Ik vond zowel Days Gone als Ghost of Tsushima heel traag op gang komen. De eerste paar uren is het een erg standaard open world template game met matige wapens en niet bijzonder boeiende personages. Echter vanaf het 3e kamp in Days Gone en vanaf Act II in GoT vond ik het steeds beter worden en heb ik me er uiteindelijk erg goed mee vermaakt. De main stories in beide games vond ik ook wel boeiend en inderdaad de mysterieuze NERO side missions van Days Gone zaten leuk in elkaar. Je wilde graag weten wat er nu schuil ging achter die organisatie. Daarnaast was de Legends uitbreiding van GoT echt geniaal.Hulleman schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:57:
[...]
Het is wat mij betreft een hele middelmatige game. Toffe setting, tof idee, die hordes zijn echt indrukwekkend, maar voor de rest is het op z'n best pure middelmaat. Het hoofdpersonage is wat mij betreft de meest ongeïnteresseerde drol die ik ooit gezien heb. Zelfs zijn catchfrases zijn vreselijk irritant, wanneer hij bijvoorbeeld zijn motor tankt of zichzelf geneest. De openwereld nodigt totaal niet uit om te gaan exploren, omdat er niks te exploren valt en er geen noemenswaardige beloningen tegen overstaan. Ik heb de game uitgespeeld, omdat ik het verhaal leuk vond en benieuwd was hoe het af zou lopen. Vooral met die kerel in de helicopter vond ik interessant genoeg om door te spelen.
Maar totaal niet eens met @FMS (zoveel mensen zoveel smaken). Er hing best een grote hype rond die game, voornamelijk om die hordes, maar dat is eigenlijk ook het enige wat die game indrukwekkend maakt. Dus ik snap wel dat ze dat steeds lieten zien in de trailers.
Ghost of Tsushima heb ik op de PS4 denk ik tot 1/3 gespeeld en daar bekruipt me hetzelfde gevoel als Days Gone... Echt wel een betere game, maar op onderdelen ontstijgt het de middelmaat zeker niet. De openwereld voelt bijvoorbeeld ook overbodig en oninteressant aan. De characters in de game (helemaal de non-main characters) zijn zo levendig als een kartonnen plank en komen zo uit 2005 gelopen. Stoor ik me echt enorm aan. GoT wil ik op de PS5 nog wel doorspelen, omdat ie daar ook op 60fps draait. Wellicht doet dat nog wat met de ervaring.
Ben benieuwd wat je van jedi fallen order vindt. Die staat ook nog wel op mijn lijstje om op de PS5 te spelen.
Hopelijk zijn de vervolgen met name de eerste paar uren een stuk boeiender want ik denk mede hierdoor dat veel mensen te vroeg zijn afgehaakt.