Raem schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:28:
[...]
offtopic:
Wat is bij de PS3 de downgrade geweest?
De eerste PS3 had een CF card reader.

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-11 20:56
Na het fiasco dat ‘Forza Motorsport’ heb ik gisteravond ‘Gran Turismo 7’ maar weer eens opgepakt.

Ruim 1,5 jaar oud en doet veel dingen beter dan de nieuwe Forza, imho: handling, dynamische weereffecten, belichting, implementatie van RT, geluid (heerlijk nu PS5 ook Atmos ondersteunt) en de beleving in het algemeen (Café, GT Auto, Scapes, Used Cars en Brand Central); er is voor de solo-speler gewoon meer dan genoeg te doen!

Destijds gekocht en eigenlijk nooit écht aangeraakt, maar nu heeft het mij te pakken! :)
Twixie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:41:
[...]

De eerste PS3 had een CF card reader.
Ah ja, maar dat is nog binnen de phat modellen. Ik dacht dat je het slim model bedoelde.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 21:18
Ik had meer verwacht van de Slim qua design. Waar bij de PS4 de Slim variant echt een stuk eleganter werd, blijft het wat mij betreft nog steeds een lelijk ding. Het verantwoord iig geen overstap van de OG naar Slim.

PSN ID Binloading_nl

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:05
Geen schoonheid. Maar dat zijn de 'slim'versies nooit geweest in mijn optiek. Vooral de discversie komt er wel heel erg slecht vanaf.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Hulleman
Yonix schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:43:
Na het fiasco dat ‘Forza Motorsport’ heb ik gisteravond ‘Gran Turismo 7’ maar weer eens opgepakt.

Ruim 1,5 jaar oud en doet veel dingen beter dan de nieuwe Forza, imho: handling, dynamische weereffecten, belichting, implementatie van RT, geluid (heerlijk nu PS5 ook Atmos ondersteunt) en de beleving in het algemeen (Café, GT Auto, Scapes, Used Cars en Brand Central); er is voor de solo-speler gewoon meer dan genoeg te doen!

Destijds gekocht en eigenlijk nooit écht aangeraakt, maar nu heeft het mij te pakken! :)
Ben ik niet helemaal met je eens. De belichting in GT7 heb ik altijd al kapot gevonden met die overdreven specular lights. Totaal niet realistisch. GT7 doet überhaupt geen raytracing tijdens races, dus ik begrijp niet waarom GT7 dan een betere RT implementatie kan hebben dan FMS. FMS heeft RT (reflections en AO) met 60fps tijdens races. Het geluid van de auto's is in GT nooit een sterk punt geweest en dat is met GT7 niet anders. Dan kun je het geluid over 100 kanalen laten gaan, in FMS zit toch zo veel meer geluidsbeleving in die wagens. Ik speel de games met een controller en dan is de Dual Sense wel een feestje tov de xbox controller, maar dat is het eigenlijk met elke game :)

[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 11-10-2023 08:51 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Verwijderd

Yonix schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:43:

Ik vermaak me beter met FMS dan ik had verwacht aangezien ik geen racer ben. Nu krijg ik dus ook weer interesse in GT7. Maar niet voor het huidige bedrag. De hoop op een Plus Extra toevoeging blijft. En anders een zeer dikke aanbieding. Voor mij is een race game hooguit 2 of 3 tientjes waard. :P (PS5 Digital)

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15:05
Vind zelf ook FMS een stuk fijner spelen dan GT (en veel mooier ook), maar als casual racer mag je die mening met een korrel zout nemen.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:05
Ik heb er alweer zin in, ik vind het altijd weer leuk een nieuwe PlayStation. Een nieuwe console uit de doos halen is toch altijd weer een feestelijk momentje. Nou heb ik het niet nodig, maar de Slim ga ik wel in huis halen. Ik ben benieuwd wanneer we de pre-orders kunnen plaatsen.

Meteen maar even de Prime Deals in de gaten houden voor een 2TB SSD, al heb ik trouwens nog nergens gelezen dat je de Slim kan upgraden, hopelijk is dit wel gewoon mogelijk? Ik heb aan 1TB eigenlijk niet voldoende. Vind het namelijk leuk om m'n favoriete digitale collectie compleet te downloaden.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Hulleman
ZesBarkiePK schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 09:22:
Ik heb er alweer zin in, ik vind het altijd weer leuk een nieuwe PlayStation. Een nieuwe console uit de doos halen is toch altijd weer een feestelijk momentje. Nou heb ik het niet nodig, maar de Slim ga ik wel in huis halen. Ik ben benieuwd wanneer we de pre-orders kunnen plaatsen.

Meteen maar even de Prime Deals in de gaten houden voor een 2TB SSD, al heb ik trouwens nog nergens gelezen dat je de Slim kan upgraden, hopelijk is dit wel gewoon mogelijk? Ik heb aan 1TB eigenlijk niet voldoende. Vind het namelijk leuk om m'n favoriete digitale collectie compleet te downloaden.
Ik ben wel benieuwd wat je beweegreden is om de slim in huis te halen. Dat ding doet niks nieuws tov je huidige DE, heel veel kleiner is het nu ook weer niet en het design is nagenoeg hetzelfde.

Ik ben zelf wel te porren voor een eventuele Pro versie.

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-11 15:35

zAo

GPLv2 Fanboy

Dat is wel mogelijk.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:42
Gisteren de Corsair gekocht, 112 euro, 2TB

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-11 23:31
Daar zat ik al even op te wachten, die PS5 (slim).

Ik heb al een XSX, die vroeg al een creatieve oplossing om een beetje mooi geplaatst te worden (WAF speelt ook mee). Laat een iets kleinere PS5 nu net nog passen in het laatste schapje van mijn tv-meubel, daar zal ze vast geen nee tegen kunnen zeggen.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Orangelights23
  • Laatst online: 12:23
Ik verwacht dat de PS6 zonder disc drive zal komen. In dat geval zal dat de eerste PlayStation console zijn die ik niet koop. Ik sta helemaal niet achter deze ontwikkeling. Er zijn genoeg games die niet meer te spelen zijn doordat een server of store niet meer online is. Zit je dan met je zogenaamde grote gamebibliotheek en verspilde euro's. Ik vraag me ook af wat de Nederlandse wetgeving hierover stelt: mag je bij een aanschaf de dienst zomaar stopzetten, ondanks dat dat waarschijnlijk wel in de algemene voorwaarden staat?

Als de industrie op deze wijze doorgaat, ga ik terug naar pc gaming en doe ik mijn piratenhoed op :P

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15:35
Naja al die voorspellingen van zonder Disc drive in de toekomst, volgens mij komt er nu met de Slim juist wel weer een disc versie. En komen ze zelfs met een optionele disc drive (moet ik Xbox nog mee zien komen). Die optionele disc drive is juist een voorbeeld dat men nog niet zonder kan.

Zou niet te veel doemdenken.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:57
Orangelights23 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:16:
Ik verwacht dat de PS6 zonder disc drive zal komen. In dat geval zal dat de eerste PlayStation console zijn die ik niet koop. Ik sta helemaal niet achter deze ontwikkeling. Er zijn genoeg games die niet meer te spelen zijn doordat een server of store niet meer online is. Zit je dan met je zogenaamde grote gamebibliotheek en verspilde euro's. Ik vraag me ook af wat de Nederlandse wetgeving hierover stelt: mag je bij een aanschaf de dienst zomaar stopzetten, ondanks dat dat waarschijnlijk wel in de algemene voorwaarden staat?

Als de industrie op deze wijze doorgaat, ga ik terug naar pc gaming en doe ik mijn piratenhoed op :P
Ik heb er ook geen vertrouwen in. Het lijkt erop of Sony ons de all digital kant wilt opsturen. Het voordeel van games op disk is dat je keuze uit verschillende aanbieders hebt, daardoor zijn de games vaak wat goedkoper dan als je ze vanuit de PSN store koopt. Neem als voorbeeld Baldur's Gate 3 of straks als Alan Wake 2 uitkomt. Deze games zijn alleen full price verkrijgbaar en alleen via de PSN Store. PC gamers hebben tenminste nog keuze uit verschillende digitale winkels. Dit betekent dus geen concurrentie meer op het PS platform en de prijzen blijven kunstmatig hoog. De overheid zou hier een stokje voor moeten steken, als dit gebeurd.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

bRuud83 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:31:
[...]

Ik heb er ook geen vertrouwen in. Het lijkt erop of Sony ons de all digital kant wilt opsturen. Het voordeel van games op disk is dat je keuze uit verschillende aanbieders hebt, daardoor zijn de games vaak wat goedkoper dan als je ze vanuit de PSN store koopt. Neem als voorbeeld Baldur's Gate 3 of straks als Alan Wake 2 uitkomt. Deze games zijn alleen full price verkrijgbaar en alleen via de PSN Store. PC gamers hebben tenminste nog keuze uit verschillende digitale winkels. Dit betekent dus geen concurrentie meer op het PS platform en de prijzen blijven kunstmatig hoog. De overheid zou hier een stokje voor moeten steken, als dit gebeurd.
De reden dat de overheid daar geen aanleiding toe heeft is dat je de keuze hebt om naar Xbox, PC of Nintendo over te stappen. Er is dus concurrentie op de gaming markt en het staat je vrij om te wisselen. Ik snap ook dat je een bibliotheek opbouwt met tal van games en dat een overstap daarom lastig en/of kostbaar is, maar je hebt als consument wel een keuze die je kunt maken.

Het verbieden van het alleen digitaal aanbieden van games zou een heel vreemd verbod zijn. Ik snap de wens, deel je wens, maar weet ook dat het tegen beter weten in is.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ik denk dat er wat te hard ingegaan wordt tegen psn prijzen. Het klopt dat het in het begin duur is, maar tegenwoordig worden spellen snel afgeprijsd digitaal. Dat was vroeger toch echt anders.

als ik tegenwoordig zie wat ze vragen voor een 2 of 3 jaar oud fysiek spel op de 2ehands markt, kan je toch echt beter voor digital gaan. deze kunnen daar al gauw varieren tussen de €5 de €20.

[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 11-10-2023 11:42 ]

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:39
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/948k6BmiOk2qEUwyWQaacszsG48=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqS0Dc7VnpvISIXTZUql1dVI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik kwam dit tegen op Twitter. Als het klopt is het toch nog een redelijke verschil.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:57
Hann1BaL schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

Het verbieden van het alleen digitaal aanbieden van games zou een heel vreemd verbod zijn. Ik snap de wens, deel je wens, maar weet ook dat het tegen beter weten in is.
Goed punt. Een betere oplossing zou zijn als winkels codes van games games verkopen welke je dan kan inwisselen in de PSN Store.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:40
Vrietje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:44:
[Afbeelding]

Ik kwam dit tegen op Twitter. Als het klopt is het toch nog een redelijke verschil.
De standaard waar de Slim opstaat is wel een stuk mooier, voor de rest is het een gekropen PS5 maar dan met een bierbuikje.

PSN : Geraedus

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
Ik vind dat Sony hier nog steeds heel goed bezig is met supporten van fysieke media. Ten eerste komen de meeste games gewoon nog compleet fysiek uit en bieden ze de mogelijkheid voor kleinere studio's om hun games fysiek uit te brengen door een laag minimum aantal fysieke copies te vereisen.
Ik zie dat met de slim ze nog steeds laten zien dat ze achter fysiek staan. Dit is gewoon kostenbesparing voor de supply chain en productie en ze bieden dus nog voor degene die de digitale versie hebben gekocht een upgrade mogelijkheid (tegen een premium). Of de PS6 alleen all digital gaat worden ligt volledig aan ons. Realiteit is dat de meeste game verkopen all digital zijn tegenwoordig. In VK was het al 80% van de game verkopen. En zo lang snel internet niet overal beschikbaar gaat zijn in de markten waar Sony actief is zal er altijd een nood zijn aan fysieke media. Ze doen het wat betreft beter dan de concurrent die wel volledig all digital gaat.

• Farabi
  • Niet online
ik hoop wel dat ze straks wel rekening houden met een 5gbit ethernet-poort bij de PS6. We zien nu al aanbieders die met 4gbit komen (in NL).

[ Voor 4% gewijzigd door Farabi op 11-10-2023 11:56 ]

Verwijderd

Geef mij die dikke maar, ze mogen zien dat er een PS5 staat. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2023 12:17 ]

• Farabi
  • Niet online
ik denk dat sony zich in zn vingers heeft gesneden met dit slim-model. de doorsnee consument raakt hier alleen maar in de war met het verhaaltje van de losse discdrive. die gaan dan eerder opzoek naar oude modellen waar het 1 of het ander is.

• Zorroberner
Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:04:
ik denk dat sony zich in zn vingers heeft gesneden met dit slim-model. de doorsnee consument raakt hier alleen maar in de war met het verhaaltje van de losse discdrive. die gaan dan eerder opzoek naar oude modellen waar het 1 of het ander is.
Zal wel meevallen hoor. Beste verkoper ik zie geen discdrive, hebben jullie die? Ja hoor, en anders we hebben ook een losse discdrive soort cd speler. Klaar. Daarnaast er is ook een slim model met een inwendige disc drive.

• Timothy3000
Ja, zo verwarrend is het allemaal niet.

• Farabi
  • Niet online
Zorroberner schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:12:
[...]

Zal wel meevallen hoor. Beste verkoper ik zie geen discdrive, hebben jullie die? Ja hoor, en anders we hebben ook een losse discdrive soort cd speler. Klaar. Daarnaast er is ook een slim model met een inwendige disc drive.
ik denk niet dat het gros daarmee wil klooien thuis.

correctie: ik wist niet dat er een slim model met ingebouwde discdrive was, half gevolgd allemaal. dan wordt het een simpelere verhaal inderdaad.

[ Voor 15% gewijzigd door Farabi op 11-10-2023 12:21 ]

• Hulleman
Vrietje schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:44:
[Afbeelding]

Valt me echt mee (of tegen) wat het verschil in grootte is. De originele PS5 vond ik gewaagd, maar vooral de nieuwe discversie vind ik echt mislukt.

• Hulleman
Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:20:
[...]

ik denk niet dat het gros daarmee wil klooien thuis.

correctie: ik wist niet dat er een slim model met ingebouwde discdrive was, half gevolgd allemaal. dan wordt het een simpelere verhaal inderdaad.
Het gros van de gamers vrot ook zelf een SSD in de PS5. Die discdrive zal ook wel vrij simpel zijn om in te bouwen.

• Farabi
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:23:
[...]

Het gros van de gamers vrot ook zelf een SSD in de PS5. Die discdrive zal ook wel vrij simpel zijn om in te bouwen.
ik denk niet dat die groep tot het gros behoort maar goed.

Verwijderd

Wat is er nou lastig aan de Slim situatie? Nu kan Pietje bij een ‘miskoop’ altijd nog een disc drive erbij halen achteraf. Dat kan niet bij de Phat Digital.

Verwijderd

Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:20:
[...]
Ah vandaar. :)

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:37
[...]

Ik zat laatst maar eens in de store te scrollen en schok me kapot hoe duur games zijn, voornamelijk de wat oudere games vaak 2 3x duurder dan disc versies. En dan kan je ze niet verkopen, ruilen, lenen, weggeven.. Ik heb zelf sinds de PS3 mss 3 games digital gekocht in een goede sale.
Een paar maanden geleden Octopath Traveler 2 fysiek gekocht, lag in de winkel voor 35 euro. In de store 59,99. Paar oude mediocre games bij ingeleverd die ik nooit meer opnieuw zal spelen en 15 betaald. Noem me oldskool maar zo is het leuk imo

De slim is echt een stap om naar digital only te gaan, een extra drempel voor een disc versie. Ik denk ook dat ze met de PS6 naar digital only gaan. Xbox met de nieuwe series x al volgend jaar volgens uitgelekte info. And i don't like it.

Het is ook geen open platform zoals de PC, een monopolie op de verkoop gaat geen enkel voordeel voor klanten geven. Jammer dat men dit zo graag wil laten gebeuren, maarja wie ben ik

• Zorroberner
Mutatie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

Ik zat laatst maar eens in de store te scrollen en schok me kapot hoe duur games zijn, voornamelijk de wat oudere games vaak 2 3x duurder dan disc versies. En dan kan je ze niet verkopen, ruilen, lenen, weggeven.. Ik heb zelf sinds de PS3 mss 3 games digital gekocht in een goede sale.
laatst Octopath Traveller 2 fysiek gekocht, lag in de winkel voor 35 euro. In de store 59,99. Paar oude mediocre games bij ingeleverd die ik nooit meer opnieuw zal spelen en 15 betaald. Noem me oldskool maar zo is het leuk imo

De slim is echt een stap om naar digital only te gaan, een extra drempel voor een disc versie. Ik denk ook dat ze met de PS6 naar digital only gaan. Xbox met de nieuwe series x al volgend jaar volgens uitgelekte info. And i don't like it.

Het is ook geen open platform zoals de PC, een monopolie op de verkoop gaat geen enkel voordeel voor klanten geven. Jammer dat men dit zo graag wil laten gebeuren, maarja wie ben ik
Sorry hoor, maar waarom is de PS5 slim in hemelsnaam een stap naar digital only? Het is net als met de regular PS5 een digital edition en eentje met een ingebouwde disc. Sterker nog er komt een losstaande disc drive voor de digital editions waardoor je juist nog naar fysiek kan gaan ingeval je een digital Slim of digital Phat hebt gekocht.

Met Xbox ben ik met je eens, dat is jammer.

• Orangelights23
[...]

Precies dit. Plus de hele tweedehands markt stort ook in elkaar. Ik koop mijn games graag tweedehands en verkoop ze vaak ook weer door. Daardoor kosten games mij uiteindelijk tussen de 10-20 euro, in plaats van 70 euro full price. En dan heb ik het niet over jaren na release, maar maximaal een maand of 2-3.

Game Mania gaat het nog moeilijk krijgen.

• Farabi
  • Niet online
[...]

Ik zat laatst maar eens in de store te scrollen en schok me kapot hoe duur games zijn, voornamelijk de wat oudere games vaak 2 3x duurder dan disc versies.
je moet de psn store een beetje leren begrijpen. het klopt inderdaad dat oude spellen opeens €60 worden. maar het kan zomaar zijn dat ze met een woensdag-sale opeens voor een €10tje staan.

zie dit bijv. https://www.playstation.c...s/need-for-speed-payback/

probeer dit spel maar eens voor €2,99 te scoren op de fysieke 2ehands markt.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 11-10-2023 13:30 ]

Zorroberner schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Sorry hoor, maar waarom is de PS5 slim in hemelsnaam een stap naar digital only? Het is net als met de regular PS5 een digital edition en eentje met een ingebouwde disc. Sterker nog er komt een losstaande disc drive voor de digital editions waardoor je juist nog naar fysiek kan gaan ingeval je een digital Slim of digital Phat hebt gekocht.

Het is geen ingebouwde disc drive. Het is gewoon de digital versie met de losse disc drive erbij. Ben benieuwd naar de unboxing video's, want ik zie het zelfs nog wel gebeuren dat die disc drive er echt los bij zit en je die er zelf nog op moet klikken.

En de losse disc drive kun je volgens mij niet op de digital phat gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Raem op 11-10-2023 13:30 ]

• Mutatie
Zorroberner schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:23:
[...]

Ik denk dat het een beetje psychologisch is. Mensen zullen denken: Hey dat is te upgraden naar disc, dan koop ik nu vast digital. En in de tijden daarna acht ik de kans groot dan men vaak liever dan toch even die nieuwe game in de store koopt dan 120 voor een drive uitgeeft.
Precies wat je zegt, is mooi want je kan later toch een drive kopen! En dat is imo die extra drempel na de tijd.
Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

je moet de psn store een beetje leren begrijpen. het klopt inderdaad dat oude spellen opeens €60 worden. maar het kan zomaar zijn dat ze met een woensdag-sale opeens voor een €10tje staan.

zie dit bijv. https://www.playstation.c...s/need-for-speed-payback/
Klopt ook wel al lijkt dat mss toch voornamelijk met de meer mainstream games te zijn. Ik zat bv vooral tussen de jrpg's te scrollen. Ik weet niet hoe dat met meer onbekende games en sales zit. Maar spontaan zin hebben in iets en kopen of wachten tot er ooit een sale komt waarvan je niet weet wanneer.
maargoed, ik schrok wel even

[ Voor 28% gewijzigd door Mutatie op 11-10-2023 13:33 ]

• Zorroberner
Raem schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:28:
[...]

Het is geen ingebouwde disc drive. Het is gewoon de digital versie met de losse disc drive erbij. Ben benieuwd naar de unboxing video's, want ik zie het zelfs nog wel gebeuren dat die disc drive er echt los bij zit en je die er zelf nog op moet klikken.
Oh verrek, nou dat haalt mijn verhaal dan een beetje onderuit, oprecht dank voor de aanvulling. @Mutatie als je het zo stelt dan kan ik je punt begrijpen. Ik deel de zorg niet, maar ik begrijp dan waar je vandaan komt dat je dat als drempel ziet.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:01
Even een vraagje... Een vriend wil misschien later een PS kopen, maar zou voor nu willen meekijken met onze groep. Is het mogelijk dat hij een PS account maakt zonder een PS te hebben, zodat hij ons in de party kan joinen en kan meepraten en meekijken via de PS op op mobiel?

Dat je kunt meekijken / praten via de app weet ik, maar gaat mij even om dat account.

[ Voor 13% gewijzigd door Monda op 11-10-2023 13:40 ]

PSN: Mondaatje

Zorroberner schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 11:21:
Naja al die voorspellingen van zonder Disc drive in de toekomst, volgens mij komt er nu met de Slim juist wel weer een disc versie. En komen ze zelfs met een optionele disc drive (moet ik Xbox nog mee zien komen). Die optionele disc drive is juist een voorbeeld dat men nog niet zonder kan.
Dit dus.
Ik erger me dan ook dood aan het nieuwsartikel op de frontpage, dat gewoon compleet de bal misslaat. Tijs Hofmans lijkt totaal niet door te hebben dat er ook een nieuwe Disk Edition is, en denkt dat er enkel een Digital Slim komt die je met een aparte diskdrive nog kan 'upgraden' naar de oude Disk Edition.

• Farabi
  • Niet online
een van de voordelen van all-digital is dat ik af ben van irritante onderbieders, rare figuren aan je deur die nog proberen te onderhandelen, berichtjes beantwoorden via mp, bezoekafspraken die niet nagekomen worden, post wegbrengen enz.

ging ook vaak goed niet daarvan..

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 11-10-2023 13:43 ]

Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 12:04:
Ik zie niet in wat er verwarrend aan is. De consument gaat juist sneller overstag gaan, want als hij de Disk Edition te duur vindt, kan hij nog beginnen met de Digital Edition wetende dat hij later nog altijd kan upgraden door er de losse drive bij te kopen en er zo een Disk Edition van te maken.

Ik vind dit juist een uitstekende zet van Sony, want je voorziet een relatief goedkoop upgrade pad naar een disk versie.

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:42:
een van de voordelen van all-digital is dat ik af ben van irritante onderbieders, rare figuren aan je deur die nog proberen te onderhandelen, berichtjes beantwoorden via mp, bezoekafspraken die niet nagekomen worden, post wegbrengen enz.

Die heb je als je je fysieke games gewoon niet op Marktplaats zet ook niet. ;)

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:45:
[...]

Die heb je als je je fysieke games gewoon niet op Marktplaats zet ook niet. ;)
het grootste argument van fysieke spellen is juist ''het doorverkopen'' van spellen. dan ben je een van de weinige die zijn spellen niet op marktplaats zet.

[ Voor 8% gewijzigd door Farabi op 11-10-2023 13:49 ]

Twixie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:40:
[...]

Dit dus.
Ik erger me dan ook dood aan het nieuwsartikel op de frontpage, dat gewoon compleet de bal misslaat. Tijs Hofmans lijkt totaal niet door te hebben dat er ook een nieuwe Disk Edition is, en denkt dat er enkel een Digital Slim komt die je met een aparte diskdrive nog kan 'upgraden' naar de oude Disk Edition.
Maar in essentie is dat toch ook zo? De Disc Edition is niks meer dan de Digital Edition met de losse disc drive erbij. (Al dan niet al erop bevestigd wanneer je hem uit de doos haalt, daar ben ik wel benieuwd naar).

Verwijderd

[...]

De slim is echt een stap om naar digital only te gaan,
Dat is maar nét waar je de PlayStation 5 (slim) voor gebruikt.

Wij kopen alle games digitaal maar dan wel games waar we 100% achterstaan, de ander groep zet ik in de verlanglijst en krijg een seintje als ze in de aanbieding zijn en die zijn soms zeer verrassend te noemen.

Films kijken wij het liefst op een schijfje, want ook de PlayStation 3, 4 en 5 zijn geweldige blu-ray spelers, dus voor ons zal de PlayStation mét gleuf altijd als voorkeur genieten.
[...]
want ik zie het zelfs nog wel gebeuren dat die disc drive er echt los bij zit en je die er zelf nog op moet klikken.
Enkel Sony-haters zouden zo een uitspraak doen. Waarom zou Sony dat in godsnaam doen ? Daar is totaal geen reden voor. Het zou zelfs extra packaging materiaal vereisen. Ik durf er dus echt mijn kop op verwedden dat je gewoon een Disk Edition koopt en het niet eens ziet (behalve in de manuals) dat je coverplate en drive verwijderbaar zijn.
Tuurlijk niet. Dat is toch al geweten sinds launch van de phat ? Het is niet dat het een USB drive is he...

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Heeft iemand al iets gevonden over een release moment voor Europa? 'Na de US' (welke 'ergens in November' komt), is wel heel erg vaag.

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:34
Monda schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:40:
Even een vraagje... Een vriend wil misschien later een PS kopen, maar zou voor nu willen meekijken met onze groep. Is het mogelijk dat hij een PS account maakt zonder een PS te hebben, zodat hij ons in de party kan joinen en kan meepraten en meekijken via de PS op op mobiel?

Dat je kunt meekijken / praten via de app weet ik, maar gaat mij even om dat account.
Ik durf je niet te zeggen of dat werkt maar je kunt het altijd proberen.
Mocht hij een PS kopen heeft ie toch een PSN account nodig die hij dan al heeft ;)
Raem schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:46:
[...]
Maar in essentie is dat toch ook zo? De Disc Edition is niks meer dan de Digital Edition met de losse disc drive erbij. (Al dan niet al erop bevestigd wanneer je hem uit de doos haalt, daar ben ik wel benieuwd naar).
Zo kan je van elk voordeel een nadeel maken.
Als alles vast-gesoldeerd is, zit iedereen moord en brand te roepen. Als een onderdeel wel verwijderbaar is, is het ineens een strategie om dat onderdeel definitief weg te krijgen. Ik zie echt niet in hoe zoiets zou bijdragen aan een digital-only strategie.

• Zorroberner
Twixie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Enkel Sony-haters zouden zo een uitspraak doen. Waarom zou Sony dat in godsnaam doen ? Daar is totaal geen reden voor. Het zou zelfs extra packaging materiaal vereisen. Ik durf er dus echt mijn kop op verwedden dat je gewoon een Disk Edition koopt en het niet eens ziet (behalve in de manuals) dat je coverplate en drive verwijderbaar zijn.

[...]

Tuurlijk niet. Dat is toch al geweten sinds launch van de phat ? Het is niet dat het een USB drive is he...
Naja gelijk Sony hater zeggen vind ik wel vergaand, al deel ik je argumentatie. Ik dacht eerst wel aan Digital Phat dat het kon, las ooit ergens geruchten dat een optionele disc drive daar aan zou kunnen worden vastgemaakt (dus idd via USB). Dat is wel jammer, ze bouwen deze echt voor de Slim.

• Mutatie
Twixie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:45:
[...]

Ik zie niet in wat er verwarrend aan is. De consument gaat juist sneller overstag gaan, want als hij de Disk Edition te duur vindt, kan hij nog beginnen met de Digital Edition wetende dat hij later nog altijd kan upgraden door er de losse drive bij te kopen en er zo een Disk Edition van te maken.

Ik vind dit juist een uitstekende zet van Sony, want je voorziet een relatief goedkoop upgrade pad naar een disk versie.
Wat ik eerder al zei. Het klinkt idd zeker erg leuk, en maakt het laagdrempeler een digital versie te kopen. Scheelt alvast in de aanschaf.
Maar daarna wel een 120 euro drempel om te upgraden.
Ik denk dat een groot deel die met die gedachte een console aanschaft nooit zal upgraden en de markt zo word klaargestoomd voor een digital only PS6. Ik weet bijna wel zeker dat de planning bij Sony dit zo bedacht.
Ik kan het verkeerd hebben natuurlijk, we zullen het zien met de tijd :)
Monda schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:40:
Vroeger kon dit alleszins, want ik heb zelf ooit nog een PSN account aangemaakt via de website, dus zonder dat er al een console aan gekoppeld was (de koppeling gebeurde pas bij het aanmaken van het profiel op de console waar ik dan al direct inlogde op het bestaande PSN account). Of hij dan effectief ook via de app vanalles met jullie kan doen, zal hij moeten uitproberen.
Mutatie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:53:
[...]
Ik denk dat een groot deel die met die gedachte een console aanschaft nooit zal upgraden en de markt zo word klaargestoomd voor een digital only PS6. Ik weet bijna wel zeker dat de planning bij Sony dit zo bedacht.
Ik kan het verkeerd hebben natuurlijk, we zullen het zien met de tijd :)
Pas op, ik ben er zelf ook wel van overtuigd dat in hun roadmap toch ergens digital-only zal staan, maar ik betwijfel of deze PS5 Slim deel van dat plan is. Het hebben van een PS5 Digital die je niet kunt upgraden naar een Disk versie lijkt me eigenlijk 'slimmer' als je je klanten richting digital-only wil leiden. Met dan als volgende stap dat je het prijsverschil tussen beide groter begint te maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Twixie op 11-10-2023 14:00 ]

• Farabi
  • Niet online
discs zijn een grote grap geworden tegenwoordig als we het financiele gedeelte even achterwege laten. de vlieger ''zo kan ik het altijd spelen'' gaat ook niet op hier, want je bent hoe dan ook afhankelijk van de psn om het spel fatsoenlijk te kunnen draaien.

het fysieke spel van spyro was echt het toppunt. zodra je de disc erin steekt, kan je het VOLLEDIGE spel downloaden via de STORE 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Farabi op 11-10-2023 14:04 ]

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 11:44
Ik ben juist pro digitaal maar is natuurlijk persoonlijk
  • Geen gedoe met discs wisselen
  • Geen disc/drive geluiden
  • 'vroeger' kreeg je nog een boekwerk erbij, volgens mij tegenwoordig een flyertje of een paar pagina's
  • Ik kom niet in verleidingen om aanbiedingen te kopen
  • Game/account sharing, thanks @Twixie (zie 2 post hieronder)
Nadeel is dat ik games niet meer kan doorverkopen maar daardoor koop ik juist ook selectiever.
Bouw niet nog een hogere backlog op, heb al 257 (Playstation plus) games.

Heb nu bijna 2 jaar mijn PS5 digitaal en de disc optie nog niet gemist.

[ Voor 24% gewijzigd door Marc3l op 11-10-2023 14:07 . Reden: extra info ]

Twixie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:49:
[...]

Goedkoper in de assemblage voor Sony? Geen idee. Ik vraag het me gewoon af, je hoeft je niet aangevallen te voelen hoor. ;)

Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:00:
discs zijn een grote grap geworden tegenwoordig als we het financiele gedeelte even achterwege laten. de vlieger ''zo kan ik het altijd spelen'' gaat ook niet op hier, want je bent hoe dan ook afhankelijk van de psn om het spel fatsoenlijk te kunnen draaien.

het fysieke spel van spyro was echt het toppunt. zodra je de disc erin mocht steker, kon je het volledige spel volledig downloaden via de store 8)7
Niet alleen dat, maar er zijn ook grote voordelen aan de digitale versies. De grootste is wel dat je met 2 tegelijk de digitale versie kunt spelen, wat niet kan met de disk-versie. De truuk kent iedereen wel: één iemand speelt op een console die jouw primary is (waardoor iedereen op die console jouw game kan spelen) en jij speelt op een andere console (waar jij kan spelen omdat het met jouw login is).

Hier thuis hebben we bvb een PS4 in de woonkamer, en een PS5 in de game-kamer, en zo heb ik al verschillende games met mijn zoon gespeeld, multi-player, terwijl we maar 1x het spel hebben.

Een ander voordeel is Remote Play, want met een disk-versie moet de schijf inzitten, dus als je op verplaatsing even een game wil spelen waarvan de schijf in de kast zit, ben je gezien. Zeker ook voor de op komst zijnde PS Portal, lijkt Digital wel een must.

• Farabi
  • Niet online
Twixie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Niet alleen dat, maar er zijn ook grote voordelen aan de digitale versies. De grootste is wel dat je met 2 tegelijk de digitale versie kunt spelen, wat niet kan met de disk-versie. De truuk kent iedereen wel: één iemand speelt op een console die jouw primary is (waardoor iedereen op die console jouw game kan spelen) en jij speelt op een andere console (waar jij kan spelen omdat het met jouw login is).

Hier thuis hebben we bvb een PS4 in de woonkamer, en een PS5 in de game-kamer, en zo heb ik al verschillende games met mijn zoon gespeeld, multi-player, terwijl we maar 1x het spel hebben.

Een ander voordeel is Remote Play, want met een disk-versie moet de schijf inzitten, dus als je op verplaatsing even een game wil spelen waarvan de schijf in de kast zit, ben je gezien. Zeker ook voor de op komst zijnde PS Portal, lijkt Digital wel een must.
poeh, dat wist ik nog niet eens allemaal.

• cold_as_ijs
[...]

je hebt een andere kap erbij zitten als je een disk versie koopt. dus lijkt me niet dat je hem in elkaar hoeft te prikken tenzij de digital kap ook los zit en eraan moet klikken

• cold_as_ijs
Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:00:

het fysieke spel van spyro was echt het toppunt. zodra je de disc erin steekt, kan je het VOLLEDIGE spel downloaden via de STORE 8)7
Dat is onzin. Het aantal games dat niet op de disc staat is letterlijk op 1 hand te tellen!
Sterker nog AC Mirage wordt zelf geleverd op disc met de laatste PS5 firmware zodat je deze nog helemaal offline kan spelen.

• Hulleman
Marc3l schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:03:
Ik ben juist pro digitaal maar is natuurlijk persoonlijk
  • Geen gedoe met discs wisselen
  • Geen disc/drive geluiden
  • 'vroeger' kreeg je nog een boekwerk erbij, volgens mij tegenwoordig een flyertje of een paar pagina's
  • Ik kom niet in verleidingen om aanbiedingen te kopen
  • Game/account sharing, thanks @Twixie (zie 2 post hieronder)
Nadeel is dat ik games niet meer kan doorverkopen maar daardoor koop ik juist ook selectiever.
Bouw niet nog een hogere backlog op, heb al 257 (Playstation plus) games.

Heb nu bijna 2 jaar mijn PS5 digitaal en de disc optie nog niet gemist.
Ik ben juist van het disckamp, omdat nieuwe digitale games bizar geprijsd zijn t.o.v. de discversie. Overigens kom ik eerder in de verleiding om digitale aanbiedingen te kopen (die soms serieus goed zijn), omdat ik nagenoeg nooit een winkel binnen loop om fysieke games te gaan loeren.

• Farabi
  • Niet online
cold_as_ijs schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:14:
[...]

Dat is onzin. Het aantal games dat niet op de disc staat is letterlijk op 1 hand te tellen!
klopt, ze staan maar voor de helft op disc.

• DM89
  • Laatst online: 09:43
Hier ook disckamp, digitale games zijn te duur tov fysieke games en kan fysieke games doorverkopen waardoor ik uiteindelijk laten we zeggen de helft van de aankoopprijs terug heb.

Jammer dat digitale games zoveel duurder zijn, als dit niet zo was zou ik wellicht overgaan naar digitaal.

Spiderman 2 op disc gekocht voor 60,- en digitaal kost deze 80,- en wat is de meerwaarde behalve dat je direct kan downloaden na release?

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-11 11:44
Hulleman schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:17:
[...]

Ik ben juist van het disckamp, omdat digitale games nieuw bizar geprijsd zijn t.o.v. de discversie. Overigens kom ik eerder in de verleiding om digitale aanbiedingen te kopen (die soms serieus goed zijn), omdat ik nagenoeg nooit een winkel binnen loop om fysieke games te gaan loeren.
Ieder zijn ding he :D

Maar (zie bold tekst) is juist 1 van mijn punten om selectiever te kopen.

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

het grootste argument van fysieke spellen is juist ''het doorverkopen'' van spellen. dan ben je een van de weinige die zijn spellen niet op marktplaats zet.
Ik zet ze wel op Marktplaats, maar heb er eigenlijk nooit gedoe van.

Grootste argument voor fysieke games ligt bij meer bij het kopen van tweedehands games. :)

• Orangelights23
Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:42:

Precies, nu betaal je de hoofdprijs voor games buiten de sales om en kun je het vervolgens ook niet meer verkopen...

Liever een paar keer per jaar een irritant iemand aan de deur dan tientallen tot honderden euro's meer betalen. Overigens verzend ik mijn games gewoon, er komt al jaren niemand meer aan de deur omdat er te veel weirdo's zijn.

• Farabi
  • Niet online
Timothy3000 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

Grootste argument voor fysieke games ligt bij meer bij het kopen van tweedehands games. :)
dat is dezelfde cirkel :+

• Timothy3000
Ik snap je argument gewoon niet. Je bent blij met je digital PS5 omdat je je games nu niet meer op Marktplaats hoeft te verkopen en die rompslomp niet meer hebt. Dat hoeft met een PS5 met discdrive ook niet, dat is een keuze. Je hebt jezelf nu echter wel enorm beperkt mbt sales van games.

En verkopen aan CEX is ook altijd een rendabele optie en dat scheelt veel gedoe. ;)

• Farabi
  • Niet online
Orangelights23 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:27:
[...]

Precies, nu betaal je de hoofdprijs voor games buiten de sales om en kun je het vervolgens ook niet meer verkopen...
ik voel me niet aangesproken gelukkig :P
Timothy3000 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:31:
Ik snap je argument gewoon niet. Je bent blij met je digital PS5 omdat je je games nu niet meer op Marktplaats hoeft te verkopen en die rompslomp niet meer hebt. Dat hoeft met een PS5 met discdrive ook niet, dat is een keuze. Je hebt jezelf nu echter wel enorm beperkt mbt sales van games.

En verkopen aan CEX is ook altijd een rendabele optie en dat scheelt veel gedoe. ;)
het was EEN van de redenen, niet de enige reden. je hoeft me niet continue selectief te quoten.

[ Voor 50% gewijzigd door Farabi op 11-10-2023 14:35 ]

• Timothy3000
Twixie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:04:
[...]
Niet alleen dat, maar er zijn ook grote voordelen aan de digitale versies. De grootste is wel dat je met 2 tegelijk de digitale versie kunt spelen, wat niet kan met de disk-versie.
Dat is imo ook echt het enige voordeel. Het nadeel is dat je niet meer cheap PS4 games met een gratis PS5 upgrade kan kopen, niet meer fysieke games kan (ver)kopen en dat je echt beperkt bent tot de dure Playstation Store.

• Timothy3000
Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 14:32:
[...]

ik voel me niet aangesproken gelukkig :P

[...]

het was EEN van de redenen, niet de enige reden. je hoeft me niet continue selectief te quoten.
Het is alsnog een voordeel dat niks met de console zelf te maken heeft. :P Ik vond het daarom wat bijzonder dat je dat als 1 van de voordelen van een digital only console benoemde haha. Verder niks.

Voor mij zou digital only een pak interessanter zijn als je, net als bij Xbox, je games ook op andere sites kan kopen en niet alleen aan PSN gebonden zit.

[ Voor 28% gewijzigd door Timothy3000 op 11-10-2023 14:44 ]

• Darks
  • Laatst online: 08-11 23:31
Ik ben in de fase gekomen dat ik zou kiezen voor het esthetische, en dus de nieuwe digital.

Tot een jaar of 3-4 geleden keek ik nog wel geregeld blu-ray films, maar dat is tegenwoordig ook al een uitzondering. Nu met de XSX heb ik een tijdje games fysiek gekocht, het heeft wel iets. Dat doosje vastnemen, eens aan ruiken (..). Anderzijds neemt het weer wat ruimte in, de drive maakt wat lawaai, en het feit dat je kan herverkopen is ook niet meer zo interessant als dat het ooit was. Ik betaal al snel 1/4 tot 1/3 van de restwaarde aan verzendkosten.

Bij Xbox is gamepass voor mij de ommezwaai geweest. Er zijn maanden dat ik amper of niet aan gamen toekom. Dan zet ik de hele handel mooi stop en kost het me niets. Nu is het weer een boeiendere periode, en voor 15 EUR kan ik mij uren uitleven in alle wenselijke games.

Het enige dat me nog wat wrang smaakt is de prijzen die digitale games vaak hebben als je ze individueel in de store koopt. Ik weet niet hoe dat bij PS gaat maar dat is bij Microsoft soms gortig.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

• Mutatie
Twixie schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 13:59:
[...]

Pas op, ik ben er zelf ook wel van overtuigd dat in hun roadmap toch ergens digital-only zal staan, maar ik betwijfel of deze PS5 Slim deel van dat plan is. Het hebben van een PS5 Digital die je niet kunt upgraden naar een Disk versie lijkt me eigenlijk 'slimmer' als je je klanten richting digital-only wil leiden. Met dan als volgende stap dat je het prijsverschil tussen beide groter begint te maken.
Dat zou juist meer kwaad bloed zetten, de huidige strategie kweekt juist goodwill, zoals je ziet.

Verwijderd

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Als die PS Portal hier niet mee compatibel is, op een simpele ondersteunde manier rechtstreeks vanuit de Portal, dan begrijp ik er niets meer van.

1+1 = 2… De portal lijkt er wel voor gemaakt.

Wellicht konden ze PS cloud nog niet aankondigen, maar wilden ze wel al de Portal aankondigen op dat moment.

En zo kom je 2 keer in het nieuws natuurlijk, maar ze hadden de Portal en PS Cloud wellicht best samen aangekondigd. Of net niet, want dan zou het weer niet duidelijk zijn dat je er ook lokaal en vanaf je eigen hardware mee kan streamen.

Moeilijke producten om duidelijk in de markt te zetten, dat wel (voor de gemiddelde consument die zoiets wil kopen voor de kids bvb)

[ Voor 27% gewijzigd door Amos_x op 11-10-2023 18:17 ]

Amos_x schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:16:
[...]

Als die PS Portal hier niet mee compatibel is, op een simpele ondersteunde manier rechtstreeks vanuit de Portal, dan begrijp ik er niets meer van.

1+1 = 2… De portal lijkt er wel voor gemaakt.

Wellicht konden ze PS cloud nog niet aankondigen, maar wilden ze wel al de Portal aankondigen op dat moment.
PS5 games streamen is in juni al aangekondigd en is voor sommige ook al te gebruiken in beta. Dit is enkel de aankondiging wanneer het voor iedereen beschikbaar komt.

Is overigens alleen beschikbaar voor PS5. Maar je zou inderdaad verwachten dat het streamen via cloud uiteindelijk ook op de Portal mogelijk is. Dat zou het apparaat een stuk interessanter maken.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:58
Tja streamen op me ps5 waarom? Om effe een game uit te proberen? Had liever een app op de portal voor het streamen, zonder dat je een ps5 nodig hebt.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Farabi
  • Niet online
Iemand bekent met dit? Hij installeert de update niet. Spel is al een keer opnieuw geinstalleerd.

Ik zie het woord 'installerbaar' voor het eerst bij een update. Als ik erop druk krijg ik een keuze uit annuleren of wissen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PWKlRgJNkKtJJkNJT2cCiM2vaNM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55HdBaFfBojDJsu7xJi0fRwz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Farabi op 11-10-2023 21:48 ]

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:46:
Iemand bekent met dit? Hij installeert de update niet. Spel is al een keer opnieuw geinstalleerd.

Ik zie het woord 'installerbaar' voor het eerst bij een update. Als ik erop druk krijg ik een keuze uit annuleren of wissen.

[Afbeelding]
Het is nog geen 12/ okt :>

• Farabi
  • Niet online
Ja gek, het spel is bijna een jaar oud. Hoezo moet ik wachten op update.

• maukoo
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-11 15:24
Farabi schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 22:41:
[...]

Ja gek, het spel is bijna een jaar oud. Hoezo moet ik wachten op update.
Komt een grote nieuwe update morgen....

https://www.ea.com/games/...5-update?isLocalized=true

• Farabi
  • Niet online
ah thnx, maak voor het eerst mee dat een spel een update pre-load

• Hulleman
Opmaat voor cloudgaming op de PS Portal

Verwijderd

Amaze86 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:05:
Tja streamen op me ps5 waarom? Om effe een game uit te proberen? Had liever een app op de portal voor het streamen, zonder dat je een ps5 nodig hebt.
Dat is het enige waar ik het in de praktijk voor zal gebruiken ja. Even checken of iets leuk genoeg is om te downloaden. Serieus cloud gamen doe ik alleen maar via geforce now ultimate.
Begrijp ook niet dat cloud gaming geen optie is op de Portal. Zou toch denken dat ze dat (op een later tijdstip) gaan toevoegen.

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:19
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2MPhGFPE1GFfceJPLnn9TIL7tw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V7Rlad8IaYzybjUFYVZyGEfP.jpg?f=fotoalbum_large
:)
Dagje eerder dan verwacht, zin in!
Amaze86 schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 21:05:
Vooral handig om proefversies uit PS+ en demos direct te kunnen streamen. Of volledige games spelen als je onvoldoende ruimte hebt en je dus niks hoeft te verwijderen. Of alvast een game spelen terwijl die op de achtergrond aan het downloaden is en je daar niet op hoeft te wachten.
Maar mee eens dat het beter tot zijn recht komt als het op de Portal beschikbaar is.

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

JSchut

.....

Deze wil ik ook heel graag spelen.

Alleen valt vanavond AC Mirrage op de mat en begint S2 van Diablo 4 de 17e.

Daarom heb ik hem niet gepre-orderd. Van wat ik er van gelezen heb is het een hele vette game. Ben beniuwd naar je ervaring!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Verwijderd

Raem schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 11:25:
[...]

Vooral handig om proefversies uit PS+ en demos direct te kunnen streamen. Of volledige games spelen als je onvoldoende ruimte hebt en je dus niks hoeft te verwijderen. Of alvast een game spelen terwijl die op de achtergrond aan het downloaden is en je daar niet op hoeft te wachten.
Maar mee eens dat het beter tot zijn recht komt als het op de Portal beschikbaar is.
Gebruik je die bandbreedte dan niet liever voor de download?

• zAo

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Ik haal maar 50% van mijn lijn snelheid met psn downloads, dus ik snap hem wel.

Verwijderd

zAo schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:31:
[...]

Ik haal maar 50% van mijn lijn snelheid met psn downloads, dus ik snap hem wel.
Oké nooit tegelijk gedaan dus wist niet of dat lekker tegelijk werkt.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Hoe zijn de performance en graphics van dit UE5 spel?
Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 12:22:
[...]

Mja, dan nog is het dan de keuze tussen (getallen niet nagerekend) : direct via streaming kunnen spelen en 75 minuten later dan de geïnstalleerde spelen, of 60 minuten wachten en dan met de geïnstalleerde beginnen. Zoveel bandbreedte verbruikt die stream niet dat je download ineens dubbel zo lang zal duren.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:59

Superkiwi

Hoi doei

FMS schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:06:
[...]
Performance mode: 60fps 1080p upscaled
Quality mode: 30fps 1440p upscaled

Bron: https://www.pushsquare.co...-performance-quality-mode

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:19
FMS schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:06:
[...]

Draait als een zonnetje op performance hier. Heb vanmiddag nog een patch gehad.
Wel een behoorlijk uitgebreid systeem met die lamp; eenmaal doorhebben is dat superleuk.
Ben er voorlopig zoet mee, ga voor een strength build

Verwijderd

Darks schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 16:08:
Het enige dat me nog wat wrang smaakt is de prijzen die digitale games vaak hebben als je ze individueel in de store koopt. Ik weet niet hoe dat bij PS gaat maar dat is bij Microsoft soms gortig.
Ik wacht altijd de aanbiedingen af in de PS Store.

Laatste game die ik full price op release dag heb gekocht was Borderlands 1 : GOTY PS4 voor €39.99
En dat was alleen maar omdat ik helemaal gek ben van Borderlands 1+2 :)

Buiten dat, gewoon lekker de goede aanbiedingen afwachten en toeslaan zodra je iets leuks ziet.
Zo heb ik net Tiny Tina's Wonderlands : Chaotic Edition (Alle DLC.) voor €29.99 gehaald. (Normaal €89.99)

Vooral tegenwoordig zijn er vrijwel geen enkele games meer die compleet/bug-free zijn bij release.
Dus nog een reden om lekker te wachten met het aanschaffen van een spel. :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

De preload voor Spider-Man 2 is beschikbaar. 86GB valt me nog mee, tegenwoordig zie ik steeds meer games ruim over de 100GB gaan.

Benieuwd naar de reviews maandag!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JQiIlr3ti0G4X-9nc5jTtW7k194=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hUgyJlnUmTu3XVM3fAj5t7lm.png?f=fotoalbum_large

• Zorroberner
Ik heb het helaas druk met andere games en werk, maar ik ga kerstvakantie opnemen. En dan heerlijk van deze game genieten. Toevallig vorig jaar aan deel 1 begonnen toen ik mijn PS5 net had, van elk moment genoten. Zelfs binnen een paar maanden een 2e playthrough gedaan op Ultimate niveau voor de trophy. Dat doe ik niet snel alleen als ik een spel heel leuk vind.
Pagina: 1 ... 306 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord