Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:28
poor Leno schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 20:35:
[...]

Ha nouja ik moest aan deze denken (maar kan natuurlijk alle kanten op, alles is mogelijk)

[Afbeelding]
Dat is toch wel mooi he :D

Enigste minpuntje wat mij betreft aan het design/appraat:

Die f^cking piano lak. Hoe verzin je het 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Mosin op 12-12-2020 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09:56
shyheim schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 21:43:
[...]

Is dat officieel, of gewoon obv 1 anekdote?
Het was eerder een vraag aan degene die had gepost dat de discussie niet meer spint.

De disk spint dus wel nog om de zoveel tijd, er is niet veranderd normaal gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
https://www.cyberpunk.net/en/news/37043/hotfix-1-04

Flink veel bug fixes al voor PC en Playstation. Dat is wel positief en hopelijk wordt het snel beter op PS5.

Naast een hele lijst fixes en crash fixes ook:
Improved reflections quality on Xbox One and PlayStation 4 to eliminate the smudge effect.

[ Voor 30% gewijzigd door Kyhfin op 11-12-2020 22:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:52
Wat is die Days Gone goed zeg, had de door tijdgebrek verkocht amper gespeeld, maar nu op de ps5 pff echt vet verhaal. Bijna op het einde....denk ik

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

Gadverdamme. Dacht ik met de PS5 van het copying af te zijn na het downloaden van een patch. Zit ik alsnog 5 minuten naar dat scherm te kijken. :(

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Hmm, ik heb nu een DE PS5 maar ik heb GoT op disc. Ik wil sowieso nog een physical edition kopen maar de DE heb ik even in huis tot m’n broertje weer tijd heeft :+ 60 FPS maakt wel z’n groot verschil dat ik liever even wacht dan hem op PS4 Pro te spelen.

Spider-Man MM uitgespeeld maar was niet echt onder de indruk, zeer korte campaign en ik vond de side missions matig. Het verhaal wist me ook niet echt te grijpen.

Uiteindelijk 7 uur ingestopt en 80%, ik speelde op een na hoogste difficulty. Ik had nog wel wat meer kunnen doen maar het voelde aan als een chore en de enemies waren ook nogal eentonig. De 60 euro mijn inziens niet waard.

Mijn 2e God of War play-through was het wel zeker waard, extreem goede game. Ben erg benieuwd wat ze met Ragnarok gaan doen. Enige waar ik voor hoop is meer diverse boss fights en niet steeds die trollen in een ander kleurtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Kyhfin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:47:

Flink veel bug fixes al voor PC en Playstation. Dat is wel positief en hopelijk wordt het snel beter op PS5.

Improved reflections quality on Xbox One and PlayStation 4 to eliminate the smudge effect.
Nou voorruit, zal het wel even testen. Maar na de teleurstelling van afgelopen donderdag heb ik weinig verwachtingen...

Zelfs mijn partner wilde na mijn gemopper zelf zien waarom ik zo bummed was. Liet haar even door de stad rijden en zelfs de nongamer begreep hoe lelijk en leeg het er allemaal uitzag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pix3l8e
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 20:39
Pulse 3d headset is weer op voorraad bij bol...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:47
The_Worst schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 23:29:
Gadverdamme. Dacht ik met de PS5 van het copying af te zijn na het downloaden van een patch. Zit ik alsnog 5 minuten naar dat scherm te kijken. :(
Nou idd dit zijn 1 van de reden dat ik een ps5 wil. Bizar dat dit alsnog lang duurt, enorm irritatiepunt bij de ps4. Hoe lang nam het in totaal in beslag? Ps4 was ook wel extreem, soms rond een half uur oid.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:40
@Monda dat gaat allemaal supersnel als je een kekke verbinding hebt, en anders is de rust modus ook handig dan is het allemaal netjes voor elkaar als je wil beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
FMS schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 08:30:
[...]

Nou voorruit, zal het wel even testen. Maar na de teleurstelling van afgelopen donderdag heb ik weinig verwachtingen...

Zelfs mijn partner wilde na mijn gemopper zelf zien waarom ik zo bummed was. Liet haar even door de stad rijden en zelfs de nongamer begreep hoe lelijk en leeg het er allemaal uitzag.
Laat 'm voorlopig lekker links liggen..

Sterker nog, op de manier waarop CDPR dit aangepakt heeft, zou helemaal niemand die game moeten kopen..

Bekijk de "Cyberpunk 2077 PS4 gameplay trailer" hieronder eens. En dan leg je dat eens naast de "echte" footage. Ik verslikte me bijna in m'n kop koffie.

Die echte (console) footage mochten reviewers niet showen, ze moesten gebruik maken van b-roll footage van CDPR zelf, allemaal op basis van pc beelden. Sterker nog, alle game keys die zijn uitgedeeld aan reviewers waren pc keys. Ze wisten dondersgoed dat de console versies niet om aan te zien waren..

Daarbij, een 90 op metacritic, lachwekkend.
User ratings komen nu binnen en zijn niet mals:

PC: 5.8/10
PS4: 1.8/10
XBO: 2.1/10

Als Ubisoft dit geflikt had, waren ze (terecht) met de grond gelijk gemaakt. CDPR komt er nog enigsinds mee weg ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Rck010 op 12-12-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cardwizard schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:28:
@Monda dat gaat allemaal supersnel als je een kekke verbinding hebt, en anders is de rust modus ook handig dan is het allemaal netjes voor elkaar als je wil beginnen.
Ja tenzij je geen vrije ruimte meer over hebt voor een update, voor de cyberpunk update 1.04 moest ik ook eerst weer wat verwijderen. Downloaden gaat ook niet met mijn maximale bandbreedte, hij gaat met 20MB/s ipv 30 en dat ligt zeker niet aan mijn aansluiting. Met speedtests haal ik makkelijk die 30.

Even iets anders voor de mensen die zeggen dat de PS5 nog steeds aan dat kopiëren doet bij updates,
Nu net even opgelet bij de update van CP2077, en na het downloaden was de update per direct geinstalleerd, dus hoefde helemaal niets te kopiëren.
Dat het nog steeds lang duurt voor een 50GB update binnen is, is niet meer dan logisch, de PS5 verhoogt niet ineens je internet snelheid.
Downloaden van updates zal altijd tijd kosten, maar dat de PS5 zo lang doet over kopiëren is dus helemaal niet waar, dat ging echt per direct na het downloaden.

[ Voor 31% gewijzigd door Kalder op 12-12-2020 09:50 ]

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Rck010 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:32:
[...]

Sterker nog, op de manier waarop CDPR dit aangepakt heeft, zou helemaal niemand die game moeten kopen..

Bekijk de "Cyberpunk 2077 PS4 gameplay trailer" hieronder eens. En dan leg je dat eens naast de "echte" footage. Ik verslikte me bijna in m'n kop koffie.

[Video: Cyberpunk 2077 - Gameplay Trailer | PS4]
Die echte (console) footage mochten reviewers niet showen, ze moesten gebruik maken van b-roll footage van CDPR zelf, allemaal op basis van pc beelden. Sterker nog, alle game keys die zijn uitgedeeld aan reviewers waren pc keys. Ze wisten dondersgoed dat de console versies niet om aan te zien waren..

Als Ubisoft dit geflikt had, waren ze (terecht) met de grond gelijk gemaakt. CDPR komt er nog enigsinds mee weg ook.
Droevig. Ze hebben consumenten gewoon voorgelogen. Most immersive open world my ass.
Alleen een Hello Games achtige stunt zou het voor mij nog goed kunnen maken, maar vrees dat er veel onderlinge conflicten zijn bij CDPR.

Ik ga lekker verder met Demon's Souls. Een nieuwe build misschien. NMS blijft ook genieten op de PS5.

Edit: heb de patch overigens even geladen en its still crap.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Nu online

The_Worst

Unox

Cardwizard schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:28:
Kalder schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:38:
[...]

Ja tenzij je geen vrije ruimte meer over hebt voor een update, voor de cyberpunk update 1.04 moest ik ook eerst weer wat verwijderen. Downloaden gaat ook niet met mijn maximale bandbreedte, hij gaat met 20MB/s ipv 30 en dat ligt zeker niet aan mijn aansluiting. Met speedtests haal ik makkelijk die 30.

Even iets anders voor de mensen die zeggen dat de PS5 nog steeds aan dat kopiëren doet bij updates,
Nu net even opgelet bij de update van CP2077, en na het downloaden was de update per direct geinstalleerd, dus hoefde helemaal niets te kopiëren.
Dat het nog steeds lang duurt voor een 50GB update binnen is, is niet meer dan logisch, de PS5 verhoogt niet ineens je internet snelheid.
Downloaden van updates zal altijd tijd kosten, maar dat de PS5 zo lang doet over kopiëren is dus helemaal niet waar, dat ging echt per direct na het downloaden.
Ik heb een 'kekke' verbinding (denk ik?) en de PS5 gebruikt ook makkelijk 750+Mbit van de 1000 die beschikbaar is. Het downloaden was zo gedaan maar ik moest toch echt wachten op het installeren van de patch. Het was geen half uur zoals op de PS4 maar nog steeds 5-10 minuten. Het is uiteraard geen ramp maar toch wel iets waar ik hoopte vanaf te zijn met deze generatie.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The_Worst schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:59:
[...]

[...]

Ik heb een 'kekke' verbinding (denk ik?) en de PS5 gebruikt ook makkelijk 750+Mbit van de 1000 die beschikbaar is. Het downloaden was zo gedaan maar ik moest toch echt wachten op het installeren van de patch. Het was geen half uur zoals op de PS4 maar nog steeds 5-10 minuten. Het is uiteraard geen ramp maar toch wel iets waar ik hoopte vanaf te zijn met deze generatie.
Dan zal het denk ik wel zo zijn dat de PS5 tijdens het downloaden al gaat kopiëren, en als je dan heel snel download is het kopieer proces nog niet voltooid voordat de download binnen is, vermoed ik dan.
Kwestie van een langzamere internet leverancier nemen dus :P

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H.Boss
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

[...]

En toch vermaak ik mij prima! Want er is genoeg te doen.
Sowieso moet je een game zelf spelen om het ook zelf te ervaren. Het is net als een film, je kunt wel reviews lezen, maar jij ervaart een film anders dan anderen. Dat is met games niet anders.

Want ik weet zeker dat als de game 5 euro kostte dat er niemand aan het zeiken was.

En ja, ik speel hem nu al sinds de launchdag en ja de graphics op de PS5 zijn "oke". Maar de sfeer en gameplay maken veel goed voor mij.

En volgens mij is nu na de nieuwe update ook het e.e.a. aangepakt qua bugs.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
FMS schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:48:
[...]

Droevig. Ze hebben consumenten gewoon voorgelogen. Most immersive open world my ass.
Alleen een Hello Games achtige stunt zou het voor mij nog goed kunnen maken, maar vrees dat er veel onderlinge conflicten zijn bij CDPR.

Ik ga lekker verder met Demon's Souls. Een nieuwe build misschien. NMS blijft ook genieten op de PS5.

Edit: heb de patch overigens even geladen en its still crap.
klopt, de game is zwaar overrated lmfao, heb gisteravond poosje streams gekeken. snap niet wat hier nu speciaal aan is... voelt clunky af. ik wacht voor deze game tot de budgetbak, normaal gesproken koop ik alle aa titels voor normale prijs. ook mede door de performance en het niet releasen van een ps5 versie op dag van release is echt tenenkrommend slecht. had ik niet verwacht na de witcher.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Wat ik overigens nog altijd irritant vind, is dat ik een screenshot niet eenvoudig kan opslaan en/of delen via m'n telefoon. Op de Xbox is dat echt zoveel beter aangepakt.

Je moet nu al een tweede account maken, 'm delen met dat account om zo aan een screenshot te komen. Of eerst uploaden naar Twitter zodat de hele wereld 'm kan zien, zodat je 'm vervolgens op een normale manier kan delen met vrienden.

Wat een omslachtig gedoe anno 2020.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Kalder schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 09:38:
[...]

Waarschijnlijk heb je dan geluk gehad, sommige games moeten echter nog steeds kopiëren op de PS5. Destiny 2 (PS4 versie) als voorbeeld, vast nog wel meer te vinden, maar heb nog niet zoveel andere spellen geïnstalleerd, laat staan een update ervoor gehad.

En de download snelheid is tov de PS4 weldegelijk verbeterd.

Dat het bij jou niet gebeurd of voor komt, betekent niet dat het niet bestaat.

En speedtest krijgt áltijd voorrang op ander verkeer, dus heb je verder vrij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
En zonder meteen als een zeikerd over te komen, want ik vermaak me prima op m'n PS5...

Tempest 3D audio is een keiharde tegenvaller. Ik heb zelf een Steelseries Arctis 7, maat van me een Sony Pulse en op beide klinkt met name dialoog zo "muffled", alsof elk karakter met een sok in z'n mond praat.

Ik ben er vanaf de aankondiging al huiverig voor geweest, maar voor mij tot nu toe een echte gimmick. Zodra je 3d geluid uitzet klinkt het meteen een stuk zuiverder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
Ben nog steeds met Sony aan het corresponderen om m'n geld terug te krijgen voor Cyberpunk. Lastig om iemand die gewoon een script afwerkt te overtuigen dat het spel gewoon niet deugt. Maar ik laat het er niet bij zitten. Heb minder dan een uur op de teller staan, hoop dat ik op een gegeven moment iemand tref die wat coulance toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 23:44
yinx84 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:19:
Ben nog steeds met Sony aan het corresponderen om m'n geld terug te krijgen voor Cyberpunk. Lastig om iemand die gewoon een script afwerkt te overtuigen dat het spel gewoon niet deugt. Maar ik laat het er niet bij zitten. Heb minder dan een uur op de teller staan, hoop dat ik op een gegeven moment iemand tref die wat coulance toont.
Staat echt heel duidelijk in de voorwaarden dat zodra je een spel opstart dat je hem niet meer kunt refunden. Ik hoop het voor je, maar vermoed dat je pech hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-10 17:37
Boterham71 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:21:
[...]

Staat echt heel duidelijk in de voorwaarden dat zodra je een spel opstart dat je hem niet meer kunt refunden. Ik hoop het voor je, maar vermoed dat je pech hebt.
Ja eens, maar heb ook gelezen dat ze onofficieel het beleid hebben waar games binnen 14 dagen en <2 uur playtime vaker coulance krijgen. Richt daar mijn pijlen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Laatst online: 12:56
Ik sluit me aan bij de meesten om de game links te laten liggen. Was vandaag van plan om Cyberpunk op te halen bij Nedgame maar wat ontzettend balen dat het de hype niet lijkt waar te maken. Ik doel dan niet op de bugs maar als ik lees en zie hoe levenloos de stad is, weinig interactiviteit en gebrekkige AI van NPC’s en voertuigen dan heb ik weinig goede hoop dat dat ooit gefixed gaat worden. En ik keek er zo naar uit om samen met John Wick de boel op stelten te zetten.

Heb RDR2 2x verslonden en die liet zien hoe de wereld kan ‘leven’, dan weet ik gelijk dat ik niet van Cyberpunk ga genieten want ik zag de game als een soort dystopische GTA.
Ook rot voor de ontwikkelaars, kunnen ze weer gaan crunchen om het recht te zetten want wat ze de PS4 en Xbox One gamers flikken kan echt niet.

Dan maar Valhalla gehaald om mezelf zoet te houden totdat de nieuwe Ratchet and Clank komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Ik heb CP teruggebracht naar Game Mania. Medewerker wilde hem niet aannemen en ik had geen zin om moeilijk te doen. :z

Zodra RDR2 een next gen update krijgt, doe ik een tweede playthrough. Wat een meesterwerk is dat zeg. Beste Open World wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdh1989
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-09-2022
Hallo,
Graag wil ik games via de US store bestellen voor mijn PS5. Ik heb al een US account, maar zover ik heb begrepen kunnen de aankopen alleen met een US psn gift card. Iemand enig idee voor een betrouwbaar adres hiervoor??

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Rck010
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kVml-Ijpdgc1fHpmXlU2AI_b49o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7TXPvqMAhYePyJK1aev7Sp1e.jpg?f=fotoalbum_large

Ghost of Tsushima daarentegen op een OLED. Masterpiece wat mij betreft, qua verhaal, sfeer en visuele pracht.

Blij dat ik hiermee gewacht heb tot de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartjeuhz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 22:08
Rck010 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:27:
En zonder meteen als een zeikerd over te komen, want ik vermaak me prima op m'n PS5...

Tempest 3D audio is een keiharde tegenvaller. Ik heb zelf een Steelseries Arctis 7, maat van me een Sony Pulse en op beide klinkt met name dialoog zo "muffled", alsof elk karakter met een sok in z'n mond praat.

Ik ben er vanaf de aankondiging al huiverig voor geweest, maar voor mij tot nu toe een echte gimmick. Zodra je 3d geluid uitzet klinkt het meteen een stuk zuiverder...
Eens. Ik heb van alles proberen in te stellen en "best settings" video's bekeken. Maar alles uit en de equalizer plat klinkt het meest natuurlijk.
Verder vind ik die arctis 7 wel heerlijk zitten en m'n party zegt dat m'n stem een stuk helderder klinkt (y)

Steam: CatBearCow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lempard2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-12-2020
[...]

Ik vind het ook een smerige bedoeling.. iedere reviewer alleen de PC versie geven.. en alleen footage van CDPR mag gebruikt worden in video reviews..

Eigenlijk is dit natuurlijk al een red flag..

Ik lees dan ook mensen zeggen.. ja dan had je maar een pc moeten kopen.. zo werkt het dus niet.. CDPR brengt de games op de XB1 en PS4.. dan moeten die games ook zo goed mogelijk op die consoles werken..
Dat dingen gepatched moeten worden prima.. heb ik geen moeite mee.. maar op mijn PS4 is die game al een aantal keer gecrashed.. en dat kan gewoon niet de bedoeling zijn..
Ze hadden er beter aan gedaan de game alsnog een half jaar tot een jaar uit te stellen.
Of niet op de XB1 en PS4 uit te brengen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens700
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-08-2024
Kyhfin schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 22:47:

Goede nieuws is dat ze wel met man en macht bezig zijn om alles recht te trekken en de game te verbeteren. Game hadden ze nooit op de vorige generatie consoles moeten maken, maar direct de next gen consoles.
Game en de setting zelf vind ik wel nice, graphics stoor ik me wel aan. Hoofdpersonages zien er wel redelijk uit, maar de wereld zelf erg gedateerd. Lijkt soms dat ik een PS3 game speel.
Verder zegt het ook wel wat over de engine die ze gebruiken, als je voor de PC een 3080/3090 nodig hebt om de game maximale settings te spelen ( waarbij Raytracing op medium moet zetten, om een goeie framerate te krijgen)
Denk zelf dat ze te ambitieus zijn geweest met dit project.

Console id: Dr Stream | Playstation 5 | Xbox series X | LG 65 CX | Iphone 11 Pro 256 GB | AirPods Pro | MacBook Pro 16 inch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
jammer dat de ps5 de update van een spel niet direct pakt tijdens het installeren van een disc. dit moet ik vaak handmatig doen. iemand anders ook opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Laatst online: 11:01

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Gewoon geen games meer pre-orderen... :) En als je het niet hebt gepreorderd, had je kunnen weten dat er flink wat problemen waren met de launch toch?

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09:56
Ik heb na overleg met bol.com hem geopend retour mogen sturen, en krijg mijn geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 10:47
Wat jammer! Als ik het zo hoor kan ik met m'n Platinum headset beter gewoon VSS aanlaten en die het "3d geluid" laten regelen en 3d van de ps5 uitzetten.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daarmee zeg je ook alles. Voor PS4 games moeten ze de patches blijven publishen met het patch systeem van de PS4 zodat het ook op PS4's ok werkt. Dus dat het patchen op PS5 op krek dezelfde manier gebeurt, welliswaar sneller door de SSD, lijkt me volkomen normaal.

Wie denkt dat je een patch mechanisme kan krijgen waarbij je na de download gelijk kunt spelen, is toch wel totaal onrealistisch. Patches betekenen per definitie dat hopen files geüpdate worden. Dat gaat echt niet in 1 seconde gebeuren. Als je geen gepatch wil, delete de game dan zodat de full versie gedownload wordt :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Twixie schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:43:
[...]

Daarmee zeg je ook alles. Voor PS4 games moeten ze de patches blijven publishen met het patch systeem van de PS4 zodat het ook op PS4's ok werkt. Dus dat het patchen op PS5 op krek dezelfde manier gebeurt, welliswaar sneller door de SSD, lijkt me volkomen normaal.

Wie denkt dat je een patch mechanisme kan krijgen waarbij je na de download gelijk kunt spelen, is toch wel totaal onrealistisch. Patches betekenen per definitie dat hopen files geüpdate worden. Dat gaat echt niet in 1 seconde gebeuren. Als je geen gepatch wil, delete de game dan zodat de full versie gedownload wordt :p.
Mensen hadden het ook bij Miles Morales. En nee, het is niet onrealistisch, waarom werkt het bij de Xbox of Pc wel vlekkeloos? Daar is het update downloaden, en poef klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Monda schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:35:
[...]
Wat jammer! Als ik het zo hoor kan ik met m'n Platinum headset beter gewoon VSS aanlaten en die het "3d geluid" laten regelen en 3d van de ps5 uitzetten.
Ik vraag me eigenlijk af of dat werkt. Heb nog maar even snel geprobeerd, maar ik lijk geen verschil te horen met VSS aan of uit. Heb getest met die surround demo in COD:BO3 (gratis PS+ game). Op de PS4 is dat gewoon onmiddellijk merkbaar, ook omdat de klank met VSS beduidend dunner is.

Ik heb wel gewoon 3D aanstaan, maar ik ging er van uit dat dat alleen werkt met PS5 games. In theorie zou de PS5 natuurlijk ook surround sound door de Tempest engine kunnen sturen om zo in-the-box virtual surround te hebben, zodat je de proprietary virtual surround van je headset niet nodig hebt. Maar ik weet niet of dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:47:
[...]
Daar is het update downloaden, en poef klaar.
Is dat zo ? Ik speel zelf niet op PC. Maar wellicht wordt daar het patchen in parallel gedaan aan het downloaden, en ja, eigenlijk zou de PS5 dat ook moeten doen, want ik geef toe dat het naar user experience niet zo denderend is als je een progress bar ziet die dan enkel op het downloaden blijkt te slaan en je dan nog eens extra moet wachten voor het patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Rvdh1989 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:32:
Hallo,
Graag wil ik games via de US store bestellen voor mijn PS5. Ik heb al een US account, maar zover ik heb begrepen kunnen de aankopen alleen met een US psn gift card. Iemand enig idee voor een betrouwbaar adres hiervoor??
Ik koop online digital usa psn gift cards bij target.com (dat is een soort Walmart achtige toko)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hamazaki schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:12:
jammer dat de ps5 de update van een spel niet direct pakt tijdens het installeren van een disc. dit moet ik vaak handmatig doen. iemand anders ook opgevallen?
Met PS4 games hier nochtans geen probleem. Ik ben net klaar al mijn PS4 games te installeren, en bij een disk-game moest ik niets doen, behalve schijfje insteken. Vervolgens gaat hij eerst de hele schijf gaan copiëren naar schijf/ssd, waarna automatisch de laatste update gedownload wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:35
Rck010 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:46:
[Afbeelding]

Ghost of Tsushima daarentegen op een OLED. Masterpiece wat mij betreft, qua verhaal, sfeer en visuele pracht.

Blij dat ik hiermee gewacht heb tot de PS5.
Is hier een PS5 upgrade voor gekomen?
Ben erg geïnteresseerd om het spel te gaan spelen maar wil wel wachten tot die patch uit is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
ThijsM schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:52:
[...]

Is hier een PS5 upgrade voor gekomen?
Ben erg geïnteresseerd om het spel te gaan spelen maar wil wel wachten tot die patch uit is.
Draait in ieder geval 4k 60fps, voor de rest ziet de game er sowieso al geweldig uit. Deze game heeft verder geen patch meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu we het over downloaden en updates hebben... Iemand al opgevallen dat die fameuze 'Other' op je SSD een pak kleiner geworden is ? Ik heb nu mijn 360+ games geïnstalleerd staan en dacht dat mijn 'Other' gigantisch ging zijn. Mijn verbazing was groot dat die 'slechts' 30GB bleek, terwijl die op de PS4, waar ik niet eens alle games geïnstalleerd staan heb, 45GB is.

Het lijkt erop dat ze bij diverse games nu sommige data die vroeger onder 'Other' stond, nu gewoon bij Games & Apps tellen. Vroeger zag ik onder Games & Apps enkel de games staan die op SSD stonden. Nu staan daar ook heel wat games (maar niet alle) die op de externe HDD staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marselaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-09 09:54
Hebben jullie met de Pulse 3D headset ook dat het volume verhoogt als je van game wisselt of van scherm (b.v. uit game naar hoofdmenu)? Het gekke is dat als ik dan de volumeknopjes bedien en één stand terug zet en dan weer één omhoog het volume weer normaal is. Dus één tandje omlaag is eigenlijk heel veel omlaag (back to normal).

Verder heb ik sinds de laatste firmware update dat hij mijn headset niet meer automatisch pakt. Ik moet na opstarten PS5 steeds handmatig overschakelen naar headset. Voorheen ging dat goed

PSN: Marselaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58
Gaat je niet lukken, ook een keer met FIFA 20 geprobeerd. Ook al wist ik van de voorwaarden.

Had je hem op disc gehad, dan had je hem kunnen verkopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 12-12-2020 14:13 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Cyberpunk kon ik terugsturen, had ik gelukkig nog niet uit de seal.
Hamazaki schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:12:
Ja, dat deel is niet echt goed doordacht qua UX vind ik. Werkt wat onduidelijk. Ook raar dat je bijvoorbeeld handmatig de PS4 versie nog moet verwijderen, ik kan geen situatie bedenken waarbij je zowel de PS4 als de PS5 versie van een game op je console wilt hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rvdh1989
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 28-09-2022
Xlast88 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 13:50:
[...]

Ik koop online digital usa psn gift cards bij target.com (dat is een soort Walmart achtige toko)
Thanks! Kan ik hier gewoon met creditcard betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Rvdh1989 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:47:
[...]

Thanks! Kan ik hier gewoon met creditcard betalen?
Yes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter711
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21-01 22:52
Lempard2 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:58:
[...]
Of niet op de XB1 en PS4 uit te brengen..
Dit.... maar ja "it is all about the money"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Heerlijk spel CP 2077, zit te genieten!.. Eindelijk weer even een andere setting dan wilde westen of wazige planeten.. Gewoon lekker a la Bladerunner in de stad rond lopen.

Op de achtergrond stiekem gniffelen om alle mensen die over elkaar heen buitelen om te vertellen hoe ze hem hebben teruggestuurd. :-D

Ik moet zeggen ik speel hem op een ps5 dus misschien scheelt dat.. maar ik heb er flink wat pret mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaitoX
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Tom schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:15:

[...]

Ja, dat deel is niet echt goed doordacht qua UX vind ik. Werkt wat onduidelijk. Ook raar dat je bijvoorbeeld handmatig de PS4 versie nog moet verwijderen, ik kan geen situatie bedenken waarbij je zowel de PS4 als de PS5 versie van een game op je console wilt hebben staan.
In sommige gevallen zouden deze verschillende trophy sets kunnen hebben. Bijvoorbeeld Spiderman en Spiderman remaster.

Daarnaast natuurlijk voor VR. PS5 heeft nog geen VR, PS4 wel. Vandaar dat ze ook expliciet bij Hitman 3 hebben aangegeven dat als je de PS5 versie koopt je ook de PS4 gratis er bij krijgt mocht je in VR willen spelen, dan kan dat dankzij backwards compability met de PS4 versie :).

[ Voor 3% gewijzigd door DaitoX op 12-12-2020 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Ik overweeg om een PSVR te halen voor mijn PS5, hoe lang duurde het voordat jullie de camera adapter hadden? Ik wil er in de kerstvakantie wel mee aan de slag kunnen.
Ik kan ze nergens los vinden, anders had ik er vast een besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-10 21:08

PBP

Erapaz schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:42:
Ik overweeg om een PSVR te halen voor mijn PS5, hoe lang duurde het voordat jullie de camera adapter hadden? Ik wil er in de kerstvakantie wel mee aan de slag kunnen.
Als je versie3 koopt van de PSVR krijg je een camera adapter voor de ps5 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
PBP schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 17:05:
[...]

Als je versie3 koopt van de PSVR krijg je een camera adapter voor de ps5 erbij.
Ah, thanks! Dat had ik nog niet gevonden. Realiseerde met net dat de DualSense geen lightbar heeft, dus heb dan ook een DualShock nodig. Hoe gaan ze dat met PSVR 2 doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

DaitoX schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:29:
[...]

In sommige gevallen zouden deze verschillende trophy sets kunnen hebben. Bijvoorbeeld Spiderman en Spiderman remaster.

Daarnaast natuurlijk voor VR. PS5 heeft nog geen VR, PS4 wel. Vandaar dat ze ook expliciet bij Hitman 3 hebben aangegeven dat als je de PS5 versie koopt je ook de PS4 gratis er bij krijgt mocht je in VR willen spelen, dan kan dat dankzij backwards compability met de PS4 versie :).
Ah ja goeie! Dat zijn wel situaties waarin je de PS4 versie wilt.
Maar zijn wel een beetje de uitzonderingen. Ik zou het zelf wel handig vinden als het systeem gewoon even checkt of er een (gratis) PS5 upgrade is en dan vraagt of je die wil installeren, met vermelding (als de game PSVR-support heeft) dat PSVR dan niet meer werkt. En op dat scherm een vinkje om de PS4 versie te verwijderen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• moca
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-04 19:15
Vandaag eindelijk een PS5 disk edition kunnen bemachtigen en moet zeggen dat ding is toch wel fijn hoor. Heb ook een series X maar heb daar toch meer het gevoel dat het nog niet helemaal af is. Gelukkig ook een goed exemplaar wat geen herrie maakt of iets dergelijks. Helemaal blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:58
Erapaz schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 16:42:
Ik zou er nu niet meer aan beginnen. Er is al aangekondigd dat er een nieuwe versie komt. Grote kans dat deze makkelijker werkt met minder kabels en adapters.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Jumpman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:17:
[...]

Ik zou er nu niet meer aan beginnen. Er is al aangekondigd dat er een nieuwe versie komt. Grote kans dat deze makkelijker werkt met minder kabels en adapters.
Ja, daar lijkt het ook op. Hitman 3 ondersteunt VR, maar dan moet je de PS4 versie spelen. Wil je de adaptive triggers gebruiken moet je weer de ps5 versie hebben, dat schiet niet op dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:13
Jumpman schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 18:17:
[...]

Mwoaah ligt er een beetje aan wat je wil. Kans is groot dat de nieuwe psvr nog 2-3 jaar duurt. Dus je kunt nog een hele tijd van VR genieten voordat de vervanger komt.
@Erapaz Ik zou zeggen check MP en GOT voor een 2e hands setje, voor 175-200 euro zijn ze te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
cold_as_ijs schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:04:
[...]

Mwoaah ligt er een beetje aan wat je wil. Kans is groot dat de nieuwe psvr nog 2-3 jaar duurt. Dus je kunt nog een hele tijd van VR genieten voordat de vervanger komt.
@Erapaz Ik zou zeggen check MP en GOT voor een 2e hands setje, voor 175-200 euro zijn ze te vinden.
Klopt, heb ik gezien, maar dan moet ik nog een tijd op de PS5 adapter wachten en hopen dat het serienummer nog werkt. En een DualShock halen, want die heb ik met mijn PS4 allebei verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:19

inXs

known as inXs

Misschien een open vraag, waar ik mij al maanden over aan het buigen ben... ik heb nu een panasonic plasma 65inch, het laatste topmodel van een generatie icm. een ps4. Nu wil ik ergens volgend jaar een ps5 kopen (begin 2021) en daarbij ook een nieuwe tv. Nu zit ik sterk te denken aan een lg cx77 inch, want OLED en een topmodel, maarrrr... geen hdr10+ Andere merken hebben ook topmodellen uiteraard, maar dan geen oled en wel hdr10+. Budget is niet perse het probleem, dus ik zit met een luxe probleem, de vraag is dus: ‘wat is de beste (grote) tv voor een ps5? Ik heb er een dolby surround set onder hangen met versterker, dus geluid maakt me niet uit!

superB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Laatst online: 12:40
@inXs oled all the way!! Heb ik nu al een paar jaar en die gaat de plasma wel een stukje voorbij, ja ervaring want die Pana’s heb ik ook gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwembroek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:53
Cardwizard schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:56:
@inXs oled all the way!! Heb ik nu al een paar jaar en die gaat de plasma wel een stukje voorbij, ja ervaring want die Pana’s heb ik ook gehad
Precies dit.

“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

en HDR10+ is gewoon backwards compatible met HDR10.
Weet ook niet eens zeker of ps5 games echt gebruik maken van HDR10+

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:24
DarkSide schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:09:
en HDR10+ is gewoon backwards compatible met HDR10.
Weet ook niet eens zeker of ps5 games echt gebruik maken van HDR10+
Kleine kans. Zou ook behoorlijk onverstandig zijn. Veruit de grootste partij in OLED gaming tv's (LG) ondersteunt de HDR10+ standaard niet.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij moet dat niet uitmaken.
Je kunt prima je game op HDR10+ maken. En dat werkt op HDR10.

Je hebt alleen geen dynamische metadata per scene.

Dat de meeste OLED's het niet ondersteunen is niet erg.
Dit itt Dolby Vision. Als de PS5 alleen dit zou ondersteunen sluit je wel een grote groep uit.

Ik denk alleen dat de games "gewoon" HDR gebruiken en niet heel specifiek dynamische metadata gebruiken.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:24
inXs schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 20:35:
Misschien een open vraag, waar ik mij al maanden over aan het buigen ben... ik heb nu een panasonic plasma 65inch, het laatste topmodel van een generatie icm. een ps4. Nu wil ik ergens volgend jaar een ps5 kopen (begin 2021) en daarbij ook een nieuwe tv. Nu zit ik sterk te denken aan een lg cx77 inch, want OLED en een topmodel, maarrrr... geen hdr10+ Andere merken hebben ook topmodellen uiteraard, maar dan geen oled en wel hdr10+. Budget is niet perse het probleem, dus ik zit met een luxe probleem, de vraag is dus: ‘wat is de beste (grote) tv voor een ps5? Ik heb er een dolby surround set onder hangen met versterker, dus geluid maakt me niet uit!
Zie onder andere dit topic op Reddit waarin wordt uitgelegd dat de kans nihil is dat HDR10+ binnen gaming ondersteund zal worden.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier meer mensen problemen met That’s You? Het werkt wel na handmatig invoeren van het PS5 IP in de app, maar de game loopt soms random vast ..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:06
Spider man remastered heeft nu ook 60 FPS met RT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:59

CyBeRSPiN

sinds 2001

giantgiantus schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 22:42:
Spider man remastered heeft nu ook 60 FPS met RT.
Top!

Hebben trouwens meer mensen dat er tijdens gevechten ineens een enorme framedrop plaatsvindt? Dat je maar 1 a 2 beelden per seconde ziet? Echt vaag.. misschien dat deze update daar ook wat aan doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-10 21:37
Tom schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 14:15:

[...]

Fifa21 dus, om even een voorbeeld en frustratiepunt te noemen. EA heeft in dit geval geen crossplay enabled waardoor je de ps4 versie van de game moet spelen wil je een multiplayer-mode opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ik raad iedereen aan om eerst handmatig te zoeken naar gameupdates voordat je aan een spel begint. ik wilde net aan spiderman remastered beginnen, kdacht ff toevallig handmatig zoeken naar een update. en plots kreeg ik een update. het gaat allemaal nog niet zo soepel als op de ps4. zal wel gefixed worden binnenkort,

[ Voor 5% gewijzigd door Farabi op 12-12-2020 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Holy shit! Spiderman Remasted met 60Hz + Raytracing is wel echt next-gen! Echt super soepel en zo mooi!
Bug van de framedrops in gevechten nog niet gezien dus mogelijk is dat nu ook opgelost :)

Update: helaas niet toch nog af en toe “flitsende” gevechten..

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-12-2020 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-10 10:58
CyBeRSPiN schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:36:
Holy shit! Spiderman Remasted met 60Hz + Raytracing is wel echt next-gen! Echt super soepel en zo mooi!
Bug van de framedrops in gevechten nog niet gezien dus mogelijk is dat nu ook opgelost :)
Net zo mooi als de 60 fps RT mode in Miles Morales?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
misschien een gekke graag maar is de 1080P raytracing kwaliteit wel hetzelfde als op de 30fps 4K graphic-mode? aangezien betere resolutie en belichting e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

ZeroY85 schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:37:
[...]

Net zo mooi als de 60 fps RT mode in Miles Morales?
Weet ik nog niet want ik speel eerst Remastered uit voordat ik aan MM begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

Nu voor het eerst ook kramp in mn vingers door de controller. Met al die gevechtscombos met Spiderman is het af en toe improviseren hoe je de controller nog goed vasthoudt.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 23:22
PlayStation werd toch wat te warm in de Ikea Besta kast (zelfs met kastje open :(). Heb verschillende opties bedacht maar dit was de makkelijkste en efficiëntste!

Vrij eenvoudig plankje op een rails :) tijdens spelen schuif ik de ps5 naar buiten

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nu2joTbVwladi8fDIX7ApFCUUG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9RAoA7AMhF3KswU8TDzbsm2x.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door ls789 op 13-12-2020 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
b.o.n.s schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 23:18:
[...]

Fifa21 dus, om even een voorbeeld en frustratiepunt te noemen. EA heeft in dit geval geen crossplay enabled waardoor je de ps4 versie van de game moet spelen wil je een multiplayer-mode opstarten.
Ze hebben ook de trofeen niet aan elkaar verbonden waardoor je sommige troffen dubbel moet gaan behalen, en andere krijg je voor beide versies xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo27
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-08 10:42
Misschien is de vraag hier al eens gesteld. Maar kun je de ps5 GPU vergelijken met een RTX 2080 TI kaart? Die kaart kost wel meer dan het dubbele van de PS5 zag ik.

Scrooge NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-10 12:42
ls789 schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:43:
PlayStation werd toch wat te warm in de Ikea Besta kast (zelfs met kastje open :(). Heb verschillende opties bedacht maar dit was de makkelijkste en efficiëntste!

Vrij eenvoudig plankje op een rails :) tijdens spelen schuif ik de ps5 naar buiten

[Afbeelding]
Goede oplossing :D

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannies
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 15:07

[Afbeelding]
Leuk opgelost zo hoor! _/-\o_

En fijn dat je kastje wit is. Hier is alles zwart.... Tja :+

[ Voor 4% gewijzigd door Sannies op 13-12-2020 02:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ls789
Sannies schreef op zondag 13 december 2020 @ 02:23:
[...]

Leuk opgelost zo hoor! _/-\o_

En fijn dat je kastje wit is. Hier is alles zwart.... Tja :+
Ja past er wel bij zo hehe. Alhoewel het mooier zou zijn als je hem helemaal niet zou zien.. Heb het nog niet getest maar ga er vanuit dat de ps5 zo voldoende “koeling” heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandarijntje
  • Laatst online: 12:03

[Afbeelding]
Waaraan merkte je dan dat hij te warm werd ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:00
Gister voor het eerst begonnen in Destiny 2. Kon hem voor de PS5 gratis downloaden en wilde wel eens kijken waarom veel vrienden dat al sinds het begin eindeloos spelen.

Het zag er allemaal prachtig uit en heb denk ik 2 uurtjes gespeeld voor er ineens in mij op kwam "laat ik eens in de beeld-instellingen kijken".... Daar bleek ik raytracing en HDR nog aan te moeten zetten.....

Het gevolg kan ik in 3 letters omschrijven..... Wow! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39

[Afbeelding]
hoe weet je of die te warm wordt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 13-10 22:00
Dennisdn schreef op zondag 13 december 2020 @ 07:10:
Gister voor het eerst begonnen in Destiny 2. Kon hem voor de PS5 gratis downloaden en wilde wel eens kijken waarom veel vrienden dat al sinds het begin eindeloos spelen.

Het zag er allemaal prachtig uit en heb denk ik 2 uurtjes gespeeld voor er ineens in mij op kwam "laat ik eens in de ".... Daar bleek ik raytracing en HDR nog aan te moeten zetten.....

Waar in de beeld instelling moet je kijken.. Zal deze dan ook niet hebben aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
harley2009 schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:30:
[...]

Waar in de beeld instelling moet je kijken.. Zal deze dan ook niet hebben aan staan.
Gewoon tijdens het spelen op select drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:06
Hamazaki schreef op zondag 13 december 2020 @ 00:38:
misschien een gekke graag maar is de 1080P raytracing kwaliteit wel hetzelfde als op de 30fps 4K graphic-mode? aangezien betere resolutie en belichting e.d.?
Volgens mij klopt het niet wat je zegt. Er is geen 1080p RT modus. Wat je nu wel hebt:
- performance modus: 60fps en variabele resolutie maar minder voetgangers
- performance RT: als bovenstaande met RT maar waarschijnlijk nog iets lagere resolutie.
- fidelity: 30 FPS en alle toeters en bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sn0ww
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:30

sn0ww

Goet is niet goed.

Het zag er allemaal prachtig uit en heb denk ik 2 uurtjes gespeeld voor er ineens in mij op kwam "laat ik eens in de beeld-instellingen kijken".... Daar bleek ik raytracing en HDR nog aan te moeten zetten.....

Raytracing niet :)

..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Sorry, je hebt helemaal gelijk. Geen raytracing. Ik bedoelde HDR en 120Hz.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ls789
Mandarijntje schreef op zondag 13 december 2020 @ 03:53:
[...]

Waaraan merkte je dan dat hij te warm werd ?
Beetje common sense icm voelen met m’n hand in het kastje.

Bouw al aardig lang computers voor privé gebruik en zorg dat deze genoeg airflow hebben etc. Ps5 fan sloeg regelmatig aan en het kastje is veels te warm op een gegeven moment. Ps5 kan dan geen koele lucht meer aanzuigen :(. Wellicht dat hij er niet stuk van gaat, maar aangezien ik toch met kastje open speel (dicht is echt niet aan te raden) vond ik dit een mooie oplossing :) maak ik mij er in ieder geval niet meer druk om hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
shakespeare schreef op zondag 13 december 2020 @ 08:26:
[...]

hoe weet je of die te warm wordt ?
Zie hierboven. Ik kreeg geen melding van de ps5 zelf :) ( weet niet of dat überhaupt kan )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattixk
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik heb een fan geïnstalleerd in mijn besta kast, het is daar met het deurtje dicht rond de 45 graden. Is dit aanvaardbaar of kan ik toch beter met het deurtje open spelen? (Ps5)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Lempard2 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 12:58:
[...]

Ik vind het ook een smerige bedoeling.. iedere reviewer alleen de PC versie geven.. en alleen footage van CDPR mag gebruikt worden in video reviews..

Eigenlijk is dit natuurlijk al een red flag..

Ik lees dan ook mensen zeggen.. ja dan had je maar een pc moeten kopen.. zo werkt het dus niet.. CDPR brengt de games op de XB1 en PS4.. dan moeten die games ook zo goed mogelijk op die consoles werken..
Dan nog de PC versie is ook lang niet datgene wat CDPR belooft heeft. Ja de graphics zijn mooi als je een dikke GPU hebt maar de slechte graphics en performance op consoles zijnn niet de enige problemen:.

-Voetgangers en auto's die spontaan spawnen, verdwijnen of veranderen (als je je even omdraait)
-Auto's rijden simpel een route en reageren slecht op de speler, blijven simspelweg stilstaan bij een blokkade.
-voetgangers zijn zombies die oneliners spammen en vreemd reageren, totaal geen AI of 'eigen leven'.
-Speelstijl heeft weinig invloed op de missies.
-Met welke karakter je begint heeft weinig invloed.
-Het grootste deel van de winkels is dicht, bij veel kraampjes op straat is geen interactie mogelijk.
-Na je eerste bezoek aan een ripper geen verdere animaties bij 'upgrades' van je lichaam.
-Simpele zaken als een drankje kopen in een bar hebben geen animatie.

Hier staan ook een aantal voorbeelden: DutchManticore in "[Multi] Cyberpunk 2077"

Oftewel die levende wereld die belooft is valt heel, heel erg tegen. Het is niet voor niets dat ook de PC versie op metcritic een lage score krijgt. Ik krijg bij de game een erg No Mans Sky gevoel, veel beloftes die niet nagekomen zijn. Hopelijk gaat CDPR er alles aan doen om de beloftes alsnog waar te maken. Maar dit soort zaken patch je niet even simpel. NMS heeft er ook nog 2 jaar na de release over gedaan om datgene te worden wat belooft is.

[ Voor 10% gewijzigd door Chaoss op 13-12-2020 11:10 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FMS
  • Niet online

FMS

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PTTa7dQ8qsfrZvZpgzkoVhUZsS0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HaIMieXO2vLc0crwZy5qnZj8.jpg?f=user_large

:P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pix3l8e
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 20:39
Theo27 schreef op zondag 13 december 2020 @ 02:16:
Misschien is de vraag hier al eens gesteld. Maar kun je de ps5 GPU vergelijken met een RTX 2080 TI kaart? Die kaart kost wel meer dan het dubbele van de PS5 zag ik.
Qua rekenkracht van de GPU is dat inderdaad redelijk vergelijkbaar (10.3 Teraflops voor PS5 en 13.5 Teraflops voor een 2080Ti). Nou verwacht ik wel dat ze doordat ze bij Sony zowel hardware, firmware als software in huis doen ze relatief meer performance per Teraflop kunnen behalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mijn zoveelste issue tegengekomen met de library/store implementation op de PS5. Mijn zoon is compleet into Spider-Man momenteel dankzij het spelen van Spider-Man Remastered (en daarna ook Miles Morales, vermoed ik). Nu wou hij eens die VR Experience (Homecoming) uitproberen. En toen besefte ik dat ik die helemaal niet tegengekomen was in mijn games Library op de PS5. Hoezeer ik ook zocht, die was gewoon nergens te vinden en dus ook nergens te installeren.

Dan maar naar library.playstation.com en daar vond ik hem wel tussen mijn ellenlange lijst van 'gekochte' games. Gelukkig kun je langs die weg ook een download initiëren en kon ik hem zo op mijn PS5 krijgen. Wat blijkt nu. Die staat ergens in hun catalogus getagd als een 'app' ipv 'game' en komt dus ook onder Media en niet Games in de PS5 UI. Echter is er onder Media helemaal geen manier om te zien welke apps je reeds in bezit hebt, en dus via de PS5 totaal geen manier om die te downloaden.

Klein dingetje ogenschijnlijk, maar toch wel belangrijk voor PSVR owners, want er zijn redelijk wat VR 'experiences' die eigenlijk niet als game maar als media app getagd staan. Andere voorbeelden zijn: Alumette, Invasion!, Lens VR, Joshua Bell VR, etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
.... Daar bleek ik raytracing en HDR nog aan te moeten zetten.....
Ik hoop dat ze toch snel iets doen aan dat PS4 vs PS5 verhaal. Ik had Destiny 2 al staan, maar was de PS4 versie die een week of zo geleden geinstalleerd is en toen was dat de enige versie. Ik heb net gekeken en er valt dus op normale manier gewoon niet te zien dat er ondertussen een PS5 versie is. Zelfs als je de game opstart, kom je het niet te weten. Ik moest dus op de "..." naast Play klikken, en dan View Product, en dan verschijnt bovenaan ineens "Destiny 2 - PS4 & PS5" met een Download button ipv Play button.
Had ik jouw post niet gezien, had ik nooit geweten dat er ondertussen een PS5 versie is.

EDIT: even gegoogled en blijkt inderdaad op 8 december gereleased te zijn. De eerste hit die ik vind, heeft het overigens ook al direct over mijn gripe : https://www.playstationli...5-version-unintuitive-ui/ .

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 13-12-2020 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator.T2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08 04:52
Twixie schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:50:
Mijn zoveelste issue tegengekomen met de library/store implementation op de PS5. Mijn zoon is compleet into Spider-Man momenteel dankzij het spelen van Spider-Man Remastered (en daarna ook Miles Morales, vermoed ik). Nu wou hij eens die VR Experience (Homecoming) uitproberen. En toen besefte ik dat ik die helemaal niet tegengekomen was in mijn games Library op de PS5. Hoezeer ik ook zocht, die was gewoon nergens te vinden en dus ook nergens te installeren.

Dan maar naar library.playstation.com en daar vond ik hem wel tussen mijn ellenlange lijst van 'gekochte' games. Gelukkig kun je langs die weg ook een download initiëren en kon ik hem zo op mijn PS5 krijgen. Wat blijkt nu. Die staat ergens in hun catalogus getagd als een 'app' ipv 'game' en komt dus ook onder Media en niet Games in de PS5 UI. Echter is er onder Media helemaal geen manier om te zien welke apps je reeds in bezit hebt, en dus via de PS5 totaal geen manier om die te downloaden.

Klein dingetje ogenschijnlijk, maar toch wel belangrijk voor PSVR owners, want er zijn redelijk wat VR 'experiences' die eigenlijk niet als game maar als media app getagd staan. Andere voorbeelden zijn: Alumette, Invasion!, Lens VR, Joshua Bell VR, etc...
Net even gekeken en dit is inderdaad op het moment een probleem. Zal waarschijnlijk met een update opgelost worden maar het is wel vreemd dat ze hier niet beter over hebben nagedacht.

Je kan de VR experiences overigens wel vanaf de PS5 downloaden als je de zoekfunctie van de PS5 gebruikt om de VR experience op te zoeken.
Pagina: 1 ... 48 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord