Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ace schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:29:
Nieuwe update voor Miles Morales, 60FPS met Raytracing

[Afbeelding]
Ja ze moeten stoppen nou hoor. ik krijg keuzestress..

Ik was dus klaar met PC gaming omdat ik alle slidertjes niet meer aan kon

Grass Density 1 - 10
Volumetric Fog 1-10
Birthmarks on body 1 - 10
Hair Details 1-10
Realistic nipple movement 1-10

Ik werd er gek van.. elke keer tweaken en dan maar hopen dat je grafische kaart het trok, of dat jij tevreden was met de FPS... en nu begint dat op consoles ook al.. AAHHH :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:26

[Afbeelding]
Nice! Best of both worlds. Van mogen ze dit in elke game doen met Ray Tracing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AppleFan2007 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:43:
[...]
Dag en nacht downloaden, ik kreeg al een melding van Telenet als ik 19 november 2 games had gedownload omdat ze gedownload waren in piek tijd.
Met als gevolg dat ik met een verminderde snelheid zat in de piek-uren.
Zit ook bij Telenet, en piekuren zijn 17u-00u dus probeerde die te vermijden. Probleem is dat ik ook nog eens een full re-install van mijn PS4 deed. Wat ik echter over het hoofd zag was dat de PlayStations ook op eigen initiatief updates begonnen te downloaden, en ik na 10 dagen al over mijn 750GB volume zat :+ . Combineer dat nog met mijn gewoonlijk volume aan Netflix en cloud backups, en ik zit nu al over de 10TB terwijl ik nog 6 dagen te gaan heb tot Telemeter reset :).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:37:
[...]

Zit ook bij Telenet, en piekuren zijn 17u-00u dus probeerde die te vermijden. Probleem is dat ik ook nog eens een full re-install van mijn PS4 deed. Wat ik echter over het hoofd zag was dat de PlayStations ook op eigen initiatief updates begonnen te downloaden, en ik na 10 dagen al over mijn 750GB volume zat :+ . Combineer dat nog met mijn gewoonlijk volume aan Netflix en cloud backups, en ik zit nu al over de 10TB terwijl ik nog 6 dagen te gaan heb tot Telemeter reset :).
Ik naam aan dat dit niet in Nederland is? Bizar dat dit nog bestaat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

AchtungYall schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:39:
[...]

Ik dacht ook al: ga eens snel terug naar 2002. 7(8)7

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

[...]

Nou ik woon in nederland, en ik download ook altijd in daluren.. weet je wat het downloaden in piekuren kost?? 1 gulden 60 per uur!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G5FDWUIueL2i6BDF4VEfyIQayhk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/izDLzRtTDfOz5MYU95lKVCI9.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cloud_VII schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:13:
Zojuist een PS5 update gehad. Volgens internet zou deze ook een update voor de DualSense hebben en vragen deze aan te sluiten. Heb ik echter niet gezien, zal hem straks wel eens gewoon aansluiten en kijken wat er gebeurt
Daarnet nog geprobeerd, en hij komt dat eigenlijk zeggen/vragen bij elke DualSense die je aanzet (PS-knop indrukken). De Update knop is dan grayed out totdat je de controller via USB aansluit. Zolang je de DualSense niet gebruikt, zal hij ook niet komen vragen voor een udpate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RandyAmsterdam
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-04 19:35
Cloud_VII schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:13:
Zojuist een PS5 update gehad. Volgens internet zou deze ook een update voor de DualSense hebben en vragen deze aan te sluiten. Heb ik echter niet gezien, zal hem straks wel eens gewoon aansluiten en kijken wat er gebeurt
Meer mensen met update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PearlChoco
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 16:02

[Afbeelding]
Kan je eens wat meer info geven?
Tot nu was het ofwel 60 fps zonder RT, ofwel 30 fps mét RT.

Wat is dan de trade off voor 60 fps mét RT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

PearlChoco schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:54:
[...]

Als je onderaan kijkt zie je letterlijk staan wat er aangepast wordt om de 60fps met RT te kunnen verwezenlijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/udLfen-cebCKXRpY6rfY6GpyvxI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tl6Anb23m3AZ5TlaTYAzL3DJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door H.Boss op 09-12-2020 13:59 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Buddha_ schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:21:
[...]

PS5 is direct met een HDMI (geen 2.1 kabel) aangesloten op de TV, er zit geen ontvanger/receiver tussen.
Voor geluid pak ik namelijk de Pulse headset 5.1.....

Die HDMI inputs kan ik dus nergens vinden in de tv.... zal het nogmaals bekijken en onderzoeken.

Mijn TV ondersteunt sowieso geen 120 Hz..... dat hoofdstuk sla ik over O-)
Kun je hier wat mee?
https://www.samsung.com/b...dr-modus-op-mijn-qled-tv/

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
PearlChoco schreef op woensdag 9 december 2020 @ 13:54:
[...]

Zal wel 1080p worden.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tarz schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:44:
Heb hier nog een 3,5" HDD liggen met een dock. Probleem is dat het dock netadapter power vereist.
Als het een 2,5" disk is met USB voeding is het wel een optie voor de PS5 als externe disk.
Is 3,5" altijd netpowered of ligt het puur aan het dock?
3.5" is altijd net powered ja. Op zich vind ik dat ook niet echt een probleem. Meestal kan je je schijf wel ergens wegstoppen in je kast (want de load op die HDD is ook zeer laag, dus krijgt niet echt warm), en is die ook sneller/groter/goedkoper dan een 2.5" schijf. Heb nu nog geen €100 betaald voor een 6TB schijf terwijl ik nog geen 2.5" schijven gezien heb boven de 5TB.

Een rauwe 3.5" HDD dock moet in principe ook gaan, maar is natuurlijk wel iets minder netjes dan een 3.5" in een propere enclosure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SXander
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-10 10:37
Jup en moest controller aansluiten voor een updaten. Toevallig ook vanochtend dat probleem gehad waarbij je PS5 uit restmodus komt en de controller niet meer kan connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robcoenen schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:46:
[...]
Op onderstaand punt is die al even bezig:
Dat is nog altijd de download die bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:15

[Afbeelding]
Ja performance moet gewoon met alle toeters en bellen maar lagere resolutie. Veel beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 18:55
Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:08:
[...]

3.5" is altijd net powered ja. Op zich vind ik dat ook niet echt een probleem. Meestal kan je je schijf wel ergens wegstoppen in je kast (want de load op die HDD is ook zeer laag, dus krijgt niet echt warm), en is die ook sneller/groter/goedkoper dan een 2.5" schijf. Heb nu nog geen €100 betaald voor een 6TB schijf terwijl ik nog geen 2.5" schijven gezien heb boven de 5TB.

Een rauwe 3.5" HDD dock moet in principe ook gaan, maar is natuurlijk wel iets minder netjes dan een 3.5" in een propere enclosure.
Al opgelost, had nog een 2,5" ssd liggen van 1TB en een losse USB 3.0 enclosure. Die kan gewoon achterin en klaar is kees. Zelfs al aan het overkopieren :) _/-\o_ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
H.Boss schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:47:
[...]
Ik zou sowieso een externe SSD aanraden.
Ik heb zelf de T7 van Samsung nu een tijd in gebruik.
Een T7 is overkill van wat ik gelezen heb. T5 zou even snel zijn in combinatie met een PS5.

Het blijft ook een trade-off. Voor de prijs van 1TB in een T5 (laat staan T7) heb je minstens 6TB in gewone HDD. Uiteindelijk heb je ook enkel voordeel van een SSD met games die met lange laadtijden te maken hebben, en dat zijn ook niet zo heel veel games. In dat geval kan je ook nog altijd je game op de interne SSD plaatsen, maar dat is dan weer zonde van die dure SSD space waar je PS4 game helemaal niet optimaal gebruik van maakt.

Zelf lang getwijfeld tussen speed (SSD) en storage (HDD) getwijfeld maar dan toch voor de storage gekozen. Zelfs met mijn 4TB op de PS4 zit ik soms al te twijfelen welke games nu weer weg te gooien als ik plaats moet vrijmaken. Ben gewoon slecht in kiezen, denk ik :D.

Als je nooit keuze-stress hebt, en je je bij een handvol PS4 games houdt, dan is een externe SSD inderdaad wel de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:29:
[...]

Een T7 is overkill van wat ik gelezen heb. T5 zou even snel zijn in combinatie met een PS5.

Het blijft ook een trade-off. Voor de prijs van 1TB in een T5 (laat staan T7) heb je minstens 6TB in gewone HDD. Uiteindelijk heb je ook enkel voordeel van een SSD met games die met lange laadtijden te maken hebben, en dat zijn ook niet zo heel veel games. In dat geval kan je ook nog altijd je game op de interne SSD plaatsen, maar dat is dan weer zonde van die dure SSD space waar je PS4 game helemaal niet optimaal gebruik van maakt.

Zelf lang getwijfeld tussen speed (SSD) en storage (HDD) getwijfeld maar dan toch voor de storage gekozen. Zelfs met mijn 4TB op de PS4 zit ik soms al te twijfelen welke games nu weer weg te gooien als ik plaats moet vrijmaken. Ben gewoon slecht in kiezen, denk ik :D.

Als je nooit keuze-stress hebt, en je je bij een handvol PS5 games houdt, dan is een externe SSD inderdaad wel de beste keuze.
Ik heb de T7 1TB uitvoering een paar weken terug met korting gekocht, direct bij Samsung voor een 139 euro incl. verzendkosten.

Nu zie ik dat de prijs is gestegen.

Maar voor mij is 1TB meer dan voldoende!

Ben het er mee eens dat het een persoonlijke keus is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• almiros
  • Laatst online: 27-07-2023
Remmetje schreef op donderdag 3 december 2020 @ 08:44:
Ik wil hier toch even wat minder populaire opinie ventileren. Wat een deceptie is de next-gen Playstation voor mij geworden. Maandenlang naar de hype toegewerkt, overal ingeschreven om de PS5 als eerste binnen te krijgen. Hopen dat je er eentje ontvangt die geen defects vertoond (en dat geluk allemaal). En dan begin je te spelen met de Dualsense controller. Omdat ik van jaren Xbox afkom is het wennen en met die gedachte begin ik ermee te gamen. Maar naarmate ik meer en meer met de controller speel, hoe meer ik dat ding begin te verafschuwen. In mijn ogen klopt het design van de controller echt niet. Hij vult enorm bulky aan, de triggers (adaptive triggers trouwens buiten Astro direct uitgezet, voor mij hoeft die feature echt niet) kunnen veel te diep ingedrukt worden en dat gemengd met de positie van de pookjes... zorgt er eigenlijk voor dat ik echt een hekel aan de Dualsense heb gekregen.

En aangezien het waarschijnlijk nog wel een tijdje duurt voordat third party PS5 controllers toegelaten worden in het eco-systeem ben ik bang dat er voor mij geen keuze meer is. Gamen hoort bij mij no-nonsense genieten te zijn maar zo hoeft het voor mij niet (loop al dagen met verkrampte duimen rond :().

Sorry boys/girls, ik moest deze impopulaire opinie even kwijt.
Geen sorry nodig, ik (en velen, zoals te zien op reddit en andere kanalen) irriteer me ook aan het slechte comfort. Het is gewoon niet ergonomisch om lekker relaxed te gamen zoals tot nu toe wel kon.
Ik ben echt serieus aan het twijfelen om de ps5 te verkopen hierdoor en voor de xbox series x te gaan. Ik dacht in het begin, ach het is even wennen, maar het went gewoon niet en na 2 uurtjes gamen zijn je handen gewoon moe.
Voor de duidelijkheid ik heb alle trilfuncties/triggers uitstaan.

De heren van PU praten/klagen over ook over bij 5:35 min van dit filmpje: YouTube: Dit is waarom de PS5-controller een gimmick is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:17
almiros schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:42:
[...]

Geen sorry nodig, ik (en velen, zoals te zien op reddit en andere kanalen) irriteer me ook aan het slechte comfort. Het is gewoon niet ergonomisch om lekker relaxed te gamen zoals tot nu toe wel kon.
Ik ben echt serieus aan het twijfelen om de ps5 te verkopen hierdoor en voor de xbox series x te gaan. Ik dacht in het begin, ach het is even wennen, maar het went gewoon niet en na 2 uurtjes gamen zijn je handen gewoon moe.

De heren van PU praten/klagen over ook over bij 5:35 min van dit filmpje: YouTube: Dit is waarom de PS5-controller een gimmick is
Oke nog niet eerder gelezen. Dat is wel balen dan en ik herken dit niet. Heb wel grote handen misschien dat dit uitmaakt maar vind hem zoveel fijner dan de ps4 controller.
Ach je bent hem wel zo kwijt voor je aanschaf bedrag dus dat scheelt :*)

Heb trouwens ook een xbox controller voor de pc bedenk ik me net. Ook die vind ik fijn en nergens last van.

[ Voor 4% gewijzigd door k1978 op 09-12-2020 14:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]
Inderdaad België. En ja, bij elk nieuws op de Frontpage dat gaat over ISPs hier in België komt het ongeloof bij onze Noorderburen dat dit nog bestaat anno 2020.

offtopic:
Ik heb een van de duurdere abonnementen bij Telenet, en dat is dan:
* Daluren: 0u-12u, Piekuren: 12u-0u.
* Snelheid is 200 Mbps down, 20Mbps up.
* Volume tijdens piekuren is 'beperkt' tot 750 GB tijdens de piekuren. Als je erover gaat, wordt je snelheid tijdens piekuren dichtgeknepen tot 20/2.
* Gelukkig sinds Corona zijn de tijden gewijzgd en is 12u nu 17u geworden zodat telewerkers in principe volledig in daluren werken en dus volle snelheid hebben, ongeacht of ze over hun limiet gaan.

Alle grote ISPs hier hebben dergelijke beperkingen hier. Je moet eerder bij de kleintjes als EDPnet om puur onbeperkt te krijgen. In theorie (en zo claimt Telenet het ook) heb ik nog altijd onbeperkt - zit bvb nu al boven de 10TB deze maand, en 20 Mbps down tijdens piekuren is in principe nog snel genoeg voor de meeste zaken. De 2 Mbps up is een andere zaak (zeker met een zoon die wil streamen en daar nu tegen aan loopt :D).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:01
[...]

10TB is wel zeer veel, in november kwamen wij aan 1300 GB verbruit waarvan 900 in piekuren.
[...]

Is in België, is inderdaad wel jammer dat dit nog bestaat.
Ja mag maar maximum 750GB verbruiken in de piekuren, anders wordt de downloadsnelheid verlaagt naar 10 of 20 mbit/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen krijgt die update. Zie hier de info volgens Sony:

Version 20.02-02.30.00

- This system software update improves system performance.

- Resolved an issue where data transfers and downloads were cancelled when trying to download content while a data transfer from a PS4 is in progress.

- Some issues that were causing errors during text input in some PS4 games have been resolved.

- The connection stability has been improved for some Wi-Fi routers.

https://www.playstation.c...ware/ps5/system-software/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-10 10:58

[Afbeelding]
Ziet er echt fenomenaal uit! Dit is zonder twijfel de beste mode. De drop in resolutie en density is nauwelijks te merken maar de RT zeker wel 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Illustreert nogmaals dat 4K (laat staan 8K) overrated is. Ik geloof nooit dat iemand tijdens het gamen van een ietwat druk game kan zeggen of hij het op 4K of 1080p speelt. Zaken als HDR, Raytracing, LoD of fps, zijn gewoon veel belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

ZeroY85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:18:
[...]

Ziet er echt fenomenaal uit! Dit is zonder twijfel de beste mode. De drop in resolutie en density is nauwelijks te merken maar de RT zeker wel 👍🏻
Gaaf hoor. Ik heb niets met Spiderman. Heb het origineel uitgespeeld toen het via PS now beschikbaar kwam maar deze ontwikkeling juich ik van harte toe.

Zijn er al beelden beschikbaar? Zie niets op YT.

[ Voor 5% gewijzigd door FMS op 09-12-2020 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
De PlayStation 5 versie van DIRT 5 is nu al voor € 44,95 inclusief verzending te koop in Nederland t.o.v. € 69,99 in de PlayStation Store.

[ Voor 16% gewijzigd door Jumpman op 09-12-2020 15:26 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Jumpman schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:24:
De PlayStation 5 versie van DIRT 5 is nu al voor € 44,95 inclusief verzending te koop in Nederland t.o.v. € 69,99 in de PlayStation Store.
Met een spinnende drive eens in de zoveel tijd. Nee dankje. Voor mij gewoon lekker digital.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07 16:38
Zijn er hier al mensen die hun PS5 op 4k 120fps werkend krijgen op een samsung tv? Zie veel berichten op reddit dat het met de Xbox wel werkt maar de PS5 met samsung tv veel troubles zijn...

[ Voor 7% gewijzigd door Lorenzoaliandro op 09-12-2020 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
H.Boss schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:47:
[...]

Ik zou sowieso een externe SSD aanraden.
Ik heb zelf de T7 van Samsung nu een tijd in gebruik.

Werkt perfect en nul problemen.
Ding is letterlijk even groot als een bankpasje en extreem plat.
Deze wil ik ook gaan aanschaffen voor mijn ps4 games.
Hoe zijn de laad tijden? Vergelijkbaar met de interne ssd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

AeronNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:54:
[...]

Super! Merk geen verschil met intern, werkt allemaal retesnel en stabiel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:13
AeronNL schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:54:
[...]

ik gebruik de samsung T7 ook al een tijdje en ik merk ook geen verschil met de interne ssd , het is inderdaad bloedsnel voor ps4 games kwa ervaring.

Maar ik denk dat je aan een T5 ook genoeg hebt, de snelheid is ongeveer 320 MB/s in de praktijk als ik zelf met een stopwatch de overdracht time. Dan is die 1000MB/s een enorme overkill van de T7, dat wordt op dit moment niet gebruikt. Dan zou je genoeg hebben aan die 540MB/s van een T5.

Maar het is absoluut een goede uitbreiding voor je ps5, hij is megaklein, maakt uiteraard geen geluid en het werkt kwa gebruikers ervaring erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:43:
[...]
Met een spinnende drive eens in de zoveel tijd. Nee dankje. Voor mij gewoon lekker digital.
Ik ga er toch van uit dat dat een bug is, en er andere/betere argumenten pro-digital zijn :). Zoals: niet moeten rechtstaan, geen risico op verlies/schade, Remote Play kunnen doen, op meerdere consoles tegelijk, etc...

(moet overigens nog altijd eens Multi-Player proberen hier met een PS4 spel met mij op PS4 en zoon op PS5).

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Omdat de PS5 bij mij in de kast staat, heb ik zoals jullie weten recent een tweetal ventilators in de kast gemonteerd om de warme lucht af te kunnen voeren. Vandaag uit interesse eens een test gedaan om te zien wat ventilators nu echt voor een verschil maken. Wellicht interessant voor anderen, dus deel 't graag..

Extra info:

- Kamertemperatuur 20-21c
- Digitale probe thermometer, probe geplaatst in het midden van de kast, boven de PS5.
- Ikea Besta kast (60x40x38).
- 2x BeQuiet Shadow Wings 2, 140mm 900RPM fans (draaien beide op 6v / 450RPM)
- Playstation 5 Disc Edition.

Om goed te kunnen vergelijken heb ik een specieke plek in Spider-Man Remastered aangehouden, waar continu voetgangers/verkeer langskomt. Voor iedere test heeft m'n karakter hier exact 30 minuten stil gestaan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f3DuWH7g1GKFu0npbU_OAOJqVWo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AIvvWCXcDZQI3Ca2GnSPklsR.jpg?f=fotoalbum_large

De resultaten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GHNnVaF3Or-BY1SyoV1kAXBdDP0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xR5OuQy2jXWl8hwryRysAi7N.jpg?f=user_large

Waarbij:

S: de start temperatuur was.
E: de eind temperatuur was.
D: verschil tussen start/eind na 30min.

Conclusie:

Dit bevestigd dat een tweetal (of enkele) simpele ventilator een enorm verschil maakt qua warmte ontwikkeling. Heb je je PS5 in een kast staan, spendeer een paar tientjes, zet die game een uurtje op pauze en zorg ervoor dat die hagelnieuwe console de juiste koeling krijgt :)

En nu terug naar Ghost of Tsushima, damn wat speelt dat lekker op 60 FPS! _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hulleman
Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:22:
Illustreert nogmaals dat 4K (laat staan 8K) overrated is. Ik geloof nooit dat iemand tijdens het gamen van een ietwat druk game kan zeggen of hij het op 4K of 1080p speelt. Zaken als HDR, Raytracing, LoD of fps, zijn gewoon veel belangrijker.
4K is overrated, absoluut mee eens, maar 1080p schiet echt te kort. Als je het verschil tussen 1080p en 4K niet ziet dan zit je te ver van je scherm. Het verschil tussen 1080p en 1440p/1800p/2160p is heel goed zichtbaar op de afstand waar ik op game (1,5m op 55"). Laatst startte ik GoW performance mode op (1080p @60fps), nadat ik net van rond de 1800p PS5 game afkwam. Dan is 1080p echt niet om aan te gluren. Als ik op de bank zit (ca 4m) dan is alles boven 1080p moeilijk op te merken. Maar dat heeft er alles mee te maken dat je dan gewoon te ver van het scherm zit.

Het is dan de vraag wat goed genoeg is. Ik ben van mening dat 1440p een mooie sweetspot is. Alles daarboven wordt voor mij extra scherpte in de marge. De sprong tussen 1080p en 1440p merk ik veel beter dan 1440p en 1800p of 2160p.

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 09-12-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hulleman schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:21:
[...]
op de afstand waar ik op game (1,5m op 55")
1.5m is wel extreem dicht voor een 55". Dat is zelfs dichterbij dan de THX en SMPTE aanbevelingen ( https://www.inchcalculato...wing-distance-calculator/ ). Maar moet natuurlijk wel fantastisch zijn voor de immersie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat de resultaten zijn als je de PS5 gewoon op de kast zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
You say spiderman MM 60 fps met raytracing jaja lekker bezig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6nUwoR5Mc7K9_bcgbUlUm1xmI7s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eLMRoUc3jLKMnaQ1hyQo6o06.png?f=fotoalbum_large

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:29:
[...]

Ben eigenlijk nog wel benieuwd wat de resultaten zijn als je de PS5 gewoon op de kast zet.
Nja, ik heb de warmte in de kast gemeten. Die blijft met de deur op een kier, en ventilators binnen 1-2 graden van de omgevingstemperatuur. Op de kast is w.b.t. koeling uiteraard de beste optie, alleen wil ik dat lelijke ding niet op m'n kast hebben staan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
60fps is nu voor mij ook wel een must trouwens. Mijn zoon spoorde me toch eens aan van aan Spider-Man Remastered te beginnen. Game stond eerst op 30fps en zelfs voordat gameplay begon, bleek de openings-cutscene al gewoon enorm schokkerig. Dan eens opnieuw proberen en wat een verschil gewoon, alles leek ook gewoon veel scherper.
Raar dat ik dat vroeger eigenlijk nooit opgemerkt heb, zelfs niet in mijn 100+ uren Horizon Zero Dawn, die AFAIK ook 30fps is. Ofwel wist ik gewoon niet wat ik miste met 60fps...
Doet me zelfs afvragen of ik toch maar weer eens niet moet kijken naar motion interpolation van mijn TV, ook voor BluRays en zo, al is dat eigenlijk gewoon vloeken in de kerk O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
CoD: Black ops Cold War is de meest gedownloade game op PS5 in europa
Gevolgd door Miles Morales en Assassin's reed Valhalla.
Het verbaasd me dat Miles Morales niet als eerste staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:37:
60fps is nu voor mij ook wel een must trouwens. Mijn zoon spoorde me toch eens aan van aan Spider-Man Remastered te beginnen. Game stond eerst op 30fps en zelfs voordat gameplay begon, bleek de openings-cutscene al gewoon enorm schokkerig. Dan eens opnieuw proberen en wat een verschil gewoon, alles leek ook gewoon veel scherper.
Raar dat ik dat vroeger eigenlijk nooit opgemerkt heb, zelfs niet in mijn 100+ uren Horizon Zero Dawn, die AFAIK ook 30fps is. Ofwel wist ik gewoon niet wat ik miste met 60fps...
Doet me zelfs afvragen of ik toch maar weer eens niet moet kijken naar motion interpolation van mijn TV, ook voor BluRays en zo, al is dat eigenlijk gewoon vloeken in de kerk O-) .
Haha hier hetzelfde. Begon op 30fps en dacht: “prima speelbaar”. Daarna overgeschakeld naar 60fps en dat voelde zoveel beter. Nu ben ik voor altijd verziekt. :P Hopelijk is 60fps de nieuwe norm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10 18:48
giantgiantus schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:43:
[...]

Hahaha, serieus? Wat mensen wel niet gebruiken als argument om hun DE aankoop goed te praten. Een spinnende drive 1 keer per uur gemiddeld, met een gemiddelde duur van een seconde of 10-15 maakt echt geen reason to buy voor de DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
Orangelights23 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:17:
[...]

Hahaha, serieus? Wat mensen wel niet gebruiken als argument om hun DE aankoop goed te praten. Een spinnende drive 1 keer per uur gemiddeld, met een gemiddelde duur van een seconde of 10-15 maakt echt geen reason to buy voor de DE.
Ik denk dat het niet echt gaat om een aankoop goed te praten.
Zelf heb ik de disk edition en ik heb in de afgelopen maand al meer games via de Online store gekocht dan dat ik op de PS4 zou gedaan hebben.
Allemaal met de luidruchtige disc drive in het achterhoofd, nu gebruik ik de disc drive alleen maar voor dvd's/Blu-Rays of voor games die anderen voor mij kopen als cadeau.

Aan je reactie te zien heb je zelf denk ik nog geen disc er in gestoken of heb je het geluk dat je een stille variant hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• giantgiantus
Orangelights23 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:17:
[...]

Ik heb een disk versie want vind een 4K blu-ray nog wel eens leuk. Daarnaast heb ik Miles Moralis op disc omdat ik dacht dat psn het heel zwaar zou hebben op release.

Maar games op schijfje vind ik echt irritant. Naast het irritante geluid van die disc drive zijn er nog tal van andere reden dat ik geen zin heb in een 1998 ervaring met schijfjes op een console van nu.

Ten slotte praat ik helemaal mijn eigen aankoop niet goed of juist wel goed. Beetje vreemde vooronderstelling op basis van mijn reactie toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10 18:48
AppleFan2007 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:24:
[...]

Ik denk dat het niet echt gaat om een aankoop goed te praten.
Zelf heb ik de disk edition en ik heb in de afgelopen maand al meer games via de Online store gekocht dan dat ik op de PS4 zou gedaan hebben.
Allemaal met de luidruchtige disc drive in het achterhoofd, nu gebruik ik de disc drive alleen maar voor dvd's/Blu-Rays of voor games die anderen voor mij kopen als cadeau.

Aan je reactie te zien heb je zelf denk ik nog geen disc er in gestoken of heb je het geluk dat je een stille variant hebt.
Ik heb een PS5 waar eenmaal per uur enkele seconden geluid uit de disc drive komt. Tot ik het er een keer over gelezen had, viel het mij pas op. Digitaal games kopen blijft naar mijn idee, en simpelweg vergelijkingen, nog steeds vele malen duurder dan fysiek, buiten het feit nog dat je spellen kunt retourneren en verkopen. Daarnaast koop je een licentie en dat vind ik een compleet verkeerde gang van zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
Orangelights23 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:32:
[...]

Ik heb een PS5 waar eenmaal per uur enkele seconden geluid uit de disc drive komt. Tot ik het er een keer over gelezen had, viel het mij pas op. Digitaal games kopen blijft naar mijn idee, en simpelweg vergelijkingen, nog steeds vele malen duurder dan fysiek, buiten het feit nog dat je spellen kunt retourneren en verkopen. Daarnaast koop je een licentie en dat vind ik een compleet verkeerde gang van zaken.
Deze post is wel nuttig want je geeft redenen aan waarom JIJ een disc fijner vindt. Zoals je in dit forum ziet zijn er ook mensen die de voordelen van digital groter zien en de nadelen (bij release wat hogere prijs) voor lief nemen. Heeft echt niets met goed praten te maken. Zijn gewoon andere preferenties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
AppleFan2007 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:04:
Dat verbaasd me helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Die klachten over de luidruchtige diskdrive.
Liepen ze tijdens de teardown niet “op te scheppen” over een speciaal geïsoleerde diskdrive, die minder geluid zou produceren etc...? Zoiets staat me bij namelijk.

Ik wil niet weten hoe dat ding zou klinken zonder de super uber next-gen isolatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:31
Hou eens op zeg, tot nu toe alleen nog maar gespeeld via downloads... durf bijna geen schijf te kopen 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:29

CyBeRSPiN

sinds 2001

AppleFan2007 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:04:
Ik en wellicht vele anderen heb MM (Ultimate) op disc gekocht, die telt dan niet mee in de downloads?

Vind het lawaai van de disc wel irritant. Zou eigenlijk alles ook wel willen downloaden maar storage is zo vol. Ook zijn de discs vaak echt veel (tientallen euro’s) goedkoper dan online.

[ Voor 19% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-12-2020 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Hier niet echt last van de spinnende disc. Je hoort af en toe wat maar valt reuze mee. Enige reden voor mij om digital only te gaan is de verlossing van disc-swaps. Daarom koop ik bewust: games die ik vaak tussen door opstart, zoals NMS, koop ik digital, en games die ik over een periode van een paar weken speel koop ik op disc, zoals Demon’s Souls.

Test met rubber tussen de voet PS5 en voet en tv meubel had bij mij weinig resultaat. Tikkeltje beter, maar niets om naar huis te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

Cardwizard schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:46:
Hou eens op zeg, tot nu toe alleen nog maar gespeeld via downloads... durf bijna geen schijf te kopen 😂
Ik heb mijn Disc sinds launch en er heeft nog geen schijf ingezeten.

Enige disc die ik überhaupt wil proberen is om unpatched Last Guardian te spelen op 60fps maar nog steeds niet aan toegekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
H.Boss schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:35:
[...]

Ik heb de T7 1TB uitvoering een paar weken terug met korting gekocht, direct bij Samsung voor een 139 euro incl. verzendkosten.

Deze is voor 119 te koop bij Amazon.nl als je ook de code Amazon10 gebruikt als je nooit eerder via de app besteld hebt. Heb hem zelf gister besteld en vandaag ontvangen en in gebruik genomen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Steven030 op 09-12-2020 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 27-07-2024
Welke headset is aan te raden? Maximaal €100 budget.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
CyBeRSPiN schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:48:
[...]

Ik en wellicht vele anderen heb MM (Ultimate) op disc gekocht, die telt dan niet mee in de downloads?

Vind het lawaai van de disc wel irritant. Zou eigenlijk alles ook wel willen downloaden maar storage is zo vol. Ook zijn de discs vaak echt veel (tientallen euro’s) goedkoper dan online.
Dat is inderdaad wel mogelijk dat disc versies niet worden meegeteld, al moeten die ook een update binnenhalen. Geen idee hoe Sony het berekent.

Als je een beetje geduld hebt kan je wel goede deals scoren in de PlayStation store, iedere week hebben ze wel een promotie waar je 20 to zelfs 70% korting kan krijgen.
Met een beetje geluk heb je dan je favoriete game voor een deftige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:41

WTM

H.Boss schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:35:
[...]

Heb een T7 ook net aangeschaft om aan de PS5 te hangen. Ik heb 'm achter aangesloten met bijgeleverde kabel. Overwoog nog even voor usb c te gebruiken maar denk ik niet de bedoeling / beter. (Ik heb 'm voor 129 euro bij Amazon.nl gekocht; https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-10 10:58
d.castello schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:54:
Voor dat geld is de Sony Pulse 3D headset sowieso de beste optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
  • Laatst online: 08-10 20:46
Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:22:
Tja, en in het geval van de Spider-Man games maakt men gebruik van een dynamische resolutie; dus je moet echt gaan pixels-tellen in individuele frames om te zien wat er nu precies qua render-output op je scherm terechtkomt; want het kan letterlijk in milliseconden veranderen. En door Insomniac's temporal injection systeem is het al helemaal lastig om goed grip te krijgen op het aantal pixels wat gebruikt wordt voor de uiteindelijke output. Ik denk dat dit in een prima oplossing is; zolang men er maar zorgt dat de boel niet door het ijs zakt (ik zou zeggen, niet lager dan 1080p).

Dus in de fidelity mode staan alle grafische toeters en bellen aan, is de framerate locked op 30 en zal de resolutie praktisch altijd 4K zijn. Bij de performance mode is de framerate vastgezet op 60fps en (aldus digital foundry haalt men mogelijk een ondergrens van 1440p) en tikt men net niet de 4K aan:
Naturally, with a new 60fps target, the resolution is reduced. From my counts, it seems to max out just shy of native 4K while dipping to similar pixel counts as the PS4 Pro version of Spider-Man. I counted as low as 1512p but it could potentially hit 1440p as well. The thing is, it doesn't really matter, because on average, the image quality remains higher than on PS4 Pro, which already looked wonderful.
Ik kan me voorstellen dat de nieuwe performance+RT mode andere settings heeft (Zoals minder NPCs, lager re resolutie RT reflecties en geen schaduw in de reflecties), en dat de game zelf op basis van de load een werkende resolutie uitpoept; die waarschijnlijk niet lager dan 1080p zal zijn en in rustige scenes misschien wel gewoon de 4K weer aantikt, maar vooral er voor zorgt dat het lekker 60fps blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
d.castello schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:54:
Pulse 3D headset van PlayStation zelf, dan zit je in dezelfde stijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remmetje
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 16:31
almiros schreef op woensdag 9 december 2020 @ 14:42:
[...]

Voor mij was het helaas geen kwestie van wennen, ik had erdoor werkelijk ongemak aan mijn duimen wat nu nog niet helemaal hersteld is. Mede daarom met pijn in mijn hart de PlayStation aan een vriend verkocht en toch terug naar de Xbox waar ik morgen de series X zal ontvangen. Soms moet je keuzes maken die je niet wilt maken maar is het het beste voor jezelf.

En mocht je er geen ongemak van hebben prijs jezelf gelukkig en geniet met volle teugen van de console. Want het blijft een top apparaat (beide next-gen machines eigenlijk wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
ZeroY85 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:05:
[...]

Voor dat geld is de Sony Pulse 3D headset sowieso de beste optie.
Nergens op voorraad....

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wacht je toch even....
(Want dat is wat je moet doen als 100,- je budget is)

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 09-12-2020 19:16 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d.castello
Hoezo als mijn budget €100 is? Je doet net alsof het geen geld is 🤨

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:24

The_Worst

Unox

Verkeerde topic.

[ Voor 95% gewijzigd door The_Worst op 09-12-2020 19:50 ]

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
d.castello schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:50:
Gewoon feitelijke constatering. Je wil er weinig aan besteden en dan is die PlayStation headset ok qua kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
d.castello schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:50:
Nou precies wat er staat, dat die koptelefoon is wat je moet kopen als je budget €100,- is.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.castello
giantgiantus schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:53:
[...]

Gewoon feitelijke constatering. Je wil er weinig aan besteden en dan is die PlayStation headset ok qua kwaliteit.
Wat vind jij een normaal bedrag voor een headset?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
d.castello schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:16:
[...]

Wat vind jij een normaal bedrag voor een headset?
Geen idee wat normaal is. Je reageert beetje alsof je aangevallen wordt? Wat ik wel weet is dat de kwalitatief wat betere headsets eerder meer dan 150-200€ zijn. Als je relatief weinig (100€) uit wil geven aan een headset is de pulse 3D de best presterende.

[ Voor 9% gewijzigd door giantgiantus op 09-12-2020 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 08-10 14:03

Metian

Snert is vies

Bah... ik zit echt te twijfelen om Cyberpunk 2077 te kopen of toch te wachten tot de verbeterde versie uitkomt 🥲 keuzes..keuzes..

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metian
  • Laatst online: 08-10 14:03

Metian

Snert is vies

Cardwizard schreef op woensdag 9 december 2020 @ 18:46:
Heb anders nergens last van, heb sinds de release de disk van AC Vahalla er in zitten en inmiddels +40 uur verder nog geen moment gehad dat ik lawaai hoor.

Hoewel ik puur uit luiheid digitale versies zou kopen omdat ik dan geen schijfje hoef te wisselen 🥸

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Metian schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:32:
Bah... ik zit echt te twijfelen om Cyberpunk 2077 te kopen of toch te wachten tot de verbeterde versie uitkomt 🥲 keuzes..keuzes..
Is er al een idee wanneer de ps5 patch uitkomt? Lees alleen 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06-2022
WTM schreef op woensdag 9 december 2020 @ 19:05:
[...]

Heb een T7 ook net aangeschaft om aan de PS5 te hangen. Ik heb 'm achter aangesloten met bijgeleverde kabel. Overwoog nog even voor usb c te gebruiken maar denk ik niet de bedoeling / beter. (Ik heb 'm voor 129 euro bij Amazon.nl gekocht; https://www.amazon.nl/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1)
@Steven030

Ik snap niet dat mensen bovenstaande oplossingen kiezen.

Ik ben ook aan het kijken, en zou liever hiervoor gaan:

https://www.coolblue.nl/p...MOpKTfQmLoBBoCqdEQAvD_BwE

Dan heb je 3 (en een half) keer zoveel snelheid?!

leessnelheid van 3500 MB/s en schrijfsnelheid van 2500 MB/s VS 1. 050 MB/s of 1e 000 MB/s

Hoe ziet de rest dat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 20:21
Siebelouis schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:54:
[...]

@Steven030

Ik snap niet dat mensen bovenstaande oplossingen kiezen.

Ik ben ook aan het kijken, en zou liever hiervoor gaan:

https://www.coolblue.nl/p...MOpKTfQmLoBBoCqdEQAvD_BwE

Dan heb je 3 (en een half) keer zoveel snelheid?!

leessnelheid van 3500 MB/s en schrijfsnelheid van 2500 MB/s VS 1. 050 MB/s of 1e 000 MB/s

Hoe ziet de rest dat?
En waar ga je die instoppen dan? :P Het M2 slot is nog geblokkeerd tot Sony het vrijgeeft en deze SSD is niet snel genoeg voor PS5 games ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
RubenSaurus schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:56:
[...]

En waar ga je die instoppen dan? :P Het M2 slot is nog geblokkeerd tot Sony het vrijgeeft en deze SSD is niet snel genoeg voor PS5 games ;)
https://nl.hardware.info/...1-nvme-enclosure-van-e-17

Gewoon in een enclosure?

https://www.amazon.nl/ICY...id=pla-710301112243&psc=1

:O

[ Voor 8% gewijzigd door Siebelouis op 09-12-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:04
Siebelouis schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:57:
[...]

https://nl.hardware.info/...1-nvme-enclosure-van-e-17

Gewoon in een enclosure?

https://www.amazon.nl/UGR...behuizing-Compatibel-XBOX,Legering/dp/B07NPG5H83/ref=asc_df_B07NPG5H83/?tag=nlshogostdde-21&linkCode=df0&hvadid=430623654457&hvpos=&hvnetw=g&hvrand=5146992817127354208&hvpone=&hvptwo=&hvqmt=&hvdev=c&hvdvcmdl=&hvlocint=&hvlocphy=9065300&hvtargid=pla-835562378548&psc=1

:O
Over USB haal je die snelheden niet hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
MelvinW schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:58:
[...]

Over USB haal je die snelheden niet hoor :p
"USB 3.1-verbinding: razendsnelle gegevensoverdracht met overdrachtsnelheden tot 10 Gbps en moderne USB Type-C-aansluiting."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MelvinW
  • Laatst online: 23:04
Siebelouis schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:59:
[...]

"USB 3.1-verbinding: razendsnelle gegevensoverdracht met overdrachtsnelheden tot 10 Gbps en moderne USB Type-C-aansluiting."
Ja, 10Gbps is 1250MB/s. Die 3500/2500MB/s wat jij aanhaalt haal je dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Laatst online: 22:00
Mijn vrouw kreeg een update voor de controller te updaten. ze klikte doe maar later. Maar nu wil ik ff gamen, maar krijg niet die melding meer. Systeem update is wel uitgevoerd. Kan je niet ergens handmatig de controller updaten. ?

Heb de controller met de kabel verbonden met de ps5, maar helaas niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
harley2009 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:08:
Mijn vrouw kreeg een update voor de controller te updaten. ze klikte doe maar later. Maar nu wil ik ff gamen, maar krijg niet die melding meer. Systeem update is wel uitgevoerd. Kan je niet ergens handmatig de controller updaten. ?

precies zelfde hier haha, waar kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:30

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb toevallig ergens in de instellingen vorige week deze optie gezien. Vraag me niet waar. Maar de optie is er.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebelouis
MelvinW schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:04:
[...]

Ja, 10Gbps is 1250MB/s. Die 3500/2500MB/s wat jij aanhaalt haal je dus niet.
Ah kijk, daar had ik een rekenfout gemaakt.

Echter is een goedkopere NVME misschien toch een betere optie?

Real world read & write test haalt de T7 850-900mbps & 700-800mbps

Dus voor hetzelfde geld heb je alsnog 30% snellere read en write

(als je de 10Gbps spec haalt, weet iemand of daar een cap op zit op de PS5?)

EDIT: bijvoorbeeld deze: https://www.coolblue.nl/p...000-m-2-nvme-ssd-1tb.html

[ Voor 8% gewijzigd door Siebelouis op 09-12-2020 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:24

The_Worst

Unox

harley2009 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:08:

Instellingen > Accessoires en dan kan je de controller selecteren en daar heb je ook de optie om up te daten geloof ik.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:49

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Siebelouis schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:15:
[...]

Ik heb toevallig zo'n nvme van intel welke ik voor een heel zacht prijsje van m'n werk overgenomen had. Ik gebruikte deze voor de ps4 in een usb-c behuizing. Op de ps5 werkte deze niet als extern, even snel googlen waarom niet kwam ik via diverse reddit posts erachter dat de ps5 problemen had met de usb-c controller in diverse beguizingen.
Heb toen een usb-a behuizing gekocht en die werkte meteen.
Het is niet moeders mooiste behuizing maar hij werkt dus wel.
https://www.amazon.nl/dp/...w_r_cp_apap_Ig6CUMikCdg2v

https://untappd.com/user/OzzBier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 13:46
Siebelouis schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:15:
[...]

Als het goed is, is de T7 een portable nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
bikabob schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:53:
[...]

Er is nog geen datum bekend. Overigens gok ik dat het een complete PS5 client zal zijn (net als bij Destiny 2); dus niet een 'update' of 'patch' voor de PS4 versie. Dan mag je 'm zeer waarschijnlijk even opnieuw gaan downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carn82
Steven030 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:52:
[...]

Als het goed is, is de T7 een portable nvme
Dat is correct zover ik weet, de T5 is SATA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36
bikabob schreef op woensdag 9 december 2020 @ 20:53:
[...]

Ergens 2021. Ik verwacht zelfs nog later. Witcher 3 moet ook nog een patch krijgen. En daarnaast zijn ze ook bezig met nieuwe content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Ryatzu schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:33:
[...]

Ergens 2021. Ik verwacht zelfs nog later. Witcher 3 moet ook nog een patch krijgen. En daarnaast zijn ze ook bezig met nieuwe content.
Rip. Nou ik wacht liever even, zonde om een game die 10 jaar in ontwikkeling is geweest te spelen op de last gen versie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36
bikabob schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:35:
[...]

Rip. Nou ik wacht liever even, zonde om een game die 10 jaar in ontwikkeling is geweest te spelen op de last gen versie.
Zo dacht ik er eerst ook over. Totdat ik bedacht dat deze game zo gigantisch veel replay value heeft. Ik hoop dat de upgrade tussen de dlc’s ergens in wordt uitgebracht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:13
laurens700 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:32:
You say spiderman MM 60 fps met raytracing jaja lekker bezig.

[Afbeelding]
Vetttt!!!! Dit zoek ik nou op de ps5. Dmc had het ook al en in hoopte dat dit de norm zou worden. Dope. Ray Tracing en 60 fps hell yeah! Pleur op met 4k, alsof iemand dat ziet. Ga het gelijk ff testen.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb Cyberpunk maar besteld omdat ik op dit moment bijna geen games heb waar ik lekker mee bezig kan gaan.

Heb sinds de launch van de PS5 , Uncharted 4 en GoW uitgespeeld. Allebei fenomenale games met een te gekke storyline. Met The Last of Us ben ik bezig, maar vind ik wat traag qua gameplay, maar ga het wel doorzetten. En nog een keer GoW 3 aan het doorlopen. En speciaal voor multiplayer coop heb ik nog altijd Borderlands 3.

Straks twee weken kerstvakantie van werk, kan ik mij mooi storten op Cyberpunk.

Games zoals Demon Souls en Spiderman zijn niet mijn ding. En zeker niet voor se huidige prijs. Misschien ooit uit de budgetbak vissen voor een tientje.

[ Voor 5% gewijzigd door H.Boss op 09-12-2020 23:23 ]

• Peter711
  • Laatst online: 21-01 22:52
The_Worst schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:30:
[...]

Instellingen > Accessoires en dan kan je de controller selecteren en daar heb je ook de optie om up te daten geloof ik.
Was het maar waar , helaas niet bij de controller
Las ergens dat de popup dan na 24 uur weer komt ....van alles al geprobeerd...delete controller.... aan uit zetten controler ... aansluiten op usb poort ....

[ Voor 22% gewijzigd door Peter711 op 10-12-2020 00:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:47
wat een vet apparaat! heb de ps5 digital. nul problemen, zeer stil (met name na patch van vandaag). wat een heerlijk apparaat.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 00:37
Heb nu sinds 21 nov een ps5. En ik zal eerlijk zijn deze besteld om met winst te verkopen om zo mijn te duur ingekochte pc hardware te compenseren..

Als echte Xbox fan had ik niet eens interesse in een ps5.

Ik moest 3 hele dagen wachten voordat de ps5 bezorgd zou worden en dit was lang genoeg om te beseffen dat ik toch te eerlijk ben om iets voor een flink bedrag door te verkopen.

Ik had besloten om spiderman te spelen en daarna de console voor de inkoopprijs te verkopen aan een collega. Na het spelen van astrobot was ik echt weggeblazen door de controller. En nu zit ik helemaal in het verhaal van days gone, spiderman is nog niet eens uit het doosje geweest en morgen komt ook nog eens Cyberpunk!

Ik geniet echt elke dag van mijn ps5 terwijl mijn pc die 4x zoveel kost nu bijna 1 maand in winterslaap zit. Kortom de ps5 is een blijvertje :)

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

Cyberpunk 2077 draait tot zover prima, eerste anderhalf uur zien er goed uit.

Geen optie tussen fidelity of performance maar zit zeker wel tegen de 60fps aan, geen tearing gezien (ook niet met auto rijden).

• Sannies
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 15:07
Ook ik heb inmiddels de PS5 een paar dagen in bezit. Begon eigenlijk voor de gein met Bugsnax omdat het gratis was en de reveal trailer zo bagger was maar... Uh, uiteindelijk prima vermaak!

Nu wel tijd voor wat anders. Ik geef niet zo heel veel om Souls games en Spiderman koop ik liever als 'ie wat goedkoper is dus ik twijfel nog tussen God of War of Horizon.

Ondanks dat ik ook een PS4 had heb ik daar weinig mee gedaan dus er is ineens zo ontiegelijk veel keuze.

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:30
2 game crashes bij Cyberpunk.. Dit wordt zo game die de eerste maanden onspeelbaar wordt denk ik voor mij. De setting etc vind ik wel echt super gaaf

• harley2009
  • Laatst online: 22:00
The_Worst schreef op woensdag 9 december 2020 @ 21:30:
[...]

Helaas. Dat was het niet.. Ik zal maar afwachten tot die weer keer voorbij komt
Pagina: 1 ... 45 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord