• TheDukemaster
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-08 22:21
Iemand enig idee of je iets kunt aanpassen aan wat er in de hoofdbalk van het games menu komt te staan. Die van mij is inmiddels bijna helemaal gevult met grijze icoontjes van games die ik geinstalleerd had en later weer verwijderd heb. Nog één icoontje over van mijn meest recent gespeelde game...
TheDukemaster schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:31:
Iemand enig idee of je iets kunt aanpassen aan wat er in de hoofdbalk van het games menu komt te staan. Die van mij is inmiddels bijna helemaal gevult met grijze icoontjes van games die ik geinstalleerd had en later weer verwijderd heb. Nog één icoontje over van mijn meest recent gespeelde game...
Staan daar niet sowieso de 10 recentst gespeelde games ? Dus gewoon 9 andere games openen die je nog niet verwijderd had, en je lijstje is vrij van grijze vakjes. Of het moet zijn dat je er minder dan 10 hebt natuurlijk :).

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Twixie schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:37:
[...]

Staan daar niet sowieso de 10 recentst gespeelde games ? Dus gewoon 9 andere games openen die je nog niet verwijderd had, en je lijstje is vrij van grijze vakjes. Of het moet zijn dat je er minder dan 10 hebt natuurlijk :).
Nee dat werkt niet. De grijze icoontjes blijven altijd vooraan staan.. ik heb het ook. Als je op opties klikt op zo’n icoon staat er alleen ‘eject disc’ best vervelend.

Volgens mij kan je alleen het spel opnieuw downloaden en installeren en dan niet vanuit het storage menu de boel deleten. Maar op het icoontje dan opties en dan delete doen.

Tikkie buggy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-10 13:26
@Orangelights23 Had dat ook, headset verkocht en weer nieuwe pulse gekocht, gekke is veel minder druk met deze exemplaar. Ben nog niet uit of ik hem ga houden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:13
TheDukemaster schreef op donderdag 10 december 2020 @ 21:31:
Klopt, is een irritante bug, de simpelste manier om het op dit moment op te lossen is door het starten van de menuoptie: restore licenses in je account settings. Dan bouwt die die balk ook opnieuw op.

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-10 17:58
AppleFan2007 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:06:
[...]

Dus de PS5 gaat tijdens het gamen niet meer checken of de disk erin zit.
Een aangename verbetering.
Helaas tijdens gamen spint hij weer op iedere 45 min, misschien dat ze de check van de game disc meteen bij start van de console doen. Bespaart mogelijk wat tijd met game opstarten.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:13
Opzich wel klaar met sackboy. Echt heel veel plezier gehad met deze game. Co-op ook zeker vermakelijk! Nu zelf nog even achter wat trophys aan gegaan, maar ben er wel achter dat ik deze niet snel platinum zal halen.

Er zitten wat uitdagende trials in, die na wat pogingen zeker haalbaar zijn. Maar de trophy "string it together" moet je 15 trials aan 1 stuk doen binnen 10 minuten foutloos. Dat lijkt me zelfs voor de meest ervaren platform speler een extreme uitdaging.

Misschien dat ik er nog eens in duik. Maar lees berichten van mensen die na tig uur nog geen succes hebben. Echt niet grappig.

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Orangelights23 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:08:
Ik kan maar niet wennen aan de Pulse headset. De band in het midden doet zeer na een uurtje spelen, zowel ik als mijn vrouw en kinderen hebben er last van. Hij lijkt veel te strak te zitten na een tijdje en drukt te veel op het midden van onze hoofden. En nee, we hebben geen grote hoofden :) (juist niet).

Herkennen andere mensen dit? Ik ben van plan om hem weer te verkopen, dit is alles behalve fijn gamen...
Ik heb er zelf helemaal geen last van en game er dagelijks mee sinds release. Misschien een iets andere hoek proberen (maar heb je vast al geprobeerd)?

• TheDukemaster
Alcmaria schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:08:
[...]

Nee dat werkt niet. De grijze icoontjes blijven altijd vooraan staan.. ik heb het ook. Als je op opties klikt op zo’n icoon staat er alleen ‘eject disc’ best vervelend.

Volgens mij kan je alleen het spel opnieuw downloaden en installeren en dan niet vanuit het storage menu de boel deleten. Maar op het icoontje dan opties en dan delete doen.

Tikkie buggy
Aah dat is het dus bedankt. Uit gewoonte verwijder ik games altijd vanuit het storage menu, voortaan via het hoofdmenu doen dus.
robinez schreef op donderdag 10 december 2020 @ 22:57:
[...]

Klopt, is een irritante bug, de simpelste manier om het op dit moment op te lossen is door het starten van de menuoptie: restore licenses in je account settings. Dan bouwt die die balk ook opnieuw op.
Heb zelf nu bij alle games op opnieuw downloaden geklikt en vervolgens meteen weer geannuleerd en verwijdert. Als ik vanaf nu alle games vanuit de balk verwijder zou die goed moeten blijven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:19

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Zojuist GoW credits voorbij zien rollen, prachtige game. Nu TLOU2 aan het installeren, ben benieuwd.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:12

CyBeRSPiN

sinds 2001

Net met RDR2 begonnen, prachtig! 3u lang nonstop gespeeld.
Was die op de PS4 ook al 60Hz? Of geeft de tv altijd 60Hz aan als bron ook al is de game 30fps?

[ Voor 26% gewijzigd door CyBeRSPiN op 11-12-2020 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 12-10 18:48
Zhero10 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:22:
[...]

Ik heb er zelf helemaal geen last van en game er dagelijks mee sinds release. Misschien een iets andere hoek proberen (maar heb je vast al geprobeerd)?
Idd al gekeken of dat het zou oplossen, niet het geval helaas... ben er oprecht niet blij mee nu maar dit is de enige draadloze headset die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannies
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 15:07
Ergens paar maanden na launch van Last of Us op de PS3 begonnen met spelen. Klikte niet en performance was wel een dingetje wat mij betreft.

Voor ik mijn PS4 kocht nog maar een poging. Nope, ik vond het nog steeds niet.

Nou, toen had ik mijn PS4 Pro in 2018. Nog maar eens proberen maar nu Remastered. Eeeeh... Nee, nog steeds niets.

Nu op PS5... Laatste poging. En verdorie, het klikt een beetje. Eindelijk, na al die jaren. Haha.

Ik vind de gameplay nog steeds verre van boeiend. Ik vind het een behoorlijk matige stealth game waar de herhaling van zetten en opzet echt storend is (zie je een auto in de verte? Combat incoming!) maar de setting en verhaal trekt mij wel en nu eindelijk ook op het punt dat de gameplay mij niet eens zo stoort. Wel op easy, elke andere modus zou mij storen. Ik kan waarderen wat het doet met name in gedachte houdende dat dit een PS3 game was maar ik begrijp nog steeds niet waar alle gigantische lof vandaan komt op het gameplay vlak... Maar ik zie wel dat het goed is natuurlijk, eindelijk, maar het gehele plaatje omtrent best game evah etc ontgaat mij toch wel enorm en allicht is het totaal niets voor mij maar toch, je wilt bepaalde games toch ervaren :P

[ Voor 17% gewijzigd door Sannies op 11-12-2020 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Onder de hoofdbalk met icoontjes van alle spellen staat een wat grotere balk met informatie over het spel zelf. Aangezien ik zelf vooral watch dogs legion speel staat deze vooraan en wordt mijn beeld gevuld met info over watch dogs. Verder heb ik alleen nog astrobot :)

Ik vind dit prima, maar om een of andere reden staat er bij mij altijd "jetzt kaufen" in grote witte letters, wat ik dan wel weer storend vind (op een Nederlands systeem dus). Zijn er meer mensen die hier "last" van hebben, of is dit alleen bij watch dogs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannies
  • Laatst online: 04-06 15:07
Rowwan schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 04:03:
Onder de hoofdbalk met icoontjes van alle spellen staat een wat grotere balk met informatie over het spel zelf. Aangezien ik zelf vooral watch dogs legion speel staat deze vooraan en wordt mijn beeld gevuld met info over watch dogs. Verder heb ik alleen nog astrobot :)

Ik vind dit prima, maar om een of andere reden staat er bij mij altijd "jetzt kaufen" in grote witte letters, wat ik dan wel weer storend vind (op een Nederlands systeem dus). Zijn er meer mensen die hier "last" van hebben, of is dit alleen bij watch dogs?
Als je echt op het icoontje van spel zelf 'staat'?

Volgens mij krijg ik eerst activity cards / trophy info. Daadwerkelijke DLC e.d staat dan weer een stapje daar onder en nog verder weg obscure streams e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowwan
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:19
Sannies schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 04:07:
[...]

Als je echt op het icoontje van spel zelf 'staat'?

Volgens mij krijg ik eerst activity cards / trophy info. Daadwerkelijke DLC e.d staat dan weer een stapje daar onder en nog verder weg obscure streams e.d.
Geen idee, morgen even checken :). De storende factor vind ik overigens dat het in het duits is

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die talen is ook wel een dingetje. Ik heb mijn console nu in het Engels, en nu besef ik vanwaar die verwarrende UX komt bij het inspecteren van titels/versies. Van zodra ik View Product doe, is ineens alles terug in het Nederlands. Blijkbaar begin je dan eigenlijk terug op de Store te browsen. Met cirkeltje keer je dan terug naar de console-interface. Dat verklaart bvb ook waarom PS4 verschillend aangegeven wordt (zie mijn rant gisteren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Sannies schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 03:38:
Ergens paar maanden na launch van Last of Us op de PS3 begonnen met spelen. Klikte niet en performance was wel een dingetje wat mij betreft.

Nou, toen had ik mijn PS4 Pro in 2018. Nog maar eens proberen maar nu Remastered. Eeeeh... Nee, nog steeds niets.

Nu op PS5... Laatste poging. En verdorie, het klikt een beetje. Eindelijk, na al die jaren. Haha.

Ik vind de gameplay nog steeds verre van boeiend. Ik vind het een behoorlijk matige stealth game waar de herhaling van zetten en opzet echt storend is (zie je een auto in de verte? Combat incoming!) maar de setting en verhaal trekt mij wel en nu eindelijk ook op het punt dat de gameplay mij niet eens zo stoort. Wel op easy, elke andere modus zou mij storen. Ik kan waarderen wat het doet met name in gedachte houdende dat dit een PS3 game was maar ik begrijp nog steeds niet waar alle gigantische lof vandaan komt op het gameplay vlak... Maar ik zie wel dat het goed is natuurlijk, eindelijk, maar het gehele plaatje omtrent best game evah etc ontgaat mij toch wel enorm en allicht is het totaal niets voor mij maar toch, je wilt bepaalde games toch ervaren :P
Gameplay zelf was niet het sterkste punt van de game. Sterker nog hij wordt gekscherend ook wel een ladder simulator genoemd. Maar de setting en het verhaal waren wat dit spel voor mij zo gaaf maakte. Ik voelde echt een band met de karakters ontwikkelen. Voor mij was dit de eerste game die me zo wist te raken. TLOU2 schijnt qua gameplay een stuk beter te zijn.

Totaal duurt de game 20 uur ofzo, dus prima lengte voor een ladder simulator met een heel sterk verhaal :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:41:
[...]

Gameplay zelf was niet het sterkste punt van de game. Sterker nog hij wordt gekscherend ook wel een ladder simulator genoemd. Maar de setting en het verhaal waren wat dit spel voor mij zo gaaf maakte. Ik voelde echt een band met de karakters ontwikkelen. Voor mij was dit de eerste game die me zo wist te raken. TLOU2 schijnt qua gameplay een stuk beter te zijn.

Totaal duurt de game 20 uur ofzo, dus prima lengte voor een ladder simulator met een heel sterk verhaal :Y
Heb hem net nog eens gespeeld. Nog steeds mooie game en de relatie tussen Ellie en Joël is echt goed gedaan. Maar de tweede keer spelen doet me wel inzien dat het verhaaltje eigenlijk behoorlijk simpel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Twixie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 07:26:
Die talen is ook wel een dingetje. Ik heb mijn console nu in het Engels, en nu besef ik vanwaar die verwarrende UX komt bij het inspecteren van titels/versies. Van zodra ik View Product doe, is ineens alles terug in het Nederlands. Blijkbaar begin je dan eigenlijk terug op de Store te browsen. Met cirkeltje keer je dan terug naar de console-interface. Dat verklaart bvb ook waarom PS4 verschillend aangegeven wordt (zie mijn rant gisteren).
Klopt. Ik moest daar ook aan wennen bij Astro's Playroom. Dan haalde ik een trophy en soms 'popte' de notificatie pas op als ik later PS5 weer opstartte en dan stond er: je haalde bergbeklimrace o.i.d. Dat was ook allemaal in het Nederlands.

Ook iets wat mij 'stoorde' was tijdens Ratchet & Clank. Daar kreeg ik continu bij filmpjes een lang bericht met gameplay recording blocked o.i.d. en daarna weer dat het weer verder ging bij het volgende filmpje. Dat breekt wel beetje immersie elke keer, maar echt een toffe game die ik van het weekend heb uitgespeeld. Overigens heb ik video-recorden van trophy's uitstaan, dus het ligt gewoon aan opnamefunctie van PS5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
Ik zit de Digital Foundry footage van Cyberpunk 2077 de PS4/PS4 Pro te bekijken...
Serieus, hoe kunnen ze dit schaamteloos op de markt brengen? framedrops naar 14fps, dat is gewoon onspeelbaar en ronduit belachelijk dat je zoiets uberhaupt released.

Ook op de PS5, en XSX hoor ik vreselijke verhalen van vrienden die de game al gekocht hebben.
Een quality mode van 30 fps die op wat scherpte na niet veel toevoegd tegenover de performance mode van 60 fps, maar zo blurry is alsof je 720p speelt...

Wat ik zie en hoor, is het meer Cyberflop 2020.
Deze game is -ook na meerdere malen te zijn uitgesteld- veel te vroeg released.

Ik ga deze nog even links laten liggen, en kom terug als alle problemen geschiedenis zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Rck010 op 11-12-2020 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Op de PS5 (praktisch gezien PS4 pro @ 60fps) zou ik CP nu niet spelen. Valt behoorlijk tegen. Zit er half aan te denken om te retourneren en later de PS5 versie kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door FMS op 11-12-2020 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
FMS schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:13:
Op de PS5 zou ik CP nu niet spelen. Valt behoorlijk tegen. Zit er half aan te denken om te retourneren en de PS5 versie kopen.
Erg jammer, en na meerdere malen uitstel alsnog een valse start.
Het zal uiteindelijk allemaal wel goedkomen, zoals dat ook met Witcher III gebeurde maar ik heb hier wel een zure smaak van gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Gisteren uurtje Cyberpunk geprobeerd. Wow... maar niet op een positieve manier. Ik vermoed dat een next gen upgrade de resolutie flink zal opkrikken en daarmee de scherpte. Maar ik vrees voor twee dingen:
-de NPC's bewegen erg houterig. Daar kon je misschien 10 jaar geleden mee wegkomen, maar nu?
-je hebt nogal veel te maken met mensen en de textuur van de kleding ziet er slecht uit in mijn ogen. Ik heb erna God of War gespeeld, voor het contrast op 2160p en je ziet gewoon dat bepaalde delen van de outfit van Kratos van leer zijn. Ik had echt geen hoge verwachtingen van Cyberpunk, maar dit had ik niet verwacht.

Voor nu oogt het beeld onscherp Voor de immersive ervaring, moet het er wel enigszins realistisch uitzien. Misschien is dat zo op de pc, maar ik heb totaal geen next gen gevoel bij de PS5 versie. Ik heb zojuist de Tweakers review gelezen en men vermoedt dat je het in 20-30 uur kan uitspelen (main story). Dat vind ik nog wel ok. Goed, ik heb slechts een uurtje gespeeld. Gisteren wilde ik nog typen: misschien toch maar niet wachten op de next gen upgrade, want nu kunnen we de best mogelijke graphics spelen die je PS5 mogelijk maakt. Wat er later komt, zien we dan wel. Maar wat er nu voorgeschoteld wordt...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sannies schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 03:38:

Op easy kun je gewoon door het spel rennen inderdaad. De game komt het beste tot z'n recht op de hogere moeilijkheid settings.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kyhfin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:46:
[...]
Ook iets wat mij 'stoorde' was tijdens Ratchet & Clank. Daar kreeg ik continu bij filmpjes een lang bericht met gameplay recording blocked o.i.d. en daarna weer dat het weer verder ging bij het volgende filmpje. Dat breekt wel beetje immersie elke keer, maar echt een toffe game die ik van het weekend heb uitgespeeld. Overigens heb ik video-recorden van trophy's uitstaan, dus het ligt gewoon aan opnamefunctie van PS5.
Op de PS4 kan je die meldingen uitzetten. Zit die mogelijkheid er niet op bij de PS5?

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Sony heeft een aantal nieuwe aankondigingen gemaakt tijdens de Game Awards.

Returnal inderdaad bevestigd voor 19 maart:

Oddworld: Soulstorm heeft nu een release window van Spring 2021:

Zelfde geldt voor F.I.S.T:

En ook nog een nieuwe exclusive die werd aangekondigd: Season. Geen idee wat het is, deed me een beetje denken aan Africa op de PS3 eerlijk gezegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
FMS schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:13:
Op de PS5 (praktisch gezien PS4 pro @ 60fps) zou ik CP nu niet spelen. Valt behoorlijk tegen. Zit er half aan te denken om te retourneren en later de PS5 versie kopen.
Ik heb hem digitaal gekocht op de ps5 dus kan hem niet terugbrengen, maar dit is serieus de meest slecht uitziende blurry game die ik in de afgelopen jaren gespeeld heb. Ik wordt er tijdens het spelen ook misselijk van, dat heb ik nog nooit eerder gehad. Ik weet niet of het door die graphics komt of door de framerate maar ik zou alle ps5 bezitters aan willen raden te wachten todat dit enigzins acceptabel is voordat ze cyberpunk aanschaffen. Reddit staat overigens vol met voorbeelden en klachten over deze game op het playstation platform. Die game is een totale aanfluiting naar mijn mening op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDukemaster
Zelf ook aan Cyberpunk begonnen, ben opzich tevreden over de graphics en hoe het draait alleen er lijkt inderdaad een flinke(en slechte) resolution scaling gebruikt te worden. Beeld is heel onscherp, alsof je een verkeerde bril op hebt. Krijg er zelfs hoofdpijn van aangezien je hoofd het beeld onbewust toch probeert scherp te stellen. Dit is geen aanrader zo.

Zit nu te twijfelen of ik hem ga houden, heb er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt. Maar waarschijnlijk komt er ook een PS5 versie met 1 disc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
TheDukemaster schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:06:
Zelf ook aan Cyberpunk begonnen, ben opzich tevreden over de graphics en hoe het draait alleen er lijkt inderdaad een flinke(en slechte) resolution scaling gebruikt te worden. Beeld is heel onscherp, alsof je een verkeerde bril op hebt. Krijg er zelfs hoofdpijn van aangezien je hoofd het beeld onbewust toch probeert scherp te stellen. Dit is geen aanrader zo.

Zit nu te twijfelen of ik hem ga houden, heb er wel vertrouwen in dat het uiteindelijk goed komt. Maar waarschijnlijk komt er ook een PS5 versie met 1 disc?
Tevreden zijn over de graphics, maar hoofdpijn krijgen/niet aanraden omdat het beeld erg onscherp is.
Dat zijn twee tegenstrijdigheden in twee zinnen tekst :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:09
wilmundo schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 09:16:
Gisteren uurtje Cyberpunk geprobeerd. Wow... maar niet op een positieve manier. Ik vermoed dat een next gen upgrade de resolutie flink zal opkrikken en daarmee de scherpte. Gisteren wilde ik nog typen: misschien toch maar niet wachten op de next gen upgrade, want nu kunnen we de best mogelijke graphics spelen die je PS5 mogelijk maakt. Wat er later komt, zien we dan wel. Maar wat er nu voorgeschoteld wordt...
Draait de PS5 letterlijk de PS4pro settings, maar dan in een 60fps modus? Aangezien het bekend was dat de PS5/XSX de game in BC draaien, vermoed ik dat wel van. Op de pro is de game idd niet om aan te gluren (obv wat ik op youtube zie). Resolutie is 1188p (oid) op de pro. Viel me op dat de XSX een veel hogere resolutie (1440p?) draait dan de PS5.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
giantgiantus schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 08:45:
[...]

Heb hem net nog eens gespeeld. Nog steeds mooie game en de relatie tussen Ellie en Joël is echt goed gedaan. Maar de tweede keer spelen doet me wel inzien dat het verhaaltje eigenlijk behoorlijk simpel is.
Ooh het is ook een redelijk klassiek verhaal, maar dat is zo'n beetje bij iedere goede film en game wel het geval. De kracht zit hem in hoe het verhaal verteld wordt. Je ziet de relatie ontwikkelen tussen Joel en Ellie en in zekere zin voel je zelf ook die verandering. Misschien moet ik hem toch maar weer een keer door spelen voordat ik aan deel 2 begin, maar weet nog niet of ik zin heb in al die clickers :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinez
Hulleman schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:16:
[...]

Draait de PS5 letterlijk de PS4pro settings, maar dan in een 60fps modus? Aangezien het bekend was dat de PS5/XSX de game in BC draaien, vermoed ik dat wel van. Op de pro is de game idd niet om aan te gluren (obv wat ik op youtube zie). Resolutie is 1188p (oid) op de pro. Viel me op dat de XSX een veel hogere resolutie (1440p?) draait dan de PS5.
Die 60fps haalt die bij mij niet op de ps5, die resolutie is alleen op het meest optimale moment wat tot nu toe nauwelijks voorkomt en ook te laag is eigenlijk. Ik schat zo in dat de game gemiddeld draait op 800 tot 900p met een verschrikkelijk slecht upscaling algoritme.

Zolang je stilstaat weet de game het nog enigzins wat scherper te krijgen, maar zelfs dat is ver onder wat we de laatste vijf jaar gewend zijn. Zodra je beweegt valt die terug naar de laagste resolutie en is de hele game 1 blurry ellende. En helaas overdrijf ik niet. Echt volstrekt onacceptabel dat ze dit hebben durven uitbrengen en er ook nog 70 euro voor rekenen. Ik ken geen enkele ps4 game die er zo slecht uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDukemaster
Rck010 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:13:
[...]

Tevreden zijn over de graphics, maar hoofdpijn krijgen/niet aanraden omdat het beeld erg onscherp is.
Dat zijn twee tegenstrijdigheden in twee zinnen tekst :*)
In de basis zijn de graphics al goed genoeg, dit is puur een resolutie probleem. Net zoals je op een PC de settings op medium tot hoog zet maar de resolutie heel laag. Denk trouwens dat je qua grafische settings van de next gen patch niet veel meer hoeft te verwachten, niet in een 60 fps modus in ieder geval. Dat zal hoogstens een hogere resolutie worden, en dan waarschijnlijk een 30 fps quality mode zonder ray tracing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Hulleman schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:16:
[...]

Dat durf ik niet te zeggen. Ik had wel een foto vanaf m'n tv gemaakt. Geen idee welke setting het is. Overigens vond ik hdr icm C8 eerder een achteruitgang dan verbetering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcG5z_o4jRSqreyS41aAinb0XNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6gVykUCj5obeGoyno2bOS24j.jpg?f=fotoalbum_large

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Blijkbaar heeft CP2077 op PS5/XSX niet eens echte HDR. Blijkt gewoon gescalede SDR te zijn.

Verhaal en setting interesseren me wel, maar dit lijkt me een game die ik over een jaar of zo wel eens oppik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxmemx
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-10 14:53
Helaas weer niets over elden ring en evt. release op ps5 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Twixie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:36:
Blijkbaar heeft CP2077 op PS5/XSX niet eens echte HDR. Blijkt gewoon gescalede SDR te zijn.

[YouTube: Cyberpunk 2077 HDR is Broken on PS5 & Xbox Series X Regardless of HDR Settings]

Verhaal en setting interesseren me wel, maar dit lijkt me een game die ik over een jaar of zo wel eens oppik.
Vincent zijn humor is altijd on point. _O-

Ik vond HDR er ook heel mager uitzien. Dit zou het kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yavi06
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-10 22:38
Vraagje over de Digital Edition: zijn de faceplates onderling wisselbaar? Geen groot probleem, maar het PS logo is uit zicht aan de kant waar ik naar de PS5 kijk als ik speel. Zou wel leuk zijn als ik de faceplates kon wisselen van kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Met al de hype van de afgelopen jaren/maanden kon CP2077 alleen maar tegenvallen.

Ik hoop dat ze hetzelfde trucje kunnen doen als met The Witcher III, die was ook brak bij de release en dat is uiteindelijk een van de beste games ooit geworden. Maar ik heb er op de een of andere manier een hard hoofd in bij Cyberpunk.

Achteraf gezever, maar had 'm dan ondanks alle kritiek van de fans (Hoi Halo Infinite op de Xbox) nog maar een keer uitgesteld, en wel wat fatsoenlijks released. Gewoon zonde, want ook al wordt uiteindelijk alles opgelost, er blijft toch een zure smaak aan deze game hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yavi06 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:49:
Vraagje over de Digital Edition: zijn de faceplates onderling wisselbaar?
Nog niet goed naar die consoles gekeken, neem ik aan ? Je ziet toch zo op het zicht dat dat niet zal gaan, want de voorkant verbreedt naar boven toe, terwijl de achterkant juist versmalt. Dus no way dat je het linkerpaneel rechts kunt laten passen of omgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rck010 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:55:
Gewoon zonde, want ook al wordt uiteindelijk alles opgelost, er blijft toch een zure smaak aan deze game hangen.
Ze mogen nog van geluk spreken dat de reviews wel heeeeel vergevend zijn. Hoe kan dit in de huidige staat nu een 90 hebben op Metacritic ?
Er zijn genoeg andere games waar er dingen mee mis waren bij release en die ervoor afgebrand zijn, en waar die meta-score nog altijd blijft kleven op Metacritic (en losse reviews) terwijl de games vandaag een pak beter zijn. Bvb. No Man's Sky of Warframe.

Ik ben al benieuwd naar de User Score van CP. Die zal vernietigend zijn, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
robinez schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:24:
[...]

Die 60fps haalt die bij mij niet op de ps5, die resolutie is alleen op het meest optimale moment wat tot nu toe nauwelijks voorkomt en ook te laag is eigenlijk. Ik schat zo in dat de game gemiddeld draait op 800 tot 900p met een verschrikkelijk slecht upscaling algoritme.

Zolang je stilstaat weet de game het nog enigzins wat scherper te krijgen, maar zelfs dat is ver onder wat we de laatste vijf jaar gewend zijn. Zodra je beweegt valt die terug naar de laagste resolutie en is de hele game 1 blurry ellende. En helaas overdrijf ik niet. Echt volstrekt onacceptabel dat ze dit hebben durven uitbrengen en er ook nog 70 euro voor rekenen. Ik ken geen enkele ps4 game die er zo slecht uitziet.
hmm, bijzonder dat de PS5 blijkbaar ook moet scalen om die 60fps te halen. Door de lage resolutie icm TAA wordt het allemaal heel blurry. Ook veel ghosting langs randen van objecten heb ik begrepen.

Ik laat de game nog wel links liggen tot volgend jaar zomer als ik dit allemaal zo lees..... the witcher 3 deja vu, die game was ook echt onacceptabel afgewerkt en buggy bij release.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Twixie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:06:
[...]
Ze mogen nog van geluk spreken dat de reviews wel heeeeel vergevend zijn. Hoe kan dit in de huidige staat nu een 90 hebben op Metacritic ?

Ik ben al benieuwd naar de User Score van CP. Die zal vernietigend zijn, denk ik.
De game moest verplicht op PC gereviewd worden van CDPR. Dat is niet voor niks zoals de console gamers merken. De pc versie is op een ultra high-end pc grafisch goed te pruimen. Ja, de user score zal heel erg slecht zijn. En terecht. CDPR zou console gamers een refund moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Twixie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:06:
[...]

Er zijn genoeg andere games waar er dingen mee mis waren bij release en die ervoor afgebrand zijn, en waar die meta-score nog altijd blijft kleven op Metacritic (en losse reviews) terwijl de games vandaag een pak beter zijn. Bvb. No Man's Sky of Warframe.

Ik neem die "professionele" review sites al tijden niet meer serieus.
Ik hecht wat dat betreft meer waarde aan de "average joe" review, dan weet je tenminste dat je naar een eerlijk iemand zonder twee agenda's zit te luisteren/lezen.

Maar een 90 op metacritic is inderdaad lachwekkend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rck010 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:08:
[...]
Ik hecht wat dat betreft meer waarde aan de "average joe" review, dan weet je tenminste dat je naar een eerlijk iemand zonder twee agenda's zit te luisteren/lezen.
Mja, dat is ook niet altijd representatief. Het is niet voor niets dat ze nu op Metacritic een soort cooldown periode opdringen, en dat user reviews pas 2 dagen of zo na release kunnen. Ik dacht dat dat naar aanleiding van TLOU2 werd, die neergefakkeld werd omwille van sommige keuzes/thema's en ook vandaag nog altijd een belachelijke 5.7 user score heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Rck010 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:55:
Met al de hype van de afgelopen jaren/maanden kon CP2077 alleen maar tegenvallen.

Ik hoop dat ze hetzelfde trucje kunnen doen als met The Witcher III, die was ook brak bij de release en dat is uiteindelijk een van de beste games ooit geworden. Maar ik heb er op de een of andere manier een hard hoofd in bij Cyberpunk.

Achteraf gezever, maar had 'm dan ondanks alle kritiek van de fans (Hoi Halo Infinite op de Xbox) nog maar een keer uitgesteld, en wel wat fatsoenlijks released. Gewoon zonde, want ook al wordt uiteindelijk alles opgelost, er blijft toch een zure smaak aan deze game hangen.
De slot som is dat de hype inderdaad onrealistisch hoog was, maar dat het dermate brak en uitgekleed zou worden uitgebracht, was evenmin een te verwachten scenario.

Wil Bluepoint niet anders gewoon Deus Ex remasteren? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
Pfff het spel is echt een draak inderdaad, zelfs op de PS5. Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet. Ergens spijt dat ik hem niet op de PC gekocht heb... dacht dat het wel mee zou vallen en had ook de PS5 update in het achterhoofd. Maar nu ik anderhalf uur gespeeld heb viel het zò tegen dat ik zelfs daar geen heil meer in zie. Gaat ook geen kwestie worden van 2 maandjes gok ik.

Maar om hem nu weer voor full price de PC versie ook te kopen gaat me veel te ver. Echt ruk dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22:28
Ik wacht lekker op de volledige ps5 versie van cyberpunk 2077, dan zijn er meteen alle bugs uit en is het beter geoptimaliseerd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• n41r0j
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-10 12:36
Zullen we het hierbij erover eens zijn dat CP2077 op de PS5 voorlopig gewoon kut is? Kunnen we weer verder met de awesomeness van de PS5 in dit topic :*)

Met de PS5 voor het eerst in mijn leven een console gekocht en ik zit elke avond uren weg te spelen. 4k 60fps :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
n41r0j schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:37:
Zullen we het hierbij erover eens zijn dat CP2077 op de PS5 voorlopig gewoon kut is? Kunnen we weer verder met de awesomeness van de PS5 in dit topic :*)

Met de PS5 voor het eerst in mijn leven een console gekocht en ik zit elke avond uren weg te spelen. 4k 60fps :9~
Cyberpunk2077 is voor veel mensen de reden geweest een nieuwe console aan te schaffen, vind het hier bespreken ervan dan ook best wel relevant.

Maar goed om te horen dat de PS5 je bevalt :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:13
n41r0j schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:37:

Strak plan. De huidige PS5 games en de games in de PS+ collection maken stuk voor stuk gehakt van cyberpunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Ik heb sinds de ps3 geen playstation meer, dit is de backlog in deze volgorde ga ik een backlog wegwerken

The witcher 3 complete edition
rdr2
horizon
last of us
persona 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
bikabob schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 11:53:
Ik heb sinds de ps3 geen playstation meer, dit is de backlog in deze volgorde ga ik een backlog wegwerken

The witcher 3 complete edition
rdr2
horizon
last of us
persona 5
Ik bespeur een lichte voorkeur voor games met veel speeluren, wanneer denk je hier mee klaar te zijn?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Michiel_1982 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:00:
[...]

Ik bespeur een lichte voorkeur voor games met veel speeluren, wanneer denk je hier mee klaar te zijn?
nooit, aan mijn steam library te zien ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
Ik heb m'n geld terug gevraagd via Sony. Benieuwd wat er uitkomt. Hoop dat er enige coulance zal plaatsvinden na de ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Twixie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 10:36:

[YouTube: Cyberpunk 2077 HDR is Broken on PS5 & Xbox Series X Regardless of HDR Settings]

Nog meer reden om voorlopig heel ver van deze game weg te blijven. Je vraagt je af wat ze de afgelopen 9 jaar daar gedaan hebben dat de game zo ruk is op consoles. De game was al in ontwikkeling in het PS3/360 tijdperk. Dan zul je zeggen dat ze wel redelijk met de toentertijd next-gen hardware van de PS4 en oneX uit de voeten moesten kunnen. Lijkt er echt steeds meer op dat deze game te leiden heeft gehad onder slecht projectmanagement en het Duke Nukem Forever effect.

[ Voor 27% gewijzigd door Hulleman op 11-12-2020 12:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb gisteren een 6 uurtjes gestoken in CP2077(PS5). En ja het is qua graphics zeker neit wat je verwacht.
Het blurry effect. Heb wel alle grafische opties van de game uitgezet en gebruik ook geen HDR van de game.

Maar moet zeggen dat ik daar prima doorheen kon kijken, want de sfeer en gameplay vind ik echt top!
Ik houd heel erg van sci-fi en dan is deze game wel erg goed qua setting en gameplay.

Ik hoop dat ze nog wel wat doen aan de graphics, dus hoop op een patch snel. Want hiervoor heb ik GoW uitgespeeld en ja dat is een wereld van verschil qua graphics.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik kan 'm nog retour sturen (zit in de seal). Twijfel inmiddels of dat niet een beter plan is als ik de berichten zo lees. Een paar bugs kan ik wel doorheen kijken, maar betatesten voor de volle mep zie ik niet zitten... dan kan ik misschien beter een andere game halen en deze oppikken als er wat patches zijn (en ie goedkoper is).

Edit: DF video gezien. Stuur 'm retour. Dit vind ik zonde van de ervaring en het geld.

[ Voor 11% gewijzigd door Tom op 11-12-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Tom schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:55:
Ik kan 'm nog retour sturen (zit in de seal). Twijfel inmiddels of dat niet een beter plan is als ik de berichten zo lees. Een paar bugs kan ik wel doorheen kijken, maar betatesten voor de volle mep zie ik niet zitten... dan kan ik misschien beter een andere game halen en deze oppikken als er wat patches zijn (en ie goedkoper is).
Ik zou retourneren aanraden. Al is het dat je straks, áls die op niveau komt, je meteen de PS5 versie kan halen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Net de DF bespreking van de PS4/PS4pro versie van CBP2077 bekeken, en wat hier ook al gezegd wordt, wat een troep, game ziet er uit als een PS3 versie, die nog eens slecht draait ook. Die game had nooit op last gen uit mogen komen, als CDPR alleen aan de PS5 en XSX versie had gewerkt dan had die game tegleijk op 3 platformen kunnen uitkomen en er veel beter uit gezien op de consoles.

Maar ja money talks er zijn 200 miljoen gamers met een last gen console dus logisch dat CDPR daar voor gaat, maar ze hadden beter moeten weten. Hopelijk gaan VEEL mensen hun last gen versie refunden etc. Want dan voelen ze het tenmisnte zelf ook.

TW3 was niet goed bij de release van de PS4 verzie, maar dat was niet zo erg asl dit. TW3 is uiteindelijk door paches een mooie game geworden. Maar CBP2077 is in de basis al zo slecht dat ik daar weinig hoop voor heb.

Ik weet nu wel zeker dat ik op de PS5 versie ga wachten, maar die ga ik zeker niet blind bestellen, ik wacht eerst op een DF analyse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Chaoss schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 12:59:
Net de DF bespreking van de PS4/PS4pro versie van CBP2077 bekeken, en wat hier ook al gezegd wordt, wat een troep, game ziet er uit als een PS3 versie, die nog eens slecht draait ook. Die game had nooit op last gen uit mogen komen, als CDPR alleen aan de PS5 en XSX versie had gewerkt dan had die game tegleijk op 3 platformen kunnen uitkomen en er veel beter uit gezien op de consoles.

Maar ja money talks er zijn 200 miljoen gamers met een last gen console dus logisch dat CDPR daar voor gaat, maar ze hadden beter moeten weten. Hopelijk gaan VEEL mensen hun last gen versie refunden etc. Want dan voelen ze het tenmisnte zelf ook.

TW3 was niet goed bij de release van de PS4 verzie, maar dat was niet zo erg asl dit. TW3 is uiteindelijk door paches een mooie game geworden. Maar CBP2077 is in de basis al zo slecht dat ik daar weinig hoop voor heb.

Ik weet nu wel zeker dat ik op de PS5 versie ga wachten, maar die ga ik zeker niet blind bestellen, ik wacht eerst op een DF analyse.
Nouja als je ziet hoe goed hij eruit ziet op de PC kan het echt wel goed komen op de PS5 verwacht ik. Dat ligt er wel aan hoe goed zij het optimaliseren en instellen uiteraard, dus ik ga ook afwachten.

Ik heb nog steeds niet mijn ideale game gevonden voor aankomende kerstvakantie. God of War nog geen 4k 60 fps, net als Horizon Zero Dawn en ik hoop dat deze komen. Ik ga wellicht Detroid: Become Human spelen. Die is op 30 fps, maar is denk ik niet zo erg en ook een game die je denk ik wat meer uren achter elkaar wil spelen. Verder kan ik Miles Morales nog doen, maar is ook niet heel lang. Het wordt dus een vakantie met of meerdere kortere games of een wat langere game. Wellicht koop ik Ghost of Tsushima wel als die weer in de aanbieding komt. Genoeg keuzes, maar de onduidelijkheid over de PS5-patches/upgrades is irritant.

[ Voor 8% gewijzigd door Kyhfin op 11-12-2020 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Kyhfin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:05:
[...]

Nouja als je ziet hoe goed hij eruit ziet op de PC kan het echt wel goed komen op de PS5 verwacht ik. Dat ligt er wel aan hoe goed zij het optimaliseren en instellen uiteraard, dus ik ga ook afwachten.

Ik heb nog steeds niet mijn ideale game gevonden voor aankomende kerstvakantie. God of War nog geen 4k 60 fps, net als Horizon Zero Dawn en ik hoop dat deze komen. Ik ga wellicht Detroid: Become Human spelen. Die is op 30 fps, maar is denk ik niet zo erg en ook een game die je denk ik wat meer uren achter elkaar wil spelen. Verder kan ik Miles Morales nog doen, maar is ook niet heel lang. Het wordt dus een vakantie met of meerdere kortere games of een wat langere game. Wellicht koop ik Ghost of Tsushima wel als die weer in de aanbieding komt. Genoeg keuzes, maar de onduidelijkheid over de PS5-patches/upgrades is irritant.
Volgens mij loopt GoW gewoon 4K/60fps op de PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
H.Boss schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:13:
[...]

Volgens mij loopt GoW gewoon 4K/60fps op de PS5.
Dat is volgens mij alleen bij de 1.0 versie op de disc.

[ Voor 3% gewijzigd door Kyhfin op 11-12-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Kyhfin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:19:
[...]

Dat is volgens mij alleen bij de 1.0 versie op de disc.
Ik had de disc versie aangeschaft en daarna digitaal gedownload(omdat deze dus gratis via PS+ was).
Merkte geen verschil in kwaliteit.

Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Chaoss schreef op donderdag 10 december 2020 @ 23:52:
Zojuist GoW credits voorbij zien rollen, prachtige game. Nu TLOU2 aan het installeren, ben benieuwd.
Ok om 12 uur 's nachts moet je niet denken 'Ik ga nog ff de intro kijken'. Damn wat een game is dit zeg, gelijk die dreigende sfeer. die spanning tussen Joel en Ellie. De dreiging an Abby en haar crew... En grafisch gewoon erg mooi, met name de animaties, draait ook weer prima op de PS5 en dat zonder patch. Ik moest mezelf dwingen om te stoppen toen het 02:15 uur was :P Als de sfeer zo blijft dan ben ik zo door die 20 uur heen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25
H.Boss schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:21:
[...]

Ik had de disc versie aangeschaft en daarna digitaal gedownload(omdat deze dus gratis via PS+ was).

Alleen de v1.0 disc-versie van GoW ondersteunt 4K@60fps. Dit is daarna ongedaan gemaakt. De digital-versie ondersteunt of 4K@30fps of 1080p@60fps helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
H.Boss schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:21:
[...]

De geupdate versie van GoW draait op 4K/30 tenzij je performance mode kiest dan is het 1080/60. Ik heb hem in 4K/30 gespeeld op de PS5 en geen moment spijt gehad. Framerate is echt locked 30fps en dat is imho het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Safaci schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:26:
[...]

Alleen de v1.0 disc-versie van GoW ondersteunt 4K@60fps. Dit is daarna ongedaan gemaakt. De digital-versie ondersteunt of 4K@30fps of 1080p@60fps helaas.
Ah oke! Nou heb er niks van gemerkt. Dan liep de 4K /30fps wel heeeeeeeel smooth!
Chaoss schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:27:
[...]

De geupdate versie van GoW draait op 4K/30 tenzij je performance mode kiest dan is het 1080/60. Ik heb hem in 4K/30 gespeeld op de PS5 en geen moment spijt gehad. Framerate is echt locked 30fps en dat is imho het belangrijkste.
Dan heb ik wel in 4K gespeeld. Maar niks gemerkt van de 30fps. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Oké, misschien ga ik het wel een kans geven in de vakantie. Ik twijfelde over God of War (vanwege monsters), maar hoor zoveel goede verhalen dat ik het toch wil proberen.

Ik had Horizon Zero Dawn laatst even opgestart en eerste wat je speelt is dat meisje wat in een grot gevallen is en dat ging echt alles behalve smooth en ik dacht zo wil ik niet spelen. Vooral zij was heel stotterend/hakkelend qua bewegen. Ik speel nu Spider-man Remaster ook op 30 fps. Eerste paar uur op 60 fps mode gedaan en is echt wennen om dan omlaag te gaan, maar het is grafisch zoveel mooier. Vandaar dat dacht bij Horizon dit wil ik echt niet op 30 fps spelen, maar misschien is die gewoon niet zo soepel als God of War en Spider-man. Of het ligt alleen aan het begin van het spel, maar kan daar niet wat over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-10 16:57
Chaoss schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:27:
[...]

Totdat je een uurtje op 60fps hebt gespeeld. Dan lijkt 30fps net een dia slideshow. Althans, dat is mijn ervaring.

[ Voor 3% gewijzigd door Mnup_1 op 11-12-2020 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Mnup_1 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:44:
[...]

Totdat je een uurtje op 60fps hebt gespeeld. Dan lijkt 30fps net een dia slideshow. Althans, dat is mijn ervaring.
Ik ben daar blijkbaar niet zo gevoelig voor. Heb Spiderman MM een half uur op de 60FPS mode gehad ben daarna weer terug gegaan naar raytracing :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SBanga1976
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-08-2023
De doos van de PS5 niet weggooien. Die is blijkbaar ook nog veel geld waard:
https://www.catawiki.nl/l...n-only-original-packaging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 15:38
SBanga1976 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:59:
Ik denk dat de hoogste bieder heel teleurgesteld is als ie alleen de doos ontvangt. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 09:10
Kan iemand bevestigen of je deze headset Sony WH-1000XM4 kan laten verbinden met de PS5 ? Werkt dan alles, dus ook de microfoon voor online met elkaar te kunnen chatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastergecko
  • Laatst online: 14-10-2021
Hola,

Mijn PS5 is onderweg en ik ben van plan om veel CoD splitscreen multiplayer te spelen (naast een shitload aan gemiste PS4 games).
Nu was mijn laatste console een PS2, dus ik ben er al even uit.
Welke CoD zouden jullie aanraden? Cold War of Modern Warfare?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje3
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 13:18
Rebbelx schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 15:28:
Kan iemand bevestigen of je deze headset Sony WH-1000XM4 kan laten verbinden met de PS5 ? Werkt dan alles, dus ook de microfoon voor online met elkaar te kunnen chatten
Ik heb een XM4 met PS5. Draadloos werkt niet, maar je kan wel met een AUX kabeltje in de controller en dat werkt gewoon goed. de mic pakt hij vervolgens via de controller en dat gaat gewoon goed. Volgens de mensen met wie ik game ben ik prima verstaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik ben van plan om een ps plus abonnement af te sluiten, ook vanwege de
Ps plus collection.

De jaar abonnementen zijn nog wel eens in de aanbieding.
Welke betrouwbare sites kunnen jullie aanbevelen?
Bovenaan de Google zoekresultaten staat bijvoorbeeld VidaPlayer, maar geen idee of dit betrouwbaar is.

Moeten de games uit de ps plus collection trouwens nog voor een bepaalde tijd geclaimed worden? Of kun je deze altijd gratis downloaden zolang het abonnement loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13-10 09:10
koentje3 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:00:
[...]

Ik heb een XM4 met PS5. Draadloos werkt niet, maar je kan wel met een AUX kabeltje in de controller en dat werkt gewoon goed. de mic pakt hij vervolgens via de controller en dat gaat gewoon goed. Volgens de mensen met wie ik game ben ik prima verstaanbaar.
Dat is wel jammer ... de XM4 heeft toch een internal microfoon ?! Die wordt dan vervolgens niet gebruikt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SBanga1976 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:59:
Niet echt origineel.
Denk dat er hier nog wel oud genoeg zijn om zich nog de viral rond de "Xbox box" op eBay te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:31:
[...]

Niet echt origineel.
Denk dat er hier nog wel oud genoeg zijn om zich nog de viral rond de "Xbox box" op eBay te herinneren.
:? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
Rebbelx schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 16:08:
[...]

Dat is wel jammer ... de XM4 heeft toch een internal microfoon ?! Die wordt dan vervolgens niet gebruikt ?
PS5 ondersteund geen BT headphones/headsets. Reden heeft er mee te maken dat BT niet genoeg bandbreedte heeft voor zowel HD audio output als input. Hoe ze het met de controller hebben opgelost weet ik niet. En controller heeft alleen stereo aansluiting, dus geen mic input.

Of je koppelt hem via kabel aan de controller of je koopt een andere headset met een aparte dongle (Sony 3d pulse, steelseries 7P etc...).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 22:08
Vandaag ook even die witte kleur gedag gezegd. Was er na 1 dag al klaar mee haha. Ben best tevreden over het eindresultaat. Ben wel benieuwd hoe hij er morgen bij daglicht uitziet :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQjwWSWNw5LbOOyZkhrb1dck95s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwMIoLcmI4yFXUugABVDEUxV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IwQO2nstm6xmNS1C7Z72qocAak=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FJ6IdqUSnvFncibC3REiYzML.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SiTIiQgqmGrufhJ_vZSteeIRiwI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yLbpyFdt2AXFFe3xI80Xn2aW.jpg?f=fotoalbum_large

Steam: CatBearCow

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Da's al een copycat :p. Ik had het wel degelijk over de originele Xbox in 2001. Toen is dat al begonnen. Ik kan er echter wel nog nauwelijks iets over vinden. Het feit dat al die consoles van Microsoft Xbox in de naam hebben, helpt natuurlijk ook niet echt :).

Hier een forum thread uit 2001 : https://arstechnica.com/c...ewtopic.php?f=20&t=887786

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Kyhfin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 13:05:
[...]

Als je Ghost of Tsushima nog niet gespeeld hebt, dan zou ik wel weten wat ik in de kerst vakantie zou spelen.

Sterker nog, ik speel momenteel zelf. Top game, prachtige graphics en 60 fps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Bartjeuhz schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:00:
Vandaag ook even die witte kleur gedag gezegd. Was er na 1 dag al klaar mee haha. Ben best tevreden over het eindresultaat. Ben wel benieuwd hoe hij er morgen bij daglicht uitziet :+

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik ben niet kapot van de witte stock PS5, maar van al die gespoten consoles wordt ik persoonlijk ook niet vrolijk. Wel gedurft, en als je er blij mee bent, dan prima toch 👍🏻

Kwestie van tijd totdat we officiële shells gaan zien, goudmijn voor Sony als ze hiermee komen. Daarbij staat die van mij in de kast, zie er toch niets van, of ie nu wit, zwart of knalgeel zou zijn 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
cold_as_ijs schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 17:17:
[...]

PS5 ondersteund geen BT headphones/headsets. Reden heeft er mee te maken dat BT niet genoeg bandbreedte heeft voor zowel HD audio output als input. Hoe ze het met de controller hebben opgelost weet ik niet. En controller heeft alleen stereo aansluiting, dus geen mic input.

Of je koppelt hem via kabel aan de controller of je koopt een andere headset met een aparte dongle (Sony 3d pulse, steelseries 7P etc...).
Bluetooth heeft daarbij ook nog gigantische latency, waardoor video/audio uit sync loopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:29

Superkiwi

Hoi doei

Rck010 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:10:
[...]
Kwestie van tijd totdat we officiële shells gaan zien, goudmijn voor Sony als ze hiermee komen.
Het zou heel tof zijn als ze custom plate designs maken op basis van hun exclusives.
Een mooie God of War skin of een strakke GT skin zou ik zeker wel overwegen.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:23:
[...]

Het zou heel tof zijn als ze custom plate designs maken op basis van hun exclusives.
Een mooie God of War skin of een strakke GT skin zou ik zeker wel overwegen.
Dat sowieso.. maar kleurtjes en een printje kan iedereen natuurlijk..

Het wordt pas next level als ze echt andere vormen en 3D dingen enzo gaan doen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21:29

Superkiwi

Hoi doei

Een smeltende zwarte blob Death Stranding faceplate, zoiets?
Instabuy!

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dvdkiwi schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:31:
Een smeltende zwarte blob Death Stranding faceplate, zoiets?
Instabuy!
Ha nouja ik moest aan deze denken (maar kan natuurlijk alle kanten op, alles is mogelijk)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCAq86MAy13JS84iEzweSEwIG18=/800x/filters:strip_exif()/f/image/llZgZyQqUCMSXaxAkdv5WuWL.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:26
Sinds ik de PS5 heb met Days Gone bezig, vond het wel een tof spel maar zo langzamerhand is het wel heel erg rij daar heen luister naar 1 zinnetje en ga weer naar een andere plek.... enz enz.. toch jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Cardwizard schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:43:
Sinds ik de PS5 heb met Days Gone bezig, vond het wel een tof spel maar zo langzamerhand is het wel heel erg rij daar heen luister naar 1 zinnetje en ga weer naar een andere plek.... enz enz.. toch jammer
Ja de missies ansich zijn nooit heel orgineel, het is of kamp uitroeien, iemand vermoorden, iemand vangen, iemand redden, bepaalde resource vinden, NERD missie afluisteren, horde verslaan of flashback spelen. Zoiets :P

ik vond zelf het verhaal wel steeds boeiender worden waardoor het nooit als sleur voelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:26
@Chaoss ik ben dan ook wel heel erg van de verhalen in games, anders was ik er al mee gestopt 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-10 13:41

WTM

Orangelights23 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:08:
Ik kan maar niet wennen aan de Pulse headset. De band in het midden doet zeer na een uurtje spelen, zowel ik als mijn vrouw en kinderen hebben er last van. Hij lijkt veel te strak te zitten na een tijdje en drukt te veel op het midden van onze hoofden. En nee, we hebben geen grote hoofden :) (juist niet).

Herkennen andere mensen dit? Ik ben van plan om hem weer te verkopen, dit is alles behalve fijn gamen...
Ik heb d'r juist geen last van en ervaar veel comfort van deze. Heb (al zeg ik het zelf ;-)) best een grote kop. . Denk dat je de headset trouwens relatief makkelijk kwijt raakt in de verkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rck010
poor Leno schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:35:
[...]

Ha nouja ik moest aan deze denken (maar kan natuurlijk alle kanten op, alles is mogelijk)

[Afbeelding]
Ruig als je een gameroom hebt waarin je gamed, maar ik moet er niet aan denken om zoiets in m'n woonkamer te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyhfin
Rck010 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:05:
[...]

Als je Ghost of Tsushima nog niet gespeeld hebt, dan zou ik wel weten wat ik in de kerst vakantie zou spelen.

Sterker nog, ik speel momenteel zelf. Top game, prachtige graphics en 60 fps.
Ja ik had hem besteld toen hij 40 euro was, maar toch weer geannuleerd omdat ik nog zoveel games in mijn backlog heb. In de vakantie is juist zo'n game wel weer tof, dus neig er nog wel naar inderdaad. Hopelijk binnenkort weer een aanbieding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rck010 schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:17:
[...]

Ruig als je een gameroom hebt waarin je gamed, maar ik moet er niet aan denken om zoiets in m'n woonkamer te hebben staan.
Nee, maar denk even wat verder dan ;)

In principe kun je van de zijkanten alles maken wat je zou willen, van game gerelateerd tot strak design of abstract.. iets wat je misschien wél mooi vindt om te hebben staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shyheim
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 15-08 21:55

shyheim

busta! straight busta!

AppleFan2007 schreef op donderdag 10 december 2020 @ 20:06:
[...]

Dus de PS5 gaat tijdens het gamen niet meer checken of de disk erin zit.
Een aangename verbetering.
Is dat officieel, of gewoon obv 1 anekdote?

Xbox GT: Shyheim87 | PSN: Shyheimz-

Pagina: 1 ... 47 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord