• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-10 19:11

Schuimpje

Couch Warrior

Gisteren dus voor eerste keer met mijn DualSense Edge gespeeld, zo dat is wel echt even wennen zeg!

Crouch/Slide of de linkse padel en Jump op de rechtse padel, links standaard thumbstick en rechts de korte dome thumbstick. Speel voornamelijk COD/Warzone.

Meer mensen hier met een DualSense edge? Ik ben even benieuwd hoe jullie deze ingesteld hebben.
Bijvoorbeeld de stick curves, worden deze overruled door de curve die ik in game ingesteld heb of hoe werkt dit precies? Heb nu bijvoorbeeld de rechter stick op curve ''precision'' staan maar in game staat mijn aim curve op Dynamic, hoe gaat dit nu in zijn werk?

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

• BigF25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:07
Alhoewel nog niet officieel alsnog een vergelijking (ps5 vs slim) door een knutselaar;

https://www.reddit.com/r/...nd_ps5_fat_3d_model_size/

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Vinnocchio schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:27:
[...]

Draait als een zonnetje op performance hier. Heb vanmiddag nog een patch gehad.
Wel een behoorlijk uitgebreid systeem met die lamp; eenmaal doorhebben is dat superleuk.
Ben er voorlopig zoet mee, ga voor een strength build
Goed om te lezen dat het soepel draait. Op PC en Xbox is het naar verluidt een stuk minder. Denk dat ik toch nog even wacht op een DF review.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:01
Twixie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:56:
[...]

Vroeger kon dit alleszins, want ik heb zelf ooit nog een PSN account aangemaakt via de website, dus zonder dat er al een console aan gekoppeld was (de koppeling gebeurde pas bij het aanmaken van het profiel op de console waar ik dan al direct inlogde op het bestaande PSN account). Of hij dan effectief ook via de app vanalles met jullie kan doen, zal hij moeten uitproberen.
Het is inmiddels gelukt hoor. Hij kon alleen pas vol gebruik maken van de app toen ik een keer heb ingelogd op mijn ps met zijn account. d:)b

PSN: Mondaatje

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-11 10:27

SD5k

>4&X

Schuimpje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:58:
Gisteren dus voor eerste keer met mijn DualSense Edge gespeeld, zo dat is wel echt even wennen zeg!

Crouch/Slide of de linkse padel en Jump op de rechtse padel, links standaard thumbstick en rechts de korte dome thumbstick. Speel voornamelijk COD/Warzone.

Meer mensen hier met een DualSense edge? Ik ben even benieuwd hoe jullie deze ingesteld hebben.
Bijvoorbeeld de stick curves, worden deze overruled door de curve die ik in game ingesteld heb of hoe werkt dit precies? Heb nu bijvoorbeeld de rechter stick op curve ''precision'' staan maar in game staat mijn aim curve op Dynamic, hoe gaat dit nu in zijn werk?
Ik zou juist op de rechter stick de langere stick zetten, dat zorgt ervoor dat je een preciezere input krijgt. Ook zeker niet te snel de sensitivity hoger zetten.

Stick curves zou ik puur in de game instellen wanneer dat mogelijk is, niet controller afhankelijk. Ik heb CoD/WZ zelf op Dynamic staan.

• Schuimpje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-10 19:11

Schuimpje

Couch Warrior

SD5k schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:08:
[...]

Ik zou juist op de rechter stick de langere stick zetten, dat zorgt ervoor dat je een preciezere input krijgt. Ook zeker niet te snel de sensitivity hoger zetten.

Stick curves zou ik puur in de game instellen wanneer dat mogelijk is, niet controller afhankelijk. Ik heb CoD/WZ zelf op Dynamic staan.
Thanks voor je reactie!

Straks eens even de langere stick proberen ja, ik speel momenteel op een 8/8 sensitivity met een multiplier van 0.85.

Ik zal mijn curves allebij op default laten staan en enkel in game aanpassen want dat is wat ik uiteindelijk al jaren gewend ben haha!

Sony PS5 | Sony XR55A84J | Steelseries Arctis 7P+ | PSN: Drukfout

Verwijderd

Deze ziet er mooi uit:

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11 21:12
Iemand van jullie ook problemen met het downloaden van een save file, dit wil maar niet lukken, meer dan 3 uur na het maken van dit filmpje voor een bestand van 142mb. Downloaden van games lukt wel gewoon en super snel, maar save file wil maar niet lukken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Monda
  • Laatst online: 12:01
Schuimpje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 09:58:

Ik moest ook erg wennen. Sowieso om die paddles in m'n geheugen te krijgen. Vergeet nog steeds vaak te dropshotten bijv. Ik had ingame altijd dynamic. Heb precision geprobeerd op de edge. Maar raakte geen zak. Dan kost het weer veel tijd om hier aan te wennen... Had ik er niet voor over. Ik heb nu gewoon standaard op de Edge en dynamic ingame.

YouTube: A Warning to DualSense Edge Owners, Stick Curves May Not Be What You...

Deze gast legt het (in ietwat gebrekkig Engels) goed uit.

PSN: Mondaatje

Verwijderd

Linksquest schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:53:
Iemand van jullie ook problemen met het downloaden van een save file, dit wil maar niet lukken, meer dan 3 uur na het maken van dit filmpje voor een bestand van 142mb. Downloaden van games lukt wel gewoon en super snel, maar save file wil maar niet lukken.

[YouTube: PlayStation 5 heeft meer dan een uur nodig voor savefile]
Alle storingen geeft wel een melding dat er storingen zijn bij PSN, weet niet of dat relevant is aan jouw probleem?

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 17:32
Mocht iemand ook last hebben van plakkende thumbsticks (nee ze zijn niet vies, gewoon wat versleten). Even met een wattenstaafje (met minimaal alcohol) het 'stickje' van de thumbstick schoonvegen. Daarna met zeer minimaal WD40 op een wattenstaafje het stickje zeer licht insmeren. Was bij mij licht voelbaar met name bij rennen in shooters. Nu weer helemaal soepel en speelt een stuk beter :)

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:43
Zeker mooi. Maar iedere game met UE5 engine ziet er voorlopig nog wel identiek uit vind ik..Je ziet in een oogopslag 'dit is UE5'.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11 21:12
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:43:
[...]

Alle storingen geeft wel een melding dat er storingen zijn bij PSN, weet niet of dat relevant is aan jouw probleem?
Ja ik vind het raar dat ik wel online kan gamen en games op volle snelheid kan downloaden, maar alleen een savefile niet kan downloaden, vanavond nog eens proberen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Hoe vet! Ziet er goed uit, als de gameplay ook nog eens goed is dan zou dit wel eens een topper kunnen worden.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Wat een hype trailer! Maar als je er helemaal blanco in wilt stappen zou ik hem toch even overslaan. Morgen om 16.00 lekker de reviews lezen!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Jaah vette trailer, tzou me verbazen als dit geen dikke game wordt.

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:24
Heerlijke trailer. In deze donkere dagen een uitstekend avontuur om lekker in te duiken. Ben benieuwd welke voordelen het heeft gehad dat deze game alleen op de huidige generatie te spelen is.

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17:03
Grappig, ik kon to-taal niet in die voorgaande Spiderman games komen. Ik vond het bijzonder repetitieve combat in de eerste 3 uur ofzo. Dat zal vast aan mij liggen want ik hoor daar bijna niemand over, maar ik was er na 1 middag direct klaar mee. Snap de hype dus ook niet voor de volgende :9

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:24
lolgast schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 08:19:
Grappig, ik kon to-taal niet in die voorgaande Spiderman games komen. Ik vond het bijzonder repetitieve combat in de eerste 3 uur ofzo. Dat zal vast aan mij liggen want ik hoor daar bijna niemand over, maar ik was er na 1 middag direct klaar mee. Snap de hype dus ook niet voor de volgende :9
Ik verwacht ook wel meer van hetzelfde eerlijk gezegd, maar Spiderman 1 en Miles Morales vond ik spectaculair genoeg om beide platinum te halen. Qua combat zijn de skills en combo's eindeloos, dus je kan natuurlijk wel jezelf een btje uitdagen door een hogere moeilijkheidsgraad of nieuwe skills ook te echt te gebruiken.

De hype is mega. De aantallen die op youtube gekeken worden naar de officiële trailers laten wel zien hoe deze game leeft.

Verwijderd

De hypes kan ik niet zo serieus nemen want men staat te dringen om ergens 'hyped' voor te zijn tegenwoordig. De trailer doet mij ook niet heel veel maar dat heb ik vaker met dit soort trailers. :P
Ik kijk wel uit naar de reviews vandaag en hoop zo dat het geen overkill aan abilities en gadgets gaat worden met die 2 spinnenmannen.
Hopelijk een topper. Dan wordt het aftellen naar vrijdag. 8)
Ik heb hem gepreordered, heb er zin in! :) Benieuwd naar de reviews vanmiddag.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:25

JSchut

.....

Spider man (remasterd) vond ik super tof en platinum gehaald. Spiderman Miles Morales vond ik ook wel leuk maar meer van het zelfde en kon mij er ook niet toe zetten om deze platinum te halen. Kan ook komen doordat ik ze direct achter elkaar gespeeld heb.

Spiderman 2 doet me eerlijk gezegd niet zo veel. Leuke trailer maar maakt mij niet warm voor de game. Ergens heb ik heel erg het gevoel dat het allemaal TE gaat worden.

Ook nog genoeg andere dingen nog te spelen op het moment. (Diablo 4 S2, Lords of the Fallen, AC Mirrage, Alan wake remastered, Alan wake 2, etc)

Dus voor nu sla ik hem over.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Verwijderd

JSchut schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:20:
Spider man (remasterd) vond ik super tof en platinum gehaald. Spiderman Miles Morales vond ik ook wel leuk maar meer van het zelfde en kon mij er ook niet toe zetten om deze platinum te halen. Kan ook komen doordat ik ze direct achter elkaar gespeeld heb.

Spiderman 2 doet me eerlijk gezegd niet zo veel. Leuke trailer maar maakt mij niet warm voor de game. Ergens heb ik heel erg het gevoel dat het allemaal TE gaat worden.

Ook nog genoeg andere dingen nog te spelen op het moment. (Diablo 4 S2, Lords of the Fallen, AC Mirrage, Alan wake remastered, Alan wake 2, etc)

Dus voor nu sla ik hem over.
Wel of niet too much gaat voor mij bepalen of ik de game meteen in huis haal. Het zal vast een goede game worden maar als het te gek gaat worden met abilities dan speel ik deel 1 wel weer eens als ik tijd heb.

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:01
Ook totaal niet hyped voor weer een Spiderman, heb mijn portie wel gehad na Spiderman remastered en miles morales. Vond dat echt toffe games hoor maar bij Miles kwam de sleur er al in en dit ziet er allemaal precies hetzelfde uit weer dus sla deze lekker over. Zijn zoveel toffe games uitgekomen laatste tijd dat ik genoeg te spelen heb nog. Wie weet pik ik hem over een paar jaar is op uit de budgetbak, ze hadden beter nog een paar jaar kunnen wachten met een nieuwe Spiderman en eerst is wat anders kunnen uitbrengen. Lijkt me toch dat veel mensen nog wel een beetje spiderman moe zijn.

Playstation 5

Als je ze recent allebei achter elkaar hebt gespeeld kan ik me dat inderdaad voorstellen. Miles Morales is voor mij alweer bijna 3 jaar geleden. Spiderman alweer 5 jaar geleden, (remastered heb ik overgeslagen op wat extra trophies na). Dus laat deel 2 maar komen!
En het scheelt dat ik nagenoeg geen backlog heb op de PS5, dat is ook wel eens fijn. :P

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

Ik ben ook sinds afgelopen weekend 'schoon' met nog te spelen games dus ik ben klaar voor de aankomende 2 weken mega drukte qua nieuwe games 8)
Spider-Man 2 (gratis via werk, voordeel van werken in de industrie >:) en voor mij al GOTY)
MGS Master collection vol 1 (MGS 2 en 3 al 100x uitgespeeld, verveelt voor mij nooit)
Alan Wake 2 (jammer van digital only, maar het ziet er heel goed uit)
Robocop (puur uit nostalgie, de gameplay zelf is niet heel best)
CODMW3 (heel misschien voor alleen de singleplayer)

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:23
Stylze schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:56:
Ook totaal niet hyped voor weer een Spiderman, heb mijn portie wel gehad na Spiderman remastered en miles morales. Vond dat echt toffe games hoor maar bij Miles kwam de sleur er al in en dit ziet er allemaal precies hetzelfde uit weer dus sla deze lekker over. Zijn zoveel toffe games uitgekomen laatste tijd dat ik genoeg te spelen heb nog. Wie weet pik ik hem over een paar jaar is op uit de budgetbak, ze hadden beter nog een paar jaar kunnen wachten met een nieuwe Spiderman en eerst is wat anders kunnen uitbrengen. Lijkt me toch dat veel mensen nog wel een beetje spiderman moe zijn.
Ik vond Miles sowieso velen malen minder dan het eerste deel. Moest me ertoe zetten om uit te spelen. Het vechten was gewoon minder boeiend om een of andere manier en het swingen door de stad was ook gewoon minder leuk. Met Peter kon je redelijk nauwkeurig swingen. Daarom veel gebruik gemaakt van fast travel. Laatst weer een keer spiderman gespeeld bij een vriend, dat was gewoon weer leuk.
Deel 2 is hopelijk weer zo leuk als de eerste, gelukkig genoeg backlog dat ik het niet meteen hoef te spelen

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:40
Stylze schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 12:56:
Mee eens,

Ik zal hem uiteindelijk wel spelen maar ga geen 80 euro er voor neerleggen, bovendien heb ik nog genoeg andere games die ik nog niet voltooien.

Voor nu even een Spiderman break voor me

PSN : Geraedus

• FMS
  • Niet online

FMS

Hier ook totaal geen hype voor Spiderman 2 (maar wel blij voor alle fans!).

Spiderman 1 heb ik uiteindelijk gespeeld via PS Now, en toen prima vermaakt. De gameplay loop vond ik repetitief en de combat voelde niet zwaar genoeg. Het rondswingen en main story konden me wel aangehaakt houden. Heb er iets van 25uur ingestoken en dat was dan ook echt genoeg. Ik ga dadelijk wel met belangstelling de reviews bekijken.

Zelf heb ik weinig om naar uit te kijken in 2023… Games waar ik deze maand naar uitkeek vallen tegen (looking at you Project Wingman VR en Lords of the Fallen). Alan Wake 2 valt voor mij af omdat het geen disc release heeft. Verder is er dit jaar niet echts iets wat me interesseert.

Op de backlog staat A Plague Tale Requiem, Cyberpunk en reeks PSVR2 games waaronder Red Matter 2.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Nou nou ik kijk even niet een vind ellenlange comments over hoe en waarom men Spider-Man overslaat. Lekker boeiend, is daar niet een apart topic voor of zo?

Ik snap sowieso niet dat je dit soort titels overslaat als je een PS5 hebt staan thuis, maar goed, dat ben ik...

Ik kan niet wachten, het gaat de komende tijd nog druk worden want AC Mirage is nog lang niet uit en RoboCop staat ook in de pre-order. In December Avatar. Dat wordt nacht werk :)

[ Voor 3% gewijzigd door ZesBarkiePK op 16-10-2023 16:12 ]

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ZesBarkiePK schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:10:
Nou nou ik kijk even niet een vind ellenlange comments over hoe en waarom men Spider-Man overslaat. Lekker boeiend, is daar niet een apart topic voor of zo?

Ik snap sowieso niet dat je dit soort titels overslaat als je een PS5 hebt staan thuis, maar goed, dat ben ik...

Ik kan niet wachten, het gaat de komende tijd nog druk worden want AC Mirage is nog lang niet uit en RoboCop staat ook in de pre-order. In December Avatar. Dat wordt nacht werk :)
Dan moet je de ellenlange comments 's lezen, dan weet je het :+
Iets met smaken verschillen en leven en laten leven, dat werkt in de basis prima om je er verder niet druk om te maken.
Al meer dan 100 reviews op Metacritic ! Iedere recensent is er snel bij precies.
Tweakers zal dan waarschijnlijk zondag een review plaatsen of zo :p. Of helemaal geen (zoals met Baldur's Gate 3 gebeurd is).

EDIT: ivm bovenstaande. Hier ook niet echt een fan, en zal die ook zeker niet spelen. Maar mijn zoon is wel grote fan, en is ook de eerste keer in 30 jaar dat ik een game in pre-order heb.

[ Voor 31% gewijzigd door Twixie op 16-10-2023 17:08 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:05
Zat andere leuke games op de PS om te spelen. :)

• FMS
  • Niet online

FMS

Zojuist de DF video bekeken - technisch inderdaad errug indrukwekkend! Insomniac is geweldig.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 21:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

FMS schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:25:
Zojuist de DF video bekeken - technisch inderdaad errug indrukwekkend! Insomniac is geweldig.
Ja ik denk wel een van de beste studio aankopen van afgelopen jaren! 300mil geloof ik, en kijk eens wat ze alleen al op de ps5 uitgebracht hebben in nog geen 3 jaar.
Mega genoten van Ratchet and clank. En ook de ps5 updates van spiderman 2018 en miles morales waren zeer goed. En dan nu dit.

[ Voor 14% gewijzigd door v8power67 op 16-10-2023 17:30 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Verwijderd

En toch blijft Naughty Dog mijn favoriet. :)

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 21:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Verwijderd schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:30:
En toch blijft Naughty Dog mijn favoriet. :)
Qua story telling en sfeer in games zeker. Maar op technische vlak is wat nu lijkt insomniac ze wel echt voorbij. Zeker als je bedenkt hoe productief ze zijn.
Ben wel benieuwd naar nieuwe project van Naughty dog. Maar las dat het nogal rammelt op moment daar.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Verwijderd

v8power67 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:33:
[...]

Qua story telling en sfeer in games zeker. Maar op technische vlak is wat nu lijkt insomniac ze wel echt voorbij. Zeker als je bedenkt hoe productief ze zijn.
Ben wel benieuwd naar nieuwe project van Naughty dog. Maar las dat het nogal rammelt op moment daar.
Insomniac is goed op dreef ja!
Komt ook neer op smaak, de ND games doen mij meer. Neemt niet weg dat ik Spider-Man remastered geweldig vond. Maar Uncharted of TLOU staat voor mij persoonlijk nog een stuk hoger geplaatst. Voor mij de top van wat Playstation te bieden heeft.
Laten we hopen dat het rammelen snel stopt. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2023 18:11 ]

• Psyonara
  • Laatst online: 15:58
Naughty Dog is momenteel denk ik nog wel hun flag ship studio, maar wel een poos stil sinds TloU P2.

En Insomniac heeft laatste 2/3 jaar ook wat meer Exposure wegens Spider-Man Miles Morales en Rift Apart.
Spider-man 2 die nu ook deze week uit komt.

Guerilla is denk ik op moment mijn persoonlijke favoriet, HZD is sinds vorige console generaties wel 1 van mijn favorieten en naast Sucker Punch Ghost of Tsushima.
Forbidden West ook een absolute topper, alleen verhaal wat minder en daarom het vooral van visueel pracht en praal moet hebben plus de natuurlijke gameplay verbeteringen.
Wereld blijft natuurlijk wel steeds interessant.
Zeker ook een technisch hoogstandje.

Maar denk wat ik lees van die DF samenvating dat Spider-man 2 wel wat technische hoog stappen heeft gemaakt.
Vond de vorige spidey games wel top maar wel heel erg bij the numbers. Goed verhaal maar je ziet alles aan komen als je beetje bekend bent met Spider-man.

Zou moord doen voor een Spider-verse Filter oid of spin off in game. Gestoorde en stylistische animaties en actie in gameplay zou wel weer een next level en standaard zetten ( Mogelijk te hoge ambitie momenteel)

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Inhoudelijke discussie over Spiderman 2 graag in het daarvoor bestemde topic:

[PS5] Spider-Man 2

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik ben groot fan van Naughty Dog maar dat is imho de laatste tijd wel de mindere studio. ND komt op dit moment alleen maar met remasters op de proppen en blijkbaar is een multiplayer game gecancelled.

Insomniac is wat mij betreft echt koning. Dit is al hun 2de PS5 titel (SP2 en R&C), daarnaast nog een cross gen titel (Miles Morales) en dan nog een remaster van SP1 _/-\o_

Wat ik nu heb gezien in de DF review, indrukwekkend krijg echt zin om deze game te spelen..!

• Timothy3000
Insomniac maakt technisch betere games, maar ND maakt gamers die ik persoonlijk een stuk leuker vind.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
edit: naar juiste topic verplaatst.

[ Voor 127% gewijzigd door Farabi op 16-10-2023 20:19 ]

• ZesBarkiePK
  • Nu online
Exorcist schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:49:
[...]

Dan moet je de ellenlange comments 's lezen, dan weet je het :+
Iets met smaken verschillen en leven en laten leven, dat werkt in de basis prima om je er verder niet druk om te maken.
Nee hoor, als je er een leest dan heb je ze meteen allemaal gelezen. Geen geld, niet voor mij en meer van hetzelfde. En als ik zeg dat ik mijn games pre-order dan heb ik kennelijk last van iets dat FOMO heet.
Ik wil gewoon nieuwe games ervaren en zeker de exclusives en niet wachten met spelen. Maar die groep mensen wordt hier steeds kleiner.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

Verwijderd

Chaoss schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:37:
Inhoudelijke discussie over Spiderman 2 graag in het daarvoor bestemde topic:

[PS5] Spider-Man 2
Volgens mij was het een vergissing dat je mijn reactie op @v8power67 over ND hebt verplaatst naar het Spider-Man 2 topic?

Verwijderd

ZesBarkiePK schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:25:
[...]

Nee hoor, als je er een leest dan heb je ze meteen allemaal gelezen. Geen geld, niet voor mij en meer van hetzelfde. En als ik zeg dat ik mijn games pre-order dan heb ik kennelijk last van iets dat FOMO heet.
Ik wil gewoon nieuwe games ervaren en zeker de exclusives en niet wachten met spelen. Maar die groep mensen wordt hier steeds kleiner.
Overdrijven is ook een vak. :P

• Timothy3000
[...]

Dat laatste valt wel wat mee. Bij elke grote release zijn er veel mensen die de game op of rondom release kopen. Er lijkt hier alleen wat Spideymoeheid op te treden bij een aantal.

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:43
Timothy3000 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:17:
[...]

Dat laatste valt wel wat mee. Bij elke grote release zijn er veel mensen die de game op of rondom release kopen. Er lijkt hier alleen wat Spideymoeheid op te treden bij een aantal.
Na1,5 game? Bijzonder. Het voelt ook beetje alsof mensen het hip vinden om blockbusters niet meer cool te vinden. Zag je bij films ook. Mensen die de neus ophaalden voor James Bond. Ik heb dat nooit helemaal geloofd.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:19:
[...]

Na1,5 game? Bijzonder. Het voelt ook beetje alsof mensen het hip vinden om blockbusters niet meer cool te vinden. Zag je bij films ook. Mensen die de neus ophaalden voor James Bond. Ik heb dat nooit helemaal geloofd.
Na 1 game eigenlijk al, Miles Morales vond ik tof maar ook al meer van hetzelfde. Ga hem zeker ooit spelen maar is me geen 70 euro waard. Heeft weinig met blockbusters te maken hoor, meer met de game zelf.

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:13

Geen idee in welke levensfase je zit, maar er zijn hier zat mensen met een PS5 die niet eindeloos de tijd hebben om te gamen… Dan maak je keuzes. Ook bij mij staat Spider-Man zeker niet bovenaan de lijst.
giantgiantus schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:19:
[...]

We moeten gewoon kritisch blijven. Ik kan genoeg game reeksen opnoemen waarbij echt niet iedere nieuwe release een schot in de roos was.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Metacritic 91 'must play' :+ Een van de betere games van dit jaar dus.

Dat een game niet je smaak is ok, maar dat hoef je niet uitgebreid te etaleren. Als je niets tot weinig met racegames hebt dan ga je geen GT7 spelen dat lijkt me nogal logisch.

[ Voor 56% gewijzigd door Chaoss op 16-10-2023 20:58 ]

• giantgiantus
Chaoss schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:57:
Metacritic 91 'must play' :+ Een van de betere games van dit jaar dus.

Dat een game niet je smaak is ok, maar dat hoef je niet uitgebreid te etaleren. Als je niets tot weinig met racegames hebt dan ga je geen GT7 spelen dat lijkt me nogal logisch.
Zoals ik net al zei. Volgens mij is het met name etaleren hoe verfijnd de smaak is en je dus blockbusters beetje saai vindt.

• Timothy3000
giantgiantus schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:09:
[...]

Zoals ik net al zei. Volgens mij is het met name etaleren hoe verfijnd de smaak is en je dus blockbusters beetje saai vindt.
Ik denk echt dat dat wel meevalt. Als je een PS5 in huis hebt speel je toch juist met liefde al die blockbusters? Maar niet elke game hoeft op release te worden gespeeld.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-11 20:56
Vanavond een film gekeken via ‘Sony Pictures Core’ op de PlayStation 5 (4K, HDR én Dolby Atmos) en dat was best indrukwekkend! Misschien zelfs beter dan AppleTV+? :D

Anyhow, ook nog even ‘F1 23: Champions Edition’ gescoord met PS+-korting en een extra € 20 korting i.v.m. Playstation-punten. (y)

Verder is het aftellen geblazen tot de release van Spider-Man 2, want daar heb ik onwijs veel zin in. 8)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Dan ga je te veel uit van wat jij leuk vindt, wat jij ziet als wat leuk is en "must have" en ieder tegenargument in welke vorm dan ook zien als een aanval op je eigen persoon en idealen (qua games). Wat niet zo is, want nogmaals, niet iedereen heeft dezelfde smaak.

Met die reden geloof ik ook niet in must haves; must haves zijn compleet subjectief. Een spel kan heel erg goed in elkaar zitten op welk vlak dan ook, maar als het genre je niet bevalt als persoon kan het gewoon jouw type spel niet zijn wat het per definitie al geen must have meer maakt.

Spiderman 2 specifiek: het zal prima en leuk zijn, technisch compleet in orde. Als je niet van 't genre houdt, Marvell, type spel/setting en het dáárom niets vindt; prima. Andersom; prima. Dat is dus leven en laten leven en dat houdt ook in dat niet iedereen dezelfde smaak heeft.

• ZesBarkiePK
  • Nu online
Rossi46 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:35:
[...]

Geen idee in welke levensfase je zit, maar er zijn hier zat mensen met een PS5 die niet eindeloos de tijd hebben om te gamen… Dan maak je keuzes. Ook bij mij staat Spider-Man zeker niet bovenaan de lijst.

[...]

We moeten gewoon kritisch blijven. Ik kan genoeg game reeksen opnoemen waarbij echt niet iedere nieuwe release een schot in de roos was.
Oh ja er is altijd wel kritiek, zelfs op GoW, want anders gaat het van je CoD tijd af natuurlijk :+

• Timothy3000
GoW was ook niet perfect. Niets irritanter dan een karakter dat een puzzel spoiled voordat je die hebt opgelost.

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Een perfecte game bestaat ook niet, althans die heb ik de afgelopen 35 jaar nog niet mogen meemaken.

• FrankWar
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 28-08 19:59
Timothy3000 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:19:
GoW was ook niet perfect. Niets irritanter dan een karakter dat een puzzel spoiled voordat je die hebt opgelost.
Dat kon je bij GoW gelukkig nog uitzetten! In tegenstelling tot Horizon FW

Ik ga iig Spidey gelijk halen vrijdag _/-\o_ Zo snel word ik niet spidey-moe

Verwijderd

Het komt er altijd op neer hoe zwaar je tilt aan specifieke nadelen van een game.
___

Aantal Spider-Man 2 reviews gekeken en gelukkig geen geklaag over een overdosis aan abilities. Je moet sowieso keuzes daarin maken en het lijkt dus mee te vallen. Grafisch ziet het er sowieso heel mooi uit. Leuk om te zien dat er geen optie is om RT uit te schakelen haha.
Grote kans dat ik ‘m haal vrijdag. :P

Na deze game ben ik vooral benieuwd naar Avatar van Ubisoft en hoop dat het geen tegenvaller gaat worden. De beelden zijn mooi iig.

Daarna is het waarschijnlijk backlog tijd. 8)

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2023 08:47 ]

• ZesBarkiePK
  • Nu online
Yonix schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:29:
Vanavond een film gekeken via ‘Sony Pictures Core’ op de PlayStation 5 (4K, HDR én Dolby Atmos) en dat was best indrukwekkend! Misschien zelfs beter dan AppleTV+? :D

Anyhow, ook nog even ‘F1 23: Champions Edition’ gescoord met PS+-korting en een extra € 20 korting i.v.m. Playstation-punten. (y)

Verder is het aftellen geblazen tot de release van Spider-Man 2, want daar heb ik onwijs veel zin in. 8)
Is dat de nieuwe streaming dienst van Sony? En zo ja, hoe heb je dat gedaan? Ik dacht dat dat nog niet uit was in NL. Wil het namelijk ook wel eens proberen.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:25
Ik ben nog met de remasterd versie bezig van de eerste Spiderman, daarna Miles Morales en ondertussen pak ik af en toe korte spelletjes uit de backlog, zoals nu bijvoorbeeld Darksiders 3. Technisch een beetje gammel, maar wel ontzettend leuk om te spelen. Dus het zal wel even duren voordat ik Spiderman 2 oppak met waarschijnlijk dan ook goede kortingen.
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

Is dat de nieuwe streaming dienst van Sony? En zo ja, hoe heb je dat gedaan? Ik dacht dat dat nog niet uit was in NL. Wil het namelijk ook wel eens proberen.
App is sinds de aankondiging al te downloaden op de PS5 :)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-11 20:56
ZesBarkiePK schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:10:
[...]

Wat @Raem zegt: gewoon uit de Store kunnen plukken. :)

Ik lees op internet dat de dienst content aanbiedt met een bitrate van tussen de 30-80Mbps, impressive.

• Geraedus
Yonix schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:40:
[...]

Wat @Raem zegt: gewoon uit de Store kunnen plukken. :)

Ik lees op internet dat de dienst content aanbiedt met een bitrate van tussen de 30-80Mbps, impressive.
Inderdaad, zelf net gedownload en geregistreerd.
De kwaliteit is zeer goed en ook de navigatie van de film met bijvoorbeeld het selecteren van de audio output en ondertiteling. De ondertiteling kan je in font kleur en grote makkelijk naar wens aanpassen

Hopelijk komt er op termijn meer content om te bekijken voor premium plus members.

Voor de mensen die The Equalizer 2 nog niet gezien hebben dan is het zeker een aanrader.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:59

Superkiwi

Hoi doei

Timothy3000 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:19:
GoW was ook niet perfect. Niets irritanter dan een karakter dat een puzzel spoiled voordat je die hebt opgelost. boi
FTFY ;)

Als we het dan toch over goede games hebben; momenteel bezig aan Demon's Souls. Grafisch met afstand de mooiste van alle Souls games, daar heeft Bluepoint zeer puik werk afgeleverd d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:59

Superkiwi

Hoi doei

Exorcist schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 23:42:
[...]
(...) en dat houdt ook in dat niet iedereen dezelfde smaak heeft.
Ecact dit.
Hier ook geen Spidermans, geen GoW Ragnarok (geef mij de oude GoW's maar), geen TLOU 1&2, geen GT7..... maar wel games als Snowrunner, Farming Sim, ACC en Demon Souls.
De PS5 maakt zijn uurtjes wel hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 17-10-2023 12:15 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Zapato
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:29
Zojuist Detroit: Become Human voor 2e keer uitgespeeld. Wat een geweldig spel is het toch. Regelmatig kippenvel. Nu andere keuzes dan 1e keer en ook heel andere uitkomst.

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Spiderman en Spiderman MM behoren tot mijn favoriete games in de laatste 4-5 jaar. Ik speel nooit een game op platinum, behalve die twee. Ik keek net de DF review, en IGN review, en de hype die ik voel! Ik krijg bijna een hartverzakking... Zo mooi!

Ik weet bij voorbaat dat deze game gewoon perfect is (voor mij) en dat ik daar 30 uur plezier uit haal van het allerhoogste niveau. Af, gepolijst, grafisch mooi, strakke gameplay, geen bugs. Gewoon een top product.

Ik begrijp ook de kritiek niet ivm repetitieve combat of missies. Ik zie het als tony hawk, of andere games in dat genre. Daar doe je toch ook steeds hetzelfde? Moet Spiderman opeens veranderen in een potje fifa of zo? Of een 1st person shooter? Of GTA minigames, golf, tennis?

Ik zie Spiderman als de evolutie van de vroegere smash 'm ups/beat 'm ups. En ook die zijn ultra repetitief, maar dat is gewoon de game. En je haalt de variatie zelf uit de game. Je moet gewoon willen variëren. Ja, je kan steeds dezelfde attacks spammen, maar het mooie komt als je zelf wat gaat 'dansen'/freestylen.

De game heeft een zekere repetitieve flow, maar dat vind ik voor deze game perfect kunnen. Je moet er ook voor in 'de zone' zitten. Swingen, combat encounter, swingen, combat encounter, ... En terwijl een niet al te pretentieus, mooi, comic verhaaltje. Niet alles hoeft steeds een TLOU te zijn. Of een andere game waar je je aandacht moet bijhouden. Als je gewoon even wil chillen en gamen dat niet als werk aanvoelt, dan zit je hier goed. Die Middle Earth games (shadow of Mordor? Die eerste vooral) is ook zoiets. Kan ik ook uren mee aan de slag, op autopiloot bijna. Heerlijk onderuit. Of Just Cause. Gewoon je eigen mayhem creëren.

Die skill progression maak ik me ook niet druk in. Gewoon klikken en upgraden, je merkt vanzelf wel wat je er mee kan. Het is ook vaak niet nodig, maar gewoon 'extra'. Ik ben normaalgezien ook niet van de eindeloze skill trees. Maar in Spiderman heeft het me nooit gestoord. Gewoon niet op focussen, upgraden (maakt niet uit wat) en blijven spelen.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

Games repetitief noemen kan je net zo goed helemaal stoppen met gamen 8)7
Bijna iedere game is hetzelfde als een dozijn andere games. Boeiend dat SM2 veel dingen doet wat deel 1 al deed, daarvoor waren er al 100 andere games met een been there done that gameplay en nog steeds zijn het populaire games en worden instant classics.
SM2 wordt een super dikke game en er zijn hier vast veel mensen dat nu roepen dat het niet bijzonder is maar toch met alle positieve geluiden over de game het toch opeens gaan spelen ;)

• FMS
  • Niet online

FMS

I for one vind het leuk en interessant om te lezen hoe diverse mensen een PS first party launch ervaren. Smaken verschillen en niets moet. Feit is dat Sony weer uitstekend werk heeft geleverd. Wens de mensen die vrijdag gaan spelen veel plezier. Ik pak SM2 wel een keer op - dat super hero ding is simpelweg niet mijn ding (idem Star Wars) maar weet wel een goeie game te herkennen (Guardians Of The Galaxy, Star Wars Jedi: Survivor), en ga het in mijn eigen tijd en naar eigen prio spelen wanneer ik daar zin in heb. :Y)

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jedi Survivor toevallig ook net aan het spelen en dat had net zo goed een Sony first party game kunnen zijn, minus het stevige gebrek aan 'polish'. Die game had nog minstens een half jaar ontwikkeltijd nodig maar verder is het een typische Sony hallmark game.

Op zich ook niet gek met Stig Asmussen aan het roer en zijn verleden bij Santa Monica Studios. Hij is sinds kort weg bij Respawn dus benieuwd waar hij straks opduikt en wat zijn volgende project wordt.

Verwijderd

kazuka schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 19:24:
Jedi Survivor toevallig ook net aan het spelen en dat had net zo goed een Sony first party game kunnen zijn, minus het stevige gebrek aan 'polish'. Die game had nog minstens een half jaar ontwikkeltijd nodig maar verder is het een typische Sony hallmark game.

Op zich ook niet gek met Stig Asmussen aan het roer en zijn verleden bij Santa Monica Studios. Hij is sinds kort weg bij Respawn dus benieuwd waar hij straks opduikt en wat zijn volgende project wordt.
Dat zij men een half jaar geleden ook al. :+
Voor een hele dikke deal of eventueel via PS Plus ga ik er ook aan beginnen.

Verwijderd

FMS schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:30:
I for one vind het leuk en interessant om te lezen hoe diverse mensen een PS first party launch ervaren. Smaken verschillen en niets moet. Feit is dat Sony weer uitstekend werk heeft geleverd.
Ik ook.
Dat doorgedram van sommige met het verzinnen van beweegredenen achter iemand anders zijn mening vind ik dan wel weer totaal oninteressant.

• giantgiantus
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:08:
[...]

Dat zij men een half jaar geleden ook al. :+
Voor een hele dikke deal of eventueel via PS Plus ga ik er ook aan beginnen.
Ik vind het ook echt leuke game. Zitten wel wat foutjes in en kleine bugjes. Maar serieus, wie had 20 jaar geleden konnen verzonnen dat je als een badass Jedi rondloopt in prachtige werelden.

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
giantgiantus schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 20:24:
[...]

Ik vind het ook echt leuke game. Zitten wel wat foutjes in en kleine bugjes. Maar serieus, wie had 20 jaar geleden konnen verzonnen dat je als een badass Jedi rondloopt in prachtige werelden.
Ehmm, je hebt zeker nooit Knights of the Old Republic gespeeld? :+

• giantgiantus
SpeedyNick schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 21:05:
[...]

Ehmm, je hebt zeker nooit Knights of the Old Republic gespeeld? :+
Nee. Zou het wel willen, maar die game ziet er echt heel outdated uit. Nog te doen?

• SpeedyNick
  • Registratie: Juli 2010
giantgiantus schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 22:27:
[...]

Nee. Zou het wel willen, maar die game ziet er echt heel outdated uit. Nog te doen?
Game is nu wel verouderd inderdaad, maar weet je wel hoe geweldig die ervaring 20 jaar geleden was?

Dat je als een bad ass jedi over diverse werelden kont kon schoppen? :P >:)

Maar mijn punt is dat 20 jaar geleden dat al verzonnen was ;) mooie tijden! O+

[ Voor 9% gewijzigd door SpeedyNick op 17-10-2023 22:47 ]

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:08
Lees echt bijzonder weinig over de Playstation Portal (PSP) op het forum.

Interesse hierin lijkt echt bijzonder laag.

Iemand die hem wel denkt te gaan halen? Ik zou het opzich wel vet vinden om relaxed Diablo oid te kunnen spelen op het bankie als de tv niet vrij is.

Kan alleen nergens iets lezen hoe het zal zijn met de speelbaarheid met fps games (cod/destiny etc), vraag me af of de latency daar niet een drama gaat worden, reviews maar even afwachten I guess :)

psn: HertogJack

• Geraedus
HertogJack schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:35:

Iemand die hem wel denkt te gaan halen? Ik zou het opzich wel vet vinden om relaxed Diablo oid te kunnen spelen op het bankie als de tv niet vrij is.

Kan alleen nergens iets lezen hoe het zal zijn met de speelbaarheid met fps games (cod/destiny etc), vraag me af of de latency daar niet een drama gaat worden, reviews maar even afwachten I guess :)
Ik ga hem aanschaffen, alleen nog niet direct bij Launch. Ik kijk eerst de kat even uit de boom en bekijk de reviews op het internet en op YouTube.

• HertogJack
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:08
Geraedus schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:38:
[...]

Ik ga hem aanschaffen, alleen nog niet direct bij Launch. Ik kijk eerst de kat even uit de boom en bekijk de reviews op het internet en op YouTube.
Ja ik ga hetzelfde doen; ik verwacht geen grote run dus beschikbaarheid zal vast geen probleem zijn.

ps: klopt dat er geen apart topic over is toch?

psn: HertogJack

Verwijderd

Ik had interesse tot ik las dat cloud gaming er niet mogelijk op zou zijn. Ik vind Sony op dat gebied te voorzichtig en gesloten. Laat toch zoveel mogelijk mensen van je games genieten en zorg voor een Cloud app voor op PC bijvoorbeeld. En waarom niet de PC titels die er zijn ook via geforce now aanbieden?
Dit zien we natuurlijk vaker bij de marktleiders. Neem Apple als voorbeeld.

Wanneer de Portal ook cloud gaming biedt zonder een PS5 in de achtergrond lijkt het me wel wat.
___

nieuws: Sony maakt minimale bandbreedte-eisen bekend voor PS5-streaming

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2023 10:53 ]

Verwijderd schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:51:
[...]
En waarom niet de PC titels die er zijn ook via geforce now aanbieden?
GFN ondersteunt toch Steam en daarmee neem ik aan ook gewoon de PS games die op Steam staan? Of worden die geblokkeerd?

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:29:
[...]

GFN ondersteunt toch Steam en daarmee neem ik aan ook gewoon de PS games die op Steam staan? Of worden die geblokkeerd?
Nope. De uitgever moet toestemming geven aan geforce now of de game via bijvoorbeeld Steam mag gestreamd worden.

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Nu online

Denk ook omdat er verder nog niet heel veel duidelijk is over de latency etc. Ikzelf ben ook zeer geïnteresseerd maar als het hetzelfde is als remote play nu dan sla ik direct over. Laatst nog keer geprobeerd via laptop maar de vertraging is te groot om lekker te spelen vind ik. Komt er ook nog bij dat ie soms opeens moeite heeft met de connectie terwijl mijn wifi en internet gewoon goed is.

Waren wel wat previews die enthousiast waren, maar die hadden gespeeld bij Sony zelf in een perfecte omgeving. Dus nog onduidelijk hoe het gaat in een normaal huis.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

PS5 streaming is live in Japan en Ryan Biniecki heeft het geprobeerd. Hij is erg enthousiast over de kwaliteit en latency. Hij streamde in 4K60 met zijn PS5 op WiFi en (vermoedelijk?) de server blades in Azië.

Het lijkt mij een USP voor de PS Portal. Mits de Portal het qua hardware aankan komt Sony hopelijk ook tot dat inzicht.

Verwijderd

Kwam op de frontpagina nog een interessante reactie tegen over hoe decompressietechnieken op de ps5 een voordeel zou kunnen zijn. Vraag me af of dat wel iets kan betekenen voor latency want bandbreedte alleen zou geen probleem moeten zijn met WiFi.
Ben benieuwd naar de ervaringen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2023 12:00 ]

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:23
Daan0s schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:33:
[...]

Denk ook omdat er verder nog niet heel veel duidelijk is over de latency etc. Ikzelf ben ook zeer geïnteresseerd maar als het hetzelfde is als remote play nu dan sla ik direct over. Laatst nog keer geprobeerd via laptop maar de vertraging is te groot om lekker te spelen vind ik. Komt er ook nog bij dat ie soms opeens moeite heeft met de connectie terwijl mijn wifi en internet gewoon goed is.

Waren wel wat previews die enthousiast waren, maar die hadden gespeeld bij Sony zelf in een perfecte omgeving. Dus nog onduidelijk hoe het gaat in een normaal huis.
Chiaki al geprobeerd?
Op IOS gaf de PS app ook redelijk wat latency die weg was met chiaki

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 14:51
FrankWar schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:33:
[...]

Dat kon je bij GoW gelukkig nog uitzetten! ...
Is dat echt zo? En neem aan dat je Ragnarok bedoelt?

Kan me niet herinneren dat dat een optie was maar zou heel mooi zijn want ik wil binnenkort weer eens opnieuw beginnen. En vond het super storend dat je companions na 5 seconden al de oplossing van een puzzel voorkauwen.

• Farabi
  • Niet online
2 vragen over fc24:

-hoe kan ik automatische wissels aanzetten tijdens een voetbalwedstrijd?

-hoe kan kan ik mijn team management wijzigen net voordat ik aan een potje begin net als de vorige fifa's? Dus niet in het carrieremodus menu.

• Amaze86
  • Laatst online: 16:19
Farabi schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 19:46:
2 vragen over fc24:

-hoe kan ik automatische wissels aanzetten tijdens een voetbalwedstrijd?

-hoe kan kan ik mijn team management wijzigen net voordat ik aan een potje begin net als de vorige fifa's? Dus niet in het carrieremodus menu.
Fifa topic...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Farabi
  • Niet online
Dat is een ultimate topic?

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
Chaoss schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:33:
Een perfecte game bestaat ook niet, althans die heb ik de afgelopen 35 jaar nog niet mogen meemaken.
Jawel, pingpong.

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 21:18
Van het weekend begonnen aan Ghosts of Tsushima. Ik zit er nog een beetje half in.
De belichting van deze game is echt fenomenaal, af en toe valt mijn mond echt open van verbazing. De overige textures vallen dan wel weer wat tegen, vind ik. Dat doet overigens voor mij geen afbreuk.

De omgevingen lijken wel erg op elkaar lijken en ik vind dat het geheel niet erg levendig overkomt. Dat gevoel had ik bij bijvoorbeeld AC Valhalla niet.

Verder fijne game om te spelen, al ben ik benieuwd of de game niet te herhalend wordt qua gameplay.

PSN ID Binloading_nl

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:57
steefje schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 08:41:
Van het weekend begonnen aan Ghosts of Tsushima. Ik zit er nog een beetje half in.
De belichting van deze game is echt fenomenaal, af en toe valt mijn mond echt open van verbazing. De overige textures vallen dan wel weer wat tegen, vind ik. Dat doet overigens voor mij geen afbreuk.

De omgevingen lijken wel erg op elkaar lijken en ik vind dat het geheel niet erg levendig overkomt. Dat gevoel had ik bij bijvoorbeeld AC Valhalla niet.

Verder fijne game om te spelen, al ben ik benieuwd of de game niet te herhalend wordt qua gameplay.
Je belichting is echt top op bepaalde momenten, grafisch is dit toch wel een hoogstandje. Heb nog geen betere gezien op de ps5.

Gameplay vond ik zelf herhalend, op gegeven moment had ik zo iets van laat de game maar ik verwijder hem wel. Maar toch uitgespeeld en geen spijt van gehad. _/-\o_

• FrankWar
  • Laatst online: 28-08 19:59
paul99 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 18:31:
[...]

Is dat echt zo? En neem aan dat je Ragnarok bedoelt?

Kan me niet herinneren dat dat een optie was maar zou heel mooi zijn want ik wil binnenkort weer eens opnieuw beginnen. En vond het super storend dat je companions na 5 seconden al de oplossing van een puzzel voorkauwen.
Ja ik bedoel inderdaad Ragnarok.
Ik weet uit mijn hoofd nu niet precies meer waar die instelling zat maar er is er eentje die aangeeft hoe lang een NPC moet wachten met tips geven, en dat kan op 'never'.

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-11 22:52
Heeft er iemand raad met dit probleem, sinds enkele dagen heb ik van alle problemen met het PlayStation netwerk. De PS5 geeft voortdurend aan dat de profielstatus onbekend is (zie foto). Tot daar aan toe, geen probleem als die info niet kan worden opgehaald. Echter gaat dit te samen met problemen in games, zo geraak ik niet meer in Gran Turismo 7 hier krijg ik constant een foutcode en worden de statistieken in bv beatsaber niet meer ingeladen.
Ook data over vrienden wordt niet ingeladen, ik zie ze wel nog online maar ze staan nooit bij "vrienden die dit spelen..."
Afmelden van het account op de PlayStation heeft helaas niets opgelost en ook herstart van de PS5 blijkt geen oplossing te zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/od3g08sNEV6DL4j7fYqdV5mTr7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y0Q8dtOXdYzblwF2Hh5x1Ato.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door AppleFan2007 op 19-10-2023 14:55 ]

Pagina: 1 ... 307 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord