Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Erapaz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:30:
[...]

Nee heeft ie niet. Ik speel het op de PS5 en die adaptive trigger zit er helaas niet in.
Volgens deze bron wel:

https://www.thesixthaxis....us-2-ps5-update-enhanced/

Heb hem zelf nog niet maar dit kwam ik toevallig tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
AeronNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:49:
[...]

Volgens deze bron wel:

https://www.thesixthaxis....us-2-ps5-update-enhanced/

Heb hem zelf nog niet maar dit kwam ik toevallig tegen.
Heb er 20+ uur inzitten op de de PS5 , alle wapens gehad inclusief de boog, geen adaptive triggers, geen haptic feedback, alleen rumble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Ok, das wel jammer.
Als ik erop Google zegt zo’n beetje iedere website dat het erin moet zitten.

Edit: op diverse fora word gemeld dat het er niet in zit, ondanks de vele berichten dat het er wel in zou zitten.

Hoe bevalt de game?
Staat zeker op mijn wishlist, wat ik er van gezien heb ziet er heel vet uit!

[ Voor 22% gewijzigd door AeronNL op 08-12-2020 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
AeronNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:55:
Ok, das wel jammer.
Als ik erop Google zegt zo’n beetje iedere website dat het erin moet zitten.

Edit: op diverse fora word gemeld dat het er niet in zit, ondanks de vele berichten dat het er wel in zou zitten.

Hoe bevalt de game?
Staat zeker op mijn wishlist, wat ik er van gezien heb ziet er heel vet uit!
Ja, ik had het ook gelezen, erg jammer dat het er niet in zit. Is verder een hele vette game, ik vind zelf het verhaal ook erg goed, in tegenstelling tot sommige comments en reviews vind ik juist dat ze de goede richting hebben gekozen. Het geeft zoveel meer diepgang aan het verhaal van deel 1.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Theo27 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 18:41:
[...]

Wow erg netjes gedaan zo. Wat heb ik.hier precies voor nodig als ik vragen mag?
Ik heb het hier eerder uitgelegd:

Rck010 in "[PS5] PlayStation 5"

Inmiddels een tweede fan, incl. fan splitter aangesloten, om het geheel nog stiller en koeler te krijgen, maar 1x 140mm is waarschijnlijk genoeg.

Hier nog een paar extra foto's van het geheel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LD4q1W4Pxnu710iGCLgnUluJUYw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7JK5tDB40sd6U5GIcNV4ykb0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hlJAyaAeJHQfN_uiy6dlPenKiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dLknbqkH4ilGEUMZM9vwA2Jc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnPJ65BdGxCbCRBbkA89BZpe0tA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l094cNLWOErg033t41N46hO9.jpg?f=fotoalbum_large

Bij vragen kan je altijd even PM sturen, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
Erapaz schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:02:
[...]

Ja, ik had het ook gelezen, erg jammer dat het er niet in zit. Is verder een hele vette game, ik vind zelf het verhaal ook erg goed, in tegenstelling tot sommige comments en reviews vind ik juist dat ze de goede richting hebben gekozen. Het geeft zoveel meer diepgang aan het verhaal van deel 1.
Cool, ik heb zelf deel 1 nooit gespeeld (shame, I know), maar heb helaas geen tijd genoeg om elke game te spelen, dus ik kijk denk ik een recap van deel 1 en dan beginnen met deel 2.
Ik weet het, dit is waarschijnlijk niet de juiste manier, maar ook omdat de reviews aangeven dat deel 2 veel zaken uit deel 1 verbeterd wil ik meteen met deel 2 beginnen.
Ben heel erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
AeronNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:25:
[...]

Cool, ik heb zelf deel 1 nooit gespeeld (shame, I know), maar heb helaas geen tijd genoeg om elke game te spelen, dus ik kijk denk ik een recap van deel 1 en dan beginnen met deel 2.
Ik weet het, dit is waarschijnlijk niet de juiste manier, maar ook omdat de reviews aangeven dat deel 2 veel zaken uit deel 1 verbeterd wil ik meteen met deel 2 beginnen.
Ben heel erg benieuwd!
Je kan ook een full playthrough kijken en dan alle niet movie-scenes een beetje vooruit spoelen. Kost iets meer tijd, maar ben je er ook zo door. Ik doe dat nu 's ochtends voor werktijd af en toe om even wakker te worden en ik toch geen reistijd heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeronNL
Kyhfin schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:42:
[...]

Je kan ook een full playthrough kijken en dan alle niet movie-scenes een beetje vooruit spoelen. Kost iets meer tijd, maar ben je er ook zo door. Ik doe dat nu 's ochtends voor werktijd af en toe om even wakker te worden en ik toch geen reistijd heb.
Goeie tip,
Daarmee krijg ik toch wat meer mee van het verhaal.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXOODD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-10 19:11
Rck010 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:23:
[...]

Inmiddels een tweede fan, incl. fan splitter aangesloten, om het geheel nog stiller en koeler te krijgen, maar 1x 140mm is waarschijnlijk genoeg.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat een mooie oplossing! Heb je toevallig ook een link naar welke splitter je hebt gebruikt? Ik ben een complete noob met case fans, molex, pwm, etc. 8)7

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdagochtend geluk gehad en een PS5 kunnen bestellen bij Bol. De levering zou 10 december plaatsvinden, maar ik kreeg nog dezelfde avond een track&trace code en op zaterdag, tegen de avond, werd de grote mooie mooie doos bezorgd. Net op tijd voor pakjesavond. <+:)

Ben van origine een Nintendo-gamer, maar heb ook redelijk wat gespeeld op de verschillende Xbox consoles. Met Playstation heb ik de minste ervaring. Heb kort een PS3 en PS4 gehad, maar vanwege beperkte tijd heb ik daar nooit veel op gespeeld en daarom ook weer verkocht.

De afgelopen dagen redelijk wat gespeeld op de PS5 en ik ben zeer positief. Het design is veelbesproken en weet nog steeds niet wat ik er nu precies van vind, maar het is in ieder geval bijzonder en het voelt speciaal. Een echte eyecatcher.

Qua geluidsproductie heb ik geen klachten. Iets meer hoorbaar dan de XSX, maar niet noemenswaardig. Vind het een stil apparaat.

De hele ervaring qua UI voelt erg soepel en oogt prachtig. 4K HDR is echt een grote plus. Wat ook fijn is, is dat bij de PS5 geen irritant geknipper is bij de overgang tussen UI en opstarten game.. Dat zorgt voor een soepele ervaring.

De dualsense ligt goed in de hand, voelt ook premium. De extra functies vind ik tof, maar minder bijzonder dan de reviews doen geloven IMO.

Astro’s Playroom is inmiddels platinum (wat een toffe techdemo) en ben nu net begonnen aan Spiderman Remastered. Eerste indruk is goed (60fps is fijn!), dus ga daar eens flink mee aan de slag.

De meeste van mijn vrienden gamen niet of gamen niet op een Playstation, dus ik heb 0 vrienden. B-) :+ Mocht iemand het leuk vinden om mij toe te voegen: zie handtekening. (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
XXOODD schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:34:
[...]

Wat een mooie oplossing! Heb je toevallig ook een link naar welke splitter je hebt gebruikt? Ik ben een complete noob met case fans, molex, pwm, etc. 8)7
Zoiets:

https://www.bol.com/nl/p/...zq9Odg.1_4.6.ProductTitle

Een 3-pin fan splitter, geen 4-pin wamt die zijn voor PWM fans.
Met beetje zoeken vind je ze nog wel goedkoper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erapaz
AeronNL schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:25:
[...]

Ben heel erg benieuwd!
Ik zou toch deel 1 spelen. Ik heb ook zeer weinig tijd om te gamen, maar speciaal daarvoor de PS4 gekocht. Deel 1 is echt heel goed, en de remaster ziet er nu nog top uit. Juist doordat je het verhaal zelf beleefd is deel 2 ook beter. Desnoods speel je hem op medium of easy zodat je er sneller doorheen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:28
Verwijderd schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 21:55:
Vrijdagochtend geluk gehad en een PS5 kunnen bestellen bij Bol. De levering zou 10 december plaatsvinden, maar ik kreeg nog dezelfde avond een track&trace code en op zaterdag, tegen de avond, werd de grote mooie mooie doos bezorgd. Net op tijd voor pakjesavond. <+:)

Ben van origine een Nintendo-gamer, maar heb ook redelijk wat gespeeld op de verschillende Xbox consoles. Met Playstation heb ik de minste ervaring. Heb kort een PS3 en PS4 gehad, maar vanwege beperkte tijd heb ik daar nooit veel op gespeeld en daarom ook weer verkocht.

De afgelopen dagen redelijk wat gespeeld op de PS5 en ik ben zeer positief. Het design is veelbesproken en weet nog steeds niet wat ik er nu precies van vind, maar het is in ieder geval bijzonder en het voelt speciaal. Een echte eyecatcher.

Qua geluidsproductie heb ik geen klachten. Iets meer hoorbaar dan de XSX, maar niet noemenswaardig. Vind het een stil apparaat.

De hele ervaring qua UI voelt erg soepel en oogt prachtig. 4K HDR is echt een grote plus. Wat ook fijn is, is dat bij de PS5 geen irritant geknipper is bij de overgang tussen UI en opstarten hame.. Dat zorgt voor een soepele ervaring.

De dualsense ligt goed in de hand, voelt ook premium. De extra functies vind ik tof, maar minder bijzonder dan de reviews doen geloven IMO.

Astro’s Playroom is inmiddels platinum (wat een toffe techdemo) en ben nu net begonnen aan Spiderman Remastered. Eerste indruk is goed (60fps is fijn!), dus ga daar eens flink mee aan de slag.

De meeste van mijn vrienden gamen niet of gamen niet op een Playstation, dus ik heb 0 vrienden. B-) :+ Mocht iemand het leuk vinden om mij toe te voegen: zie handtekening. (y)
Sure en je mag mij ook wel toevoegen hoor: tcviper 😀 speel verl the last of us, battlefield 4 en spiderman voor nu op de 5 love the console!

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

De hele ervaring qua UI voelt erg soepel en oogt prachtig. 4K HDR is echt een grote plus. Wat ook fijn is, is dat bij de PS5 geen irritant geknipper is bij de overgang tussen UI en opstarten hame.. Dat zorgt voor een soepele ervaring.

Je mag mij ook wel toevoegen(psn: vijfkeervijf), speel af en toe online met vrienden of collega’s.

En dan gewoon Borderlands 3, Fall Guys of Rocket League.
Ben verder meer van het offline gamen.

Maar online kan zeker wel leuk zijn!

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:41

WTM

Cloud_VII schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 00:13:
[...]

Probeer maar. Download de game en kijk of je het kan starten met een ps3 disc

Edit : forget about it

https://www.reddit.com/r/...ps3_to_ps4_upgrade_games/
Waar zou je kunnen klagen hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casual_T
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 22:43
Heb sinds launch day een PS5 in huis en ik moet zeggen, ik mis wel wat goede launch games. Spiderman MM uitgespeeld en de Remastered versie ga ik nu niet aan beginnen.

Verder zijn de huidige games niet mijn cup of tea en kijk ik uit naar het moment dat er nieuwe release dates worden aangekondigd. Nog meer mensen die wel een nieuwe game kunnen gebruiken? :)

Hopen dat Ratchet & Clank in Q1 2021 komt en misschien een GT7?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Genestealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 20:43
Rck010 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 19:23:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook ik heb 2 fans ingebouwd (120mm) in mijn kast. Wat ik echter anders heb gedaan is 1 fan andersom geplaatst in tegenstelling van de andere fan. Hierdoor blaast 1 fan warme lucht uit de kast en 1 fan voorziet de kast van koude/frisse lucht.

Zodanig geplaatst dat de frisse lucht aan de kant binnenkomt van de ps5 en waar de ps5 warme lucht afvoert heb ik de andere fan geplaatst. Zo heb je een continue circulatie en garantie op de juiste cooling voor je oh zo waardevolle playstation 5.

Aansturing doe ik verder door een 12v adapter die ik nog had liggen en de fans (rode en zwarte draad) er netjes op gemonteerd. Lees, solderen en krimpkous. Doormiddel van een slimme 220plug (lidl €10) stuur ik de fans automatisch aan zodra de ps5 aan gaat door slimmigheid van domotica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Genestealer schreef op woensdag 9 december 2020 @ 00:24:
[...]

Ook ik heb 2 fans ingebouwd (120mm) in mijn kast. Wat ik echter anders heb gedaan is 1 fan andersom geplaatst in tegenstelling van de andere fan. Hierdoor blaast 1 fan warme lucht uit de kast en 1 fan voorziet de kast van koude/frisse lucht.

Zodanig geplaatst dat de frisse lucht aan de kant binnenkomt van de ps5 en waar de ps5 warme lucht afvoert heb ik de andere fan geplaatst. Zo heb je een continue circulatie en garantie op de juiste cooling voor je oh zo waardevolle playstation 5.

Aansturing doe ik verder door een 12v adapter die ik nog had liggen en de fans (rode en zwarte draad) er netjes op gemonteerd. Lees, solderen en krimpkous. Doormiddel van een slimme 220plug (lidl €10) stuur ik de fans automatisch aan zodra de ps5 aan gaat door slimmigheid van domotica.
Een intake en exhaust werkt alleen goed als je er de ruimte voor hebt (intake op de bodem/exhaust bovenin). In de Besta (40x38) van mij werkt dit niet, omdat de kast te klein is om fatsoenlijk te kunnen circuleren.

Ik heb het deurtje op een klein kiertje staan zodat de PS5 frisse lucht kan aanzuigen, en de twee 140mm fans aan de achterzijde zorgen ervoor dat de warme lucht uit de kast verdwijnt. Zonder te overdrijven voel ik geen verschil in de kast, of erbuiten na een game sessie van een aantal uur. Tevens is het geheel geruisloos omdat de140mm fans van zichzelf al stil zijn, maar nu beide op 6v draaien ipv 12v.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:39
Oh ik kan maar niet in Assasin's Creed Valhalla komen. Wel een leuk spel als je van zelf een beetje rondhangen houdt maar ik kon er niet meer tegen dat het poppetje waar je mee speelt constant aan alles gaat hangen en kleven. Dus weg ermee.

Ik ben nu lekker bezig in No Mans Sky en die ziet er goed uit en speelt ook erg goed op de ps5. Hiernaast maken ze ook een beetje gebruik van de nieuwe controller. Maar mocht je nog een goede space exploration game zoeken dan is No Mans Sky zeker een aanrader, ...tot Cyberpunk binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
GranCanaria schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:32:
Oh ik kan maar niet in Assasin's Creed Valhalla komen. Wel een leuk spel als je van zelf een beetje rondhangen houdt maar ik kon er niet meer tegen dat het poppetje waar je mee speelt constant aan alles gaat hangen en kleven. Dus weg ermee.

Ik ben nu lekker bezig in No Mans Sky en die ziet er goed uit en speelt ook erg goed op de ps5. Hiernaast maken ze ook een beetje gebruik van de nieuwe controller. Maar mocht je nog een goede space exploration game zoeken dan is No Mans Sky zeker een aanrader, ...tot Cyberpunk binnen is.
Cyberpunk lijkt in vele opzichten een copy van uni games. De hele map staat vol met icoontjes. Voor mijn gevoel komt die game een aantal jaar te laat. Als dat zo zou zijn is het wel jammer. De sfeer is geweldig namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:39
giantgiantus schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:38:
[...]

Cyberpunk lijkt in vele opzichten een copy van uni games. De hele map staat vol met icoontjes. Voor mijn gevoel komt die game een aantal jaar te laat. Als dat zo zou zijn is het wel jammer. De sfeer is geweldig namelijk.
Ach we gaan het zien. Cyberpunk is een spel waar ik al heel lang op wacht. Het spel heeft wat bugs las ik echter zullen ze die wel snel verhelpen. Voor mij hoeft dit spel niet perfect te zijn. Na deus ex was ik wel weer toe aan nieuw cyberpunk materiaal en dat heeft helaas eventjes geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:53
Weet iemand hoe HDR10 van een Samsung Qe65Q64R te activeren op de PS5? Of ervaringen met HDR en PS5?

De HDR functie blijft grijs en de PS5 geeft aan dat deze functie niet ondersteund wordt..... in de TV kan ik geen functie vinden dit aan of uit te zetten....

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Laatst online: 16:43
giantgiantus schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:42:
[...]

Alles wat je in Netflix kijkt zit in een HDR container op de PS4/ps5. Als het je niet opvalt weet je iig dat je teveel betaald hebt als je een dure tv hebt gekocht😂
Als je een dure tv hebt, is de kans juist groot dat de HDR weergave goed is en zou het je wel op moeten vallen. Als het je niet opvalt, dan weet je dat tv HDR ondersteunt, maar niet weer kan geven. Mooi stukje marketing :Y)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
AppleFan2007 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 17:59:
[...]

er staat misschien dat het de PS4 versie is maar TLOU2 is met de PS5 in het achterhoofd ontwikkeld waardoor de game wel een PS5 versie is.
Hoe kom je er bij dat die game met de PS5 in het achterhoofd is ontwikkeld? TLOU2 is een PS4 game die via BC op de PS5 draait (de pro versie weliswaar). Op de PS5 ziet de game er dus hetzelfde uit als de PS4pro.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Buddha_ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:47:
Weet iemand hoe HDR10 van een Samsung Qe65Q64R te activeren op de PS5? Of ervaringen met HDR en PS5?

De HDR functie blijft grijs en de PS5 geeft aan dat deze functie niet ondersteund wordt..... in de TV kan ik geen functie vinden dit aan of uit te zetten....
Hoe heb je eea aangesloten? Ondersteunt je hele keten HDR? Dus ook eventuele receiver/ander apparaat die er tussen zitten? Heb je op de TV de juiste HDMI inputs op deep color oid gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:38

Gregory76

Sony PlayStation freak

Vrijdagochtend geluk gehad en een PS5 kunnen bestellen bij Bol. ...De meeste van mijn vrienden gamen niet of gamen niet op een Playstation, dus ik heb 0 vrienden. B-) :+ Mocht iemand het leuk vinden om mij toe te voegen: zie handtekening. (y)
Mijn Bol.com verhaal is dezelfde als die van jou :*)
Ik heb je een vriendschapsverzoek gezonden, maar volgens mij heb je alles (nog) op privé staan? :9

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023

De hele ervaring qua UI voelt erg soepel en oogt prachtig. 4K HDR is echt een grote plus. Wat ook fijn is, is dat bij de PS5 geen irritant geknipper is bij de overgang tussen UI en opstarten game.. Dat zorgt voor een soepele ervaring.

Ik ben ook Koos Vriendloos op de PS5 _O-, dus ik voeg je ook toe ;) .

Misschien PSN-id's verzamelen voor in de startpost? @Chaoss @Geronimous

Members only: PSN van Tweakers
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 6% gewijzigd door Zhero10 op 09-12-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik krijg zonet melding van een nieuwe system update. Online vind ik er nog niets over terug, ook geen release notes. Hopelijk fixt het wat van de External Storage issues.
EDIT: versienummer is 20.02-2.30.00.05. Met google nog niets over te vinden, alle hits zijn van de 2.26 update.

[ Voor 24% gewijzigd door Twixie op 09-12-2020 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:34
Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:29:
Ik krijg zonet melding van een nieuwe system update. Online vind ik er nog niets over terug, ook geen release notes. Hopelijk fixt het wat van de External Storage issues.
Hier kwam net de systeemupdate ook binnen. Er werd alleen gesproken van systeem stabiliteit in de patch notes.
Daarnaast was er ook een controllerupdate. Mijn DualSense zit nu op controllerversie 0210. Deze update kwam automatisch na het updaten van de systeemfirmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:29:
EDIT: versienummer is 20.02-2.30.00.05. Met google nog niets over te vinden, alle hits zijn van de 2.26 update.
AAaaah.. wat was er mis met versienummer 1.00 - 1.01 - 1.02 - 1.10 - 2.00...

Maar goed. ik heb ook wel wat annoyances op de ps5 op software gebied welke ik hoop dat deze door deze patch worden opgelost

(Icoontje gewist spel blijft nog in mijn Gamesbar staan bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john.monster
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-09 14:36
Ik zag nu een HDMI CEC instelling die ik eerder niet kon vinden.
Misschien zat dit onder andere in de update van vandaag.

PSN: Monjo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

john.monster schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:51:
Er ZAT wel een HDMI CEC instelling in.. alleen als ik die aanzette ging (uiteraard) mijn complete Harmony Macro op zijn gat.

Tenzij er een nieuwe instelling in zit, hij kon alleen on and off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 18:55
Ik hoop echt dat er nieuwe plates gaan komen voor de PS5, ik weet dat er een bedrijf mee bezig was en is gestopt op last van Sony, maar ik zou heel graag die witte kappen zwart hebben, liefst mat zwart.

En nee ik ga niet met een bus verf of folie aan de gang, de witte kappen wil ik graag zo houden ivm eventuele verkoop/garantie op een later tijdstip :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
[...]

Tja, als ze weinig stuff in de game doen, dan krijgen ze daar ook weer commentaar op. Dus dr is voor sommigen nooit iets goed te doen. Ik heb liever meer content en meer icoontjes als dat betekent dat ik een stuk langer met de game kan doen. Ik heb er werkelijk met de laatste paar Ubisoft games geen probleem mee. Ik zou zelfs willen stellen dat er best nog wat bij had gekund.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-10 09:59

sn0ww

Goet is niet goed.

Zhero10 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:27:
[...]

Ik ben ook Koos Vriendloos op de PS5 _O-, dus ik voeg je ook toe ;) .

Misschien PSN-id's verzamelen voor in de startpost? @Chaoss @Geronimous

***members only***
Jullie mogen mij ook toevoegen PSN TrabYllek

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Tarz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:21:
Ik hoop echt dat er nieuwe plates gaan komen voor de PS5, ik weet dat er een bedrijf mee bezig was en is gestopt op last van Sony, maar ik zou heel graag die witte kappen zwart hebben, liefst mat zwart.

En nee ik ga niet met een bus verf of folie aan de gang, de witte kappen wil ik graag zo houden ivm eventuele verkoop/garantie op een later tijdstip :p
De skins van Dbrand gaan binnenkort de verkoop in.
https://dbrand.com/playstation-skins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Dennisdn schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:26:
[...]

Discontinued (we no longer support....) dus die lijken niet te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Tarz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:28:
[...]

Discontinued (we no longer support....) dus die lijken niet te komen
Ze hebben even teruggeschakeld omdat een andere partij stevig door Sony was aangesproken. Dbrand wacht even de consequenties af en zou snel gaan verkopen is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-10 15:32
Dennisdn schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:26:
[...]

Dbrand heeft zelf aangegeven klik dat ze voorlopig geen skins gaan verkopen voor de PS5. Ze hebben zelf veel tests gedaan en ze waren niet tevreden van de kwaliteit en ze willen geen gezichtsverlies oplopen. Ze willen hun hoge kwaliteit garanderen en dit kan nu niet.

In principe kan je plastidip spray er gemakkelijk terug afpeelen zonder schade aan de faceplates

[ Voor 37% gewijzigd door Cowboy_Henk op 09-12-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
[...]

Dat is echt heel erg jammer. Het mooie van bijvoorbeeld een Falout (en ook Zelda BOTW) is dat je zelf gaat exploren en zo een questlog op bouwt. Onderweg voor de ene quest kom je weer NPC's tegen, en krijg je weer nieuwe quests erbij. Zo wordt je stack steeds groter en verlies je je in de game/wereld/het verhaal. Op een map alle icoontjes afwerken trekt mij niet, lijkt teveel op werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Erapaz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:34:
[...]

Dat is echt heel erg jammer. Het mooie van bijvoorbeeld een Falout (en ook Zelda BOTW) is dat je zelf gaat exploren en zo een questlog op bouwt. Onderweg voor de ene quest kom je weer NPC's tegen, en krijg je weer nieuwe quests erbij. Zo wordt je stack steeds groter en verlies je je in de game/wereld/het verhaal. Op een map alle icoontjes afwerken trekt mij niet, lijkt teveel op werk.
Ja precies dat.. ik heb dat echt wel eens gehad dat ik halverwege de avond dacht.. Ok ik ben nu 15 schroeven aan het verzamelen zodat die en die zijn ding in elkaar kan zetten en dan moet ik daarna naar die om 10 planten te geven. En toen ik richting een backlog ging en sprintplanning en de boel agile wilde aanvliegen dacht ik.. Ok.. dit is geen gamen meer.. dit is gewoon arbeid.

Tenzij de quests leuk zijn en echt een losstaand verhaal op zich.. binnen het grote verhaal. dat vind ik heerlijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Martinspire schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:21:
[...]

Tja, als ze weinig stuff in de game doen, dan krijgen ze daar ook weer commentaar op. Dus dr is voor sommigen nooit iets goed te doen. Ik heb liever meer content en meer icoontjes als dat betekent dat ik een stuk langer met de game kan doen. Ik heb er werkelijk met de laatste paar Ubisoft games geen probleem mee. Ik zou zelfs willen stellen dat er best nog wat bij had gekund.
Snap ik hoor. Is ook maar mijn mening. Maar ik vind dat games veel te vol geplempt worden en te lang duren. Een mooie ervaring van 20 uur is niet slechter dan iets van 100 uur. Zat mensen die een werk en sociaal leven hebben en geen zin om 10.000 icoontjes na te lopen met suffe verhaaltjes en quests. Witcher was voor mij ook een teleurstelling op dat punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
john.monster schreef op woensdag 9 december 2020 @ 09:51:
Ik zie geen wijzigingen. De settings onder System>HDMI (HDMI Device Link en HDCP) zaten daar al van launch day in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Martinspire schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:21:
[...]

Wat is er mis met geen icoontjes en zelf naar de quests opzoek moeten zoals bijv. Fallout 3 en New Vegas? Al die icoontjes is een beetje lui, veel leuker om de wereld zelf te ontdekken en tegen dingen aan te lopen. Een icons = disabled optie zou al prima zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Erapaz op 09-12-2020 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:05
Buddha_ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:47:

Volgens mij heet de functie iets als "HDMI DEEP COLOUR" en moet dit aangezet worden op de input waar de PS5 op zit.

Soms heet deze optie anders, zoals Input signal plus.

Je moet even kijken hoe dit bij de samsung heet.

[ Voor 10% gewijzigd door FrankoNL op 09-12-2020 10:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

(2 dagen geleden) Dit bedrijf claimt geen problemen met Sony te gaan hebben :X

Peripherals firm Game Armor has started taking pre-orders for unofficial PlayStation 5 faceplates, which it insists it is “able to sell safely” despite a similar business recently being targeted by Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:52

TiMMieJ

PSN: Orixez

Zou best mooi zijn als dit kan. Zo kan je misschien met de review van gamersnexus je sideplates wat customisen voor extra cooling op je memory.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Version 20.02-02.30.00
  • This system software update improves system performance.
  • Resolved an issue where data transfers and downloads were cancelled when trying to download content while a data transfer from a PS4 is in progress.
  • Some issues that were causing errors during text input in some PS4 games have been resolved.
  • The connection stability has been improved for some Wi-Fi routers.
https://www.playstation.c...ware/ps5/system-software/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:38
Tarz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:49:
[...]

Ik wacht wel even de "pre order" voortgang af haha >:)
Nou ze hebben letterlijk nog een shopify proefabonnenement want er staat myshopify. Hoe kan je dit vertrouwen? Is pas net gestart het bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erapaz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:41:
[...]

Wat is er mis met geen icoontjes en zelf naar de quests opzoek moeten zoals bijv. Fallout 3 en New Vegas? Al die icoontjes is een beetje lui, veel leuker om de wereld zelf te ontdekken en tegen dingen aan te lopen. Een icons = disabled optie zou al prima zijn.
Ik wil vaak zo veel mogelijk van het verhaal en de side quests meemaken. Als ik dan een of andere NPC moet gaan aanspreken, die ook nog eens door een wereld beweegt om uit te gaan zoeken of die uberhaupt een quest heeft is dat ook weer niet super relaxed. Ik heb fallout 3 heel lang geleden een paar uur gespeeld dus kan me niet herinneren hoe het daar aan toe ging.

Vind het bij Kingdom Come op zich best goed gedaan, daar heb je op zich maar enkele sidequests en activities op de map. Die zie je ook pas nadat je met een bepaalde NPC hebt gepraat (innkeeper in ieder dorp). De sidequest leidt weer vaak tot een follow up quest mits je het juiste pad hebt gekozen. Heel veel sidequests starten wordt ook weer afgestraft, als je te lag wacht zullen sommige quests en activiteiten gewoon failen of een andere uitkomst krijgen. Hierdoor krijg je vind ik persoonlijk een mooie balans tussen het zichtbaar hebben/werklijst hebben en de moeite die je moet doen om de quests te zoeken. Overigens heb ik geen moeite met die werklijstjes in games >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TiMMieJ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:51:
[...]

Zou best mooi zijn als dit kan. Zo kan je misschien met de review van gamersnexus je sideplates wat customisen voor extra cooling op je memory.
Als je de follow-up van gamersnexus heb je gezien dat dit niet nodig is.. De faceplates modden heeft daar totaal geen invloed op en als je dat echt zou willen, dan moet je alles openslopen en gaan boren/zagen. En dat is het niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
timetje100 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:54:
[...]

Nou ze hebben letterlijk nog een shopify proefabonnenement want er staat myshopify. Hoe kan je dit vertrouwen? Is pas net gestart het bedrijf.
Juist daarom wacht ik het af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
Cowboy_Henk schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:32:
[...]

Dbrand heeft zelf aangegeven klik dat ze voorlopig geen skins gaan verkopen voor de PS5. Ze hebben zelf veel tests gedaan en ze waren niet tevreden van de kwaliteit en ze willen geen gezichtsverlies oplopen. Ze willen hun hoge kwaliteit garanderen en dit kan nu niet.

[...]

In principe kan je plastidip spray er gemakkelijk terug afpeelen zonder schade aan de faceplates
[YouTube: Plastidip RUINED my PS5!? (Matte Black PS5 pt 2: Removing the plastidip)]
Ik heb paar weken geleden contact gehad omdat ik de bestelling wilde combineren met skins voor de iPhone. Toen zeiden ze we wachten even op wat Sony gaat handhaven en dan gaan we los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:01:
[...]

Ik heb paar weken geleden contact gehad omdat ik de bestelling wilde combineren met skins voor de iPhone. Toen zeiden ze we wachten even op wat Sony gaat handhaven en dan gaan we los.
Heel raar, want ze hebben zelf al meermaals aangegeven dat volledige wrap/skins van de plates onmogelijk was om te doen met velletjes, en het daarom niet doen. :/

Hoogstens stickers op de zijkant, maar niet volledig.. waardoor je altijd met witte randen zal zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:34
giantgiantus schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:39:
[...]

Snap ik hoor. Is ook maar mijn mening. Maar ik vind dat games veel te vol geplempt worden en te lang duren. Een mooie ervaring van 20 uur is niet slechter dan iets van 100 uur. Zat mensen die een werk en sociaal leven hebben en geen zin om 10.000 icoontjes na te lopen met suffe verhaaltjes en quests. Witcher was voor mij ook een teleurstelling op dat punt.
Ik ben al blij als ik de main story van een game weet uit te spelen.
Ik hoef echt niet alle side quests, schatten, wapens, trophies, etc. te unlocken. Ik ben wel van plan om Spider-Man Miles Morales en Spider-Man Remastered op 100% uit te spelen maar bij spellen als God of War en Uncharted hoef ik echt niet alle unlockables vrij te spelen, dat kost mij veel te veel tijd.

Hetzelfde geldt bij Death Stranding. Bij dat spel heb ik alleen de main story van gedaan en dat kostte mij toch 45 uur. Zelda BOTW moet ik nog mee verder maar daar zit al 55+ uur in.
Ik heb ook al andere games al gekocht (Horizon, RDR2) maar ik wil eerst de story van God of War uitspelen voordat ik met één van die games ga beginnen.
Trophies hunten is ook niet iets voor mij gezien ik dan nooit aan mijn backlog zou komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:43
Erapaz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:41:
[...]

Meeste games hebben die mogelijkheid tegenwoordig wel. Bij alle Ubi games zit het er in ieder geval in. Maar dat was mijn punt ook niet. Het ging me erom dat games best wat content mogen hebben en je daar zelf beter in kunt beslissen wat je wel of niet wilt doen.
giantgiantus schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:39:
[...]

Bij de meeste games hoef je ook helemaal niet alles te doen, maar het kan wel en jij bent niet de enige die deze games gaat spelen. Hoe meer keuze uit activiteiten, hoe beter je dingen kunt doen die je ook echt leuk vindt.

En verder: als je het niks vind, is het misschien gewoon je game of genre niet. Prima dat je liever een rollercoaster zoals Call of Duty hebt die je dan na 4 uur weer neerlegt "omdat je het zo druk hebt als vader", maar dat betekent toch niet dat elke game zo moet zijn? Dit is gewoon een game met een uitgebreide setting die veel mensen inspireert en intrigeert, dan moet dat toch gewoon te ontdekken en ervaren zijn? Anders heeft zo'n open wereld ook niet veel zin want dan blijft het gewoon bijzaak voor je achtbaan.

Ik verwacht verder dat je gewoon het verhaal kunt doen en daarna de game kunt afsluiten, dus ik zie je punt verder ook niet dat er stuff in zit waar anderen wel enthousiast over zijn. Dat jij iets in een game zoekt is leuk voor je, maar als dit niet de game is waar je dat in kunt vinden, dan lijkt het me niet de schuld van de game. En als je al die icoontjes afleiding vindt, dan zet je ze toch lekker uit? Maar dan heb je uiteindelijk maar 10% van de wereld gezien. Your loss...

[ Voor 3% gewijzigd door Martinspire op 09-12-2020 11:21 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
kazuka schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:53:
Version 20.02-02.30.00
  • This system software update improves system performance.
  • Resolved an issue where data transfers and downloads were cancelled when trying to download content while a data transfer from a PS4 is in progress.
  • Some issues that were causing errors during text input in some PS4 games have been resolved.
  • The connection stability has been improved for some Wi-Fi routers.
https://www.playstation.c...ware/ps5/system-software/
Ben benieuwd of ze wat gedaan hebben aan de spinnende discdrive elke 3 kwartier/tot uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:47
Hulleman schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:50:
[...]

Hoe kom je er bij dat die game met de PS5 in het achterhoofd is ontwikkeld? TLOU2 is een PS4 game die via BC op de PS5 draait (de pro versie weliswaar). Op de PS5 ziet de game er dus hetzelfde uit als de PS4pro.
Dat had ik ergens gelezen, ik weet wel niet meer waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:37
Hulleman schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:25:
[...]

Ben benieuwd of ze wat gedaan hebben aan de spinnende discdrive elke 3 kwartier/tot uur.
Staat er niet tussen dus lijkt me van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:19
Altijd fijn die 'software update improves system performance'. Er missen nog beveiligingsupdates en dan is de update changelog weer compleet.
Zou wel handig zijn als je wat uitgebreidere informatie zou kunnen vinden, waaronder dus een fix voor de spinnende disc etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
[...]

Dit. Irritatiepunt nr 1 van de playstation 5. Ik heb een Series X direct naast de PS5 staan (nee niet om te pochen, kon er toevallig 1 bestellen op launch) en die is toch echt heeeeeeeel stil tov de PS5.

De diskdrive is echt een op de kop getikt C merk naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik vermoed/vrees van niet. Ik kwam daarnet even de woonkamer binnen, en voor het eerst sinds launch day kon ik de PS5 horen van zodra ik de kamer binnenkwam. Ik dacht eerst dat het de fan was die volop aan het blazen was, maar ik vermoed eigenlijk dat het de drive was want er zat nog een game in. Enkele minuten later was het voorbij.

Enige wat mijn PS5 op dat moment aan het doen was (en nog steeds) is een hoop games downloaden en installeren. Lijkt me alleszins een bug want er is eigenlijk geen reden waarom op dat moment de drive zou moeten spinnen.

EDIT: ik heb sowieso wel een stille unit, vind ik. Het feit dat ook eerst dacht dat het de fan was, die ik hoorde, illustreert ook dat ook de diskdrive best stil is. Want als ik sommigen hier hoor, moet het wel vrij erg zijn en vergelijkbaar met het fameuze PS4 Pro Jumbojet geluid. Heb zelf ook een PS4 Pro en hoe die bij momenten op volle kracht blaast is niet normaal.

[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 09-12-2020 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Tarz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:31:
[...]

Dit. Irritatiepunt nr 1 van de playstation 5. Ik heb een Series X direct naast de PS5 staan (nee niet om te pochen, kon er toevallig 1 bestellen op launch) en die is toch echt heeeeeeeel stil tov de PS5.

De diskdrive is echt een op de kop getikt C merk naar mijn mening.
Dat de discdrive spint bij het opstarten (met disc erin) of het lezen van een disc lijkt me ook nog wel logisch. Wel vreemd dat de PS5 blijkbaar elke 3 kwartier die drive even aan moet slingeren. Verder hoor ik de PS5 nagenoeg niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarz
Hulleman schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:35:
[...]

Dat de discdrive spint bij het opstarten (met disc erin) of het lezen van een disc lijkt me ook nog wel logisch. Wel vreemd dat de PS5 blijkbaar elke 3 kwartier die drive even aan moet slingeren. Verder hoor ik de PS5 nagenoeg niet.
Het spinnen van de disc maakt meer lawaai bedoel ik. Het geeft meer "blaasgeluid". De Series X die hoor je een paar keer een tikje van het aanzwengelen geven, maar hoor ik niet draaien (zo goed als niet).

Als ik een game installeer op de PS5, dan maakt dat veel meer herrie. Daar komt dan nog bij dat ie elk half uur ongeveer weer gaat blazen zoals je aangeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb het zelf nog niet getest met het kijken van blu-ray films, maar maakt de discdrive dan ook constant geluid?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tarz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:37:
[...]
Het spinnen van de disc maakt meer lawaai bedoel ik. Het geeft meer "blaasgeluid". De Series X die hoor je een paar keer een tikje van het aanzwengelen geven, maar hoor ik niet draaien (zo goed als niet).
Als ik een game installeer op de PS5, dan maakt dat veel meer herrie. Daar komt dan nog bij dat ie elk half uur ongeveer weer gaat blazen zoals je aangeeft.
Ik hoop dat de drive-snelheid ook gewoon aanstuurbaar is, zoals bij eender welke PC. Het op volle snelheid spinnen van de game-disk is eigenlijk enkel maar nodig bij het eerste copiëren. Als het maar is om de aanwezigheid van de disk te checken, kan dat even goed aan 4-speed of zo. En dat regelmatig opspinnen zelfs als de game niet draait, lijkt me een evidente bug, dus die zullen ze wel fixen, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarz
Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:39:
[...]

Ik hoop dat de drive-snelheid ook gewoon aanstuurbaar is, zoals bij eender welke PC. Het op volle snelheid spinnen van de game-disk is eigenlijk enkel maar nodig bij het eerste copiëren. Als het maar is om de aanwezigheid van de disk te checken, kan dat even goed aan 4-speed of zo. En dat regelmatig opspinnen zelfs als de game niet draait, lijkt me een evidente bug, dus die zullen ze wel fixen, denk ik.
Hoop het mee. Het lijkt me gewoon een slechte drive/constructie als deze zoveel lawaai geeft. Alsof er geen behuizing/isolatie omheen zit en alles gewoon hoorbaar is.

Ik weet niet of liggend of staand gebruik van de consolehier invloed op heeft. Mijne staat op de voet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:41:
[...]
Hoop het mee. Het lijkt me gewoon een slechte drive/constructie als deze zoveel lawaai geeft. Alsof er geen behuizing/isolatie omheen zit en alles gewoon hoorbaar is.
Het zal gewoon van unit tot unit afhangen.
Hier ook staande positie. Gisteren nog al mijn PS4 game disks geïnstalleerd, en het geluid is gewoon vergelijkbaar met dat van een drive in een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:44:
[...]

Het zal gewoon van unit tot unit afhangen.
Hier ook staande positie. Gisteren nog al mijn PS4 game disks geïnstalleerd, en het geluid is gewoon vergelijkbaar met dat van een drive in een PC.
Al mijn PS4 game discs passen niet :P Selectief installeren... 2e irritatiepunt, opslagcapaciteit haha.
1e wereld problemen dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Tarz Zodra ze de optie aan zetten dat je intern een SSD bij kan voegen, zal ik dat zeker doen. Al was het alleen maar voor de PS4 games. Dus huidige intern voor PS5 en tweede intern voor PS4.
Was ook al bezig met alle dingen overzetten van de PS4 pro naar de PS5, maar daar is al niet genoeg ruimte voor. Ga je dan met 1TB intern. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Arunia schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:53:
@Tarz Zodra ze de optie aan zetten dat je intern een SSD bij kan voegen, zal ik dat zeker doen. Al was het alleen maar voor de PS4 games. Dus huidige intern voor PS5 en tweede intern voor PS4.
Was ook al bezig met alle dingen overzetten van de PS4 pro naar de PS5, maar daar is al niet genoeg ruimte voor. Ga je dan met 1TB intern. :P
Aangezien die interne SSD aan bepaalde snelheideisen moet gaan voldoen, heb je nog best kans dat dat onder "Interne opslag" gerekend gaat worden ;) Voor je PS4 games zou ik gewoon een externe SSD pakken...

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Nu online
poor Leno schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:06:
[...]

Heel raar, want ze hebben zelf al meermaals aangegeven dat volledige wrap/skins van de plates onmogelijk was om te doen met velletjes, en het daarom niet doen. :/

Hoogstens stickers op de zijkant, maar niet volledig.. waardoor je altijd met witte randen zal zitten.
Ik zal vanavond eens kijken of mijn mail van voor of na die openbare communicatie is. Het siert DB namelijk wel dat ze iets eruit halen als ze niet achter de kwaliteit staan. Mijn ervaringen op iPhones zijn super goed, zelfs na 3 jaar gebruik zien ze er nog uit als nieuw. Hopelijk komen ze dan toch echt nog met skins voor Playstation want hun kwaliteit is het lange wachten wel waard. (Verzending duurt meestal een week of 3).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik heb een externe 4tb harde schijf er aan hangen nu.. geen centje pijn en tov PS4 is laadsnelheid hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:50:
[...]
Al mijn PS4 game discs passen niet :P
Geen problemen hier met mijn 6TB externe disk :D. Al enkele dagen dag & nacht aan het downloaden. Benieuwd of ik mijn hele library (358 games) erop ga krijgen. O-) Normaal wel, maar ik ben voorlopig nog geen enkele van de DLCs aan het mee installeren O-) .
Ik hoop enkel dat de nieuwe system update het crashprobleem met externe HDDs oplost, maar staat niet in de release notes. Als ze het fixen hoop ik dat het ook expliciet gecommuniceerd wordt. Na een in-game crash bij Spider-Man pauzeer ik nu de downloads als er gegamed wordt.

EDIT: misschien moet ik ook nog eens mijn loading times test met HZD vervolledigen, als ik die nog ergens vind in het PS4 topic. Zou nu nog willen timen op PS5 met de interne SSD en de externe 6TB drive.

[ Voor 12% gewijzigd door Twixie op 09-12-2020 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennisdn schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:55:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken of mijn mail van voor of na die openbare communicatie is. Het siert DB namelijk wel dat ze iets eruit halen als ze niet achter de kwaliteit staan. Mijn ervaringen op iPhones zijn super goed, zelfs na 3 jaar gebruik zien ze er nog uit als nieuw. Hopelijk komen ze dan toch echt nog met skins voor Playstation want hun kwaliteit is het lange wachten wel waard. (Verzending duurt meestal een week of 3).
Tsja dit is wat ze zelf zeggen:

However, according to dbrand, a company that specializes in customizable hardware skins, manufacturing PS5 skins is next to impossible. The company stated in a recent Reddit post that after multiple attempts at a console skin, it simply won't cover the PS5 all the way, not without leaving noticeable white streaks. Given the unique, meme inducing nature of the PS5's console design, it does seem rather difficult to make a customizable skin work.

https://gamerant.com/ps5-dbrand-skin/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15:38

Gregory76

Sony PlayStation freak

Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:56:
[...]
Geen problemen hier met mijn 6TB externe disk :D. Al enkele dagen dag & nacht aan het downloaden. Benieuwd of ik mijn hele library (358 games) erop ga krijgen. O-) Normaal wel, maar ik ben voorlopig nog geen enkele van de DLCs aan het mee installeren O-) .
Ik hoop enkel dat de nieuwe system update het crashprobleem met externe HDDs oplost, maar staat niet in de release notes. Als ze het fixen hoop ik dat het ook expliciet gecommuniceerd wordt. Na een in-game crash bij Spider-Man pauzeer ik nu de downloads als er gegamed wordt.

EDIT: misschien moet ik ook nog eens mijn loading times test met HZD vervolledigen, als ik die nog ergens vind in het PS4 topic. Zou nu nog willen timen op PS5 met de interne SSD en de externe 6TB drive.
Ik heb aan mijn PS4 ook een externe schijf hangen. Kan ik die schijf zo aan de PS5 hangen? Werken alle games dan gelijk?

En hoe zit het inmiddels met die Restmode bug? Gaat dat goed, of moet je dan regelmatig rebuilden? Daar heb ik nl. geen zin in uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Gregory76 op 09-12-2020 12:02 ]

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dus huidige intern voor PS5 en tweede intern voor PS4.
Het zou me niet verbazen als ze het intern uitbreiden transparant gaan maken, en het zich zal voordoen als 1 grote interne storage. Ik hoop het eigenlijk zelfs. Per definitie is het immers niet bedoeld om er nadien terug uit te halen en in een andere console in te pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gregory76 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:00:
[...]
Ik heb aan mijn PS4 ook een externe schijf hangen. Kan ik die schijf zo aan de PS5 hangen? Werken alle games dan gelijk?
Ja, dat gaat ook. Je kan de schijf van je PS4 gewoon inpluggen in de PS5, waarna de PS5 een soort database/library build doet, die wel een tijdje duurt.

Heb nog een tijdje getwijfeld om gewoon met 1 externe HDD te werken die ik share tussen PS4 en PS5, maar dat heeft wel potentiële issues. Bvb als je een game op de interne storage zet van een van beide consoles, verdwijnt hij van de HDD en kan je die dus ook niet meer spelen op de andere console. Verder moet je bij het verwijderen van de HDD altijd eerst een propere 'remove external storage' doen (vergelijkbaar met waarom je onder Windows ook niet zomaar USB storage mag uittrekken). En dat is dan wel weer een gedoe. Vandaar uiteindelijk voor een tweede externe HDD (zelfs een 3.5" exemplaar) gegaan voor de PS5. Op de PS4 heb ik een externe 4TB drive.

Je kan overigens ook meerdere externe HDDs combineren, welliswaar niet tegelijk. Maar opnieuw is het dan een gedoe met proper disconnecten, en te weten welke game op welke HDD staat, zodat je weet welke HDD je moet inpluggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 09-12-2020 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gregory76 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:00:
[...]
En hoe zit het inmiddels met die Restmode bug? Gaat dat goed, of moet je dan regelmatig rebuilden? Daar heb ik nl. geen zin in uiteraard.
Het is niet enkel Rest Mode, maar volgens mij simpelweg het crashen wanneer de Externe HDD in gebruik is. Ik heb op dit moment ruim 3TB gedownload en geïnstalleerd op de externe HDD, en heb 2 crashes meegemaakt. Een keer was het toen mijn zoontje Spider-Man aan het spelen was terwijl een download bezig was. Een andere keer was toen er niets speelde maar ik via Remote Play de status van mijn downloads/storage wou checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud_VII
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 15:58
Zojuist een PS5 update gehad. Volgens internet zou deze ook een update voor de DualSense hebben en vragen deze aan te sluiten. Heb ik echter niet gezien, zal hem straks wel eens gewoon aansluiten en kijken wat er gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:53
Hulleman schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:51:
[...]

Hoe heb je eea aangesloten? Ondersteunt je hele keten HDR? Dus ook eventuele receiver/ander apparaat die er tussen zitten? Heb je op de TV de juiste HDMI inputs op deep color oid gezet?
PS5 is direct met een HDMI (geen 2.1 kabel) aangesloten op de TV, er zit geen ontvanger/receiver tussen.
Voor geluid pak ik namelijk de Pulse headset 5.1.....

Die HDMI inputs kan ik dus nergens vinden in de tv.... zal het nogmaals bekijken en onderzoeken.

Mijn TV ondersteunt sowieso geen 120 Hz..... dat hoofdstuk sla ik over O-)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-10 23:25
Tarz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:37:
[...]

spinnen van de drive geeft ook een frequentie toon wanner die op volle bak aanspint. Daarna idd best wat lawaai ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Geronimous @Alcmaria tja, extern. Heb het liever intern zonder weer iets aan de console te hebben hangen.
Maar is uiteraard wel ruim de goedkopere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 12:46
Ik heb vandaag de PS5 uit de doos gehaald en Call of Duty: Warzone (Modern Warfare) laten downloaden. Hij is inmiddels al 1.5uur bezig met installeren, met nog 30 minuten resterend ("Data voor starten van spelen") (download was wel redelijk rap gereed). Is dit normaal?

Ik heb al jaren niet meer gegamed dus ik ben niet bekend of dit een normaal fenomeen is.

[ Voor 4% gewijzigd door robcoenen op 09-12-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:32:
Hij is inmiddels al 1.5uur bezig met installeren, met nog 30 minuten resterend ("Data voor starten van spelen") (download was wel redelijk rap gereed). Is dit normaal?
Ben je zeker dat hij aan het installeren, en niet aan het downloaden, is ?
Een nieuwe game heeft nagenoeg geen install-tijd want de download is gewoon de game. Enkel bij updates duurt het wat langer omdat dan een bestaande installatie gepatched wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:47
Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:56:
[...]

Dag en nacht downloaden, ik kreeg al een melding van Telenet als ik 19 november 2 games had gedownload omdat ze gedownload waren in piek tijd.

Met als gevolg dat ik met een verminderde snelheid zat in de piek-uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Raem schreef op woensdag 9 december 2020 @ 11:38:
Ik heb het zelf nog niet getest met het kijken van blu-ray films, maar maakt de discdrive dan ook constant geluid?
Ja, dan spint ie continu, wel laag toerental. Waar het bij een spel alleen in het begin is.
Had namelijk voor de test een aantal 4K Bluray's aangeschaft.

Denk dat het bij een game ook vaak een licentiecheck is aan het begin en daarna speelt die alles af vanaf de installatie op de PS5.

[ Voor 14% gewijzigd door H.Boss op 09-12-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarz
Heb hier nog een 3,5" HDD liggen met een dock. Probleem is dat het dock netadapter power vereist.
Als het een 2,5" disk is met USB voeding is het wel een optie voor de PS5 als externe disk.

Is 3,5" altijd netpowered of ligt het puur aan het dock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:40:
[...]

Ben je zeker dat hij aan het installeren, en niet aan het downloaden, is ?
Een nieuwe game heeft nagenoeg geen install-tijd want de download is gewoon de game. Enkel bij updates duurt het wat langer omdat dan een bestaande installatie gepatched wordt.
Bij de status voor de streep stond downloaden, daarvan heb ik gezien dat deze 100% bereikt heeft. Dat ging ook gewoon prima (100/100 glas abonnement, PS5 hangt rechtstreeks met CAT6 kabel in het modem).

Op onderstaand punt is die al even bezig:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QJp19X50QvWe0Lls0hcdo7Z4II=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2o43trijbyoM5J5AKSJBhSas.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door robcoenen op 09-12-2020 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Tarz denk dat het altijd zo is vanwege het verbruik van een 3,5 inch schijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Tarz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:44:
Heb hier nog een 3,5" HDD liggen met een dock. Probleem is dat het dock netadapter power vereist.
Als het een 2,5" disk is met USB voeding is het wel een optie voor de PS5 als externe disk.

Is 3,5" altijd netpowered of ligt het puur aan het dock?
Ik zou sowieso een externe SSD aanraden.
Ik heb zelf de T7 van Samsung nu een tijd in gebruik.

Werkt perfect en nul problemen.
Ding is letterlijk even groot als een bankpasje en extreem plat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

robcoenen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:46:
[...]

Bij de status voor de streep stond downloaden, daarvan heb ik gezien dat deze 100% bereikt heeft.
[Afbeelding]
Data voor de streep is ready to play en daarna volgt de resterende data.
Hij is nog aan het downloaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Bij de status voor de streep stond downloaden, daarvan heb ik gezien dat deze 100% bereikt heeft.
[Afbeelding]
Dit is nog de download.

Meestal kan je games al starten als het eerste stukje gedownload is maar worden ze pas volledig als alles gedownload is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
H.Boss schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:48:
[...]

Data voor de streep is ready to play en daarna volgt de resterende data.
Hij is nog aan het downloaden.
Donstil schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:48:
[...]

Dit is nog de download.

Meestal kan je games al starten als het eerste stukje gedownload is maar worden ze pas volledig als alles gedownload is.
Dank voor de informatie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria

Alcmaria

Syntax Error in 10

[...]

Bij de status voor de streep stond downloaden, daarvan heb ik gezien dat deze 100% bereikt heeft. Dat ging ook gewoon prima (100/100 glas abonnement, PS5 hangt rechtstreeks met CAT6 kabel in het modem).

[Afbeelding]
Je had dus al kunnen beginnen met spelen he.. nadat dat eerste balkje vol was ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
Alcmaria schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:15:
[...]

Je had dus al kunnen beginnen met spelen he.. nadat dat eerste balkje vol was ;-)
Dat heb ik geprobeerd maar ik Warzone gaf een foutmelding dat het spel niet volledig geïnstalleerd was. Wellicht een uitzondering op de regel omdat Warzone samen hangt met Modern Warfare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
Ps5 is zoveel stiller dan de PS4, maar alsnog iriteer ik mij meer aan de geluidjes die hij maakt. Volgens mij is het niet eens de fan of de disk drive, maar meer de videokaart ouzo

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

Nieuwe update voor Miles Morales, 60FPS met Raytracing

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lryBJnLeyCvPh6Wm9mrG0KQHynI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QgrjusTYaNnqabRvCUlKWbdx.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 44 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord