Eerst Tweakers, dan shoppen. Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mij niet helemaal duidelijk wat die data via Jenkins, SonarQube etc dan is. Maar niks bijzonders zo lijkt het in ieder geval.

[ Voor 38% gewijzigd door Raem op 25-09-2023 22:40 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11 21:12
PacinoAllstars schreef op maandag 25 september 2023 @ 21:39:
Zorgwekkend nieuws. Sony zou zijn getroffen door ransomware toch niet de minste nieuwssite die dit bericht. Ben benieuwd wanneer dit op de frontpage komt.

https://kotaku.com/sony-p...re-ransomed-vc-1850870993
Hoop dat het gaat mee vallen en dat ze geen betaal gegevens of andere privé gegevens hebben buitgemaakt.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Raem schreef op maandag 25 september 2023 @ 22:38:
[Twitter]

Mij niet helemaal duidelijk wat die data via Jenkins, SonarQube etc dan is. Maar niks bijzonders zo lijkt het in ieder geval.
Dat is allemaal tooling om o.a. code mee te beheren, controleren, compileren en deployen.

In iets als Jenkins wordt vaak wel (database)server informatie bewaard en kunnen er tokens/sleutels opgeslagen zijn maar mits goed geconfigureerd zijn deze onleesbaar/onbruikbaar. Gezien het voornamelijk Java betreft zal de PS5 hoogstwaarschijnlijk buitenschot gebleven zijn. Gok dat het voornamelijk websites/-servers betreft waar nu de source code van bekend is, maakt het wel makkelijker om eventuele gaten te vinden.

Als Playstation klant maakt ik mij niet direct zorgen om mijn gegevens.

offtopic:
Of hang ik nu de spuitelf uit? Heb nog geen koffie gehad :)

[ Voor 7% gewijzigd door Caayn op 26-09-2023 08:09 ]

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Raem schreef op maandag 25 september 2023 @ 19:12:
[...]

Er was hier iemand die z'n PS5 in de meterkast had staan, geen idee meer wie. Maar volgens mij gaf dat geen problemen.
Als je geen discs hebt, kan het, denk ik. Ik probeer me voor de geest te halen hoe vaak ik effectief aan de console zelf moet zijn voor een eventuele harde reset of zo. Valt wel mee denk ik, maar ik zou 'm persoonlijk in dat soort situaties toch niet te onbereikbaar maken (niet ergens diep in een meterkast in de kelder of zo). Best ook geen beton tussen de woon-/game kamer en waar de ps5 staat.

Vroeger zou ik ook over dit soort 'minimalistische' opstellingen hebben nagedacht, maar persoonlijk wil ik het niet meer 'moeilijk' maken. Ik raad dit soort dingen dan ook meestal af.

KISS, keep it simple, st****, gewoon robuust en gemakkelijk te troubleshooten. Vooraleer je begint met dingen weg te werken, zijn er wellicht 5 andere 'design' oplossingen waar je ook mee aan de slag kan om de impact van een console in de woonkamer wat te verlichten. Bekabeling netjes naar een hoek van de kamer brengen en daar uit het zich zetten achter een plant of zo, een meubel waar het in past (met ventilatie en die open kan), wachten op een ps5 slim :P , of een aparte game kamer inrichten...

Of de rest van de setup wat vereenvoudigen. Wat ik soms in HIFI meubels zie staan in een kleine woonkamer... ;w

[ Voor 4% gewijzigd door Amos_x op 26-09-2023 09:23 ]

Verwijderd

Amos_x schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:22:
[...]
Als je geen discs hebt, kan het, denk ik. Ik probeer me voor de geest te halen hoe vaak ik effectief aan de console zelf moet zijn voor een eventuele harde reset of zo. Valt wel mee denk ik, maar ik zou 'm persoonlijk in dat soort situaties toch niet te onbereikbaar maken (niet ergens diep in een meterkast in de kelder of zo). Best ook geen beton tussen de woon-/game kamer en waar de ps5 staat.
Haha ik zie het al voor me ja met een disc wanneer je een andere game wilt spelen: "moment, moet even naar de meterkast."

• Amos_x
Verwijderd schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:27:
[...]

Haha ik zie het al voor me ja met een disc wanneer je een andere game wilt spelen: "moment, moet even naar de meterkast."
Ik dacht nog aan iets anders, PSVR2. Erg dat ik daar niet meteen aan heb gedacht, toont ook aan hoe lang ik die al niet heb aangesloten *schaam*... :X

Maar goed, ook daar voor moet je aan de console kunnen. En eventueel een Bluetooth dongle aansluiten voor audio. Alles welbeschouwd zou ik gewoon voor een oplossing kiezen waarbij de ps5 toch, op welke manier dan ook, een plaats krijgt in dezelfde ruimte. Lijkt me eenvoudiger.

• Desperation
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08-11 10:35
Amos_x schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 09:22:
[...]

Vroeger zou ik ook over dit soort 'minimalistische' opstellingen hebben nagedacht, maar persoonlijk wil ik het niet meer 'moeilijk' maken. Ik raad dit soort dingen dan ook meestal af.

KISS, keep it simple, st****, gewoon robuust en gemakkelijk te troubleshooten. Vooraleer je begint met dingen weg te werken, zijn er wellicht 5 andere 'design' oplossingen waar je ook mee aan de slag kan om de impact van een console in de woonkamer wat te verlichten. Bekabeling netjes naar een hoek van de kamer brengen en daar uit het zich zetten achter een plant of zo, een meubel waar het in past (met ventilatie en die open kan), wachten op een ps5 slim :P , of een aparte game kamer inrichten...

Of de rest van de setup wat vereenvoudigen. Wat ik soms in HIFI meubels zie staan in een kleine woonkamer... ;w
Is wel de disc versie, maar zou gewoon in de berging achter de muur van de tv komen te staan. Is een volledige "cleane" muur, met de bedoeling er enkel de tv en de soundbar aan te hangen, stopcontacten en kasten zijn uit den boze... Is wel een propere berging (kamer), geen stoffig afgesloten kot waar je amper zou aankunnen...

Nu, we zien wel, ik hoop alvast dat het zou kunnen. Een "game room" kan er misschien op termijn komen op zolder, waar nog plek is voor mogelijk 2 kamers van te maken...

• Amos_x
Desperation schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:00:
[...]

Is wel de disc versie, maar zou gewoon in de berging achter de muur van de tv komen te staan. Is een volledige "cleane" muur, met de bedoeling er enkel de tv en de soundbar aan te hangen, stopcontacten en kasten zijn uit den boze... Is wel een propere berging (kamer), geen stoffig afgesloten kot waar je amper zou aankunnen...

Nu, we zien wel, ik hoop alvast dat het zou kunnen. Een "game room" kan er misschien op termijn komen op zolder, waar nog plek is voor mogelijk 2 kamers van te maken...
Ik wil ook geen tv meubels meer. Wat mij betreft zijn die compleet gepasseerd voor de gemiddelde woonkamer, staan in de weg, moeilijk voor schoonmaken, en dus niet meer nodig. Setups kan je tegenwoordig stevig vereenvoudigen, media players zijn zeer klein (of zitten in de tv, maar daar ben ik geen fan van) en geluid kan via soundbar (voor de gemiddelde woonkamer meer dan ok).

Het enige apparaat waar je dan mee blijft zitten is een game-console.

Mijn oplossing is een op de wand gemonteerde plank (20cm breed of zo, hard hout), ofwel een kabeltray wegwerken naar een hoek van de ruimte en daar een media cabinet (denk aan formaat klein ladekastje) waar al je gear in kan, uit de weg en uit het zicht. Op wieltjes, gemakkelijk om schoon te maken.

Hier off-topic weliswaar, je kan in het hifi forum deel eens kijken voor inspiratie of vragen.

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:10
Amos_x schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:27:
[...]
geluid kan via soundbar (voor de gemiddelde woonkamer meer dan ok).
Dat is zéker niet 'meer dan ok' voor welke kamer dan ook die je gebruikt om films en series te kijken en/of te gamen :Y)

Ik zit er nog wel aan te denken om in de toekomst mijn speaker setup te verplaatsen naar de zolder om daar een dedicated HT/Game ruimte te maken. Geeft gewoon meer ruimte in de woon/leefkamer. Dan zal daar wel een soundbar komen om het geluid ietwat op te leuken t.o.v. de tv speakers.

[ Voor 31% gewijzigd door Hulleman op 26-09-2023 10:49 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Amos_x
Hulleman schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:47:
[...]

Dat is zéker niet 'meer dan ok' voor welke kamer dan ook die je gebruikt om films en series te kijken en te gamen :Y)
Tja, meningen verschillen, ieder z'n ding. Ik weet dat het op tweakers 'cool', hip en verplicht is om de soundbar te haten. Extra geek-points krijg je dan.

Maar ga er maar van uit dat het voor 90% van de gebruikers voldoet. En krijg je hetzelfde effect als een echte surround? Nee, natuurlijk niet, zo naïef ben ik ook niet. Het is een balans tussen eenvoud en geluid. Je geeft misschien op gevoel 20% op (vooral in kleine woonkamers, feit) voor 80% minder clutter en gedoe. Deal.

Ik heb ook jaren de full surround setup gedraaid. Rear speakers die in de weg staan in een ietwat kleine woonkamer, de AV receiver, audiokabels langs de plinten geleiden, ... Ik ben er klaar mee.

Ik heb al lang beslist dat een full hifi setup er enkel in komt als ik verhuis, en ik de kamer er op voorhand volledig kan op aanpassen. Alle kabels weggewerkt/ingefreesd. Genoeg riumte/plaats, alles zwevend gemonteerd en projectiescherm ingewerkt in vals plafond. Zonder deze start voorwaarden begin ik er niet meer aan. Het is geen eerste levensbehoefte, en je kan prima zonder.

Ik heb ook geen vijf wagens staan ook al zou ik dat willen, omdat ik daar de plaats niet voor heb. Soms moet je kunnen accepteren om bepaalde dingen niet te willen/doen, als je het niet meteen goed kan doen. Heeft me al veel frustratie en gedoe bespaard. Ineens goed, of helemaal niet.

• Hulleman
Amos_x schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:55:
[...]

Tja, meningen verschillen, ieder z'n ding. Ik weet dat het op tweakers 'cool', hip en verplicht is om de soundbar te haten. Extra geek-points krijg je dan.

Maar ga er maar van uit dat het voor 90% van de gebruikers voldoet. En krijg je hetzelfde effect als een echte surround? Nee, natuurlijk niet, zo naïef ben ik ook niet. Het is een balans tussen eenvoud en geluid. Je geeft misschien op gevoel 20% op (vooral in kleine woonkamers, feit) voor 80% minder clutter en gedoe. Deal.
Nergens voor nodig om meteen zo van wal te steken. Het valt me op dat je snel in de verdediging schiet als iemand iets anders vindt dan jij. Meningen kunnen naast elkaar bestaan. Vergeet niet dat hier op tweakers veelal niet de gemiddelde, maar de veeleisende gebruiker zit. Je kunt hier een weerwoord verwachten met een uitspraak dat een soundbar meer dan ok is voor de gemiddelde gebruiker.

Dat een volledig bedrade surround opstelling niet het meest handig weg te werken is, ben ik wel met je eens. Maar veel tweakers draaien daar ook hun hand niet voor om. Hier gaat alles netjes onder de vloer door en komt het uit de muur.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 26-09-2023 11:29 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:40
Soundbar is een optie en als het je voorkeur is power to ya.

Maar mis wel entry level surround spul. Of Logitech en Edifier moeten met een set uit komen die HDMI supporten. Gezien die tegenwoordig alleen een Toslink aansluiting hebben of alleen Tulp.

In dat opzich is er wel een gebrek aan keuze. Of je TV moet je kunnen aansluiten op een Logitech of Edifier surround set.

Persoonlijk hoop ik dat er entry level modulaire surround receivers uitkomen voor PC en Console. Mogelijk een kleine markt maar geloof wel dat het kan bestaan.
Soundbar?
Ik gebruik gewoon de speakers in de TV! Voor gamen sluit ik een koptelefoon aan (bedrade beyerdynamics) op de controller. Is sowieso 10x beter met 3d sound en maak niet hele huis wakker :D

• Vlaanderen1
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09:27
Ik heb afgelopen januari een Samsung Q990-B gekocht, en hier zit me toch een prima geluid in hoor.
Ok, het is geen entry level, maar ik hoef geen koptelefoon meer op voor het gamen hoor.

Vandaag is het 10 jarig jubileum van TLOU day. Was een mooi moment geweest voor nieuws over lopende projecten, maar helaas. Denk dat we het weer met wallpapers en merch moeten doen.

• Amos_x
Hulleman schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:04:
[...]

Nergens voor nodig om meteen zo van wal te steken.
Ik 'steek nergens van wal'...
Het valt me op dat je snel in de verdediging schiet als iemand iets anders vindt dan jij. Meningen kunnen naast elkaar bestaan.
Dat zeg ik überhaupt zelf, elk z'n mening, en meningen verschillen, allemaal prima (y)

Niets 'in de verdediging schieten'. Ja, mijn taalgebruik is soms wat scherp en hyperbolisch, maar meer om de vibe die ik soms constateer te beschrijven of het punt te maken. Maar het is ook niet naar jou persoonlijk gericht, dat willen velen ook niet begrijpen.

Het is een boutade, maar ik blijf wel bij m'n mening. Ga op de frontpage maar eens de reacties lezen bij een bericht over een soundbar. Dat elitair gedoe vaak op tweakers is ook wel vermoeiend.
Vergeet niet dat hier op tweakers veelal niet de gemiddelde, maar de veeleisende gebruiker zit.
Wordt ook veel gezegd, maar ook dat vind ik onzin. Er wordt vooral veel geprojecteerd denk ik, en veel fragiele reacties. Vooral als je zelf, zoals in dit onderwerp, in die hifi space/niche zit. "Tweakers" is wel wat meer dan hardware en dure hifi spulletjes, hoor. Meer dan genoeg casual gebruikers hier voor wie het allemaal prima is (ga maar in de setups kijken) en die echt een andere insteek of focus hebben, of andere dingen belangrijk vinden.

in de basis ging tweakers zelfs meer over software, hardware hacks, zelf dingen bouwen of hosten. En niet over 3000 euro OLED tv's en 2000 euro hifi setups.
Je kunt hier een weerwoord verwachten met een uitspraak dat een soundbar meer dan ok is voor de gemiddelde gebruiker.
En toch denk ik dat de bewering correct is. Een soundbar is meer dan ok voor de 'gemiddelde gebruiker'. Dat is net de definitie van 'gemiddeld', anders praten we wel over enthousiast of fanatiekelingen.

Het lijkt me eerder dat jij wou willen dat dit niet zo is.
Dat een volledig bedrade surround opstelling niet het meest handig weg te werken is, ben ik wel met je eens. Maar veel tweakers draaien daar ook hun hand niet voor om. Hier gaat alles netjes onder de vloer door en komt het uit de muur.
Om alles goed te doen moet je eigenlijk al bijna volledig de woonkamer verbouwen. In een bestaande woning bijna niet te doen (denk aan tulp stekkers overal op de juiste locaties), of meenemen in een grote verbouwing bijvoorbeeld. De rest is aanmodderen in de marge.

En je begrijpt me verkeerd. Tuurlijk wil ik ook liever een volledige, ingewerkte, cleane AV HIFI setup en ik kan dat echt wel waarderen en hoor het verschil. Maar m'n onkyo AV 5.1 set zit al jaren in een doos. Misschien zet ik dit nog wel eens op, als ik de zolder renoveer. Maar ik ga niet meer voor halfbakken oplossingen die gewoon niet geschikt zijn voor de ruimte waarin ze staan.

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-07 16:38
Vlaanderen1 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 11:45:
Ik heb afgelopen januari een Samsung Q990-B gekocht, en hier zit me toch een prima geluid in hoor.
Ok, het is geen entry level, maar ik hoef geen koptelefoon meer op voor het gamen hoor.
Die wil ik ook nog halen, maar goed bijna uitverkocht....

• Eric Telen
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 26-09-2023
-knip- dit is niet de plek voor deze oproep.

[ Voor 82% gewijzigd door Geronimous op 26-09-2023 17:03 ]

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-11 17:13
Heeft iemand een idee waar ik zo'n logo stickers kan kopen? Een link voor Ali of Temu?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FaubnpZS8nFL_Wsly9gDn5gZUT0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDl4VmpHDtPkkimKeQnVY4vJ.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.ebay.co.uk/it...39%3Ag%3As1YAAOSwYEJggqrl

Het is op Ebay UK te koop maar dan moet je meer dan 10 euro verzending betalen...
Het is dus geen sticker die je achter je paneel moet plakken maar OP het paneel

• Linksquest
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:12:
Heeft iemand een idee waar ik zo'n logo stickers kan kopen? Een link voor Ali of Temu?

[Afbeelding]

Het is op Ebay UK te koop maar dan moet je meer dan 10 euro verzending betalen...
Had hem inderdaad op PlayStation Granade voorbij zien komen, ook het oude ps1 logo.

• Cowboy_Henk
Linksquest schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:17:
[...]

Had hem inderdaad op PlayStation Granade voorbij zien komen, ook het oude ps1 logo.

[YouTube: The PS5 Upgrade You Need…]
Nee dat is het niet, die stickers moet je ACHTER de plaat plakken.
Ik wil logo stickers die je op de plaat kan plakken zoals ik liet zien op eBay UK link.

• Linksquest
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:43:
[...]

Ik wil logo stickers die je op de plaat kan plakken zoals ik liet zien op eBay UK link.
A oke, dan heb ik me vergist, 🙈

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Naar alle waarschijnlijkheid.

Plus games van Oktober:

The Callisto Protocol
Farming Sim 22
3de game nog onbekend

• Cowboy_Henk
Linksquest schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:50:
[...]

A oke, dan heb ik me vergist, 🙈
Gevonden, het is wel voor PS4 maar tis de goede grootte

https://www.flamingtoast....go-overlay-decals&paged=1

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-11 12:32
Caayn schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 08:04:
[...]
Dat is allemaal tooling om o.a. code mee te beheren, controleren, compileren en deployen.

In iets als Jenkins wordt vaak wel (database)server informatie bewaard en kunnen er tokens/sleutels opgeslagen zijn maar mits goed geconfigureerd zijn deze onleesbaar/onbruikbaar. Gezien het voornamelijk Java betreft zal de PS5 hoogstwaarschijnlijk buitenschot gebleven zijn. Gok dat het voornamelijk websites/-servers betreft waar nu de source code van bekend is, maakt het wel makkelijker om eventuele gaten te vinden.

Als Playstation klant maakt ik mij niet direct zorgen om mijn gegevens.

offtopic:
Of hang ik nu de spuitelf uit? Heb nog geen koffie gehad :)
Mja ik verwacht ook geen data, maar er kan best wat anders lekken: marketing spul, info over games die uit moeten komen of de DLC ervan. Bepaalde keuzes die gemaakt zijn. Wellicht misschien wat communicatie her en der tussen afdelingen of studio's.

Ik vind het opvallend dat SVN nog genoemd wordt, ik zou verwachten dat die al 10 jaar geleden uitgefaseerd was, maar dan gaat het mogelijk ook niet om hele nieuwe dingen.

De invloed van de hack zal kleiner zijn, maar ze kunnen wel verwachten dat er wat dingen gaan lekken die ze eigenlijk wat groter wilden aankondigen. Of bepaalde blunders die nog wel als bestanden te vinden zijn, maar die voor het publiek verborgen waren (games die ze geannuleerd hebben bijvoorbeeld). We gaan het zien. Ik mag hopen dat na de lekken die ze de afgelopen jaren hebben gehad, ze de data nu wel wat beter beschermd hebben. Maar het lijkt erop dat er gewoon 1 ontwikkelaar is besmet en dat de bestanden waar hij bij kon, nu bij deze groep ligt. Normaal gesproken zou je de echt kritische data niet op dezelfde manier benaderbaar maken, dus dan is de impact kleiner. Maar niet 0 of zo.

Martinspire - PC, PS5, XSX

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
Ramon27 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:49:

Plus games van Oktober:

The Callisto Protocol
Farming Sim 22
3de game nog onbekend
Ik heb een maand geleden Saints Row én Callisto Protocol gekocht op disc en die komen nu achter elkaar in de Plus :D (heb ze ook allebei nog niet gespeeld :D)
MenAreStillGood schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 23:00:
[...]

Ik heb een maand geleden Saints Row én Callisto Protocol gekocht op disc en die komen nu achter elkaar in de Plus :D (heb ze ook allebei nog niet gespeeld :D)
Mag hopen op disc :D
Is mij ook wel eens gebeurd, toegegeven niet een maand later. Ik koop eigenlijk alleen maar op disc, dus disc gaat gewoon ingepakt in de collectie en speel ik digitaal. Is toch wel makkelijk, niet makkelijk genoeg om all digital te gaan

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-11 14:51
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 19:43:
[...]

Waarschijnlijk voor niet originele platen?
Anyway, zit er niet een winkeltje/ondernemer in de buurt die die stickers even voor je maakt?
Het desgin vinden lijkt me niet al te moeilijk dus een stickertje is zo geprint.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-11 23:41

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ramon27 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:49:

Plus games van Oktober:

The Callisto Protocol
Farming Sim 22
3de game nog onbekend
Farming Sim 22, daar zat ik op te wachten. Wilde die al een tijdje hebben, maar aangezien 19 ook al eens in PS+ is geweest, hoopte ik dat deze ook zou komen. Dat is mooi, ben bijna klaar met Saints Row, dan heb ik weer een nieuwe uren verslindende game. :P

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• MenAreStillGood
  • Registratie: Augustus 2015
  • Nu online
cold_as_ijs schreef op woensdag 27 september 2023 @ 00:48:
[...]

Mag hopen op disc :D
Is mij ook wel eens gebeurd, toegegeven niet een maand later. Ik koop eigenlijk alleen maar op disc, dus disc gaat gewoon ingepakt in de collectie en speel ik digitaal. Is toch wel makkelijk, niet makkelijk genoeg om all digital te gaan
Allebei op disc ja 8)7
Ze waren in de aanbieding dus volgens mij maar 22 euro per game, maar alsnog!
Ze zitten nog in folie inderdaad, dus dat zullen ze voor altijd blijven nu ook

• Hulleman
Cowboy_Henk schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 18:12:

[Afbeelding]

Ik heb er 1 op Ebay gekocht. Ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TwZSroLVYh3IOHi2TOrLaGeKrrc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K9tLQnUT674IrwqOXBNlYfb6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PeQkkCjYtt9sKwuqUo6pEWDWIzM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zFzthfaBK4kI9yH6IRhtiKwA.jpg?f=fotoalbum_large

Inderdaad een bak verzendkosten, maar achja. Ik vond het wel waard :)

[ Voor 13% gewijzigd door Hulleman op 27-09-2023 10:23 ]

• Cowboy_Henk
Hulleman schreef op woensdag 27 september 2023 @ 10:22:
[...]

Ik heb er 1 op Ebay gekocht. Ziet er zo uit:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Inderdaad een bak verzendkosten, maar achja. Ik vond het wel waard :)
Ondertussen Nederlandse verkoper gevonden op Etsy.
https://www.etsy.com/nl/s...ame&listing_id=1068536840

Maar 1,82 euro verzendkosten 😎

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34

spaceboy

Op grote hoogte

Ik heb het probleem dat met enige regelmaat 1 van mijn Dualsense controllers de touchpad soort-van blokkeert.

Als ik dan het onscreen keyboard zie, dan is de middelste toets (ik geloof "G" of "H") geselecteerd en ziet het eruit of ik met m'n vinger ingedrukt de touchpad in het midden heb staan. Als ik vervolgens met de pijltjes (of met de touchpad) probeer andere toetsen te selecteren, flipt hij gelijk weer terug naar het midden.

Heel soms, als ik mijn PS5 herstart, is het probleem opeens voorbij. Ik had al een garantie-aanvraag gedaan, maar je begrijpt het al: nu is het probleem opeens weg. Waarschijnlijk is hij morgen weer terug ofzo. :+ Het zit gamen verder niet in de weg, maar tekst typen kan dus feitelijk niet (of met heel veel geduld/gedoe).

Iemand ervaring hiermee?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

[ Voor 50% gewijzigd door Raem op 27-09-2023 14:13 ]

• Cowboy_Henk
Very nice! Ik heb gewacht op de complete edition maar ik ga deze ook pas kopen na de verbouwingen in mijn huis volgend jaar. Dan koop ik een LG G3 en kan ik deze met volle splendor spelen! Nu nog een 1080p tvtje, oled tv van lg van 2016 is kapot gegaan :N

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-11 21:25
Meldde paar weken terug dat ik ps5 gekregen had . Zie nu fc24 bundel met ps5. Dus heb de ps5 terug gebracht naar MM en verkoop de vouche van FC24 hier of marktplaats. Zit nu te kijke waar ik m zal halen bij MM of coolblue toch beide 489 dus het komt aan op service qua garantie. Iemand die een aanrader heeft? verkoop kan in V&A

[ Voor 6% gewijzigd door BM op 28-09-2023 07:30 ]

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 08:06
Nietdatikweet schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:21:
Meldde paar weken terug dat ik ps5 gekregen had . Zie nu fc24 bundel met ps5. Dus heb de ps5 terug gebracht naar MM en verkoop de vouche van FC24 hier of marktplaats. Zit nu te kijke waar ik m zal halen bij MM of coolblue toch beide 489 dus het komt aan op service qua garantie. Iemand die een aanrader heeft? *knip*
Heh? Je hebt hem teruggebracht zodat je hem opnieuw kan kopen en dan die voucher kan verkopen? Is dat niet een hoop moeite voor plus minus 30 euro?

[ Voor 3% gewijzigd door BM op 28-09-2023 07:34 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-11 14:51
Timothy3000 schreef op woensdag 27 september 2023 @ 20:31:
[...]

Heh? Je hebt hem teruggebracht zodat je hem opnieuw kan kopen en dan die voucher kan verkopen? Is dat niet een hoop moeite voor plus minus 30 euro?
Exact dit 8)7 :?

• Nietdatikweet
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 09-11 21:25
550 disc edition, nu terug gebracht zonder geopend te hebben haal ik a.s vrijdsg de fc 24 bundel voor 489 das al 61 euries en ben niet zo erg van voetbal games en al helemaal niet van EA. Dus als ik die doorverkoop voor 50 scheelt het me al 110 euro :)

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Jim Ryan vertrekt also CEO van SIE volgend jaar: https://sonyinteractive.c...eractive-entertainment-2/

De man was niet de meest populaire CEO van een consumer point of view maar hij was er vanaf de oprichting van Playstation in 1994 bij en heeft overduidelijk bijgedragen aan het succes in die 30 jaar. Benieuwd wie hem volgend jaar opvolgt en wat het betekend voor de langere termijn strategie. Ryan Beniecki vat het mooi en nuchter samen denk ik:

• Linksquest
kazuka schreef op donderdag 28 september 2023 @ 06:09:
Jim Ryan vertrekt also CEO van SIE volgend jaar: https://sonyinteractive.c...eractive-entertainment-2/

De man was niet de meest populaire CEO van een consumer point of view maar hij was er vanaf de oprichting van Playstation in 1994 bij en heeft overduidelijk bijgedragen aan het succes in die 30 jaar. Benieuwd wie hem volgend jaar opvolgt en wat het betekend voor de langere termijn strategie. Ryan Beniecki vat het mooi en nuchter samen denk ik:

[YouTube: The Controversial PlayStation CEO Is Retiring. What's Going To Happen Now?]
Zag het inderdaad op X (Twitter) voorbij komen in een Tweet van Geoff Keighley, ben benieuwd wie het overneemt, hoop Herman Hulst, zie hem wel als een goede leider.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/176bgkXQ8kPA1K2nWgErYb8yGL8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/X3yAvOne2Bzur1COOk41pJ9b.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Linksquest op 28-09-2023 06:41 ]

• Zorroberner
  • Laatst online: 09-11 12:05

[YouTube: The Controversial PlayStation CEO Is Retiring. What's Going To Happen Now?]
Ben natuurlijk tijd lang geen PlayStation speler geweest, maar hoe Ryan focus wilde leggen op live service ben ik niet meteen teleurgesteld. Hopelijk gaat de nieuwe topman verder met de ps4 koers van mooie SP exclusives. Maar goed onder Ryans leiding wel de ps5 op de markt gekomen wat een heerlijke console is.

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Nu online

Werd tijd, denk dat hij moest vervangen worden. Vervroegd pensioen....hopelijk meer nieuwe SP games volgend jaar.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

• Timothy3000
En hopelijk ook wat meer vernieuwing in de singleplayer games. Meer nieuwe IP's, minder vervolgen.

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:03
Jim Ryan zal vast veel betekend hebben voor Playstation, maar voor een publieke functie vond ik hem niet geschikt. Hij had het charisma van een aardappel. Er zouden op dit moment 4 service games in ontwikkeling zijn door Sony Studios , waar we nog niets van gezien hebben en ik ben geen fan van dit soort games. Bijna geen nieuwe IP’s en bovendien geen uitzicht op releases van first party games in 2024, behalve dan mogelijk Wolverine. Hopelijk komt er een frisse wind door de organisatie die me weer wat meer kan enthousiasmeren in Playstation.

Verwijderd

bRuud83 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:42:
Jim Ryan zal vast veel betekend hebben voor Playstation, maar voor een publieke functie vond ik hem niet geschikt. Hij had het charisma van een aardappel. Er zouden op dit moment 4 service games in ontwikkeling zijn door Sony Studios , waar we nog niets van gezien hebben en ik ben geen fan van dit soort games. Bijna geen nieuwe IP’s en bovendien geen uitzicht op releases van first party games in 2024, behalve dan mogelijk Wolverine. Hopelijk komt er een frisse wind door de organisatie die me weer wat meer kan enthousiasmeren in Playstation.
Gelukkig gaat het uiteindelijk allemaal om goede games. Liever een console met veel top games dan een console met veel minder top games maar een "populaire" CEO. Wat games in de toekomst gaan doen is afwachten.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

bRuud83 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:42:
3 van die live service games hebben in elk geval een reveal gekregen in de laatste showcase, Concord, Fairgames en Helldivers II waarvan laatstgenoemde in februari uitkomt. Marathon van Bungie zal ik dan even niet meerekenen omdat dit technisch gezien geen Playstation Studio is maar direct onder SIE valt.

Naast Wolverine en de Death Stranding sequel is het inderdaad nog mager voor volgend jaar maar opzich is dat wel te verklaren omdat de games van het merendeel van Sony's studios pas in 2020 en later zijn uitgebracht. Nieuwe AAA games en zeker nieuwe IP ontwikkelen kost je tegenwoordig minstens 5-6 jaar. Daarom is het goed dat ze ook partneren met externe studios (Kojima, Arrowhead, Sumo) om first party IP games voor ze te maken.

Media Molecule is deze maand pas gestopt met Dreams dus hun nieuwe project is zeker nog meerdere jaren weg. Ik hoop dat we over niet al te lange tijd wat gaan horen van Sony Bend, Days Gone is van 2019. Dan hebben we nog nieuwe games in ontwikkeling van Firesprite (Twisted Metal reboot en een nieuwe horror/sci-fi IP), London Studio (modern medieval setting) en Team Asobi (nieuwe Astro?).

Niet vergeten dat Sony in principe 'maar' 9 a 10 studios heeft die voornamelijk single player games maken. Die studios zijn intussen wel gegroeid dus hopelijk gaat dat op den duur zorgen voor meer output.

• ZesBarkiePK
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09:59
We gaan als gamers toch weer een mooie tijd tegemoet.

Ik heb zojuist Robocop Rogue City in de pre-order gekocht. Wat ik er van gezien heb lijkt het me een hele toffe game, hopelijk heb ik het bij het juiste eind, want ik heb me wel eens vaker vergist, maar deze game wil ik sowieso proberen.

Ook kan ik binnenkort als eerste aan de slag met Assassin's Creed Mirage. AC Valhalla heb ik me prima mee vermaakt, en dus ook weer zin in deze AC game.

Daarna Spider-Man 2 natuurlijk en Avatar Frontiers of Pandora heb ik ook alvast besteld. Avatar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar.

De PS5 gaat het na een tijdje rust weer lekker druk krijgen! Lijken me stuk voor stuk toch mooie games.

LG OLED G5 65” | Sonos Arc Ultra, 2x Sonos Five, 2x Sonos Sub 4 | Playstation 5 Pro | Panasonic UB450

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 09-11 22:11
ZesBarkiePK schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:18:
We gaan als gamers toch weer een mooie tijd tegemoet.

Ik heb zojuist Robocop Rogue City in de pre-order gekocht. Wat ik er van gezien heb lijkt het me een hele toffe game, hopelijk heb ik het bij het juiste eind, want ik heb me wel eens vaker vergist, maar deze game wil ik sowieso proberen.

Ook kan ik binnenkort als eerste aan de slag met Assassin's Creed Mirage. AC Valhalla heb ik me prima mee vermaakt, en dus ook weer zin in deze AC game.

Daarna Spider-Man 2 natuurlijk en Avatar Frontiers of Pandora heb ik ook alvast besteld. Avatar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar.

De PS5 gaat het na een tijdje rust weer lekker druk krijgen! Lijken me stuk voor stuk toch mooie games.
Enige interessante voor mij is AC en Avatars, de rest (en de afgelopen uitgebrachte games op de PS5) vind ik niet heel sterk tot nu toe helaas. Sinds ik een Steam Deck heb, merk ik dat ik meer indies speel. Zijn er nog goede tips voor toffe indies die onder de radar van de gemiddelde gebruiker gebleven zijn?
kazuka schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:13:
[...]
Naast Wolverine en de Death Stranding sequel is het inderdaad nog mager voor volgend jaar maar opzich is dat wel te verklaren omdat de games van het merendeel van Sony's studios pas in 2020 en later zijn uitgebracht.
Ik verwacht Rise of the Ronin en Stellar Blade ook nog wel in 2024. Geen first party games, maar wel net als Death Stranding een samenwerking waarbij Sony de uitgever is.

• bRuud83
  • Laatst online: 11:03
kazuka schreef op donderdag 28 september 2023 @ 10:13:
[...]

Naast Wolverine en de Death Stranding sequel is het inderdaad nog mager voor volgend jaar maar opzich is dat wel te verklaren omdat de games van het merendeel van Sony's studios pas in 2020 en later zijn uitgebracht. Nieuwe AAA games en zeker nieuwe IP ontwikkelen kost je tegenwoordig minstens 5-6 jaar. Daarom is het goed dat ze ook partneren met externe studios (Kojima, Arrowhead, Sumo) om first party IP games voor ze te maken.
Death Stranding 2 volgend jaar? Volgens mij is er nog helemaal niets bekend van een mogelijke release datum. Neemt niet weg, dat ik hier wel erg naar uit kijk.

• Monda
  • Laatst online: 12:01
Goedemorgen!

Even een vraag. Ik zou zaterdag een dualsense edge controller kunnen kopen van iemand via MP (160 -). Hij heeft echter geen bon meer. Stel dat er iets mee is wat onder de garantie zou vallen, kan ik dit dan bij Sony laten fixen zonder een aankoopbon?

PSN: Mondaatje

Verwijderd

Ik weet niet zo goed wat ik moet vinden van het vertrek van Ryan.

Ja, hij is de richting ingeslagen van Live Service games en onder zijn leiding is de connectie met de Japanse game industrie grotendeels verdwenen.

Daarbij ook nog eens het zeer slecht uitgewerkte backwards compatibility waarbij hij zelf zei dat mensen geen interesse hebben in oudere games en dus geen prioriteit vind.
(backwards compatibility is voor mij persoonlijk erg belangrijk.)

En ook nog eens de censorship wat onder zijn leiding gigantisch is toegenomen.

Aan de andere kant weet je niet wat voor iemand je nu in plaats van Jim Ryan gaat krijgen.
Straks krijg je iemand die dezelfde weg als Phil Spencer wilt volgen met streaming services en overal maar geld tegen aan wilt gooien zonder enige kwaliteit te leveren aan gamers.

Moeilijk.
Soms weet je niet hoe goed je het eigenlijk heb als persoon wanneer er een slechtere persoon aan het roer komt.
Maar soms, weet je ook niet hoe slecht je het had wanneer er een betere komt.

Ik ben benieuwd.

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:54:
Aan de andere kant weet je niet wat voor iemand je nu in plaats van Jim Ryan gaat krijgen.
Kevin Butler lijkt mij de enige juiste optie. :+
Monda schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:52:
Goedemorgen!

Even een vraag. Ik zou zaterdag een dualsense edge controller kunnen kopen van iemand via MP (160 -). Hij heeft echter geen bon meer. Stel dat er iets mee is wat onder de garantie zou vallen, kan ik dit dan bij Sony laten fixen zonder een aankoopbon?
Zonder aankoopbewijs kunnen ze je aanvraag weigeren.
SIEE behoudt zich het recht voor om reparatie en/of vervanging van het product onder de garantie te weigeren, indien SIEE je garantiestatus niet kan valideren en je geen aanvaardbaar aankoopbewijs van je originele PlayStation-systeem kunt produceren.
https://www.playstation.c...ired-or-replaced-product/

• Linksquest
Goedemorgen!

Zonder Bon kun je weinig, en al helemaal als hij hem op zijn account ooit geregistreerd heeft, maar tegenwoordig krijg je overal een digitale bon, misschien dat hij die kan afdrukken dat je tenminste iets als bewijs hebt, anders is mijn sterk advies, doe het niet en wacht op een eventuele mooie aanbieding.

Verwijderd

Dag 1 in Extra. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2023 16:01 ]

Linksquest schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:04:
[...]
maar tegenwoordig krijg je overal een digitale bon
Fysieke winkels zijn nog niet helemaal uitgestorven hoor. :P

• Linksquest
Raem schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:04:
[...]

Fysieke winkels zijn nog niet helemaal uitgestorven hoor. :P
Bij Game Mania ook bij de BCC krijg ik bij een fysieke aankoop de kassabon digitaal..

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:43
Goedemorgen!

Als hij geen digitaal afschrift op zijn mijn-bank app kan printen, wordt je denk ik een oor aangenaaid. Hij is wat duur voor een 'ja maar ik heb hem in de winkel cash betaald' smoes.

• Monda
WaterFire schreef op donderdag 28 september 2023 @ 16:58:
[...]

Als hij geen digitaal afschrift op zijn mijn-bank app kan printen, wordt je denk ik een oor aangenaaid. Hij is wat duur voor een 'ja maar ik heb hem in de winkel cash betaald' smoes.
Thnx voor je reactie. Wat zou een risico kunnen zijn?

Monda schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:03:
[...]
Dat er sowieso al een verborgen probleempje mee is, en hij zelf al vergeefs geprobeerd heeft om die om te ruilen. Ik zou het risico toch niet nemen... €160 is ook niet niets.

• Monda
Twixie schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:24:
[...]

Dat er sowieso al een verborgen probleempje mee is, en hij zelf al vergeefs geprobeerd heeft om die om te ruilen. Ik zou het risico toch niet nemen... €160 is ook niet niets.
Dat is zeker waar... Balen want ik wil al heel lang zone ding, maar blijft zo duur. 160,- euro is wel de max wat ik er aan wil uitgeven.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:52
Monda schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:03:
[...]

Controllers blijven toch slijtage achtige toestellen. Zou het risico niet nemen dat je geen garantie meer hebt als er knoppen falen of stickdrift hebt.
Beter 50€ meer betalen in de winkel of eventueel een mooie deal(blackfriday/kerst...) afwachten

Verwijderd

Hebben jullie dit wel eens gehad: de PS5 reageerde niet op de controller en bleef uit. Via de console zelf ook geen reactie. Vervolgens de stroom er een paar seconde van af gehaald en toen was alles weer normaal. Niets aan de hand verder maar snap ‘m niet. :P

Verwijderd

Chelseamarre123 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:40:
[...]

Controllers blijven toch slijtage achtige toestellen. Zou het risico niet nemen dat je geen garantie meer hebt als er knoppen falen of stickdrift hebt.
Beter 50€ meer betalen in de winkel of eventueel een mooie deal(blackfriday/kerst...) afwachten
De DualSense Edge heeft modulaire thumbsticks. Mocht je stick drift hebben, dan kun je dus altijd je thumbsticks vervangen.

• Linksquest
Twixie schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:24:
[...]

Misschien wachten op een eventuele Black Friday sale, je zou bij de PriceWatch je prijs kunnen instellen die je wilt uitgeven, dan krijg je van zelf een melding. Mijn advies is echt wachten.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Vannacht begint de open beta voor Splatoon Foamstars: https://foamstars.square-enix-games.com/en-us/open-beta/

Ga het denk ik wel even proberen dit weekend omdat de previews van de pers wel erg positief waren.

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Ik ga bij de eerste de beste aanbieding de DS Edge halen, puur en alleen voor de backbuttons. Vind de huidge prijs niet te verantwoorden.

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

Vuvuzela

My spire is forming

FMS schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:51:
Ik ga bij de eerste de beste aanbieding de DS Edge halen, puur en alleen voor de backbuttons. Vind de huidge prijs niet te verantwoorden.
Heb je de alternatieven voor baakbuttons ook bekeken? Xtremerate maakt een mooie kit. 40 euro, en hooguit een uur werk om het te installeren (beetje afhankelijk van welke knoppen je wilt mappen)

I served in a company of heroes.

• Gregory76
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-11 19:52

Gregory76

Sony PlayStation freak

kazuka schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 08:31:
Vannacht begint de open beta voor Splatoon Foamstars: https://foamstars.square-enix-games.com/en-us/open-beta/

Ga het denk ik wel even proberen dit weekend omdat de previews van de pers wel erg positief waren.
Is dan de beta download ook pas vannacht beschikbaar? Ik kan hem nog niet vinden nl.

strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Vuvuzela schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 10:59:
[...]

Heb je de alternatieven voor baakbuttons ook bekeken? Xtremerate maakt een mooie kit. 40 euro, en hooguit een uur werk om het te installeren (beetje afhankelijk van welke knoppen je wilt mappen)
Tbh niet serieus naar gekeken. Er zit soldeerwerk bij, toch?

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:38

Vuvuzela

My spire is forming

FMS schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:40:
[...]
Tbh niet serieus naar gekeken. Er zit soldeerwerk bij, toch?
Heb ik zelf niet gedaan, dat is afhankelijk van welke knoppen je wilt kunnen remappen. Ik heb de backbuttons standaard op X en O en dan is het niet nodig. Maar de wat gekkere knoppen wel, moet je ff kijken.. Inmiddels zijn er ook weer nieuwere versies van die kit.

I served in a company of heroes.

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:48

Verwijderd

Vorige week hier gevraagd welke games eerst te spelen: God of War of Horizon Zero Dawn (incl. de sequels). Mede door de reacties begonnen met God of War en inmiddels op zo'n driekwart aanbeland. In één woord: fenomenaal! _/-\o_ Het verhaal boeit, de combat is lekker agressief en de wereld ziet er fantastisch uit. Fijne mix van lineare storyline en open world sidecontent.

Stabiele 60fps is een verademing na Star Wars Jedi Survivor. Echt geen straf om oudere games te spelen die helemaal "af" zijn. Al vermoed ik dat GoW op release al goed speelbaar was (op een base PS4), want PS Studios game.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDOcEMwV1QMsnCryA65xfF8aTzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Wq53HO7S0XL2a4RK1z8s6p5p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-v9AhOLzOxtkSKQktR00HYKP3GM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2zwPdrd6S53pAHQPWF6xSry.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2023 20:22 ]

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 06-11 12:16
In afwachting van AC Mirage houden we ons bezig met Freedom Cry.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTcmVXx9h_34LR_uPSo0TdpquaM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Gq4IAu8F9jnprhwpqg34KQJq.jpg?f=fotoalbum_large

Voor een game dat tien jaar oud is ziet het er best nog OK uit, alleen zijn de controls nogal wonky tegenover AC Valhalla.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:19:
Vorige week hier gevraagd welke games eerst te spelen: God of War of Horizon Zero Dawn (incl. de sequels). Mede door de reacties begonnen met God of War en inmiddels op zo'n driekwart aanbeland. In één woord: fenomenaal! _/-\o_ Het verhaal boeit, de combat is lekker agressief en de wereld ziet er fantastisch uit. Fijne mix van lineare storyline en open world sidecontent.

Stabiele 60fps is een verademing na Star Wars Jedi Survivor. Echt geen straf om oudere games te spelen die helemaal "af" zijn. Al vermoed ik dat GoW op release al goed speelbaar was (op een base PS4), want PS Studios game.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Boy!

• Chef81
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-01-2024
Beste mensen,

Graag advies, ik ben eindelijk zover dat ik denk van ach ik wil gewoon een PS5 dus nu ga ik hem aanschaffen.
Nu lees ik alleen steeds vaker berichten over de ps5 slim en de ps5 pro. De release datum staat echter nergens duidelijk vermeld.

Wat zouden jullie doen… gewoon de PS5 aanschaffen of wachten op de slim/pro versie?

Alle advies en tips zijn welkom.

Dank alvast.

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 11:52
Chef81 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:03:
Beste mensen,

Graag advies, ik ben eindelijk zover dat ik denk van ach ik wil gewoon een PS5 dus nu ga ik hem aanschaffen.
Nu lees ik alleen steeds vaker berichten over de ps5 slim en de ps5 pro. De release datum staat echter nergens duidelijk vermeld.

Wat zouden jullie doen… gewoon de PS5 aanschaffen of wachten op de slim/pro versie?

Dank alvast.
Niet op wachten, zijn alleen geruchten en niks officieels.
Als je lekker een ps5 wil zou ik hem gewoon kopen.

Verwijderd

Beste mensen,

Dank alvast.
Nu halen. Slim zou vooral buitenkant zijn en wat minder stroomverbruik. De Pro kan, als die komt, zeker nog een jaar duren.
Nu kopen dus en genieten. :P

• Zorroberner
  • Laatst online: 09-11 12:05
@Geronimous en @Chaoss als topicstarters doe ik even @ jullie namen. Is het misschien een idee om in de topic start wat neer te zetten over de Slim en Pro versies. Er zijn vaak vragen over maar er is niks concreet. Kan wellicht helpen om daar iets over neer te zetten in de startpost.

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:59

Superkiwi

Hoi doei

Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 20:19:
Mede door de reacties begonnen met God of War en inmiddels op zo'n driekwart aanbeland. In één woord: fenomenaal!
Is het je ook opgevallen dat de hele game één lang shot is? Daar is GoW naar mijn weten nog steeds uniek in.

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

• Linksquest
Superkiwi schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 12:23:
[...]

Is het je ook opgevallen dat de hele game één lang shot is? Daar is GoW naar mijn weten nog steeds uniek in.
Ja bijna wel ja, het is dat je weet dat bijvoorbeeld portals de laattijden zijn, maar dat zie je eigenlijk helemaal niet. Enige waar je dat een beetje bij ziet, is als je van personage wisselt.

Verwijderd

[...]

Nee, dat is mij niet specifiek opgevallen. Ga er op letten! Wel is mij opgevallen dat er veel 'verkapte' laadschermen zijn, zoals gangetjes waar je doorheen loopt. Echt een typisch PS4-era dingetje.

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bs4jDE11uLXProicR2ex9CbPiLo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/lpn7AYDxeOwmTd3VZFjTNMeq.gif?f=user_large
Verwijderd schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 13:29:
[...]

Nee, dat is mij niet specifiek opgevallen. Ga er op letten! Wel is mij opgevallen dat er veel 'verkapte' laadschermen zijn, zoals gangetjes waar je doorheen loopt. Echt een typisch PS4-era dingetje.
Dat is mss wel een PS4 era dingetje. Maar GOW is echt uniek in dat de game 1 lange shot is. Vanuit gameplay into cutscenes en in de cutscenes ook geen cuts/verandering van camera enzo.
Het enige dat onderbreekt is doodgaan of naar menu's gaan :)

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 21:18
Beste mensen,

Dank alvast.
Dat was ook mijn dilemma vooral omdat ik de ps5 echt spuuglelijk vind en hoopte ik op een mooier vormgegeven slim variant. Uiteindelijk de knoop doorgehakt en toch de Ps5 gehaald. Uiteindelijk pronkt ie mooi uit zicht en heb er geen spijt van

PSN ID Binloading_nl

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-11 15:37
Zorroberner schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 11:20:
@Geronimous en @Chaoss als topicstarters doe ik even @ jullie namen. Is het misschien een idee om in de topic start wat neer te zetten over de Slim en Pro versies. Er zijn vaak vragen over maar er is niks concreet. Kan wellicht helpen om daar iets over neer te zetten in de startpost.
Sowieso de vraag 'wat zouden jullie doen' mag wat mij betreft verbannen worden. Hoezo maakt het uit wat anderen doen? Kies gewoon zelf wat je wil. Ja er komt een upgraden in de toekomst, nee niemand weet nog wanneer en dan nog, maakt dag de huidige console slecht? Nee.

To dare is to do

Verwijderd

Slaapje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 07:55:
[...]

Sowieso de vraag 'wat zouden jullie doen' mag wat mij betreft verbannen worden. Hoezo maakt het uit wat anderen doen? Kies gewoon zelf wat je wil. Ja er komt een upgraden in de toekomst, nee niemand weet nog wanneer en dan nog, maakt dag de huidige console slecht? Nee.
Eens hoor. Een beetje Googlen levert genoeg informatie op wat betreft leaks/verwachtingen van de Slim en de Pro. En anders zoeken in dit topic zoeken op 'slim' of 'pro'. Zo'n vraag hier dumpen voelt toch een beetje makkelijk. "Ik heb geen zin om zelf uit te zoeken wanneer er een mogelijke Slim en Pro uitkomen, kauw het mij maar even voor en doe dan gelijk maar even een koopadvies." Vervolgens onstaat er een reeks aan reacties die uiteindelijk neerkomt op: doe wat jij wil, maar zou als ik jou was lekker nu willen gamen en niet wachten o.b.v. leaks.

• Hulleman
Beste mensen,

Dank alvast.
Gewoon kopen. Mocht er een pro versie komen, als die al komt, dan verpats je je PS5 weer.
Kun je nu iig gamen :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 08:07:
[...]

Eens hoor. Een beetje Googlen levert genoeg informatie op wat betreft leaks/verwachtingen van de Slim en de Pro. En anders zoeken in dit topic zoeken op 'slim' of 'pro'. Zo'n vraag hier dumpen voelt toch een beetje makkelijk. "Ik heb geen zin om zelf uit te zoeken wanneer er een mogelijke Slim en Pro uitkomen, kauw het mij maar even voor en doe dan gelijk maar even een koopadvies." Vervolgens onstaat er een reeks aan reacties die uiteindelijk neerkomt op: doe wat jij wil, maar zou als ik jou was lekker nu willen gamen en niet wachten o.b.v. leaks.
En, ook nog eens dat je na de vorige 2 generaties wel een beetje kan weten wat je kan verwachten kwa slim & pro.

De Slim zal kleiner, zuiniger en waarschijnlijk een paar % krachtiger zijn.
En de Pro zal simpelweg meer krachtiger & groter zijn.
Net zoals de PS3/4 slim en PS4 pro.

Buiten dat, de mening van iemand anders is alleen dat... een mening en geen feit.

Mijn mening (wat dus niets waard is :P )
Is dat ik gewoon lekker nu zou starten met gamen.
Simpelweg omdat games nu nog steeds worden gemaakt voor de PS4 en PS5 tegelijk. (Cross games).
En in mijn mening de developers nog niet eens dichtbij zijn om de kracht van de PS5 optimaal te gebruiken.
Dus waarom voor een eventuele pro gaan wanneer je PS5 het nog vele jaren zeer goed zal doen. :)

• Hulleman
[...]

hmm nice, nooit opgevallen. 1918 deed dat als film. Zo vet vond ik dat!

• Aramiss
  • Laatst online: 10:46
Hulleman schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:08:
[...]

hmm nice, nooit opgevallen. 1918 deed dat als film. Zo vet vond ik dat!
Was dat niet the order 1886. Hele toffe game in de basis maar abrupt einde en vrij kort.

Had daar wel een nieuwe versie van willen spelen met PS5 mogelijkheden.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Nog 3 weekjes. Zin an!
Ik twijfel nog tussen eerst Spider-Man of eerst Mario Wonder. :P Uiteindelijk komen ze er allebei, maar de tijden van ze tegelijk kopen zijn voorbij.

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:49
Raem schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:31:
[...]

Ik twijfel nog tussen eerst Spider-Man of eerst Mario Wonder. :P Uiteindelijk komen ze er allebei, maar de tijden van ze tegelijk kopen zijn voorbij.
Eerst Mario dan, die zakt de komende jaren toch niet in prijs ;)

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:14

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
First party PlayStation zakken ook niet zo snel.

Maar boy wat ziet SP2 er goed uit :9~ Ik heb het idee dat de graphics in die laatste trailer nog iets zij opgepoetst.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Timothy3000
Mario! En dan Spidey als hij ooit eens op PSPlus verschijnt.
voog schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:34:
[...]

Eerst Mario dan, die zakt de komende jaren toch niet in prijs ;)
Dat was inderdaad ook mijn idee, dus waarschijnlijk wordt het inderdaad eerst Mario.
Timothy3000 schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 07:44:
Mario! En dan Spidey als hij ooit eens op PSPlus verschijnt.
Zo lang kan ik niet wachten hoor. :P

• Timothy3000
Dan Black Friday voor een paar tientjes minder of via Marktplaats als er een bundel verschijnt. :P
Pagina: 1 ... 304 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord