Ps5 slim!!
Had het iets kleiner verwacht, maar op zo’n massieve console is elke centimeter mooi meegenomen. Het lijkt niet veel, maar het is in drie richtingen ongeveer 10-15% kleiner (zoiets?) en dat voel en zie je wel, denk ik.
Leuker ook voor wie tussen twee kamers gamet, en ‘m af en toe eens wil verplaatsen (of tweede woonplaats, vakantiewoning, whatever)
Ik ben ook wel te vinden voor de opklikbare disc drive. Kiezen tussen disc en digital was nog niet zo eenvoudig. Je wil natuurlijk de goedkoopste kopen, zo weinig mogelijk geld kwijt zijn voor een console (toch een beetje het hele idee achter consoles de laatste 20 jaar), maar toch knaagt dat stemmetje: “maar wat als je ergens een mooi koopje vind in de mediamarkt”, of “een game uitgeleend krijgt via familie/vrienden”, of “je ps4 schijfjes nog eens wil spelen”.
Ik heb toen ook een disc versie gekocht, maar achteraf bekeken zijn er eigenlijk weinig discs door die ps5 gegaan. Voornamelijk gt7 omdat ik die ooit eens in een diepe sale gekocht had.
Nu betekent het dus dat je mooi voor de digital kan gaan. Beginnen met je digitale library, of ps+ library, en na een jaartje een disc drive er bij halen. Of zelfs helemaal niet als blijkt dat de nood er niet is.
Ja, ps5 digital + disc is duurder dan ps5 disc, maar het biedt meer opties en vrijheid in hoe je je ps5 aanschaft, en dat kan enkel een pluspunt zijn. (Gefaseerd, op ‘proef’, wat je wil…)
Nee, fijne upgrade. Wel niet ‘slim’ genoeg om m’n phat te vervangen. Geen zin in tweehands V&A gedoe. Denk dat ik voor het eerst in vele generaties de phat niet meteen vervang door de slim en de phat speel tot ‘ie het begeeft.