Bij mij is hij 149 euro als ik op je link klik.Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:28:
Voor diegene die nog een 2TB SSD willen kopen, nu 109 euro bij Alternate:
https://www.alternate.nl/...-SSD/html/product/1706158
Hij was even €109, zag het ook voorbij komen, waarschijnlijk een prijsfout dan.
Verwijderd
Voorraad lijkt op te zijn. Nu staat er ook 28 dagen levertijd. De nieuwe voorraad zal voor een andere prijs ingekocht worden denk ik.SD5k schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:56:
[...]
SD5k schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:56:
[...]
Twijfelde of ik er 1 moest aanschaffen, de afgelopen tijd wel aardig wat keren games moeten verwijderen i.v.m. opslag tekort. Gelukkig 1Gbit glas hier, dus op zich wel snel binnen maar voor dit bedrag kon ik hem niet laten liggen.Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:57:
[...]
Voorraad lijkt op te zijn. Nu staat er ook 28 dagen levertijd. De nieuwe voorraad zal voor een andere prijs ingekocht worden denk ik.
Nu alleen nog even kijken hoe ik die firmware kan updaten (geen pc hier) en als ik in dit topic zoek kom ik op de be quiet! MC1 SSD uit als Heatsink.
Prima keus of beter iets extra's uitgeven voor een betere?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Je kan er vanuit gaan dat de firmware al is geupdate, ik geloof dat je dat ook kunt controleren a.d.h.v. de sticker op de verpakking.Greatsword schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:33:
[...]
[...]
[...]
Twijfelde of ik er 1 moest aanschaffen, de afgelopen tijd wel aardig wat keren games moeten verwijderen i.v.m. opslag tekort. Gelukkig 1Gbit glas hier, dus op zich wel snel binnen maar voor dit bedrag kon ik hem niet laten liggen.
Nu alleen nog even kijken hoe ik die firmware kan updaten (geen pc hier) en als ik in dit topic zoek kom ik op de be quiet! MC1 SSD uit als Heatsink.
Prima keus of beter iets extra's uitgeven voor een betere?
Ik heb zelf een 1TB 980 Pro in gebruik op de oudere firmware, de benchmark gaf bij ingebruikname wel een iets te lage snelheid aan, maar daar heb ik in de praktijk nooit wat van gemerkt.
Lol, had em voor 109 in de winkelmand, werd in de tussentijd gebeld. Net willen afronden, is ie weer 149.....
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Zeker weten. Ik betaal Rockstar Games alles wat ze vragen voor DLC of bij voorkeur een RDR2 Remaster. Maakt me echt geen reet uit. Komt er ooit nog een deel 3? Ik hoop het echt, dan ga ik een week vrij nemen. Misschien wel twee.Amos_x schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:14:
misschien dan geen remaster, maar gewoon een soort ps5 versie met dan toch een unlocked framerate (of hoger), en hogere res. Gewoon 'iets' om het 'native' ps5 te maken en iets uit die extra power te halen. Daar betaal ik de volle mep nog eens voorzoals ze voor ghost of thushima ook een 'native' ps5 versie hebben
Ik speel RDR2 ook nog steeds, heb het verhaal twee keer helemaal uitgespeeld. Maar het jagen blijft ik zo relaxed vinden. Rustig aan door de wildernis. Of al paardrijdend met je Varmint rifle of de hip wat klein wild neerknallen. Heerlijk. Is echt mijn relax game, en blijf nieuwe dingen ontdekken.
Ik snap trouwens niet dat er nooit meer een update of DLC is uitgekomen. Online heb ik het nooit geprobeerd, leek me ook niet veel aan, wil gewoon ongestoord m’n eigen ding doen. Echt een gemiste kans van Rockstar als je het mij vraagt. Hopelijk ooit nog een nieuw deel.
[ Voor 12% gewijzigd door ZesBarkiePK op 02-05-2023 17:07 ]
LG OLED G5 65" | Playstation 5 Pro LE | Nintendo Switch OLED | Sonos Arc Ultra Sub 4 | 2x Sonos Five Sub Gen 3 | Philips PureProtect Pro 4200 | VW Golf MK 7.5
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 00:13
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Lijkt me een typische game voor in PS+, kwestie van tijd volgens mijRaem schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 17:01:
[YouTube: Forspoken - In Tanta We Trust Gameplay Trailer | PS5 Games]
Moet zeggen dat ik het er toch best tof uit vind zien. Maar ben er een beetje huiverig voor om deze game te kopen na alle slechte reviews.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Heb Forspoken uitgespeeld. Gameplay was wel tof maar de game was verder supermatig. 15 tot 20 euro of PSPlus, meer zou ik er niet voor geven.
Ik had em voor € 109 in mn mandje zitten. Werd gebeld, dus kon niet meteen bestellen. Uurtje later stond ie weer op € 149. Zal wel een foutje zijn geweest.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Daar merk je met gamen ook niks van. De traagste PCI-e 4.0 ssd (WD 750se) geeft in games dezelfde performance als een van de snelste PCI-e 4.0 ssd (WD black 850). Dat heeft Digital Foundry een tijd terug getest. Als je veel data over en weer schrijft tussen de ssd's (of van de ssd naar externe storage) ga je het uiteraard wel merken.SD5k schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:15:
[...]
Ik heb zelf een 1TB 980 Pro in gebruik op de oudere firmware, de benchmark gaf bij ingebruikname wel een iets te lage snelheid aan, maar daar heb ik in de praktijk nooit wat van gemerkt.
De Xbox series heeft een interne SSD die veel trager is dan van de PS5 en op het niveau zit van budget PCI-e 4.0 ssd's (3000-3500mb read). In cross platform games merk je ook niet dat de PS5 dan een veel betere performance neerzet. Laadtijden zijn wellicht marginaal sneller, maar dat merk je in de praktijk niet. Elke pci-4.0 ssd werkt goed in de PS5, ongeacht de snelheid.
[ Voor 22% gewijzigd door Hulleman op 03-05-2023 08:36 ]
En toch weer die disclaimer erbij die digital foundry namelijk wel erbij plaatst!Hulleman schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:31:
[...]
Daar merk je met gamen ook niks van. De traagste PCI-e 4.0 ssd (WD 750se) geeft in games dezelfde performance als een van de snelste PCI-e 4.0 ssd (WD black 850). Dat heeft Digital Foundry een tijd terug getest. Als je veel data over en weer schrijft tussen de ssd's (of van de ssd naar externe storage) ga je het uiteraard wel merken.
De Xbox series heeft een interne SSD die veel trager is dan van de PS5 en op het niveau zit van budget PCI-e 4.0 ssd's (3000-3500mb read). In cross platform games merk je ook niet dat de PS5 dan een veel betere performance neerzet. Laadtijden zijn wellicht marginaal sneller, maar dat merk je in de praktijk niet. Elke pci-4.0 ssd werkt goed in de PS5, ongeacht de snelheid.
Op de huidige games merk je dit inderdaad niet, maar het is niet zeker dat dit in de toekomst geen problemen gaat geven als games wel de maximale bandbreedte gaan gebruiken
Of dit ooit gaat gebeuren weten we niet natuurlijk.
Zou kunnen inderdaad. R&C is een SSD heavy game en die had geen last van een 'trage' SSD. Zou me er niet al te druk over maken.cold_as_ijs schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:09:
[...]
En toch weer die disclaimer erbij die digital foundry namelijk wel erbij plaatst!
Op de huidige games merk je dit inderdaad niet, maar het is niet zeker dat dit in de toekomst geen problemen gaat geven als games wel de maximale bandbreedte gaan gebruiken
Verwijderd
Is natuurlijk een beetje hetzelfde verhaal met alle nieuwe technische ontwikkelingen, in het begin vraag je het altijd af of je het nodig hebt. Maar achteraf blijkt altijd dat je het toch op een gegeven moment nodig hebt gehad. (Bijvoorbeeld breedband internet etc)cold_as_ijs schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:09:
[...]
En toch weer die disclaimer erbij die digital foundry namelijk wel erbij plaatst!
Het is alleen maar goed dat het er in zit, betekent dat de grens van de hardware nog niet bereikt is. Elke maand hoor je ook weer geruchten over de ps5 pro, nu weer:
https://insider-gaming.com/playstation-5-hardware-2024/
Alleen ik denk dat het totaal niet nodig is deze generatie, denk ook dat de geruchten niet kloppen overigens. Als we nu nog niet niet aan de max van de hardware zitten, waarom dan een mid-gen upgrade? Bij de ps4 en xbox one was de hardware al slecht bij introductie en de 4k tv's die ineens op de markt kwamen. Beide een incentive om te upgraden naar betere hardware. Nu heb je beide incentives niet en is het totaal niet nodig.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2023 10:11 ]
Verkeerde topic..
[ Voor 88% gewijzigd door JoeZuCK op 03-05-2023 10:21 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Verwijderd
Als ik nu een SSD zou kopen vind ik het logisch om voor het maximale te gaan dat de PS5 ondersteund zodat ik er verder niet meer naar om hoef te kijken. Leuk dat het tot nu niet nodig is maar het zou alleen maar goed zijn dat Sony er in de toekomst gebruik van gaat maken.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:08:
[...]
Is natuurlijk een beetje hetzelfde verhaal met alle nieuwe technische ontwikkelingen, in het begin vraag je het altijd af of je het nodig hebt. Maar achteraf blijkt altijd dat je het toch op een gegeven moment nodig hebt gehad. (Bijvoorbeeld breedband internet etc)
We willen allemaal dat uiteindelijk alles uit een console wordt geknepen op het gebied van kracht maar men koopt wel een SSD die 'waarschijnlijk snel genoeg' is.
Je kunt uiteraard altijd nog upgraden mocht je huidige niet snel genoeg zijn het is dus maar net waar je nu voor kiest of waar je op gokt.
- Chaoss
En de resolutie was aardig omhoog gegooid volgens mij. Maar wat de wijziging ook waren het was een prima deal icm de uitbreiding die toch weer 20-30 speeluren was.
Ik heb wel zin in Ghost of Tsushima deel 2, mag toch hopen dat die er komt.
Even inhakend op de NVME SSD discussie,
Toevallig vorige week een niet door Sony "ondersteunde" drive geplaatst. Crucial P3.
Deze P3 gekoppeld aan de BeQuit! Mc1 heatsink
Tot op heden meerdere games van deze drive gedraaid. Kwa performance merk ik geen verschil dus voor degene die voor weinig geld hun opslag willen uitbreiden is dit een goede optie.
Mocht deze drive in de toekomst te traag worden kun je hem altijd in je desktop steken of in een externe m.2 behuizing.
Toevallig vorige week een niet door Sony "ondersteunde" drive geplaatst. Crucial P3.
Tot op heden meerdere games van deze drive gedraaid. Kwa performance merk ik geen verschil dus voor degene die voor weinig geld hun opslag willen uitbreiden is dit een goede optie.
Mocht deze drive in de toekomst te traag worden kun je hem altijd in je desktop steken of in een externe m.2 behuizing.
MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,
Verwijderd
Echter is de 2TB variant van de Crucial P3 dezelfde prijs als waar de 980 Pro gisteren voor aangeboden werd door Alternate (Die wel de minimale specs heeft die Sony op geeft). Dus wachten op een aanbieding is ook niet verkeerd ;-)spijk860 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:35:
Even inhakend op de NVME SSD discussie,
Dat ben ik zeker eens met je, afwachten op een goede aanbieding is altijd een goed idee.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:39:
[...]
Echter is de 2TB variant van de Crucial P3 dezelfde prijs als waar de 980 Pro gisteren voor aangeboden werd door Alternate (Die wel de minimale specs heeft die Sony op geeft). Dus wachten op een aanbieding is ook niet verkeerd ;-)
Ik was het daarentegen zou beu om constant te schuiven met games dat ik maar gewoon een "goedkope" drive heb aangeschaft
MBP 13 2017, Mac mini 16/256gb, iPad Pro M1/128 Iphone 15 Pro 256, PS5,
Met de film die eraan gaat komen verwacht ik wel een deel 2 inderdaad. En sowieso een PC release van deel 1.Chaoss schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:28:
En de resolutie was aardig omhoog gegooid volgens mij. Maar wat de wijziging ook waren het was een prima deal icm de uitbreiding die toch weer 20-30 speeluren was.
Al hoop ik liever dat Sucker Punch met een nieuwe Sly Cooper komt.
- Chaoss
Je weet het nooit natuurlijk Days Gone 2 is ook de nek omgedraaid. Denk wel dat de initiële sales van Tsushima beter waren dan die van Days Gone dus meer garantie voor een nieuw deel.
[ Voor 11% gewijzigd door Chaoss op 03-05-2023 10:55 ]
Verwijderd
Ik vond Tsushima een mooie game maar toen ik eenmaal naar het volgende deel van de map kwam ging het vervelen. Een deel 2 zou wat meer afwisseling kunnen brengen en zomaar een van mijn favoriete games kunnen worden. Het komt voor mij nu nog niet niet op het niveau van de andere grote Sony titels.
Verwijderd
Ik ben nooit verder gekomen dan 5 uur speeltijd, moet het nog een keer een kans geven denk ik.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:57:
Ik vond Tsushima een mooie game maar toen ik eenmaal naar het volgende deel van de map kwam ging het vervelen. Een deel 2 zou wat meer afwisseling kunnen brengen en zomaar een van mijn favoriete games kunnen worden. Het komt voor mij nu nog niet niet op het niveau van de andere grote Sony titels.
- Chaoss
De setting maakt bij mij veel goed en ook het vechten werkte lekker. Mainquest was prima maar de sidequests inderdaad niet meer dan fetchquests. Mij koste het uiteindelijk niet veel moeite toch alles te doen door de lekkere gameplay. Een deel 2 met meer budget zal naar verwachting wel een betere open wereld ervaring opleveren.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:57:
Ik vond de combat best goed. Het wisselen tussen de verschillende stances op basis van het type vijand werkte voor mij heel verslavend. En zonder HUD de wereld verkennen door de wind en dieren te volgen vond ik erg gaaf, sowieso de hele sfeer van de game was geweldig.
Maar zoals bij iedere open wereld game ben ik er op een gegeven moment gewoon klaar mee en en dan ga ik er doorheen rushen en alleen maar fast travel gebruiken waar mogelijk.
Maar zoals bij iedere open wereld game ben ik er op een gegeven moment gewoon klaar mee en en dan ga ik er doorheen rushen en alleen maar fast travel gebruiken waar mogelijk.
Verwijderd
Ik ben net klaar met RE4 remake en dead island 2. Ik wil nu een keer beginnen aan de rest van mijn backlog hahaha. Ik ben bang dat ik voorlopig even niks ga kopen, anders krijg ik nooit mijn backlog weg van games die ik heb gekocht en nog op de plank liggen. Ik heb hier nog het volgende liggen aan nieuwe games:Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 12:48:
Volgende maand Diablo 4 en FF16 wat een nare timing.
- Sonic frontiers (Deels gespeeld)
- A plague tale requiem (Deels gespeeld)
- MW2
- Hogwarts Legacy (Deels gespeeld)
- Evil West
- Forspoken
- Dark pictures: the devil in me
- Gotham Knights
- Ghostwire Tokyo (Deels gespeeld)
- Alan wake remastered
FF16 en Diablo 4 koop ik denk ik pas als ik bovenstaande lijst heb uitgespeeld

Verwijderd
Tuuuuuuurlijk Ghost Babel. hahaVerwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:05:
[...]
Verwijderd
Verwijderd
Zie je daar ga je al.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:22:
[...]
Al is dit wel een hele mooie versie van FF16:
https://www.bol.com/nl/nl...tionType=featured_product
Maar die is inderdaad mooi zeg.
Ik ben nu bezig met Burning Shores. Vanaf volgende week vrijdag zal de PS5 voorlopig niet aangeraakt worden, dan stort ik me volledig op Zelda. Moet lukken om die binnen 1,5 maand uit te spelen voor FF16.
4x EXP en GIL boosts aanzetten en wanneer je overpowered bent random encouters uitzetten. Dan kun je er zo doorheen vliegen.kazuka schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:38:
Voordat het FFXVI geweld los barst volgende maand wilde ik toch eerst deel I tot en met VI een keer gespeeld hebben. Nog nooit geprobeerd, dus de nieuwe Pixel Remasters lijken met het ideale moment. Wish me luck, hier ga ik denk ik langer dan een maand mee bezig zijn
[Afbeelding]
Maar geen enkele van deze games gespeeld? Dan staat je nog wat moois te wachten
Ja zonder die boosts was ik er denk ik niet eens aan begonnenRaem schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:45:
[...]
4x EXP en GIL boosts aanzetten en wanneer je overpowered bent random encouters uitzetten. Dan kun je er zo doorheen vliegen.
Maar geen enkele van deze games gespeeld? Dan staat je nog wat moois te wachtenVooral 4 en 6.

De laatste tijd merkte ik dat de PS5 meer geluid produceerde door de fan, wat mogelijk deels te maken heeft met de warmere temperaturen in huis door het betere weer, maar afgelopen week begon de console met regelmaat uit te vallen en kreeg hem voor geen meter meer terug opgestart, tenzij ik een poosje wachte.
Dus dan maar eens Dr. Google geraadpleegt en toen bleek dat het wel eens ophopig van stof kon zijn en ik dus mijn Ifixit kitje erbij genoemen en dat ding deels uit elkaar gehaald (via de NVMe zijde) en ja hoor, wat een stofzuiger!
:strip_exif()/f/image/lxJJn5VuTud3Gjl73Hbv64DV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pVwa0lzWIuxQwJLGm3lTxIW4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tA8I4oZ5mlryS3DFQmT1ESLL.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorzichtig de boel wat schoon gemaakt waar ik via de opening van de fan aan kon en dan de rest van de console buitenom ook eens een goede beurt gegeven.
:strip_exif()/f/image/hzQmYIiaq1sfb43JRz5fh24D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4MlnNtSK3VCYdQ8RQCDCbRuh.jpg?f=fotoalbum_large)
Eens terug geïnstalleerd naast de TV het ding eens getest en hij loopt een stuk stiller en valt niet meer uit met stevig kassen.
Dus dan maar eens Dr. Google geraadpleegt en toen bleek dat het wel eens ophopig van stof kon zijn en ik dus mijn Ifixit kitje erbij genoemen en dat ding deels uit elkaar gehaald (via de NVMe zijde) en ja hoor, wat een stofzuiger!
:strip_exif()/f/image/lxJJn5VuTud3Gjl73Hbv64DV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pVwa0lzWIuxQwJLGm3lTxIW4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/tA8I4oZ5mlryS3DFQmT1ESLL.jpg?f=fotoalbum_large)
Voorzichtig de boel wat schoon gemaakt waar ik via de opening van de fan aan kon en dan de rest van de console buitenom ook eens een goede beurt gegeven.
:strip_exif()/f/image/hzQmYIiaq1sfb43JRz5fh24D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4MlnNtSK3VCYdQ8RQCDCbRuh.jpg?f=fotoalbum_large)
Eens terug geïnstalleerd naast de TV het ding eens getest en hij loopt een stuk stiller en valt niet meer uit met stevig kassen.
Moet toch ook maar eens gaan kijken. Heb geen last van luidruchtige fan, maar wel een luidruchtige disc drive. Daar maar ik me soms wel zorgen om. Iemand anders die dat herkent? PS5 ligt gewoon horizontaal overigens.
Verwijderd
Heb ik ook, meestal is bij mij het probleem dat de stand er iets onderuit geschoven is. Waardoor resonantie krijgt. Die stand blijft bij mij niet zitten, geen idee hoe ik dat ding anders kan vastmaken, maar liggend is die stand verschrikkelijk.yinx84 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:48:
[...]
Moet toch ook maar eens gaan kijken. Heb geen last van luidruchtige fan, maar wel een luidruchtige disc drive. Daar maar ik me soms wel zorgen om. Iemand anders die dat herkent? PS5 ligt gewoon horizontaal overigens.
Toen mijn console horizontaal lag had ik ook meer lawaai van de disc drive, nu staat ie gewoon naast te TV en heb er geen last van! Kan geheel toeval zijn, maar misschien het proberen waard als je plek hebt om hem verticaal te zetten.yinx84 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:48:
[...]
