Dan is het in orde toch als ze het alle 4 hebben? Het is in ieder geval consistent.Richie B schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:13:
Ikzelf en 3 maten hebben de PS5 ook, de mijne is van 26 November, 2 van 4 December en eentje van 12 December.
Ondanks dat ik er erg blij mee ben, zeker een flinke upgrade tov de normale PS4, hebben alle 4 de consoles "last" van een soort buzz/oude koelkast tijdens het spelen of in menuschermen van een game....op het homescreen is de console niet te horen.
Hieronder een link met een filmpje wat het perfect weergeeft, exact hetzelfde. Herkennen jullie dit ook ?
YouTube: All Our PS5’s have Coil Whine! No Label Issue!
Op die filmpjes kan ik het allemaal maar moeilijk horen. Mijn eigen ervaring. De PS5 is onhoorbaar als ik in het PS OS zit. Als ik een game opstart, dan hoor ik de fan. Die maakt constant eenzelfde fangeluid. Niet hoorbaar tijdens het gamen met geluid. Heel duidelijk hoorbaar als je in laadschermen/menu van de game zit met weinig geluid.Richie B schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:13:
Ikzelf en 3 maten hebben de PS5 ook, de mijne is van 26 November, 2 van 4 December en eentje van 12 December.
Ondanks dat ik er erg blij mee ben, zeker een flinke upgrade tov de normale PS4, hebben alle 4 de consoles "last" van een soort buzz/oude koelkast tijdens het spelen of in menuschermen van een game....op het homescreen is de console niet te horen.
Hieronder een link met een filmpje wat het perfect weergeeft, exact hetzelfde. Herkennen jullie dit ook ?
Ik ga me daar echt niet druk om maken. De PS5 is niet fluisterstil, maar een miljard keer zo stil als mijn PS4 en Pro die ik heb gehad.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Nee maar je kan per hdmi-poort instellingen opslaan. Althans ik heb de settings van resetera overgenomen en HDMI 4 (waar mijn PS5 in zit) draait altijd onder game modus. Alleen als een game geen HDR heeft dan moet ik de hoeveelheid OLED LIGHT terugschroeven van 100 naar 70 en dat doe ik handmatig. Geen idee of dat handiger kanTechnofreakz schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 19:19:
Is er hier iemand die ook op een lg cx series speelt? Zo ja krijg jij de melding dat de game mode aan gaat?
Vraagje m.b.t. Spiderman MM (weet niet zo zeker of ik dat hier of in het desbetreffende Spiderman topic moet plaatsen..).
Ik lees op sommige websites dat je de PS4 versie van Spiderman MM kan kopen en deze gratis kan upgraden naar de PS5 versie. Vanuit daar zou je de Spiderman remasterd versie kunnen aanschaffen voor +- €20,-. Klopt dat?
Ik lees op sommige websites dat je de PS4 versie van Spiderman MM kan kopen en deze gratis kan upgraden naar de PS5 versie. Vanuit daar zou je de Spiderman remasterd versie kunnen aanschaffen voor +- €20,-. Klopt dat?
[ Voor 4% gewijzigd door R0y. op 16-12-2020 10:33 ]
Is het verschil echt veel mooier dan de automatische instellingen?D. Ninjai schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:59:
[...]
Nee maar je kan per hdmi-poort instellingen opslaan. Althans ik heb de settings van resetera overgenomen en HDMI 4 (waar mijn PS5 in zit) draait altijd onder game modus. Alleen als een game geen HDR heeft dan moet ik de hoeveelheid OLED LIGHT terugschroeven van 100 naar 70 en dat doe ik handmatig. Geen idee of dat handiger kan
Wil van het weekend er eens mee gaan spelen
"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!
Ik kan bevestigen dat ik vanuit de ps5 versie de optie krijg om de remastered upgrade te doen. Wel nooit PS4 versie gehad.R0y. schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:30:
Vraagje m.b.t. Spiderman MM (weet niet zo zeker of ik dat hier of in het desbetreffende Spiderman topic moet plaatsen..).
Wat bedoel je met automatische instellingen? Er zijn behoorlijk veel presets aanwezig met allemaal "standaard" settings.cypher21 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:33:
[...]
Is het verschil echt veel mooier dan de automatische instellingen?
De technicolor voor HDR en ISF voor SDR (light of darkroom) zijn standaard de beste presets om vanuit uit te gaan. Die heb ik hier en daar wat getweaked naar wat ik mooi vind. Ik ga er van uit dat je de standaard preset de "automatische instellingen" vindt. Wat belangrijk is dat je de juiste witbalans kiest en kleuren niet oververzadigd zijn. De juiste witbalans is veelal de optie warm 2 of w40-50. Veel mensen vinden dat beeld te oranje. Dat komt omdat je al je hele leven naar veel te blauwe schermen hebt zitten kijken. Een juiste witbalans is echt key voor een mooi plaatje.
Voor gaming wordt de HDR game of pc modus aangeraden door de veel lagere input lag dan andere presets. Probleem van die settings vind ik dat ik het plaatje veel minder mooi vindt dan de presets die ik gebruik voor tv/films (technicolor of ISF preset)
[ Voor 3% gewijzigd door Hulleman op 16-12-2020 11:13 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Death stranding schreeuwt om DualSense support. Daar zouden ze zulke gave dingen mee kunnen doen...kazuka schreef op woensdag 16 december 2020 @ 08:27:
[...]
Je bent in de war met Konami denk ik. Kojima blijft ver weg van pachinko spelletjes gok ik zo
Maar helaas, geen PS5 update voor Death Stranding. De PC versie is best goed te noemen, had gehoopt dat ze die verbeteringen ook naar de PS5 zouden brengen.
Moet zeggen dat het wel een tikkie tegen valt.Chaoss schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 20:24:
[...]
Ik wordt steeds vaker beloond voor het feit dat ik vaak oudere games speelValhalla staat nog op mijn todo list.
Er zou met de verschillende bogen wel wat meer gedaan kunnen zijn.
Nu is er iets van weerstand maar lijkt met alle bogen dezelfde. Wordt ook niet "zwaarder" als je harder aanspant ofz.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Was dat voor of na de update?Donstil schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:45:
[...]
Moet zeggen dat het wel een tikkie tegen valt.
Er zou met de verschillende bogen wel wat meer gedaan kunnen zijn.
Nu is er iets van weerstand maar lijkt met alle bogen dezelfde. Wordt ook niet "zwaarder" als je harder aanspant ofz.
"Assassin's Creed Valhalla update 1.10 - now supports trigger haptics"
Nee dat is na 1.10 idd.Shaker74 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 12:59:
[...]
Was dat voor of na de update?
"Assassin's Creed Valhalla update 1.10 - now supports trigger haptics"
Gisteren mijn eerste crash gehad. DIRT 5 sloot maar zo af met een error screen.
Ik had ook al dat de game startte zonder geluid, later in het hoofdmenu kwam het terug.
Ik had ook al dat de game startte zonder geluid, later in het hoofdmenu kwam het terug.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik moet zeggen dat het onder de standaard instellingen al belachelijk mooi eruit zag, maar ik heb het toch gedaan want het zal vast goed uitgedacht en getest zijn door die gamer. Blijft wel smaakgevoelig maar het is wel lekker makkelijk om het gewoon over te nemen en het idee te hebben dat je met zo goed mogelijke settings speelt. Wel bizar dat het niet langer plug en play is maar dat je nu ook nog eens hierover moet nadenken maar het hoort het gewoon bij.cypher21 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:33:
Is het verschil echt veel mooier dan de automatische instellingen?
Sluit me verder aan bij Hulleman, je gaat schrikken als je warm2 gaat selecteren maar dat is even wennen en dan wil je niet meer terug.
[ Voor 8% gewijzigd door D. Ninjai op 16-12-2020 13:22 ]
Dus...
Wel grappig dat Amerikaanse media er zoveel aandacht aan besteed. De beelden van mensen die bij de voordeur van een Gamestop in een slaapzak liggen blijven op deze manier tot maart 2021 nog realiteit
Wel grappig dat Amerikaanse media er zoveel aandacht aan besteed. De beelden van mensen die bij de voordeur van een Gamestop in een slaapzak liggen blijven op deze manier tot maart 2021 nog realiteit
Horizon zero Dawn (complete edition) is nu een tientje bij Game Mania. Deze wil ik toch nog wel even meepikken voordat deel 2 uitkomt.
Edit: verkeerd gelezen blijkbaar hahaIlex schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:34:
Horizon zero Dawn (complete edition) is nu een tientje bij Game Mania. Deze wil ik toch nog wel even meepikken voordat deel 2 uitkomt.
[ Voor 17% gewijzigd door Vildhjarta op 16-12-2020 16:50 ]
Leuke kerst "accessoires"... heet je vrouw/vriendin/man/vriend (partner) soms Roos ?EValentino schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:02:
Ik heb met een maatje de stoute schoenen aangetrokken en de kappen van ons PS5’s zwart laten spuiten, superblij met het resultaat!
[Afbeelding]
Ik snap eigenlijk niet waarom Sony niet gewoon custom plates gaat verkopen of het wel toestaat (via licenties).
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Netjes!EValentino schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:02:
Ik heb met een maatje de stoute schoenen aangetrokken en de kappen van ons PS5’s zwart laten spuiten, superblij met het resultaat!
[Afbeelding]
Hoe en waar heb je dat precies gedaan?
Ik ben langs een lokale autospuiter gegaan, want ik wilde het wel echt netjes gedaan hebben, anders kon ik net zo goed een spuitbus bij de action halen. Het resultaat is dat het lijkt alsof de PS5 zo van de band is gerold, het is echt superstrakFMS schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:27:
[...]
Netjes!
Hoe en waar heb je dat precies gedaan?
Bij Wehkamp ook.Ilex schreef op woensdag 16 december 2020 @ 16:34:
Heb hem meteen maar besteld.
Ben erg benieuwd naar deze game!
Days Gone uitgespeeld, en dan nu voor het eerst een disc in die drive (tlou2) valt reuze mee dat geluid... beetje suizen niks geen gebrom
@AeronNL 1 van mijn favorieten! Top game
[ Voor 14% gewijzigd door Cardwizard op 16-12-2020 19:35 ]
Puur uit nieuwsgierigheid, wat kost je zoiets?EValentino schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:31:
[...]
Ik ben langs een lokale autospuiter gegaan, want ik wilde het wel echt netjes gedaan hebben, anders kon ik net zo goed een spuitbus bij de action halen. Het resultaat is dat het lijkt alsof de PS5 zo van de band is gerold, het is echt superstrak
Ik vind het geluid van de disc drive ook erg meevallen, stoor me er totaal niet aan.Cardwizard schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:15:
Days Gone uitgespeeld, en dan nu voor het eerst een disc in die drive (tlou2) valt reuze mee dat geluid... beetje suizen niks geen gebrom
Cool, ik lees eigenlijk alleen maar goede reviews!
Ik heb tlou2 ook gekocht bij Wehkamp voor €26.
Mooie deal ook, en ben er heel benieuwd naar!
Ik heb 50 euro betaald.Rck010 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:43:
[...]
Puur uit nieuwsgierigheid, wat kost je zoiets?
You gonna have a good timeAeronNL schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:53:
[...]
Ik heb tlou2 ook gekocht bij Wehkamp voor €26.
Mooie deal ook, en ben er heel benieuwd naar!
Ik ben een sporadische gamer. Echt maar 1 a 2 keer per maand ofzo en dan vooral race games.
Ondanks dat ik maar weinig game, en weinig games heb, zit ik op mijn 1 TB PS4 Pro regelmatig met melding dat een update niet kan downloaden vanwege volle harde schijf. Die is met 10 games al vol, Gran Turismo neemt 112GB aan installatie terwijl ik die op disc heb.
Daarnaast is 't sowieso elke keer raak dat ik moet updaten en als 't dus is vastgelopen vanwege volle HD ben ik eerst bezig met dingen verwijderen en vervolgens zowel software van de PS4 als de Game updaten waarna ik haast een uur verder ben soms en m'n vrije tijd er al weer op zit.
Erg vervelend en verlang dan steeds terug naar vroeger toen je binnen halve minuut aan het spelen was.
Ik zie dat de PS5 ook maar 1TB heeft terwijl gok ik de games alleen maar groter zullen zijn. Oké kan je oplossen met een externe HD maar vind ik nog wel schrijnend dat ongemak en extra device.
Maar is er wellicht wel eea verbeterd waardoor ik toch bovenstaande ongemak minder zal hebben met de PS5?
Ondanks dat ik maar weinig game, en weinig games heb, zit ik op mijn 1 TB PS4 Pro regelmatig met melding dat een update niet kan downloaden vanwege volle harde schijf. Die is met 10 games al vol, Gran Turismo neemt 112GB aan installatie terwijl ik die op disc heb.
Daarnaast is 't sowieso elke keer raak dat ik moet updaten en als 't dus is vastgelopen vanwege volle HD ben ik eerst bezig met dingen verwijderen en vervolgens zowel software van de PS4 als de Game updaten waarna ik haast een uur verder ben soms en m'n vrije tijd er al weer op zit.
Erg vervelend en verlang dan steeds terug naar vroeger toen je binnen halve minuut aan het spelen was.
Ik zie dat de PS5 ook maar 1TB heeft terwijl gok ik de games alleen maar groter zullen zijn. Oké kan je oplossen met een externe HD maar vind ik nog wel schrijnend dat ongemak en extra device.
Maar is er wellicht wel eea verbeterd waardoor ik toch bovenstaande ongemak minder zal hebben met de PS5?
Nee. Nou ja, deels. De snelle SSD zorgt ervoor dat er minder (dezelfde) assets op meerdere plekken op de schijf/disc hoeven te staan. Zal per spel verschillen. Je kunt het beste een externe schijf eraan hangen en daar je PS4 spellen op installeren, en de interne SSD voor de PS5 games gebruiken. Maar dat is mijn mening.Hertog_Martin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:06:
Ik ben een sporadische gamer. Echt maar 1 a 2 keer per maand ofzo en dan vooral race games.
Is dat harde schijf hangen aan een PS5 al te doen? Want hij crashde op het begin heel veel als je eentje aanhing.Exorcist schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:13:
[...]
Nee. Nou ja, deels. De snelle SSD zorgt ervoor dat er minder (dezelfde) assets op meerdere plekken op de schijf/disc hoeven te staan. Zal per spel verschillen. Je kunt het beste een externe schijf eraan hangen en daar je PS4 spellen op installeren, en de interne SSD voor de PS5 games gebruiken. Maar dat is mijn mening.
Hier heb ik er eentje van 1TB aanhangen voor wat PS4 games, geen problemen.Cordon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:17:
[...]
Is dat harde schijf hangen aan een PS5 al te doen? Want hij crashde op het begin heel veel als je eentje aanhing.
Hmm, maar weer eens proberen dan. Had ‘t ook, alles crashde om de haverklap.Exorcist schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:18:
[...]
Hier heb ik er eentje van 1TB aanhangen voor wat PS4 games, geen problemen.
Vanavond kreeg ik wil een keer de melding dat hij naar spel modus ging... lijkt dus niet helemaal lekker te werken.cypher21 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:30:
[...]
Hier op de C9 ook enkel HDR mode, schakelt niet over op game
Als ik wil dat GT Sport sneller installeert wil ik die dan niet op de PS5's SSD? Of gaat backward compatible en de SSD niet goed samen?Exorcist schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:13:
[...]
Nee. Nou ja, deels. De snelle SSD zorgt ervoor dat er minder (dezelfde) assets op meerdere plekken op de schijf/disc hoeven te staan. Zal per spel verschillen. Je kunt het beste een externe schijf eraan hangen en daar je PS4 spellen op installeren, en de interne SSD voor de PS5 games gebruiken. Maar dat is mijn mening.
Natuurlijk wel, dan (zeker bij GT sport) ben je beter af met de SSD. Maar je kunt de standaard opslaglocatie voor specifiek PS4 games toewijzen aan (een evt. aanwezige) externe HDD. Hoe je het verder invult moet je zelf weten, PS4 games die ik vaak speel en veel laadtijd vereisen zet ik op SSD. Idem voor de XSX, Forza Horizon 4 staat ook op de SSD ipv externe HDD.Hertog_Martin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:33:
[...]
Als ik wil dat GT Sport sneller installeert wil ik die dan niet op de PS5's SSD? Of gaat backward compatible en de SSD niet goed samen?
Ik zie op de ps5 YouTube app staan.
Betekent dit alle YouTube video's in hdr te zien zijn? Ook al is het filmpje niet in hdr kwaliteit
Betekent dit alle YouTube video's in hdr te zien zijn? Ook al is het filmpje niet in hdr kwaliteit
Vraagje, heb je al eens aan gedacht om games te streamen (PS Now, Stadia, ooit Luna)? Mits de lag het toestaat voor racegames lijkt me dit niet zo slecht, zeker als je amper tijd hebt. Geen gedoe met installeren, updaten, plaats vrij maken en dat voor een fractie van de prijs.Hertog_Martin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:06:
...
Als je volgend jaar de nieuwe Gran Turismo wil spelen zal je natuurlijk wel een PS5 nodig hebben. 😃
Zowel voor de PS4 als PS5 is het aan te raden een SSD/HDD eraan te hangen. Scheelt op die manier al heel wat.
PSN: Zwartkijker
Al de ps5 hebben hier gewoon last van. De ene is er wat gevoeliger voor als de andere en de meeste zal het niet eens opvallen als ze het geluid van de tv/speakers op staan hebben.Richie B schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 18:13:
Ik stoor me er ook niet enorm aan maar vind wel dat ze dit beter voor elkaar hadden moeten hebben. De Xbox series x heeft het namelijk niet dus het kan wel goed.
Ik heb wel de versie met de stille fan dus misschien valt de Coil whine hierdoor nog net iets meer op
Zorg dat je 100GB-ish aan ruimte over hebt, zet auto update aan en laat de PS4 in rest mode staan, dat lost 90% van je problemen op.Hertog_Martin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:06:
Als je dit niet hetzelfde op een PS5 doet zal je afgezien van dat updaten misschien iets sneller gaat tegen dezelfde problemen aanlopen.
Maar er zal wel weer een reden zijn dat rest mode & auto update niet gebruikt worden (eng, stroom, zwarte magie)?
PlayStation 5 Immortals Fenyx Rising Limited Edition: ~ € 40,00: https://www.amazon.co.uk/...Limited-PS5/dp/B08HP3JHZ7.
[ Voor 14% gewijzigd door Jumpman op 17-12-2020 07:10 ]
Hoe kan ik zien welke versie ik heb? Moet je hem dan echt open maken of kun je het zien aan een serienummer o.i.d.? Overigens heb ik de PS5 op een licht gezoem na nog nooit gehoord, dus ik zal dan vast de stille versie hebben.
@Dennisdn zoals verwacht is die hele storm van mensen die zich zorgen maken over het geluid van de ps5 weer gaan liggen. Tis altijd bij nieuwe hardware en software. Mensen gaan dan minutieus controleren of ze niets horen met hun oor op de console etc. Na verloop van tijd daalt het besef in dat het een apparaatje is van 500€ en dat je er gewoon lekker op kan gamen.
Met andere woorden geniet gewoon lekker van je spelcomputer en laat je niet gek maken door internet.
Met andere woorden geniet gewoon lekker van je spelcomputer en laat je niet gek maken door internet.
Digital Foundry heeft ook Spider-man Remastered geanalyseerd en ook de Performance RT meegenomen al.
Of als je het liever leest:
https://www.eurogamer.net...-remastered-tech-analysis
Of als je het liever leest:
https://www.eurogamer.net...-remastered-tech-analysis
Helaas wel. Netflix net zo. Kansloos.Evertt schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:21:
Ik zie op de ps5 YouTube app staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 17-12-2020 08:20 ]
Verwijderd
Een apparaatje wat gewoon weer eens niet af is, en als mensen daar 499 euro voor hebben of soms het dubbele? Nee dan ben je voor Sony wel een hele gemakkelijke consument, ontwerp en produceer het maar zo goedkoop mogelijk want verkopen doen we het toch wel.giantgiantus schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:39:
@Dennisdn zoals verwacht is die hele storm van mensen die zich zorgen maken over het geluid van de ps5 weer gaan liggen. Tis altijd bij nieuwe hardware en software. Mensen gaan dan minutieus controleren of ze niets horen met hun oor op de console etc. Na verloop van tijd daalt het besef in dat het een apparaatje is van 500€ en dat je er gewoon lekker op kan gamen.
Ik heb beide systemen, de PlayStation 4 Pro (3e serie) en sinds kort de Xbox series X, de PlayStation 5 komt hier heus wel maar dan wel een verbeterde en kleiner model dan dit gedrocht.
Hier ook en PlayStation 4 Pro (ook de laatste generatie), mijn PlayStation 5 is even stil tot nu toe. Maar ik wil ook wel graag een compacter apparaat. Zodra er een nieuw ontwerp komt verkoop ik de PlayStation 5 en koop het nieuwe ontwerp.Verwijderd schreef op donderdag 17 december 2020 @ 08:24:
[...]
Een apparaatje wat gewoon weer eens niet af is, en als mensen daar 499 euro voor hebben of soms het dubbele? Nee dan ben je voor Sony wel een hele gemakkelijke consument, ontwerp en produceer het maar zo goedkoop mogelijk want verkopen doen we het toch wel.
Ik heb beide systemen, de PlayStation 4 Pro (3e serie) en sinds kort de Xbox series X, de PlayStation 5 komt hier heus wel maar dan wel een verbeterde en kleiner model dan dit gedrocht.
Neen (en ben het dus ook niet eens met @Hulleman ). Het betekent dat SDR content in een HDR container gestopt wordt. Daarmee wordt het niet ineens 'geupscaled' naar HDR en je kijkt ook niet in HDR naar dergelijke content. HDR is qua kleuren en helderheid een superset van SDR, dus je kan perfect SDR content weergeven binnen HDR.Evertt schreef op woensdag 16 december 2020 @ 23:21:
Het grootste nadeel is echter dat de meeste TVs aparte instellingen hebben voor SDR en HDR content. Met hoe de PS5 werkt, is er dus geen mogelijkheid om daar onderscheid in te maken en wordt al je SDR content weergegeven met je HDR instellingen. Wat de gevolgen zijn van de PS5 implementatie hangt dus wel heel erg af van je TV. Ook een nadeel is dat je via je TV nog onmogelijk kan zien of de content (film, game...) al dan niet HDR is, want je TV geeft sowieso HDR aan.
Nu, ik moet toegeven dat ik met de Netflix app nog niet getest heb. Echter zien SDR games er voor mij gewoon krek hetzelfde uit als op mijn PS4 vroeger (de PS4 heeft wel een correcte/betere implementatie). Dus ze worden alleszins niet geëxtrapoleerd naar de grotere kleuren- en brightness-ruimte van HDR.
Ik had dus een hele luidruchtige versie. Constant een soort van rrrrrrrrrr geluid. Deze is nu omgeruild door Sony en deze is aanmerkelijk stiller. Tuurlijk hoor ik hem nog steeds wel maar wat ik nu heb is niet storend. Wat ik hiervoor had was gewoon mega irritant.giantgiantus schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:39:
Er zijn dus wel degelijk PS5's met teveel herrie.
Maar wat je zegt klopt zeker. Als ik een nieuw apparaat koop dan hoor ik altijd alles en let ik overal op. Na verloop van tijd hoor je het niet meer.
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Daar was ik ook een beetje huiverig voor, maar tot op heden gaat het zonder problemen hier. Ik heb een disk versie waar ik een paar dagen geleden mijn 8TBCordon schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:17:
[...]
Is dat harde schijf hangen aan een PS5 al te doen? Want hij crashde op het begin heel veel als je eentje aanhing.
Dit gaat tot op heden dus prima. Ik zet de PS5 ook gewoon in rust-modus i.p.v. helemaal uit.
No problems, as of yet
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Bedankt!Jumpman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:09:
PlayStation 5 Immortals Fenyx Rising Limited Edition: ~ € 40,00: https://www.amazon.co.uk/...Limited-PS5/dp/B08HP3JHZ7.
Is er hier ergens een thread specifiek om PS5 deals te delen met elkaar?
Edit:
En een tweede vraagje: is er ergens een site waar je kan checken welke modes een spel heeft op PS5? Bijvoorbeeld deze Immortals, draait dat op 60 fps? 4K? Upscaled 4K?
En of er support is voor de Dual Sense features?
Ik heb ook een PC, dus mocht dit louter aan 30 fps draaien koop in het liever op PC, maar indien ik zou weten dat een spel aan 60 fps 4K kan draaien, zou ik wschl de PS5 versie verkiezen, zeker indien ik zou weten dat er gebruik zou gemaakt worden van de Dual Sense features!
[ Voor 45% gewijzigd door PearlChoco op 17-12-2020 09:54 ]
Niet echt. Maar zoals hierboven ook al aangehaald, is het een kwestie van wat beter plannen. Zorg dat je altijd genoeg diskspace vrij hebt voor updates. Verder zet je auto-update en Rest Mode aan. Dan downloaden en installeren alle updates vanzelf vanuit Rest Mode en ga je nooit moeten wachten van te beginnen gamen omdat er sinds je vorige sessie een update was.Hertog_Martin schreef op woensdag 16 december 2020 @ 22:06:
Persoonlijk vind ik een externe HDD wel een must, want de PS5 heeft zelfs niet eens 1TB maar slechts 800GB aan space. Net zoals je wil vermijden dat bij het begin van je sessie je ineens moet wachten op een update, wil je ook niet tot de vaststelling komen dat het spel waar je zin in hebt niet (meer) geïnstalleerd staat en je opnieuw lang moet wachten op download+install. Persoonlijk ben ik daar misschien wel wat extreem in, want heb dus letterlijk heel mijn library (meer dan 350 games) op mijn PS5 staan dankzij een externe 6TB disk. Die kostte mij overigens nog geen 100 euro en dat is het me dubbel en dik waard om altijd onmiddellijk eender welk game te kunnen spelen.
(Noot: dat is niet helemaal juist, want de PS4 én PS5 hebben een 'feature' waarbij slechts van de x recentste games updates automatisch gedownload worden. Dus het kan dan in principe nog altijd voorkomen dat je een 'oud' game wil opstarten en hij eerst nog moet updaten. Persoonlijk heb ik dan ook een hekel aan die feature).
Vraagje over externe opslag:
Ik wil een Samsung ssd t7 kopen.
Nu is de zwarte variant in de aanbieding, maar dit is de touch versie.
Misschien een stomme vraag, maar kun je deze ook gewoon gebruiken?
Niet dat je steeds de touch functionaliteit moet gebruiken om de ssd te “activeren” oid.
Niet dat je steeds de touch functionaliteit moet gebruiken om de ssd te “activeren” oid.
Werkt gewoon zonder touch te hoeven gebruiken.AeronNL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:14:
- NAC Breda -
Deze stond helemaal niet op mijn wensenlijst eigenlijk, maar las een vergelijk met Zelda dus mijn enthousiasme is gewekt!Jumpman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:09:
Idem hierCardwizard schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:26:
[...]
Deze stond helemaal niet op mijn wensenlijst eigenlijk, maar las een vergelijk met Zelda dus mijn enthousiasme is gewekt!
Hier waarschuwen ze echter voor de PS5 versie, wegens "onspeelbaar" door storende stuttering:
YouTube: Immortals Fenyx Rising - PS5 vs Xbox Series X - DON'T BUY THE PS5 VE...
Iemand ervaring mee?
Helaas heb ik geen credit cardJumpman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 07:09:

https://ifuckinghateJira.com
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Cool, thanks!Ritchie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:25:
[...]
Werkt gewoon zonder touch te hoeven gebruiken.
Ze ? Is gewoon een enkeling met 2000 subscribers, die wel een handje weg heeft van overdrijven, precies. 'Totally unplayable' dekt totaal de lading niet. Hoe zou hij dan Cyberpunk omschrijven ?PearlChoco schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:32:
[...]
Hier waarschuwen ze echter voor de PS5 versie, wegens "onspeelbaar" door storende stuttering:
Overigens staat in de comments dat het al zou gefixt zijn.
Ik zou trouwens aanraden van in het vervolg zelf de YouTube commentaren te lezen, want daar kun je dus gewoon zien dat verschillende reacties melden dat het gefixt is sinds een patch eerder deze week.
EDIT: heeft er zelfs zelf een video over gereleased : YouTube: Immortals Fenyx Rising - NEW Update / Patch for PS5 Version. Stutter...
[ Voor 34% gewijzigd door Twixie op 17-12-2020 10:41 ]
ik gebruik de samsung t7 touch in combinatie met de ps5, die kun je gewoon aanschaffen, werkt prima. Enige storende is dat er een soort lichtshow op die touch leds plaats vindt als die data leest van die schijf, maar als je de t7 omdraait zie je dat niet.AeronNL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:14:
Dat is dus exact het probleem. Je tv krijgt een HDR signaal binnen en vliegt in de HDR stand met de daarbij horende settings. Die settings heb ik speciaal voor HDR content ingesteld, waardoor SDR content er dan vreemd uitziet.Twixie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:11:
Neen (en ben het dus ook niet eens met @Hulleman ). Het betekent dat SDR content in een HDR container gestopt wordt.
Het grootste nadeel is echter dat de meeste TVs aparte instellingen hebben voor SDR en HDR content.
Ik vind het niet zozeer een nadeel van tv's, maar een nadeel van hoe Sony HDR pusht in die apps op de PS5. Laat zaken lekker in SDR die als SDR zijn bedoelt en schakel op contentniveau naar HDR als dat de bedoeling is. Youtube op mijn tv of netflix op mijn shield doen dat ook op die manier. Vreemde keuze van Sony.
[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 17-12-2020 11:07 ]
Er is overigens ook een T7 zonder touch functionaliteit. Scheelt je weer een paar ekkies..AeronNL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:14:
Ik weet dat het hier al meermaals is gepasseerd maar ik erger mij echt aan het delen van video clips.
Ik wou juist alle clips van mijn trofeeën van Astrid playroom delen naar mijn gsm, je kan er maar 1 tegelijk versturen dus 46 keer een video delen en dan duurt het nog kei lang om ze op mijn gsm te verwerken.
Edit: nu kan ik ze ook nog niet downloaden via de app, ik zal dan maar even gaan zoeken naar een USB-stick
Ik wou juist alle clips van mijn trofeeën van Astrid playroom delen naar mijn gsm, je kan er maar 1 tegelijk versturen dus 46 keer een video delen en dan duurt het nog kei lang om ze op mijn gsm te verwerken.
Edit: nu kan ik ze ook nog niet downloaden via de app, ik zal dan maar even gaan zoeken naar een USB-stick
[ Voor 15% gewijzigd door AppleFan2007 op 17-12-2020 11:29 ]
De vraag is dan vooral wat er zo verschillend is ? Moet een bepaalde scene, die geen gebruik maakt van de HDR color/brightness space, er dan niet gewoon exact hetzelfde uitzien als zou het een SDR film zijn ? Of in jouw geval, als SDR content er vreemd uit ziet, zou het er dan niet even vreemd uitzien als het HDR content was ?Hulleman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:05:
[...]
Je tv krijgt een HDR signaal binnen en vliegt in de HDR stand met de daarbij horende settings. Die settings heb ik speciaal voor HDR content ingesteld, waardoor SDR content er dan vreemd uitziet.
Nu, ik ben geen specialist, en misschien oversimplifieer ik de dingen, maar sowieso hangt het ook van de app (Netflix) en wat de TV er mee doet. Ik zal vanavond eens testen met Netflix. Met SDR games zie ik in elk geval niets vreemd, al heb ik ook wel liever dat ik het aan mijn TV info/display kan zien of een bepaald game HDR of SDR is. EDIT2: op de PS4 was het blijkbaar specifiek met Netflix, daar krijg je altijd HDR zelfs met SDR titels. Bij YouTube wordt er wel geswitcht afhankelijk van de content.
EDIT: nu ik er aan denk, denk ik dat de YouTube en Netflix apps op de PS4 ook al zoiets deden. Ik denk dat ik er zelfs nog ergens notities over heb, dat die apps altijd in HDR naar de TV gestuurd werden, zelfs als je naar SDR content keek. Nu met de PS5 is het natuurlijk nog wat erger omdat ze het nu ook doen met games.
[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 17-12-2020 11:31 ]
Ik heb de startpost van het pinball video games topic geupdate voor mensen die willen weten hoe het er voor staat en wat er gaat komen volgend jaar Pinball Video Games (FX3/TPA/SPA)
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Het zal waarschijnlijk mijn leeftijd zijn. Maar wat moet je met die filmpjes? Anderen zullen 0,0 interesse hebben of jij op het juiste moment op x of o gedrukt hebt en ik kan me ook niet voorstellen dat je zelf plaatjes of video’s terug gaat kijken?AppleFan2007 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:25:
Ik weet dat het hier al meermaals is gepasseerd maar ik erger mij echt aan het delen van video clips.
HDR content heeft een hele andere tonemapping en heel ander contrast dan SDR content. In HDR content kan ik op de tv ook andere settings instellen in de HDR beeldmodi dan bij de SDR beeldmodi. De tv instellingen bij HDR en SDR zijn bij mij anders. Het punt is dat een tv die een HDR signaal ontvangt (iig een LG OLED C7) in de HDR beeldmodus schiet. Niet zo vreemd natuurlijk, maar je hebt dan niet de mogelijkheid om de tv te vertellen dat het om SDR content gaat en een SDR beeldmodus te selecteren, die veel beter bij SDR content passen.Twixie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:30:
[...]
De vraag is dan vooral wat er zo verschillend is ? Moet een bepaalde scene, die geen gebruik maakt van de HDR color/brightness space, er dan niet gewoon exact hetzelfde uitzien als zou het een SDR film zijn ? Of in jouw geval, als SDR content er vreemd uit ziet, zou het er dan niet even vreemd uitzien als het HDR content was ?
EDIT: nu ik er aan denk, denk ik dat de YouTube en Netflix apps op de PS4 ook al zoiets deden. Ik denk dat ik er zelfs nog ergens notities over heb, dat die apps altijd in HDR naar de TV gestuurd werden, zelfs als je naar SDR content keek. Nu met de PS5 is het natuurlijk nog wat erger omdat ze het nu ook doen met games.
Ten eerste OLED light. Die staat in HDR modus op 100% in SDR modus op 50% ofzo. Bij HDR content wordt die hoge helderheid alleen gebruikt in delen van het beeld die daarvoor gemapt zijn. Bij SDR content krijg je me toch een bak licht om de horen, omdat het hele beeld veel meer verlicht wordt.
De PS4 deed dat inderdaad al bij de Netflix app (YT weet ik zo niet). Ik snap ook niet zo goed wat het doel hiervan is... Voor mij iig de reden om die apps niet op de playstation te gebruiken.
[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 17-12-2020 11:59 ]
Kan je ergens uitzetten dat er automatisch filmpjes/foto's worden gemaakt bij het halen van trophies?
Ja, zie googleChelseamarre123 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:58:
Kan je ergens uitzetten dat er automatisch filmpjes/foto's worden gemaakt bij het halen van trophies?
Jep, dat kan al vanaf de PS4.Chelseamarre123 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:58:
Dan zul je even moeten zoeken in de instellingen
@CodeCaster: Ik kan niet anders dan concluderen dat Bas170 en Maarten van Rossem gelijk hebben
Dat zou dan toch niet mogen, lijkt me. Want die 100% is voor je volledige range binnen HDR. Als de max. brightness van SDR (100 nits) weergegeven wordt met max. brightness van je TV, dan is dat toch niet simpele HDR-encapsulatie, maar wordt er ook extrapolatie gedaan naar de max. brightness van HDR voor je TV.Hulleman schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:55:
[...]
Ten eerste OLED light. Die staat in HDR modus op 100% in SDR modus op 50% ofzo. Bij HDR content wordt die hoge helderheid alleen gebruikt in delen van het beeld die daarvoor gemapt zijn. Bij SDR content krijg je me toch een bak licht om de horen, omdat het hele beeld veel meer verlicht wordt.
Met witte ondertitels zou dit gemakkelijk moeten te testen zijn. In de Netflix app van mijn TV zijn die bij HDR content oogverblindend fel. Als ze met de PS5 Netflix app bij SDR titels net zo fel zijn, dan is er inderdaad eerder sprake van extrapolatie / auto-HDR.
[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 17-12-2020 12:21 ]
Het lijkt me vooral tof om om later nog eens te zien hoe het moest als je het spel nog eens opnieuw speelt.giantgiantus schreef op donderdag 17 december 2020 @ 11:42:
[...]
Het zal waarschijnlijk mijn leeftijd zijn. Maar wat moet je met die filmpjes? Anderen zullen 0,0 interesse hebben of jij op het juiste moment op x of o gedrukt hebt en ik kan me ook niet voorstellen dat je zelf plaatjes of video’s terug gaat kijken?
Ik doe dat soms wel eens een spel opnieuw spelen na 3 jaar ofzo en dan weet je het niet altijd meer hoe het moest.
Ook als je met vrienden speelt die geen PS hebben en je wil een video doorsturen hoe iets moet dan kan je het makkelijker via whatsapp sturen of Messenger.
Oh top.robinez schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:49:
[...]
ik gebruik de samsung t7 touch in combinatie met de ps5, die kun je gewoon aanschaffen, werkt prima. Enige storende is dat er een soort lichtshow op die touch leds plaats vindt als die data leest van die schijf, maar als je de t7 omdraait zie je dat niet.
Mijn ps5 staat achter de tv dus van de leds zal ik geen last hebben denk ik.
Moest je de touch functionaliteit nog uitzetten ergens?
Of is het gewoon plug and play?
plug en play, zodra je hem in de ps5 stopt gaat die hem formateren en is de touch feature verdwenen.AeronNL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:22:
[...]
Oh top.
Iemand toevallig zijn DS1 al aan iOS 14.3 geknoopt?
Ik zit dat nu te proberen maar krijg het niet werkend, controller gaat in pairing mode (denk ik, blauw knipperen onder touchpad) alleen wordt nergens gezien.
Ik zit dat nu te proberen maar krijg het niet werkend, controller gaat in pairing mode (denk ik, blauw knipperen onder touchpad) alleen wordt nergens gezien.
Geen ondersteuning in ios14.3. Helaas maar waar.Donstil schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:36:
Ik zou zelf rustig afwachten. Die t7 lijkt me zonde van je geld. Kan je alleen PS4 games op zetten. Grote kans dat je volgend jaar ofzo alleen ps5 speelt. Ik gok dat je voor min of meer hetzelfde geld binnenkort ook een extra interne ssd kan kopen.AeronNL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:22:
[...]
Oh top.
Ik neem aan dat je de DualSense bedoelt en niet de eerste DualShock?Donstil schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:36:
Ik ben er al achter dat in dit forum DS staat voor DualShock, DualSense, Demon's Souls en Death Stranding.Bas170 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:48:
[...]
Ik neem aan dat je de DualSense bedoelt en niet de eerste DualShock?
Dus daarom handig zo'n vraag als 'ondersteunt DS adaptive triggers?'
Ik heb de PS4 versie met een update naar PS5 en speel hem sinds maandag, geen enkel probleem hier! Fantastische game en een absolute aanrader wat mij betreft. Vooral als je van games zoals The Legend of Zelda houdt, want dat lijkt er behoorlijk op.PearlChoco schreef op donderdag 17 december 2020 @ 10:32:
[...]
Idem hier
YouTube: Immortals Fenyx Rising - PS5 vs Xbox Series X - DON'T BUY THE PS5 VE...
Iemand ervaring mee?
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Haha Als die er met BT aankan ook primaBas170 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:48:
[...]
Ik neem aan dat je de DualSense bedoelt en niet de eerste DualShock?
Wilde ff Cyberbug 2077 spelen via Stadia
Niet? Dat is toch juist in 14.3 toegevoegd?giantgiantus schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:42:
[...]
Geen ondersteuning in ios14.3. Helaas maar waar.
Edit: Ooh ik zie het nu, was een gerucht maar werkt nog niet

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 17-12-2020 13:04 ]
Zal er een kerst sale aankomen voor ps5 games? zal wel te vroeg zijn nog he om op die games zoals Spiderman ultimate edition korting te gooien
.
[ Voor 16% gewijzigd door Stylze op 17-12-2020 13:30 ]
Playstation 5
ik verwacht van wel, met black friday waren er ook best een aantal ps5 games in de aanbiedingStylze schreef op donderdag 17 december 2020 @ 13:29:
Zal er een kerst sale aankomen voor ps5 games? zal wel te vroeg zijn nog he om op die games zoals Spiderman ultimate edition korting te gooien.
Ik begrijp je punt.giantgiantus schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:48:
[...]
Ik zou zelf rustig afwachten. Die t7 lijkt me zonde van je geld. Kan je alleen PS4 games op zetten. Grote kans dat je volgend jaar ofzo alleen ps5 speelt. Ik gok dat je voor min of meer hetzelfde geld binnenkort ook een extra interne ssd kan kopen.
Alleen heb ik nog een flinke backlog aan ps4 games, en mijn kids spelen ook nog aardig wat ps4 games.
En mijn opslag begint nu al aardig vol te raken 😂
GoTKyhfin schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:53:
[...]
Ik ben er al achter dat in dit forum DS staat voor DualShock, DualSense, Demon's Souls en Death Stranding.
Dus daarom handig zo'n vraag als 'ondersteunt DS adaptive triggers?'![]()
Gathering of Tweakers
Game of Thrones
Ghost of Tsushima
GoW
God of War
Gears of War
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
PS5YakuzA schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:18:
[...]
GoT
Gathering of Tweakers
Game of Thrones
Ghost of Tsushima
GoW
God of War
Gears of War
PlayStation 5
Philly Series 5
Het is enkel wel de vraag waar je het meest belang aan hecht: storage volume, of snelheid. Voor de prijs van die T7 koop je wellicht een HDD waar je honderden PS4 games op kwijt kan. Met een SSD heb je enkel voordeel bij games die te maken hebben met lange laadtijden. 1TB extra is nu ook weer niet zo fantastisch voor je PS4 games. En met een trage HDD kun je nog altijd games met lange laattijden op de interne SSD zetten.AeronNL schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:13:
[...]
Alleen heb ik nog een flinke backlog aan ps4 games, en mijn kids spelen ook nog aardig wat ps4 games.
En mijn opslag begint nu al aardig vol te raken 😂
Overigens merk ik dat je niet aangegeven hebt voor hoeveel je die T7 gevonden hebt (€129 bij Amazon ?).
I know, I know..
Ik gebruik om deze reden bijna geen afkortingen al ontkom je er soms niet helemaal aan. Vooral werk gerelateerd lees ik soms documenten vol met afkortingen en als je die nog niet goed kent, maakt het zo'n document bijna onleesbaar.
MM = Miles Morales
MM = Mediamarkt
(al haal je daarbij vaak wel uit de zin wat er bedoeld wordt uiteraard).
De gemiddelde gebruiker heeft met 1TB+de interne opslag meer dan genoeg dus dan zou ik altijd voor snelheid ipv extra hoeveelheid opslag gaan.Twixie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:29:
[...]
Het is enkel wel de vraag waar je het meest belang aan hecht: storage volume, of snelheid. Voor de prijs van die T7 koop je wellicht een HDD waar je honderden PS4 games op kwijt kan. Met een SSD heb je enkel voordeel bij games die te maken hebben met lange laadtijden. 1TB extra is nu ook weer niet zo fantastisch voor je PS4 games. En met een trage HDD kun je nog altijd games met lange laattijden op de interne SSD zetten.
Overigens merk ik dat je niet aangegeven hebt voor hoeveel je die T7 gevonden hebt (€129 bij Amazon ?).
Ik heb het geprobeerd op zowel de iPad als iPhone maar het komt er niet bij in de bluetooth lijst.Donstil schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:36:
we zullen moeten wachten op 14.3.1 of 14.4 denk ik.
Dat denk ik ook.Tim01 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:50:
[...]
De gemiddelde gebruiker heeft met 1TB+de interne opslag meer dan genoeg dus dan zou ik altijd voor snelheid ipv extra hoeveelheid opslag gaan.
Voor mij persoonlijk is 1Tb plus de interne opslag meer dan voldoende.
De meeste spellen die ik uitgespeeld heb verwijder ik weer, ik speel games nagenoeg nooit een 2e keer.
Snelheid is voor mij belangrijker.
Is inderdaad verwarrend soms, je kan er altijd meerder antwoorden opgeven.Kyhfin schreef op donderdag 17 december 2020 @ 12:53:
[...]
Ik ben er al achter dat in dit forum DS staat voor DualShock, DualSense, Demon's Souls en Death Stranding.
Dus daarom handig zo'n vraag als 'ondersteunt DS adaptive triggers?'![]()
dan moeten ze zelf maar uitzoeken over wat het gaat
Ja klopt, ik heb hem bij Amazon gezien inderdaadTwixie schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:29:
[...]
Nice! Ook maar weer een schijf er aan gehangen. Tot nu toe geen problemen.Gregory76 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:43:
[...]
Daar was ik ook een beetje huiverig voor, maar tot op heden gaat het zonder problemen hier. Ik heb een disk versie waar ik een paar dagen geleden mijn 8TBMyBook aan heb gehangen, die eerder aan een PS4 Pro hing.
Dit gaat tot op heden dus prima. Ik zet de PS5 ook gewoon in rust-modus i.p.v. helemaal uit.
No problems, as of yet
Maar 8TB?
Volgens mij kan er max 10TB aan. Maar dat is voor de meeste gebruikers idd overkill.Cordon schreef op donderdag 17 december 2020 @ 15:22:
[...]
Nice! Ook maar weer een schijf er aan gehangen. Tot nu toe geen problemen.Nog geen problemen, dus heb soort van hoop dat dit goed komt.
Maar 8TB?Wat is het max wat je er aan kan hangen? Heb nu 2TB en vind dat denk ik wel genoeg.
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
Ik ga gewoon wachten voor een interne NVME SSD er te kunnen insteken, ondertussen wel een beetje kieskeurig zijn van games
In 14.4 beta 1 zit het ook nog niet begreep ik.AppleFan2007 schreef op donderdag 17 december 2020 @ 14:58:
[...]
Ik heb het geprobeerd op zowel de iPad als iPhone maar het komt er niet bij in de bluetooth lijst.
we zullen moeten wachten op 14.3.1 of 14.4 denk ik.
Even een vraagje voor de audiofielen. Nu ben ik qua audio best een noob en ben tot nu toe redelijk tevreden met de controller output. 3D audio heb ik nog weinig gemerkt, maar ligt mogelijk aan de game die ik speel op dit moment. Koptelefoon die ik gebruik is de sony CH700N, dus goedkope consumenten koptelefoon.
Maar wat heb ik nodig om het wel naar het next level te brengen? Is het een kwestie van een soundblaster G6 aanschaffen of komt er nog nieuwe koptelefoon bij kijken?
De vraag is eigenlijk meer wat gaat dit allemaal kosten
Want de soundblaster zou ik nog willen overwegen, maar als er nog eens 300 euro voor een koptelefoon bij komt wordt het gewoon te gortig.
Maar wat heb ik nodig om het wel naar het next level te brengen? Is het een kwestie van een soundblaster G6 aanschaffen of komt er nog nieuwe koptelefoon bij kijken?
De vraag is eigenlijk meer wat gaat dit allemaal kosten
Want de soundblaster zou ik nog willen overwegen, maar als er nog eens 300 euro voor een koptelefoon bij komt wordt het gewoon te gortig.
Na de eerste (toch wel zeer soepele) kennismaking met de PS5 & Days Gone ben ik begonnen aan tlou2, ik mis die 60fps nu al... ik vrees dat ik verpest ben
Dit, gelukkig vermaak ik me nog met days gone. (en overwatch en rocket leeague) allemaal 4k 60fps.Cardwizard schreef op donderdag 17 december 2020 @ 17:46:
Na de eerste (toch wel zeer soepele) kennismaking met de PS5 & Days Gone ben ik begonnen aan tlou2, ik mis die 60fps nu al... ik vrees dat ik verpest ben
Sackboy wordt vandaag geüpdatet met de online multiplayer volgens playstation blog. Wordt deze toch al leuke game nog beter.
PlayStation blog
PlayStation blog
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |