Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 09:05
Twixie schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:25:
[...]

Erm, neen, zo werkt het natuurlijk niet. 3D Audio gebruikte zogenaamde psycho-akoestiek om je oren te doen geloven dat het geluid uit bepaalde richtingen komt. Bij een koptelefoon is dat relatief gemakkelijk omdat het linkse en rechtse kanaal hierbij 100% gescheiden zijn, i.e. rechts hoor je helemaal niets van het linker-kanaal en vice versa.
Bij luidsprekers pikken je oren het geluid van beide kanalen op met een minieme delay. Daarom is 3D Audio met speakers pakken moeilijker dan met een koptelefoon, en dan hebben we het nog niet over de invloed van de vorm en galm van je luisterruimte. Het is niet voor niets dat Sony nog maar enkel voor koptelefoons 3D Audio enabled heeft.
Persoonlijk geloof ik ook nooit dat het deftig gaat werken met speakers.
Akkoord, dat begrijp ik wel. Maar als Sony in de toekomst een update uitbrengt dat het ook mogelijk zou zijn op speakers dan kan het wel via deze manier aangesloten worden?
Maar even de 3D audio buiten beschouwing gehouden, met dit toestelletje zou ik wel mijn Edifier's via optical kunnen verbinden dan?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
laugh schreef op maandag 14 december 2020 @ 19:49:
[...]

Ik denk hetzelfde als @Twixie. Om 3D audio te krijgen moet je toch een headphone gebruiken, het is nog maar de vraag wanneer en hoe goed het gaat werken via speakers. Via de post van mij kan je wel speakers erop aansluiten, mocht je gewoon stereo audio willen hebben. Bijvoorbeeld als je normaal gesproken aansluit op je monitor en geen geluid uit je monitor krijgt omdat je dus via externe speakers geluid krijgt. Maar als je normaal gesproken gewoon aansluit op je TV, dan heb je dus al geluid en is dit niet een oplossing voor je.
Mijn PS5 is op mijn monitor aangesloten met hdmi. Het geluidsignaal komt van de 3,5mm van mijn monitor welke via RCA verbonden is aan de Edifier's.
Mijn vraag is eigenlijk of dat ik met dit toestel betere geluidskwaliteit kan behalen op deze manier of denk je dat ik geen verschil ga merken?

AMD Ryzen 7 3700x - Sapphire Nitro + RX5700XT - Samsung Odyssey Neo G7 32" | Samsung 65QN93B | Denon AVR-X1700H DAB | Monitor Audio Silver RX6 | BK XXLS 400 FF | PS5 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
ikbenben schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 01:10:
[...]

Mijn PS5 is op mijn monitor aangesloten met hdmi. Het geluidsignaal komt van de 3,5mm van mijn monitor welke via RCA verbonden is aan de Edifier's.
Mijn vraag is eigenlijk of dat ik met dit toestel betere geluidskwaliteit kan behalen op deze manier of denk je dat ik geen verschil ga merken?
Dit is natuurlijk gewoon gokken. Maar als je het aan mij vraagt denk ik eerlijk gezegd niet dat je verschil gaat merken. Je source is HDMI, en ervan uitgaande dat je monitor prima geluid op de 3.5mm connector weergeeft zal je geen merkbaar verschil moeten ervaren. Mijn source was de 3.5mm jack van de controller die ook nog wireless verbonden is met de PS5... Dan snap je wel waarom ik een groot verschil nu ervaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:48
Hoe vinden jullie de battery van de DualSense?

Volgens dit bericht zou hij 15 uur mee moeten kunnen gaan:
https://www.earlygame.com...5-dualsense-battery-life/

Maar zelf ervaar ik dat de battery van de PS4-joystick aan het einde van de looptijd béter was dan de DuelSense nu nieuw uit de doos komt. Met een uurtje of 6-7 moet hij echt wel aan de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannies
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 15:07
Dennisdn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:01:
Hoe vinden jullie de battery van de DualSense?

Volgens dit bericht zou hij 15 uur mee moeten kunnen gaan:
https://www.earlygame.com...5-dualsense-battery-life/

Maar zelf ervaar ik dat de battery van de PS4-joystick aan het einde van de looptijd béter was dan de DuelSense nu nieuw uit de doos komt. Met een uurtje of 6-7 moet hij echt wel aan de stekker.
Ik klik niet eens na lezen van 15 uur. Haha.

Die van mij is na uur of 5 of 6 echt op. Je kan je afvragen of een normaal persoon zo lang achter elkaar zou gamen, maar ik merkte hedendaags dat het met 2 nichtjes en neefje over de vloer heel snel gaat als je zelf die avond er voor ook wat hebt staan spelen...

De duur is extreem matig zonder er echte cijfers aan te durven te duiden, maar absoluut geen 15. Mijn gevoel zegt écht uur of 6 tot inderdaad max 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Sannies schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:33:
[...]

Ik klik niet eens na lezen van 15 uur. Haha.

Die van mij is na uur of 5 of 6 echt op. Je kan je afvragen of een normaal persoon zo lang achter elkaar zou gamen, maar ik merkte hedendaags dat het met 2 nichtjes en neefje over de vloer heel snel gaat als je zelf die avond er voor ook wat hebt staan spelen...

De duur is extreem matig zonder er echte cijfers aan te durven te duiden, maar absoluut geen 15. Mijn gevoel zegt écht uur of 6 tot inderdaad max 8.
Dank voor je reactie, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan de mijne ligt. Ik vind het verder ook niet erg, heb een laaddock. Maar het valt me wel echt op dat ik de PS4stick maar zelden hoefde op te laden en nu moet het 2x per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sannies
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-06 15:07
Dennisdn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:39:
[...]

Dank voor je reactie, dan weet ik in ieder geval dat het niet aan de mijne ligt. Ik vind het verder ook niet erg, heb een laaddock. Maar het valt me wel echt op dat ik de PS4stick maar zelden hoefde op te laden en nu moet het 2x per week.
Teruglezende denk ik ook beetje dat ik wat negatief was maar was ik ook niet eens zo. Ik vind de duur wat kort maar niet dat ik denk 'he bah, dit is slecht!'.

Maar vergeleken met PS4 is het inderdaad ook mijn inziens wel weer 'matig' maar nogmaals, tja, als normaal persoon... Game je echt 5 tot 8 uur achter elkaar dat dit een probleem zal zijn?

Denk het niet. Nou ja, over algemeen. Ik heb mijn PS4 controller nooit moeten opladen in ieder geval omdat ik te lang in 1 sessie speelde maar bij mijn PS5 kwam ik dichtbij met de hulp van mijn nichtjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21:54
dutchgio schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:44:
[...]

Je kunt HDMI CEC op de PS5 zelf wel uitzetten, dwt zit onder instellingen -> systeem.
Dat is niet een oplossing, ik heb alles zo ingesteld dat ik alles naadloos kan bedienen met de gsm.
Daarvoor heb ik dan wel HDMI-CEC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
giantgiantus schreef op maandag 14 december 2020 @ 20:58:
[...]

Ja gebeurd niets. Heeft iemand het al voor mekaar?
Vanochtend geprobeerd, werkt helaas niet. Het is nog hetzelfde als op iOS 14.2. De controller wordt soms herkent als "Wireless controller", maar het pairen werkt niet. Met USB-C kabel gebeurt er ook niks. Zou deze feature geschrapt zijn?

Ik zie het er ook niet meer tussen staan: https://www.macrumors.com.../apple-releases-ios-14-3/

Op de Mac (10.15.5) werkt het overigens wel met PS Remote Play en USB-C kabel.

[ Voor 7% gewijzigd door Erapaz op 15-12-2020 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:08
Erapaz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:05:
[...]

Vanochtend geprobeerd, werkt helaas niet. Het is nog hetzelfde als op iOS 14.2. De controller wordt soms herkent als "Wireless controller", maar het pairen werkt niet. Met USB-C kabel gebeurt er ook niks. Zou deze feature geschrapt zijn?

Ik zie het er ook niet meer tussen staan: https://www.macrumors.com.../apple-releases-ios-14-3/
Ja op Reddit staat ook dat het niet in de release zit. Tegenvaller wel. Keek er wel naar uit. Remoteplay werkt namelijk erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dutchgio schreef op maandag 14 december 2020 @ 22:56:
Ik ging uit van hdmi cec gebruiken om de tv te bedienen, niet zozeer de ps5.
Dan kan het uit op de ps5 zelf. :)
Ha, dan moet ik dat toch ook eens bekijken. Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat je CEC aan beide kanten moet aan zetten. Zelf heb ik ook enkel CEC nodig om met de afstandsbediening van de TV de PlayStation te bedienen, wat handig is voor BluRays en dergelijke. Daarom had ik CEC aangezet op de PS5, maar blijkbaar moet je het enkel aan de zendende, en niet aan de ontvangende, kant aan zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Twixie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:20:
[...]

Ha, dan moet ik dat toch ook eens bekijken. Ik ging er eigenlijk altijd van uit dat je CEC aan beide kanten moet aan zetten. Zelf heb ik ook enkel CEC nodig om met de afstandsbediening van de TV de PlayStation te bedienen, wat handig is voor BluRays en dergelijke. Daarom had ik CEC aangezet op de PS5, maar blijkbaar moet je het enkel aan de zendende, en niet aan de ontvangende, kant aan zetten ?
Hmm, interessant, voor mij andersom namelijk. Ik wil dat mijn TV aan gaat als ik de PS5 aanzet. ALs ik nu echter mijn TV aanzet en die staat per ongeluk op de PS5 ingang, dan gaat de PS5 ook aan. Als ik het op de TV uitzet zou dat een oplossing zijn dus (kan ik alleen mijn AB niet meer gebruiken op de PS5, maar dat komt zelden voor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
Sannies schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 07:47:
[...]

Teruglezende denk ik ook beetje dat ik wat negatief was maar was ik ook niet eens zo. Ik vind de duur wat kort maar niet dat ik denk 'he bah, dit is slecht!'.

Maar vergeleken met PS4 is het inderdaad ook mijn inziens wel weer 'matig' maar nogmaals, tja, als normaal persoon... Game je echt 5 tot 8 uur achter elkaar dat dit een probleem zal zijn?

Denk het niet. Nou ja, over algemeen. Ik heb mijn PS4 controller nooit moeten opladen in ieder geval omdat ik te lang in 1 sessie speelde maar bij mijn PS5 kwam ik dichtbij met de hulp van mijn nichtjes :P
Welke spellen speel je (jullie)?
Ik heb redelijk veel Astro gespeeld, maar met name Demon's Souls langere tijd achter elkaar gespeeld.
Ik heb nu al een paar keer zo'n 8uur zitten gamen en dan nog 2 of 1 streepje over op de controller. Ik heb hem nog nooit leeg weten te krijgen in ieder geval, en na gamen gaat hij netjes de dock in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
nioz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:31:
[...]

Ik heb redelijk veel Astro gespeeld, maar met name Demon's Souls langere tijd achter elkaar gespeeld.
Ik heb nu al een paar keer zo'n 8uur zitten gamen en dan nog 2 of 1 streepje over op de controller. Ik heb hem nog nooit leeg weten te krijgen in ieder geval, en na gamen gaat hij netjes de dock in.
Ik heb een tweede controller, en bij mij moeten ze toch wel zeer regelmatig aan de lader. We spelen behoorlijk wat coop (Sackboy, Overcooked en Lego Harry Potter). Daarnaast speel ik zelf TLOU2. Als ik elke nacht laad gaat het goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michiel_1982
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-02 17:10
nioz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:31:
[...]

Ik heb ook het idee dat ik bij DeS lang kan gamen op een lading. Heb nu Crash uit de PS+ collectie en lijkt vreemd genoeg korter mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbenben
laugh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 01:22:
[...]

Dit is natuurlijk gewoon gokken. Maar als je het aan mij vraagt denk ik eerlijk gezegd niet dat je verschil gaat merken. Je source is HDMI, en ervan uitgaande dat je monitor prima geluid op de 3.5mm connector weergeeft zal je geen merkbaar verschil moeten ervaren. Mijn source was de 3.5mm jack van de controller die ook nog wireless verbonden is met de PS5... Dan snap je wel waarom ik een groot verschil nu ervaar :P
Inderdaad, in jouw geval kan ik begrijpen dat je verschil merkt.
In mijn geval vraag ik het mij gewoon af omdat het van analoog naar digitaal signaal zou gaan dmv de DAC.
Misschien probeer ik het gewoon eens, voor 20€ wordt ik er niet echt armer op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:23
..,.,.,..,.,.,.,.,:;”””””””

[ Voor 100% gewijzigd door Formula one op 15-12-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 02-10 14:23
,.,.,/,/,/,/,.,!:?.,!’””””””””:;

[ Voor 100% gewijzigd door Formula one op 15-12-2020 10:53 ]

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Formula one schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:17:
Hallo ik wou gister gta5 kopen via de ps store maar dat kon niet omdat ik de disk editie al had en toen een code heb ingevoerd waardoor je de criminal enterprise pakket kreeg nu heb ik via andere account gta gekocht maar dan kan ik hem niet spelen via de account die ik wil
Hier heb je wat komma's en punten " . . . . . , , , , ".. sprinkel ze een beetje over je tekst heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 15:57
Alcmaria schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:19:
[...]

Hier heb je wat komma's en punten " . . . . . , , , , ".. sprinkel ze een beetje over je tekst heen.
Hahahahaha!
Dat is fijn, ondanks de lockdown toch weer hardop gelachen vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 09:00
Heeft er iemand ervaring met een Aim controller?
Sta op het punt er 1 te bestellen, met xmas kortingscode €110,- incl. shipping.

Een van de weinige beschikbare controllers voor PS5 met paddles.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1eEeV6OeG2O5J9-6Gsoxeyyq8E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UBEsPuL9qLoqxvb5crRnttd4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:03
Ik heb iets vreemds wanneer ik mijn PS5 opstart en mijn TV al op het HDMI-1 kanaal staat. De ene keer krijg ik geen beeld maar hoor ik wel geluid, de andere keer heb ik wel beeld maar is alles rood/oranje. Wanneer ik van kanaal op mijn tv wissel en weer terug ga naar HDMI-1, dan werkt het weer.

Hierbij gebruik ik de HDMI kabel die aanwezig was bij de PS5. Een andere HDMI-port op mijn tv is niet mogelijk, aangezien ik maar 1 port vrij heb die niet achter een stang van de muurbeugel zit (waardeloos die dure Vogel muurbeugels 8)7 ). Ingang ook schoongemaakt etc. Snelle zoektocht heeft niets opgeleverd, heeft iemand dit ook of een idee wat dit kan zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Orangelights23 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:18:
Ik heb iets vreemds wanneer ik mijn PS5 opstart en mijn TV al op het HDMI-1 kanaal staat. De ene keer krijg ik geen beeld maar hoor ik wel geluid, de andere keer heb ik wel beeld maar is alles rood/oranje. Wanneer ik van kanaal op mijn tv wissel en weer terug ga naar HDMI-1, dan werkt het weer.

Hierbij gebruik ik de HDMI kabel die aanwezig was bij de PS5. Een andere HDMI-port op mijn tv is niet mogelijk, aangezien ik maar 1 port vrij heb die niet achter een stang van de muurbeugel zit (waardeloos die dure Vogel muurbeugels 8)7 ). Ingang ook schoongemaakt etc. Snelle zoektocht heeft niets opgeleverd, heeft iemand dit ook of een idee wat dit kan zijn?
Als ik het zo hoor gaat er iets met de handshake fout als hij al op HDMI1 stond. Je krijgt een nieuwe handshake als je heen en weer zapt en dan doen ze het wel juist.

Ik heb iets dergelijks gehad met mijn versterker met mijn PS4, nu heb ik gelukkig een Harmony en ik heb de macro de opdracht gegeven om ALTIJD van kanaal te wisselen 3 secondes nadat de ps4 en de tv aan gingen. Overigens heb ik er dan met de PS5 weer geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 11-10 10:58
NiQo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:37:

[Afbeelding]
Ben ik ook benieuwd naar. Ik mis de back buttons echt heel erg in shooters en vind het raar dat Sony nog geen back button attachment voor de dualsense heeft. Deze Aim controller lijkt op dit moment de enige optie. Ik ben niet bekend met de kwaliteit van Aim, wel met Scuf en dat is echt troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Orangelights23 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:18:
Een andere HDMI-port op mijn tv is niet mogelijk, aangezien ik maar 1 port vrij heb die niet achter een stang van de muurbeugel zit (waardeloos die dure Vogel muurbeugels 8)7 ).
Geen antwoord op je vraag en off-topic, maar ik kon om mijn muurbeugel heen werken met 90graden HDMI-koppelstukjes van een paar cent. Misschien heb je daar wat aan 🙂

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisdn op 15-12-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
Dennisdn schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:40:
[...]

Geen antwoord op je vraag en off-topic, maar ik kon om mijn muurbeugel heen werken met 90graden HDMI-koppelstukjes van een paar cent. Misschien heb je daar wat aan 🙂
Heb ik toevallig een maand of twee besteld en liggen nu nog in een la om gebruikt te worden :) Hopelijk zorgt dat niet voor kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiQo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-10 09:00
ZeroY85 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:30:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. Ik mis de back buttons echt heel erg in shooters en vind het raar dat Sony nog geen back button attachment voor de dualsense heeft. Deze Aim controller lijkt op dit moment de enige optie. Ik ben niet bekend met de kwaliteit van Aim, wel met Scuf en dat is echt troep.
Zal het je laten weten, net besteld.
Beetje een impuls aankoop maar de xmas discount trok me over de streep :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
Orangelights23 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:44:
[...]

Heb ik toevallig een maand of twee besteld en liggen nu nog in een la om gebruikt te worden :) Hopelijk zorgt dat niet voor kwaliteitsverlies.
Met een volledige HDMI 2.1 setup zou er denk ik wel ook een 2.1 connector tussen moeten. Maar die heeft mijn tv niet. Met de ZiggoNext-box merk ik in ieder geval geen kwaliteitsverlies.

Wel heb ik er 1 bij die HDMI-sec niet doorgeeft, maar dat kwam mij juist voor het aangesloten device goed uit, scheelde een SEC-killer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:14
Vraagje, nu ik de PS5 in huis heb vermaak ik mij er prima mee, echter zou mijn vriendin het leuk vinden om af en toe mee te doen. Ze wil echter niet tegen elkaar spelen maar met elkaar, wie heeft er een leuke suggestie voor een coöperatieve PS4/PS5 game?

In het verleden speelde we bijv. Pikmin in de Nintendo Land editie:

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gynnad schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 11:59:
echter zou mijn vriendin het leuk vinden om af en toe mee te doen. Ze wil echter niet tegen elkaar spelen maar met elkaar, wie heeft er een leuke suggestie voor een coöperatieve PS4/PS5 game?
Overcooked lijkt me de ultieme relatie-test :D. En voor de PS5 is er nu de All You Can Eat versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:56
NiQo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 10:37:

[Afbeelding]
Mis ik iets of kosten die paddles daadwerkelijk €110?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:02:
[...]

Mis ik iets of kosten die paddles daadwerkelijk €110?
Nee, je krijgt een hele nieuwe gemodde PS5 controller :)

https://eu.aimcontrollers.com/ps5-configurator/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-10 11:33
Vraagje, nu ik de PS5 in huis heb vermaak ik mij er prima mee, echter zou mijn vriendin het leuk vinden om af en toe mee te doen. Ze wil echter niet tegen elkaar spelen maar met elkaar, wie heeft er een leuke suggestie voor een coöperatieve PS4/PS5 game?

[Embed: Nintendo Land - (Co-op) Pikmin Adventure (Part 1)]
Zo'n beetje alle Little Big Planet games.
Overcooked zoals hierboven ook al genoemd.
Unraveled 2
A Way out -> Samen ontsnappen
Keep talking and nobody explodes -> Ultieme relatie test. })

[ Voor 6% gewijzigd door Meekoh op 15-12-2020 12:08 ]

Computer says no

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boterham71
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 23:44

Sackboy schijnt coop echt heel leuk te zijn, Google maar eens. Mijn vrouw vindt Astro ook leuk, maar dat vind ik saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

overcooked moet je enkel spelen wanneer je een beetje vertrouwen hebt in de gamingskills van je partner, anders is het enkel maar ruzie :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
ik heb er net eens een gewone dvd ingestoken voor een film te kijken en het geluid van de disc drive valt zeer goed mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:11
Ik heb de disc drive hier ook nog niet gehoord, heb er dan ook nog geen disc in gehad... ik durf niet meer na al die horror verhalen...

Dus niet klagen dat ik nog niet aan The Last Of Us II ben begonnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
  • Laatst online: 13-10 23:48
AppleFan2007 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:10:
ik heb er net eens een gewone dvd ingestoken voor een film te kijken en het geluid van de disc drive valt zeer goed mee.
Wat is een dvd? 😉

Valt de kwaliteit mee? Heb zelf nog een handvol dvd's liggen, maar op een 4k TV is het niet om over naar huis te schrijven. Ben trouwens ook benieuwd of 4k blu ray het laatste fysieke format zal zijn. Time will tel.

PSN: Zwartkijker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AppleFan2007
Zwartkijker schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:37:
[...]

Wat is een dvd? 😉

Valt de kwaliteit mee? Heb zelf nog een handvol dvd's liggen, maar op een 4k TV is het niet om over naar huis te schrijven. Ben trouwens ook benieuwd of 4k blu ray het laatste fysieke format zal zijn. Time will tel.
De kwaliteit valt redelijk goed mee, het is een film van de jaren 80.
Het is ook op een 4K tv alleen jammer genoeg in 4:3 formaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
Cardwizard schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:34:
Ik heb de disc drive hier ook nog niet gehoord, heb er dan ook nog geen disc in gehad... ik durf niet meer na al die horror verhalen...

Dus niet klagen dat ik nog niet aan The Last Of Us II ben begonnen :+
Heb SM MM op disk en ik heb het niet gemerkt. Begin nu dus maar aan tlou2, geen uitvluchten meer 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023
Inmiddels Spider-Man Remastered op 100% en bij Miles Morales ook lekker onderweg. Gisteren wel voor het eerst gehad dat mijn PS5 crashte; 2x bij MM. Hopelijk geen voorbode voor meer.

Ik ben ook nog op zoek naar een game voor 'erbij', die ik tussendoor kan doen tussen de verhalende games. Twijfel nog tussen Planet Coaster (vroeger wel fan van RCT) en Dirt 5 (lekker arcade racen). Denk dat ik voor Planet Coaster ga, die is toch €25,- goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:11
Zwartkijker schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:40:
[...]

Heb SM MM op disk en ik heb het niet gemerkt. Begin nu dus maar aan tlou2, geen uitvluchten meer 😎
Ok vanavond aan de bak dus.... ik weet je te vinden (call me Brein, zwartkijker 😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartkijker
AppleFan2007 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:40:
[...]

De kwaliteit valt redelijk goed mee, het is een film van de jaren 80.
Het is ook op een 4K tv alleen jammer genoeg in 4:3 formaat
Bedankt voor de info. Op zich kan ik het enkel toejuichen als het oorspronkelijke ratio wordt aangehouden. Onlangs op YouTube de videoclip bekeken van Samson en Gert (bij de brandweer), is Samson boven de ogen afgesneden omdat ze onderaan en bovenaan weggesneden hebben naar 16:9.
Neen bedankt 😃
Was met mijn zoon trouwens, altijd handig als alibi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Zhero10 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:41:
Inmiddels Spider-Man Remastered op 100% en bij Miles Morales ook lekker onderweg. Gisteren wel voor het eerst gehad dat mijn PS5 crashte; 2x bij MM. Hopelijk geen voorbode voor meer.

Ik ben ook nog op zoek naar een game voor 'erbij', die ik tussendoor kan doen tussen de verhalende games. Twijfel nog tussen Planet Coaster (vroeger wel fan van RCT) en Dirt 5 (lekker arcade racen). Denk dat ik voor Planet Coaster ga, die is toch €25,- goedkoper.
Tijdens Miles Morales crasht de PS5 hier ook geregeld.

zit ook te kijken naar een spel erbij, MM bijna uitgespeeld. Demon Souls is niet mijn ding. COD twijfel ik over en voor de rest is er weinig echt next gen vind ik

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartkijker
Cardwizard schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 14:43:
[...]

Ok vanavond aan de bak dus.... ik weet je te vinden (call me Brein, zwartkijker 😉)
Ik ben wel de laatste van ons beide (see what I did there) die iets mag zeggen. Heb zelfs de eerste nog niet doorgespeeld... Ik weet het 😐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Ik heb een vraag over Miles Morales. Inmiddels Platinum net als Spider-Man Remastered. Ik vond het alleen minder leuk om Platinum te halen. Ik heb dit spel gespeeld in Performance RT. MM is het eerste spel waarbij ik een New Game+ ben begonnen. Nu merkte ik tijdens het gamen dat MM wel wat bugs kent. Een van de meest rare was toen ik een 'geluidssample' wilde maken (watertoren). Zodra ik over de grond liep, werd de grond transparant, viel Miles door de grond heen en ging uiteindelijk 'dood'. Restart verhielp dat.

Door diverse bugs, ben ik benieuwd of mijn New Game+ wel zo uitpakte als dat hoort. Ik had verwacht dat m'n soundclips, m'n activiteiten uit de 'app', afgeronde cache locaties e.d. zou meenemen en dat ik uitsluitend de main story events hoefde te doen. Dus niet: kon ik weer al die dingen opzoeken en 'klusjes' doen die ik allang al heb gedaan. Dit deed wel afbreuk aan m'n speelplezier, omdat ik al heel veel had gedaan in m'n 'eerste playthrough'.

Mijn vraag is dus: klopt het dat je alleen je stats meeneemt naar een New Game+ (zoals je (skill) level) of zou je eigenlijk ook al die unlockables moeten meenemen?

Mocht iemand Platinum overwegen: speel het spel uit en ga pas in je New Game+ de rest doen. Misschien is dit voor sommigen super vanzelfsprekend. Voor mij is dat het niet. Zie dat sommigen na lange tijd weer een PS hebben, dus mogelijk ook voor hen interessant.

Volgende game wordt The Last of Us II. Voor zover ik weet is dit niet in 60fps? Hoop dat ik dit niet als gemis zal ervaren.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 10:35
wilmundo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:09:
Ik heb een vraag over Miles Morales. Inmiddels Platinum net als Spider-Man Remastered. Ik vond het alleen minder leuk om Platinum te halen. Ik heb dit spel gespeeld in Performance RT. MM is het eerste spel waarbij ik een New Game+ ben begonnen. Nu merkte ik tijdens het gamen dat MM wel wat bugs kent. Een van de meest rare was toen ik een 'geluidssample' wilde maken (watertoren). Zodra ik over de grond liep, werd de grond transparant, viel Miles door de grond heen en ging uiteindelijk 'dood'. Restart verhielp dat.

Door diverse bugs, ben ik benieuwd of mijn New Game+ wel zo uitpakte als dat hoort. Ik had verwacht dat m'n soundclips, m'n activiteiten uit de 'app', afgeronde cache locaties e.d. zou meenemen en dat ik uitsluitend de main story events hoefde te doen. Dus niet: kon ik weer al die dingen opzoeken en 'klusjes' doen die ik allang al heb gedaan. Dit deed wel afbreuk aan m'n speelplezier, omdat ik al heel veel had gedaan in m'n 'eerste playthrough'.

Mijn vraag is dus: klopt het dat je alleen je stats meeneemt naar een New Game+ (zoals je (skill) level) of zou je eigenlijk ook al die unlockables moeten meenemen?

Mocht iemand Platinum overwegen: speel het spel uit en ga pas in je New Game+ de rest doen. Misschien is dit voor sommigen super vanzelfsprekend. Voor mij is dat het niet. Zie dat sommigen na lange tijd weer een PS hebben, dus mogelijk ook voor hen interessant.

Volgende game wordt The Last of Us II. Voor zover ik weet is dit niet in 60fps? Hoop dat ik dit niet als gemis zal ervaren.
Dit is wel hoe het hoort trouwens.Ik heb de game in de eerste playtrough op 100% gezet. En inderdaad kun je nu alles opnieuw doen. Dit was bij Spider man op de PS4 trouwens ook zo. Hier hoef je gelukkig de onderzoeks centra niet opnieuw te doen om de map te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhero10
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08-2023

Bij Remastered ging het bij mij iig ook precies zoals bij jou en volgens mij ook zoals het hoort: je neemt enkel je stats mee, verder is het gewoon een 'nieuwe game/new game'. Voor het completen van de New Game+ trophy hoef je denk ik (net als bij Remastered) alleen de mainstory missies te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricto
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10 10:35

Ik kan je Sackboy aanraden. Deze speel ik samen met mijn vrouw. We hebben er samen echt erg veel lol mee.

Overcooked 1 + 2 hebben we op de PS4 al eens op 100% gezet. Was ook leuk, maar dat vond ik meer een party game. Waar dit echt een volwaardige game is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Je kunt het verhaal wellicht op 100% zetten, maar dat betekent niet dat je alle trophies hebt. Zo kan je de trophy 'Plus Plus' alleen krijgen na voltooiing van New Game+. Zie o.a. stap 3 in de volgende link: https://www.powerpyx.com/...les-trophy-guide-roadmap/

Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Nu ben ik zelf niet zo gevoelig voor 30fps (ik heb MM ook in 30fps gespeeld) maar ik denk niet dat je 60fps echt gaat missen. Uiteraard zie je het wanneer je snel met de camera heen en weer beweegt. Maar TLOU2 is niet een game met snelle actie, je speelt het meeste in stealth en de shootouts die je doet zijn vaak vanuit cover.

Ik ben zelf ook net met TLOU2 begonnen maar die graphics zijn echt jawdropping het is natuurlijk geen open world game, maar het ziet prachtig uit, vooral de belichting is erg goed gedaan. Cutscenes zijn ook indrukwekkend, acteer werk is top maar de animaties zijn echt next level, gezichtsuitdrukkingen en kleine bewegingen met vingers ed, als je op de details gaat letten is het echt verbluffend. Ik zit nog maar 14 uur in de game maar TLOU2 is mijn goty

En het draait weer super stabiel op de PS5, framerate is locked en ik ben nog geen enkel issue tegen gekomen.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:30
Tricto schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:22:
[...]

Dit is wel hoe het hoort trouwens.Ik heb de game in de eerste playtrough op 100% gezet. En inderdaad kun je nu alles opnieuw doen. Dit was bij Spider man op de PS4 trouwens ook zo. Hier hoef je gelukkig de onderzoeks centra niet opnieuw te doen om de map te kunnen zien.
Ik ben daar toevallig nu mee bezig. Eigenlijk alle side missions etc nu aan het doen. En daarna nog 1x NG+ voor het hoofdverhaal. Of kan ik beter nu NG+ starten en dan erna de side missions en collectables op pakken?

Misschien zie ik het verkeerd, maar zolang je alle trophys behalve de NG+ en de laatste skills trophy hebt, zit je goed?

[ Voor 9% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 15-12-2020 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Net ps5 gekocht.

Shiiit, ik heb een nieuwe telnummer en kan nu nuet inloggen op mijn psn account. Wacht nu al 40 minuten op Sony callcenter. LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
WinterX schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:15:
Net ps5 gekocht.

Shiiit, ik heb een nieuwe telnummer en kan nu nuet inloggen op mijn psn account. Wacht nu al 40 minuten op Sony callcenter. LOL
Herstelcode? Sowiso kan je beter een Authenticator gebruiken. Die sms kan soms heel lang op zich laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
giantgiantus schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:17:
[...]

Herstelcode? Sowiso kan je beter een Authenticator gebruiken. Die sms kan soms heel lang op zich laten wachten.
Backup codes heb ik niet... ehhhh..
Authenticator? Op android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04
giantgiantus schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:17:
[...]

WinterX schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:18:
[...]

Backup codes heb ik niet... ehhhh..
Authenticator? Op android?
Nou ja een authenticator is ook niet alles. Mocht je telefoon om wat voor reden dan ook gewiped zijn dan heb je aan je authenticator ook niets, en als je pech hebt kom je er niet meer in ook zonder de halve wereld te moeten verzetten om dit gereset te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orangelights23
schumi2004 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:32:
[...]

[...]

Nou ja een authenticator is ook niet alles. Mocht je telefoon om wat voor reden dan ook gewiped zijn dan heb je aan je authenticator ook niets, en als je pech hebt kom je er niet meer in ook zonder de halve wereld te moeten verzetten om dit gereset te krijgen.
& @WinterX Authy :) kan je op inloggen, dus zit niet vast aan een vast device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
  • Laatst online: 12-10 23:23
Ik heb iets raars denk ik vandaag heeft fortnite op de ps5 (denk ook op andere devices) een update gehad. Nu ziet het er op mijn scherm niet uit. Als ik kijk naar de output gegevens op mijn tv. is het full hd op een 4k oled tv. Ik heb een lg oled C7. Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand tips voor me. Voor de update was het wel 4k.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:55:
[...]

Ik ben daar toevallig nu mee bezig. Eigenlijk alle side missions etc nu aan het doen. En daarna nog 1x NG+ voor het hoofdverhaal. Of kan ik beter nu NG+ starten en dan erna de side missions en collectables op pakken?

Misschien zie ik het verkeerd, maar zolang je alle trophys behalve de NG+ en de laatste skills trophy hebt, zit je goed?
Mocht je een platinum trophy nastreven, dan raad ik aan om tot en met stap 3 te lezen van deze link: https://www.powerpyx.com/...les-trophy-guide-roadmap/

Enkele tips:
-elke Roxxon Lab of Hideout bevat tevens een cache. Als je deze Labs of Hideouts doet, pak deze dan mee. Anders moet je opnieuw een deel van de desbetreffende Lab of Hideout doen.

-Platinum kan uitsluitend met een NG+, vanwege de trophies 'Plus Plus' en 'Just the beginning'. Zie voor informatie over deze trophies wederom mijn link. Informatie over deze trophies bevatten geen spoilers.

-Crimes via de app kunnen bonus tokens opleveren. Probeer deze direct te pakken, want anders moet je deze crime opnieuw doen voor een bepaalde trophy.

-100x combo is ook een trophy. Ik heb deze gehaald toen ik tijdens een battle een vrij hoge combo count had. Er was 1 simpele vijand over. Die had geen wapen. Constant deze naar je toe trekken met een web, stukje lopen en repeat leverde ook een combo op van 100x. Eigenlijk super simpel op deze manier.

-of je alles in je bestaande save of in je NG+ gaat doen, hangt af hoe ver je bent. Heb je praktisch alleen het hoofdverhaal, dan zou ik zo veel mogelijk doen in je NG+. Op deze manier kan je level toe blijven nemen, terwijl in je eerste save je level tot max 20 gaat. Ik zat op 87 of meer procent toen ik NG+ deed. Daardoor voelde een hoop als een herhaling.

@Chaoss Dank voor je aanvulling. Ik ben benieuwd! Na de initiele kennismaking met Cyperpunk, moest ik mooie graphics zien. Dus ik heb een deel van God of War in 4k30 gespeeld. Zolang er geen snelle camerabewegingen nodig zijn of veel actie op het scherm, is het te doen. Niet ideaal voor mij, maar toch. Dus ik begrijp je. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door wilmundo op 15-12-2020 16:48 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 19:20

Dit is over het algemeen wel hoe New Game+ in games werkt. In het geval van games met een level en skilltree (zoals Spiderman) behoud je het level, de skills waar je punten in hebt gestopt, en je gear. De rest van de game reset in zijn geheel; dus main quests, side quests, unlockables, al die dingen die je over het algemeen op een kaart ziet staan.

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
[...]

[...]

Tip: Authy. Op die manier voorkom je dat je niets hebt aan een authenticator als je bv je toestel kwijtraakt.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:04
Orangelights23 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:38:
[...]

& @WinterX Authy :) kan je op inloggen, dus zit niet vast aan een vast device.
wilmundo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:53:
[...]

Tip: Authy. Op die manier voorkom je dat je niets hebt aan een authenticator als je bv je toestel kwijtraakt.
Thanks alle twee.
Zat net de site door te nemen, precies wat ik zoek. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Kazu schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:51:
[...]

Dit is over het algemeen wel hoe New Game+ in games werkt. In het geval van games met een level en skilltree (zoals Spiderman) behoud je het level, de skills waar je punten in hebt gestopt, en je gear. De rest van de game reset in zijn geheel; dus main quests, side quests, unlockables, al die dingen die je over het algemeen op een kaart ziet staan.
Duidelijk, dank (ook aan andere Tweakers die duidelijkheid hebben verschaft). NG+ voor een trophy is voor mij eenmalig en niet voor herhaling vatbaar.

Iets anders: ik heb een Sony Noise Canceling koptelefoon van enkele generaties terug: XM2. Met kabel werkt deze prima op de controller. Maar zoals vaker genoemd hier, het geluid is so so. M'n tv (LG) kan ook geluid uitsturen via bluetooth. Dat werkt eigenlijk prima met m'n koptelefoon. Ik heb de PS5 rechtstreeks moeten aansluiten op m'n tv, omdat ik via m'n soundbar geen hdr kreeg. Op deze manier kan ik m'n koptelefoon draadloos gebruiken. De microfoon zal dan niet werken, maar ik game toch niet online. Dus wellicht een tip voor mensen met een goede draadloze (niet gaming) koptelefoon: kijk of je tv bluetooth heeft :).

Ik overwoog een Arctis 7X (ook te gebruiken met Xbox), maar op bovengenoemde manier zie ik de meerwaarde van de Arctis niet zo in. Goed, misschien meer draagcomfort. Mocht ik toch een vergelijkbaar bedrag uitgeven, dan heb ik liever beter geluid en meer draagcomfort, bv met de in deze topic aangehaalde Beyerdynamic DT 770 of 990. Dank voor je uitgebreide bevindingen @laugh.

@Twixie Ik heb nog gekeken naar jouw lijstje van games die je aanraadde. Ik zie dat 'What remains of Edith Finch' te spelen is via Game Pass op de Xbox. In ongeveer 2-3 uur uit te spelen. Dat is prima. Keep you posted!

[ Voor 9% gewijzigd door wilmundo op 15-12-2020 17:15 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
[...]

[...]

Die van MS kan je gewoon backuppen middels iCloud. Ook Google kan je tegenwoordig backuppen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
wilmundo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:06:
[...]

Ik overwoog een Arctis 7X (ook te gebruiken met Xbox), maar op bovengenoemde manier zie ik de meerwaarde van de Arctis niet zo in. Goed, misschien meer draagcomfort. Mocht ik toch een vergelijkbaar bedrag uitgeven, dan heb ik liever beter geluid en meer draagcomfort, bv met de in deze topic aangehaalde Beyerdynamic DT 770 of 990. Dank voor je uitgebreide bevindingen @laugh.
Geen probleem. Ja als je echt zoekt naar betere geluids kwaliteit wilt, dan moet je gaan kijken bijvoorbeeld bij Sennheiser, Audio Technica, Beyerdynamic, AKG, etc.

Er is wel een maar, niet allemaal zijn geschikt voor plug and play. Je hebt soms dus een dedicated DAC en Amplifier nodig om het volle uit de headphone te halen. Ik had in mijn bevinding ook beschreven dat mijn DT 990 Pro 250 ohm echt waardeloos klonk via de headphone jack van de controller. Die jack heeft niet genoeg power om deze headphone te driven. Volume kreeg ik wel hoor uit de controller, hij kon heel luid maar het klonk niet goed.

Ik gebruik het onderstaande in combinatie met de USB -> optical device op de PS5 met mijn headphone. Dan snap je wel dat dit een wereld van verschil is versus de 3.5mm output van de controller :) . De onderstaande setup gebruik ik al heel lang, en is dus niet speciaal gekocht voor de PS5. En ja heerlijk een volume knop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xCHYAPfni2AmdyP-uKA5b4qgj4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ILamfJKL705jnqAlal0MFu45.jpg?f=fotoalbum_large

Maarja. Prijs kaartje is natuurlijk wel het dingetje. Op zich als je niet kieskeurig bent dan kan iemand ook gewoon tevreden zijn met elk andere setup, bijvoorbeeld de pulse headset van 100 euro of andere headsets. Ligt echt allemaal van de persoon af wat ie ervoor over heeft.

[ Voor 7% gewijzigd door laugh op 15-12-2020 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Heb Demon's Souls vorige week helemaal uitgespeeld, meerdere playthroughs, Platinum Trophy en heb nu zoiets van whats next?

Ben niet echt een die hard gamer, zijn maar een handje vol games die ik wel leuk vind en speel maar een release of iets is nog niet eens aangekondigd (Street Fighter 6, Elden Ring, GTA 6, FF7 deel 2)

Wat denken jullie? Nu verkopen (met winst) en over een half jaar of iets maar weer opnieuw aanschaffen?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
laugh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:33:
[...]
mijn DT 990 Pro 250 ohm ... Volume kreeg ik wel hoor uit de controller, hij kon heel luid maar het klonk niet goed.
Dit verbaast me eigenlijk. Hoe hoger de impedantie, hoe krachtiger de versterker moet zijn, of dus ook hoe stiller ze klinken met eenzelfde versterking. Meeste consumer headphones zitten maar aan 32 Ohm, en een output zoals op de DualSense is gewoon underpowered voor veel hogere impedanties. Dus 250 Ohm en luid lijken mij onverzoenbaar met een povere controller output.
Zelfs met mijn 80 ohm koptelefoon klonk het al te stil.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 15-12-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
laugh schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:33:
[...]

Geen probleem. Ja als je echt zoekt naar betere geluids kwaliteit wilt, dan moet je gaan kijken bijvoorbeeld bij Sennheiser, Audio Technica, Beyerdynamic, AKG, etc.

Er is wel een maar, niet allemaal zijn geschikt voor plug and play. Je hebt soms dus een dedicated DAC en Amplifier nodig om het volle uit de headphone te halen. Ik had in mijn bevinding ook beschreven dat mijn DT 990 Pro 250 ohm echt waardeloos klonk via de headphone jack van de controller. Die jack heeft niet genoeg power om deze headphone te driven. Volume kreeg ik wel hoor uit de controller, hij kon heel luid maar het klonk niet goed.

Ik gebruik het onderstaande in combinatie met de USB -> optical device op de PS5 met mijn headphone. Dan snap je wel dat dit een wereld van verschil is versus de 3.5mm output van de controller :) . De onderstaande setup gebruik ik al heel lang, en is dus niet speciaal gekocht voor de PS5. En ja heerlijk een volume knop.

[Afbeelding]

Maarja. Prijs kaartje is natuurlijk wel het dingetje. Op zich als je niet kieskeurig bent dan kan iemand ook gewoon tevreden zijn met elk andere setup, bijvoorbeeld de pulse headset van 100 euro of andere headsets. Ligt echt allemaal van de persoon af wat ie ervoor over heeft.
Nice, goed geluid heeft z'n prijs! Bedrijf opgezocht en ik moest direct denken aan een personage van The Wire: YouTube: The Wire: Shit Clay Davis Says | HBO

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:48:
[...]

Dit verbaast me eigenlijk. Hoe hoger de impedantie, hoe krachtiger de versterker moet zijn, of dus ook hoe stiller ze klinken met eenzelfde versterking. Meeste consumer headphones zitten maar aan 32 Ohm, en een output zoals op de DualSense is gewoon underpowered voor veel hogere impedanties. Dus 250 Ohm en luid lijken mij onverzoenbaar met een povere controller output.
Zelfs met mijn 80 ohm koptelefoon klonk het al te stil.
Ik snap wat je bedoelt, maar het blijkt dus ook aan andere factoren te hangen zoals de "sensitivity". De technische details weet ik niet precies, maar hier met mijn goedkopere headphone waar geen Ohm op staat klonk beter uit de controller. Uiteraard merkte ik hier meteen al dat voor hetzelfde volume niveau ik de 250 ohm hoger moet zetten om het volume te matchen van de "32" ohm, maar dan nog was het duidelijk dat de goedkopere beter klonk via de controller. Zelfs op gelijke geluidsniveau.

Het is duidelijk dat de controller underpowered en ongeschikt is voor dit soort type headphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laugh
  • Niet online
wilmundo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:00:
[...]

Nice, goed geluid heeft z'n prijs! Bedrijf opgezocht en ik moest direct denken aan een personage van The Wire: YouTube: The Wire: Shit Clay Davis Says | HBO
Van JDS labs heb ik ook wel goede verhalen gehoord. Kan je eventueel ook naar kijken. Zo zijn er wel meerdere. Maar ach ach, prijs 8)7 . Alleen voor de PS5 zou ik het niet doen nee, maar als je ook van plan bent om het vaker te gebruiken voor andere doeleinden is het misschien wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richie B
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-04 13:12
Ikzelf en 3 maten hebben de PS5 ook, de mijne is van 26 November, 2 van 4 December en eentje van 12 December.
Ondanks dat ik er erg blij mee ben, zeker een flinke upgrade tov de normale PS4, hebben alle 4 de consoles "last" van een soort buzz/oude koelkast tijdens het spelen of in menuschermen van een game....op het homescreen is de console niet te horen.
Hieronder een link met een filmpje wat het perfect weergeeft, exact hetzelfde. Herkennen jullie dit ook ?
YouTube: All Our PS5’s have Coil Whine! No Label Issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

wilmundo schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 17:06:
[...]

Iets anders: ik heb een Sony Noise Canceling koptelefoon van enkele generaties terug: XM2. Met kabel werkt deze prima op de controller. Maar zoals vaker genoemd hier, het geluid is so so. M'n tv (LG) kan ook geluid uitsturen via bluetooth. Dat werkt eigenlijk prima met m'n koptelefoon. Ik heb de PS5 rechtstreeks moeten aansluiten op m'n tv, omdat ik via m'n soundbar geen hdr kreeg. Op deze manier kan ik m'n koptelefoon draadloos gebruiken. De microfoon zal dan niet werken, maar ik game toch niet online. Dus wellicht een tip voor mensen met een goede draadloze (niet gaming) koptelefoon: kijk of je tv bluetooth heeft :).
Dat werkt wel maar vergeet niet dat je TV game mode dan uitzet waardoor je input lag een stuk hoger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AppleFan2007
tweaker013 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 16:44:
Ik heb iets raars denk ik vandaag heeft fortnite op de ps5 (denk ook op andere devices) een update gehad. Nu ziet het er op mijn scherm niet uit. Als ik kijk naar de output gegevens op mijn tv. is het full hd op een 4k oled tv. Ik heb een lg oled C7. Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand tips voor me. Voor de update was het wel 4k.
ik heb ook het zelfde probleem, de kleuren zien er soms veel te helder uit.

Acties:
  • +6 Henk 'm!
Leuk. Valhalla haalt net een nieuwe update binnen en de game heeft nu ondersteuning voor Force triggers :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker013
  • Laatst online: 12-10 23:23
AppleFan2007 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:42:
[...]

ik heb ook het zelfde probleem, de kleuren zien er soms veel te helder uit.
Ik kan er niets ove vinden online heel vreemd. Ik dacht al waar is veel zo onscherp. Ik ben 4k gewend ook de map leek een stuk groter. Ik heb hem verwijderd en een herinstallatie gedaan maar helaas. Wanneer ik naar het home scherm ga vanuit fortnite ziet dit er niet uit. Wanneer ik de game afsluit schiet hij weer naar de juiste resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik verwacht geen groot nieuws a la een nieuwe game aankondiging maar misschien wel een PS5 versie voor Death Stranding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:23
Is er hier iemand die ook op een lg cx series speelt? Zo ja krijg jij de melding dat de game mode aan gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-10 21:32

DarkSide

theres no place like ::1

Technofreakz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:19:
Is er hier iemand die ook op een lg cx series speelt? Zo ja krijg jij de melding dat de game mode aan gaat?
Volgens mij ondersteund de PS5 de ALLM mode (nog) niet.

De SXS zet je tv wel automagisch op game mode.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Donstil schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:48:
Leuk. Valhalla haalt net een nieuwe update binnen en de game heeft nu ondersteuning voor Force triggers :)
Ik wordt steeds vaker beloond voor het feit dat ik vaak oudere games speel :P Valhalla staat nog op mijn todo list.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technofreakz
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19:23
DarkSide schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:18:
[...]

bedankt voor jou antwoord, nu weet ik dat alles juist is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brogala
  • Niet online
Chaoss schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:24:
[...]

Ik wordt steeds vaker beloond voor het feit dat ik vaak oudere games speel :P Valhalla staat nog op mijn todo list.
Eigenlijk de enige games die ik nog vertrouw zijn Sony First-Party exclusives en Rockstar games (op console). Gelukkig heb ik van mijn gehele library maar één game gepre-ordered, namelijk TLOU2. En dat is waarschijnlijk ook de meest polished game die ik ooit heb gespeeld. Bijna alle games speel ik wat later, zitten geen nadelen aan behalve mogelijk online gespoiled worden.

//

Ik ben erg benieuwd naar Returnal. Het ziet er voor mij niet bijzonder interessant uit op de gameplay video maar het concept klinkt leuk. Hopelijk wat meer footage komende maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadowkid053
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-10 01:50
Heb nu de issue dat als ik de PS5 uit rust modus haal ik een static scherm krijg wat zo nu en dan zwart knippert. Na een powercycle heb ik weer beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz

Sackboy, Overcooked en Lego Harry Potter spelen wij op het moment. Unravel 2 schijnt ook goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Chaoss schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 15:52:
[...]

Nu ben ik zelf niet zo gevoelig voor 30fps (ik heb MM ook in 30fps gespeeld) maar ik denk niet dat je 60fps echt gaat missen. Uiteraard zie je het wanneer je snel met de camera heen en weer beweegt. Maar TLOU2 is niet een game met snelle actie, je speelt het meeste in stealth en de shootouts die je doet zijn vaak vanuit cover.

Ik ben zelf ook net met TLOU2 begonnen maar die graphics zijn echt jawdropping het is natuurlijk geen open world game, maar het ziet prachtig uit, vooral de belichting is erg goed gedaan. Cutscenes zijn ook indrukwekkend, acteer werk is top maar de animaties zijn echt next level, gezichtsuitdrukkingen en kleine bewegingen met vingers ed, als je op de details gaat letten is het echt verbluffend. Ik zit nog maar 14 uur in de game maar TLOU2 is mijn goty

En het draait weer super stabiel op de PS5, framerate is locked en ik ben nog geen enkel issue tegen gekomen.
Bizar dat TLOU2 een PS4 (pro) game is, zo goed ziet het eruit. Wel jammer dat de volgende Naughty Dog game nog even gaat duren. Hopelijk komen ze nog met een story DLC met PS5 upgrade. Ben benieuwd wat zij uit de PS5 kunnen halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:46
Wilde deze jullie niet onthouden

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/grqpfa6eke561.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

DarkSide schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:18:
[...]

Klopt, ik kan game modus op mijn Samsung TV niet op automatisch zetten met de PS5 terwijl dat wel kan met de PS4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-10 01:23

H.Boss

Hugo Boss

Bij mij gaat de TV(Samsung QLED Q74T) automatisch in game mode als de PS5 gestart wordt. En als ik een 4K Bluray afspeel via de PS5 dan schakelt die automatisch game mode uit en daarna weer in als ik terugkeer naar het Playstation menu. Dus werkt geheel automatisch allemaal.

[ Voor 16% gewijzigd door H.Boss op 15-12-2020 22:57 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackEyedAngel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:15

BlackEyedAngel

Just a decent guy

kazuka schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:19:
Ik verwacht geen groot nieuws a la een nieuwe game aankondiging maar misschien wel een PS5 versie voor Death Stranding?

[Twitter]
Ik vind hem nu op m'n PS4 Pro al supermooi, en met de huidige 30 fps stabiel al vloeiend spelen, kan weinig bedenken dat een PS5 patch/update echt zou toevoegen, behalve misschien de laadtijden oid..

[ Voor 4% gewijzigd door BlackEyedAngel op 16-12-2020 04:00 ]

It is possible to commit no mistakes and still lose. That is not a weakness, that is life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rouge Baste
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 08:10
Technofreakz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:19:
Ik heb het wel eens gezien maar nu je het zegt, al even niet meer. Zojuist ook nog even gecontroleerd en alleen de melding dat er HDR gebruikt wordt, niets over de game modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:13

Denko

|{ing Øf ßlitz

[Twitter]
Nou, nog mensen hun wekker vannochtend om 5 uur gezet zodat ze live konden horen welk pachinko spelletje ze uitbrengen?

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • +1 Henk 'm!
yinx84 schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 22:11:
Wilde deze jullie niet onthouden
Bijzondere vorm van humor wel :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dode mus noemen ze dat :
There are no game announcements today. The updates that we have planned today are purely to celebrate our anniversary and to thank you all for the support that you have given us these past 5 years.
A few more updates to come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Denko schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:42:
[...]

Nou, nog mensen hun wekker vannochtend om 5 uur gezet zodat ze live konden horen welk pachinko spelletje ze uitbrengen?
Je bent in de war met Konami denk ik. Kojima blijft ver weg van pachinko spelletjes gok ik zo :P

Maar helaas, geen PS5 update voor Death Stranding. De PC versie is best goed te noemen, had gehoopt dat ze die verbeteringen ook naar de PS5 zouden brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Ja super jammer. Toch wel weinig games krijgen een mooie ps5 upgrade. Had ik stiekem meer van verwacht.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennisdn
kazuka schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:27:
[...]

Je bent in de war met Konami denk ik.
Bij het woord Konami hoor ik intern direct “Omhoog Omhoog Omlaag Omlaag Links Rechts Links Rechts B A Start”....

Krijg dat er nooit van m’n leven meer uit -O-

[ Voor 24% gewijzigd door Dennisdn op 16-12-2020 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:13

Denko

|{ing Øf ßlitz

kazuka schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:27:
[...]

Je bent in de war met Konami denk ik. Kojima blijft ver weg van pachinko spelletjes gok ik zo :P

Maar helaas, geen PS5 update voor Death Stranding. De PC versie is best goed te noemen, had gehoopt dat ze die verbeteringen ook naar de PS5 zouden brengen.
Je hebt helemaal gelijk, ik koppel de 2 toch behoorlijk nog in mijn hoofd. Konami zat ik idd aan te denken

Maar het blijken dus hoodies oid te zijn

[ Voor 4% gewijzigd door Denko op 16-12-2020 09:07 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Welke (oude) games draaien al op 60fps en of 4k, hoop op the witcher en rdr2

-Days gone
-Destiny 2
-borderlands 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
bikabob schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:57:
Welke (oude) games draaien al op 60fps en of 4k, hoop op the witcher en rdr2

-Days gone
-Destiny 2
-borderlands 3
Dit kan je hier zien: https://www.resetera.com/...mes-with-benefits.322747/.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bikabob
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 09-02-2021
Danku, valt beetje tegen qua 4k/60fps van oude games dus. Hopelijk komt er snel meer, lijkt me niet heel lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Rouge Baste schreef op woensdag 16 december 2020 @ 07:41:
[...]

Ik heb het wel eens gezien maar nu je het zegt, al even niet meer. Zojuist ook nog even gecontroleerd en alleen de melding dat er HDR gebruikt wordt, niets over de game modes.
Hier op de C9 ook enkel HDR mode, schakelt niet over op game

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Pagina: 1 ... 50 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord