkant (foto 2) kastje staat altijd open met gamen.

Zou dit voldoende airflow zijn denken jullie?[Afbeelding][Afbeelding]
ik heb een soortgelijke situatie. Na een paar uur goed gamen heb ik denk 2x de fan aan horen slaan, verder niet. Ja het voelt warm aan.. maar volgens mij niet schokkend :)

Denk dat miljoenen mensen dat ding in een afgesloten kast hebben staan omdat ze geen flauw benul hebben van "airflow" e.d.

eventuele optie kan nog zijn de achterkant/onderkant van de kast open te maken (ik heb zelf een soort kabelsleuf zitten daar waar een klein beetje lucht kan ontsnappen) maar is vrij drastisch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

spaceboy schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:30:
Heeft iemand al PS4 discs getest?
PS4 disc van AC Valhalla is gewoon bruikbaar in de PS5.
Je kunt hem spelen als PS4 spel of er voor kiezen om hem gratis (in dit geval, verschilt per spel!) te upgraden naar de PS5 versie. Je moet dan wel nog steeds altijd de disc gebruiken om het te spelen.

[ Voor 36% gewijzigd door Bas170 op 08-12-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
beste alle,

kan je nou fysieke exemplaren van de PS4 bijvoorbeeld spelen op de PS5? is dit mogelijk er zijn wat aanbiedingen hier die ik wil benuttten. Dat ik dan nu voordelig koop, en dan later op de PS5 kan spelen... Heb geen PS4 meer helaas, maar de games wil ik absoluut spelen.

DayZ, Ghost, TLOU2 voor 35,- vandaar dat ik het vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkje3
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 12:52
theduke1989 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:40:
beste alle,

kan je nou fysieke exemplaren van de PS4 bijvoorbeeld spelen op de PS5? is dit mogelijk er zijn wat aanbiedingen hier die ik wil benuttten. Dat ik dan nu voordelig koop, en dan later op de PS5 kan spelen... Heb geen PS4 meer helaas, maar de games wil ik absoluut spelen.

Zolang je een PS5 met disc drive hebt, kan dit gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim01
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:31
beste alle,

Ja je kunt gewoon PS4 disc's op je PS5 gebruiken.

Uiteraard moet je dan niet de PS5 Digital Edition kopen

[ Voor 5% gewijzigd door Tim01 op 08-12-2020 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 16:51
beste alle,

Discs bedoel je? Dat is mogelijk ja, je kunt de PS4 disc gewoon in de PS5 (disc edition) stoppen en spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-10 09:29
Ah super, dan wordt dat wat games inkopen doen. De PS4 versies worden dan automatisch ook ge-upgrade. Dus ik weet dat er bijvoorbeeld voor ghost of tschusima een patch is. Wordt dit meegenomen of moet je daarvoor dan weer de digital version hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theduke1989 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:46:
De PS4 versies worden dan automatisch ook ge-upgrade. Dus ik weet dat er bijvoorbeeld voor ghost of tschusima een patch is. Wordt dit meegenomen of moet je daarvoor dan weer de digital version hebben?
Voor games waar er een gratis PS5 upgrade is, kun je dat inderdaad ook van een PS4 disk. Eigenlijk is er bij die games totaal geen reden om de PS5 versie (die bijna steeds duurder is) te kopen. Meer zelfs, een PS4 disk kan je dan nog altijd ook op een PS4 spelen, terwijl de PS5 disk enkel op PS5 te spelen is. Je krijgt dus effectief minder waar voor je geld met een PS5 versie, ondanks dat je meer betaalt.

De upgrade gebeurt wel niet automisch, denk ik. Heb zelf geen upgradeable disks om mee te testen, maar zelfs met digitale PS4 games die een gratis upgrade hebben, is het toch niet altijd even evident om ervoor te zorgen dat je op je PS5 ook effectief de PS5 versie staan hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

beste alle,

Bas170 in "[PS5] PlayStation 5"

Letterlijk 1 reactie boven je ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 10:59
Ik denk dat dit soort vragen/info in de topicstart moet komen. Deze komen steeds weer terug. En nog mooier zou zijn een lijst per game of daar nou wel of niet een patch voor is. Want het hangt namelijk ook weer af van welke game je speelt. Sommige moet je patchen, anderen juist weer niet, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 13:40
ls789 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:35:
[...]

ik heb een soortgelijke situatie. Na een paar uur goed gamen heb ik denk 2x de fan aan horen slaan, verder niet. Ja het voelt warm aan.. maar volgens mij niet schokkend :)

Denk dat miljoenen mensen dat ding in een afgesloten kast hebben staan omdat ze geen flauw benul hebben van "airflow" e.d.

eventuele optie kan nog zijn de achterkant/onderkant van de kast open te maken (ik heb zelf een soort kabelsleuf zitten daar waar een klein beetje lucht kan ontsnappen) maar is vrij drastisch
Imho valt het allemaal wel mee met de warmte. Heb dat ding in nog veel krappere ruimte staan dan op fotos.

Warme lucht stijgt op en vind daarna zijn uitweg wel.

Edit: mits er een uitweg is ofcourse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Thijs schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:54:
Ik denk dat dit soort vragen/info in de topicstart moet komen. Deze komen steeds weer terug. En nog mooier zou zijn een lijst per game of daar nou wel of niet een patch voor is. Want het hangt namelijk ook weer af van welke game je speelt. Sommige moet je patchen, anderen juist weer niet, etc.
Ik zou voor het merendeel van de vragen gewoon linken naar: https://blog.playstation..../09/ps5-the-ultimate-faq/

En naar: www.google.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
  • Laatst online: 23-08 16:32
theduke1989 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:46:
Ah super, dan wordt dat wat games inkopen doen. De PS4 versies worden dan automatisch ook ge-upgrade. Dus ik weet dat er bijvoorbeeld voor ghost of tschusima een patch is. Wordt dit meegenomen of moet je daarvoor dan weer de digital version hebben?
Let op, voor niet alle games is een patch. Je noemt TLOU2 (die je overigens voor 25 kunt krijgen ipv 35), daar is geen PS5 patch voor, dus je speelt de PS4 versie. Ik moest voor de Borderlands 3 ps4 disc de ps5 versie gratis "kopen" in de store, standaard werd de ps4 versie geïnstalleerd. Gaat dus niet automatisch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:21
Twixie schreef op zaterdag 5 december 2020 @ 10:59:
[...]

Trouwens op de Tweakers podcast had Jur het ook al over de nieuwe COD waar blijkbaar veel mensen, inclusief hijzelf, zonder het te beseffen de PS4 versie aan het spelen waren. 8)7
blijkbaar was sony het ook met je eens, er is blijkbaar een firmware update geweest, als ik nu een ps4 versie start op mijn ps5 en er is een ps5 versie beschikbaar, dan krijg ik een groot scherm waarin staat dat ik de ps4 versie ga gebruiken, maar dat er wel een ps5 versie beschikbaar is. Onderin datzelfde scherm kun je dan kiezen welke versie je wilt spelen.

Dus het is inderdaad enorm versimpeld nu en wordt je tijdens het starten gewezen op het feit dat je de ps4 versie wil gaan spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-10 20:54

Gregory76

Sony PlayStation freak

robinez schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 12:02:
[...]

blijkbaar was sony het ook met je eens, er is blijkbaar een firmware update geweest, als ik nu een ps4 versie start op mijn ps5 en er is een ps5 versie beschikbaar, dan krijg ik een groot scherm waarin staat dat ik de ps4 versie ga gebruiken, maar dat er wel een ps5 versie beschikbaar is. Onderin datzelfde scherm kun je dan kiezen welke versie je wilt spelen.

Dus het is inderdaad enorm versimpeld nu en wordt je tijdens het starten gewezen op het feit dat je de ps4 versie wil gaan spelen.
Oh, fijn! Ik vond het ook wat onduidelijk namelijk. Het is bij mij ook voorgekomen dat ik echt mijn best deed een PS5 versie te installeren, waar later bleek dat ik toch de PS4 versie had.
Daar zijn we nu dus vanaf, lijkt het. Top.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 23:25
giantgiantus schreef op zondag 6 december 2020 @ 11:16:
[...]

Netflix ook. Is al sinds PS4 niet te gebruiken. Devies is gewoon app van je tv te gebruiken.
Netflix heb ik geen problemen mee. Of moet dat van origin nog feller zijn? :|

Ik heb contact opgenomen met support en ze ging bij de technische dienst een ticket aanmaken. Lijkt mij dat ze hier wel al van op de hoogte zijn? to be continued.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
@Theo27

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p6049tpZa_cu9iQ_vMDGymdRrKM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fzV33K4EPBNDyYknNx2qxhXm.jpg?f=fotoalbum_large

Kost je een half uurtje tijd, en een paar tientjes.
Deur staat op een klein kiertje hier, koel en geruisloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
burnoutpc schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:29:
[...]

Netflix heb ik geen problemen mee. Of moet dat van origin nog feller zijn? :|

Ik heb contact opgenomen met support en ze ging bij de technische dienst een ticket aanmaken. Lijkt mij dat ze hier wel al van op de hoogte zijn? to be continued.
Alles wat je in Netflix kijkt zit in een HDR container op de PS4/ps5. Als het je niet opvalt weet je iig dat je teveel betaald hebt als je een dure tv hebt gekocht😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Laatst online: 07-10 11:21
Heeft iemand nog een suggestie voor een receiver die goed werkt met de PS5 en een CX65? Mijn huidige receiver is al best oud en zou wel een nieuwe willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Erapaz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:58:
[...]

Je noemt TLOU2 (die je overigens voor 25 kunt krijgen ipv 35), daar is geen PS5 patch voor, dus je speelt de PS4 versie.
Niet helemaal waar, want TLOU2 heeft adaptive trigger support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 14:04
Erapaz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 11:58:
[...]

Let op, voor niet alle games is een patch. Je noemt TLOU2 (die je overigens voor 25 kunt krijgen ipv 35), daar is geen PS5 patch voor, dus je speelt de PS4 versie. Ik moest voor de Borderlands 3 ps4 disc de ps5 versie gratis "kopen" in de store, standaard werd de ps4 versie geïnstalleerd. Gaat dus niet automatisch.
er staat misschien dat het de PS4 versie is maar TLOU2 is met de PS5 in het achterhoofd ontwikkeld waardoor de game wel een PS5 versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
yinx84 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:55:
[...]

Moet ik dat dan nog ergens separaat aanzetten? Ik merk er namelijk helemaal niets van in-game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
yinx84 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:55:
[...]

Nee heeft ie niet. Ik speel het op de PS5 en die adaptive trigger zit er helaas niet in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
AppleFan2007 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:59:
[...]

er staat misschien dat het de PS4 versie is maar TLOU2 is met de PS5 in het achterhoofd ontwikkeld waardoor de game wel een PS5 versie is.
Nee, is een PS4 game die misschien ook getest is op de PS5, maar het is zeker geen PS5 versie (staat ook gewoon PS4 bij) en hij loopt zelfs niet beter dan op de PS4 pro. Game is gewoon 30fps 1440p, terwijl bijvoorbeeld Rise of the Tombraider wel 60fps haalt op de PS5 als PS4 game.

Hier de analyse, alleen de laadtijden zijn marginaal sneller op de PS5, voor de rest hetzelfde als op de PS4 pro:

[ Voor 18% gewijzigd door Erapaz op 08-12-2020 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56

CyBeRSPiN

sinds 2001

stfnz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:50:
Heeft iemand nog een suggestie voor een receiver die goed werkt met de PS5 en een CX65? Mijn huidige receiver is al best oud en zou wel een nieuwe willen.
Helaas is er zover ik weet nog geen receiver die probleemloos is met HDMI 2.1. Mogelijk komen er patches, maar beter lijkt het om even te wachten op de nieuwe modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Rck010 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:40:
@Theo27

[Afbeelding]

Kost je een half uurtje tijd, en een paar tientjes.
Deur staat op een klein kiertje hier, koel en geruisloos.
Wow erg netjes gedaan zo. Wat heb ik.hier precies voor nodig als ik vragen mag?

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schaapiej
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-10 05:52
Theo27 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:41:
[...]

Wow erg netjes gedaan zo. Wat heb ik.hier precies voor nodig als ik vragen mag?
In ieder geval niet zoals ik geen geduld hebben en twee linker handen! :p

<GoT>NightStalker

Pagina: 1 ... 43 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord