Acties:
  • 0 Henk 'm!
Peter711 schreef op maandag 24 april 2023 @ 12:58:
[...]

Een firmware flash moet de problemen van samsung pro ssd oplossen
Dus de vraag is of degene in de verkoop de nieuwste firmware hebben.
In de PS5 kan je geen nieuwe firmware op de ssd flashen.
Dat zal je in een PC moeten doen.
Bij de tijd dat de PS5 firmware de update kreeg voor de SSD kocht ik een Samsung 980 Pro 1tb, laatste software stond er toen al op dus als je nu nog een exemplaar kunt vinden met niet de laatste firmware zou ik dat knap vinden. Overigens staat de firmware versie op de doos dus je hoeft hem niet in een PC te hangen om daarachter te komen, alleen even opzoeken wat de laatste firmware versie is en vergelijken met wat er op de doos staat.
De firmware update die die issues met de ssd's adresseren is overigens ook al ruim meer dan een jaar uit nu trouwens.

🎶 Gets a little messy in heaven 🎶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15

v8power67

Psn: Mausosaurus

Kalder schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:05:
[...]

Bij de tijd dat de PS5 firmware de update kreeg voor de SSD kocht ik een Samsung 980 Pro 1tb, laatste software stond er toen al op dus als je nu nog een exemplaar kunt vinden met niet de laatste firmware zou ik dat knap vinden. Overigens staat de firmware versie op de doos dus je hoeft hem niet in een PC te hangen om daarachter te komen, alleen even opzoeken wat de laatste firmware versie is en vergelijken met wat er op de doos staat.
De firmware update die die issues met de ssd's adresseren is overigens ook al ruim meer dan een jaar uit nu trouwens.
Okee thnx voor deze info. Had hem in een opwelling gekocht. Maar las net hierboven dat je zou moeten updaten eigenlijk. Hopen dat de laatste erop staat heb geen pc met m2 erin. Ga morgen kijken welke firmware erop staat vs de nieuwste online.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 14:30
Zorroberner schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:52:
[...]

Naja ik ben benieuwd in hoeverre GamePass nou echt geweldig is. Mensen die voltijds werken betalen er misschien juist te veel aan. Ik voel wel die stress van alles eruit moeten halen. Dat ik nu denk niet verlengen. En ja de games he, komen er maar steeds niet. Al jaren, op een Pentiment en forza Horizons na. (En oh ja Halo, maar dat is op oude glorie gebaseerd).

Onderaan de streep blij met beide systemen hoor, maar de ps5 voelt toch bijzonderder aan.
Dit is exact mijn ervaring met de XSX en gamepass. Was echt enorm hyped om afgelopen zomer de XSX in huis te halen, ook met die Activision/Blizzard overname in het vooruitzicht. Op mijn 35e zo blij als een kind met mijn eerste Xbox. Dacht echt eens lekker al die exclusives in te halen met het enorme gamepass aanbod. Maar dat viel me toch behoorlijk tegen.... De enige game die ik tof vind is Horizon 5 (deel 4 nog nooit opgestart). Halo vind ik echt een gedrocht van een shooter (infinite toch echt wel een paar uur gespeeld) en Gears is qua gameplay niet heel best oud geworden (deel 5 gaat nog wel). Microsoft is heel goed in het aankondigen van games en laten zien waar ze allemaal mee bezig zijn, maar ze releasen echt geen reet. Nu dwing ik mezelf games op gamepass te spelen, zelfs als ze op PS+ Extra staan, anders staat dat apparaat niet meer aan. Het beste wat ik op de XSX heb gespeeld is Vampire Survivors. Echt een tof spel, maar daar koop je geen console voor natuurlijk. Hopelijk gaat Microsoft dit jaar eens laten zien waarom ik een XSX heb gekocht. Dit jaar is onderhand ook al weer voor 33% voltooid en nog geen first party klapper van ze gezien.

In september loop mn GPU abo af, maar die ga ik niet verlengen. PS+ Extra wordt ook steeds beter en beter, waardoor GPU z'n overwicht verliest. Los van de first party day one releases op GPU natuurlijk. Maarja, dan moet er wel eerst toffe first party games uitgebracht worden.

[ Voor 15% gewijzigd door Hulleman op 24-04-2023 13:31 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hulleman schreef op maandag 24 april 2023 @ 13:23:
[...]

Dit is exact mijn ervaring met de XSX en gamepass. Was echt enorm hyped om afgelopen zomer de XSX in huis te halen, ook met die Activision/Blizzard overname in het vooruitzicht. Op mijn 35e zo blij als een kind met mijn eerste Xbox. Dacht echt eens lekker al die exclusives in te halen met het enorme gamepass aanbod. Maar dat viel me toch behoorlijk tegen.... De enige game die ik tof vind is Horizon 5 (deel 4 nog nooit opgestart). Halo vind ik echt een gedrocht van een shooter (infinite toch echt wel een paar uur gespeeld) en Gears is qua gameplay niet heel best oud geworden (deel 5 gaat nog wel). Microsoft is heel goed in het aankondigen van games en laten zien waar ze allemaal mee bezig zijn, maar ze releasen echt geen reet. Nu dwing ik mezelf games op gamepass te spelen, zelfs als ze op PS+ Extra staan, anders staat dat apparaat niet meer aan. Het beste wat ik op de XSX heb gespeeld is Vampire Survivors. Echt een tof spel, maar daar koop je geen console voor natuurlijk. Hopelijk gaat Microsoft dit jaar eens laten zien waarom ik een XSX heb gekocht. Dit jaar is onderhand ook al weer voor 33% voltooid en nog geen first party klapper van ze gezien.

In september loop mn GPU abo af, maar die ga ik niet verlengen. PS+ Extra wordt ook steeds beter en beter, waardoor GPU z'n overwicht verliest. Los van de first party day one releases op GPU natuurlijk. Maarja, dan moet er wel eerst toffe first party games uitgebracht worden.
Naar mijn mening is het aanbod van games op PS+ Extra vanaf dag 1 echt al een heel stuk beter dan het gamepass aanbod sinds die tijd. Misschien dat gamepass in het verleden een beter aanbod had, maar ik kan er momenteel echt vrijwel niets in vinden wat ik daadwerkelijk zou spelen op een enkele game zoals Forza Horizon 5 na.
In fact als ik het aanbod van PS+ Extra net zo mager had gevonden als gamepass had ik niet eens voor Extra gegaan, maar ik was oprecht vrolijk verrast door het aanbod, ik hoop dat ze deze qualiteit van het aanbod vol kunnen houden, niet dat er over een jaar of twee ook op Extra niets bijzonders meer staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Extra/Premium is zich goed aan het ontwikkelen en inmiddels een prima antwoord op die andere dienst. Aan het begin van deze generatie vond ik Series S|X de beste keus aangezien er niet veel games waren voor de nieuwe consoles en je met backward compatibility goed zit aan die kant. Gamepass zorgde meteen voor een lekkere basis waar PlayStation geen antwoord op had. Kortom: Xbox was voor mij de beste van de 2 op dat moment.
Inmiddels, meer dan 2 jaar later zijn voor mij de rollen omgedraaid.

Welk merk ik op mijn consoles heb staan interesseert mij helemaal niets en ik kijk ten tijde van aankoop gewoon wat ik de betere keus vind. Trouw zijn beperkt je enkel maar. ;) Uiteindelijk heb ik iedere Xbox en PlayStation in huis gehad al ben ik vorige generatie wel pas met de One X ingesprongen aan de groene kant.
Laten we uiteraard smaak verschil in genres niet vergeten en er is dan ook geen algemeen beste keus van welke console. Persoonlijk wel, en die is makkelijk voor mij op dit moment.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2023 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand Green Hell wel eens gespeeld? Ik ken de game niet maar spreekt me wel aan.
Update die er aan komt:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02:58

Superkiwi

Hoi doei

Metro Exodus stond al enige tijd op mijn 'die wil ik ooit nog spelen' lijstje. Nu ik een bon van de Bol heb liggen wilde ik de Gold Edition daar kopen (€29,99) maar ik dacht: "eerst eens even in de store kijken". Is ie toevallig nog 3 dagen in de aanbieding voor €5,99 :D En de DLC's die je er bij de gold edition bij krijgt kosten samen ook maar €3,70.
Kijk, dat zijn lekkere bedragen. Ik kan mezelf de komende tijd weer vermaken! Ook wel benieuwd naar de ray tracing, tot nu toe heb ik volgens mij geen games gespeeld waar dat in zit.

[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 24-04-2023 18:22 ]

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:06:
Metro Exodus stond al enige tijd op mijn 'die wil ik ooit nog spelen' lijstje. Nu ik een bon van de Bol heb liggen wilde ik de Gold Edition daar kopen (€29,99) maar ik dacht: "eerst eens even in de store kijken". Is ie toevallig nog 3 dagen in de aanbieding voor €5,99 :D En de DLC's die je er bij de gold edition bij krijgt kosten samen ook maar €3,70.
Kijk, dat zijn lekkere bedragen. Ik kan mezelf de komende tijd weer vermaken! Ook wel benieuwd naar de ray tracing, tot nu toe heb ik volgens mij geen games gespeeld waar dat in zit.
Dat is wel een nette deal! Voor die prijs zeker zijn geld waard. De dlc's moet ik nog steeds spelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Qweridee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 17:17
Kalder schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:14:
[...]

Laat vooral even weten wat de PS5 aangeeft bij de initiële leessnelheid test die hij automatisch doet als je er een nieuwe ssd in stopt, daar ben ik wel nieuwsgierig naar...
De ssd net in de ps5 geïnstalleerd, ging zonder problemen, werd direct herkend en had als test snelheid 5049MB/s!

Voor €42,50 een TB extra ruimte is denk ik een prima deal geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 21:46
https://kotaku.com/horizo...ing-shores-ps5-1850369063

Nieuwe Horizon game. Jammer. Vond deel 2 eigenlijk al wat teveel. Blijf toch hoop op een nieuwe Killzone houden. Ooit....

[ Voor 4% gewijzigd door Timothy3000 op 24-04-2023 19:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 23:01
Timothy3000 schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:19:

Nieuwe Horizon game. Jammer. Vond deel 2 eigenlijk al wat teveel. Blijf toch hoop op een nieuwe Killzone houden. Ooit....
Ik las eens ergens (sorry verschrikkelijke bronvermelding) dat het als trilogie bedoeld is. Dan prima, maak die trilogie af en dan verder kijken.

Ik moet nog aan deze serie beginnen. Ik houd hoop op een ps5 remake als mooie entry point voor mijzelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:31
FF een vraagje. Ben op zoek naar een gaming monitor voor de PS5. Heb al een Samsung odyssey G7 (28 inch) gehad. Maar bovenkant scherm liet los.. Maar helaas laat de garantie te wensen over en zijn we in conflict hierover.. Maar dat is een ander verhaal.

Nu zag ik dit scherm de 28" RAIDER 144Hz 4K ULTRA GAMING. (https://gamepc.nl/game-ac...der-4k-144hz-gaming#tab-1) Ben op het net aan het zoeken voor reviews, maar kan eigenlijk geen review vinden over dit scherm. Misschien dat een mede tweaker dit scherm kent en mij iets kan vertellen of dit een goede koop is Want ik heel het merk niet.. Maar als ik zo de specs zie is het niet verkeerd.

Iemand die mij hier iets over kan vertellen, of misschien met een andere suggestie komt.. Is altijd welkom,
PS: 500 euro is eigenlijk wel de max wat ik wil uitgeven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Een deel 3 van Horizon teveel ten opzichte van Killzone deeltje 5 (Vita game niet eens meegerekend)? :P

Ik vond Killzone 2 fantastisch maar daarna hebben ze dat niveau niet meer aangetikt. Horizon doet het qua IP en franchise heel goed nu en ze hebben met Aloy een PS mascotte die je associeert met anderen zoals Nathan Drake, Joel & Ellie en Kratos. Die Netflix en Amazon shows komen er niet voor niets. Of dat ook echt wat gaat worden moet ik overigens nog maar zien.

De Burning Shores uitbreiding laat al wel mooi wat potentieel zien als Guerrilla de vorige generatie consoles kan loslaten (zie ook de DF Direct van vandaag). Het mysterieuze van Zero Dawn ontbreekt inderdaad bij het vervolg maar op veel andere vlakken vind ik het een mooie stap voorwaarts, hoewel nog zeker niet perfect (traversal :X ). Deel 3 zou een mooie afsluiting van de trilogie en de PS5 gen. moeten worden en er is ook nog het multiplayer project onder leiding van Simon Larouche (o.a. voormalig Killzone 2 en RB6 Siege) waar we dit jaar hopelijk meer van gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
De games zijn prachtig maar ik vond deel twee oersaai. Ze hadden het wat mij betreft bij 1 game mogen laten. Maar ik weet dat velen het oneens zijn haha.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Timothy3000 schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:33:
De games zijn prachtig maar ik vond deel twee oersaai. Ze hadden het wat mij betreft bij 1 game mogen laten. Maar ik weet dat velen het oneens zijn haha.
Kan ik me best iets bij voorstellen, lees het ook regelmatig op andere plekken. Smaak blijft wat dat betreft een maf iets want ik heb hetzelfde met de Soulsborne en Elding Ring games bijvoorbeeld maar dat is ook vloeken in de kerk voor sommigen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:13

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Topicstarter
Horizon deel 3, kom maar op. Deel 2 had ook wel een vrij open einde wat het hoofdverhaal betreft. Helemaal mijn soort game dus komt maar op.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorroberner
Ik heb trouwens een vraag over de ps5 qua community videos of hoe het ook heet. Is eigenlijk mijn eerste ps5 ergernis. Als ik op het dashboard bij een van mijn games ben, kan ik naar beneden, naar activities en daar onder staan dan vaak videos van andere users (die ik niet ken). Deze staan vol met spoilers, zoals het einde van Jedi Fallen Order. Nu heb ik dat spel al eens op de Xbox gespeeld, maar dit irriteert mij wel. Is dit te verbergen in opties? Of vergt het zelf discipline om niet naar de video’s toe te gaan? Want ik vrees ooit eens gespoiled te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 09:35

Het was toch vrij duidelijk dat er nog een game kwam? Tenminste, ik had aan het einde zo'n anticlimax gevoel omdat ze het niet hadden afgesloten maar doorgezet. Dus dit is geen nieuwe info verder. Ik had gehoopt dat deze DLC in ieder geval nog wat vragen beantwoordde, maar volgens mij is het meer van hetzelfde en niet zozeer antwoordne.

Maar goed, ik ga hem morgen wel beginnen. Dus geen spoilers pls :P

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Zorroberner schreef op maandag 24 april 2023 @ 23:35:
Of vergt het zelf discipline om niet naar de video’s toe te gaan? Want ik vrees ooit eens gespoiled te worden.
Nou het is een aardige input om naar die video's te komen hoor. Ben er nog nooit 'per ongeluk' terecht gekomen, en dan zie je alsnog enkel screengrab, om een spoiler te zien moet je er echt nog eerst op klikken en uitkijken.

Zou me hier echt totaal geen zorgen over maken haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

SemperFidelis schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 09:59:
[...]
om een spoiler te zien moet je er echt nog eerst op klikken en uitkijken.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Een voorbeeld:
Als je Bloodborne speelt heb je kans dat je zonder erop te klikken al ziet wie de eindbaas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zal wel mijn ingebouwde filter zijn want ik kijk nooit naar die dingen. Ik zie ze soms staan maar negeer het verder. Ik zoek een game op om te spelen, scrol 1 keer naar beneden en je kunt beginnen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zorroberner
Ja klopt allemaal hoor. Het viel mij gisteren op, en soms kan ik wel eens doelloos scrollen. Maar helder gewoon geen domme dingen doen dus haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zorroberner schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:27:
Ja klopt allemaal hoor. Het viel mij gisteren op, en soms kan ik wel eens doelloos scrollen. Maar helder gewoon geen domme dingen doen dus haha
Er is wel een spoilers setting die je kunt aanzetten, maar ik heb geen idee of dit ook van toepassing is op de videos die jij bedoelt.

https://www.psu.com/news/...-spoiler-warnings-on-ps5/

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04:27

Fjeze

AllesPerfect!

Qweridee schreef op maandag 24 april 2023 @ 19:12:
[...]

De ssd net in de ps5 geïnstalleerd, ging zonder problemen, werd direct herkend en had als test snelheid 5049MB/s!

Voor €42,50 een TB extra ruimte is denk ik een prima deal geweest!
Kijk , goed om te horen! Mijne komt ook deze vrijdag binnen (ook voor €42,50). Hij is nu (weer) € 73,- bij Amazon.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Quakie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:55:
Bizar verschil met de xbox. Zelfs de PS4 verkoopt nog beter in Japan..Oke is hun thuisbasis maar toch.

Ik ben verbaasd dat x box versies zo slecht verkopen? Ik dacht dat gamepass wel een boost had gegeven en dat het bij elkaar lag..... blijkbaar niet...
Persoonlijk vind ik gamepass overrated. Helemaal nu PS+ Extra lekker op stoom komt. Het enige waar MS de overhand met gamepass over PS+ Extra /Premium heeft, zijn de first party day one releases op gamepass. Iets wat Sony niet gaat doen. Het probleem is dat MS helemaal geen reet uitbrengt. Ze laten alleen trailers en showcases zien. De nieuwe Forza Motorsport zou dit voorjaar uitkomen. Ook uitgesteld naar eind van het jaar. De Series console is dan 3 jaar oud en wat is er dan echt aan first party knallers op uitgekomen. Forza Horizon 5 en Halo Infinite? Red Fall komt volgende week op gamepass. Blijkt die game op 30fps te draaien om later dit jaar een keer naar 60fps gepatcht te worden.... Dat is voor mij hetzelfde als uitstellen. De XSX is echt een mooi apparaatje, maar ik wil er wel graag toffe dingen op spelen die ik niet op de PS5 kan spelen. Ik snap momenteel wel dat de Xbox series veel minder verkoopt.

Ik heb de XSX alvast voor het moment dat MS alles in één keer uit gaat brengen waar ze mee bezig zijn :+

[ Voor 14% gewijzigd door Hulleman op 25-04-2023 15:53 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Fjeze schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:39:
[...]

Kijk , goed om te horen! Mijne komt ook deze vrijdag binnen (ook voor €42,50). Hij is nu (weer) € 73,- bij Amazon.
Welke SSD was dat? Voor zo'n bedrag wil ik er ook nog wel een TB'tje bijprikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanguard75
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 30-07 09:51
Hallo allemaal

Ik heb een Playstation network account aangemaakt voor mijn broer. Hij speelt graag FIFA en wil dit graag online doen tegen andere mensen. Hij heeft echter een verstandelijke beperking , daarom leek het me verstandig om een familie account in te richten, en zijn account als een kind-account in te stellen, zodat ik als beheerder kan zorgen dat hij geen ongewenste chats, uitnodigingen of scheldkanonnades naar zijn hoofd krijgt geslingerd wanneer hij online tegen iemand speelt. Nu heb ik zelf een Playstation Extra account, waarmee je veel games kunt spelen. Dit leek me ook leuk voor hem, dus heb via een digitale code een account (als proef) voor 3 maanden aangeschaft. Wanneer ik dit wil koppelen aan zijn PS account, krijg ik een melding dat dit niet kan omdat de games die op PS Extra worden aangeboden voor hogere leeftijden zijn als zijn (door mijn ingestelde leeftijd van 14 jaar), ik krijg hier dus een foutmelding op. Voor de duidelijkheid ,we hebben allebei dus een eigen PS5 . Het vreemde is dat een PS5 familielid een kind blijkbaar toestemming kan geven zodat games met een hogere leeftijdgrens ook gespeeld kunnen worden . Weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij ook een PS Extra account kan gebruiken, waarbij wel kan worden ingesteld dat hij geen chat/voice/andere gebruikerscontent kan zien/horen?

Ik hoor graag!

groet,

Henri

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24
Vanguard75 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 16:14:
Hallo allemaal

Ik heb een Playstation network account aangemaakt voor mijn broer. Hij speelt graag FIFA en wil dit graag online doen tegen andere mensen. Hij heeft echter een verstandelijke beperking , daarom leek het me verstandig om een familie account in te richten, en zijn account als een kind-account in te stellen, zodat ik als beheerder kan zorgen dat hij geen ongewenste chats, uitnodigingen of scheldkanonnades naar zijn hoofd krijgt geslingerd wanneer hij online tegen iemand speelt. Nu heb ik zelf een Playstation Extra account, waarmee je veel games kunt spelen. Dit leek me ook leuk voor hem, dus heb via een digitale code een account (als proef) voor 3 maanden aangeschaft. Wanneer ik dit wil koppelen aan zijn PS account, krijg ik een melding dat dit niet kan omdat de games die op PS Extra worden aangeboden voor hogere leeftijden zijn als zijn (door mijn ingestelde leeftijd van 14 jaar), ik krijg hier dus een foutmelding op. Voor de duidelijkheid ,we hebben allebei dus een eigen PS5 . Het vreemde is dat een PS5 familielid een kind blijkbaar toestemming kan geven zodat games met een hogere leeftijdgrens ook gespeeld kunnen worden . Weet iemand hoe ik kan zorgen dat hij ook een PS Extra account kan gebruiken, waarbij wel kan worden ingesteld dat hij geen chat/voice/andere gebruikerscontent kan zien/horen?

Ik hoor graag!

groet,

Henri
Het kan zijn dat er een volwassen account op de console erbij aanwezig met zijn in dit geval, in geval van een voogt. Wat je kunt doen is je account op zijn console erbij te zetten, die te beveiligen met een code en die van hem instellen op automatisch opstarten. Maar ik ga nog even een bericht opzoeken waar ik dit eerder gelezen had, tijdje geleden ook die vraag gekregen van een collega.

Maar misschien dat je hier al wat aan hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Linksquest op 25-04-2023 17:44 ]

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:24
@Vanguard75 kan die pagina even niet meer vinden, maar hier staat al heel veel op, https://www.playstation.c...psn-safety-parents-guide/

Nu lees ik alleen over account delen met een kind, en niet als een kind een eigen Playstation Plus heeft, maar mijn vermoeden blijft het zelfden, er moet een volwassen account aanwezig zijn voor gebruik te kunnen maken van het Playstation Netwerk.

Mocht het nog niet lukken, en een andere Tweakers ook niet het antwoord weten, probeer dan anders eens https://www.playstation.com/nl-be/support/contact-us/

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:35

Mauz1978

Console War Veteran

Foutje.

[ Voor 102% gewijzigd door Mauz1978 op 25-04-2023 18:30 ]

Something under the bed is drooling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:17

Dat gevoel heb ik ook. Het lukt mij maar niet om door te pakken met Forbidden West. Probeer het nu voor de derde keer uit te spelen maar ben er weer klaar mee. Weet niet wat het is… Ben geeneens open-wereld moe.

Magie lijkt een beetje uitgewerkt. Zero Dawn was mysterieus, goede pacing, overzichtelijke hoeveelheid wapens en armor, vechten was vaak chaotisch maar wel onderhoudend dat het geen sleur werd. Grafisch is FW prachtig maar het gevoel van ‘been there, done that’ overheerst en het verhaal en de personages doen mij te weinig.

Momenteel speel ik de simpele game Tchia. Waarom houd die wel mijn aandacht vast? Ben gewoon raar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
harley2009 schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:22:
FF een vraagje. Ben op zoek naar een gaming monitor voor de PS5. Heb al een Samsung odyssey G7 (28 inch) gehad. Maar bovenkant scherm liet los.. Maar helaas laat de garantie te wensen over en zijn we in conflict hierover.. Maar dat is een ander verhaal.

Nu zag ik dit scherm de 28" RAIDER 144Hz 4K ULTRA GAMING. (https://gamepc.nl/game-ac...der-4k-144hz-gaming#tab-1) Ben op het net aan het zoeken voor reviews, maar kan eigenlijk geen review vinden over dit scherm. Misschien dat een mede tweaker dit scherm kent en mij iets kan vertellen of dit een goede koop is Want ik heel het merk niet.. Maar als ik zo de specs zie is het niet verkeerd.

Iemand die mij hier iets over kan vertellen, of misschien met een andere suggestie komt.. Is altijd welkom,
PS: 500 euro is eigenlijk wel de max wat ik wil uitgeven
Andere monitor die ik heb gevonden is de Philips Momentum 32M1N5800A. Die kan ik ook voor 500 euro ophalen met nog 6 maanden garantie erbij. Dus deze (32) of de Raider (28). Raider vandaag veel op gezocht maar kan er weinig over vinden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
D. Ninjai schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:43:
[...]

Dat gevoel heb ik ook. Het lukt mij maar niet om door te pakken met Forbidden West. Probeer het nu voor de derde keer uit te spelen maar ben er weer klaar mee. Weet niet wat het is… Ben geeneens open-wereld moe.

Magie lijkt een beetje uitgewerkt. Zero Dawn was mysterieus, goede pacing, overzichtelijke hoeveelheid wapens en armor, vechten was vaak chaotisch maar wel onderhoudend dat het geen sleur werd. Grafisch is FW prachtig maar het gevoel van ‘been there, done that’ overheerst en het verhaal en de personages doen mij te weinig.

Momenteel speel ik de simpele game Tchia. Waarom houd die wel mijn aandacht vast? Ben gewoon raar :+
Tchia is imo ook een leukere game haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:15

v8power67

Psn: Mausosaurus

Zojuist de samsung 980 pro ontvangen en geïnstalleerd. Production date is maart 2023, dus ga er maar gewoon vanuit dat de juiste firmware erop staat. Haal 6499mb/s. Dikke prima. Nu alles van externe hdd overgooien en dan kan die eraf.
154 euro voor 2tb is gewoon prima deal.

Was wel echt een erg makkelijke installatie. Effe snelle google van welke kap eraf moet en hij zat er al bijna in( thats what she said).

[ Voor 6% gewijzigd door v8power67 op 25-04-2023 22:35 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Weer een Nederlander naar PlayStation Studios:

nieuws: Guerrilla Games-topvrouw vertrekt en gaat aan de slag bij PlayStation...

[ Voor 8% gewijzigd door Chaoss op 26-04-2023 00:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-09 08:58

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

D. Ninjai schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 18:43:
[...]

Dat kan natuurlijk. Ik had HZD maanden weggelegd omdat ik er niet in kwam. Toen een tweede keer opgepakt en zeer veel gespeeld. HFW is voor mij gewoon een prachtige 2 game. Zoals altijd nooit zo origineel als het eerste deel, omdat je door deel 1 het verhaal kent. Dat gedeelte mist dus wel, maar je kunt uiteraard zeggen dat veel hetzelfde is in het tweede deel. Toch verveelt het tweede deel mij niet en vermaak ik mij goed met de DLC.

Maar GoW vind ik helemaal niks en dat is ook een zeer populaire game. Zo zie je maar hoe persoonlijk dat kan zijn. GoW Ragnarok wil ik misschien nog eens proberen als hij in de PS Plus langs komt, maar anders niet. (En anderen zullen mij raar aankijken dat ik deze mening heb :D )

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:53

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Volgens mij is dit nog steeds het Playstation 5 topic, toch? :)

Zullen we Xbox talk in het Xbox topic laten, en zaken mbt overnames (die niet door Sony/Playstation gedaan worden) etc kan wat mij betreft prima in Recente ontwikkelingen in de gameswereld

[ Voor 8% gewijzigd door BM op 26-04-2023 15:17 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
PS+ games Mei zijn bekend gemaakt:

Weer geen verkeerde lineup lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Chivalry 2 heb ik al iets van 600u inzitten op de xbox.

Als je medieval games leuk vind en flink wat lol wil hebben om met bijlen, zwaarden etc elkaar te lijf te gaan zou ik die zeker even proberen.

Easy to play hard to master maar die game kent hilarische momenten vooral in combinatie met het gebruik van de verschillende voice lines van de characters _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gameplay deep-dive van Humanity, van dezelfde makers als Rez en Tetris Effect. Day 1 in PS+ Extra:

[ Voor 4% gewijzigd door kazuka op 26-04-2023 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
https://www.metacritic.co...5/star-wars-jedi-survivor

Meeeh, had echt wel tussen de 90-95 verwacht. Als nog een mooi cijfer natuurlijk, maar twijfel of ik 'm voor full price wil halen nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
yinx84 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:00:

Meeeh, had echt wel tussen de 90-95 verwacht. Als nog een mooi cijfer natuurlijk, maar twijfel of ik 'm voor full price wil halen nu.
Laat jij je dan meer leiden door andermans rating dan door beelden van de game van een onpartijdige YouTuber?

Als een game mij interesseert boeit de rating mij echt totaal niet en kijk ik gewoon naar wat gameplay beelden en heb dan meestal wel een aardig beeld of het wat voor me kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
yinx84 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:00:

Misschien zijn je verwachtingen/eisen wat te hoog voor een Metacritic score ;)

Star Wars Jedi: Fallen Order heeft een Metacritic score van 79/81 (PS4/XBO) en dat is ook al een geroemd spel tot en met. Dus dat Survivor een dikke 5 tot 7 punten hoger scoort klinkt mij alleen maar als goed nieuws in de oren.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
Kalder schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:17:
[...]

Laat jij je dan meer leiden door andermans rating dan door beelden van de game van een onpartijdige YouTuber?

Als een game mij interesseert boeit de rating mij echt totaal niet en kijk ik gewoon naar wat gameplay beelden en heb dan meestal wel een aardig beeld of het wat voor me kan zijn.
Hahn schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:21:
[...]

Misschien zijn je verwachtingen/eisen wat te hoog voor een Metacritic score ;)

Star Wars Jedi: Fallen Order heeft een Metacritic score van 79/81 (PS4/XBO) en dat is ook al een geroemd spel tot en met. Dus dat Survivor een dikke 5 tot 7 punten hoger scoort klinkt mij alleen maar als goed nieuws in de oren.
Ja jaaa, okay, besteld :p fysiek exemplaar, dat scheelt toch 15 euro met de PS store.

Gameplay zoek ik bewust niet op. Ik heb de eerste game gespeeld dus weet wat ik ongeveer kan verwachten... daarnaast heeft YouTube heeft er dan een handje van om spoilers in je feed te gooien.

[ Voor 5% gewijzigd door yinx84 op 26-04-2023 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timothy3000
Wel wat technische issues las ik. Ik wacht even op een patch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yinx84
Timothy3000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:32:
Wel wat technische issues las ik. Ik wacht even op een patch.
https://www.pushsquare.co...ssential-ps5-patch-so-far

Die schijnt er al te zijn zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yinx84 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 19:28:
[...]

[...]

Ja jaaa, okay, besteld :p fysiek exemplaar, dat scheelt toch 15 euro met de PS store.

Gameplay zoek ik bewust niet op. Ik heb de eerste game gespeeld dus weet wat ik ongeveer kan verwachten... daarnaast heeft YouTube heeft er dan een handje van om spoilers in je feed te gooien.
Zolang het geen hele vervelende verhaal spoilers zijn (memba TLOU2?), en er nog genoeg van de game onbekend blijft, heb ik niet zoveel moeite met de meeste spoilers, vaak kijk ik ook opzettelijk naar spoilervrije videos (vooral sinds TLOU2) en daar zie je meestal alleen echt hele minimale spoilers.
Ik heb er overigens ook geen probleem mee om een poosje naar een part1 van een walkthrough van een game te kijken, heb geen probleem met spoilers uit het begin van een game.

Of ik een game wel of niet uit speel wordt meestal al vrij snel duidelijk, een game die in het begin van de game geen goede indruk maakt is meestal geen goed voorteken. Hoewel er genoeg games zijn die ik na flinke voortgang gemaakt te hebben toch gewoon naast me neer gelegd heb zonder het uit te spelen omdat het een te grote sleur werdt (#1 voorbeeld: AC Valhalla, al waren de voorgaande delen al een aardige waarschuwing)

[ Voor 47% gewijzigd door Kalder op 26-04-2023 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
  • Laatst online: 11-06-2024
Chaoss schreef op woensdag 26 april 2023 @ 18:12:
PS+ games Mei zijn bekend gemaakt:
[Twitter]

Weer geen verkeerde lineup lijkt me.
Net ook in het ps+ topic gereageerd. Top maand voor het type gamer dat ik ben. Gewoon pretentieloze, simpele, rechttoe rechtaan old school fun. Heb er wel zin in. Ik ben echt een 7/10 gamer, als de games in de basis gewoon een goede loop hebben.

Vooral chivarly wist ik niet wat het was (had er nog niet eerder van gehoord) en ik heb het wel voor een hectische multiplayer battle game. Zo eentje waar je moet 'duwen' om verder te komen in de map, zij aan zij met je team.

Descenders idem.

Eigenlijk is dit voor mij een betere maand dan wanneer er weer eens zo'n alom geroemde AAA-game tussen zit die zichzelf veel te serieus neemt.
Zorroberner schreef op maandag 24 april 2023 @ 20:02:
[...]

Ik las eens ergens (sorry verschrikkelijke bronvermelding) dat het als trilogie bedoeld is. Dan prima, maak die trilogie af en dan verder kijken.
Ja, die ken ik wel. ;)

Van alles wat (soms met wat geluk of toeval) populair wordt, zeggen ze achteraf dat het 'altijd al als trilogie bedoeld was'. Heb je met films vaak. De eerste is onverwacht positief onthaald, is het inees een 'trilolgie'. Vaak genoeg zie je een game die duidelijk gericht was op meerdere delen na 1 deel stopgezet worden. Ga er maar van uit dat als Horizon 1 minder goed had verkocht, het echt geen trilogie was geweest.

Nu, ik kom ook helemaal niet door horizon. Zelfs de eerste niet. De lore lijkt me op zich wel vermakelijk, niveautje popcorn film/cheesy sci-fi. Die kijk ik wel eens als samenvatting op youtube of zo.

Horizon was voor mij beter geweest als er ook een soort arena modus in zat, of een modus waar je sneller door de game kan. Wordt nogal langdradig soms. Misschien moet ik het toch nog maar eens proberen, de game heb ik toch al. (of staat op PS+ extra)
kazuka schreef op maandag 24 april 2023 @ 21:23:
[...]

Een deel 3 van Horizon teveel ten opzichte van Killzone deeltje 5 (Vita game niet eens meegerekend)? :P

Ik vond Killzone 2 fantastisch maar daarna hebben ze dat niveau niet meer aangetikt. Horizon doet het qua IP en franchise heel goed nu en ze hebben met Aloy een PS mascotte die je associeert met anderen zoals Nathan Drake, Joel & Ellie en Kratos. Die Netflix en Amazon shows komen er niet voor niets. Of dat ook echt wat gaat worden moet ik overigens nog maar zien.
My god, 10x liever een nieuwe killzone! Zelfs een 'matige' killzone verkies ik ruim boven nog een horizon. Dikke bombastische shooters zijn sowieso een uitstervend gegeven, daar zijn er niet genoeg van. Verhaal/campaign/lore kan me eigenlijk niets boeien. Gewoon een old school first person shooter, single player, met een goede flow en een script van dertien in een dozijn, prima.

Of nog een resistance (niet van dezelfde studio, ik weet het). En nu we het er toch over hebben, nog een motorstorm. En daar heb je ze, de drie games waarvan ik steeds blijf hopen dat ze ooit terug komen. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
killzone, wat een verschrikkelijk spel was dat. liever een nieuwe resistance. wat een heerlijke verslavende gameplay was dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik vond Killzone SF geen slecht spel maar het was ook niet meer dan een 13 in dozijn shooter met een niet meer dan gemiddeld verhaal. Wel lekkere schietactie en grafisch top.

Dan liever een deel 3 van Horizon wil.toch wel hoe dat verhaal afloopt met 'die meuk die op de aarde afkomt'.

Deel 5 van Killzone is over 5 jaar wel leuk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Amos_x schreef op woensdag 26 april 2023 @ 20:27:
[...]
My god, 10x liever een nieuwe killzone! Zelfs een 'matige' killzone verkies ik ruim boven nog een horizon.
Een nieuwe Killzone zie ik ook wel zitten, die setting en de Helghast vind ik echt heel tof. Het liefst zou ik een goede remake van deel 2 zien, die vond ik veruit de beste. De intro van die game kijk ik zo af en toe nog wel eens, die is echt heel fijn.
Met beide Horizons heb ik me ook uitstekend vermaakt overigens maar daar gaan zoveel uren inzitten dat ik bang ben dat bij een nieuw deel al snel de verveling toe gaat slaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 26-04-2023 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timothy3000
Chaoss schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:06:
Ik vond Killzone SF geen slecht spel maar het was ook niet meer dan een 13 in dozijn shooter met een niet meer dan gemiddeld verhaal. Wel lekkere schietactie en grafisch top.

Dan liever een deel 3 van Horizon wil.toch wel hoe dat verhaal afloopt met 'die meuk die op de aarde afkomt'.

Deel 5 van Killzone is over 5 jaar wel leuk.
Horizon 1 was fantastisch qua verhaal maar deel 2 was imo echt een domper daarin. Alle mysterie was weg. Vond ik best jammer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Timothy3000 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:39:
[...]

Horizon 1 was fantastisch qua verhaal maar deel 2 was imo echt een domper daarin. Alle mysterie was weg. Vond ik best jammer.
Het verhaal van deel 2 viel inderaad vies tegen, vooral in vergelijking met deel 1. En dan ook nog een open einde, gaf toch wel een vieze nasmaak toen ik hem had uitgespeeld.
Qua gameplay vond ik het wel weer prima. Alleen het ontdekken van de map kwam niet echt lekker uit de verf. Vooral in het begin voelde het vrij nutteloos, want je kon steeds niet verder omdat je dan weer een gadget oid miste waardoor je later terug moest komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
[...]

Ook smaak denk ik, ik heb mij met deel 2 veel beter vermaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op woensdag 26 april 2023 @ 21:49:
[...]

Het verhaal van deel 2 viel inderaad vies tegen, vooral in vergelijking met deel 1. En dan ook nog een open einde, gaf toch wel een vieze nasmaak toen ik hem had uitgespeeld.
Qua gameplay vond ik het wel weer prima. Alleen het ontdekken van de map kwam niet echt lekker uit de verf. Vooral in het begin voelde het vrij nutteloos, want je kon steeds niet verder omdat je dan weer een gadget oid miste waardoor je later terug moest komen.
Het verhaal was een stuk minder en ik vond de gameplay ook niet heel best in deel 2. Dat ze compleet andere controls hebben gekozen voor het klimmen dan bij andere games snap ik ook niet. Normaal druk je op de spring knop om van muur naar muur te springen. Maar hier moet je de joystick gebruiken. Werkt verre van optimaal. En het helpt ook niet als Aloy haar mond niet kan houden en alle puzzels binnen 5 seconden verklapt 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rox92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:32
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 12:32:
[...]

Het verhaal was een stuk minder en ik vond de gameplay ook niet heel best in deel 2. Dat ze compleet andere controls hebben gekozen voor het klimmen dan bij andere games snap ik ook niet. Normaal druk je op de spring knop om van muur naar muur te springen. Maar hier moet je de joystick gebruiken. Werkt verre van optimaal. En het helpt ook niet als Aloy haar mond niet kan houden en alle puzzels binnen 5 seconden verklapt 7(8)7
Maar het verklappen van puzzels is tegenwoordig normaal ben ik bang.... God of war Ragnarok en Hogwarts hadden dat allebei ook namelijk. Als je er even niet uit komt gelijk een hint die zo overduidelijk is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat veel action games zich daaraan bezondigen. Alsof ze denken dat spelers van dat soort games het verstand of geduld niet hebben om puzzels uit te dokteren. Uncharted heeft dat bvb ook (ben die games nu aan het spelen, zit aan de 3de), waar het nog belachelijker is aangezien ze ook een hint-systeem hebben. In een van de puzzels in UC2 zat ik even vast omdat ik de puzzel verkeerd benaderde. Ik kreeg zelfs de kans niet om vervolgens de juiste approach te vinden, want Sully verklapte die al :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 14:11
Naar mijn idee kan je dat hint systeem gewoon uitzetten in de instellingen (per game).

Maar eens, Sony mag dit wel in het systeem inbakken, dat als je daar niets van moet hebben het standaard uit staat.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

Eens.
Ik vind ontdekken en puzzelen ook altijd leuk> Wil daar best even over nadenken.
Dus dit zou wat mij betreft idd gewoon standaard uit moeten. En dat games dan de optie bieden om het aan te zetten voor diegene die hier niet van houdt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Superkiwi

Hoi doei

Wat dat betreft heet Shadow of the Tomb Raider dat perfect voor elkaar:
één slider voor combat en een aparte slider voor puzzels (de witte verf op grijpbare objecten ontbreekt dan bv).
Zo zou ik het graag bij meerdere games willen zien, voornamelijk om de combat wat eenvoudig te houden en de puzzels wat uitdagender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Had al eerder een bericht geplaatst over het zoeken naar en monitor voor de ps5. Inmiddels contact gehad Gamepc.nl, die hebben dit scherm gemaakt RAIDER 28" 144Hz 4K monitor. En is met HDMI 2.1 en de prijs is ook goed., 500 euro. En wordt ook door hun alleen verkocht.. Dus nog even het weekend over na denken.

Iemand nog een andere tip(s) voor een gaming monitor, en/of hebben ervaringen mee gemaakt met GAMEPC.NL (goed/slecht). Hoor ik het graag..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Net lekker begonnen aan Dead Island 2, begeeft m'n PS5 het (dec. 2020). Allemaal grafische glitches, wegvallende HDMI sync, artifacts. GPU is aan het sterven.

Andere TV, andere versterker, andere kabels, geen verschil. Heel fijn, een halfjaar na het verstrijken van de garantie :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Exorcist schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:45:
Net lekker begonnen aan Dead Island 2, begeeft m'n PS5 het (dec. 2020). Allemaal grafische glitches, wegvallende HDMI sync, artifacts. GPU is aan het sterven.

Andere TV, andere versterker, andere kabels, geen verschil. Heel fijn, een halfjaar na het verstrijken van de garantie :(
Je kunt proberen Sony de winkel aansprakelijk te stellen omdat het product niet de verwachte levensduur had, mijn pa had een Sony TV die het na 4 jaar begaf en heeft met die beredenering toch een nieuwe tv mogen kopen voor de helft van de prijs, aangezien je mag verwachten dat een tv wel wat langer dan 4 jaar mee moet gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Kalder op 28-04-2023 00:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NEL-cgH6B6l6vhE5rXU1Hab0U8I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zKXtxsrc5rb8a3tFavq8c3eb.jpg?f=fotoalbum_large

Horizon- Forbidden West uitgespeeld op de PS5. Het was wel genieten van begin tot eind en het duurde niet al te lang. Ik moest en zou een keer een Horizon game uitspelen. Horizon - Zero Dawn heb ik op de PS4 maar een klein stukje gespeeld omdat ik er maar niet inkwam. Is het aan te raden om HZD ook uit te spelen? Of is dat alleen maar een let down na HFW?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:37
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:17:
[Afbeelding]

Horizon- Forbidden West uitgespeeld op de PS5. Het was wel genieten van begin tot eind en het duurde niet al te lang. Ik moest en zou een keer een Horizon game uitspelen. Horizon - Zero Dawn heb ik op de PS4 maar een klein stukje gespeeld omdat ik er maar niet inkwam. Is het aan te raden om HZD ook uit te spelen? Of is dat alleen maar een let down na HFW?
HZD is een slow burn kon er in het begin ook heel erg moeilijk inkomen. Maar zodra je Meridian in kan komt de game wel los.

Wel jammer dat HFW als eerst uit hebt gespeeld gezien deel 1 een fantasitische mystery game is. En hoe de omstandigheden langzaam openvouwen. ook betreft de mystery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hou de Horizon games nooit vol maar deze is weer indrukwekkend grafisch.
Respect dat je HFW uit hebt @Verwijderd :) Dat lukt mij niet. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2023 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 19:50
Kalder schreef op donderdag 27 april 2023 @ 17:05:
[...]

Je kunt proberen Sony aansprakelijk te stellen omdat het product niet de verwachte levensduur had, mijn pa had een Sony TV die het na 4 jaar begaf en heeft met die beredenering toch een nieuwe tv mogen kopen voor de helft van de prijs, aangezien je mag verwachten dat een tv wel wat langer dan 4 jaar mee moet gaan.
Moet je hem wel bij Sony gekocht hebben. Anders hebben die er niks mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nvm, klopt niet.

[ Voor 95% gewijzigd door Kalder op 28-04-2023 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Kalder schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:26:
[...]

Hij had hem niet bij Sony gekocht wat je hier zegt is onzin. De winkel heeft niets meer met het product te maken als het niet meer onder garantie valt dus dan kun je alleen via deze weg de fabrikant zelf benaderen.
Nou, als we het dan toch over onzin hebben....

Sony is jou helemaal niks verplicht. Alles wat zij je aanbieden is coulance. Je moet bij de verkoper zijn, die moet jou een product geven wat een bepaalde verwachte levensduur mee gaat. Dat kan dus ook langer dan twee jaar zijn trouwens. Sony staat daar volledig buiten.

Zoek consumentenkoop en garantie even op.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankoNL op 27-04-2023 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss

Chaoss

Moderator Spielerij

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 april 2023 @ 18:17:
- Zero Dawn heb ik op de PS4 maar een klein stukje gespeeld omdat ik er maar niet inkwam. Is het aan te raden om HZD ook uit te spelen? Of is dat alleen maar een let down na HFW?
Voor het verhaal is het leuk maar de gameplay en animaties zijn wel veel houteriger dan FW, je gaat wel merken dat je een oudere game speelt.

Burning Shores is wel een aanrader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:40

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

[...]

Helemaal eens. Horizon 1 is wat betreft verhaal "way ahead" ten opzichte van het vervolg (waar het verhaal eigenlijk niet heel erg boeiend is).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FrankoNL schreef op donderdag 27 april 2023 @ 22:59:
[...]

Nou, als we het dan toch over onzin hebben....

Sony is jou helemaal niks verplicht. Alles wat zij je aanbieden is coulance. Je moet bij de verkoper zijn, die moet jou een product geven wat een bepaalde verwachte levensduur mee gaat. Dat kan dus ook langer dan twee jaar zijn trouwens. Sony staat daar volledig buiten.

Zoek consumentenkoop en garantie even op.
In dat geval vergis ik me misschien en heeft hij van de winkel korting gekregen voor een nieuwe, maar daar ging het niet om. Je hebt recht op een degelijk product en als het product niet de verwachte levensduur haalt (bij regulier gebruik van het apparaat) is het niet degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Kalder schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:18:
[...]

In dat geval vergis ik me misschien en heeft hij van de winkel korting gekregen voor een nieuwe, maar daar ging het niet om. Je hebt recht op een degelijk product en als het product niet de verwachte levensduur haalt (bij regulier gebruik van het apparaat) is het niet degelijk.
Dat klopt, maar je moet daarvoor bij de verkoper zijn, ook als iets kapot gaat na 2 jaar. Sony is jou niks verplicht. Sony heeft niks aan jou verkocht. Alles wat zij aanbieden is puur coulance.

[ Voor 3% gewijzigd door FrankoNL op 28-04-2023 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
FrankoNL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:22:
[...]

Dat klopt, maar je moet daarvoor bij de verkoper zijn. Sony is jou niks verplicht. Sony heeft niks aan jou verkocht. Alles wat zij aanbieden is puur coulance.
Ja, ik wist niet dat je daarvoor bij de winkel moest zijn, dacht dat de fabrikant daarvoor moest zorgen. Ik heb mijn antwoord op jou verwijderd en mijn initiële bericht hierover aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-09 17:24
Kalder schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 00:27:
[...]

Ja, ik wist niet dat je daarvoor bij de winkel moest zijn, dacht dat de fabrikant daarvoor moest zorgen. Ik heb mijn antwoord op jou verwijderd en mijn initiële bericht hierover aangepast.
Het feit dat de winkel degene is die garantie moet bieden, hoeft natuurlijk niet altijd te betekenen dat dat ook in jouw geval gebeurd is. Het zou niet het eerste verhaal zijn van een winkel die niet mee wil werken, waarna de fabrikant vervolgens wel coulant is als de klant daar naartoe stapt. De winkel is dit wettelijk verplicht, maar daar trekt lang niet elke winkelketen zich wat van aan, en de fabrikant is dit niet verplicht, maar bedrijven met goede klantenservice zijn soms toch bereid dat extra stapje voor je te zetten en een regeling te treffen terwijl ze dat helemaal niet hoeven. Dus altijd eerst bij de winkel proberen, maar als die echt moeilijk blijven doen en zeggen dat je dan maar je gelijk moet halen bij de rechter oid (waarvan ze weten dat je dat toch niet gaat doen) kun je altijd een lucky shot wagen bij de fabrikant en hopen dat die iets wil regelen met je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
evil_lemon schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 11:10:
[...]

Het feit dat de winkel degene is die garantie moet bieden, hoeft natuurlijk niet altijd te betekenen dat dat ook in jouw geval gebeurd is. Het zou niet het eerste verhaal zijn van een winkel die niet mee wil werken, waarna de fabrikant vervolgens wel coulant is als de klant daar naartoe stapt. De winkel is dit wettelijk verplicht, maar daar trekt lang niet elke winkelketen zich wat van aan, en de fabrikant is dit niet verplicht, maar bedrijven met goede klantenservice zijn soms toch bereid dat extra stapje voor je te zetten en een regeling te treffen terwijl ze dat helemaal niet hoeven. Dus altijd eerst bij de winkel proberen, maar als die echt moeilijk blijven doen en zeggen dat je dan maar je gelijk moet halen bij de rechter oid (waarvan ze weten dat je dat toch niet gaat doen) kun je altijd een lucky shot wagen bij de fabrikant en hopen dat die iets wil regelen met je.
Weet niet helemaal waar je op doelt hiermee, mijn Pa had een TV die na 4 jaar plotseling kapot is gegaan, mijn vader heeft toen een nieuwe mogen kopen in de zelfde prijsklasse voor de helft van de prijs, ik weet alleen niet zeker of hij bij de winkel of de fabrikant aangeklopt heeft.

Voor de rest klopt het wel wat je zegt inderdaad, er zijn inderdaad fabrikanten die coulant zijn en die minder coulant zijn, net zoals bij winkels die soms totaal niet willen meewerken (*kuch* Gamemania *kuch*), je kunt het inderdaad altijd proberen om bij de fabrikant aan te kloppen als de winkel niet meewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightShadow22
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 12-03-2024

NightShadow22

SonyPony

Chaoss schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:08:
[...]

Voor het verhaal is het leuk maar de gameplay en animaties zijn wel veel houteriger dan FW, je gaat wel merken dat je een oudere game speelt.

Burning Shores is wel een aanrader.
Alle Delen zijn verplichte kost waarvan ZD veruit de beste uit de serie is maar om echt in FW te komen kan je iemand toch beter de gehele serie incl beide Dlcs aanraaden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evil_lemon
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 20-09 17:24
Kalder schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:00:
[...]

Weet niet helemaal waar je op doelt hiermee, mijn Pa had een TV die na 4 jaar plotseling kapot is gegaan, mijn vader heeft toen een nieuwe mogen kopen in de zelfde prijsklasse voor de helft van de prijs, ik weet alleen niet zeker of hij bij de winkel of de fabrikant aangeklopt heeft.

Voor de rest klopt het wel wat je zegt inderdaad, er zijn inderdaad fabrikanten die coulant zijn en die minder coulant zijn, net zoals bij winkels die soms totaal niet willen meewerken (*kuch* Gamemania *kuch*), je kunt het inderdaad altijd proberen om bij de fabrikant aan te kloppen als de winkel niet meewerkt.
Het ging me er vooral om dat iedereen hier meteen er bovenop sprong dat je verhaal niet klopte, maar dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn omdat het regelmatig gebeurt dat fabrikanten coulance tonen in dit soort gevallen, ook al is de winkel officieel degene die dat moet fixen voor je. Dus dat je in eerste instantie zei dat je coulance had gekregen vanuit Sony zelf had prima gekund. Ook niet heel belangrijk of zo verder.

En inderdaad, winkels als Gamemania staan er nou niet om bekend dat ze met mensen meedenken. Dus voor degene wiens PS5 net buiten de 2 jaar kapot ging zou ik zeggen: probeer eerst bij de winkel waar je hem gekocht hebt aan te geven dat dit niet de levensduur is die je van een console mag verwachten, en lukt dat niet kun je altijd nog kijken of Sony bereid is om lief te doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op donderdag 27 april 2023 @ 16:45:

Balen man! Inderdaad even naar de verkopende partij gaan en kijken of je wat kan regelen. Full reset al geprobeerd? Firmware opnieuw installeren wellicht nog een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:33:
[...]

Balen man! Inderdaad even naar de verkopende partij gaan en kijken of je wat kan regelen. Full reset al geprobeerd? Firmware opnieuw installeren wellicht nog een optie?
Plottwist, maar ik kreeg gisteren tijdens het kijken van The Walking Dead via m'n Series X ook ineens strepen en glitches. En vervolgens in het hoofdmenu van m'n Denon, zonder dus andere inputs. Blijkt dus m'n versterker te zijn, al kan het nog zijn dat de PS5 ook defect is maar lijkt me nu stug. Moet nog ff goed verder testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:45:
[...]

Plottwist, maar ik kreeg gisteren tijdens het kijken van The Walking Dead via m'n Series X ook ineens strepen en glitches. En vervolgens in het hoofdmenu van m'n Denon, zonder dus andere inputs. Blijkt dus m'n versterker te zijn, al kan het nog zijn dat de PS5 ook defect is maar lijkt me nu stug. Moet nog ff goed verder testen :)
Hopelijk heeft je consoles niet defect gemaakt dan. Die receiver had je toch nog niet zo lang?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:58:
[...]

Hopelijk heeft je consoles niet defect gemaakt dan. Die receiver had je toch nog niet zo lang?
Om gek van te worden, maar na nog 7 testjes is blijkbaar alsnog m'n HDMI kabel van versterker naar TV gaar. Bij Dolby Vision was er met name (ver)storing, leek dus meer bitrate. Wel gek dat die kabel 2 of 3 jaar lang OK was voor mn XSX en PS5 (icm een Denon x2500H die ik idd recent weer had gekocht) en nu ineens niet meer. Maar, eind goed al goed!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Ik heb het idee dat dit niet heel best gaat worden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mijn verwachtingen zijn ook stukken lager dan de TLOU show ja. Mackie is een goede acteur maar ik vind het op het eerste gezicht een vreemde match met de franchise. Maar als er binnenkort ook een nieuwe Twisted Metal game aangekondigd gaat worden (volgens geruchten is Firesprite hiermee bezig) dan snap ik in elk geval wel waarom ze deze show maken.

Dit heeft bij lange na niet de naamsbekendheid van een TLOU of God of War maar dat geeft ze tegelijk ook wel wat meer creative vrijheid en een lager verwachtingspatroon denk ik. Ik heb zelf overigens enkel de originele TM gespeeld op de PS1 eind jaren 90, de vervolg games niet. Ik hoop dat Sony de serie als classic ook ooit nog eens naar PS+ brengt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Superkiwi schreef op donderdag 27 april 2023 @ 15:27:
Wat dat betreft heet Shadow of the Tomb Raider dat perfect voor elkaar:
één slider voor combat en een aparte slider voor puzzels (de witte verf op grijpbare objecten ontbreekt dan bv).
Zo zou ik het graag bij meerdere games willen zien, voornamelijk om de combat wat eenvoudig te houden en de puzzels wat uitdagender.
Hopelijk komt er nog een vervolg op die trilogie. Erg genoten van die games.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een nieuwe Tomb Raider wel zitten en dan het liefst dat Lara de wereld rond gaat van woestijn tot besneeuwde bergen. Bijna alleen maar jungle in het laatste deel vind ik best jammer. Wel van genoten overigens. Ik ben al liefhebber sinds de eerste TR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 16-09 19:32
Ik heb sinds November een PS5 in huis maar heb sinds een paar dagen last van stick drift op mijn controller, dat is wel heel snel als je het mij vraagt. Hoe gaat Sony om met het retour nemen van controllers? Ik las op de site dat ze maar 3 maanden garantie geven op een controller. Wat me nogal sterk lijkt, volgens mij zijn ze binnen de EU ook verplicht om minstens 1 jaar fabrieksgarantie te bieden. En het 2e jaar de verkopende partij.

Maar misschien is dat anders bij accessoires. Mijn vraag luidt vooral, meer mensen last gehad van stick drift en hoe hebben jullie dit opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swoutr schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:24:
Ik heb sinds November een PS5 in huis maar heb sinds een paar dagen last van stick drift op mijn controller, dat is wel heel snel als je het mij vraagt. Hoe gaat Sony om met het retour nemen van controllers? Ik las op de site dat ze maar 3 maanden garantie geven op een controller. Wat me nogal sterk lijkt, volgens mij zijn ze binnen de EU ook verplicht om minstens 1 jaar fabrieksgarantie te bieden. En het 2e jaar de verkopende partij.

Maar misschien is dat anders bij accessoires. Mijn vraag luidt vooral, meer mensen last gehad van stick drift en hoe hebben jullie dit opgelost?
Aardig wat last gehad van stick drift. Sony gaat er redelijk soepel mee om. Zelfs 1,5 jaar na aankoop hebben ze de controller gewoon omgeruild. Dus ik zal hem gewoon aanmelden en opsturen. Kan via de support pagina van PlayStation of via de winkel waar je hem hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swoutr
  • Laatst online: 16-09 19:32
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:28:
[...]

Aardig wat last gehad van stick drift. Sony gaat er redelijk soepel mee om. Zelfs 1,5 jaar na aankoop hebben ze de controller gewoon omgeruild. Dus ik zal hem gewoon aanmelden en opsturen. Kan via de support pagina van PlayStation of via de winkel waar je hem hebt gekocht.
Goed om te weten, krijg ik eerst een vervangend exemplaar of zit ik weken zonder controller?
Ik heb gisteren al even zitten kijken naar de support pagina maar daar gaf de site aan mijn controller serie nr icm. model nummer niet te herkennen.

F*2*00T6K1*03*30* icm. CFI-ZCT1W

Dat klopt toch neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

swoutr schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:31:
[...]

Goed om te weten, krijg ik eerst een vervangend exemplaar of zit ik weken zonder controller?
Ik heb gisteren al even zitten kijken naar de support pagina maar daar gaf de site aan mijn controller serie nr icm. model nummer niet te herkennen.

F*2*00T6K1*03*30* icm. CFI-ZCT1W

Dat klopt toch neem ik aan?
Je krijgt geen vervangend exemplaar. Ik heb destijds een "reserve" controller gekocht om die weken op te vangen. Ik heb hem destijds 6 keer opgestuurd of zo. Was er op een gegeven moment wel klaar mee.

Het niet herkennen van je modelnummer had ik eerst ook. Gemaild en toen hebben ze het wel opgepakt. Je kan een mail sturen naar playstation.support@sony.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Zo jammer van Jedi Survivor momenteel, ik accepteer niet meer dat zulke games zo gereleased worden en koop de game dan ook niet voorlopig. Je stem duidelijk maken met je portemonnee.
Ik zag dat guardians of the galaxy tegenwoordig ook in Extra/Premium zit en die had ik nog niet uit via gamepass waar die inmiddels niet meer in zit. Tijd dus om deze game, die wel op orde is, aan te pakken ergens dit weekend. :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:06:
Zo jammer van Jedi Survivor momenteel, ik accepteer niet meer dat zulke games zo gereleased worden en koop de game dan ook niet voorlopig. Je stem duidelijk maken met je portemonnee.
Ik zag dat guardians of the galaxy tegenwoordig ook in Extra/Premium zit en die had ik nog niet uit via gamepass waar die inmiddels niet meer in zit. Tijd dus om deze game, die wel op orde is, aan te pakken ergens dit weekend. :9
Wat ik niet begrijp is dat die game enorm hoge scores heeft gekregen. De reviewers hebben toch ook deze problemen gezien lijkt mij? Andere games worden er volledig op afgebrand (bijv. Tlou part 1 op de pc, daar is de metacritic enorm laag).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:29:
[...]

Wat ik niet begrijp is dat die game enorm hoge scores heeft gekregen. De reviewers hebben toch ook deze problemen gezien lijkt mij? Andere games worden er volledig op afgebrand (bijv. Tlou part 1 op de pc, daar is de metacritic enorm laag).
Het lijkt er op dat ze daar niet te kritisch over willen zijn met het idee "er kom vast wel een patch". Het belang van review versies op tijd blijven ontvangen zal ook wel meespelen.. Survivor werd overigens wel gesloopt op Steam van wat ik zag.
Ik word alleen maar voorzichtiger hierdoor. In veel gevallen kies ik er dan voor om de game pas te kopen wanneer de boel is opgelost en de game in de aanbieding is.
Die "excuses" kennen we nu wel na al die matige releases.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2023 14:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:41:
[...]

Het lijkt er op dat ze daar niet te kritisch over willen zijn met het idee "er kom vast wel een patch". Het belang van review versies op tijd blijven ontvangen zal ook wel meespelen..
Ik word alleen maar voorzichtiger hierdoor. In veel gevallen kies ik er dan voor om de game pas te kopen wanneer de boel is opgelost en de game in de aanbieding is.
Die "excuses" kennen we nu wel na al die matige releases.
Iedereen mag wel een voorbeeld nemen aan dead island 2. Erg goede release met nagenoeg geen problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Het is inderdaad erg triest dat je tegenwoordig gewoon de hoofdprijs betaald om een veredelde beta te mogen spelen... We moeten de game industrie echt een signaal afgeven en dit soort praktijken veel harder afstraffen door dit soort games dan ook na een "beta periode" alsnog NIET te kopen. Het is echt belachelijk dat publishers hier iedere keer mee weg blijven komen, steeds meer game bedrijven lijken deze strategie toe te passen en het is gewoon oplichting als je het mij vraagt, niemand wil toch €80 betalen om eerst 6 maanden beta testertje te mogen zijn???

Dit is ook een van de redenen dat ik niet meer zomaar iets pre order, lesje wel geleerd na CP77, alleen als ik echt het volste vertrouwen in de devs en de game heb koop ik misschien nog voor dag 1 een game, maar anders eerst even de user reviews af wachten (dus voordat ik een pre order doe, moeten de devs transparant zijn over de game en ook mensen laten spelen zonder er zelf bij te staan om bugs en glitches te verbergen enzo, een goed werkende demo kan ook een goed teken zijn, helaas doen weinig devs nog aan demos)

[ Voor 31% gewijzigd door Kalder op 29-04-2023 15:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 14:41:
[...]

Iedereen mag wel een voorbeeld nemen aan dead island 2. Erg goede release met nagenoeg geen problemen.
Ze doen er alleen wel bijna 10 jaar over. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Raem schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 16:09:
[...]

Ze doen er alleen wel bijna 10 jaar over. :P
Hahaha true ;-) beter dat dan te snel releasen. Cyberpunk hadden ze ook 2 jaar langer over mogen doen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Kalder schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 15:33:
Het is inderdaad erg triest dat je tegenwoordig gewoon de hoofdprijs betaald om een veredelde beta te mogen spelen... We moeten de game industrie echt een signaal afgeven en dit soort praktijken veel harder afstraffen door dit soort games dan ook na een "beta periode" alsnog NIET te kopen. Het is echt belachelijk dat publishers hier iedere keer mee weg blijven komen, steeds meer game bedrijven lijken deze strategie toe te passen en het is gewoon oplichting als je het mij vraagt, niemand wil toch €80 betalen om eerst 6 maanden beta testertje te mogen zijn???

Dit is ook een van de redenen dat ik niet meer zomaar iets pre order, lesje wel geleerd na CP77, alleen als ik echt het volste vertrouwen in de devs en de game heb koop ik misschien nog voor dag 1 een game, maar anders eerst even de user reviews af wachten (dus voordat ik een pre order doe, moeten de devs transparant zijn over de game en ook mensen laten spelen zonder er zelf bij te staan om bugs en glitches te verbergen enzo, een goed werkende demo kan ook een goed teken zijn, helaas doen weinig devs nog aan demos)
Forbidden west heeft ook 2 maanden geduurd voordat ze de performance mode gefixt hadden. Ook die had gewoon uitgesteld mogen worden.

Daarnaast vind ik het ook absurd dat Sony tegenwoordig geen disc's meer levert bij de Collectors edition. Maar wel een steelbook.... Vervolgens krijg je een digital code. Dat is de reden dat ik geen Collector edities meer koop van Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben een geduldige gamer en heb in de afgelopen jaren nauwelijks games op release gespeeld. De enige die ik mij kan herinneren is Zelda Skyward Sword HD (Switch) en die liep foutloos. Omdat ik Jedi Fallen Order zo tof vond heb ik Survivor direct gekocht gisteren voor mijn PS5. Maar man, doet wel afbreuk dit hoor... de eerste keer dat ik dit meemaak. Spijt dat ik niet aan TLOU part 2 ben begonnen die ik voor een tientje heb opgepikt. Ik heb afgelopen weken Ghost of Tsushima Director's Cut uitgespeeld, inclusief DLC, en ik mis de stabiele 60fps van die game enorm. Zo vloeiend en soepel vergeleken met Survivor nu. Gelukkig zie ik door de framedrops heen wel dat dit een prachtige game is, maar er moet echt eerst een goede patch komen.

Ik ga voortaan weer lekker in wachtmodus. Scheelt ergenis en ook nog eens een hoop geld. Ga er van uit dat TLOU part 2 heerlijk speelt op de PS5 en volgens mij ziet die game er ook fantastisch uit.
Pagina: 1 ... 273 ... 329 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is

De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten?
Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord