Acties:
  • 0 Henk 'm!
Terminator.T2 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:42:
[...]
Je kan de VR experiences overigens wel vanaf de PS5 downloaden als je de zoekfunctie van de PS5 gebruikt om de VR experience op te zoeken.
Dan in de Store zoeken, bedoel je ? Dat deden we initieel ook, maar ik kon zelfs niet eens Spider-Man Homecoming vinden. Blijkbaar is er ook al een 2de VR Experience rond Far From Home, en die vonden we wel. Die komt overigens wél in je Games en niet Media terecht.
EDIT: https://store.playstation.com/nl-be/search/homecoming geeft mij alleen een Green Day nummer voor Rockband.

[ Voor 9% gewijzigd door Twixie op 13-12-2020 12:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terminator.T2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08 04:52
Twixie schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:44:
[...]

Dan in de Store zoeken, bedoel je ? Dat deden we initieel ook, maar ik kon zelfs niet eens Spider-Man Homecoming vinden. Blijkbaar is er ook al een 2de VR Experience rond Far From Home, en die vonden we wel. Die komt overigens wél in je Games en niet Media terecht.
Die van Far From Home kwam inderdaad ook naar voren tijdens het zoeken maar als je in plaats van All/Games zoekt naar specifiek Media dan vind hij wel de juiste. Niet erg gebruiksvriendelijk maar het lijkt uiteindelijk wel mogelijk te zijn om zo'n media app te vinden.
Ik vermoed dat hij via de webstore niet meer te vinden is omdat ze laatst een heleboel content (vooral PS3, PSP en Vita content) ontoegankelijk hebben gemaakt op de webstore. Alles wat niet direct als PS4 of PS5 game (content) bestempeld kan worden lijken ze ontoegankelijk gemaakt te hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door Terminator.T2 op 13-12-2020 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terminator.T2 schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:47:
[...]

Die van Far From Home kwam inderdaad ook naar voren tijdens het zoeken maar als je in plaats van All/Games zoekt naar specifiek Media dan vind hij wel de juiste. Niet erg gebruiksvriendelijk maar het lijkt uiteindelijk wel mogelijk te zijn om zo'n media app te vinden.

[...]

Ik vermoed dat hij via de webstore niet meer te vinden is omdat ze laatst een heleboel content (vooral PS3, PSP en Vita content) ontoegankelijk hebben gemaakt op de webstore. Alles wat niet direct als PS4 of PS5 game (content) bestempeld kan worden lijken ze ontoegankelijk gemaakt te hebben.
De zoekfunctie op de PS5 en van de PS Store zijn gewoon stuk, heb ook al een aantal keer een PS4 game proberen te zoeken die ik nergens anders kon vinden behalve op library.playstation.com

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-10 11:23
ze mogen bij Sony ook wel een UI-experts aannemen. Bij PS4 vond ik de interface zeer onlogisch, bij de PS5 toch ook weer. Allemaal mooi, maar de structuur en het navigeren is toch totaal niet logisch en overzichtelijk. Die PS Store is ook zeer onoverzichtelijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terminator.T2
pina schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:58:
ze mogen bij Sony ook wel een UI-experts aannemen. Bij PS4 vond ik de interface zeer onlogisch, bij de PS5 toch ook weer. Allemaal mooi, maar de structuur en het navigeren is toch totaal niet logisch en overzichtelijk. Die PS Store is ook zeer onoverzichtelijk
Zelf geen problemen met de interface van de PS4, vind hem persoonlijk een stuk logischer en fijner dan de verschillende versies van de Xbox One UI die ik heb meegemaakt.

In grote lijnen heb ik verder ook geen problemen met de nieuwe UI maar ze hebben zeker een paar dingen aangepast op een manier dat het lijkt alsof ze meer bezig zijn met vorm dan functie. De ingebouwde store valt daar ook wel onder, het lijkt wel of het belangrijker was dat hij er flashy uitziet dan dat hij echt goed bruikbaar is. Hetzelfde met het bekijken van een lijst met trophies, opeens is dat een horizontale balk met hele grote trophy iconen, niet erg fijn of overzichtelijk voor het bekijken van 50+ trophies.

Ik denk verder wel dat ze nog wat tweaken met firmware updates maar op het moment hebben ze wel wat dingen over het hoofd gezien of de verkeerde dingen prioriteit gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-10 13:16
ls789 schreef op zondag 13 december 2020 @ 01:43:
PlayStation werd toch wat te warm in de Ikea Besta kast (zelfs met kastje open :(). Heb verschillende opties bedacht maar dit was de makkelijkste en efficiëntste!

Vrij eenvoudig plankje op een rails :) tijdens spelen schuif ik de ps5 naar buiten

[Afbeelding]
Leuke oplossing, maar met kinderen of m'n jonge Franse bulldog niet te doen dit. Dan heb ik na een uur 6 Playstations..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rck010
Mattixk schreef op zondag 13 december 2020 @ 10:38:
Ik heb een fan geïnstalleerd in mijn besta kast, het is daar met het deurtje dicht rond de 45 graden. Is dit aanvaardbaar of kan ik toch beter met het deurtje open spelen? (Ps5)
Rck010 in "[PS5] PlayStation 5"

Zet 'm op een kiertje, scheelt aanzienlijk.
Helemaal open vs kiertje maakt (in mijn geval) geen verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terminator.T2 schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:06:
[...]
Zelf geen problemen met de interface van de PS4, vind hem persoonlijk een stuk logischer en fijner dan de verschillende versies van de Xbox One UI die ik heb meegemaakt.
Idem hier. Ik speel eigenlijk momenteel zelfs nog meer op de PS4 dan de PS5. Dit omdat overdag de PS5 vaak ingenomen is door mijn zoon, en 's avonds de bijhorende 65" TV ingenomen is door mijn vrouw :+ .

Maar ik vind de UI van de PS4 telkens terug een opluchting in vergelijking met die van de PS5. Nu, ik heb ook een ongezond aantal uur in de UI gespendeerd met het downloading/installeren van mijn hele PS4 library, incl. per titel gaan checken of ik wel een juiste versie had, plus het checken van de DLCs. Dan besef je nog meer wat voor een gedrocht het is in vergelijking met PS4. Bvb een van mijn ergernissen is ook dat het overzicht in je library telkens default naar sortering volgens installatie-datum ipv A-Z zoals bij de PS4. Als je bijna 400 games in die lijst staan hebt, is A-Z echt wel de enige bruikbare keuze :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-10 23:22
Rck010 schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:19:
[...]

Leuke oplossing, maar met kinderen of m'n jonge Franse bulldog niet te doen dit. Dan heb ik na een uur 6 Playstations..
Kan hem ook gebruiken zonder uit te schuiven, zou je in de avonduren de belasting van de PlayStation alsnog kunnen verlagen om hem dan uit te schuiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator.T2
Twixie schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:29:
[...]

Idem hier. Ik speel eigenlijk momenteel zelfs nog meer op de PS4 dan de PS5. Dit omdat overdag de PS5 vaak ingenomen is door mijn zoon, en 's avonds de bijhorende 65" TV ingenomen is door mijn vrouw :+ .

Maar ik vind de UI van de PS4 telkens terug een opluchting in vergelijking met die van de PS5. Nu, ik heb ook een ongezond aantal uur in de UI gespendeerd met het downloading/installeren van mijn hele PS4 library, incl. per titel gaan checken of ik wel een juiste versie had, plus het checken van de DLCs. Dan besef je nog meer wat voor een gedrocht het is in vergelijking met PS4. Bvb een van mijn ergernissen is ook dat het overzicht in je library telkens default naar sortering volgens installatie-datum ipv A-Z zoals bij de PS4. Als je bijna 400 games in die lijst staan hebt, is A-Z echt wel de enige bruikbare keuze :p.
Ik heb op het moment nog geen externe HDD/SSD aangesloten dus het aantal games op mijn PS5 valt nu nog mee maar ik denk inderdaad dat dit wel een van de pijnpuntjes gaat worden. Als ik straks wel honderden games op mijn PS5 heb geïnstalleerd dan denk ik dat ik mijn folders toch wel erg snel ga missen.

Verder heb ik persoonlijk niet heel veel problemen met het installeren van de juiste versie (PS4/PS5), het werkt min of meer zoals ik het zou verwachten. Maar ik heb wel gemerkt dat bepaalde menu's je wel de verkeerde kant op kunnen sturen, dan kijk je bij een menu van de PS5 versie van een game en dan krijg je bijvoorbeeld opeens de melding: "This PS4 game or demo isn't playable on PS5". Ook is het erg jammer dat je bij PS5 games niet de update history kan zien of je saves kan kopiëren naar een USB-schijf.

Verder zal het ook wat gewenning zijn zoals bijvoorbeeld het kort en lang indrukken van de PS-knop. Het is alleen een beetje moeilijk wennen als je ook nog af en toe op je PS4 speelt. :P Het is ook jammer dat het uitzetten en de rest-mode van de PS5 vergeleken met de PS4 zo verstopt zitten.

Ik verwacht dat de meeste dingen met een aantal firmware updates een stuk beter zal worden. De PS4 UI voelt nu erg goed en compleet maar dat is ook met de nodige updates zo gekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13-10 21:04
Ik hoop dat volgende week mij ps5 binnen komt.

Heb de Spiderman miles Morales besteld voor de PS5.

Jammer dat er nog niet veel exclusieve games zijn. Maar dat goed komen.

Zijn er PS4 games die nog beter uit zien in combinatie met de ps5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Evertt schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:48:
Ik hoop dat volgende week mij ps5 binnen komt.

Heb de Spiderman miles Morales besteld voor de PS5.

Jammer dat er nog niet veel exclusieve games zijn. Maar dat goed komen.

Zijn er PS4 games die nog beter uit zien in combinatie met de ps5?
Ghost of Tsushima als je die nog niet gespeeld hebt. 4k resolutie, 60 fps. Geweldige ervaring op de PS5.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rck010
Twixie schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:29:
[...]

De home knop vind ik toch nog altijd de grootste ergernis. Kort, lang drukken.. Blijft voelen als hit and miss. Had dat lekker gelijk gehouden aan de PS4, dat werkte prima.

Daarnaast blijf ik screenshots delen ook echt verschrikkelijke ervaring vinden. Bij Xbox komen ze automatisch in de app op je telefoon terecht, waarna je die weer eenvoudig kan opslaan/verzenden.

Bij playstation moet je 'm al uploaden naar Twitter, of een tweede account hebben om 'm met jezelf te "delen". Zo lastig kan het toch niet zijn om dit beter op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op zondag 13 december 2020 @ 11:50:
Mijn zoveelste issue tegengekomen met de library/store implementation op de PS5. Mijn zoon is compleet into Spider-Man momenteel dankzij het spelen van Spider-Man Remastered (en daarna ook Miles Morales, vermoed ik). Nu wou hij eens die VR Experience (Homecoming) uitproberen.
Dat bleek nog maar het begin van de frustraties... :(

Volgende issue dat we in lopen: blijkbaar werkt de PSVR set niet met de voorste USB-A connector. In de PSVR headset kreeg hij een icoontje waaruit moest blijken dat USB niet aangesloten is. Ok, dan maar een van de achterste USB-A aansluitingen problemen.
EDIT: volgens Sony zou het nochtans moeten werken: https://www.playstation.c...ware/ps5-usb-ports-guide/

Maar daarvoor moest ik de externe HDD unpluggen, aangezien beide aansluitingen al in gebruik zijn door HDD en PS camera (die we natuurlijk wel nodig hebben voor PSVR). Ok, geen probleem, dan maar Spider-Man Homecoming moven van Externe HDD naar SSD, right ? Neen, blijkbaar vinden ze bij Sony dat het verplaatsen van/naar externe HDD enkel nodig is voor games, en niet voor apps 8)7 . Er zat dus niets anders op dan Homecoming te uninstallen, en vervolgens aan te duiden dat PS4 games op SSD moeten geïnstalleerd worden, en de game opnieuw downloaden... |:( |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 13-12-2020 17:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rck010 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:58:
[...]
Daarnaast blijf ik screenshots delen ook echt verschrikkelijke ervaring vinden. Bij Xbox komen ze automatisch in de app op je telefoon terecht, waarna je die weer eenvoudig kan opslaan/verzenden.

Bij playstation moet je 'm al uploaden naar Twitter, of een tweede account hebben om 'm met jezelf te "delen". Zo lastig kan het toch niet zijn om dit beter op te lossen.
Je kunt het ook op een usb stick zetten, dat deed ik altijd. Maar ben het met je eens dat het ook makkelijker moet kunnen, je zou ze gewoon direct via wifi naar een telefoon met de PS App moeten kunnen uploaden eigenlijk.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kyhfin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-08 21:37
Na Astro's Playroom, Uncharted 2 en Ratchet & Clank nu ook Spider-Man Remastered uitgespeeld. Alles gedaan behalve
spoiler:
alle suits unlocked en alle factie misdaden
. Geen idee of ik nog zin heb om dan helemaal voor platinum te gaan. Ik denk niet dat ik dat doe aangezien mijn backlog vrij groot is en ik normaal niet heel veel game (afgezonderd van de laatste weken). Vandaag Ghost of Tsushima gehaald en ga denk ik die binnenkort doen en misschien nog de DLC's van Spider-Man. Verder nog bezig met Uncharted 3 en misschien doe ik tussendoor wel Detroit: Become Human als ik wat minder zin heb in open world game.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
Rck010 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:52:
[...]

Ghost of Tsushima als je die nog niet gespeeld hebt. 4k resolutie, 60 fps. Geweldige ervaring op de PS5.
Vandaag ook begonnen met Ghost, wat een supermooie game op de ps5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik wil Ghost of tsushima ook binnenkort kopen, ben ik erg benieuwd naar!
Nu bezig met God of wat, erg tof.
Maar eerst binnenkort The Last of us 2, daar heb ik ook veel zin in.
En ik heb een ps plus abonnement afgesloten, dus heb ook de 20 games uit de plus collection, dus ik ben voorlopig wel voorzien.
Welke games uit die collection zijn aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AchtungYall
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 19-09 15:48
Komt er voor Ghost nog een Next Gen update?? Ik verbaas mij hoe erg ik de nieuwe rumble en triggers mis in PS4 games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:57
AchtungYall schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:37:
Komt er voor Ghost nog een Next Gen update?? Ik verbaas mij hoe erg ik de nieuwe rumble en triggers mis in PS4 games.
Nope, ghost ziet er al super uit en draait op 60fps.

Ah ben toch maar last of us 2 begonnen, kan niet langer wachten op een next gen update. Wat een prachtige game pfff

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diamanic
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-06 09:58
AchtungYall schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:37:
Ik vraag me uberhaupt af welke games er wel en geen update krijgen...had stiekeme hoop ergens toch verschil te merken in PS4 games wanneer ik ze speelde op de PS5, maar dat is helaas nog niet waar gebleken.
Astroroom is merkbaar geoptimaliseerd op alle gebieden; hopelijk volgen er snel meer spellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:08
Maar hoe dan? Gaat dit om alle pre-orders die zijn geplaatst? Want effectief zijn er niet veel consoles verkocht...

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remonzx
  • Laatst online: 18-02-2023
Bij Mediamarkt Duitsland is het momenteel 3 halen 2 betalen, waaronder de Playstation 5 spellen.

https://www.mediamarkt.de...tion-5-spiele-769025.html

[ Voor 12% gewijzigd door Remonzx op 14-12-2020 03:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:14
Vandaag in de bol.com dagdeal zijn verschillende PS5 games in de aanbieding.

https://www.bol.com/nl/ra...g-op-games/72002/N/51867/

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:26
Rck010 schreef op zondag 13 december 2020 @ 16:52:
[...]
Mierenneukermodus: GoT draait op de PS4pro resolutie (1800p) op 60fps (pro 30fps). 4K resolutie is 43% meer pixels op je scherm dan 1800p.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Laatst online: 09-02-2021
Kan ik ergens een ps plus kaart goedkoper aanschaffen? Als ik kijk op die vergelijkingsites zie ik veel 20-30 euro jaar kaarten, maar is alleen voor US.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Linksquest schreef op maandag 14 december 2020 @ 06:16:
Vandaag in de bol.com dagdeal zijn verschillende PS5 games in de aanbieding.

https://www.bol.com/nl/ra...g-op-games/72002/N/51867/
Mooie prijzen. DIRT 5 heb ik vorige week gekocht voor € 44,99. Erg vermakelijke game.

Iemand ervaring met WRC 9 (Ik vind ook enige ervaringen in dit topic)?

[ Voor 5% gewijzigd door Jumpman op 14-12-2020 08:57 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 09:37
Remonzx schreef op maandag 14 december 2020 @ 03:45:
Bij Mediamarkt Duitsland is het momenteel 3 halen 2 betalen, waaronder de Playstation 5 spellen.

https://www.mediamarkt.de...tion-5-spiele-769025.html
Moet je opschieten, want Mutti Merkel gooit Duitsland vanaf woensdag "im Schluss".

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 10:39
gisteren een dikke freeze gehad met cold war.. ik kon wel de game afsluiten en opnieuw opstarten. het lijkt me dan ook geen hardware issue maar software.

eerste echte gamecrash, heel veel gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:28
shakespeare schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:01:
gisteren een dikke freeze gehad met cold war.. ik kon wel de game afsluiten en opnieuw opstarten. het lijkt me dan ook geen hardware issue maar software.

eerste echte gamecrash, heel veel gespeeld.
Bij mij lijkt hij vanuit “Rust modus” een crash te krijgen, waarbij hij na het aanzetten gek doet en vervolgens de melding geeft dat de console van het stroom af is geweest.
Doet hij 1x in de week. Een maat van me had ook al een paar crashes gehad met zijn PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14:03
Martinspire schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:04:
[...]

Maar hoe dan? Gaat dit om alle pre-orders die zijn geplaatst? Want effectief zijn er niet veel consoles verkocht...
stiekem krijgen er toch meer mensen dat ding geleverd dan het geklaag op het internet doet vermoeden :D
Maar heel verbaasd zou je niet moeten zijn, Sony heeft al een hele tijd geleden aangekondigd dat ze er meer willen leveren tijdens de release window dan ze gedaan hadden met de PS4.
Tel daarbij op een pandemie die er voor zorgt dat mensen voornamelijk hobby's thuis doen (gamen, puzzelen, breien etc...) en dan krijg je veel ontevreden klagers op het internet die maar niet de PS kunnen kopen.

Maar wel interessant om te lezen dat ze ook beter verkopen dan XBOX in de US. Die zullen wel minder leveren aangezien de vraag het aanbod overstijgt. Komt ook overeen met het bericht dat AMD de wafers van TSMC voornamelijk gebruikt voor de console HW (waarvan de meeste daarvan weer voor Sony zijn)

[ Voor 7% gewijzigd door cold_as_ijs op 14-12-2020 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-10 19:06
bikabob schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:33:
Kan ik ergens een ps plus kaart goedkoper aanschaffen? Als ik kijk op die vergelijkingsites zie ik veel 20-30 euro jaar kaarten, maar is alleen voor US.
Dat is de enige manier zover ik weet. Op de XBox kun je ook via wat zijwegen in bv Brazilië erg voordelig shoppen maar weet niet of dat op de Playstation ook kan.
Heb zelf twee weken geleden het via de VS gedaan en als mijn PS5 binnen is dan wordt het VS only voor mij via mijn Amerikaanse account. Zag twee weken terug ook dat ik daar nog $45 tegoed had staan dus dat is alvast een lekkere start. :)

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 12:46
Er zijn regelmatig (nu niet zo ver ik kan zien) aanbiedingen bij Nederlandse retailers (Bol, Amazon, Primera, Wehkamp, MediaMarkt etc.) waarbij een jaarabonnement bijv. €40,- kost i.p.v. €59,99

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeronNL
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04-2021
Ik heb die van mij op cdkeys.com gekocht.
€17 voor 3 maanden. Scheelt toch €8.
Voor een jaar betaal je volgens mij €45.

Na betaling meteen een mail met de code,
Top!

Let wel op dat je de Nederlandse variant kiest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Mosin schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:19:
[...]

Bij mij lijkt hij vanuit “Rust modus” een crash te krijgen, waarbij hij na het aanzetten gek doet en vervolgens de melding geeft dat de console van het stroom af is geweest.
Doet hij 1x in de week. Een maat van me had ook al een paar crashes gehad met zijn PS5.
heb ik ook gehad 1x volgens mij.. dit was echt een crash gister hij freezde en mijn controller bleef trillen. zal wel aan cod liggen, maar de freeze vondt ik opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 09:00
Weet iemand of er al alternatieve controllers beschikbaar zijn of binnenkort komen? Ik zie op de sites van scuf en nacon nog geen aankondigingen. Zijn er nog meer fabrikanten van dit soort controklers? Mis m'n back buttons ontzettend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
https://tweakers.net/nieu...dt-meer-dan-take-two.html

Dag goede racegames, en hallo F1 Ultimate team 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:25

spaceboy

Op grote hoogte

En Micro Machines met op elke hoek van de tafel een lootbox!! :9

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Disfigured
  • Laatst online: 13-10 15:12
Diamanic schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:00:
[...]

Ik vraag me uberhaupt af welke games er wel en geen update krijgen...had stiekeme hoop ergens toch verschil te merken in PS4 games wanneer ik ze speelde op de PS5, maar dat is helaas nog niet waar gebleken.
Astroroom is merkbaar geoptimaliseerd op alle gebieden; hopelijk volgen er snel meer spellen >:)
Een paar games zoals Days Gone en Ghost hebben een update gekregen. Verder draaien alle games die voorheen een unlocked framerate hadden nu op 60 fps. :D Dark Souls 3, Sekiro, Final Fantasy 15, Monster Hunter... draaien allemaal een stuk beter op PS5, zonder dedicated patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:56
Ik meld mij ook maar eens, PS5 disc editie dit weekend binnen gekregen.

Eerste indruk: wat een lelijk ding... Controller voelt wel heerlijk aan en de playstation is echt snel!

Astro uitgespeeld, erg vermakelijk en nu verder met COD cold war (5 euro upgrade naar PS5) en Days Gone. Games die ik nog graag zou willen hebben zijn Ghost of Tsushima en Spiderman MM Ultimate (ook voor Spiderman remasterd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
shakespeare schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:03:
[...]

heb ik ook gehad 1x volgens mij.. dit was echt een crash gister hij freezde en mijn controller bleef trillen. zal wel aan cod liggen, maar de freeze vondt ik opmerkelijk.
Dat is een flinke crash inderdaad.
Je zou verwachten dat het Sony of Treyarch zijn software is, dat zal wel opgelost moeten gaan worden.

Is er al iets bekend van het temperatuur probleem omtrent die geheugen chips? Dat vind ik toch wel een dingetje namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
Heb een extra hdmi kabel nodig, moet een hdmi 2.0 kabel zijn als ik 4k/60fps wil voglens mij toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
bikabob schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:41:
Heb een extra hdmi kabel nodig, moet een hdmi 2.0 kabel zijn als ik 4k/60fps wil voglens mij toch?
Yep, wat HDMI "premium" noemt. Die kabel die er bij zit is "el cheapo" en zeker geen HDMI 2.1 kabel. Zie ook:

https://hdmi.org/spec/premiumcable

Ik heb kabels van Goobay, die je bv. bij Allekabels kunt vinden. Premium is genoeg voor 4K+HDR/60 fps. Wil je 120 Hz gebruiken moet je naar HDMI 2.1 kabels (8K) ivm hogere bandbreedte.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakespeare
Mosin schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:02:
[...]

Dat is een flinke crash inderdaad.
Je zou verwachten dat het Sony of Treyarch zijn software is, dat zal wel opgelost moeten gaan worden.

Is er al iets bekend van het temperatuur probleem omtrent die geheugen chips? Dat vind ik toch wel een dingetje namelijk..
hier leek het wel op.. ik heb hem in een kast staan waar het tamelijk warm wordt.. volgens mij was het of een software crash of een RAM crash idd.. hij freezde zeg maar met doortrillen controller ;) kan maarzo zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:51:
[...]

Yep, wat HDMI "premium" noemt. Die kabel die er bij zit is "el cheapo" en zeker geen HDMI 2.1 kabel. Zie ook:

Ik heb kabels van Goobay, die je bv. bij Allekabels kunt vinden. Premium is genoeg voor 4K+HDR/60 fps. Wil je 120 Hz gebruiken moet je naar HDMI 2.1 kabels (8K) ivm hogere bandbreedte.
Heb deze gekocht, moet wel oke zijn lijkt me?

https://www.onlinekabelsh...4k-60hz-hdr-zwart-5-meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Lijkt ok ja. Die 5m wordt wel een dingetje met HDMI 2.1 straks. Denk dat je niet verder dan 3m komt. Voor HDMI 2.0(a/b) is het nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
shakespeare schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:01:
[...]

hier leek het wel op.. ik heb hem in een kast staan waar het tamelijk warm wordt.. volgens mij was het of een software crash of een RAM crash idd.. hij freezde zeg maar met doortrillen controller ;) kan maarzo zijn...
Ja ik ben er al even niet in thuis geweest. Misschien weet een kundig persoon hier er meer van of het aan de hardware of software ligt.
Als mijn PS5 nog leeft tegen het einde van zijn garantie, dan zou ik er graag een heatsink op monteren. Maar ja, misschien is het bewust zo gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mosin op 14-12-2020 13:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shakespeare
[...]

de kabel die meegeleverd wordt is wel 2.1 met 40gb bandbreedte is ook getest volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnoutpc
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:07
Rck010 schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 16:40:
@Theo27

[Afbeelding]

Kost je een half uurtje tijd, en een paar tientjes.
Deur staat op een klein kiertje hier, koel en geruisloos.
gisteren dus de fout begaan om het deurtje dicht te laten. Achterkant slechts 1 gat voor de kabels. Het leek wel een sauna. Ai ai. Merkte er verder niets van tijdens serie kijken en gamen, maar eenmaal uitgezet ging die niet meer zo makkelijk aan. Alsof die een thermische beveiliging had 8)7

Nu de achterkant uit het kastje gehaald en toch maar het deurtje openhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
[...]

ik las elders dat de kabel die bij de ps5 is geleverd wel een 2.1 kabel is? waaruit blijkt dat dit niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:07

Ace

Happy Happy Joy Joy

loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:12:
[...]

Lijkt ok ja. Die 5m wordt wel een dingetje met HDMI 2.1 straks. Denk dat je niet verder dan 3m komt. Voor HDMI 2.0(a/b) is het nog prima.
Ik gebruik een 4m kabel voor mn XSX en een 3m van zelfde merk voor mn PS5 en met beide geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
ls789 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:27:
[...]

ik las elders dat de kabel die bij de ps5 is geleverd wel een 2.1 kabel is? waaruit blijkt dat dit niet zo is?
Er waren wat berichten dat die kabel geen HDMI 2.1 (120 Hz etc) doet. Ik vind hem er ook vrij goedkoop uit zien. Verder is ie vrij kort (1.8 m ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:47
loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:12:
[...]

Ik heb hier een kabel van 20 meter. Gaat gewoon via glasvezel (overigens wel aanzienlijk duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:35:
[...]

Er waren wat berichten dat die kabel geen HDMI 2.1 (120 Hz etc) doet. Ik vind hem er ook vrij goedkoop uit zien. Verder is ie vrij kort (1.8 m ?).
Grote kans dat je de HDMI 2.1 bandbreedte ook door de kabel kan die bij de PS4pro zat. Het is niet zo dat een kabel een HDMI standaard heeft, zoals poorten dat hebben. Dat ie er el cheapo uitziet maakt niks uit. De PS4pro kabel zag er exact hetzelfde uit. Staan ook exact dezelfde teksten op. Volgens mij is het gewoon dezelfde kabel als die bij de PS5 wordt meegeleverd.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:59

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Martinspire schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:04:
[...]

Meer dan dat er destijds PS4's zijn verkocht. Mensen schijnen te vergeten dat de vraag naar de PS5 veel hoger is.

Maar ik ben wel eens benieuwd naar concrete cijfers hoeveel PS5's er daadwerkelijk verscheept zijn.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Chaoss schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:40:
[...]

Meer dan dat er destijds PS4's zijn verkocht. Mensen schijnen te vergeten dat de vraag naar de PS5 veel hoger is.

Maar ik ben wel eens benieuwd naar concrete cijfers hoeveel PS5's er daadwerkelijk verscheept zijn.
Ik heb opgevangen dat er 11 miljoen consoles bij release beschikbaar waren tegen over 7 miljoen PS4's. De vraag is inderdaad velen malen hoger. De PS4 userbase is ook veel groter dan de PS3 userbase toentertijd. Daarnaast BC, wat bij de PS4 niet het had. Die BC was voor mij ook de reden om meteen over te stappen naar de PS5.

Edit: Bron: https://www.gamesindustry...console-launch-in-history. Wordt niks gezegd over de aantallen PS5's. In de launchperiode zijn er 7,6 miljoen PS4's verkocht (2,1 miljoen 1e 2 weken). PS5 heeft er meer verkocht.

[ Voor 16% gewijzigd door Hulleman op 14-12-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:35:
[...]

hmm, ben het met je eens dat de kabel nogal goedkoop oogt :D maar hoop toch wel dat deze 2.1 is :( anders ga ik maar eens op zoek naar een 2.1 kabel.

Wel vreemd dat het niet altijd op de kabel staat.. maakt het niet duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
ls789 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:47:
[...]
Wel vreemd dat het niet altijd op de kabel staat.. maakt het niet duidelijker
Omdat hdmi kabels geen versienummer hebben, zoals hdmi poorten dat wel hebben.
Denon/marantz receivers die HDMI 2.1 ondersteunen kunnen testen of een hdmi kabel 48gb/s aan kan. Hele grote kans dat de kabel die Sony bij de PS4pro gaf ook de volledige HDMI 2.1 bandbreedte aankan. Lijkt letterlijk dezelfde kabel (zelfde teksten en aanduiding "ultra high speed") te zijn als die ik bij de PS5 kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lize167
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06 06:25
Gezien het feit dat er weer een periode van thuiswerken (onderwijs) aan zit te komen, is een headset voor mijn vriend (of eigenlijk voor mij;)) toch wel een must.
En omdat alle winkels morgen sluiten moet deze vandaag aangekocht worden. Omdat hij aan het werk is zal ik dat gaan doen.
Ik heb totaal geen verstand van headsets en de ps5 en zou graag wat advies willen krijgen.
Naast dat het geluid goed is, is een vereiste is dat hij op de tv kan (samsung Q 95T) en makkelijk koppelt met de ps5.
Wat is een goede en betaalbare (+/- 100euro) koptelefoon?

Dank alvast voor het advies!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Lize167 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:12:
Gezien het feit dat er weer een periode van thuiswerken (onderwijs) aan zit te komen, is een headset voor mijn vriend toch wel een must.
En omdat alle winkels morgen sluiten moet deze vandaag aangekocht worden. Omdat hij aan het werk is zal ik dat gaan doen.
Ik heb totaal geen verstand van headsets en de ps5 en zou graag wat advies willen krijgen.
Naast dat het geluid goed is, is een vereiste is dat hij op de tv kan (samsung Q 95T) en makkelijk koppelt met de ps5.

Online gaat niet dicht hoor? Gewoon eentje bestellen. Als je zoekt op headset in dit forum vind je zat hits.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boterham71
  • Laatst online: 13-10 23:44
Lize167 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:12:
Gezien het feit dat er weer een periode van thuiswerken (onderwijs) aan zit te komen, is een headset voor mijn vriend (of eigenlijk voor mij;)) toch wel een must.

Voor die prijs zou ik voor Turtle Beach 600 gaan:

https://www.mediamarkt.nl...laystation-4-1516204.html

Werkt probleemloos op PS5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polderviking
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 10:47
Sinds vrijdag ook een PS5 in huis (disc).
Kom van een launch model PS4.

Geen moment te laat ook want Cyberpunk draait op de PS5 best aardig, wat een welkome ontdekking was nadat ik er mee was begonnen op mijn PS4 en toch niet gematigd teleurgesteld raakte van de staat van die game op deze console.

Ook leuk om voor mij bekende titels er in te steken en die weer even te ervaren. Al die pro optimalisaties zijn aan mij voorbij gegaan tot dusver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:48
Op mijn PS5 staat dat mn PlayStation Now is verlopen, maar in mijn account staat dat ik nog een jaar heb (wat ook klopt, heb hem pas vernieuwd). Hoe krijg ik mijn PS5 zover dat hij mijn verlenging accepteert? Heb al een paar keer gesynced, maar dat lijkt niet te helpen.

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sannies
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 15:07
kw_nl schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:28:
Op mijn PS5 staat dat mn PlayStation Now is verlopen, maar in mijn account staat dat ik nog een jaar heb (wat ook klopt, heb hem pas vernieuwd). Hoe krijg ik mijn PS5 zover dat hij mijn verlenging accepteert? Heb al een paar keer gesynced, maar dat lijkt niet te helpen.
Ik had dit ook. Sterker nog, bepaalde PSNow games waren ineens niet gratis en toonde 'kopen' met gewoon bedragen terwijl merendeel gewoon wel werkte. Was behoorlijk raar.

Uiteindelijk ging het gewoon ineens goed maar ik heb geen oplossing verder alleen bericht dat ik ook issues heb gehad met Now.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:05
kw_nl schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:28:
zelf heb ik het probleem niet omdat ik geen psnow heb maar probeer eens opnieuw in te loggen op de PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas170
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

Bas170

Sir Miss-a-Lot

Polderviking schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:40:
Sinds vrijdag ook een PS5 in huis (disc).
Kom van een launch model PS4.

Geen moment te laat ook want Cyberpunk draait op de PS5 best aardig, wat een welkome ontdekking was nadat ik er mee was begonnen op mijn PS4 en toch niet gematigd teleurgesteld raakte van de staat van die game op deze console.
Tja, persoonlijk wacht ik nog even op de next-gen patch van Cyberpunk.
Die komt ergens in 2021, al zal dat mss verschuiven, nu ze wat meer moeten patchen

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
@Alcides @Mosin @ikbenben
Zoals beloofd ging ik de USB -> Optical testen. Ik heb het vandaag ontvangen en even getest.

Disclaimer
Vooraf wel even een disclaimer, ik ben niet verbonden met dit product of het bedrijf. Ik wil hier alleen mijn ervaring delen voor mensen die ook een oplossing zoeken. De keuze om het te kopen mag ieder zelf bepalen. Ik ben ook niet verantwoordelijk mocht er iets mis gaan met de PS5, het product of elk ander probleem.

Wat is het en voor wie is het bedoeld?
Het is een externe DAC van het merk Reiyin die USB als input heeft en Optical, Coaxial en 3.5mm analog als output heeft. Het type heet: "DA-DD DAC". Deze is compatible en wordt herkend door de PS5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C_v71bsAn6Wplz7a77jFfUHGqRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nBl9BjLkH24nK70YibM0D6Lq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3DsaDC6RtnDLoGxbHWtn-Xrxc_s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LLQUk6D3nZUMbG0DUw56ZSFU.jpg?f=fotoalbum_large

Het apparaat is bedoeld voor mensen die graag hun stereo headphone willen aansluiten via eigen apparatuur (dus eigen DAC en eigen Amplifier), en niet via de controller of HDMI audio splitter. Helaas doordat de PS5 geen UAC2 ondersteunt, kunnen de meeste mensen niet hun eigen DAC meer aansluiten op de PS5 via USB. Daarnaast heeft Sony ook de optical poort verwijderd, waardoor de enige oplossing of de headphone via controller aansluiten, of via een HDMI splitter die het geluid afsplitst, maar daar werkt momenteel 3D audio niet mee. Deze Reiyin DAC lost dit probleem op en zorgt ervoor dat de Optical poort terug komt en 3D audio ook werkt.

Een typische opstelling is PS5 via USB -> Reiyin -> Optical out -> DAC -> Amplifier -> Headphone. Ik heb de Reiyin via de front USB poort aangesloten, ik heb het niet getest via de super speed USB poorten aan de achterzijde.

Hieronder zie je een paar foto's dat het compatible is met de PS5.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rWQ5frOrY1GWkl0EkeBeCWm9x38=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Za8t66vXNc1yIG55OsoTjs08.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4TQL4XshBnikTIIbidboAue4Zu4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/spV8WfCSom87xeMVmhkxvBDn.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ik hiermee ook een stereo speaker aansluiten?
Ja dat kan. Ik heb ook even kort de 3.5mm output getest van de Reiyin. Het werkt, maar ik moest wel de speaker op hoger niveau zetten. Blijkbaar heeft de PS5 een volume probleem en stuurt het op 50% van het volume naar buiten. Ik heb uiteraard van te voren in het menu van de PS5 het volume al op max gegooid. Via Optical output merk ik dat probleem niet als ik mijn headphone aansluit.

Hoeveel verschil merk je vergeleken met audio via de controller output?
Dat is natuurlijk heel subjectief, ik kan alleen mijn eigen ervaring delen. Ik zelf merk een heel groot verschil met mijn Beyerdynamic DT 990 Pro 250 ohm headphone, met name in de 3D audio. Voorheen merkte ik in Demon's Souls eigenlijk heel weinig van de 3D audio en soms viel het geluid zelfs weg. Nu met deze nieuwe opstelling merk ik meteen al dat er veel meer diepte en detail in het geluid zit. Ik kan de vleugels horen wapperen van de draak en dat ie vlak boven mijn hoofd zit te vliegen, boven mij langs vliegt en vuur zit te spuwen. Met de controller jack hoor ik dat minder duidelijk tot zelfs niet. Het zal vast een combinatie zijn van de geluids compressie van de controller, maar ook dat mijn 250 ohm headphone niet genoeg power krijgt via de controller. Wanneer ik 3D audio uitzet, is het geluid meteen waardeloos in Demon's Souls. Niet doen dus...

Waarom niet de 3D Pulse Headset?
Tsja hier zijn veel redenen voor natuurlijk. Maar de simpelste reden is dat ik zelf al een goede headphone van Beyerdynamic bezit, en die ik wil ik graag gebruiken op de PS5. Ik heb gehoord dat de geluidskwaliteit ook wat tegenvalt van de pulse headset maar dat is iets persoonlijks. Geluid is heel subjectief, als jij tevreden bent met je huidige setup, dan is dat gewoon prima!

Waar kan ik dit kopen en zijn er alternatieven?
Je kan zoeken op Reiyin DAC. Zij hebben meerdere soorten DACs, ik raad de versie aan die ik heb laten zien op de foto's. Ik zelf had het via Aliexpress besteld toen voor ongeveer 16 euro (dat was een deal), maar die is momenteel 20 euro. Ik heb gehoord dat het via Amazon ook mogelijk is maar heb mij daar niet verder in verdiept.

Er zijn alternatieven. Ik heb gehoord dat de DAC/AMP SoundBlaster G6 ook prima werkt. Wel heb ik gehoord dat er wat volume problemen zijn. Ik raad je aan om zelf even online te zoeken wat de ervaringen hiermee zijn en dan zelf te besluiten of dit misschien een betere oplossing voor je is. Het is wel weer duurder (100+ euro), maar bij de Reiyin ga ik er vanuit dat je zelf al een DAC/AMP bezit. Pas wel op met het kopen van USB DACs. Het grootste probleem is dat je moet weten of de PS5 de DAC ondersteunt. Daar lijkt geen duidelijke draad in te zitten, beste is om iets te kopen dat door anderen getest is.

Conclusie
Een goede en goedkope oplossing om onze eigen apparatuur weer aan te kunnen sluiten op de PS5. Via de USB -> Optical/Coaxial/3.5mm output kan je eindelijk af komen van de 3.5mm output van de controller. Ook behoud je de 3D audio van de headphone tegenover een HDMI audio splitter die dat verliest. Ik heb alleen de Optical en de 3.5mm output getest, de coaxial output heb ik niet getest en bezit ook niet de kabel hiervoor. Ik raad aan om de Optical output te gebruiken van de Reiyin, en vervolgens een eigen DAC en eigen amplifier te gebruiken voor de beste geluids kwaliteit.

Ik hoop dat dit mensen helpt die een oplossing zoeken voor hun stereo setup met de PS5. Voor surround setup is dit geen geschikte oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Laatst online: 13-10 23:48
@laugh hartelijk dank voor de uitgebreide informatie.
Dus de 3D sound is toch de moeite waard blijkbaar?
Zou je misschien eens willen testen of de DAC ook herkent wordt als die op een USB hub is aangesloten? Ik wil vooraan liever niets maar achteraan zit al een USB ventilator en EEN externe SSD.
Dat zou echt super zijn indien het zou kunnen, want een SSD werkt niet als die op een hub is aangesloten (volgens Sony).
Alvast bedankt voor de moeite. 😃

Gisteren Astro doorgespeeld. Heel mooi gedaan! En een mooie liefdesverklaring voor het merk PlayStation. A trip down memory lane met al die artifacts en knipogen naar games die te vinden zijn, heel cool. Je merkt dat het met liefde gemaakt is door fans

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:48
AppleFan2007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 15:32:
[...]

zelf heb ik het probleem niet omdat ik geen psnow heb maar probeer eens opnieuw in te loggen op de PS5
Helaas, sterker nog. Ik heb m'n tweede PS5 binnen (nu met disk). Die gloednieuw is, ingelogd en ook daar staat dat m'n Playstation Plus is verlopen...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@laugh Misschien toch ook even typenummers vermelden van je Reiyin DAC en van de Beyer Dynamic ?

Heb hier zelf nog een DT 770 Pro liggen die vooral voor muziek-productie was, waar ik al jaren niet meer mee bezig was. Nooit aan gedacht dat ik die misschien gewoon voor gaming zou kunnen gebruiken. Vooral interessant om te lezen dat het 3D effect blijkbaar netjes werkt (al hangt het natuurlijk wel van persoon tot persoon af).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Zwartkijker schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:54:
@laugh hartelijk dank voor de uitgebreide informatie.
Dus de 3D sound is toch de moeite waard blijkbaar?
Zou je misschien eens willen testen of de DAC ook herkent wordt als die op een USB hub is aangesloten? Ik wil vooraan liever niets maar achteraan zit al een USB ventilator en EEN externe SSD.
Dat zou echt super zijn indien het zou kunnen, want een SSD werkt niet als die op een hub is aangesloten (volgens Sony).
Alvast bedankt voor de moeite. 😃
Yes de 3D sound is voor mij wel de moeite waard met deze setup, zeker voor deze zachte prijs. Maar ook gewoon dat ik nu mijn eigen apparatuur kan gebruiken, een fysieke volume knop heb en genoeg power heb voor mijn Beyerdynamic headphone. En ook niet meer die draad die aan je controller hangt ...

Ik vond het voorheen ook wat tegenvallen de 3D audio. Maar nu kon ik echt veel beter horen waar die draak zat te vliegen en te wapperen. En wow als ie dan over je heen vliegt en dan dat vuur spuwt _/-\o_ .
Placebo effect misschien? Maar ik heb dus heen en weer zitten switchen tussen controller en de externe setup. Merk echt wel verschil in geluids kwaliteit. Dit zal uiteraard verschillen van persoon tot persoon, maar voor deze zachte prijs is het wel de moeite waard. Zeker als je al een eigen DAC/Amp bezit, dan is het echt zonde om je headphone aan de controller te hangen.

Helaas kan ik dat niet testen met de USB hub, ik bezit geen USB hub.
Twixie schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:00:
@laugh Misschien toch ook even typenummers vermelden van je Reiyin DAC en van de Beyer Dynamic ?

Heb hier zelf nog een DT 770 Pro liggen die vooral voor muziek-productie was, waar ik al jaren niet meer mee bezig was. Nooit aan gedacht dat ik die misschien gewoon voor gaming zou kunnen gebruiken. Vooral interessant om te lezen dat het 3D effect blijkbaar netjes werkt (al hangt het natuurlijk wel van persoon tot persoon af).
Ja goede toevoeging ja. Ik zal die daarin ook vermelden. De Reiyin heet "DA-DD DAC". Ze verkopen ook andere types met RCA output of met een volume knob, ik bezit die uiteraard niet en voor mij ging het vooral om de optical out die alleen bij dit model aanwezig is. Ik gebruik zelf de DT 990 Pro van Beyerdynamic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

laugh schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:25:

Waar kan ik dit kopen en zijn er alternatieven?
Er zijn alternatieven. Ik heb gehoord dat de DAC/AMP SoundBlaster G6 ook prima werkt. Wel heb ik gehoord dat er wat volume problemen zijn. Ik raad je aan om zelf even online te zoeken wat de ervaringen hiermee zijn en dan zelf te besluiten of dit misschien een betere oplossing voor je is. Het is wel weer duurder (100+ euro), maar bij de Reiyin ga ik er vanuit dat je zelf al een DAC/AMP bezit. Pas wel op met het kopen van USB DACs. Het grootste probleem is dat je moet weten of de PS5 de DAC ondersteunt. Daar lijkt geen duidelijke draad in te zitten, beste is om iets te kopen dat door anderen getest is.
Kan bevestigen dat de SoundBlaster G6 inderdaad ook prima werkt op mijn PS5. Gebruik zelf een Sennheiser HD599 en geluidskwaliteit is stukken beter vergeleken met direct inpluggen in de DualSense. Het volumeprobleem waar je op doelt ervaar ik doordat elke keer als ik de PS5 uit resume haal het volume van de DAC ge-reset wordt naar een lager percentage en ik dus elke keer even aan de volume knob moet draaien op de G6. Ik hoop dat Sony dit in te toekomst met een software update kan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ben ik met mijn dagelijkse library/store rant.
Ik ben er nu waarempel in geslaagd van de Store kwijt te spelen op mijn PS5 !! Iemand had hier al gepost dat wanneer je games delete die je recent gespeeld had, en dus in je quick-bar (of hoe dat ook heet) staan, die daar blijven staan met een grijs generisch icoon. Wel, als je er zo 10 hebt, dan blijkt de Store tegel helemaal verdwenen ! Ik heb gezocht, en heb dus geen manier meer op mijn PS5 om nog aan de Store te geraken. 8)7 8)7

Ze doen er daar bij Sony wel alles aan om mij van impuls-aankopen te behoeden :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 09:05
@laugh

Top, zeer goede review 👍

Voor mij zou het de bedoeling zijn om mijn Edifier S880db speakers rechtstreeks via spdif aan te kunnen sluiten, dus zonder DAC. Ik veronderstel dat dit dus ook gaat? Dan zou ik in principe ook 3D Audio hebben?
Nu heb ik het opgelost door RCA => 3.5mm aan te sluiten op mijn monitor welke dan op zich het geluid van de HDMI neemt.

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ikbenben schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:10:
@laugh
mijn Edifier S880db speakers ... Dan zou ik in principe ook 3D Audio hebben?
Erm, neen, zo werkt het natuurlijk niet. 3D Audio gebruikte zogenaamde psycho-akoestiek om je oren te doen geloven dat het geluid uit bepaalde richtingen komt. Bij een koptelefoon is dat relatief gemakkelijk omdat het linkse en rechtse kanaal hierbij 100% gescheiden zijn, i.e. rechts hoor je helemaal niets van het linker-kanaal en vice versa.
Bij luidsprekers pikken je oren het geluid van beide kanalen op met een minieme delay. Daarom is 3D Audio met speakers pakken moeilijker dan met een koptelefoon, en dan hebben we het nog niet over de invloed van de vorm en galm van je luisterruimte. Het is niet voor niets dat Sony nog maar enkel voor koptelefoons 3D Audio enabled heeft.
Persoonlijk geloof ik ook nooit dat het deftig gaat werken met speakers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Een paar dagen terug hadden wij het over kopiëren van een PS5 game bij een update.

Nu net is Destiny 2 PS5 versie geüpdate en ik zit nog steeds tegen kopiëren aan te kijken helaas..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i2XFAafk1e-Y80UFlwUMGXSE1Bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0DYabKAlxwYobaOneo1LtsE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
ikbenben schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:10:
@laugh

Top, zeer goede review 👍

Voor mij zou het de bedoeling zijn om mijn Edifier S880db speakers rechtstreeks via spdif aan te kunnen sluiten, dus zonder DAC. Ik veronderstel dat dit dus ook gaat? Dan zou ik in principe ook 3D Audio hebben?
Nu heb ik het opgelost door RCA => 3.5mm aan te sluiten op mijn monitor welke dan op zich het geluid van de HDMI neemt.
Ik denk hetzelfde als @Twixie. Om 3D audio te krijgen moet je toch een headphone gebruiken, het is nog maar de vraag wanneer en hoe goed het gaat werken via speakers. Via de post van mij kan je wel speakers erop aansluiten, mocht je gewoon stereo audio willen hebben. Bijvoorbeeld als je normaal gesproken aansluit op je monitor en geen geluid uit je monitor krijgt omdat je dus via externe speakers geluid krijgt. Maar als je normaal gesproken gewoon aansluit op je TV, dan heb je dus al geluid en is dit niet een oplossing voor je.

[ Voor 31% gewijzigd door laugh op 14-12-2020 19:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:05
Ik heb sinds launch day een PS5 in huis en nog geen problemen mee gehad, juist enige dingetje dat ik een beetje hekel is dat als ik een game installeer of remote play opstart de playstation en de TV aanspringt door HDMI-CEC.
HDMI-CEC heb ik wel nodig voor het goed functioneren van de bediening met mijn gsm dus het is geen optie om dat uit te zetten.

Aangezien de PS4 bij mijn grootmoeder komt te staan zou ik daar graag remote play van de PS5 op zetten maar mijn tv hoeft niet altijd aan te springen.

Heeft iemand hier een oplossing voor of een idee hoe het opgelost zou kunnen worden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Segafreak83 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:44:
Een paar dagen terug hadden wij het over kopiëren van een PS5 game bij een update.

Nu net is Destiny 2 PS5 versie geüpdate en ik zit nog steeds tegen kopiëren aan te kijken helaas..

[Afbeelding]
Jup is mijn grootste irritatie van de ps5. Zeker na de hele cerny speech dat dit was door oude hdd en nu met ssd niet meer. Helaas dus nog steeds. Hopen dat dit is ivm dat het crossplatform games zijn. Maar demon souls is dat niet en geloof dat die het ook nog heeft.
Soms is game verwijderen en opnieuw downloaden bijna sneller..

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
Ik krijg m’n dualsense nog niet verbonden aan m’n iPhone. Lukt het bij jullie wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

giantgiantus schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:30:
Ik krijg m’n dualsense nog niet verbonden aan m’n iPhone. Lukt het bij jullie wel?
Al ge-update naar iOS 14.3 die vandaag is uitgekomen? Die zou het moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Nu online
kazuka schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:57:
[...]

Al ge-update naar iOS 14.3 die vandaag is uitgekomen? Die zou het moeten ondersteunen.
Ja gebeurd niets. Heeft iemand het al voor mekaar?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:13
laugh schreef op maandag 14 december 2020 @ 16:25:
Zoals beloofd ging ik de USB -> Optical testen. Ik heb het vandaag ontvangen en even getest.
...

Conclusie
Een goede en goedkope oplossing om onze eigen apparatuur weer aan te kunnen sluiten op de PS5. Via de USB -> Optical/Coaxial/3.5mm output kan je eindelijk af komen van de 3.5mm output van de controller. Ook behoud je de 3D audio van de headphone tegenover een HDMI audio splitter die dat verliest. Ik heb alleen de Optical en de 3.5mm output getest, de coaxial output heb ik niet getest en bezit ook niet de kabel hiervoor. Ik raad aan om de Optical output te gebruiken van de Reiyin, en vervolgens een eigen DAC en eigen amplifier te gebruiken voor de beste geluids kwaliteit.

Ik hoop dat dit mensen helpt die een oplossing zoeken voor hun stereo setup met de PS5. Voor surround setup is dit geen geschikte oplossing.
_/-\o_ wat een klasse review !!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-10 19:52
v8power67 schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:30:
[...]

Jup is mijn grootste irritatie van de ps5. Zeker na de hele cerny speech dat dit was door oude hdd en nu met ssd niet meer. Helaas dus nog steeds. Hopen dat dit is ivm dat het crossplatform games zijn. Maar demon souls is dat niet en geloof dat die het ook nog heeft.
Soms is game verwijderen en opnieuw downloaden bijna sneller..
Demon Souls had net een update van ruim 7GB hier. Na het downloaden werd de update direct geïnstalleerd en kon ik direct aan de gang.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 22:54
laugh schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:49:
[...]

Ik denk hetzelfde als @Twixie. Om 3D audio te krijgen moet je toch een headphone gebruiken, het is nog maar de vraag wanneer en hoe goed het gaat werken via speakers. Via de post van mij kan je wel speakers erop aansluiten, mocht je gewoon stereo audio willen hebben. Bijvoorbeeld als je normaal gesproken aansluit op je monitor en geen geluid uit je monitor krijgt omdat je dus via externe speakers geluid krijgt. Maar als je normaal gesproken gewoon aansluit op je TV, dan heb je dus al geluid en is dit niet een oplossing voor je.
Super, bedankt voor je review en het taggen!

Voor mij geld idd dat ik nu de ps5 op de monitor heb waar geen audio uitkomt.
Gamen met headset vind ik niet altijd lekker en heb hier een soundbar staan waar alleen een optische aansluiting voor is.

Dus als ik het goed begrijp kan ik dat apparaatje aansluiten op de ps5 en vandaar een optisch kabeltje naar de soundbar?

Dan bedoel je denk ik deze van ali express? https://nl.aliexpress.com/item/4000245379703.html

Heb even gezocht via amazon maar daar zijn ze niet voorradig. Zit even te kijken of ik 'm nog ergens sneller thuis kan krijgen? Denk dat het via ali nog wel even duurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:16
AppleFan2007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:23:
Ik heb sinds launch day een PS5 in huis en nog geen problemen mee gehad, juist enige dingetje dat ik een beetje hekel is dat als ik een game installeer of remote play opstart de playstation en de TV aanspringt door HDMI-CEC.
HDMI-CEC heb ik wel nodig voor het goed functioneren van de bediening met mijn gsm dus het is geen optie om dat uit te zetten.

Aangezien de PS4 bij mijn grootmoeder komt te staan zou ik daar graag remote play van de PS5 op zetten maar mijn tv hoeft niet altijd aan te springen.

Heeft iemand hier een oplossing voor of een idee hoe het opgelost zou kunnen worden?
Je kunt HDMI CEC op de PS5 zelf wel uitzetten, dwt zit onder instellingen -> systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 20:07

v8power67

Psn: Mausosaurus

Ridicuul schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:13:
[...]

Demon Souls had net een update van ruim 7GB hier. Na het downloaden werd de update direct geïnstalleerd en kon ik direct aan de gang.
I stand corrected!!! Dus het is dan wat lijkt een cross gen probleem. Hopelijk dus zsm iets wat verleden tijd is.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Alcides schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:22:
[...]

Super, bedankt voor je review en het taggen!

Voor mij geld idd dat ik nu de ps5 op de monitor heb waar geen audio uitkomt.
Gamen met headset vind ik niet altijd lekker en heb hier een soundbar staan waar alleen een optische aansluiting voor is.

Dus als ik het goed begrijp kan ik dat apparaatje aansluiten op de ps5 en vandaar een optisch kabeltje naar de soundbar?

Dan bedoel je denk ik deze van ali express? https://nl.aliexpress.com/item/4000245379703.html

Heb even gezocht via amazon maar daar zijn ze niet voorradig. Zit even te kijken of ik 'm nog ergens sneller thuis kan krijgen? Denk dat het via ali nog wel even duurt.
Ja die bedoel ik ja van ali. Ik had op 23 november besteld en duurde 3 weken en vandaag 14 december dus binnen. Nu met de feestdagen zal het vast nog langer duren. Maar voor die prijs hoor je mij zeker niet zeuren haha. Ik heb zelf geen ervaring met soundbars, dus misschien kan iemand anders daarop inhaken. Maar aangezien je soundbar een Optical input heeft, zie ik geen reden waarom het niet zou werken. Lijkt op een plug and play zolang je maar een optical meegeeft aan je soundbar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:44:
[...]

Je kunt HDMI CEC op de PS5 zelf wel uitzetten, dwt zit onder instellingen -> systeem.
Gewoon bij de tv HDMI CEC instellingen aanpassen. Samsung heeft altijd probleem met hun Anynet+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
v8power67 schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:47:
[...]

I stand corrected!!! Dus het is dan wat lijkt een cross gen probleem. Hopelijk dus zsm iets wat verleden tijd is.
Hopelijk inderdaad verleden tijd, straks als ze cross-gen achter zich laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcides
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-10 22:54
laugh schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:49:
[...]

Ja die bedoel ik ja van ali. Ik had op 23 november besteld en duurde 3 weken en vandaag 14 december dus binnen. Nu met de feestdagen zal het vast nog langer duren. Maar voor die prijs hoor je mij zeker niet zeuren haha. Ik heb zelf geen ervaring met soundbars, dus misschien kan iemand anders daarop inhaken. Maar aangezien je soundbar een Optical input heeft, zie ik geen reden waarom het niet zou werken. Lijkt op een plug and play zolang je maar een optical meegeeft aan je soundbar?
Yes inderdaad gewoon plug en play. Zal wel werken denk ik, zit alleen met de levertijd haha.
Amazon heeft ze niet, de winkels gaan morgen dicht (als ze al in de winkel te koop zijn).

Even wachten denk ik maar, of weet jij waar ze nog meer te koop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:44:
[...]
Da’s geen antwoord op zijn vraag want hij wil HDMI-CEC gebruiken. Volgens mij is het een bug want de PS4 deed dat niet. Hopelijk snel gefixt, want ik vind het ook vervelend: Tv switcht bij Remote Play dus naar de PS5 input wat niet zo best is als mijn vrouw naar Netflix aan het kijken was :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:16
Ik ging uit van hdmi cec gebruiken om de tv te bedienen, niet zozeer de ps5.
Dan kan het uit op de ps5 zelf. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Alcides schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:52:
[...]

Yes inderdaad gewoon plug en play. Zal wel werken denk ik, zit alleen met de levertijd haha.
Amazon heeft ze niet, de winkels gaan morgen dicht (als ze al in de winkel te koop zijn).

Even wachten denk ik maar, of weet jij waar ze nog meer te koop zijn?
Helaas niet dat ik weet. Ik vond de levertijd ook lang ja, maar ik had gewoon weinig alternatieven. En het gaat dan ook vooral om alternatieven die getest zijn door mensen op de PS5. Heel veel apparatuur gebruikt UAC2 met de USB connectie, deze wordt niet ondersteund...

Een Soundblaster G6 had ik zeker snel gekregen, maar dat was voor mij te veel geld, en dan ook nog voor de interne DAC/Amp die ik niet gebruik. Dus besloot ik maar om te wachten :P. Beetje jammer ook dat Sony die Optical output eruit heeft gehaald, dan zaten we dus echt niet met dit probleem maar het is niet anders. Ben al blij dat ik ervan af ben gekomen nu voor een zachte prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Segafreak83 schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:44:

[Afbeelding]
Die methode is niet ge-update idd. Heel irritant.
Gaat overigens ook bij lange na niet de snelheid van de SSD

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stef120
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12-10 10:28
Tof, vanavond uit m'n werk nog ff bij een vriend op bezoek geweest om de ps5 irl te testen en te bewonderen.

Miles Morales ff gespeeld maar had natuurlijk geen idee van de knoppen combinaties dus na wat rondslingeren en hier en daar een klap uitdelen was dat wel prima.

Daarna Astro Playroom opgestart.
Had ie nog helemaal niet aangeraakt omdat het zo kinderachtig zou zijn _O-

Dikke lol!
2 vaders van 38 en 39 die glunderden bij de nostalgische verwijzingen en helemaal uit hun dak gaan als ze een PS1 artifact haalden oOo

Erg leuk spel en ik ben ook zeer onder de indruk van de controller.
Wat is die haptic feedback gaaf zeg!
En de speaker in de controller staat ook z'n mannetje hoor.
Paar werelden gespeeld en een speedrun gedaan.

Damn....ik ben wel om hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robinez
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:13
Twixie schreef op maandag 14 december 2020 @ 18:47:
Hier ben ik met mijn dagelijkse library/store rant.
Ik ben er nu waarempel in geslaagd van de Store kwijt te spelen op mijn PS5 !! Iemand had hier al gepost dat wanneer je games delete die je recent gespeeld had, en dus in je quick-bar (of hoe dat ook heet) staan, die daar blijven staan met een grijs generisch icoon. Wel, als je er zo 10 hebt, dan blijkt de Store tegel helemaal verdwenen ! Ik heb gezocht, en heb dus geen manier meer op mijn PS5 om nog aan de Store te geraken. 8)7 8)7

Ze doen er daar bij Sony wel alles aan om mij van impuls-aankopen te behoeden :p.
kun je simpel oplossen door in je account op de ps5 even je licenties opnieuw te laden (daar is een menu optie voor) dan bouwt hij de menu bar weer opnieuw op en zijn die 10 grijze tegels weg.

of je doet het handmatig en je kiest op zo'n grijze tegel, downloaden en dan direct daarna zonder dat je de game helemaal download kies je dan annuleren en verwijderen.

Maar die licenties herstellen is een snellere en simpelere optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
laugh schreef op maandag 14 december 2020 @ 17:15:
Helaas kan ik dat niet testen met de USB hub, ik bezit geen USB hub.
OK, ik heb wat research gedaan, een DAC wordt via een hub ook ondersteund dus zou het moeten lukken.
Na wat zoekwerk heb ik geen alternatief gevonden (USB als input - toslink als output). Dus heb ik mijn data aan China gegeven (ik ben maar zo naïef en ga er van uit dat ze die nog niet hadden) door bij Ali te bestellen. Ergens in januari komt het binnen.
Ik ben benieuwd.

En dat alles omdat Sony de optische uitgang heeft weg gelaten... Maar ja, is goed voor de economie zeker?! 😉

Trouwens: AC Unity geïnstalleerd vanaf de disc (versie 1.0) op externe SSD en die speelt als een zonnetje. Nu pas komt het echt tot zijn recht en is nog steeds indrukwekkend. Tot nu toe zelfs nog geen noemenswaardige bugs tegen gekomen. Die ingebakken verlichting in de is nog steeds prachtig om te aanschouwen. De laatste IMHO echte AC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
Twixie schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:55:
[...]

Da’s geen antwoord op zijn vraag want hij wil HDMI-CEC gebruiken. Volgens mij is het een bug want de PS4 deed dat niet. Hopelijk snel gefixt, want ik vind het ook vervelend: Tv switcht bij Remote Play dus naar de PS5 input wat niet zo best is als mijn vrouw naar Netflix aan het kijken was :p.
Bij één van mij toestellen (Shield TV, oud model) kan ik aangeven wat ik via HDMI-CEC wil doen, enkel aansturen (volume, pijltjes, menu en ok) en/of ook power (TV gaat aan/uit samen met de Shield).
Bij de PS5 heb ik die keuze niet gezien, als ik me goed herinner (anders had je die vraag ook niet gesteld, lijkt mij) dus ligt het aan Sony om dit toe te voegen.
Voorlopig zou ik het uitschakelen, de controller ligt toch zo goed in de hand 😉

Pagina: 1 ... 49 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord