Nog nooit meegemaakt.Kenny_026 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:25:
Ik moet de tijd opvullen tot diablo. Dus dacht ik ga maar eens No Mans Sky spelen. Hetzelfde probleem als the Witcher. Console uit alsof de stroom eruit vliegt. Meer mensen last van?
Digital only gamen is een pak duurder. Ik zou voor de fysieke PS5 gaan. Op BOL komen vaak mooie God Of War bundels voorbij. Heb je meteen 1 van de beste exclusives te pakken.Darks schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 13:16:
Hier zit nog iemand te azen op een PS5. Al jaren Xbox-gamer, in het bezit van een series X waar ik mij wel mee vermaak maar ik mis wel wat vernieuwend aanbod. De hele PS catalogus is wel impressionant. Dus misschien mag er binnenkort wel een consolebroertje bij.
Ik vind de Digital edition wel veel slanker dan de gewone unit. Maar de prijzen van de PS store lijken me wel aan de hoge kant. Zijn er daar ook soms koopjes te doen of ben ik beter af met fysieke schijfjes?
Of nog even de kat uit de boom kijken tot er een slim op de markt komt..
Astros Playroom staat voor geinstalleerd en is briljant. Als je de haptic feedback vet vindt is Returnal ook zeker een aanrader. Geen game naast Astro die er zo goed gebruik van maakt als Returnal. Super indrukwekkend.
Als je games digitaal hebt gekocht op de ps5 kan je deze dan ook downloaden gratis op je ps4? Oftewel is er dan bij je aankoop ook gratis ps4 versie inbegrepen? Het gaat om God of War Ragnarok en Horizon.
Doorgaans bevat de digitale PS5 editie ook een licentie voor de PS4 versie maar dat verschilt per game en per uitvoering. Ik geloof dat de digitale PS5 editie van God of War ragnarok en Horizon FW ook de PS4 versies bevatten.elaho schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 14:40:
Als je games digitaal hebt gekocht op de ps5 kan je deze dan ook downloaden gratis op je ps4? Oftewel is er dan bij je aankoop ook gratis ps4 versie inbegrepen? Het gaat om God of War Ragnarok en Horizon.
Je kan het eventueel controleren in jouw game library door te kijken welke platform symbolen getoond worden bij een game of door simpelweg te filteren op platform.
Oké bedankt! Dat zal ik even doen.Caayn schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 15:11:
[...]
Doorgaans bevat de digitale PS5 editie ook een licentie voor de PS4 versie maar dat verschilt per game en per uitvoering. Ik geloof dat de digitale PS5 editie van God of War ragnarok en Horizon FW ook de PS4 versies bevatten.
Je kan het eventueel controleren in jouw game library door te kijken welke platform symbolen getoond worden bij een game of door simpelweg te filteren op platform.
Ik kocht van iemand de GoW code over die hem dus uit een ps5 bundel had, maar die is ps5 only.
Ik denk dat als je gewoon in de store voor de ps5 versie betaald je wel ook de ps4 versie inbegrepen hebt.
Ik denk dat als je gewoon in de store voor de ps5 versie betaald je wel ook de ps4 versie inbegrepen hebt.
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Ah oké, ik heb ze beide uit een bundel.☺️psych schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 16:03:
Ik kocht van iemand de GoW code over die hem dus uit een ps5 bundel had, maar die is ps5 only.
Die details. Holy! Mn screenshots uit Horizon FW, Burning Shores. Zo benieuwd naar hoe games er uit gaan zien tegen het einde van deze generatie Playstation
:strip_exif()/f/image/TW8YbmRGMI0mSyrUGFRuV8Rj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/TW8YbmRGMI0mSyrUGFRuV8Rj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/VHmXmEqUxZmLwQgOVM6e0JAp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 5% gewijzigd door Jasphur op 06-05-2023 18:31 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Verwijderd
Ik zit nog te twijfelen om Burning Shores te halen. Ik ga nu even een walkthrough ervan kijken.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 22:01
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Kan hem aanraden, nieuw (relatief klein) eiland om te verkennen met een toffe main quest en epische eind battle.Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 18:27:
Ik zit nog te twijfelen om Burning Shores te halen. Ik ga nu even een walkthrough ervan kijken.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Gisteren laat wat Chivalry II geprobeerd. Je moet wel redelijk fris zitten voor die tutorial. Niet zo simpel die tutorial, veel mechanics, veel mogelijkheden, en veel informatie om in je op te nemen. Volgens mij is het wel redelijk diep qua gameplay en mechanics. Zal het later nog wel eens proberen, maar dan wel goed uitgeslapen.
Volgens mij is het echt zo'n game die me wel bevalt. Online veel 'duw en trek werk', en goede melee mechanics
Volgens mij is het echt zo'n game die me wel bevalt. Online veel 'duw en trek werk', en goede melee mechanics
- Chaoss
Kena uitgespeeld, tof verhaal, cutscenes zijn ook top je merkt aan alles dat hier een animatie studio achter zit.
Daarna begonnen met Wolfenstein.shadow of de Colossus, had het vorige deel ook gespeeld via PS+ dus dan deze ook maar even, gaan volgens mij ook niet zoveel uur in zitten. Tis een budget game maar het knalt wel weg.
Daarna begonnen met Wolfenstein.shadow of de Colossus, had het vorige deel ook gespeeld via PS+ dus dan deze ook maar even, gaan volgens mij ook niet zoveel uur in zitten. Tis een budget game maar het knalt wel weg.
Ben ik nou veels te kritisch of speelt Star Wars Jedi: Survivor vaak zelfs in performance mode bar slecht? Grafisch ook niet echt de mooiste. Mag EA en Respawn wel een voorbeeld nemen aan hoe Guerilla het doet met Horizon.
Tot nu toe prima vervolg op Fallen Order. Maar ik irriteer mij nog steeds aan de map design en de holo map. Vaak rete onduidelijk waar ik heen moet. Al goed, vermaak me vooralsnog.
Tot nu toe prima vervolg op Fallen Order. Maar ik irriteer mij nog steeds aan de map design en de holo map. Vaak rete onduidelijk waar ik heen moet. Al goed, vermaak me vooralsnog.
Verwijderd
Tip: zet in de settings 'navigation assist' aan. Dan verschijnt op de holomap de kortste route naar de main quest.Lashrom schreef op zondag 7 mei 2023 @ 03:12:
Ben ik nou veels te kritisch of speelt Star Wars Jedi: Survivor vaak zelfs in performance mode bar slecht? Grafisch ook niet echt de mooiste. Mag EA en Respawn wel een voorbeeld nemen aan hoe Guerilla het doet met Horizon.
Heb hetzelfde met de performance mode, ik wacht op een volgende patch.Lashrom schreef op zondag 7 mei 2023 @ 03:12:
Verwijderd
Ik heb de walkthrough gekeken en het leek mij meer van hetzelfde. Mijn zin om te gamen is deze week wat minder geworden. Geen game interesseert mij meer en ik hoop dat daar binnenkort verandering in komt.Chaoss schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 19:07:
[...]
Kan hem aanraden, nieuw (relatief klein) eiland om te verkennen met een toffe main quest en epische eind battle.
Ik heb de PS5 sinds begin dit jaar en heb al een stuk of 10 spellen erop uitgespeeld.
- Chaoss
Oh dat klopt zeker, alleen een nieuw eiland, nieuw wapen en nieuwe mount, gameplay is verder hetzelfde.Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:31:
[...]
Ik heb de walkthrough gekeken en het leek mij meer van hetzelfde.
Zelf heb Forbidden West bij release gekocht en uitgespeeld dus zat er flinke tijd tussen de uitbreiding.
Verwijderd
Soms heb je dat even en dat is prima. Lekker even iets anders doen en je wordt vanzelf weer enthousiast over een nieuwe of bestaande game. Heb dit zelf zo vaak gehad.Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:31:
[...]
Ik heb de walkthrough gekeken en het leek mij meer van hetzelfde. Mijn zin om te gamen is deze week wat minder geworden. Geen game interesseert mij meer en ik hoop dat daar binnenkort verandering in komt.
Ik heb de PS5 sinds begin dit jaar en heb al een stuk of 10 spellen erop uitgespeeld.
offtopic:
Stomste wat ik gedaan heb in zo'n 'even niet'-periode is de console verkopen.
Dat doe ik dus niet meer. Zie dat overigens hier ook best vaak op GoT. Posts waarin iemand bijvoorbeeld zegt 'ik had mijn PS5/XSX/Switch verkocht, maar wilde nu toch game ABC en XYZ spelen dus weer gekocht."
Stomste wat ik gedaan heb in zo'n 'even niet'-periode is de console verkopen.
- Chaoss
Ja mijn PS5 staat ook wel eens 1-2 weken niet aan, vaak als er een nieuw serie oid is die ik wil benchen
Sinds kort heb ik dat de Sony DualSense controller niet meer in game werkt, maar wel in het menu. Al van alles geprobeerd, Bluetooth uit, controller verwijderen. Met de kabel doet hij het wel, alleen Bluetooth en in game niet. Iemand hier dit ook al eens gehad?
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:38:
[...]
offtopic:
Stomste wat ik gedaan heb in zo'n 'even niet'-periode is de console verkopen.Dat doe ik dus niet meer. Zie dat overigens hier ook best vaak op GoT. Posts waarin iemand bijvoorbeeld zegt 'ik had mijn PS5/XSX/Switch verkocht, maar wilde nu toch game ABC en XYZ spelen dus weer gekocht."

Het is wel zo ik leen de PS5 van mijn vader als ik echt een game wil spelen, en dat heb ik afgelopen weekend gedaan. Totdat ik zag dat Jedi Survivor nog wat patches nodig heeft om het deftig te willen spelen. Dan keek ik naar de PS Plus Extra library (die overigens erg goede games bevat) en dan zit ik nog voor 30min te scrollen en denk ik van: "meh". *Zet console uit*
Al een paar maanden geen games meer aangeraakt en nu ik de kans heb, heb ik er niet veel meer zin in. It is what it is, en misschien een teken dat ik verder moet kijken qua hobby.
Momenteel vermaak ik mij uitstekend met Dead Island 2. Echt verrassend leuk!Verwijderd schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:31:
[...]
Ik heb de walkthrough gekeken en het leek mij meer van hetzelfde. Mijn zin om te gamen is deze week wat minder geworden. Geen game interesseert mij meer en ik hoop dat daar binnenkort verandering in komt.
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Vind eigenlijk het verhaal van de uitbreiding het sterkst. Alleen daarom zou ik DLC aankoop al aanradenChaoss schreef op zondag 7 mei 2023 @ 13:35:
[...]
Oh dat klopt zeker, alleen een nieuw eiland, nieuw wapen en nieuwe mount, gameplay is verder hetzelfde.
Zelf heb Forbidden West bij release gekocht en uitgespeeld dus zat er flinke tijd tussen de uitbreiding.
[ Voor 4% gewijzigd door Jasphur op 08-05-2023 12:50 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
jammer dat de gesprekken over een spel niet in hun eigen topic doorgaan. ik lees graag mee. maar de posts worden nu gesplit in 2 topics. ik maak me er ook weleens schuldig aan niet daarvan. probeer ik minder te doen iig.
[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 08-05-2023 16:59 ]
Ook geprobeert de controller te resetten? Ergens aan de onderkant moet een klein gaatje zitten met een knopje erachter die je even een paar seconden ingedrukt moet houden.Jumpman schreef op maandag 8 mei 2023 @ 08:09:
Sinds kort heb ik dat de Sony DualSense controller niet meer in game werkt, maar wel in het menu. Al van alles geprobeerd, Bluetooth uit, controller verwijderen. Met de kabel doet hij het wel, alleen Bluetooth en in game niet. Iemand hier dit ook al eens gehad?
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Verwijderd
Even de walkthrough gekeken, maar dat lijkt mij ook niks. Bedankt voor de tip.Hulleman schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:21:
[...]
Momenteel vermaak ik mij uitstekend met Dead Island 2. Echt verrassend leuk!
Klopt, bedankt.Kalder schreef op maandag 8 mei 2023 @ 17:27:
[...]
Ook geprobeert de controller te resetten? Ergens aan de onderkant moet een klein gaatje zitten met een knopje erachter die je even een paar seconden ingedrukt moet houden.
Vanmiddag maar reparatieverzoek aangemaakt.
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Eergisteren was ik wat door de Store aan het bladeren om wat inspiratie op te doen voor games. Kwam toen Space Engineers tegen welke op de pc eigenlijk goed is ontvangen door zowat iedereen. Na wat kijken van filmpjes etc toch maar besloten deze aan te schaffen. De game komt komende donderdag uit en als je hem nu koopt krijg je de laatste DLC er gratis bij.
Prijskaartje vond ik laag waardoor deze me heeft overgehaald om hem aan te schaffen (16.99€).
Prijskaartje vond ik laag waardoor deze me heeft overgehaald om hem aan te schaffen (16.99€).
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ik weet niet of dit hét topic is voor deze vraag, maar ik ben op zoek naar een volgende game om me in vast te bijten. Nu is mijn oog gevallen op Persona 5. Redelijk geprijsd, heel veel uur gameplay, superhoge review-cijfers. Maar... ik twijfel of ik het genre ga trekken. JRPG. Hmmkay. Ik ben geen kenner op dit vlak, heb al verschillende (gameplay) reviews gezien en kan me voorstellen dat zeker het niet-battle gedeelte wat "apart" is voor West-Europeanen ofzo? Járen geleden heb ik me wel gruwelijk goed vermaakt met Final Fantasy 7, maar dat was ook mijn enige JRPG-ervaring (tenminste, ís FF7 ook een échte JRPG?). Eigenlijk speel ik verder wel alles wat los en vast zit, maar ook als ik de lijstjes met "Beste JRPG's" Google vind ik allemaal games waar ik altijd een beetje bang omheen loop ofzo.
Heeft iemand ervaring met de "stap naar JRPG"?
(ik zie nu trouwens ook dat Live a Live een voorbeeld kan zijn... dat spreek me qua filmpjes/beeldmateriaal nog meer aan, maar kennelijk wordt die minder gewaardeerd dan Persona 5)
(ik zie nu trouwens ook dat Live a Live een voorbeeld kan zijn... dat spreek me qua filmpjes/beeldmateriaal nog meer aan, maar kennelijk wordt die minder gewaardeerd dan Persona 5)
[ Voor 9% gewijzigd door spaceboy op 09-05-2023 09:28 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Als je nu al twijfelt zou ik het niet doen. Ik trek JPRG en manga/anime totaal niet. En ik besef dat ik het nooit zal trekken, hoe vaak je ook probeert om erin te komen. Vooral die 13 in een dozijn pulp (1013 in een dozijn) wat je op een site als wcofun kan vinden.spaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:25:
Dingen als Akira en neon genesis lukt me wel nog, maar dat is niet te vergelijken.
Het meeste is ultra cringe allemaal.
Nu goed, persona 5 zal wel erg vaak in een sale aangeboden worden, want de game is best al oud. Dus dan koop je het, en dan weet je het definitief. Best case, je ontdekt dat je het genre wel aan kan, en je speelt een zeer goede game in het genre. Worst case betaal je 20 euro leergeld en weet je definitief voor je verdere game leven dat je dit soort games volledig kan overslaan. Deze zekerheid en 'besparing op lange termijn' is ook best die 20 euro waard.
Ik doe het ook vaak met bepaalde genres. Je koopt er 1 of 2 in een sale, en dan weet je het, en dan kan je dat hoofdstuk ook gewoon afsluiten zonder verdere twijfel.
@spaceboy Je zou eens naar Dragon Quest 11 kunnen kijken. Een van de beste JRPGs van de afgelopen jaren wat mij betreft. Blijft ook trouw aan de roots van de serie, dus het is een heerlijke old school JRPG. Is wel een lange game, dus je bent er maar zo 80 - 100 uur aan kwijt.
En als je de S-versie van de game hebt kun je er ook nog kiezen voor de 2d mode, waarbij je de game in 16 bit speelt.
Als de stijl van Live a Live je aanspreekt kun je ook nog naar Octopath Traveler 2 kijken.
En als je de S-versie van de game hebt kun je er ook nog kiezen voor de 2d mode, waarbij je de game in 16 bit speelt.
Als de stijl van Live a Live je aanspreekt kun je ook nog naar Octopath Traveler 2 kijken.
[ Voor 10% gewijzigd door Raem op 09-05-2023 09:52 ]
Van Live a Live is ook een demo beschikbaar, om te proberen of het je bevalt. Is sowieso een minder grote time sink dan P5.spaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:25:
Ja, ik. Begonnen met gewone RPG's, uiteindelijk JRPG's gaan spelen. Groot fan inmiddels.spaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:25:
Ik weet niet of dit hét topic is voor deze vraag, maar ik ben op zoek naar een volgende game om me in vast te bijten. Nu is mijn oog gevallen op Persona 5. Redelijk geprijsd, heel veel uur gameplay, superhoge review-cijfers. Maar... ik twijfel of ik het genre ga trekken. JRPG. Hmmkay. Ik ben geen kenner op dit vlak, heb al verschillende (gameplay) reviews gezien en kan me voorstellen dat zeker het niet-battle gedeelte wat "apart" is voor West-Europeanen ofzo? Járen geleden heb ik me wel gruwelijk goed vermaakt met Final Fantasy 7, maar dat was ook mijn enige JRPG-ervaring (tenminste, ís FF7 ook een échte JRPG?). Eigenlijk speel ik verder wel alles wat los en vast zit, maar ook als ik de lijstjes met "Beste JRPG's" Google vind ik allemaal games waar ik altijd een beetje bang omheen loop ofzo.![]()
Als je een goeie instap JRPG zoekt is Dragon Quest XI een aanrader. Begint niet al te lastig, leuk verhaal en ook wel toffe soundtrack.
Persona is fantastisch maar het duurt echt een tijdje voordat je echt kan spelenspelen. Het is een game boordevol dialoog.
Live A Live was tof, maar wel een remake van een wat oudere game
De meeste JRPG's zijn ook totaal niet cringe imo, dat hoor je toch vaker als argument van mensen die weleens wat gameplay trailers ed voorbij zien komen maar zelf nog nooit een JRPG langer dan een uur of wat hebben uitgeprobeerd. Maar de definitie van cringe is voor ieder anders; Ik vond die dialogen in Days Gone bv ultracringe maar die in Persona niet.
Als je de mafheid in FF 7 kon waarderen denk ik dat je niet snel raar opkijkt in de meeste andere JRPG's.
Bij twijfel niet doen is altijd slecht advies als het op games aankomt, want dan treedt je never nooit buiten je comfortzone en mis je een hoop potentiële topgames.
[ Voor 15% gewijzigd door Timothy3000 op 09-05-2023 12:35 ]
Ik ben ooit random in Persona 5 gedoken (nouja, ook wel vanwege de hoge scores en het feit dat ik graag buiten mijn comfortzone treed) en dat bleek een hele goede match. Terwijl ik mij zelf altijd voorhield niet van jRPG te zijn, laat staan van turnbased-combat. En toch ging ik er erg lekker op, vanwege de toffe artstyle en verslavende gameplay. Wel even doorbijten in het begin...spaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:25:
Ik weet niet of dit hét topic is voor deze vraag, maar ik ben op zoek naar een volgende game om me in vast te bijten. Nu is mijn oog gevallen op Persona 5. Redelijk geprijsd, heel veel uur gameplay, superhoge review-cijfers. Maar... ik twijfel of ik het genre ga trekken. JRPG. Hmmkay. Ik ben geen kenner op dit vlak, heb al verschillende (gameplay) reviews gezien en kan me voorstellen dat zeker het niet-battle gedeelte wat "apart" is voor West-Europeanen ofzo? Járen geleden heb ik me wel gruwelijk goed vermaakt met Final Fantasy 7, maar dat was ook mijn enige JRPG-ervaring (tenminste, ís FF7 ook een échte JRPG?). Eigenlijk speel ik verder wel alles wat los en vast zit, maar ook als ik de lijstjes met "Beste JRPG's" Google vind ik allemaal games waar ik altijd een beetje bang omheen loop ofzo.![]()
Maar ook dit is wat zonde, en niet helemaal waar, want de ene JRPG is de andere niet. Een Persona is zowel in stijl als gameplay niet te vergelijken met een Octopath Traveler, en een Dragon Quest niet volledig met een Bravely Default of Yakuza 7.Amos_x schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 09:34:
[...]
Worst case betaal je 20 euro leergeld en weet je definitief voor je verdere game leven dat je dit soort games volledig kan overslaan.
Mocht je Persona uitproberen en niet leuk vinden, schrijf dan niet meteen het hele genre af. Wellicht vindt je Dragon Quest of Live a Live wel leuk.
Wow, wat een goeie reacties allemaal. Nu zit ik wel zwaar in dubio, als ik het goed samenvat:
- Sowieso JRPG proberen.
- Persona 5 is misschien wel de beste, maar lastig om in te komen.
- Live a Live is leuk maar wel gedateerde game.
- Octopath Traveler 2 is ook leuk, maar misschien ook hogere learning curve (volgens reviews).
- Legend of Heroes: Trails From Zero is een mooie instapper (maar ik lees wel dat het heel erg veel story is, dat schrikt mij wel af).
- Dragon Quest 11 is ook een mooi begin.
[ Voor 7% gewijzigd door spaceboy op 09-05-2023 13:21 ]
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Volgens mij had Dragon Quest 11 ook een demo. Dus die zou je ook nog eerst kunnen proberen.spaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:12:
Wow, wat een goeie reacties allemaal. Nu zit ik wel zwaar in dubio, als ik het goed samenvat:Alle games zijn nu enigszins in de aanbieding op PSN en alle games krijgen een 8 of hoger op Metacritic. Kortom: lastig lastig. Misschien moet ik maar 's met Dragon Quest beginnen... Thanks voor al het advies.
- Sowieso JRPG proberen.
- Octopath Traveler 2 is ook leuk, maar misschien ook hogere learning curve (volgens reviews).
- Legend of Heroes: Trails From Zero is een mooie instapper (maar ik lees wel dat het heel erg veel story is, dat schrikt mij wel af).
Voor de rest kan ik alleen maar hetzelfde als de rest zeggen. Het genre leuk vinden blijft een kwestie van smaak. En binnen het (j)RPG genre heb je nog heel veel varianten.
Zelf speel ik ook heel veel JRPG's en Persona 5 is zeker 1 van mijn favorieten.
Maar zie het ook als bijvoorbeeld het FPS (shooter) genre. De een vindt er niets aan. De ander prijst Call of Duty de hemel in. En weer iemand anders speelt alleen maar Fortnite of Doom.
Alle 3 zijn shooters maar compleet anders.
Dragon Quest en Octopath hebben demo's waarvan je save meegaat naar de volledige game.spaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:12:
Wow, wat een goeie reacties allemaal. Nu zit ik wel zwaar in dubio, als ik het goed samenvat:Alle games zijn nu enigszins in de aanbieding op PSN en alle games krijgen een 8 of hoger op Metacritic. Kortom: lastig lastig. Misschien moet ik maar 's met Dragon Quest beginnen... Thanks voor al het advies.
- Sowieso JRPG proberen.
Als veel story je afschrikt gaat Persona vermoedelijk ook niet je ding zijn - Die game heeft echt gigantisch veel dialoog.
Tales of Arise is wellicht ook een goede instapper. Heeft ook een demo volgens mij.
De beste vraag is eigenlijk: Wat zoek je in een JRPG? Vind je vooral de combat tof? En zo ja, turnbased of real time? Welke artstyle spreekt je het meest aan?
Als je die vragen hier of in PM kan beantwoorden kom ik wel met een mooi toegankelijk lijstje instapJRPG's. Wees gewaarschuwd, voor je het weet ben je al je vrije tijd kwijt.
Dat is een goeie vraag. Ik vind vooral de (liefst turnbased, ben al een ouwe man)Timothy3000 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:40:
[...]
...
De beste vraag is eigenlijk: Wat zoek je in een JRPG? Vind je vooral de combat tof? En zo ja, turnbased of real time? Welke artstyle spreekt je het meest aan?
...
Art style: op zich spreekt de 2D artstyle mij wel aan, maar hoe Final Fantasy 7 speelde vond ik ook helemaal prima.
Kortom:
- turnbased
- wel wat story, maar niet over de top en de hele avond dialogen lezen
- 2D of 3D
Ik zal vanavond eens wat demo's gaan proberen van die games. En ik denk -inderdaad- dat ik Persona 5 in elk geval voorlopig alvast in de ijskast zet: too much for now.
Vond juist het begin van Persona5 nog wel aardig. Toen ik ineens moest gaan vechten in een een of ander kasteel raakte ik de kluts kwijt; geen spel voor mijspaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:12:
- Sowieso JRPG proberen.
Ik denk dat je dan inderdaad het beste met Dragon Quest of Tales of Arise (al is die niet turnbased) kan starten!spaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 13:52:
[...]
Dat is een goeie vraag. Ik vind vooral de (liefst turnbased, ben al een ouwe man)combat tof. Er mag ook best wat story inzitten, maar ik heb wel gewone RPG's gespeeld (Baldur's Gate, Divinity 2), die vond ik ook erg gaaf, maar op een gegeven moment ben ik wel klaar met de "lore" en lees ik niet het miljoenste boek in de bibliotheek met leuke funfacts over de spelwereld. Wat dat betreft vond ik Lands of Lore en Eye of the Beholder (ja, ik zei al dat ik oud was)
ook wel gaaf, daar ging het meer over exploren, steeds iets sterker worden, backtracken, etc.
Art style: op zich spreekt de 2D artstyle mij wel aan, maar hoe Final Fantasy 7 speelde vond ik ook helemaal prima.
Kortom:
- turnbased
- wel wat story, maar niet over de top en de hele avond dialogen lezen
- 2D of 3D
Ik zal vanavond eens wat demo's gaan proberen van die games. En ik denk -inderdaad- dat ik Persona 5 in elk geval voorlopig alvast in de ijskast zet: too much for now.
Thanks! Ik ga een poging doen en zal hier mijn eerste stapjes in JRPG-land delen voor wie eenzelfde brute move overweegt.Timothy3000 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:22:
[...]
Ik denk dat je dan inderdaad het beste met Dragon Quest of Tales of Arise (al is die niet turnbased) kan starten!
Guerrilla bestaat 20 jaar. Leuk artikel over onze Amsterdamse vrinden: https://blog.playstation....-of-a-playstation-studio/
Niet slecht voor een franchise van 7 jaar oud. Ik denk dat we Killzone of een nieuwe IP niet voor het einde van deze generatie gaan zien. Zeker niet met de Netflix show in het vooruitzicht. Hopelijk haalt die hetzelfde hoge niveau als de TLOU show maar dat lijkt me wel een flinke uitdaging.As of April 16, 2023, the Horizon franchise has sold through more than 32.7 million units worldwide, of which Horizon Forbidden West has sold through over 8.4 million units. Millions more around the world have discovered Horizon thanks to PlayStation’s subscription services and initiatives, including PlayStation Plus, and Play at Home. All told, it’s a milestone we never imagined possible twenty years ago when we first started making games.
Dat begint al na een uur of 1,5.edwinvdteems schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 14:20:
[...]
Vond juist het begin van Persona5 nog wel aardig. Toen ik ineens moest gaan vechten in een een of ander kasteel raakte ik de kluts kwijt; geen spel voor mij
Dan heb je heeeeel veel dialoog doorgedrukt. 
Tijd terug dat ik hem speelde dus wellicht heb ik het mis maar het duurde best even tot die eerste dungeon.
Edit: Nee je hebt gelijk inderdaad, iets van 2u, maar dan zit je nog wel in de tutorialphase van de dungeon.
Tijd terug dat ik hem speelde dus wellicht heb ik het mis maar het duurde best even tot die eerste dungeon.
Edit: Nee je hebt gelijk inderdaad, iets van 2u, maar dan zit je nog wel in de tutorialphase van de dungeon.
[ Voor 80% gewijzigd door Timothy3000 op 09-05-2023 15:20 ]
Persoonlijk als oldskool jrpg liefhebber (alle FF's sinds deel 6, Chrono trigger, Suikoden, recenter Ni No Kuni 1 en 2 om wat random favorieten te noemen) vond ik Dragon Quest echt niks..saai, vooral de muziek irritant etc
Ik kijk wel uit naar Sea of Stars. En eigenlijk moet ik Persona 5 ook eens proberen

Ik kijk wel uit naar Sea of Stars. En eigenlijk moet ik Persona 5 ook eens proberen
Wat vond je er naast de muziek niet leuk aan?
Volgens mij is het een vrij controversiële mening maar ik vond Ni No Kuni 1 echt niks. Prachtige artstyle maar buiten dat veel te kinderlijk en vooral veel en veel te traag. Halverwege verkocht.
Deel 2 daarentegen.... meesterwerkje haha.
Volgens mij is het een vrij controversiële mening maar ik vond Ni No Kuni 1 echt niks. Prachtige artstyle maar buiten dat veel te kinderlijk en vooral veel en veel te traag. Halverwege verkocht.
Lastig uit te leggen, de wereld niet zo bijzonder, het battlesystem met de enemies voor je. En muziek telt voor mij persoonlijk altijd zwaar. Dat geeft een vibe (vooral FFVII vind ik zelf daarom erg bijzonder, Nier Automata gaf ook echt een bepaald gevoel).Timothy3000 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:21:
Wat vond je er naast de muziek niet leuk aan?
Haha ja Ni No Kuni 1 word beter beoordeeld, het verhaal leek op het eerste oog mss kinderlijk maar damn...dat verhaal had echt een zwaar thema. Deel 2 vond ik als game leuker maar verhaal was iets minder en de game was te makkelijk. Maar beide zijn sws erg fijne games.
Nier Automata is ook oprecht 1 van de beste JRPGs ooit gemaakt imo. Meesterwerk.
Ondertussen heb ik een klein half uurtje van de demo Dragon Quest 11 gespeeld. Ik weet niet in hoeverre dat representatief is, ik heb de ceremonie boven Cobbelstone Tor afgerond. Wat mij opvalt:

- Muziek (tijdens battle) is best eentonig (maar goed, ik heb in totaal nog geen 10 battles gedaan).
- Tegenstanders zien er wel heel eh... tja... knullig uit.
- Tijdens battles kun je rondlopen, maar dat lijkt geen effect te hebben op de turnbased acties van tegenstanders, voelt beetje typisch.
Een JRPG moet je echt wel een paar uur geven voordat je hem echt kan beoordelen imo. Je zit nog maar net in de tutorial.
Welke versie is de demo? In de eerste release van DQ11 is alle muziek midi. Pas met de S-release hebben ze de composer zover gekregen dat ze de orchestra versie konden gebruiken.spaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:18:
Ondertussen heb ik een klein half uurtje van de demo Dragon Quest 11 gespeeld. Ik weet niet in hoeverre dat representatief is, ik heb de ceremonie boven Cobbelstone Tor afgerond. Wat mij opvalt:
[Afbeelding]Nu lijk ik een oude zeur waarschijnlijk die zich baseert op 20 minuutjes gameplay, dus ik hoor graag of ik toch moet doorzetten. Ik vind de sfeer (demo is trouwens alleen 3D dus ik kan 2D niet testen) wel weer prima, dat trek ik wel. Het verhaal lijkt ook mee te vallen, dus ook daar geen klachten. Maar ik weet niet... lastig lastig...
- Muziek (tijdens battle) is best eentonig (maar goed, ik heb in totaal nog geen 10 battles gedaan).
- Tijdens battles kun je rondlopen, maar dat lijkt geen effect te hebben op de turnbased acties van tegenstanders, voelt beetje typisch.
Ok ok. Ik zal het doen! Promised. Wordt vervolgd.Timothy3000 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:27:
Een JRPG moet je echt wel een paar uur geven voordat je hem echt kan beoordelen imo. Je zit nog maar net in de tutorial.
Het is trouwens wel de S-versie (en de muziek is echt prima, inderdaad orchestra-stuff).
Hij kwam hier al even voorbij, maar kijk ook eens naar Yakuza: Like a Dragon als je dat niet al gedaan hebt. Turn based combat, een (imho) fantastisch verhaal en daaromheen veel hilarische content met een fantastische cast van personages. Het was mijn eerste Yakuza game (uitstekend te volgen zonder voorkennis) en hoogtepunt van de afgelopen gamejaren. Inmiddels ben ik 3,5 Yakuza game verderspaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:37:
[...]
Ok ok. Ik zal het doen! Promised. Wordt vervolgd.
Het is trouwens wel de S-versie (en de muziek is echt prima, inderdaad orchestra-stuff).
Fantastische game maar wel 1 met echt gigantisch veel cutscenes. Dus niet heel geschikt voor spelers die niet van story houden.easygoingfox schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 20:58:
[...]
Hij kwam hier al even voorbij, maar kijk ook eens naar Yakuza: Like a Dragon als je dat niet al gedaan hebt. Turn based combat, een (imho) fantastisch verhaal en daaromheen veel hilarische content met een fantastische cast van personages. Het was mijn eerste Yakuza game (uitstekend te volgen zonder voorkennis) en hoogtepunt van de afgelopen gamejaren. Inmiddels ben ik 3,5 Yakuza game verder
Zo, ik ben een kleine 2 uur verder (heb Dragon Quest maar gewoon aangeschaft) en ik moet zeggen... Ook al is het nog wat vroeg, it grows on me. De stijl moet je even aan wennen, maar het speelt eigenlijk best lekker weg. En ook al is het verhaal (van klein jochie naar De Verlosser) misschien wat standaard, het pakt me wel. En die muziek is eigenlijk best tof.Timothy3000 schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:27:
Ben benieuwd of ik nu ook echt óm ben, dat gaat de komende weken blijken. Gelukkig is er zo te lezen best wat aanbod in dit genre.
Mooi om te lezen, het is ook iets persoonlijks
Ik mis zelf wel wat nieuws in het genre van echt AAA kwaliteit, FFVII Remake vind ik echt helemaal geweldig en ik kijk echt uit naar FFXVI. Maar ik mis wel het relaxte van turnbased en de varianten er op.
Fijne games om te spelen.
.
[ Voor 99% gewijzigd door Mutatie op 09-05-2023 23:11 ]
Verplaatst naar S_Chief in "[PS5] Problemen en garantie-afhandelingen"
[ Voor 92% gewijzigd door S_Chief op 09-05-2023 23:39 ]
Verwijderd
Het is dat Xenoblade Chronicles niet op de PS5 is, anders zou die serie je denk ik wel liggen. Super serieus en diep verhaal wat als een soort van ui-ringen steeds dieper en dieper gaat.spaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 21:20:
[...]
Zo, ik ben een kleine 2 uur verder (heb Dragon Quest maar gewoon aangeschaft) en ik moet zeggen... Ook al is het nog wat vroeg, it grows on me. De stijl moet je even aan wennen, maar het speelt eigenlijk best lekker weg. En ook al is het verhaal (van klein jochie naar De Verlosser) misschien wat standaard, het pakt me wel. En die muziek is eigenlijk best tof.
Ben benieuwd of ik nu ook echt óm ben, dat gaat de komende weken blijken. Gelukkig is er zo te lezen best wat aanbod in dit genre.
Tales of Arise is misschien ook een goede optie om eens te proberen, hoewel ik die game na Xenoblade Chronicles 3 eigenlijk niet meer kan aanzien (qua animatie werk valt Tales of Arise behoorlijk tegen).
FFXII is wat ouder, maar is echt aan te raden. Grafisch is het een behoorlijke stap terug wat je misschien gewend bent, maar het heeft een goed verhaal en een interessante gameplay loop.
En ten slotte zou ik Ni No Kuni (beide games zijn OK, maar deel 1 is een stuk beter en echt een klassieker) en Yakuza Like a Dragon willen aanraden. Vooral die laatste speelt lekker weg en is voor 90's kids heel herkenbaar.
The Last of Us HBO Serie actrice "Bella Ramsey", heeft reclame gedaan voor Gran Turismo 7 met Playstation VR2 
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Bella RamseyLinksquest schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 08:05:
The Last of Us HBO Serie actrice "Bella Learns", heeft reclame gedaan voor Gran Turismo 7 met Playstation VR2
[YouTube: Gran Turismo 7 - Bella Learns to Drive | PS VR2 Games]
Ja? Niet >9000?s0kkie schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 11:34:
Cringe level 9000
Klopt, my bad!!!!
- Chaoss
Ook weer een lekkere PS+ lineup komende maand:
The PlayStation Plus Game Catalog for May includes:
➕ Ratchet & Clank: Rift Apart
➕ Humanity
➕ Watch Dogs: Legion
➕ Dishonored 2
➕ Humanity
➕ Dishonored 2
Ben ook benieuwd naar Thymesia.Chaoss schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:39:
➕ Humanity
➕ Dishonored 2
Waar heb je dat vandaan?Chaoss schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 19:39:
➕ Humanity
➕ Dishonored 2
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
- Chaoss
— PlayStation (@PlayStation) 10 mei 2023
➕ Humanity
➕ Dishonored 2
… and more. The full lineup: https://t.co/nEq05h3FdB pic.twitter.com/R0eimXQrIT
Heb de game al hier fysiek liggen, dus laat maar komen deze mode
Aah, dit zijn de PS+ Extra en Premium games. Niet de gratis games voor volgende maand. Ik blijf die naamgeving bij Sony zo verwarrend vinden.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Verwijderd
Je moet even naar het linkje toe anders is het vrij onduidelijk inderdaad. Neemt niet weg dat het weer een heerlijke maand gaat worden.Tijntje schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 08:48:
[...]
Aah, dit zijn de PS+ Extra en Premium games. Niet de gratis games voor volgende maand. Ik blijf die naamgeving bij Sony zo verwarrend vinden.
Extra doet het echt goed momenteel.
Mijn ervaring met deze game (rond de 18 uur gespeeld).spaceboy schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 16:18:
[Afbeelding]Nu lijk ik een oude zeur waarschijnlijk die zich baseert op 20 minuutjes gameplay, dus ik hoor graag of ik toch moet doorzetten. Ik vind de sfeer (demo is trouwens alleen 3D dus ik kan 2D niet testen) wel weer prima, dat trek ik wel. Het verhaal lijkt ook mee te vallen, dus ook daar geen klachten. Maar ik weet niet... lastig lastig...
Verhaal is leuk, meeslepend en niet complex
Muziek enorm repetitief, steeds dezelfde deuntjes in de wereld en voor combat.
Niet echt supermoeilijk.... denk dat ik geen enkel keer ben gekilled tijdens de combat. Ook de sidequest zijn vrij makkelijk en je weet steeds waar je heen moet en wat je moet doen.
Grote wereld met leuke vijanden. Je speelt wel tegen 'monsters' maar deze zijn vrij kindvriendelijk :-) en zien er grappig uit.
Kortom erg grote JRPG welke vlot speelt maar echt enorm veel diepgang heeft dit spel voor de rest niet.
Heeft even geduurd maar hij is binnen, voor 114,95 + 9,90 een top deal! Ben benieuwd of dat nog goedkoper gaat worden komende tijd
Snelheid was 6499 dus qua firmware zit het wel goed verwacht ik
:strip_exif()/f/image/yigi8zsaejNRkEGvTR3HuS9q.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 6% gewijzigd door Greatsword op 11-05-2023 12:42 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
De firmware versie zou op de doos moeten staan, je kunt altijd handmatig checken of dat de laatste firmware is, maar waarschijnlijk is het wel de laatste firmware.Greatsword schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:42:
Heeft even geduurd maar hij is binnen, voor 114,95 + 9,90 een top deal! Ben benieuwd of dat nog goedkoper gaat worden komende tijd![]()
[Afbeelding]
Interessant. Het voelt of ik het helemaal met je eens ben. Ik vind ook die "kindvriendelijke" monsters wel eh... tja... dat blijft wel 'n dingetje. Daarom hou ik misschien ook meer van Dark Souls en Bloodborne zeg maar. Maar toch, omdat het verhaal wat je zegt je wel vasthoudt, ben ik wel vast van plan om hem uit te spelen. Totdat Diablo 4 uit komt natuurlijkRebbelx schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:33:
[...]
Mijn ervaring met deze game (rond de 18 uur gespeeld).
Verhaal is leuk, meeslepend en niet complex
Muziek enorm repetitief, steeds dezelfde deuntjes in de wereld en voor combat.
Niet echt supermoeilijk.... denk dat ik geen enkel keer ben gekilled tijdens de combat. Ook de sidequest zijn vrij makkelijk en je weet steeds waar je heen moet en wat je moet doen.
Grote wereld met leuke vijanden. Je speelt wel tegen 'monsters' maar deze zijn vrij kindvriendelijk :-) en zien er grappig uit.
Kortom erg grote JRPG welke vlot speelt maar echt enorm veel diepgang heeft dit spel voor de rest niet.
Verwijderd
Ik heb deze SSD op het oog: uitvoering: Seagate FireCuda 530 (met heatsink) 2TB
Lijkt me een hele goede keus. Ik heb geen haast dus even wachten op een dikke deal.
Heeft iemand deze in zijn PS5 zitten?
Ik zie trouwens een groot verschil tussen de Total Bytes Written bij de 1TB en 2TB versie, vraag me af het wat uitmaakt na vele jaren in de praktijk.
Lijkt me een hele goede keus. Ik heb geen haast dus even wachten op een dikke deal.
Ik zie trouwens een groot verschil tussen de Total Bytes Written bij de 1TB en 2TB versie, vraag me af het wat uitmaakt na vele jaren in de praktijk.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2023 14:06 ]
over het algemeen is TBW 2x zo groot als de drive 2x zo groot is. Je kan een schijf maar x keer helemaal vol schrijven, dus size matters voor TBWVerwijderd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:03:
Verwijderd
Ah dus ik moet die lagere TBW van de grotere SSD versie niet letterlijk bekijken omdat je door het formaat er sowieso 2x "langer" mee doet. Kan ik dat zo zien?cold_as_ijs schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:18:
[...]
over het algemeen is TBW 2x zo groot als de drive 2x zo groot is. Je kan een schijf maar x keer helemaal vol schrijven, dus size matters voor TBW
Als de grotere drive een lagere TBW heeft dan is er iets fout. Als een 1 TB en 2 TB via hetzelfde proces worden gemaakt met dezelfde controller zou de 2 TB 2x zoveel TBW moeten hebben simpelweg omdat hij 2x zo groot is.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:20:
[...]
Ah dus ik moet die lagere TBW van de grotere SSD versie niet letterlijk bekijken omdat je door het formaat er sowieso 2x "langer" mee doet. Kan ik dat zo zien?
Verwijderd
Ik had het verkeerd gezien, bij de grotere staat inderdaad een hogere TBW bij kenmerken. My bad.cold_as_ijs schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 15:57:
[...]
Als de grotere drive een lagere TBW heeft dan is er iets fout. Als een 1 TB en 2 TB via hetzelfde proces worden gemaakt met dezelfde controller zou de 2 TB 2x zoveel TBW moeten hebben simpelweg omdat hij 2x zo groot is.

Dank u.
Die had ik ook op het oog totdat die van Samsung in de aanbieding kwam.Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:03:
Kwestie van (prijs) alerts instellen op de PW en Pepper
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Verwijderd
Dat begrijp ik, dat was wel een heel aantrekkelijke aanbieding.Greatsword schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:05:
[...]
Die had ik ook op het oog totdat die van Samsung in de aanbieding kwam.
Kwestie van (prijs) alerts instellen op de PW en Pepper
Prijs alert is ingesteld.
- Chaoss
Wolfenstein 2 ook alweer uitgespeeld, matigheid allom maar toch leuk om af en toe een hersenloos een game te spelen 
Nu door met Dirt en Immortals Fenix rising, druk met al die PS+ extra games
Nu door met Dirt en Immortals Fenix rising, druk met al die PS+ extra games
Verwijderd
Dit weekend begonnen met The Last of Us Part II. Zaterdagochtend eerst nog even Star Wars Jedi Survivor uitgespeeld. Beide vette games, maar eerstgenoemde loopt veel beter. De framerate is heerlijk stabiel op 60FPS en ondanks dat het een PS4 game is ziet het er echt verbluffend uit. Wow! In de huidige staat vind ik Star Wars Jedi Survivor veel minder mooi, ook al is dat dan een "next-gen game". En dan te bedenken dat ik voor Star Wars Jedi Survivor €65 heb neergelegd en voor TLOU part II een tientje nieuw!
Ik loop eigenlijk altijd achter met games. Omdat ik Jedi Fallen Order zo tof vond heb ik voor het eerst in jaren weer eens een game op release gekocht, maar dat is mij slecht bevallen. Ga weer lekker oudere games spelen die zich bewezen hebben. Misschien toch eens upgraden naar PS+ Extra voor Ratchet & Clank Rift Apart.
Ik loop eigenlijk altijd achter met games. Omdat ik Jedi Fallen Order zo tof vond heb ik voor het eerst in jaren weer eens een game op release gekocht, maar dat is mij slecht bevallen. Ga weer lekker oudere games spelen die zich bewezen hebben. Misschien toch eens upgraden naar PS+ Extra voor Ratchet & Clank Rift Apart.
Het is toch ook een PS5 game? Of multi generation game? In ieder geval heb je betere performance op de ps5 en wellicht ook gewoon betere graphics (al heb ik me er niet in verdiept)Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 12:59:
Dit weekend begonnen met The Last of Us Part II. Zaterdagochtend eerst nog even Star Wars Jedi Survivor uitgespeeld. Beide vette games, maar eerstgenoemde loopt veel beter. De framerate is heerlijk stabiel op 60FPS en ondanks dat het een PS4 game is ziet het er echt verbluffend uit. Wow! In de huidige staat vind ik Star Wars Jedi Survivor veel minder mooi, ook al is dat dan een "next-gen game". En dan te bedenken dat ik voor Star Wars Jedi Survivor €65 heb neergelegd en voor TLOU part II een tientje nieuw!![]()
Verwijderd
Ik heb een PS4 disc en ook een PS4-icoon bij de game in het dashboard. Wel is er volgens mij een specifieke PS5-update voor 60fps, maar dat maakt het nog geen native PS5 game.Kalder schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:04:
[...]
Het is toch ook een PS5 game? Of multi generation game? In ieder geval heb je betere performance op de ps5 en wellicht ook gewoon betere graphics (al heb ik me er niet in verdiept)
Tip: zet dat native game gedoe uit je hoofd... Zoveel voorbeelden van multi generation games die er op de laatste generatie er gewoon veel beter uit zien, en niet alleen 30 naar 60fps.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:05:
[...]
Ik heb een PS4 disc en ook een PS4-icoon bij de game in het dashboard. Wel is er volgens mij een specifieke PS5-update voor 60fps, maar dat maakt het nog geen native PS5 game.
En was er voor TLOU2 nog geen aparte PS5 versie dan? Dat zou me verbazen eigenlijk, maar heb het niet gecheckt.
[ Voor 13% gewijzigd door Kalder op 14-05-2023 13:17 ]
Verwijderd
Maar dat geldt niet voor TLOU Part II. Die heeft alleen een performanceboost gekregen op de PS5. Dus dan blijft mijn punt staan: ziet er geweldig uit voor een PS4(!) game.Kalder schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:07:
[...]
Tip: zet dat native game gedoe uit je hoofd... Zoveel voorbeelden van multi generation games die er op de laatste generatie er gewoon veel beter uit zien, en niet alleen 30 naar 60fps.
Ah, ik dacht dat er ondertussen ook wel een PS5 versie van zou zijn, maar als het de 4 versie in BC is dan zal er inderdaad weinig verschil zijn m.u.v. de performance boost.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2023 @ 13:10:
[...]
Maar dat geldt niet voor TLOU Part II. Die heeft alleen een performanceboost gekregen op de PS5. Dus dan blijft mijn punt staan: ziet er geweldig uit voor een PS4(!) game.
Dat was voor mij zo'n enorme tegenvallerChaoss schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:59:
Wolfenstein 2 ook alweer uitgespeeld, matigheid allom maar toch leuk om af en toe een hersenloos een game te spelen

Ik vond The New Order destijds echt geweldig, maar The New Colossus stond mij direct vanaf het begin al tegen. Whiny bitch Blaskowitz, stealth aanpak (hoewel al beperkt in deel 1) was hier gewoon geen realistische optie meer, level design was ruk, geen (degelijke) hit indicatie, enorme spikes in moeilijkheid her en der. Nee, ik vond het helemaal niks.
Vanwaar niet gaan voor de uitvoering: Kingston Fury Renegade SSD (heatsink) 2TB?Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:03:
Genoemde Seagate stond ook altijd hoog op mijn lijstje, puur omdat het toentertijd de snelste SSD was die in de PS5 past. Tot de Kingston langs kwam en qua snelheden er beter uit kwam dan de Seagate, ook nog voor minder euro's. Voor mij voelde het ook wat beter dat de Kingston minder lang op de markt / nieuwer is. Overigens niet te blind staren op de snelheden, veel van dit soor SSD's zijn sneller (qua specs) dan de PS5 aan kan.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Verwijderd
Wat is jullie visie op het zo goed mogelijk veilig stellen van je PS5 gamecollectie?
Ik heb de afgelopen decennia nauwelijks gegamed totdat ik het in 2019 opnieuw heb ontdekt. Vroeger was het simpel: mijn SNES en N64 cartridges en Gamecube discs bevatten de volledige game zonder noodzakelijke patches en die zijn nu nog gewoon speelbaar.
Nu koop ik PS5 discs maar als er al de volledige versie van de game opstaat dan is deze vaak veel minder goed tot praktisch onspeelbaar zonder patches. De storage van mijn PS5 is dus eigenlijk de drager van de door mij aangekochte software. Net als bij een digitale aankoop, dus de discs geven mijn inziens toch een soort schijngevoel van veiligheid. Want zonder de PlayStation store heb je soms gemankeerde of zelfs niet-werkende versies. Op het doosje van Star Wars Jedi Survivor staat zelfs download required.
Ik zit nu een beetje te twijfelen hoe hiermee te dealen. De makkelijkste manier is om het los te laten en te accepteren dat je aangekochte games uiteindelijk over misschien een jaar of 15-20(?) waardeloos zijn geworden. Het is dus eigenlijk meer een soort hele lange huur. Tegen die tijd zitten dit soort games misschien wel in een soort all-you-can-eat abonnement (PS+ extra). Toch is het wel een beetje zuur. Ben benieuwd of er hier mensen zijn die hier actief over nadenken en bijv. back-ups maken?
Ik heb de afgelopen decennia nauwelijks gegamed totdat ik het in 2019 opnieuw heb ontdekt. Vroeger was het simpel: mijn SNES en N64 cartridges en Gamecube discs bevatten de volledige game zonder noodzakelijke patches en die zijn nu nog gewoon speelbaar.
Nu koop ik PS5 discs maar als er al de volledige versie van de game opstaat dan is deze vaak veel minder goed tot praktisch onspeelbaar zonder patches. De storage van mijn PS5 is dus eigenlijk de drager van de door mij aangekochte software. Net als bij een digitale aankoop, dus de discs geven mijn inziens toch een soort schijngevoel van veiligheid. Want zonder de PlayStation store heb je soms gemankeerde of zelfs niet-werkende versies. Op het doosje van Star Wars Jedi Survivor staat zelfs download required.
Ik zit nu een beetje te twijfelen hoe hiermee te dealen. De makkelijkste manier is om het los te laten en te accepteren dat je aangekochte games uiteindelijk over misschien een jaar of 15-20(?) waardeloos zijn geworden. Het is dus eigenlijk meer een soort hele lange huur. Tegen die tijd zitten dit soort games misschien wel in een soort all-you-can-eat abonnement (PS+ extra). Toch is het wel een beetje zuur. Ben benieuwd of er hier mensen zijn die hier actief over nadenken en bijv. back-ups maken?
Maar waarom dan? Als je die game vers in een PS5 duwt dan download hij toch gewoon die patches?Verwijderd schreef op maandag 15 mei 2023 @ 12:30:
Wat is jullie visie op het zo goed mogelijk veilig stellen van je PS5 gamecollectie?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |