Nintendo games zijn sowieso vaak bij launch al heel goed. Weinig patches nodig, die games kan je altijd day one kopen. Blijft toch uitzonderlijk dat games veel te vroeg gereleased worden. Vroeger had je maar 1 kans, als de disc's of cartridges al gemaakt zijn kon je geen patches meer uitbrengen. Toen kon het blijkbaar wel....Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:59:
Ik ben een geduldige gamer en heb in de afgelopen jaren nauwelijks games op release gespeeld. De enige die ik mij kan herinneren is Zelda Skyward Sword HD (Switch) en die liep foutloos. Omdat ik Jedi Fallen Order zo tof vond heb ik Survivor direct gekocht gisteren voor mijn PS5. Maar man, doet wel afbreuk dit hoor... de eerste keer dat ik dit meemaak. Spijt dat ik niet aan TLOU part 2 ben begonnen die ik voor een tientje heb opgepikt. Ik heb afgelopen weken Ghost of Tsushima Director's Cut uitgespeeld, inclusief DLC, en ik mis de stabiele 60fps van die game enorm. Zo vloeiend en soepel vergeleken met Survivor nu. Gelukkig zie ik door de framedrops heen wel dat dit een prachtige game is, maar er moet echt eerst een goede patch komen.
Ik ga voortaan weer lekker in wachtmodus. Scheelt ergenis en ook nog eens een hoop geld. Ga er van uit dat TLOU part 2 heerlijk speelt op de PS5 en volgens mij ziet die game er ook fantastisch uit.
Moeten gewoon massaal stoppen met preorderen van games. Ze hebben je geld al en worden dus eigenlijk beloond voor een wanproduct.
Maar helaas dit word al heel lang geroepen maar meeste mensen blijven toch preorderen.
Zeker digitaal preorderen is gewoon nutteloos.. wacht even release af en koop hem dan als het nieuws positief is.
Ik preorder echt nooit meer iets. Zeker in deze tijden met zoveel bagger game launches wacht ik het lekker af.
Maar helaas dit word al heel lang geroepen maar meeste mensen blijven toch preorderen.
Zeker digitaal preorderen is gewoon nutteloos.. wacht even release af en koop hem dan als het nieuws positief is.
Ik preorder echt nooit meer iets. Zeker in deze tijden met zoveel bagger game launches wacht ik het lekker af.
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Verwijderd
Als ik pre-order dan is het meestal een special of Collector's edition. Die zijn vaak snel hij uitverkocht, je bent dan al te laat als je wacht op de patches of de reviews.v8power67 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:52:
Moeten gewoon massaal stoppen met preorderen van games. Ze hebben je geld al en worden dus eigenlijk beloond voor een wanproduct.
Verwijderd
Ga jij eens heel snel aan TLOU2 beginnen.Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:59:
Ik ben een geduldige gamer en heb in de afgelopen jaren nauwelijks games op release gespeeld. De enige die ik mij kan herinneren is Zelda Skyward Sword HD (Switch) en die liep foutloos. Omdat ik Jedi Fallen Order zo tof vond heb ik Survivor direct gekocht gisteren voor mijn PS5. Maar man, doet wel afbreuk dit hoor... de eerste keer dat ik dit meemaak. Spijt dat ik niet aan TLOU part 2 ben begonnen die ik voor een tientje heb opgepikt. Ik heb afgelopen weken Ghost of Tsushima Director's Cut uitgespeeld, inclusief DLC, en ik mis de stabiele 60fps van die game enorm. Zo vloeiend en soepel vergeleken met Survivor nu. Gelukkig zie ik door de framedrops heen wel dat dit een prachtige game is, maar er moet echt eerst een goede patch komen.
Ik ga voortaan weer lekker in wachtmodus. Scheelt ergenis en ook nog eens een hoop geld. Ga er van uit dat TLOU part 2 heerlijk speelt op de PS5 en volgens mij ziet die game er ook fantastisch uit.
Daarna mag je weer aan andere games denken.
Toen werden er ook aardig veel games broken of bugged uitgebracht en daar moest je het dan maar mee doen haha.Verwijderd schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:36:
[...]
Nintendo games zijn sowieso vaak bij launch al heel goed. Weinig patches nodig, die games kan je altijd day one kopen. Blijft toch uitzonderlijk dat games veel te vroeg gereleased worden. Vroeger had je maar 1 kans, als de disc's of cartridges al gemaakt zijn kon je geen patches meer uitbrengen. Toen kon het blijkbaar wel....
Verwijderd
Dat valt echt wel mee, dat waren de uitzonderingen.Timothy3000 schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:28:
[...]
Toen werden er ook aardig veel games broken of bugged uitgebracht en daar moest je het dan maar mee doen haha.
Snap sowieso niet waarom je singelplayer games op launch zou moeten halen. Heb altijd nog een enorme backlog en sowieso bekijk ik altijd de reviews na launch moest ik het snel willen spelen.
Enkel bij een multiplayer als COD wil ik op launch spelen.
In de meeste gevallen heeft de winkelier je geld tot er iets te leveren valt, niet de ontwikkelaar. Er zit een hele keten tussen. Inkopers bij bijvoorbeeld Mediamarkt schatten zelf in hoeveel ze denken te verkopen en plaatsen daarmee een order voor heel Europa, enkel bij hele populaire games zoals een GTA zal het aantal pre-orders daarin meewegen. Die zullen ook niet vooraf betalen bij zo'n order, maar pas bij levering.v8power67 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:52:
Verwijderd
Ik ben gisteren begonnen met Guardians of the Galaxy. Die game ziet er nog steeds goed uit zeg. Tevens 1 van de weinige games met humor imo, goed gedaan aangezien dat lastig is in een game.
Iets meer dan 30gb op de PS5, mooi om te zien wat mogelijk is als ze er werk van maken. Kan me herinneren dat ie op de Xbox een stuk groter was.
Mocht er iemand bestaan die deze game gemist heeft: geef ‘m een kans! (Extra/Premium)
Iets meer dan 30gb op de PS5, mooi om te zien wat mogelijk is als ze er werk van maken. Kan me herinneren dat ie op de Xbox een stuk groter was.
Mocht er iemand bestaan die deze game gemist heeft: geef ‘m een kans! (Extra/Premium)
Een van mijn weinige platinum trophys. Geniale game en echt van begin tot eind van genoten. Vond sommige characters zelfs leuker in de game dan de films. En die films zijn mogelijk ook nog wel de beste marvel films imho. Dus compleet eens dat als nog niet geprobeerd hebt en je hebt ps plus extra, doen dan! proberen kan nooit kwaad. Heerlijke 60fps modus ook. Gameplay is leuk. Gewoon dikke game!Verwijderd schreef op zondag 30 april 2023 @ 12:55:
Ik ben gisteren begonnen met Guardians of the Galaxy. Die game ziet er nog steeds goed uit zeg. Tevens 1 van de weinige games met humor imo, goed gedaan aangezien dat lastig is in een game.
Ik wel hoor, als ik uitkijk naar een game, dan wil ik die spelen als die uitkomt. Ik koop alleen games die ik leuk vind, dus zo groot is mijn backlog nooit.Chelseamarre123 schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:00:
Snap sowieso niet waarom je singelplayer games op launch zou moeten halen. Heb altijd nog een enorme backlog en sowieso bekijk ik altijd de reviews na launch moest ik het snel willen spelen.
Ik ga toch al lang mee in gameland en pre internet tijdperk kan ik me eigenlijk geen games heugen die in zo erbarmelijke staat werden uitgebracht dat het eigenlijk onspeelbaar is. Dat zien we tegenwoordig te vaak. Jedi Survivor op de PC is ook weer zo'n sprankelend voorbeeld. Performance op consoles is ook niet top.Timothy3000 schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:28:
[...]
Toen werden er ook aardig veel games broken of bugged uitgebracht en daar moest je het dan maar mee doen haha.
Ook toegegeven, toen we wat jonger waren hadden we ook niet echt in de gaten dat de performance van een game niet helemaal lekker was. Of je was al dusdanig gewend aan sub 20fps (N64 tijdperk) dat je het normaal vond
[ Voor 4% gewijzigd door Hulleman op 01-05-2023 08:47 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik was groot fan van point 'n click adventure games en de keren dat ik ineens in zo'n game door een trap zakte of dat een deur het niet deed waardoor een game niet uit te spelen was ed zijn niet op 1 hand te tellen. Misschien was dat dan een PC dingetje haha.Hulleman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:46:
[...]
Ik ga toch al lang mee in gameland en pre internet tijdperk kan ik me eigenlijk geen games heugen die in zo erbarmelijke staat werden uitgebracht dat het eigenlijk onspeelbaar is. Dat zien we tegenwoordig te vaak. Jedi Survivor op de PC is ook weer zo'n sprankelend voorbeeld. Performance op consoles is ook niet top.
Ook toegegeven, toen we wat jonger waren hadden we ook niet echt in de gaten dat de performance van een game niet helemaal lekker was. Of je was al dusdanig gewend aan sub 20fps (N64 tijdperk) dat je het normaal vond
Verwijderd
Ik was dus ook groot liefhebber van het genre en kwam er pas achter dat er een nieuwe Syberia (the world bedoel) is! Als je ook weer eens zin hebt in zoiets kan ik ‘m aanraden. Ik heb ‘m via Steam in de aanbieding gehaald maar hij is momenteel ook in de aanbieding via de PS store.Timothy3000 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:17:
[...]
Ik was groot fan van point 'n click adventure games en de keren dat ik ineens in zo'n game door een trap zakte of dat een deur het niet deed waardoor een game niet uit te spelen was ed zijn niet op 1 hand te tellen. Misschien was dat dan een PC dingetje haha.
Heerlijk om weer eens een game in dat genre te spelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2023 09:39 ]
Ik moet nog met 1 beginnen, daarom een PS5 in huis gehaald. Staat sinds aug 2022 stof te happen.Verwijderd schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:23:
[...]
Ga jij eens heel snel aan TLOU2 beginnen.![]()
Daarna mag je weer aan andere games denken.
Sorry. Waarom post ik dit eigenlijk
Syberia op de PC was echt top destijds.Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:36:
[...]
Ik was dus ook groot liefhebber van het genre en kwam er pas achter dat er een nieuwe Syberia (the world bedoel) is! Als je ook weer eens zin hebt in zoiets kan ik ‘m aanraden. Ik heb ‘m via Steam in de aanbieding gehaald maar hij is momenteel ook in de aanbieding via de PS store.
Heerlijk om weer eens een game in dat genre te spelen.
[YouTube: Syberia - The World Before - Launch Trailer | PS5 Games]
Zelfs nog op android gespeeld
De laatste op de PS5 vond ik tegenvallen.
Leuk voor als het in de aanbieding is.
maar Point en Click adventures waren vroeger echt top.
ik vermaak me wel weer met de larry games op de switch.
ouderwets puzzelen en zoeken naar vage oplossingen.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Verwijderd
Ik ben nog niet ver in de game maar ben al aan het genieten en volgens de reviews is het een goede game. We gaan het zien verder.DarkSide schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:46:
[...]
Syberia op de PC was echt top destijds.
Zelfs nog op android gespeeld
De laatste op de PS5 vond ik tegenvallen.
Leuk voor als het in de aanbieding is.
maar Point en Click adventures waren vroeger echt top.
ik vermaak me wel weer met de larry games op de switch.
ouderwets puzzelen en zoeken naar vage oplossingen.
De allerbeste vind ik een wat nieuwere: Telltales The Walking Dead. Waanzinnige game. Als ik een oudere moet noemen: Full Throttle.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2023 11:42 ]
Valt nog wel wat technische winst te behalen. De resolutie in performance mode is 864p (!) met FSR upscaling naar 1440p en dan nog geen locked 60fps. Bijzonder dat de performance mode alsnog RT gebruikt voor bepaalde reflecties en geen SSR. Als RT wordt uitgeschakeld kan de resolutie flink omhoog.
[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 01-05-2023 11:44 ]
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ja en ondergrens van 720p geloof ik zelfs. Dat is wel echt schandalig laag voor een 2020 console..Hulleman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:42:
[YouTube: Star Wars Jedi Survivor PS5: Stunning Visuals, Compelling Gameplay - But What About Perf?]
Valt nog wel wat technische winst te behalen. De resolutie in performance mode is 864p (!) met FSR upscaling naar 1440p en dan nog geen locked 60fps. Bijzonder dat de performance mode alsnog RT gebruikt voor bepaalde reflecties en geen SSR. Als RT wordt uitgeschakeld kan de resolutie flink omhoog.
Wacht wel tot deze net als de vorige keer op ps plus staat. Na de vele patches die de game dan eindelijk gaat brengen naar de staat die hij had moeten zijn bij release..
Laat ook gelijk weer zien dat fsr van amd niet fantastisch is. Veel artifacts die erg opvallen.
Dan liever de oplossing van insomniac in spiderman. Die games met 60fps en rt en lagere resolutie icm met hun upscaling techniek zien er fantastisch uit!
[ Voor 12% gewijzigd door v8power67 op 01-05-2023 12:09 ]
ja echt jammer van Jedi survivor.
Had enorm veel zin in de game.
Nu maar sniper Elite 5 aan het spelen.
Houdt het nieuws in de gaten.
Als e.e.a. gefixt is. Dan haal ik hem wel.
Nu maar sniper Elite 5 aan het spelen.
Houdt het nieuws in de gaten.
Als e.e.a. gefixt is. Dan haal ik hem wel.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:13
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Het ziet er wel erg goed uit, toch blij dat er steeds meer games current gen only zijn. Het vorige deel had ook performance issues die later gepatched zijn, ik ga er vanuit dat de issues van Survivor ook nog wel gepatched worden. Wel irritant voor de day one kopers, daar moet de uitgever het van hebben toch triest dat games zovaak nog updates nodig hebben.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Voor deze redenering is het natuurlijk van belang hoeveel digitaal en hoeveel fysiek wordt verkocht. En fysiek is steeds minder en minder. Dus het merendeel van die pre-orders gaat echt wel naar de ontwikkelaar. Hoogstens kan je stellen dat sony zich in dat geval als verkoper opstelt, en het geld 'heeft', maar dat betwijfel ik.Tom schreef op zondag 30 april 2023 @ 10:29:
[...]
In de meeste gevallen heeft de winkelier je geld tot er iets te leveren valt, niet de ontwikkelaar. Er zit een hele keten tussen. Inkopers bij bijvoorbeeld Mediamarkt schatten zelf in hoeveel ze denken te verkopen en plaatsen daarmee een order voor heel Europa, enkel bij hele populaire games zoals een GTA zal het aantal pre-orders daarin meewegen. Die zullen ook niet vooraf betalen bij zo'n order, maar pas bij levering.
Dan speel je 'm toch? Soms moet iedereen collectief eens goed adem halen, veel zuurstof opnemen, en niet massaal over de zeik gaan voor wat uiteindelijk een simpel spelletje is, beetje vermaak.DarkSide schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:27:
ja echt jammer van Jedi survivor.
Je Men kan er ook wat minder gespannen en gefrustreerd in staan. Ja, het is tegenwoordig niet al te best. Maar misschien is dat ook omdat games steeds complexer worden en ze eigenlijk bijna niet meer 'foutloos' te maken zijn door een groep van 100 aparte coders. Games worden gebouwd op abstractielaag na abstractielaag na abstractielaag en met 25 tools. Het verbaast me soms nog dat er uit die soep hoegenaamd nog iets werkbaar komt.
Titles met eenvoudigere opzet draaien gewoon prima. En dit soort games draait prut. Het is zo.
Het is geen oorlog of wereldwijde catastrofe, maar als ik de schuimbekkende massa (niet jij
Een spelletje...

En vaak zijn ze best prima speelbaar, met wat glitches hier en daar. Vroeger was die jank 'part of the game'. Hoe vaak ben je niet door maps gevallen in de ps2 era. Clipping issues, levels die compleet 'borked' zijn.
Software is mensenwerk, en mensen zijn niet perfect. Misschien dat AI in de toekomst een handje kan helpen.
Eigenlijk is het simpel. Niet pre-orderen. (in een digitaal tijdperk toch niet nodig/van belang, tenzij voor wat skins en bonusses). Wat reviews kijken. En daarna kopen of niet kopen, en over naar de orde van de dag.
De radicale houding, en jezelf principeel dingen ontzeggen waar je misschien plezier uit haalt, begrijp ik niet. 70 euro zal je de game wel voor kunnen kopen, het gaat hier niet over de aankoop van een wagen/huis of zo. Beetje perspectief soms. In sommige restaurants kan je voor 70 euro per persoon niet meer aan tafel

Ik heb geen interesse in deze game omdat ik de eerste retesaai vond, en niet echt vond passen in de star wars lore wat betreft gameplay en mechanics. Dus deze interesseert me ook niet. Maar als het echt een franchise was die me enorm trekt, had ik echt niet getwijfeld. Een 7/10 game is ook prima voor wat vermaak.
Verwijderd
Misschien moet jij eens adem halen voor dat je reageert.Amos_x schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:58:
[...]
Dan speel je 'm toch? Soms moet iedereen collectief eens goed adem halen, veel zuurstof opnemen, en niet massaal over de zeik gaan voor wat uiteindelijk een simpel spelletje is, beetje vermaak.
Je kan er ook wat minder gespannen en gefrustreerd in staan. Ja, het is tegenwoordig niet al te best. Maar misschien is dat ook omdat games steeds complexer worden en ze eigenlijk bijna niet meer 'foutloos' te maken zijn door een groep van 100 aparte coders. Games worden gebouwd op abstractielaag na abstractielaag na abstractielaag en met 25 tools. Het verbaast me soms nog dat er uit die soep hoegenaamd nog iets werkbaar komt.
Titles met eenvoudigere opzet draaien gewoon prima. En dit soort games draait prut. Het is zo.
Het is geen oorlog of wereldwijde catastrofe, maar als ik de schuimbekkende massa (niet jij, reddit, youtube en zo..) soms zo bezig lees/hoor lijkt het wel alsof morgen de wereld vergaat.
Een spelletje...![]()
En vaak zijn ze best prima speelbaar, met wat glitches hier en daar. Vroeger was die jank 'part of the game'. Hoe vaak ben je niet door maps gevallen in de ps2 era. Clipping issues, levels die compleet 'borked' zijn.
Software is mensenwerk, en mensen zijn niet perfect. Misschien dat AI in de toekomst een handje kan helpen.
Eigenlijk is het simpel. Niet pre-orderen. (in een digitaal tijdperk toch niet nodig/van belang, tenzij voor wat skins en bonusses). Wat reviews kijken. En daarna kopen of niet kopen, en over naar de orde van de dag.
De radicale houding, en jezelf principeel dingen ontzeggen waar je misschien plezier uit haalt, begrijp ik niet. 70 euro zal je de game wel voor kunnen kopen, het gaat hier niet over de aankoop van een wagen/huis of zo. Beetje perspectief soms. In sommige restaurants kan je voor 70 euro per persoon niet meer aan tafel![]()
Ik heb geen interesse in deze game omdat ik de eerste retesaai vond, en niet echt vond passen in de star wars lore wat betreft gameplay en mechanics. Dus deze interesseert me ook niet. Maar als het echt een franchise was die me enorm trekt, had ik echt niet getwijfeld. Een 7/10 game is ook prima voor wat vermaak.
@DarkSide Was totaal niet extreem in zijn reactie en hij heeft groot gelijk dat ie wacht met kopen. Ik wacht ook. Het kan ook onacceptabel zijn zonder dat de wereld vergaat.
Ik begrijp dat je het algemeen bedoelde maar dan nog.
Verwijderd
Roepen dat mensen minder gefrustreerd moeten zijn en even rustig moeten ademhalen i.c.m. met deze enorme rant.Amos_x schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:58:
[...]
Dan speel je 'm toch? Soms moet iedereen collectief eens goed adem halen, veel zuurstof opnemen, en niet massaal over de zeik gaan voor wat uiteindelijk een simpel spelletje is, beetje vermaak.
Je kan er ook wat minder gespannen en gefrustreerd in staan. Ja, het is tegenwoordig niet al te best. Maar misschien is dat ook omdat games steeds complexer worden en ze eigenlijk bijna niet meer 'foutloos' te maken zijn door een groep van 100 aparte coders. Games worden gebouwd op abstractielaag na abstractielaag na abstractielaag en met 25 tools. Het verbaast me soms nog dat er uit die soep hoegenaamd nog iets werkbaar komt.
Het is geen oorlog of wereldwijde catastrofe, maar als ik de schuimbekkende massa (niet jij, reddit, youtube en zo..) soms zo bezig lees/hoor lijkt het wel alsof morgen de wereld vergaat.
Een spelletje...![]()
De radicale houding, en jezelf principeel dingen ontzeggen waar je misschien plezier uit haalt, begrijp ik niet. 70 euro zal je de game wel voor kunnen kopen, het gaat hier niet over de aankoop van een wagen/huis of zo. Beetje perspectief soms. In sommige restaurants kan je voor 70 euro per persoon niet meer aan tafel![]()

Dat dus, ik schrijf er nota bene bij dat ik hem niet persoonlijk viseer en het niet op hem/haar betrek, totaal niet. Ik wijd uit over de meer algemene sfeer, met mijn mening over de nogal dramatische reacties overal. Dat moge duidelijk zijn voor de neutrale lezer.Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:02:
[...]
Misschien moet jij eens adem halen voor dat je reageert.![]()
@DarkSide Was totaal niet extreem in zijn reactie en hij heeft groot gelijk dat ie wacht met kopen. Ik wacht ook. Het kan ook onacceptabel zijn zonder dat de wereld vergaat.
Ik begrijp dat het het algemeen bedoelde maar dan nog.
Toemaar.Amos_x schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:58:
[...]
Een spelletje...![]()
dat jij uit mijn post haalt dat ik gespannen en gefrustreerd ben.
Denk dat ik idd maar even langs mijn psychiator moet en wat pilletjes moet halen
ik zei alleen dat ik zin had in de game.
Maar wees eerlijk. Een game in deze staat is gewoon niet fijn.
net als CP2077.
Het gaat mij niet om de 70,- Maar wel dat ik een beetje kan genieten.
En met de FSR2 issues is het gewoon zonde dat het niet helemaal scherp is. Alsmede de below 720p basis resolutie.
ik hoef helemaal geen 4k native.
En vind zelfs 30fps stabiel prima in quality mode.
Maar wil zeker niet gaan gokken met releases als CP2077 of Jedi Survivor of ik het acceptabel vind.
Leuk dat games maken nu moeilijker is. Maar dat ontslaat een developer niet om zijn best te doen.
edit: ik lees dat het niet persoonlijk was.
Zo kwam het wel over. Maar even goede vrienden.
Ik ben iig voorzichter met day1 releases van games tegenwoordig.
Welke rant... Ik maak me echt nergens druk om hoor, verre van. Games zijn games zijn plezier. Jank included. Ik maak er geen halszaak van, dat doen anderen. Dat sweaty gamers in een existentiele depressie gaan, kan me echt vrij weinig schelen. Gewoon een opmerking over de opgeklopte en overdreven histerie weer.Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:04:
[...]
Roepen dat mensen minder gefrustreerd moeten en even rustig moeten ademhalen i.c.m. met deze enorme rant.
Het komt allemaal wel goed!

Maar reageer maar op een erg gemakkelijke manier, binnenkoppertje. Dat weet je zelf ook wel denk ik.
Heb een divider in m'n post gezet, en 'je' naar het algemenere 'men' veranderd, breder getrokken naar de algemen vibe tegenwoordig in de gamer community, die wat mij betreft al even toxisch is als waar m'n grote publishers van beschuldigt.DarkSide schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:06:
[...]
Toemaar.
dat jij uit mijn post haalt dat ik gespannen en gefrustreerd ben.
Denk dat ik idd maar even langs mijn psychiator moet en wat pilletjes moet halen
Het wordt een steeds meer zure community in elk geval om deel van uit te maken/inlezen/bijlezen/op de hoogte te blijven. Plezier staat niet meer centraal, enkel tech/specs/performance/... En je wordt er zo gemakkelijk door meegezogen dat het toch wel het plezier uit de hobby kan zuigen...
En de goede games vinden tussen alle online geschreeuw en clickbait op youtube is ook nog niet gemakkelijk. Daarom heb ik ook al in geen tijden meer een game gekocht.
Verwijderd
Haha. Gast.Amos_x schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:07:
[...]
Welke rant... Ik maak me echt nergens druk om hoor, verre van. Games zijn games zijn plezier. Jank included. Ik maak er geen halszaak van, dat doen anderen. Dat sweaty gamers in een existentiele depressie gaan, kan me echt vrij weinig schelen. Gewoon een opmerking over de opgeklopte en overdreven histerie weer.
Het komt allemaal wel goed!![]()
Maar reageer maar op een erg gemakkelijke manier, binnenkoppertje. Dat weet je zelf ook wel denk ik.

Je doet toch precies hetzelfde? Namelijk ranten op iets wat in een groter perspectief niet echt belangrijk is.
En in een PlayStation 5 of gametopic wordt dat gewoon besproken. Eigenlijk lees ik helemaal niet zoveel toxisch, alleen wel (terechte) teleurstelling. Jouw rant daarentegen is het meeste toxische hier en daarom ironisch.

Dat is sowieso een fijne ontwikkeling. Veel van ons zitten straks alweer 3 jaar met een PS5 in huis en nu pas komen de current-gen only titels een beetje op gang.Chaoss schreef op maandag 1 mei 2023 @ 13:03:
Het ziet er wel erg goed uit, toch blij dat er steeds meer games current gen only zijn.
- Chaoss
Ik ben wel benieuwd naar de eerste first party titel die PS5 only is. Een Uncharted of andere single player gameHulleman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:41:
[...]
Dat is sowieso een fijne ontwikkeling. Veel van ons zitten straks alweer 3 jaar met een PS5 in huis en nu pas komen de current-gen only titels een beetje op gang.
Behalve Burning shores bedoel je?Chaoss schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:52:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de eerste first party titel die PS5 only is. Een Uncharted of andere single player game
En nieuwe spiderman is ook PS5 only dacht ik
[ Voor 7% gewijzigd door DarkSide op 01-05-2023 14:54 ]
Ratchet & Clank.Chaoss schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:52:
[...]
Ik ben wel benieuwd naar de eerste first party titel die PS5 only is. Een Uncharted of andere single player game
Zeker, ben vooral benieuwd naar de nieuwe PS5 only game van Naughty Dog. Zij moeten toch iets in ontwikkeling hebben hiervoor.Chaoss schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:52:
[...]
Drie jaar alweer, zo voelt het echt niet, aparte generatie.Hulleman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:41:
[...]
Dat is sowieso een fijne ontwikkeling. Veel van ons zitten straks alweer 3 jaar met een PS5 in huis en nu pas komen de current-gen only titels een beetje op gang.
Tijd om de PS6 geruchtenmolen aan te slingeren
Nou het kan anders altijd nog erger. Gotham Knights was pas een slechte release op PS5 qua performance. Jedi Survivor speel ik op quality modus en ik vind het tot nu toe allemaal erg meevallen. Wel zie ik dat de issues op PC niet acceptabel zijn, maar dit is het PS5 topic. Ze hadden de game gewoon nog iets langer moeten uitstellen, een maand was niet genoeg. Kijk naar Hogwarts, die game draait perfect, maar was ook een jaar uitgesteld. Hoe dan ook ik vermaak me er op het moment prima mee.
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
Dat is inderdaad de eerste first party PS5 exclusive.
Ben benieuwd of TLOU Factions een PS5 only game wordt of dat ze die ook nog op de PS4 uitbrengen. Verder hoop ik dat Naughty Dog met een nieuwe singleplayer game bezig is. Een scifi game waar al langere tijd geruchten over gaat lijkt me wel wat.Hulleman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:58:
[...]
Zeker, ben vooral benieuwd naar de nieuwe PS5 only game van Naughty Dog. Zij moeten toch iets in ontwikkeling hebben hiervoor.
En ik denk dat we straks van Spider-man 2 ook wel wat moois mogen verwachten als PS5 exclusive.
Verwijderd
Ik denk zelf dat we de laatste ps4 game van first party inmiddels al gehad hebben. Na 3 jaar mag dat overigens ook wel... ps2 en ps3 hebben ze volgens mij ook nog 3 jaar ondersteund.Raem schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:21:
[...]
Ben benieuwd of TLOU Factions een PS5 only game wordt of dat ze die ook nog op de PS4 uitbrengen. Verder hoop ik dat Naughty Dog met een nieuwe singleplayer game bezig is. Een scifi game waar al langere tijd geruchten over gaat lijkt me wel wat.
En ik denk dat we straks van Spider-man 2 ook wel wat moois mogen verwachten als PS5 exclusive.
Ben wel benieuwd wanneer die showcase komt, aangezien er volgens mij genoeg in de maak is waar wij nog geen weet van hebben. Ben wel benieuwd naar de games van o.a. Haven.
Ben ik ook wel benieuwd naar. Hopelijk komt ND met een nieuwe IP voor de PS5. Ook erg benieuwd naar Wolverine!Raem schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:21:
[...]
Ben benieuwd of TLOU Factions een PS5 only game wordt of dat ze die ook nog op de PS4 uitbrengen. Verder hoop ik dat Naughty Dog met een nieuwe singleplayer game bezig is. Een scifi game waar al langere tijd geruchten over gaat lijkt me wel wat.
Echt he... voelt inderdaad niet zo. Voelt ook echt nog niet alsof ze de current gent echt tot het uiterste pushen. Als je ziet hoe een TLOU 2 er op de PS4 uitziet, dan valt TLOU part 1 op de PS5 eigenlijk tegen.Caayn schreef op maandag 1 mei 2023 @ 15:38:
[...]
Drie jaar alweer, zo voelt het echt niet, aparte generatie.
Tijd om de PS6 geruchtenmolen aan te slingeren
- Chaoss
Burning shores is geen game maar een uitbreiding, base game was multi platform. Zo groot was de grafische stap ook niet tussen de base game en Burning Shores, ze hadden de extra power vooral nodig tijdens de eind battle. De base game ziet er al super mooi uit, denk dat vooral thirth party devs voordeel hebben bij het droppen van last gen ondersteuning, helaas is dat bij Jedi Survivor niet echt uit de verf gekomen.DarkSide schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:54:
[...]
Behalve Burning shores bedoel je?
En nieuwe spiderman is ook PS5 only dacht ik
Spiderman ga ik vanuit dat die PS5 only wordt, staat volgens mij voor eind dit jaar in de planning. Zin in.
[ Voor 26% gewijzigd door Chaoss op 01-05-2023 18:21 ]
- Chaoss
Eerst volgende van ND zal (helaas) wel de TLOU multiplayer game worden.Hulleman schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:58:
[...]
Zeker, ben vooral benieuwd naar de nieuwe PS5 only game van Naughty Dog. Zij moeten toch iets in ontwikkeling hebben hiervoor.
- Chaoss
Das waar, en dat was ook wel te zien. Erg mooie game en die jumps naar die andere werelden.
Maar ik neem wel aan dat ze al wel bezig zijn met iets nieuws, los van TLOU factions, het zal sowieso geen Uncharted worden, een nieuw (offline) deel van TLOU verwacht ik ook voorlopig nog niet, dus misschien een nieuwe IP?Chaoss schreef op maandag 1 mei 2023 @ 18:19:
[...]
Eerst volgende van ND zal (helaas) wel de TLOU multiplayer game worden.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Die is ook op PC te spelen dus technisch geen echte PS5 exclusive.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 01-05-2023 19:36 ]
Verwijderd
Volgens mij werd er voornamelijk bedoeld op een game die niet op last gen draait. Maar op current gen only.
laatste tijd redelijk wat clipjes van RDR2 aan het kijken op YT. Die game blijft wel leven, met al die non scripted gekke toestanden...
Wat een meesterwerk, absolute top game. Zelfs op ps4 base hardware. Hoe is die game daar ooit uit geperst?? Zo zonde dat hier nooit never nooit een current gen refresh van zal verschijnen. Een 'balls to the walls' alle registers open. En houd het maar op 30fps, /care, gewoon grafisch alles open trekken.
Maar zal wel nooit gebeuren.
Wat een meesterwerk, absolute top game. Zelfs op ps4 base hardware. Hoe is die game daar ooit uit geperst?? Zo zonde dat hier nooit never nooit een current gen refresh van zal verschijnen. Een 'balls to the walls' alle registers open. En houd het maar op 30fps, /care, gewoon grafisch alles open trekken.
Die game is anno nu nog zo prachtig en goed te spelen dat een refresh imo echt zonde van de tijd en resources zou zijn. Laat ze die maar in een deeltje 3 steken!Amos_x schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:43:
laatste tijd redelijk wat clipjes van RDR2 aan het kijken op YT. Die game blijft wel leven, met al die non scripted gekke toestanden...
- Chaoss
Woa een versie met ray tracing zou wel erg mooi zijn... Maar no way dat Rockstar met een upgrade komt en als ze het wel doen laten ze je daar gewoon de volle mep voor betalen 
Maar inderdaad de game is nog steeds prachtig. Jammer dat het begin zo traag is en je een flink stuk moet spelen tot het 3de of 4de (?) Kamp voordat je alle mogelijkheden hebt vrij gespeeld en je lekker in de wereld kunt losgaan.
Maar inderdaad de game is nog steeds prachtig. Jammer dat het begin zo traag is en je een flink stuk moet spelen tot het 3de of 4de (?) Kamp voordat je alle mogelijkheden hebt vrij gespeeld en je lekker in de wereld kunt losgaan.
@Amos_x aub laten we deze voorlopig van deze game geen remake/remaster uitbrengen. Niet dat dit, mits uitbesteed aan de juiste studio, geen fantastisch mooie game gaat zijn. Maar heb geen rijd om weer 150 uur volop te genieten in RDR 2
Rdr2 nooit gespeeld. Wel gezien dat ps4 pro versie destijds best wat minder was dan de one x. Die laatste was native 4k vs checkerboard 4k op ps4 pro. Welke ook nog eens best matig was gedaan. Plus 30fps is een no go voor mij. Dus ik zou een remaster of desnoods een native 4k en 60fps patch wel zien zitten. Vond rdr1 echt geniaal. Maar deel 2 trok me toch niet zo van wat ik zag.
misschien dan geen remaster, maar gewoon een soort ps5 versie met dan toch een unlocked framerate (of hoger), en hogere res. Gewoon 'iets' om het 'native' ps5 te maken en iets uit die extra power te halen. Daar betaal ik de volle mep nog eens voor
zoals ze voor ghost of thushima ook een 'native' ps5 versie hebben
@Chaoss de eerste 10 uur waren voor mij zo traag dat ik hem bijna aan de kant had gelegd, wat een schril contrast met de laatste 140 uur. De game werd niet sneller, maar raakte denk ik vooral comfortabel met het lage tempo. Moet zeggen dat ik ook maar 2x fast travel heb gebruikt, voornamelijk omdat het niet heel snel was maar vooral door de mooie wereld en die random encounters die de wereld echt tot leven brachten. Heb dit nog in geen enkele open wereld ervaren, ben trouwens met de witcher trilogie bezig, dus wie weet dat deeltje 3 mij ook zo kan pakken.
- Chaoss
De controls waren in het begin ook best nasty was gewoon een vreemde layout. En ik heb fast travel ook maar 1 of 2x gebruikt. Paard rijdend door de wereld was gewoon relaxt, overal gebeurde wat en de wereld leek echt te leven. Tuurlijk de random encounters kende je op een gegeven moment wel maar alleen de wereld en wild life maakt het al de moeite om rond te gaan rijden. Tot op heden nog een van de beste open wereld games.
Misschien toch maar weer eens gaan spelen
Misschien toch maar weer eens gaan spelen
Shit, ik wil hem nu ook weer installeren. En de backlog is al zo groot.
- Chaoss
Dat was ook een prima deal, PS5 versie en een uitbreiding voor 30 euro. Daar zou ik bij RDR2 zo voor betalen.Amos_x schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:14:
Zoals ze voor ghost of thushima ook een 'native' ps5 versie hebben
Zat in RDR2 niet de hele wereld van RDR1 wat nooit gebruikt is? Meende dat je daar via een glitch kon komen. Een RDR1 remake als uitbreiding op RDR2 zou echt heeel vet zijn...!
[ Voor 7% gewijzigd door Chaoss op 01-05-2023 22:48 ]
Verwijderd
Jongens hou op hoor. Ik heb RDR2 in 2019 grijs gespeeld. Het is mijn all-time favorite.
Heb mij wel verbaast dat de game best wel veel mensen afschrikt. Maar goed, als Rockstar en western liefhebber ben ik niet helemaal objectief.
Verwijderd
Alleen was het verschil tussen de ps4 en ps5 versie van Ghost of tsushima niet heel groot toch? Ik kan mij herrineren dat mensen toen wel een beetje teleurgesteld waren (ik heb de ps5 versie overigens nooit gespeeld)Chaoss schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:27:
[...]
Dat was ook een prima deal, PS5 versie en een uitbreiding voor 30 euro. Daar zou ik bij RDR2 zo voor betalen.
Zat in RDR2 niet de hele wereld van RDR1 wat nooit gebruikt is? Meende dat je daar via een glitch kon komen. Een RDR1 remake als uitbreiding op RDR2 zou echt heeel vet zijn...!
Verwijderd
Voornamelijk het vele rondlopen met het paard denk ik. Was ook een beetje button mashing op op een gegeven moment ;-) met telkens X drukken om vooruit te komen.Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:58:
Jongens hou op hoor. Ik heb RDR2 in 2019 grijs gespeeld. Het is mijn all-time favorite.Heb mij wel verbaast dat de game best wel veel mensen afschrikt. Maar goed, als Rockstar en western liefhebber ben ik niet helemaal objectief.
Maar verder echt een fantastische game om rond te dwalen. Vooral erg tof dat je overal wel weer een nieuw verhaal vond wat niet op de kaart stond.
Die strangers en random gebeurtenissen waren echt fantastisch inderdaad. Is door nog geen game geëvenaard imo.Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:05:
[...]
Voornamelijk het vele rondlopen met het paard denk ik. Was ook een beetje button mashing op op een gegeven moment ;-) met telkens X drukken om vooruit te komen.
Maar verder echt een fantastische game om rond te dwalen. Vooral erg tof dat je overal wel weer een nieuw verhaal vond wat niet op de kaart stond.
Verwijderd
GTA 5 ;-)Timothy3000 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:27:
[...]
Die strangers en random gebeurtenissen waren echt fantastisch inderdaad. Is door nog geen game geëvenaard imo.
Sfeer vond ik ontzettend vet, maar de besturing echt een drama.. Dat heeft het wel een beetje verpest na een uur of 10..Amos_x schreef op maandag 1 mei 2023 @ 20:43:
[ Voor 6% gewijzigd door edwinvdteems op 01-05-2023 23:57 ]
Mja, dan bestaan PS5 exclusives binnenkort helemaal niet meerTimothy3000 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:33:
[...]
Die is ook op PC te spelen dus technisch geen echte PS5 exclusive.
Dat zou tof zijn! Alhoewel ik RDR2 geen leuke game vond om te spelen, was de wereld wel echt fenomenaal gemaakt en blijft nog lange tijd ongeëvenaard.Chaoss schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:27:
[...]
Een RDR1 remake als uitbreiding op RDR2 zou echt heeel vet zijn...!
Onbegrijpelijk ook dat RDR2 geen current-gen patch heeft gekregen en GTA5 echt helemaal de moeder wordt geremaked....Die komt op de PS6 gewoon nog een keer uit. Maja... geld he.
Het grootste verschil was 30 naar 60fps. Wellicht een wat hogere resolutie en overall settings. Ik vind de sprong van TLOU 2 op de PS4 naar TLOU part 1 op de PS5 ook niet zo groot. En dan is TLOU part 1 een echte PS5 game.Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:04:
[...]
Alleen was het verschil tussen de ps4 en ps5 versie van Ghost of tsushima niet heel groot toch? Ik kan mij herrineren dat mensen toen wel een beetje teleurgesteld waren (ik heb de ps5 versie overigens nooit gespeeld)
Verwijderd
De ps4 versie heeft op de ps5 ook gewoon 60fps.Hulleman schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:21:
[...]
Het grootste verschil was 30 naar 60fps. Wellicht een wat hogere resolutie en overall settings. Ik vind de sprong van TLOU 2 op de PS4 naar TLOU part 1 op de PS5 ook niet zo groot. En dan is TLOU part 1 een echte PS5 game.
Goed punt. De PS5 versie had de DLC er bij zittenVerwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:22:
[...]
De ps4 versie heeft op de ps5 ook gewoon 60fps.
In RDR2 was het wel een stuk beter uitgewerkt.
Wat dat betreft kunnen ze het pas evenaren in GTA 6.
Grootste verschil in de PS5 versie van Ghost of Tsushima zijn de integraties van de DualSense en 3D audio. En de cinematics worden realtime gerendered waardoor de Japanse lip sync veel beter zou moeten zijn. Ik heb daar alleen later een video van terug gekeken, maar vond het nog steeds niet heel best eigenlijk.
Verwijderd
Ik heb RDR2 nog liggen hier maar ik kwam er niet doorheen door de trage gameplay en het gevoel van een paardenborstel sim. Op een gegeven moment dacht ik: als er een 60fps komt op curent-gen geef ik m nog een kans. Eindeffect is dat die misschien voor altijd blijft liggen..best jammer, maar ik blijf hopen op 60fps ooit. GTA6 zal wel eerder komen. Ook prima.
Verwijderd
Ik heb RDR 1 en 2 ook geprobeerd, maar kwam nooit echt ver door een soort angst om het niet te halen. GTA IV en V heb ik dan wel weer helemaal uitgespeeld. GTA V op de PS4 heb ik zelfs 100% career criminal gehaald.
60fps patch zou de game heel veel goed doen. De game is al zo traag als dikke stront, laat het dan iig smooth spelen.Timothy3000 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:43:
[...]
Die game is anno nu nog zo prachtig en goed te spelen dat een refresh imo echt zonde van de tijd en resources zou zijn. Laat ze die maar in een deeltje 3 steken!
Prima overweging om de game te laten liggenVerwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:03:
Ik heb RDR2 nog liggen hier maar ik kwam er niet doorheen door de trage gameplay en het gevoel van een paardenborstel sim. Op een gegeven moment dacht ik: als er een 60fps komt op curent-gen geef ik m nog een kans. Eindeffect is dat die misschien voor altijd blijft liggen..best jammer, maar ik blijf hopen op 60fps ooit. GTA6 zal wel eerder komen. Ook prima.
Het is een kunstwerk, wat niet iedereen mooi of leuk hoeft te vinden.
Ik vind 30fps in deze game juist erg passend. De game hoort traag weg te spelen, dat hoort imo enorm bij de beleving.Hulleman schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:40:
[...]
60fps patch zou de game heel veel goed doen. De game is al zo traag als dikke stront, laat het dan iig smooth spelen.
had gisteren TLOU2 opgestart, maar het verbaast me dat deze game veel beter eruit ziet dan de remake van deel 1.
Ik ga vrijdag een PS5 halen (eindelijk ja). Maar moet ik nog naar een bepaald versienummer kijken? 1200 is de nieuwste, maar ik kan nergens vinden of dat ergens op de doos staat en zo ja, waar precies...
Als ik de disc-versie neem met 2 controllers zou ik de nieuwste moeten hebben, aangezien dat de nieuwste bundel is. Maar dat is slechts een aanname.
Als ik de disc-versie neem met 2 controllers zou ik de nieuwste moeten hebben, aangezien dat de nieuwste bundel is. Maar dat is slechts een aanname.
Verwijderd
Helemaal met je eens. Ik vind het goed dat R* het lef had om met zo een game te komen en niet gewoon een western GTA er van gemaakt heeft, dat was de makkelijke weg geweest. Zie het niet snel meer gebeuren dat een AAA dit nadoet. Als ik filmpjes zie met wat voor detail er in de game zit kan ik daar alleen maar respect voor hebben.Hulleman schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:41:
[...]
Prima overweging om de game te laten liggen
Het is een kunstwerk, wat niet iedereen mooi of leuk hoeft te vinden.
Al ga ik 'm nooit meer spelen ik heb de game wel gekocht toen dus ze zijn beloond voor het lef van hun kant.
Volgens mij kun je er wel vanuit gaan dat alles wat nu in de winkels ligt de nieuwste versie is. PS5's blijven niet liggen, alles wat uit de fabriek komt is praktisch al verkocht.Rogar schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:47:
Ik ga vrijdag een PS5 halen (eindelijk ja). Maar moet ik nog naar een bepaald versienummer kijken? 1200 is de nieuwste, maar ik kan nergens vinden of dat ergens op de doos staat en zo ja, waar precies...
Ik heb de launchversie, werkt prima hoor
De Disc versie met twee controllers is sowieso de nieuwste versie (CFI-1216A).Rogar schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:47:
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd
Denk niet dat je nog een oude versie nog gaat tegenkomen. Mijn disk-versie met één dualsense is van maart (bol.com) en is ook de 1200 variant.
Verwijderd
Toen was ik nog gewend aan 30fps, maar nu is het lastig om terug te gaan. Dan eerder nog op de pc spelen met minimaal 60fps.Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:03:
Verwijderd
Ik ben dus al lang gewend aan 60fps door pc dus heb het nodige gemist in het PS4 tijdperk. Vol genot alles ingehaald overigens door de (beschikbare) games op PS5 voor het eerst gespeeld te hebben.Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:54:
[...]
Toen was ik nog gewend aan 30fps, maar nu is het lastig om terug te gaan. Dan eerder nog op de pc spelen met minimaal 60fps.
Toen waren we ook volledig gewend aan 30fps. Dat vind ik nu toch taai.Timothy3000 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:43:
[...]
Ik vind 30fps in deze game juist erg passend. De game hoort traag weg te spelen, dat hoort imo enorm bij de beleving.
Verwijderd
En dan te bedenken dat veel games op de ps2 gewoon 60fps waren. Vanaf de ps3 vonden we 30fps ineens normaal.... Pc was toen zoveel beter dan de consoles. Nu zie je dat veel games weer slecht geoptimaliseerd zijn voor de pc. Als deze gen weer 30fps zou zijn dan was ik toch over gegaan op pc denk ik. Alsnog denk ik er over om mijn pc te upgraden overigens.Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:56:
[...]
Ik ben dus al lang gewend aan 60fps door pc dus heb het nodige gemist in het PS4 tijdperk. Vol genot alles ingehaald overigens door de (beschikbare) games op PS5 voor het eerst gespeeld te hebben.
Verwijderd
Die gedachte blijft bij mij altijd terug komen haha in mijn geval de hele pc vervangen. Maar als ik dan naar de staat kijk van veel games die nu lanceren op pc icm wat hardware kost.. ik weet het nog niet.Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:57:
[...]
Alsnog denk ik er over om mijn pc te upgraden overigens.
Als games in goede staat gelanceerd zouden worden zal een PC en PS5 alles zijn wat ik wil voor gaming. Dan kun je die ene eventuele top titel van Microsoft gewoon op je pc spelen.
Playstation + Nintendo blijft voor mij de beste combinatie. PC gaming vind ik echt helemaal niks, is ook nooit mijn ding geweest. Als je soms leest wat voor een capriolen er uitgehaald moeten worden om games fatsoenlijk te kunnen spelen. Ik vind de (HDR) settings op consoles nu soms al teveel gedoe.
Verwijderd
Je kan ook de game de settings laten bepalen op basis van de hardware. Hoef je verder niks anders in te stellen.Raem schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:18:
Playstation + Nintendo blijft voor mij de beste combinatie. PC gaming vind ik echt helemaal niks, is ook nooit mijn ding geweest. Als je soms leest wat voor een capriolen er uitgehaald moeten worden om games fatsoenlijk te kunnen spelen. Ik vind de (HDR) settings op consoles nu soms al teveel gedoe.
Verwijderd
Wanneer Nintendo weer met hardware komt die niet achterloopt met release komt die zeker in huis. Na de GameCube is het afgelopen voor mij. Ik mis de Nintendo games wel.Raem schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:18:
Dat is inderdaad zonde. Want als je door clunky controls heen kijkt (dat krijgen ze bij Rockstar maar niet voor elkaar) is het echt een dijk van een game, zowel qua verhaal, graphics als veelzijdigheid. Naar mijn mening een game die je sowieso gespeeld moét hebben. En dat zegt iemand die nooit TLOU heeft gespeeldVerwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:03:
RDR2 (...) eindeffect is dat die misschien voor altijd blijft liggen..best jammer
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Verwijderd
Voor diegene die nog een 2TB SSD willen kopen, nu 109 euro bij Alternate:
https://www.alternate.nl/...-SSD/html/product/1706158
Wel heel goede deal, thnx!Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:28:
Wellicht gekke vraag, maar als je geen behoefte hebt aan meer ruimte, wat is dan het voordeel van het vervangen van de SSD drive?Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:28:
Verwijderd
Niet, het is ook niet vervangen. Je zet hem erbij.HansPatat050 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:46:
[...]
Wellicht gekke vraag, maar als je geen behoefte hebt aan meer ruimte, wat is dan het voordeel van het vervangen van de SSD drive?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2023 11:47 ]
Ik heb er ook 2tb extra inzitten, het voordeel is voor mijn dat ik niet meer met games hoef te schuiven naar een externe ssd..
Is ook net wat wil je er voor uitgeven, maar deze prijs is een nobrainer op dit moment..
Is ook net wat wil je er voor uitgeven, maar deze prijs is een nobrainer op dit moment..
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |