Ik heb het met Middle-earth: Shadow of War. Zijn er hier meer mensen die daar problemen mee hebben?Hann1BaL schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:25:
[...]
Ik ervaar weinig crashes, maar heb meerdere crashes met Miles Morales gehad. Dus dat ligt aan de game denk ik.
Ik snap niet wat je bedoelt ?
Uw controller op de foto, is toch een knappe (mooie) controller.
Ik heb er een extra dual sense bij, maar is het nog echt de bedoeling dat ik deze tweeee controller steeds handmatig als gast toevoeg? Kan deze controller niet gewoon standaard als tweede controller toegevoegd worden aan mijn PS account?
Vandaag nog gekocht! Via de officiële store voor de adviesprijs
https://direct.playstatio...-ragnarok-limited-edition
Ignorance Is Bliss
Dank, de code van de Nova Pink heb ik gebruikt.Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 15:38:
Misschien interessant voor iemand in dit topic: twee kortingscodes voor PS5 accessoires bij Bol.com. Ga er zelf niets mee doen.
Bedankt voor de aankoop van de PS5! We hopen dat je er blij mee bent en daarom bieden we je een klein extraatje aan: Een kortingscode voor 20 euro bij aanschaf van een een Pulse 3D - Grey Camo. Ook krijg je 9 euro korting op de Sony PS5 DualSense – Nova Pink.
LET OP: Deze kortingscodes zijn alleen geldig bij aankoop van de Pulse 3D – Grey Camo of de PS5 DualSense Nova Pink!
De code is geldig tot en met 17-04-2023. De actie geldt enkel voor aankopen direct bij bol.com. Je kunt dit herkennen aan "Verkoop door bol.com" onder de prijs op de productpagina. Houd de website in de gaten want OP=OP
Sony PS5 DualSense – Nova Pink
code:
1 PINK2-DHEX7-YYTEJ-KLW7H
Pulse 3D – Camo Grey
code:
1 3DPG2-PF64Q-QCXTC-H4N7Q
Tjesus, dat die codes nog niet gebruikt waren! GefeliciteerdTjesus schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:33:
[...]
Dank, de code van de Nova Pink heb ik gebruikt.
🎶 Gets a little messy in heaven 🎶
Bedoel je als in twee controllers tegelijk wanneer de PS5 aanstaat? Want dat gaat inderdaad niet, het is 1 controller per account.edwinvdteems schreef op maandag 17 april 2023 @ 19:52:
Ik heb er een extra dual sense bij, maar is het nog echt de bedoeling dat ik deze tweeee controller steeds handmatig als gast toevoeg? Kan deze controller niet gewoon standaard als tweede controller toegevoegd worden aan mijn PS account?
Maar als je bedoelt dat je beide controllers voor jouw account kan gebruiken, dan zou dat gewoon moeten kunnen. Ik heb 2 controllers en het maakt niet uit welke ik pak, beide loggen automatisch in op mijn account.
A zo, ik had knap anders begrepen, meer van knap dat je nog een gevonden had.Triple Stars schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:06:
[...]
Ik snap niet wat je bedoelt ?
Uw controller op de foto, is toch een knappe (mooie) controller.
Maar inderdaad, mooie controller.
Every Game has A Story, Only One is A Legend.
Dat had ik recent hier ook aangehaald/ondervonden. Ik snap de beperking maar het is wel irritant. Interne SSD geheel vol zetten kan niet want mocht er een update van een game zijn moet daar wel de ruimte voor zijn. Maar deïnstalleer je een game van de vaste SSD kan je daarna weer handmatig gaan moven vanaf de extra SSD. Soort luxe probleem doordat je extra opslagruimte hebt en daardoor nog meer games op de console geïnstalleerd houdt 😅thunder8 schreef op maandag 17 april 2023 @ 11:02:
[...]
Je kan alleen niet instellen dat je eerst de interne PS5 opslag gebruikt en als die vol is de extra interne SSD. .
Que? Verkeerde persoon gequote? Het ging erom dat de God of War niet "knap" is om aan te komen als in "knap" van lastig (wat jouw post/aanschaf beaamt). Ik haalde daarop aan dat het knap zou zijn om de Hogwarts controller te scoren, voor een normale prijs. Is officieel alleen in de UK en USA uitgebracht en gaat op Marktplaats hier voor honderden euro's. Bleek later dat er met "knap" mooi werd bedoeld. Hogwarts controller blijft een dingetje. Marktplaats biedt er één aan voor 400 euro (lijkt mij way too much). Een andere advertentie is gereserveerd met een bod van 170 euro, dat zie ik nog wel als realistisch.D3ft0n3 schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:01:
[...]
Vandaag nog gekocht! Via de officiële store voor de adviesprijs
https://direct.playstatio...-ragnarok-limited-edition
[ Voor 42% gewijzigd door FeaR op 18-04-2023 04:23 ]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Wie wil er ook een pink controller?Kalder schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:43:
[...]
Tjesus, dat die codes nog niet gebruikt waren! Gefeliciteerd
Iemand een gratis double XP code nodig voor Warzone 2.0? (PS5) kreeg hem net bij mn top up op startselect en speel zelf niet.
Pm
Pm
[ Voor 3% gewijzigd door NightShadow22 op 18-04-2023 11:52 ]
mijn wederhelft, maar die had ze al gekregen van me
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
Ik speel heel af en toe nog eens op PC maar na paar uurtjes ben ik er dan wel weer klaar mee. Heb de vorige BF's (4, 1 en 5) uuuren gespeeld maar vind 2042 maar niks. Het is al een tijdje geleden dat ik het gespeeld heb dus weet even niet of het beter is geworden nadat de classes weer een beetje zijn teruggekomen maar van teamplay was daarvoor weinig sprake.Verwijderd schreef op maandag 17 april 2023 @ 10:55:
Ik hoor steeds vaker dat BF2042 inmiddels best goed is geworden. Ik heb een tijdje terug 5 minuten via cloud gespeeld en ondanks de lag door cloud voelde de gunplay goed aan.
Hij zat vorige maand bij plus dus deze week de game maar eens downloaden en goed checken. Vroeger veel plezier gehad met de serie.
Jullie onlangs nog gespeeld en zo ja hoe was de ervaring?
Verwijderd
Ik heb BF2042 inmiddels een half uurtje gespeeld. Speelt lekker, ziet er prima uit en dat is het. Later nog eens checken maar het lijkt erop dat de tijd van dit soort games achter mij ligt.
Eerst Kena checken.
Eerst Kena checken.
My bad. Geen idee waar dat mis ging in m'n hoofdFeaR schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 00:59:
Que? Verkeerde persoon gequote? Het ging erom dat de God of War niet "knap" is om aan te komen als in "knap" van lastig (wat jouw post/aanschaf beaamt). Ik haalde daarop aan dat het knap zou zijn om de Hogwarts controller te scoren, voor een normale prijs. Is officieel alleen in de UK en USA uitgebracht en gaat op Marktplaats hier voor honderden euro's. Bleek later dat er met "knap" mooi werd bedoeld. Hogwarts controller blijft een dingetje. Marktplaats biedt er één aan voor 400 euro (lijkt mij way too much). Een andere advertentie is gereserveerd met een bod van 170 euro, dat zie ik nog wel als realistisch.
Ignorance Is Bliss
Nee, ik heb geen import hoeven betalen. Incl verzenden was ik $70,90 kwijt voor de plates (1e versie).Verwijderd schreef op maandag 17 april 2023 @ 20:41:
Heeft iemand al de Dbrand behuizing in gebruik, betaal je hiervoor import kosten?
LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |
Ik had het linkje in je post niet gezien, dus klikte in volle spanning om mogelijk de Hogwarts Legacy controller aan te schaffen. Kleine teleurstellingD3ft0n3 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 20:37:
[...]
My bad. Geen idee waar dat mis ging in m'n hoofdKleine kids, weinig slaap etc.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Voor wie nog een extra NVMe in de Sony PlayStation 5 zoekt: https://www.amazon.nl/ADA...Gen4x4-2280/dp/B09H8QBBQ7.
Met een nieuw account en code AMZAPP75 is hij €42,40.
Erg goedkoop voor een NVMe Gen4x4 met heatsink.
[ Voor 13% gewijzigd door Jumpman op 19-04-2023 09:01 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
1tb extra voor die paar tientjes is geen geldJumpman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:58:
Voor wie nog een extra NVMe in de Sony PlayStation 5 zoekt: https://www.amazon.nl/ADA...Gen4x4-2280/dp/B09H8QBBQ7.
Werkt ook in synology nas, is dat een goede ervoor als cache?Jumpman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:58:
Even off-topic. Ik heb weleens tests gezien dat het alleen zin heeft als je ook veel RAM er in hebt en de 2,5Gbit ethernet gebruikt. Het heeft zin als je je Synology NAS als fileserver gebruikt met veel gebruikers. Als iets opvraagt en het zit niet in de cache, dan moet de data alsnog van de HDD’s gehaald worden.Erwinvz1 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:40:
[...]
Werkt ook in synology nas, is dat een goede ervoor als cache?
Kortom beter voor Sony PlayStation 5 kopen.
[ Voor 26% gewijzigd door Jumpman op 19-04-2023 10:00 ]
Let wel dat deze niet voldoet aan de minimale SSD speed spec. Deze heeft een read speed van 5000MB/s terwijl Sony 5500MB/s voorschrijft. Op dit moment nog geen issue in de huidige games, maar je zou in toekomstige games tegen problemen aan kunnen lopen.Jumpman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:58:
Ratchet & Clank Rift Apart, maakt het meeste gebruik van de NVMe snelheden en deze doet dit makkelijk. De hardware van de PlayStation 5 loopt eerder tegen andere issues aan. Sterker nog als je deze Adata Legend 840 test in de PlayStation 5 dan is hij sneller met schrijven al de interne NVMe. Sony heeft de 5500 MB's gekozen als mooi gemiddelde van de Gern4x4, weinig kans dat die 500 MB/s verschil gaan maken. Ja, het klopt Sony stelt 5500 MB's, maar voor €44,20 is dit echt de scherpste deal om je NVMe SSD uit te breiden en het risico van die 500 MB's is verwaarloosbaar.cold_as_ijs schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:59:
[...]
Let wel dat deze niet voldoet aan de minimale SSD speed spec. Deze heeft een read speed van 5000MB/s terwijl Sony 5500MB/s voorschrijft. Op dit moment nog geen issue in de huidige games, maar je zou in toekomstige games tegen problemen aan kunnen lopen.
Nieuwe PS5 firmware update zojuist uit:
https://www.pushsquare.co...available-to-download-now
- We've improved system software performance and stability.
- We've improved the messages and usability on some screens
RDR2 daait nu 120FPS @8k met RT. Nul crashes.s0kkie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:40:
Nieuwe PS5 firmware update zojuist uit:
[...]
Afgelopen week leuk samengespeeld met enkele randoms in Sackboy. Nu was bet zo dat je op de PS4 onder 'friends' een kopje 'players met' had, waar de spelers stonden met wie je hebt samengespeeld én met welke game dat was.
Op de PS5 is er niet zoiets, is het wel?
Als ik naar 'friends' ga en onder 'search' kijk komen er wel enkele spelers naar voren met wie ik heb samengespeeld maar dit zijn er slechts enkelen en degenen die ik zocht (de hosts van de mp sessies) staan daar dan juist weer niet tussen.
Die functie mogen ze van mij wel weer terugbrengen, net als de 'what's new' sectie.
Op de PS5 is er niet zoiets, is het wel?
Als ik naar 'friends' ga en onder 'search' kijk komen er wel enkele spelers naar voren met wie ik heb samengespeeld maar dit zijn er slechts enkelen en degenen die ik zocht (de hosts van de mp sessies) staan daar dan juist weer niet tussen.
Die functie mogen ze van mij wel weer terugbrengen, net als de 'what's new' sectie.
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 19-04-2023 13:19 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat kan gewoon best allemaal waar zijn, zolang je maar bewust van bent van het risico in de toekomst. Ik laat in het midden hoe groot het risico is, want daar heb ik geen zicht op. In ieder geval niet gaan lopen bitchen als een toekomstig spel crashed omdat de NVME SSD te traag wasJumpman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:29:
[...]
Ratchet & Clank Rift Apart, maakt het meeste gebruik van de NVMe snelheden en deze doet dit makkelijk. De hardware van de PlayStation 5 loopt eerder tegen andere issues aan. Sterker nog als je deze Adata Legend 840 test in de PlayStation 5 dan is hij sneller met schrijven al de interne NVMe. Sony heeft de 5500 MB's gekozen als mooi gemiddelde van de Gern4x4, weinig kans dat die 500 MB/s verschil gaan maken. Ja, het klopt Sony stelt 5500 MB's, maar voor €44,20 is dit echt de scherpste deal om je NVMe SSD uit te breiden en het risico van die 500 MB's is verwaarloosbaar.
Mocht het ooit zover komen, dan koop je tegen die tijd ook de 5500MB's+ wel voor lage prijzen.cold_as_ijs schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:39:
[...]
Dat kan gewoon best allemaal waar zijn, zolang je maar bewust van bent van het risico in de toekomst. Ik laat in het midden hoe groot het risico is, want daar heb ik geen zicht op. In ieder geval niet gaan lopen bitchen als een toekomstig spel crashed omdat de NVME SSD te traag was.
Wil ik ook weer gaan spelen, weet alleen niet of ik moet betalen om mijn PS4 versie op de PS5 te kunnen spelen of dat het smart delivery heeft.
Forbidden West heeft een gratis PS5 update.Linksquest schreef op woensdag 19 april 2023 @ 14:26:
[...]
Wil ik ook weer gaan spelen, weet alleen niet of ik moet betalen om mijn PS4 versie op de PS5 te kunnen spelen of dat het smart delivery heeft.
Specificaties: uitvoering: Adata Legend 840 1TBJumpman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:58:
Deze haalt alleen niet de aanbevolen 5,5gb/s lees snelheid nvm, was al besproken volgens mij
[ Voor 4% gewijzigd door Kalder op 19-04-2023 15:56 ]
Let wel dat die 5000 alleen in de specs staan, hoeft niet per se ook hetzelfde te zijn in de PS5, mijn Samsung gaf 7000 aan in de specs maar de PS5 gaf maar 5500 aan.Jumpman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 11:29:
[...]
Ratchet & Clank Rift Apart, maakt het meeste gebruik van de NVMe snelheden en deze doet dit makkelijk. De hardware van de PlayStation 5 loopt eerder tegen andere issues aan. Sterker nog als je deze Adata Legend 840 test in de PlayStation 5 dan is hij sneller met schrijven al de interne NVMe. Sony heeft de 5500 MB's gekozen als mooi gemiddelde van de Gern4x4, weinig kans dat die 500 MB/s verschil gaan maken. Ja, het klopt Sony stelt 5500 MB's, maar voor €44,20 is dit echt de scherpste deal om je NVMe SSD uit te breiden en het risico van die 500 MB's is verwaarloosbaar.
Overigens maakt de schrijf snelheid zga niets uit behalve misschien bij het overzetten van games van ps5 ssd naar extra ssd, zelfs met 1Gb/s (0,125GB/s) internet ga je niet in de buurt komen van de max schrijf snelheid
[ Voor 11% gewijzigd door Kalder op 19-04-2023 16:04 ]
Goeie tip, dankjewel! Besteld, mocht er nou ineens wel een spel komen die niet genoeg aan de 5000MB/s komen zet ik die wel op zijn main ssd!Jumpman schreef op woensdag 19 april 2023 @ 08:58:
Moet nu af en toe spellen wissen, nu weer wat meer ruimte voor de kosten van een paar biertjes en een borrelhapjes schaal in de kroeg
Dat is mooi om te weten, weet namelijk nog dat voor de release er spraken was van een upgrade prijs van €10,00.
Laat vooral even weten wat de PS5 aangeeft bij de initiële leessnelheid test die hij automatisch doet als je er een nieuwe ssd in stopt, daar ben ik wel nieuwsgierig naar...Qweridee schreef op woensdag 19 april 2023 @ 16:47:
[...]
Goeie tip, dankjewel! Besteld, mocht er nou ineens wel een spel komen die niet genoeg aan de 5000MB/s komen zet ik die wel op zijn main ssd!
Moet nu af en toe spellen wissen, nu weer wat meer ruimte voor de kosten van een paar biertjes en een borrelhapjes schaal in de kroeg
5000 MB/s bij mij.Kalder schreef op woensdag 19 april 2023 @ 17:14:
[...]
Laat vooral even weten wat de PS5 aangeeft bij de initiële leessnelheid test die hij automatisch doet als je er een nieuwe ssd in stopt, daar ben ik wel nieuwsgierig naar...
Hoe ook een test: YouTube: 🔧 Probamos el SSD ADATA Legend 840 en PS5. ¿Hay DIFERENCIAS con el d....
[ Voor 28% gewijzigd door Jumpman op 19-04-2023 17:23 ]
Verwijderd
Als ik voor een SSD ga zou ik me dus wel aan de aanbeveling houden. Dat de games tot nu toe er goed op gaan maakt voor mij geen verschil. Heb het nooit zo op: gaat goed voor nu, kan altijd nog upgraden. 
Dan maar meer betalen.
Dan maar meer betalen.
Sony houdt echt wel een veilige marge met de aanbevolen leessnelheid van 5500MB/s Als je daar net onder zit is de kans echt heel erg klein dat er ooit problemen ontstaan. Het initiele laden van een game levert de meeste vraag naar leessnelheid op en dan zou de game er straks een seconde langer over doen.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 08:48:
Als ik voor een SSD ga zou ik me dus wel aan de aanbeveling houden. Dat de games tot nu toe er goed op gaan maakt voor mij geen verschil. Heb het nooit zo op: gaat goed voor nu, kan altijd nog upgraden.
Dan maar meer betalen.
De kans dat het ingame een probleem wordt is nog kleiner. Vergeet niet dat je met 20 sec 100GB aan data kunt lezen als je 5000 MB/s kunt lezen met de SSD. Ik verwacht eerder dat tijdens het gamen andere hardware eerder limiteert.
Ikzelf heb dus ook gekozen voor een niet ondersteunde SSD: SN770 die 5150 MB/s doet. Het scheelde zoveel in aanschaf dat ik dat een goede keuze vond. Forbidden West en COD MW2 geven geen centje pijn.
Verwijderd
Ik begrijp je daar ook in.Hann1BaL schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:05:
[...]
Sony houdt echt wel een veilige marge met de aanbevolen leessnelheid van 5500MB/s Als je daar net onder zit is de kans echt heel erg klein dat er ooit problemen ontstaan. Het initiele laden van een game levert de meeste vraag naar leessnelheid op en dan zou de game er straks een seconde langer over doen.
De kans dat het ingame een probleem wordt is nog kleiner. Vergeet niet dat je met 20 sec 100GB aan data kunt lezen als je 5000 MB/s kunt lezen met de SSD. Ik verwacht eerder dat tijdens het gamen andere hardware eerder limiteert.
Ikzelf heb dus ook gekozen voor een niet ondersteunde SSD: SN770 die 5150 MB/s doet. Het scheelde zoveel in aanschaf dat ik dat een goede keuze vond. Forbidden West en COD MW2 geven geen centje pijn.
Daar ben ik anders in. In een console stop ik waarschijnlijk 1 keer een SSD in en dat was het voor die generatie. Dan wil ik het ‘beste’ met de minste kans dat het iets trager is oid over een tijdje en niet in de toekomst een kleine upgrade zoeken. Al is het maar een seconde sneller laden, als ik toch al aan het upgraden ben waarom niet.
Zo denk ik er ook over. Ik had er een 2tb Samsung 980 Pro in zitten, maar die vertrouwde ik niet meer (Google maar mocht je het gemist hebben) en die zat inmiddels ook al nagenoeg vol. Daarom heb ik die recent dan ook vervangen voor een 4tb WD SN850X (6537 MB/s), waar ik dan gelijk maar die overkill cooler van ElecGear op heb gezetVerwijderd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:21:
[...]
Ik begrijp je daar ook in.![]()
Daar ben ik anders in. In een console stop ik waarschijnlijk 1 keer een SSD in en dat was het voor die generatie. Dan wil ik het ‘beste’ met de minste kans dat het iets trager is oid over een tijdje en niet in de toekomst een kleine upgrade zoeken. Al is het maar een seconde sneller laden, als ik toch al aan het upgraden ben waarom niet.
strava.app.link/jmaOuFSwnUb PSN: GregNL76 - Possessor of: PS1, PS2, PS3 phat, slim & superslim, PS4 (fw 5.05), PS4 Pro, PS4 Slim, PS5, PS Portal, PS Vita (HENkaku), PSP, PSVR, Nintendo Wii U, Switch (unpatched), DS, NES, GameBoy and more consoles!
De custom IO in de PS5 maakt een groter verschil dan een ssd die 5000 of 5500MB/s haalt. En zo'n adata 840 1TB van €50 is dan een hele mooie deal voor de prijs. Mocht het na drie jaar ofzo niet voldoen, stop je die in je desktop of laptop.
Dat is allemaal leuk als we het niet over euros hebben. Maar als je een halve console uitgeeft aan storage terwijl de gameinstallatie ook niet veel langer dan een kwartier duurt, dan gaat het ergens mis, voor mij.Gregory76 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 11:16:
[...]
Zo denk ik er ook over. Ik had er een 2tb Samsung 980 Pro in zitten, maar die vertrouwde ik niet meer (Google maar mocht je het gemist hebben) en die zat inmiddels ook al nagenoeg vol. Daarom heb ik die recent dan ook vervangen voor een 4tb WD SN850X (6537 MB/s), waar ik dan gelijk maar die overkill cooler van ElecGear op heb gezetIk kon het niet laten.
Ik ga er vanuit dat ik hem nu nooit meer hoef te vervangen.
En dit is dus ook erg afhankelijk van je verbindingssnelheid bijvoorbeeld, maar ook: hoeveel games heb je nu werkelijk geinstalleed nodig op elk moment?
Met 2TB aan toevoeging kun je 38 games installeren met een gemiddelde van 70GB per game. Rond het ruig af naar 30.
Die “langzame” SSDs gaan niet hoeven te worden vervangen
Ik stop er ook maar 1 keer een SSD in, tenzij de SSD defect raakt.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:21:
[...]
Ik begrijp je daar ook in.![]()
Die seconde kun je overigens nooit merken, omdat je niet weet dat het anders een seconde sneller was.
[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 20-04-2023 12:47 ]
Verwijderd
Dat merk ik dan in dit topic wanneer iedereen op jacht is naar een nieuwe SSD die in de aanbieding is.Hann1BaL schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:44:
Ik stop er ook maar 1 keer een SSD in, tenzij de SSD defect raakt.
Die seconde kun je overigens nooit merken, omdat je niet weet dat het anders een seconde sneller was.
Zonder gekheid, jouw keus zal vast een goede keus zijn maar het is maar net hoe je er in staat. Een speling hebben in de aanbevolen specs voelt voor mij prettig en mocht het niet nodig geweest te zijn achteraf ook prima, mij hoor je dan niet.
Hier is een demo van die ook in VR gespeeld kan worden, speelt wel leuk als je van lemmings achtige games houd.Raem schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:25:
[YouTube: HUMANITY - May 16 Release Date Announcement | PS5, PS4, Steam w/Optional PS VR2, PS VR & PC VR]
Beschikbaar vanaf 16 mei in PS+ Extra.
Verwijderd
Great news: @FirewalkStudios is joining the PlayStation Studios family!
— PlayStation (@PlayStation) 20 april 2023
Learn more about this talented team and their plan to connect players in new and innovative ways in their ambitious upcoming multiplayer game: https://t.co/30jQNY3qen pic.twitter.com/8wB3pEsbrH
The staff is filled with veteran AAA developers who have worked on franchises like Destiny, Call of Duty, and more.
Over five years ago, we jumped at the chance to set up a new studio and build a new IP from the ground up.
Game zal binnenkort wel uitkomen, aangezien die al 5 jaar in ontwikkeling is. Wellicht een concurrent voor cod.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 20-04-2023 19:35 ]
Bizar verschil met de xbox. Zelfs de PS4 verkoopt nog beter in Japan..Oke is hun thuisbasis maar toch.
Ik ben verbaasd dat x box versies zo slecht verkopen? Ik dacht dat gamepass wel een boost had gegeven en dat het bij elkaar lag..... blijkbaar niet...
Ik ben verbaasd dat x box versies zo slecht verkopen? Ik dacht dat gamepass wel een boost had gegeven en dat het bij elkaar lag..... blijkbaar niet...
Ik teken nergens meer voor
Hier ga ik even een maandje Plus voor aanschaffen. Tof zeg.Raem schreef op donderdag 20 april 2023 @ 16:25:
[YouTube: HUMANITY - May 16 Release Date Announcement | PS5, PS4, Steam w/Optional PS VR2, PS VR & PC VR]
Beschikbaar vanaf 16 mei in PS+ Extra.
Wat is je bron? Ik meende dat de Switch bovenaan stond.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:52:
De ps5 breekt record na record. Echt bizar hoe goed de ps5 verkoopt.
[Afbeelding]
Verwijderd
De switch daalt al een paar maanden achter elkaar. Bron is Vgchartz.Timothy3000 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:29:
[...]
Wat is je bron? Ik meende dat de Switch bovenaan stond.
Verwijderd
Haha, die heeft iedereen nu zo ongeveer wel. Behalve ik. Zou leuk zijn als ik er laat in de generatie nog eentje kan oppikken voor 150 euro ofzo.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:30:
[...]
De switch daalt al een paar maanden achter elkaar. Bron is Vgchartz.
Die site is niet echt reliable helaas.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:30:
[...]
De switch daalt al een paar maanden achter elkaar. Bron is Vgchartz.
Many websites and editors criticize VGChartz for how they obtain and verify their data. In response, VGChartz has stated that they use "a number of proprietary [sic] and ever-developing methods". Critics have noted that the website is ad-supported and claims to track every country's individual hardware and software sales to a single digit, something not even Microsoft or Sony are always capable of achieving
Verwijderd
Ze hebben een half jaar geleden hun methode aangepast. Sindsdien zijn ze redelijk accuraat met hun cijfers. Dat bericht wat jij deelt is al meer dan 5 jaar oud. Dus dat is niet meer van toepassing.Timothy3000 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:33:
[...]
Die site is niet echt reliable helaas.
[...]
Dat staat op hun Wiki.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:34:
[...]
Ze hebben een half jaar geleden hun methode aangepast. Sindsdien zijn ze redelijk accuraat met hun cijfers. Dat bericht wat jij deelt is al meer dan 5 jaar oud. Dus dat is niet meer van toepassing.
Ah ok. Ik weet iig dat er vaak op Reddit ed naar gekeken wordt / het besproken wordt maar dat de algemene consensus is dat je ze vaak met een korreltje zout moet nemen.
Edit: Alsnog wel interessant natuurlijk.
Edit: Alsnog wel interessant natuurlijk.
[ Voor 11% gewijzigd door Timothy3000 op 20-04-2023 20:40 ]
Verwijderd
Dat was totdat ze hun methode hebben aangepast. Deze cijfers zijn voornamelijk gebaseerd op de retail cijfers (dus daadwerkelijke verkopen en niet de shipped consoles). Er is een foutmarge van 10% volgens mij.Timothy3000 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:38:
Ah ok. Ik weet iig dat er vaak op Reddit ed naar gekeken wordt / het besproken wordt maar dat de algemene consensus is dat je ze vaak met een korreltje zout moet nemen.
Verwijderd
Ze doen het op dit moment slechter dan de Xbox one. Terwijl die het al slechter deed dan de 360.Quakie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:55:
Bizar verschil met de xbox. Zelfs de PS4 verkoopt nog beter in Japan..Oke is hun thuisbasis maar toch.
Terwijl de ps5 het weer beter doet dan de ps4 op dit moment. En de ps4 is de 1 na beste console van Sony.
Daar stel ik echt grote vraagtekens bij.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:44:
[...]
Ze doen het op dit moment slechter dan de Xbox one. Terwijl die het al slechter deed dan de 360.
https://www.thegamer.com/xbox-series-selling-better/
Ik vertrouw VGChartz nog niet helemaal.
Iig is het wel logisch dat de PS5 beter verkoopt en dat geloof ik ook wel. Die heeft een stuk meer systemsellers vooralsnog.
Edit: Lol, die site die ik link heeft VGChartz ook als bron. I give up, je ontkomt echt niet aan die site.
Al lijkt het me echt sterk dat de Series nu slechter verkoopt dan de One.
[ Voor 40% gewijzigd door Timothy3000 op 20-04-2023 20:50 ]
Verwijderd
Dat is een bron van juli 2022. Maar blijkbaar zitten ze nu op hetzelfde niveau als de xbox one:Timothy3000 schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:46:
[...]
Daar stel ik echt grote vraagtekens bij.
https://www.thegamer.com/xbox-series-selling-better/
Ik vertrouw VGChartz nog niet helemaal.
Iig is het wel logisch dat de PS5 beter verkoopt en dat geloof ik ook wel. Die heeft een stuk meer systemsellers vooralsnog.
:fill(white):strip_exif()/f/image/LKUzBBCW4pjkjJ746E2csHlz.png?f=user_large)
Wel oprecht interessant allemaal. Ik blijf dit ff volgen. Thanks @Verwijderd
Gelukkig zal er geen enkele verwarring ontstaan tussen de studios Firesprite en Firewalk. Toch?
Maar wel goed dat ze een extra studio gefocust op multiplayer er bij hebben, dat was toch een beetje een gat in Sony's portfolio. Heel benieuwd naar hun eerste nieuwe IP, als die inderdaad al bijna 5 jaar in ontwikkeling is hoop ik dat we er de komende maanden meer over te horen krijgen.
Maar wel goed dat ze een extra studio gefocust op multiplayer er bij hebben, dat was toch een beetje een gat in Sony's portfolio. Heel benieuwd naar hun eerste nieuwe IP, als die inderdaad al bijna 5 jaar in ontwikkeling is hoop ik dat we er de komende maanden meer over te horen krijgen.
- Chaoss
- Registratie: December 2000
- Laatst online: 12:22
:strip_icc():strip_exif()/u/17239/crop586cd04bb358c.jpeg?f=community)
Ik loop er niet echt warm voor nog een MP studio, ik heb juist een Playstation voor de vette SP games 
Maar ik snap wel dat daar voor Sony winst valt te maken. MP games kunnen een lekkere cashcow zijn.
Nu weer verder met Horizon Burning Shores
Maar ik snap wel dat daar voor Sony winst valt te maken. MP games kunnen een lekkere cashcow zijn.
Nu weer verder met Horizon Burning Shores

[ Voor 4% gewijzigd door Chaoss op 21-04-2023 01:12 ]
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Verwijderd
Dat is wel heel negatief.Chaoss schreef op donderdag 20 april 2023 @ 22:53:
Die multiplayer TLOU waar ze mee bezig zijn zal vast wel meer worden dan een cashcow. Ik ben ook benieuwd waar Bungie mee bezig is.
In singleplayer games zijn ze imo meester en het is tijd om dat ook te worden in multiplayer.
Ze lopen achter op dat gebied.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2023 09:09 ]
Goedemorgen,
Kan iemand mij wellicht helpen.
Mijn spiksplinternieuwe playstation 5 is na 3 weken kapot gegaan. Viel spontaan uit (voeding)
En ging op gegeven moment helemaal niet meer aan.
Deze defect gemeld via de Playstation website. Retour etiket geprint en gestuurd naar Cycleon in Eindhoven.
Echter hoor ik helemaal niks, geen mail waar je op de hoogte word gehouden, het is erg stil.
Is dit normaal?
Kan ook nergens een telefoonnummer van dat bedrijf vinden of überhaupt van playstation.
Moet ik gewoon rustig blijven afwachten en hopen dat het goedkomt of???
Mijn spiksplinternieuwe playstation 5 is na 3 weken kapot gegaan. Viel spontaan uit (voeding)
Deze defect gemeld via de Playstation website. Retour etiket geprint en gestuurd naar Cycleon in Eindhoven.
Echter hoor ik helemaal niks, geen mail waar je op de hoogte word gehouden, het is erg stil.
Is dit normaal?
Kan ook nergens een telefoonnummer van dat bedrijf vinden of überhaupt van playstation.
Geen ervaring mee, maar het telefoonnummer van Playstation Nederland is 020 709 5025.Smok3yNL schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:25:
Goedemorgen,
Is dit normaal?
Is ook wel een beetje het logisch gevolg van hun 'play anywhere' strategie. Ik ben steeds een console fan geweest. In principe is er niets wat me echt tegenhoudt om een xbox te kopen. Consoles zijn leuk! En met de eerste xbox in gedachten (top machine) kan ik ook genoeg 'pedigree' en nostalgie opwekken voor het groene kamp.Quakie schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:55:
Maar dan denk ik steeds, ik heb geen enkele game in de microsoft/xbox app stores, dus ik moet weer een volledige library vanaf nul opbouwen. Of gamepass nemen (waar ik geen zin in heb, geen fan van en weer een extra maandelijkse subscription, nee bedankt). Dus kip-ei verhaal. Geen library, geen games, geen xbox, geen games...
Maar ivm play anywhere, de rekenkracht op pc neemt tegenwoordig absurde proporties aan. 200 euro voor bloedsnelle 8 core cpu's, goede hardware overal. Zelfs op mid end hardware uit 2018 (GTX 1080, 2060) kan je nog prima alle xbox titels spelen (forza, halo, ...)... Dus is er vaak ook geen incentive om de doos zelf/hardware er bij te nemen als je al een minimum capabele pc hebt staan.
Het is volledig off-topic in het ps5 topic, maar pc gaming is echt niet zo duur als iedereen denkt, ook niet in 2023. Iedereen focust zo hard op die halo-tier hardware (4090, 4080, ...) maar dat heb je absoluut niet nodig om leuk op console niveau te gamen op pc.
Sony heeft een volledig andere aanpak in hun strategie. Ook geen play anywhere, of pas jaren later voor een beperkt aantal games op steam... Dus daar heb je echt nog wel de doos (ps5) nodig als je een beetje fijn wil gamen in het blauwe kamp.
Verwijderd
Met steeds meer Playstation en Xbox games die er op uitkomen heeft PC gaming op dat gebied misschien wel de beste tijd ooit. De hoge prijs van hardware en veel games die in een slechte staat worden released zijn wel een tegenvaller. Al hoef je inderdaad niet het duurste spul te kopen.Amos_x schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:31:
[...]
Is ook wel een beetje het logisch gevolg van hun 'play anywhere' strategie. Ik ben steeds een console fan geweest. In principe is er niets wat me echt tegenhoudt om een xbox te kopen. Consoles zijn leuk! En met de eerste xbox in gedachten (top machine) kan ik ook genoeg 'pedigree' en nostalgie opwekken voor het groene kamp.
Maar dan denk ik steeds, ik heb geen enkele game in de microsoft/xbox app stores, dus ik moet weer een volledige library vanaf nul opbouwen. Of gamepass nemen (waar ik geen zin in heb, geen fan van en weer een extra maandelijkse subscription, nee bedankt). Dus kip-ei verhaal. Geen library, geen games, geen xbox, geen games...
Maar ivm play anywhere, de rekenkracht op pc neemt tegenwoordig absurde proporties aan. 200 euro voor bloedsnelle 8 core cpu's, goede hardware overal. Zelfs op mid end hardware uit 2018 (GTX 1080, 2060) kan je nog prima alle xbox titels spelen (forza, halo, ...)... Dus is er vaak ook geen incentive om de doos zelf/hardware er bij te nemen als je al een minimum capabele pc hebt staan.
Het is volledig off-topic in het ps5 topic, maar pc gaming is echt niet zo duur als iedereen denkt, ook niet in 2023. Iedereen focust zo hard op die halo-tier hardware (4090, 4080, ...) maar dat heb je absoluut niet nodig om leuk op console niveau te gamen op pc.
Sony heeft een volledig andere aanpak in hun strategie. Ook geen play anywhere, of pas jaren later voor een beperkt aantal games op steam... Dus daar heb je echt nog wel de doos (ps5) nodig als je een beetje fijn wil gamen in het blauwe kamp.
Ik denk dat de Series S|X een grote flop was geweest als Microsoft geen gamepass had gehad want van de grote exclusives hoeven ze het niet te hebben momenteel. Je zit altijd maar te wachten daar.
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik gaan voor de PS5 icm een dikke PC.
Bedankt, krijg ze echter niet te pakken.Raem schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:29:
[...]
Geen ervaring mee, maar het telefoonnummer van Playstation Nederland is 020 709 5025.
Verwijderd
Het niks horen en het niet op de hoogte gehouden worden is een bekend verhaal bij Sony. Ik heb meerdere controllers teruggestuurd, duurt een paar weken. Maar je hoort niks, je wordt niet op de hoogte gehouden en ineens krijg je een gerepareerde controller terug. Support bellen word je ook niet heel blij van, ik zou je die frustratie besparen. Doorlooptijd is meestal iets van 2 tot 3 weken. Hoe lang geleden heb je hem opgestuurd?Smok3yNL schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:25:
Goedemorgen,
Is dit normaal?
Verwijderd
Klopt, ik heb best wel oude hardware (i7-4770, 16GB met een rx580 en een 1080P scherm). Ik kan prima alles nog spelen op 1080P, ik doe al flink wat jaren met deze hardware.Amos_x schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:31:
[...]
Is ook wel een beetje het logisch gevolg van hun 'play anywhere' strategie. Ik ben steeds een console fan geweest. In principe is er niets wat me echt tegenhoudt om een xbox te kopen. Consoles zijn leuk! En met de eerste xbox in gedachten (top machine) kan ik ook genoeg 'pedigree' en nostalgie opwekken voor het groene kamp.
Wat ik gehighlight heb in je quote is natuurlijk wel een hele grote voorwaarde. En hoeveel mensen hebben tegenwoordig nog een minimum capabele PC staan? Als mensen nog een PC hebben, is het steeds vaker een laptop. In hoeverre kan je daar goed op gamen met fatsoenlijke fps zonder haperingen, als het niet een specifieke game laptop is? Als ik bij vrienden om mij heen kijk, is in die hele groep er nog eentje die daadwerkelijk nog een desktop PC heeft. De rest heeft of een laptop voor bepaalde taken of is volledig over op smartphone/tablet.Amos_x schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:31:
[...]
...
...
En het is natuurlijk niet alleen de race qua capabele hardware. Het is ook constant het bijhouden van het OS en de drivers. Hoe vaak zie je met PC wel niet dat er een game een update heeft gehad, maar dan ineens weer een bug heeft met de grafische driver die weer bijgewerkt moet worden om weer te kunnen gamen? En dan mag je hopen dat die nieuwe driver ook goed werkt met een ander spel, anders begint de ellende weer van voren.
Als je een PC moet bouwen met hardware die dezelfde grafische kracht heeft als een PS5, inclusies je windows licentie, dan ben je niet klaar voor 550€. Uit jouw quote neem ik de 2060, daar is de goedkoopste in de pricewatch 289€. Pak daar die 200€ processor bij en je zit al op 489€. Dan moet daar nog een moederbord, geheugen, voeding, kast, toetsenbord, muis en eventueel een controller bij. En natuurlijk een windows licentie. Zelfs voor de dubbele prijs van een PS5 doe je concessies links en rechts. En ja, je kan meer met die PC dan met de PS5, maar dan moet je daar wel werk voor hebben. Want als je dat niet gebruikt, wat is dan nog het voordeel van de PC?
We hoeven inderdaad niet te verzanden in ene PC vs PS5 discussie, maar stellen PC gaming niet duur is, is redelijk vergezocht. Alleen onder zeer specifieke voorwaarden kan het voordeliger zijn dan een PS5 of Xbox Series X. Maar dan moet je al wel een desktop hebben met redelijk moderne hardware, waar je niet teveel moet upgraden om vergelijkbare graphics te kunnen tonen met redelijk stabiele 60 fps of meer. Anders loopt de rekening hard op. Ik heb bijna 20 jaar gegamed op PC en heb menig PC zelf gebouwd. Maar per saldo is gaming op een console een heel stuk goedkoper en makkelijker dan een game PC. Ook al gaat de hardware qua PC lang meer zo hard als vroeger qua vervanging en upgrades.
PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL
- Chaoss
Was niet zo negatief bedoeld, maar met een mp game verdien je gamekkelijker dan met een sp game. Bij een sp game is het vaak alleen de eenmalige aanschaf en eventueel de aanschaf van een uitbreiding. Bij een MP game zijn gamers eerder geneigd om daar vaker geld aan uit te geven in de vorm van gear, outfits etc.Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:07:
[...]
Dat is wel heel negatief.![]()
Die multiplayer TLOU waar ze mee bezig zijn zal vast wel meer worden dan een cashcow.
Mooi om te zien dat de PS5 het goed doet. Die heeft ook gewoon, met afstand, de veel betere games.Verwijderd schreef op donderdag 20 april 2023 @ 19:52:
De ps5 breekt record na record. Echt bizar hoe goed de ps5 verkoopt.
[Afbeelding]
Dat de PS5 nu meer verkoopt dan de Switch lijkt me verder een normale gang van zaken. Iedereen en zijn moeder heeft inmiddels een Switch in huis staan en de PS5 is nog niet heel erg lang goed beschikbaar.
Dat de Xbox het zo slecht doet had ik niet verwacht, maar ik denk wel dat het gebrek aan de eigen goede games ze echt de nek omdraait. Aan GamePass ligt het in elk geval niet, maar als je geen 1ste party games hebt, dan houdt het natuurlijk op. Sony heeft de naamsbekendheid van hun eigen games zo groot gemaakt dat er, voor MS, niets tegenin te brengen is in mijn optiek.
[ Voor 21% gewijzigd door Cyrax0508 op 21-04-2023 12:40 ]
Naja ik ben benieuwd in hoeverre GamePass nou echt geweldig is. Mensen die voltijds werken betalen er misschien juist te veel aan. Ik voel wel die stress van alles eruit moeten halen. Dat ik nu denk niet verlengen. En ja de games he, komen er maar steeds niet. Al jaren, op een Pentiment en forza Horizons na. (En oh ja Halo, maar dat is op oude glorie gebaseerd).Cyrax0508 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:36:
[...]
Mooi om te zien dat de PS5 het goed doet. Die heeft ook gewoon, met afstand, de veel betere games.
Dat de PS5 nu meer verkoopt dan de Switch lijkt me verder een normale gang van zaken. Iedereen en zijn moeder heeft inmiddels een Switch in huis staan en de PS5 is nog niet heel erg lang goed beschikbaar.
Dat de Xbox het zo slecht doet had ik niet verwacht, maar ik denk wel dat het gebrek aan de eigen goede games ze echt de nek omdraait. Aan GamePass ligt het in elk geval niet, maar als je geen 1ste party games hebt, dan houdt het natuurlijk op. Sony heeft de naamsbekendheid van hun eigen games zo groot gemaakt dat er, voor MS, niets tegenin te brengen is in mijn optiek.
Daarnaast vind ik Xbox niet meer innoverend. 360 was prachtig met achievements en dergelijke, leuke exclusives zoals Fable maar ook tijdelijk Mass Effect. En nu is het maar wachten en wachten. Achievements unlocken soms niet doordat het via een server gaat, trophies unlocken vaak meteen.
En dat vind ik met ps5 leuk, de innovatie. Nieuwe controller die echt wat nieuws doet. Gewoon een nieuwe OS. Astrobot die meegeleverd wordt. Trophies die worden opgenomen als je ze haalt, zodat je dat moment kan terugzien, dat soort leuke kleine dingetjes.
Xbox vind ik tot nu toe maar op twee pijlers teren. GamePass, wat ik niet zo enorm super vind want subscriptions. En twee de backwards compatibility, dat is wel vet en mooi gedaan. Maar het is teren op oude glorie.
Onderaan de streep blij met beide systemen hoor, maar de ps5 voelt toch bijzonderder aan.
Het voordeel van Gamepass is toch dat je de games zowel op pc als op Xbox kunt spelen? Ik denk dat bijna elk huishouden wel een pc of laptop in huis heeft dus waarom zou je dan nog een Xbox ernaast nemen als je daar toch dezelfde games op gaat spelen? Dan zou ik eerder een PS5 erbij nemen voor de Sony exclusives.
Daarom denk ik dat je beter een vergelijk kunt maken tussen het aantal verkochte gamepasses vs het aantal verkochte PS5's.
Daarom denk ik dat je beter een vergelijk kunt maken tussen het aantal verkochte gamepasses vs het aantal verkochte PS5's.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zie de MP investeringen, uitbreiding naar film en tv en die nieuwe mobile divisie vooral als noodzaak om de almaar duurder wordende SP games te kunnen blijven bekostigen. Recurring revenue stream staat vast ergens bovenaan de targets en doelstellingenlijst van Jim RyanChaoss schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 12:16:
[...]
Was niet zo negatief bedoeld, maar met een mp game verdien je gamekkelijker dan met een sp game. Bij een sp game is het vaak alleen de eenmalige aanschaf en eventueel de aanschaf van een uitbreiding. Bij een MP game zijn gamers eerder geneigd om daar vaker geld aan uit te geven in de vorm van gear, outfits etc.
Maar een The Division achtige game in de TLOU universe zeg ik ook absoluut geen nee tegen
Maar niet ieder huishouden heeft een game pc of Windows. Voor het meeste is een browser voldoende. Ik heb geprobeerd Flight Simulator te spelen op mijn pc (i7, 10 jaar oud), maar dat lukt echt niet.Superkiwi schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:28:
Het voordeel van Gamepass is toch dat je de games zowel op pc als op Xbox kunt spelen? Ik denk dat bijna elk huishouden wel een pc of laptop in huis heeft dus waarom zou je dan nog een Xbox ernaast nemen als je daar toch dezelfde games op gaat spelen? Dan zou ik eerder een PS5 erbij nemen voor de Sony exclusives.
Zie nergens een street fighter 6 topic, ben normaal nooit zo van de fighters maar heb de demo die vandaag gereleased aangezet en was zo 4 uur later. Hele toffe fighting game met een uitgebreide singleplayer mode met wat rpg elementen erin. Het vechten voelt ook gewoon erg lekker en vloeiend.
Aanrader om de demo even binnen te hengelen mensen.
Aanrader om de demo even binnen te hengelen mensen.
Playstation 5
- Chaoss
Dat, ik heb een zakelijke laptop, daar draait echt niet op behalve MinecraftZapato schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:49:
[...]
Maar niet ieder huishouden heeft een game pc of Windows. Voor het meeste is een browser voldoende. Ik heb geprobeerd Flight Simulator te spelen op mijn pc (i7, 10 jaar oud), maar dat lukt echt niet.
Maar al die content is wel leuk, maar een grote doelgroep van de gamers is inmiddels ook volwassen en dan heb je simpelweg geen tijd om op diverse platformen te gamen. Ik kom al niet door de PS5 games heen.
Verwijderd
Echter is het aantal gamepass abonnementen vergelijkbaar met het aantal series consoles die er verkocht zijn (+/-25 miljoen). Dus daar zit weinig verschil in momenteel. Echter het nieuwe aantal abonnees stijgt minder snel dan de console verkoop.Superkiwi schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 13:28:
Volgens mij is het voordeel van gamepass dat games er day one op uit komen. Maar het aantal games is redelijk mager, daarom doet Xbox en gamepass het op dit moment niet heel goed.
Verwijderd
Het voordeel van hun eigen grote titels op dayone blijft niet veel van over inderdaad met al die beloftes en vooral tegenvallers die ze leveren. Inmiddels is Plus Extra/Premium zo gegroeid dat ik het in een korte tijd de betere keus vind geworden.Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:27:
[...]
Volgens mij is het voordeel van gamepass dat games er day one op uit komen. Maar het aantal games is redelijk mager, daarom doet Xbox en gamepass het op dit moment niet heel goed.
Ik hou het mooi bij plus wanneer gamepass is afgelopen hier.
Die 25 miljoen zijn van Januari 2022.Verwijderd schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 10:27:
[...]
Echter is het aantal gamepass abonnementen vergelijkbaar met het aantal series consoles die er verkocht zijn (+/-25 miljoen). Dus daar zit weinig verschil in momenteel. Echter het nieuwe aantal abonnees stijgt minder snel dan de console verkoop.
XBOX heeft hierna geen nieuwe cijfers bekendgemaakt. Alleen de mededeling dat ze op een all-time high zitten.
Er ontstaat ook onvrede bij het management door gebrek aan games
https://www.thegamer.com/...k-first-party-xbox-games/
Verwijderd
Zal ook niet heel veel meer zijn, anders hadden ze wel nieuwe cijfers gedeeld.cold_as_ijs schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:18:
[...]
Die 25 miljoen zijn van Januari 2022.
XBOX heeft hierna geen nieuwe cijfers bekendgemaakt. Alleen de mededeling dat ze op een all-time high zitten.
Hoort toch in xbox topic thuis 🙃cold_as_ijs schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 13:18:
[...]
Die 25 miljoen zijn van Januari 2022.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Lekker interessant gesprek over de verkoopcijfers van een commercieel bedrijf.
Was net zo blij dat ik dat geneuzel al lang niet meer voorbij had zien komen.

Verwijderd
Om dan maar meteen even de boel om te draaien: ik heb inmiddels Kena even gespeeld maar die bevalt goed. Mooie wereld en een leuke gameplay, aanrader. Combat begint opeens pititger te worden op een gegeven moment maar dat moet ik maar even doorkrijgen.
Vanavond even verder als het lukt.
Vanavond even verder als het lukt.
Ik blijft het bijzonder vinden wanneer iemand commentaar heeft op wat er hier besproken wordt wanneer ze zelf (haast) nooit reageren. Alsof andere verkeerd bezig zijn omdat ze je stroom aan nuttige informatie verstoren.Bramsko schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:59:
Lekker interessant gesprek over de verkoopcijfers van een commercieel bedrijf.Was net zo blij dat ik dat geneuzel al lang niet meer voorbij had zien komen.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2023 15:13 ]
Verwijderd
Tja, of er even overheen lezen. Bepaalde onderwerpen vind ik soms hier ook niet interessant. Maar als andere het wel interessant vinden is het toch prima om het er over te hebben.Bramsko schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 14:59:
Lekker interessant gesprek over de verkoopcijfers van een commercieel bedrijf.Was net zo blij dat ik dat geneuzel al lang niet meer voorbij had zien komen.
Als ik een plus extra neem zit daar online bij. Geldt dat dan voor je primaire apparaat of alle?
Ik heb zelf een PS5 en mijn zoontje mijn ps4. Het lukt zelden tot niet om spellen te spelen die ik ooit heb gekocht. Hij zou soms wel eens online willen… zou mooi zijn als dat zou lukken via mijn account.
Zal je zien:
Zoek je nogmaals vind je wel info:
delen
Online multiplayer (afhankelijk van de instellingen voor ouderlijk toezicht). Gedownloade games die met PlayStation Plus-korting zijn gekocht. Gedownloade maandelijkse Plus-games. PlayStation Plus-games en spellen uit de catalogus met klassiekers (afhankelijk van het abonnement). Gamehulp (PS5)
Er zal wel iets fout staan bij ons ..
Ik heb zelf een PS5 en mijn zoontje mijn ps4. Het lukt zelden tot niet om spellen te spelen die ik ooit heb gekocht. Hij zou soms wel eens online willen… zou mooi zijn als dat zou lukken via mijn account.
Zal je zien:
delen
Online multiplayer (afhankelijk van de instellingen voor ouderlijk toezicht). Gedownloade games die met PlayStation Plus-korting zijn gekocht. Gedownloade maandelijkse Plus-games. PlayStation Plus-games en spellen uit de catalogus met klassiekers (afhankelijk van het abonnement). Gamehulp (PS5)
[ Voor 39% gewijzigd door Quakie op 22-04-2023 17:35 ]
Ik teken nergens meer voor
Je kunt in ieder geval één PS5 en één PS4 als primair instellen. Hoe het zit met leeftijdsrestricties weet ik niet.Quakie schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 17:32:
Als ik een plus extra neem zit daar online bij. Geldt dat dan voor je primaire apparaat of alle?
Zal je zien:
delen
Het bedrijf heet geen Cycleon meer, maar Rebound. Heb een tijd bij Cycleon gewerkt. Echt een tof bedrijf. Als je geen info krijgt is dat vanwege Playstation. Maar je kan altijd proberen via Linkedin Rebound (Cycleon) een berichtje te sturen.Smok3yNL schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 09:25:
Goedemorgen,
Is dit normaal?
Bij bol nu de 2 tb 980 pro voor 169.90.
https://www.bol.com/nl/nl...817941/?s2a=#productTitle
Is dit nou een aan te raden ssd? Twijfel namelijk beetje. Waren toch wat berichten over samsung ssd issues. Maar 2 tb voor die prijs met heatsink is niet slecht.
Edit :
De 2tb zonder heatsink is 144.80 dus als je dan een cheap ass heatsink scoort bespaar je nog meer :
https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp
Deze heatsink erop bespaar je best wat
https://www.amazon.nl/dp/...n_dp_FWQ27PNHFANR5KB4ABP5
Edit 2:
Bij amazon is de heatsink loze nu ook 144.90 dus met die mc1 heatsink erbij is het 154 euro. Weer 15 euro bespaart
Is dit nou een aan te raden ssd? Twijfel namelijk beetje. Waren toch wat berichten over samsung ssd issues. Maar 2 tb voor die prijs met heatsink is niet slecht.
Edit :
De 2tb zonder heatsink is 144.80 dus als je dan een cheap ass heatsink scoort bespaar je nog meer :
Edit 2:
Bij amazon is de heatsink loze nu ook 144.90 dus met die mc1 heatsink erbij is het 154 euro. Weer 15 euro bespaart
[ Voor 43% gewijzigd door v8power67 op 24-04-2023 11:21 ]
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Persoonlijk zou ik het risico niet nemen aangezien er ook opties zijn die net zo goed en even duur zijn.v8power67 schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:38:
Edit :
Edit 2:
Bijvoorbeeld de Kingston kc3000 144.90 excl heatsink
Solidigm p44 pro 144.95 excl. Heatsink.
Een firmware flash moet de problemen van samsung pro ssd oplossenv8power67 schreef op maandag 24 april 2023 @ 09:38:
Dus de vraag is of degene in de verkoop de nieuwste firmware hebben.
In de PS5 kan je geen nieuwe firmware op de ssd flashen.
Dat zal je in een PC moeten doen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
Problemen met inloggen, online spelen of downloaden? Kijk dan eerst hier of er geen storing is
De PS VR2 heeft nu een eigen topic! [PSVR2] PlayStation VR 2
Alles rondom defecten, garantie en opsturen: [PS5] Problemen en garantie-afhandelingen
Voor winkelvoorraad en beschikbaarheid etc. [PS5] Beschikbaarheid en levertijden
![]() | Gezellig leuteren, kletsen, slowchatten? Vergezel ons op de Officiele Tweakers Discord |