Ik 'steek nergens van wal'...
Het valt me op dat je snel in de verdediging schiet als iemand iets anders vindt dan jij. Meningen kunnen naast elkaar bestaan.
Dat zeg ik überhaupt zelf,
elk z'n mening, en meningen verschillen, allemaal prima
Niets 'in de verdediging schieten'. Ja, mijn taalgebruik is soms wat scherp en hyperbolisch, maar meer om de vibe die ik soms constateer te beschrijven of het punt te maken. Maar het is ook niet naar jou persoonlijk gericht, dat willen velen ook niet begrijpen.
Het is een boutade, maar ik blijf wel bij m'n mening. Ga op de frontpage maar eens de reacties lezen bij een bericht over een soundbar. Dat elitair gedoe vaak op tweakers is ook wel vermoeiend.
Vergeet niet dat hier op tweakers veelal niet de gemiddelde, maar de veeleisende gebruiker zit.
Wordt ook veel gezegd, maar ook dat vind ik onzin. Er wordt vooral veel geprojecteerd denk ik, en veel fragiele reacties. Vooral als je zelf, zoals in dit onderwerp, in die hifi space/niche zit. "Tweakers" is wel wat meer dan hardware en dure hifi spulletjes, hoor. Meer dan genoeg casual gebruikers hier voor wie het allemaal prima is (ga maar in de setups kijken) en die echt een andere insteek of focus hebben, of andere dingen belangrijk vinden.
in de basis ging tweakers zelfs meer over software, hardware hacks, zelf dingen bouwen of hosten. En niet over 3000 euro OLED tv's en 2000 euro hifi setups.
Je kunt hier een weerwoord verwachten met een uitspraak dat een soundbar meer dan ok is voor de gemiddelde gebruiker.
En toch denk ik dat de bewering correct is. Een soundbar is meer dan ok voor de 'gemiddelde gebruiker'. Dat is net de definitie van 'gemiddeld', anders praten we wel over enthousiast of fanatiekelingen.
Het lijkt me eerder dat jij wou willen dat dit niet zo is.
Dat een volledig bedrade surround opstelling niet het meest handig weg te werken is, ben ik wel met je eens. Maar veel tweakers draaien daar ook hun hand niet voor om. Hier gaat alles netjes onder de vloer door en komt het uit de muur.
Om alles goed te doen moet je eigenlijk al bijna volledig de woonkamer verbouwen. In een bestaande woning bijna niet te doen (denk aan tulp stekkers overal op de juiste locaties), of meenemen in een grote verbouwing bijvoorbeeld. De rest is aanmodderen in de marge.
En je begrijpt me verkeerd. Tuurlijk wil ik ook liever een volledige, ingewerkte, cleane AV HIFI setup en ik kan dat echt wel waarderen en hoor het verschil. Maar m'n onkyo AV 5.1 set zit al jaren in een doos. Misschien zet ik dit nog wel eens op, als ik de zolder renoveer. Maar ik ga niet meer voor halfbakken oplossingen die gewoon niet geschikt zijn voor de ruimte waarin ze staan.