Ik heb altijd mijn consoles verticaal gehad, op de Wii na dan, maar nu de PS5 en XSX horizontaal. XSX vind ik zo mooier en de Playstation 5 is echt gewoon de plaats een probleem, hij is gewoon te grootRunaque schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:09:
[...]
Toen mijn console horizontaal lag had ik ook meer lawaai van de disc drive, nu staat ie gewoon naast te TV en heb er geen last van! Kan geheel toeval zijn, maar misschien het proberen waard als je plek hebt om hem verticaal te zetten.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verwijderd
Dit ziet er best goed uit! Een mmorpg.
Weer een game die curent-gen only is, we gaan de goede kant uit.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2023 18:08 ]
Koreaanse MMO helaas vaak een kort leven voor de westerse kant en anders een sterke zakking in populariteit.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 18:00:
Dit ziet er best goed uit! Een mmorpg.
[YouTube: Chrono Odyssey - Gameplay Reveal | PS5 Games]
En Koreaanse MMO's zijn vaak absurd grind heavy.
Maar ziet er wel verdomd en hype mooi uit.
- Chaoss
Is het een MMO dan? Dat kan ik uit de trailer niet opmaken komt over als een Sp game
Maar goed wereld ziet er lekker uit maar de gameplay is zo tie zien te soulslike voor mijn smaak.
Maar goed wereld ziet er lekker uit maar de gameplay is zo tie zien te soulslike voor mijn smaak.
Dacht ook eerst dat het een gewone RPG was, totdat die bossfight met 20 man voorbij kwam.Chaoss schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:36:
Is het een MMO dan? Dat kan ik uit de trailer niet opmaken komt over als een Sp game
Jammer zag er wel interessant uit
Heel slim om dit af en toe eens te checken inderdaad. Doe het ongeveer halfjaarlijks sinds release, kwastje en stofzuiger erbij en het is zo gebeurd. Hoewel hij gewoon naast me op mijn stofvrije bureau staat haal ik toch altijd wel wat stofwolkjes eruit. En nooit met compressed air erin blazen want dan duw je het alleen maar verder het koellichaam inRunaque schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:03:
[...] ophopig van stof kon zijn en ik dus mijn Ifixit kitje erbij genoemen en dat ding deels uit elkaar gehaald (via de NVMe zijde) en ja hoor, wat een stofzuiger!
Bij mij staat hij ook behoorlijk stofvrij en de DarkPlates 2.0 hebben ook nog eens stoffilters die dit moeten tegengaan, maar uiteindelijk is het de lucht die aan de voorzijde wordt aangezogen die uiteindelijk door de console geblazen wordt. Maar dit wetende ga ik er ook een gewoonte van maken om hem regelmatiger schoon te maken.Alexknl schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 20:16:
[...]
Heel slim om dit af en toe eens te checken inderdaad. Doe het ongeveer halfjaarlijks sinds release, kwastje en stofzuiger erbij en het is zo gebeurd. Hoewel hij gewoon naast me op mijn stofvrije bureau staat haal ik toch altijd wel wat stofwolkjes eruit. En nooit met compressed air erin blazen want dan duw je het alleen maar verder het koellichaam in
Gewoon andere voeten eronder, zoals deze.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:54:
[...]
Heb ik ook, meestal is bij mij het probleem dat de stand er iets onderuit geschoven is. Waardoor resonantie krijgt. Die stand blijft bij mij niet zitten, geen idee hoe ik dat ding anders kan vastmaken, maar liggend is die stand verschrikkelijk.
Verwijderd
Evil west is de game waar ik nu aan ga beginnen. Speelt wel lekker. De game heeft steampunk invloeden, maar ook van love craft. Een beetje een mix tussen the order 1886 en shadow warrior.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 13:05:
[...]
Ik ben net klaar met RE4 remake en dead island 2. Ik wil nu een keer beginnen aan de rest van mijn backlog hahaha. Ik ben bang dat ik voorlopig even niks ga kopen, anders krijg ik nooit mijn backlog weg van games die ik heb gekocht en nog op de plank liggen. Ik heb hier nog het volgende liggen aan nieuwe games:
- Sonic frontiers (Deels gespeeld)
- A plague tale requiem (Deels gespeeld)
- MW2
- Hogwarts Legacy (Deels gespeeld)
- Evil West
- Forspoken
- Dark pictures: the devil in me
- Gotham Knights
- Ghostwire Tokyo (Deels gespeeld)
- Alan wake remastered
Zoals aangeven is FF VI echt geweldig. Kafka is een geweldige villain en voor de tijd waarin het spel uitkwam was het spel in veel dingen zijn tijd vooruit. De muziek kan ik nog van genieten (Terra's theme is nog steeds prachtig imo en staat in mijn top 5, tezamen met To Zanarkand van FF X)kazuka schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 14:58:
[...]
Ja zonder die boosts was ik er denk ik niet eens aan begonnenNee, enkel 7, 10, 13 en 15 gespeeld. Dus daar moet maar eens verandering in komen. Wel benieuwd wat Square van plan is met 8 en 9. Zou tof zijn als ze dezelfde remake behandeling krijgen als 7 maar die 2 games zijn wellicht niet populair genoeg.
Ik ben met een schuin oog nu ook naar een PS5 aan het kijken. Ik heb sinds launch een Series X en een Xbox blijft mijn main platform, maar met de komst van FF XVI en dat deze een PS exclusive is, 'moet' ik toch ook aan een PS5.
Al is het alleen al omdat de missus helemaal gek is van FF en we sinds X de games samen spelen
Ik heb een beetje hoop dat de faceplates en controllers die aangekondigd zijn door PS Japan ook hier beschikbaar worden, maar ik acht de kans klein. Dan maar kijken of er een FF XVI bundel beschikbaar komt.
Ghost of Tushima heb ik op disc alvast op de kop getikt voor weinig, een andere exclusive die ik graag wilde spelen.
Laat even weten hoe die is! Heb die ook al een tijd op het oog.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:33:
[...]
Evil west is de game waar ik nu aan ga beginnen. Speelt wel lekker. De game heeft steampunk invloeden, maar ook van love craft. Een beetje een mix tussen the order 1886 en shadow warrior.
Verwijderd
Die kans lijkt mij ook klein. De Hogwarts controllers is ook alleen in de uk uitgebracht. Dus ik verwacht dat die ook in JP blijven. Importeren via playasia zou kunnen? Heb je daar toevallig al gekeken?Notna schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:42:
[...]
Zoals aangeven is FF VI echt geweldig. Kafka is een geweldige villain en voor de tijd waarin het spel uitkwam was het spel in veel dingen zijn tijd vooruit. De muziek kan ik nog van genieten (Terra's theme is nog steeds prachtig imo en staat in mijn top 5, tezamen met To Zanarkand van FF X)
Ik ben met een schuin oog nu ook naar een PS5 aan het kijken. Ik heb sinds launch een Series X en een Xbox blijft mijn main platform, maar met de komst van FF XVI en dat deze een PS exclusive is, 'moet' ik toch ook aan een PS5.
Al is het alleen al omdat de missus helemaal gek is van FF en we sinds X de games samen spelen![]()
Ik heb een beetje hoop dat de faceplates en controllers die aangekondigd zijn door PS Japan ook hier beschikbaar worden, maar ik acht de kans klein. Dan maar kijken of er een FF XVI bundel beschikbaar komt.
Ghost of Tushima heb ik op disc alvast op de kop getikt voor weinig, een andere exclusive die ik graag wilde spelen.
Ja, die komt er. Is vanaf morgen te pre-orderen via de PS Direct store.Notna schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:42:
[...]
Dan maar kijken of er een FF XVI bundel beschikbaar komt.
Ik denk dat de controller en de faceplates inderdaad niet buiten Japan uit gaan komen.
De PS5 Console met Final Fantasy XVI bundel is vanaf 22 juni beschikbaar.
— PlayStation NL (@PlayStationNL) 3 mei 2023
Ervaar de prachtige wereld van Valisthea met verbluffende visuals en haptic feedback ✨
Pre-order de bundel vanaf 4 mei via https://t.co/DXQiquijO8 pic.twitter.com/zWyGkyEBY6
Volgens de blog van PS gaan de pre-orders morgen van start. Ik heb eigenlijk dus niet verder gekeken c.q ik wil dat morgen gaan doen.Verwijderd schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:01:
[...]
Die kans lijkt mij ook klein. De Hogwarts controllers is ook alleen in de uk uitgebracht. Dus ik verwacht dat die ook in JP blijven. Importeren via playasia zou kunnen? Heb je daar toevallig al gekeken?
Maar nu je het gezegd hebt; nee. Maar de console met game gebundeld wel. En die gaat ook hier in de pre order beschikbaar komen:
Die had ik idd ook gezien, thanks. Dat heeft meer nut dan de GoW bundle (nóg een exclusive die ik wil kopen tzt) voor mijn situatie. GoW komt er wel op den duur middels disc voor een zacht prijsjeRaem schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:05:
[...]
Ja, die komt er. Is vanaf morgen te pre-orderen via de PS Direct store.
Ik denk dat de controller en de faceplates inderdaad niet buiten Japan uit gaan komen.
[Twitter]

Dan maar kijken of er leuke decals komen om op de faceplates te plakken eventueel

[ Voor 8% gewijzigd door Notna op 03-05-2023 22:10 ]
Is Star Wars Jedi survivor een leuk spel voor beginners? Ik hou heel erg van Star Wars maar ben een casual gamer die af en toe een spelletje speelt op m’n Playstation. Ik speel niet online.
Ik zou dan het vorige deel pakken. Vanwege het verhaal en het feit dat het geen open wereld is (niet echt tenminste) en wat meer lineair van opzet. Dat maakt het voor casual gaming een stuk relaxter.elaho schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:13:
Is Star Wars Jedi survivor een leuk spel voor beginners? Ik hou heel erg van Star Wars maar ben een casual gamer die af en toe een spelletje speelt op m’n Playstation. Ik speel niet online.
Goed, je kan de bundel vanaf nu inderdaad pre-orderen. Maar dat is 5 euro duurder dan de losse console + disc versie van de gameRaem schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:05:
[...]
Ja, die komt er. Is vanaf morgen te pre-orderen via de PS Direct store.
[Twitter]
[ Voor 45% gewijzigd door Notna op 04-05-2023 09:37 ]
Oh, dat heeft dan niet zoveel zin nee.Notna schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:15:
[...]
Goed, je kan de bundel vanaf nu inderdaad pre-orderen. Maar dat is 5 euro duurder dan de losse console + disc versie van de gameÉn dan moet je wachten op de console tot 22-06. Dus de toegevoegde waarde (afgezien van het artwork op de doos) ontgaat mij op dit moment.
Ik had verwacht, net als bij de GoW bundel bijv., dat je dan iets van 10 euro goedkoper uit zou zijn. Maar dat is dus niet het geval..Raem schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:43:
[...]
Oh, dat heeft dan niet zoveel zin nee.Hadden ze beter wat korting kunnen geven inderdaad. Nu kun je het beter los kopen.
Dus dan maar de console via Nedgame + game via GameResource bestellen. Dan zitten we op EUR 544 + EUR 59.99 = EUR 603.99 ipv EUR 619.99 via Playstation Direct (ja, het is maar 16 euro, maar toch)
Edit: en done. Console komt vrijdag binnen, FF XVI op 22-06

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 04-05-2023 09:58 ]
Verwijderd
Je zou toch zeggen dat bundelvoordeel weer kan nu de ps5 beter verkrijgbaar is. Al weet je het niet meer tegenwoordig.. straks mag je extra betalen , want co2, gewelddadige game belasting oid.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2023 09:59 ]
Via retailers krijg je wel korting. Bol.com en Nedgame bieden bijvoorbeeld de God of War bundel aan voor €575-580. Het is de Playstation Direct store die je de volle mep laat betalen.Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:58:
Je zou toch zeggen dat bundelvoordeel weer kan nu de ps5 beter verkrijgbaar is. Al weet je het niet meer tegenwoordig.. straks mag je extra betalen , want co2, gewelddadige game belasting oid.
Notna schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:47:
[...]
Edit: en done. Console komt vrijdag binnen, FF XVI op 22-06![]()
Niet vergeten Astro's Playroom aan te zetten! Hele leuke game die je kennis laat maken met de DualSense.
Ik moest 3 dagen wachten voor ik God of War Ragnarok binnen had, ging wat mis met de post. En Astro's Playroom stond er meteen al op, maar heb me super goed vermaakt met die game. Leuk uitgewerkt, speelt lekker weg, ziet nog wat geschiedenis van Playstation en leert inderdaad de DualSense controller kennen.Raem schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:15:
[...]
![]()
Niet vergeten Astro's Playroom aan te zetten! Hele leuke game die je kennis laat maken met de DualSense.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Verwijderd
Mooi zo hoort het.Raem schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:08:
[...]
Via retailers krijg je wel korting. Bol.com en Nedgame bieden bijvoorbeeld de God of War bundel aan voor €575-580. Het is de Playstation Direct store die je de volle mep laat betalen.
Verwijderd
Volgens mij wil Sony ook de retailers niet in de weg zitten. Op playstation direct betaal je de adviesprijs.Raem schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 10:08:
[...]
Via retailers krijg je wel korting. Bol.com en Nedgame bieden bijvoorbeeld de God of War bundel aan voor €575-580. Het is de Playstation Direct store die je de volle mep laat betalen.
Verwijderd
Gisteren heb ik GRID Legends van Plus geplukt en eventjes gespeeld. Ik ben geen echte race(game) liefhebber maar deze speelt wel lekker weg. Een ideale balans van 'serieus' en arcade. Als niet raceliefhebber kan ik aanraden om 'm eens te proberen aan andere niet raceliefhebbers.
Wow, hier gaat even nieuw wereldje voor mij open. Ikzelf loop ook altijd te klooien met de standaard, vooral wanneer de PS5 weer mee gaat naar een gameavond bij vrienden.
Overigens ook nog een vraag, al een tijdje een blije bezitter van een PS5. Begin nu wel te merken dat de SSD behoorlijk vol raakt van alle games. Zijn er hier tweakers die een SSD upgrade hebben gedaan? En wat is jullie ervaring hiermee?
[ Voor 21% gewijzigd door DeN1234 op 04-05-2023 19:51 ]
Ssd upgrade bevalt prima met deze
uitvoering: Samsung 980 Pro (met heatsink) 2TB
uitvoering: Samsung 980 Pro (met heatsink) 2TB
https://pvoutput.org/list.jsp?userid=93881
Deze week een extra ssd geïnstalleerd op mijn ps5. Ik heb gekozen voor de sn850x van WD. Zit nu net boven de 100 euro voor 1 TB, incl heatsink.DeN1234 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:48:
[...]
Wow, hier gaat even nieuw wereldje voor mij open. Ikzelf loop ook altijd te klooien met de standaard, vooral wanneer de PS5 weer mee gaat naar een gameavond bij vrienden.
Overigens ook nog een vraag, al een tijdje een blije bezitter van een PS5. Begin nu wel te merken dat de SSD behoorlijk vol raakt van alle games. Zijn er hier tweakers die een SSD upgrade hebben gedaan? En wat is jullie ervaring hiermee?
YouTube: WD_BLACK™ SN850 M.2 PlayStation™ 5 Installation/How-to Guide
Ik ben normaal ook zo'n gamer die een goede arcade racer kan smaken, maar ik vind grid maar matig. Had me er ook op verheugd, want de game word toch steeds redelijk goed beoordeeld.Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:48:
Gisteren heb ik GRID Legends van Plus geplukt en eventjes gespeeld. Ik ben geen echte race(game) liefhebber maar deze speelt wel lekker weg. Een ideale balans van 'serieus' en arcade. Als niet raceliefhebber kan ik aanraden om 'm eens te proberen aan andere niet raceliefhebbers.
Maar GT7 heeft me toch echt verwend. Als ik dan toch de karige tijd die ik heb, wil spenderen aan een racegame. Dan maar GT7. Gewoon veeeel diverser, veel meer content, en het 'rijdgevoel' is ook meer dan prima.
Ik val echt in die zeer specifieke simcade groep (GT7 dus) of echt een flink stuk meer arcade. Maar dan arcade met karakter. Forza horizon vind ik bijvoorbeeld maar niets, en die game heeft nauwelijks nog iets met auto's te maken met al het extreme offroaden in lambo en 150 meter jumps.
Maar dus meer zoals motorstorm, split second, ridge racer 4, NFS hot pursuit, burnout, ... ik vergeet er vast nog een paar.
En grid valt daar zowat tussenin, zonder echte identiteit. Ik ga 'm dit weekend nog even proberen, maar ik denk dat ie toch snel van de ps5 gaat.
Chivalry en descenders nog niet geprobeerd.
Hier hetzelfde. Heb Grid geinstaleerd om te proberen afgelopen dinsdag. Dit is mij echt te arcade tov GT7.Amos_x schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 01:09:
[...]
Ik ben normaal ook zo'n gamer die een goede arcade racer kan smaken, maar ik vind grid maar matig. Had me er ook op verheugd, want de game word toch steeds redelijk goed beoordeeld.
Maar GT7 heeft me toch echt verwend. Als ik dan toch de karige tijd die ik heb, wil spenderen aan een racegame. Dan maar GT7. Gewoon veeeel diverser, veel meer content, en het 'rijdgevoel' is ook meer dan prima.
Ik val echt in die zeer specifieke simcade groep (GT7 dus) of echt een flink stuk meer arcade. Maar dan arcade met karakter. Forza horizon vind ik bijvoorbeeld maar niets, en die game heeft nauwelijks nog iets met auto's te maken met al het extreme offroaden in lambo en 150 meter jumps.
Maar dus meer zoals motorstorm, split second, ridge racer 4, NFS hot pursuit, burnout, ... ik vergeet er vast nog een paar.
En grid valt daar zowat tussenin, zonder echte identiteit. Ik ga 'm dit weekend nog even proberen, maar ik denk dat ie toch snel van de ps5 gaat.
Chivalry en descenders nog niet geprobeerd.
De moeilijkheidsgraad mag Je vanaf minuut 1 al flink omhoog schroeven. Je rijd in een korte race (3 rondes) al bijna 30 seconden weg bij de nummer 2.
Verder Chivalry is een leuke game om tussendoor lekker te hakken. Ik kan die geen uren achter elkaar spelen maar een paar potjes is fantastisch. Aangezien iedereen nog maar wat doet omdat ze de game net hebben komt er nog geen tactiek bij kijken.
Maar niks mooiers dan een tegenstander die vol met een teamgenoot in gevefht js is vanachter een zwaard in de rug prikken haha.
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ben al een paar dagen aan het spelen. Heb die storyline nu uitgespeeld. Jammer dat de "seizoenen" erna, nog steeds paid content zijn. als je het toch leuk vindt, dan kan je volgens mij het beste upgraden naar de ultimate edition voor 10€, dan heb je volgens mij alle extra seizoenen. Hoewel GT7 meer sim is dan Grid Legends, vind ik het een leuke afwisseling. Geen gekoop met auto's, gewoon race kiezen en gaan met die banaan. Hoewel het inderdaad meer arcade is dan GT7, merk je wel dat ie wat licht en onstabiel aan de achterkant wordt bij het aanremmen.Verwijderd schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 17:48:
Ik heb direct bij aanschaf van de PS5 meteen een 2TB SSD erbij gekocht. Juist omdat ik weet dat ik nog al eens wissel qua games en ook CoD er tussen zit, die behoorlijk wat ruimte in beslag neemt. Ik ben destijds voor de Aorus 7000 2TB gegaan, was toen 1 van de 4-5 geteste SSD's die de snelheid haalden en werkten in de PS5. Inmiddels is er meer keus. Als je veel games opslaat, dan zou ik meteen doorschakelen naar 2TB ipv 1TB erbij, aangezien je niet nog een 3de SSD erbij kan plaatsen intern.DeN1234 schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:48:
[...]
...
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
Verwijderd
Ik begin door jullie weer nieuwsgierig te raken naar GT7. Maar als iemand die het leuk vind om af en toe hooguit een paar rondes te racen is dat een hele aankoop. Voor die paar rondjes vind ik GRID prima te doen en al helemaal omdat die in Essential zit.
Mocht GT7 in Plus komen ga ik ‘m uiteraard proberen, wie weet grijpt die game me. Ze mogen best eens een demo van GT7 in Premium stoppen..
Voor mij is €30 al teveel voor een racer, zo weinig heb ik er over het algemeen mee.
Mocht GT7 in Plus komen ga ik ‘m uiteraard proberen, wie weet grijpt die game me. Ze mogen best eens een demo van GT7 in Premium stoppen..
Voor mij is €30 al teveel voor een racer, zo weinig heb ik er over het algemeen mee.
- Chaoss
Welcome to the dark sideNotna schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 09:47:
Edit: en done. Console komt vrijdag binnen, FF XVI op 22-06![]()

- Chaoss
Ik moet binnekort ook maar eens een 1tb ssd bijplaatsen, nu na 3 jaar ben ik op het punt gekomen dat de mij ga ergeren aan de interne opslag. 
Grid ga ik zeker ook eens proberen, maar ik heb nog zoveel games te doen.
Verder vraag ik me af of GT7 wel in plus komt is volgens mij met de eerdere games ook nooit gebeurd.
Ik heb GT7 voor 50 euro digitaal gekocht en dat is de game imho wel waard als je geen echte simracer bent zoals ik. Ik speel op een gemakkelijker niveau en dan lekker racen en auto's verzamelen. Ik vondt de single player content wat aan de korte kant, ik was binnen 2-3 weken door alle race menu's heen. Intussen zijn er alweer een aantal menu's bij gekomen.Verwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 09:36:
Ik begin door jullie weer nieuwsgierig te raken naar GT7. Maar als iemand die het leuk vind om af en toe hooguit een paar rondes te racen is dat een hele aankoop. Voor die paar rondjes vind ik GRID prima te doen en al helemaal omdat die in Essential zit.
Grid ga ik zeker ook eens proberen, maar ik heb nog zoveel games te doen.
Verder vraag ik me af of GT7 wel in plus komt is volgens mij met de eerdere games ook nooit gebeurd.
Ik ben hier ook een aanbieding aan het afwachten van een 2TB versie voor in mijn ps5. Zo snel die ergens rond de 120-130 euro zit koop ik die en pleur ik die in mijn ps5. Wordt een beetje moe van het verwijderen en weer downloaden steeds haha.Chaoss schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 14:11:
Ik moet binnekort ook maar eens een 1tb ssd bijplaatsen, nu na 3 jaar ben ik op het punt gekomen dat de mij ga ergeren aan de interne opslag.
[...]
Ik heb GT7 voor 50 euro digitaal gekocht en dat is de game imho wel waard als je geen echte simracer bent zoals ik. Ik speel op een gemakkelijker niveau en dan lekker racen en auto's verzamelen. Ik vondt de single player content wat aan de korte kant, ik was binnen 2-3 weken door alle race menu's heen. Intussen zijn er alweer een aantal menu's bij gekomen.
Grid ga ik zeker ook eens proberen, maar ik heb nog zoveel games te doen.![]()
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Verwijderd
Haha moet zeggen ik moest even zoeken waar die stond. Best goed “verstopt”.Notna schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 15:43:
[...]
Dank
Nou, het staat
[Afbeelding]
Wát een unit van een console
De controller is heerlijk imo.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2023 16:14 ]
Ik had exact hetzelfde, leek wel een zoek plaatje want zo erg valt ie ook niet opVerwijderd schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 16:12:
[...]
Haha moet zeggen ik moest even zoeken waar die stond. Best goed “verstopt”.
De controller is heerlijk imo.
Vergeleken met die speakers is het maar een klein ding
[ Voor 9% gewijzigd door schumi2004 op 05-05-2023 16:27 ]
PixelOpus is niet meer
Jammer, lijkt erop dat hun UE5 project met Sony Pictures Animation niet is geworden wat men er van verwacht had.
Dear friends, our PixelOpus adventure has come to an end. As we look to new futures, we wanted to say a heartfelt thank you to the millions of passionate players who have supported us, and our mission to make beautiful, imaginative games with heart.
— PixelOpus (@Pixelopus) 5 mei 2023
We are so grateful! ❤️🙏 pic.twitter.com/rQO2Cgvhnq
Jammer, lijkt erop dat hun UE5 project met Sony Pictures Animation niet is geworden wat men er van verwacht had.
Verwijderd
Toch wel jammer. Concrete genie was best een leuk project. Waa heel erg benieuwd naar hun nieuwe game. Toch jammer dat ze zo snel gesloten worden.kazuka schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:31:
PixelOpus is niet meer![]()
[Twitter]
En daar gaat weer een kans op een nieuwe Sly Cooper game.kazuka schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 21:31:
PixelOpus is niet meer![]()
[Twitter]
Statement van Sony:
"PlayStation Studios regularly evaluates its portfolio and the status of studio projects to ensure they meet the organization’s short and long-term strategic objectives. As part of a recent review process, it has been decided that PixelOpus will close on June 2."
Ik heb momenteel een ps4 en de ps5 is onderweg, het werd maar eens tijd. Ik kan nergens alleen vinden of je je game data kan meenemen naar de ps5 versies van de games. Er staat wel dat je de data kan meenemen van games die ook op de ps5 speelbaar zijn. Maar is dat dan als je je ps4 game speelt op de ps5? Stel BF 2042 wil ik kopen voor de ps5, kan ik dan verder met de data van de ps4 (dus levels, wapens etc?)
Het kan alleen als de game het zelf ondersteunt. Bij bijv. bepaalde ubisoft games heb je de optie om op je ps4 de save te uploaden en dan op je ps5 weer te downloaden via het start menu in de game. De save wordt dan automatisch omgezet naar de ps5 game. GTA5 heeft deze optie ook. Verder zelf nooit geprobeerd. Alleen met Immortals Fenix Rising.drusloos schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:26:
Ik heb momenteel een ps4 en de ps5 is onderweg, het werd maar eens tijd. Ik kan nergens alleen vinden of je je game data kan meenemen naar de ps5 versies van de games. Er staat wel dat je de data kan meenemen van games die ook op de ps5 speelbaar zijn. Maar is dat dan als je je ps4 game speelt op de ps5? Stel BF 2042 wil ik kopen voor de ps5, kan ik dan verder met de data van de ps4 (dus levels, wapens etc?)
Maat van mij heeft gewoon alle save data over local network over gedragen.maukoo schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 23:55:
[...]
Het kan alleen als de game het zelf ondersteunt. Bij bijv. bepaalde ubisoft games heb je de optie om op je ps4 de save te uploaden en dan op je ps5 weer te downloaden via het start menu in de game. De save wordt dan automatisch omgezet naar de ps5 game. GTA5 heeft deze optie ook. Verder zelf nooit geprobeerd. Alleen met Immortals Fenix Rising.
Hij wou de games ook doen maar de tijd daarvoor was nogal absurd hoog.
PS5 transfer request oid remote access. Zijn wel wat YT vids van te vinden.
- Chaoss
Vandaag begonnen met Kena, pareltje hoor ziet er geweldig uit
en speelt ook nog eens erg lekker. Sommige gevechten zijn behoorlijk uitdagend.
Oei kwam deze tegen bij mijn meldingen op de telefoon...denk niet meteen mijn type game maar dit ziet er gruwelijk uit .... Chrono odessy
https://youtu.be/pX1KE7mIRDE
Ga ik meer info over opzoeken
https://youtu.be/pX1KE7mIRDE
Ga ik meer info over opzoeken
[ Voor 3% gewijzigd door Gandalf68 op 06-05-2023 07:17 . Reden: Naam.spel er bij gezet ]
Gisteren Jedi Fallen Order platinum gehaald, en begonnen aan Survivor, maar ik vind performance mode nog niet optimaal. Op de eerste planeet in een bepaalde scenes is het te langzaam. Hoe kijken anderen ernaar sinds de laatste patch? Ik denk dat ik nog even op de volgende patch ga wachten. Wel vet spel trouwens met een heerlijk begin.
Verwijderd
Ik was ook enthousiast maar uiteindelijk toch niet uitgespeeld ook al is het geen grote game. Het ging mij behoorlijk vervelen na een vermakelijke eerste uren maar dat kan natuurlijk anders verlopen bij jou. Jammer want het ziet er inderdaad mooi uit en speelt best lekker weg maar soms houdt je het gewoon niet vol met een game.Chaoss schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 01:58:
Vandaag begonnen met Kena, pareltje hoor ziet er geweldig uiten speelt ook nog eens erg lekker. Sommige gevechten zijn behoorlijk uitdagend.
Het aanbond van Plus kan er ook mee te maken hebben want er is altijd wel iets waar je benieuwd naar bent.
____
Ik zit momenteel nog in The Guardians of the Galaxy en die blijf ik leuk vinden en ziet er grafisch ook echt mooi uit in performance mode. Die ga ik wel uitspelen.
Hier en daar wat rondjes in GRID Legends, volgend weekend wat aan kloten met de laatste Diablo 4 beta en voor je het door hebt is het Juni. De maand van Diablo 4 en FF16.
- Chaoss
@Verwijderd ik zit al op zo'n 8-9 uren (in 1 dag ja
) volgens mij was de hele game zo'n 15-20 uren? Natuurlijk afhankelijk hoeveel collectibles je doet maar aangezien ik een hekel aan zoeken heb doe ik die zelden
. Ik ga wel alle spirit mail doen, stukje dorp vrijspelen wat daarna komt is tenminste belonend.
Ook maar op de PS5 main 2TB bij geprikt. Deze keer eentje van corsair max. schrijfsnelheid 7200. Die haal ik trouwens niet, volgens de PS5 6850, wat nog altijd sneller is dan de master schijf.. Kan ik weer even vooruit.
Betreft de Corsair MP600 pro lpx 2 tb
Betreft de Corsair MP600 pro lpx 2 tb
Hier zit nog iemand te azen op een PS5. Al jaren Xbox-gamer, in het bezit van een series X waar ik mij wel mee vermaak maar ik mis wel wat vernieuwend aanbod. De hele PS catalogus is wel impressionant. Dus misschien mag er binnenkort wel een consolebroertje bij.
Ik vind de Digital edition wel veel slanker dan de gewone unit. Maar de prijzen van de PS store lijken me wel aan de hoge kant. Zijn er daar ook soms koopjes te doen of ben ik beter af met fysieke schijfjes?
Of nog even de kat uit de boom kijken tot er een slim op de markt komt..
Ik vind de Digital edition wel veel slanker dan de gewone unit. Maar de prijzen van de PS store lijken me wel aan de hoge kant. Zijn er daar ook soms koopjes te doen of ben ik beter af met fysieke schijfjes?
Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks
Ik moet de tijd opvullen tot diablo. Dus dacht ik ga maar eens No Mans Sky spelen. Hetzelfde probleem als the Witcher. Console uit alsof de stroom eruit vliegt. Meer mensen last van?
Van je vakantiegeld een mooie PS5 kopen met disc. Hierdoor kan je ook profiteren van het digitale aanbod én tweedehands discs of deals bij MediaMarkt of bol.com etc. Digitaal zijn er altijd sales. De ene keer beter qua prijs dan de andere. Zo kocht ik laatst F1 2022 voor 12 euro digitaal. Tlou2 was laatst ook 10 euro. Fysieke games heeft vaker mijn voorkeur, met een disc edition kan je ook blu-ray films kijken.Darks schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:16:
Hier zit nog iemand te azen op een PS5. Al jaren Xbox-gamer, in het bezit van een series X waar ik mij wel mee vermaak maar ik mis wel wat vernieuwend aanbod. De hele PS catalogus is wel impressionant. Dus misschien mag er binnenkort wel een consolebroertje bij.
Vergeet niet om het orginele Charging dock bij te bestellen en een extra dualsense. Dan heb je een set om te watertanden
psprices.com is de perfecte site om te kijken naar de prijsgeschiedenis van alle digitale games. Je zal zien dat de games heel vaak kortingen krijgen.Darks schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:16:
Voordelen van digitale games: geen gedoe met schijfje in steken, game kan op meerdere consoles tegelijk geïnstalleerd én gespeeld worden (koper kan overal spelen, anderen kunnen spelen op de console die primary is voor de koper)
Voordelen fysieke games: gemakkelijker door te geven/verkopen, 2dehands markt nog veel goedkoper dan allerlei sales-acties.
Zelf heb ik de disk-versie, maar dat was omdat ik ook een UHD BluRay speler wou. Het aantal fysieke PS5 games dat ik heb is op 1 hand te tellen.
Ik zou zeker ook nog PS+ Extra overwegen. Dan heb je direct een gigantische digitale bibliotheek ter beschikking. Tenzij je nogal picky bent en sommige games absoluut wil hebben, ga je met PS+ nog zeer weinig games kopen, denk ik.
Als je je heel hard haast, ga je met PS+ ook nog de PS+ Collection hebben. Dat zijn 19 top PS4 games die elke PS5-owner met PS+ kan claimen. Ik zeg wel hard haasten, want die Collection verdwijnt op 9 mei.
De officiële charging dock is zeker een aanrader voor die paar tientjes. Werkt zo relaxt, gewoon na een gamesessie controller weer op de dock om te laden. Opgeruimd en ze worden opgeladen.
Is er trouwens iets bekend over een officiële transparante dualsense?
Is er trouwens iets bekend over een officiële transparante dualsense?
niks fijner dan een AAA-spel kopen na 1,5 jaar met alle problemen eruit gepatched en dan ook nog eens digitaal zonder disc voor maar €17,50. (AC Valhalla)
[ Voor 3% gewijzigd door Farabi op 06-05-2023 14:08 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |