Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10 15:41

s0kkie

Cowabunga

PS5 bundel met de game is vandaag aangekondigd dus goede timing :P

Toffe nieuwe trailer maar overduidelijk geen echte in game beelden.

[ Voor 34% gewijzigd door s0kkie op 03-10-2023 09:46 ]

Verwijderd

s0kkie schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 09:42:
PS5 bundel met de game is vandaag aangekondigd dus goede timing :P

Toffe nieuwe trailer maar overduidelijk geen echte in game beelden.
Yep. Meer info:

New ‘Regular’ PS5 Spider-Man 2 Bundle Launches Alongside The Game on October 20
https://wccftech.com/new-...e-the-game-on-october-20/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wiLI077u5p6IGM7QRgZdEHloJVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wE9sI8ax2fgGKljZYJDAmK6H.jpg?f=fotoalbum_large

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Chaoss schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:40:
First party PlayStation zakken ook niet zo snel.

Maar boy wat ziet SP2 er goed uit :9~ Ik heb het idee dat de graphics in die laatste trailer nog iets zij opgepoetst.
" Not actual gameplay" :P
Aramiss schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 20:06:
[...]

Was dat niet the order 1886. Hele toffe game in de basis maar abrupt einde en vrij kort.

Had daar wel een nieuwe versie van willen spelen met PS5 mogelijkheden.
Geen idee. Ik heb die game nooit gespeeld, omdat het eigenlijk best matig onthaald werd qua gameplay. Hoopte die game ooit te zien in PS+, maar dat is (volgens mij) nooit gebeurd. Grafisch wel echt een parel.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

https://kotaku.com/naught...part-3-layoffs-1850893794
One source now tells Kotaku that the multiplayer game, while not completely canceled, is basically on ice at this point.
TLOU Factions staat schijnbaar in de ijskast. Contracten worden niet verlengd. Dit in combinatie met laatst al het bericht dat Playstation studios moeite hebben met de ontwikkeling van live service games. Trek gewoon de stekker uit die projecten en doe waar je goed in bent.

https://psnprofiles.com/RaemNL

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Raem schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:46:
https://kotaku.com/naught...part-3-layoffs-1850893794

[...]

TLOU Factions staat schijnbaar in de ijskast. Contracten worden niet verlengd. Dit in combinatie met laatst al het bericht dat Playstation studios moeite hebben met de ontwikkeling van live service games. Trek gewoon de stekker uit die projecten en doe waar je goed in bent.
Maar dat zwaard snijdt wel aan 2 kanten denk ik. Nieuwe AAA games maken zoals Sony (vaak succesvol) doet wordt elke generatie steeds incrementeel duurder. Als er een misser tussen zit kan dat een studio de kop kosten. Shawn Layden, voormalig PS topman, roept het al heel lang dat dit model niet meer sustainable is en uitgevers op zoek gaan naar recurring revenue om die gigantische ontwikkelkosten te dekken en in geval een game flopt dit opgevangen kan worden en een studio niet meteen de deuren hoeft te sluiten.

Dus dat Sony een poging waagt in het live service genre snap ik goed, echter is het moment van instappen misschien al aan de late kant gezien de gigantische concurrentie in die markt. Sega haalt vorige week gewoon een live service game die zo goed als af was ineens van de markt. Daarom op zich ook goed dat Sony niet al zijn eieren in 1 mandje stopt en ook andere markten verkend zoals de film en tv-series van PS Productions en mobile games, hoewel laatstgenoemd schijnbaar ook erg moeilijk van de grond komt.

Ik ben het wel met je eens dat ze Naughty Dog gewoon moeten laten doen waar ze goed in zijn en ze de studios die ze gekocht hebben specifiek voor live service games dat werk moeten laten doen. Aan de andere kant zou een open wereld multiplayer in de TLOU universe natuurlijk wel veel meer aantrekkingskracht hebben dan die nieuwe IP's waar we nog niets van weten, Concord en Fairgames.
kazuka schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:11:
[...]

Maar dat zwaard snijdt wel aan 2 kanten denk ik. Nieuwe AAA games maken zoals Sony (vaak succesvol) doet wordt elke generatie steeds incrementeel duurder. Als er een misser tussen zit kan dat een studio de kop kosten. Shawn Layden, voormalig PS topman, roept het al heel lang dat dit model niet meer sustainable is en uitgevers op zoek gaan naar recurring revenue om die gigantische ontwikkelkosten te dekken en in geval een game flopt dit opgevangen kan worden en een studio niet meteen de deuren hoeft te sluiten.

Dus dat Sony een poging waagt in het live service genre snap ik goed, echter is het moment van instappen misschien al aan de late kant gezien de gigantische concurrentie in die markt. Sega haalt vorige week gewoon een live service game die zo goed als af was ineens van de markt. Daarom op zich ook goed dat Sony niet al zijn eieren in 1 mandje stopt en ook andere markten verkend zoals de film en tv-series van PS Productions en mobile games, hoewel laatstgenoemd schijnbaar ook erg moeilijk van de grond komt.

Ik ben het wel met je eens dat ze Naughty Dog gewoon moeten laten doen waar ze goed in zijn en ze de studios die ze gekocht hebben specifiek voor live service games dat werk moeten laten doen. Aan de andere kant zou een open wereld multiplayer in de TLOU universe natuurlijk wel veel meer aantrekkingskracht hebben dan die nieuwe IP's waar we nog niets van weten, Concord en Fairgames.
De motivatie om aan live service games te werken begrijp ik inderdaad ook. Dat ze dit doen met een succesvolle franchise snap ik ook. Maar wat ik niet begrijp is dat er dan meteen meer dan 10 live service games in ontwikkeling moeten zijn. En dan krijg je dit soort berichtgeving wat ook niet echt positief oogt: https://www.eurogamer.net...ped-says-industry-insider

Het lijkt er nu bijna op alsof ze met z'n alle op 1 paard aan het wedden zijn en iedere studio met live service bezig is. Als straks blijkt dat dit toch niet zo lekker loopt als gehoopt (waar het dus sterk op lijkt) zit je straks met een gigantisch gat van first party games.

• paul99
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-11 14:51
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:19:
Vorige week hier gevraagd welke games eerst te spelen: God of War of Horizon Zero Dawn (incl. de sequels). Mede door de reacties begonnen met God of War en inmiddels op zo'n driekwart aanbeland. In één woord: fenomenaal! _/-\o_ Het verhaal boeit, de combat is lekker agressief en de wereld ziet er fantastisch uit. Fijne mix van lineare storyline en open world sidecontent.

...
Deze week aan mijn 5e (?) playthrough begonnen :Y)
Blijft voor mij toch wel een van de beste games van de laatste 10 jaar.

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Red Dead Redemption remaster heeft nu eindelijk 60FPS ondersteuning voor de PS5 met een nieuwe update voor de game:
https://www.pushsquare.co...te-1-03-adds-60fps-option

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03 11:55
s0kkie schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:04:
Red Dead Redemption remaster heeft nu eindelijk 60FPS ondersteuning voor de PS5 met een nieuwe update voor de game:
Dit is de verkeerde RDR :P

RDR2 verdiend een 60fps patch! Maar heb de hoop opgegeven, Rockstar is mijn club niet meer.
Gelukkig ook maar, zou toch geen tijd hebben ivm BG3.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
Shit ik dacht heel even dat het om RDR2 ging, dat RS daar nooit meer een patch voor heeft uitgebracht vind ik echt ongelooflijk.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online
Super dat de optie er is, maar als ze dat meteen hadden gedaan was de negativiteit iets minder geweest. Maar goed nu is er tenminste een voordeel ten opzichte van de backwards compatibel Xbox versies. (Of is daar opeens een fps boost voor?)
ZesBarkiePK schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:08:
[...]

Shit ik dacht heel even dat het om RDR2 ging, dat RS daar nooit meer een patch voor heeft uitgebracht vind ik echt ongelooflijk.
Er gaan hardnekkige geruchten rond

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• cold_as_ijs
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:23
Ik heb persoonlijk 60 fps niet gemist in RDR2, na 175 uur in RDR2 zie ik 60 fps niet als reden om hem nogmaals te starten ;). Misschien omdat ik er weer zin in krijg, maar moet maar eerst een keer RDR1 uitspelen, half bezig op mijn PS3 naast wat games op mijn PS5, dus dat schiet niet op :s

• ZesBarkiePK
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 16:46:
Ik heb persoonlijk 60 fps niet gemist in RDR2, na 175 uur in RDR2 zie ik 60 fps niet als reden om hem nogmaals te starten ;). Misschien omdat ik er weer zin in krijg, maar moet maar eerst een keer RDR1 uitspelen, half bezig op mijn PS3 naast wat games op mijn PS5, dus dat schiet niet op :s
Ik zou gewoon graag zien dat de game weer eens wat aandacht kreeg, een PS5 patch zou ik al heel erg leuk vinden, DLC zou ultiem zijn.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben al een tijd van alles aan het proberen om mijn upload snelheid te verhogen.
Deze is volgens de test op PS5 heel erg traag 4 mb.

De download is gewoon goed. Zo rond de 900 mb.

Is dit een PS5 dingetje of is er ergrns een instelling die ik mis?

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Thombias schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:54:
Ik ben al een tijd van alles aan het proberen om mijn upload snelheid te verhogen.

Lijkt me wel laag? Wat is de upload snelheid als je die op een pc test?
Als die hoog is misschien de DNS instellingen eens aanpassen naar Google ofzo.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:59

Gregory76

Sony PlayStation freak

Thombias schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 17:54:

Just the Sony servers.

Mijn test van zojuist:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NoHUQflwoYBu-_88kARqQ2eZv5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/25rLg1RStN0ScyPAYLhvWKya.jpg?f=fotoalbum_large

Probeer ook maar eens via de browser. Dan zie je dat er met je verbinding of PS5 niks mis is.

[ Voor 9% gewijzigd door Gregory76 op 04-10-2023 18:51 ]

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

Verwijderd

Bezig geweest met Borderlands 3 de laatste dagen.
En ik ben er toch heel erg verdeeld over.

De gameplay zelf is heerlijk en vermaak me meer dan prima met dat.
Wapens voelen goed aan en her is gewoon lekker ouderwets knallen zoals je dat alleen in Borderlands kan doen.
Altijd zoeken naar een betere wapen/schild waardoor je bij elke Legendary drop weer nieuwsgierig bent.

De Combat was helaas wel vele male makkelijker dan wat ik gewend ben van Borderlands games.
Waar ik in Borderlands 1 & 2 nog wel eens dood ging door Rambo te spelen of een te hoge vijand te willen verslaan voelde ik 0,0 challenge in Borderlands 3.
En de enige keren dat ik dood ben gegaan was door platforming wat altijd zo slecht werkt in deze games...

Gelukkig na het verslaan van de eindbaas ge beschikking gekregen over nieuwe opties waarmee je het spel zo moeilijk kan maken als je wilt.
Dus ben nu alle DLC op Mayhem 5 aan het doorlopen wat heerlijk uitdagend is.

Mijn grootste minpunt is wel het verhaal.

Bij sommige quests had ik echt het gevoel alsof het geschreven is door een 10 jarige meid die de hele dag naar Pewdiepie zit te kijken.
Het vreemde is dat er wel goede momenten tussen zitten, vooral bij de vrouwelijke antagonist.
Maar deze worden afgewisseld met... Ik hou niet van het woord "Cringe" maar het kwam wel dichtbij.

Mijn grootste irritatie punt is hoe er de spot gedreven word met de dood van een character.
Elke locatie waar je naar toe ging kreeg je weer een video of audio in je smoel gesmeten van dat moment.
Ik snap dat ze dit doen zodat je de antagonist nog meer haat, maar het enige wat het bij mij deed was de cutscenes skippen en z.s.m met de story klaar zijn.
Je doet dat niet met een fan-favorite character.

Uiteindelijk is de gameplay wel veel beter dan Borderlands 2.
Maar Borderlands 2 heb ik minimaal 10 keer uitgespeeld, waarbij ik Borderlands 3 geen 2 keer ga aanraken puur om het matige schrijven.

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:36

Lapras

Ice beam

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 00:02:

Wapens voelen goed aan en her is gewoon lekker ouderwets knallen zoals je dat alleen in Borderlands kan doen.
Altijd zoeken naar een betere wapen/schild waardoor je bij elke Legendary drop weer nieuwsgierig bent.

De Combat was helaas wel vele male makkelijker dan wat ik gewend ben van Borderlands games.
Waar ik in Borderlands 1 & 2 nog wel eens dood ging door Rambo te spelen of een te hoge vijand te willen verslaan voelde ik 0,0 challenge in Borderlands 3.
En de enige keren dat ik dood ben gegaan was door platforming wat altijd zo slecht werkt in deze games...

Gelukkig na het verslaan van de eindbaas ge beschikking gekregen over nieuwe opties waarmee je het spel zo moeilijk kan maken als je wilt.

Bij sommige quests had ik echt het gevoel alsof het geschreven is door een 10 jarige meid die de hele dag naar Pewdiepie zit te kijken.
Het vreemde is dat er wel goede momenten tussen zitten, vooral bij de vrouwelijke antagonist.
Maar deze worden afgewisseld met... Ik hou niet van het woord "Cringe" maar het kwam wel dichtbij.

Mijn grootste irritatie punt is hoe er de spot gedreven word met de dood van een character.
Elke locatie waar je naar toe ging kreeg je weer een video of audio in je smoel gesmeten van dat moment.
Ik snap dat ze dit doen zodat je de antagonist nog meer haat, maar het enige wat het bij mij deed was de cutscenes skippen en z.s.m met de story klaar zijn.

Maar Borderlands 2 heb ik minimaal 10 keer uitgespeeld, waarbij ik Borderlands 3 geen 2 keer ga aanraken puur om het matige schrijven.
Ja inderdaad. Dat constante geschreeuw werd de reden dat ik hem enkel nog zonder geluid kon spelen. Ik vond de classes een stuk minder interessant dan in Borderlands 2 en de combinatie met de vele fetch quests maakte dat ik blij was toen ik er doorheen was.

Loot shooters zijn een lastige categorie om goed te doen. Division 2 kwam ik ook maar met moeite doorheen (als in: om mezelf te zetten om hem uit te spelen). Bij Outriders lukte me dat zelfs niet. Die nieuwe Remnant schijnt ook al niet geweldig te zijn.

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
ZesBarkiePK schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 15:08:
[...]

Ik ook, toen ik het gisteren las op de frontpage ging ik van *O* naar -O- in ongeveer 2 seconden. Maar die 2 seconden was een dopamine rush :P

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 12:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CQ_Jm5xp3Ob3wT8nxJIlPBG6O9Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9DK8EPkEs6Fba03Vcd39xQHe.jpg?f=fotoalbum_large

We gaan weer weten wat doen komende weken. :+
Amos_x schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 11:43:
[...]

Ik ook, toen ik het gisteren las op de frontpage ging ik van *O* naar -O- in ongeveer 2 seconden. Maar die 2 seconden was een dopamine rush :P
Er gaan hele hardnekkige geruchten dat er een next-gen patch voor RDR2 aan zit te komen. MS wil die versie blijkbaar op gamepass hebben. Google maar eens wat rond.

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11 21:12
Runaque schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:31:
[Afbeelding]

We gaan weer weten wat doen komende weken. :+
Game On, hopelijk bevalt hij. Ik wil hem ook, alleen nog met 5 andere games bezig en die wil ik echt eerst even rustig uitspelen.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Geraedus
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 13:40
Linksquest schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

Game On, hopelijk bevalt hij. Ik wil hem ook, alleen nog met 5 andere games bezig en die wil ik echt eerst even rustig uitspelen.
Succes met het voltooien van de 5 anders games.
Volgende week horen we wel van je hoe assassin's creed je bevalt :*)

PSN : Geraedus

• ppeterr
  • Laatst online: 13:41
Wellicht is deze vraag wel langs gekomen, maar ik vind er niet 123 iets over.

Hoe doe je het volgende.

Het geluid van de PS5 via de PC laten lopen naar een Artic 5 headset (usb)

Ik heb wel gevonden al, om een controller met 3.5'' jack aan te sluiten op de audio in van de pc. Maar dat is niet heel erg comfortabel. Wellicht dan een HDMI audio extractor?
Hulleman schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 12:52:
[...]

Er gaan hele hardnekkige geruchten dat er een next-gen patch voor RDR2 aan zit te komen. MS wil die versie blijkbaar op gamepass hebben. Google maar eens wat rond.
Niet veel later na die mails van Microsoft (mei 2022) kwamen ook berichten naar buiten dat Rockstar de RDR2 port heeft geannuleerd.
https://www.playstationli...ion-2-ps5-port-cancelled/

Raem schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:58:
[...]

Niet veel later na die mails van Microsoft (mei 2022) kwamen ook berichten naar buiten dat Rockstar de RDR2 port heeft geannuleerd.
https://www.playstationli...ion-2-ps5-port-cancelled/
edit: Hmm de geruchten die ik las zijn uit september 2023. Gaat inderdaad over hetgeen waar jij het over hebt.
Ben benieuwd of we het ooit nog gaan zien.

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 05-10-2023 14:12 ]

• Linksquest
Geraedus schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

Succes met het voltooien van de 5 anders games.
Volgende week horen we wel van je hoe assassin's creed je bevalt :*)
Whahahaha, zou mooi zijn als ik zo veel tijd zou hebben, maar helaas.

Raem schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:11:
[...]

Ja klopt, maar die verwijzen naar de mails uit 2022.
Ik zag het, post al geëdit. Zodne.

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
MGS Vol 1 komt over een paar weken oud, maar heb nergens gameplay beelden kunnen zien? alleen beelden van de switch helaas. Iemand ergens gespot?

geen interesse meer trouwens, zie dat het spel is geemuleerd van de vorige HD versie. deze versie is niets meer dan een resolutie bump en dat maar 1080P 60FPS. ik dacht dat snake eater een volwaardige remake kreeg?

[ Voor 45% gewijzigd door Farabi op 05-10-2023 14:47 ]

• Runaque
Linksquest schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:20:
[...]

Ondertussen heb ik toch een klein uurtje het game gespeeld en het voelt iets meer aan als wat de serie oorspronkelijk was, het houd het midden tussen de originele en de huidige games en helaas, moest je de controls van de voorgaande games gewend zijn, dan mag je nu alles opnieuw aanleren. :+
Voor de filmliefhebbers:

Sony Pictures Core, formerly Bravia Core, launches on PS5 and PS4 consoles
https://blog.playstation....lect-sony-pictures-films/

Is vooral een platform om films te kopen en/of te huren, maar wat wel interessant kan zijn:
If you’re a PlayStation Plus Premium/Deluxe member, you’ll get access to a curated catalog of up to 100 movies***** through the Sony Pictures Core app to stream on demand from the Sony Pictures library as part of your membership. The catalog, which will be ad-free and updated periodically, features movies such as Looper, Kingsglaive: Final Fantasy XV, Elysium, and Resident Evil Damnation.** There will also be additional benefits for all PlayStation Plus members, so stay tuned for more details.

• Buddha_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:31
Sinds kort gamen met een LG C3 83" op 120 Hz en alle toeters en bellen en Sonos surround systeem ....... is echt een hele nieuwe dimensie/ervaring.

Wauw dat is een verwennerij hoor als je al vanaf de NES af aan op consoles speelt :)

PSN: IXI_BUDDHA_IXI

• ZesBarkiePK
  • Nu online
Buddha_ schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 11:24:
Sinds kort gamen met een LG C3 83" op 120 Hz en alle toeters en bellen en Sonos surround systeem ....... is echt een hele nieuwe dimensie/ervaring.

Wauw dat is een verwennerij hoor als je al vanaf de NES af aan op consoles speelt :)
Heerlijk hè, ik heb net mijn game room geüpgraded met een Arc met twee subs en de Era 300 achter de bank. Ben vandaag vrij en begonnen met AC Mirage. Super toffe game tot zover. Veel plezier en geniet er van! Oh en show even je setup als dat hier mag, vind ik altijd wel leuk om te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ghVINlO6P5izapfGX9KDHuwQO4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WyPrtvPCdZ3evdFtBWgUxodO.jpg?f=fotoalbum_large

• Cyrax0508
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:49
Farabi schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 14:29:
MGS Vol 1 komt over een paar weken oud, maar heb nergens gameplay beelden kunnen zien? alleen beelden van de switch helaas. Iemand ergens gespot?

geen interesse meer trouwens, zie dat het spel is geemuleerd van de vorige HD versie. deze versie is niets meer dan een resolutie bump en dat maar 1080P 60FPS. ik dacht dat snake eater een volwaardige remake kreeg?
De remake van Snake Eater staat los van de collectie. Die krijgt een volledige remake, maar die remake is geen onderdeel van deze collectie.

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11:46

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

ZesBarkiePK schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 12:18:
[...]

Heerlijk hè, ik heb net mijn game room geüpgraded met een Arc met twee subs en de Era 300 achter de bank. Ben vandaag vrij en begonnen met AC Mirage. Super toffe game tot zover. Veel plezier en geniet er van! Oh en show even je setup als dat hier mag, vind ik altijd wel leuk om te zien.

[Afbeelding]
Damn en met dual sub gen3 zo te zien :9

Heb dezelfde set-up met enkele sub, de volume slider nog niet voorbij de 25 durven/kunnen zetten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 00:02:

Als vervolg van deze post...

Nu met de DLC bezig en dan kom je gewoon zulke goede side-quests tegen, zelfs 1 die mij een paar tranen liet weg pikken. (Cold Case Side-Quest, voor de mensen die deze hebben gespeeld.)

Dus ze kunnen het daar wel, echt goed schrijven.
Laat ze a.u.b deze zelfde mensen de main-story in Borderland 4 schrijven
Want deze quests, deze maken mijn hele Borderlands 3 ervaring er 1 om nooit meer te vergeten.

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:07
ppeterr schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 13:32:
Wellicht is deze vraag wel langs gekomen, maar ik vind er niet 123 iets over.

Hoe doe je het volgende.

Het geluid van de PS5 via de PC laten lopen naar een Artic 5 headset (usb)

Ik heb wel gevonden al, om een controller met 3.5'' jack aan te sluiten op de audio in van de pc. Maar dat is niet heel erg comfortabel. Wellicht dan een HDMI audio extractor?
Waarom via de PC? handigste is om de meegeleverde dongle te gebruiken op de PS5

[ Voor 9% gewijzigd door Mr. Blonde op 07-10-2023 13:35 ]

• ppeterr
Mr. Blonde schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:34:
[...]

Als het goed heb je een USB dongle bij je headset gekregen die je moet gebruiken.
USB naar jack? Uhmm zal mijn zoon eens vragen of hij die nog heeft.

Maar is het dan de bedoeling dat je een van de usb poorten gebruikt op de PS5 en die op de 3.5' aansluit van de pc?

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:07
ppeterr schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

USB naar jack? Uhmm zal mijn zoon eens vragen of hij die nog heeft.

Maar is het dan de bedoeling dat je een van de usb poorten gebruikt op de PS5 en die op de 3.5' aansluit van de pc?
Ik had blijkbaar niet helemaal goed gelezen dat het voor de Arctis 5 is die niet draadloos is.
Deze kun je op de controller aansluiten met 1 van de meegeleverde kabels.
Headset heeft 3,5mm en 8pin USB aansluiting en de controller 3,5mm aansluiting.

vervangende kabelset via steelseries
https://nl.steelseries.co...arctis-main-headset-cable

• ppeterr
Mr. Blonde schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:33:
[...]

Ik had blijkbaar niet helemaal goed gelezen dat het voor de Arctis 5 is die niet draadloos is.
Deze kun je op de controller aansluiten met 1 van de meegeleverde kabels.
Headset heeft 3,5mm en 8pin USB aansluiting en de controller 3,5mm aansluiting.

https://nl.steelseries.co...arctis-main-headset-cable
Excuses ik ben zelf niet heel duidelijk denk ik.

Het is de bedoeling, dat het geluid van de PS5 via een pc loopt met aan de pc de Artic 5 aangesloten.
Wellicht dus een klein mix paneeltje ofzo, via een hdmi audio extractor. Ik heb werkelijk geen idee :)

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 09-11 22:52
Weet er iemand waar je vervangende doosjes kan kopen voor games?
Ik heb 2 games waarvan de sluiting van het doosje is afgebroken en eentje waar de disc niet meer goed vastzit en ik zou die graag vervangen.

Via Google kom ik wel op diverse sites uit maar geen enkele komt mij bekend voor, daarmee wou ik eens zien of iemand hier ervaringen mee heeft?

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 22:06
AppleFan2007 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:26:
Ik heb 2 games waarvan de sluiting van het doosje is afgebroken en eentje waar de disc niet meer goed vastzit en ik zou die graag vervangen.

Via Google kom ik wel op diverse sites uit maar geen enkele komt mij bekend voor, daarmee wou ik eens zien of iemand hier ervaringen mee heeft?
Ik vind ze anders zo op Ali of eBay:
https://nl.aliexpress.com...html?gatewayAdapt=glo2nld
https://www.ebay.co.uk/itm/384172276241

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

• cold_as_ijs
AppleFan2007 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 16:26:

Koop fifa, vaak voor een paar euro te vinden. Je moet nog wel zo’n reflecterende sticker verwijderen. Maar je hebt snel een vervangend doosje

• AppleFan2007
Dat is zeker een optie maar als ik ze dichter bij huis kan vinden dan zou dat meer mijn voorkeur hebben.
Met AlliExpress heb ik nog nooit een goede ervaring mee gehad en op eBay lopen de verzendingskosten al snel hoog op.

• cold_as_ijs
Zojuist TLOU part 1 uitgespeeld, wat blijft dit toch een goede game. De remake ziet er fantastisch uit. Hij komt pas echt los na Pittsburgh, maar de verhaalvertelling is echt top. Grappig dat de 2e keer jaren later exact hetzelfde ervaar. Ook left behind is wat dat betreft een goede toevoeging aan het verhaal. Twijfel om door te gaan met part 2, misschien even iets tussendoor doen. Hoewel ik het een van de beste games vind, vind ik de spanning van da game wel even genoeg :D

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10:40
cold_as_ijs schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:18:
Zojuist TLOU part 1 uitgespeeld, wat blijft dit toch een goede game. De remake ziet er fantastisch uit. Hij komt pas echt los na Pittsburgh, maar de verhaalvertelling is echt top. Grappig dat de 2e keer jaren later exact hetzelfde ervaar. Ook left behind is wat dat betreft een goede toevoeging aan het verhaal. Twijfel om door te gaan met part 2, misschien even iets tussendoor doen. Hoewel ik het een van de beste games vind, vind ik de spanning van da game wel even genoeg :D
Tijdje geleden de remasterd voor het eerst op de PC gespeeld. Een game is pas echt goed wanneer je de game uitspeelt en vervolgens denkt, shittt wat moet ik nu gaan spelen… en TLOU part 1 was voor mij echt zo’n game :9~

Vandaag naar de Mediamarkt gegaan om toch weer een ps5 naast mijn PC te kopen. Het zou de Spider-Man limited edition moeten worden maar ik liep langs een PS5 FC24 bundel voor 489,- terwijl de Spider-Man ps5 669,- moet kosten.. mocht die PS5 FC24 bundel er niet zijn geweest was ik tevreden met mijn Spider-Man ps5 naar buiten gelopen maar het prijsverschil was zo groot dat ik uiteindelijk met lege handen de winkel uit ben gelopen..

Een ps5 met FC24 voor 489,- is echt een nette prijs.. maar daardoor lijkt de Spider-Man ps5 ineens erg duur :/

Verwijderd

cold_as_ijs schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 22:18:
Helemaal eens. TLOU blijft onovertroffen. RDR2 past voor mij ook in dat rijtje.

Heb God of War inmiddels uitgespeeld, heb mij er goed mee vermaakt! Solide 8/10.

Nu zit ik in dubio wat nu te gaan spelen. Zat eerst te denken om wat omgespeelde games van mijn wishlist te spelen: GoW Ragnarok, Horizon, Spider-Man Miles Morales, Days Gone...

Maar heb echt zin in een nieuwe playthrough van RDR2. Vind het een fanastische game en heb er in 2019 al 120 uur ingestoken... op een Xbox One S. Neig al heel lang naar een eerste playthrough op de PS5. Leuk natuurlijk ook dat ik alle trophies kan halen op mijn PSN profiel. De Ultimate Edition is nu €29,99 in de store... :) Hoop nog steeds, tegen beter weten in, op een PS5 patch...

Alternatief is mijn PS+ Essential upgraden maar Extra en dan een aantal games te spelen van het rijtje dat ik eerder noemde.

• cold_as_ijs
schumi1986 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:35:
[...]

Tijdje geleden de remasterd voor het eerst op de PC gespeeld. Een game is pas echt goed wanneer je de game uitspeelt en vervolgens denkt, shittt wat moet ik nu gaan spelen… en TLOU part 1 was voor mij echt zo’n game :9~
Nu ik hem voor de 2e keer heb uitgespeeld zie je pas echt goed wat deze game zo goed maakt. De gameplay zelf is ok, niet de beste maar ook niet slecht. Het verhaal an sich is ook redelijk gekend verhaal, maar de character building echt geniaal. Het zijn de rustige momenten tussen de actie waarbij je echt van Ellie gaat houden, met haar domme grapjes, dat gedeelte met giraffen etc… ik twijfel nog of ik voor platinum ga :D

• cold_as_ijs
Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Heb God of War inmiddels uitgespeeld, heb mij er goed mee vermaakt! Solide 8/10.

Nu zit ik in dubio wat nu te gaan spelen. Zat eerst te denken om wat omgespeelde games van mijn wishlist te spelen: GoW Ragnarok, Horizon, Spider-Man Miles Morales, Days Gone...

Maar heb echt zin in een nieuwe playthrough van RDR2. Vind het een fanastische game en heb er in 2019 al 120 uur ingestoken... op een Xbox One S. Neig al heel lang naar een eerste playthrough op de PS5. Leuk natuurlijk ook dat ik alle trophies kan halen op mijn PSN profiel. De Ultimate Edition is nu €29,99 in de store... :) Hoop nog steeds, tegen beter weten in, op een PS5 patch...

Alternatief is mijn PS+ Essential upgraden maar Extra en dan een aantal games te spelen van het rijtje dat ik eerder noemde.
RDR2 is inderdaad ook geniaal. Moet zelf eerst nog RDR1 uitspelen voordat ik een nieuwe playthrough overweeg ben al bezig op de PS3 twijfel of ik hem voor de PS5 ga halen. Mocht je voor de trophies gaan dan moet je opschieten, want er zit ook een RDR online trophy bij. Ook moet je de game op 100% zetten, ik ben hierin ver gekomen maar had niet meer de energie om alle challenges te halen na 150 uur RDR2.

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-11 21:42

v8power67

Psn: Mausosaurus

Giateravond begonnen aan cyperpunk 2077. Had hem via amazon gekocht paar weken trug voor 16.50 euro.
Heb nog maar denk 30min gespeeld maar speelt prima, graphics in dat stuk ook prima en voelde redelijk stabiel aan de 60fps. Ben wel benieuwd voor dat geld kan haast niet tegenvallen lijkt me.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

• Zorroberner
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 10:11:
[...]

RDR2 is inderdaad ook geniaal. Moet zelf eerst nog RDR1 uitspelen voordat ik een nieuwe playthrough overweeg ben al bezig op de PS3 twijfel of ik hem voor de PS5 ga halen. Mocht je voor de trophies gaan dan moet je opschieten, want er zit ook een RDR online trophy bij. Ook moet je de game op 100% zetten, ik ben hierin ver gekomen maar had niet meer de energie om alle challenges te halen na 150 uur RDR2.
Ik heb RDR ii 100% gehaald met deze guide: https://gtaforums.com/top...ompletion-strategy-guide/

Al is RDR II wel zo een prachtige game dat je je moet afvragen of je daarin een opgelegde volgorde wil volgen. Maar wellicht voor een volgende keer. Of gewoon om de challenges te doen. (Grr gambling 8

Heb zelf RDR II op 2 achievements na helemaal uitgespeeld, die van skin all animals en study all animals. Gaf het op toen ik de panters niet meer kon vinden na uren zoeken. Echt heel piep.

Zou stiekem ook wel voor de platinum willen gaan en op ps5 kopen, maar zoveel games te spelen nog dat ik niet al mijn tijd hierin wil steken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zorroberner op 08-10-2023 10:57 ]

• Lapras
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:36

Lapras

Ice beam

Verwijderd schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:46:
[...]

Days Gone vond ik geweldig. Een paar mensen in het topic hier waren kritischer, maar het was voor mij echt een openbaring. Goed verhaal, prima gameplay en daadwerkelijk spannende momenten. De hordes zijn onovertroffen. Een aanrader.

Spider-man is meer van hetzelfde, wat wel vermakelijk is. GoW:R is meer van hetzelfde, maar nog beter en erg goed. Horizon ZD en FW zijn beide goed, vooral FW.

Genoeg te doen dus.

• cold_as_ijs
Lapras schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:58:
[...]

Days Gone vond ik geweldig. Een paar mensen in het topic hier waren kritischer, maar het was voor mij echt een openbaring. Goed verhaal, prima gameplay en daadwerkelijk spannende momenten. De hordes zijn onovertroffen. Een aanrader.

Spider-man is meer van hetzelfde, wat wel vermakelijk is. GoW:R is meer van hetzelfde, maar nog beter en erg goed. Horizon ZD en FW zijn beide goed, vooral FW.

Genoeg te doen dus.
hier zo'n kritische gamer :D
Nee de hordes zijn wat het spel geniaal maakt, de rest was in mijn ogen een middelmatige open wereld game (grrr sneller dan het licht snipers die je motor aan gort schieten). Misschien een 7. Wel heel prima mee vermaakt, dus de moeite waard om te spelen is het zeker. Maar geen blijvende indruk achter gelaten.
cold_as_ijs schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 13:26:
[...]

hier zo'n kritische gamer :D
Nee de hordes zijn wat het spel geniaal maakt, de rest was in mijn ogen een middelmatige open wereld game (grrr sneller dan het licht snipers die je motor aan gort schieten). Misschien een 7. Wel heel prima mee vermaakt, dus de moeite waard om te spelen is het zeker. Maar geen blijvende indruk achter gelaten.
Ik heb die ervaring ook met de game. Ik vond de Nero side missie verhaallijn wel heel tof, eigenlijk leuker dan het verhaal van de games zelf. Hordes waren toffe bosgevechten. De open wereld vond ik niet zo boeiend, maar wat voor mij de game echt tenenkrommend maakte was Deacon.... Dat vond ik zó'n slecht personage. Hij had echt een kop om op te rammen en zéér irritante voice acting.

• Runaque
Had me afgelopen zaterdag een setje Wicked Cushions besteld voor mijn witte Pulse 3D omdat er een beetje schade aan een van de kussentjes was en dat het me matig irriteerde.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjP3NoS_SaEAWWntRlQAwbSsQvw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QQN4BRQ7uTSFjHLqSwQUF2cv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/naW-OPXGbc3RZmvcddZhjYQba7I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4X53U0RBHmZzEnoLCMbYZpbM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dzSgIri7f0MDHc1TSwDUtZedrs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yI6ZLB1EyU6MV6wxkpRQyfw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o91v9S1O9WZlux1fzvccCwKugU4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yODNJNVnBdtUP2FU5qJiSNmz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZhiQqkEVOC55naKFQ6QQPrpGlSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFKGPM90FtovzjvuIZZRMkSD.jpg?f=fotoalbum_large

Lekker toch zulke '90 vibe, lijkt uit de tijd van de "housebroeken" te komen. Bij het gamen voelen ze iets koeler aan dan de originele.

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Hulleman schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Ik heb die ervaring ook met de game. Ik vond de Nero side missie verhaallijn wel heel tof, eigenlijk leuker dan het verhaal van de games zelf. Hordes waren toffe bosgevechten. De open wereld vond ik niet zo boeiend, maar wat voor mij de game echt tenenkrommend maakte was Deacon.... Dat vond ik zó'n slecht personage. Hij had echt een kop om op te rammen en zéér irritante voice acting.
Ik ben dankzij hem nooit meer dan 5 uur in gekomen, en ben het ook nooit meer van plan een kans te geven.... 5/10

• Geraedus
  • Laatst online: 13:40
Runaque schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 18:59:
Had me afgelopen zaterdag een setje Wicked Cushions besteld voor mijn witte Pulse 3D omdat er een beetje schade aan een van de kussentjes was en dat het me matig irriteerde.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Lekker toch zulke '90 vibe, lijkt uit de tijd van de "housebroeken" te komen. Bij het gamen voelen ze iets koeler aan dan de originele.
Nice, Mister Fancy in the building!!

PSN : Geraedus

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:53
Iemand die, nu het prime day deals zijn bij Amazon, een 2TB upgrade klopt? Zo ja, welke?

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:01

The Legend

*Plop*

maartend schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:18:
Iemand die, nu het prime day deals zijn bij Amazon, een 2TB upgrade klopt? Zo ja, welke?
Ik ben ook aan het kijken, zag iig de WD_BLACK SN850X 2TB voor 123 euro. Wel de variant zonder heatsink. Is dat wel of niet nodig?

[ Voor 22% gewijzigd door The Legend op 10-10-2023 07:30 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

• cold_as_ijs
The Legend schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:29:
[...]

Ik ben ook aan het kijken, zag iig de WD_BLACK SN850X 2TB voor 123 euro. Wel de variant zonder heatsink. Is dat wel of niet nodig?
Heatsink is aan te raden

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-11 10:50

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

The Legend schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:29:
[...]

Voor 11-12 euro heb je een heatsink voor je SSD bij Amazon, dus dat zou je ook niet tegen moeten houden.
BeCool maakt ze bijvoorbeeld.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:01

The Legend

*Plop*

De WD variant met heatsink is 142 euro zie ik nu. Dat lijkt me een prima deal dan toch?

Ik ben toch malle pietje niet!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Amazon Prime Deals:

Had nog even gezocht in dit topic op Crucial P5+ en zag hier al wel positieve geluiden:

https://www.amazon.nl/Cru...p5%2Caps%2C80&sr=8-5&th=1

Had zelf nog een 5€ kortingscode voor het kijken van Amazon Prime Video, dus 61,99€.

Nu nog bezig met AC Mirage op de Xbox, maar daarna de eerste Spider-Man + DLC en Miles Morales eens uitspelen.

[ Voor 23% gewijzigd door MRE-Inc op 10-10-2023 08:58 ]

XBL: MRE Inc

• Linksquest
maartend schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:18:
Ik heb de XPG Gammix S70 Blade 2TB buiten de sale voor €107 gekocht, werkt perfect in de Playstation 5, geen problemen mee, stond ook bij de Sony SSD advies, en deze heeft ook een Heatsink al los erbij zitten.

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Nou, daar is ie dan eindelijk: de PS5 Slim versie :)

[ Voor 3% gewijzigd door s0kkie op 10-10-2023 18:07 ]

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23
Vind het er een beetje als een goedkope knock off uit zien. Wat allemaal MSX/NES games emuleerd met eventuele ingame re-skins.

Verwijderd

Benieuwd hoe de Slim er in het echt uitziet. In het filmpje en op de plaatjes vind ik het niet echt een verbetering t.o.v. de OG PS5.
Op de blog meer info : https://blog.playstation....sole-this-holiday-season/ . De Digital Edition kan je dus achteraf nog upgraden naar een Disk Edition voor €120.

Persoonlijk ook geen fan van de looks. Zeker de Disk Edition ziet er maar raar uit omdat de console zelf smaller is, maar de disk-drive bump niet. Ook kwalijk is dat je er enkel een horizontale stand bij krijgt. Wil je hem verticaal zetten, mag je nog eens €30 ophoesten.

[ Voor 15% gewijzigd door Twixie op 10-10-2023 18:24 ]

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:23
Als alle panelen los kunnen, zie ik nog wel potentie om custom shells te maken ook in andere vormen.
Denk dat je dan nog wel leuke coole dingen kan maken.

• Linksquest
Hij is wat smaller, maar niet kleiner als je hem zo in de video ziet :P

Linksquest schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:29:
Het scheelt inderdaad allemaal niet zo veel:
hoogte: 35.8cm (vs 39cm)
breedte: 9.6cm (vs 10.4cm)
diepte: 21.6cm (vs 26cm)
gewicht: 3.2kg (vs 4.5kg)

(dit zijn de maten voor de Disk Edition)

Nog een verschilpunt is dat er nu vooraan 2 USB-C aansluitingen zitten ipv C+A.

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Linksquest schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:29:
Het is wachten op de eerste ste beelden dat het ding naast de OG PS5 staat want je kunt aan deze renders niet zien hoe groot hij is.

Edit de afmetingen zijn bekend blijkbaar, iets kleiner maar vooral in de diepte dus.

[ Voor 12% gewijzigd door Chaoss op 10-10-2023 18:38 ]

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• rwbk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 09-11 17:20
Maar de stand is nu niet meer in de doos erbij althans zo staat het vermeld.
Die zat er bij mij wel bij.

Wat ik zo gauw niet zag/kon lezen is of de externe disc drive ook op de oude digitale versie werkt. Kan zijn dat ik er overheen las.

• AppleFan2007
Is het enkel de looks die verbeterd zijn of is er hardware matig ook iets veranderd.
De SSD is nu wel 1TB maar is er naast dat iets verandert?
PlayStation lijkt hierin niet meteen een 1 op 1 vergelijking te maken

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-11 23:00

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Vind hem mooi. Ben benieuwd naar de prijzen.. Edit: staat gewoon in het artikel. Gaat de enig ps5 zijn als de "fat" out of stock is. Ook glossy covers.

Wel jammer van die extra kosten voor een horizontale vertikale stand.

[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 10-10-2023 18:52 ]

XBL: MRE Inc

• AppleFan2007
MRE-Inc schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:46:
[...]

Vind hem mooi. Ben benieuwd naar de prijzen.
PS5 with Ultra HD Blu-ray disc drive – 549.99 EUR
PS5 Digital Edition – 449.99 EUR
volgens: https://blog.playstation....sole-this-holiday-season/
rwbk schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:43:
Wat ik zo gauw niet zag/kon lezen is of de externe disc drive ook op de oude digitale versie werkt. Kan zijn dat ik er overheen las.
Dat is al lang bekend dat dat niet kan, simpelweg omdat er in de oude geen poort voorzien is voor zo een uitbreiding.
AppleFan2007 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:45:
Is het enkel de looks die verbeterd zijn of is er hardware matig ook iets veranderd.
Zie hierboven: 2x USB-C vooraan.

Het meest bizarre is wel de pricing. 8)7
Digital Edition: 450 EUR vs 450 USD
Disk Edition: 550 EUR vs 500 USD
Diskdrive: 120 EUR vs 80 USD 8)7 8)7 8)7

• AppleFan2007
Twixie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:48:
[...]

Dat is al lang bekend dat dat niet kan, simpelweg omdat er in de oude geen poort voorzien is voor zo een uitbreiding.

[...]

2 x USB-C had ik nog niet gezien.

De prijzen zijn inderdaad wel wat raar, zouden ze zo veel meer kosten hebben om die disc drive in europa te krijgen?

Verwijderd

Twixie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:48:
[...]

[...]

En niet vergeten, exclusief vertical stand.
Dus dat is nog eens 15/20 euro. :F

Slim... Zeker hoe mijn portemonnee eruit ziet na de aankopen...
Ik verwacht eigenlijk nog een stormloop voor de oude versie, want wie op de Slim wachtte komt toch een beetje bedrogen uit, denk ik: helemaal niet zoveel compacter en €30 extra voor de stand. Eigenlijk het enige aantrekkelijke is dat de SSD nu 1TB is ipv 800GB (wat in de praktijk dus ruwweg 800 vs 600GB betekent).

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Een slim versie krijgt nooit een verandering aan de hardware, dit is al sinds de PS1 het geval |:(

Verwijderd

Geen info over het procedé van de SOC in de Slim. Bij de OG PS5 is deze van 7nm naar 6nm gegaan in de laatste revisie: CFI-1216X. De 6nm is iets zuiniger. Vermoed dus dat er 'gewoon' een 6nm SOC in de Slim zit. Daar zit in dat geval ook geen voordeel voor de Slim t.o.v. de OG.

• MartijnS72
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
De verticale stand ziet er wel mooi uit, maar ik weet nou niet wat ik van de horizontale stand moet vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnVa6bdxD4EkrhrWySyNlsSgWEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MjnkevUUcVoBVUPV3PplFTeN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 64% gewijzigd door MartijnS72 op 10-10-2023 19:12 ]

• DrMacabr3
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-11 14:24
Hopelijk wordt de pro mooier (kan moeilijk anders..), nog een jaartje extra wachten dan maar.

• s0kkie

s0kkie

Cowabunga

Het standaard moet je er dit keer apart bij kopen

https://www.pushsquare.co...s-to-be-bought-separately

$ony

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:30

*sowieso

• Vrietje
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:51
Hmm benieuwd of de losse ps5 faceplates nu snel gaan verdwijnen
s0kkie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:02:
Een slim versie krijgt nooit een verandering aan de hardware, dit is al sinds de PS1 het geval |:(
De hardware verandert juist wel want anders zouden ze het niet in kleinere behuizing krijgen. En dat is ook inclusief wat verschillen in specs (soms downgrades, bvb bij de PS3).

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10:55
Tussen al dat PS5-Slim nieuws even een ander vraagje:
Op zoek naar een 2TB uitbreiding voor de PS5.

Zelf deze 3 gevonden:

uitvoering: Samsung 990 Pro (met heatsink) 2TB 2TB €176

uitvoering: Crucial P5 Plus (met heatsink) 2TB 2TB €112

uitvoering: XPG Gammix S70 Blade 2TB 2TB €107

Welke is een aanrader? Of afrader? En waarom wel/niet?

• Ton Hasselt
  • Laatst online: 08-06-2024
DCNY schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:34:
Tussen al dat PS5-Slim nieuws even een ander vraagje:
Op zoek naar een 2TB uitbreiding voor de PS5.

Zelf deze 3 gevonden:

uitvoering: Samsung 990 Pro (met heatsink) 2TB 2TB €176

uitvoering: Crucial P5 Plus (met heatsink) 2TB 2TB €112

uitvoering: XPG Gammix S70 Blade 2TB 2TB €107

Welke is een aanrader? Of afrader? En waarom wel/niet?
Ik zou de samsung nemen, de 4tb is zelfs nog sneller.

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Ps5 slim!! *O* *O* :D

Had het iets kleiner verwacht, maar op zo’n massieve console is elke centimeter mooi meegenomen. Het lijkt niet veel, maar het is in drie richtingen ongeveer 10-15% kleiner (zoiets?) en dat voel en zie je wel, denk ik.

Leuker ook voor wie tussen twee kamers gamet, en ‘m af en toe eens wil verplaatsen (of tweede woonplaats, vakantiewoning, whatever)

Ik ben ook wel te vinden voor de opklikbare disc drive. Kiezen tussen disc en digital was nog niet zo eenvoudig. Je wil natuurlijk de goedkoopste kopen, zo weinig mogelijk geld kwijt zijn voor een console (toch een beetje het hele idee achter consoles de laatste 20 jaar), maar toch knaagt dat stemmetje: “maar wat als je ergens een mooi koopje vind in de mediamarkt”, of “een game uitgeleend krijgt via familie/vrienden”, of “je ps4 schijfjes nog eens wil spelen”.

Ik heb toen ook een disc versie gekocht, maar achteraf bekeken zijn er eigenlijk weinig discs door die ps5 gegaan. Voornamelijk gt7 omdat ik die ooit eens in een diepe sale gekocht had.

Nu betekent het dus dat je mooi voor de digital kan gaan. Beginnen met je digitale library, of ps+ library, en na een jaartje een disc drive er bij halen. Of zelfs helemaal niet als blijkt dat de nood er niet is.

Ja, ps5 digital + disc is duurder dan ps5 disc, maar het biedt meer opties en vrijheid in hoe je je ps5 aanschaft, en dat kan enkel een pluspunt zijn. (Gefaseerd, op ‘proef’, wat je wil…)

Nee, fijne upgrade. Wel niet ‘slim’ genoeg om m’n phat te vervangen. Geen zin in tweehands V&A gedoe. Denk dat ik voor het eerst in vele generaties de phat niet meteen vervang door de slim en de phat speel tot ‘ie het begeeft.
Twixie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 19:30:
[...]

De hardware verandert juist wel want anders zouden ze het niet in kleinere behuizing krijgen. En dat is ook inclusief wat verschillen in specs (soms downgrades, bvb bij de PS3).
offtopic:
Wat is bij de PS3 de downgrade geweest?

• Linksquest
Chaoss schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:36:
[...]

Het is wachten op de eerste ste beelden dat het ding naast de OG PS5 staat want je kunt aan deze renders niet zien hoe groot hij is.

Edit de afmetingen zijn bekend blijkbaar, iets kleiner maar vooral in de diepte dus.
Ik had het inderdaad net ook gelezen, toch wel wat fijner dat hij kleiner is. Digital model vind ik nog wel wat hebben, maar als die disk drive erop zit, man o man, dan doet het pijn aan de ogen 8)7

• Linksquest
Twixie schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:36:
[...]

Het scheelt inderdaad allemaal niet zo veel:
hoogte: 35.8cm (vs 39cm)
breedte: 9.6cm (vs 10.4cm)
diepte: 21.6cm (vs 26cm)
gewicht: 3.2kg (vs 4.5kg)

(dit zijn de maten voor de Disk Edition)

Nog een verschilpunt is dat er nu vooraan 2 USB-C aansluitingen zitten ipv C+A.
Had het inderdaad na de post al gelezen, toch bedankt voor het delen ;)

Pagina: 1 ... 305 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord