Net ook in het ps+ topic gereageerd. Top maand voor het type gamer dat ik ben. Gewoon pretentieloze, simpele, rechttoe rechtaan old school fun. Heb er wel zin in. Ik ben echt een 7/10 gamer, als de games in de basis gewoon een goede loop hebben.
Vooral chivarly wist ik niet wat het was (had er nog niet eerder van gehoord) en ik heb het wel voor een hectische multiplayer battle game. Zo eentje waar je moet 'duwen' om verder te komen in de map, zij aan zij met je team.
Descenders idem.
Eigenlijk is dit voor mij een betere maand dan wanneer er weer eens zo'n alom geroemde AAA-game tussen zit die zichzelf veel te serieus neemt.
Ja, die ken ik wel.
Van alles wat (soms met wat geluk of toeval) populair wordt, zeggen ze achteraf dat het 'altijd al als trilogie bedoeld was'. Heb je met films vaak. De eerste is onverwacht positief onthaald, is het inees een 'trilolgie'. Vaak genoeg zie je een game die duidelijk gericht was op meerdere delen na 1 deel stopgezet worden. Ga er maar van uit dat als Horizon 1 minder goed had verkocht, het echt geen trilogie was geweest.
Nu, ik kom ook helemaal niet door horizon. Zelfs de eerste niet. De lore lijkt me op zich wel vermakelijk, niveautje popcorn film/cheesy sci-fi. Die kijk ik wel eens als samenvatting op youtube of zo.
Horizon was voor mij beter geweest als er ook een soort arena modus in zat, of een modus waar je sneller door de game kan. Wordt nogal langdradig soms. Misschien moet ik het toch nog maar eens proberen, de game heb ik toch al. (of staat op PS+ extra)
kazuka schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:23:
[...]
Een deel 3 van Horizon teveel ten opzichte van Killzone deeltje 5 (Vita game niet eens meegerekend)?
Ik vond Killzone 2 fantastisch maar daarna hebben ze dat niveau niet meer aangetikt. Horizon doet het qua IP en franchise heel goed nu en ze hebben met Aloy een PS mascotte die je associeert met anderen zoals Nathan Drake, Joel & Ellie en Kratos. Die Netflix en Amazon shows komen er niet voor niets. Of dat ook echt wat gaat worden moet ik overigens nog maar zien.
My god, 10x liever een nieuwe killzone! Zelfs een 'matige' killzone verkies ik ruim boven nog een horizon. Dikke bombastische shooters zijn sowieso een uitstervend gegeven, daar zijn er niet genoeg van. Verhaal/campaign/lore kan me eigenlijk niets boeien. Gewoon een old school first person shooter, single player, met een goede flow en een script van dertien in een dozijn, prima.
Of nog een resistance (niet van dezelfde studio, ik weet het). En nu we het er toch over hebben, nog een motorstorm. En daar heb je ze, de drie games waarvan ik steeds blijf hopen dat ze ooit terug komen.