• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 13:26
harley2009 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 06:41:
[...]

Helaas. Dat was het niet.. Ik zal maar afwachten tot die weer keer voorbij komt
probeer is ps5 aan te zetten via de knop op de console, en pas je controller aanzetten als de ps5 helemaal is opgestart.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Ryatzu schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:38:
[...]

Zo dacht ik er eerst ook over. Totdat ik bedacht dat deze game zo gigantisch veel replay value heeft. Ik hoop dat de upgrade tussen de dlc’s ergens in wordt uitgebracht.
Lees veel negatieve ervaringen op ps5

"About 30 min into the game and I'm shutting it down until the PS5 patch arrives. This was absolutely not ready for launch on console. First thing I did was drive out of the shop straight into a fence that hadn't loaded yet. Shadows and textures upscaled to 4k look awful."

https://www.reddit.com/r/...ficial_discussion_thread/

• Ryatzu
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:36
bikabob schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:11:
[...]

Lees veel negatieve ervaringen op ps5

"About 30 min into the game and I'm shutting it down until the PS5 patch arrives. This was absolutely not ready for launch on console. First thing I did was drive out of the shop straight into a fence that hadn't loaded yet. Shadows and textures upscaled to 4k look awful."

https://www.reddit.com/r/...ficial_discussion_thread/
Tja ik lees weer andere ervaringen, daarnaast vraag ik me af of iedereen die ervaringen plaatst al wel de day one patch hadden?
I don't know what some of you guys are experiencing...playing this on my PS5 and it's running absolutely excellent. Like, shockingly so.

I bought it on PC as well so I could compare (i7 7700, GTX 1080), and at 1440p on customized high settings I am getting between 50 and 60 frames. Looks very sharp and I haven't experienced any real bugs yet.

The PS5 obviously looks a tad fuzzier (1080p right?), But I couldn't believe how well it's running. No dips in the frame rate and everything is smooth as silk. I hope I'm not jinxing myself but I'm very impressed with the PS5 console version so far.

[ Voor 3% gewijzigd door Ryatzu op 10-12-2020 08:41 ]

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 13-10 13:48
schumi1986 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:16:
Heb nu sinds 21 nov een ps5. En ik zal eerlijk zijn deze besteld om met winst te verkopen om zo mijn te duur ingekochte pc hardware te compenseren..

Als echte Xbox fan had ik niet eens interesse in een ps5.

Ik moest 3 hele dagen wachten voordat de ps5 bezorgd zou worden en dit was lang genoeg om te beseffen dat ik toch te eerlijk ben om iets voor een flink bedrag door te verkopen.

Ik had besloten om spiderman te spelen en daarna de console voor de inkoopprijs te verkopen aan een collega. Na het spelen van astrobot was ik echt weggeblazen door de controller. En nu zit ik helemaal in het verhaal van days gone, spiderman is nog niet eens uit het doosje geweest en morgen komt ook nog eens Cyberpunk!

Ik geniet echt elke dag van mijn ps5 terwijl mijn pc die 4x zoveel kost nu bijna 1 maand in winterslaap zit. Kortom de ps5 is een blijvertje :)
Nu nog de Schumacher F1 2020 edition kopen ;)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
Twixie schreef op woensdag 9 december 2020 @ 17:28:
[...]

1.5m is wel extreem dicht voor een 55". Dat is zelfs dichterbij dan de THX en SMPTE aanbevelingen ( https://www.inchcalculato...wing-distance-calculator/ ). Maar moet natuurlijk wel fantastisch zijn voor de immersie.
Lekker man. Fauteuil voor de tv schuiven en gaan :)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• JDdeV1992
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 02:07
Amaze86 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 06:50:
[...]

probeer is ps5 aan te zetten via de knop op de console, en pas je controller aanzetten als de ps5 helemaal is opgestart.
Bij mij vroeg hij gister wel om de controller ook te updaten. Nu alleen de tweede controller nog...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
H.Boss schreef op woensdag 9 december 2020 @ 23:17:
Ik heb Cyberpunk maar besteld omdat ik op dit moment bijna geen games heb waar ik lekker mee bezig kan gaan.

Heb sinds de launch van de PS5 , Uncharted 4 en GoW uitgespeeld. Allebei fenomenale games met een te gekke storyline. Met The Last of Us ben ik bezig, maar vind ik wat traag qua gameplay, maar ga het wel doorzetten.
Als je op zoek bent naar te gekke story telling, dan is TLOU wat mij betreft ongeëvenaard. Dus zeker doorzetten ;)

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Na het spelen van astrobot was ik echt weggeblazen door de controller. En nu zit ik helemaal in het verhaal van days gone, spiderman is nog niet eens uit het doosje geweest en morgen komt ook nog eens Cyberpunk!

Ik geniet echt elke dag van mijn ps5 terwijl mijn pc die 4x zoveel kost nu bijna 1 maand in winterslaap zit. Kortom de ps5 is een blijvertje :)
Mooi om te lezen dat je blij verrast bent :) De PS exclusives zijn wat mij betreft ijzersterk en voor mij de reden om voor een PS5 te gaan. Je moet ook absoluut uncharted 4, god of war en the last of us uit de PSN collection gaan spelen. Al is TLOU remastered tegenwoordig grafisch en qua gameplay/animaties wel echt een stapje achteruit wat je mogelijk gewend bent.

Omgekeerd zit ik altijd verlekkerd te kijken naar Forza motorsport, Forza Horizon, Gears en die hele gamepass op de Xbox. Mss me ook eens aan een XSX wagen.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Ace schreef op donderdag 10 december 2020 @ 01:29:
Cyberpunk 2077 draait tot zover prima, eerste anderhalf uur zien er goed uit.

Geen optie tussen fidelity of performance maar zit zeker wel tegen de 60fps aan, geen tearing gezien (ook niet met auto rijden).
Mooi hoe de een zegt dat het er prima uit ziet en de ander dat het er slecht uit ziet.

Ben benieuwd hoe ik het zelf ga ervaren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf van Cyperpunk. Laat anderen de kinderziektes er maar uithalen, nog genoeg andere games om eerst te spelen. Bij Miles Morales zie je nu ook dat wachten loont, nu 60fps met ray tracing mogelijk is gemaakt. Over het algemeen speel je een spel maar 1x door de hoofdmissie heen.

[ Voor 12% gewijzigd door CyBeRSPiN op 10-12-2020 09:48 ]

CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:47:
Ik denk dat ik nog even wacht met de aanschaf van Cyperpunk. Laat anderen de kinderziektes er maar uithalen, nog genoeg andere games om eerst te spelen. Bij Miles Morales zie je nu ook dat wachten loont, nu 60fps met ray tracing mogelijk is gemaakt. Over het algemeen speel je een spel maar 1x door de hoofdmissie heen.
Ik zit ook in de boot "Wachten tot Cyberpunk een Next-Gen patch heeft" alleen het wordt wel moeilijk nu.
Door Valhalla ben ik bijna heen en dan zoek ik nog een SinglePlayer game.

Hopelijk schieten ze een beetje op met die patch

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:44
pokle312 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:44:
[...]

Mooi hoe de een zegt dat het er prima uit ziet en de ander dat het er slecht uit ziet.

Ik zie bijna niemand die zegt dat het er prima uitziet hoor. Je leest juist overal PS3-achtige graphics buiten. Indoor schijnt mee te vallen. Jammer, deze game ziet er overhyped, en zelfs na 10 jaar development toch zwaar gerushed uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
Donstil schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:08:
[...]

Ik zit ook in de boot "Wachten tot Cyberpunk een Next-Gen patch heeft" alleen het wordt wel moeilijk nu.

Stond op het punt om een refund formulier in te vullen vanmorgen (game wel gedownload, nog niet gespeeld dus weet niet of dat überhaupt kans van slagen had). Uiteindelijk een artikel gelezen waarin stond dat de PS5 versie goed te pruimen is en dat veel genoemde problemen daar niet van toepassing zijn. Ga de gok toch maar wagen... ook omdat ik gisteren Demon's Souls heb uitgespeeld en niets meer op de PS5 heb te spelen.

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

pokle312 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 09:44:
[...]

Ik bedoelde meer dat het qua setting er goed uit ziet voor een Cyberpunk wereld.

De graphics zijn overduidelijk PS4 maar op een PS5 loopt het allemaal vrij soepel. De settings UI is echter een drama en de UI in-game zelf is ook niet al te best.

Soms ziet de game er gewoon goed uit en andere keren loop je een ruimte binnen en lijkt het echt op een PS3 game.

Maar dat blijf je altijd houden in dit soort gigantische game werelden, hetzelfde als Skyrim, GTA & RDR. Niet alles kan er perfect uitzien.

Enige wat ik wel vreemd vond is dat ik ge-preload had en om 0:01 begon met spelen, ik had wel een notification verwacht voor de Day 1 patch? Maar niks gezien, de preload was niet prepatched voor zover ik weet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2021 19:11 ]

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:44
hoi bijna niemand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:24

The_Worst

Unox

[...]

Zo zat ik er ook in maar gisteren toch maar fuck it, ik begin gewoon. Wellicht als de DLC uitkomt ik opnieuw begin met de next-gen patch. :9

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

• Timmet
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:32
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ondertussen begonnen aan Days Gone (Gratis in de PS Plus Collection) met 60fps(!) :9~ . Daar gaan ook behoorlijk wat uren inzitten :)

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:30
[...]

Ik weet niet of het je type spel is, maar Planet Coaster heeft een mooie PS5-versie :)

• jongf7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-09 12:34
Dennisdn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:56:
[...]

Ik weet niet of het je type spel is, maar Planet Coaster heeft een mooie PS5-versie :)
Is die grafisch nog echt anders of alleen grotere parken?
Ik kon het uit de gameplay video's niet echt halen.

• Dennisdn
jongf7 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:57:
[...]

Is die grafisch nog echt anders of alleen grotere parken?
Ik kon het uit de gameplay video's niet echt halen.
Ik heb hem op de PS4 nooit gespeeld dus ken het verschil niet. Maar het komt mij qua vloeiendheid en mooie beelden over als heel erg next-gen.

• Hulleman

In de PS plus collection zit vast nog wel wat? Monster Hunter World en FF XV wil ik nog wel proberen eigenlijk.
Om de tijd te doden naar de CP next-gen patch heb ik Borderlands 3 gehaald voor € 9,75 bij allyourgames. Die heeft al een next-gen patch gehad. Snaarstrak 4K @60fps op de PS5.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 10-12-2020 11:06 ]

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Timmet schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:46:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben ondertussen begonnen aan Days Gone (Gratis in de PS Plus Collection) met 60fps(!) :9~ . Daar gaan ook behoorlijk wat uren inzitten :)
Gister ook even gespeeld, maar net zo'n zombie horror game als TLOU :o
Schrok me rot toen er ineens een zombie uit een deur knalde..
Ga eerst maar even SpiderMan verder uitspelen en dan op naar RDR2 :)

• Hulleman
CyBeRSPiN schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:08:
Gister ook even gespeeld, maar net zo'n zombie horror game als TLOU :o
TLOU is echt alles behalve een zombie horrorgame. Daar doe je TLOU, en vooral jezelf, heel erg tekort mee.

[ Voor 93% gewijzigd door Hulleman op 10-12-2020 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hulleman schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:11:
[...]

TLOU is echt alles behalve een zombie horrorgame. Daar doe je TLOU, en vooral jezelf, heel erg tekort mee.
Ja ok, ik bedoel meer het genre van Clickers/Zombies die op je af rennen en die geregeld voor schrikreacties zorgen :)
Heb TLOU uitgespeeld overigens, vond het een toffe game, op een paar gedeeltes na waar het teveel Clicker actie was ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
Heb nu sinds 21 nov een ps5. En ik zal eerlijk zijn deze besteld om met winst te verkopen om zo mijn te duur ingekochte pc hardware te compenseren..

Ik moest 3 hele dagen wachten voordat de ps5 bezorgd zou worden en dit was lang genoeg om te beseffen dat ik toch te eerlijk ben om iets voor een flink bedrag door te verkopen.

Ik had besloten om spiderman te spelen en daarna de console voor de inkoopprijs te verkopen aan een collega. Na het spelen van astrobot was ik echt weggeblazen door de controller. En nu zit ik helemaal in het verhaal van days gone, spiderman is nog niet eens uit het doosje geweest en morgen komt ook nog eens Cyberpunk!

Wat vraag je voor je PC? :+ ;)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Eerder op de dag een smsje gekregen dat ik Cyberpunk kan oppikken bij Game Mania. Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Weer zo'n immens spel, waar ik waarschijnlijk een uurtje mee bezig ben en dan wegleg. Zelfde met The Witcher GOTY. Ik lijk steeds een excuus te hebben om er een andere keer mee te beginnen: ja ik wacht totdat ik de PS5 heb, dan speel ik het op PS4 pro kwaliteit. Nu heb ik de PS5 en dan wacht ik de next gen upgrade af. Really? De makers van The Witcher kunnen zoals ik her en der lees met moeite een afgerond product afleveren mbt Cyberpunk. Die zal uiteraard eerst de prioriteit krijgen met een next gen upgrade en als dat op rolletjes loopt, zal The Witcher opgepakt worden. Vermoed ik.

The Witcher is voor nu als volwaardig, werkbaar spel te spelen. Cyberpunk in mindere mate. Tegen de tijd dat ik waarschijnlijk echt geïnteresseerd ben, ligt er alweer een GOTY edition in de (digitale) schappen en vraag ik mezelf af waarom ik dan Cyperpunk heb gekocht als ik er toch niet echt aan zou beginnen. Grote spellen zijn voor mij wel echt een drempel: ik voel er weinig voor om weken/maanden bezig te zijn met 1 spel. Iemand noemde al dat het dan te veel aan gaat voelen als werk. Dat is heel herkenbaar. Gamen moet voor mij in de eerste plaats ontspanning zijn. Enig uitdaging is ok, maar die vind ik niet in het vinden van allerlei attributen die bijdragen aan het behalen van een bepaalde trophy of unlocken van bepaalde goodies.

Ik heb Spider-Man op de PS4 en die had ik lange tijd gewoon in de verpakking. Op aanraden van iemand van hier, toch maar eerst gaan spelen op de PS4, voordat ik een Remaster e.d. koop. Ik vond het op de PS4 al indrukwekkend en ik ben blij dat ik Spider-Man Remaster heb aangeschaft. Dit is het eerste volwaardige spel waarbij ik een platinum trophy heb gehaald. Zij die dat ook hebben gehaald, weten dat sommige elementen repetitief zijn in alle stadsdelen, maar het kostte niet super veel tijd, dus had er schik mee. De platinum van Astro is toch anders hehehe. Heb de drie DLC ook op 100%. Ik houd er wel van dat je vrij lineair door de verhaallijn gaat. 60Fps heeft mij wel verpest. Net als hoge refresh rates op telefoons.

Na warme aanbevelingen, ben ik begonnen met God of War. Rant: op disc met versie 1.00 te spelen met 60fps op 2160p en niet via de PS Plus Collection (einde rant). Ik heb op YouTube een filmpje van circa 20 min bekeken wat ik dan heb gemist in de voorgaande delen, wat ik overigens iedereen aanraad. Als men reacties kon minnen op Tweakers, zou ik vanaf het volgende stukje waarschijnlijk ver voorbij het vriespunt gaan... Het begin vond ik fraai, maar het spel zakte voor mij behoorlijk in richting/rondom the Light of Alfheim. Ik kreeg erg het gevoel van, ik ben nu gewoon op zoek naar het breken van seals, terwijl die mij helemaal niet boeien. Na het spectaculaire en emotionele begin, werd het spel zelfs saai voor mij. Ik wil niks spoilen, maar ik vermoed dat ik de enige ben, want als ik de reacties hier lees, was iedereen van af het begin hooked. Ik vroeg me op momenten af of dit hetzelfde spel is waar iedereen zo lyrisch over is. Toen ik accepteerde dat ik dit spel gewoon voor de storyline aan het spelen ben en vrolijk voorbij sealed boxen ga, kreeg ik meer plezier in het spel. Sterker nog, ik ben weer benieuwd hoe het verhaal zich gaat ontvouwen. Die opleving kwam rond zo'n 40-50% van de game schat ik zo. Dus ik heb goede hoop voor de rest van de game.

Ik ben wel benieuwd naar Miles Morales. Ik heb de PS5 versie al een paar minuten gespeeld (voordat ik begon aan Spider-Man Remaster): ik moest en zou de next gen graphics zien met RT. Leuk al die reviews, maar wil de reflecties en schaduwen enz nu zelf aanschouwen! Mooi om te lezen dat er nu een semi RT optie is. Die komt voor mij op een ideaal moment. Ik kan het spel gewoon niet spelen op 30fps, ook geprobeerd bij God of War... maar je kan gewoon niet meer terug... Elke seconde die je speelt ga je je er aan ergeren dat het niet buttery smooth is. Ik vind het overigens wel jammer dat ik alsnog moet kiezen tussen performance of grafische pracht. Ik wil niet kiezen, ik wil beide, gecombineerd. Daarvoor heb ik toch een PS5?

Ik heb ideeën wat ik hierna wil spelen, zoals The Last of Us II (heb deel 1 ooit gespeeld en zal tzt een recap bekijken op YouTube). Voor mij is de main story het belangrijkste. Een meer cinematische game wellicht, want ik kijk ook graag naar (goede) series (erg subjectief, I know). Ongeveer 20 uurtjes spelen en verder is voor mij prima. Spider-Man heeft langer mijn aandacht getrokken en stiekem zou ik het wel leuk vinden als ik bv uitkijk om The Witcher verder te spelen terwijl ik er al vele uren in heb zitten.

Ben benieuwd hoe dat voelt, want het enige spel waar ik veel uur in heb zitten die ik graag speel, is Gran Turismo Sport. De Yaris GR is een nieuwe uitbreiding. Really Polyphony, een Yaris. Is dat hoe jullie mij gaan zoethouden tot Gran Turismo 7? Diverse autojournalisten zijn echter erg enthousiast over deze auto (bv Marco Gorter van Autoweek). Tip: deze Yaris in de 4wd challenge op Brand's Hatch leverde mij best wel plezier op: R34 voorbij rijden in zo'n auto hehehe.

Flickr

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

wilmundo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:31:
Eerder op de dag een smsje gekregen dat ik Cyberpunk kan oppikken bij Game Mania. Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Weer zo'n immens spel, waar ik waarschijnlijk een uurtje mee bezig ben en dan wegleg. Zelfde met The Witcher GOTY. Ik lijk steeds een excuus te hebben om er een andere keer mee te beginnen: ja ik wacht totdat ik de PS5 heb, dan speel ik het op PS4 pro kwaliteit. Nu heb ik de PS5 en dan wacht ik de next gen upgrade af. Really? De makers van The Witcher kunnen zoals ik her en der lees met moeite een afgerond product afleveren mbt Cyberpunk. Die zal uiteraard eerst de prioriteit krijgen met een next gen upgrade en als dat op rolletjes loopt, zal The Witcher opgepakt worden. Vermoed ik.

The Witcher is voor nu als volwaardig, werkbaar spel te spelen. Cyberpunk in mindere mate. Tegen de tijd dat ik waarschijnlijk echt geïnteresseerd ben, ligt er alweer een GOTY edition in de (digitale) schappen en vraag ik mezelf af waarom ik dan Cyperpunk heb gekocht als ik er toch niet echt aan zou beginnen. Grote spellen zijn voor mij wel echt een drempel: ik voel er weinig voor om weken/maanden bezig te zijn met 1 spel. Iemand noemde al dat het dan te veel aan gaat voelen als werk. Dat is heel herkenbaar. Gamen moet voor mij in de eerste plaats ontspanning zijn. Enig uitdaging is ok, maar die vind ik niet in het vinden van allerlei attributen die bijdragen aan het behalen van een bepaalde trophy of unlocken van bepaalde goodies.

Ik heb Spider-Man op de PS4 en die had ik lange tijd gewoon in de verpakking. Op aanraden van iemand van hier, toch maar eerst gaan spelen op de PS4, voordat ik een Remaster e.d. koop. Ik vond het op de PS4 al indrukwekkend en ik ben blij dat ik Spider-Man Remaster heb aangeschaft. Dit is het eerste volwaardige spel waarbij ik een platinum trophy heb gehaald. Zij die dat ook hebben gehaald, weten dat sommige elementen repetitief zijn in alle stadsdelen, maar het kostte niet super veel tijd, dus had er schik mee. De platinum van Astro is toch anders hehehe. Heb de drie DLC ook op 100%. Ik houd er wel van dat je vrij lineair door de verhaallijn gaat. 60Fps heeft mij wel verpest. Net als hoge refresh rates op telefoons.

Na warme aanbevelingen, ben ik begonnen met God of War. Rant: op disc met versie 1.00 te spelen met 60fps op 2160p en niet via de PS Plus Collection (einde rant). Ik heb op YouTube een filmpje van circa 20 min bekeken wat ik dan heb gemist in de voorgaande delen, wat ik overigens iedereen aanraad. Als men reacties kon minnen op Tweakers, zou ik vanaf het volgende stukje waarschijnlijk ver voorbij het vriespunt gaan... Het begin vond ik fraai, maar het spel zakte voor mij behoorlijk in richting/rondom the Light of Alfheim. Ik kreeg erg het gevoel van, ik ben nu gewoon op zoek naar het breken van seals, terwijl die mij helemaal niet boeien. Na het spectaculaire en emotionele begin, werd het spel zelfs saai voor mij. Ik wil niks spoilen, maar ik vermoed dat ik de enige ben, want als ik de reacties hier lees, was iedereen van af het begin hooked. Ik vroeg me op momenten af of dit hetzelfde spel is waar iedereen zo lyrisch over is. Toen ik accepteerde dat ik dit spel gewoon voor de storyline aan het spelen ben en vrolijk voorbij sealed boxen ga, kreeg ik meer plezier in het spel. Sterker nog, ik ben weer benieuwd hoe het verhaal zich gaat ontvouwen. Die opleving kwam rond zo'n 40-50% van de game schat ik zo. Dus ik heb goede hoop voor de rest van de game.

Ik ben wel benieuwd naar Miles Morales. Ik heb de PS5 versie al een paar minuten gespeeld (voordat ik begon aan Spider-Man Remaster): ik moest en zou de next gen graphics zien met RT. Leuk al die reviews, maar wil de reflecties en schaduwen enz nu zelf aanschouwen! Mooi om te lezen dat er nu een semi RT optie is. Die komt voor mij op een ideaal moment. Ik kan het spel gewoon niet spelen op 30FPS, ook geprobeerd bij God of War... maar je kan gewoon niet meer terug... Elke seconde dat je speelt ga je je er aan ergeren dat het niet buttery smooth is.

Ik heb ideeën wat ik hierna wil spelen, zoals The Last of Us II (heb deel 1 ooit gespeeld en zal tzt een recap bekijken op YouTube). Voor mij is de main story het belangrijkste. Een meer cinematische game wellicht, want ik kijk ook graag naar (goede) series (erg subjectief, I know). Ongeveer 20 uurtjes spelen en verder is voor mij prima. Spider-Man heeft langer mijn aandacht getrokken en stiekem zou ik het wel leuk vinden als ik bv uitkijk om The Witcher verder te spelen terwijl ik er al vele uren in heb zitten.

Ben benieuwd hoe dat voelt, want het enige spel waar ik veel uur in heb zitten die ik graag speel, is Gran Turismo Sport. De Yaris GR is een nieuwe uitbreiding. Really Polyphony, een Yaris. Is dat hoe jullie mij gaan zoethouden tot Gran Turismo 7? Diverse autojournalisten zijn echter erg enthousiast over deze auto (bv Marco Gorter van Autoweek). Tip: deze Yaris in de 4wd challenge op Brand's Hatch leverde mij best wel plezier op: R34 voorbij rijden in zo'n auto hehehe.
In de tijd dat je deze tekst hebt geschreven had je de Witcher 3 plus alle DLC's en God of War uit kunnen spelen.. Ik denk dat jij meer wat moeite met prioriteiten hebt.

Oh ja.. en als je hier weer op gaat reageren met zo'n muur aan letters dan is de next-gen patch er denk ik ook al als je klaar bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonwith
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 11-03 19:39
Ik heb hier gemengde gevoelens bij. Weer zo'n immens spel, waar ik waarschijnlijk een uurtje mee bezig ben en dan wegleg. Zelfde met The Witcher GOTY.
Ik heb nou precies het tegenovergestelde.

The Witcher 3 kon ik niet weg leggen totdat ik alle side missies ook had gedaan.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
@Alcmaria

Ik kan 2 dingen doen:
-een briljante comeback verzinnen die veel meer indruk maakt op mijzelf dan op anderen of
-toegeven dat je me hebt laten grijnzen en accepteren dat ondanks het een schot voor open doel was, je em toch hebt gemaakt.

Ik heb je bericht geliked (y)

[ Voor 3% gewijzigd door wilmundo op 10-12-2020 11:51 ]

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• yinx84

*knip*
Ik ben zelf ook echt allergisch voor dit soort volgepropte open world games. Voor Cyberpunk zag ik ook weer een screenshot van de map met letterlijk tientallen verschillende soorten icoontjes die verschillende bezigheden aanduiden. Het was alsof ik naar een screenshot van een Ubisoft game zit te kijken, die pompt dergelijke bagger er met hoog tempo uit.

De enige reden dat CPR er mee weg komt en ik het een kans ga geven is omdat alle side-content in the Witcher 3 uniek was. Altijd met eigen dialoog en verrassende verhaallijnen. Zodra ik merk dat ik fetch quest nummer 3 begonnen ben dan ga ik knallen op de main quest line en gaat hij weer in de verkoop. Geen zin in dat soort geavanceerde bezigheidstherapie.

• pokle312
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online
Hoppa cyberpunk binnen, sta versteld hoeveel je krijgt voor een standaard editie!

Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-10 11:30

Ik ben wel benieuwd naar Miles Morales. Ik heb de PS5 versie al een paar minuten gespeeld (voordat ik begon aan Spider-Man Remaster): ik moest en zou de next gen graphics zien met RT. Leuk al die reviews, maar wil de reflecties en schaduwen enz nu zelf aanschouwen! Mooi om te lezen dat er nu een semi RT optie is. Die komt voor mij op een ideaal moment. Ik kan het spel gewoon niet spelen op 30fps, ook geprobeerd bij God of War... maar je kan gewoon niet meer terug... Elke seconde die je speelt ga je je er aan ergeren dat het niet buttery smooth is. Ik vind het overigens wel jammer dat ik alsnog moet kiezen tussen performance of grafische pracht. Ik wil niet kiezen, ik wil beide, gecombineerd. Daarvoor heb ik toch een PS5?

Ik voel je helemaal in wat je zegt. Ik heb lang geen game gehad die mijn aandacht voor een langere tijd heeft weten te trekken. Ik haat zoeken en spellen waar je te veel moet rond rijden en lopen voordat je weer eens wat tegenkomt. Geef mij maar keiharde actie met goede storytelling. Ik heb ook geen tijd om dagenlang opzoek te gaan naar goodies en dergelijke 🤣🤦🏾

• raishel70
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-10 11:30
yinx84 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:52:
[...]

Ik ben zelf ook echt allergisch voor dit soort volgepropte open world games. Voor Cyberpunk zag ik ook weer een screenshot van de map met letterlijk tientallen verschillende soorten icoontjes die verschillende bezigheden aanduiden. Het was alsof ik naar een screenshot van een Ubisoft game zit te kijken, die pompt dergelijke bagger er met hoog tempo uit.

De enige reden dat CPR er mee weg komt en ik het een kans ga geven is omdat alle side-content in the Witcher 3 uniek was. Altijd met eigen dialoog en verrassende verhaallijnen. Zodra ik merk dat ik fetch quest nummer 3 begonnen ben dan ga ik knallen op de main quest line en gaat hij weer in de verkoop. Geen zin in dat soort geavanceerde bezigheidstherapie.
Goud!!! 🤣🤣🤣🤣
Geavanceerde bezigheidstherapie 😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 23:22
raishel70 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:15:
[...]

Ik voel je helemaal in wat je zegt. Ik heb lang geen game gehad die mijn aandacht voor een langere tijd heeft weten te trekken. Ik haat zoeken en spellen waar je te veel moet rond rijden en lopen voordat je weer eens wat tegenkomt. Geef mij maar keiharde actie met goede storytelling. Ik heb ook geen tijd om dagenlang opzoek te gaan naar goodies en dergelijke 🤣🤦🏾
ik mis eigenlijk altijd een "online" aspect in een game.. Koop vaak de goede games wel maar speel ze zelden uit. Bijv. World of Warcraft stop ik uren per dag in, gaat op de een of andere manier niet vervelen. Andere online games ook niet snel, bijv. Pubg, Warzone, HS etc.

Sinds ik de PS5 heb begonnen met Demon's Souls en tot nu toe erg tevreden. Ik vind het niet saai en boeit mij nog steeds. Moet wel zeggen dat 60fps helpt... die ps4 was gewoon een drama de laatste tijd :( speel op mijn PC op een 144hz scherm, The Last of Us met 30 fps voelt gewoon als dikke lag

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

Zo Cyberpunk is binnen, nu even installeren. Flinke game volgens mij, twee Blu-rays waarvan een de datadisc is.

Wel wat leuke extra's erbij.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-10 20:46
Ace schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:25:
[...]

Enige wat ik wel vreemd vond is dat ik ge-preload had en om 0:01 begon met spelen, ik had wel een notification verwacht voor de Day 1 patch? Maar niks gezien, de preload was niet prepatched voor zover ik weet.
Preload had al de patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carn82

Voor wat het waard is; volgens mij zijn er geen misbare items in God of War. Als je nu nog iets niet kan; dan kan dat later waarschijnlijk wel, en op een gegeven moment kan je ook gewoon terug naar allerlei locaties. Dus gewoon lekker doorspelen, en als je denkt dat je toch voor de trophies wil gaan kan je altijd nog alle seals/kistjes/sidequests/noemmaarop gaan doen :)

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

pokle312 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:08:
Hoppa cyberpunk binnen, sta versteld hoeveel je krijgt voor een standaard editie!

Ben benieuwd hoe het eruit gaat zien!
Ik kon het ook niet laten. :$ Deus Ex is mijn all time favorite game.

Benieuwd in hoeverre de bugs zoals gemeld door Skillup zijn gefixt met de patch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:29

Superkiwi

Hoi doei

dragonwith schreef op donderdag 10 december 2020 @ 11:49:
[...]

Ik heb nou precies het tegenovergestelde.

The Witcher 3 kon ik niet weg leggen totdat ik alle side missies ook had gedaan.
Het ligt er denk ook een beetje aan hoe lang je al gamed.
Hier merk ik dat ik de laatste tijd ook wat sneller verveeld raak in een game, niet omdat de game slecht is (neem bv Tsushima, Odyssey, HZD) maar omdat ik alles wel gezien heb en er een soort verzadiging optreedt mbt open wereld games.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carn82
dvdkiwi schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:59:
[...]

Het ligt er denk ook een beetje aan hoe lang je al gamed.
Hier merk ik dat ik de laatste tijd ook wat sneller verveeld raak in een game, niet omdat de game slecht is (neem bv Tsushima, Odyssey, HZD) maar omdat ik alles wel gezien heb en er een soort verzadiging optreedt mbt open wereld games.
Ja, herkenbaar. De onderliggende mechanismes worden vaak snel duidelijk, en je hebt al snel in de smiezen dat veel zaken simpelweg een variant zijn op iets wat je al jaren kent. De verrassing / vernieuwing is dan vaak ver te zoeken. Dat hoeft overigens niet perse slecht te zijn als de rest gewoon goed gemaakt is en kan boeien (door bijvoorbeeld het verhaal of een toffe setting). Een goed bereid stukje biefstuk is ook niet apart of vernieuwend maar smaakt prima :)

[ Voor 6% gewijzigd door Carn82 op 10-12-2020 13:03 ]

Dennisdn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:56:
[...]

Nou daar heb ik serieus aan gedacht. Ik heb best wel veel plezier gehad aan Citties Skyline op de Mac maar zelfs later op de PS4.

Dus Planet Coaster ernaast trekt mij wel denk ik.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Vraagje, zien jullie je PS5 trophies ook online terug via https://my.playstation.com

Op de Console zie ik alles netjes staan, heb ook al handmatig geprobeerd te syncen met PS Network maar op een of andere manier zie ik mijn nieuwe (Demon's Souls) trophies niet terug via de website.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Ace schreef op donderdag 10 december 2020 @ 10:25:
[...]

Ik bedoelde meer dat het qua setting er goed uit ziet voor een Cyberpunk wereld.

De graphics zijn overduidelijk PS4 maar op een PS5 loopt het allemaal vrij soepel. De settings UI is echter een drama en de UI in-game zelf is ook niet al te best.

Soms ziet de game er gewoon goed uit en andere keren loop je een ruimte binnen en lijkt het echt op een PS3 game.
Ik hoop dat DF snel met een vergelijk komt tussen de PS5 versie en bv een PC met 2080 en/of 3070/80. Ben echt benieuwd hoe de verhouding is. Heb gister de Gamekings premium review gekeken met PC beelden van een 2080 en ook daar viel op dat de game er op het ene moment beter uit ziet dan op het andere moment (logisch).

Ik heb wel echt veel zin in Cyberpunk maar die situatie met de next gen patch blijft irritant. Ik wil uiteraard de mooiste versie spelen, ik ben best wel een graphics hoer :P Aan de andere kant wil ik de game NU spelen.

Als CDPR nu eens een uitspraak over die patch doet, kijk tot maart kan ik wachten, maar als die patch pas november 2021 komt, dan ga ik echt niet wachten.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

60FPS was voor mij doorslaggevend. Plus dat dit een game is die je prima meerdere keren kan uitspelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Chaoss schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:18:
[...]

Ik hoop dat DF snel met een vergelijk komt tussen de PS5 versie en bv een PC met 2080 en/of 3070/80. Ben echt benieuwd hoe de verhouding is. Heb gister de Gamekings premium review gekeken met PC beelden van een 2080 en ook daar viel op dat de game er op het ene moment beter uit ziet dan op het andere moment (logisch).

Ik heb wel echt veel zin in Cyberpunk maar die situatie met de next gen patch blijft irritant. Ik wil uiteraard de mooiste versie spelen, ik ben best wel een graphics hoer :P Aan de andere kant wil ik de game NU spelen.

Als CDPR nu eens een uitspraak over die patch doet, kijk tot maart kan ik wachten, maar als die patch pas november 2021 komt, dan ga ik echt niet wachten.
Ik ga gewoon voor de dubbele playthrough.. ik heb begrepen dat er veel outcomes zijn en je veel wegen kan bewandelen binnen de narrative van het spel. DUs ik ga hem nu lekker spelen en over een tijdje met de patch weer .

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:59
Zoals bij elke Single Player game, dus ook bij Cyberpunk 2077 ik wacht tot hij onder de € 30,00 is, het liefst met PlayStation 5 patch. Voorlopig toch weinig tijd om te gamen, dus vermaak mij nu wel met DIRT 5.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thijs
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 10:59
Greatsword schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:17:
Vraagje, zien jullie je PS5 trophies ook online terug via https://my.playstation.com

Op de Console zie ik alles netjes staan, heb ook al handmatig geprobeerd te syncen met PS Network maar op een of andere manier zie ik mijn nieuwe (Demon's Souls) trophies niet terug via de website.
Ik zie daar inderdaad geen PS5 games. Geen MM, geen Astro, geen DS. Wel al m'n PS3 en PS4 games.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
FMS schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:20:
60FPS was voor mij doorslaggevend. Plus dat dit een game is die je prima meerdere keren kan uitspelen.
Meerdere keren uitspelen krijg ik nooit voor elkaar, enkel TLOU remaster heb ik 2x gespeeld, maar daar ben je ook in 20 uurtjes mee klaar. TW3 heb ik meerdere keren overwogen om nog eens mee te beginnen, maar als ik dan denk aan de 300 uur die ik al in de eerste playtrough heb zitten dan zakt de moed mij in de schoenen :P

Ben bang dat wanneer ik Cyberpunk nu speel dat die 2'de speelsessie er nooit van komt.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

dvdkiwi schreef op donderdag 10 december 2020 @ 12:59:
[...]

Same here. Toen open-world games nog vrij nieuw waren was het tof. Nu vind ik het wat afhankelijk van de kwaliteit. Bij de zoveelste generieke side-missie voor willekeurig generiek uitgepoept karakter haak ik tegenwoordig sneller af. Wat dat betreft vond ik RDR2 weer erg goed, die hadden later in het verhaal nog wel eens referenties erin zitten en de personages waren uniek en goed neergezet (die ik mij nu nog herinner, in tegenstelling tot veel andere games waar je ze na een kwartier alweer vergeten bent).

Cyberpunk 2077 ook besteld. De beelden en stad zien er heel tof uit. Verder is het een twijfelgeval, ik ben iets meer van de actiegames (met lichte RPG elementen erin) dan uitgebreide RPG's. Al heb ik het idee dat die werelden ook in elkaar aan het versmelten zijn.

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 00:23

RawChild

PSN: Rawchild

Hmmm ook hier gaat het veel over Cyberpunk. Dat brengt mij weer aan het twijfelen. Wil ik een ps4 game op mijn ps5 spelen of wacht ik tot de next gen upgrade er is.. tegen die tijd ben ik waarschijnlijk wel klaar met Cyberpunk... dus zou ik beter kunnen wachten, maar eigenlijk wil ik hem nu... aarrgghhh.

Misschien moet ik maar helemaal geen rpg kopen als ik nu al geen keuze kan maken...

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Donstil schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:09:
[...]

Nou daar heb ik serieus aan gedacht. Ik heb best wel veel plezier gehad aan Citties Skyline op de Mac maar zelfs later op de PS4.

Planet coaster speelt top en ziet er schitterend uit op de PS5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eO9AEryE9yNT1FOf6j3k71L0lrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mndmihibJiv68OU6tsLdWyri.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:01
Greatsword schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:17:

De games zie ik niet staan, bovenin zie ik wel alle behaalde trofeeën van PS4 en PS5 te samen.

• giantgiantus
  • Laatst online: 23:15
Theo27 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:56:
[...]

[Afbeelding]
Speel je met controller? Of muis?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Donstil schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:09:
[...]

City skylines is veruit mijn meest gespeelde PS4-spel. Afgelopen 2 jaar bijna niets anders gespeeld zelfs. En Planet Coaster sluit er prima op aan. Het gevoel en de bediening zijn bijna hetzelfde, maar per direct voelt CS heel erg gedateerd. Dit is veel mooier, rijker en vloeiender.

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisdn op 10-12-2020 14:10 ]

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Tom schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:42:
[...]

Same here. Toen open-world games nog vrij nieuw waren was het tof. Nu vind ik het wat afhankelijk van de kwaliteit. Bij de zoveelste generieke side-missie voor willekeurig generiek uitgepoept karakter haak ik tegenwoordig sneller af. Wat dat betreft vond ik RDR2 weer erg goed, die hadden later in het verhaal nog wel eens referenties erin zitten en de personages waren uniek en goed neergezet (die ik mij nu nog herinner, in tegenstelling tot veel andere games waar je ze na een kwartier alweer vergeten bent).

Cyberpunk 2077 ook besteld. De beelden en stad zien er heel tof uit. Verder is het een twijfelgeval, ik ben iets meer van de actiegames (met lichte RPG elementen erin) dan uitgebreide RPG's. Al heb ik het idee dat die werelden ook in elkaar aan het versmelten zijn.
TW3 had echt goeie sidemissions, die hadden bijna allemaal een verhaaltje etc. Je merkte echt dat daar veel tijd aan besteed was. Ik ga er vanuit dat Cyberpunk minstens dezelfde kwaliteit sidemissions heeft.

[...]
Ik vind het er op basis van je foto maar matig uitzien, eerlijk gezegd. Nu, het is natuurlijk al zeer lastig om van een TV-beeld een goede foto te nemen, maar als je bvb naar textures, of backgrounds kijkt, ziet dit er niet bepaald next-gen uit.

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Chaoss schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:10:
[...]

TW3 had echt goeie sidemissions, die hadden bijna allemaal een verhaaltje etc. Je merkte echt dat daar veel tijd aan besteed was. Ik ga er vanuit dat Cyberpunk minstens dezelfde kwaliteit sidemissions heeft.
Idd. Veel goede side missions. En heb me daar niet bij verveeld.

Geloof dat bij CP2077 de sidemissies ook een rol hebben voor je main story.
Dus ik vertrouw er wel op dat dit wel goed komt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

[...]

[Afbeelding]
Oe gaaf, ziet er wel goed uit ja.
Hij is ook wel prima geprijsd zie ik.

• giantgiantus
Donstil schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:19:
[...]

Weet niet of je ook een xsx hebt staan, maar daar is hij gratis in gamepass.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Voor CP2077 zou het mooi zijn geweest als het Cross-progression had tussen meerdere platformen. Ik twijfel nog heel erg of ik vandaag de PS4 versie in de PS5 stop of als nog de PC versie koop op steam en hem op de PC speel (en dan wel al met RT).

Misschien is een double dip niet eens zo gek en dan met 2 verschillende classes te spelen.

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
Doe ff normaal

[ Voor 92% gewijzigd door BM op 10-12-2020 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:20:
[...]

Weet niet of je ook een xsx hebt staan, maar daar is hij gratis in gamepass.
Aah balen, die had ik in pre-order maar toch geannuleerd op het laatste moment.
Dit had de eerste 50,- kunnen zijn om hem terug te verdienen.

• Dennisdn
Donstil schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:19:
[...]

Bij Bol is ie 39 euro. In de PS-store had ik de Gold-versie voor 55. Bij dat prijsverschil kies ik liever de digitale.
Dennisdn schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:27:
[...]

Bij Bol is ie 39 euro. In de PS-store had ik de Gold-versie voor 55. Bij dat prijsverschil kies ik liever de digitale.
Ja zeker. Dan kan mijn main game gewoon lekker blijven zitten.

Ik ga dus voor de digitale gold.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter

Als je eenmaal hebt geproefd van de Playstation single player goodness kun je niet meer zonder :P

Je het echt een giga backlog die je nog in kunt halen: GoW, GoT, Spiderman, Uncharted etc.

[ Voor 6% gewijzigd door Chaoss op 10-12-2020 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Cyberpunk in mindere mate. Tegen de tijd dat ik waarschijnlijk echt geïnteresseerd ben, ligt er alweer een GOTY edition in de (digitale) schappen en vraag ik mezelf af waarom ik dan Cyperpunk heb gekocht als ik er toch niet echt aan zou beginnen. Grote spellen zijn voor mij wel echt een drempel: ik voel er weinig voor om weken/maanden bezig te zijn met 1 spel. Iemand noemde al dat het dan te veel aan gaat voelen als werk. Dat is heel herkenbaar.
Lange rant, en alhoewel ik veel van mezelf in je verhaal herken, zie ik verder weinig wat je punt of vraag nu is. Of is het gewoon om je eigen twijfel en frustraties ergens kwijt te geraken ? :)

Maar ivm bovenstaande stukje: wie zegt dat je enkel AAA games moet spelen ? Ik heb er zelf ondertussen ook wel diverse in mijn library, waarvan sommige ook effectief zelf gekocht. En heb ook wel vaak dat ik een uurtje of twee aan een game bezig ben, maar dan direct stilval omdat ik er gewoon niet genoeg tijd kan in steken op dat moment en het dan een hele tijd kan blijven liggen. Echter zijn er nog genoeg leuke kortere games te spelen ook, die even leuk kunnen zijn, en waar je minder tijd voor moet committen. De meeste van je voorbeelden zijn immers games waar je met gemak 50 a 100u in kwijt bent, maar er is nog genoeg andere keuze. Ik speel dan ook zelf vaker kleinere indie games, dan die grote AAA titles. De meeste overigens gewoon uit de PS+ maandelijkse games.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:55
Stond op het punt om vandaag Cyberpunk te scoren maar ik wacht ook wel totdat de next-gen patch komt en de meeste bugs eruit zijn. Zoveel haast heb ik niet met deze game.

Speel momenteel Little Nightmares die je in 3 uur kunt uitspelen, leuk en sfeervol tussendoortje. Begin volgend jaar komt deel 2 uit. Daarna is Kingdom Hearts 3 aan de beurt, hoewel ik een beetje panisch ben met die statische hud i.c.m. een oled tv. Misschien paniek om niks maar merk dat dit telkens door mijn hoofd sluipt tijdens het gamen :P

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
Daarom heb ik geen oled, daar zou ik me ook druk om maken. :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-10 11:25

Ace

Happy Happy Joy Joy

Twixie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:14:
[...]

Ik vind het er op basis van je foto maar matig uitzien, eerlijk gezegd. Nu, het is natuurlijk al zeer lastig om van een TV-beeld een goede foto te nemen, maar als je bvb naar textures, of backgrounds kijkt, ziet dit er niet bepaald next-gen uit.
Idd, consoles zouden eigenlijk een screenshot functie moeten hebben...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:45
dutchgio schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:12:
Als je daarom geen OLED hebt dan mis je wel veel. ;)

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sannies
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 15:07
D. Ninjai schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:08:
Daarna is Kingdom Hearts 3 aan de beurt, hoewel ik een beetje panisch ben met die statische hud i.c.m. een oled tv. Misschien paniek om niks maar merk dat dit telkens door mijn hoofd sluipt tijdens het gamen :P
Er zijn belachelijk veel cutscenes in KH3 dat de HUD maar amper te zien is :+

Overigens veel, veel, en veeeeeeel fijner om te spelen op de PS5. Loading times zijn veel korter en gewoon 60 FPS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
dutchgio schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:12:
Ik geloof dat LG claimt dat sinds de 2020 modellen burn-in problemen vrijwel geheel zijn opgelost. Die tv's hebben Pixel Shift en slimme dim-functionaliteit voor statische elementen als HUDs en logo's op TV. Natuurlijk weet je pas over een jaar of wat of ze liegen of niet, maar wellicht neemt dat wat van je zorgen weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:53:
[...]

Lange rant, en alhoewel ik veel van mezelf in je verhaal herken, zie ik verder weinig wat je punt of vraag nu is. Of is het gewoon om je eigen twijfel en frustraties ergens kwijt te geraken ? :)

Maar ivm bovenstaande stukje: wie zegt dat je enkel AAA games moet spelen ? Ik heb er zelf ondertussen ook wel diverse in mijn library, waarvan sommige ook effectief zelf gekocht. En heb ook wel vaak dat ik een uurtje of twee aan een game bezig ben, maar dan direct stilval omdat ik er gewoon niet genoeg tijd kan in steken op dat moment en het dan een hele tijd kan blijven liggen. Echter zijn er nog genoeg leuke kortere games te spelen ook, die even leuk kunnen zijn, en waar je minder tijd voor moet committen. De meeste van je voorbeelden zijn immers games waar je met gemak 50 a 100u in kwijt bent, maar er is nog genoeg andere keuze. Ik speel dan ook zelf vaker kleinere indie games, dan die grote AAA titles. De meeste overigens gewoon uit de PS+ maandelijkse games.
Leg je alle reacties van Tweakers onder een vergrootglas om te bepalen of de reactie een punt maakt of dat er een vraag wordt gesteld in jouw ogen? Wie zegt dat ik überhaupt alleen triple A games speel? Volgens mij lees je meer in m'n bericht dan er staat. Ik vraag mij af of ik op psycholoog.net beland ben of dat ik gewoon lekker over games kan babbelen. Ondertussen wordt hardop afgevraagd of ik m'n twijfels of frustratie kwijt wil geraken en ook kan uit een muur van woorden worden afgeleid of ik wel of geen prioriteiten kan stellen. Bijzonder. Oh, voordat men vindt dat ik op de man speel, doe ik er een obligate smiley bij :). Mocht men zich zorgen maken over mijn mentale toestand en gedragstherapie willen aanraden: relax, ik voel mij niet aangevallen en ook bovenstaande tik ik met een grijns.

Twixie, welke games raad je dan zoal aan? Ik sta open voor games die ik eenmaal speel, aangrijpende verhaallijn hebben en niet al te ingewikkeld zijn. Geen puzzels oplossen of zo. Ik wil niet uren nadenken hoe een of andere deur open moet, omdat ik anders niet verder kan in het spel. Gewoon je moet naar punt A, want een of andere boze schildpad heeft de prinses ontvoerd en hij gaat nare dingen met haar doen als je hem niet gaat slopen.

Eigenlijk is het simpel: In mijn ogen kan een forum helpen om bepaalde games op mijn radar te krijgen. Wellicht herkent iemand zich in mijn woorden en krijg ik goede aanbevelingen. Mogelijk volgt een reactie dat iemand gelijke bedenkingen had als ik, maar toch blij is overstag te zijn gegaan, want zus en zo. Daar leer ik van.

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
yinx84 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:43:
[...]

Ik geloof dat LG claimt dat sinds de 2020 modellen burn-in problemen vrijwel geheel zijn opgelost. Die tv's hebben Pixel Shift en slimme dim-functionaliteit voor statische elementen als HUDs en logo's op TV. Natuurlijk weet je pas over een jaar of wat of ze liegen of niet, maar wellicht neemt dat wat van je zorgen weg.
Ter info: de 2019 modellen hebben dit ook al.
Heb zelf een C9 en ook ik maakte me in het begin druk om eventuele burn in. Maar zo’n vaart loopt dit niet.
Gewoon lekker genieten want mooier dan OLED is er (naar mijn mening) niet.
Spider-Man remastered en Miles Morales zijn schitterend op mijn OLED by the way!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
wilmundo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:48:
[...]

Leg je alle reacties van Tweakers onder een vergrootglas om te bepalen of de reactie een punt maakt of dat er een vraag wordt gesteld in jouw ogen? Wie zegt dat ik überhaupt alleen triple A games speel? Volgens mij lees je meer in m'n bericht dan er staat. Ik vraag mij af of ik op psycholoog.net beland ben of dat ik gewoon lekker over games kan babbelen. Ondertussen wordt hardop afgevraagd of ik m'n twijfels of frustratie kwijt wil geraken en ook kan uit een muur van woorden worden afgeleid of ik wel of geen prioriteiten kan stellen. Bijzonder. Oh, voordat men vindt dat ik op de man speel, doe ik er een obligate smiley bij :). Mocht men zich zorgen maken over mijn mentale toestand en gedragstherapie willen aanraden: relax, ik voel mij niet aangevallen en ook bovenstaande tik ik met een grijns.

Twixie, welke games raad je dan zoal aan? Ik sta open voor games die ik eenmaal speel, aangrijpende verhaallijn hebben en niet al te ingewikkeld zijn. Geen puzzels oplossen of zo. Ik wil niet uren nadenken hoe een of andere deur open moet, omdat ik anders niet verder kan in het spel. Gewoon je moet naar punt A, want een of andere boze schildpad heeft de prinses ontvoerd en hij gaat nare dingen met haar doen als je hem niet gaat slopen.

Eigenlijk is het simpel: In mijn ogen kan een forum helpen om bepaalde games op mijn radar te krijgen. Wellicht herkent iemand zich in mijn woorden en krijg ik goede aanbevelingen. Mogelijk volgt een reactie dat iemand gelijke bedenkingen had als ik, maar toch blij is overstag te zijn gegaan, want zus en zo. Daar leer ik van.
Ik zou lekker een film kijken!

Nee zonder gekheid, misschien is Detroit: become human wat voor je?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Michael_1980
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
yinx84 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 15:43:
[...]

Modellen van 2018 hebben dit ook. Heb zelf een LG C8 en beeld is nog steeds fantastisch en zonder burn-in verschijnselen. En heb er behoorlijk wat uurtjes op gegamed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
[...]
Enkele PS4 games waar ik zeer van genoten heb, en die wellicht wel in jouw interesses vallen:
* Everybody's Gone to the Rapture
* What Remains of Edith Finch
* RiME
* HUE
* The Swapper (al is dat wel meer een puzzel spel).
* Valiant Hearts
* Teslagrad
* The Unfinished Swan

Pas op, de meeste zijn niet bepaald grafische top-games (dus eigenlijk in verkeerd topic :p), sommige zelfs gewoon 2D, maar waar ik me echt prima mee vermaakt heb, en het einde gehaald heb zonder dat het na een tijdje een karwei begon te lijken (dus ook allemaal relatief kort).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-09 11:38
[...]

Heb je Rime al geprobeerd ? Erg mooi spel niet al te moeilijk wel hele leuke sfeer
Ok, zij die de UI logisch vinden mogen me toch eens een en ander uitleggen.

Ik heb nu 300+ PS4 en PS5 games gedownload, en ik snap nog altijd niet hoe sommige zaken in mijn library werken. Wanneer je op een tegel klikt, kom je eerst op een scherm waarbij helemaal bovenaan naast de naam van je game staat dat het een PS4 spel is. Op de "..." kan je vervolgens View Product zien. Hier staat dan ineens de PS4 melding op een andere plaats. Terug op de "..." kan je dan checken dat/of er andere versies zijn (bvb PS5, maar ook special editions, etc). En hier snap ik helemaal niet meer hoe je juist aan het navigeren bent. Soms staan er ook andere versies in het lijstje, maar als ik die dan kies, krijg ik ineens terug "View Product" in het "..." menu, alsof ik ineens terug een niveau omhoog gegooid ben. Bij sommige keuzes, kan ik Download kiezen, maar dan blijken ze ook de 'normale' versie te downloaden. Bij andere keuzes krijg ik een prijs te zien, omdat het bvb een special edition is. Maar nog bij andere staat er gewoon "Meer informatie" waaruit dan blijkt dat ik het niet kan kopen omdat ik al een andere versie heb.

Ook ben ik bij een aantal games een dropdown tegengekomen waar letterlijk 2 of 3 keer krek hetzelfde in de dropdown staat, en je dus gewoon totaal geen idee hebt wat je juist selecteert en waarom. Overigens ook weer: download de ene, en bij de andere zie je ineens ook download actief.

Ook het feit dat je dus 2 niveaus diep moet, om nog maar te checken of er toevallig ook geen PS5 versie (of een andere versie) is van je game, is toch echt wel compleet absurd. Vandaag valt dat nog mee, omdat er nagenoeg nog geen PS5-specifieke versies zijn, maar dat zal alleen maar toenemen. Wel grappig dat ik zo ontdekt heb dat een van de absurdere indie-games uit PS+ blijkbaar een PS5-specifieke versie heeft, die overigens nog eens betalend is (€4.99) : King Oddball.

Maar overall is dus het inspecteren van je titels in je library echt compleet tenenkrullend. Ok, het gros van de PS5 eigenaars interesseert het wellicht geen bal welke versie van welke games je nu hebt, maar de feature zit er wel in, alleen is er dus gewoon niets logisch aan.

Maar een andere ergernis is het gebruik van die PS-button. Daar zit toch ook wel heel vreemde logica achter die ik nog niet achterhaald heb. Ik dacht dat het simpelweg het switchen was tussen het menu bovenaan en het menu onderaan, maar ik ben ook al in situaties geweest waar ik 3x moest klikken eer ik op dat menu onderaan terecht kwam.

Als er al een logica achterzit, heb ik ze na die paar weken nog altijd niet helemaal achterhaald blijkbaar. Dus intuïtief is anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Twixie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 16:46:
[...]

Enkele PS4 games waar ik zeer van genoten heb, en die wellicht wel in jouw interesses vallen:
* Everybody's Gone to the Rapture
* What Remains of Edith Finch
* RiME
* HUE
* The Swapper (al is dat wel meer een puzzel spel).
* Valiant Hearts
* Teslagrad
* The Unfinished Swan

Pas op, de meeste zijn niet bepaald grafische top-games (dus eigenlijk in verkeerd topic :p), sommige zelfs gewoon 2D, maar waar ik me echt prima mee vermaakt heb, en het einde gehaald heb zonder dat het na een tijdje een karwei begon te lijken (dus ook allemaal relatief kort).
Dank voor je suggesties, ook @Gandalf68! Visueel is niet alles bepalend voor mij, maar helpt wel mee. De eerste twee suggesties hebben wel mijn aandacht, waarbij ik heb gelezen dat What Remains of Edith Finch hele mooie storytelling bevat. Klinkt interessant. The Unfinished Swan heeft een mooie typerende look. Rime oogt wat kinderlijk voor mij, maar Astro heeft mij geleerd dat ik verder moet kijken dan m'n vooroordelen. Mocht ik een spel hebben gespeeld en afgerond, dan kom ik daar zeker op terug.

@Michiel_1982 Dank voor je suggestie, deze wil ik inderdaad gaan spelen. Mooi dat deze al in de PS Plus Collection zit.

[ Voor 5% gewijzigd door wilmundo op 10-12-2020 18:05 ]

Flickr

Acties:
  • +3 Henk 'm!
wilmundo schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:04:
[...]
Rime oogt wat kinderlijk voor mij
RiME is best wel een pakkende game eigenlijk, en zeker niet voor kinderen bedoeld, ondanks de getekende stijl. Wellicht wel overall de beste game uit dat lijstje.

Voor de rest zou je overigens ook hier kunnen kijken om te zien of je een enorme lange game vasthebt of niet : https://howlongtobeat.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Twixie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 17:59:
Ok, zij die de UI logisch vinden mogen me toch eens een en ander uitleggen.

Ik heb nu 300+ PS4 en PS5 games gedownload, en ik snap nog altijd niet hoe sommige zaken in mijn library werken. Wanneer je op een tegel klikt, kom je eerst op een scherm waarbij helemaal bovenaan naast de naam van je game staat dat het een PS4 spel is. Op de "..." kan je vervolgens View Product zien. Hier staat dan ineens de PS4 melding op een andere plaats. Terug op de "..." kan je dan checken dat/of er andere versies zijn (bvb PS5, maar ook special editions, etc). En hier snap ik helemaal niet meer hoe je juist aan het navigeren bent. Soms staan er ook andere versies in het lijstje, maar als ik die dan kies, krijg ik ineens terug "View Product" in het "..." menu, alsof ik ineens terug een niveau omhoog gegooid ben. Bij sommige keuzes, kan ik Download kiezen, maar dan blijken ze ook de 'normale' versie te downloaden. Bij andere keuzes krijg ik een prijs te zien, omdat het bvb een special edition is. Maar nog bij andere staat er gewoon "Meer informatie" waaruit dan blijkt dat ik het niet kan kopen omdat ik al een andere versie heb.

Ook ben ik bij een aantal games een dropdown tegengekomen waar letterlijk 2 of 3 keer krek hetzelfde in de dropdown staat, en je dus gewoon totaal geen idee hebt wat je juist selecteert en waarom. Overigens ook weer: download de ene, en bij de andere zie je ineens ook download actief.

Ook het feit dat je dus 2 niveaus diep moet, om nog maar te checken of er toevallig ook geen PS5 versie (of een andere versie) is van je game, is toch echt wel compleet absurd. Vandaag valt dat nog mee, omdat er nagenoeg nog geen PS5-specifieke versies zijn, maar dat zal alleen maar toenemen. Wel grappig dat ik zo ontdekt heb dat een van de absurdere indie-games uit PS+ blijkbaar een PS5-specifieke versie heeft, die overigens nog eens betalend is (€4.99) : King Oddball.

Maar overall is dus het inspecteren van je titels in je library echt compleet tenenkrullend. Ok, het gros van de PS5 eigenaars interesseert het wellicht geen bal welke versie van welke games je nu hebt, maar de feature zit er wel in, alleen is er dus gewoon niets logisch aan.

Maar een andere ergernis is het gebruik van die PS-button. Daar zit toch ook wel heel vreemde logica achter die ik nog niet achterhaald heb. Ik dacht dat het simpelweg het switchen was tussen het menu bovenaan en het menu onderaan, maar ik ben ook al in situaties geweest waar ik 3x moest klikken eer ik op dat menu onderaan terecht kwam.

Als er al een logica achterzit, heb ik ze na die paar weken nog altijd niet helemaal achterhaald blijkbaar. Dus intuïtief is anders.
Eens met je post en zal vast nog wel opgelost worden. Blijft het een grote verbetering vinden tov de PS4.

Maar moet zeggen dat ik het toch vooral gelezen heb met telkens een grotere lach. Dit is wel first world problems to the max 😂
giantgiantus schreef op donderdag 10 december 2020 @ 18:13:
[...]
Maar moet zeggen dat ik het toch vooral gelezen heb met telkens een grotere lach. Dit is wel first world problems to the max 😂
Ja, zoals ik zei, het merendeel interesseert zich wellicht weinig welke games ze nu juist hebben. Op dat vlak zal ik wel wat OCD hebben, want heb dus een enorme Excel waar ik al mijn digitale games + DLC in bijhoud :D. Dus voor mij is het kunnen inkijken/begrijpen van mijn library wel belangrijk, ja :P. Eerlijk gezegd vind ik op de PS4 veel beter mijn weg.

En die PS-knop is gewoon frustrerend. Ik zit dat ding dus regelmatig te short- of long-pressen zonder eigenlijk goed te weten wat ik aan het doen ben. Meer trial-en-error in de hoop dat ik uiteindelijk terechtkom waar ik wil :p.

[ Voor 3% gewijzigd door Twixie op 10-12-2020 18:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo27
Twixie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:14:
[...]

Geloof me dat het er echt wel heel next gen uitziet. Soepele fps. Mooie licht effecten en prima speelbaar met een controller. Hierbij een iets scherpere ingame shot :) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wTdCNbwrXNlrg5v8PSuxR_o72-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dFu0LTDiZHq8pUc7ie5Rx2OF.jpg?f=fotoalbum_large

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

We krijgen vannacht tijdens de Game Awards mogelijk meer nieuws over Returnal, de nieuwe PS5 game van Housemarque (makers van o.a. Resogun). Op Best Buy wordt een release date van 19 maart genoemd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TbePMe9r3finquxV61jAQBVrbw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mz6nSjklmyHXoG7z7sIUPlI8.png?f=fotoalbum_large

Nog meer mensen die op blijven voor de Game Awards? Ze hebben ook flink wat grote namen die presenteren en awards uitreiken, o.a. Christopher Nolan, Gal Gadot, Keanu Reeves en Brie Larson. Eddie Vedder verzorgt de muziek.

Vond de afgelopen jaren het opvallend leuk en goed verzorgd en er zitten altijd wel een paar mooie aankondigingen bij van nieuwe games. Ik hoop, naast Returnal, ook op meer nieuws over Ratchet & Clank en TLOU Factions.
kazuka schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:00:
o.a. Christopher Nolan, Gal Gadot, Keanu Reeves en Brie Larson. Eddie Vedder verzorgt de muziek.
Oeh dat is wel nice :D

Hoe laat onze tijd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

poor Leno schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:05:
[...]

Oeh dat is wel nice :D

Hoe laat onze tijd?
Laat :( Om 00.15 begint de pre-show:

De pre-show? :/

Wat moet ik me daar bij voorstellen en hoe lang duurt het voordat de echte show begint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
voor de mensen die de update van de controller per ongeluk hebben geskipt. dit heeft geholpen bij mij:

Go to Network settings, disable internet connection

Go to System set the date to next day

Turned off the PS5 and then turned it on.

[ Voor 14% gewijzigd door Farabi op 10-12-2020 19:15 ]

Hamazaki schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:14:
voor de mensen die de update van de controller per ongeluk hebben geskipt. dit heeft geholpen bij mij:

Go to Network settings, disable internet connection

Go to System set the date to next day

Turned off the PS5 and then turned it on.
Ik had gelezen dat je gewoon de controller kon afkoppelen en weer aankoppelen en dat ie dan de update optie kreeg :X

(Met of zonder kabel eraan weet ik niet..)

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:14
poor Leno schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:13:
[...]

De pre-show? :/

Wat moet ik me daar bij voorstellen en hoe lang duurt het voordat de echte show begint?
The show will begin at 7 pm ET / 4 pm PT / 1 am CEST

Ofwel, uurtje later dus.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Martinspire schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:30:
[...]

The show will begin at 7 pm ET / 4 pm PT / 1 am CEST

Ofwel, uurtje later dus.
Kijk morgen wel de herhaling dus :O

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:29

Superkiwi

Hoi doei

Voor Gal Gadot blijf ik wel op hoor :9

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
Recon24 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 14:21:
Voor CP2077 zou het mooi zijn geweest als het Cross-progression had tussen meerdere platformen. Ik twijfel nog heel erg of ik vandaag de PS4 versie in de PS5 stop of als nog de PC versie koop op steam en hem op de PC speel (en dan wel al met RT).

Misschien is een double dip niet eens zo gek en dan met 2 verschillende classes te spelen.
Ik zou het spel direct 2x kopen als er zo'n cross platform save zou zijn! Afwisselen tussen de bank en m'n bureau zou echt perfect zijn in mijn situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:58
Er viel me net iets vreemds op toen ik de PS5 opstartte, nou ja eigenlijk een game.

Tijdens het aanzetten van de PS5 spint de disc op en komt er even veel geluid uit het apparaat. Nu startte ik mijn spel op, disc versie en wat denk je helemaal niks. Nou ja de fan leek ietsje meer geluid te maken. Kon het niet geloven dus voor de zekerheid toch maar de PS opnieuw opgestart en ik had dus goed gehoord.

Dus de update van gisteren heeft het opspinnen van de BD dus voor een groot deel gefixed. In game zal ik het niet zo snel merken overigens vanwege de koptelefoon.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23:01
cold_as_ijs schreef op donderdag 10 december 2020 @ 19:59:
Er viel me net iets vreemds op toen ik de PS5 opstartte, nou ja eigenlijk een game.

Tijdens het aanzetten van de PS5 spint de disc op en komt er even veel geluid uit het apparaat. Nu startte ik mijn spel op, disc versie en wat denk je helemaal niks. Nou ja de fan leek ietsje meer geluid te maken. Kon het niet geloven dus voor de zekerheid toch maar de PS opnieuw opgestart en ik had dus goed gehoord.

Dus de update van gisteren heeft het opspinnen van de BD dus voor een groot deel gefixed. In game zal ik het niet zo snel merken overigens vanwege de koptelefoon.
Dus de PS5 gaat tijdens het gamen niet meer checken of de disk erin zit.
Een aangename verbetering.

• Theo27
Heeft er iemand Spiderman MM al gecheckt na de 60 fps + RT update?

Scrooge NL

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10 18:48
Ik kan maar niet wennen aan de Pulse headset. De band in het midden doet zeer na een uurtje spelen, zowel ik als mijn vrouw en kinderen hebben er last van. Hij lijkt veel te strak te zitten na een tijdje en drukt te veel op het midden van onze hoofden. En nee, we hebben geen grote hoofden :) (juist niet).

Herkennen andere mensen dit? Ik ben van plan om hem weer te verkopen, dit is alles behalve fijn gamen...
AppleFan2007 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:06:
[...]
Dus de PS5 gaat tijdens het gamen niet meer checken of de disk erin zit.
Een aangename verbetering.
Dat zal dan toch enkel en alleen zijn omdat de disk al in zat tijdens het booten. Systeem weet perfect wanneer een disk geswapped wordt, en zal dus bij het opstarten van het spel niet opnieuw checken omdat het al weet dat de disk in zit.

Je kan je zelfs afvragen of het periodisch (om het uur of zo ?) kort opspinnen van de disk/drive hiermee gerelateerd is.
Pagina: 1 ... 46 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord