Akkoord, dat begrijp ik wel. Maar als Sony in de toekomst een update uitbrengt dat het ook mogelijk zou zijn op speakers dan kan het wel via deze manier aangesloten worden?Twixie schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:25:
[...]
Erm, neen, zo werkt het natuurlijk niet. 3D Audio gebruikte zogenaamde psycho-akoestiek om je oren te doen geloven dat het geluid uit bepaalde richtingen komt. Bij een koptelefoon is dat relatief gemakkelijk omdat het linkse en rechtse kanaal hierbij 100% gescheiden zijn, i.e. rechts hoor je helemaal niets van het linker-kanaal en vice versa.
Bij luidsprekers pikken je oren het geluid van beide kanalen op met een minieme delay. Daarom is 3D Audio met speakers pakken moeilijker dan met een koptelefoon, en dan hebben we het nog niet over de invloed van de vorm en galm van je luisterruimte. Het is niet voor niets dat Sony nog maar enkel voor koptelefoons 3D Audio enabled heeft.
Persoonlijk geloof ik ook nooit dat het deftig gaat werken met speakers.
Maar even de 3D audio buiten beschouwing gehouden, met dit toestelletje zou ik wel mijn Edifier's via optical kunnen verbinden dan?
AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro